A hálapénzt félelempénznek kellene nevezni


A Farmerama nagyon népszerű a kórházi nővérek, asszisztensek és adminisztrátorok körében. Minden kórház informatikája ellenőrizni tudja (kötelessége is), hogy melyik gépen mennyit interneteznek és milyen oldalakat látogatnak. A kórház vezetésének persze erre oda kell figyelni. Az internet elérés hasznos, de nem a munkavégzés rovására. Ez a hülye játék meg időhöz kötött, tehát elbukja, ha időben nem végzi el e "kerti munkát". Úgy látszik ez fontosabb mint egy szülő nő.
Most eszembe jut az otthon szülés, ami ellen a kórházi szülészek tiltakoznak. Attól, hogy a szülőszobán van a szülő anya, még nem biztos, hogy megfelelő ellátást is kap. Van olyan,hogy a számítógépes rendszer helyett kézzel írják le a szülőszobai eseményeket, azért, hogy utólag le lehessen írni a rendszeres megfigyelést.A programok pedig nem engednek hazudni, ott megjegyzi a rendszer a beírás időpontját.
A nagy fene központosítás eredményeként ezt a minisztérium ill. a GYEMSZI sok dolgot ellenőrizhetne. Akinek van fogadott orvosa sem jár mindig jól, mert azzal pláne nem törődnek a többiek, várja meg azt, akinek fizetett. A durva, arrogáns bánásmód is jellemző. A beteg azért fizet, hogy egyáltalán köszönjenek neki és szóljanak hozzá. Itt már hálapénzről csak nagyon ritkán lehet beszélni. Félelempénznek kellene inkább nevezni.
Ennél rosszabb helyzetben csak egy volt egészségügyi dolgozó van, akitől a pénzt nem merik elfogadni, a bánásmód pedig minimum udvariatlan. Még a miniszter orvos édesanyjával is lekezelően beszéltek, mit várjanak akkor a többiek?
Egy "kiugrott" eü. dolg.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.05.26. 07:14:20
2012.05.26. 07:42:37
Ki ismeri amúgy az itteni eü-sök közül?
karcsibácsi 2012.05.26. 08:00:09
Még egyikkel se tanálkoztam...
" Még a miniszter orvos édesanyjával is lekezelően beszéltek,"
Ez igen, gratula!
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.26. 10:35:47
ha kézzel van írva azt rögtön meg lehet mondani ki írta
El Visco Stello (törölt) 2012.05.26. 10:43:33
Vagyis tudom, hogy mi az: Egy ostoba online stratégiai játék - a tanyádat kell fejleszteni állatostul fődestül, kertestül, szomszédostul, valós időben. Rá lehet szokni.
Egyébként nem lenne megoldhatatlan informatikai feladat a munkahelyi terminálokon a játék megakadályozása.
Az is igaz, hogy mindenféle hűségnyilatkozattal már hozzá lehet ingyé jutni olyan eszközökhöz, ami alkalmas a játékra. Tehát a megoldás: MUNKAFEGYELEM
fizetekmegegysort 2012.05.26. 11:17:52
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.26. 11:24:04
fizetekmegegysort 2012.05.26. 11:31:50
fizetekmegegysort 2012.05.26. 11:42:23
Azért kellett ezt a kudarcot megélnem, mert valakinek nem jó a beosztása, és aludt, ahelyett, hogy a munkàját végezte volna?
SzaszaG1 (törölt) 2012.05.26. 11:54:50
Maximálisan egyetértek, sajnos mo-n általános, hogy helyzeti előnyükkel visszaélnek az orvosok ápolók. Tisztelet a kivételnek, akad ilyen is.
A megoldás a veszélyeztetés miatti feljelentés. Ezért nem engedik be a férjedet, tanú, aki úgymond ítélőképes. Így a te szavad az övék elken, ráadásul a papírokat is meghamisítják. Többek közt ezért kellene CCTV a kórházakba a folyosókra, pihenőkbe. Kiderül ugyan megtörtént-e vizit.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.26. 12:15:19
@fizetekmegegysort: azért csengő csak volt a közeledben?
Irkutszk 2012.05.26. 12:20:10
Pepibubó 2012.05.26. 12:26:39
Volt még "demokrácia" is "népi", ugye, amit a nép 1956-os leigázásával hoztak létre. Aztán volt "gazdaság", ami máig hatóan tette tönkre a nemzet termelő képességét.
Aztán, hogy a témához érjek, volt "egészségügy", ami a nyugati, szabad demokráciákkal összevetve szégyenletesen beteggé tette a társadalmat. Kulcseleme "volt" a "hála"-pénz, ami természetesen mindig is csúszópénz, vagyis megvesztegetési pénz volt, hiszen annak is szánták Rákosi elvtársék, amikor kitalálták, mit fedezzen az "ingyenes" "egészségügyi" "ellátás".
Minden, ami a kommunista diktatúrából 22 év óta megmaradt, az változatlanul hazug, álszent, káros, visszahúz, gyilkol.
Eljutva a címbeli megállapításig: "A hálapénzt félelempénznek kellene nevezni" - evidencia. Olyan, amin a fent részletezettek alapján semmi csodálkoznivaló sincs. Inkább csak az a döbbenetes, hogy ezt 22 ilyen év után - ami tanúsítja, hogy azóta se tudtunk kimászni az elvtársi pöcegödörből - még bizonygatni kell.
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2012.05.26. 12:28:18
Megyek az osztály folyosón, amit átjár a cigaretta füstszag érezhetően...
Szkanderozik a pisi és kaki szaggal.
Benézek a nővér szobába, mert éppen keresek valakit, ÖTEN(!) fújják bent a cigit.
Bagós lévén is majd hanyatt esek a tömény füsttől!
Hárman kiszelelnek, bemegy az osztályos főorvos, rihegés-röhögés egy pillanatra sem csillapodik, ő s távozik.
....és megy minden tovább a maga útján!
SvenH. (törölt) 2012.05.26. 12:30:58
azert kellett mert te is reszese voltal a nagy ossznepi nogyogyasz bepalizasnak
ugye volt orvosod akinek elotte a heti 10e -t otthagytad? volt akinek belengetted a 60e - 80e -t csak legyen ott?
ha megkototted a "szerzodest" vele, akkor ok nem nagyon szeretik hogyha mas belenyul a sajat kis penzeszsakjaba, valosaggal kicsinaljak azt aki ellop toluk beteget...
akkor mar csak a megfelelo szervezettsegu ugyeleti kerdes maradt hatra.... szoval ha amugy is olyan nagy valoszinuseggel bemennek az nogyogyaszok, akkor miert kellene fenntartani rendes ugyeletet? azert hogyha veletlenul nyaral?
(itt a nyugati gyakorlatot ertem, ahol akismama bemegy ismeretlen szulesznoi / orvos levezeti a szulest)
szumma szummarum azert mert te porul jartal azert nem az az ugyelo orvos a fo felelose hanem a rendszer aminek te is reszese voltal...
amugy meg butasag elvarni, hogy 8 orat ott gubbasszon melletted egy szakkepzett doki, arra valok a szulesznok, oszt amikor jon a problema akkor kell csak a dokinak jonnie, arra a 20 perces csaszarra
ja tudom... ha te 100e -t beloktel a dokinak akkor elvarod hogy akar 12 orat is melletted legyen...
SvenH. (törölt) 2012.05.26. 12:37:42
hat a rendes helyeken ahol nem az altalad is fenntartott "jo lesz a szulesem, mert majd a szulesz foorvos ugyis nem megy el nyaralni vagy konferenciara" modus divik ott ugyebar az ilyenre adnak, hogy ne legyen egyedul, ott van tomeg akikre lehet felugyelni, es ha jon a problema akkor a kozos kipihent orvos be tud avatkozni
nem nagy dolog es valojaban ilyennek kellene lennie itt is
SzaszaG1 (törölt) 2012.05.26. 13:12:25
Dr.laikus PhD 2012.05.26. 13:31:42
Ezt mondhatod, de sajnos nem így van.
Van választott orvos aki viszont akkor megy hozzád lelkileg és fizikailag is menetre kész felszereléssel ha éppen karácsony van és újév, vagy a saját születésnapja.
Ezt fizeted meg és a mögötte rejlő szakértelmet és biztonságot.
Van aztán az ügyeletes orvos ahol esetleges az eredmény. Két gyerek, két ügyeletben szülés. Egy ügyetlen ahol
kulcscsonttörés és oxigénhiány 3 napos elhúzódó szülés, a másik flott odafigyelt és tökéletes még emléknek is.
A mama azonos.
El Visco Stello (törölt) 2012.05.26. 14:00:05
fizetekmegegysort 2012.05.26. 14:22:00
fizetekmegegysort 2012.05.26. 14:35:03
fizetekmegegysort 2012.05.26. 14:38:15
cenzorilla 2012.05.26. 15:06:03
Ez nem polblog.
Leírtad ami nem ide illik.
Kaptál választ, a viszontválasz ide nem fér már.
Ha tovább próbálod akkor hosszabb időre pihenni fogsz.
Irkutszk 2012.05.26. 17:08:04
2012.05.26. 17:35:35
Mindezt megfejeljük a szabálytalan, hálapénzes műsorral, ahol a jogos elvárások összekuszálódnak.
Szerintem csak kivételes esetekben kaphatunk pontos képet az egyik fél előadásában a szülés körül történtekről.
"Még a miniszter orvos édesanyjával is lekezelően beszéltek" -> ez megmutatja számomra, hogy még egy szabálytalanságtól ennyire átitatott közegben is van demokratikus érzelem.
Lett egy egészséges gyerek, a doktornő boldogan pihent, játszott.
Ez egy pozitív poszt, csak nem látjuk.
SvenH. (törölt) 2012.05.27. 00:14:16
hogy hogyan lehet a masodik termeszetes, amikor az elso csaszaros volt?
nem tudom nalad hogy van, de nekunk az egyik nagyobb tudasu(== foosztalyvezeto) nogyogyasz mondta ezt
azt hogy 100e -t bevallalja mas doki a babad epsegenek a kockaztatasat az szerintem felelotlenseg a reszerol
a dr laikus irja a hulyesegeit mint mindig, mert mindig mindenhez jobban ert... ne is valaszoljal neki :)
SvenH. (törölt) 2012.05.27. 00:17:32
a JOGOS elvaras az az, hogy a nogyogyasz az emberfeletti kepessegu legyen, ne menjen nyaralni, ha eppen 12 orat melot lenyomta es akkor jon a sajat bejaratu kismamaja, akkor tudja fogni masik 10 orat a kezet!
100e FT -ert ember? hat ez el lehet varni!!!
VaTi 2012.05.27. 06:56:06
Visszaolvastam: Laikusba hol bírsz belekötni? Nem látok semmi olyat a kommentjei közt (mellesleg lehet, hogy tényleg többet tapasztalt, mint mi itt sokan?)
Rivero 2012.05.27. 15:37:40
Attól, hogy csak takarító még ő is ember és lehet rendesen megnevezni...
On: Szerencsére egészséges lett a gyermek. :)
SusanneF 2012.05.28. 08:07:14
Rég megdőlt az a tézis,miszerint ha 1x császár,mindig császár...
Van,akinek 2 császár után a 3. születhet simán...
SusanneF 2012.05.28. 08:09:13
SvenH. (törölt) 2012.05.30. 10:41:04
es akkor a kismama fizet a TBnek hogy extra igenyei vannak?
kedves vati, amikor valaki nem kepes egy egyszeru logikai mutatvanyra, ugymint:
ha A akkor B
A
B ?
az szamomra vitara alkalmatlan, mas kerdes? keressem elo amikor bebizonyitotta?
itt a TEMAHOZ kapcsolodva ez a butasag:
"Van választott orvos aki viszont akkor megy hozzád lelkileg és fizikailag is menetre kész felszereléssel ha éppen karácsony van és újév, vagy a saját születésnapja.
Ezt fizeted meg és a mögötte rejlő szakértelmet és biztonságot."
ez egy akkora foku idiota hozzaszolas hogy csak na... szinte erre valaszoltam ezt:
SvenH.
2012.05.27. 00:17:32
olvasd csak el es ertelmezd nem nehez... tudod 12 ora ugyelet utan meg 10 orat lenyomni...
jo bevallom nem kivitelezhetetlen, csaszarral kikapjuk ket hettel korabban oszt jonapot... vagy egy kis hormont benyomunk szulesgyorsitasnak...
Feketepéter 2012.05.31. 18:23:53
hasznavehetetlen!
Honnan tudjuk pontosan,hogy kiugrott eü.dolgozó?Lásd morfium ügy Uzsoki kórház.
ilyen semmi értelme megjelentetni.Modik szabin voltak?