A vén trotty kimúlt már?

2011.03.03. 06:00

Nekem sajnos a legrosszabb tapasztalatom van a Dél-pesti Kórház sürgősségi osztályáról. A férjemet tavaly március 30-án délután 5 órakor vitte be a mentő és csak este 10 órakor fogadta az orvos. Addig kint feküdt a folyosón egy tolókocsiágyon, amire orvoshoz került addigra a bal oldala teljesen lebénult. Ha ott hagyom, már eltemettem volna, ugyanis amikor megfürdették 8 fokban egy lepedővel takarták be és tüdőgyulladást kapott.

 


Két nővért illet dicsére a neurológián, mert ők igazán szívvel lélekkel csinálják a munkájukat, de a többiekről jobb nem is beszélni. Hála istennek sikerült átvinnem az István Kórházba és ma már igaz, hogy a gyógytornász segítségével, de már kezd megállni a lábán és talán még menni is fog.


De nagyon jó lenne ha az illetékesek utána néznének, hogy mi történik a sürgősségi osztályon, mert nekem az a véleményem, ha valakit bevisz a mentő strók gyanúval kutyakötelességük lenne azonnal fogadni, mivel mindenütt azt írják, hogy ha 6 órán belül orvoshoz kerül, akkor még tudják azt a kezelést adni, hogy nem bénul le. Még akkor is ha az illető 72 éves.

 

Az is örömteli volna,emberként bánnának a beteg és idős emberekkel és nem tennének olyan megjegyzéseket, hogy a "vén trotty kimúlt már", vagy nem a betegek orra előtt számolnák a hálapénzt.

 

Tisztelettel: M.S.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.03.05. 06:48:13

Hihetetlen!

Hálapénzt beteg előtt számolni?
Még véletlenül sem láttam hasonlót. :((

Ugyanakkor, ha agyvérzés gyanúval szállítják be a hozzátartozóm, akkor (ha tudom akkor mennyi idő van, hogy rendben ellátható) bizony szólok.
Nem kell erőszakoskodni, kiabálni, csak csendben szólni.

Dél-Pestit nem ismerem, de nem csak az orvosnak van felelőssége.

Persze, ha ez a tudás utólagos, akkor elnézést kérek.

Hogy lehet 8 fokban fürdetni egy kórházban? Túlfűtöttek az a baj.
Nem a tüdőgyulladás tényét vitatom, csak a túlzás, az nem hagy békén....

Sajnos az idősekről némely nagyon neveletlen nővér minősíthetetlenül beszél. Egyszer persze ő is öreg lesz.
A természet törvénye szerint tehetetlen és ápolásra szoruló. :(((

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.05. 07:52:16

Az én édesapám is kapott már kórházban tüdőgyulladást, és őt is lesték, hogy mikor hal már meg. Hála Istennek, él és a lehetőségekhez képest virul, de Isten ments, hogy még egyszer kórházba menjen.

Mágia 2011.03.05. 08:08:30

Kár, hogy megint csak arról szól a poszt, hogy mi nem történt, miután a beteg kórházba került, ám semmit nem tudni a kórházba kerülés előzményeiről.

Voltak-e például olyan, TIA-tüneteknek nevezett problémái a betegnek, amikre az agyvérzést megelőző hónapokban oda kellett volna figyelni?

Tudott-e valamit a beteg, vagy a hozzátartozó arról, hogy mik az agyvérzést valószínűsítő, bárki által felismerhető tünetek?

Ismerték-e azokat az "alaptrükköket" amiket elvégeztetve a beteggel, biztosak lehettek abban, hogy azonnal orvost kell hívni.

ÚGYMINT:

1. Mosolyogjon, vagy mutassa fogait! − ez az egyik feladat, amit érdemes végrehajtatni egy stroke-gyanús beteggel. Hisz, ha arca asszimetriát mutat, vagyis az egyik oldal ernyedt, akkor gyanakodhatunk stroke-ra.

2. Emeltessük fel vele egyszerre mindkét karját! Amennyiben nem sikerül végrehajtani mindkét karral egyformán, s az egyik végtag lehanyatlik, az is kísérő tünet lehet.

3. Ismételtessünk vele egy egyszerű mondatot! Ha a szavak összefolynak, nem találja a megfelelő szavakat, akkor még egy fontos tünettel állunk szemben.

4. Kérjük meg: öltse ki a nyelvét! Ha nyelve egyik vagy másik oldalra félreáll, akkor sajnos nagy eséllyel stroke-ja van a betegnek.

(Forrás: Webbeteg)

Szintén a Webbeteg szerint az érintett korosztály tagjainak kevesebb, mint fele van tisztában a stroke jellegzetes tüneteivel.

Ezért nem szeretem azt olvasni itt, hogy miután a beteg, vagy a hozzátartozó "UTÓLAG" már tudja, mi a baj, leírja, hogy szerinte miben mulasztottak az orvosok.

Ám rendszerint hiányzik a posztokból az előzmény, az, hogy mi történt, vagy mi nem történt meg, mielőtt a beteg orvoshoz került volna.

rikavagyok 2011.03.05. 09:00:06

Annyit szeretnék hozzátenni, hogy a posztban szereplő 6 órás időablak, "nem felel meg a (magyar) valóságnak". Amire ő gondol, a thrombolysis, az jelenleg bizonyos válogatott esetekben lehetséges: bizonyos súlyosságú stroke, kizáró tényezők hiánya, és a tünetek kezdetétől 3 órán belül meg kell legyen a labor, a neurológiai vizsgálat, koponya CT, és nem mellesleg intenzives háttér kell hozzá. Ehhez mindenkinek nagyon tudnia kell a dolgát, nem utolsósorban a hozzátartozónak is.

Mágia 2011.03.05. 09:36:23

Nézegetem egy ideje a poszt illusztrációját.

Milyen bőrbetegsége van a bácsinak?

jágör68 2011.03.05. 09:47:07

Naaa, most mi volt a baj?????

cenzorilla 2011.03.05. 09:54:57

@jágör68:

Megírtam csak neked, csak most. :)

tistedur 2011.03.05. 10:55:17

@Máгia: egyébként nem lenne egyszerűbb, ha mindenki elvégezné az orvosit?
-nem minden stroke jár megelőző tia tünetekkel.
- van néma stroke is

Bikli néni 2011.03.05. 10:57:33

Mivel többször is volt már "szerencsém" a Jahn Ferenc (a.k.a. Dél-pesti) kórház sürgősségi osztályához, a következőket tudom elmondani:
A 8 fokos hideget simán elhiszem, ugyanis (az automata kétszárnyas) ajtó fölött van egy nagy teljesítményű légkondi, ami a kinti időjárástól függetlenül is fújja be az eszméletlen hideget (meg se merem saccolni, mibe kerül annak a várónak a non-stop jégveremmé alakítása).
DE: az ellátó orvos-személyzet nagyon rendes, és ezt nem egyszeri tapasztalás után mondom.
Sajnos a pénz- és időhiány itt is játszik; egyszer kellett volna ott helyben egy olyan szert kapnom, amiből pont kifogytak. Máskor levették a vért, és engem kértek meg, hogy a két emelettel följebb levő szállító liftbe dobjam be, de ha már ott vagyok, vigyem már fel az előző betegét is, és ha végeztem, hozzam már vissza a vesetálat, amiben felvittem... Nem haragszom rájuk. Ha még ezért is az orvos rohangálna, ott őszülnének meg a betegek.

A posztban szereplőkhöz egyebet nem tudok hozzászólni, mert az én tapasztalataim mellett is elhiszem, hogy másnak meg rossz volt. És a pénzszámolás, meg a hasonló megjegyzések megengedhetetlenek.
Na, további szép napot.

Dr.laikus PhD 2011.03.05. 11:06:35

@tistedur:

Vannak ilyen súlyos tünetei?
Nem mondod!

Amit csak képalkotó vizsgálattal lehet kimutatni - utólag - az nem jár bénulással, nem feltétlenül szükséges 3 órán belül ellátni a végleges károsodás elkerüléséért.

Anyámnak rendszeresen a szeme vérzett be, onnan tudtuk, hogy kisebb stroken esett át, de nem érintett mozgásközpontot, beszédközpontot.
Orvos mindig látta, de teendő nem volt vele.
Figyelnünk kellett. Nekünk és nem az ügyeletnek.

tistedur 2011.03.05. 11:25:05

@Dr.laikus PhD:
tudom, hogy elképzelhetetlen, hogy a posztoló férjének ez volt az első strokeja.azt is tudom, hogy az is elképzelhetetlen, hogy az első tünetek megjelenése után azonnal hívták a mentősöket, akik utána bevitték a kórházba. az is elképzelhetetlen, hogy a mentősök nem végezték el a megfelelő vizsgálatokat és nem a megfelelő módon adták át e beteget a kórháznak.

azt el tudják nekem mondani az itt posztoló orvosok, hogy mi a protokoll akkor, ha valakit agyi érkatasztrófa gyanújával visz be a mentő egy sürgősségi ellátásra?

egyébként minden stroke jár végleges károsodással az agyban-bizonyos agysejtjei mindenféleképpen károsodnak a betegnek. az nem mindegy, hogy mi marad épen.

Dr.laikus PhD 2011.03.05. 11:46:20

@tistedur:

Egyet értünk.:-)
Nem ismerlek még, nem látok a gondolataid mögé.
Legközelebb félszavakból is megértjük egymást...
www.stroketars.hu/info.aspx?sp=1

Mágia 2011.03.05. 12:08:14

@tistedur:

Semmi nem elképzelhetetlen. Pontosan ezért írtam, hogy mindig zavar, amikor az előzményekről nem lehet tudni semmit.

A konkrét kérdésedre szerintem Leroi tudja a törzskommentelők közül a legjobban a helyes választ. Ha erre jár és lesz kedve, gondolom, válaszol.

A fentebbi kérdésedre:

Nem lenne egyszerűbb, ha mindenki elvégezné az orvosit. Elég lenne, ha az embereket a mindenkori kormányzat nem arra szoktatná, hogy ők maguk ne legyenek tájékozottak az alapvető emberi nyavalyákkal kapcsolatban, és nem arra szoktatná, hogy nekik maguknak semmi tennivalójuk nincs, mert az orvosok majd mindent megoldanak.

Sokkal nagyobb hangsúlyt kellene tenni az egészségnevelésre, a megelőzésre, arra, hogy a különböző értelmi képességekkel és ismeretekkel rendelkező emberek tudjanak annyit a betegségek megelőzéséről, a gyógyításukról, ami kell ahhoz, hogy időben forduljanak orvoshoz és értsék, hogy ott mi történik velük.

Egyszer egy asztma projekt kapcsán körbenéztem a neten, milyen felvilágosító és betegtámogató anyagok érhetők el a laikusok számára angol nyelven.

A legerősebb az ausztrál-új zélandi vonal volt (mint minden más betegség esetében is), az írni-olvasni nem tudó ausztrál benszülöttek számára ugyanis tökéletes felvilágosító képregényeket és egyéb infógrafikákat rajzoltak :)

Hát nálunk ilyen nincs... sem a szemléletben, sem a hozzáállásban, sem a konkrét megelőző-felvilágosító munkában...

tistedur 2011.03.05. 12:21:04

@Máгia: abban, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a megelőzésre, egészségmegóvásra és az egészségügyi alapismeretek megtaníttatására egyet értek veled. ebben viszont a laikusnak segítség kell: szakmai és kormányzati. amíg ezt a segítséget nem kapja meg a laikus, addig ez nem fog működni. itt beléphetne az, hogy a szakma és a különböző betegségek miatt érintett betegek és hozzátartozóik kikényszerítsék a kormányzattól, azt amit ki kell.

ccke 2011.03.05. 12:27:17

@tistedur: ha stroke-ra jellemző tünetek vannak, 2 dolgot kell gyorsan eldönteni:
-van-e életveszély? ilyenkor lélegeztetés, szoros monitorozás, intenzív osztály stb.
-szóba jön-e a thrombolízis: a TÜNETEK kezdetétől 3(-4,5) órán belül kell megtörténjen, ha bizonytalan a kezdet, vagy gyorsan javulnak a tünetek, eleve kiesik. Ilyenkor kell egy CT azonnal, hogy kizárjuk, hogy a tüneteket nem vérzés, hanem elzáródás okozza. Ezen kívül egy sor más kritériumnak kell megfelelni (társbetegségek hiánya, jó vérnyomás, közelmúltban nem volt műtét, vérzés, stb...)
Ha nincs életveszély, és valamiért kizárt a lízis, akkor a beteggel akutan nem sokat lehet tenni, ha lehet stroke osztályon kell megfigyelni, ápolás, gyógytorna, rehabilitáció, azután kiderül, hogy mi tér vissza, és milyen károsodás marad meg.

tistedur 2011.03.05. 12:34:50

@ccke: és most nem kekeckedésből kérdem, az az 5 órás várakoztatás, amit a posztíró férje elszenvedett, nem mond ellent ennek a protokollnak?

ccke 2011.03.05. 13:16:10

@tistedur: ha valamilyen trombolízist kizáró tényező biztosan fennáll, akkor nem. Ez legtöbbször a bizonytalan kezdet, a beteg nem emlékszik, ha egyáltalán tiszta a tudata, a család meg később találta meg. Ha vártak a mentőhívással 1-2 órát, akkor is értelemszerűen kicsúsztak az időből.

Sajnos onnantól, hogy túllépték a 3 órát( vagy más kizáró faktor van), akkor nincs sok sürgős dolog, amit tenni lehet. Tehát ha más, sürgősebb, súlyosabb esetek vannak, akkor várhat akár 5 órát is, persze gondolom nem ez az alapeset azon az osztályon sem.

jágör68 2011.03.05. 13:40:04

@cenzorilla: Hát azt irkálhatod, blokkoltam az összes blog.hu- ról érkező értesítést, mert elegem volt belőle...
Na szóval még 1x:
Ha a Magyar Köztársaság Alkotmányában valami ilyesmi van:
"Minden magyar állampolgárnak joga van az állapotának megfelelő legmagasabb szintű egészségügyi ellátáshoz" -
BIZTOSÍTOTTI JOGVISZONYtól, befizetett járulékok nagyságától függetlenül; akkor kb ez lesz a "legmagasabb szintű egészségügyi ellátás".
Sztem még a svéd vagy svájci alkotmányban sem ennyire nagyvonalúak...
De ugye a magyaroknak "minden jár"

Irkutszk 2011.03.05. 13:46:04

@tistedur: Legjobb példa erre Édesapám esete. Nem volt CT a kórházban, ahova bekerült stroke gyanújával. Hála Istennek, hogy nem végeztek trombolízist, ugyanis agyvérzése volt, nem trombózis okozta a tüneteket (amelyek ugye ugyanolyanok a két baj esetén, csak épp pont a fordítottja történik belül).

cenzorilla 2011.03.05. 13:59:02

@jágör68:

Ha így írsz az elfogadható. :)

AarhNie 2011.03.05. 17:45:14

@Máгia: A bácsit egy boszorkány korábban bagollyá változtatta, de már majdnem elmúlt.

l3w1n7o 2011.03.05. 19:18:28

Megdöbbentő dolgok ezek, nagy fájdalommal olvasom ezeket a történeteket ezen a blogon, egyre inkább lesüllyed a társadalmunk, aminek legnyilvánvalóbb mutatója az empátia, az emberségesség és a szeretet egyre növekvő hiánya.

kvadrillio 2011.03.05. 19:58:08

A Dél-pesti Kóóóórházat BE KELL ZÁRNI !

ÉS SZÉLNEK ERESZTENI AZ ORVOSI-NŐVÉRI TEAMET.

ENNYhentesekre nincs szükségünk.

Pfff....

kvadrillio 2011.03.05. 19:59:17

jahhh...és a betegeket a Kútvölgyi Kórházba kell átirányítani !!!!! :)

kvadrillio 2011.03.05. 20:03:31

na inkább Sandra Bullockot nézem, mert őt szeretem ! :)

tódór piroska 2011.03.05. 20:08:37

@Máгia: A "bácsi" Csontváry 1902-ben készült öreg halász c.képe. Szerintem nem bőrbetegséget akart ábrázolni, hanem a több évtizedes sóslevegő és napfény expozició következményét az öreg halász homlokán. Csontváry patikusként eztminden bizonnyaltudta.

Keloid · http://freecom.blog.hu 2011.03.05. 20:54:51

Amit hiányolok, hogy a nagytudású kioktatók nem írták le, a stroke és az agyvérzés két különböző dolog és a legfontosabb, hogy stoke gyanúja esetén 3 órán belül el kell kezdeni a kezelést!

Ha ezt orvosoknak nevezett tudatlan, embereknek látszó akárkik nem tudják betartani talán más munka után kellene nézniük, azt meg ne várjuk már el egyszerű emberektől, hogy ők diagnosztizálják a hozzátartozók betegségeit mikor erre az orvosok jó része is képtelen!

Keloid · http://freecom.blog.hu 2011.03.05. 20:59:02

@Máгia:

Orvos vagy, vagy csak egy amatőr okoskodó, aki abban éled ki magad, hogy lehúzol minden postolót?

Inkább ne válaszolj, szánalmas amit itt művelsz!

ccke 2011.03.05. 21:14:31

@Keloid:
Orvosnak nem neveznek(még), de tudatlan sem vagyok, és embernek látszom, te viszont nem csak bunkó vagy, hanem sokszorosan tévedsz.
Nézd meg amit korábban írtam, vagy olvass utána máshol!

"a stroke és az agyvérzés két különböző dolog"- nem igaz, az agyvérzés a stroke egy típusa (nem minden rovar bogár...), ezért is hívják vérzéses stroke-nak, ami ritkább, mint az ischemiás stroke, a tüneteik megegyeznek, csak éppen a kezelésük teljesen más, ezért kell CT-t csinálni mindenképp.

" és a legfontosabb, hogy stoke gyanúja esetén 3 órán belül el kell kezdeni a kezelést!"- gyanú esetén nem kezelünk, csak ha biztos a diagnózis. A 3 óra pedig, ahogy írtam, csak azokban az esetekben igaz, ahol adott a thrombolízis lehetősége, nincs kizáró tényező.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.05. 21:35:22

@Máгia: A bácsinak semmi baja:)))
Csak egyszerre ördög és angyal.
...mint utóbb tekervényes agyú művészettörténészek kiderítették róla.

kela-bá 2011.03.05. 21:52:06

EMBEREK ! A korházbakerülésnek előzménye, oka van. (hü de nagy dolgot mondtam.)Ha jobban odafigyelünk az étkezésre,a dohányzást és a túlzot alkohol fogyasztást is mérsékeljük, vagy netán teljesen mellőzzük, kisseb az esély, hogy korházba kerüljünk.
Persze tudom, hogy még más okok is odajuttathaják az embert, de higgyék el mindenki sokat tehet a saját egészségéért !Ha meg már korházban vagyunk bizzunk az ott dolgozókban. Nem iaz ?
További szép estét !

Keloid · http://freecom.blog.hu 2011.03.05. 21:56:33

@ccke:

Ezt az inget nem rád szabtam, önként vetted magadra!;))

/az egyetlen voltál, aki valódi tájékoztatást adott bántó hangnem nélkül/

tris 2011.03.05. 22:27:55

anyámat hazaküldték agyvérzéssel borogatni. Ő három nap múlva került kórházba - épp csak nem zokni.

sajnos nekem is kellett már iszonyat gáz doktorral találkoznom - fú ilyenkor eszembe jut, ha én így végezném a munkámat mi lenne? (pl. robbanás)
különben érthető a bunkó viselkedés - nyilván aki sokat dolgozik emberek között az előbb utóbb kevésbé lesz érzékeny, de a hanyagság nem megengedhető. Nem kötelező orvosnak lenni. Más szakmák is durván alul vannak fizetve, más szakmákért is rohadt sokat kell tanulni, meg okosnak is kell lenni meg más szakmákban is kell min. öt év gyakorlat bizonyos munkák elvégzéséhez miközben azok sem (illetve ők tényleg nem ) jutnak egyről a kettőre.

kela-bá 2011.03.05. 22:48:30

@tris:
Bizony-bizony ez is nagy betegsége kis hazánknak,hogy mások is és nagyon sokan rengeteget dolgoznak és nincsennek megfizetve !
EZT KINEK ÉS HOGYAN KELLENE ORVOSOLNI ? EZ ITT A NAGY KÉRDÉS ! PÉLDÁUL AZ IS, HOGY VAN AZ HOGY NAGYON KEVÉS EMBERNEK ÓRIÁSI MENNYISÉGÜ PÉNZ ADATIK MEG A VILÁGBAN.
NEM IRIGYKEDEM, CSAK KIVÁNCSI VAGYOK.

További szép estét!

tris 2011.03.05. 22:59:44

@kela-bá: persze én itt nem csak arról beszélek, hogy mások is sokat dolgoznak, hanem arról is hogy ki mennyit fektetett abba, hogy az legyen aki, akár többet is tett érte mint egy-egy orvos mégis alig keres vele pénzt. És nem kamu szakmákról beszélek.

joszif 2011.03.06. 00:59:11

Most komolyan ott tartunk hogy nekem mint egyszerű dolgozó embernek ha a családjából valaki rosszul lesz fel kéne ismernem a stroke tüneteit hogy aztán amikor a korházban hever a folyosón tudjak szólni a doktoroknak hogy te csináld már a dolgodat mert ez itt stroke gyanus. Mi a fasz, már ne is haragudjatok.
A doktorok vannak a legjobban felháborodva azon ha esetleg szól az ember hogy szerinte mit kéne tenni. Ha nem szól az ember akkor meg az a baj?
Mennyetek már.
5 óra a folyosón úgy hogy a mentő vitte be????

Mágia 2011.03.06. 07:24:53

@Keloid:

Ugyanannyi jogom van itt kérdezni és véleményt írni, mint amenyni neked.

Sajnálom, ha nem egyezik a véleményem a tiéddel, de ez ellen semmit nem tudok tenni.

Nem írtam senkire semmi bántót, ha mégis megbántottalak, nem bennem van a hiba.

Mágia 2011.03.06. 07:27:11

@tódór piroska:

Miket tudsz :)

Nekem az "Antal Imre orr" jutott eszembe a képről, csak azt gondoltam, hogy a bácsinak nem az orrán, hanem a homlokán alakult ki az elváltozás.

Mágia 2011.03.06. 07:28:52

@cenzorilla:

Cenzorilla, szerinted az rendben van, ahogy @Keloid provokál és támad, pedig egy rossz szót nem írtam?

Mágia 2011.03.06. 07:44:13

@joszif:

"Most komolyan ott tartunk hogy nekem mint egyszerű dolgozó embernek ha a családjából valaki rosszul lesz fel kéne ismernem a stroke tüneteit"

Nem KELL, de sokat segít a hozzátartozódon, ha felismered és orvost hívsz, ahelyett például, hogy engeded, hogy "ledőljön" egy kicsit, mert azt mondja, hogy csak fáradt. Vagy észre se veszed, hogy baj van, vagy abban bízol, hogy csak "rosszul érzi magát", de majd "jobban lesz"...

Hallottam már olyat, hogy valaki a munkahelyén lett rosszul, és az volt a szerencséje, hogy EGY munkatársa felismerte a stroke tüneteit és mentőt hívtak, mert a kolléga egyébként simán hazament volna, azzal, hogy "csak" rosszul érzi magát...

A Heimlich-fogást se kell ismerni az átlagembernek, pedig életet menthet vele.

A stabil oldalfelvést se kell ismerni, pedig életet menthetsz vele. Azt se KELL tudnod, mihez kezdj egy eszméletlen, ám lélegző, vagy egy eszméletlen és nem lélegző emberrel.

Ha te bajba kerülnél, minek örülnél jobban? Ha lenne ott valaki, aki laikusként is tudja az alapdolgokat, vagy ha nem lenne más körülötted, csak egy tucat sopánkodó tudatlan?

Pontos 2011.03.06. 07:50:57

@Máгia: Nem hiszem, hogy az előtörténetnek bármi köze lenne ahhoz, hogy hogyan bántak a beteggel.

Mágia 2011.03.06. 08:11:49

@Pontos:

Engem is érdekelt volna, ha valaki orvosként egy hozzászólásban, tételesen megválaszolja a posztban feltett, gyógyítással kapcsolatos kérdéseket.

Az utolsó bekezdésre persze nem lehet semmit mondani, kár volt beleírni a posztba.

cenzorilla 2011.03.06. 08:14:59

@Keloid:

Véleményed írd, ne Mária személyével vitatkozz kérlek!

cenzorilla 2011.03.06. 08:16:29

@Máгia:

Előbb-utóbb igazságot szolgáltatok, nincs okod panaszra se pro, se kontra. :)

Figyelek, de nem a nap 24 órájában.

hawkeye 2011.03.06. 09:12:37

1. Nekem a Dél-Pesti nagyon bejött, ott lőtték szét a veseköveimet, hiperrendes társaság volt az urológián.
Persze ez nem jelenti azt, hogy kétségbe vonom a posztoló panaszát, nyilván más osztályokon mások a "szokások".
(Az osztályon levett vért én is magam vittem a labor sürgősségi ablakához, de nem esett nehezemre.)

2. Cenzorilla, azért van annak valami perverz bája, hogy épp Mária panaszkodik a többi kommentelőre.
Nem tudnál összehozni vele privátban valami megállapodást, hogy szorítkozzon a poszt témájához kapcsolódó véleménye kifejtésére (ebben sokszor igaza is van), de fejezze be már végre az aktuális posztoló és a többi kommentelő alázását?

Mágia 2011.03.06. 09:39:03

@hawkeye:

Légy szíves, idézd ide pl ebből a posztból, hogy itt mikor aláztam az aktuális posztolót és mikor aláztam bármelyik kommentelőt.

Vagy bármelyik másik posztból.

Konkrét idézett mondatokról lehet beszélni, de ha csak úgy általában érzed úgy, ahogy érzed, arról nem lehet beszélni.

cenzorilla 2011.03.06. 09:43:04

@hawkeye:
Ne foglalkozzatok kérlek a hozzászólók személyiségével.
Legyen meg a véleményed, de érdemes magadban tartani.
Sokkal többet használ, ha a témához szóltok hozzá.

Gempacsöki boborján 2011.03.06. 09:43:57

Azért én ha meghallanám ezt egy nővér pofájából,hogy véntrotty,bizonyisten hogy úgy szájbavágnám hogy a sürgősségin kötne ki azonnal.

2011.03.06. 09:59:49

Addig amíg egy ilyen blogon is bácsinak meg néninek szólítanak embereket, mégis mire számíthat az ember egy kórházi osztályon?

vkaresz6 2011.03.06. 10:12:17

@Máгia: "Ha te bajba kerülnél, minek örülnél jobban? Ha lenne ott valaki, aki laikusként is tudja az alapdolgokat, vagy ha nem lenne más körülötted, csak egy tucat sopánkodó tudatlan?"

Vagy ha a sok sopánkodó tudatlan hamarabb küldi fel okostelón a praxisblogra a sztorit mint kihívja a mentőt.

De viccet félretéve ezek alapján ez a sztori simán büntetőjogi kategória az orvos számára.

adamantium 2011.03.06. 12:11:43

strók :)
egyébként lehet, hogy 10 darab huszonéves strókos volt előtte és azért került sorra olyan későn

tris 2011.03.06. 16:26:00

Máriának azért igaza van, félelmetesen sok tudatlan van, IQ-tól függetlenül. Akivel én élek együtt ő nem tudta, hogy a mindennapos ok nélküli hullafáradtság az betegség tünete. Ha tudta volna sokkal szerencsésebben alakul minden..

az én tragédiám az, hogy sosem tudtam és nem is akartam hazudni (egyenes konfliktusokat is felvállaló ember vagyok) mégsem hitt nekem senki mikor fontos lett volna.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.06. 17:29:35

@tris: azért azt tudjad, hogy a permanens fáradtságot (egyéb tünet nélkül) az orvosok sem veszik túl komolyan, hiába keseríti meg minden napodat.

Mágia 2011.03.06. 18:01:17

@Babette_:

Remélem, hogy ez nem így van.

Ha "csak" lelki okai vannak, pl szorongás, depresszió, burnout, az hosszabb távon akár öngyilkossághoz is vezethet, viszont ha komolyan veszik, akkor sokat lehet segíteni a betegnek.

De lehet mögötte hormonprobléma, szívbetegség, vagy alvás közben fellépő sorozatos légzéskimaradás is. Ez akár életveszélyes állapothoz is vezethet.

Gesztesi Károlyról lehetett hallani pár éve, hogy ez utóbbi problémája volt, alvásvizsgálaton derült ki, hogy egész éjszaka a levegőért harcolt.

Leroi 2011.03.06. 18:31:26

A Csontváry-festményen látható öreg halásznak leprája is lehet...

A poszthoz:
Már definitív tünetekkel került be a beteg vagy az SBO folyosóján bénult le?
Mert utóbbi esetben Szócska urat idézem direktben: gáz van...

bauchi 2011.03.06. 18:33:19

@Máгia: Os varitise.Sajnos egyre gyakoribb,mert a Polgár ház,a Sotheby hatására egyre jobban terjed.Egy ilyen betegségért már több tíz millió forintot is adnak.Igen nehéz hozzájutni.Ugyanis számos hypochonder hamisítja.De csak igen szánalmas köhögésig jutnak el.

Dr.laikus PhD 2011.03.06. 18:38:26

@Leroi:

Kis érdekesség. Nem rég találtam rá, elég érdekes.
Van egy erdélyi drámaíró (nem jut eszembe a neve grrrr), az ő arca volt ilyen.

Hosszú volt a haja is, arcának egyik oldala ördögi, másik humanista szelíd.

Még egy drámájának címe sem jut eszembe.
Fenébe.

bauchi 2011.03.06. 18:39:46

@Frengi: Én büszke vagyok,hogy Laci bácsinak szólítanak.
Bizony szar lenne,ha Lenke néninek.

bauchi 2011.03.06. 18:41:32

@Máгia: Persze,mert liptói feldudált pumpái elzárták előle a levegőt.

tris 2011.03.06. 18:48:11

@Babette_: hát sajnos. Ha a párom észre is vette volna a dokimat nem érdekelte volna. Pedig tavaly szóltam neki, hogy komoly izomfájdalmaim vannak és zsibbadnak a végtagjaim csak épp leszarta, mert (ezt komolyan el sem hiszem!!!) azt hitte hogy hipochonder vagyok! :( :(
sose voltam az, soha. Karrierista voltam a szülésemig, onnantól meg tényleg beteg :(

aztán miután kértem egy tsh-t is, akkor még nem jött meg az eredmény, elmondtam az összes tünetemet és azt mondta testképzavarom van és menjek nézzem meg a betegeket hogy lássam milyen az!!!
75 volt a tsh-m és 10 liter ödema volt rajtam.

tris 2011.03.06. 18:52:37

ráadásul nem is voltam orvoshoz járós - csak néhányszor kértem hogy nézzék meg a vasam - igazam is volt éreztem hogy fáradok. Párszor volt légúti fertőzésem kellett a táppénzes papír.
Meg egyszer mentem refluxos panaszokkal - lehet az tett be neki? de hát tényleg refluxos vagyok - volt tükrözés is.

de az igazság inkább az, hogy valószínűleg összekevert valakivel.

Leroi 2011.03.06. 19:07:39

@Dr.laikus PhD:
Ez szenzációs, köszi...lám, ezt a tükörképes módszert nem ismertem.

Ami az írót illeti egy művét olvastam (ami nem dráma), A sírrablók-at.
Kedvenc könyveim egyike ma is, 20 év óta.

Dr.laikus PhD 2011.03.06. 19:10:24

@Leroi:

Nagyon szerettem. Az elsők között boldogult itthon.
Fiatal lányként elmondhatatlan tisztelettel bolondultam utána... :DD

Leroi 2011.03.06. 19:20:16

@Dr.laikus PhD:
Ezt is köszönöm Neked!

Leroi 2011.03.06. 19:23:27

@Dr.laikus PhD:
Megtekintettem egy pár arcképét (én csak az időskorit ismertem, azt sem élőben), a fiatalabb fényképein nagyon hajaz Al Pacino-ra (és itt rögtön adja magát Az ördög ügyvédje, ahol utóbbi alakított maradandót)..

Dr.laikus PhD 2011.03.06. 19:23:36

@Leroi:

Zavarba hozol.

Nekem a legnagyobb meglepetés A hány az óra, Vekker úr - Bacsó rendezte filmje.

Nem tudtam, hogy az ő műve alapján készült.

Dr.laikus PhD 2011.03.06. 19:39:43

@Leroi:

Van egy verseskötete, ahol a kötet elején a jobb, a kötet hátulján a bal oldali portréja látható.
Erőteljes orra miatt, a szemének különbözősége miatt mellbevágó az eredmény.

Rögtön más fényben láttuk a drámáit és néhány versét. Lázadó lelkünk nagy táplálója volt. Azt hiszem Duna-deltában raboskodott, még azt is vállaltuk volna.

Dr.laikus PhD 2011.03.06. 19:43:22

@Leroi:

KŐ-DILEMMÁK

Sírkő legyek? hej, unalmas!
Hegyek orma? hej, hatalmas!
Utcakő? hisz rám taposnak...
Vesekő? az orvosoknak?
Szobor legyek? ledöntenek,
azzal tán, hogy kiöntenek...
Parittyakő? olykor csábít, -
s ha tudnám, hogy jó sokáig,
örökkétig egy-egy Dávid
röpítene - Góliátig!

Páskándi Géza

Leroi 2011.03.06. 19:57:00

@Dr.laikus PhD:

Köszi szépen, nagyon szép...

Igen, a Duna-Delta volt a román Gulág...:(((

tódór piroska 2011.03.06. 21:57:29

@Gempacsöki boborján: Ha csak szzájbavágással tudsz érvelni, te sem vagy különb, sőt. Nem beszélve arról, hogy jó eséllyel a rendőrségi fgodában kötnél ki közfeladatot ellátó személy bántalmazása miatt. Szóval, előbb gondolkodni, utána írni!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása