8 órás megalázó várakozás

2011.05.11. 13:24

Sziasztok!

 

A minap egy iskolai baleset során 7 éves kisfiam szemébe véletlenül belekapott az egyik osztálytársa. A szeme elég csúnya lett pillanatok alatt, az osztályfőnöke egyből hívott minket, hogy bevérzett a kicsi szeme, vigyük haza az iskolából és onnan a szemészetre. Mivel én nem tudtam elszabadulni a munkahelyemről, a férjem kocsiba pattant és rohant hozzá. Ahogy meglátta a gyerek szemét, látta, hogy elég nagy a baj. Valóban rettenetesen be volt vérezve a szeme és nagyon fájt is neki.

 


Férjem felhívta telefonon a háziorvost, hogy mi ilyenkor a teendő, aki a János kórház szemészeti osztályát javasolta, azt tanácsolta a férjemnek, hogy vigye oda a gyereket, beutaló nem kell ilyen esetben. 12 óra után néhány perccel érkeztek meg a kórházba, és jelezték a szemészeten, hogy mi történt. Azt mondták, várni kell. 4, azaz négy óra elteltével még mindig ott ültek és vártak, közben a férjem többször hívott telefonon és mondta, hogy még mindig ott ülnek, mintha ez volna a világ legtermészetesebb dolga.


5 órakor végeztem a munkahelyemen és mivel a gyerek még mindig nem kapott ellátást és még mindig ott ültek a férjemmel a szemészet előtt, én is odamentem, fél 6 környékén értem oda, vittem a gyereknek inni és ennivalót, de egyre nyűgösebb volt. A szeme tényleg rettenetes volt. Bár a férjem is próbálta sürgetni az eseményeket, többször szólt, hogy ott várnak dél óta, én is megpróbáltam tenni valamit az ügy érdekében, de nem jártam sajnos sikerrel.Azt mondták nem éppen irodalmi stílusban, hogy várjunk tovább, majd sorra kerülünk, amikor eljön az ideje ( a k. anyjukat, nem értik, hogy majd sorra kerülnek?). Mit tehettünk volna mást?


Este fél nyolc tájékán, amikor már csupán fél óra volt a rendelési időből hátra, be kell valljuk, a férjemnél (és nálam is) elszakadt a cérna. A gyerek ekkor már nagyon nagyon rossz állapotban volt.A férjem elég erélyesen kifejtette, hogy lassan 8 órája várja a gyermekünk, hogy megnézzék a szemét. Végre nagy nehezen sikerült elintézni, hogy a szemész doktornő végre fogadja a gyereket.


Az első kérdése a vizsgálat után az volt, hogy miért nem hoztuk a gyereket előbb. Elmagyaráztuk, hogy a nap egyharmadát ott töltötte a gyerek a rendelő előtt, arra várva, hogy ellássák. A doktornő sajnálkozott ezen egy keveset, majd felírt egy szemcseppet és már készen is voltunk. Azt mondta, hogy azzal csepegtessünk a gyerek szemébe és 5 nap múlva hozzuk vissza a gyereket.Agyrém.


A szemcsepp egyébként nem nem sokat használt, de abban biztosak voltunk, hogy nem visszük vissza a gyereket, nem tesszük ki még egyszer őt és magunkat sem ilyen tortúrának. Egy másik kórházba mentünk vissza, ahol érdekes módon pillanatok alatt fogadtak bennünket, kedvesen, ember módjára viselkedtek és felírtak egy másik szemcseppet, ami rendbe hozta kisfiam szemét. Nem volt anyázás, órákig tartó várakozás, minden flottul zajlott. így is lehetne.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SusanneF 2011.05.11. 14:11:05

@Leroi:
Mindenhol így kellene lennie.
Amúgy 15-20 éve még előre vették,aki sérült gyermekkel volt!

Azt akkor sem értem,hogy ha kinéz az asszisztens,látja a gyermek szemét-hogy-hogy órákig -ráadásul nem is kevés óráig!
lehet várakoztatni????

Ilyenkor jön belőlem a kérdés:
Ha a barátnője kisfia lenne a sérült,akkor???
Ilyen nincs,és mégis van....!!!

sárga nyúl 2011.05.11. 14:26:44

Miért nem mentek a kerületi szakrendelőbe? Én mentem egyszer szemsérüléssel, félóra alatt fogadtak. (Előtte telefonon megkérdeztem, mehetek-e.)

Desiderata 2011.05.11. 15:51:53

@Leroi: Nálunk meg úgy van,hogy bejön az SBO-ra a sérült szemű, megnézem én, ellátom én és nem kell hozzá szemész. :)

Egyébként hosszú a várakozási idő emberek? Kevés az orvos, az ápoló?
Akkor talán tényleg legyen annyi a kukás fizetése,mint a kezdő orvosé, aztán majd meglátjuk egy év múlva hogy fogtok sírni,hogy bárcsak mindössze 8 órát kellene várakozni...

Irkutszk 2011.05.11. 15:54:09

Ez szerintem is sürgősségi eset, nem jó helyre mentek. Sajnálom a várakozást. Én is úgy emlékszem, hogy a szemészet mindig el van úszva.

Károgó Kritikus 2011.05.11. 16:27:54

Azért ez elég szörnyű lehetett egy viszonylag kisgyerekkel, de felnőttként sem lehetett egyszerű. Szemészet miért van elúszva mindig?

kendike 2011.05.11. 16:30:14

Azért ennyit várni sehol sem normális szerintem.

Irkutszk 2011.05.11. 16:32:05

@Károgó Kritikus: Én egyszer akartam elmenni szemészetre, az üzemorvosi vizsgálat keretében, egyszerűen nem jutottam be. Rengeteg beteg volt.

Károgó Kritikus 2011.05.11. 16:33:36

@Irkutszk: CSak az okát nem értem. Ennyi embernek van gondja a szemével?Népbetegség?

egygrafikus 2011.05.11. 16:40:47

Évekkel ezelôtt hasonló helyzetben nálam egy óra után szakadt el a cérna, bekopogtam a rendelôbe és tôlem telhetô módon udvariasan megkérdeztem a kórház igazgatójának a telefonszámát, mondván, szeretném megkérdezni tôle, normális-e az, hogy egy vérzô fejû kisgyerekkel itt ülök a folyosón. Érdekes módon azonnal behívtak...

Öreg Sam 2011.05.11. 16:44:10

Amatőrök!
A multkor arra ébredtem,hogy a bal szememet elöntötte a vér.Nem fájt,de iszonyú ronda volt.Kellőképpen megijedvén kiügettem a szemklinikára,és NEM az ORVOSNAK,hanem a recepciós csajnak dugtam 2000 -t,az inaszakadtából rohant be a rendelőbe,kb 3 perc mulva már szólitottak :)
Tudom,szemét alak vagyok,de kreativ és hatékony! :)

Aliem 2011.05.11. 16:48:25

Jó kép az átlagos magyar beteg hozzáállásáról! A tisztel állampolgárok ebben az országban (képviselőik áltak) havi nettó 120 ezer forintot szavaztak meg az orvosoknak, és utána még csodálkoznak hogy 8 órát kell várni? Örüljön a tisztelt levélíró hogy egyáltalán találtak szemorvost. Nem sokáig lesz ez így, még egy két év és tényleg nem marad orvos az országban. Most mondom előre, az azt jelenti hogy hiába hívsz mentőt nem jön ki, hiába mész be a kórházba nem lesz aki elláson. És erről legkevésbé az orvos tehet. Majd ha nem "kukás" fizetésért kell hülyére dolgoznia magát az embernek akkor talán javulni fog a helyzet, addig ne várjatok mást csak kivándorlást. Nagy mértékben. És nem mondjátok hogy ti nem tudtok elleni tenni, nem is akartok.

craslorg 2011.05.11. 16:53:10

@SusanneF: Kardiológia intenzíven az orvosok és az ápolók is roppant odaadóak és megmentették az életemet úgy (3 önmagában se egyszerű bajom volt egyszerre), hogy kb 10% esélyt adtak rá. Vass Katalin doktornő volt, akinek azóta is áldom a nevét. Szigorú, határozott, de mindemellett roppant segítőkész és kedves.

Reggie 2011.05.11. 16:54:45

Erdekes mindig ez van. Engem gyerekkoromban, amikor bevittek az iskolabol (a szuleim) a fehervari uti rendelobe agyrazkodas gyanujaval, kb. fel orat varakoztattak azzal a cimszoval, hogy takaritanak. Tobbet azert nem sikerult, mert apamnak felment a pumpa es elkezdett leorditani minden feherkopenyest. Erdekes ekkor rogton tudtak fogadni. Teszem hozza mondtak, hogy annyira sulyos agyrazkodasom van, hogy az asztalrol se mozduljak, jon ertem a mento es visz a korhazba.
Ugyhogy ez a szarunk a gyerekre es a surgos esetekre hozzaallas mar eleg regota megvan, pedig kb ket evtizeddel ez elott, azert aranyaiban jobban kerestek az orvosok. Ebbol is latszik, hogy ez naluk mentalitas(vagy talan mamar az eleterzes a divatos szo) es nem penzkerdes.

Aliem 2011.05.11. 16:58:06

@Reggie: Mentalitásról csak annyit: "Apámba felment a pumpa és elkezdett leordítani minden fehérköpenyest". Gartulálok, igazi macho, példaértékű apuka. Súlyos agyrászkódás gyanú az nyilván mindennél fontosabb.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.11. 17:00:32

@Öreg Sam:

Igen.. és ezért több évnyi börtön jár... egy jogállamban...

Terézágyú 2011.05.11. 17:01:51

@Aliem:
Teljesen... akarom mondani tejesen igaszad van... énse keresek sokpézt, ezér én is leszarom a zügyfeleket... Aszigaz hoty én nem tetem hipokrátevő eskütt, de mindeggy.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.11. 17:02:36

Maga az az agyrém, hogy legalizálva van a különösen kiszolgáltatott helyzetűtől a kenőpénz elfogadása, és a helyzetéből adódó zsarolási lehetőség...

Más államokban ezért magasabb büntetési tétel jár, mint az előre kitervelt gyilkosságért...

Aliem 2011.05.11. 17:10:08

@Terézágyú: Szó nem volt arról hogy leszarja bárki is az ügyfeleket. Nincsen orvos érted? Ismétlem, nincsen orvos aki fogadja a beteget a kórházba. Jó lenne ha ez eljutna az emberek agyáig. A Hypocrates-i eskü szintén zseniális érv, ezek szerint meg van a megoldás mostantól kezdve a munkaügyi problémákra, sztem minden kukás, bolti eladó, bkv ellenőr stb tegyen esküt, és akkor onnantól kezdve nem kell nekik fizetni ellenben számon lehet rajtuk mindent kérni, hiszen megesküdtek....

Öreg Sam 2011.05.11. 17:15:41

@Con Storm:
Szerinted ez egy jogállam?
Al Capone,meg keresztapa sirva könyörögnének a know-how ért.
Még a mult évezredben volt nekem egy öreg mentorom. Kedvenc mondása volt: tanuld meg,hogy farkasok között farkasul kell üvölteni!

Terézágyú 2011.05.11. 17:22:55

@Aliem:
Szerintem legyen benne minden hozzászólásodba, hogy "kukás"... :)

borso 2011.05.11. 17:25:00

annyiszor elmondtam már de soha senki nem figyel rám. Ilyen esetben a mentőket kell felhívni az óvodából/iskolából nem a halálkórházban(János) ücsörögni 8 órát. Kicsit ki kell színezni a történetet és 3 perc alatt ott a gyerekmentő. És még mielőtt elkezdenek jönni az "elveszed mástóla mentőt" tipusú dumák jobb ha tudjátok a mentő 5 perc alatt az ügyeletes kórházba viszi és sürgősséggel azonnal vizsgálni fogják. És azalatt a 15 perc alatt amig ez lezajlik senkitől nem fog mentőshelyet elvenni!

Aliem 2011.05.11. 17:28:21

@Terézágyú: Szerintem sikerül a lényegre koncentrálnod. (kukás)

Aliem 2011.05.11. 17:32:57

@borso: Meg ahogy azt te elképzeled. Ki kell egy kicsit színezni a történteket máris ott van Budapest egyetlen gyerekmentője. Reméljük közben nem a gyereked/gyermekkorú rokonodat üti el a 7es busz. Egy ilyen történet minimum 1 órára kiveszi a gyerekmentőt a szabad autók közül (hidd el, sokáig mentőztem). egy nap 24 órából áll és él itt 2 millió ember. Napi 20 esetnél többet nem tud egy autó ellátni. Számolj utána...

Káin 2011.05.11. 18:04:14

Nem tudom, de 8 órát egész biztos, hogy nem várnék. Keresnék valami másik megoldást, másik alternatívát.

Káin 2011.05.11. 18:05:05

@Con Storm: Nem mindig old meg mindent a pénz, ezt saját tapasztalatból mondom. No nem azért, mert nekem annyira sok van belőle...

Stomi 2011.05.11. 18:08:34

Ne, engen igen nyudodt embernek tartanak a környezetemben, de, ha a gyerekkel ezt kellene átélni, azt csak 1 órát tartana. Utána a gyerek mellett az orvos is ott ülni, szintén véres szemmel. Az meg felháborító, hogy sokan összefüggést hoznak a fizetés és az ellátás minősége között. Pár ember szétrohad a melóban 100 nettóért, sőt minimál bérért (diplomások is). Ha valaki munkát vállalt tegye oda magát, ez jellem kérdése. Azt a gerinctelen szemetet, aki bevállalja a melót aztán aláírás után szabotál, meg pofázik munkatáborba küldeném. Orvosmaffia, hálapénz, méghozzá törvényesen. Gratulálok.

Öreg Sam 2011.05.11. 18:20:22

@jágör68:
Én egy szóval sem mondtam,hogy a 2000 dugott pénz európai megoldás!
DE! Biztos vagy te abban,hogy ez itten Európa?
Mint fentebb irtam: farkasok között farkasul kell üvölteni!
Anno elkezdődött volna valami,nem állitom,hogy a legfrappánsabb megoldás,de legalábbis valami tudatot plántált volna az emberekbe. Megnépszvaztátok,hogy ne legyen 300 Ft-os jelképes vizitdij,mert az a zemberek kiszipolyozása.Én ritkán járok a házidokihoz saját jogon,85 éves anyám gyógyszereit szoktam 2 havonta feliratni,akkor megyek. Szegény doki elhullatta már minden haját,mert a környék öszzes "kávénénikéje" a váróban beszéli meg a napi ügyeit,gyakorlatilag érdemi munkája nincs is az adminisztráción kivül.Merő önvédelemből ő is a VS (védd a segged) mozgalom tagja,mert adminisztráció hiján nem kap pénzt.Távol álljon tőlem,hogy fogadatlan prókátora legyek az orvosoknak,de ami itt megy,az valóban arcpiritó!
Van egyetemi adjunktus ismerősöm/barátom,aki a folyosón! tart angolul órákat a külföldi diákoknak,mert a klinikán nincs egy tisztességes szoba,ahol leülhetne velük.
A bőrklinikán egy elismert professzor asszony demonstrációra kért meg,elvállaltam,hátha a mostani diákok fogják feltalálni az ellenszert.
A demonstráció az alagsorban volt,mindenféle hütő-fütő csövek között!!!
Mindez egy Európa hirü klinikán,nemzetközileg is elismert orvosokkal!
Normális ez???

jágör68 2011.05.11. 18:25:16

Na hova lettem már megen?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.11. 18:26:51

@Öreg Sam:

A vicces, hogy olyan adminisztrációs terheik vannak, amik az EU-s adatvédelmi jogba ütköznek!

Pl. nem regiszrálhatnak egészségi állapotra, viselkedésre és egyéb dolgokra jellemző adatokat, csak a beteg írásos engedélye alapján és.. nem lehet általánosítani...

Nem hogy milyen gyógyszert szednek meg stb...

jágör68 2011.05.11. 18:30:30

@Öreg Sam:
Nekem nem kell magyaráznod az EÜ problémáit, pontosan tudom :D
A 300 Ft vizitdíj akár jó is lehetett volna,
DE:
-bele kell írni a VÁLASZTÁSI programba
-el kell magyarázni, hogy az hangyaf*ngnyi pluszforrást sem jelent, csupán az indokolatlan szociális jellegű orvosi viziteket csökkentse
-meg előtte nem 300 MILLIÁRDOT kell kivonni, aztán hatalmas pluszforrásokról hadoválni a 300 Ft- tal- amit ugye pont az NEM volt KÖTELES fizetni, aki amúgyse fizet semmi TB-t. Csak a TB- t fizetőket sarcolták meg még 1x, a többiek szociális indokkal megint kimaradtak (pl: bodzásék)

Káin 2011.05.11. 18:30:37

@jágör68: Vagy blogmotor, vagy a cenzorok keze :).

Csalamádé 2011.05.11. 18:45:36

Azért ez nem semmi, sajnálom a posztolót. Én biztos, hogy sajnos sokkal agresszívabban reagáltam volna és nem 8, hanem akár két óra után.

Csalamádé 2011.05.11. 18:46:04

Azért ez nem semmi, sajnálom a posztolót. Én biztos, hogy sajnos sokkal agresszívabban reagáltam volna és nem 8, hanem akár két óra után.

SusanneF 2011.05.11. 18:51:12

@craslorg: Mármint János kórház?:)

Öreg Sam 2011.05.11. 18:55:50

@jágör68:
Természetesen igazad van,de én sem hazudok.
A 300 Ft(2 doboz közepes minőségű sör ára)arra lett volna valami kezdet,valamiféle elvetett mag,hogy a zembereket egészségtudatra nevelje.
Anno Bokrost leugatták,mikor tandijról beszélt. Én helyeseltem,engem is leugattak,még a barátaim is.
Hol tart ma a tandij????
Ha piacképes tudást akarsz szerezni,bizony nem semmi.
Nem vagyok Fidesz fan,de igenis meg kell szüntetni a párhuzamos könyvtár-ruhatár-büfé-kommunikációs szakokat,vagy legyenek önköltségesek!
No politika,ez egyszerű logika.
Lenne megoldás a "bodzás" honfitársaink problémájára is,csak kb.60 éve pártfüggetlenül senki nem meri felvállalni....
Nem vagyok szakértője a témának,csak szenvedője a mostani rendszernek.
Saját kútfőből:magánbiztositási alapokra helyezném az egész EÜ ellátást.
Ne fizettessen a munkáltatóval az állam járulékot,bizza rám(mint felnőtt döntésképes polgárra) hogy mennyit fizetek,világosan legyen leirva,hogy ezért mi jár?
Ha csak a kötelezőt fizetem,járjon közkórház,ha többet,sokkal többet,akkor járjon külön szoba,külön klotyó,telefon,internet,usw...

Desiderata 2011.05.11. 19:09:17

@borso: Juj, de jó lenne, ha az indokolatlan mentőhívásokat, meg a hasonló "kiszínezett" mentőhívásokat kiszámláznák az ügyfélnek.

@Stomi: Nem tudatosul benned , látom. Hát megfogalmazom egyszerűen,hogy értsd:
ha 4 ember a McDonaldsban 500 hamburgert süt meg 1 nap alatt, akkor amikor már csak kettő megy el dolgozni,mert kevés a fizetése,és jogában áll azt mondani,hogy én ennyiért nem dolgozok, akkor a maradék kettő munkás 250 hamburgert fog megsütni.
Mit csinál ekkor egy jó vezető? Emeli a fizetést, juttatásokat ad, stb.

Ellenben itt a 4 dokiból kettő felmond, a maradék kettő doki feleannyi beteget tud ellátni,mint előtte. Ennél többet akkor se fog tudni ellátni,ha te veréssel fenyegetőzöl. Legfeljebb holnap felmond a 2-ből még egy,mert pár km-rel arrébb 10x annyit fizetnek, betartják a munkaidőt, és aki beteg veréssel fenyegetőzik, azt kitiltják a kórházból mindörökké, ámen.

Érted?

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.05.11. 19:13:22

A János kórháznak szép a parkja, kb. ennyi a jó benne. :S

egygrafikus 2011.05.11. 19:22:17

Hogy azért pozitívat is írjunk: pár hónapja a fiamnak nagyon elkezdett fájni a lágyéka, és miután kiskorában enyhe sérvet diagnosztizáltak nála, picit betojtunk. Elmentünk a Heim Pál kórházba, az ambulanciára. Pultnál nôvérkénél bejelentkezünk, majd leülünk és a tömeget látva felkészülünl a hosszas várakozásra. Kb tíz perc után szólítanak, jön egy nôvér, hogy akkor ô most megvizsgálná a gyereket, mi is a baj. Megtapogatja, hümmög, mondja hogy hívja a sebész kollégát, várjunk. Újabb tíz perc után szólítanak, bemegyünk kedves fiatal doki, mondja, hogy ô nem sebész, de megnézi addg is, amíg jön a sebész. Megnézi, szerinte nincs sérve, de addigra jött a sebész, aki szintén megnézte, nyomkodta, nincs baj, valószínûleg csak meghúzódott. Mindezt kedvesen, villámsebesen paraszolvencia nélkül. Az, tökéletesen mûködik, hogy egy szakképzett nôvér megnézi az érkezôket, és beosztja, kinek kell sebész, kinek belgyógyász, kinek szemész, stb. Így is lehet...

drbrada 2011.05.11. 19:30:48

@Terézágyú: Olyan, hogy hyppocratesi eskü,
már régen nincs, mivel a tartalma nem felel meg a mai viszonyoknak.
Orvosi eskü, na az van.
De ez sem tartalmazza, hogy magyar orvosnak magyar betegeket kell ellátnia a belét szétdolgozva ,igen, kukás bérért.
Úgyhogy a magyar orvos felmond a munkahelyén, és ott látja el a betegeket, ahol anyagilag és szakmailag is megbecsülik.
Az orvosi esküje értelmében.

Leroi 2011.05.11. 19:32:58

@Desiderata:
Ez így nagyon is dícséretes!

jágör68 2011.05.11. 19:34:07

@egygrafikus:
Igen, ez egy jó megoldás lenne- már ha volna nővér/ ápoló utánpótlás...
Ennyiért, ilyen körülmények közé nem jönnek.
@drbrada:
Jaja. Van a sokak által felemlegetett hippokrátesziben olyasmi is asszem, hogy
- eret nem vágok
- hasi kórságokat meghagyom a sebészeknek

:DDDDDD

Kb 50%- kal kevesebb lenne a munkánk, ha betartanánk:DDDD

Leroi 2011.05.11. 19:34:27

@drbrada:
Én még a Hippokratészit tettem le...:)
Apolló, Aszklépiosz, Hügieia, Panakeia stb. mind benne voltak...:)

Leroi 2011.05.11. 19:35:11

@jágör68:
És hólyagkövet sem operálok...:)

drbrada 2011.05.11. 19:36:09

Te olyan régen végeztél?
Nekünk már nem az volt:)Pedig 96-ban végeztem.

Irkutszk 2011.05.11. 19:47:51

@jágör68: Hm, akkor innen ered, hogy Angliában a sebész nem Dr, hanem Mr :)

Öreg Sam 2011.05.11. 20:03:29

@Leroi:
@drbrada:
Figyelmetekbe ajánlanám Bóka László:Eskü c. regényét :)ha már megtaláljátok valamelyik antikváriumban,vegyétek meg mellé az Alázatosan jelentem c müvét is!
Bóka eredetileg filológus,meg történész,meg akasztott ember volt,de ez a két regénye fantasztikus,szerintem érdemtelenül kukába dobott alkotás.
Hosszú,unalmas ügyeletekben jó olvasmányok,kizárólag azoknak ajánlom,akik nem lapozzák át Jókainál a szén keletkezésének unalmas(?) leirását! :D

Bikli néni 2011.05.11. 20:10:48

János kórház... ehhez sokkal többet nem is lehet hozzáfűzni.
Remélem, minden nyom nélkül meggyógyult a kisfiad!

szabidoki 2011.05.11. 20:31:17

@borso: látom a nicked az agytérfogatod után kaptad :)
Minden nap a mentőn tele van ilyen "csak 15 perc" jellegű kreténekkel...

Bikli néni 2011.05.11. 20:32:38

@Káin: Az a baj ezzel, hogy nem tudhatod az elején, hogy fél óra lesz, kettő, nyolc, akármennyi. De amikor már ott ülsz 5-6 órája (és még mindig nem tudod, hogy öt perc vagy három óra van még vissza), akkor azt mondod, ezt már nem adod fel, ha már eddig itt ültél...
Kicsiben olyan ez, mint a pisilés: a váróból senki nem mer elmenni pisilni, mert fél, hogy pont akkor fogják szólítani, aztán fél óra múlva, amikor már a meszelt falak is sárgának látszanak, arra gondol a szerencsétlen, miért nem ment ki. Aztán legalább három ember orrára köti, hogy ha Kovács Józsefet hívná az asszisztens, mondják meg neki, hogy kiment a mosdóba...

Blogger Géza 2011.05.11. 20:35:53

@Aliem: Tök mindegy, mennyi a fizetés. Egy magyar buszsofőr sem keres annyit, mint egy nyugat-európai, mégsem mondják, hogy akkor én majd össze-vissza karambolozok, ezt egyszer és mindenkorra el kell felejteni. Ugyanez igaz a magyar szakmunkásra, tanárra, könyvelőre stb.

Amúgy én nem emlékszem semmiféle szavazásra, amely az orvosok fizetéséről szólt volna, szóval a betegen leverni a frusztrációdat nem csak nem logikátlan, de etikátlan is.

Advanced Flight 2011.05.11. 20:36:38

A kukásbérrel kár példálózni, ugyanis a kukások kegyetlenül jól keresnek, valami 200e nettónál indul a történet, és egy full zárt kaszt, bekerülni szinte lehetetlen. (Nem vicc!!)

Egyébként a János kórháznak igen jó a szülészete. Tudom, mert ott szültem. A többi részleget nem ismerem, lehet, hogy azok tényleg vacakok.

Irkutszk 2011.05.11. 20:37:46

@Advanced Flight: Onnan jön a kukás hasonlat, hogy két nappal ezelőtt szabidoki belinkelt egy cikket, miszerint havi 120 ezerért akarnak felvenni utcaseprőket (nem kukásokat), és hogy ez cirka ugyanannyi, mint egy kezdő orvosi fizetés.

szabidoki 2011.05.11. 20:39:42

@Irkutszk: ez úgy van, hogy Angliában (meg nyilván máshol is) a sebészet eleinte nem orvosi munka volt, hanem a felcserek csinálták, akik képzés szintjén közelebb álltak a borbélyokhoz, mint az orvosokhoz, ezért a sebészetet sokáig nem is tekintették orvosi tudománynak, ezt őrzi a hagyomány a Mr megszólítással. Érdekesség még, hogy a frissen végzett orvos ott is Dr, és csak akkor hívathatja magát Mr-nek, ha pár év képzés után felvételt nyer a Royal College of Surgeons-be (elég komoly vizsga egyébként).

craslorg 2011.05.11. 20:43:38

@SusanneF: Pontosan. Azt kérted, oda vonatkozóan írjunk pozitív tapasztalatot. :)

Leroi 2011.05.11. 20:47:11

@drbrada:
Én is 96-ban, egy olyan egyetemen, ahol ez még mindig hagyomány...:)
@Öreg Sam:
Ügyeletben sajnos nincs időnk regényt olvasgatni, de köszi, megkeressük.
A Fekete gyémántokat pedig olvastam.

Leroi 2011.05.11. 20:53:01

@Advanced Flight:
Hozzánk bekerült egyszer egy hullarészeg rongyos, tök koszos pasi, egy lakótelepről hozták be, egy kukának támasztva a hátát ült és énekelt.
Amikor felvették az adatait és a cuccait leltározták, egy húszezres köteget találtak a göncei közt, pontosan ötven darab volt a sárgahasúból nála...

Irkutszk 2011.05.11. 20:58:48

@szabidoki: Köszönöm :) Azt a részét én is hallottam, hogy orvosi kar (MD) elvégzése után, szakképesítés megszerzése után Mr, de csak vicc formájában (milyen hülye rendszer, végre Dr-nak hívják, aztán visszaminősítteti magát Mr-nek). :) Bár szerintem az eskü részlete alapján ez az ókori időktől így lehet, hogy a sebészet a borbélyok leszármazotta.

Leroi 2011.05.11. 21:08:39

@Irkutszk:
Mért nem rögtön Sir?:))

Bikli néni 2011.05.11. 21:13:35

@Leroi: Szió :) Válasz ment ;) :*

Advanced Flight 2011.05.11. 21:27:16

@Irkutszk: 120-ért utcaseprés? Megyek! :-)

retinax 2011.05.11. 22:20:40

Elmondom, hogy ez nálunk hogy volt. Telefonáltam annak szemészorvosnak a magánrendelésére, aki a család szemüveges tagjait vizsgálja. Azonnal berendelt. Érkezés után öt perccel megvizsgálta a sérült szemet, elkérte a TAJ-kártyát, a vizsgálat nulla forintba került, és felírta a szemcsepp receptet. És ha már ott voltunk, bevizsgálta az aktuális szemüveget is, hogy jó-e még a dioptriája.

stevekoti 2011.05.11. 22:26:26

Vmi jó a Jánosról: 1980-ban ripityára tort a bal bokám. A korulmények, a Barkas mento, az általános lepukkantság ellenére kifejezetten jó emlékeim vannak,koszonhetoen Dr. Nemes Jánosnak (Ugy tudom nemrég még ott dolgozott)
Négyórás mutét után az O állandó,szigorú (néha kissé pokróc stílusú) felugyelete mellett teljesen felépultem.A katonaságot megúsztam,viszont az utolsó csavar bentmaradt,mert nem találták hozzá a szerszámot...Jó volt na!

adamantium 2011.05.11. 22:31:57

véleményem: lesz ez még rosszabb is csak el kell üldözni még egy pár orvost.
elmondom mi van nálunk: megyei kórház, egyetemi oktatókórház, nincs szemészet, csak konziliárus. a traumatológus fogadja a szemsérültet, a szemész telefonon segít.
múltkor ügyeletben bejött egy tag, hogy valami kétkomponensű ragasztó spriccelt a szemébe a munkahelyén, elég rondán nézett ki. felhívtam a szemészt, azt mondta tegyek bepanthen kenőcsöt a szemébe, kötést rá, másnap reggel 8 kor fogadja a rendelőjében, mondtam neki, hogy hát ez azért egy vegyi égés, nem kellene mégis megnézze?
egy kérdést tett fel: az egész szeme piros vagy csak egy pontban vérzett be, mondtam, hogy úgy általában vörös, nem mondhatnám, hogy csak egy pont lenne érintett.
akkor holnap reggel 8-kor.
mondtam, hogy de hát...
ha nem tetszik akkor elmehet 70 kilométerre van egy speciális szemészeti klinika, bennalvós ügyeletessel, oda elmehet, viszlát
tehát kedves magyar beteg: ez még nem a véglet, gyorsan elszaladni a templomba és hálát adni, hogy volt orvos aki ellássa
egyébként meg ki hallott már olyat, hogy 8-ig van rendelés, ez a luxus is csak magyarországon van

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.11. 22:33:15

Na, ez a poszt tokeletes peldaja annak, amikor a betegek vagy azok hozzatartozoja abszolut iranyt teveszt.
Mert mi volt a legnagyobb baj a szemmel? Az hogy csunya, hogy kivulrol lathatoan a lagy szovetek koze ver kerult, hogy veragas a kotohartya, esetleg felszakadt a szemhej... Szoval csunya a latvany...
Az persze nem is erdekelte a kedves szuloket, hogy lat-e meg a gyerek a szemevel, ha lat, akkor elesen lat-e, van-e latoter kieses... stb... Es persze az sem derul ki a posztbol, hogy a vizsgalat utan megallapitottak-e erdemi serulest a szem integritasaban, amit egyebkent feltetelezek, hogy nem.
Igy persze teljesen logikus, hogy a gyogyszer, amit elso korben kapott a beteg, "em hatott, mert a beverzest nem tudta eltuntetni, ugyanist az a szervezet dolga lenne, es csak a beverzes meretetol fugg, hogy par nap alatt, vagy 1-2 het alatt tunik-e el. Egyebkent, ha nem hatott volna a szemcsepp, akkor valoszinuleg elrohadt volna a gyermek szeme, de ez az aprosag mellekes tenyezonek szamit.
Hala Istennek a gyerek jobban van. Igy tessek felkesziteni, hogy legkozelebb (par even belul biztosan) majd tobbet kell varni...

Bikli néni 2011.05.11. 22:56:37

@miklos.rabai: Azért, mert nem írták le expressis verbis a posztban, hogy rákérdeztek: édes kölköm, látod-e, hányat mutatok? - még nem történhetett meg?
Én, aki itt iszom minden szavatokat, egy nagyon ronda szemtől simán összetojnám magam. Amúgy ehhez az emberek jellemzően nem értenek. Saját történet: általános iskolában bevérzett a szemem. Nekem semmi bajom nem volt vele, csak olyan szép terminátor-nézésem volt. A tanárnéni meg rám nézett, és közölte, hogy így nem vehetek részt az úszás órán, én meg majd felrobbantam, hogy ilyen sz@r miatt. Megijedt, hogy biztos vmi komoly bajom van, mert nem voltam egy szépséges látvány, de ettől még semmi bajom nem volt.

@adamantium: Az a nagyon elkeserítő, hogy ezt leírjátok ide többen is, minden egyes posztnál. És itt vagyunk mi, akik értjük, miről beszéltek, de nem tehetünk semmit, csak dühösen hallgatjuk, ahogy szépen elfogytok.
Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy megengedhetetlen egy gyereket nyolc órán át váratni. A posztból azonban hiányoznak más információk is: folyamatosan hívták be a betegeket, vagy épp semmi mozgás nem volt?
A szemészetet pedig én laikusként úgy képzelem el, hogy oda az ember nem sürgősségi ellátásra megy, ezért nem is törekednek arra, hogy mindent izibe megoldjanak, mint az SBO-n.

szabidoki 2011.05.11. 23:01:30

@Bikli néni: így igaz, a szemészet általában sima ambulanciaként üzemel, nem pedig mint SBO.
Abban is egyetértünk, hogy nem volt elegáns órákig váratni a gyereket, ugyanakkor arra is van példa, amikor a többi jótét lélek elkezd kummogni a váróteremben, ha előbb hívsz be valakit, legyen akár gyerek, akár ténylegesen sürgősebb eset.
Ez az eset sajnos szépen leképezi a mai magyar közállapotokat.

adamantium 2011.05.11. 23:05:43

@Bikli néni: a gond az, hogy nincs elegendő orvos arra, hogy külön vonalat tartsanak fenn a sürgős és a kontrolos betegeknek, ha meg mindig a sürgőst veszik előre ekkor a kontrolos kommentál, hogy 12.15 re volt időpontja és 3 órát várt, pedig neki volt időpontja

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.11. 23:12:19

@Bikli néni:
A poszt egyoldalu, buta (lasd: szemcsepp hatasossaga) es a latvanyra helyezi a hangsulyt, ahelyett, hogy a mogottes lenyeget venne eszre, ami egyebkent mindenkinek evidens; a szemmel latunk, vagy nem. Ez a kerdes, es nem az, hogy bucira dagadt-e a szemoldok.
Amugy meg lehet ijedni egy serulesnel. De csak 1 percig. Aki utana is ijedt, az a serultet veszelyezteti.
Ami meg a szemeszetet illeti, ott a bentfekvo beteggel foglalkoznak. Ez SBO-t igenyelt volna. Rossz helyen voltak a szulok. Persze ott is ellattak oket, meg este 8-kor is, de ha eloreveszik oket, akkor meg az idopontra erkezo beteg irt volna posztot, hogy megvarakoztattak.
A keves orvost sajnos semmi sem tudja potolni.

Bikli néni 2011.05.11. 23:44:31

@szabidoki: @adamantium: @miklos.rabai:
Én is kiakadnék, ha ott ülnék órák óta a váróban, és látnám, hogy sorra szállingóznak befelé utánam érkezett emberek.
DE #1: egy szemmel láthatóan sz@rul kinéző ember (pláne gyerek) miatt nem hurrognék, az lenne az első gondolatom, hogy lehetnék én is a helyében, és hála istennek, hogy nem vagyok (ez kb. olyan, hogy a buszon is átadjuk a terhes kismamáknak a helyet, pedig van(?) bérletünk).
DE #2: a legtöbb helyen ki van írva az ajtóra, hogy a vizsgálat NEM érkezési sorrendben történik. Arra az esetre, ha valaki nem venné észre, hogy valaki ramaty állapotban érkezik, vagy ha nem tudná értelmezni azt, hogy a legtöbben időpontra jönnek.
A kedvencem amúgy az, amikor valakit behívnak mondjuk háromra, kettőkor már ott ül, és háromnegyed háromkor ott puffog, hogy majdnem egy órája vár már, és már öten bementek előtte. Egy csomó ilyet láttam már.
Hülye a beteg is, na.

Jó éjt mindenkinek, ügyelőknek kitartást, többieknek kialvást holnapra :)

cottonmouth 2011.05.11. 23:50:57

@miklos.rabai: A szülők megkérdezték a háziorvost, hova menjenek és ennek megfelelően jártak el. Ha rossz helyen voltak, az anyázós ottdolgozók nem tudták volna kedvesen, de legalább normális hangon elmondani, hogy menjenek az SBO-ra? Vagy elmondani, hogy "tudjuk, hogy ijesztő, de nem tűnik komolynak és nagyon el vagyunk havazva"? Tényleg az a megoldás, hogy a beteg neve kuss, várjon akármeddig, úgy kell neki?

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.11. 23:58:57

@cottonmouth:
Van orszag, ahol ez a megoldas. Tolunk joval nyugatabbra. Nalunk joval gazdagabb helyen. Ahol nem az az elso kerdes, hogy tessek mondani mi a panasz, hanem az, hogy tessek mondani, ki fogja fizetni az ellatas koltsegeit.
Vagy csak olvasd el ezt a kommentet egy masik nalunk szinten fejlettebb orszagrol: @adamantium:
Aztan meg mergelodj nyugodtan, hogy nem ilyen piacgazdasagot meg szabadsagot, meg hatarnyitast szerettel volna...

2011.05.12. 07:46:54

Nem hiszem el, hogy egy sérült gyereket nem lehet soronkívül ellátni, hacsak nem tömegkatasztrófa haldoló sérültjei élveznek elsőbbséget.

Legalább megnézni, adni neki valami fájdalom csillapítót, és a kezelésre várhat, ha nem annyira sürgős.

Németországban van ahol 6 hónap az előjegyzési határdiő (Termin nélkül szinte sehol nem fogadnak, de még a sürgős esetet - kötőhártya gyulladást - is előre kell jelezni, másnapra adnak Termint, de egy baleset az mindent felül ír)

Leroi 2011.05.12. 09:12:35

@miklos.rabai:
Gyerek vonatkozásában ez egészen más színezetet kap...Magamról tudom, hogy kicsire nem adok, nagyon nagy prücöknek kell bekövetkeznie ahhoz a magam esetében, hogy orvoshoz menjek. De ha a fiam bármire panaszkodik, a dolog megváltozik, onnan tovább teljes a riadókészültség, tankönyvvé válik a fejem és azon agyalok, hogy mindezt mi is okozhatja egy gyereknél. És ez addig tart amíg a gyerek panasza tart. Szóval a szülői státus alapvetően megváltoztatja a betegségekkel szembeni szemléletünket...

tbjárulékfizető 2011.05.12. 09:50:20

Nagyon sajnálom azt a helyzetet, ami itt Magyarországon kialakult,az orvosok fizetése tényleg vérlázító.
De ezt nem a betegekkel kell megvitatni, hanem a saját érdekvédelemmel, ha van, a kamarával, stb. Meg pl. ha nem annyira vonzó a pálya, akkor nem oda kell jelentkezni. Egy időben a mérnökök megbecsülése is hasonló volt, csökkent a jelentkezők száma az egyetemeken is, ez elért egy kritikus értéket és most ismét vadásszák a műszaki pályára a hallgatókat és a fizetésük is egészen jó. persze nyelvtudással , korszerű műszaki ismeretekkel kelendőek.
A várakozással kapcsolatban egy gyerekkel nem normális a türelem, egy szülőtől sem várható el diagnosztikai ismeret, ami alapján eldönti, hogy jó, vagy nem jó a gyerek állapota, várhat, nem várhat, vagy milyen a szemcsepp.
Az orvosok tudása is nagyon nagy mértékben szór, vannak egészen kiváló szakemberek és vannak kutyaütő alkeszek. Most kihez került a gyerek, Ezt a szülő honnan fogja tudni?
Végül kíváncsi vagyok, egy népes bodzaszedő csapattal szemben is ennyire kemény az orvos, vagy ott hamarább megadja magát? Mivel az is tapasztalat, hogy nem érdemes ekkor keménykedni ( megvert orvos, betört ajtók, összetört mentőautó)érthető a kevésbé agresszív szülők méltatlankodása.

Tower13 2011.05.12. 09:58:14

Tudom nem illik ilyet kérni, de örülnék, ha akár emailben vagy máshogy megmondanád melyik doki volt ez. Nem bántani, feljelenteni akarom, csak én is oda járok, és én eddig csak egy Fazonnál tapasztaltam hasonlót, igaz csak 1,5 órát késett. Mi megkérdeztük, hogy műt-e a doki, mert ha igen, akkor addig kiülünk a szabadba, mert odabenn nem lehet szellőztetni jól. Mondták nem, nem műt, majd jön. Várjunk. 70 perccel később meg is jelent kávézva fecserészve egy ápolónővel, és még némi várakozás után el is kezdte a rendelést. Ha műt, vagy tényleg dolga van, nincs gondd, megmondja az aszisztens, és vagy nem várakozunk, vagy nem idegeskedünk, vagy kint, jó levegőn várunk. (egyébként telefonon egyeztetett idő volt, hogy akkorra menjünk, amiért szabadnapot kellett kivenni.) Másik doki eddig nekünk nem csinált ilyet ott. Ezért kérdezném, hogy valyon melyik volt. Persze lehet, hogy az aszisztens volt a tuskó, mert gyakran van benn két doki is és olyan is volt már hogy kijött az egyik, azzal, hogy hozzá miért nem megy senki.

Tower13 2011.05.12. 10:02:03

@miklos.rabai: Jánoskórház szemészeten sajnos folyamatosan változik, hogy kell-e időpont. Én gondolnám a járobeteg ellátásra mentek, én is oda szoktam.

Akinek meg a jánoskórházról kell jó történet, annak majd írok, igaz már jó húszéves sztory :D. Akkor volt pár jó történetem ott, pozitív. Gyerekként ugyanis elég sokszor szereltek ott össze :)

Tower13 2011.05.12. 10:03:53

@miklos.rabai: Van orszag, ahol ez a megoldas. Tolunk joval nyugatabbra. Nalunk joval gazdagabb helyen. Ahol nem az az elso kerdes, hogy tessek mondani mi a panasz, hanem az, hogy tessek mondani, ki fogja fizetni az ellatas koltsegeit.
Vagy csak olvasd el ezt a kommentet egy masik nalunk szinten fejlettebb orszagrol

Ott viszont azt tudom mondani, hogy vagy a TB fizeti, mert fizetem a TB-t, vagy én fizetem, de akkor nem fizetek TB. (gondolom amerikára gondolsz) A magam részéről egyébként támogatnám a megoldást.

Reggie 2011.05.12. 13:31:38

@Aliem: A felmosasnal fontosabb. Nem veletlen raktak mentobe. (Melle meg orrverzesem is volt az utestol amit a suliban testneveles oran elszenvedtem, csak az addigra mar elallt.)

Leroi 2011.05.12. 14:40:14

@tbjárulékfizető:
Bodzaszedőékkel a következőképpen kell orvosként beszélni: kihúzod magad, a szemükbe nézel és a lehető leghiggadtabb és szárazabb módon közlöd velük, hogy élet-halál ura vagy fölöttük, a kezedbe tették le a sorsukat és nem tűrsz ellentmondást...
Qrvára gyorsan bejön, a legvéresszájúbb kannibál is kezesbárány lesz két perc alatt...
Ismerek olyan Van-Damme izomzatú pénzbehajtót, akitől a környék legtöbb bikaláncos-porschés nehézgyereke retteg mit a tűztől, vele is ment a
stratégia, a mai napig tisztelettudóan előre köszön és a tanácsomat kéri, pedig korántsem vagyok többdanos kyokushin-bajnok...

tbjárulékfizető 2011.05.12. 18:25:43

@Leroi: azért ez a dolog nemcsak fellépés függő, bár elfogadom, nagy mértékben az. Számít a helyszín, a szituáció és a bodzaszüret eredménye is ( ezzel arányos alkohol mennyisége)
Mindenesetre könnyebb a jól szocializált szülőket várakoztatni, mint őket.
Egészen más téma: Láttam egy riportot, arról szólt, hogy az SM betegek állapotán lehet javítani egy műtéttel, olasz találmány és a környékbeli országokban is végzik, csak MO-on nem. Garamvölgyi szervezte a konferenciát és nem vettek rajta részt azok a meghívott neurológus szakemberek sem, akik korábban ígérték. Még csak abból a célból sem, hogy elmondják, hogy ez a módszer nem jó, legalábbis a magyaroknak nem (?)Ha van valakinek 2 millió Ft-ja, és elmegy Lengyelországba, akkor tud járni, ha nincs, akkor itt a vége.
Garamvölgyi szerint a magyar viszonyok között ahhoz bátorság kellett volna, hogy az orvosok részt vegyenek a konferencián.
Ehhez tényleg bátorság kell?
Hát, akkor a bodzaszedők után a feudális kapcsolatrendszerrel is ideje felvenni a harcot!!

Öreg Sam 2011.05.12. 18:49:43

@Leroi:
Meséld ezt el az én háziorvosomnak,aki 40 kiló vasággyal!
Istennek hála nálunk nincsenek bogyós gyümölcs szakértők,ellenben mióta megnépszavaztuk a sanyargató 300 Ft-os vizitdij eltörlését a váró visszaalakult egyfajta agórává,ahol az aktuális bolhacsipést tárgyalja meg a nagyérdemű...
Én 2 havonta fordulok elő ott,a 85 éves anyám receptjeiért,előtte telefon,számitógépben benne van,soron kivül bekopog,nem tart fel senkit,1000 Ft a boritékban lead,recepteket felvesz,és visitva menekül....

tris 2011.05.12. 22:33:43

@tbjárulékfizető: lehet azért mert én az építőiparban dolgozom azért nem értem ezt a mérnökök meg vannak becsülve dolgot :) :) :)
persze multinál 8 órában tényleg más lehet.

stevekoti 2011.05.12. 22:53:10

@tbjárulékfizető:
elképeszto korulmények vannak odahaza.... meddig turitek?

Rabyn 2011.05.12. 23:17:38

Pozitív sztori a Jánoshoz:
Tavaly nyáron sikeresen akkorát estem, hogy a jobb kezemen a kisujjamon csontig lejött minden egy ponton, az arcom úgy nézett ki, mint akit megégettek és nem hallottam a jobb fülemre. Lementem a háziorvoshoz, hogy mit tegyek, nem hallok, és ez nem vicces.
Elküldött a Jánosba, ahova egyébként nem tartozom, de oda szólt a beutaló. Másnap fogadtak, nem is kellett sokat várnom. Elmondtam, hogy mi történt, megvizsgáltak és közölték velem, hogy nyugodjak meg az esés miatt nem hallok rendbe fog jönni. Ha már ott voltam megkérdeztem, hogy mi lehet az oka, hogy nem kapok rendesen levegőt. Megvizsgáltak megint, és megállapították, hogy valószínűleg allergia, menjek el allergia tesztet csináltatni.
Igazuk lett. Persze hisztizhettek volna, hogy nem oda tartozom, minek lássanak el, de nem tették. Teljesen normálisan és korrektül viselkedtek (és nem foglaltam a helyet senki elől, előttem egy nő volt, utánam meg senki).

félig pozitív félig negatív sztori: A húgom leesett a csúszdáról kb. 12 évesen, mivel hétvége volt csak a János ügyelete volt elérhető. Négy órát vártunk vele, de nem azért mert a dokik lebzseltek, hanem mert sokan voltunk. A negatív a dologban az, hogy amikor mentünk vissza leszedetni a gipszet az orvos belevágott a kiscsaj kezébe, pedig szóltunk, hogy ha lehet ollóval vágja le inkább a cuccot, ne azzal a géppel.

tbjárulékfizető 2011.05.13. 12:12:23

@tris: néhány információ azért még kéne.Hány éves vagy, melyik építőipari cégnél dolgozol( bár ez utóbbi szinte mindegy, most nem ez a sláger műszaki terület) , nyelvtudás, számítástechnikai ismeretek.
És igen, a multi cégekről van szó.
autóipar, logisztika, informatika, általában gépész és villamosmérnökök.
Meg az ország melyik részéről van sz: gőr környéke, Budapest, vagy nagyon vidék. De mégis van elmozdulás, a kezdő fizetések ezeknél a szakmáknál nagyobb, mint ami az enyém volt 40 év után ( én is mérnök vagyok)
De legalább a gyerekemnek már jobb lett.

tris 2011.05.13. 13:24:33

@tbjárulékfizető: végül is konkrétan nem a pénzzel van bajom. Túl nagy a stressz, rövidek a határidők - sok a munka, csúsznak a kifizetések, van hogy el is marad. A mérnöki díjszabás felét sem fizetik ki, nem is kérjük, mert akkor munka sincs, egyelőre még van aki fusiban a munkahelyén még olcsóbban megcsinálja. Szerintem nem nagyon kell az építőipari helyzetet ecsetelnem. Ráadásul nem csoda, hogy egyre kevesebb villamos tervező van, egyszerűen nem éri meg.

tris 2011.05.13. 13:35:50

ja és állandó a baszogatás, mert mindenki ideges.
ha újra kezdeném másképp csinálnám. Nem is ezt a szakmát választanám,, pedig tényleg szeretem.

Desiderata 2011.05.13. 15:00:16

@adamantium: :) nekem korrektnek hangzik a szemészeti ellátásotok. Gyakorlatilag a pillanatragasztók,ha a szembe kerülnek, nagyon szépen felpuhulnak egy kis chloramphenicolos krémtől egy 24 óra múlva. Az,hogy vegyi égés van-e vagy nincs, úgy tudod megállapítani,hogy nézel egy pH-t a szemen, illetve megfested fluoresceinnel és megvilágítod kék fénnyel. Egy dolog fontos, ne próbáld meg kipiszkálni a ragasztót.
Egyik rezidensem mesélte,hogy volt egy áthatoló szemsérültje, azt hitte, felszínes,megpróbálta tűvel kiszedni, aztán egyszercsak azt látja,hogy az idegentesttel együtt deformálódik a pupilla is... :D nagyon gyorsan eleresztette.

Irkutszk 2011.05.13. 17:07:38

@Leroi: mert a Sir megszólítás csak a lovagoknak jár :P A Miss pedig minden hajadonnak. :P

Leroi 2011.05.13. 18:55:34

@Irkutszk:
A nők irányában történő széptevés pedig akkor mindig "mistake", ugye?:)))

Irkutszk 2011.05.13. 19:24:46

@Leroi: Attól függ, sikeres-e a produkció ;)) Ha nem, akkor mistake. Ha sikeres, akkor Miss take.

Stomi 2011.05.17. 22:35:35

@Desiderata:
Azért még nem lesz igazad, mert lealacsonyítóan írsz másnak. Attól sem, hogy megy neked az elsős matek. Sajnos az a helyzet, hogy van orvos. Mondjuk a nyugdíjas nénivel 20 percet beszélget kutyáról macskáról, unokáról stb. Hallom a rozoga ajtón át. Na meg kapja a nyugdíjból az 500-ast, 1000-rest havonta. És folytathatnám. Ha dugsz pénzt van orvos azonnal. Szóval értem, ha nincs pénz, menjen. De sok ott van és nem gyógyít. Sőt. Árt, ha nem nem kapta meg a zsét... És vannak nagyon rendesek is.

dioda 2016.03.30. 01:46:05

@Leroi: Ügyeletben hajnali kettőkor is?

dioda 2016.03.30. 01:52:49

@Reggie: Na igen...amikor a primitív bunkó elkezd üvölteni, akkor a beszariak azonnal úgy tesznek, mintha addig semmi dolguk nem lett volna a másik 30 beteggel, aki sorban áll/rendelőben bent ül/vizsgálati eredménnyel jött vissza/varrják a fejét/ magyarázzák neki - tizedjére - merre kell menni a röntgenbe. Én meg először szólok, hogy lesz szíves befejezni az ordítást, mert még 15-en várnak és én döntöm el súlyosság, kor és érkezési idő alapján, hogy ki, milyen sorrendben kerül sorra. Ha még mindig üvölt, akkor meg kidobatom a biztonsági őrrel.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása