A jó egészségügy nem (csak) pénz kérdése

2012.08.27. 08:06

106067_1204802891_320x240.jpgSzomorúan állapítom meg, hogy a három  kellemetlen élmény(rendelési időben sehol senki, kiírás sincs/ diagnózis közlése a folyosón/ tüdőgondozós vihánc)  egyike se pénzkérdés, hanem hozzáállás, figyelem, belső igényesség, munkamorál kérdése. 

Tisztelt Praxis blog!

Évek óta olvasom a blogot, ezért most, amikor komoly orvosi probléma akadt a családban, úgy gondoltam, tudom, hogy mire számítsak. Beterveztem a hosszú várakozást  a vizsgálati időpontokra, az időpontra érkezés melletti csúszásokat, arroganciát, a nem kellő tájékoztatást,  a lekezelő stílust, azt, hogy folyton vissza kell majd  kérdeznem, mert nem értem a szakzsargont. És azt is felmértem, hogy a szükséges kezeléseket nem tudom kifizetni magánklinikán, tehát marad az állami.

docsnotgods.jpg

Történet:

Hetvenen felüli anyuka, csomót tapint a mellében.  Másnap egyébként is kardiológiai/belgyógyászati ellenőrzésre van  időpontja egy súlyponti, vidéki kórházban a szakrendelőbe,  ott szól az orvosnak, hogy ő nagyon meg van ijedve, tegnap találta meg a csomót.  Belgyógyász felemeli  a telefont, kéri, hogy nézzék meg, küldi a nénit.  Azonnali vizsgálat(kb 1 órás várakozással, egyszerűen amikor sorra kerül), 2 héttel  későbbi  időpont biopsziára.  Eredmény miatt telefonos érdeklődés hetente kétszer.  4 hét múlva jelzés, hogy megvan az  eredmény, de csak a főorvos adhatja át a leletet a szakrendelőben .(  Itt kapcsolódtam be én, eddig anyu egyedül intézte a dolgot. )

A szakrendelésen elvileg van rendelés, de nincs ott senki, asszisztens se, kiírva sincs semmi, folyosón több beteg, mint szék. A  szomszéd szakrendelő asszisztense segít: a  főorvos másik osztályon dolgozik, majd ha végez, jön. ’Vagy menjenek át, ott kiadja a leletet.’ 

 
Átmentünk,  a kinéző asszisztensnek megmondtuk, mire-kire várunk,válasz: a főorvos azonnal jön.  Nem gondoltam, hogy ezt szó szerint kell érteni, de tényleg. A főorvos kijött és a folyosón, kb 6-8 biopsziára várakozó beteg előtt közölte, hogy ez  bizony daganat, ezzel a lelettel menjünk a kórház onkológiájára, kérjünk időpontot.

Mama vissza  vidékre, én Pestre.

Éjjel nézelődés a neten és a praxison ( innen is hálás köszönet Laikusnak, sokat tanultam a hozzászólásaidból és minden jót kívánok) másnap reggel  háziorvos: megnézi  a leleteket,  kis magyarázat, hogy jól értsem, mit találtak eddig, mi várható, tudjak  majd kérdezni a  szakorvostól.  Beutaló az ONKI-ba. (Bp,  daganatos betegekkel foglalkozó kórház onkológiai ambulanciája, ’Kék golyó’)

ONKI-ban kiderül, hogy nem kell beutaló, csak simán beeshet a beteg,mert országos intézmény ,  de ha van, hát adja ide. ’Időpont  holnapra  X-hez vagy holnaputánra Y-hoz, jó lesz? Mikorra tudja felhozni a mamát vidékről?  Jó, akkor holnapután, Y várja Önöket, 8-kor kezdődik a rendelés, de elég 10-re jönni,  számítson rá, hogy akár 3-4 órát is várni kell.’ 

Mama fenekébe nem fér egy zabszem, hétkor már ott vagyunk, 11-kor kerülünk be az ambulanciára. Fiatal, rokonszenves  orvos, ’hát bizony, ez daganat… Két kezelési mód van…’ Előnyök, hátrányok,  beutalók beszámozva( mert egy kivételével mind egy napra szól, de ebben a sorrendben csinálják,  így  lesz praktikus)    Zárójelentésen egy mobilszám,’ ha bármi gond van, hívjon!’

2 hét múlva egy kivételével  az összes vizsgálat lebonyolítva 7:00-17:00  között.  (a maradék egy speciális, nem lehet mellette egyebet, ezért –kényszerűségből- külön kör)

Mérleg:
ONKO-teamen  alapos, a beteg korához igazított magyarázat, két alternatíva előnyeinek, hátrányainak részletezése, ’Hölgyem, Önnek kell döntenie, az Ön testéről van szó. Jól megértette?’ 10 perces várakozás, de ez mázli, az utolsó 4-5 órát is várhatott.

EKG: normális, nem figyelmes, de nem is durva elbánás, villámgyors vizsgálat,  pár perces várakozás.

Tüdőröntgen:  gyors vizsgálat normális stílusban.  Lelet, hát az egy rémálom. 1 órás jelzett, 4 órás tényleges  várakozás. Nem vizsgálati sorrendben készül a kiértékelés, az új felvételek a régiekre kerülnek, 5-6 beteg min. 3 órája vár az eredményre úgy, hogy mindenkinek további időpontja van a többi vizsgálatra, akié pedig fél óra alatt készül el, az nincs ott, hogy átvegye, mert elment a köv. vizsgálatra, jön majd egy óra múlva, addig kétszer  is szólítják, morognak, hogy hol csavarog.  Teljes káosz.

A röntgen miatt  csúszik a teljes további menetrend,  pechje van az aneszteziológusnak. Mi viszont sok új infót kapunk. Tisztában vagyunk már a röntgen dolgozóinak magánéletével, kávézási szokásaival(javasolnám: egyszer venni egy  kiló kávét, nem kéne 2-szer is kimenni egy délelőtt 10 dekáért)A véleményem  elég keresetlen stílusban el is mondom annak a szegény kis szőkének, aki az ablaknál ül. Pedig ő végzi a dolgát( ő szedi be a beutalókat, gyors,  készséges)  csak egyre kínosabb neki is a kihallatszó viháncolás. Jó kedvű, élénk társaság, kávéjuk  van, remélhetőleg  daganatuk nincs, szép az élet.

Labor: barátságos , gyors, az idegeseket nyugtatgatják, szólnak egy-két kedves szót, gyorsak, mint a villám. 

Az altatóorvos rendelési ideje régen lejárt, ’Maguk az utolsók? Na, jöjjenek! Ugye, nagyon meleg van itt, fáradtak már?’  Ő  is fáradt, a tüdőröntgen miatt megcsúszott betegek egymás után futnak be hozzá, rendelési idő vége után 1-2 órával.  Mindenki ideges, mert 40 fok van a folyosón és a rendelőben egyaránt,  légkondi nem működik.(  Az  épületet pár hónapja adták át, még nem sikerült beüzemelni,  az ablak nem nyitható, tűzrendészeti szabályok miatt.) Széket  ’lopunk’ olyan rendelő elől, ahol épp most nincs rendelés.
 
A röntgen miatt felborult a műsorterv, ezért  kétszer is telefon az onkológusnak. Felveszi, nyugodt, kedves, alapos, elmondja, hogy adott helyzetben mit  milyen sorrendben, mi a halaszthatatlan,mert  ha nincs meg, elmarad a műtét.  (egy pillanatig nem érezhető, hogy szabin  van,  ő nem  mondja, csak  az ONKO-teamen kottyintja el  egy kolléga)

Az első ONKI-s vizsgálat után 5 hétre műtét. Kedden be, szerdán műtét, csütörtökön lábadozunk, pénteken haza.  ( végig bent voltam, volt időm felmérni a helyzetet.) Körülmények kitűnőek, két ágyas szoba(nem protis beteg, az egész osztály ilyen)alapos takarítás, az osztály  tiszta, rendezett, az étel  gusztusos tálalásban, eldobható műanyag dobozokban, nem bőséges, de elég, fertőtlenítő kézmosó, mosogatószer, súrolószer a kórteremben.  Szavunk se lehet.

Kicsit pokróc, türelmetlen nővérek, de látjuk, hogy sok a beteg, rohannak. Orvosok kedvesek,  vizitnél  ha kell vigasztalnak, ha kell szigorúan morognak,  mindezt  1 perces intervallumokban, több idejük nincs. Szinte minden beteg 60-70 év körüli, igyekeznek a  korukhoz, szellemi frissességükhöz, látókörükhöz  szabni a  magyarázatot.

Saját kezelőorvos futva jön, futva megy( logopédusnál tanulhatott futás közben gyorsan, de érthetően  beszélni)  minden kérdésemre választ kapok,igaz, hogy netről készültem és  listám is van. Igyekszem felvenni a tempót.

Reggel hatkor, negyed hétkor  napi kötözés,  naponta többször benéz  a szobába, de összesen nem töltött  velünk még fél órát a kivizsgálások, a  bent fekvés és az azóta eltelt 3 kontroll ideje alatt. Ugyanakkor  figyelmeztet, hogy a receptet a kórház patikájában váltsam ki, mert ha esetleg  gond van a recepttel, akkor ők elrendezik házon belül,  nem nekem kell rohangálnom. Elismétli, hogy  milyen tünet esetén jelentkezzünk azonnal,  ill. hogy mobilon elérem.  Ma írta fel  a hormon szint szabályozásra szolgáló gyógyszert, kontroll 3 hónap múlva, ha baj van, telefon.

Eddigi mérleg: a körülmények olyanok,  amilyenek( szép új  épület,  de a csontrendszer  izotópos  vizsgálatára 4 hét ,  műtétre 6 hét  várakozás, és tudom, hogy ez még elég rövid az adott helyzetben) , dolgozók igyekeznek, de folyton rohannak, kapkodnak,  sok a beteg.

Szomorúan állapítom meg, hogy a három  kellemetlen élmény(rendelési időben sehol senki, kiírás sincs/ diagnózis közlése a folyosón/ tüdőgondozós vihánc)  egyike se pénzkérdés, hanem hozzáállás, figyelem, belső igényesség, munkamorál kérdése. 

Tudom,  hosszú lett, elnézést kérek  mindenkitől,  de  úgy gondolom, hogy közeli érintettként is  sikerült  korrektnek, objektívnek maradnom, és szerettem volna, ha a sok negatív poszt mellett  látjátok: adott helyzetben- mondhatni- minden rendben volt. 

Hálás vagyok a Sorsnak, hogy az ONKI-ba kerültünk ehhez a dokihoz ( bár mindenki dícséri a saját kezelőorvosát, nyilván ott ez a szokásos munkához való hozzáállás) örülök,  hogy sokkal jobbat tapasztaltam, mint amire számítottam és összeszorul a gyomrom a gondolatra, hogy mi következik még…. Hiszen a rák kezelése hosszú menet  és én olvasom a praxist….

Üdv: BKE

 

Együttműködő partnerünk a Gránátalma Szépség- és Egészség Központ

gránát.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2012.08.27. 11:23:36

Lehet, hogy én vagyok túlérzékeny, de én úgy fordítanám le, hogy pár kellemetlen élmény, amit tényleg el lehetne kerülni jobb szervezéssel / kis odafigyeléssel, és olyan szintű ellátás, amit pl. Nagy-Britanniában is meg lehetne irigyelni.

SusanneF 2012.08.27. 12:18:15

Köszöszönjük a posztot!
Bárcsak minél több páciens tapasztalhatna hasonlót!
További gyógyulást édesanyjának!
Reméljük,aki hasonló hivatásban dolgozik,levonja magának a tanulságot-a negatívumot illetően....

VaTi 2012.08.27. 13:20:48

Kedves BKE! De jó volt olvasni egy értelmes, objektív, nem sarkított posztot! Komolyan mondom, az egyik legjobb, legértelmesebb írás, amit ezen a blogon olvastam. Minden jót, sok erőt az édesanyádnak!

Seligsohn 2012.08.27. 14:07:06

@Dr. Morcz:

Mem jó példát hoztál, az ottani (köz-)egészségügyet anno Thatcher bárónő 1979 és 1990 között úgy tűnik örök időkre padlóra küldte...

A poszt pedig jó példa arra, hogy értelmes, intelligens emberek között nem veszik el a beteg. Több értelemben sem....

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2012.08.27. 14:11:00

@Seligsohn: OK, nem tudom, hogy menne Dániában, Németországban vagy Franciaországban, de félek, nem feltétlenül jobban.
A választásom pedig részben azért az Egyesült Királyságra esett, mert ott az eü. padlóra küldése 1990-ig tartott, nálunk meg 1990 óta megy (igazából sokkal régebb óta, mert Kádárék alatt is alulfinanszírozták a rendszert).

Rotoxis 2012.08.27. 14:26:15

A negatívumok tekintetében csak rosszat tudok jósolni. Whyte kevesebb orvos egyre kevesebbet fog rendelni.

Diagnózis-közlő helyiség a továbbiakban sem lesz. A kórodák többségében egy talpalattnyi üres helyiség sincs.

Azt meg nem értem, miért fáj a posztolónak, hogy a radiológián jó volt a hangulat?!

Sokorai_Atala 2012.08.27. 14:30:27

+1. Azaz egyetértek az előttem szólóval. Én is hallottam a "kék golyóról", hogy elégolajozottan mennek a dolgok.
Érdekes ez a röntgenes ügy, ahol én voltam ott is az összes vizsgálaton (vérvétel, EKG, betegfelvétel is) olajozottan, hozzáértően, megfelelő tapintattal kezelték a betegeket, de a röntgenen (első voltam) nem volt senki a kiírt időben, mire megjött az első "fecske" elküldött EKG-ra, mikor visszamentem már 5-en ültek ott, szintén csak cseverésztek a hölgyek és senki nem volt bent. Kb 20 perc múlva elindult a folyamat, akkor már felgyorsultak az események, de azért az egy óra várakozás összejött, ami nem sok, de felesleges volt, ha időben érkeznek-kezdenek, senki nem várt volna és nekik sem kellett volna egyszerre többet csinálni, kényelmesen egyesével.

Seligsohn 2012.08.27. 15:58:58

@Dr. Morcz:

Németben elég korrekt, csak bizonyos helyeken elég rideg stílus járja. Nem az a Dr. Gyökér, mint nálunk pár helyen, inkább olyan poroszos.
Dániában nem tudom.

A magyar eü első hóhéra - ha jól emlékszem - Surján volt. Hagyományt is teremtett a későbbi tárcavezetők számára. Érzékelhető volt a tönkretétel folyamata. De azt a Lila Ridikült azért nem gondoltam volna... :)

Fergio 2012.08.27. 17:09:33

Végre egy jó poszt! Akkor látható, hogy pozitív hozzáállással lehet jó szolgáltatást is csinálni, nem csak akkor, ha fantasztikusan meg vannak fizetve a szakemberek! :D

Rotoxis 2012.08.27. 18:28:26

A jó munkakörülmények rendkívül vonzóak tudnak lenni a hazai szűkös viszonyok között. Nem szabad ugyanakkor figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy az országos intézetek (ilyen pl. a Kékgolyó is) és az egyetemi klinikák finanszírozása jobb az átlagosnál. Így fizetésre is több jut úgy 30 %-kal. Ott a nővérek jobb körülmények között magasabb bérért dolgoznak. Jobban is megbecsülik a helyüket.

jágör68 2012.08.27. 18:36:33

@Rotoxis:
Tehát 70 ezer Ft helyett, akár 90 ezret is megkeres egy nővér- aztamindenit.
Skandináv országokban az OTTANI bérekért nem mennek már a fiatalok egészségügybe-
túl sok
felelősség,
munka,
éjszakai ügyelet,
ünnepnap meg
hétvégi melózás.
Valóban nemcsak pénz kérdése.
De elsősorban a pénzé.
Ha már a az életed 70%- át bent töltöd azért járjon már minimum bankvezetői fizetés.

Rotoxis 2012.08.27. 19:40:19

@jágör68: Egy egyetemi klinikán egy E kategóriás nővér azért hazavisz úgy 120 körül, ha nem kezdő. Ehhez jön még a hatalmas paraszolvencia (havi kb. 20 ezer).
Ez már jó pénznek számít a hazai erő eü-ben. Ha még a munkakörülmények is elfogadhatók, jobban lehet munkaerőt találni, mint az átlagos közkórházba.

Ez természetesen nem változat azon a tényen, hogy 5-10 éven belül már nem lesz itthon nővér.

Fergio 2012.08.27. 20:17:49

@jágör68:
ha bankvezetői pénzt szeretnél, akkor bankvezetőnek kellett volna tanulnod, és nem mentősnek... :D Ja és kellene a hátad mögé egy milliárdos család, mert hogy csak úgy nem lesz bárki bankvezető...

VaTi 2012.08.27. 20:28:46

Tényleg, lehet, hogy Laikus már olvassa: celeb lettél baby, kiírta a zújság a nevedet :)))

jágör68 2012.08.27. 20:29:16

@Fergio:
Bár mentőn is dolgoztam- de azért kikérem magamnak.
Anesztes vagyok már megbocsáss:DDD
És most bizony keresek annyit, mint egy otthoni bankvezető- hála a havi 7-8 ügyeletnek, hogy rohadna meg...

Probi 2012.08.27. 20:50:15

Sziasztok, én írtam a posztot, és csak azt szerettem volna jelezni, hogy az alacsony fizetés és/vagy a rossz munka körülmények nem mindenhol befolyásolják negatívan a betegekhez való hozzáállást.

@Dr. Morcz: Nem ismerem az angliai eü-t, nem tudok viszonyítani, de az itt megismertről egyezik a véleményünk: minden rendben volt, a részletezett egy-két apróság a dolog horderejéhez képest lényegtelen. Sajnálom, ha nem jött le, hogy ez egy pozitív posztnak készült.

@Rotoxis:
Azt meg nem értem, miért fáj a posztolónak, hogy a radiológián jó volt a hangulat?!

Ugyan, dehogy fájt, kb. negyvenen voltunk boldogok: ha már mi szívunk, legalább ők érezzék jól magukat.

Azon átsiklottál( vagy direkt vagy 'értetlen'), hogy az ottani szervezetlenség a betegeken kívül a kollégáiknak is gondot okozott: altató orvos, ONKO-team,ablaknál ülő fiatal asszisztens kislány,a kezelőorvos, akit a csúszás nélkül nem kellett volna telefonon zaklatnom. Mindenhova pipás, késve érkező betegek kerültek, nyilván rontva azoknak az eü-söknek is a hangulatát, akik a továbbiakban foglalkoztak velük és tök ártatlanok voltak a dologban. A betegek voltak a hibásak szerinted?

Nem lehet elfeledkezni arról, hogy ahol ennyire meghatározó az emberi érintkezés, mint pl. az eü-ben, ott a negatív reakció további konfliktusokat generál.( természetesen a pozitív is,egy mosoly csodákat teszt. Látszott a laborban. )

@SusanneF: @VaTi: köszönöm szépen, most jelenleg minden ok, 3 hónap múlva kontroll.

Off: Tud valaki valamit Laikusról?

Rotoxis 2012.08.27. 21:19:45

@Probi: Az általad látott, hallott dolgozok a rtg. asszisztensek voltak. Ők elkészítik a felvételt, ennyi a dolguk. A felvételek értékelése orvosi feladat, radiológus orvos pedig kevesebb van az országban, mint milliomos maharadzsa. A szűk keresztmetszet tehát a radiológus. Értékelés nélkül a rtg. senkit sem ér, mivel orvos csak mutatóban van, az eredményre brutálisan sokat kell várni. Észak-Europában pl. gyakori, hogy a radiológia akár több száz kilométerrel odébb van mint a beteg. Az ott dolgozó asszisztensek nem tehetnek a dologról.

Probi 2012.08.27. 21:36:42

@Rotoxis: Ok, értlek, köszi a magyarázatot. Meddig tartott, míg ezt ide begépelted? És szerinted hosszabb lett volna ezt ott elmondani?

Te is tudod, hogy abban a kórházban senki se azért ül, mert társaságra, programra vágyik, más ott a hangulat, mint mondjuk a háziorvosnál.
Én úgy tapasztaltam, hogy a Kékgolyóban az átlagnál nagyobb a betegek részéről a tolerancia, a türelem, azt alkalmazkodókészség, csak egy pici figyelem kell a másik oldalról. Pl annyi, hogy 'elnézést, de csak egy orvas van, csinálja a kiértékeléseket, igyekszik, ahogy tud...' És a sok aszisztens pedig megfelelő sorrendbe rakhatná a felvételeket. Ez bőven elég lett volna a békéhez...

Üdv.

Braincelle 2012.08.27. 21:50:07

@Rotoxis:
Azért az nem túl elegáns, ha a folyosón állva várakozó daganatos betegek, akiknek a műtétjük, a jövőjük függ annak a felvételnek meglététől, eredményétől; azt hallgatják, hogyan kacagnak visítva az asszisztensek.

Nyilván az a másik véglet, amikor beírt valaki egy szemrehányó posztot, hogy hogy mert az orvos felnevetni a szemészeti rendelésen (amikor már egy órája túlórázott).

De tudod, nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.

***
Egyébként meg, persze, lehet a puha minőség javításával kompenzálni a kemény minőség hiányosságait, de egyrészt a puha minőség fenntartása is pénz (nem is csak a fizetések, hanem az, hogy elég embert tudjanak alkalmazni, tudjanak pihenni, lehessen stresszoldási lehetőséget biztosítani az embereknek stb), másrészt van egy pont, ahonnan már nem lehet, és ha a kemény minőség bedől, viszi magával a puha minőséget.

Mert amikor tényleg nincs, akkor hiába vagy kedves. És aki naponta megéli, hogy azért veszekednek vele, ami nincs, ami nem miatta nincs, és hiába túlórázik, és hiába kedves, hogy képzeli, hogy egyáltalán hazamegy és nem váltja meg a világot - az egy idő után nem lesz kedves.

Ezt nem azért mondom, hogy "sírjak", hanem csak arra szeretnék utalni, hogy nem lehet mindent elintézni azzal a mondattal, hogy "lám, a jó hozzáállás a rossz szolgáltatást is jóvá teszi, ezek szerint ahol rossza a szolgáltatás, ott a hozzáállásban van a hiba".

Mondjuk szerintem nem az eü olyasmi, amivel sosem lesznek elégedettek az emberek, már a jellegéből adódóan, azért, mert betegek, mert krónikus betegek, mert mindig van több és jobb, főleg, ami nincs. Pont ezért nem reformálja egyik kormány sem. Mert borzasztó sok pénz befizetése árán sem lenne javítható az elégedettség. Ha ma az a baj, hogy nincs gyógyszer és pelenka és rohad a fal, holnap már az lesz, hogy nincs mindenkinek MR.

Szóval egyrészt szar az eü, másrészt per definitionem szarnak tartják az emberek. Sajnos ezt pont az a típusú ember, aki a szociális szférába megy, borzasztó nehezen viseli, mert ezek olyan emberek, akik egyszer régen szeretet és elismerés és hasznosság-érzés igényesek voltak, csak elfáradtak. És tudjuk, nincs az a cinikus, nihilista személyiség, aki cinikusabb és nihilistább lenne, mint egy csalódott idealista :D

Braincelle 2012.08.27. 21:51:23

mármint: szerintem az eü olyasmi.

Rotoxis 2012.08.27. 21:53:30

@Probi: Nem rakja sehova. A felvételek már nem filmre készülnek, hanem elektronikus úton. A készítés sorrendjében jelennek meg az orvos számítógépén. Általában ugyanez az orvos értékeli a ct és mr felvételeket is. A kritikus emberhiány okoz fejletlenséget. Javulás biztosan nem várható. Több olyan radiológus van az országban, aki otthon ül és a számítógépén nézi a felvételeket, amelyeket pl. Norvégiában készítettek. Mindezt brutál pénzért. Nem fognak bejárni egyik budapesti kórházba sem tizedanyiért.

Rotoxis 2012.08.27. 21:57:26

@Braincelle: elfogadva a véleményedet, azért szerintem a röntgen váró nem ravatalozó.

Braincelle 2012.08.27. 22:04:58

@Rotoxis:
A munkahely meg nem teadélután. Te mit szólnál, ha vársz a bankban, ahol mondjuk éppen az összes kis spórolt pénzedet szeretnéd leköttetni, és nem történik semmi, órák óta vársz, miközben a szőke kiscicák keresztbe vetett lábakkal röhögnek az asztalon? Nem dühíted fel Magad? Ok, valaki egy nappal később véletlenül elmondja, hogy ők nem azért vannak ott, hogy a számládat készítsék, hanem azért, hogy mittudomén, leellenőrizzék a kártyádat, aztán nincs Veled több dolguk.

Vagy mit szólsz, amikor az eladó beszélget a boltban? Én általában ordítani tudnék. Ha azért várok a büfében, mert telefonál a büfés. Ha odamész fáradtan este nyolckor vásárolni, hozol egy valamit, és ráddörren a boltos, hogy "mit szúr ki velünk, ennek érvénytelen a vonalkódja, idióta"? Vagy mint nekem a múltkor a postás: "nem tudja mennyi a vége?" "Mi?""A vége kell?" "Nem értem, minek a vége?" "Pénzt. Adni kellene a pénzt, neem?" "Bocsánat, kártyával szeretnék fizetni." "Hát azt már mondania kellett volna"... Én ezen még másnap is dühös voltam és megalázva és hülyének éreztem magam, és tuti, hogy soha többet nem megyek be arra a postára.

Rotoxis 2012.08.27. 22:11:32

@Braincelle: de az, adócsalás ha nem vallja be.

A különbség annyi, hogy az asszisztens már elvégezte a munkáját, nem miatta kell várni. Abban persze igazad van, hogy munkahelyen nem illik hangosodni.

VaTi 2012.08.28. 04:30:29

@Probi: @tecsóba sose többé: Laikus egyéb okok miatt nem tudott a napokban itt lenni, de minden jó remény szerint hamarosan lesz újra :)

Dr.laikus PhD 2012.08.28. 06:47:04

@tecsóba sose többé:

Már itthon!!!!! :DDDDD

Vihogva, vigyorogva, de nagyon keveset leszek még egy darabig.

MINDENKINEK!!!

Annyira benne voltatok a zsebemben, hogy az írták, hogy előreugró nagy has..... ;-)) (micsoda modortalanság, hogy nem pocak, hát nem?)

Hálás vagyok, azoknak akiknek csak hiányoztam, azoknak akik beszélni is tudtak velem, mindig a legjobbkor, löktek rajtam egy jó nagyot előre.
Na jó vanmá!
Picsogok itten a meghatottságtól.

Karcsi bácsi, drága udvarlóm, virtuális barátom.....:DDDD

Nu meg ahol voltam.
-------------------
A poszthoz!

Szóval kérek minden türelmetlent, legyen boldog, popsikáját sokszor földhöz verve, ha várnia kell, mert akkor lehet.

Tudnotok kell, ha van baj, akkor ugyan a legjobbat kapja az ember ott ahol él, - azt ami ott és akkor elérhető - kezelik, figyelik, de nagyon hamar órákon belül, úgy, hogy megy a repülő két órán belül, de úgy adnak _kölcsön_ másik orvosnak, hogy azt kapd bizalomban, tudásban, segíteni akarásban, mint addig.
Ez a törekvés.
Sajnos csak az van ami van, biztos lehetne jobb, de szegény ember nem ehet kaviárt minden nap, ha ügyes és spórol akkor egyszer, de rájön majd, hogy nincs ő ehhez szokva, nem ízlik.....

Dr.laikus PhD 2012.08.28. 06:50:09

@Braincelle:

Legális távmunka, szerződéssel, bevallási kötelezettséggel. :-)

tecsóba sose többé 2012.08.28. 08:01:22

@VaTi:
Kösz, csak már aggódtam :)
@Dr.laikus PhD:
Na el ne bízd ám magad, csak arra voltam kíváncsi, mennyire tudsz meghatódni :)
Az előreugró hasnak pedig férfiaknál csak előnye van, mint hátránya :)))))))))
Aztán majd gyere ám....

Dr.laikus PhD 2012.08.29. 08:12:35

@tecsóba sose többé:

De én amazon vagyok! :DDDDD

Férfiaknál lehet önbizalom növelő hatása?
Hogy fér el?

Elbíztam már magam, mondta itt valaki, hogy nagy arcom van.
Erre szokta mondani fiam barátnéja, ha már sok az önfényezésből, hogy akkora arcod van, hogy egy lépést kell hátralépjek. :))))))

Kis kíváncsi. Eddig nem tudtad, hogy megy nekem a késői felismerés is (néha), a meghatódást meg mástól kölcsönzött idézettel szoktam leplezni.
Annyi eszem nincs, hogy gyártsak eredetit.

El Visco Stello piszok jó saját limerikeket írt ide. Megevett a sárga irigység.

tecsóba sose többé 2012.08.29. 13:08:47

@Dr.laikus PhD:
hogy fér el, hogy fér el....
Hát millen amazing teccik lenni?
Alá kell állni, vagy mifene:)
A nagy arc pedig külön erény, mert látszik rajta a széles mosoly :)))

lüke 2012.11.11. 13:11:14

nem pénz,hanem(?):
diagnosztikus müszerek + képzett orvosok halmaza
különben szart se ér ,mert nem találják meg a bajod,
a többi maszlag
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása