Nyitott sebbel, csorgó vérrel vártunk

2012.03.31. 07:33

Üdvözlet Mindenkinek!


Lehet, hogy az egészségügyben van jó dolog is, de azzal nehéz összefutni.Kalandok élmények röviden az elmúlt 20 évből:Aktív sportoló voltam. Edzésen térdsérülés, hetekig alig tudtam hajlítani lábam. Sebészet János Kórházba irányított, két orvos is megvizsgált, röntgen felvételek alapján. Túlspilázom az egészet nincs semmi bajom, borogassam. Térdem kattogott, néha kiugrott az évek során. 10 évvel később a térdem úgy kiugrott, hogy nem ugrott vissza helyére. Műtét, amely során megállapították, hogy nincs keresztszalagom, csak csonkjai, amik most beékelődtek. A terhelés miatt porckopás...

 


Másik sportsérülésem, során a vállam csúnyán roncsolódott, szegecsek fémlapok kerültek be egy hosszadalmas műtét során. Elérkezett az ideje a fémek eltávolításának (mert a röntgen szerint elindult a nyakam felé az egyik szegecs), ambuláns műtét, helyi érzéstelenítéssel, (de nem adtak sok érzéstelenítőt, hogy a sejtek nehogy bedagadjanak, - állítólag). Utcai ruhában fekszek a műtő asztalon, a vállam egy kis zöld pelussal letakarva. Indul a műtét, nagyjából érzek mindent, a fájdalmat is... Hurrá megvan ez első fém! Beszorult és a fogóval nem tudja sebész rendesen megfogni. Lecsúszik fogó, vér fröcsköl. Erősebb szorítás, fogóval felemel a műtőasztalról, nyakamnál betámaszt és lefelé nyom. Lecsúszik a fogó és ismét a sebbe csapódik... Szitkozódik, földhöz vágja az eszközt. Az orvos dühösen kirohan a műtőből. Én és a majré fekszünk az ágyon, a műtős fiú tátott szájjal áll, majd engem (vagy magát) próbál nyugtatgatni.


Nyitott sebbel, csorgadozó vérrel várunk... Műtős ideges, a majré egyre nagyobb. Negyedóra múlva visszajön a doki, összevarr és közli, hogy sebgyógyulás után újrapróbáljuk. Remegő lábakkal, fal fehéren ücsörgök egy órát, majd hazabotorkálók. 5 hét múlva ismét belevágunk az ambuláns műtétbe. A kezdet azonos... Vágás, első fém megvan, nehezen kijön. Hirtelen csapódik a műtő ajtaja egy manuszt tolnak be mellém. A szerencsétlen két órája várt mellkas sérüléssel a váróban hordágyon, de most már életmentésre van szükség. Indul a Vészhelyzet real time!!! Fej, fej mellett a beteggel és nézem közelről, hogy azt az íntubalás cuccot hogyan is kell csinálni. Orvosok üvöltöznek egymással, hogy itt műtét folyik, a másik meg életmentésre hivatkozik (habár bő két órája már ott volt az ember). Hát akkor engem összevarrnak, addig is tanulok egy kis életmentést. 6 hét múlva, nem újra műtenek, de most már nagy műtőben, altatásban. Megszabadultam a fémektől. Amúgy a kórházban egy olyan gombabetegséget szedtem össze a steril kötés alatt, hogy hat hónapig kezelte a bőrgyógyász és havonta lefotózta...


'99-ben örülhettünk első gyermekünknek. Szülész orvos nem volt rest, közölte, hogy 75.000 a szülés plusz vizsgálatok alkalmával 5.000. Szülést lazán vette a doki, csak nekünk volt az első. Feleségem lekaparta a falat fájdalmában, a magzatvíz zavaros, szívhang gyengül. Doki megvan a büfében. Felrohan, azaz az egy emeletet 20 perc alatt küzdött le. Azonnali császár, köldökzsinór a nyaka köré tekeredett... Kisebb komplikációk, de még az orvos hathatós segítsége nélkül is szerencsések vagyunk a fiunkkal...


2003 lányunkat várjunk 6. hónapban. Vérvizsgálat eredmény alapján az orvos közli velünk, hogy az anyának toxoplazmózis fertőzése van, ami a magzatra nézve súlyos következményekkel jár. Genetikus terhesgondozásra utal be minket, aznap pénteken rohanunk az I. számú Szülészeti, Nőgyógyászati Klinikára. Orvos azt mondta, hogy csak saját vérvizsgálat alapján véleményez és dönt, ezért vérvétel. De azért a kezünkbe nyom egy ötven oldalas kis füzetet, hogy olvassuk és szokjuk a gondolatot a toxoplazmózisról. Megéltük a világ leghosszabb és leggyötrelmesebb hétvégéjét, amikor is arra kellett felkészülnünk, hogy egy súlyos beteg gyereket fogunk nevelni, vagy a 6. hónapban elvetetjük. Nem aludtunk, nem ettünk, beszélni, élni sem volt kedvünk, sírtunk. Hétfő. Az genetikus orvos hívat minket... Kérdése: maguk miért is vannak itt? Értetlenül bambulunk, motyogunk... A vérképből az derül ki, hogy nincs aktív fertőzés, csak az állapítható meg, hogy az antitestek vannak jelen, amit védettséget biztosítanak. Kb. 20 perc kellett hozzá, hogy felfogjuk. Egy fél órát még sírtunk az előtérben és megígértem, hogy kiherélem az orvost...


Nagymamám 83 évesen is aktívan rohangált a cekkerrel a piacon elesett, combnyaktörés és fejsérülés. Kórházról, kórházra majd az elfekvőbe került. A saját vizeletébe feküdt, a család járt be hozzá etetni, tisztálkodni. A nővérek két fával kitámasztották az ágyat, hogy véletlenül se tudjon felkelni, állítólag leesni az ágyról. A kórterem közepére tolták, mivel már neki nem kell kisszekrény. Mama feladta. Anyám sírt reggel, délbe, esete. Folyamatos vita az orvossal, igazgatóval, hogy hazavisszük, és otthon ápoljuk, mert ez embertelen. Folyamatosan altatózták, de erre nincs bizonyíték, csak a kórteremben fekvők mondták. Anyám fogta a kezét amikor meghalt.


37 éves vagyok és szívbeteg. Írhatnék még érdekességeket a kardiológusokról, de megérne még pár sort a gyermekek kórházi ápolása is. 12 napig kezelték a fiamat Augmentinnel vénásan, úgy hogy gyerek keze a branül körül már büdös volt, begyulladt, a fülét kétnaponta felszúrták. Saját felelősségre elhoztuk a kórházból és súlyos pénzekért egy magánorvos 3 nap alatt helyrerakta. Lányom kórházba került a belei miatt, napi 6.000 Ft-ot fizettünk egy szivacsért, hogy a feleségem a lányom ágya alatt tudjon aludni...
És sajnos még sorolhatnám. Nem mások, hanem saját tapasztalatimat írtam meg.


Elhiszik, hogy ezek után nem tudok hinni az orvosoknak és siralmaiknak. Nem tudom, hogy az államnak ezért a szolgáltatásért miért kell fizetnem. Szívem szerint az összes pénzt egy magán egészségbiztosítóba fizetném, hogy azzal tudjam finanszírozni saját és családom egészségügyi ellátását...


Üdv

Zsolt

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jágör68 2012.03.31. 09:21:51

Sztem az orvosok, nővérek nagy része benne lenne a magánegészségbiztosításban.
Az ugyanis nem havi 6390 Ft- ot jelentene, hanem minimum 50- 60.000 Ft- ot felfelé a csillagos égig.
És a combnyaktörött nagymami műtétje kerülne mondjuk 800.000 Ft- ba zsebből.
Az antibiotikumos 1 hetes vénás kezelés meg az antibiotikum teljes ára+ 5000 Ft/ beadás áron.
Én benne vagyok.
Csak sztem a magyar lakosság 90%-a nemigazán- beleszámítva a posztolót is ezek után...

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:07:14

Micsoda hülyeség már megint.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/03/09/egeszsegbiztositast_kinal_a_generali/

Havi 20000.- Ft-ért a legmagasabb szintű szolgáltatáscsomagot lehet megvásárolni. ez már kiemelt kórházi szolgáltatásra jogosít.

Lakásbiztosításokon belül, havi pár ezer Ft-ért lehet kiegészítő biztosításokat kötni, akár műtétre is.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 11:11:44

nálunk a magánbiztosítás 100 ezer per hónál kezdődik (mondjuk felét állja a munkaadó).
az itt felvetődött problémák fele jogos a felét meg nem lehet megítélni mert nem voltunk ott. ugyanakkor felvetődik a kérdés, hogy vajon nem azért volt ez így mert nem volt pénz a jobbra?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 11:15:21

@Dr.laikus PhD: magyarországon még az embereknek nincs tapasztalatuk a magánbiztosítások terén, nem fenékig tejfel a dolog. én itt orvos létemre is nagyon gondolkozom, hogy magánbiztosított legyek. az leszek csak még fontolgatom az előnyeit és a hátrányait, mert hátrányai is vannak jócskán

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:29:08

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Akkora bezec van és Orbán megint a biztosítókra támaszkodik, hogy pillanatnyilag szinte nincs is hátránya.
Adókedvezménnyel jár, munkáltató is beszállhat, igaz ő azt a szolgáltatás csomagot vásárolja meg amit akar, de több a semminél.
Nyilván, ha már kialakul akkor a biztosított hozzá fizetheti a saját kockázata árát. Ez csak bevétel, nem fogják elutasítani ha kellő számú igény lesz rá.

Ne számoljátok át forintra a biztosítás árát, mert torzít. A saját jövedelem arányait kell figyelembe venni, akkor látható mennyiért és mit kapsz.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 11:36:50

@Dr.laikus PhD: a magánbiztosítás nem jövedelemfüggő. a biztosító egy kockázatelemzést végezés megállapítja, hogy téged mennyiért biztosít, akár meg is tagadhatja a biztosítást azzal, hogy neki nem éri meg. ezt az összeget kell fizessed és évente újraértékelik és emelhetik az árat (ennek határa van és ha egyszer bevettek akkor nem rúghatnak ki - itten). az összeget kell fizessed akkor is ha dolgozol akkor is ha nem, egyszer ugyan visszaléphetsz az állami rendszerbe de csak egyszer.
a biztosítás csak rád vonatkozik, nem az egész családra. sok magánbiztosítás úgy köttetik, hogy önrészed van mint a casconál és bizony nem mindent állnak, minden komolyabb kiadás előtt konzultálni kell a biztosítóval, hogy vajon állják-e mert a kórház aláírat veled egy olyan papírt, hogy ha a biztosító nem hajlandó állni az összeget akkor te kell kifizessed. és még sorolhatnám.
a biztosítást kínáló cégek az egész úniós piacon jelen vannak így aztán nem hiszem, hogy nyugaton más feltételekkel biztosítanának mint magyarországon. el kell olvasni a kis betűs részeket is

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:40:31

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Szomszéd (nem is lakunk olyan sokan egy házban :D) kezéből is ambulánsan vették ki ami nem kell bele.

Azt nehezen hiszem, hogy nem hiba, hogy nem sikerül kivenni, mert szervült nagyon, elvándorolt, "ügyetlen" volt az orvos, hogy nem azonnal altat és veszi ki ami nem odavaló.
Ez így erős fertőzésforrás, elég nagy kockázat.

A többi is a gyakorlatlan orvos hibája, de ez szerintem belefér a halálos izgalommal együtt is. A világon máshol is előfordul.
Nekem természetes, ha nem találják meg a bajságom okát, forrását, akkor egy darabig rágom a körmöm és megoldódik.

Személyiségfüggő, hogy ebből ki mekkora problémát csinál.

Az újraélesztés nekem furcsa, hogy ennyire amatőr módon működik.
Régen lehetett.
Ma már teamek vannak, oda rohan mindenki és oda tolják a beteget is ahol erre az eszközök is rendelkezésre állnak.

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:48:12

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Nem erre gondoltam. A te jövedelmednek mekkora aránya amit a kockázatelemzés alapján fizetsz.

Nálatok van ilyen, hogy vagy-vagy?

Itthon is fizetned kell, ha már vállaltad, ha megszakad és fizetni akarsz, brutális lesz az ára, mert magas kockázatba sorolnak. Van orvosi vizsgálat nagyon jó, kiderítik azt is amiről nem is tudtál.
Barátnőm így tudta meg mi baja, szerencsére nagyon időben.

A banki rendszer is a világ boldogabbik országaiban sokkal etikusabban és olcsóbban működött, ez egyelőre még nem jelent semmit.

Most a biztosítók kapják a kedvezményt, adóban, csak segítsenek, hogy az egészségügyet ha kicsit is, de tehermentesítsék.

Később a tényleges, valós fizetési hajlandóság már más feltételeket fog diktálni nyilván.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 11:51:11

@Dr.laikus PhD: nem ismeritek a titkos részleteket és a szomorú valóságot :D
vajon miért van az, hogy az XY cég csavarja, lemeze, szegje négyszer olcsóbb mint a synthes, stryker, ne is beszéljünk a medartis termékeiről?
(nézd meg milyen kidolgozottságuk van a medartis termékeinek, nem véletlen, hogy egy ilyen poliaxiális szögstabilitású alacsony profilú, kúposított csavaros lemez ezer eurónál kezdődik www.medartis.com/products/aptus/wrist/distal-radius-25/)
vajon miért szalad meg a csavarhúzó a csavarfejben gyakran már a berakás során? a kivétel meg ha el van rontva a csavarfej szinte lehetetlen, kell hozzá egy betört csavar kivevő szett (synthestől van az vagy 20 ezer euró, gyémánt fúrókkal, wolframcarbid eszközökkel meg hasonló ínyencségek).
vajon miért fizet olyan keveset az OEP a fémkivételért, hogy nem jön ki belőle az altatás díja. miért nincs pénz rendszeresen cserélni az eszközöket?
az újraélesztéshez is drága eszközök és drága szakemberek kellenek, mondjuk az nem korrekt, hogy egy ambuláns műtéttel foglaljuk el az újraélesztő helyiséget, de hát ennek okát már részleteztem

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:55:09

@Dr.laikus PhD:

Na és persze vegyék meg a magánpénztáraktól elvett államkötvényeket.

Mert az senki nem akarja megvenni, abszolút holt tőke, csak értéktelenedik.
A vége az lesz, mint a béke kölcsönnél, hogy soha nem kapod meg az árát.

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 11:59:04

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Titkos? Tényleg nem ismerjük.
Én úgy gondoltam, hogy ha már vándorol az a szeg akkor már régen ki kellett vón venni, de isten ments azt mondani Zsoltra, hogy hanyag.

Keresztszalag szakadással nem létezik sport, de erre úgyis megírja valaki, hogy de.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 12:08:16

@Dr.laikus PhD: és miért vándorol? vajon nem azért mert eleve rossz minőségű a fém? vagy egy olyan eszköz ami helyén is maradna az ötször annyiba kerül?
a keresztszalag hiánya nem teszi lehetetlenné a sportot, sok focista van elégtelen keresztszalaggal, mindenesetre nem ajánlott nélküle keménykedni a grundon. de el kell mondjam, hogy szakadása a röntgenen nem látszik, közvetlenül a sérülés után a fájdalom miatt szakadása nehezen mutatható ki fizikális próbákkal és később is ha valakinek nagyon fejlett a quadricepse akkor jól kompenzálja a hiányát, annyira, hogy egy rutin vizsgálaton nem biztos, hogy feltűnik. ezért is vannak térdre szakosodott traumatológusok meg a KT2000 készülék, jah, az is pénzbe kerül, nem is kevésbe

vanier (törölt) 2012.03.31. 14:12:50

@jágör68: Igen vagy 980 000 a császármetszésért.
Lehet tájékozódni,itt mondjuk kell ,hogy legyen taj kártya és a TB is finanszírozza és még így is:
telkikorhaz.hu//szuleszet
De van olyan ami a posztoló igényeinek megfelelne:
korhaz.drrose.hu/arlista
Más kérdés sok mindent nem csinálnak meg ott sem, mert annyi pénze itt nincs senkinek.

Laliath 2012.03.31. 14:27:19

@Dr.laikus PhD:
Ez a keresztszalag-szakadás valóban érdekes, bár mondjuk sportolni még lehet tőle. De egyrészt nem tudjuk, mit sportolt aktívan a posztoló (ha nagyon sarkos akarok lenni a sakk is sport :)
De csúnyán szólva magam is "térdes" vagyok. Shotokanoztam és még az első versenyem előtt ugrott ki a térdem. Nem szalag, hanem az ízületi tokot szakította be, kvázi azonnali műtét lett belőle, de ettől még később is ki-kiugrott párszor. Ettől még nagyon jó eredményekkel toltam a szekeremet nemzetközi porondon is öt évig.
Két szülés után szétcsúsztak az ízületeim, most merült fel egy vizsgálat során, hogy talán már keresztszalagom sincs - de egyelőre ez csak feltételezés.
Na szóval, én ezért nem tudom készpénznek venni, hogy egy 10 évvel ezelőtti sérülésnek köze van egy újabb sérülés utáni műtét során megállapított szalagszakadáshoz. A térd az egyik legterheltebb ízület, sportolóknál sűrűn sérül aminek számtalan módja van. A keresztszalag ebből egy.

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 16:02:45

@vanier:

Telikeben sem kell taj kártya, tudtommal nincs is OEP szerződésük.
Viszont egészségpánztárakkal van szerződésük és szerződnek is alkalmanként, ha máshol tag a beteg.

980.000.- hogy jött ki? Nem került ennyibe...

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 16:05:55

@Laliath:

Valahogy én is így gondoltam, de ebben aztán nagyon-nagyon laikus vagyok.

Csak néha benézek...-nek szakterülete,. Pont ehhez ne értene, amikor ritka bőrbajokra is jobban emlékszik, mint a bőrgyógyászok?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 17:24:37

@Dr.laikus PhD: hát peches vagy éppen volt egy betegünk aki pemphigusra imurek-et szedett, emiatt kontraindikálták a műtétjét, csak ezért voltam ennyire témában :D

2012.03.31. 18:41:53

@Dr.laikus PhD: 450.000 Ft a kiinduló összeg, ebben nincs benne az ápolás, szülés közbeni epidurálás, szoba x napra, szövődménymentes akármi, első ránézésre eljutottam kb. 800.000 Ft-ig, és még végig sem olvastam. Sajna, az említett összegig eljuthatunk. Egyszer akartam egy kisműtétet ott, aztán az árakat látva mégse.

jágör68 2012.03.31. 19:10:13

@Turchi: @Dr.laikus PhD:
Na igen.
A posztíró meg a sok nagyonokos "deminekfizetematébét-énmagánbiztosítónakakarom"
csak addig van ezen a véleményen, amíg a fenti árakkal találkozik.
Aztán már nem is olyan nagy baj az egy nővér 70 ágyra, az omladozó falak meg a 20.000 Ft hálapénz, meg a behordani kényszerült gyógyszerek, WC- papír...

Sokorai_Atala 2012.03.31. 19:32:43

Szerintem ilyen sok betegség után a magánbiztosító csak horribilis összegért kötne posztolóval, ráadásul egy csomó mindenből kizárnák a szívbetegsége miatt 37 évesen.

vanier (törölt) 2012.03.31. 20:23:18

@Dr.laikus PhD: Minden együtt,annyi, és a másik magánklinikán meg is tették ,hogy egy összegben látod az árlistán.
2005-ben volt férjem, úgy volt a Telkiben,hogy nem bírta kivárni a műtétre a 6 hetet(iszonyú fájdalmai voltak). Felhívta őket, és azt mondták, ha ne OEP által támogatott,akkor olcsóbb (kicsit), mert nekik az OEP is fizet,meg mi is. Ez akkor így volt ,most nem tudom,mert csóró orvos férjjel ugye esélyem sem lenne ott gyógyíttatni magunkat,ha bajunk lenne.

beste 2012.03.31. 20:40:08

@jágör68:
drága. Legutóbbi bérpapírom szerint 85 211 HUF-ot fizettem a bruttómból TB-re. És nem, nem vagyok hajlandó állami kórházba kerülni, csak rossz tapasztalatom van. Figyelem: NEM az ott dolgozókkal. A körülményekkel.
Épp ezért fizetek havi 17000 Forintot arra az esetre, ha baj lenne, és ebben a család is benne van. Ezért már normális ellátást kap az ember. Meg évi egyszeri általános szűréseket, meg házhoz jövő háziorvost, meg kórházi hotelszolgáltatást, meg elektromos hátvakarót, napelemes zseblámpát.
Visszásnak érzem a két összeg közötti differenciát a szolgáltatás minőségének fényében.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 21:14:15

@beste: TB-re fizeted vagy ennyi az egészségügyi biztosításra befizetett összeg? a kettő nem ugyanaz

beste 2012.03.31. 21:19:19

hivatalos, munkáltatón keresztül TB:85 ezer

+ saját jószántamból biztosítás (magánbiztosító) 17 ezer

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 21:50:43

@beste: a TB az nem csak egészségügyi biztosítás hanem van abban más is azért kérdem.
TB járulék összetevői:
- Foglalkoztatót terhelő járulék (TB járulék): összesen 29%, ebből 18% nyugdíjbiztosítási járulék, 11% egészségbiztosítási járulék
- Egyéni járulék: összesen 12,5%, ebből 4% egészségbiztosítási járulék, és 8,5% nyugdíjjárulék (vigyázat!!! Nem nyugdíjbiztosítási járulék, mert az a foglalkoztatót terhelő járulék neve!!!). Egyéni járulék magánnyugdíjpénztári tag esetén: összesen 12,5%, ebből 4,5% egészségbiztosítási járulék, 0,5% TB-nek utalandó nyugdíjjárulék, 8% magánnyugdíjpénztárnak utalandó nyugdíjjárulék.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 22:12:06

@Dr.laikus PhD: a százalékok nem stimmelnek csak az összetételére akartam utalni (egyébként asszem 2003 as a cikk amiből másoltam). most abból amit bemásoltál nem derül ki de a TB az nem csak egészségbiztosításból áll

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 22:17:17

@Dr.laikus PhD:

Azt hittem a táblázatot is belinkelem, de nem lehet.

Munkavállaló fizeti:
Nyugdíjjárulék 10%

Egészségbiztosítási járulék:
Pénzbeli egészségbiztosítási járulék 3%
Természetbeni eg. bizt. járulék 4%
Munkaerő-piaci járulék 1,5%

Munkáltató fizeti:
Szociális hozzájárulási adó 27%

Az adóból mi mire mén azt a jó marinéni tuggya csak.

Ha van valakinek honvágya, hát ne legyen!

Viszont a kiegészítő biztosítás ennyire bagatell összegből megúszható annak akinek az átlagnál magasabb a jövedelme.

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 22:18:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Üssél be egy összeget a btto bérhez és látod a tavalyi és az idei megoszlást.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 22:22:37

@Dr.laikus PhD: itt az a kérdés, hogy a népnyelvben használatos TB járulék mit fed? csak az gészségbiztosítást vagy mondjuk nyugdíjbiztosítást meg miegymást is?

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 22:32:08

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Összevontan fizet ennyit, amiből a fentiek szerint %-os arányban leírtam a eü. hozzájárulás számait.
Nyugdíjalap fixen 10%.

A munkáltató adójellegű befizetést fizet, nincs megoszlás, alternatív és pillanat szülte mire fogják fordítani.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 22:39:47

@Dr.laikus PhD: csak azért firtatom mert 85 ezer egészségbiztosítási járulék 1150000 forintból jön össze míg ugyanannyi Tb ugye kevesebb mint 500 ezerből. de sokan azt hiszik, hogy az egész TB az biztosítás, és, hogy ők mennyit is fizetnek

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 22:52:30

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Biztosan összesen fizet ennyit.
Nem minden bérprogram, sőt a többség nem jelzi a megoszlást részletesen.

Ti is hittétek, hogy a két kassza keveredik, pedig nem Nyugdíjszerű kifizetés volt az eü. kassza terhére a rokkant nyugdíj.
Most más a neve és nem tudom melyik kassza terhére fizetik.
Van csomó kifizetés is amit szociálisnak éreztek, de mégis az eü. kasszát terheli.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 22:59:48

@Dr.laikus PhD: itt a kérdés csak abból adódik, hogy ugye az eszköz, gyógyszer villany meg miegymás árak ugyanazok (ha nem magasabbak) mint nyugaton. a lakosság 30% az aki befizet, olyan 200 ezer az átlag bruttó magyarországon, az 15 ezer forint egészségbiztosítást jelent. akkor az emberek milyen óriási befolyt összegekről beszélnek? és miért várják el, hogy ugyanaz legyen az ellátás mint olyan országokban ahol adott esetben fejenként 100 ezret fizetnek be az emberek (és nagyobb hányadban mint magyarországon)?

Dr.laikus PhD 2012.03.31. 23:07:13

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Mert fogalmunk nincs a valóságról.
Arányaiban nálatok sem több, igaz most nincs ennyi munkanélküli.
Megint forintra számítod az euróban kapott és abból fizetett jövedelmed.

Igazán nem akarnak más ellátást, nem is tudják milyen az igazán jó.
Biztonságot akarnak, felvilágosítást és emberi beszédet.
Egy tiszta és frissen burkolt kórházi folyosó is más érzetet kelt, pedig az orvos modortalan a nővér büdösre dolgozta magát, még sincs annyi panasz.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.03.31. 23:22:11

@Dr.laikus PhD: ha az árak ugyanazok akkor nyilván több és jobb cuccot lehet venni ha több pénzed van, több alkalmazottad lehet. az eszközök jelentős részét nyugatról importálják, amit nem azt magyarországon koppintják, ezért szerintem semmi téves nincs abban ha összehasonlítjuk egységnyi betegre mennyi pénz fordítható. nyilván szerepe van a paritásnak is a dologban, tehát nem lehet egy az egyben elszámolni az összegeket, de véleményem szerint magyarországon adott pénzből max 30%-kal lehet többet teljesíteni mint mondjuk németországban, a betegre fordítható összeg meg 10 szeres (ez egy tipp volt), a paritást figyelembe véve ez reálértéken akkor 7,69 szeres pénz

beste 2012.04.01. 08:32:55

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
nyugdíjjárulék külön soron (az se kevés),
ennek a tételnek a neve "dolgozó által fiz. eb jár.". Fejtsék meg a hozzáértők, nekem ez annyit jelent, hogy ennyi megy az állami egészségbiztosítási kasszába. Ha tévedtem, bocsi, és visszavonva.

vanier (törölt) 2012.04.01. 09:27:02

@beste: Akkor bizony jóval kevesebb megy, eü járulékra ebben benne van a szociális járulék vmi az ördög,ami még minimálbérnél is 30 ezer körül van és pl. egy 160 ezres bruttó fizetésnél ez 40 fölött van. Az adatok alapján cirka 10+pár ezer lehet az eü járulékod, tehát rohadt kevés.
Sajnos sokan nem tudják a TB NEM egyenlő eü. járulékkal,mikor levezetem nekik,akkor vagy felháborodnak, vagy jönnek a demagóg szöveggel:akinek nincs pénze haljon meg?
Mindig elmesélem híres professzorunk esetét az USa-ban, akinek leállt a pacemakere. Volt jó drága biztosítása, mert félt bármi előfordulhat ott kint. Cirka 3 millió forintért (nem most 15 éve) segítettek rajta és 14 óra után hajnali fél 3 magasságában megkérték menjen haza,ennyire futja a pénzéből. Kérte legalább reggelig maradhasson. Mondták semmi akadálya a folyosón. Így hajnalban, nagy telefonálások közepette sikerült vkit keríteni, aki hazavitte,mert a kórház ami szép és modern volt a sivatagban állt nem járt arra tömegközlekedés vagy ilyesmi. A történet után mindig hümmögés a válasz és a 'hippo" eskü az érv.

vanier (törölt) 2012.04.01. 09:37:02

@vanier: Javítás: a szociális adó nem abból jön le.
Kiszámoltam viszont egy bruttó 200 ezres jövedelmet.Annál az eü:17000 Ft, és ugye ez sem megy ám egészében valóságosan az eü-be.S ez sem személyenként,megy mert ugye gyerek nagyapó nagyanyó, már nem fizet lehet 1 egész család fizet csak ennyit, össz.

vanier (törölt) 2012.04.01. 09:49:43

@beste: Ez a havi 17000/család nagyon szimpi. Hol lehet ennyiért hozzájutni?

lpt1 2012.04.01. 10:24:19

@vanier:

19. § (1) Az Országgyűlés az E. Alap 2012. évi
a) bevételi főösszegét 1 700 067,9 millió forintban,
b) kiadási főösszegét 1 735 412,1 millió forintban,
c) hiányát 35 344,2 millió forintban állapítja meg.

Bevétel / fő / hó : ~14.167,- csecsemőtől az aggastyánig

Részletesen: 2011. évi CLXXXVIII. törvény 1. melléklete végén

Érdekes: művesekezelés ~= mentés

Ami ezért a biztosításért jár:
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35161&_dad=portal&_schema=PORTAL

beste 2012.04.01. 11:32:10

@vanier:
nem háborodok fel, eszemben sincs, éppen csak a viszonyítás kérdése miatt írtam meg. Ebből nekem az jön le:
- a magánbiztosító szigorúan gazdálkodó egység, profitorientált.
- nem foglalkoztatnak isten tudja mennyi Micikét meg Mucikát, hanem csak az igazán fontos dolgokra költenek.
De arra igen.
Mivel profitorientált, nyilvánvaló módon nincs, vagy csak kevésbé van jelen az állami szektorban igenis létező lopás.
- mivel szolgáltató, így az ügyfelek érdekei ott vannak a saját érdekeik mellett (nyilván, hiszen az ügyfelekből élnek.
- kihasználják a számítógépes adminisztráció minden előnyét, így a Micikék száma jelentősen kevesebb (és mint tudjuk a személyi kiadások a legdrágábbak, viszont jól összeszedett munkatársak esetén a legkifizetőbb)
- kíváncsi lennék arra, ha valaki modellezné azt, hogy az állami szektorban is létre lehetne-e ezt hozni, és mennyiért.

beste 2012.04.01. 11:37:51

@vanier: dobj egy mélcímet és elküdöm, nem szeretném, ha bárki reklámnak gondolná.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.01. 11:50:27

@beste: magyarországon a személyi kiadások teszik ki a kiadások nagy részét, nyugaton nem. magyarországon a világon a 2. legmagasabb az egységnyi lakosra jutó orvos-beteg kapcsolat száma, így ez a biztosítási modell garantáltan nem alkalmazható. aztán meg kevés a bevétel, ahhoz, hogy profit jöjjön ki agy embernek olyan 100 ezret kellene havonta befizetni egy korrekt magánbiztosításért, és minden családtagjának is, mert a magánbiztosító személyfüggő, nem vonatkozik az egész családra. annyira szűkül a kör, hogy ezeknek a feltételeknek a lakosság max 10 de inkább 5%-a felel meg

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:05:45

@vanier:

Használd a bérkalkulátort, nem tudod jól, oltári félreértés amit írsz.

Nincs USA biztosítás és hála istennek nem is lesz.

Én értem, hogy kétségbeejtő és nem jó otthon lenni egyedül, gyereket nevelni, férjet borogatni és hallgatni a feszültségeit.

Érdemes viszont jó és helyes információval rendelkezni. Megnyugtatóbb.

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:06:48

@lpt1:

Ó, de rendes vagy, elkezdtem keresgélni mérgemben. :))))

vanier (törölt) 2012.04.01. 12:10:18

@Dr.laikus PhD: Mikor kint volt.Ott van USA - beli történet. Ha kiutazol lehet kötni.Ez tuti,mikor a férjem 3 hónapig kutatott kint akkor neki is volt.(mielőtt bárki bármivel meggyanúsítana onnan hívták,itthoni főnökei nem örömére)
A bérkalkulátor, amit linkeltél írta ki a 200 ezres fizura a 17 ezret.

cenzorilla 2012.04.01. 12:10:20

@szürkemókus:

Csak azért törlöm, mert senkinek nincs köze a személyes jövedelméhez, nem ezért írta amit írt. :)

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:13:56

@vanier:

Itthon nem lesz USA biztosítási rendszer.
Nem jól olvastam, vagy félre értettem, nem utasbiztosításra gondoltam.

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:15:44

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Állami rendszerek nálatok sem profitorientáltak.
Az a magánklinika.

vanier (törölt) 2012.04.01. 12:17:59

@Dr.laikus PhD: Jó infóval rendelkezem, mindig rákeresek.Épp a te linked néztem.

Nem kétségbeejtő, tragikus, főleg mikor hallom a beszólásokat...Olvasgatom minek nekik fizetés. Olvasom hiteles??? újságirók cikkeit a nem létező havi 1,5-3 millás hálapénzekről. Viszont arra egyik sem válaszol,ha ilyen sok az a hálapénz,miért mennek el a dokik 1,5-2milláért külföldre melózni. Vagy még kevesebbért (a fiatalok). Isten bizony ha megbecsülés és tisztelet lenne, akkor még a szegénység is kibírható lenne.

vanier (törölt) 2012.04.01. 12:19:28

@cenzorilla: Nem lehetett volna csak részeben? Az eleje jó volt...

cenzorilla 2012.04.01. 12:30:32

@vanier:

Nem tudunk részlegesen törölni, de több hozzászólásban is ott van a megoszlás.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.01. 12:31:48

@Dr.laikus PhD: jaj dehogynem, most a nagy botrány, hogy az összes állami rendszer profitban jött ki és egyesek visszafizették a profitot a tagoknak mások meg azt mondták, hogy tartalékolják a nehéz időkre. ez elvileg valami alkotmányos problémákba ütközhet mert nem jöhetnének ki profitban (vagy ha igen akkor vissza kell fizessék a tagoknak) ennek azonban nagyon ellenállnak, úgy néz ki per lehet belőle. engem annyira nem érdekel, mert azok a cégek akik visszafizettek azok is olyan 80 eurót adtak tagonként

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.01. 12:33:23

@vanier: szerencsére nincs. ott 60 millió ember nem biztosított. tízmilliók meg csak alapbiztosítást fizetnek és abban nincsenek benne olyan alap műtétek mint a protézis, szív, gerincműtétek

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:33:41

@vanier:

Nem sajnos.
Az ember élete folyamán általában egyszer kerül padlóra, rossz helyzetbe, ha peches akkor sokat beteg a gyereke, vagy csak saját maga, elválik, megszűnik a munkahelye. Annyi minden lehet.
Szemellenzőt levenni! :DDD

Kicsit gondoljál bele, ha valaki önhibáján kívül kerül ebbe a helyzetbe...

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:44:29

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

A német betegbiztosítás két kategóriára osztható. A kötelező betegbiztosításban vesznek részt azok a
munkavállalók, akik bruttó jövedelme nem éri el a 4050 euró/hó szintet (2009). Az egészség- és
ápolásbiztosítás terén a járulék megállapításának jövedelmi határa 2009-ben 3675 euró/hó-ra, 2,08%-
kal nőtt előző évhez képest. A kötelező fedezet anyagi erőforrásai a biztosított munkavállalók és a
munkáltatók járulékából tevődnek össze. A fizetendő járulék mértéke 14,9% (2009.07.01-től), melynek
megoszlása a következő: munkaadók 7%-ot, munkavállalók 7,9%-ot térítenek. 2005. július 1-től a
kötelező betegbiztosítással rendelkezők számára egy ún. 0,9%-os kiegészítő járulékot vezettek be
(0,4% fogpótlás, 0,5% táppénz), melyet egyedül a munkavállaló köteles viselni, azaz a kiegészítő
járulék bevezetésének köszönhetően a munkaadók terhei 0,45%-kal csökkentek, a munkavállalók
tényleges terhei ugyanennyivel nőttek. A táppénzre igényt nem tartó biztosítottak ún. csökkentett
járulékot térítenek, melynek mértéke 14,3. Amennyiben a pénztárak kiadásai 2009-től meghaladnák a
járulékból származó bevételeiket, kiegészítő járulékot szedhetnek tagjaiktól. Ilyen esetben a tagokat
tájékoztatni kell a pénztárváltás lehetőségéről.
Magán betegbiztosítót választhatnak azok, akik a 4050 euró/hó összeget meghaladó jövedelemmel
rendelkeznek, vagy önálló foglalkozásúak, szabadfoglalkozásúak, köztisztviselők.
Az egészségügy finanszírozása nagyrészt az betegbiztosítási rendszer feladata. A kötelező
biztosításban résztvevő elsődleges [Primärkassen: Regionális Általános Biztosítók (AOK), Vállalati
Betegbiztosítók (BKK), Ipartestületi Betegbiztosítók (IKK)] és helyettesítő [Ersatzkassen:
közalkalmazottak és fizikai állományú dolgozók részére] pénztárak száma elsősorban a fúziók
következtében csökken. A Kötelező Betegpénztárak Csúcsszövetségének adatközlése szerint két év
alatt a kötelező betegpénztárak száma 221-ről (2008) 163-ra (2010.07.01.) csökkent és várható, hogy
hamarosan 100 körülire zsugorodik. Sok egészségüggyel foglalkozó szakember már kritikával szemléli
a német kötelező betegpénztárak fúziós hullámait, amit korábban gazdaságossági célkitűzésekkel
hoztak összefüggésbe. A növekvő számú fúziónak köszönhetően hamarosan olyan erőssé válhatnak
egyes pénztárak, hogy egy esetleges csőd esetén az államnak kellene kivédenie a rendszer
összeomlását és annak káros velejáróit, hasonlóan a banki szférában röviddel ezelőtt
lejátszódottakhoz.
ESKI

"A lakosság 85%-a részesül a szolidáris alapú kötelező egészségbiztosításban, 10% a magán
egészségbiztosítókkal szerződöttek aránya, 5% (katonák, rendőrök) rendelkezik speciális biztosítással."

Németek akik visszaosztják az alapban megmaradt összeget? Precízek? :D

Valami nekem nem kerek....

vanier (törölt) 2012.04.01. 12:45:53

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Én is gondolkozhatok úgy,mint a legtöbb magyar ember.Nekem jobb lenne más meg le van...
Szerinted hány beteget érdekel a doki ki tudta-e aludni magát, tudott-e pihenni, vagy törvénytelenül dolgozza magát halálra? Hányat érdekel,hogy 4x 5x annyit lát el mint törvényes lenne? Mikor még a napi 20 perc ebédszünetre sincs ideje, mert ha meg teszi akkor beszólnak háborognak? Mikor még azon is felháborodnak elrohan az ambulanciáról,mert másnak menti az életét? Azért is a dokit szidják.Majd ha ugyan ekkora hangon követelik csak 40 órát dolgozzon és csak napi 16 beteget lásson el, és nem tennék tönkre a hétvégéket és ünnepnapokat,a betegek.
Szóval nekem jó lenne.Majd ha én tapasztalok némi empátiát...belőlem az elmúlt 4 év szinte teljesen kiölte....

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 12:56:39

@vanier:

Szerinted aki beteg és rosszul van az hogyan legyen tekintettel a vizsgáló orvosra?
Kérdezze meg tőle, hogy vizsgálat helyett esetleg szeretne aludni?

_Nem a beteg dolga!_

Az persze nem ártana, ha szépen lassan beépülne a köztudatba - amit sajnos ezen a blogon keresztül nem lehet eljuttatni - hogy mikor hová kell menni, kit kell hívni tanácsért, kisebb bajság ellen mit tehet a hozzátartozó.

Még mindig - főleg gyermekorvosoktól hallani - inkább jöjjön, mint nagyobb baj legyen.

Szóval nem orvosfeleségnek kell kíméletlennek lenni, inkább szelíden felvilágosítani talán. Többet érnél el vele.

vanier (törölt) 2012.04.01. 13:26:24

@Dr.laikus PhD: szerinted mérges kismalacként kezdtem:D ?
Amit látok,ha kedves az ember kihasználják és hülyére veszik.
Szerinted az orvosnak az a dolga,hogy felbukjon idő előtt ,mert kizsigerelik? Kinek a dolga? Ha nincs senki tekintettel a másikra? Te A sógornőm a héten kért sírva ne várjunk még több,mint 1 évet mert kipurcan a párom.Menjünk el ,oda ahol emberként lehet élni.
Tájékoztatás: mikor ki? vizsgálat helyett? vagy hogyan nincs rá ember.

Dr.laikus PhD 2012.04.01. 13:34:31

@vanier:

Ne haragudj, de te egy buta nő vagy.
Fogadd meg a sógornőd tanácsát és menjetek ki.
Egyszer már írtad, hogy lassan mentek.
Miért vagytok még itt?

Nekem a férjed biztos hiányzik, hiszen erején felül dolgozik, amikor engem vizsgál nem osztja meg velem a gondjait, ha jól bánik velem én hálás vagyok.

De te? Buta, buta, buta pipi vagy!
Nem érzékeled amit kéne, nem tudod amit tudnod kéne.
Jobb családokban a feleség a férjére vigyáz. Nem csak a fizikai létére, hanem a hírére, építi a piedesztálját, otthon nélkülözhetetlenné teszi magát, ha megöregszel ne váltsanak fel hasonló butuskára.
Jó orvos feleség ha nem ért máshoz, ehhez kell érteni, de nagyon ám.

vanier (törölt) 2012.04.01. 13:46:10

@Dr.laikus PhD: Rondán személyeskedsz.
Van hivatásom, nem fenyeget a leváltás...egyedül jobban éltem:)). Legfeljebb én válthatom le a férjem 1 jól kereső ügyvédre vagy jogászra, ha már a váltásnál tartunk. Szerinted van olyan marha ,aki a helyemre vágyik?
Az érzékeléseim és észleléseim nem ismerheted. Nem lehet fogalmad a terheimről. Nem Atlasznak születtem,de kíváncsi vagyok, háttér nélkül hol lenne a párom..nem élne. NNo szóval ez nagyon rossz irány.

szabidoki 2012.04.01. 14:40:20

@Dr.laikus PhD: laikus, a te észbeli képességeiddel (vagy inkább azok hiányával) nem kellene azt feszegetni, hogy ki mennyire buta...
Igenis az emberek dolga (lenne), hogy gondoskodjanak magukról, esetleg választhatnának olyan vezetőket, akik képesek a munkájukkal is foglalkozni az ipari léptékű lopás mellett (netán helyett), ezáltal biztosítva egy megfelelő egészségügyet, még mielőtt betegek lennének. Ehelyett amikor megbetegszik, megy a sírás, hogy deháténfizetematééééééébéééééét...
Birkák.

jágör68 2012.04.01. 15:50:11

@beste:
Azért gyanítom, hogy- valami rejtélyes megállapodás folytán- a magánbiztosítód a TB- járulékokra is ráteszi a markát.
Az alapján pedig, ugye- Tákolmány '89- jár minden- ugye, papíron.
Nem hiszem, hogy havi 20 ezerért neked és egész családodnak garantálják a kalapácsujj műtéttől kezdve a tumoerműtéteken át a nyitott szívműtéten kersztül a 16- 24 milliós csontvelő- átültetésig mindent- és korlátlan számban...

2012.04.01. 16:11:40

@szabidoki: @vanier: @Dr.laikus PhD: Ejjj, de csúnya vita!
Én alapvetően azt tartom butának, aki eseménytől, poszttól függetlenül csak ugyanarra az oldalra tud állni. Magyarul mindegy, ki mit ír, ha ő orvos, akkor az orvos mellett, ha beteg, akkor a beteg mellett voksol.
Dr.laikus PhD az a személy, akinek volt már jó véleménye mindkét oldalról. Pont ő az a kivétel, aki több esetben áll az orvosok mellett, de egyben a betegek oldaláról is tudja nézni a dolgokat.

2012.04.01. 16:14:43

@jágör68: Igen, nekem is hasonló kétségeim vannak, de nyitott vagyok a kérdésre, ha @beste: engem is megdob infóval az adatlapomon lévő üzenőfalon, akkor talán több fogalmam lenne róla.

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 02:10:57

@szabidoki:

Te mikor választottál és kit?
Én itthon vagyok és jár a szám, háborgok betegként, állampolgárként orvoscsaládból és _nem uszítok_ gyáván, betegeket megkülönböztetve (szigorúan csak az itthon maradottakat) jó helyről a meleg takaró alól a biztonságból.

Mi nem vagyunk birkák, szenvedő alanyai vagyunk egy ujjá alakult rendszernek aminek részese voltál és már nem vagy.

Egyetlen építő ötleted nincs, csak birka minden itthon maradott, bátran szembe néző és harcoló, vagy tehetetlen meghunyászkodó.

Közben nem veszed észre, hogy te bégetsz lassan már minden hozzászólásod végén... :(((

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 02:17:44

@Turchi:

Biztosító magán vállalkozás.
Ha valaki valamire ráteszi a kezét az az állam és nem fordítva. A jól felfogott érdekében nem köt ilyen alkukat.
Ráadásul több pénze van, mint az államnak, bármikor elviheti, az államtól felvásárolt kötvények meg teljesen bebuknak. Akkor jön a duma az elnyomott picinyke népről aki ellen a világ tőkéje összeesküszik.

A biztosítóba fizetett pénzed nem az összegyűjtött vagyonod, az egy kockázati elem amit fizetsz, jó esetben feleslegesen, rossz esetben még mindig többet kapsz, mint amit fizetsz.

2012.04.02. 08:59:27

@Dr.laikus PhD: Én értem, mi a biztosító és hogy működik! :-) A kérdésem csak arra vonatkozott, hogy 17.000 Ft-ért/ család milyen biztosító, és mit vállal?

vanier (törölt) 2012.04.02. 09:37:56

@szabidoki: Ne mérgelődj, igazán kár:)).
Aki azt hiszi,csak ahhoz értek,hogy "orvos feleség" vagyok az hülyébb,mint az aki azt hiszi, a dokiknak csak megszületniük volt nehéz. Az ilyeneken csak jókat mosolygok.Sok embernek fogalma sincs a valóságról,nem akarja érten,de ez az ő problémájuk.A vakoknak könnyebb elmagyarázni a színeket. Megérti a fehér a legdurvább tapintású szín etc...
Az elmúlt 4 évben rájöttem, a legtöbb ember,csak a fizetem a TB-t és ezért jár minden, ha szembesited,mennyit fizet és máshol ezért mi jár ,jön a hippo esküvel (amit nem ismer)vagy a talicskányi hálapénzezést tudja . Van aki, árnyaltabban nyomja (de ugyanúgy azt elvárja a doki azért forduljon fel a családjával együtt) van aki telibe fröcsög. Majd ha az utsó doki lekapcsolja a villanyt,akkor a sok okos majd egymást gyógyítja.

vanier (törölt) 2012.04.02. 09:39:27

@beste: Várom a válaszod nagyon érdekelne,ennyit még én is kiszorítanék a fizumból a családért.

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 09:45:02

@Turchi:

Bocsánat akkor. Jágör más kétségeire hittem, hogy neked is probléma lehet.

Nincsenek most fent árak, be kell jelentkezni ami csomó kellemetlenséggel jár és még nincs összehasonlítási alapod.

Amiről tudok az nem sokkal több, de évenkénti szűrés is van benne, de fél évvel ezelőtti állapot.

A kormány most alájuk nyalt, kicsit más a leányzó fekvése így.

szabidoki 2012.04.02. 10:31:48

@vanier: ne aggódj, már jobban vagyok!
Csak bosszantó, hogy olyan osztja az eszet, akinek nagyon kéne vigyázni arra a kicsire, amit kapott...
Az a nagy tragédia, hogy laikus még elvileg a jobbindulatúak közé tartozik...

vanier (törölt) 2012.04.02. 10:36:15

@szabidoki: "Az a nagy tragédia, hogy laikus még elvileg a jobbindulatúak közé tartozik..."
Igen egyetértek. :(
A fiam is olvassa ezt blogot. Hessenből. Ő jövőre ott fog egyetemre járni, Nem akar itt épp ilyenekért (nem is tudnánk neki itthon fizetni, röghöz pedig nem kötném).

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 16:26:18

@szabidoki:

Ej ej!

Valahogy nem jut el, hogy lebüdösbunkózod a beteget, le is hülyézed, nem is vagy már itthon, de elvárod, hogy helyettetek evvel a bélyeggel menjen az utcára. Senki nem akar vezérürü lenni.

Még te sem tudod mit kéne tudni, pedig sok az eszed, miért várod el a betegtől ezek után.

Feleség meg etikátlan. Kibeszéli amit otthon hall, azon kívül, hogy mióta világ a világ az orvos ugrik, ha a beteg beteg. Főleg, ha nincs helyette más. Ez mindig így volt és ha így folytatódik így lesz még ott is, ahol még nem így van. Vége a fogyasztói társadalomnak, ezért aztán kevesebb jut majd a doktornak.

Szóval amit otthon, egymás közt beszél család, vagy orvos az otthon marad.

Ezt meg kell érteni. Neked is és feleségnek is tisztelettel.

Nem eszet, hanem észt. :D Csak mondom.

vanier (törölt) 2012.04.02. 16:41:17

@Dr.laikus PhD: No mondd el mikor voltam etikátlan ,hogy elmeséltem amit otthon hallottam?
Saját tapasztalataimat írtam le,én is járok orvoshoz,szoktam a váróban várni a páromra,hallom látom a tisztelt betegeket .Járunk együtt a városban,találkozunk velük,sokan ha meglátják azonnali konzit szeretnének.. Már megint személyeskedsz. Pedig neked pont neked kellene hálásnak lennie az én fajtámhoz,ha nem lenne hátterük az olyan embereknek,mint a párom a titeket ki gyógyítana? Költői kérdés volt, empatikus választ nem várok tőled.Ignore-on.

karcsibácsi 2012.04.02. 17:44:35

Egyre ritkábban olvasom a blogot, és még ritkábban szólok hozzá.
Őszintén szólva, most is csak az utolsó néhány kommentet futottam át, de ez is sok volt. Az eü szolgáltatást igénybe vevő emberek (a hatályos eü. tv. szerint ez a beteg) többsége, ahogy az innen is kitűnik, követelőző, önző, tudálékos, rátarti. Az orvosok többsége - részben ezek miatt - türelmetlen, lekezelő, cinikus. Ráadásul küzd a pénztelenséggel, közbe meg a nép hálapénzezik kórusban. Szóval, szar az egész. Csoda, hogy iszom?
De hogy már laikust is kikezdik - köztük a több pézé meg job megélhetésé (=önzésből) hazájukat elhagyó dokik is -, az má tényleg a gödör alja. Mongyuk szabinak és társainak innen üzenem, hogy
pro primo, sokkal nehezebb itthon maradni, mint elmenni, pro secundo, ha eddig még nem vették észre, hamarosan rá fognak jönni, hogy soha nem fogják őket egyenrangúnak tekinteni az őshonos német (angol, svéd stb) pógárral, csak megtűrt idegennek, valahol a török takarító és a kinai szatócs között félúton. Hát, ezt az érzést, úgy látszik, tényleg nagyképűsködéssel lehet csak valahogy kiírni magukból...

vanier (törölt) 2012.04.02. 17:48:19

@karcsibácsi: itthon,szted hol van a helye a dokinak a ranglétrán?
Mondjuk az utcaseprők alatt mennyivel? Ott legalább nem nélkülöznek.

rikitiki 2012.04.02. 17:52:34

@vanier: Nekem más hátterem van, ilyen hátterem nincs.
Azt nem tudom eldönteni, hogy ez jó vagy rossz.

De én minden fajtát gyógyítok.
Preferenciáim nekem is vannak, a kedvenc fajtám az édes alföldi szépszemű.

Minden nagy férfi mögött áll egy asszony, de a fontos kérdés mégis az, hogy ki áll a szike mögött, vagy nem?
Aki mégis mögötte áll, elég ha annyit tesz, hogy nem löki meg a kezét.

rikitiki 2012.04.02. 18:00:51

@rikitiki: Szóval aki a szikét tartó ember mögött áll, annak elég annyit tennie, hogy nem löki meg az előtte álló kezét.

Így egyértelműbb.

vanier (törölt) 2012.04.02. 18:05:55

@rikitiki:" de a fontos kérdés mégis az, hogy ki áll a szike mögött, vagy nem"
Hmm igen és mégis....ha nem etetik,ha ne mtud megélni és ezt más lehetővé teszi,hogy tisztességesen éljen,egyen..mert kiesne az a szike a kézből és akkor ? Szóval én tartom a hátamon. Van 1 mondás ,nem jól idézem:vmi olyasmi a férfi a fej az asszony a nyak.S ez igy van csak a nyak már nagyon kimeredt,és ha nem tart mi lesz a fejjel? Ez persze senkit nem érdekel. Te még fiatal vagy,nem tudom mennyire fog megviselni magány, és ha majd találsz 1 társat,aki megszabadít a terheidtől összerogyás előtt,mint a párom mennyire lesz rossz,ha az azt mondja nem bírom, s ha én feladom ü sem fogja bírni sokáig, ezt tudom. Tudod ha a nyakcsigolyák kiesnek,mi lesz a kézzel fejjel?S még valami mikor házasságot kötöttünk nem ezt ígérte.

rikitiki 2012.04.02. 18:17:49

@vanier: Nekem van társam, éppen olyan csóró szakmabeli, mint én.
Egyikünk sem eteti a másikat, és egyikünk sem szabadítja meg a másikat terheitől, hanem együtt esünk össze.

A hasonlatoddal élve két fej.
Egyikhez sincs nyak.
De néha összedőlnek, és támasztják egymást a saját súlyuknál fogva :)

A szike meg nem esik ki a kézből...

Félreértés ne essék, szép dolog, amit teszel.
De Hős Feleség érdemérmet kár fabrikálgatnod magadnak, a világ ugyanúgy forog tovább nélküled és nélkülem is...

vanier (törölt) 2012.04.02. 18:40:38

@rikitiki:Kár vitázni,nem érted,nem érdemérmet szeretnék:D.Társat.Nélkülem összerogy ez tuti....és nem sebész.ehh kár itt töltenem az időt.

szabidoki 2012.04.02. 19:01:05

@Dr.laikus PhD: "Valahogy nem jut el, hogy lebüdösbunkózod a beteget, le is hülyézed, nem is vagy már itthon, de elvárod, hogy helyettetek evvel a bélyeggel menjen az utcára."
Ezt fejtsd ki légyszi, mert hirtelen túlterhelte a processzort.
Egyébként jelen esetben nem a posztolót abuzáltam, hanem te lettél rendreutasítva modortalanság végett, nem kellene elterelni a szót (bár nyilván kényelmesebb).

"mióta világ a világ az orvos ugrik, ha a beteg beteg."
Ebből is látszik, hogy még mindig nagy a sötétség a fejedben/fejekben. Ez már régóta nincs így. Tudom persze, hogy anno így lettél szocializálva, meg nyilván egyszerűbb is csettinteni az orvosnak, mint picit gondolkodni meg informálódni, de mennél tovább húzod, annál fájdalmasabb lesz a felismerés, hogy ma már máshogy működik a világ.
@karcsibácsi: hogy miért mentem ki, miért maradok még egy darabig és mindez mennyire önzés, inkább ne feszegessük, hosszadalmas lenne, és nem biztos hogy jól jönnél ki a dologból. Laikus azért kapott a fejére, mert bunkó volt volt valakivel, aki erre nem szolgált rá - erre válaszul ő is meg te is velem kezdtek el foglalkozni - ez biztos jele annak, hogy nincs igazi érvetek, csak maszatoltok.
Én Angliában élek, nem tudom, máshol hogy mennek a dolgok, de én itt megbecsült polgár vagyok, semmilyen megkülönböztetést nem tapasztalok, még apróságokban sem. Persze nyilván te jobban tudod otthonról...

Irkutszk 2012.04.02. 20:32:10

@szabidoki: Abszolút nem szeretnék a vitába beleszólni, csak az angliai befogadásról amit én tudok: Anglia a volt gyarmatokkal nagyon befogadó néppé alakult. Természetesen nem egészen mindegy a végzettség, de egészen toleránsak. Emlékezzünk csak vissza a londoni metrórobbantásra, mikor a miniszterelnök az első nyilatkozatában kifejtette, hogy nem lesz semmilyen arab-üldözés, és az arab vallásúak ugyanúgy részei a társadalomnak, mint a más vallásúak. Szóval ezzel szerencséd van, más országokban másképp szocializálódtak az emberek, másképp látják a külföldieket.

karcsibácsi 2012.04.02. 22:21:18

@Irkutszk: @Irkutszk:
Próbált volna mástmondani! Mármint az angol miniszter elnök. Nálunk is nyilatkozzák, hogy acigányok mindenben egyenrangú állampolgárok,és semmiben nem érheti őket hátrány. Ezzel szemben Mo-n sajnos még az Erdélyből érkezett magyar orvosokat is határozott ellenérzéssel fogadják úgy a betegek, mint az orvosok körében.
@szabidoki:
Az idegen az idegen. Angliában is meg Svédországban is (jártam mindkét helyen),de még az USA-ban is, pedig ha valami,hát az tényleg befogadó ország.
40 éve ott élő és dolgozó orvostól is megkérdik, hogy where have you come from?, ha a kiejtéséből gyanítják, hogy nem született amerikai. És a campusokon is külön kaszt azon hallgatóké, akik több generációs amerikaiak. ("őseik a Mayflower-rel hajóztak át...")

Irkutszk 2012.04.03. 17:00:56

@karcsibácsi: Nekem egy kanadai ismerősöm van, aki büszkén mondta, hogy ők 'őshonos' kanadainak számítják magukat, mert még Kanada alapítása előtt érkezett a felmenője az országba. Én meg válaszoltam, hogy Magyarországot Krisztus után 1000-ben alapították. Intelligens nő az ismerősöm, csak annyit válaszolt, hogy rendben, érti. :)

Irkutszk 2012.04.03. 17:05:36

@karcsibácsi: Visszatérve szabidoki esetére, azért vannak kevésbé toleráns országok is... szerintem szerencséje van Angliával ebből a szempontból. Pl. vegyük Svájcot, turistaként nagyon szívesen látnak...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása