Mindenemet ellopták a műtét alatt

2011.06.09. 14:02

Tisztelt Praxis blog és kedves olvasók!

 

Szeretnék felháborodásomnak hangot adni. Az elején azért azt is elmondanám, hogy magamat is hibásnak tartom a történtek miatt, ennek ellenére tarthatatlan az az állapot, amely némely kórházakban eluralkodott.Egy elég komplikált műtét miatt voltam kénytelen befeküdni az egyik budapesti intézménybe. A beavatkozást altatásban végezték, eléggé féltem, de az orvosok nagyon kedvesek és figyelmesek voltak, végig nyugtattak, bátorítottak. Tényleg nem tudok rosszat mondani róluk, persze nem is akarok. Az viszont, hogy a kórházban milyen alacsony szinten van a biztonság, egész pontosan a személyes tárgyak biztonsága, az valami félelmetes.

 

 

Mivel elég hosszú, közel egy hetes kórházi tartózkodásról volt szó, ezért magammal vittem a telefonomat, a laptopomat, hogy a műtét előtt és után a lábadozás ideje alatt is tudjam intézni a dolgaimat, a munkám egy részét meg tudjam csinálni. Ezen kívül körülbelül 30 ezer forint volt a tárcámban, ebből óhajtottam a paraszolvenciákat finanszírozni. Mindenre nagyon odafigyeltem, ha csak a mosdóig kimentem, bezártam a szekrényembe mindent gondosan, jobb félni, mint megijedni alapon. Nem is volt semmi gond az első két napon(ennyivel előbb kellett ugyanis befeküdnöm, a műtét előtt vizsgálatok miatt).


Eljött a műtét napja, délelőtt 9 órára voltam kiírva. Mivel szerettem volna biztonságban tudni az értékeimet, ezért szóltam az egyik nővérnek, hogy ha van rá lehetőség, akkor szíveskedjenek elhelyezni a dolgaimat valamilyen trezorba, mert nem szeretném, ha addig valami elkallódna, ameddig nem leszek bent a kórteremben. A nővér nem volt flegma, vagy rosszindulatú, simán elmondta, hogy sajnos ő ezt most nem tudja elintézni, de ne aggódjak, ha bezárom a szekrényebe, onnan sem fog elveszni semmi.Próbáltam még egy kicsit győzködni, hátha sikerül mégis valamit kiokoskodni, de sajnos nem sikerült. Úgy voltam vele, hogy bezárom és bízok benne, hogy tényleg úgy lesz, ahogy mondja és mindenem meg lesz a műtét végén is.

 

Lezajlott a beavatkozás, visszatoltak a kórterembe, ahol fel is ébredtem szerencsére. Voltak fájdalmaim, de szinte az első gondolatom, amikor magamhoz tértem a kábaságból az értékeim hogyléte volt. Nem vagyok anyagias, de az aggodalmam kiderült, hogy egyáltalán nem volt hiábavaló. Azt hittem elájulok, amikor magamhoz tértem és észrevettem, hogy nyitva van a szekrény.Megpróbáltam felülni, ami nem ment könnyen és akkor láttam, hogy a szekrény tárva nyitva áll ás teljesen üres. mialatt műtöttek a szekrényt felfeszítették és mindenemet elvittek, laptopot,pénztárcát, telefont, mindent. Egyedül az irataimat hagyták ott. Teljesen kétségbe estem.Még ketten voltak rajtam kívül a kórteremben, de ők sem voltak bent végig, nem láttak semmit, nem tudtak az egészről. Az egyiküket megkértem, hogy azonnal szóljon a nővérkének.


A nővérke jött és amikor meglátta a helyzetet ő is kiakadt. Először elkezdett szabadkozni, hogy ez egyszerűen hihetetlen, majd mondta, hogy mennyire sajnálja. Valahogy nem éreztem úgy, hogy ezzel ki lennék a vizekből. Végül elég nagy kavarodás lett, jöttek mentek az emberek, én meg teljesen ki voltam készülve. Persze nem találtak meg semmit, vagy 300 ezer forintnyi kár ért.A kórház és én megtettük a feljelentést (egyelőre semmi eredmény nem lett), de a kórház nem vállalta a felelősséget, mondván nem a széfbe pakoltam. Amikor elmondtam nekik, hogy az én szándékom az volt, hogy oda helyezzem el az egészet, akkor azt mondták, hogy nem a nővért kellett volna megkérdeznem, ők nem tudnak semmit tenni az ügy megoldásának érdekében.


A legfontosabb végül mégis az, hogy a műtétem jól sikerült és valószínűleg teljesen rendbe jövök, ennek ellenére elég keserű szájízzel gondolok vissza a kórházban eltöltött időre. Haragszom a nővérkére, aki ki tudja miért nem volt hajlandó normálisan tájékoztatni arról, hogy miként óvhatnám meg a dolgaimat, és haragszom magamra, mert nem voltam elég határozott. Mindenesetre legközelebb, ha kórházba kell feküdnöm, akkor vagy semmi értékeset nem viszek magammal, vagy addig keresem a megoldást, ameddig tényleg biztonságba helyezhetek mindent. Vagy esetleg vegyek egy hordozható páncélszekrényt?

 

K. Zsuzsanna

 

Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desiderata 2011.06.10. 14:16:50

Széf ide, látogatási rend oda..
Most kerültem kórházba Angliában, bármikor bejöhettek a látogatók, a szekrényemen ott volt a telefonom, a fiókomban a pénztárcám. 6 ágyas kórteremben feküdtem.Senkinek eszébe nem jutna lopni.
Nem látogatási rend kell, nem széf kell. Amíg az emberek lopni akarnak, addig lopni fognak.

kód 2011.06.10. 14:18:44

@waces: "kinek es miben faj ha egy kamera figyeli pl a korteremben?"

Majd rájössz, ha egy vicces kedvű hacker felrakja az internetre a videót a családtagodról. Amin nem részletezem mi látható.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 14:27:49

@kód: hulyeseg. ad 1 ennek az eselye lenyegesen kisebb, mint amekkora visszatarto/megtorlo ereje van. ad 2 ennek megakadalyozasa a korhaz feladata, ha megis "hackerek" kezebe kerul, akkor a korhaz fizeti a karteritest.
ennyi erovel ne legyenek lopasvedelmi kamerak a boltokban se, mert mi van akkor ha...
de legyenek.

lutria 2011.06.10. 14:37:27

Mégiscsak jó ötlet volt a széf,persze ahová már felszerelték onnan is rögtön eladták pár ezer forintért amint nem volt kötelező.

Kulminaator 2011.06.10. 14:42:05

@Desiderata: Én meg a szombathelyi Markusovszky kórházban feküdtem három egész hónapot, háromszor műtöttek és soha semmimet nem lopták el. Az orvosokra és az ápolókra azóta is jó szívvel gondolok és amikor csak tehetem meglátogatom őket.

mákonya 2011.06.10. 14:43:41

@waces:
Aztán akár eljátszhatnánk a kórházi valóságshow-t is......,
Az áruházi kamera azért nem ugyanaz és tudtommal pl.: a próbafülkében spec. tilos is.
Engem például zavarna...........,inkább nem viszek be értéket, lehet ám könyvet, újságot is olvasni, hogy lefoglald magad.

Avatar 2011.06.10. 14:44:01

@csintapala: "most a zárt(!) szekrény sem ért semmit"

Annak a szekrénynek a kulcsáról bárki, aki valaha ott járt a kórteremben simán csinálhatott másolatot, akár úgy, hogy gyurmával mintát vesz róla, de az se tűnik fel senkinek, ha a kulccsal elsétál egy kulcsmásolóig, majd visszahozza.
Mennyire biztonságos egy olyan fa szekrény, aminek a kulcsa bárkinél ott lehet, és ha nincs, akkor is minimális védelmet jelent felfeszítés ellen az anyagából kifolyólag?
Vagy a változtatható kódos páncél a megoldás, vagy pedig egy központi értéktár, ahova leadhatod a cuccaidat és felelősséget is vállalnak a megőrzésükért.

flea 2011.06.10. 14:46:16

@kód: mond valamit az a rövidítés, hogy CCTV? Vagy az a kifejezés, hogy "zártláncú"?

A vicces kedvű hacker nem rak semmit sehova, ha fizikailag nincs dróttal, vagy drótnélküli kapcsolattal hozzákötve a rendszer valami olyanhoz, amihez az internetről hozzáférni. A hadsereg is megoldja: az "olyan" adatokat tartalmazó gépeken nincs internet, oszt jónapot. (Amúgy azok kb. 10 m-es körzetében sincs, ilyen fokú biztonságra egy kórházi kamerarendszer esetében valószínűleg nincs szükség.)

Ettől persze a vicces kedvű, ám jogilag alulképzett biztonsági őr kiviheti a felvételt, de annyi erővel meg már a vicces kedvű nővér, műtősfiú, sőt a szomszéd kórteremben/ágyon fekvő beteg vagy annak látogatója is lefilmezheti a hozzátartozódat egy mobillal. Az ellen meg nem véd az sem, ha nincs beépítve kamera, sőt még a kockázata is kisebb, mint az őr esetében. Szóval egyáltalán nem olyan egyszerű ez, mint gondolod.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 14:47:37

@mákonya: ja. konyvet is es ujsagot is laptopon/tableten/telefonon olvasok.
tovabbra se ertem, hogy mi ebben a zavaro (foleg ha azt nezzuk, hogy mi a pozitiv hozadeka)

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 14:51:28

@mákonya: namegyeszer, mert az elobb megette a blogmotor. tehat ujsagot, konyvet,egyebet en spec laptopon/tableten/telefonon olvasok

mákonya 2011.06.10. 14:57:11

@waces: Tegyük fel ott vagy betegen, kiszolgáltatottan, itt-ott egy két "cső" is....., hát köszi, de engem ne nézzen senki kamerán keresztül, azt meg pláne nem, hogy adott esetben pl.: a fehérneműmet veszem ki a szekrényből.
Lehet, hogy téged nem zavar, de vagyunk még egypáran, akiket igen és még senki nem halt bele, ha nyomtatott formában olvasott sajtót ill. irodalmat. :-)

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 15:02:04

@mákonya: de akkor ne is "sirjatok" ha ellopjak valamiteket (aminek sajnos nem kene megtortennie, de megis), vagy ha osszesel es a nover csak n+10 perc mulva tala meg.
egyebkent a latogatok is neznek, amikor ott fekszel es csovek lognak ki beloled. meg az orvosok, meg a noverek, meg barki.
(nyomtatott irodalom elavult, nem propagaljuk. eljen a xxi. szazad :) )

Irkutszk 2011.06.10. 15:15:01

@waces: Szerettel várom az Aranyketrecet e-book formájában.

kese a maffiozo 2011.06.10. 15:22:59

Péterfy-ben voltam nemrég.
A műtét idejére a táskámat bezérták egy szekrénybe, ahol az éppen műtöttek holmijai voltak és a "nővérállás" mellett volt. A kisebb értékeimet pedig az egyik nővér tette biztonságba. Előtt leltároztunk egyet (kp, kártyák stb.) a későbbi félreértések elkerülése végett. Ez a minimum, de a maximum is amit ők tehettek.
Korlátozni kellene a látogatást, de minimum személyit elkérni és kamerákat felszerelni.
Ja és a lopást ténylegesen büntetni, a büntetésüket töltőket pedig dolgoztatni és nem nyaraltatni.

DArchAngel 2011.06.10. 15:24:38

Kamerákat mindenhova, rejtve. Elkövetőket meg a börtönbe, követ törni. Elkeserítő, hogy ebben az országban helytől és helyzettől függetlenül mindenhol lopnak. Mert megtehetik. Mert a rendőröknek nincs idejük és kedvük megkeresni őket.
Ha meglenne a laptop tolvaja mennyit kapna? Három hónapot két évre felfüggesztve? Röhögne a markába?

Gaius Plinius Secundus 2011.06.10. 15:39:54

@DArchAngel:

Nezd, nekem anno szinten elloptak a laptopomat a korhazbol.

Es megtalaltak az elkovetot, aki a ciganytelep vegen lakott egy tokeletesen ures lakasban, bar cigire meg piara mindig futotta azert.

Egyszeruen kivul esnek a civilizacion. Ha bezarod, az neki nyaralas, a fel csalad ugyis mindig bent van.

Ha be akarod hajtani, sok sikert, semmilye sincs, segelyekbol eldegel.

Mondhtatnam azt is, a torvenyeket azokra hoztak, akiknek van mit veszteniuk.

kód 2011.06.10. 15:49:29

@waces: annak az esélye hogy előbb utóbb megszerzi valaki az adatokat, nemhogy nem kicsi, hanem holtbiztos. Mostanában mindennapos, hogy bankokat törnek fel. Mit tud tenni egy kórház? Csak abban reménykedhetsz, hogy nem használják fel. Köszi, akkor inkább a széf, vagy akár semmise.

"a korhaz fizeti a karteritest"
amit a kórház fizet, azt valójában én fizetem járulékfizetőként. És nem, nem szeretnék százmillióat fizetni azért, mert hol ez hol az a nőbetegek pisilős videóit árulja.

"ennyi erovel ne legyenek lopasvedelmi kamerak a boltokban se, mert mi van akkor ha..."

Te még életedben nem voltál kórházban, úgyhogy elmondom: baromi nagy különbség van aközött, hogy a hozzátartozód az abc-ben csipszet pakol a kosárba, vagy hogy a gurulós wc székben kakil. Ismételten nem szeretnék más példát mondani.

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2011.06.10. 15:53:33

Különben a kórházak nagy részében ellenőrizetlen a ki-be járkálás (valahol meg is értem persze, hogy nehéz ellenőrizni, de azért egy fekvő osztályon csak egyszerűbb lenne, nem?). Az IT biztonságról és egyebekről nem is beszélve. Ha belegondolok mekkora adatbázishoz és milyen információkhoz férhetnek hozzá illetéktelenek...háát. Van mit kupálni az egészségügy helyzetén. (sajnos minden téren)

kód 2011.06.10. 15:58:31

@flea: "A hadsereg is megoldja: az "olyan" adatokat tartalmazó gépeken nincs internet, oszt jónapot."

Te vagy az egyetlen ember, aki nem hallott a Wikileaks-ről? Végülis csak három hónapja publikáltak párezer oldalnyi katonai-hírszerzési adatot.

"vicces kedvű nővér, műtősfiú, sőt a szomszéd kórteremben/ágyon fekvő beteg vagy annak látogatója is lefilmezheti a hozzátartozódat egy mobillal"

aha. Csak itt te azt szeretnéd, hogy az összes beteg összes pillanatáról készüljön videó.

Sokorai_Atala 2011.06.10. 16:00:26

@kód: rosszul ütöttem a 0-kat igazad van. De egy széf, amiről beszélünk sajnos nem 2.000 Ft- nem kazettát rendeltek, széfet, ami kóddal-nyílik-záródik, 9.000 Ft-ért + szerelés, ennek utána lehet nézni (Horváth Ágnes sajtótájékoztató). És ha nem a falba akkor a szekrénybe szerlték volna, de nem mindenhol volt hely/pénz rá (a kórházakban). Természetesen kell valamilyen megolodás, de a csapokat is ellopják sajnos a kórházakból, meg minden mozdíthatót, azokat is meg kellene védeni.

KenSentMe 2011.06.10. 16:03:53

@kód: Ha jól emlékszem, a wikileaks is úgy került ki, hogy a zárt hálózatba lévő gépek egyikén valaki elkezdett dvd-t írni, aztán kisétált vele a zsebében..

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 16:04:29

@kód: 4 hete voltam egy terdmuteten, mint beteg. gyerekkoromban meg baromi sokat, mint latogato. ugyhogy voltam

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 16:05:53

@kód: ize. a wikileaks offline kerult ki. legalabb is a natora/pentagonra vonatkozo resze.

mákonya 2011.06.10. 16:06:55

@waces: Hát én biztos, hogy nem sírok, mert be sem vinnék olyan dolgot, amit sajnálnék. :-D
Na hát pont ez az, hogy már így is bőven sokan látnak. Éljen a régimódi könyvolvasás. :-D

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 16:07:05

@kód: oo. bocsma' de melyik bankot is tortek fel (eszak amerikai citit, de ott se a banki rendszert). egyebkent meg a legtobb korhazban a mosdo es a szoba nem, hogy nincs egy legterben, de baromi messze van egymastol. nyilvan nem a furdoben es a wc-ben lesz a kamera elhelyezve, hanem csak a bejaratra iranyitva.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 16:07:51

@kód: nem. a szobaba valo ki es belepesekrol keszul kep, nem az agyban agonizalo betegrol. nem ua a ketto.

kód 2011.06.10. 16:09:53

@VRbagoly: "a zárt hálózatba lévő gépek egyikén valaki elkezdett dvd-t írni, aztán kisétált vele a zsebében.."

vagyis akkor mennyit ér a zárt lánc?

ahhaosd2 · http://kerdesek.hu 2011.06.10. 16:10:26

no comment, Kádár Magyarországa...

kód 2011.06.10. 16:14:10

@waces: "eszak amerikai citit, de ott se a banki rendszert"

Az eredmény számít. Százezer citibank ügyfél bankkártya adata került ki, jól emlékszem?

Ha a kamera a bejáratra és nem a betegekre néz, akkor semmit sem lehet vele bizonyítani.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 16:18:46

@kód: akkor nezzen a betegekre. ez innentol kezdve mindegy.
a hackerek a citinel nem a banki rendszert tortek fel. (tehat ha egy bank direkt marketingjevel foglalkozo, amde kulsos ceg rendszeret torik fel, akkor is banki adatok kerulnek ki es megsem a banki rendszerbol).
amig nincs mashogy biztositva, hogy az ertekek ne tunjenek el, addig ez a legjobb megoldas. (nyilvan lehetnenek csipogokapuk, stb). az, hogy milyen kepek keruulnek ki a netre az egyreszt indiferens, masreszt valoszinutlen. illetve tovabbra se mondta senki, hogy mosdoban lennenek a kamerak.

Irkutszk 2011.06.10. 16:20:32

@Desiderata: Az egyetemi képzésben benne foglaltatik a céllövészet, vagy fakultatívan lehet felvenni, hogy aztán a szakterületnek megfelelő beteget gyártson magának az ember? :)

KenSentMe 2011.06.10. 16:25:40

@kód: Abban igazad van, hogy a tipikus hekkertevékenység az nem úgy néz ki, mint a filmekben, hogy Pistike vadul kalapál egy 3d-s operációs rendszer előtt, közben pörögnek a kockák, és harmadik próbálkozásra kitalálja, hogy a kód Liliom..

hanem úgy, hogy valaki betelefonál a minisztériumba a titkárnőnek, hogy a főnök elfelejtette a kódját és kéne most azonnal, különben dühös lesz és mindenkit kirúg, úgyhogy a titkárnő bemondja a telefonba a kódot. Vagy valakivel elhiteted, hogy vagy valaki, aki aztán elhiteti másvalakivel, hogy vagy valaki, és onnan már besétálhatsz valahová, ahol csinálhatsz valamit.. általában az emberi tényező a gyenge pont.

Szóval ilyen alapon lehet hekkernek nevezni a Bélát is, aki besétál a konditerembe, átadja a Józsinak az anyagot, aki megvágja és tölti fel a gyúróscsajok.hu-ra.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.06.10. 16:28:01

Én is kénytelen voltam laptopot vinni a kórházba (szerencsére nem lopták el), van olyan munkakör és élethelyzet, mikor nem megy gép nélkül. Én megértem a posztírót teljesen.

Desiderata 2011.06.10. 16:37:05

@Irkutszk: Nem, ez olyasvalami, amit az ember a legjobbaktól sajátít el a mindennapi betegabuzálás során. De a méregkeverők is összejátszanak velünk. :)

2011.06.10. 16:48:10

@Desiderata: meg lehet próbálni elviccelni, nyilván érintett vagy a "szolgáltatói" oldalon.

G_P 2011.06.10. 16:49:11

Ha én valaha bekerülök, komolyan mondom, nem viszek semmit! Magamat se! Még ellopnak. Ez borzalmas, ami itt megy.

flea 2011.06.10. 16:50:23

@kód: "Csak itt te azt szeretnéd, hogy az összes beteg összes pillanatáról készüljön videó."

Tisztázzuk: nem feltétlen szeretném, csak mérlegelem az előnyeit és a hátrányait. Mindenesetre nem látom be, hogy mi a probléma azzal, hogy akár minden pillanatban felvétel készül (bármiről), ha elég erős garanciák vannak arra, hogy nem lehet vele büntetlenül visszaélni.

flea 2011.06.10. 16:51:46

@VRbagoly: volt egy kollégám, aki "Social engineering" feliratú pólóban járt dolgozni.
Alatta kisebb betűvel ez állt:
"Because there's no patch for human stupidity."

Na pont ez van.

himpellér 2011.06.10. 16:52:34

@Pszt!: És a laptopot betehette volna a széfbe te nagyon hülye...

flea 2011.06.10. 16:52:54

@kód: pont annyit, hogy lehetett tudni, ki sétált ki vele. Jelen esetben ismert lenne a tettes. Nem elég?

Leroi 2011.06.10. 17:00:38

@waces:
Gondold el, hogy épp TE fekszel abban a bekamerázott kórteremben és reggel hatalmasan dörgő flatusokkal ébredsz, netán 25 cm-es férfiassággal, ami kikívánkozik a pizsialsódból, borzos vagy és borostás, netán böfögsz is és vakarózol itt-ott, ezt pedig a portán a rendész és a barátnője vidáman, popcornt ropogtatva, premier planban, élőben figyeli...

Vagy magatehetetlenül fekszel és a nővér épp alul mosdat...

Csak bele kell gondolni.

kód 2011.06.10. 17:05:53

@flea: az hogy a kamerán látszik hogy xy bemegy a kórterembe, az egyetlen dolgot bizonyít: xy bement a kórterembe. Azt nem, hogy magával vitte a pénztárcát.

Na persze, ha minden tolvaj kilépés előtt felmutatná a lopott pénztárcát a kamerának, az más lenne.

Gera 2011.06.10. 17:09:42

@mákonya: Aha, olvasni én is szeretek. A szemüvegem kb 200 eFt. Csináltassak egy sztk keretest, hátha esetleg kórházba kerülnék? Meg vegyek ezerért egy trágya telefont, hogy tudjak telefonálni? Nem röhejes ez kicsit?

flea 2011.06.10. 17:11:13

@Leroi: a flatus hagyján, hangot a térfigyelők általában nem rögzítenek... a többi a problémás.

@kód: ha kötözködni akarsz, akkor kötözködni is fogsz, én nem vitatkozom tovább...

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 17:35:55

Jajjmá! Nem kell kamera, meg páncélszekrény. Normális, reális és felelős gondolkodás kell. Az emberek java azért viszi az extra felszerelését a kórházba, mert az otthoni kényelmet, megszokásokat pótolja vele. Tudomásul kell venni, hogy már a betegség sem normális dolog és ennek vannak járulékai. Kényelmetlenségek, a megszokottól eltérő életvitel, bizonyos dolgok hiánya. Nem hiszem el, hogy egy három napos tartózkodás idejére be kell rendezni a kórházat számítógéppel tévével, meg a fene se tudja, milyen szórakoztató elektronikai készülékekkel. Aki ilyet csinál, keresi a bajt magának.

Leroi 2011.06.10. 17:39:22

@flea:
Nekem még az is bökte a csőrömet, hogy egy alkalommal fentről közölték az azelőtt való napon történő hazamenetelem (kórházépületből való kilépésem) időpontját (17 perccel a munkaidő vége előtt, persze ügyelet után)...

mákonya 2011.06.10. 17:55:57

@Gera: Hát akkor szereltess fel kamerát, hogy őriztesd az értékeidet, köszi, de én kihagynám.
Bocsi, de erre már nem lehet mást mondani...,

csikarcsi 2011.06.10. 18:11:52

@Irkutszk: Kivéve, ha nem a nővér lopta el, mert nálam ez történt.

Irkutszk 2011.06.10. 18:37:24

@Desiderata: Egyértelmű. Mindenkit az épp kellő mennyiségben (és minőségben) szeretünk mi is mérgezni ;)

@randomgenerator: Erről a szolgáltató szóról le lehetne szállni egyszer? Komolyan, már engem zavar. Az orvos (meg a gyógyszerész) nem szerelemből gyógyítja a betegeket, hidd el, hogy mindegyikük szívesebben menne ki kapálni a rétekre, de szükség van rájuk, ok? Az egész 'szolgáltatás' nem onnan indul, hogy az orvosok kitalálták, hogy ez milyen jó biznisz, hanem onnan, hogy az emberek megbetegedtek!

Irkutszk 2011.06.10. 18:38:27

@csikarcsi: De azért érthető volt, amit írtam, ugye?

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 19:05:40

@El Visco Stello: egy laptop nem extra. nyilvan nem a nagy plazmat viszi be az ember (vagy akarmit), de egy noti vagy egy telefon ne legyen mar extra. azert erezzuk, hogy a lopas a gond, nem az, hogy valaki a munkaja miatt, vagy csak azert, hogy ne unatkozzon bevisz magaval egy notit vagy egy tabletet.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.10. 19:07:26

@Leroi: belegondoltam. es? hangot a kamera nem kozvetit. az, hogy egy apolono megmos alul abban sok extrat nem latok (a biztonsagi or meg foleg nem latna, mert azert ez nem egeszen ugy nez ki, mint egy filmen :) )

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 19:25:07

@waces: Tőlem naponta bevihetsz egyet minden tolvajnak. Csak ne károgj utána. Mert ugyan csúnya dolog a lopás, de mégis lopnak. Ezt tudod te is, én is, meg a tolvaj is. És igen, ameddig nem természetes, hogy mindenkinek van, addig extra.
Egyébként pedig közintézményekben nagyon szigorú törvények szabályozzák a biztonsági kamerák felszerelését. Még privát területen elhelyezett biztonsági kamera látószögében sem lehet közterület. Van sok szabálytalankodó, de a szabály akkor is ez. Kórházban meg különösen sok személyiségi jogot sért. Ez az egyik. A másik, hogy miért a közintézmény(saját költségén) óvja a magánvagyont?

deee 2011.06.10. 19:40:28

Csak egy kérdés. Akkor mégis kinek kellett volna a széfbe rakni a dolgokat, ha nem a nővérnek? De most komolyan?

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 19:46:01

@deee: Senkinek. Nincs is rá szabály, hogy széfnek kell lenni a kórházban. Lett volna, de meg lett fúrva. Most nem kell.
Márpedig, ha nincs, akkor nincs ebből következő szabály sem. Tehát senkinek nem kell a széfbe tenni a laptopot.

kpityu2 2011.06.10. 19:47:55

Na, de mi van a számzáras szekrénykékkel? Elvitte a forradalom?

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.06.10. 19:58:10

Háromszázezres kár.Ennyi eszed van.A sok majom még étkezni is laptoppal megy.

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 20:11:38

@kpityu2: Vegyük pl a Péterfyt(de bármelyik intézményt nézhetjük). 1500 db széf. Ennek egy része(vagy az összes?) be lett szerezve. Mielőtt még beépítésre kerültek volna, le lett fújva a projekt. Széfek raktáron. Néhány tíz darabot el lehetett helyezni irodákban, gazdasági, szolgálati helyszíneken. A többitől megszabadulni csak nagyon ügyes gazdasági húzással lehetne. De nem lehet. Ki az a hülye, aki ennyi széfet vesz, az egészségügyön kívül?
De van a kérdésnek másik oldala is. 1500 széfet üzemeltetni kell. kulcsmásolás, javítás, nyitás-zárás, az elektronika megtanulása. Ez alsó hangon is két lakatos napi 8 órában. Ezen kívül kevés helyen adott az a platform, amire ezeket a széfeket rögzíteni lehet. A most alkalmazott silány minőségű pozdorja szekrényeknek (ezekbe tervezték beszerelni) még az önhordásuk is nagy kihívás.
Harmadik szempont: a labirintus szerű betegút. Egy beavatkozás után ritkán, vagy sokára kerül vissza a beteg arra a helyre, ahová felvették(addig intenzíven, őrzőkben stb tartózkodik). A széfet vinni nem lehet, a beteg nincs abban az állapotban, hogy figyelemmel kísérje.
Tehát az elgondolás jó volt, csak ezek között a körülmények között nem lehetett megvalósítani.

deee 2011.06.10. 20:12:49

Ahol én feküdtem eddig ott a szobában is volt széf (jegyzem meg nagyon helyesen - teljesen politikamentesen), de olyan nincs, hogy értékes dolgokat ne lehessen leadni (Ágika tenykedése előtt is megoldottnak kellett (volna) lennie, úgyhogy szinté hagyjuk a politizálást). Nem hiszem el, hogy nincs egy központi széf. Maximum a nővérkének nem akaródzik ezzel bajlódni. Ha nincs, akkor lehessen leadni a biztonságiaknál. Oldják meg. Nem elvárható, hogy egy alsógatyában essen be az ember a kórházba. Legalább telefon, pénztárca, kulcs, szemüveg legyen már leadható.

kyanzes (törölt) 2011.06.10. 20:17:11

"magammal vittem a telefonomat, a laptopomat...Ezen kívül körülbelül 30 ezer forint volt a tárcámban"

Ne haragudj, de ez naivság. Esetleg tettél ki egy kis táblát is "Figyelem, értékes tárgyak. Amíg a műtőben vagyok, kérem ne nyúljanak hozzá!" felirattal?

Esetleg még a Facebookra is felnyomhattad volna.

kyanzes (törölt) 2011.06.10. 20:19:26

Ezek után közölni kell a dokival, hogy a csúszópénznek is lába kelt.

deee 2011.06.10. 20:19:41

@El Visco Stello:
Ezek számzáras széfek. Alapesetben nyitva van, beütöd a számot, bezárod és nem lehet kinyitni csak a te számoddal, vagy szervizkóddal. Lakatos nem kell, max kirakni egy A4-es lapot a használati utasítással.
Rögzíteni falra lehet. 1500 széfet meg 1 hét alatt fölfúr 1-2 ember. Szóval itt max. az akarat hiányzik. Ugyanaz, mint úgy általában az egészségügyben. A bennlevőknek valamiért megfelel ez az állóvíz. Vajon miért?

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 20:24:22

@deee: Melyik nővérnek nem akaródzik? Annak amelyik nincs, vagy annak, amelyiknek nem fér bele az idejébe, vagy annak, amelyiknek nem is dolga. De legtöbb kórházban van értékmegőrző. A beteg, vagy a hozzátartozó gondoskodjon az értékekről.
De még egyszer mondom, a gondolkodásnak kell átalakulni. Nem kell olyasmiből problémát csinálni, a mi elkerülhető lenne.

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 20:25:55

@deee: Kösz, hogy ezt elmondtad nekem. Sokat tanultam tőled!

proletar 2011.06.10. 20:26:47

De amikor "Molnár Lajos kis barátnője" széfeket vetetett a kórtermekbe, a kórházak ki voltak akadva. Mikor Horváthnak mennie kellett az oszt. vez. főorvosok ssopánkodtak hogy most mit csináljanak a nyakukon maradt széfekkel. pl. használhatták volna őket rendeltetésszerűen. ma egy kórház területére csak az nem megy be háborítatlanul aki nem akar. és lopni akar akkor lopni is fog. különösen ha senki nem is tesz ellene semmit. csak széttárják a karjukat a dögök!

El Visco Stello (törölt) 2011.06.10. 20:29:16

Még egyszer felteszem a kérdést: Miért a közintézmény óvja a magánvagyont?

deee 2011.06.10. 20:30:44

@El Visco Stello:
Nem elkerülhető. Szemüveges ember ne vigyen be szemüveget? Már csak ez magában kb. 80000, ha nem feles dioptriájú Tesco olvasó.
Nincs mindenkinek unatkozó hozzátartozója aki napi 1x órt benn lehet akár hetekig.
2011-ben egy telefont se érzek extra luxuscikknek amit bűn lenne magánál tartania az embernek.

Elhiszem, hogy túlterheltek a dolgozók, de továbbra is állítom, hogy ez elsősorban akarat kérdése.

Írod, hogy senkinek se feladata. Most tényleg törvényben kellene rögzíteni, hogy legyen valaki a kórházakban akinek értéket lehet leadni? Szerintem ez olyan alapvető dolog amit nem kell leírni.

2011.06.10. 21:01:06

@Irkutszk: hát akkor menjenek kapálni. Csak az kemény munka és gyenge megélhetés.

mákonya 2011.06.10. 21:13:41

Kedves hozzászólók!

Most komolyan nem értem, miért kell a nővérnek, ápolónak felügyelni más értékeit vagy gondoskodni róla? Nincs más dolga, nincs kellőképpen leterhelve?
Netán még biztonsági őr képesítéssel is rendelkezzen?
Lehetett volna páncél, de nincs, ezen kár nyammogni.
Esetleg ki lehetne találni, hogy legyen "őrző-védő" szolgáltatás, mondjuk napi 10e-ért. Na gondolom ez sem tetszik, mert akkor már fizetni kellene. Egyszerűbb, ha "rátestáljuk" olyanra feladatot, akinek nem kell fizetnünk, de egyébként nem ez a feladata?

Na lehet köpködni.......,

Browning 2011.06.10. 22:13:39

Ennyi pénzért mar maganklinikara is befekudhettel volna a fos közegészségügyi intézmény helyett, mint amekkora értéket lenyultak tőled.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.10. 22:21:45

@Browning: Úgy gondolod, hogy a magánklinikára a tolvajlási céllal érkezőket nem engedik be, vagy ott vannak széfek? Ha igen, jó lenne tudni, miként oldják meg, tedd közkincsé!

tede 2011.06.10. 22:35:52

30e-ből akarta a parát megoldani? Kicsit nem nagyon sóher? Ennyit csak a nagyon csórók adnak manapság.

deee 2011.06.10. 23:00:18

@tede:
Le kellene szokni erről a Keurópai mentalitásról. Nem kellene adni semmit.
Gondolom akik kevesellik a 30k-t azok a hivatalokban is csúsztatnak 10-20 ezret mondjuk okmányok kiadásánál (mert ott is keveset keresnek), feltételezem parkolóőrnek/BKVellenőrnek is zsebbecsusszan a boríték a 10 essel.

deee 2011.06.10. 23:04:00

@mákonya:
- Kár "nyammogni", ugye? És hova rakja a beteg az értékeit? Celluxozza a mellkasára alvás/műtét közben?
- A minimum, hogy vigyáznak rá a nővér. Nem hiszem el, hogy belepusztulna. Kár azon "nyammogni", hogy nincs benne a munkaköri leírásába. Esetleg olyat is meg lehet csinálni ami nem kötelező. Bár tudom, hogy közszférában furcsán hangzik.

Na lehet köpködni.......,

kód 2011.06.11. 00:58:22

@El Visco Stello: "Miért a közintézmény óvja a magánvagyont?"

Mert a beteg nincs abban a helyzetben hogy megtegye. Például nem cserélheti ki a szekrényt, nem szereltethet fel széfet, még csak be sem kamerázhatja a szobát. Sőt még biztonsági szolgálat sem szervezhet a kórterembe. (Bár régebben valaki ecsetelte hogy ők betegként 24 órában őrködtek. Csak azt nem értem, hogy az ilyen jó erőben lévő páciensek pontosan mit is keresnek a kórházban.)

Továbbá még ha mindezeket megengednék neki, akkor is nagyon sokkal drágább egyénenként megoldani.

Viszont abban egyetértek, hogy nyugodtan kérhettek volna heti ezer forintot a széfekért.

bauchi 2011.06.11. 06:24:06

@Leroi: Az operáló orvos zsebe be volt kamerázva?

El Visco Stello (törölt) 2011.06.11. 07:54:26

@kód: Én meg azt nem tudom, ha ennyire le van pukkanva a páciens, mi a fészkes fenéért hurcolja magával a számítógépét, a tévéjét, a PDA-ját a kórházba? vagyis tudom: Ott is hencegni akar a többi nyomorult előtt, különbözni akar tőlük és demonstrálni akarja, hogy ő milyen hűdekurvanagyonfontosember. Utoljára mondom: Az EÜ személyzet nyakába nem lehet anyagi felelősséget varrni magántulajdon tekintetében. És tudod mit? Nem is sajnálom, ha az ilyen felfogású embert meglopják. Megérdemli.

Nem igaz, hogy nem lehet felfogni az ok-okozati összefüggést: Semmi olyat nem loptak még el, ami nem volt ott.

mákonya 2011.06.11. 08:03:20

@deee:

Kérted, megkapod.....,
A nővér feladata a betegápolás és nem az értékeid őrzése és míg az értékeid őrzésével van elfoglalva, addig nem a betegápolásra figyel.

Ezen gondolkozz el "kisnacssád", hogy míg a laptopoddal "rohangál", hogy biztonságba helyezze, addig nem a betegekre ügyel...,

mákonya 2011.06.11. 08:07:43

@kód:
Ari, de azért nem hiszem, hogy még ott tartanánk, hogy a szobatársak szeme láttára, tanuk felügyeletében valaki lazán bemegy és magával viszi más értékeit.
Igen én is írtam és, hogy mennyire voltak jó erőben, próbáld ki a kemo-t vagy a sugárterápiát egy daganatműtét után és rögtön megtudhatod.
Nem a jó fizikum a lényeg, hanem a felügyelet.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.11. 08:10:45

@El Visco Stello: azert mert kutya kotelessege. ha nem ovja a tulajdondt (vagy nem biztositja, a lehetoseget ra), akkor tamogatja a tolvajt. de nehogy mar a becsuletes ember szivjon par elkoveto miatt. joreggelt. masreszt meg nem a kokorszakban vagyunk. igenis legyen biztositott (foelg amennyi tb-t fizetek), hogy az ertekeim/papirjaim/ruham ne tunjon el.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.11. 08:13:42

@El Visco Stello: de nem a magatehetetlen, szavaiddal elve "lepukkant" paciensekrol van szo, hanem azokrol, akik pl egy mutet miatt 1-2-n napig bent kell, hogy fekudjenek a korhazban. mi a feszkes feneert nem lehet nala pl a laptopjha vagy a telefonja?

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.11. 08:15:10

@El Visco Stello: tudod ha te az elkovetoket tamogatod (akitol lehet lopni, attol lopjanak is) az a te szegenysegi bizonyitvanyod.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.11. 08:24:22

@waces: Te nem kicsit vagy demagóg, de ha ez neked nem fáj,mást se bánt.

waces · http://blog.waces.hu 2011.06.11. 08:26:31

@látjátok feleim szümtükkel: de. de a vita kedveert nyilvan en is sarkitok, csakugy, mint a tobbi olvtars

El Visco Stello (törölt) 2011.06.11. 08:33:40

Az a ti bajotok, hogy pizsamában nem látszik a státusz. Aggasatok magatokra mindent, - lehetőleg minél drágább cuccokat - jól láthatóan és mindenki tudni fogja, hogy mekkora spillerek vagytok.
És aki nem vigyáz rá helyettetek (pedig szerintetek kutya kötelessége) az támogatja a tolvajt mi? Sőt ő a felelős!
Menjetek ti abba a páváskodófontosemberfaszagyerek pics@ba!

mákonya 2011.06.11. 08:37:32

@El Visco Stello:
Drága nagyapám mondta mindig, hogy ki minél koszosabb, annál jobban vakaródzik. :-)

deee 2011.06.11. 08:42:44

@mákonya:

1) "kisnacssád"-ozd a felmenőidet! Válogasd meg a szavaid! Nem a kölkeiddel beszélsz.

2) A nővér feladata a beteg ellátása. Ebbe beletartozik a kiemelten értékes vagyontárgyak megőrzése legalább műtét idejére (ismétlem, hova rakja a beteg? nyelje le?), hogy a betegnek ne azon kelljen aggódnia, hogy ellopják a szemüvegét, pénztárcáját, alsógatyáját. Mennyi többletmunkát okozna neki, ha már úgyis ott van a nővérszobában/pultnál. Senki nem arra gondolt, hogy mobilon megcsörgetve szaladoznia kellene az emberek után a személyes cuccaikkal. De különben is okoz, amennyit okoz, ez a felatadata része (kellene, hogy legyen).
Mondjuk a legtöbb kórházban meg is teszik ezt, úgyhogy nem tudom miért kell ezen ennyit rugózni. A kórházak osztályainak 99%án meg lehet oldani? A másik egy százalék az a hely, ahol éreztetik a beteggel, hogy ő itt bizony csak nyűg.
Annyira süt ezekből a kommentekből az a jó kis komcsi mentalitás, hogy a betegek vannak a kórházért/nővérekért/orvosokért. Nem fordítva kellene ennek lennie esetleg?

deee 2011.06.11. 08:47:41

@El Visco Stello:
Miért fáj neked, hogy valaki bevisz egy 50ezres laptopot, hogy ne unja szét magát az amúgy nem kifejezetten ingergazdag kórházban?
Különben is írtam neked, hogy egy normális szemüveg drágább ennél és nem opcionális.
Mobil is csak a felső tízezernek van...
Ez asztán az extraluxus, amit hivatalból üldözni kell. Ki kellene küldeni a proletárkommandót, hogy helyszínen bedarálja a gépet. Nehogy már feltűnősködjön a burzsoá kapitalista. Aztán meg kéri az ezüstkanalat a kaviárhoz...
XXI. század. Jóreggelt.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.11. 09:04:13

@deee: Te sem kicsit vagy demagóg! Nem a laptoppal meg a mibillal van a gond! Azzal van, hogy a mai állami bevételekből ennyire futja, magyarul nem futja megfelelő páncélszekrényre, megőrző szobára stb. Nem futja egyrészt pénzügyi okból, másrészt az állam érdektelenségéből ( esetleg az érintett eü. vezetők hozzá nem értéséből?) vagy szervezetlenségből. Lehet kedved szerint választani.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.11. 09:05:15

@deee:- természetesen mobilt akartam írni

mákonya 2011.06.11. 09:06:25

@deee:
A felmenőimet nem fogom ilyen jelzőkkel illetni, mert sosem viselkedtek így és még komcsik sem voltak, én sem, már csak a koromnál fogva sem.
Nem, nem a nővér feladata és nem is kellene, hogy az legyen és nem azért, mert a beteg van a nővérekért.
A kórháznak lehetne a feladata, de erre nincs fedezet, azt viszont már most borítékolom, hogy amennyiben létezne egy térítésköteles szolgáltatás, akkor meg az lenne a gond, hogy miért kell +fizetni.

El Visco Stello (törölt) 2011.06.11. 09:09:42

@deee: Hol olvastad, hogy nekem ez fáj? Annak fáj, akitől ellopják. És az még nem is lenne baj, hogy fáj neki, hanem az a legnagyobb baj, hogy olyankor mindenki hülye, mindenki tolvaj, senki nem vigyázott az ő cuccára. Csak az nem fordul meg még érintőlegesen sem a fejében, hogy elkerülhető lett volna és erre nem is egy megoldás van. Csak ezt neki kellene megoldani.
Érted, az a gáz, hogy valaki felelőtlenül viselkedik, de másoktól felelős viselkedést vár el.

deee 2011.06.11. 09:24:40

@El Visco Stello:
Sok ember nem tudja máshogy meloldani, minthogy leadja a nővérnek. Nem tud ott ülni mindenki mellett ismerős/rokon.
De ezt tényleg meloldják a legtöbb intézményben. Őszintén nem is hallottam olyat, hogy nem tették volna meg a nővérek kérésre, sőt álltalában felajánlják maguktól (max itt blogon). És tényleg nem luxuscickkekről van szó.
A kommentelő se mutogatott másra, ahogy emlékszem (bár szerintem a nővérre lehetett volna jobban). Megpróbálta elkerülni amennyire tudta. Próbálkozott a nővérrel, akinek pechjére rossz napja volt és lepattintotta. Bezárta a szekrényébe. Ezen felül mit csinálhatott volna? Mégse viheti be magával a műtőbe.
De továbbra is állítom, hogy ez hozzáállás kérdése, nem erőforrásé és a legtöbb helyen sikerül is megoldani.
Na mindegy szerintem túlragoztuk a problémát.

@mákonya:
Hogy nem viselkedtek felmenőid? Mindent rádhagytak? Merhogy én se mondtam semmit mielőtt elkezdtél személyeskedni. Nincs rá fedezet? Mert ameddig a kötségvetésből nem különítenek el rá x milliárdot addig ezt a komplex feladatot nem lehet ám ellátni. Röhej. Közszférás gondolkodás. Csak amit nagyon muszáj, csak amennyire nagyon muszáj. Szerencsére ennél lelkiismeretesebb emberek is dolgoznak kórházakban.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.11. 10:16:12

@deee:"Na mindegy szerintem túlragoztuk a problémát."
Szerintem meg ragozzuk csak még tovább, mert a mi adónkból, és járulékunkból fizetett egészségügyi intézmények szolgáltatása minket érint, ki ragozza, ha nem a járulék és adófizető polgár? Reménykedjünk abban is, hogy ezeket a kommenteket nem csak a beteg oldal, hanem az egészségügyet működtető oldal is olvassa, hátha találnak épkézláb megvalósítható, és olcsó ötletet.

Még annyit, hogy korábban írtam: a kádári egészségügyben az apám műtétre ment a kórházba. Beérkezésekor kórházi ruhát adtak neki, a saját ruháit, egyéb holmiját elvették, és felvitték a ruhamegőrzőbe, amit hiánytalanul visszakapott, amikor hazaengedték.
Ez a megőrző hasonló volt a mai füdőkben lévő ruhamegőrzőkhöz. Szerintem nem kell a "kádár rendszert" vissza hozni, de ha valami akkor jól működött, azt ma sem szégyen alkalmazni.
Egyébként még nem olvastam blogot arról, hogy a fűrdők 2-3000 forintos belépőkért biztosított ruhamegőrzése bárkinek az érdekeit sértené. Pedig magam láttam oda betenni pénztárcát rengeteg bankkártyával, több tízezer forinttal, és nem tünt el belőle semmi. Nyilván, ha ezt egy kórházban működne, az esetleges eltűnésért az intézmény lenne a felelelős, de szerintem egyik sem akarja a felelősséget felvállani. Egy dunántúli kedvelt a fürdőben működik értékmegőrző is. Meghatározott forintot letétbe kell tenni, ezért adnak egy értékszekrényt, amelynek két kulcsa van, az egyiket elviszi a fürdőző, a másik a személyzetnél marad és csak a két kulcs együttes használatával nyitható a szekrényke.Minimális díj ellenében szerintem mindenki elfogadna a kórházakban is ilyet, és nem is kellene belőle túl sok, minden osztályon a nővérpultban néhány, és csak a tényleg értékes dolgokat lehetne ott tárolni egy műtét, vagy altatás és hasonló állapot alatt. A beteg kulcsát megőrizhetné a műtét idejére a szobatárs is. A magáról nem tudó beteg pedig úgysem visz a kórházba komoly értéket. Aki pedig a megőrzőt nem venné igénybe, az magára vessen, ha eltűnik a laptopja, pénze stb.

Nem voltam még magánkórházban, de szerintem ott megoldják az értékmegőrzést a fizetendő díj ellenében. Valaki megírhatná minként.

El Visco Stello (törölt) 2011.06.11. 10:32:43

A magánklinikákat azért nem lehet alapul venni, mert azokat más szociális közeg látogatja.
A "Kádár korban" nem voltak ekkora vagyoni különbségek egyrészről, másrészről nem létezett megélhetési bűnözés. Nemhogy mindenki dolgozott, hanem köteles volt dolgozni és - ha akarta, ha nem - megkeresni a megélhetését. Lopni pedig akkor jobban lehetett volna. Lásd a közért előtt hajnalban lerakott és nyitásig őrizetlenül hagyott árut senki nem lopta el.

mákonya 2011.06.11. 11:24:31

@deee:
Ari: Eddig komcsi voltam, most meg közszférás gondolkodású, de sajna ez sem jött be, mert nem a köznek dolgozom és nem is dolgoztam eddig sem és egy kórház alkalmazottja sem vagyok.
Hogy viselkedtek a felmenőim? Például nem vártak el olyat másoktól, ami nem a feladatuk.

mákonya 2011.06.11. 11:34:49

@deee: Tényleg és honnan gondoltad elvenni az erre szánt tőkét, a központi költségvetésből vagy a kórházéból? Mert a kórházak költségvetése így sem éri el azt a szintet, amire szüksége lenne.
Vagy legyen fontosabb az értékek megőrzése, mint a gyógyítás, betegápolás?
Esetleg, ha úgy gondolod, hogy neked ez jobban menne, mint a jelenlegi kórházak vezetőinek és szerinted megtudod szervezni, hogy beleférjen a költségvetésbe, akkor jelentkezz egy eü. intézménybe gazdasági igazgatónak és máris megvan oldva a probléma. :-)

kpityu2 2011.06.11. 13:06:03

Tapasztalatom szerint, a legjobb ha kórházba vonuláskor az ember kistafírozza magát a családi ékszerekkel, amit megfelelő időben bevillant (pl. vizitek), majd egy hozzátartozó szépen hazaviszi ezeket a kellékeket.
Ezzel jelentősen lehet javítani a kórházi személyzet morálját és empátiáját, miközben az értékek is biztonságban vannak.

kód 2011.06.11. 23:34:47

@El Visco Stello: "Menjetek ti abba a páváskodófontosemberfaszagyerek pics@ba!"

Ha már nem bírtad személyeskedés nélkül, nem tudom illik-e ezt megmondani, de ideje lenne pár dolgot észrevenned:
Ha neked 270 ezer forint értékű telefon és laptop státuszszimbólum, akkor egy lúzer vagy. És nem csak anyagi értelemben. Ami irigy szöveget itt levágsz, az alapján lelkileg is az vagy.
Az hogy valaki laptopot visz kórházba, az nem a státuszt mutatja, hanem hogy az illető egy szerencsétlen rabszolga, esetleg munka- vagy egyéb mániás lelki sérült. Egy-két különleges helyzetet kivéve legalábbis. Mint ahogy a posztoló is leírta, hogy különleges helyzetben volt.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása