Nem tesznek értem semmit

2012.08.17. 06:00

Kb.1 éve kezdődött minden.Egyik reggel felkeltem és nagyon fájlaltam a fülemet,úgy voltam vele huzatot kaptam,majd meggyógyul.Szűnt a fájás.De rá 1 hónapra megint elkezdődött minden,elmentem a fülészetre,majd,kezelték a fülemet,majd 1 hónapon keresztül.

fogfajas.jpg

Egyik este nagyon rosszul lettem, csak sírtam és sírtam,de úgy, hogy alig tudtam magamról.A párom elvitt a fülészeti sürgősségire, ott megállapították,hogy a bölcsesség fogam miatt van begyulladva a fülem / nem hallottam rá,a mai napig sem / így másnap reggel elmentem a fogorvosomhoz és azt mondta, beutal a szájsebészeti klinikára, mert ha nem húzzák ki a fogamat, szájzárat kaphatok.El is mentem, majd csináltak röntgent a fogamról...de, teszem hozzá, nem húzták ki, mert be volt gyulladva.Majd 3 hónapon keresztül kezelték /kitisztították/. Majd az első kezelés után kaptam időpontot,hogy kihúzzák.Jártam közben a kezelésekre.Majd eljött a nagy nap, hogy kihúzzák, de a doki elfelejtette feljegyezni a naptárába.Pff...


Nagyon zúgott a fülem,fájt a fejem,a tarkóm,a nyirokcsomóm,ezt mondtam is a dokinak,de azt mondta, nem húzhatja ki, csak ha kapok időpontot. Na eljött a köv.időpont is,de közben kezelésekre jártam.És mikor fellélegeztem,hogy kihúzzák,megint elfelejtették felírni.Nagyon mérges voltam,a fájdalmam meg egyre csak rosszabb volt.

Így párommal elmentünk magán orvoshoz és kihúzta, teszem-hozzá 21ezer forintért,a sima szájsebész ingyen is kihúzhatta volna/.DE ELÁRULOM,HOGY,EZ A TÖRTÉNET-ELEJÉTŐL KEZDVE FÁJDALOMCSILLAPÍTÓN ÉLTEM, A MAI NAPIG,MERT UGYE MINDEN DOKI EZT ÍRJA FEL.Már nagyon sokfélét szedtem be,de nem hatott egyik sem.Most bölcsesség fog nélkül élek,fájdalomcsillapítón,sokszor elfelejtek dolgokat, ideges-vagyok, fáj a fülem, a nyirokcsomóm, a tarkóm, a szemem is már és néha zsibbadok.Nagyon nehéz ilyen fájdalommal élni,mivel nyugtalan és fáradt vagyok.


A doki elmondása szerint,1-2 hét és elmúlik,de ez egyre rosszabb.Mit kellene tegyek?Menjek el CT-re?

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qbr 2012.08.17. 13:28:31

@α Ursae Minoris: szerintem fogorvosok nem nagyon alkalmaznak opiát tartalmú fájdalomcsillapító szereket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 13:28:34

"Így párommal elmentünk magán orvoshoz és kihúzta, teszem-hozzá 21ezer forintért,a sima szájsebész ingyen is kihúzhatta volna/."
Nem ingyen, csak ugye fizettél TB-t, azért, hogy ha bajod van, kihúzza.
Én is inkább ezért várom ki az októberi (ha lesz) műtétem. Magánorvoshoz is elmehettem volna, de nem. Nem fogok kétszer kifizetni valamit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 13:29:20

@Tomi from Space: Nem "akármelyiké" hanem az összes eddigié.

szekercelazac 2012.08.17. 13:33:56

@Los Alamuszi: Magánfogovoshoz járok, ő mesélte egyszer, hogy ő is az SZTK-ban kezdte a pályafutását. Kb. napi 40 beteg, képtelen volt ellátni őket rendelési időben, bármennyire igyekezett is. Amikor a stressz már fizikai tüneteket váltott ki nála, állandó fejfájás stb., kölcsönt vett fel és megnyitotta a magánrendelését. Azóta annyi beteget vállal, amennyit rendesen el tud látni.
Ennek ellenére az időpontos dolog nagyon durva húzás.

ppppalika 2012.08.17. 13:35:26

@orient: Nekem is húztak már bölcsességfogat.
Ha normál módon kinőtt, akkor állítólag könnyebb, mint más fogakat. Ha fekvő helyzetben, elfordulva jelenik meg, akkor teljesen más tészta - így sok baj forrása lehet. Eltávolítása véséssel történik. Szerintem a posztot írónál is ez lehet a helyzet. Más kapcsán én is éltem együtt fájdalommal, igaz csak egy hetet, de már az is borzalmas volt.

orient 2012.08.17. 13:37:47

@ppppalika: én nem állítom hogy nem lehet szörnyű. AZt mondom, hogy valaki sajnál 20ezer forintot erre és inkább heteket, hónapokat vár időpontra...hát nem is tudom. Ha nekem ilyen akut problémám van és időpontot adnak hetekre akkor azonnal megyek egy magánhoz nem szenvedek vele heteken át.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.08.17. 13:39:23

@qbr: Remélem, igazad van.

Jó lenne, ha a posztoló megírná, milyen gyógyszert szed, és milyen dózisban.

Mert ha csak NSAID-kat szed, akkor viszont az nem magyarázza a feledékenységet és irritabilitást.
Márészt azokkal is érdemes lenne leállnia egy év intezív fogyasztás után, ha nem akar gyomorfekélyt kapni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 13:40:20

@orient: Ha valaki mondjuk épp' kijön a fizetéséből (vagy ki se jön), akkor nem megy magánhoz...

Reggie 2012.08.17. 13:42:44

@qwertzu: Pedig elvileg ugyan az a hatoanyag mint a cataflam.

orient 2012.08.17. 13:43:58

@ColT: akkor inkább szívjon ezzel, ne lássa el a munkáját rendesen, rúgják ki az állásából. 20,000 FT-t bárki környezete ad egy ilyen dologra, ha nem egy link kábszeres, alkoholistáról van szó aki gyerek elől elgépezi a pénzt. AZért 20ezret bárki vissza tud adni pár hónap után, akkor is ha nem keres valami túl jól. Hosszútávú hatásai sokkal rosszabbak. Ilyen gyulladás rámehet más szerveire is és maradandó károsodást okozhat, krónikus betegséget egész életére. Ez megér 20 ezret komolyan? Nem bármivel, de fogászat és szájsebészet az ki van épülve és megfizethető, nem egy többszázezres tétel.

Parasite 2012.08.17. 13:48:48

sajnos a cikkíró buta. innentől kezdve SAJNOS SENKIT NEM ÉRDEKEL MIÓTA ÉL FÁJDALOMCSILLAPÍTÓN!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 13:50:16

@orient: Nem tudhatod, miért nem ment magánorvoshoz. Vagy nem volt pénze, vagy mondjuk megbízott a dokiban.

ppppalika 2012.08.17. 13:54:15

@orient: Nem a magán/nem magán kérdésre reagáltam, hanem arra, hogy másnap már nem is érezted. Nem feltétlenül és csak az orvoson és a felszereltségén múlik, hogy utána meddig fáj.

Feltham 2012.08.17. 13:57:13

Nekem mar tobb mint 10 eve nem fajt a fogam. Mikor nagyon fajt akkor lefureszeltem fejem igy teljesen megszunt az idegi osszekottetes.
Azota semmi gondom nem szamit, hogy sut a nap vagy hideg van, jonnek-e a szamlak, hulye-e a fonok...

orient 2012.08.17. 14:04:16

@ColT: Ez igaz, viszont a pénzhiányt kitárgyaltam előbb. A bizalom meg, hát tudod ha akut , súlyos gyulladásom van, lehet az a doktor a világ legjobbja akkor sem várnék rá egy napot sem. Vannak dolgok amivel nem lehet vacakolni és várni.

tarackos 2012.08.17. 14:04:57

Lehet nem azzal a foggal volt a baj. Én elmennék egy panoráma fogászati röngenre kb. 3 ezer forint. Azzal elmennék vmelyik fogorvoshoz -a 21 ezerért fogat húzó is jó, ha már ilyen drágán dolgozik- és végignézi a fogaidat nincs-e vmelyik másik gyökér begyuladva.

Ha minden ok, akkor nem fogászati problémáról van szó. Innentől passz.

tarackos 2012.08.17. 14:10:10

@tarackos: Esetleg érdemes lenne CT-t csinálni a kihúzott bölcsességfog környékéről, lehet benne maradt egy gyökérdarab. Az olyan 10 ezer pénz. A panomára röntgen nem tétel erről viszont előtte megkérdezném a dokit.

Ja, a 3 ezer panoráma röntgen és a CT 10 ezer is magánrendelés, 5 per alatt megvan. Biztos van sztk is én már vagy 10+ éve nem voltam ott fogászaton.

christophe 2012.08.17. 14:12:35

Astoria èjjel-nappali magànfogorvosi rendelo(tobb mint 10ève)irtozatos fogfàjàs,idopont este 7-re hajnal 2kor kerulok a szèkbe,gyulladt fogamat gyokèrkezelte azt hittem osszecsinàlom magam....ès mèg fizettem is èrte, ugyhogy maszekban is vannak barmok....Kovetkezo fogorvosom hipnoteraupata volt,fèlèvente jàrtam ellenorzèsre,sokszor volt hogy rendbe volt minden,megkoszonte a làtogatàst ès egy forintot nem fogadott el

verysimple 2012.08.17. 14:18:27

Mondjuk nekem is volt már többször középfül gyulladásom (hajlamom van rá), de akkor a fülész mindig azonnal(!) küldött fogászatra is mert a fül 2 dologtól fájhat: begyulladt vagy fog gyulladás miatt.
Már a legelején el kellett volna menni magánorvoshoz, ha begyulladt a fog és nem huzza ki, hanem gyógyszerezi (magyarán kisérletezget rajtad, hátha történik valami)

fagzal 2012.08.17. 14:19:43

Fogfájás => aznap magánorvos.

Azt nem tudom, hogy TB-t miért fizetek, de ez van.

panka 2012.08.17. 14:21:10

@Los Alamuszi: én elég sok maszek fogorvost ismerek, de egyiknek sincs OEP praxisa. Az viszont igaz, hogy az OEP-es fogorvos gondolkodás nélkül húzott, a maszek meg mindent megment, amit lehet. Menjen OEP rendelésre, akinek van fölösleges foga!
Azt meg nem értem a postban, hogy mi a baj azzal, hogy bölcsességfog nélkül él. Az azért nem olyan, mintha lábak nélkül élne. Az emberek 90 százalékának nincs bölcsességfoga, akinek meg van, az megmondhatja, hogy csak a baj van vele.

fagzal 2012.08.17. 14:21:53

@christophe: A begyulladt fog mindenképpen szívás, a fájdalomcsillapító olyankor kevésbé hat. Gyökérkezeléssel kombinálva... az nekem még háromszori érzéstelenítéssel sem volt kellemes, gyulladás nélkül.

victor vacendak 2012.08.17. 14:24:36

@tarackos: a CT felesleges és drága. Maradék gyökértől nem lesz ilyen elsöprő tünetegyüttes. És az OP sokkal kevesebb sugármennyiséggel ugyenolyan jól megmutatja.

@qbr: de igen. Solpadein a neve.

@mindenki:
Ingyen csak a körzetileg illetékes szájsebész húzná ki. A körzeti orvos nem hiszem, hogy nekiállna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 14:27:23

@panka: Én eddig két körzeti forovoshoz tartoztam, egyik sem volt húzáspárti. Mind a kettő a magánrendelőben nyomja az OEP ellátást is.
Lehet ezt így is.

victor vacendak 2012.08.17. 14:31:11

@ColT: bölcsességfogat nem érdemes mentegetni. Hídpillérnek csak nagyon ritkán alkalmas - leginkább soha -, a gyökérkezelhetéshez rossz a hozzáférés és maga a fog nem vesz részt a rágásban. Ha gond van vele, húzás. Ha csak nem illeszkedik szépen a fogívbe, húzás preventíve. Ennyi. És nem árt, ha az emberről életében egyszer készül egy OP...

2012.08.17. 14:32:19

Nekem is nagyon rossz tapasztalataim vannak a fogorvosokkal kapcsolatban. Egyre inkább az az érzésem, komoly szakmai és emberi hiányosságokkal rendelkeznek. Soha nem kaptam még fogorvostól számlát. Sajnos ugyanúgy kell tesztelni őket, mint a fodrászokat, ha nem megfelelő az elvégzett munka, keresni másikat.

victor vacendak 2012.08.17. 14:37:55

@Crescence: a munka minősége, vagy az orvos hozzállása aligha függ össze a számlaadással. miért nem szólsz, hogy kéred?

azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy lehetne olyan blog is, ahol az orvosok panaszkodnak a hülye betegekről...

Etijop 2012.08.17. 14:38:58

Nekem 5 fogamat szedták ki 3 alkalommal a szájsebészeten. 4 bölcsesség egy sima. Kicsit "megfaragták" az állkapcsom is. Azt mondták, max fél évig fog fájni. Ennek 5 éve lassan. Szimpla mezei fájdalomcsillapító nem segít. Ha front akkor fáj. Szépen lassan megszokja az ember. Nem lehet állandóan fájdalomcsillapítót szedni... :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 14:54:47

@victor vacendak: Nekem egyet akartak csak megmenteni, az se jött össze...

tíz deka párizsi 2012.08.17. 15:03:02

Omg, nekem egy bolcsessegfog kivésése után semmilyen cataflam nem segített egy hétig. Mindent beszedtem, amihez hozzájutottam, közben a fejemre vicces pingpoglabda dagadt. De azota jo.

victor vacendak 2012.08.17. 15:03:23

@ColT: erről van szó. a bölcsesség fog haszontalan valami és még megmenteni sem könnyű. az persze kétségtelen, hogy a húzás után előfordulnak szövődmények.

Reggie 2012.08.17. 15:16:19

@victor vacendak: Azert nem mondanam, hogy haszontalan.

victor vacendak 2012.08.17. 15:24:16

@Reggie: nofene. aztán miért? mi haszna?

Mindfield 2012.08.17. 15:25:22

Hát igen, nálam is úgy ment, hogy 20k kifizet, bementem, kiszedték az egyik oldalt, egy darabig antibiotikumon éltem, mert hülye helyen volt, aztán megint 20k, megint bementem, kiszedték a másik oldalt is, akkor már nem kellett antibiotikum, és most nincs gond a bölcsességfogammal.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 15:48:28

Lassan kezd kialakulni a konszenzus, hogy az állami egészségügy csődbe ment.
mandiner.blog.hu/2012/08/17/mi_a_panasz_rendbe_tesszuk_az_egeszsegugyet

szepi79 2012.08.17. 15:52:51

@Tomi from Space: egyetértek. ráadásul, ha összeadja, ami pénzt költött fájdalomcsillapítóra, még olcsóbban is kijött volna, ha egyből magánnal kezd. vagy legkésőbb az első alkalom után, amikor "nem írták fel". (jut eszembe, miért nem hívta fel az SZTKt párszor, hogy "ugye most biztosan fel vagyok írva?")

persze ez az egész nem a posztoló hibája, csak tudomásul kell venni, hogy manapság van pár olyan EÜ terület, ahol szinte csak a magánpraxisban kapsz normális ellátást (jellemzően a fogászat meg a szülészet)

tizenhárom 2012.08.17. 15:55:30

Nekem magánfogorvosnál / szájsebésznél húzták ki a bölcsességfogamat, az utána következő nyirokcsomógyulladással már nem volt hajlandó foglalkozni, azt sztk-s gégészeten nyitották fel és tisztították ki. Nem mindig a magánorvos a nyerő.

Advanced Flight 2012.08.17. 16:33:56

@tizenhárom: persze, ilyen is van. Összességében azonban fogászati/szájsebészeti probléma esetén, ha az ember jót akar magának, magánba megy. Nem olcsó valóban, de ezen nem szabad spórolni.

csirkeszörp 2012.08.17. 17:06:32

Mivel a fül-orr-gégészeti okot sikerült kizárni és a bölcsességfog eltávolítása sem oldotta meg a problémát, feltehetően állkapocs ízületi diszfunkciós szindróma állhat a háttérben. Ezt a panaszok jellege is alátámasztja (fül környékéről induló, akár tarkó vagy szem felé sugárzó, tartós, erős fájdalom, zsibbadás érzés), ezért szerintem gnatológus specializációjú fogorvost kellene felkeresnie. Elég kevesen foglalkoznak ezzel, a legjobb tudásúakat egyetemi klinikákon fogja megtalálni és nem magánpraxisban. A CT-nek önmagában nem sok értelme van, amíg egy valóban hozzáértő meg nem vizsgálta.

Jofiu 2012.08.17. 17:09:47

@christophe:
"Kovetkezo fogorvosom hipnoteraupata volt"
Az milyen? Lemész alfába és közben visszaálmodod a fogad?

gromek7 2012.08.17. 17:19:29

A sok birka miatt ilyen az egészségügyi szolgáltatás. Az agyamat eldobtam, hogy mennyien kommentelték be, hogy inkább a magánt választották...
Hajszálra ugyanilyen bölcsességfog problémám volt. A szentkirályiban velem is megpróbálták eljátszani az időpont játékot. Kicsit keményebb rámordulás bőven elég volt ahhoz, hogy a nekem járó (TB járulékként már kifizetett) "szolgáltatást" igénybe vehessem. Szinte mindenki a konfliktusmentesebb utat választja vagy hálapénzt fizet. Így sosem változik semmi! A posztok irogatása csak a gőz leeresztéséhez elég. Miért nem fordult a posztíró betegjogi képviselőhöz, vagy a második időpont mizéria után miért nem kereste fel az intézet vezetőjét?
Mert az macera...
És amíg a 90% hasonlóan jár el, nem fog változni semmi.

Jofiu 2012.08.17. 17:46:59

@gromek7: Hát igen. Nincs is jobb módszer arra, hogy valaki lelkiismeretesen és kitüntetett odafigyeléssel végezze a munkáját, mint keményen baszogatni. Ennél már csak az ostorral érkezés a biztosabb. A legjobb ösztönző a lelkiismeretes munkára. Pláne, ha esetleg alulfizetett és túlterhelt az önérzetes átalánydíjas jogosultakkal a célszemély.
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, de a magán sem a birkák miatt létezik, sőt. Ott tudod csak közvetlenül megkövetelni az alaposságot, nem pedig az átalánydíjas - fizetsz ha kell, ha nem - maszatolásnál, mikor csak egy vagy a sokszázból.
(a szomorú az, hogy az átalánydíj az csak maszatolásra futja)

gromek7 2012.08.17. 18:28:03

@Jofiu: Én ezt a kérdést (mint az a korábbi kommentemből kiderült) sokkal sarkosabban látom. Tudom ez a kérdés sem fekete/fehér.
Részletesebben:
Az említett átalánydíj, annyira elég a maszatolásra, hogy pl. Budapesten az állami fogászatokon teljesen modern fogászati berendezésekkel vannak tele a rendelők (pl. Honvéd kórház, 13ker Sztk). Nem ritka, hogy a magán praxist is vivő orvosok, hasonlóan a nőgyógyászokhoz a komolyabb beavatkozásokat állami műszerekkel végzik. Baráti körből van konkrét példám erre szájsebészeti területen (Szentkirályi).
A magánt pedig pont a posztban leírt mentalitás tartja életben. Ebben nehéz lenne meggyőznöd. Ez nem az elmúlt 20, hanem az elmúlt 50 évben alakult így.
Általánosan elfogadott sajnálni az egészségügyi dolgozókat a túlterheltség és alulfizetettség miatt. Szerintem ez mérhetetlenül igazságtalan a közszféra egyéb területeivel szemben, ahol teljesen azonosak a problémák. De a magánszférából is bőven említhetnénk példákat. A Suzuki soron dolgozó melósnak sem kisebbek a problémái. Csak ő nem kerül média közelbe, érdekvédelme meg sosem volt.

M.D.House 2012.08.17. 19:01:56

@gromek7: Az egészségügyi dolgozók sosem kérték, hogy sajnálják őket. Nem is kell. De a rendszer hibájáért és az egészségügy helyzetéért nem ők a felelősek. Ezt kellene csak megérteni és tudomásul venni mindenkinek. A mi szavunkat meg sem hallják a döntéshozók. A lehetőség adott, alapítani kell egy országos egyesületet pl.: "Jobb egészségügyi ellátórendszert akarunk" névvel és lehet menni tüntetni a parlament elé. Értelmetlen pártgyűléseken tízezrek szoktak lenni. Kíváncsi lennék ezen hányan lennének... Az anonim szájkarate sehová sem vezet, bár úgy látom ennek a blognak ennyi az értelme csak.

gromek7 2012.08.17. 19:09:30

@M.D.House: Részben egyetértek. De a tüntetés előtt érdemes lenne az orvosi kamarával is egyeztetni...
Nekem gyakran úgy tűnik, hogy ők éppen a jelenlegi kaotikus állapot fenmaradásában érdekeltek.

christophe 2012.08.17. 19:20:11

@Jofiu: ez azoknak az embereknek jo akik,mint èn fosn(t)ak a fogorvostol,az èn esetemben egy gyulladt fog nem megfelelo gyokèrkezelèse volt az ok.

M.D.House 2012.08.17. 19:21:06

@gromek7: Ehhez nem kell a kamara. Civilek is alapíthatnak egy ilyen egyesületet. Ahogy fentebb is írtam a kamarát meg sem hallgatják. Az előző kormány meg is próbálta feloszlatni. Azt hitték, hogy ha eltörlik a kötelező kamarai tagságot, akkor majd szépen megszűnik a kamara. De nagyot koppantak. A kamara a maga eszközeivel igyekszik küzdeni, de önmagukban kevesek. És ha egy kicsit belegondol akárki is, a rendszerváltás óta egyik aktuális kormány sem tett semmit az egészségügy jobbá tételéért. Csak rontani tudtak rajta tovább. Mert nem érdekli őket. Nekik csak az a céljuk, hogy minél kevesebb pénzt kelljen az államkasszából az egészségügyre fordítani.

Irkutszk 2012.08.17. 19:27:28

@Feltham: Egyetlen gond van ezzel a történettel, és csak azért írom meg, hogy legközelebb tökéletesebb lehessen az abszurd történet (ugyanis nagyon tetszik). A fájdalom érzet az agyban keletkezik, tehát ha a fejedet vágod le, akkor az idegi összeköttetés megmarad. Valahogy az állkapcsot (vagy a felső fogsort) kell az agytól elkülöníteni. :)

Irkutszk 2012.08.17. 19:31:24

@victor vacendak: Rólam akkor készült, amikor épp váltottam a fogaimat. Meglátszott a képen, hogy sárkány vagyok, azóta is rejtegetem ezt a felvételt, mint titkos bizonyítékot ;)

Irkutszk 2012.08.17. 19:34:45

@tizenhárom: A orvos feladatai közé tartozik az is, hogy a megfelelő szakrendelésre küldje a beteget, amennyiben más szakterületi problémát lát a vizsgálata során. A fogorvos nem fül-orr-gégész, tehát elküldött fül-orr-gégészetre. Mi ezzel a probléma?

kicsipeter 2012.08.17. 19:37:56

Érdemes lenne neurológus szakemberrel személyesen konzultálni.

victor vacendak 2012.08.17. 19:43:02

@tizenhárom: kinyitották és kitisztították a nyirokcsomódat? Ejha! gratulálok az SZTK-s orvosnak...

@gromek7: a Szuzuki-sor dolgozói is biztos szörnyű körülmények között dolgoznak, de a felelősségük kisebb, mint egy orvosé (és nem írogat minden jöttment egy blogban arról, hogy jajj de gonoszul bánt a szerelőbácsi a kis családi kedvenc kurblijával). Nehogy már.

@Irkutszk: De tüzet okádsz, nem? Vagyis a rejtett felvétel ellenére mindenki tudja, hogy valami nem stimmel :-D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.17. 19:53:25

@victor vacendak: Egy minősített hegesztőnek sokkal nagyobb felelőssége van, mint egy orvosnak, mert az általa összehegesztett mondjuk liftalkatrészen nagyságrendekkel több ember élete függ, mint az orvosén, hiszen az összes beteg ugyanazon a liften utazik, de mindegyik más orvoshoz megy.

Szóval, a felelősség kisebb-nagyobbsága nem releváns.

Ok, hogy te orvos vagy? de a többi ember -az aktatkukacokat leszámítva- általában pont annyira fontos és felelősségteljes munkát végez, mint te.

Jofiu 2012.08.17. 19:53:35

@gromek7: Továbbra is, közös lónak túrós a háta.
Az, ha egy privát közös tulajdont használ, ellentételezés nélkül - mert ugye alapból az ellentételezés megkövetelt, nincs megtiltva a használat, csak fizessen - az bűn, de nem a keménykedés hiánya hozta létre a privát praxist.
Sőt.

Irkutszk 2012.08.17. 20:00:50

@victor vacendak: Csak megfelelő stimulusra :)

Jofiu 2012.08.17. 20:08:56

@M.D.House: Hm. Ez érdekesen hangzik.
Olyan ez mint a soha meg nem valósuló mezőgazdasági termelők szerveződése?
Ahol a szükséges közös nagyértékű eszközöket és érdekérvényesítést közösen intéznék, beosztanák egymás között, de ezen felül mindenki a maga sikeréért felelős?
És még tüntetni sem kell?

2012.08.17. 20:28:50

Valaki már írta, hogy a fájdalom már inkább a gyógyszerekhez való hozzászokás miatt is lehetséges. Ha kihúzták a fájdalmat okozó fogat, akkor vagy más ok miatt fáj, vizsgálatokat folytatni kell, vagy az első ok igaz.
Hogy a magán vagy az állami fogászat jobb-e, kinek hogy. Mindkettőben van jó és rossz is.

gromek7 2012.08.17. 20:52:50

@M.D.House: Nem olvastad el részletesen, amit írtam. Megismétlem a lényeget: "Nekem gyakran úgy tűnik, hogy ők éppen a jelenlegi kaotikus állapot fenmaradásában érdekeltek." Pl. a hálapénz elleni küzdelemben teljesen úgy látom, hogy összezárnak minden reform előtt...

gromek7 2012.08.17. 20:58:34

@victor vacendak: Milyen felelősség terhel egy orvost? Ugyan már... Egy kezemen meg tudnám számolni az elmarasztaló itéleteket orvosi műhiba perekben az elmúlt 10 évben. Ha egy szerelő elcseszi a fékedet és meghalsz, tutira lecsukják. De nem is ez volt a lényeg a kommentemben, hanem az, hogy ne hivatkozzon már senki a nagy leterheltségre, méltatlan körülményekre. Ugyanez a helyzet ezer más területen is, mégis mindenki próbálja végezni a munkáját.

gromek7 2012.08.17. 21:04:28

Mivel ugyanazok a résztvevők az állami és magán praxisban (most nem gondolok a luxus magánklinikákra, az egy teljesen más történet), eleve minden doki érdeke a paciensek tolása a privát rendelések felé. Persze, hogy nem fognak lekiismeretes munkát végezni a tb-támogatott rendeléseken.

Egyébként elmagyarázhatná végre valaki, hogy hogyan képesek a kizsigerelt fogorvosok, nőgyógyászok az állami szektorban ledolgozott idejük után még a magánt is vinni? Biztosan rém megerőltető lehet...

megvalaszolok 2012.08.17. 21:06:10

@gromek7: Miért nem mentél orvosnak? Sok pénz, kevés meló, nulla felelősség...
Egyébként még tanulni se kell hozzá, bárki kirázza kisujjból.

M.D.House 2012.08.17. 21:25:00

@Jofiu: A tüntetés csak egy ötlet volt. Ha van jobb ötleted megoszthatod.

gromek7 2012.08.17. 21:25:22

@megvalaszolok: Fotográfusnak mentem. Amióta "mindenki fotós", bárki kirázza a kisujjából, tanulni se kell hozzá, nulla felelősség, mondjuk pénz sincs már benne:-DDDDD
Szóval panaszkodni én is tudnék. De ha szart csinálok, akkor többet nem rendelnek tőlem és felkopik az állam. Mindenesetre ne vigyük ilyen cinikus oldalra vitát, mert az nem visz előre. Arra próbáltam célozni, hogy manapság mindenki ki van zsigerelve. Méltatlan helyzetekben dolgozik és keveset keres mindenki. A feleségem pszichopedagógus. 18 éve van a szakmában, két diplomával. Dolgozott drogosokkal, durva mentális betegekkel, de simán kiegyezne egy átlagos doki fizetésével. Akárhányszor valaki elkezdi kritizálni az egészségügyben tapasztalható munkamorált, azonnal kapja vissza a képébe a demagóg válaszokat, hogy milyen sok a meló és kevés a bér és máshogy nem is lehet....
Mindenütt sokat kell dolgozni, mindenütt szar a bér, de ha valaki szarul dolgozik azt elküldik.

megvalaszolok 2012.08.17. 21:33:58

@gromek7: Ja értem. Tehát te kiváló munkát nyújtasz minden nap. Értem.
Lehet kicsit cinikus voltam, csak arra szerettem volna célozni, te is hibázhatsz, én is, mindenki. Ettől még nem kell leírni egy orvost, vagy az egész orvos társadalmat.

M.D.House 2012.08.17. 21:38:06

@gromek7: Nekik sem érdekük ez a rendszer. A hálapénz elleni küzdelemben megmondták, hogy ha egyszer tisztességes bére lesz az orvosoknak akkor nyugodtan be lehet majd tiltani és felelősségre lehet majd vonni az illetékest aki ilyet elfogad. De ettől még messze vagyunk. Nem véletlenül engedélyezte minden kórházigazgató az országban az elfogadását. A kezdő orvosok már most is vállalták volna, hogy a munkájuk megkezdésekor aláírnak egy nyilatkozatot, hogy nem fogadnak el hálapénzt ha legalább nettó 200 ezres fizetést fognak kapni. Ettől is messze vagyunk. Nagyon messze. A változtatás lehetősége a kormányon múlik.

victor vacendak 2012.08.17. 22:36:19

@kolbászoszsömle: na ne mondd. a hegesztő kollégának talán élet-halál (és helyes) döntéseket hoznia nap, mint nap a lift utasaival kapcsolatban? dolgizik-e ingyér havonta 10x 24 órában, és utana reggel még 10x lehúzva a 8-10 órát is? tanul-e 10 éven át, hogy aztán alig kapjon többet a minimálbérnél?
mindenki fontos munkát végez (szerintem egyébként a takarítóké a legfontosabb egy kórházban) - kivéve talán a divatszakmában dolgozók -, de az igazán felelősségteljes munkák közül az orvosoké a legalulfizetettebb.

victor vacendak 2012.08.17. 22:41:24

@gromek7: na még egy iparos példa. nem akarok személyeskedni, de saját tapasztalat, hogy egy fékcserét végrehajtani nem a legbonyolultabb dolog (egy leterhelt szerelő ugyanúgy meg tudja csinálni - mert nem mentális dolog, hanem beidegződött a mozdulatok). talán abban megegyezhetünk, hogy egy betegeséget diagnosztizálni és helyesen kezelni valamivel bonyolultabb. és míg a hibás fék esetében ott a kézifék meg az autó passziv és aktív védelme, ami megakadályozhatja a tragédiát, addig az orvos rossz döntésénél nincs ilyen biztonsági kötél.

gromek7 2012.08.17. 23:24:20

@victor vacendak: Persze, misztifikáljunk!
Ráadásul, ha elcseszi a doki, akkor a törvény szigora is lecsap majd!

Összegzem az eddigi kommenteket:
- az állami egészségügy szar
- erről csak és kizárólag az állam tehet
- mi, a potenciális paciensek se tehetünk semmiről, hiszen a döntéshozókat mindig a hülye szomszéd választja, az ilyen posztok meg csak véletlenül születnek
- a hálapénzt mindig más adja
- az orvosok az állami szektorban szarok és lelkiismeretlenül dolgoznak, de sajnáljuk őket, mert nagy a felelősség rajtuk és nagyon leterheltek
- különben is istenként tiszteljük őket, seninek sem mérhető a tudása, munkája hozzájuk
- ugyanezek az orvosok hivatalos munkaidő után kiváló munkát végeznek
- drágák, de megérdemlik
- az sem baj, ha állami eszközöket használnak

Tudom sok kivétel van és ez csak egy véletlen eset volt.....

M.D.House 2012.08.18. 09:31:18

@gromek7: semmit sem értettél meg abból amit eddig írtam. Megint csak a saját, szélsőséges véleményed hangoztatod. Amivel nem vagy egyedül itt. Nincs értelme tovább erőltetni a dolgot, ezért nem is fogom megcáfolni amiket felsoroltál. Mert úgy érzem felesleges.

Ez a blog csak az anonim szájkarate lehetősége miatt létezik és csak további egészségügyellenes hangulatkeltésre alkalmas. De lehet hogy ezért is hozták létre...

gromek7 2012.08.18. 09:45:24

@M.D.House: Igazad van. Az ember véleményével szembenálló vélemény egy szélsőség. Egy másik szélsőség.

megvalaszolok 2012.08.18. 10:01:50

@gromek7: Te mennyit tanultál a fotós szakmádért? Mennyi a felelősséged? Nulla.
Egy orvos az életeddel foglalkozik. Sokkal, de sokkal nagyobb felelősség. Mellesleg sokkal nagyobb tudást és koncentrációt is igényel. Te csinálhatsz 10-20 képet. Majd valamelyik jó lesz. Az orvos nem állíthat fel 20 diagnózis, hogy valamelyik majd stimmel. Szóval azért kezeljük helyén a dolgokat.
Ezzel nem szerettelek volna megsérteni, csak a fenti cinikus kommented verte ki a biztosítékot.

gromek7 2012.08.18. 11:02:13

@megvalaszolok: 2 év szakiskola, 1 év magánsuli, 4 év műegyetem a műszaki szakoktató szakon, hogy taníthassam. Tudom ez ma már szart sem ér, de ez egy másik történet. Az orvosnak tényleg nagy lenne a felelőssége. De a valóságban ez csak lelkiismereti felelősség. A (mű)hibákért szinte senkit nem vonnak felelősségre (feleségem a Herczegnél szűlt, nagyjából tudom miről írok). A napi rutin és adminisztratív munka minősége pedig teljesen ellenőrizetlen. Ha én szarul végzem a munkám, annak kőkemény következményei vannak. Akkor nem keveset fogok keresni, hanem konkrétan semmit.
Tudom eléggé szélsőséges véleményt fogalmaztam meg eddigi kommentjeimben, de kénytelen voltam. Ha valaki kritizálja a hazai egészségügyet, annak mindig az a kicsengése, hogy eleve szar a hazai szisztéma (nagy részben igaz) és az orvosoknak, személyzetnek borzasztó a helyzete (részben ez is igaz). És pont. Az egészségügyi dolgozó munkájának kritikája szinte azonnal lesöprésre kerül az előző érvrendszerben. Ilyenkor nem tudsz mást tenni, mint szélsőségesen fogalmazol, hogy egyáltalán valami átmenjen...
Gyakran olvasok ilyen posztokat, de nem véletlen, hogy ez az első eset, hogy ennyit kommentelek. Ugyanis ez a poszt eredetileg egy fogászati/szájsebészeti problémáról szól. Azért a fogászati gyógyászat nem baleseti/agy/szív sebészet.

megvalaszolok 2012.08.18. 13:30:48

@gromek7: 6 év orvosi egyetem+4-5 év a szakképzés. Ez a minimum, ennél csak több lehet. Tény vannak orvosok, akik hibáznak, van aki hanyagabbul végzi a munkáját. Ettől még nagyon sok van, aki szívvel lélekkel végzi a hivatást. Én csak erre kértelek. Ne az egész orvos társadalmat szidd, főleg ne ilyen cinikusan.

Irkutszk 2012.08.18. 14:50:23

@megvalaszolok: Az indulatokat ezen a blogon leginkább az szüli, hogy aki szakmabeli itt elkezd kommentelni, az nemcsak szereti a munkáját, de még a szabadidejét arra is áldozza, hogy felvilágosítsa a betegeket, tehát még a betegekkel is törődik. Bármilyen cinikusan fogalmaz akár szabidoki, akár karcsibácsi, akár te, vagy másik orvos, itt van és válaszol.

A többieknek csak azt tudnám javasolni, hogy kezdjék el megpróbálni megérteni azt, amit mondanak.

megvalaszolok 2012.08.18. 15:15:44

@Irkutszk: Az indulatokat az szüli, hogy van néhány ember, aki kifejezetten arra megy, hogy veszekedés legyen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.19. 23:44:19

@victor vacendak: Csak akkor kell neki felelősségteljes döntést hoznia, amikor minősített hegesztést csinál.
Amikor a nevét adja az adott varrathoz, és úgy adja a nevét, hogy az adott szerkezet élettartama alatt folyamatosan az ő felelőssége a cucc.
Ha évi kétszáz ilyen hegesztést csinál öt év élettartammal, amin darabonként csak egy emberélet múlik, akkor az azt jelenti, hogy éjjel-nappal, szombat-vasárnap naponta ezer ember élete függ azon, hogy ő jól választott-e pálcát, helyes szögben tartotta-e az elektródát, nem adagolt-e túl sok oxigént.
Vérmatematika alapján az orvos alulmarad a minősített hegesztővel szemben, főleg, hogy ő nem tudja a felelősséget szétkenni, ha valami hiba van, konzíliumot összehívni, és javítani amit elcseszett.

Persze, az orvos alulfizetett, meg sokat túlórázik ingyen, meg lelkesedésből csinálja, amit csinál, az mind iszony gáz, meg tűrhetetlen állapot (és szerintem kár volt benyelni rezidenseknek a béremelési ajánlatot, megoldották volna max a közgép nem realizál ekkora profitot), sőt, a felelősségét sem vitatom, csak a kinek mekkora a felelőssége, egy érdekes dolog.
Nem biztos, hogy pont az orvos az, akin a legtöbb ember élete múlik, bár az kétségtelen, hogy a munkája során, az ő munkavégzése közben van a legtöbb halálesemény.
Főleg, ha egy elfekvőn dolgozik.

Amúgy, az orvosok általában értelmes embernek gondolják magukat, mégis legalább tíz évig tanultak azért, hogy orvosok legyenek, és mikor elérték a céljukat, akkor csodálkoznak, hogy sok a meló, kevés a fizu?

Már ne haragudj, de ez nem vall túl fejlett intellektusra! Tíz évig küzdeni, hogy aztán rácsodálkozz arra az eredményre, amit az Internetről kb két perc alatt megszerezhettél volna?
Háááát!
Szóval ennél egy szakmunkásnak készülő is intelligensebbnek tűnik, amikor eldönti, hogy inkább lesz lakatos, mint férfiszabó, mert a férfiszabó ugyan melegben dolgozik, ülve, és a legnagyobb vasdarab tű, amit fel kell emelnie, de nem fizetik meg... :)

qbr 2012.08.19. 23:58:25

@kolbászoszsömle: hulyeseg ez.a megkozelites. A tarsadalomnak szuksege van x db hegesztore es y db orvosra a megfelelo mukodeshez. Ha barmelyik szakmabol egy kulfoldre megy, az elobbit fel, az utobbit 10 ev alatt potolja. Felelosen gondolkozo ember ezt veszi figyelembe.

victor vacendak 2012.08.20. 00:04:05

@kolbászoszsömle: sajnálom ezt hiába csűröd, vicces az egész érvelésed. a hegesztőre nem nehezedik semmilyen nyomás, mikor szépen kiválasztja a dolgait, mert a liftben éppen akkor nem tartózkodik senki (ez olyan lenne, mintha az orvos minden elhibázott betege csak 20-25 év múlva lenne rosszul). És a helyes pálcatartáson meg a gázkeveréken kívül nem sok mindent kell észben tartania. Az orvosnak ugye ezzel szemben - elvileg -, ha diagnoszta, szinte mindent tudnia kellene, és ott helyben dönteni jól vagy rosszul.

victor vacendak 2012.08.20. 00:08:39

@kolbászoszsömle: a második gondolatodra csak így külön...
az internetről egész pontosan mit tudsz meg? két perc alatt azt a tudást, amit az orvos 10 év alatt? beleértve a kb 7 évnyi beteg melletti gyakorlatot? megadnád ennek a weboldalnak a címét?

2012.08.20. 09:27:24

@kolbászoszsömle: 1. sokan eleve nem magyar vonatkozásban terveznek, 2. sokan nem maguk és nem 18 évesen választják ezt a pályát, hanem 12-14 évesen az orvos apuka/anyuka elkezdi különtanárhoz járatni, hogy felvegyék*, 3. néhányan azt hiszik, hogy ez jár egyfajta megbecsüléssel, pedig ezért a munkáért csak profit jár (a páciensek megölése miatt)

* tömeges jelenség. "Én már kitűnő voltam hatodikos koromtól" - mondja az egyébként csinos és barna hajú, egykori csoporttársnőm a felező bulin. "Aztán most az egyetemen is" - közli nyugodt hangsúllyal, miközben a kezében mozdulatlan az édes fehérboros pohár, amiből csak egyet iszik, mert nem szokott; pedig ez azt jelenti, hogy pácienseken és a tanórákon kívül nem látott férfit. - Aha... - mozgatom meg a jégkockát a gintonikomban - ... és mondd csak, mit szeretnél csinálni az életben? "Hát ezt..."

Tehát szó sincs róla, hogy itt valami mást terveznek és mást kapnak, a legjobb tanulók tudják a leginkább, hogy mi jár annak, aki rohadt sokat szív (a szája), csak még maradtak olyanok a pályán, akikben elkezd dolgozni

az anyai ösztön,
az apai ösztön,
családot,
meg barátokat
meg hobbit

akarnak, hogy a páciensek megöléséből származó profitot elkölthessék.

2012.08.20. 09:28:40

@victor vacendak: Ő arról beszélt, hogy az orvosi pálya mennyi munkával és profittal jár. Ez tényleg 2 perc. praxis.blog.hu

2012.08.20. 09:36:14

Jövünk fel a gugliban.

"megalázó orvos" -> 1. hely

'gyilkos orvos' szavakra sajnos rossz helyen vagyunk, mivel a sok hír a meggyilkolt füredi kardiológusról lenyomott minket. weborvos.hu/lapszemle/elismert_szivspecialista_volt_furedi/192666/

megvalaszolok 2012.08.20. 10:00:38

@kolbászoszsömle: Ha az összes orvos ilyen "értelmes" lenne, ki látna el téged?

megvalaszolok 2012.08.20. 10:11:08

@kolbászoszsömle: Mellesleg most tényleg egy hegesztő munkáját hasonlítod egy orvoséhoz? Ezt végiggondoltad?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.20. 13:38:56

@megvalaszolok: szerintem ez haladás. a múltkor a zöldséges volt a példája.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.20. 16:28:18

@megvalaszolok: Simán! Múlik-e emberélet azon, amit csinál?
Igen-nem.
Ha emberélet múlik rajta, nagy-e a felelőssége?
Igen-nem.

Hogy könnyebb-e egy minősített hegesztő munkája, vagy egyszerűbb-e, mint az orvosé, azon akarsz vitatkozni, meg, hogy mennyit kell érte tanulnia -bár erről ÉN egy kuma szót nem szóltam-, a szalmabábérvelés egy tipikus példája!
Ilyenkor mindig elgondolkodok azon, hogy tényleg annyira hülye-e a beszélgetőpartnerem, hogy nem fogja fel miről beszélek, vagy csak egy nyomorult papagáj?

Szóval még egyszer: hogy a minősített hegesztő felelőssége a munkája során legalább akkora, mint az orvosé, azt nehéz letagadni, hiszen ugyanúgy emberek élete függ közvetlenül a munkáján, mint az orvosén.
Csak több emberé, ha épp darut, vagy hidat hegeszt.
Sőt, mivel a minősített hegesztő konkrétan a nevét adja a művéhez, amiről nem a minősített hegesztők gittegylete állapítja meg hiba esetén, hogy ő volt-e a kókányló, közvetlenebb is felelőssége.

@qbr:

A felelősen gondolkodó tényleg ezt veszi figyelembe, így, ha hisznek az orvosok abban, hogy a vezetőink felelősségteljesek, akkor nem elégedtek volna meg az alamizsnával, amit a kormány nyújtott nekik.
Mellesleg a minősített hegesztőt sem fél év alatt képzik.

@victor vacendak: egész pontosan meg lehet azt tudni, hogy mennyit kell tanulni és ezért mennyit fognak fizetni.
Kis matematikával arra is rá lehet jönni, hogy mennyi az, amennyit elméletileg élete végéig keresni fog az ember egy szakmában.
Ha olyan felelősségteljes döntéseket hoz az orvos másokkal, mint saját magával kapcsolatban, akkor elég szarban a haza. :)
Szerinted a felelősség, és a munka során a dolgozóra nehezedő pszichés nyomás az ugyanaz?
Ha kurogat a főnök, hogy kidob, ha nem sikerül, plusz terrorjával folyamatos nyomás alatt tart, akkor az mindjárt a felelősséget is növeli?
Az orvoson lévő, a beteg közelségéből adódó pszichés nyomás kihatással van a felelősség _mértékére_?

Mellesleg meg szoktad érteni azt, amit mondanak neked, vagy csak asszociálgatsz valamire azzal kapcsolatban, amit elképzelsz a beszélgetőpartneredről?
Ez nem baszogatós kérdés, tényleg érdekel!

@Fyall - Separate or superstate!: köszi a fordítást!

Irkutszk 2012.08.20. 17:15:23

@kolbászoszsömle: "Ha olyan felelősségteljes döntéseket hoz az orvos másokkal, mint saját magával kapcsolatban, akkor elég szarban a haza."

Ez például az egyik olyan pont, amely miatt nem lehet összehasonlítani egyéb szakmákkal az orvosit. Az orvosnak hivatása van, nem szakmája. Elhivatottnak érzi magát erre a területre, ahogy egy lelkész a teológia felé.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.20. 18:01:48

@Irkutszk: Szemantika ésvagy sznobizmus.

Szakmai sikereket ér el egy jó orvos, vagy hivatássikereket?
Szakmai hibát tud véteni, vagy hivatáshibát?
Hivatástudatot tanulsz, vagy szakmai ismereteket?

A hivatástudat, mint olyan, a jelen esetben csak arra jó, hogy a hatalom arra használja, hogy ne kelljen kifizetni azt az árat, amit az adott képzettség gyakorlásáért oda kellene adni.

A teológus bezzeg a hivatástudata ellenére ki tudta harcolni, hogy jó sok helyen tanítsanak hittant.
Csinált a hívatásának piacot. ;-)

megvalaszolok 2012.08.20. 19:51:00

@kolbászoszsömle: Néha én is elgondolkodom, hogy ennyire hülye-e a beszélgetőpartnerem és kénytelen vagyok rájönni, hogy igen.:(
Te hallottál már elítélt hegesztőről? Vagy akár egy perről, amikor a hegesztő volt a hunyó? Ugye, ugye. Ennyi a felelőssége. Furcsamód nincs blog a hegesztők kritizálására és nem azért, mert mindegyik hiba nélkül dolgozik.
Mellesleg mindegyik orvos tudna jól keresni, hidd el. Csak akkor lehet, hogy nem bírnád kifizetni kezelésed költségét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.20. 20:21:03

@megvalaszolok: Amiről nem hallottál, az nincs.
lolkabolka.
Omnipotencia rulz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.20. 20:25:22

@megvalaszolok: Én csak arról hallottam, hogy az orvos simán leolvas egy olyan műszert, amin nem tudja, hogy a rajta szereplő betűk és számok micsodák, majd ennek az alapján döntést hoz.
Hogy az orvos olyan, ha azt látja egy műszeren, hogy Hi, akkor azt hiszi róla, hogy az a "Hiba" rövidítése.
Tíz év képzés és egyetem, meg a felsőbbrendű intelligencia, plusz a felelős szakmaiság.
Ja nem szakmaiság, csak hivatástudat.
A többi stimmt.

megvalaszolok 2012.08.20. 20:29:10

@kolbászoszsömle: Tudod mit, igazad van. Mi orvosok 0-k vagyunk. Felelősségtelen senkik. Igazad van. Bezzeg gondolom te valaki vagy. Kegyetlen fontos pozícióban, kegyetlen nagy felelősséggel. Mellesleg egy minősített hegesztő 7,5 hónapot tanul.

megvalaszolok 2012.08.20. 20:30:04

@kolbászoszsömle: Ja és kérlek, linkeld a pert. Mert ugye van és nem a levegőbe beszélsz?

megvalaszolok 2012.08.20. 20:50:32

@kolbászoszsömle: Egyébként ezzel a "minősített, kegyetlen felelősségteljes" hegesztővel nálam pont rossz lóra tettél. Egyik barátom pótkocsiját ilyen kedves hegesztő javította meg 25000+ÁFA-ért. Majd másnap rakománnyal szétjött a hegesztés. Erre a válasz az volt "előfordulhat", de jövő héten szívesen megcsinálja újra. Szóval ennyit a felelősségről. Itt én abba is hagynám. Felesleges erről itt írogatnunk.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.20. 22:27:19

@megvalaszolok: minősített hegesztő hegesztette, beleütötte a minősítési számát, és eltört a varratnál az anyag?
Erre meg azt találta mondani, hogy előfordul?
Furcsa történet.
Legalább annyira, mint a Hi-Hiba sztori.

És abszolút nem mondtam, hogy az orvosok nullák, meg, hogy nincs felelősségük.
Csak annyit, hogy van másnak is felelőssége és, hogy a felelősség _önmagában_ sajnos nem ok a magas fizetésre.
Az autoklávot üzemeltető szaki, vagy a pasztőrt piszkálú proli egyedül több embert tud megbetegíteni, mint amennyit egy orvos élete során meg tud gyógyítani, egy buszsofőr, vagy egy vonatvezető felelősségéről meg szó sem essen.

Magyarországon szinte mindenki alul van fizetve.
Én örülnék, ha az orvos annyit kapna a munkájáért, amennyit az ér, ha nem valami feneketlen lyukba ömlene bele az amit a kormányunk immáron adóként szed, nem járulékként.
Nemsokára, mellesleg azt hiszem ezek a problémák meg fognak oldódni, hiszen a kormányunk nem járulékot szed, hanem adót, így az állami egészségügy nem egy megfizetett joga a polgárnak, hanem a kormány kegye, amit addig gyakorol és azoknak, amíg és akiknek jól esik, így nemsokára nem lesznek az orvosok annyira túlterhelve, mint eddig, és akkor legalább valakik boldogok lesznek.
A többiek pedig megboldogulnak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.20. 23:52:10

@kolbászoszsömle: amúgy mennyit keres egy minősített hegesztő, ha mondjuk folyamatosan van munkája?

qbr 2012.08.21. 09:32:32

@kolbászoszsömle: tehát akkor megállapítottad, hogy az orvosok hibája, hogy alacsony a fizetésük és rosszak a munkakörülményeik (amellett, hogy lelketlen és pénzéhes gyilkos valamennyi).
Nem ám a te hibád, vagy Mari nénié, nem ám neked kell felháborodnod azon, hogy az állam nem biztosítja a gyógyulásod megfelelő körülményeit. Nem. Az orvosok hibája, hogy nem tüntetnek érted. Tudod az egészségügy ugyanis érted van. Gratulálok az eszedhez, gyógyítson téged egy hegesztő.

Egy minősített hegesztő tanfolyam egyébként pont hat hónap (péntek délután és szombat - google első találat: www.geniuszplusz.hu/tanfolyam.php?id=206&name=Hegeszt%F5+%28min%F5s%EDtett+hegeszt%F5%29)

tizenhárom 2012.08.21. 17:37:48

@Irkutszk: Akkor értelmezem, amit írtam, mert láthatóan nem jött át rendesen: a magán fogorvos nem foglalkozott vele: úgy gondolta, hogy majd elmúlik magától. Nem küldött tovább szakrendelésre, nem röntgenezte meg. A ping-pong labda méretűre dagadt nyirokcsomóra azt mondta, hogy ez teljesen normális egy foghúzás után 2 hónappal, várjak türelemmel, majd elmúlik. Amikor már kifelé is piros volt és iszonyúan fájt, akkor egy ismerősöm, aki már járt hasomló cipőben, javasolta a gégészetet.

Irkutszk 2012.08.21. 18:40:15

@tizenhárom: Amennyiben a fogorvos azt mondta, hogy szerinte ez normális, akkor ő azt normálisnak látta. Ha a betegnek nem tetsző a diagnózis, jogában és lehetőségében áll másik szakvéleményt is megkérdezni.

Irkutszk 2012.08.21. 18:41:35

@kolbászoszsömle: Jelenleg az egészségügyben is ez folyik: piacot teremt önmagának az orvos. Csak éppen senki nem hitt neki már 20 évvel korábban, amikor először kezdtek el kajabálni, hogy öregszik az orvostársadalom.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása