A Tüdőklinika a Semmelweis Egyetem szégyene

2012.08.07. 08:15

2012.márciusában édesanyámnál elváltozást találtak a tüdejében.A kiírt CT 2 hónap múlva esedékes.Addig vártunk.Majd májusban kiderült hogy tumorról van szó.Mivel nyár jön az orvosok egymásnak adják át a beteget ide-oda passzolgatják,lassan már azt sem tudtuk ki is az orvos,aki "kezelné".Jó sokára kaptunk hörgőtükrözésre időpontot,de valami ok miatt kérték hogy jöjjünk jövőhéten.Szintén éhgyomorra,de ekkor kiderült hogy hirtelen elutazott az orvos külföldre így nincs HELYETTES orvos aki megcsinálná a beavatkozást.
w.jpg
Jöjjünk vissza jövőhéten...Hát a családtagok,akik mindig szabadnapot kérnek,hogy édesanyámnak ne kelljen egyedül átmennie ezeken a megaláztatásokon,ők is hiába mentek.Tehát a harmadik alkalommal,nagy nehezen állítólag sikerült mintát venni a  tumorból.Várjunk 2 hetet.Mi telefonálunk hogy mi a helyzet-mert ugyebár az orvos nem hívna ám fel.Végül is kiderült hogy az a sikeres mintavétel mégsem olyan sikeres,mert nem tudtak eredményre jutni.Irány egy másik kórház,ahova szintén időpontra mentünk,másféle formában,de sikerült mintát venni-Ahol megjegyzem,olyan tisztelettudóak az orvosok,ápolók,de még a takarító személyzet is,hogy le a kalappal.Majd vissza a János-kórházba.
Elhadarják a rosszindulatú daganat eredményét,mint egy gép,semmi emberség,vigasztalás.Kitalálják hogy valami DNS mintát is kell venni a szövettanból,ami már csak 7 munkanap és utána elkezdhetik anyukámnál a kezelést.Telefonon érdeklődünk,többször és semmi.Arra hivatkoznak hogy szabadságolások vannak.Na most ,ha nyár van ,akkor a betegnek ne legyen tüdődaganatos,mert akkor búcsút mondhat  e földi létnek?????Vagy hogy van ez???Márciustól-augusztusig mást sem teszünk,csak VÁRUNK.
A csodára.Mert rajtunk orvos nem segít.Nem mi akartunk a Jánosba menni,állítólag oda tartozunk.
Mi lesz velünk???

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koky_ 2012.08.07. 09:22:17

Teljesen együttérzek. Mi is ugyanezeken mentünk keresztül, Anyukám már 3 hónapja kapja a kemót tüdődaganat miatt. Minden kezelés egy egész napos tortúra, reggel 6-16 óráig a kórházban van, vár a doktornőre, a beutalóra, az előkészítőre, mellette pedig rosszul van :( Sokféle orvossal találkoztunk, kedvessel, rosszindulatúval... Ilyenkor leginkább a családtagokra számíthat az ember, lelkileg kell támogatni a beteget. Míg várakoztunk, hogy egyáltalán elinduljon a kezelése, vettünk neki pár gyógyhatású tablettát, azokat el is kezdte szedni, amik némileg csökkentik a kemó utóhatásait. Jobbulást kívánok az Édesanyjának!

Koky_ 2012.08.07. 09:32:18

Amúgy sajnos mindenhol kevés orvosra jut nagyon sok beteg :( Mi a Kékgolyóba járunk, de ott is sokat kell várni CT-re. A köztes idő pedig maga a pokol a betegnek és a családtagoknak.

Mad Mind 2012.08.07. 09:39:08

A pontos cím az lenne, hogy "Szégyen a János kórház". El kéne dózerolni, de mindig ezt a szart tartják meg. Még mindig az 1900-as évek színvonala megy. Amikor ott műtöttek 40 fok volt a kórteremben, volt mindenféle beteg az óriás kórteremben, tüdővizenyőstől kezdve, a belgyógyászati betegig. Mindenfelöl nyögések, jajgatás. Egy mészárszék az egész.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 09:45:55

Telefonon sehol nem adnak felvilágosítást.
A leleteket személyesen, vagy hivatalos meghatalmazott veheti át.

Valamit nagyon nem tud sem a családtag, sem a beteg.
Én elhiszem, hogy súlyos és ijesztő rákos betegnek lenni.
A hozzátartozónak különösen, mert ahogy a kisgyermek a sérelmeit nagyítja fel, úgy a hozzátartozók a betegek pillanatnyi állapotáról van sokkal rosszabb diagnózisuk, mint a valóság.

Miért kell a mellékhatások ellen ternmészetgyógyászok által aranyért árul szer?
A mellékhatások kivédésére az orvos ad hatóanyagot, hányáscsillapítót, székletlazítót, ha kell már az infúzióban.

Csak mondom (halkan, suttogva), kezelés napja egész napos elfoglaltság.
Orvos, vizsgálat, vérvétel, eredmény, gyógyszír kiírás, várni a kezelő ágyra.
Ha jobban lesz, akkor is egész napos lesz, mert akkor a kezelendők "élveznek " elsőbbséget, a jobban, de még nem jól levők várnak. Készülnek folyadékkal, étellel. Ugyanez vonatkozik a kezeltekre is.

Rosszindulatú onkológus.... ?

Jobbulást minden daganatos betegnek, a hozzátartozónak kevesebb kritikát.
Tessék megtanulni a napi rutint a kezelések napján (ennyire hosszú), kevesebbet mérgelődni.
Betegként az ember gyerekké válik, kiszolgáltatottá, a csápjai jobban érzékelik a hozzátartozó bánatát.
Tessék kérem arra gondolni, hogy elég a magunk baja, ne kelljen már nekünk betegeknek vigasztalni és türelemre inteni a hozzátartozót, aki legtöbbet csak gubbaszt ott mellettünk, mérges, hogy elb----tuk a napját, lesi a reakciónk, aztán ha van lemerevedik.
Nem érti miért kell annyit várni, mert neki csak és kizárólag a saját hozzátartozója létezik. A többi beteget nem látja, szelektíven érzékeli csak.

Több erőt a hozzátartozóknak!

Mi betegek másként éljük ezt meg - legtöbben - el akarjuk viselni a lehetőségekhez képest jól a tortúrát. Belenyugszunk amibe kell és másként látjuk a világot amikor túl vagyunk a nehezén.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 09:54:13

@Mad Mind:
Én feküdtem légkondis kórteremben, az sem jó.
A beteg ott is nyög, hörög, akinek nincs magas fájdalomküszöbe még hangosan jajgat is.
Sőt van akit bepelenkáznak, vagy kiül a szobavécére, mert annyira beteg, hogy megszűnik a természetes szégyenérzet.

Kórház akkor is kórház, ha hűvös van, a beteg ott is beteg ahol jók a körülmények.
Feküdtem hőségben, fulladozva, saját levemben fürödve, de ezt otthon is ugyanúgy éltem volna meg.

A gyógyító munka minősége viszont a számomra csak részben ezen múlik.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.07. 09:57:23

És ez csak egyre szarabb lesz! Pártunk és kormányunk inkább felcsuti stadionokra költi a pénzünket, mert az kell! :( Szánalmas!

Koky_ 2012.08.07. 10:14:29

@Dr.laikus PhD: Remélem elolvastad figyelmesen a kommentemet, nem szidom az orvosokat, leírtam hogy van ilyen is, olyan is. Azt hiszem, hogy nem a hisztis hozzátartozó kategóriába esünk. Türelmesen várunk minden vizsgálatra, amire Anyukámat kísérjük. Illetve még a kemó előtti vizsgálatokra gondolok, mert most ahogy mondod a szerdai "napi rutin"-ként élünk meg. Mikor anyu bent feküdt a kórházban (mellhártya összetapasztás miatt) ő segített a mellette fekvő fiatal lánynak táplálkozni, mert ő fel sem bírt kelni az ágyból, nem bírta mozgatni a lábát, le volt gyengülve. Természetesen jártak hozzá is látogatni, de nem tudtak és nem lehettek ott non-stop. Odapakolták a kisszekrényre az ebédet, és az felőlük ott is rohadt volna meg az asztalon... Anyu is rossz állapotban volt, de mindig segített a lánynak, mert a nővérek kb 10 perces csengetés után sem jelentek meg segíteni. Helyette inkább kávéztak a pultban. De mindegy, ebbe nem is akarok belemenni.

Vagy: öreg orvos, akinek a mellhártya összetapasztást kellett volna végeznie, előtte természetesen a mellkascsapolást. Ez utóbbit nem akarta elvégezni, mert szerinte nincs is folyadék a tüdőben. Anyu fulladt erősen, (előtte 3 órát várt a folyosón, egy széken görnyedve) erősködött, hogy van folyadék, alig kap levegőt, higyje már el. Az orvos erre: na jó, de biztos nincs folyadék. Erre zúdult ki a víz a csövön keresztül, a nővér tartotta a tartályt, amibe folyt a víz, és kiabál az orvosnak, aki közben ott hagyta, hogy doktor úr, hozzon egy másikat, gyorsan! Az orvos 2 perc múlva megjelent egy tortaszeletet majszolt, és kérdezte: "mi van?" De ez csak egy dolog, utána meg azért kellett vizsgálni Anyut, hogy ezáltal a "gyors csapolás" után nem kapott-e légmellet, akkor már oda tudott figyelni a doki, meg is ijedt rendesen... Ez csak egy eset, ami megmaradt bennem, persze mindenki hibázhat, de azt hiszem ez elég durva.

Koky_ 2012.08.07. 10:17:26

Ja, a "biztos nincs folyadék" az 2 liter leszívott vizet jelentett, mint kiderült.

trekk 2012.08.07. 10:20:34

Kedves Dr laikus,
Te is valtozol az idok folyaman, kezdesz kicsit kategorikus lenni.
A betegnek a beteg az elso, o eli meg, nagyon nehez. De a hozzatartozonak se konnyu minden, hisz neki a maga eletet kell atrendezni es o sok helyen nem mondhatja, hogy most ezt abba kell hagynom, talan holnap, mert a hozzatartozom rosszul van. Nezopontok osszerendezese. Talan kicsit tul sokat mondjuk meg, hogy mi lenne az elfogadott, mikozben mindenki mas.
+ az orvosok gyakran erzeketlenek, nem feltetlenul szandekosan, hanem igy alakul, a hozott alapanyag alakul az evek soran. Nekik is van szakmai eletuk, maganeletuk es persze emellett kell megfeleloen kommunikalni.

Koky_ 2012.08.07. 10:25:02

@trekk: Így van. A betegek szerintem (de most a magunk nevében beszélek) nem várják el, hogy csak velük foglalkozzanak, csak legalább a legfontosabb infókat osszák már meg velük, ami őrájuk is tartozik. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, mikor a beteg és a családtagok önmaguk kezdik el értelmezni a leleten olvasható latin szavakat.

kalandfereg 2012.08.07. 10:32:03

@Mad Mind:
Egyetértek, hogy a Jánoson már csak az segítene, ha behintenék a helyét sóval.
Az egyetlen részlegük, amiről nem csak durva rémtörténeteket tapasztaltam és hallottam, az a szülészet.
Sajnos körzetileg mi is oda tartozunk, de ha csak megoldható, máshova megyünk.

Koky_ 2012.08.07. 10:37:13

@Dr.laikus PhD: "Miért kell a mellékhatások ellen ternmészetgyógyászok által aranyért árul szer?
A mellékhatások kivédésére az orvos ad hatóanyagot, hányáscsillapítót, székletlazítót, ha kell már az infúzióban."

Azért, mert nem ad. Pedig kértünk. Amúgy kapásból 20 féle mellékhatást tudnék felsorolni. De nyilván neked nem kell magyarázni, mert szakértő vagy. Semmiféle szert nem akarok reklámozni, de van viszonyítási alapunk, milyen előtte és utána. Nem csodaszerek, de enyhíti a tüneteket és ez is fontos. Tényleg nem olcsók, de ha valaki össze tud rá szedni pénzt, az az ő dolga, nem a tiéd.

guy2 2012.08.07. 10:40:19

Azért elítélni egy orvost, mert nem sírva közli, fejét hamuval behintve a nyilvánvaló rossz hírt szerintem nem szabad. Nagyon gyerekes a posztoló, ha ezt sérelemként értékeli, menjen pszichiáterhez, és dolgozza fel ott a veszteséget, ne a nagy nyilvánosság előtt. Gondolom a posztoló minden esetben mélylélektani elemzést tart minden hajléktalannal, ha ad neki egy százast, és megsiratja az elrontott életét....

Ez nem a János kórház szégyene, hanem a magyar államé és természetesen az állampolgároké, akik nem tudnak annyi pénzt keresni, hogy finanszírozható legyen az egészségügy.

látjátok feleim szümtükkel 2012.08.07. 10:59:11

@Dr.laikus PhD: "Csak mondom (halkan, suttogva), kezelés napja egész napos elfoglaltság."

ÉS? Attól, hogy a kezelés egész napos elfoglaltság, továbbra is az egészségügynek, konkrétan egy-egy adott intézménynek kell gondoskodnia arról, hogy a várakozó betegek - mondom betegek - ne érezzék kivert kutyaként magukat. Az nem megoldás egy rosszul lévő rákos betegnek ( más betegnek sem ), hogy a rendelők előtt nincs elég ülőhely, nincs levegő, hogy az ülőhelyek olyan kényelmetlenek, ami inkább előzetes kinzást eredményez. Télen a betegnek gond a kabátja elhelyezése, mert nemhogy ruhatár ( megőrző ) nincs, de fogast sem látni, ahová felakaszthatná, így kénytelen magán tartani, vagy az ölében szorongatni. Erre mondhatod, hogy ezek százezer éves gondok, de talán mégis inkább arra kellene az egészségügyi intézményeket ösztönözni, hogy kényelmesebb várakozó helyeket alakítsanak ki azoknak, akiknek már az egész napos üldögélés is gond. Arra sem nagyon ügyelnek, hogy az evés nélkül oda rendelt betegenek mennyi ideig kell étlen-szomjan várakozni. Van akinek az éhezés külön rosszullétet okoz. Ezeknek a problémáknak egy része nem mindig kerül pénzbe, csak némi odafigyelés, és szervezés kérdése. Vajon miért is fizetünk igen nagy egészségbiztosítási járulékokat? nem azért, hogy ezek a régi problémák idővel eltűjenek?

Koky_ 2012.08.07. 11:11:52

Várjatok, az milyen, mikor a beteg 5 órát várakozik csak arra, hogy az orvoshoz bekerüljön, aki írja a kemó beutalót, és miután felírta, elküldik a gyógyszertárba, hogy vegye meg a vakcinát, mert náluk elfogyott. Oké, megveszi saját pénzből (nem volt nagy tétel) de ez milyen? Könyörgöm, egy onkológián vagyunk! Utána vissza, ismét sorban állás, csak most azért, hogy bekössék a kemót, ez kb újabb 1 óra jó esetben. Ezen lehidaltam, mikor meghallottam.

Ya Basta! 2012.08.07. 11:18:15

szerintem nem kell komolyan venned, hogy hova (melyik korhazhoz) tartozol.

Nekem is volt negativ tapasztalatom a Janos Korhazban es nem vacakoltam, 2. vagy 3. problemas orvosi vizit utan atmentem a Sport Korhazba.
Egyik legjobb dontes volt akkor, amit meghoztam.

Menj vissza a abba a korhazba, ahol ugy erezted, hogy foglalkoznak is veled.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.07. 11:34:23

@kalandfereg: Szeretném, ha mondanál néhány rémtörténetet a Budai gyermekkórházról, a légzésrehabról(Baba utca) a gyermekneurózisról(Ali utca), csak, hogy néhány részlegét említsem a János kórháznak.

szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2012.08.07. 11:34:35

A János Kórház védelmében csak annyit, hogy a Tüdőklinika ugyan valóban a János telkén van, de valójában a Semmelweis Egyetemhez tartozik, tehát itt az egyetemet kellene szidni.

blue angel 2012.08.07. 11:36:07

Nagyon sajnalom az Edesanyjat, es valoban olyan a helyzet,mint leirta. Meg olyanabb is.
Szuleim 35 eve dolgoznak egeszsegugyben, hallottam egy s mast.
En kulfoldon elek, ennek az orszagnak dobogos az egeszsegugye vilagviszonylatban.
Sok-sok penzt fizetunk a biztositasra, az ellatas high tech szinvonalu, a korhaz inkabb szalloda, mint egeszsegugyi intezmeny.
Mikor kismamakent cukorterhelesre mentem, nem a laborba kellett (mint Janos kh. pl) hanem idopontra masik 2 kismamaval egyutt, kaptunk piheno agyat, egy noverke ott volt velunk, ha rosszul lennenk. Nem h fogas volt, de teljes kenyelem.
Mig a Janosban a labornal, masik.200 emberrel, leulni nem tudsz, ha rosszul leszel nincs ki eszre vegye, kaosz es fejetlenseg.
Ha nincs penz az egeszsegugyben, nincs penz noverre, orvosra, nincs penz gepre, gyogyszerre, mallik a vakolat a mutoben, ujra sterilizaljak a kivett csipoprotezist, es beultetik, hetekig nem jo a wc a terhesgondozoban (Janos) 2 honap a CT elojegyzes, 1 ev a gerincmutetre...akkor nem lesz penz fogasra, varora, szekre..
Itt kemeny penzeket fizetunk a biztire, de nincs ingyen ebed, kis penz, kis foci (kis penz, kis ellatas..) De otthon a 300 Ft-os vizitdij is kiverte a biztositekot.

kalandfereg 2012.08.07. 11:40:53

@Koky_: @El Visco Stello:
Na, ezek a részlegek, amiket említesz, biztos mind tökre örültek, hogy a nagy kórházegyesítéskor a Jánoshoz csatolták őket...
Ettől mondanivalóm lényege mit sem változott.

rennie 2012.08.07. 11:51:59

A posztoló sérelmei teljesen jogosak, daganatos beteget hónapokig váratni kezelés nélkül nagyon nem kéne. Amellett, hogy kemoterápiával, ha nem volt előtte műtét, csak az életét tudják meghosszabbítani. Annyit viszont megjegyeznék, hogy a Tüdőklinika nem a János kórházhoz tartozik, hanem a SOTE-hoz.

Cattish 2012.08.07. 11:55:34

Édesanyámnak (adenocarcinoma, III/A) is a Jánosban voltak az első vizsgálatai a CT után tavaly nyáron. Előbb egy tükrözés, azzal nem érték el a daganatot, így kellett egy biopszia. Ez utóbbi befekvős művelet, de egy rossz szót sem tudok mondani az ottani személyzetre. Nemhogy az orvos, a főnővér, de még a vérgázt mérő nővérke és a takarító néni is nagyon kedves volt. Akkor kezdődött a mi kórházjárásunk, fel voltam készülve minden rosszra, rettegtem, hogy mi vár ránk. Azóta megjártuk a Bajcsyt (műtét), a Péterfyt (kemó), az Uzsokit (sugár), de sehol nem volt rossz tapasztalatunk. Hozzáteszem, hogy anyu és én is végig kooperatívan álltunk a dologhoz. Az "ügymenet" akkor lassult le kissé, amikor idén tavasszal a PET CT negatív lett. Most lesz egy mellkasi augusztusban, izgulok kicsit, de bízom benne, hogy nem újult ki.

Mégegyszer: 2011. nyarán diagnosztizált III/A stádiumú adenocarcinoma a tüdőben + magyar állami egészségügy + anyu hozzáállása és küzdeni akarása = a műtét óta negatív leletek.

Nem olyan rossz a helyzet szerintem. Nem vagyunk senkinek rokona sem.

Az egész folyamat motorja egy végtelenül lelkiismeretes, profi (ám agyonterhelt) onkológus a Péterfyben, akinek nem tudom elégszer megköszönni.

christophe 2012.08.07. 12:39:37

Hàlisten 10ève nem èlek,M.on, ismerösök, baràtok, kommentek alapjàn, az a vèlemènyem, hogy egyfajta nèpirtàs folyik M.o-on.Leszàzalèkolt, valóban beteg munkakèptelen emberektől, elveszik a nyugdijat, súlyos betegek nem, vagy megkèsve kapnak orvosi ellàtàst, rendörök traffipax-ra kirendelve, folyamatban lèvő rablàsra nem mennek ki...
Tudom elèg sablonosra sikeredett, oldalakat lehetne erről irni konkrèt pèldàkkal.

telkoe 2012.08.07. 13:18:19

Ha zavar a 2 hónap várakozás a CTre akkor 2 nap alatt megvan, csak ki kell fizetni. Amikor arra nincs orvos hogy a kezelés orvosi részét csinálja akkor nem csoda hogy az orvos nem fog telefonálgatni hogy ismertesse a leleteket. Ha biztos nem segít az orvos akkor lehet otthon kényelmesen várni a csodára.

oldkajla 2012.08.07. 13:37:48

Engem is a János Kórházba szállítottak lábtöréssel (szárkapocs- és sípcsont zárt törés a boka felett 5 centivel), és ez volt talán életem legborzasztóbb élménye.
8-kor értem be a mentővel, és 1/2 12-kor kerültem vizsgálat alá. Utána másnap szakszerűen fúrtak és nyújtottak, majd 3 napig feküdtem, míg megműtöttek (velőűri szegzés)... utána napokig lábadoztam, és a 15-20 fős férfi és kb. ugyanannyi fős női traumatológián összesen 1 azaz egy Feri Nővér volt.. a kórterem erkélyajtaját egy seprűnyéllel ékeltük ki - tél volt - mert a hideg ki-be vagdosta, rossz volt a kilincs - sem járókeret, sem mankó nem volt a kórtermekben. Mivel tájfutó vagyok (ill. voltam addig) ezért én vittem a szomszédaim jégakkuit a hűtőszekrénybe, jobb híján féllábon ugrálva.. ekkor mondták, hogy ne a folyosóra, hanem a nővérszobába kell tenni.. balra fordultam, és ekkor megbotlottam a felpöndörödött linóleum padlóban, és magam elé kaptam a frissen műtött bal lábamat... senkinek nem kívánok akkora fájdalmat. Ordítottam, mire csak bejött a "Nővér" és az ágyamba vittek, fájdalomcsillapító, stb. Az orvos másnap azt mondta - miután megnézte a végaradményt: "ez nem így állt, miután én megműtöttem", és annyi, se konzílium, se korrekció, semmi, a másnapi konzílium simán átment rajtam, azt hittem, majd szólnak, hogy mi történt.. aztán gyorsam begipszeltek, és hazaküldtek.
A két csont alsó 5-6 centije teljesen összenőtt a csavarok melleti csont-áthúzás miatt, de ez semmi, a bal lábam az újra eltörés miatt 1.5 cm-el rövidebb lett, és 15 fokkal kifelé fordulva nőtt össze, emellet a lábfejem külső élén kell járnom, mert a lábfejem befelé fordulva nőtt össze.
Nyilván az orvos nem merte mindezt elmondani a "főnökének", én meg életemre sánta lettem a János Kórház lelkiismeretes orvosainak és egyéb személyzetének gondossága miatt.
Úgyhogy egyáltalán nem lepődök meg mások véleményén, akik igencsak hasonlóan gondolják.
Tulajdonképpen a János Kórház olyan, mint egy soha karban nem tartott, lepusztult, romos egykori kórház... biztos, hogy a köznép ilyent érdemel. Sajnos.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 13:37:49

@Koky_:

Szörnyű! :((((

Braincellének van igaza már sokadszorra, hogy igazán kurva szerencsés vagyok a hellyel, az orvosokkal.
Annyira jelentéktelen (mert itt sem minden tökéletes), hogy igazán szóra nem érdemes....

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 13:44:58

@látjátok feleim szümtükkel:

Nem tudom te mit tapasztalsz.
Van ülőhely, elfoglalják a hozzátartozók...

Külön szólni kell, hogy ugyan álljon már fel, mert összeesni készül az ember.

Nem látszik tanulatlannak, csak ahogy írtam ez egy beszűkült tudatállapot, hogy a saját hozzátartozóján kívül mást nem lát, nem észlel. (csak merem remélni, hogy mindenki más egy szemét ördög, de ő észre veszi, hogy az ülőhely nem neki jár)

Kulturált országokban nem látni a zsúfoltságot, mert a hozzátartozónak ott nincsen helye. Lehet elvinni és ott kell hagyni, lehet aztán érte menni.
Minden más luxus, kiegészítő biztosítás kelletik hozzá.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 13:48:04

@Koky_:

Nem szakértő, csak rákos és a saját és a többiek ellátását látom, a magamét érzékelem.

Kétségbeejtő ha így van, miért lenne másként, de ettől én már majdnem verekednék, de kiabálnék az biztos.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 13:57:15

@trekk:

Én is másról beszélek és másra gondolok és te is.

El kell hidd, hogy a beteg ha jót akar magának és miért ne tenné, az orvosával megbeszéli a bajságát és tájékozódik is.
Sokkal jobban viseli, mint aki segíteni akar erején felül.

Van nekem is barátném akinek össze kell szednie magát, hogy annyit segítsen és akkor amikor kell. Ez is nagyon-nagyon nehéz. Annyira, hogy a kimerültségtől ő is megbetegszik, az meg már sokkal nagyobb baj.
Ha valaki belegondol, ez egy mocskos betegség, de elég ideig el van vele az ember állandó segítség nélkül.
Erre kell gondolni és akkor ott lenni amikor kell.
A tapasztalat az, hogy a többség addigra kimerül, kiég és hamarabb adja fel (természetes módon), mint a beteg maga.

oldkajla 2012.08.07. 13:59:20

@christophe: Valóban, a kocsimat feltörték (sok más kocsival egyetemben) egy parkolóban (500.000 Ft kár, mindenemet elvitték belőle GPS, telefonok, számítógép, kp, stb.), de a rendőrség - szerintem nem is kezdték el - megszüntette a nyomozást. Mikor bementem és érdeklődtem, hogy hogy áll, és hogy a térfigyelő kamerák felvételeit sikerült-e elemezni, meg hogy betekintést kérek a nyomozás adataiba (amihez jogom van elvileg) - olyan csúnyán kioktattak, hogy eltakarodtam azonnal.
Bezzeg mikor a munkatársam kertjében és hétvégi házában ott molyoltak a tolvajok, már három utcával odébb elkezdtek szirénázni, hogy nehogy véletlenül tettenérjék őket... és láss csodát, mire odaértek, tényleg már senki nem volt ott!
Versenytársam BMW-jét egy hét múlva lovasították meg, de nyomkövető volt benne, a rendőrségre kapcsolva. Persze betelefonált, azt mondták, látják a monitoron hol van, minden OK lesz.. a rablók a kocsit a többi kocsi közül a riasztó bekapcsolt állapota mellett emelték el, nyilván előre legyártott kulccsal, megrendelésre. Mire a nagyszerű rendőrök kimentek, a kocsi szabályosan az út szélén parkolt, benne a kulccsal.. a tolvajok után persze semmi nyom, csupán a fedélzeti computer és az összes mozdítható dolog hiányzott belőle.. persze semmi esetre állíthatom, hogy leadták a drótot a tolvajnak, de hát micsoda véletlen! A kocsira mentek, de a 6. érzékük azt súgta, ott kell mégis hagyni!

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 14:05:22

@blue angel:

Arányaiban az USA kivételével mindenki annyit fizet, mint az itthon dolgozók.

Egy olyan országban élsz, ahol töretlen a kapitalista fejlődés, mindenki ebben szocializálódott.
Nem tudom hol élsz, de Angliában nincs minden így, szülni még az orvosok is hazajárnak.
Németországi helyzetet ezen a szinten nem ismerem.

Dwokfur 2012.08.07. 14:41:40

Pontsítani szeretnék csak, ami persze a dolgokon nem változtat.

A János Kórház területén lévő Tüdőklinika a Semmelweis Egyetem szervezeti egységéhez tartozik. Területileg van a János Kórházban.

Üdv:
Dw.

christophe 2012.08.07. 14:43:09

@Dr.laikus PhD: Attol fugg mit nevezel luxusnak?1àgyas szoba valoban felàras, minden màs, emberi hangnem, gyogyszerek, kètàgyas szoba, benne foglaltatik a biztositàsban.Onrèsz van, de nem tobb mint amit M.o-n hàlapènz cimszo alatt szètosztogat az ember.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 15:13:45

@christophe:

?????
Mire válaszoltál?

Arról volt nagyban szó, hogy nincs hely várakozni, nincs hová tenni a kabátot, várni kell a kezelésre, valaki mondott egy hatalmasat, hogy magát a kemot is a beteg veszi meg.

Szal' egy kemoterápiás kezelés több millió ficcsbe van ám, beteg ezt nem tudja megfizetni, felírni sem lehet, valaki valakit nagyon megvezetett.
Van viszont amit dobozdíjért meg kell venni, db injekció ha már sikerült kipusztítani minden fehérvérsejtet, hogy legyen. Beadhatják a kórházban is, de nem gond az embernek magának karba szúrni.

A többi amit írtam, a hozzátartozók fegyelmezetlensége.
Nem feltétlenül jó bizonyos állapotban a kétágyas szoba. Van amikor jobb együtt fájni, röhögni az "életen" ami akkor és ott jutott.
Nővérek (két helyen feküdtem) de. 10-re lefutják a bostoni maratont. Az elején jelez az ember, hogy cserélhető és jöhet a következő adag, de nincs szükség rá, észben vagyon tartva.
Sebészeten volt egy nővér (fiatal) aki tudatlan volt és lusta, rávertem volna a fenekére, de azt is csak azért, mert már öreg vagyok és számomra ő gyerek és így büntettem vóna.

Minden rákos beteg megkapja a gyógyszerét, nem kell megvenni. Kivéve, mert a derága OEP nem ad reája pénzt, ha még a rákján kívül van még mezei baja is. Vizsgálatot sem kérhet pl. a kezelő orvos. Vissza a háziorvoshoz, felír, kiutal, beutal, ugyanakkor a bennfekvés idejében orvos nem írhat fel gyógyszert amit a hozzátartozó a mezei bajra kiváltana. Marad, hogy ismeretlen orvoshoz szaladgál a háziorvosnak ismeretlen lánya, fija és felírja, vagy javasolja, de nem a beteg nevére amíg kórházban van.
Jó kis rendelkezések. (ez a legújabb) Persze.
Ne már, hogy a kórház tehessen erről.

Elszállnak a szócskák és az ígéretek, adminisztrátorok uralkodnak orvosok felett. Basszus....

Kétágyas szoba? Kanadában sincs alapellátásnak, pedig a világ legjobb orvosi és kórházi ellátása ott van. Van függöny, mögötte minden, szeparálható és műszer, kötelező egységes felvilágosítás, ismeri a beteg, mert egyenszöveg, de minden tudni valót tartalmaz, kapnak felvilágosító füzetecskét amihez nem kell szintén nagy tudás, van piktogramm-os füzet is, ha véletlenül nem érti még az ország nyelvét...
Ez Kanada.
Európában alapszintű szolgáltatás a kétágyas szoba, de ahogy írtam, nem a szegénységből indult a szegénységbe.
A semmiből a vanba, ezt építették, a kinti Jánost okosabb volt lerombolni, így érte meg a gaz tőkésnek.
Bár Anglia szerintem sajnálná ezeket a csodaszép pavilonokat, inkább rendbe hozná és korszerűsítené. (asszem ezt is teszi)
Hozzá téve, hogy akkor jár, ha már nagyon jár, különben gyógyulj otthon, bizonyos országokban minimális segítséggel.

Kielégítő mire gondoltam, gondoltál?

satho 2012.08.07. 15:33:34

Mindig, mindent meg kell kenni egy kicsit és akkor működik a rendszer. Ez eddig is így volt (gengszterváltás előtt és után) és így is marad.

christophe 2012.08.07. 15:43:08

@Dr.laikus PhD: Kulturált országokban nem látni a zsúfoltságot, mert a hozzátartozónak ott nincsen helye. Lehet elvinni és ott kell hagyni, lehet aztán érte menni.
Minden más luxus, kiegészítő biztosítás kelletik hozzá.

Hàlistenek csak szulès ''miatt''voltunk korhàzba vègig a felesègem mellett lehetem.Màs osztàlyokon is hasonlo a helyzet, ha vki igènyli csalàdtag mellette lehet, nyilvàn nem a 20fos familia.Ha a beteg àllapota megengedi, van otthoni kezelès, àpolono kijon bekoti az infuziot,beadja a szurit, kotèst cserèl....

szabidoki 2012.08.07. 15:50:49

@látjátok feleim szümtükkel: lassan nem marad orvos meg nővér az országban, te meg a fogas miatt rinyálsz? Nóóóóórmális?
Amúgy meg kevesen fizetnek kevés tb-t, persze az elvárások nagyok, csak ne kerülne olyan sokba. Ha úgy gondolod, hogy te sokat fizetsz, akkor próbálj meg magánbiztosítást kötni - az a valódi ára, nem az, amit a kormány beszed.
Érdekes módon mindenki cirkuszol a várakozási idők miatt, de az senkinek nem jut eszébe, hogy esetleg erre az is lehetne a megoldás, hogy megpróbáljuk visszacsalogatni a külföldre/teszkóba távozott dolgozókat...

peppe83 2012.08.07. 15:54:00

János kórház Neurológiáról vannak vélemények, tapasztalatok?
Friss élmény hozzátartozónál, hogy a nővérek maximálisan top-on vannak, az orvosok sajnos fiatal kezdők, próbálkozásaik vannak a betegségek kezelésével.
A kórtermekről és az épületről ne is beszéljünk, van még ilyen lepusztult kórház Budapesten? Azért mégis csak egy budai (I-II-XII.)kerületeket kiszolgáló kórházról van szó.

látjátok feleim szümtükkel 2012.08.07. 16:14:30

@szabidoki: A családomban, meg a párom családjában eggid a családtagok kb. tíz évente egyszer kerültek betegség miatt kórházba. Ugye ehhez képest lehet annyi elvárásom, hogy egy rendelőben legyen normális szék, meg elég fogas. Ha neked ez nem normális, a hiba a te készülékedben van.

látjátok feleim szümtükkel 2012.08.07. 16:20:17

@Dr.laikus PhD: "Kulturált országokban nem látni a zsúfoltságot, mert a hozzátartozónak ott nincsen helye. Lehet elvinni és ott kell hagyni, lehet aztán érte menni.
Minden más luxus, kiegészítő biztosítás kelletik hozzá."

Ez nem kulturáltság kérdése, hanem elhatározásé. A nyomorék padokat, székeket emberek vásárolják meg a kórházaknak, ezért talán néha nekik kellene egész nap azokon üldögélni éhe-szomjan.

Azt, hogy a rokonnak ne kelljen egész nap ott ülnie a kórházban ( pusztán csak azért, hogy segítsen az elesettnek pisilni stb. ), szintén nem nekem, hanem az egészségügy vezetésének kellene szervezéssel megholdani, de nem úgy, hogy reggel hétre berendelik a nyomorultat, és délután kerül majd sorba.

A kiegészítő biztosítást nem én kurtam el, vannak ehhez sokkal jobban értők is, akik éppen most legalizálták a hálapénzt. Talán ott reklamálj.

trekk 2012.08.07. 17:11:08

megoldas lehetne, ha nem halapenzt adna az ember - ami mar onmagaban nem engedi a rendszert valtozni -hanem nevvel befizetne az osztalzokon kiirt alapitvanyok szamlajara, amibol az osztalyokat lehetne korszerusiteni. Szivsebeszet, top, osszesen negy mobil infuzios allvany, a tobbivel beteg agyhoz kotve. 50 eve Amerikaban mar normalis volt a mobil. Az orvosok szakertelme atlagban jobb, mint nyugaton, talan, mert nem rohangalhatnak allandoan a gepekhez, hanem meg gondolkodnak es ha van erejuk, akkor megfigyelik a beteget is.

Rotoxis 2012.08.07. 17:32:14

A poszt semmi újat nem tartalmaz. A beteg beteg lett. Elment orvoshoz, azóta gyógyítják. Ennyi. Nem értem az embereket. Miért nem lehet végre tudomásul venni, hogy ennyi pénzből ilyen ellátást lehet biztosítani. Bármely változás csak akkor lehetséges, ha a rendszerbe pénz került. Hivatalosan és nem hálapénz, vagy bármely pl. alapítványi támogatás formájában, az aprópénz csupán. Komoly befektetéssel lehet(ne) javítani a dolgok folyásán. Enélkül pedig tudomásul lehet venni, erre "fussa". Reklamálni pedig nem az egészségügyben, hanem a mindenkori kormányzatnál lehet és kellene. De nem, a 'zembereknek eccerűbb a doktort meg a nővért szidni, mint golndolkodni és megkeresni az országgyűlési képviselőjüket. Egyszerűbb a nővért hibáztatni, aki a "csengőfutás" helyett kávézik a pultban, mint belátni azt, hogy annyi nővér kellene az osztályra, hogy a kötelező munkaközi szüneteket ki lehessen adni.
A legjobbat azon mulattam, amikor az egyik hozzászóló leírta, a járóbeteg "szórakoztatása" (ellátás, felügyelet, stb.) a dolgozók feladata. Nóóóóóóórmáááális?! Attól járóbeteg, vazze!!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.08.07. 17:57:26

el kell mondjak nektek egy érdekességet. kifogtunk vagy 2 hete egy 45 éves nőt aki gerincműtétre jött, szívpanaszai is voltak így készült egy EKG és az aneszt eltanácsolta, azzal, hogy jöjjön egy kardiológiai véleménnyel szívechoval kombinálva.
hazaküldtük, majd 2 nap múlva kétségbeesetten felhívott, hogy a kardiológushoz fél évre a szívechora 1 évre kapott időpontot.nem-e tudunk segíteni? hát sajna nem
állami biztosított németországban

Rotoxis 2012.08.07. 18:08:05

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Bocs, de nem értek Veled egyet. Ha valaki krónikus szívpanaszokkal "rendelkezik", az ne az elektív gerincműtét előtt csodálkozzon, ne reklamáljon, hanem készüljön rá a dologra.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 18:11:54

@látjátok feleim szümtükkel:

Eszemben sincs reklamálni, mintha fordítva ülnél a lovon.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 18:17:02

@látjátok feleim szümtükkel:

Egyet elfelejtesz, hogy hiába nem vagy beteg egész életedben, amikor igénybe veszed idős vagy kifogsz egy ütős bajt, rámegy fél év alatt három ember egy életen át fizetett járuléka.

Attól szolidaritási rendszer, hogy mindig kevesebb az igénybe vevő a befizetőnél.

Ehhez jó élet kéne, jó alapellátás, szűrő programok, egészsége életmód.

Az OEP részéről igazi biztosítási szemlélet ami hiánycikk.

"Leona" 2012.08.07. 18:18:28

@Dr.laikus PhD: Vitatkoznék azzal, hogy mindegy -e a környezet a gyógyulás során. ÁLtalánosan nem elmondható: hozzátartozóm stroke után egy rossz minőségű ellátást adó kórházban (nem a gyógyítás minősége volt rossz, csak a kórterem helyzete, a nővér szám, a wc-k hiánya stb.) állandóan rosszul volt, otthoni környezetben, gondos ápolásnál a rosszullétek megszűntek, felgyorsult a gyógyulás. (Persze pár napig nélkülözhetetlen kórházban tartózkodni, de minimálisra célszerű redukálni, inkább bejárni kezelésre stb.)

Rotoxis 2012.08.07. 18:26:16

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Igaz, de így kicsit torzít. Az időpontok persze valósak, de ott elvárják az embertől az egáészségtudatos magatartást, meg az előrelátást. Acut esetben azért nem ennyi a várakozási idő.

Dr.laikus PhD 2012.08.07. 18:28:24

@"Leona":

Egyet értek, de a melegről volt szó.

Nem jó lepusztult helyen lenni, de igazán az ápolás minősége a fontos a jelen helyzetben.

Az a baj, hogy mondhatjuk a magunkét, de nem lesz új kórház, általánosan jó minőségi környezet egy jó darabig még sajnos.

sysy 2012.08.07. 19:57:46

@Dr.laikus PhD: Majd emlékezz ezekre a pikírt válaszaidra, mikor te rohadsz meg a koszos kórteremben a nívós kiszolgálás közben. Az ápolószemélyzet kint röhögcsél a pultban, az éjszaka fél óránként ébredsz fel, mert a szomszéd ágyon fekvő, vízhajtóra fogott bácsika a kacsáját a melletted lévő csapba öntögeti és reggel a takarítónő azzal büdös ronggyal törli le az éjjeliszekrényedet, amivel a hugyos csapot egy perccel azelőtt kikanyarította. A gyógyszereidet meg erre dobják le reggel miután a takarítónő lebaszott, hogy rossz helyen van a papucsod és nem terítheted rá a kórlapra a koszos törölköződet. Éjjel mind a 18 neont felkapcsolják, mikor jön a hullaszállító a bádogkoposós vaskerekeű kocsival a szomszédodért a járólapozott folyosón végigdübörögve, majd dolguk végeztével elfelejtik a villanyokat lekapcsolni. Pihenj beteg, mert neked ez kell.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.08.07. 20:18:13

@Rotoxis: hát ha muszáj lett volna akkor átküldhetem a kardiológiára. viszont ambulánsan igencsak sokat kell várni egy szakorvosi vizsgálatra
@sysy: "kórház" azért ez a neve mert kóros dolgok történnek ott

christophe 2012.08.08. 01:01:53

@sysy: tiszta horror, de sajnos hihető :-(

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 05:31:04

@christophe:

Olyanok vagytok pár éve külföldre szakadt hazánkfiai, mint akik soha nem éltek volna itthon.
Ilyen horrorra írjátok, hogy hihető?

Nem lehet a számodra itthon élhető életet élni, elmentél, máshol keresed a boldogulásod.
Emészd meg, fogadd el, de ne higgyél rosszabbat annál, mint ami.

Megnéztem hol élsz. Nem ismered annak az országnak az egészségügyét sem.
Ne is ismerd meg, mert az azt jelenti, hogy nem vagy beteg.

Nézz utána és köss kiegészítő biztosítást.

Itthon is beszélnek sokan sokféle hülyeséget a rendszert illetőn, de az ember azt gondolná, ha valaki külföldre megy örökre, vagy hosszú távra, hat rá a környezet és elkezd a pillanat helyett hosszabb távon gondolkodni.

Mad Mind 2012.08.08. 07:46:00

@Dr.laikus PhD:
Aha szóval még nem szenvedtél 20 centis sebbel, 40 fokban. Egyébként kórterem és kórterem közt van különbség. Egy 40 ágyas kórteremben sokkal másabb a jajongás, mint egy 4 vagy 10 ágyasban. De ha neked megfelel, hogy műtét közben a fejedre esik a vakolat a plafonról utána, meg egy 40 fokos kazánba helyeznek "lábadozni", járj nyugodtan a Jánosba.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 07:59:58

@Mad Mind:

Versengeni fogunk kinek van nagyobb sebe, kit milyen állapotban műtöttek, hány szál haja volt és mennyit hányt a műtét után?

Jánosról tudható, hogy vannak osztályai ahová ha az embernek nem muszáj hát nem fekszik be, kivéve ha sürgősségről van szó.
Mikor esik a fejedre a vakolat műtét közben honnan tudod?

Ezek miatt a mondatok miatt lesz hiteltelen a közlés és nyafogássá silányul a jogos panasz.

Nekem pont a légkondi okozott erős köhögést, nem volt kellemes műtét után, de előtte sem.
Jó helyen voltam persze, összehasonlíthatatlan.

trekk 2012.08.08. 09:27:10

Azt hiszem, hogy nagy kulonbsegek adodnak abbol, hogy ki hol szocializalodott.Ki mit var el egy korhaztol. Magyarorszagon sok hianyossag van, ezek szama novekszik. Es sok kitalalt megoldas noveli az eselyegyenlotlenseget. De kulfoldon se sokkal jobb, ott sincsenek vajbol az apolok, akik mast se tesznek csak rohangalnak a beteg utan.De az is igaz, hogy a rendszer sem ugy van felepitve, hogy a hozzatartozonak kell apolnia a beteget, Ez persze penzbe kerul.Nemcsak az allamnak, hanem az embereknek, akiknek pl ahol en elek, hozza kell jarulnia, beveteletol fuggoen, a hazi apolas koltsegeihez.A korhazban csak nagyon meghatarozott ideig lehet lenni.
Talan jo lenne, ha valaki errol forgatna filmet, hogy mas orszagokban milyen a korhazi/orvosi ellatas, akkor jobban latnak az emberek, hogy hol all Magyarorzsag.Es kevesbe lennenek elegedetlenek.

oldkajla 2012.08.08. 09:28:16

Nekem nagyon az az érzésem, hogy Dr. Laikus PhD egy kommentező bőrébe bújtatott hivatalos "válaszoló". Túlságosan "magyarázom a bizonyítványom" ízű minden kommentje. Mintha valamilyen hivatalos álláspontokat tartalmazó füzetből válogatná össze az igencsak közhelyként hangzó szövegeit. Nincs mögötte semmi, ami a többi kommentező mondanivalójának megértését mutatná, azonnali "hivatalos" riposzt. Ezeket a szövegeket kár egyáltalán leírni, akik beírtak, azok úgyis hallották őket ezerszer.
A Jánosban tényleg embertelenek a körülmények, Isten tudja, miért pont ez a romhalmaz az egyik fő sürgősségi ellátóhely.

oldkajla 2012.08.08. 09:35:24

@Dr.laikus PhD: Hát igen, kedves PhD... írod: "Kulturált országokban nem látni a zsúfoltságot, mert a hozzátartozónak ott nincsen helye. Lehet elvinni és ott kell hagyni, lehet aztán érte menni"...
Kicsit máshogy van Kedves PhD. Kulturált országokban pl. a gyerekkel a szülő is bent maradhat, azért nem csücsül a folyosón, mert a gyerekkel aludhat a szobájában, vele lehet gyógyulásig.

karcsibácsi 2012.08.08. 09:50:56

@oldkajla:
Ez a hivatkozás "kulturált országok"-ra legalábbis furcsa. Egyrészt egy ország attól "kulturált" (vagy nem), hogy milyenek a benne élő emberek, másrészt, Magyarország, minden ellentmondásával együtt, még mindig kulturált országnak tekinthető. Bár, amilyen kommentelők vannak itt néha (pl seligsohn), már nem vagyok erről teljes mértékben meggyőződve...

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 09:54:23

@karcsibácsi:

Véletlenül írtam, boldogabbat szoktam....

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 09:57:47

@oldkajla:

Rosszak az érzéseid, csak a kategorikus és minden valóságot nélkülöző, idehányt soha nem saját tapasztalat alapján írt rinyára szoktam válaszolni.

pjm 2012.08.08. 10:09:23

Édesapámnak a májdaganatra nem adtak gyógyszert, mert elmúlt 65 és túl drága. A fekete piacon vette meg és titokban egy volt jó embere, orvos beadta neki. most éppen jól van, de remélem nem a kínai piacon kell a következő adagot megvenni.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.08. 10:16:02

Namégegyszer: Az SE Tüdőklinikának semmi köze a János kórházhoz azon kívül, hogy a János ingatlanán működik. Van a Jánosnak elég baja, lehet alanyi jogon is fikázni. Semmi szüksége arra, hogy más "tollával ékeskedjen".
Nem értem, ha már tegnap nyilvánvalóvá vált a tévedés, miért marad két napig Index főoldalon és miért nem lehet kijavítani. Hivatalos megkeresésre várnak? Annak sincs akadálya.

R.-né Kerrigan Sára 2012.08.08. 10:16:11

@oldkajla: arról már nem is beszélve, hogy kulturált országokban ott meri hagyni az ember a hozzátartozóját a kórházban, mert nem kell attól félnie, hogy mit fognak (vagy mit nem fognak) vele csinálni.

karcsibácsi 2012.08.08. 10:24:19

@pjm: Remélem, nem hiszed el, amit írtál.
Májdaganatra (HCC) valóban drága a gyógyszer, de ha nincs ellenjavallata, Mo-on az OEP finanszírozza, a betegnek egy fillérbe sem kerül. Egyébként egy kúra költsége több, mint egymillió forint lenne. Sajnos, az esetek többségében teljes gyógyulást nem, csak átmeneti javulást eredményez. Kínai piacon nem érdemes gyógyszert venni, mert az vagy hatástalan (jobbik eset), vagy pedig mérgező (ez a gyakoribb).

karcsibácsi 2012.08.08. 10:29:46

@oldkajla:
Bár nem szorul védelmemre, nem hagyhatom szó nélkül: Laikus nem bérkommentelő, minden esetben kivételes tudás és tapasztalat áll véleménye mögött. Az egészségügyi ellátás (pozitív- és árny-)oldalait is saját bőrén tapasztalta meg. Több tiszteletet érdemel!

telkoe 2012.08.08. 10:41:45

@oldkajla: Erdekes tortenet. Magyaran annyi tortent hogy szakszeruen ellattak de ugy erezted hogy frissen mutott labbal manko nelkul jo otlet szaladgalni (valoszinuleg az orvos es az apolo nem ezt tanacsolta neked) es estel egy nagyot. A vizitnel nem szoltal hogy mi tortent, csak csondben duzzogtal hogy miert nem ugrik ra mindenki a problemadra. Utolag egyszeru az orvost / apolot / korhazat szidni mint mutet utan nem szaladgalni.

pjm 2012.08.08. 10:43:08

@karcsibácsi: mivel a saját apámról van szó, nemhogy elhiszem, hanem ki is fizettük az 1,4 milliót, amit az oep finanszíroz, ha a kékgolyó főembere aláírja. Neki nem írta alá, mert időseknél már nem szokás. Nemhogy elhiszem, hanem mélységesen felháborított, hogy aki ebben az országban dolgozta le az életét, így bánnak. Azt mondta nekem édesapám, amikor kifizette a gyógyszert, hogy ne haragudjunk rá, de még egy kicsit élni akart. Szemét ország, szemét világ, szemét emberek...Vagy csak a magyar valóság...

oldkajla 2012.08.08. 11:08:05

@telkoe: Úgy látszik elkerülte a figyelmedet, hogy 60 főre 1 ápoló volt, és sem mankó, sem járókeret nem volt az osztályon. Tényleg hülye voltam, hogy kimozdultam az ágyból, mert az egész szobában senki nem cserélte a jégzseléket, meg akkor is hülye voltam, amikor a vizitem nem szóltam az elesésről.. azt hittem, maguktól szólnak majd orvosaim, mert a röntgenfelvételen látszott, hogy a csont hosszirányban felrepedt a pálca mentén, és még ma is kiáll.. persze szerinted ez kizárólag az én feladatom lett volna. Valójában egy félpercnyi suttogás-pusmogás után továbbmentek a dokik, én akkor azt hittem, hogy az elesésemről van szó, és majd rendbe tesznek, de másnap rá kellett jönnöm, hogy semmi nem fog történni. Mikor begipszeltek, a doki azt mondta, hogy most kicsit megfeszítik, oldalra elfordítják (kézzel!!) és minden OK, lesz. Ha egy laikus látta volna a röntgent az elesés után, akkor még egy segédmunkás is megmondhatta volna, hogy nagy a baj. Pláne egy orvos, aki Hippokratészi esküt tett.

Karcsi bácsinak:
ez valóban furcsa, hogy Nagytudású PhD. cinikus kommentjeit kivételes tudásra és nagy tapasztalatra vallónak ítéled. Meg az is, hogy az Ő kommentjein nem csak én vagyok felháborodva, hanem igen sokan mások is (mind alacsony műveltségű, tapasztalatlan alakok vagyunk - rajtad kívül).

karcsibácsi 2012.08.08. 11:27:39

@oldkajla: Rám ne hivatkozz, én egy részeges beteghordó vagyok.

karcsibácsi 2012.08.08. 11:33:42

@pjm:
Biztosan úgy történt, ahogy írtad. Akkor már csak azt nem értem, hogy "egy volt jó embere, orvos beadta neki", ti. a májdaganat forradalmian új, hatékony (és sajnos nagyon drága) gyógyszere, a sorafenib (hatóanyag, nem gyógyszernév, tehát le szabad írni) TABLETTA, amiből napi kettőt kell szedni. Nem kell hozzá orvos, hogy beadja.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 11:49:05

@oldkajla:

"oldalra elfordítják (kézzel!!) "

Mivel kellett volna?

pjm 2012.08.08. 11:53:40

@karcsibácsi: nem akarok városneveket írni, mert baj lehet a NER időszakában a dologból...Nem atörténet maga a lényeg, hanem a rendszer szaga... Azt nem mondom, hogy szédüléssel, bal oldali zsibbadással és borda közi fájdalommal, kettőslátással a mentős első kérdése az volt, hogy mennyit ittam, majd 55 pőerc múlva kijött az ügyelet és mivel már nem tudtam felmenni a lépcsőn kihívta a mentőt, aki 25 perc múlva megérkezve azt mondta, hogy még három betegért menni kell,ami egy óra. Nem volt stoke-om, igazuk lett...Mondjuk másnap a kórházban kiderült. Mennyi időn belül kellene stoke osztályra kerülni, ha a gyanú meg van? Csókoltatom az ál(l)amtitkár urat.

cenzorilla 2012.08.08. 11:53:42

@pjm:

Ezen a blogon nem szokás, _tilos_ személyeskedni, kirekesztő, súlyosan dehonesztáló bizonyíthatatlan becsületsértést elkövetni.

Ezért kitörlöm.

oldkajla 2012.08.08. 12:16:34

@Dr.laikus PhD: Látom, nagy tudású és tapasztalatú széles látókörű, stb. PhD, hogy megint a lényeget ragadtad meg mondanivalómból... akkor lefordítom magas szellemi szintedre a mondanivalót: nem biztos, hogy különösen szakszerű lenne egy velőűrben pálcával rögzített, de az alsó csonknál az esés hatására hosszirányban szétrepedt csontot, amely még el is fordult 15 fokkal (hogy ne ezen élcelődj legközelebb: nem Celsius fokkal), valamint ennek következtében 1.5 cm-el össze is csúszott, simán kézzel kicsit megtekerve begipszelni.
Mivel statikus mérnök vagyok, ezen művelet hatékonyságát ott a helyszínen én is vitattam, de mint igazi laikust, leintettek.
A következményt azóta is viselem.
Arra bezzeg nem reagáltál, ami valójában az én gondatlanságom után a kedves dokik gondatlansága miatt történt. Téged csak a (Kézzel!!!) megjegyzés érdekelt az egészből. Gratula a kiváló felfogásog és lényeglálásod miatt!

oldkajla 2012.08.08. 12:20:35

@Dr.laikus PhD: Pláne annak tükrében, hogy épp Te írtad: "Rosszak az érzéseid, csak a kategorikus és minden valóságot nélkülöző, idehányt soha nem saját tapasztalat alapján írt rinyára szoktam válaszolni." Hát ez a (Kézzel!!)-re adott riposztodból ki is derül. :)))

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 12:39:38

@oldkajla:

Tényleg, mint statikus mérnök, mondd már meg hogyan kellett volna?

Miért ez a düh, ha kérdeznek tőled?

Nem riposzt volt. Kérdés. Baj?

karcsibácsi 2012.08.08. 12:42:01

@oldkajla:
Én láttam ilyen beavatkozást, valóban kézzel tekerik-csavarják, igazítják a törtvégeket a megfelelő pozícióba, igaz, rtg. alatt. Nem igazán értek hozzá, de azt hiszem, erre nincs is más módszer. Azt sajnálom, hogy esetedben az eredmény nem lett megfelelő.

oldkajla 2012.08.08. 14:50:46

@Dr.laikus PhD: Azt, hogy hogyan kellett volna, csak a Sportkórház traumatológus főorvosától tudom, a röntgenfelvételek alapján. Szerinte a velőűri szeget el kellett volna távolítani azonnal, mert először is az úgy rögzítette még újra törött állapotban is, hogy az kézzel mozdíthatatlanná vált (összecsúszott, összefeszült, elfordult, stb.). Utána lehetett volna műtéttel korrigálni. De sajnos hozzá csak akkor jutottam el, mikor már levették a gipszet és kiderült, hogy valamit kéne tenni, mert a csípőm kezdett a rövidülés miatt fájni, meg biciglizéskor mindig beleakadt a sarkam a hátsó agyba (ki van fordulva).
Akkor már késő volt. Most sarokemelővel járok, és így már nem érzem (csak a szandál nem kellemes azóta).
Nem düh, hanem az zavar, hogy sugárzik írásaidból, hogy mindig kizárólag mindenért a beteg a hibás, megérteni sem akarod a leírt gondokat, csak kioktatni mindenkit, miért úgy volt jó, ahogyan a kórházban csinálták.
Nem vagyok rád dühös, mert téged ilyen anyagból alkottak meg, az egész általam megírt történetből egy apró kiragadott részre reagáltál.
Mivel statikus vagyok, ezért pontosan tudom, mi a mechanika, ami egy traumatológus mindennapi munkája. Ha egy alkatrész eltörik és abban az állapotában beszorul, azt ember onnan ki nem mozdítja.
Ezért nagyon szép és egzakt a munkájuk, nem olyan, mint egy belgyógyászé, aki leginkább béljóslással foglalkozik. Sohasem mondja meg, mi a bajod, csak felírja, és azt mondja: ezt szedd be.
Mindegy, Dr. Szita Jánosnak hiszek, mert ő sok ripityára tört csontú embert rakott már össze, amire a többiek azt mondták, soha nem fog már járni, fogni, stb.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 15:31:27

@oldkajla:

Egyáltalán nem reagáltam rád, hisz a tiéd tragédia, még ha - akárhogyan is - részben magadnak okoztad. :(((
Megkérdeztem, hogy hogyan kellett volna, mert vín vagyok és amazon, de én is úgy tudom, másként nem lehet, csak röggöny alatt kézzel....

De.... Laikus vagyok, minden cím csak fricska azért, mert ennyit más is tudhat, kérdezhet.

Nem értelek, mérnök létedre, nem a magad esetében, mert ez egy hülye malőr, de az ember kérdez, figyel utánaolvas, pláne ha statikus. Tudom nem hagytad annyiban akkor és ott, de utóbb tenni kellett vóna. A helyén ezen megy polémia - csak mondom....

A többi itt megjelent írás egy része fantázia, nem igaz, valaki nagyon a figyelem középpontjában akar lenni.

Soha nem hibás a beteg csak ha saját maga nem tesz meg mindent és fantáziál ha mondnak valamit összeköti a szomszéd néni fantáziáját a saját esetével.

Te elképzeled, hogy valakinek spannja egy orvos és kemot ad swarcban?
A végén nem is tudja, hiszen messze élnek, de a szakember (akinek ez a szakmája, még ha részeges kocsitologató is) megírja, hogy tabletta az a kemo, nem kell a swarczi, mert jár.

Ettől, ha sokat lennél itt, te is maliciózus lennél és ennél (ma nem is ittam vitriolt) csípősebben mondanád meg a tutit.

A te szakmád a pisai ferde torony, de én mondanám meg hogyan kellett volna megépíteni, és a mái korban helyre hozni? Csak mondom a tudós férfinak....

Azt is megértem, hogy célozva érzed magad, bár rád a tragédiád miatt nem is céloztam, eszembe sem jutott.

Be kell ismerni ha első lépésben hibás az ember, a második lehet hanyag nemtörődöm orvos is, de a régi épületért nem az orvos, a kevés Feri nővérért sem az egészségügy a felelős, hanem akinek ezt rendeznie illene, a kormány, a várva-várt európai arcú Szócska Miklós, akinek csak az ábrázata ejrópai.

Sokkal több a keserűség bennem és a düh, hogy felesleges rinyálás folyik, mások hibáztatása, saját sorsunkat senki nem veszi a kezébe.

Ráhagyja nagypofájú amazonra aki már öreg, de még esze van, de csak lázítani tud, de még a műszaki pragmatista is félre magyarázza. :((

telkoe 2012.08.08. 16:27:46

@oldkajla: Nem kerulte el, mint ahogy az sem hogy nem neked volt megoldhatatlan problemad, nem eletveszelyrol volt szo hanem csak jegzseleket pakolgattal a tobbieknek. Az viszont valoszinuleg neked kerulte el a fugyelmedet, hogy az orvosok, szemelyzet szidasa mellett a sajat hulyeseged mekkora szerepet jatszott.

ier6w7i 2012.08.08. 16:36:01

A poszt címéhez annyit fűznék, hogy azt hiszem, hogy a János Kórháznak nem sok köze van az ottani Tüdőosztályhoz (ez a Traumatológia melletti épület, ugye?) a közös címen kívül. Ha jól tudom az az osztály a SOTE gondozásában/működtetésében van.

A posztban foglaltakra nem tudok reagálni. Nagyon sajnálom, hogy rossz tapasztalata volt.

Viszont a tisztesség részemről megkívánja, hogy elmondjam, hogy édesanyám ott feküdt hetekig és nagyon lelkiismeretesen ellátták és külön anyagi szopnzoráció kikényszerítése nélkül. Orvos ismerős azt mondta neki utólag, hogy abba a betegségbe az ő korában és állapotában 10-ből 9-en meghaltak volna.

karcsibácsi 2012.08.08. 17:13:55

@Dr.laikus PhD:

Kedves Barátném!

Az öreg kajla inzsinyérhez intézett leveled olvasva többször is arra gondoltam, hogy nohát, ugyanazeket gondolom én is. Nem tudom, @oldkajla: fog-e annyit válaszolni,hogy "Hát, igen, igazad van, elnézést". Tartok tőle, hogy nem. Helyette ezt én sem tehetem meg, így csak annyit mondhatok, hogy egyre jobban szeretlek...

lpt1 2012.08.08. 18:39:21

@Dr.laikus PhD:

"Te elképzeled, hogy valakinek spannja egy orvos és kemot ad swarcban?"

Miért ne? www.medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/megsem_atombiztos_a_morfium_kettos_korhazi_konyvelese

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 19:05:03

@karcsibácsi:

Hát énisénisénis! ;-)

Szegényt ekézik a másikon, örül, ha levegőt kap.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 19:19:21

@lpt1:

Nem tudok akkor sem elképzelni orvost aki kemoterápiás kezelést végez otthon.

Komplex egy kezelés, kevés hozzá egy orvos.
Hosszú börtön vár rá, ha beüt a ménkű.
Hepásoknál ez gyakori. A ménkű. Pláne hogy a korára hivatkoztak állítólag.
Ugyanis ez nem kizáró ok.
A kezelhetetlenség inkább.
Szép szinesek tudnak lenni, nem véletlen a tabletta.

A spann inkább, (aki ilyet tesz nem orvos) ha igaz, zsebre vágta a millát, meg még egy kicsit, de nem kezelte illegálisan az tuti biztosan nem.

Igazság, hol vagy? 2012.08.08. 19:56:09

@oldkajla: Ez Magyarországon is megvan.A szülő ott lehet gyermekével...Erről is lehetne posztot írni....Viselkedés kultúra itt is jó lenne...

lpt1 2012.08.08. 20:02:21

@Dr.laikus PhD: Vagy a kórházban annyit mondtak, nincs lehetőség, majd megsúgták, a magánrendelésen megoldható a dolog. Aztán, amihez kórház kellett, az a kórházban történt...

De ez még egy fokkal jobb, mintha ilyesmi történt volna:

www.nytimes.com/2012/08/07/business/hospital-chain-internal-reports-found-dubious-cardiac-work.html

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 20:45:33

@lpt1:

Nem ezt írta, ez már a te fantáziád.
Enyhén, irritálóan tisztességtelen a feltételezésed... :((

A világban mindenről és annak az ellenkezőjéről is citálhatsz cikkeket.
Nem bizonyít semmit.

Ahol ember van, ott van embertelenség is, de hát a hülyeség is tenyészik rendesen.

oldkajla 2012.08.10. 09:22:59

@karcsibácsi: Valóban, röntgen alatt kézzel szokás helyrerakni a csontvégeket. Csupán annyi a különbség, hogy azt a törött lábbal csinálják online, nem a már összerakott, megcsavarozott lábbal. És az enyémet - a valóban az én hülyeségem miatt bekövetkezett újabb törés után - tényleg megröntgenezték, de akkor csak konstatálták (meg én is) hogy mi történt. Másnap - nem röntgen alatt - sebtiben begipszeltek és hazaküldtek. Csak ennyi.
Egyébként azóta a bal lábamban az izomzat átrendeződött, hozzászoktam a furcsa láfej-álláshoz, és újrakezdtem a tájfutást. Az F60-as mezőnyben az első 10 között vagyok, csak a bal lábam soxor - az átlagnál sokkal többször - akad bele az aljnövényzetben megbúvó gyökerekben, letört ágakban.
A dokik azt mondták, hogy ugyanott már nem fog soha eltörni a lábam! Hurrá!
De egy biztos: a Jánosba nem engedem vitetni magam soha többé!

karcsibácsi 2012.08.10. 09:52:25

" nem a már összerakott, megcsavarozott lábbal."
A velőűrszegezés nem csavaros/lemezes osteosynthesis. Megcsavarozott lábat valóban nem szabad "kézzel" reponálni, a velőűrszeg viszont a torsiós korrektúrát lehetővé teszi. Miután eltörted a frissen operált lábadat, reoperáció és konzervatív kezelés között kellett választani az orvosaidnak, és ők az utóbbi mellett döntöttek, véleményem szerint nem helytelenül.
Mondjuk, én a helyedben az előzmények után a tájfutás helyett másfajta rekreációs tevékenységet választanék, különösen, mert, mint írod, a bal lábad "soxor" beleakad az ágakba, gyökerekbe. Mindenképpen újra el akarod törni?

oldkajla 2012.08.10. 10:19:20

@karcsibácsi: Az alsó csonkban volt 2 csavar, az rögzítette alul a pálcát, azokat megkaptam ajándékba a pálca kihúzása után. Egyébként Dr. Szita szerint a lábammal a begipszelésen kívül csináltak semmit. Korrekció nem történt. Mint említetted, röntgen alatt szoktak ilyesmit csinálni. Ilyesmi sem történt.
A tájfutás pedig életforma, azt nem lehet abbahagyni, még a 80-85 éveseknek is van saját kategóriájuk, a Miskolci VB-n még F90-ben is volt 1 (azaz egy) finn versenyző, aki csak magával küzdött, a kevesebb mint 2 km-en több, mint 2 órát volt kint, és mindenki megtapsolta!
Mivel fiatal koromban judóztam, ezért igen jól tudok esni (tompított és guruló, sohasem arcra), úgyhogy ettől nem sérültem meg soha. A bokakifordulás ellen meg egy technikát fejlesztettem ki: már reflexszerűen tobábbengedem a mozgást, és nem próbálom meg megfogni.

karcsibácsi 2012.08.10. 10:29:36

@oldkajla:
Az alsó csavartól még lehet tekerni.
Ha a tájfutást nem lehet abbahagyni, akkor csináld!
"a begipszelésen kívül csináltak semmit"
Ez mit jelent?

oldkajla 2012.08.10. 12:04:35

Márhogy Dr. Szita azt látta - sajnos a már a levett gipőszes lábamon, meg a röntgenfelvételen, amit ott csináltak - hogy nem történt semmiféle korrekció és kísérlete sem. Pedig én tanúsíthatom, hogy miközben gipszelték, közben az orvos - aki műtött - megpróbálta kicsit elforgatni a lábamat, de ugyan nagyon feszült, ugyanúgy visszaállt.. mindegy, Dr. Szita felajánlotta, hogy újratörik, és huzatják plusz elfordítják, de azt mondta, ez min. plusz félév, és az eredmény nem 100% hogy sokkal jobb lesz.
Lemondtam róla, örültem, hogy végre járok, és mehetek dolgozni (akkoriban a TESCO körhidat számoltam az ágyamban egy notebook-on).

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.08.10. 20:41:29

@oldkajla: hát talán ha ilyen jellegű problémám lenne nem a Szita Jánosra bíznám a biztos siker érdekében.
Most már valószínűleg nem lehet rendbehozni a dolgot, max csak javítani (pl artrodézissel), de akkor frissiben újra kellett volna műteni
egyébként ma már létezik olyan tibia velőűrszeg ami egy 5 centis distális darabot is megfog (Synthes expert, vagy még talán a Sanatmetal TWX-E) de régebben korrektül ezt nem lehetett megoldani velőűrszeggel
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása