Vásárolgat, ahelyett, hogy gyógyítana

2011.07.19. 06:00

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

Tisztelt Praxis blog!

 

Had kezdjem avval, hogy alapvetően az égvilágon semmi bajom az orvosokkal. Sok vehemens kommentelővel ellentétben nem akarom őket sem meglincselni, sem pofán vágni, sem elüldözni az országból. Ettől függetlenül remélem, elnézik nekem az olvasók, hogy 1, azaz egy orvosról viszont meg van a magam véleménye, ami közel sem mondható hízelgőnek. Korábban a feleségem már írt a blogba, akkor egy pozitív történetről számolt be a második gyermekünk születésével kapcsolatban. A pici jól van, viszont a közelmúltban, még május derekán a nagyobbik gyerekkel, gimnazista fiammal történt egy igen csak sajnálatos esemény.

 

A gyerek nem különösebben beteges, ebben a tanévben összesen azt hiszem két napot mulasztott, az egyik egy kisebb megfázás volt még télen, a másik pedig egy gyomorrontás tavasszal. Éli a fiatalok pörgős életét, sportol, jól is tanul szerencsére (merne másként). Azon a bizonyos napon, amikor az eset megtörtént éppen bent volt az iskolában, amely a belvárosban található és egy elég jó nevű intézmény. A fiam egész nap jól érezte magát, semmi baja nem volt, míg nem a matematika óra közben elkezdett vérezni az orra minden előzmény nélkül. Korábban nem nagyon volt hasonló élményben része, elég hamar elhasználta a nála levő papír zsebkendőket, illetve azokat is, amelyeket az osztálytársaitól kapott. Próbálta hátra hajtani a fejét, de a vérzés még jó fél órával később sem akart elállni. A tanárnője természetesen ezt érzékelte, látta, le is küldte őt az iskolaorvoshoz, hogy az nézze meg.

 

A fiam le is ment a rendelőjébe egyik osztálytársával, aki lekísérte. Nos, az orvos nem volt a helyén. A fiam leült és próbálta nem összevérezni mindenét, az osztálytársa pedig elindult megkeresni a doktort. Nem találta sehol, pedig az igazgatói irodában is kereste és mondhatjuk tűvé tette utána az egész iskolát, eredménytelenül. Ekkor még mindig vérzett a fiam orr, pedig már egy jó óra eltelt azóta, hogy elkezdődött az orrvérzés. Közben telefonáltak nekem is, én pedig a munkahelyemről az iskolába mentem. Mire oda értem, a fiam még mindig rosszul volt, és még mindig vérzett az orra. Körülbelül ekkor érkezett meg a doktor is, egy elég méretes szatyorral, csak a vak nem látta, hogy a bevásárlásból jött vissza az iskolába.

 

Amikor megpróbáltam neki elmagyarázni, hogy már egy jó órája vérzik a fiam orra és hogy nem ártana, ha megnézné, teljesen begorombult, ami számomra a mai napig érthetetlen. Kifejtette, hogy nem tud és nem is akar kezdeni semmit a fiammal, ha akarom, vigyem el a fül-orr gégészeti szakrendelésre, vagy majd eláll a vérzés magától. Ez a hirtelen támadás azon túl, hogy meglepetésként ért engem is kissé feldühített és megjegyeztem, hogy jó volna, ha a munkaidejét nem a nagybevásárlásra használná, hanem a gyerekeknek szentelné, ahogy az elvileg elvárható volna. Uram irgalmazz, olyan acsarkodásba kezdett, hogy az félelmetes volt. Természetesen azt a választ kaptam, hogy semmi közöm hozzá, törődjek a saját dolgommal és fogjam be. Azt hiszem az én gyerekem gondja, orrvérzése erősen az én dolgom, amivel foglalkozni kell. Búcsúzóul annyit mondtam, hogy megteszem a kellő helyen a panaszt ellene és a gyerekkel együtt elmentünk a közeli kórházba.

 

Ott mindenki nagyon figyelmes és alapos munkát végzett, szinte oda sem értünk még, a gyerek ellátását már el is kezdték. Ügyeskedtek vagy negyed órát és az orrvérzés elállt. A fiam és én is megkönnyebbültünk. Azt mondták, hogy nem látnak semmilyen betegségre utaló jelet, de ha az efféle vérzések rendszeressé válnának, akkor egy kivizsgálásra lesz szükség, eddig szerencsére nem volt újabb hasonló helyzet, reméljük nem is lesz.

 

Remélem, nem az jön majd le a levelemből, hogy alaptalan vádaskodásokat fogalmaztam meg, az esetre tanúk is vannak, többek között a fiam osztálytára. Az ilyen orvos nem értem, miért választotta éppen ezt a hivatást. Ha minden igaz naponta négy órát tölt az iskolában, akkor azt hiszem, az lenne a világon a legtermészetesebb, hogy a munkájára koncentrál, nem pedig kiszalad egy-két órára kávézgatni, vásárolni. Azt már nem is említeném, hogy egy másik emberrel kellő tisztelettel illik beszélni, legalábbis az én véleményem szerint.


Üdvözlettel:


Sisa Gábor
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamantium 2011.07.19. 08:07:29

orrvérzésben nem jó hátrahajtani a fejet, a vér a garatba folyik, a beteg lenyeli hányás lesz a vége, ha a légcsőbe akkor meg köhögési roham meg hasonlók. szépen előredőlni hagyni kifolyni a vért. ha a vérzés az orr külső részéből származik akkor megéri összeszorítani az orrcimpákat. ugyancsak hatásos jegelni az orrot illetve a tarkót (ennem reflexes érösszehúzó hatása van asszem).
ha a vérzés a locus Kisselbachi-ból származik akkor az gyakran igencsak hosszan tartó jelenség

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 08:33:41

@adamantium: mindíg elfelejtitek, hoyg néhányan nem vagyunk orvosok:)
Mi ez? locus Kisselbachi ??

adamantium 2011.07.19. 08:39:59

@batgirl: egy olyan hely az orrsövényen az orr belsejében ami nagyon vérerezett, itt néha arteriális tágulatok is vannak (hasonló a visszerekhez) ezek néha spontán vagy egy kisebb trauma hatására (orrfúvás) megrepednek és nagyon véreznek. ha ez nagyon elfajul, vagy ismétlődik egy kisebb műtétet igényel

thbogyó 2011.07.19. 09:07:33

Az iskolaorvos - és a védőnői is (csak mert valaki felvetette)nem naponta rendel az iskolákban. Hetente 2 alkalommal van rendelési idő - aminek idejét az iskola rendelőjének ajtaján ki kell függeszteni. Ilyen esetben azonban nem az iskolaorvoshoz kell menni, hanem egyből a fül-orr gégészeti szakrendelésre. Még anno nálunk is történt ilyen az osztályban, s az osztályfőnök megkért valakit, hogy az illetőt kísérje el a szakrendelésre. Szerintem ebben az esetben is ezt kellett volna tennie az osztályfőnöknek. Az iskolaorvos - még ha pont rendelési ideje is van - nem tud ezzel a helyzettel mit kezdeni. Ettől függetlenül ezt normális hangnemben is közölhette volna a szülővel. Amúgy ha látom, hogy nincs bent a suli rendelőjében senki, akkor nem várok még ott tovább, hanem elviszem a gyereket szakrendelésre...

minervajamie 2011.07.19. 09:15:00

Nálunk azt hiszem úgy volt, hogy minden hónap első hétfőjén volt ott a doki és egyébként kedd-csütörtök volt rendelés (9-12-ig), de akkor csak védőnő volt , nem volt az iskolaorvos a suliban, úgyhogy mindenki inkább rögtön ment a saját háziorvosához, vagy szakrendelésre.

Borcsika 2011.07.19. 09:34:52

a pubertáskorom kezdetén én is küzdöttem az orrvérzés problémájával. minden átmenet nélkül megindult, és hosszasan, erőteljesen vérzett. a második alkalom után keresztanyám készített nekem orrtampont, ami az orrba felhelyezve felszívja a vért, és ha elég bumszlira sikerül akkor nyomást gyekorol az orrcimpára, ezáltal elősegíti a vérzés megszüntetését.
engem kivizsgáltak, és diagnosztizátak hirtelen megemelkedő vérnyomást, és mivel 2 ér is volt az orromban, ami vékony falú volt, ezért azok rendre megpattantak. egy éven keresztül kínlódtam ezzel, aztán ahogy jött, úgy el is múlt. mindenesetre megnyugtatott, hogy nincs szervi bajom, csak biológiailag érek...

rikavagyok 2011.07.19. 10:01:13

Bocsi, off.
Ma ezen pörgök.

index.hu/bulvar/2011/07/18/az_orvos_nem_vette_eszre_a_szivelegtelenseget/

Ismét alaposan utána nézhetett a dolgoknak az újságíró...

adamantium 2011.07.19. 10:17:39

@rikavagyok: gyanús ez a történet, 40 es nő pár óra alatt elmegy szívelégtelenségben? ugyan már

Mária 2011.07.19. 10:17:43

Egy iskolának sincs saját iskolaorvosa, aki a rendelőben dekkol teljes munkaidőben.

Nagyobb iskolákban nővér szokott lenni, aki ellátja a rosszulléteket, elsősegély helyzeteket és intézkedik, ha szakrendelésre kell vinni a gyereket vagy mentőt kell hívni valakihez.

Szerintem okosabb lett volna, ha a gyereket nem az iskolaorvosi rendelőbe, hanem valamelyik testnevelőtanárhoz küldik, ha nővér éppen nincs, mert ők fel lettek készítve a sérülések, vérzések elsősegély szintű ellátására.

A posztoló szerintem tévedésben van az iskolaorvos rendelési idejével és feladatkörével kapcsolatban.

Kórházakban sincs elég orvos, nem hogy minden iskolában ott dekkoljon egy.

Mária 2011.07.19. 10:24:57

@rikavagyok:

"Az orvosnál nem volt hőmérő, a szomszédból kölcsön kért mérővel 33,2 testhőt állapítottak meg."

Úristen, miért lett volna egy orvosnál HŐMÉRŐ???

Mondjuk, a lázmérő meg 35 fok alatt nem tud mérni, úgyhogy lehet, hogy azért kellett a hőmérő, hogy a mínuszokat is mérni tudják hónaljban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 10:38:39

@Mária: "A tanárnője természetesen ezt érzékelte, látta, le is küldte őt az iskolaorvoshoz, hogy az nézze meg."
HÁT IGEN, TE EZT MEGINT BIZTOSABBAN TUDOD...

rikavagyok 2011.07.19. 10:40:34

@Mária:
Szemikvantitatív lázmérésre a jobb alkar mediális felszíne használatos.
Amennyiben eredményként a "süt" érték jelenik meg, jöhet kvantitatív mérés. ;)

adamantium 2011.07.19. 10:41:15

@Mária: egy digitális hőmérő kb 1500-2000 forint, most néztem meg egyiknek a termékleírását, 32-43 fok közt mér

rikavagyok 2011.07.19. 10:41:43

@adamantium:
Nem találom a sztoriban a szívelégtelenséget...

adamantium 2011.07.19. 10:42:44

egyébként ha emlékeim nem csalnak 33,2 fok testhőmérséklettel nem eszméletlen, vagy legalább tompult tudatú az ember?

rikavagyok 2011.07.19. 10:50:46

@adamantium:
Nekem csak ott :).
Amúgy tényleg nem nagy ötlet vkit kinnhagyni, akinek nem tudom megmérni a vérnyomását, pláne csöpögő infúzióval...
Az egészhez vagy kimondhatatlanul hülyének kellett lenni, vagy nagyon nem így volt.

Maghőből az- ha jól rémlik- valahol az enyhe-közepes hypotermia közt van...

Mária 2011.07.19. 10:51:09

@batgirl:

Igen, tudom.

Nem mindenki éli le az életét olyan békés tdatlanságban, mint te, meg a hozzád hasonlók.

tódór piroska 2011.07.19. 10:54:09

@batgirl: Erről beszéltem!
Olyan nincs, hogy nincs oka. Vagy helyi (pl. locus Kisselbachi, ahogy tanult kollégáim is írták), vagy szisztémás ok áll a háttérben. A helyi okot a gégész elektrokauterrel ("kiégetés") kezelni tudja, a szisztémás okot részletes kivizsgálással lehet/kell megállapítani és kezelni.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 10:55:43

@rikavagyok:

Az orvos volt pszichiátriai beteg.
Erről bírósági papír van állítólag...
A szívelégtelenséget meg a patológus állapította meg.

Reggeli riport szerint biztos. A férj rendőr volt, felismerte képről az orvost, utána olvasott....

Mária 2011.07.19. 10:57:54

@adamantium:

Hőmérő? Nem lázmérő?

A digitális lázmérő csak menőzni jó, mindenki panaszkodik rá, hogy mennyire pontatlan.

Az meg külön sajnálatos, hogy a cikkben feltűnően kiírják, hogy KÉTGYEREKES családanya. Enenk ellenére lázmérő nincs a házban.

Ostoba, hangulatkeltő írás, a második részben még a politikát se szégyellték belekeverni a nagyobb bulvárhatás érdekében.

adamantium 2011.07.19. 11:03:08

@Mária: asszem a hivatalos neve a hőmérő, bár mindenki, én is lázmérőnek használja, én per speciel ezt néztem meg, de biztos a többiek is hasonló kaliberűek:www.kaz-europe.com/in/braun-high-speed-1000/
egyébként nekem is higanyos van itthon, ha jól sejtem kettő is

2011.07.19. 11:07:17

Nálunk, ahogy emlékszem, 3 db, egyenként 6-900 fős gimnáziumra volt egy független, mindegyik iskolától távol eső helyen egy panelház aljában rendelő. Soha senkiről sem hallottam, hogy oda ment volna hat év alatt a kötelezőkön kívül. Orrvérzéssel amúgy jelentkezhet thrombastenia hypertoniával, egy hematos urban legend szerint így vett észre egy belgyógyász egy autoimmun hemolytikus anaemiát. :-) De ez már az a kategória, amikor az éjszakai izzadásból fogsz gyanút leukemiára...

rikavagyok 2011.07.19. 11:09:49

@Dr.laikus PhD:
Mondja a Blikk, a Bors meg a Velvet.
A közp.-i ügyelet meg azt mondja, a család hazudik...
Az őrült orvos képe csak a bulvárfaktor.

Engem az ambuláns napló érdekelne. ^^

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 11:11:32

@Mária: Érdekelne, hogy mennyit kapsz a trolloskodásért? jól megfizetik?

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:12:39

@rikavagyok:

Én reggel néztem a riportot, a többi tényleg nem érdekelne engem sem.

Majd meglátjuk....

adamantium 2011.07.19. 11:13:02

@ReignOfdark: 6 évig jártál gimnáziumba?

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:13:55

@Mária:

Kórházban már digitális van, tilos a higanyos, valszeg ügyeletesnél is az.

Ellenben a megbízható eszelősen derága.

Kórházban jókat mértek, de vigyáztak rá, mint az aranyra...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 11:16:41

@Dr.laikus PhD: Én is vettem egy csoda lázmérőt, ami mindig 35.4-et mutatott:)
egy idő után feladtam, és kidobtam. Azóta nincs lázmérőm, de simán megtudom állapítani, hogy lázas vagyok, vagy nem:)

Mária 2011.07.19. 11:19:44

@batgirl:

Figyelj, kislány! Lehet, hogy otthon, a papucsoddal szemben mindig a tiéd az utolsó szó, és mindig neked van igazad, és még soha senki nem törölte el a szádat a beszólogatásaid miatt.

Itt viszont már épp ideje lenne, hogy észrevedd magad, hogy te vagy az, aki a gyomorbajos stílusával napi szinten trollkodja szét a kommentlistát.

Vagy legalább azt észrevehetnéd, hogy ki az, aki veled nevet, és ki az, aki rajtad.

Mária 2011.07.19. 11:23:09

@Dr.laikus PhD:

A kórházakban pár éve kötelező volt lecserélni a hagyományos lázmérőket digitálisra. Gondolom, a döntéshozók haveri körében valakinek lázmérőgyára volt :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 11:23:17

@Mária: beteg vagy..vegyél egy lázmérőt.:)

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:26:00

@batgirl:

Lázasan tapogatok én is. Eltörtem a higanyost, marad a tapogatás.
Ha delirálok akkor tudom, hogy baj van... :DDD

2011.07.19. 11:27:20

@adamantium: 6 osztályosba, igen :-D

Mária 2011.07.19. 11:28:22

@adamantium:

Van ilyen (vagy volt), hogy hatosztályos gimnázium, 12-18 éves kor között jártak oda a tanulók.

De egy másik rendszer szerint is kijöhet a hat év gimnázium, ha valaki ált. iskolában végezte el az 1-8. évet, gimnáziumban a 9-12. évet, és még ott maradt 13-14. osztályban is, valamilyen szakképzés miatt.

Mária 2011.07.19. 11:30:41

@Dr.laikus PhD:

Aha... :) Egy lázmérőgyár, vagy egy kádkőüzem, vagy egy kőbánya az én famíliámban is sokmindent megoldana :)

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:36:29

@batgirl:

Komolyan tudtam valamikor még ilyen hüleségeket is.

Aztán elkezdtem szelektálni és most már assetudom amit kőne... :((((

adamantium 2011.07.19. 11:42:49

@Mária: jól van na, én csak 4 osztályt jártam gimnáziuma, 9-12 közt, mégpedig intenzív matek-fizika osztályba, ehhez képest kicsit pályát tévesztettem :D

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:44:51

@Mária:

Hét szilvafád ha van még előny lehet...

Vagy... az elmaradott térség lehet előny, bányászni már nem fogsz.

De miért a kövekhez ragaszkodsz?

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:52:26

@batgirl:

Keleti Évával hallgattam egy riportot.
Közel van a 80-hoz.
Ha tükörbe néz csodálkozik, ő is méltósággal szeretne megöregedni.

Milyen jó is lenne. :(((

Mária 2011.07.19. 11:52:31

@Dr.laikus PhD:

Tényleg, a szilvafák :)

Hogy én erre nem gondoltam :D

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:53:30

@Mária:

Na ki az okos ma? :DDDD

A vén túlélő.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 11:53:39

@Dr.laikus PhD: 80 év után szeretne megöregedni??:))) Nem rossz.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 11:55:37

@batgirl:

Méltósággal...
Mondjuk lélekben én sem vagyok annyi amennyi...

Ez a méltóság már engem is jobban izgat.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 12:04:23

@Dr.laikus PhD: kinek mi adatik. Én csak addig szeretnék élni, amíg nem vagyok másokra szorulva. Rémálom, ha valaki tehetetlen.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 12:17:22

@batgirl:

Attól függ hogyan bánnak veled.
Mama most kórházban van, egy iszony.
Ott kell lenni, mert ezek a kis lányok azt hiszik, hogy csak a pattogó, üvöltő parancsoló hangot értik az öregek.
Undorodnak tőlük.

Vasárnap viszketett a tenyerem. Mama a maga 98 évével derűs és egészséges a többihez képest, de enyhén kiszáradt és hát a körzeti orvos nem köti be az infúziót. Meg sem kísérlik az emberi beszédet. A lelassult öreg válaszát meg sem várva, kapkodva, gorombán rángatja ki a nagyon megszorított branülből a csövet. Csodálkozott, hogy hisztériásan felsikoltott. Itt elege lett, sírva kapálózott a méltóságáért.

Otthon eligazít még mindig minket, eszébe nem jutna, hogy elég... :(((

P75 2011.07.19. 12:53:50

@adamantium: "írja a Blikk"... Itt van a kutya elásva.

adamantium 2011.07.19. 12:56:07

@P75: ez már alapból 99% ot ront a történet hitelességén. ilyen erővel a a hírcsárdában is megjelenhetett volna :D

El Visco Stello (törölt) 2011.07.19. 12:57:17

Hőmérő? Lázmérő? Nem mindegy lázmérésre?
Csak tudja azt a tartományt mérni.
Arról a digitális hőmérőről, amelyik mindig 35,4-et mutat, le kell húzni a védőfóliát, amire rá van nyomtatva, utána be kell kapcsolni. Azt kijelenteni, hogy minden digitális kijelzőjű hőmérő szar, nem lehet. Abból is van occó és van márkás, jó minőségű.
Az én legpontosabb hőmérőm egy villanyszerelők által használt digitális multiméter.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 13:00:10

@Dr.laikus PhD: ez tényleg iszonyú..na erről beszélek.

P75 2011.07.19. 13:00:15

@Dr.laikus PhD: @Mária: a higanyos és a digitális között van átmenet, méghozzá az alkoholos, itt a higanyszál helyett alkohol van, de ez is analóg amúgy. Szóval korántsem igaz, hogy mindenhol digitális van, az viszont igaz, h már sehol sincs higanyos :-)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 13:02:00

@El Visco Stello: :)) ennyit azért feltételezz rólam, hogy a fólia le van húzva róla:9 és azt se írd, hogy akkor biztos gyerekjátszószer.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.19. 13:03:48

Lehet nosztalgiázni, de a higanyos hőmérőnél környezetszennyezőbb és balesetveszélyesebb dolog kevés van. Én még a háztartásokban fellelhetőket is begyűjteném és megsemmisíteném.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.19. 13:05:52

@batgirl: Láttam én már olyat, hogy a mobil akkumulátorát kisütötték forró zsírban használat előtt. Mert rá volt írva, hogy ki kell sütni.

Hatodéves 2011.07.19. 13:07:18

@EmpatiaTolerancia:
Igen, valahogy én a tanárokat is némileg inkompetensnek érzem ebben a történetben. Azért ők programra, osztálykirándulásra mennek a gyerekkel, az nem igaz, hogy egy orrvérzést nem tud legalább megpróbálni elállítani. Ha meg egy órája erősen vérzik, az más tészta.

Nem lehet, hogy direkt emiatt hívták be a dokit amúgy?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 13:08:43

@El Visco Stello: ez hatalmas:))))))))))de az sem én voltam:)

adamantium 2011.07.19. 13:17:48

@El Visco Stello: ez pont olyan mint a beteg aki a köhögéscseppeket langyos vízben kell bevennire azt értette, hogy napi 3 szor teleengedte a kádat langyos vízzel, belebújt majd a szájába csepegtette a 20 cseppet.

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.19. 13:23:17

@batgirl: nálunk itthon kötelező lázat mérni, ha nem érzem jól magam:))
mintha attól változna valami is:))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.19. 13:26:17

@adamantium: Családi meséink között szerepel:hogy a nagynénémnek szóltak, hogy folyóvizzel kell a gyümölcsöt megmosni, akkor közölte, hogy sza..ik lemenni ezért a folyóhoz:)
D

Hatodéves 2011.07.19. 13:42:28

@Dr.laikus PhD:
Merthogy van egy fényképes nyilvánartás a pszichiátriai beteg orvosokról, amelynek egy rendőr, miután épp összeomlik, mert hirtelen meghalt a felesége, csak úgy fogja magát és utánaolvas?

Ezt nem annyira tudom megmagyarázni, lehet, hogy nem tudok valamit, de érdekelne.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 13:58:04

@Hatodéves:

Nincs ilyen természetesen.
Egy település vezetőjeként is elítélték, és állítólag Budaházi, vagy -y, sógora, a hídfoglalás miatt is folyt eljárás ellene.

A felmentése elmeállapota miatt történt.
A ma reggeli riport alatt a férj azt mondta, hogy valszeg ez indokolt is volt, mert ölég zavartan viselkedett.

A diagnózis (úgy emlékszem) hirtelen hangulatváltozások amit nem képes uralni. (laikus megállapítás, de ez hangzott el és nem indokolja, hogy esetlen nem igaz).

A biztos a patologiai eredmény ami írásban van és szívelégtelenség.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 14:03:28

@Hatodéves:

"egy rendőr, miután épp összeomlik, mert hirtelen meghalt a felesége.."

Amíg az embernek van tennivalója (ilyen az igazságkeresés is) addig nem sír, keményen végzi a dolgát, keresi az igazságát. Szembe megy az élet igazságtalanságával.

Temetésen megnyugszik, el tudja engedni ha szerencsés.

Hatodéves 2011.07.19. 14:04:03

@Dr.laikus PhD:
Igen de azt sem láttuk. Halotti bizonyítványban lépcsőzetesen leírják, hogy mit tartanak oknak és mit okozatnak. Az a baj, hogy én a Blikk-nek meg ezeknek egy szavát sem hiszem, ettől még igaz lehet bármi persze. Viszont én meg a riportot nem láttam.

Azt meg, hogy furcsán viselkedett, mikor a férj már tudja, hogy bipoláris (?) beteg, hát kérdés. Igaz is lehet, nem is, lehet jelentősége és nem is.

Hatodéves 2011.07.19. 14:09:53

@Dr.laikus PhD:
Ezt értem. Csak kérdés, mi objektivizálható a megtalált igazságából. Lehet, hogy minden, lehet, hogy semmi.

Mindenesetre nem tűnik szép történetnek, akárki mi is a valóság, és az külön szomorú, hogy hirtelen meghalt egy ilyen fiatal anyuka.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 14:10:22

@Hatodéves:

RTL ma reggeli műsora, közvetlenül utánam egy másik riport egy csodás orvosról és a hálás családról.

Ügyeletben még nem tudja, hogy bipoláris, vagy esetleg más, ezt utólag konstatálja.
Valaki a kezébe adta az ojságot.

Nincs jelentősége.
Én biztosan nem pörögnék ezen, cenzorilla tegnap, mint felvetett témát kitörölte. ;)

adamantium 2011.07.19. 14:15:19

egyébként ez a szívelégtelenség tág fogalom, én legalábbis eddig minden elhalálozott betegem halotti bizonyítványára azt írtam, hogy keringési és szív elégtelenség

VaTi 2011.07.19. 14:49:30

@Dr.laikus PhD: Azt hiszem, Voltaire-ről van az az anekdota, miszerint egyszer elkezdte nagyon érdekelni az a téma, hogy a nőknél mikor, hány éves korban szűnik meg a szexuális érdeklődés. Egy társasági eseményen megkérdezett egy 70 körüli, kedves és életvidám hölgyet erről. Mire a dáma kedvesen, de sajnálkozva ezt válaszolta: nagyon szeretnék segíteni, igazán, de nem tudok. Talán szíveskedjen megkérdezni egy idős nőt. :)))
Egyébként láztémához: én nem szoktam belázasodni. Nem emlékszem rá, hogy valaha is lázas lettem volna. Anyukám szerint kb 3 évesen lázgörcs közelben voltam, és évekkel később azt mondta a háziorvosunk, hogy azért nem lázasodok, mert ha a szervezet ilyen fiatalon ilyen magas lázzal találkozik, akkor "megrémül", hogy ebbe bele is lehet halni, és nem hajlandó többet belázasodni. Szal a szervezetem egy rossz tapasztalat után igyekszik egy vészes helyzetet elkerülni. Létezik ez? Nagyon furán hangzik. Viszont az is tény, hogy 37,2 fölé sosem ment a lázam, akármilyen beteg voltam. Viszont nekem már a 37,2 is olyan durva, mint másnak a komoly láz, én akkor már csak fexek, agonizálok :)

adamantium 2011.07.19. 15:23:53

@VaTi: tegnapelőtt voltunk egy thai étteremben, nem kellett volna, úgy elcsaptam a gyomrom, hogy tegnap nem voltam jó semmire, a lázam is felment 39.5 re, de ezt úgy még jól viselem. lehettem vagy 16 éves amikor összeszedtem valami vírust, akkor 41,5 öt mértek a kórházban de i.v. algopyrintől lement, majdnem meglumbáltak mert azt hitték agyhártyagyulladás, na akkor is járóképes voltam, mert saját lábamon mentünk kórházba, de a kép kezdett elmosódni meg a hangok mintha valahonnan messziről jöttek volna.
a láz egyébként egy immunválasz, az se jó ha valakinek nincs.

Irkutszk 2011.07.19. 15:37:23

@Dr.laikus PhD: Én hatvan évesnek születtem. Most már csak várom, hogy hozzáöregedjek külsőre is ;)

Az anyukádról írtakhoz: Nálunk is a nagymamám a lelki központ. Ha van egy perced megállni, és beszélgetni vele, akkor csodavilágba visz. Sajnos sok nővérkének erre nincs ideje, kapacitása, akarata :(

@batgirl: Nekem a digitális lázmérő mindig tökéletesen működött - végbélben. Különböző állatfajokon tesztelve, emberen nem :P Emberhez leginkább a nem higanyos analóg lázmérőt tudnám javasolni. Valahogy a digitálisnak szerintem túlságosan nagy a távolság hónalji méréshez.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 15:57:09

@Irkutszk:

A gorombaság nem idő kérdése.
Vagy vele voltak ilyenek mikor gyerek volt és nem voltak verekedős macikái, vagy ez valami ösztönös irtózás az öregségtől.

Kint ült és figyelte, hogy elesik-e a beteg, mert akkor megemeli a valamicsodáját, (még mondta is, hogy tegnap elesett, férfi jobb karja könyék felett amputált, bal oldalára pedig béna). Az amputált keze ami a fal felé kapaszkodásra is képtelen. Úgy imbolygott az ágy felé.
Azért szóltam, mert lefolyt az infúzió. Végezte a dolgát ha csengettek, vagy mint én is szóltam. 2 óra alatt három beteget látott el, kihúzta az infúziót és veszekedett a fogatlan nem egészen öntudatánál lévő beteggel miért fordul keresztbe és katonásan ráüvöltött, hogy eressze el a lepedőt amibe csecsemőkori ösztönnel kapaszkodott.
Különben kint ült és olvasott, a másik keresztrejtvényt fejtett.

Szóval nincs miért menteni, ezt magam is megtenném elhiheted. :(((

VaTi 2011.07.19. 15:58:09

@adamantium: azt tudom, hogy nem jó, mert kellene a baciirtáshoz. Végül is így nem vernek e a betegségek, könnyebben viselem, de tovább tart

adamantium 2011.07.19. 16:04:17

érdekes cikk van az indexen
index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/19/jobban_elunk_mint_tavaly/
ezek szerint magyarországon a szellemi foglalkozásúak átlag nettó keresete 182800 forint, azt az összeget egy főorvos keresete se éri el ügyeletek nélkül. tehát magyarországon egy főorvos keresete nem éri el az átlagot, míg külföldön a főorvosi keresetek a felső 10%-ban vannak. na erről ennyit

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 16:16:23

@adamantium:

Jáááj!
Ez az egykulcsos adó miatt rettentően torz.
Felhúzza a jövedelmeket a felső vezetők irdatlan magas bére.

Ettől függetlenül az orvosok bére a béka segge alatt van!

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 16:17:07

@VaTi:

Mondtam, hogy nagyon kedvellek?

VaTi 2011.07.19. 16:23:13

@Dr.laikus PhD: máááá megint elkövettem valamit :)
(off: csodás mandulás-marcipános sütit sütöttem, virtuálisan megy mindeninek aki szereti :)

VaTi 2011.07.19. 16:32:36

@adamantium: no, csak hogy legyen még minek örülni: index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/19/kemeny_eveket_vetit_elore_a_kormany/
"az egészségügyre fordított kiadások reálértéken kilenc százalékkal csökkennének"
ugyanakkor: "támogatása jövőre 10,4 százalékkal nőhetne"
na, majd lesz klassz média, amelyik tudja közvetíteni az egészségügy haldoklását.
Mit kívánhatunk még?

VaTi 2011.07.19. 16:33:07

@VaTi: mármint: "a közmédia támogatása jövőre 10,4 százalékkal nőhetne"

adamantium 2011.07.19. 16:38:08

@VaTi: még jó, hogy időben leléptem :) itt megint fizetésemelésért küzd az érdekképviselet

SusanneF 2011.07.19. 17:52:54

Amennyire én tudom-a higanyos helyett létezik közhasználatra alkoholos,ami külsőleg majdnem ugyanolyan,csak nem higany van benne..
Az ára kb. 3000-3500 ft.
Én nem vagyok jó linkelő,se patikus,nézzetek utána,akit érdekel.
A digitális mutat hülyeségeket normál hőnél,de ha a gyerek lázas,nekünk eddig jól működött.

SusanneF 2011.07.19. 17:56:24

Kedves Dokik,és Dokinénik!

Elképzelhetőnek tartja bármelyikőtök,hogy az ügyeletes orvos beköti az infúziót a beteg lakásán,és otthagyja???
Nekem ez teljesen a hihetetlenség kategóriája már...!!!Ilyen NINCS!

adamantium 2011.07.19. 18:17:36

@SusanneF: persze, hogy nincs, hisz ki távolítaná majd el a branült? de nem szabad kétségbe vonni a hasonló történeteket, mert a betegnek meg a levélírónak mindig igaza van

Irkutszk 2011.07.19. 18:17:40

@Dr.laikus PhD: Nem kívántam mentegetni a nővérkét, a nagymamák (neked lehet anyukád :P) ódáját kívántam zengeni :) Mert megérdemlik, még a legveszekedősebb, legraplisabb is. Tudni kell kezelni a rapliját, mert mögötte ott az a csoda, amit soha senki mástól nem kaphatunk meg. Nagyon-nagyon régen egyszer volt valami Önök kérték műsorban egy vers, ami a nőről szólt, hogy milyen az élete. Bárcsak tudnám, hol találom, oly szépen írta le a különböző élethelyzeteket. Abban volt, hogy amikor nagymamává lép elő, tökéletesen azonosulni tud az unokájával, még annak anyjával (az ő lányával) szemben is.

Irkutszk 2011.07.19. 18:18:55

@adamantium: azt hittem, az a vendég :P

El Visco Stello (törölt) 2011.07.19. 18:42:39

@SusanneF: Nem jól tudod. Alkoholos lázmérő nincs. A higanyos hőmérőhöz hasonló működésű, de galinstan (indium, gallium, ón) folyadékot tartalmazó klinikai hőmérő létezik. Ez egy nem toxikus kompozíció. Pontosságára nézve tökéletes, a mérés a műanyag tokozat miatt gyorsabb(4 percen belüli) Egyetlen hátránya, hogy a tohonya folyadék miatt elég nehéz lerázni. Több gyártmány van, az áruk kb 900-2000Ft.

Dr.laikus PhD 2011.07.19. 20:13:55

@SusanneF:

"Az infúziót 40 perc után kötötte be. Megvárta, hogy lemenjen, majd azzal távozott, hogy most már minden rendben lesz."

Ne kavarj mán Te is!

SusanneF 2011.07.19. 20:47:44

@Dr.laikus PhD:" A doktor ezután bekötötte az infúziót, majd azzal távozott, hogy most már minden rendben lesz, de a nő reggel mégis meghalt. A boncolási jegyzőkönyv szívelégtelenséget állapított meg, a család szerint ezt az orvosnak észre kellett volna vennie."

Olvasd el még 1x!!!!
Én nem kavarok semmit,kikérem magamnak!

ma21 2011.07.19. 21:50:32

El Visco Stello
Ez nagyon szép! Köszi.

Dr.laikus PhD 2011.07.20. 07:06:33

@SusanneF:

Kérjed!
Itt a forrás ami a cikkben is ott van. Nem véletlenül.

www.blikk.hu/blikk_aktualis/hagytak-meghalni-a-marikat--2058726?nocache

Szót nem érdemel az egész, neked felháborodni még okod sincs, csak csámcsogni lehet a slendrián újságírón.
Azt éred el vele, hogy még van valaki aki el is hiszi, hogy a családnak kell kihúzni a branült.

Akkor ki kavar?

SusanneF 2011.07.20. 12:20:36

@Dr.laikus PhD: Kedves Lakikus!
Szerintem nekünk eddig nem volt gondunk egymással-és remélem,ezután sem lesz!
Amit most idelinkeltél,az nem az a cikk,amiről itt beszéltünk,és amire hívatkoztunk!
Valóban kavar a média,DE nekünk ezt itt nem érdemes egymás ellen fordítani,ha ezt tudnád,akkor nem írtad volna az utolsó kommentedet...!
Te kavartál azzal,hogy egy olyan cikkre hivatkozol,amit honnan is olvastunk volna??
Amúgy ha figfyelsz,Adamantium épp megerősített engem abban,hogy bekötött infúzióval orvos nem hagy ott beteget.

SusanneF 2011.07.20. 12:21:53

Továbbra sem kavarok semmit,legfeljebb ha főzni támad kedvem...:)D

Dr.laikus PhD 2011.07.20. 12:41:46

@SusanneF:

Szerintem most sincs gondunk egymással.
Neked van a szöveg értéssel.

Ha egy cikkben hivatkoznak valamire, akkor el kell olvasni.

Mindegy mit írt adamentium.

Az orvos akit egyébként meghurcolnak és hurcolhatnak - dacára, hogy 40 percet töltött a családnál, míg folyt az infúzió - mert egy bíróság felmentette egy politikai ügyben elmeállapotára való hivatkozással.

Ezért ne politizáljon orvos, legyen a magánügye. Mert én spec utálom a szélsőjobbot, de ez inkorrekt eljárás ha valaki erre hivatkozik.

Szóval azért, mert részben olvastál el egy cikket semmilyen oldalra nem jogosít fel, hogy a hangulatot fokozd.

SusanneF 2011.07.20. 14:20:20

@Dr.laikus PhD: Szövegértésből mindíg is jó voltam-annyi hányható szememre,hogy CSAK az idelinkelt cikket-az indexről-olvastam el,és arra reagáltam,amit abban olvastam.
Sosem leszek olyan linkvadász a neten,mint Te..:)

tódór piroska 2011.07.20. 16:39:44

@SusanneF: Sok szempontból zavaros ez a történet, szerintem ebben nem szabad jelenleg sem pro, sem kontra állást foglalnunk.
@Dr.laikus PhD: Orvosnak ugyanúgy alkotmányos joga politizálni, mint bármelyik, nem orvos-foglalkozású magyar állampolgárnak. Amit orvosnak nem szabad: munkavégzés, betregellátás közben politikai véleményének hangot adni, és politikai szempontok szerint megkülönböztetést tenni a betegei között. Bár szerintem TE is így gondolod, csak amit írtál, félreérthető. Mondjuk az Erezsébet híd blokádjában nem volt okos dolog részt venni...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása