Mindenki engem bámult meztelenül

2011.05.26. 14:00

Sziasztok!

 

Egy elég megalázó helyzetbe kerültem a minap nőgyógyászati vizsgálaton. Ha erre valaki azt mondja, ez is pénz kérdése, akkor tényleg nem tudok mit mondani, szerintem itt odafigyelésről volna szó. Szóval ultrahangra mentem a megyei kórházba, kivártam a nem csekély sort, körülbelül 2 és fél órát, holott elvileg időpontra mentem. A vizsgálat teljesen normálisan zajlott, minden rendben volt, a probléma a vizsgálat után kezdődött.

 


Épp az öltöző felé mentem vissza majdnem anyaszült meztelenül, amikor a nővér fogta magát és kirántotta a bejárati ajtót és szembe találtam magamat egy férfival, aki besétált a rendelőbe, ráadásul az ajtó is nyitva maradt és mindenki engem bámult. Azt hittem megnyílik a föld alattam, szinte sóbálvánnyá váltam. A férfi kapcsolt gyorsabban, sűrű elnézést kérések közepette megfordult és kiment a rendelőből, ahol egyébként ki tudja mit keresett és végre becsukta az ajtót.


A nővér, akitől szintén elvártam volna legalább annyit, hogy odabökje, elnézést pont ellenkezőleg reagált az egész helyzetre. Kioktató, pökhendi stílusban kezdett velem beszélni, pedig én egy árva szót sem szóltam. A képembe vágta nagy dühösen, hogy mit kell így felfújnom a dolgot ( meg sem szólaltam), nem dől össze a világ, amiért meztelenül látott egy férfi, már úgyis átéltem hasonlót, ha egyszer gyereket várok...


Nem tudom, másnál milyen reakciót váltott volna ki ez a hirtelen a semmiből előtörő agresszív viselkedés, én szó nélkül hagytam, mintha meg sem hallottam volna. Ettől függetlenül eléggé bántott a dolog, hiszen nem én hibáztam, nem én voltam figyelmetlen, mégis én lettem kioktatva, leugatva, amiért rám nyitotta a rendelő ajtaját.

 

Ami még egy kicsit visszatetsző volt számomra az egész vizsgálattal kapcsolatban, hogy kettesével voltunk behívva a rendelőbe. Ennek következtében kénytelen voltam végighallgatni, hogy az előttem levő középkorú hölgynek milyen betegségei vannak.Mondanom sem kell, mennyire kellemetlen volt ez számomra és feltételezem, a másik hölgy is rosszul érezhette magát, hogy azokat a bizalmas dolgokat, amelyeket az orvosnak akart elmondani egy számára teljesen idegen nő is végighallgatta. Ilyenkor azért felmerül bennem, hogy az orvosi titoktartás fogalma egész biztosan sérül az ilyen esetekben.


Ahogy már mondtam az elején is, ezek egész biztosan nem anyagi dolgokra visszavezethető problémák, csak egy kis odafigyelés, beleérzés szükségeltetne és nem kerülnénk hasonló kellemetlen, megalázó helyzetbe.

 

R.
 

 

Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.26. 14:09:15

Helló, nem szerencsés körzeti menni, bár érthető a pénz miatt. Ha jól értem állapotos vagy, akkor viszont azt tudom ajánlani, hogy próbálj meg mégis fogadni egy orvost. A nyugalmad érdekében.
Anélkül, hogy általánosítanák, paraszt emberek mindenütt vannak. Sajnos.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.26. 14:30:59

Ki kell ábrándítanom Kedves Posztoló: Igenis pénzkérdés. Mégpedig az Ön pénzéé. Ha van pénze privát orvosra, ez nem fordulhatott volna elő. Egyébként az államiban sem, de ott mégis előfordult. Tudniillik van ennek elkerülésére kialakult technika: Félkörfüggöny, zsilip ajtó stb. Különben meg nagy tragédia szerintem sem történt. Zavarba ejtő szituáció. Ennyi. Lehet, hogy a belépő férfi életének legszebb pillanata volt. Megfosztaná tőle?
Najó, viccelem csak. Tényleg ciki.

VaTi 2011.05.26. 14:34:29

Na, ez tényleg a bazmeg kategória, én nem tudtam volna szó nélkül hagyni, pláne, hogy még leugattak (bár azt gondolom már zavarában tette, megelőzve a tőled várt támadást.)
@batgirl: Lehet, van aki már többedszerre olvassa, amit most leírok, de ha valahol azt látom, hogy menj fizetős dokihoz, ha jó bánásmódot akarsz, mindig le fogom írni: Neten utánnaolvastam az orvosoknak. Ait végül választottam, ingyenes sztk-s kezelésen olyan figyelemmel és alapossággal gondozta a terhességem, hogy sok fizetős kismama az ujja hegyét csókolgatná örömében. Majd a szabija alatt vezette le a szülésem és a szabija alatt másnap bejött megnézni, jó vagyok-e. Nem, nem csak a magánorvosok jók! És itt sem az orvossal volt a probléma, lehet, hogy vele meg van elégedve a posztoló.
Értsd, nem ellened írom ezt, és nem is bántó szándékkal, csak az ellen az elterjedt nézet ellen, hogy a törődést csak pénzért kaphatod. Bocsánat, ha bántó vagyok, ilyenkor mindig a klassz nődokim nevében ugrálok :)

El Visco Stello (törölt) 2011.05.26. 14:46:50

Nem csak törődésről van szó, hanem infrastruturáról. Ha egyszer nincs egy kurva függöny, vagy egy karbantartó aki megjavítsa, vagy esetleg még rendelőt is úgy kell szerezni egy rendelés idejére. Ami persze nem alkalmas erre. Ilyen alapvető problémák okozhatják a hasonló helyzeteket. És akkor még az orvosnak a közelébe se jutottunk.

sárga nyúl 2011.05.26. 14:48:54

Asszisztensnek nem az agysebészek mennek sajnos. Kedves Posztoló, ha esetleg ez vigasztal: nekem a burokrepesztésem alatt takarította a vizsgálót a takarítónéni... A szoptatási időszakban egészen meg fogsz az ilyen dolgokban edződni, mikor úgy kell fejned a tejet, hogy körbeállnak a szobatársad rokonai.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.26. 14:55:22

@VaTi: Nem érzem úgy, hogy ellenem írnál. Örülök, hogy szerencsés voltál, annak a dokinak terjeszd a nevét:) Megérdemli.

DreamerX 2011.05.26. 15:07:50

@El Visco Stello:

Nem, itt nem infrastruktúráról van szó.
A nővér ott volt benn a vizsgálóban, a szinte meztelen beteg mellett, és rányitotta az ajtót. Ez nem infrastruktúra, csupán annyit kellett volna várnia, amíg pár lépést a hölgy odébb halad be az öltözőbe, hogy ne legyen látható a váróteremből, s ekkor engedi be azt, aki kinn van. Ennyi. Nagyjából 5-6 másodperc, amíg a vizsgált terhes kismama bemegy az öltözőbe.
Ez nem pénz, s nem is idő kérdése.
Az meg, hogy utána még neki áll feljebb.
Anno én sem biztos, hogy szóltam volna, de ha ez most fordul elő velem, én garantáltan pofon vágom. Nem azért, mert rám nyitja, bár azt sem díjaztam volna, de a bunkó szemtelenséget, amit utána levágott, azért nem jár más. S mellesleg az sincs a posztban, hogy az orvos leteremtette volna a dolgozót. Elég gáz.

Almandin 2011.05.26. 15:12:50

Szerintem is sérül az orvosi titoktartás olyan helyeken, ahol hasonlóan van megszervezve ez az öltözős dolog. Én is voltam olyan helyen, ahol öltözés-vetkőzés közben világosan hallani lehetett, mi a másik beteg baja. Túl azon, hogy én sem szeretném, hogy idegenek értesüljenek az egészségi problémáimról, még kínosabb helyzet, ha egy ismerős téved be velem egy időben a rendelőbe (többször jártam már így). Aztán, ha az ismerős esetleg pletykás, sokan fognak értesülni olyan dolgokról, ami nem rájuk tartozik.

Desiderata 2011.05.26. 15:26:27

Azért basszus, jobb helyeken az orvos ilyenkor felképeli az asszisztenst, de legalábbis kirúgja,hiszen ez is az ő jogköre és felelőssége. Amúgy, hogy képzelte,hogy nem szerelt fel függönyt a bejárati ajtó elé?! Igenis, ő az orvos, hát az ő felelőssége! Én nem tudom,mit képzelnek ma az orvosok,hogy az álomfizetésükből nem építenek zsilipet az UH-szoba elé, de basszus,hogymég egy függönyt se szerelnek fel!

Amúgy a poszt írójának teljesen igaza van, az asszisztens bunkó volt.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.05.26. 15:26:39

Bocsika, de miert kell anyaszult meztelenre vetkozni a nogyogyasznal?

SusanneF 2011.05.26. 15:46:45

@kekecke: Az anyaszült meztelen-azt jelenti,hogy derépktól lefelé még zokni sincs rajtad-úgy szerintem te se szívesen állnál hirtelen egy vadidegen pasi előtt....
Ez a történés valóban odafigyelés kérdése....
Az asszisztens azt érdemelné,hogy őt is hasonló helyzetbe hozzák....

SusanneF 2011.05.26. 15:51:35

Talán egyszer eljutunk odáig,hogy minden várandós emberhez és nőhöz méltó viselkedésben és hozzáállásban részesül,amíg meg nem születik a bébi,és utána is.
Azért ez nyugaton már fényévekkel előttünk jár...

Különben terhes-vagy kismama.
A fogalom ugyanazt jelenti.
Olyan,mintha anyuka -mamát mondanánk..
Az a férfi lehetett egy férj pl.,aki csak egy receptet hoz el a nejének....

Nivea 2011.05.26. 16:00:09

Hát ez felháborító. És ennek pláne nem kellene pénz kérdésnek lennie. Mégis minek kéne magán orvoshoz mennie egy állapotos nőnek?? Az agyam eldurran ettől a mostani hozzállástól. Felháborító!! Nagyon sajnálom a posztolót!!A rendszer rossz hogy mindenki fogad orvost meg magánorvoshoz jár...

Almandin 2011.05.26. 16:10:17

@Nivea: Nincs is az állapotos nők többségének pénze magánorvosra.

Nivea 2011.05.26. 16:15:10

@Almandin: Igen de itt ketten is javasolták ezt, és ez nevetséges hozzállás. Milyen egészségügy azt amibe mindenki pumpálja a pénzt és közben magánorvosnál vizsgáltatja magát???? "ha nyugalomra, meg lelkiismeretes orvost" szeretne az ember azt csak magán uton kapja meg, állandóan ez folyik a csapból is..
Az asszisztensnek meg jól be kellett volna szólni egy velőset..

Almandin 2011.05.26. 16:24:39

@Nivea: Ha valakinek van pénze, valóban jobb és emberségesebb ellátást kap privátban. Tisztelet a kivételnek. Találkoztam jó orvosokkal is a TB-finanszírozta egészségügyben, de sok rossz tapasztalatot is szereztem. Privátban szinte soha nem fordul elő durva bánásmód, általában több idő is jut egy betegre. Tudom, mert mindkettőt kipróbáltam.

Nivea 2011.05.26. 16:27:16

@Almandin: de az aki magánban emberséges tud lenni, sztk-ban miért nem??

phoboss 2011.05.26. 16:36:43

Ez rohadtul nem pénzkérdés, hanem odafigyelés kérdése. Nem minden esetben helytálló az a sokak által hangoztatott általánosítás, hogy jó ellátást, több emberséget és odafigyelést CSAK magánorvostól lehet kapni.
De még ha elő is fordul, hogy figyelmetlenségből rányitják az ajtót a majdnem meztelen páciensre, arra a bunkóságra nincs magyarázat, hogy még a nővérnek áll feljebb utána. Gondolom, a páciens hirtelen ijedt arcot vághatott, hirtelen odébb ugorhatott, és a kedves nővér a figyelmetlenségét agresszióval próbálta kompenzálni. De a legnagyobb tapló akkor is az orvos, amiért ezt szó nélkül hagyta.
És valóban, senki sem kíváncsi az előtte lévő vagy utána következő páciens bajára, és fordítva.

Nivea 2011.05.26. 16:43:07

@phoboss: A nővért jól elő kéne venni ezért, egy érzéketlen tuskó. Az orvos nemtudom hogy az adott szituációban mennyire volt ott agyilag. Sajnos a legtöbb sztk-ban ilyenek a vizsgálók hogy az elötted lévő minden szavát lehet hallani..Egyszer hallottam hogy az elöttem lévőnek valami elég csúnya fertőzése van, még jó hogy nekem csak receptírás kellett..jobb nemtudni ki fekszik elöttem a székbe..

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.05.26. 17:47:15

@SusanneF: Hm. mindig hosszu bluzban-puloverben megyek a nodokihoz, meg akkor is, ha ott van egyszerhasznalatos kopeny.
Oke hogy az asszisztens bunko volt, de a paciensnek sincs tul sok esze...

tódór piroska 2011.05.26. 17:52:26

@kekecke: Hát nincs.
Vihar a biliben.
Ránézett egy férfi!
A hüje doki meg biztos azé vót ijen szemét mert hijába várta a hálapízt; nem kapot.

Dr.laikus PhD 2011.05.26. 17:54:00

@Desiderata:

Nőgyógyászról van szó.
Nemá, hogy az ő fizetése is a béka segge alatt van.

Amúgy a mi kerületi rendelőnkben is ez a helyzet, ha szűrésre mén az ember.
Ha ugyanoda fizetős vendégnek, ott már lehet menni egyedül, mingyán tud írni és olvasni az asszisztencija és még udvarijas is. Nem is értem hogyvanez....

adamantium 2011.05.26. 18:02:55

szal először is a nőgyógyászhoz menésnek is megvan a kultúrája, sajna kikopott ma már a divatból a kombiné, de az pl erre való, takarja a lényeges részeket, a vizsgálat során meg könnyedén felhúzható a megfelelő magasságig.
egyébként, néma gyereknek anyukája se érti a szavát, ha nem mondja el senkinek csak úgy áll akkor nem is lesz foganatja, először is gyorsan odahívatni az orvost számon kérni tőle a nővér viselkedését, majd a betegjogi képviselőnél írásbeli panaszt tenni és ennek regisztrálásáról igazolást kérni

EmpatiaTolerancia 2011.05.26. 18:02:58

@El Visco Stello: "Ha egyszer nincs egy kurva függöny, vagy egy karbantartó "

Volt karbantartó: be is jött, hosszasan szemlélgetett, miközben az orvossal megbeszélték, hogy mi a probléma a csappal.

phoboss 2011.05.26. 18:05:02

Hát bocs, de én sem díjaznám, ha egy vadidegen férfit beengednének a nőgyógyászati rendelőbe, ha én épp meztelen vagyok. Persze, nem szakadt le az ég, de kinek hiányzik egy ilyen figyelmetlenségen alapuló megalázó kellemetlenség?
Az egyetlen, amiért a páciens okolható, hogy nem tette azonnal szóvá. Oké, hogy nem akart cirkuszt és inkább nem szólt semmit, így viszont abszolút áldozat. Én tuti odamondtam volna a nővérkének akkor is, ha rám oszt még egyet.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.26. 18:18:57

Elnezest a kedves Dokiktol itt, de ugyebar ez nyilt titok: Azert alazzak a beteget a korzeti nogyogyasznal, a noverek, (az orvosok is, de valahogy finomabban), mert azt akarjak, hogy a maganrendelesre menjunk:( Sajnos en ezt elesben hallottam sajat fulemmel.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.26. 18:21:36

@DreamerX: nem pofozkodunk!:( ej ilyet ne mondj, van ennek modja, hogyan lehet elintezni...

ma21 2011.05.26. 18:34:37

Ilyen kellemetlen helyzetek vidéken is történnek /békéscsaba / Nőgyógyásznál az ajtó előtt 8-10 páciens, a Dr kiáll az ajtóba és fennhangon megkérdezi,hogy ki vár sterilizációra?? Ez megint nem arról szól,hogy nincs pénz az egészségügyben....

Bikli néni 2011.05.26. 20:07:59

Suttyó nővér. Egyébként, ilyen helyeken miért nem lehet úgy megcsinálni az ajtókat, hogy kívülről csak kulccsal lehessen kinyitni? Senkinek semmi köze nincs a másik testéhez és panaszaihoz.
Nőgyógyászaton ez amúgy is általános. Végighallgatja az ember az előtte lévő bánatát, aztán az utána következő gyönyörködhet az ő problémájában.

Bikli néni 2011.05.26. 20:10:49

@VaTi: Nagyon igaz! A magánorvosok ugyanis többnyire délután nyomják az "esztékában", délelőtt meg csak simán orvosok. Hányszor láttam már olyat, hogy dr. Gipsz Jakab rendel: de. 8-12, magánrendelés ugyanitt du. 16-20. Délutánra előveszi a tudását és az emberi modorát, amit délelőtt elfelejtett? Vagy addigra kitatarozzák a rendelőt vagy mi?!

Bikli néni 2011.05.26. 20:12:30

@El Visco Stello: Nálam az volt a mélypont, amikor az egyébként kulturált nőgyógy rendelőben az ablak mellett volt a vizsgálószék. Az ablak másik oldalán meg éppen bőszen építkeztek...

VaTi 2011.05.26. 20:34:54

@Bikli néni: bazzz, neeee... hát gondolom a melósok akár kosztért vagy ingyér is építkeztek...De ez tényleg nagyon húzós.

Bikli néni 2011.05.26. 21:03:01

@VaTi: Hát felszereltek valami félig-meddig zsírpapírt az ablakra, elforgatták a vizsgálószéket, hogy viszonylag háttal legyen az ablaknak, ők is érzékelték, hogy ez ultragáz... És különben is, a rendelő volt ott előbb, nem az építkezés :D Amúgy is negyedik emelet, francnak építenek mellé ilyen magas épületet :D

El Visco Stello (törölt) 2011.05.26. 21:23:15

@Bikli néni: Az nem volt véletlen. Így szokták ösztönözni a kőműveseket. Azt mondják nekik, hogy ide kell építkezni és a szomszéd ház negyedik emeletén van a nőgyógyászat. Secpec elérik a negyedik emeleti ablakot. Onnantól már lassabban haladnak.

Bikli néni 2011.05.26. 21:27:23

@El Visco Stello: :DDD
Azért hosszú távon már a munkások is csak úgy vannak a széttett női lábak látványával, mint a dokik, gondolom...
Bezzeg ha az urológia/prosztatavizsgálat lenne a negyediken :D

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.26. 21:28:39

kombiné, kombiné, a csipkés kombiné...

SusanneF 2011.05.26. 21:50:08

@kekecke: Én még az életben nem láttam nőgyógy rendelőben ilyen köpenyt-nem is hallottam róla...
Viszont az tényleg csak előre gondolást jelent,hogy az ember lánya ilyenkor szoknyában-ruhában megy-kismama is,akkor megelőzhető az ilyesmi....

SusanneF 2011.05.26. 21:56:22

@Bikli néni: Lehet abban igazság,hogy az orvost is frusztrálja,ha 65-en várnak kint,és senkitől nem várhat zsetont,viszont tőle méltó hozzáállást vár az összes páciens...?
De szerintem van egy réteg,aki megengedheti magának a magánrendelést,van egy réteg,aki-ha muszáj-felkeres egy magánrendelést,és vannak,akik életükben nem juthatnak magánrendelőbe,mert mondjuk,30 ezer alatt van a GYES,és ennek egyharmada az átlagos magánrendelői díj-még keveset is mondok!

Nekem is azért nem volt időben fogadott szülészem az utolsó gyerkőcnél,mert 2000-ben havi 6-7 ezer ft. lett volna csak az,hogy "köszönöm,jól vagyok"és erre bizony nem futotta.....

SusanneF 2011.05.26. 21:58:36

@phoboss: Kinek tennéd szóvá?
Az asszisztensnek?A dokinak?A betegjogi képviselőnek?
Vagy??
És mire ment volna vele?
A kellemetlen történés megmarad...

Bikli néni 2011.05.26. 22:16:10

@SusanneF: Szerintem rólam itt köztudott, hogy szolidáris vagyok az orvosokkal. Egyet kivéve: a nőgyógyászt. Megkeresi az a maga kis jattját mindenképp, akkor ne puffogjon a tömegtől! Ha zavarja a tömeg, menjen magánpraxisba.
Máshol is tömeg van, meg fáradt, frusztrált beteg emberek.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.05.26. 23:09:07

@Bikli néni: "Ki mit érez" témakörben feszültségoldásnak ajánlanám ezt:
felicitasz.blog.hu/2011/02/12/nogyogyaszati_vizsgalat_mit_erez_az_orvostanhallgato_amikor_eloszor_csinalja

Amúgy, a posztot csak légzőgyakorlatozva tudtam végigolvasni. A 2-3 vetkőzővel egybeépített rendelő pénzkérdés, valóban. Az ajtónyitás és leüvöltés nem. A poszt főleg az utóbbiról szólt...

Bikli néni 2011.05.26. 23:14:37

@Felicitasz: Igen, köszönöm a linket, már olvastam korábban is :) De érdemes újra elolvasni, biztos másnak is tanulságos.

phoboss 2011.05.27. 11:21:59

@SusanneF: az asszisztensnek. És elsősorban nem azért, mert rám nyitotta az ajtót, hanem azért, mert utána még neki állt feljebb. Ismerem jól azokat, akik csak azért nem szólnak semmit egy ehhez hasonló helyzetben, hogy ne legyen konfliktus, ők azok a tipikus konfliktuskerülő áldozat típusok. Igen, a kellemetlen történés megmarad, de mégsem úgy, hogy még én lettem leteremtve és szó nélkül el is tűrtem.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.05.27. 11:44:54

@SusanneF: Pedig letezik. Sot, mar szoknya formaban is van. En azert nem szeretem, mert noha egyszer hasznalatos, mindig ugyanaz log a fogason az oltozoben, meg sosem kaptam bontatlan csomagolasut...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.05.27. 19:15:14

Kivizsgáltuk az ügyet, a conclusio a következő.

A meztelenség a patiens hibájából következett be, ő maga vette le a ruháit, az egészségügyi személyzet ebben nem működött közre.

Továbbá megállapítható, hogy a meztelenség, illetve annak egy másik patiens általi visualis perceptioja nem idéz elő kóros folyamatokat, sőt valójában az evolutio során jótékony, normalis tevékenységnek tekintendő.

Kutatások bizonyítják továbbá, hogy egy nővér állományban dolgozó munkavállaló a vizsgált minta mintegy 70%-ában csakis akkor képes egy ajtó átgondolt kinyitását megvalósítani, illetve a patiens kioktatásától eltekinteni, ha a fizetése eléri a minimálbér háromszorosát. Ennek szigorú biologiai okai vannak, és nem kéretik kétségbe vonni.

SAM2 2011.05.29. 17:03:37

Röviden és tömören ez az orvosi és asszisztensi taplóságról szól.Ez nem pénz kérdése,ez az hogy le sem tolják az embert.

Én is jártam sztk- keretein belül többször orvosnál és még sem volt benyitogatás,hogy látogatók,várakozók belássanak,ez a sima bunkóságról,nem törödömségről szól.

Én nem bírtam volna ki hogy ne szóljak be neki,főleg ha még neki áll feljebb és még üvöltözik is.

Azt meg hagyjuk hogy úgyis látta mér férfi ruha nélkül,nekem igen kellemetelen lenne,még akkor is ha nő lát.

Bízotos a panaszkönyvbe bírtam volna és interneten is feltettem volna a nevét az orvosnak és a kórháznak is.Megérdemelnék és leírnám a történetet.

Bunkóság,taplóság ami megy és nem pénzről szól.

Desiderata 2011.05.29. 17:04:36

@SAM2: Miért az orvosnak,mikor az asszisztens volt a tapló?

SAM2 2011.05.29. 17:31:42

Mert az orvos is jelen volt,és semmit nem reagált erre a helyzetre,ő is úgyan úgy látott és hallott mindent.Ő is közbe tudott volna lépni,helyre tenni a kolleginát.Így két ember tapintatlanságáról,taplóságáról beszélünk.orvosnak is lett volna elég nagy hatalma,hogy közbe lépjen és rendre utasítja a kollegáját.

SAM2 2011.05.29. 17:39:14

@Desiderata:

Az orvosnak is reagálni kellett volna,lépnie.Ha az orvos ezt hagyja szemrezdülés nélkül,akkor ugyanolyan hibás.Sőt.

És azért az orvosnak a nevét tenném fel,mert nála történt meg ez az eset és nem tett semmit sem,és a mellett lévő ápoló és asszisztensnők nevét nem írják ki.Pontosítva ezt úgy értem hogy leírtam volna ez xy orvosnál történt,aki mindent látott és hallott,amit az asszisztense művelt,akinek a nevét nem tudom úgyebár és ennek ellenére nem tett semmit.Úgy viselkedett mintha mi sem történt volna.Tehát tényszerűen leírnám a történteket,a panaszkönyvben is leírnám ki volt az orvos,mikor jártam nála,hogy könnyen utána lehessen nézni ki volt mellette asszisztensként.

De ha az orvos úgyanúgy nem tesz semmit,csak hallgat,az majdnem = a beleegyezéssel,az egyetértéssel,akkor úgyanúgy hibázik és semmibe vesz.

Az előző írásom is hozzádszól.Itt ketten hibáztak akár hogyan is nézzük,a dokinak közbe kellett volna lépnie.

Desiderata 2011.05.29. 18:31:28

@SAM2: Nagyon fontos dolog, hogy vitás kérdéseket nem a beteg előtt tisztázunk. Miután a beteg kiment, a kollégát figyelmeztethetjük, de soha nem a beteg előtt ordítozunk vele. Nem rendezünk jelenetet, ez nem a retekklub.
Nagyon is könnyen lehet,hogy miután az ajtó becsukódott, az asszisztens "kapott".

SAM2 2011.05.31. 19:11:51

@Desiderata:

Az írásodból az jött le,lehet te is ilyen jellegű munkát végzel,mert E/3 személyben írtad.

De figyelj veszekedés nélkülis lehetet szólni,rendre utasítani az asszisztensnőt,ilyennek meg sem szabadna történie.

És valószínűleg ez nem az első eset lehetet.
Bocs de tudod milyen megalázó lehetet,most ha magamat képzelném bele,eleve elég szégyenlső vagyok,nem tudom hogy léptem volna úgy ki az ajtón,hogy tudom azok ott kinnt is mind láttak.Sok embernek az orvos előtt sem könnyű vetkőni,mert lehet beszélgetünk,nevetgélünk velük,de ez feszültség oldásként szolgál,és ettől még kényelmetlen azért,ha nem is valljuk be
.
Egy ilyen helyzetet még egy bocsánat kéréssel sem lehetne elrendezni ha velem történt volna.Élje át ő maga is aztán majd meglátjuk hogy fogja érezni magát.

Eleve egy ilyen helyzetnek elő sem szabadott volna fordulnia,ahol ez előfordul,hogy így megalázzák a beteget arról nincs mit mondani.

És egy kicsit a témától eltértően még le szeretném írni:

Mivel itt dolgozol szerintem,vagy ilyen jellegű munkát végzel,gondolj bele,a legtöbb nőt az is zavarja,ha nőgyógyászhoz megy ha nem húzzák el a függönyt,hiába asszisztens mivel csak az orvos vizsgál,elvárható lenne hogy ilyenkor függönyt húzzák el és más ne lásson be,hiába van eg.ügyi iskolája,a vizsgálat eleve igen kellemetelen,elég fusztráló érzés,ott szétterpesztve lenni szerinem.

Azt sem értem nőgyógyászati vizsgálatnál,ha van is távolabb vetkőző,mért nem lehet a vizsgáló ágyhoz alsóneműben bemenni és ott lekapni gyorsan,azért az igen kellemetelen hogy meztelen fenékkel vonuljon végig az ember a vizsgálóig.De ez csak egy apróság,nem eget verő valami,amit ne lehetne megoldani.

Az a baj,hogy elfelejtik igen hamar az e.ügyben dolgozok,ha nem saját magukról,családjukról van szó,hogy az emberek többsége azért nem szeret vetkőzni,eleve hiába orvos elég kellemetelen mégis,és nem veszik ezt figyelembe.
Hallottam olyanról hogy vizsgálat közben,urológiáról beszélünk,simán csak úgy benyitottak és neki álltak kávézni,szerencsétlen foszer meg ott állt alul semmiben,ami szépen összezsugorodtott zavarában.

Azért ilyennek sehol sem szabadna megtörténie.

Amikor meg intim területet érintünk,vagy még jobban ki kell vetkőznie,ill. le kell vetkőznie a betegnek akkor meg még inkább ügyelnie kellene hogy legyen valamiféle intimitás,ne átjáróház legyen,meg csak a feltétlenül szükséges ember mennyiség legyen bennt.

Lehet nekik megszokott a meztelen test látványa,de fordított esetben ha választhatnának szerintem ők is inkább 1 embert választanának,mint hogy 3-4 keveregjen bennt fölöslegesen.Meg ugyanúgy zavarban lennének ha velük történe ilyen,mert nekem is van eg.ügy-ben végzett osztálytársam és elárulom igen már nem dolgozik ápolónőként ott,1 évig dolgozott csak,de nagyon szégyenlős.

Nem téged akartalak bántani,valószínűleg nem ilyen vagy,de egyre többször fordulnak ilyen esetek elő.Ha valaki bármilyen mértékben is de le van vetkőzve akkor nem átjáróházként kell kezelni a renderőt,még ha óvodásgyerekről lenne szó,akkor sem.

A lényeg,bár elkanyarodtam ilyennek meg sem szabadott volna történie.

Leroi 2011.05.31. 19:20:58

Ezek a pucér posztok már kötelezőek errefele...
Nem tudom hol olvastam, hogy a nők hatványozottabban exhibicionisták a férfiaknál és a klasszikus női prűdéria, ami évszázadokon keresztül "hagyomány" volt, csak egy vaskos, hazug mese...
A természet igenis egy igen erős nemi csalival ruházta fel a nőket, amelyet szívesebben alkalmaznak mint nem, ha a férfiak magukhoz édesgetése a cél.

Dr.laikus PhD 2011.05.31. 20:13:58

@Leroi:

Talán nem a nőgyógyászt akarja evvel elbájolni...

Én "csak" onkológiára járok. Rendszeresen kell az adminisztrátornak az orvossal kooperálni, leletet bevinni, gyógyszert, beutalót aláíratni.
Kopog az ajtón, mondja a nevét és MEGVÁRJA amíg azt mondja az orvos, hogy szabad.

Műtét után vizsgált az orvosom, valamiért ránk nyitott az adminisztrátor.
Ismerjük már egymást, jókat hülyülünk együtt, oldjuk a fáradtságát a rengeteg munkáját.
A hátamat látta csak, meg engem már nem zavar a dolog, kiírtam itt a blogon, megbékéltem vele, élni akarok. Jó fej vagyok én így is... :DDD

Csendesen csak annyit szólt az orvos, ne haragudj, most nem jó, várj egy kicsit légy szíves. Szegény annyira zavarba jött, nem győzött bocsánatot kérni később. Tőlem.
Így is lehet.

Eszméletlenül sokat dolgoznak, megállás nincs, kívülről tud engem és mégis minden alkalommal elolvas mindent, ha kezelés van, kétszer nézi át mit rendelt milyen dózisban, mi van benne, előzőhöz képest mik voltak az itthoni tünetek. Van idő megnyugtatni, két mondatban rákérdezni kinek van szükséges segítségre. Nekem vagy a családnak...

Lehet ezt jól is csinálni. Ez nem egy pénzes szakma. A hátralévő életünk köt össze minket. Minden kedvezmény dacára drága egy kór...

Leroi 2011.05.31. 20:23:52

@Dr.laikus PhD:
Az én szakrendelőmben két adminisztrátor van, iszonyatos sok beteget nézek meg egy szakrendelés alatt, persze nem pucér egyik sem, mármint a betegek vizsgálat közben, úgyhogy az adminisztrátorok jelen vannak. A titoktartás őket is kötelezi, mindketten nők, de egy férfiderék vagy hát, netán gatya egyiket sem zavarja, a férfit sem akit éppen vizsgálok.
Az itt feltálalt esetek mozgatóereje a hisztériás hatáskeltés, a tömegmegbotránkoztatás és hangulatzsonglőrözés, én az ilyesmit csak egy ponyva olcsó, értéktelen butaságához tudom hasonlítani.

Leroi 2011.05.31. 20:24:49

@Dr.laikus PhD:
Természetesen Neked javulást kívánok és nagyon jó, nagyon lelkes és humánus orvosokat...

SAM2 2011.06.01. 20:18:57

@Leroi:

Ha orvoshoz megyek mindegy milyen vizsgálat céljából nem a csábítás a célom,ahogy senkinek sem.

Engem akár köti a titok tartás akár nem jobb szeretem ha egészségügyis személy van jelen még ha adminisztrátor is,meg ha nincs bennt tömeg vizsgálat alatt.

Abban meg nincs semmi prűdéria,ha egy oda nem illő személy,másik beteg előtt nem szeretne bárki is meztlenül mutatkozni,vagy amit itt írtak,hogy ki nyitja a ajtót és az össze várakozó mindent lát.ez egy totál normális elvárás lenne.

Nem hiszem hogy kitaláció lenne,mert én már valahol leírtam szereitem 8.-as koromba gerinc vizsgálatra mentem, én kértem a vizsgálatra utalást és ott is nekem kellett az orvosnak szólni hogy legyen szíves az ajót nyitógatást befejeztetni,mert minden ajtó nyitásnál a folyoson ülök beláttak,nem volt külön vetkőző,és nem értette mért nem vetkőzők és akkor közöltem még azt is hogy a függönyt nem lehetne elhúzni mert velünk szemben ablaktisztó munkásot vannak,ahogy én láttom őket,őgy ők is engem.

Persze ezt inteligens hangnemben tettem és semmi felháborodás nem volt benne,igazat adott és diszkrét módon lezajlott minden,de az is igaz meglepődött hogy szólni mertem.

Vannak normális orvosok,ahol eddig jártam ott azért mindig törekedtek arra hogy minnél kevésbbé legyen kellemetlen a betegnek és nézték az érdekeiket is,de egyre többször hallani még ismerősőknél is az ilyen oda nem figyelésről,meg kellemetlen helyzetbe hozáról.

Azért ha ez a történet igaz,akkor igen durva.Ott áll valaki egy polóban,bugyi nélkül aztán kinyitják az ajtót és a folyosonyi beteg előtt villog a ......
Akinek ez nem megalázó annak nem tudom hogy mi az.

SAM2 2011.06.01. 20:22:18

@Leroi:

Ha a hátam egy adminisztrátor meglátja nem zavar,de ha már pucéron látna azért az zavarna.

Más ha a nő kollegák alsóneműben láttnak,vagy félmeztelenül egy férfit,a strandra is így jár és más lenne,ha tök pucéron.

Azért az sem mindegy eg.ügyi végzettségű kollegák vagy sem.Engem zavar amikor megtudom hogy nincs olyan végzettsége és mégis végig nézi a vizsgálatot,mert nálunk régebben az egyik helyen pont az íróasztallal szembe állították a vizsgáló asztalt,igen kellemes volt mondhatom.

GonoszMostoha 2014.03.30. 19:34:07

Az a baj kedves levélíró, hogy nem rikoltottál, sikoltottál, keltél ki magadból, estél neki a nővérnek, orvosnak, és nem volt veled életed párja, aki kicsit üssön is, ha kell. Nem feltétlenül embert először, lehet az egy monitor is, vagy a nővér melletti ajtófélfa, csak úgy, az erőviszonyok érzékeltetése miatt.
Egyébként tapasztalat: ha egyedül van az ember kiszolgáltatott helyzetben és még nő is, és még hallgat is, ha valami negatívum éri, akkor ez a durva helyzet. Tessék már a szájacskát kinyitni!

GonoszMostoha 2014.03.30. 19:39:10

Ismerősöm szívultrahangra ment, bejött a helyi technikus, aki éppen akkor akart karbantartani egy - egyébként használaton kívüli - monitort, amikor a vizsgálatok kellős közepén tartottak. Az ismerős hölggyel együtt már több másik hölgy is ült bent derékig meztelenül.
Az ismerősöm először halkan szólt, hogy
1. egyedül kíván bent lenni a vizsgálaton, őt nem érdekli a többi páciens gondja, akkor sem, ha egyneműek, és feltehetően a többi (egyébként vágóhídi birka módjára) ücsörgő és a vizsgálatra váró nőt sem az ő baja.
2. ha a férfi technikus 1 mp-en belül nem húzza ki a csíkot, elkezdi a telefonján rögzíteni a történteket, és akkora pert akaszt a nyakukba, amilyet még nem láttak. Mellesleg, van hozzá pénze és ideje is.

2 mp-en belül üres volt a vizsgáló, mogorván, de tisztességesen megcsinálta a férfi doki a vizsgálatot.

Mire felöltözött, a többi birka újra bent kígyózott 5-ös csoportban a vizsgálószoba sarkában. Na, van, aki semmiből nem tanul, ez így lesz a választásokon is.

Tempus-Anh 2014.03.31. 11:56:47

@GonoszMostoha:
A betegtársait birkának néző és a problémáikat semmibevevő némber minden, csak nem empátiát megérdemlő személy.
Amennyit ő oszt másoknak, annyit érdemel és kap.
Szemet szemért, fogat fogért.
Egy rég elfeledett nagy könyvben ez benne van, attól függ, ki hogyan forgatja.
Akinek pedig ideje és pénze van pereskedni, talán vizsgáltassa meg magát az ügyvédjével.

A "pert akaszt a nyakukba" című sci-fi elbeszélést pedig gondolja meg ötvenszer is, mert az nem biztos, hogy az ő szájíze és fantáziája szerint zajlana.
:)

Tempus-Anh 2014.03.31. 11:59:35

@GonoszMostoha:
"Az a baj kedves levélíró, hogy nem rikoltottál, sikoltottál, keltél ki magadból, estél neki a nővérnek, orvosnak, és nem volt veled életed párja, aki kicsit üssön is, ha kell."

Feltételezem, hogy ez csak nálatok, Szenegálban működik így. :)
Oszt hatóságról és erőszakos bűncselekmény miatt kiszabott büntetésről hallottál már?

GonoszMostoha 2014.04.03. 15:03:41

@Tempus-Anh:
Igen, mindenki BIRKA, aki szó nélkül hagyja azt, ha sérelem éri.
Nem, nem Szenegálban, kismagyarhonban történik pl. olyan, hogy a kisebbségi szülő beront az orvosi szobába, kipenderíti az éppen ott lévő szülőt gyermekestül (a doktornő habogni sem tud és mer), merthogy az ő fia most jött a krházból és azonnal írjon fel neki mindent a doktornő, amit csak kér. Doktor néni vinnyog, hogy a kedves éppen vizsgált beteg az anyukájával legyen szíves menjen ki, hadd intézze már el ezt a "türelmetlen" anyukát.
Rémült és levetkőztetett kisbeteggel anyuka ki, szerencsére apuka viszont be, először érthetően és világosan megmondva barnának, hová menjen, és mit csináljon, majd amikor a kedves nejét lek...zák, akkor üt. Nem nagyot csak kicsit, orr nem szakad be, majd hívja a zserukat is. Rend őreivel beszél a dokinéni is, mivel barnabőrű visít, hogy az ő gyerekét nem akarják ellátni (kiderült, hogy túlzabáltatott 15 évesről volt szó, akinek a fogyókúráját kellett volna a háziorvossal és védőnővel egyeztetni, természetesen nem azonnal, és a kórházból csak annyi volt igaz, hogy a sebészetre vitték be a gyereket a barna családtagok, ahol kb. 15 perc alatt megállapították, hogy a fiatalúr húzhat haza, hagyja abba az egészségtelen zabálását).
Rendőrök közölték, ha nem folyik vér, szarnak bele, különben is ismerik barnáékat, mindenért rikoltoznak és jogtiprást látnak, ha odaütött a férj, akkor tegyen feljelentést a barnabőrű, ők meg feljelentik hatósági személy elleni erőszakért őket. (Ahogy írtad is.)
Barnabörű ezt hallva csöndesedik, már csak a folyosón üldögélve anyázik és k..zik, viszont a kisgyermek vizsgálatát be lehetett fejezni.
Ja, és ez Zuglóban történt.
Tanúként voltam jelen, és még legalább 5-6 fő a gyermekével együtt.
Mindannyian örültünk, hogy kiállt az apa a gyeermekéért, és nem tűrte BIRKA módjára, hogy a félmeztelen kicsijét kirakják vizsgálat közben az orvosi szobából egy tahó, szart sem érő valaki miatt. Később doktor néni még mindig vinnyogva közli, hpgy hát ez mindennapi eset, már hozzászokott... A BIRKÁJA....

Pert pedig lehet nyerni, de csak annak, aki nem BIRKA és van ereje végigcsinálni a tortúrát, és megfelelő bizonyítékai vannak.

Tempus-Anh 2014.04.04. 18:04:20

@GonoszMostoha:
Értelek már. És bocsánat, hogy félreértettelek. Igen, pontosan így van, ahogy írod...

szsuzsanna 2014.04.09. 11:06:46

Meg lehet! -és meg KELL oldani!!!
-pl.:"vetkőzőfülke": -nálunk: -belülről!: -"RIGLI"=tolózár, -PEDIG!:-ez "csak Gyermekkórház", -+"ambuláns szakrendelés" is ugyanitt...

szsuzsanna 2014.04.09. 12:01:07

-bocs., rövid akartam lenni, de, így nem biztos, hogy egyértelmű voltam...
-tehát: a vetkőzőfülkékbe, belülről, a kinti folyosó felé nyíló ajtókra szereltettük, a fenti "tolózárt", hogy senki ne tudjon "becsörtetni, rátörni", az ott vetkőző-öltözőkre...
-akik, akár néhány naposak, de akár "nagykorúak" is lehetnek, kísérővel, vagy anélkül...

-NEM és NEM tudjuk elfogadni a "felnőttgyógyászatban" -szinte, állandóan előforduló, megalázó, rémes -"csoportos-vetkőztetős", azután hosszan -"ott-várakoztatós", -vizsgálat alatt, többek által, "kihallgathatós", és egyéb -"módszereket"...

-és, nem "köll a rizsa", -nálunk is, -(nagy megye, naponta, rengeteg beteg, de legalább igyekszünk...)

Tempus-Anh 2014.04.09. 14:36:35

A címet úgy is lehet értelmezni, hogy körülöttem mindenki pucér és mind engem bámulnak.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása