Nem árulta el a gyermekem nemét

2012.04.14. 10:04

Tisztelt Praxis blog!

 

Április 11-én szerdán mentem a barcikai kórházba nőgyógyászati ultrahang vizsgálatra.Reggel 3/4 7-kor már a vizsgáló ajtaja előtt ültem, biztos ami biztos én legyek az első, mivel aznap még mennem kellett dolgozni 30 km-rel arrébb lévő településre. Gondoltam rosszabb esetben is visszaérek a munkahelyemre 10 óra körül. Tévedtem.Az egy dolog, hogy az orvos a 8 óra helyett jelentős késéssel érkezett, de ami ezután történt, az több mint felháborító!

 


Először X. doktor érkezett, aki sorra hívta a maszek betegeit, majd egy idősebb orvos is bement, aki szintén megvizsgálta a saját kezeltjeit, ezután Y. doktor váltotta őket, aki szintén behívta a saját 4-5 páciensét, és mikor gondoltam, hogy elfogytak végre a maszek betegek, reménykedtem abban, hogy most már az én nevemet mondják, akkor Y. doktor úr angolosan távozott.


Újabb várakozás után megérkezett Z. doktor, akinek szintén végig kellett ülnöm a 4-5 saját betegét, akiket megnézett. 10 óra után kerültem sorra, és ennyi várakozási idő után legalább annyit vártam volna, hogy mikor megkérdezem esetleg látja-e doktor úr, hogy mi a gyermekem neme, lekezelő módon válaszolt, valamit és nem árulta el!


Felháborítónak tartom, hogy ennyire semmibe nézik a 4-5 hónapos terhes kismamákat, akinek nincs saját orvosa (egy előző szintén rossz tapasztalat miatt most inkább nem választottam)! Ennek az osztálynak az orvosai példát vehetnének a gyermekosztályon dolgozóktól, össze sem lehet hasonlítani őket, mintha nem is egy kórházban dolgoznának. Ott lelkiismeretesek, emberségesek, és egy fillért sem fogadnak el, pedig ha valakik, ők igazán megérdemelték volna. Nővérek és orvosok egyaránt!Ezek után nem csodálkozom, ha a barcikai kismamák is hanyat-homlok menekülnek és inkább Miskolcra mennek szülni!


Egy (dolgozó) kismama!

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ephraim 2012.04.14. 10:41:04

Kedves posztoló!

Kérdésem csak annyi lenne: Volt-e előre megbeszélt időpontja arra a napra (gyakran ugyanis azokat vizsgálják először, nem tudom arrafelé mi a módi)? ill. lehet, hogy csak nem tudta megmondani a a baba nemét az orvos? Ez utóbbi ugyanis gyakran előfordul, az önérdekből gonosz "csakazértsemmondommegmertnemfizetettazanyuka" kevésbe...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.14. 10:47:26

"válaszolt, valamit"
1 sajna olyan helyzetben van, hogy most nem tudom megmondani
2 takargatja magát a kis sunyi
3 korai lenne még találgatásokba bocsátkozni
4 10 ezerért elárulom
kérdés:
1 volt-e időpont
2 tett-e panaszt

VaTi 2012.04.14. 10:59:14

Én a MÁV-ban voltam, ott az uh-ra az időpontfoglalás orvostól függetlenül történik. Erre ott is rá ellene kérdezni. A csak úgy beeső kismama itt is vár, h az időpontosok között szabaduljon fel hely. A posztoló időpontra ment?
Jah, a lányom nemét majd a 7. hónapban tudták megmondani, állandóan úgy fordult, hogy ne látszott. Evvan.

VaTi 2012.04.14. 11:00:19

A hiányzó betű azért vannak, mert belemorzsáztam a klaviatúrába :)

Dr.laikus PhD 2012.04.14. 11:26:43

@VaTi:

Így jár aki nagyon sok linzerkarikát süt és még finom is.... :)

El Visco Stello (törölt) 2012.04.14. 11:36:34

Nade köteles-e elárulni? ...mert titokban tartani egyelőre még nem köteles.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.14. 11:50:31

@El Visco Stello: erről nagy vita folyik most asszem angliában, mert bizonyos vallási közösségek azonnal elvetetik az első gyermeket ha az lány. ezért ott most sokan azt szeretnék ha a gyerek neme titok lenne egy bizonyos időig (24 hét)

VaTi 2012.04.14. 11:58:55

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Kínában ez már így is működik, mert annyira a fiúkat preferálják, h a lánymagzatot sokan elveteti. Így az orvos nem mondhatja el a nemet asszem a 22. hétig. Volt is valami balhé most ebből, mert utcai mozgó uh-s kocsiknál lehetett illegálisan megnézetni a gyerek nemét.
@Dr.laikus PhD: hát azzal, hogy finom lett, nem dicsekedtem, de egyébként igen :))) Most raffaello és ferrero bonbonokat készítettem :) Éppen a hűtőben dermednek :)

Dr.laikus PhD 2012.04.14. 12:06:37

@VaTi:

Húúúúú....
Már a gondolattól is hízom.

Van egy barátném aki nem szereti a mandulát, de a telkük tele van vele, a mogyoró bokrokat kerítésnek ültették.

Örülne ha leszednénk.
Ha idén időben szól, majd trombitálok egyet. :)

VaTi 2012.04.14. 12:16:03

@Dr.laikus PhD: :))) ok
én meg egyébként nem is vagyok nagyon édesszájú, alig eszek belőle, csak készíteni szeretem, aztán nézni, ahogy más megeszi :)

El Visco Stello (törölt) 2012.04.14. 12:48:16

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Itthon is nagy vita folyik. Sőt tudtommal már van is az EU-nak valami ajánlása.

2012.04.14. 14:34:15

Valóban sokan járnak inkább a miskolci rendelésre, de nem hinném, hogy az lenne a gond, amit a posztban írtak. Ha 10 után már bekerült, nem várt sokat, az már az ő baja, hogy 6.45-kor odament. Főleg, ha időpontra mennek a páciensek. Ha valamit mormog az orvos, akkor rá kell kérdezni, hogy mit. Ha nem érthető amit mond, akkor újra meg kell kérdezni. Úgy tűnik, nemcsak az orvos, de a poszt írója sem tudott beszélni. Ezek szerint annyira mégsem volt kíváncsi? Egy leendő anyának határozottabbnak kell lenni. Ennél sokkal fontosabb és nehezebb dolgokat is meg kell majd oldania, ha majd megszületik a gyermeke.

Rotoxis 2012.04.14. 18:18:11

Anyám! Két órát sem kellett várnai a rendelés kezdetétől úgy, hogy csak beesett időpont nélkül, de nyervog. Ami problémásabb, hogy nagyon szeretem Ferrerot és éhes vagyok!

SusanneF 2012.04.14. 19:50:02

Laikus:Én is mennék mogyorózni....
nagyon finom házi nutella receptem van:)...

SusanneF 2012.04.14. 19:54:57

Ha én dolgozó kismama vagyok-nem megyek UH-ra időpont nélkül,vagy ha mégis,nem háborgok....tudomásom szerint délután,munkaidő után is lehet a legtöbb helyen UH-ra menni....
Ne legyen mindig elvárás,hogy muszáj látni a baba nemét..!
Ha mégis,menjenek fizetős több dimenziósra-ott ha látszik,úgyis megmondják.Azt nem hiába mondják baba mozinak is...:)

Ha valaki,én aztán nagyon-nagyon akartam tudni,hogy 3 lány után ki várható-DE 9 ÜH-on voltam,és egyszer sem látszott,mert végig a popsija volt lefelé,amikor mentünk.
Így "csak" azon izgulhattam,hogy rendben megszülessen!De aranyos volt a férjem,mert azt mondta:
Kislány,de nem baj..:)D

SusanneF 2012.04.14. 19:56:20

Különben nem értem:
Miért ne mondhatnák meg a baba nemét??
A 12. hét előtt nem látszik,utána pedig nem lehet elvetetni...

VaTi 2012.04.14. 20:35:08

Beizzítottalak itt titeket ezzel a bonbonnal :)
A kismamának küldök egyet virtuálisan :)

zsikuci81 2012.04.14. 20:42:56

@VaTi:
Akkor nekem is jarna, ha szabad megjegyezni! :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.14. 23:19:06

@SusanneF: magyarországon, de sok országban más a határidő, asszem angliában 24 hét, az az idő amitől a magzat megmenthető lenne

VaTi 2012.04.15. 06:23:47

@zsikuci81: juhéj :) Neked sokat küldök :)

macska69 2012.04.16. 07:14:08

@SusanneF: de jó neked! klassz lehet egy ünnep, amikor ennyi csillogó szemű gyerek ül az asztal körül!
@ zsikuci81: gratulálok! biztosan nagyon szép vagy.

Nekem olyan orvosom volt, aki senkinek nem mondta meg a babája nemét (sem ingyen, sem pénzért), mert azt mondta, hogy el sem tudjuk képzelni, mi mindenre képesek a nők -és az apák- azért, hogy ne szülessen meg egy nem kívánt nemű gyerkőc. Anyák és babák tudnak megnyomorodni egy életre attól, amiket megpróbálnak.

SusanneF 2012.04.16. 08:45:16

@macska69: Ketten már felnőttek(23,21 évesek),és ritkán jönnek haza,de igen,nem tudnám már elképzelni az életem úgy,hogy csak 1 vagy 2 gyermekem szülessen,mint a mai családok többségében.

zsikuci81 2012.04.16. 09:47:14

@SusanneF: @VaTi:
Sziasztok, igen, kb. ott jarok, mint a posztolo (de nem en irtam a posztot :)).
Koszonom a virtualis bonbonokat! :)

VaTi 2012.04.16. 09:52:36

@zsikuci81: nagyon örülök neked :) Khhh..nektek :) Jó egészséget nektek!

SusanneF 2012.04.16. 12:34:57

@zsikuci81: Örülök Neked!
Vigyázz magadra,és a fejlődő kis Emberpalántára!
Első vagy 2. bébi?
Te tudod már,ki lesz?

zsikuci81 2012.04.17. 08:23:14

@SusanneF:
Szia, vigyazunk nagyon! :)
Mar masodik bebi. Igen, megkerdeztem a nemet, csak azert nem ironm le, mert az Apukaja meglepetest szeretne. Igy o meg nem tudja. De nekem is inkabb azert lenyeges, hogy hogy rendezgessem a Nagy holmijait. De hat Te ebben profi vagy... :)

Mille38 2012.04.23. 18:50:26

@Turchi: Alapvetően igazad van, de én is voltam már úgy három óra (indokolatlannak látszó) várakoztatás után, hogy annyira dühös voltam, inkább alig beszéltem, konkrétan nem kérdeztem vissza semmit. Ilyenkor, aki fegyelmezett, nem szeret agresszívan viselkedni, és tehetetlennek érzi magát a helyzetben, lehet, hogy "szájzárat" kap, aztán utána próbálja ventillálni magából a mérgét...

2012.04.23. 22:18:01

@Mille38: Persze, elhiszem, nem vagyunk egyformák. Én pl. utoljára akkor kaptam "szájzárat", amikor a fogorvos injekciót adott :-), valamint 20 éves korom előtt, mikor még csak tanultam azt, hogy a dolgokat senki nem intézi el helyettem. Amikor ezt megtanultam, megszűnt a szájzár. A gyors elintézés azért is hasznos, mert kevesebb ideig dühít. De elfogadom, nem viselkedhetünk egyformán. Sok dühös ember szaladgálna az utcán, ha mindenki olyan lenne, mint én :-). És az tényleg nem lenne jó!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása