Üljön vissza a seggére és várjon!

2012.08.09. 10:02

Tisztelt Praxis!

 

Az én történetem nem olyan vérlázító, mint amilyeneket az önök blogjában szoktam olvasni, mégis kifejezetten dühítő.  Orvoshoz kellett mennem a múlt héten. Kifejezetten ritka az ilyen alkalom, jó, ha évente, kétévente egyszer sor kerül hasonlóra. Jó előre felhívtam a háziorvost, gondolván, időpontra érkezve mégis csak kényelmesebb és lényegesen gyorsabb is a dolog. Na, ez volt az igazi tévedés.  Kaptam is időpontot szerda délután 4-re. A  munkahelyemről elkértem magam, úgy terveztem,  hogy legkésőbb negyed 5-re, fél  5-re készen is leszek, utána rohanok a kislányomért az óvodába.

waitingroom_533_1.jpg

 

Jó hamar, már fél 4 magasságában megérkeztem a rendelőbe, még az előző orvos volt bent, így azzal számoltam, hogy valószínűleg elsőként kerülök sorra. 4 órakor már vagy tízen voltunk, akik a doktorra vártunk, de ő végül csak háromnegyed órás késéssel érkezett meg. Ekkor már tudtam, hogy a férjemet kell riasztanom, hogy hozza el a gyereket. A rendelés végül csak 5 óra után pár perccel kezdődött el, ekkor már nem voltam éppenséggel nyugodt, hiszen már több mint egy órája ott várakoztam.

 

Ahogy mondtam, időpontra voltam előjegyezve és arra számítottam, én leszek az első, mégis másokat kezdtek el behívni. Először csak értetlenkedve néztem, de miután már vagy a hatodik, hetedik beteg ment be előttem, úgy gondoltam, a következőnél bekopogok és rákérdezek, hiszen már 6 óra körül járt az idő, azaz 2 órával később az előre megbeszélt időponthoz képest. Így is tettem, amikor egy idős hölgy kijött, kopogni merészeltem és bementem, majd köszöntem és megkérdeztem kedvesen, mégis mikor kerülök sorra, hiszen 4-re volt megbeszélve és mindjárt negyed 7 lesz.

 

Az asszisztensnő rám ripakodott, amiért kopogni mertem és bementem, majd kioktatott, az időpontokat nem szokták pontosan tartani, üljek vissza a „seggemre” és várjak. Ezt szó szerint így és ebben a stílusban. Teljesen leforrázva mentem vissza a váróba és bár szívesen megmondtam volna a magamét, de azzal semmit sem értem volna el.  Tovább vártam hát.

 

Végül 7 óra előtt néhány perccel szólítottak. Ekkor már többször hívott a férjem is, hogy hol vagyok már, én meg csak szabadkozni tudtam, hogy még mindig ott ülök a rendelőben, annak ellenére, hogy már régesrég végeznem kellett volna. Amikor beléptem, még megjegyezte az asszisztens, hogy „na jöjjön, ha már ennyire türelmetlen”. Magamba fojtottam, amit mondani akartam volna és végül 5 perc alatt végeztem.

 

Megmondom őszintén, csalódott és dühös is vagyok és átverve érzem magam. Fogalmam sincs, mire jó ez az időpont rendszer, ha ilyen szinten tesznek rá. Vagy csak engem szívattak? Nem tudom. Mindenesetre azt remélem, hogy most jó ideig a közelébe sem kell mennem a rendelőnek.

 

Flóra

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vamvend 2012.08.10. 05:49:30

@droid_: A képességeid is láthatan hiányoznak hozzá. De egy orvostól többet vár az ember, mint tőled. Elárulom, nyugaton még többet várnak tőle.

molaris 2012.08.10. 05:51:35

Lehet vitatkozni, bár értelme nincs. Megtervezni a rendelést lehet, azt megtartani lehetetlen. Be kell látni, hogy a problémák akkor kezdődnek, amikor a Beteg belép. MERT: ez már csak úgy működik, hogy akkor derül ki mi is a baj, mennyi időt is kell ráfordítani. Erre biztonsági időt kell hagyni, min. óránként egy betegnyit. Talán elég, talán nem.

És igen: súlyozni tudni kell, várjon az időpontos ha beesik egy akut életveszély.

Dr.laikus PhD 2012.08.10. 06:03:17

@Zsandár:

Te komolyan írod, hogy függ tőled a betegek sorsa, izé a szakdolgozók sorsa
?
Leírsz olyat, hogy ennyi pénzért ennyi jár, de nem jut eszedbe, hogy ha 4 órát rendel az részmunkaidő és nem azt, hogy kevés az orvos és rossza fizetés, muszáj neki másik helyen is dolgozni?

Istenem!

Az asszisztensnek nem kell sokat tudni, ha időpontot egyeztet, kockás füzet, számítógép esetleg? HMMM ennyire nehéz és ennyire kell potenciális alkalmazónak védeni a hanyagságot, butaságot, lustaságot olyan helyen ahol mindez létezik?

Megsúgom még a gyógyszer felírásához sem kell annyira szakértelem, mert orvos mondja, asszisztens megkeresi (rendszerint eltolja egy helyen), átnyújtja orvosnak, doktor bízik, aláír, lepecsétel, beteg ki, le patika, patika mondja, ilyen egységnyi gyógyszer nincs, vissza, várni, kezdődik újra, várás, vagy verekedés egy másik beteggel, hogy bocsánat de valamit elszúrtak és van még másik ajtó ami elé oda kéne ülni.

Megsúgom létezik sok beteggel jól előjegyzett vizsgálat, nem is egy.
Vagyis megoldják, mert _kevés_ az orvos.

Valóban még akkor is, ha az orvos nem főnöke a főnéninek, de elvárja (megköveteli?), hogy a _munkáját_ végezze megfelelő szinten, hogy a tudós orvos is színvonalas ellátást tudjon nyújtani ne dühös, előre már elégedetlen beteg jusson be, ne kopogjanak stb, stb, stb...
Gondold tovább hátha megkönnyítteted a beosztottak életét és megmutatod milyen a jó beosztás.
Orvosnak, betegnek gyönyörére.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 06:08:36

@kolbászoszsömle:

"Persze, tudom, ez lehet egy véletlen is, hiszen nincs elegendő adat a birtokomban a tényleges működés leírásához, de a saját és az ismerőseim tapasztalata alapján ez elég általános dolognak tűnik."

A legtöbb előjegyzési naptár úgy néz ki, hogy szépen megvan a páciensek beosztása, mondjuk 15 percenként. Aztán telefonál az egyik kolléga, hogy van egy akut vérző beteg, aztán telefonál a másik kolléga, hogy itt ül nála a 82 éves járókeretes bácsika, legyen már ellátva, ne kelljen visszatámolyognia X hét múlva, aztán szól az igazgatóság, hogy itt a fenntartó polgármester felesége stb. És ilyenkor bizony ide-oda extra páciensek lesznek beírva, mindenféle nyilakkal és apró betűkkel, a "rendes" időpontosok közé. S máris ott a csúszás.

Ismétlem: B verzió = hónapos nagyságrendű várakozás, de percre pontosan betartott időpontokkal. Az én rendelésemen a csúcs eddig a 4 hónapra előre kiadott időpont volt, mert az illető tudta, hogy úgy jön legközelebb vissza Angliából, ahol amúgy él.

És nem választottál a két lehetőség közül, kérlek, hogy tedd meg, mert érdekel a véleményed.

"Valaki fentebb írta, hogy az adott napon időpontot kapottak mindegyike sorra kerül.
Ez azt jelenti, hogy addig eljutott az orvos, hogy belássa, mennyi beteggel bír el egy nap."

Gyakorlatilag mindig mindenki sorra kerül, mert (átlagos OEP-es rendelésen) az orvos és az asszisztense simán túlóráznak ingyen(!) - ugyanis az etika azt diktálja, hogy aki ott van, és valami baja van, azt el kell látni.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 06:09:37

@kolbászoszsömle:

"Persze, tudom, ez lehet egy véletlen is, hiszen nincs elegendő adat a birtokomban a tényleges működés leírásához, de a saját és az ismerőseim tapasztalata alapján ez elég általános dolognak tűnik."

A legtöbb előjegyzési naptár úgy néz ki, hogy szépen megvan a páciensek beosztása, mondjuk 15 percenként. Aztán telefonál az egyik kolléga, hogy van egy akut vérző beteg, aztán telefonál a másik kolléga, hogy itt ül nála a 82 éves járókeretes bácsika, legyen már ellátva, ne kelljen visszatámolyognia X hét múlva, aztán szól az igazgatóság, hogy itt a fenntartó polgármester felesége stb. És ilyenkor bizony ide-oda extra páciensek lesznek beírva, mindenféle nyilakkal és apró betűkkel, a "rendes" időpontosok közé. S máris ott a csúszás.

Ismétlem: B verzió = hónapos nagyságrendű várakozás, de percre pontosan betartott időpontokkal. Az én rendelésemen a csúcs eddig a 4 hónapra előre kiadott időpont volt, mert az illető tudta, hogy úgy jön legközelebb vissza Angliából, ahol amúgy él.

És nem választottál a két lehetőség közül, kérlek, hogy tedd meg, mert érdekel a véleményed.

"Valaki fentebb írta, hogy az adott napon időpontot kapottak mindegyike sorra kerül.
Ez azt jelenti, hogy addig eljutott az orvos, hogy belássa, mennyi beteggel bír el egy nap."

Gyakorlatilag mindig mindenki sorra kerül, mert (átlagos OEP-es rendelésen) az orvos és az asszisztense simán túlóráznak ingyen(!) - ugyanis az etika azt diktálja, hogy aki ott van, és valami baja van, azt el kell látni.

Dr.laikus PhD 2012.08.10. 06:18:19

@Zsandár:

"Ja, és ésszerű szervezéssel egy percet sem lehetne spórolni."

:DDDDDD Hangosan röhögök!

Zsandár, zsandár, annyi eszed van, mint amennyit a neved után elvár az ember.
Ő is közalkalmazotti bért kap.

Seligsohn 2012.08.10. 07:16:34

@El Visco Stello:

El Visco Stello 2012.08.09. 14:35:13
"Ekkor már többször hívott a férjem is, hogy hol vagyok már"
Elsőre nem értette?

El Visco Stello 2012.08.09. 19:26:37
@Seligsohn: Ha mégsem sikerült nevetned rajta, az azért lehetett, mert komoly dolgot, komolyan mondtam és komolyan is gondoltam.

Komolyan. Aha....

Azt meg hogy "hátmég", külön írják... :)

Seligsohn 2012.08.10. 07:19:54

@SusanneF:

Minden részvétem az éhbérért szinte halálra dolgoztatott eü alkalmazottaké, de ez nem ok, és nem mentség a bunkóságra.

A példámban említettek nem ilyenek, tehát nem törvényszerű a bárdolatlan hangnem....

butus 2012.08.10. 08:01:02

@El Visco Stello:"Ha mégsem sikerült nevetned rajta, az azért lehetett, mert komoly dolgot, komolyan mondtam és komolyan is gondoltam. És nem azért nem értetted, mert nincs humorod, erről biztosíthatlak. Azért nem, mert még a betűkkel is nehezen birkózol, hátmég összetett mondatokkal."
Istenem, de primitív, bunkó vagy.

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.10. 08:02:36

egyszerűen egy szavatokat sem hiszem el.
saját szememmel láttam 11 éven keresztül, hogy az előjegyzési rendszer múködik.
a pesti volt háziorvosom minden időpontot betartott, szinte percre pontosan, senki nem várakozott órákig, az időpont nélküliek bemehettek az időpontosok között,
a recepteseket, vérvételeseket, stb az asszisztens elrendezte.

13. kerület, nem kis körzet, és jó doktornő.

11 évig néztem a rendszer működését, nem volt kivétel.

-----
ehhez képest a mostani falusi háziorvosom képtelen időben kezdeni a rendelést, időpontot kérni tök fölösleges (és nem is lehet, mert rendelési időn kívül nem működik a telefon, rendelési időben meg nem ér rá felvenni), a szabadságát előre sosem írja ki, így MINDEN alkalommal minimum másodszorra találom ott, mert vagy nyaral, vagy továbbképzés, vagy a tököm tudja hol van.
és nem tudok helyette másikat választani, mert falun egy háziorvos van és pont.
de legalább jól el van szállva magától, habár az asszisztens a főnök a rendelőben:P

Puch Cavette 2012.08.10. 08:07:34

majoott:
"Az orvosi rendeloben mindenki egyszerre rendkivul fontos lesz, mindenki siet. No ez az oka annk, hogy soha sem adok idopontot!! Aki valamilyen okbol ragaszkodik a szemelyemhez, az pentek reggel 9 tol johet vizsgalatra, es egyszercsak "bekerul"."

Kedves doktor úr. Ebből a néhány mondatból épp az olvasható ki, hogy a rendelőben senki sem (lehet) fontos, egyedül Ön. Ha egy kicsit is egyenrangúnak tartaná a pácienseit, törekedne annak megoldására, hogy lehetőleg ne kelljen órákig várakozniuk a vizsgálatra. Ön az egyik mintapéldánya azoknak az orvosoknak, akik miatt az ember inkább dögrováson támolyog napokig, de nem fordul szakemberhez. Gratulálok a diplomájához, ami ilyen felsőbbrendűvé teszi!

Dr.laikus PhD 2012.08.10. 08:13:46

@Puch Cavette:

Olvasd el mit írt ezen a mondaton kívül.

Működik nála az előjegyzés, tart fenn egy órát a beesőknek és a sietősöknek, hogy utolérje magát.

Így kéne ott is ahol nincs így.

nagyzee 2012.08.10. 08:30:01

A háziorvosoknál nemcsak az időpontfoglalás, hanem gyakran a sorszámhúzásos módszer sem működik, és ez pedig a betegeken múlik. Pár éve, amikor utoljára jártam a háziorvosomnál, próbáltam telefonon időpontot kérni, de azt a választ kaptam, hgy sok a beteg, nem tudnak időpontot adni. Frankó. egy orvosnál sok a beteg, erre nem is gondoltam... Mindenesetre 2 nap múlva, amikor még mindig rosszul éreztem magam, azért csak rászántam az időt és személyesen mentem be hozzá. Persze tömve volt a rendelő, de észrevettem, hogy sorszámot kell húzni az érkezés sorrendjében. Húztam is egyet, pont az 1-es volt. Nagyon örültem, és a következő ajtónyitásra be is akartam menni, mire rámszóltak vagy 10-en, hogy FIATALEMBER, MI KORÁBBAN JÖTTÜNK! Erre igazán megdöbbentem, és megkérdeztem, hogy akkor kinél van a 0-ás sorszám, az mehet. Persze nem volt, és ráadásul a doktor asszisztense is kioktatott, hogy érkezési sorrend van, és "nem szoktak a betegek sorszámot húzni"...Azóta nem jártam a háziorvosomnál, és ha rajtam múlik, nem is fogok.

filburt 2012.08.10. 08:30:32

Az elmúlt évben tapasztalatai:
- háziorvoshoz időpontot KELL kérni, de leszarják, ezért én a megadott időpontban beállok az ajtó mellé és amikor kijön az előző beteg, bemegyek. Erre a módszerre az után jöttem rá, hogy kb. harmadszor ültem az időpontomhoz képest plusz másfél órát a váróban.
- kórház szakrendelés, időpont egyeztetve: az orvos még nem jött meg, igaz, kiírás szerint már másfél órája rendel és én vagyok a kb. 6. a sorban
- másik kórház, másik szakrendelés, szintén időpont: 3/4 óra várakozás után megkérdeztem egy kis lótifuti figurát, amelyik sok kulccsal meg papírral futkosott, hogy bent van de X doki, mire meglepetten közölte, hogy ő az és mit akarok? Mondtam neki, hogy én vagyok a 11 órás beteg és lassan dél van.

Ez az egész orvos-beteg viszony nem szól másról, mint hogy van a beteg, aki lehet, hogy tényleg beteg, de mindenkiéppen aggódik, meg van a fölényes "nesze aszpirin" orvos, amelyik szarik a világra és általában egy gyalogtank típusú nővér mögé bújva szívatja a betegeket.

Az egész nem menthető a pénzhiánnyal, mert bunkónak lenni nem kötelező.

Tadeuss 2012.08.10. 08:39:09

A nyitóüzenetben leírtak teljesen életszerűek, nagyon jól bemutatják az egészségügy "esztékás" jellegét, ami abból következik, hogy a felemás és gyakorlatilag formális privatizációból következően, továbbra is egy kádár-korabeli hivatal gőgjével és protekcionizmusával kezelik az "ügyfelet" aki alsóbbrendű lévén köteles a "seggén" ülni félnapokat amíg méltóztatnak szólítani.

Ennek nem kéne így lenni és nincs is mindenhol így.....A privát fogorvosomnál pl. ha öt órára beszéljük meg az időpontot, akkor én öt óra előtt öt perccel ott vagyok és öt órakor nyílik az ajtó és szólítanak...mindig, tízből tízszer soha nem kell várnom, .....úgy három éve jártam egy magánklinikán kisebb sportsérülés sebészi rendbehozatala végett. Az országos hírű sebész főorvos a megbeszélt időpontban, egy percet sem késve, jött ki a váróba (ahol voltunk vagy hárman)és személyesen invitált a rendelőjébe.....így is lehet és lehetne abból a tenger pénzből is amit az egészségbiztosítónak befizetünk...

mokkaczuka 2012.08.10. 08:50:06

@AnRea: Rakás dolgot csinálhat,pl. kiadhatja a recepteket.

mokkaczuka 2012.08.10. 08:53:52

Ez megint csak egy olyan történet, amiből az jön le, hogy az ország egész egyszerűen omlik össze. Vidéken ez már teljesen nyilvánvaló; a Balatonnál, egyes nagyvárosoknál és Budapesten nem érezhető még annyira. De az országot gyakorlatilag csődbe vitte a politikusbűnözés és az emberek hülyesége. De hát akinek még van állása és még nem találták meg valamivel nagyon, az azt hiszi, hogy csak akkor van összeomlás, ha már alóla esik ki a szék.
.
Kíváncsi vagyok, mikorra mondják ki, hogy itt az összeomlás. Majd ha a Combino megáll a Körúton?

mokkaczuka 2012.08.10. 08:59:38

@Tempus-Anh: "A szakrendelői asszisztensek alapból idegesek"
.
Már bocs, de akkor vegyenek be tablettát, és nehogy már arra ugassanak rá, akinek a pénzéből játszhatják ott az agyukat. Ez ugyebár az állampolgár, akinek a béréből horror pénzeket vonnak le, hogy életben tartsák ezt a drága és szar rendszert.

lucernaböde 2012.08.10. 09:30:18

@Babette_: Aki falun lakik az nemcsak azért nem választhat másik háziorvost, mert az adott településen egy van, hanem mert a kb. 10 km-re lévő nagyobb városban dolgozó háziorvosok közül egy sem hajlandó vállalni. Hetekig kísérleteztem, mindegyik doki lepattintott, majd az egyik elmagyarázta tisztességesen, hogy miért: akut rosszullét esetén a betegnek joga van kihívni (házhoz) a háziorvost, és ezt nem akarják vállalni.
Én képtelen vagyok megbízni abban a háziorvosban, akihez tartozom, helyzeten változtatni nem tudok.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 09:37:55

@Seligsohn: "Azt meg hogy "hátmég", külön írják... :)"

Jogos, köszönöm!

El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 09:39:28

@Seligsohn: "Azt meg hogy "hátmég", külön írják... :)"

Jogos, köszönöm!

orient 2012.08.10. 09:39:43

"Magamba fojtottam, amit mondani akartam volna és végül 5 perc alatt végeztem."

Nem kellett volna magadba fojtani. EL kellett volna küldeni a búsba, kikérni a papírokat és átmenni egy másik háziorvoshoz. Pont, ennyi.

Én megtettem pár éve, és szuper háziorvosom van azóta. Lelkiismeretes, időponttal ők is csúsznak néha, de max. 10-20 percet, és elnézést kérnek...stb. tehát kulturáltan reagálják le a kellemetlenséget.

karcsibácsi 2012.08.10. 09:41:53

Nem olvastam el a hozzászólásokat, ezért a posztnak csak egyik elemére reagálok:
Véleményem szerint hazudik a posztoló.
Kizárt dolog, hogy így hangzott volna el a felszólítás. Azt elhiszem (és nagyon elítélem) hogy durván rendreutasították, pl. ne ugráljon, legyen türelemmel, várja ki a sorát, üljön vissza a helyére, stb. Az sem kérdés, hogy az időpontra érkező beteget, vis major esetet (sürgős szükség, elsősegély) leszámítva, az egyeztetett időpontban kell fogadni.
A történet így is felháborító és megengedhetetlen, nem kellett volna valótlan elemekkel kiszínezni.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:48:50

Tisztelt posztoló!

Ne szabódjon! Ugyan jobban járt azoknál, akiket sans gene eltesznek láb alól, de esete tipikus. így foglalnám össze.

1) Az asszisztensek, betegfelvevők olyan durvák, mint a pokróc. Túlnyomó többségük legalábbis.

2) A várakozó betegek két csoportba sorolhatók. Az egyik mit sem sejtve várakozik, a másik teli szájjal rávigyorog ezekre a félállati nőstényekre és KERESZTNÉVEN szólítja. HONNAN TUDJÁK???

3) Odarendelik a rendelésre adott időpontra a beteget, majd, mint írja, órákon át várakoztatják, mondván hogy sok a beteg. KÉPTELENEK évtizedek óta kiszámolni vagy megsaccolni, hogy átlag mennyi idő jut egy betegre? Mihez értenek ezek a brühühű-szegény alulfizetett diplomások, ha ehhez sem??? A Word-höz pl. nem, ott bénáznak, tíz percig egy ujjal ütögetik a szöveget egy papírról, és benne sincsenek a Word-ben.

4) Olyan típusú várakozás is van, hogy egymagunk ücsörgünk egy kihalt, végtelen folyosón, sehol semmi moccanás, ötven perc elteltével bekopogunk, mire (ld. 1. pont) egy vadbarom ránk bömböl: NE ZAVARJA A RENDELÉST!

5) Az is tipikus, hogy a négyórás rendelési idő első óráját az alulfizetett egyszerűen ELKÉSI.

6) Az is cukker, amikor a doktor a heti értekezlet idejére írja ki a rendelési időt, ha beér a végéig, beér, különben szevasz tavasz.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:52:45

@mokkaczuka: nézd, neked ebben teljesen igazad van, de konkrétan az egészségügy Gyurcsánybajnai alatt is ugyanilyen züllött volt, az asszisztensek, nővérek ugyanúgy bömböltek akkor is, rothadt szét erkölcsileg akkor is az egész.

Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 09:57:36

Ezt a sok nyavajgást ami itt megy, komolyan... :-(((

Az asszisztensnő bunkó volt, azonnal helyre kellett volna tenni, na de a többi....

Egy háziorvosnál vagy sok beteg van vagy nincsen sok beteg. Ha az ember orvoshoz megy, akkor regény, üdítő, kéztörlő, sőt időnként szendvics is szükségeltetik. Jómagam szerencsés helyzetben vagyok, mert mind a háziorvosunknál, mind az sztk-ban valami ódon működik az időpontkérés, de anno mikor a kislányommal jártam a szemklinikára, akkor volt úgy, hogy 8 (nyolc) órát várakoztam a 3 éven aluli gyerekkel pár hónapos kora óta. Sőt, mikor mindenféle járványok voltak, akkor az egész délelőttöt a gyerekrendelőben töltöttem a hányós, nyűgös gyerekekkel, vagy mikor az orthopédiára jártam a másik gyerekkel a csípőficama miatt, akkor is egész napos program volt! Váltás ruha, pelenkák, enni innivaló, játék....

Aki elmegy az orvoshoz, hogy 4-re írták ki, és valószinüleg fél ötre már az ovodában is lesz, az egyszerűen hülye vagy a holdon élt eddig.

Megfigyelésem a háziorvosnál: bemegy a soron következő, aztán annyi időt tölt ott, mintha a doktornő azonmód el is végezné rajta mondjuk az agytumor műtétet. No de mikor én megyek be, akkor látom, hogy mennyi istefaszát kell adminisztrálnia, a háromnegyed rendelési idő azzal megy el, hogy gépel, meg nyomtat, meg könyvel.

Ja mai hír: Siófokon a TRAUMATOLGIÁRÓL felmondott az 5 orvosból 3. Most, nyáron szezonban, mikor főleg ilyen esetek adódnak. Kiváncsi leszek az innen érkező élménybeszámolóra....

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:59:00

@Intelli: teljesen igazad van. És ha egyszer bekukkantasz, mit művelnek például rákos betegekkel a rendelésen, a könnyeid fognak hullani a megrendültségtől... :..-(

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:01:17

@Farkasokkal táncoló: "az asszisztensnő bunkó volt, azonnal helyre kellett volna tenni" - Jézusom, te naív vagy??? Ha visszaszólsz egy ilyen elkreténült, pimasz molekulahalmaznak, rád hívják a rendőrséget, hogy megzavartad "közfeladata" ellátásában...

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:03:27

@billy reed: kit igen, kit nem. Elsőre talán leforrázható a pimaszabbja, de ha valaki másodikként próbálkozik jogai érvényesítésével, bőgve leugatják, és rendőrséggel fenyegetődznek. Szemét disznai...

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:08:38

@DarthVader: egy diplomás tanuljon már meg kitölteni egy receptet...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 10:08:41

@platelet: "Ha ötször annyi beteg van, akkor egy időpontot öt betegnek kell kiadni, és igen, csúszni fognak. A másik megoldás a több hónapos várólista, akkor meg megy a hőbörgés."

A várólista növelésével nem lehet növelni a hatékonyságot, így a várólista hosszának növelése azt jelenti, hogy egyre többen nem kapnak ellátást, és a végeredmény pedig az, hogy senki nem fog kapni.
Gondolj be: egyre nőni fog a várólista, mert a betegek halmozódnak.
Persze, ennek nincs @radiologus.hu: akadálya, hiszen az egészségügyi ellátás az állam adománya az embereknek.

Ha ötször annyi beteg van, és te kiadod az ötször annyi időpontot, majd el tudod látni az embereket, akkor?
Ezt nem igazán értem!
Most akkor több beteg van, mint amennyit el lehet látni, vagy sem?
Egyszerűen nem értem, miért jó, ha órákat várakozik a beteg a rendelőben?
Ezzel szelektáltok, mert így várható, hogy a harmaduk megunja, és hazamegy?

Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 10:11:35

@Marcangoló Korelnök:

Ugyan, ugyan, az "ezt a hangot kikérem magamnak" kitétel miatt senkire nem hívnak rendőrt. Én egyszer már rákiabáltam két orvosnőre, mert pokoli nyakfájdalmaim közepette nem velem foglalkoztak a rendelőben, hanem egymással tárgyalták, hogy az éppen folyó átalakítás miatt ki mennyire ideges, rögtön kapcsoltak érdekes mód. Elnézést - kérem, nem történt semmi, csak már nagyon fájok - ennyi volt, aztán megkaptam a nyakmerevítőmet meg a gyóccereket.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:13:11

@geegee: figyelj, ez most fontos.

A KÁRTYA KIKÉRÉSE ÉLETVESZÉLY.

Ugyanis a körzetben hozzád legközelebb eső háziorvost leszámítva (akitől éppen ugye kikéred a kártyádat) egyetlen orvos sem köteles elfogadni tőled. Azonnal rátesznek a feketelistájukra, a maffia összezár, te ellátatlan maradsz.

(Igyekezz jó gazdagon megöregedni, az öregekkel igyekeznek különösen szemét módon elbánni.)

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:15:28

@Farkasokkal táncoló: DE. A fülem hallatára fenyegetődzött így egy ilyen idétlen gorillaszőr-mók. Bömbölve, fröcsögve, reszkettek a falak. A betegek fele azonnal édeskedves "Idikéjük" pártjára állt, valaki a mobillját nyújtotta neki, hogy hívja a jardot.

HMF 2012.08.10. 10:17:57

Drága Flóra!

Nem tudom neked eddig milyen tapasztalataid voltak,de akkor nagyon jó dolgod volt eddig!

Elárulom nálunk csak a háziorvosnál van amikor 3-4 órát kell ülni!Rendeléseken akár szintén 3-mat, és Budapestről beszélünk!

Ebből nyafka kikérem magamnak stílussal meg mit vártál?Ilyen az egészségügy,majd ha többet fizetnek bele, akkor jobb lesz!

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:18:41

@kolbászoszsömle: "Egyszerűen nem értem, miért jó, ha órákat várakozik a beteg a rendelőben?"

Több okból.

1) Az antisambríroztatás a hivatalnokok több évezredes módszere az ügyfél megalázására, megjuházására.

2) Megnő tőle a vérnyomásod, újabb kenőpénz a gyógyszergyáraktól.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:21:07

@HMF: pontos a látlelet. De NEM elsősorban az alulfinanszírozottsággal van a baj. Az egészségügybe dőlő horrorisztikus pénzek ellenőrizetlenül ömlenek át csókos beszállító-maffiózókhoz. EZ az állami egészségügy igazi rákfenéje!

Adamfark 2012.08.10. 10:24:47

A posztban részletezett helyzettel már én is találkoztam, de szerencsére nem a saját háziorvosomnál, és nem ilyen mértékben (+3 óra). Ugyanakkor 2 dolgot elfelejtenek az emberek.
1. Szabad orvosválasztás van! Bárki bármelyik háziorvoshoz bejelentkezhet. Még papírmunkája sincsen. Ha valaki szívatja, akkor szépen elmegy egy másikhoz, és megmondja, szeretne innentől nála lenni. Az új orvos meg szépen átkéri a papírjait.
Annak idején, amikor az új lakásba költöztünk, a hivatalosan nekünk "kirendelt" háziorvoshoz be szerettünk volna jelentkezni. A feleségem is orvos, tehát sok baja nem lett volna az egész családdal, max. a fejpénzt felvenni a TB-től. Erre elkezdett nekem húzódozni, hogy nekik túl sok betegük van, meg hasonlók. Erre fogtuk magunkat elköszöntünk, és bementünk a szomszédos rendelőbe, egy hihetetlenül kedves orvoshoz, aki azóta megkapja utánunk a térítést.
2. A háziorvosoknak is van felügyeleti szerve. És ha jól tudom ki is kell legyen írva a rendelőbe. A bankokhoz hasonlóan meg kell említeni ezt. Esetleg ténylegesen bejelentést tenni.

ketroot 2012.08.10. 10:25:57

@dekonstruktőr:

Ó, ha tudnád mennyien csöndben maradnak inkább és tűrnek.

Sajnos ma, Magyarországon nem ajánlatos kinyitnia az egyszeri embernek a száját, mert megjárhatja.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:27:18

@Adamfark: "Bárki bármelyik háziorvoshoz bejelentkezhet" - "A háziorvosoknak is van felügyeleti szerve" - Sancta simplicissima...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 10:28:03

@radiologus.hu: Abból, amit elmondtál nem következik az, hogy ha hosszú a várólista, akkor az percre pontos lesz.
Sőt.
Az általad felsorolt vis majorok akkor is meglesznek, azoknak ugyan így helyet kell szorítani, a helyszorítás pedig maga a csúszás.
Szóval ne mondd már, hogy száz nappal előre percre pontosan látsz, míg öt nappal előre csak két-három órás intervallumban tudsz időt kezelni!
Vagy, ha ezt mondod, felhívnám a figyelmed egy apróságra: amikor száz nappal előre látsz, és percre pontosan időpontot adsz, elkezd telni az a fránya idő, aztán eltelik 95 nap, és odaérsz a kritikus 5 naphoz, amikor már csak intervallumban tudsz tervezni.
Tudom, ez apróság, de ilyen apróságokon buknak el a műkedvelő tőzsdézők, logisztikusok, munkaszervezők. ;-)

Szerintem te nem érted a problémát!
Tudod, az van, hogy berendelnek a rendelési idő legelejére, és mit ad isten, már akkor is várni kell,mert még másik öt-hat-hét embert is berendeltek, plusz ott vannak a sürgős esetek, akik betámolyogtak.
Ha nem ad ki egy időpontot öt-hat betegnek, már nem kell annyit várni (tudod, azt az ötöt-hatot elosztja egy órára), plusz számít arra a minden esetben bekövetkező dologra, hogy a reggeli első fél órában az aktuális haldoklókat kell pesztrálni, már kevesebbet kellene várni.
Ez nem pénz kérdés, hanem szervezés, odafigyelés.
Hogy a valósághoz próbál idomulni az orvos, nem pedig a valóságot próbálja formálni, mert vannak dolgok, amik felett nincs kontrollja.
Tudod, a kontroll hiánya nem gyengeség!
Az időjárást sem tudod befolyásolni, azt se, hogy leáztat-e a szomszéd, azt sem, hogy decemberben kinn hideg van.
Ezek adottságok, amikre fel lehet készülni, és az intelligens ember fel is készül.
Mások, más szakmában ezt a kérdéskört röhögve ugorják meg.
Az orvosok tanult emberek, nekik miért nem megy a napról napra ugyanúgy előforduló esetek kezelése?

ketroot 2012.08.10. 10:29:05

@Marcangoló Korelnök:

Ja, hogy azóta megszűnt az uram-bátyám, sógor-koma időszak?

Bocs, ezt nem tudtam!

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:31:05

@A félázsiai csizmadia - kinek neve ketroot: lehet egy kérdésem? Tudsz olvasni?

Segítség: ha azt mondom, Hitler fat×kű volt a női nemnél, akkor sztálinista vagyok?

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:40:03

@kolbászoszsömle: "Mások, más szakmában ezt a kérdéskört röhögve ugorják meg.
Az orvosok tanult emberek, nekik miért nem megy a napról napra ugyanúgy előforduló esetek kezelése?" - tökéletes konklúzió.

platelet 2012.08.10. 10:40:45

@kolbászoszsömle: A várólistával kapcsolatban: ezt írtam én is, ezzel a hatékonyság csökkenne, viszont a minőség javulna. De mivel a hatékonyság a fontosabb (nem én mondom, hanem így működik most a rendszer), nincs várólista, ez viszont a minőség rovására megy.

Az időpontok: ezt elméletben értem, de a gyakorlatban megvalósíthatatlan. Ha a fent valaki által leírt megoldást használod (a rendelési időt elosztod a betegek várható számával), kijön mondjuk 10 perc egy betegre. A valóságban van olyan, akit 1 perc alatt el lehet intézni (mert gyógyszereket jött feliratni, és az orvos csak átfutja, az asszisztens meg megírja, amíg a másik beteg vizsgálata megy), a másik betegre meg 20 perc is elmegy, mert lassan öltözik, sok problémája, stb. Ehhez még hozzájön, hogy van aki késik, van aki hamarabb jön, és vannak a "partizánok" (ahogy az egyik asszisztens nevezte az időpont nélkülieket) meg a váratlanul rosszllevők. Egyszerűen ilyen nagy szórások mellett értelmetlen 10 perces időpontokat adni. Valójában ilyenkor az időpont megadásának az egyetlen célja az, hogy valamelyest egyenletesen jöjjenek a betegek, és ne mind a rendelés vége előtt. A másik, hogy hiába tudod, hogy 1-2 órát fogsz túlórázni, nem adhatsz időpontot a hivatalos rendelési időn túlra.

Más kérdés, hogy lehet, hogy lehetne ezt jobban szervezni, de a szervezés az tényleg egy külön szakma. Szerintem mindenki a legjobb tudása szerint szervezi meg, mi örülnénk a legjobban, ha lenne erre egy használható megoldás. És persze minél túlterheltebb a rendszer, annál nehezebb jól szervezni, a hatékonyság annál inkább a minőség rovására megy.

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:44:20

@platelet: "Szerintem mindenki a legjobb tudása szerint szervezi meg" - ez eddig a legsúlyosabb kritika ebben a blogban...

Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:46:55

Amúgy az illusztráció odafenn, ahogy elnézem, valahol Kampalában készült. Igazán stílszerű és perspektivikus!

platelet 2012.08.10. 10:52:52

@Marcangoló Korelnök: próbáltál már egy rendelést megszervezni (nem elméletben, gyakorlatban)? úgy, hogy nem ez a szakmád?

Luzercica 2012.08.10. 11:03:28

Nem akartam írni, de kikívánkozik belőlem. Autoimmun beteg vagyok, a súlyosabb fajtából (SLE). Napi szinten szedek szteroidot, nem keveset, ami rengeteg mellékbetegséggel jár. Ezért sűrűn kell orvoshoz mennem. Mindenhová időpontot kell kérnem. Két hete nagyon rosszul voltam, már állni se tudtam a lábamon, ezért felhívtam az immunológusomat, hogy nézzen meg. Azt mondta, hogy 2013. április 10.-ére (!!!!) van időpontja, és miért vagyok ilyen felelőtlen, hogy nem jelentkeztem be jóval előbb. Azért egy hét múlva fogadott 5 óra várakozás után, de nem vett fel az immunológiai osztályára, mint addig. Sőt, beírta a papíromba, hogy nem jelentem meg időben nála, csak akkor, amikor már súlyosan rosszul voltam. Azt hittem, ez vicc, de sajnos nem az. Elküldött és jövő év április 10.-ére adott időpontot. Másnap a mentő bevitt egy másik belgyógyászatára, annyira rosszul voltam. Nem tudtak velem mit kezdeni, adtak vért és hívogatták az immunológusomat, hogy mit tegyenek velem. Saját felelősségemre hazajöttem.
És most várom az áprilist. Hogy megérjem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 11:16:39

@platelet: Ez az egész úgy néz ki innen, ahonnan én nézem, hogy az orvosok java nem is gondolja végig, hogy mit is csinál.
Nem szán arra életében egyszer egy fél órát, hogy megfigyelje, megvizsgálja hogyan telik egy rendelés, mi történik az elején, a közepén végén.
Mintha nem tudná, hogy a rendelés legelején jönni fog egy-két "haldokló", dél felé leforrázza magát a nyugdíjas, a vége felé, amikor már fáradtak a gyerekek, akkor pedig néhány mászókáról leesett, vérző fejű kisgyerek, pedig ez így szokott lenni.
A pufferelés egy teljesen rendben lévő dolog, hiszen tényleg vannak, akik el sem jönnek, vannak olyanok, akikkel többet kell foglalkozni, vannak, akikkel kevesebbet, és elég kevesen vannak, akik pont az átlagos időt töltik a rendelőben.
Azt elérni, hogy az ember előtt maximum hárman-négyen legyenek, amikor odaér a megbeszélt időpontra, nem tűnik lehetetlen küldetésnek, és szerintem senki nem kezdene el hőbörögni, ha balesetes, sürgős esettel valaki előrébb megy, esetleg, ha elhívják az orvost, mert szükség van rá máshol, amennyiben az nem másfél-két óra várakozás után történik.
Addigra ugyanis egy krokodil is elveszíti a türelmét.
Fentebb leírtam, hogy a statisztikát hogyan lehet segítségül hívni az ilyen problémák kezeléséhez.
Nem kell hozzá érteni a matematikához, egyszerűen a számok rendezett leírásával rá tudná döbbenteni magát az ember egy használható rendszerre, amiben az esetek legnagyobb részében elkerülhető a túlpufferelés.

mokkaczuka 2012.08.10. 11:29:39

@Marcangoló Korelnök: Nem mondtam, hogy nem, rohad az már a negyvenes évek óta. Szép lassan csinálta, csak későn vettók észre.

mokkaczuka 2012.08.10. 11:33:52

@Farkasokkal táncoló: "Aki elmegy az orvoshoz, hogy 4-re írták ki, és valószinüleg fél ötre már az ovodában is lesz, az egyszerűen hülye vagy a holdon élt eddig."
.
Úgy is fogalmazhatunk: nem alattvaló, hanem polgár, aki úgy gondolja, normális országban él, és a nem kis pénzért, amit akaratán kívül elvesznek tőle, megilletik bizonyos jogok. Szerintem nem hülye, viszont lehet, hogy még két ilyen, és elkezd gondolkozni rajta, hol lenne jobb. Nem feltétlenül a Holdon. És akkor megint egy GDP-termelő fejőstehénnel kevesebb. Vagy kettővel, mert viszi a férjét is. Már kitántorgott háromszázezer ember, ki megy még kétszer annyi, padló az egész vircsaftnak.

efi 2012.08.10. 11:51:06

@radiologus.hu:
Nem kell itt szépíteni.
Ugyanarra az időpontra 10 beteg egyszerre, erre nincs magyarázat, nem is lehet!

karcsibácsi 2012.08.10. 11:51:49

@Adamfark: " A háziorvosoknak is van felügyeleti szerve. És ha jól tudom ki is kell legyen írva a rendelőbe."
Az is hülye, aki a háziorvosnál panaszkönyvet kér!

ketroot 2012.08.10. 12:24:30

@Marcangoló Korelnök:

Nem vagy az.

De, hogy miért kellett az én hsz-emre válaszolni, hogy Gyurcsány idején is szar volt a helyzet?

Na jó, tudom a választ, szóval ne fáradj vele.

Irkutszk 2012.08.10. 12:24:58

@Marcangoló Korelnök: "egy diplomás tanuljon már meg kitölteni egy receptet..."

Ezt a mondatot nagyon nem értem. Mi köze volna egy mérnöknek, tanárnak vagy színésznek az orvosi vény kitöltésének rejtelmeihez?

platelet 2012.08.10. 12:43:10

@kolbászoszsömle: Ez papíron igaz, de gyakorlatban egyszerűen nem működik. Nem lehet fél óra alatt se megoldani. Ahogy írtam, ha valahol többszörös a túlterhelés, ott nem lesz tökéletes a szervezés. Lehet, hogy vanna olyan emberek, akik tudnak erre gyakorlatban is alkalmazható megoldást, de azok nem az egészségügyben dolgoznak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 13:23:36

@platelet: Ez a fixa ideája az orvosnak, hogy az csak papíron működik, hogy hat meg hat az tíz és tizennégy között van, tehát nem is foglalkozik a dologgal, hanem eldönti, hogy minimum kettő.

Olyan ezt hallgatni, mint egy öntudatos tinédzsert.

platelet 2012.08.10. 13:37:08

@kolbászoszsömle: Nap mint nap csináljuk gyakorlatban, és nem működik, mert bonyolultabb a helyzet, mint egy összeadás. A javasolatok pedig csak olyanoktól jönnek, akik sose próbálták, nem tudják, milyen tényezők jönnek még be.

De szerintem innen csak ismételjük magunkat, te azt mondod, meg lehet csinálni és az orvosoknak ehhez érteniük kell, én meg azt, hogy ha meg is lehet, az nehéz és bonyolult, és ehhez egy orvosnak nem kell értenie, ez egy külön szakma.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 13:46:17

@platelet: logisztikailag nem bonyolultabb, mint netet telepíteni járni ügyfelekhez, akik vagy otthon vannak, vagy nem, vagy van náluk probléma vagy nem, vagy van dugó vagy nem, vagy van darázs a padláson vagy nincs stb.
Érdekes, azt meg tudtam oldani úgy, hogy amíg én szerveztem, az ügyfélnek nem kellett várnia.
Csak előttem nem volt rá képes senki, meg utánam.

platelet 2012.08.10. 14:11:00

@kolbászoszsömle: Ez azt jelenti, hogy vagy a te munkádat könnyebb megszervezni, vagy te jobb szervező vagy az átlagnál. De ezt így ismeretlenül nem tudom eldönteni :)

Tempus-Anh 2012.08.10. 14:39:07

@Seligsohn:
1.Magunkat védem;
2.Szakrendelőben ASSZISZTENSEK dolgoznak, a nővér osztályon dolgozik;
3.Nem voltál ott, nem tudhatod, mivel indított a beteg...
Verstanden, vielleicht auch einverstanden, Herr Seligsohn?

Tempus-Anh 2012.08.10. 14:45:38

@kolbászoszsömle:
Most képzelj el egy szituációt, tegyük fel, hogy egyik közeli hozzátartozódat látta el az orvos, mondjuk az illető eszméletlenné vált és az orvos épp újraélesztette abban az időintervallumban.
Egy adott pillanatban ránéz az órájára és nem folytatja a még egy órán keresztül végzendő életmentést, hanem leszalad a rendelőbe, PONTOSAN.
Utánaordítasz, de már késő.
Ő egy pontos, elvek szerint élő orvos.
Lemegy szakrendelni.

És ez a helyzet nem urban legend, rengetegszer fordul elő, hogy egyik fontos tevékenység überel egy másikat.

karcsibácsi 2012.08.10. 14:46:46

@kolbászoszsömle:
Megnéztem a blogodat, bár ne tettem volna: ilyen gusztustalan, primitív, a legalantasabb igényeket kiszolgáló szennyel még nem találkoztam, pedig néhány (cuculista) politikust személyesen ismerek. A mocsok stimmel, ahogy a fejléc is tartalmazza, a líra már kevésbé. Tudom, hogy ezzel reklámot csináltam neki, mégis kikívánkozott ez a rövid recenzió...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 15:06:53

@karcsibácsi: Ugyan már! Ha L. Simon egy konzervatív kormányban kulturális államtitkár lehet, képzeld, ha egyszer visszajönnek a liberálisok, mi lesz majd belőlem!
Mellesleg mit vársz egy limerikeket tartalmazó blogtól?
Limeriket, vagy szépprózát?
Arról én igazán nem tehetek, hogy mivel nem tudod, hogy mi az a limerik, megbotránkozol a tartalmán!
Figyeltél volna az iskolában, tanultál volna, és nem érnének ilyen meglepetések az életben!

@Tempus-Anh: Ha az a normál állapot, hogy két-három órát várakozni kell (szinte mindenki könyvet ajánlott, plusz hülyének nézte a posztírót, mert elhitte, amit az orvos mondott), akkor az anyám élesztése a napi rutin része, amit be lehet és be is kell tervezni.
A logisztika alapvetése, hogy a világhoz igazodunk, nem a világot igazítjuk.
Alázat kell hozzá. Mint a hasmenéshez. Azzal sem lehet viccelni.
Összeszorított seggel esetleg el lehet odázni az összeomlást pár perccel, de az be fog következni, ha nem viselkedik úgy az ember, ahogy muszáj neki viselkedni.

karcsibácsi 2012.08.10. 15:15:52

@kolbászoszsömle:
Megfogsz lepődni: tudom, hogy mi a limerick, ismerem, szeretem is. Ezen a blogon idéztem vagy huszat kb. egy (fél?) évvel ezelőtt, igaz, valószínűleg más nicknevet használva.
Amit a blogodon olvastam, az nem szellemes, hanem trágár. Nagyjából akkora a különbség, mint Bergman erotikus (jeleneteket is tartalmazó) filmjei és a pornográf "alkotások" között.
Amúgy L. Simont sem szeretem.

Seligsohn 2012.08.10. 15:43:28

@Tempus-Anh:

Igen, látni, hogy véded a mundér becsületét, ezért nem is veszem rossznéven, hogy elvtelen módon kitámadsz a szakszerű elnevezésekre hivatkozva.

Egyébként te sem voltál ott, de azért a poszt szövegösszefüggéseiből kiderítheted.

Shalom & áni ohev otá, Herr Lagerfűhrer... :)

Tempus-Anh 2012.08.10. 15:46:08

@Seligsohn:
Shalom, haverim
Ezt a Lagerführert qrvanagy sértésnek veszem...:(

énmegénésazirén 2012.08.10. 16:03:52

Az hogy a háziorvoshoz időpontot kérni teljesen felesleges, azt már lassan mindenki belátja, így is úgy is órákat kell a váróban ülni, de azt magyarázza meg nekem valaki, hogy melyik elmebeteg agyából pattant ki az a baromság, hogy most már a laborba is adnak időpontot!? MINEK????? A labor a betegfelvételtől a vérvételig max. 10 perc, akkor is ha 200-an vannak, direkt figyeltem, az időpontosok épp annyi idő alatt jutottak be mint a nem időpontosok, ráadásul egyszerre 3-4 embernek adnak ugyanakkorra időpontot, amivel csak azt érik el hogy még nagyobb a tumultus a sorszámozóban. Szerintem aki ezeket kitalálja még életében nem járt "nem fizetős" szakorvosi rendelőben!!!

El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 16:04:43

@Seligsohn: E blogon a nem túl sok(26) hozzászólásod elolvasva, azt állapítottam meg, hogy szinte csak kötekedést - de mindenképp negatív hangvételt - tartalmaz. Érvet valami mellett/ellen még véletlen sem találni köztük. Remélem nem haragszol, ha emiatt én a továbbiakban a hozzászólásaid figyelmen kívül hagyom.

Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 17:14:09

@mokkaczuka:

Teccett volna polgárként gondolkodni akkor, amikor a vizitdíj ellen kellett szavazni, mert csak, mert utáljuk a Gyurcsányt. ki ezt nem látta előre, az hülye.

Mos, amikor főleg az orvosok menekülnek el innen, amikor az egészségügy kb olyan állapotban van mint a fejét vágott csirke, aki a lábán az izomreflexek miatt még fut egy kört, borzasztóan nevetséges ez a "polgárnak akarja érezni magát". Nem kéremszépe, azt kell szeretni ami van. Amit hagytak. MÉG.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:47:27

@kolbászoszsömle:

"Az általad felsorolt vis majorok akkor is meglesznek, azoknak ugyan így helyet kell szorítani, a helyszorítás pedig maga a csúszás."

Nem lesznek, ha betartják a szabályokat. Az akut ellátás megy a sürgősségre, a 82 éves úr pedig megkapja a 6 hónappal későbbi időpontot.

És ha tényleg betartják az orvosok a rájuk vonatkozó szabályokat, és nem próbálják mindenféle hamisan értelmezett etikai lózunggal takargatni a szabálysértéseiket, akkor az elején bizony lesz számos fogaknak csikorgatása.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:50:56

@Luzercica:

Sajnos az orvos is ember, neki is csak 2 lába és 1 feje van, és van neki munkaképessége is.

Majd ha nem 20-25 %-nyi befizető pénzéből látják el a 100 %-nyi felhasználót, valószínűleg több orvosra is lesz pénz.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:52:50

@kolbászoszsömle:

"és szerintem senki nem kezdene el hőbörögni, ha balesetes, sürgős esettel valaki előrébb megy"

Az orvosi várókban várakozó magyar átlagemberek mintegy 40 %-a háborodik fel, ha az agyvérzéses embert előbbre veszik (soron kívül ám!), mint az ő saját ujjacskájába fúródott rózsatüskét.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:56:56

@kolbászoszsömle:

"Összeszorított seggel esetleg el lehet odázni az összeomlást pár perccel, de az be fog következni, ha nem viselkedik úgy az ember, ahogy muszáj neki viselkedni. "

A magyar állami egészségügy összeomlása mintegy 2002-2003-ra tehető.

Most csak annyi történik, hogy a "lakosság" is szembesül az összeomlás tényével.

Most már csak mindenki zuhan a téglák és gerendák között a föld felé.

A becsapódás meg igen nagyon fájdalmas lesz.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:59:16

@Farkasokkal táncoló:

"Teccett volna polgárként gondolkodni akkor, amikor a vizitdíj ellen kellett szavazni, mert csak, mert utáljuk a Gyurcsányt. ki ezt nem látta előre, az hülye.
"

Mivel a vizitdíj jogszabályban meghatározott célja az egészségügyből kivont, és mondjuk síkvidéki alagutakra költött pénz visszapótlása volt, azaz leegyszerűsítve egyszerű adóemelés, természetes, hogy ez lett a sorsa.

Tempus-Anh 2012.08.11. 07:42:43

@radiologus.hu:
Síkvidéki alagút, ez haláli :)
Tolna és Baranya határán négy, azaz négy egymás után következő alagutat fúrtak a hangyatúrásnyi löszbuckába az M6-os mentén, akkurátusan, szépen...
Ez a Jaroslav Hasek tollára illő bravúr példátlan.:)

Seligsohn 2012.08.11. 09:07:59

@Tempus-Anh:

Úgy gondoltam én is. :)

De te kezdted... :)

Kellemes hétvégét!

Seligsohn 2012.08.11. 09:11:07

@El Visco Stello:

Ajaj, tudtomon kívül valamivel nagyon a tyúkszemedre léphettem, hogy képes voltál utánam olvasni. :)

De azért köszönöm a megtisztelő érdeklődésedet, s ha nem haragszol, nem csatlakozom a bojkottodhoz, én figyelmesen elolvasom minden, igen magvas gondolatokat tartalmazó kommentedet.

Neked is szép hétvégét!

lpt1 2012.08.11. 09:34:58

@radiologus.hu: Hát ha még nem jöttetek rá, hogy van különbség a között, hogy a főnököd főnökének főnöke kapja a pénzt, vagy te személyesen, a te teljesítményed után, akkor maradjon még ez így egy kicsit.

Esetleg meg kéne oldani, hogy a magánorvosok is az OEP-en keresztül jussanak a pénzükhöz; adnak egy igazolást a betegnek, az beballag, befizeti, iktatják, ellenőrzik, kifizetik az orvosnak. Ez amúgy is tökéletesen illik a jelenlegi irányvonalba, kedvedre volna :)

Az alagutak kormányokon átívelő megoldások a hiénák ellen, akik a kisajátítás reményében felvásárolták a nyomvonalon a földeket; EU-s pályázatok határidejének, és a magyar szabvány szerinti autópályalejtések betartására.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 10:27:41

@lpt1:

A vizitdíj a bevezetett fomájában pont ez volt: bement a kórházi nagy kalapba, a dolgozók effektíve semmit nem láttak belőle.

Egyébiránt én a legegyszerűbb teljesítmény-alapon dolgozom, a legtisztább "fee-for-service" mintát követve.

Amit az OEP-es pénzről írtál, az "szektorsemleges finanszírozás" néven évtizedes nagyságrendű követelés, de egyelőre hiába.

Farkasokkal táncoló 2012.08.11. 10:56:23

@radiologus.hu:
No igen, és erre az a megoldás, hogy töröljük el a föld felszinéről az egész ötletet, nem pedig az, hogy ha mi leszünk majd hatalmon akkor módosítunk az elosztásán igaz?

Arról nem is beszélve, hogy ez a kormány bezzeg nem csinál adóemelést, á nem.

A válaszod nagyon demagóg volt, és nem is volt igaz, több kórházról tudok, amelyik ezekből a pénzekből csinált (igaz apróbb) fejlesztéseket. De akárhogy is volt, az egészségügy átalakitása legalább elindult volna egy olyan úron, ami életképesebb lett volna. Így meg... :-(((

lpt1 2012.08.11. 11:25:12

@radiologus.hu: Félreértettél :)

Nagy kalap alatt azt értettem, hogy a minisztérium dönt a finanszírozásról.

Én azt próbáltam leírni, hogy kiállítod a számlát, ezt az OEP nem finanszírozza, de a pénzt ők szednék be, hogy a pénzkezelés ne az egészségügyi dolgozókat terhelje.
Csak a "nem tudom beszedni a vizitdíjat" és a "be tudom szedni a magánkezelés díját" ellentétére utaltam.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 12:55:15

@Farkasokkal táncoló:

Igen, el kellett törölni, a vizitdíj abban a formában egy rossz struktúra további rontására szolgált.

Egyrészt az nem vizitdíj, ami 300 forint, 5000 forint/alkalom már kb. normális lenne. Másrészt az sem vizitdíj, ami alól több millió ember automatikusan felmentést kap.

Az átlag dolgozó számára a vizitdíj efektíve csak egy új adó volt, természetes, hogy ellene szavaztak.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 12:59:55

@lpt1:

Én a magam részéről, mint egészségügyi szolgáltató, nem vagyok hajlandó az OEP-pel semmiféle kapcsolatba lépni.

Az OEP csak ne szedjen be semmiféle olyan pénzt, amiért én dolgoztam meg, mert alapból egy olyan társaság, amihez csak dinamittal megrakott teherautóval szabad közelíteni.

A szektorsemleges finanszírozás csak úgy mehet, hogy a páciens szépen nálam kifizeti a díjat, és a számlájával beballag az OEP-hez, ami utólag rendezi a számla azon részét, melyre van OEP-finanszírozás.

"a pénzkezelés ne az egészségügyi dolgozókat terhelje."

Arra való a recepció, amihez normális fizetendő díjak szükségesek, hogy Pirike állását is ki lehessen gazdálkodni.

csutkababa 2012.08.11. 13:26:32

Azt hiszem, a háziorvosok esetében a lehetetlenül magas létszámú (2000-3000 fős) praxisok az okai az állandó torlódásnak, ezen kívül a magyar lakosság nagyon alacsony egészségkultúrája, a szociális feladatok megoldatlansága, a mari nénik rendelőbe menése napi szinten, beszélgetés mián, valamint az is ok, hogy a biztosító úm. mindent áll.
Egy praxis max 500 fős kéne legyen, és ebből kéne igenis európai módon megélni a háziorvosnak.

Svédország: napi 5-6 beteget fogad a HO, de velük aztán töviről-hegyire foglalkozik. Nem létezik orvosi kijáró ügyelet, a HO nem megy házhoz, sürgős esetben vagy bemegy a kórházak ER-jére, vagy a mentő valóban kint van 2-3 percen beül.
Az ellátás költségét csak akkor téríti meg a biztosító, ha az indokolt volt.

Nagyjából ez a megoldás. Mert nehogy azt higgyük, hogy a svéd kollégák annyival okosabbak...

qbr 2012.08.11. 15:54:51

Tudom, hogy ez nagy bunkóság, de most akkor sem olvasok végig 240+ hozzászólást... :)

Viszont van egy építő javaslatom, kivételesen orvosok/asszisztensek felé:
láttam valamelyik IKEÁ-ban egy színes időtáblázatot, ahol különböző színekkel volt jelölve, hogy általában milyen időpontokban szoktak nagyon sokan lenni.
Ha van egy jól megfigyelhető, többé-kevésbé állandó fluktuáció a betegek érkezésében (ezt akár egzakt módon is ki lehet számolni az utóbbi néhány év betegforgalmi adataiból), akkor egy iyen táblázatot kifüggesztve az érkező betegek is viszonyag jól tudják időzíteni az érkezésüket, vagy akár az időpont-kéréseiket.

mokkaczuka 2012.08.11. 20:57:54

@Farkasokkal táncoló: Igaz. Azzal a kiegészítéssel, hogy nem csak az orvos húz, hanem mindenki, aki pógárnak érzi magát.

2012.08.12. 16:58:01

Nekem sincs nagyon rossz tapasztalatom az előző, teljesen normál, IX: kerületi háziorvosnál az időpont betartásával.. néhány kivétellel. Nem egy esetben van, hogy meg kell harcolni a többi beteggel, hogy az ÉRKEZÉSI sorrendet felülírja, ha valaki időpontra jött, és ebbe az asszisztens vagy a doki nem segít be. Ha valaki kicsit is nyuszibb, akkor veszít, és az időpontjával is kivárhatja azt az uszkve 2 órát, amit a sima beesők átlaga. Abba bele kell nyugodni, hogy igenis van olyan, hogy a dokit elhívják házhoz, és mennie kell, de ez ritka eset. Ami jobban bosszant, mikor az orvoslátogató pofátlankodik be és ül 20-30 percet a dokinál rendelési időben. Jó, tudom, a dokinak is van családja és más dolga, tehát mondható, hogy a rendelési idő a munkaideje, azon felül már túlórázik, de ez így akkor sem klappol. Akkor kérjen időpontot az orvoslátogató is (bár ez sem megoldás, mert feltartja a nem időpontos betegek ellátását).
Költözés miatt viszont most átkértem magam egy privát rendelő ingyenes háziorvosi ellátására, és érdekes módon itt nem érkezik orvoslátogató rendelési időben... + ha szabin van a dokim, akkor is rendesen helyettesítik, nem az épp párhuzamos dokihoz kell mennem, akinél emiatt dupla annyi a várakozó...

2012.08.12. 16:59:23

@qbr: a régi dokim mindig azt mondta, hogy a délutáni tóksók vagy dél-amcsi szappanoperák idején menjek, mert akkor kevesen vannak. Meglepő módon kevesebben, mint délelőtt. Szóval, tudják ők ;-)))

LittleSunshine 2012.08.13. 20:54:45

egy időben jártam Pécsre a fül-orr-gégészeti klinikára egy orvoshoz. Csak csütörtökönként rendelt, kb mindig 8ra adott időpontot, többnyire délután 2kor kerültem sorra - de volt, hogy 4kor. Lényegileg a 8 év "kezelés" alatt az évi 3-4 alkalom során többet ültem ott, mint egy átlag állampolgár egész életében mnden orvosnál (állítólag már nem így működik ott a dolog, nem tudom, mióta egyetemista lettem nem volt kedvem és időm egész csütörtököket orvosra áldozni). Szóval én már csak azt mondom, hogy 2,5-3 óra várakozás az semmi. -.-' Persze rossz, hogy így működik, de ha nem lenne időpont a legtöbb ilyen helyen, akkor még többet kellene várni.

zsázsika 2012.08.14. 15:20:28

@Csacsicska: kedves kommentelő, szavaidhoz csak annyit, hogy "Nyugaton" sokkal nehezebb orvosi ellátáshoz jutni- átlagos náthával az előjegyzés kb. 3-4 hét, és csak előjegyzés alapján mehetsz, anélkül nem, tehát alapbajokkal egyáltalán eszükbe sem jut orvoshoz menni. Nem is rohannak teszik , pedig jelentősen többet fizetnek az alapellátásért, mint a "szegény magyarok". És jelentősen több a személyzet is. Kérdezz meg bátran főleg brit és ír ismerősöket az ottani ellátásról, meg fognak lepődni, mi a bajod a magyarral ( ez természetesen nem azt jelenti, hogy a miénk vagy akár az angolszász jó, hanem azt, hogy a magyaroknak irreális elvárásai vannak. )

Belana 2012.08.16. 12:23:20

A múltkor éppen a rendelőintézet felé jártam, gondoltam van egy kis időm, bemegyek a bőrgyógyászatra. Rendelés 6-ig van kiírva. Fél 5-kor közölték, hogy nem vesznek fel új beteget, mert nem volt beteg és az orvos elment haza!
Tuti várták a magánrendelőjében...
Nem kértem időpontot, de a bőrgyógyászat nem beutalós/időpontos dolog.

Mille38 2012.08.17. 20:37:53

@kolbászoszsömle:
A számok egy dolog. A másik, amivel szerintem sokat javíthatnának az orvosok a saját teljesítményükön, az orvos-beteg közötti beszélgetés vezetése. Legalábbis az én eddigi háziorvosom elég sokat eldumált a betegekkel, részben ez kihallatszott a vége-hossza várakozások alatt, részben hallottam EKG közben, részben meg velem is sokat dumált. Addig kint mások vártak. Mondjuk ő egy majdnem nyugdíjas h.o., lehet, hogy már nem fog tudni más szokásokat felvenni. (Ettől eltekintve jó orvos, sokat segített az évek során, ám jó lenne, ha rövidebben el tudnánk intézni a dolgokat.) De más orvosoknál is tapasztaltam, hogy egészen parttalanná válik a "vizit", szinte babazsúrrá.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása