Szoptasson, ahogy akar

2011.03.01. 14:00

Kedves Olvasók!


Nemrég megszületett a kisfiam. Gyönyörű élmény is lehetett volna a szülés, sajnos a nővérek elrontották az egészet. Emberileg annyira nem álltak a helyzet magaslatán, hogy azt szavakban kifejezni szinte nem is lehetséges. Első gyermekről van szó, így nem rendelkeztem kellő gyakorlattal az ilyenkor előkerülő dolgokban. A legnagyobb problémát a szoptatás jelentette. Hiába olvastam végig mindent a témáról, amit csak lehet, egyszerűen nem ment.

 


A csecsemősnővért a lehető legudvariasabb formában arra kértem, hogy segítsen, hiszen elméletileg ez volna a dolga, ha nem tévedek. Kifogás kifogás hátán, sosem ért rá, amikor szükség lett volna rá. A többi nővé igyekezett segíteni, de mindhiába, teljesen kétségbe estem.


Fejés után cumisüvegből nagyon ügyesen evett a pici, de a szoptatás nem ment. Miután hasztalan hajkurásztam tovább a csecsemősnővért, a férjem próbált intézkedni. Udvariasan megkérte, hogy ugyan legyen már kedves segíteni nekem. A válasz az volt, hogy az a hisztis nőszemély (itt egy sokkal durvább szó szerepelt, de ezt inkább nem írnám le, mégis csak sokan olvassák a blogot) szoptasson, ahogy akar, neki elege van az ilyen hisztérikákból. A férjem győzködni próbálta, próbált a lelkére beszélni, de hiába. A hölgy faképnél hagyta.


A férjem nem hagyta annyiban a dolgot, panaszt tett. Volt ott szánom-bánom, meg kifogás keresés, hogy rengeteg a munka, kevés az ember. gond csak az, hogy mi fizettünk a szülésért, nem is keveset. Akik régebben szültek, el sem hinnék, milyen összegekről van szó, az ember azt gondolná, ezért a pénzért kap is valamit, legalább emberként bánnak vele.

 

Végül nagy nehezen szakított rám az idejéből a csecsemősnővér és segített kiküszöbölni a problémát, végre minden a legnagyobb rendben volt. Vágta az arcokat, megjegyzéseket tett, de úgy voltam vele, nem szólok vissza, csak mosolyogtam és többször is megköszöntem neki mindent.

 

Szeretnék még egy gyermeket vállalni, remélem akkor majd pozitívumokról is be tudok számolni.

 

Béres Andre
 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SusanneF 2011.03.01. 14:41:18

Egy kicsit uncsi már ez a témakör.....
Ha van olyan poszt is,ami nem szoptatás-gyermekágyi téma,inkább azt vegyétek elő!!!
A szülés "ára" nem azt jelenti,hogy én fizetek,és valaki segíteni fog a szoptatásban-is.
A szülész,aki a legtöbb pénzt kapja,max.megkérdezi:
Van teje,tud szoptatni,anyuka?
Szerencsére ma hamar hazamegy a baba,mama,és a tejbelövellés után otthon szabadon lehet segítséget kérni,és nem feladni!
A szoptatási tanácsadók a megmondhatói,hogy sokszor apróságon múlik a siker...!Ami aztán hónapokig jó érzéssel tölt el mindenkit!
Jó egészséget a családnak!

Káin 2011.03.01. 14:41:36

Nem szép viselkedés, az tuti.Milyen összegek?

SusanneF 2011.03.01. 14:50:42

A kórházi védőnőt nem kérdezted?

SusanneF 2011.03.01. 14:51:57

10 éve az én addigi orvosom 55 ezret kért volna,+havi 6-7 ezer.
Ma 100 körül megy egy szülés,vidéken olcsóbb.

Appaloosa 2011.03.01. 15:10:53

100 ezer az orvos +40 ezerért már a főmadam is bemegy szülésre.
A terhesség alatti vizsgálatok magánrendelőben 5-10 ezer.
Szülésre utolsó pillanatban érkezik, mikor már császározni kell.
Ezért kár fizetni.

Appaloosa 2011.03.01. 15:17:03

Nekem anno nem segített senki, az adjunktusnő le is tolt, hogy nem tudok szoptatni, mindezt első szülésnél, na ez megadta a löketet, nem volt tejem adagonként max. 10 grammnyi, úgy éreztem, hogy miattam nem sikerül, mire hazakerültem már tápszerrel kellett pótolni, mert 40 dkg-ot fogyott a 3,70 kg-ból a kicsi.

IrishOak 2011.03.01. 15:31:39

Ez most a reggeli poszt folytatása? vagy valami viccnek van szánva?

"Gyönyörű élmény is lehetett volna a szülés, sajnos a nővérek elrontották az egészet"... a szülés élményének elrontói nem tudnak lenni a csecsemős nővérek.Mert ők az utolsó pár percben vannak odarendelve a pelenkával, meg a takarókkal-élükön a gyerekorvossal.

Ha első szülőként nem megy a szoptatás azt teljesen "normális". Lehet beszélgetni a szobatársakkal, meg a gyermekágyas nővérekkel is. A szoptatás technikáját betanítani nem olyan evidens mint azt kívülállóként tűnik, és ahogy azt a még nem szültek elgondolják.Minden nőnek más más melle van(formára állagra és állapotra),van akinek egy nap után belövell, van akinek 3-4, van akinek soha.
Ezen felül az elsőszülők -meg vannak rökönyödve, hogy mennyire fáj, így nem is szeretik ha a baba a szülés után ráharap a cicire:-)Ha meg ráharap, és jól működik a reflex akkor az ugye nagyon erős méhgörcsöt okoz - no ez is szokott probléma lenni, így sokan azt mondják, nem tudok szoptatni, de lefejve megy a dolog... naná, elég egy kis tejleadó reflexet beindítani, és óvatosan kipasszírozni belőle a tejecskét.
Pedig minél jobban görcsöl- annál jobban fog működni:-)) ki van ez találva, ember nem tudja elrontani, legfeljebb nem bátor...és talán valami egészen mást gondolt a szülés-szoptatás dologról mint a valóság.
Remélem jól vannak, és szép nagyra nő a kis fiúcska:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.01. 15:44:50

Nem lehet eleget beszélni a szoptatásról, főleg azért nem, mert már a többedik generáció "nem tud" szoptatni. Mindenki, akinek sikerült, mondja el, hogyan kell, és mennyire fontos.
Valahol a blogban volt már arról szó, hogy a férfiak (nőgyógyászok) kontrollálni akarják a szülést. Fokozottan igaz ez a kisbaba táplálására és gondozására.
A szoptatás a legalkalmasabb táplálás, pénzbe, plusz energiába nem kerül, hatalmas kapcsolatépítő erő az anya és a gyermek között. A gyerek testi és lelki egészségének az alapja.
Valóban, az elején nem mindig könnyű, érdekes módon nekem a másodikam jobban harapott, mint az első, két hónapig problémás volt a szoptatás, míg az elsővel első perctől kezdve ment minden, mint a karikacsapás. Hallgassunk az ösztöneinkre, és ne csüggedjünk, legyünk biztosak magunkban, és ne hagyjuk magunkat eltántorítani. Minél hosszabb ideig szoptattuk a gyermekünket, annál egészségesebb lesz. (És persze később nem akar az anyja szoknyáján lógni, mert lógott rajta, amikor annak volt az ideje.)

Leroi 2011.03.01. 16:07:11

Már azt hittem a blogcímből ítélve, hogy az orvos zaklatta a nőbetegét.
Az pedig megadóan engedett...

pocokpocok 2011.03.01. 16:07:12

nekem is gondjaim voltak a szoptatással, első gyerek, a mellem 2 hónap után véresre harapva, full gennyes bimbóval, kenje, fejje, véresen ne adja a gyereknek, addig ne szoptasson, fejőgéptől(manuális)még jobban fájt, halom telefon, védőnői tanácsok ellenére csak magam tudtam helyrehozni:
1) amit senki nem mondott, vagy mutatott: a gyerek jó nagyra nyissa a száját, mikor beteszed a cicit, különben rosszul fog rá, a dörzsöléstől felsebesedik.
2) kézzel fejni: a hüvelyk és a mutatóujjaddal összecsíped a bimbó felett a melled, akkor csinálod jól, ha 2-3 nyomás után spriccel a tej: anyáink is így csinálták, gépek nélkül(már akinek kellett)
3) gyulladt mell: ha nem szoptatsz belőle, a tej elapad: én kinyomkodtam iszonyú kínok árán a gennyet, amíg tiszta tej nem jött.
A gyereknek kutya baja nem volt tőle, a tej nem apadt el: megtanultuk együtt, hogy kell jól csinálni, közbe ápoltam a mellem.
Nálunk nagy gond volt az is, hogy óránként szopni akart, így ideje se volt nagyon gyógyulni, így 2-őt adtam az egészségesből, egyet a fájósból.
Gyűlöltem az elején a szoptatást, mert ágyhoz kötött szinte egész nap+fájt, de csak végtelen türelemmel lehet megtanulni ezt az egészet.
Most 1,5 éves a picim, este még mindig cicizik, ebben a hónapban hagyjuk abba, és úgy megszerettem az egészet, hogy nekem nehéz befejezni, nem neki:
a csecsemő osztályon nekem is csak összenyomták a gyereket és a mellet, és jónapot:)
Kitartást kívánok, rengeteg türelemmel!

pocokpocok 2011.03.01. 16:09:37

@miriamele:
az ösztönök!
hihetetlen, a gyerekkel kapcsolatba mennyit segít az az elcsépelt fázis:
hallgass a szívedre!(az ösztöneidre)
Ezt ki kellene írni minden tanácsadó ajtajára: "anyuka, te mit ÉRZEL?"
mert igenis működik!

wowerman 2011.03.01. 16:12:59

És megint nővel volt a probléma. Mondom én, mondom...

pocokpocok 2011.03.01. 16:25:54

@IrishOak:
méhösszehúzó reflex::)
én folyton "kívános" voltam a szoptatás miatt az elején, a férjem nézett is nagyokat:)

serfecs (törölt) 2011.03.01. 17:49:29

@IrishOak: az hagyján, de annál előbb húzódik vissza a méh, így annál előbb lesz vége a gyermekágyi vérzésnek, stb-stb :-)

El Visco Stello (törölt) 2011.03.01. 17:50:17

Végre egy korrekt cím!
Erről van szó. Mindenki szoptasson, ahogy akar. Egyet nem kell elfelejteni: Az alapállást. Nem az anyának kell megtanulni szoptatni, hanem a csecsemőnek szopni. Vagyis ez sem pontos, mert a gyerek alapból tud, csak hagyni kell.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 19:23:49

@El Visco Stello: "a gyerek alapból tud, csak hagyni kell."
Ez egy népszerű mítosz, amit nagyon sokan elhisznek. Anyuci mindent elolvasott, megtanult (elméletben), és aztán mellre teszi a kisbabát, akiről azt írta a szakkönyv, hogy "ösztönösen tudja", mit kell tennie.

Amikor pedig nem, akkor meg vagyunk akadva rettentően, mert a szakkönyvbe nem volt leírva (na jó, van azért néhány kivételesen jó szakkönyv is), hogy a próbálkozó babát is az újdonsült anyukának kell tanítgatnia, és hogy ez egy készség, mint a tandem biciklizés, amelyet mindkét fél gyakorlás útján fog elsajátítani.

Bikli néni 2011.03.01. 19:24:01

@Leroi: Túl sokat olvasol :D ;)

womanestomen 2011.03.01. 19:26:19

@El Visco Stello: igaz. 99,9 cázalékban. a nők 95 %-a képes szoptatni. a maradék kevés anatómiai problémák miatt nem képes, bárhogyan is szeretné. a többi a lelki cucc, a félelem, a gyakorlatlanság- naná, egyik a másikból a jövel. a gyerek meg tényleg tud, azért is hívják úgy, hogy szopóreflex. ösztön. az anyának is hagynia kellene önnön ösztöneit előtörni.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 19:26:24

@pocokpocok: Gratulálok, hogy ezt saját magadnak összeraktad. Kalapemelés, főhajtás.

Elvileg ezért volnának a csecsemősök, hogy ezeket a dolgokat rögtön a legelején elmondják.
És én úgy, de úgy örülök, hogy nekem elmondták.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 19:28:25

@womanestomen: A reflex az nem tudás. Térdreflex is van, mégis meg kell tanulni labdát elrúgni, a focizásról nem is beszélve :-)

womanestomen 2011.03.01. 19:31:27

@Felicitasz: igazad van, pontatlanul fogalmaztam. tehát: alapkészség megvan - reflex -, és nem tagadom, nekem szerencsém volt mindkét pockommal. természetesnek vettem a folyamatot, és ment.

womanestomen 2011.03.01. 19:33:10

@Felicitasz: mindenesetre láttam én "rosszul próbálkozó" babát is nem egyet, de szvsz ott is inkább anyuka hozzáállása (hamar feladása, hormonos hisztije jajjeznekem nemfogmenni stb) volt a gátló tényező...

adamantium 2011.03.01. 19:46:26

nem lehetne már esetleg valami más témát is elővenni. ez a nőgyógyászos, szülős, gyermekágyas témának 100 blogja van, nem kell még egy

El Visco Stello (törölt) 2011.03.01. 20:04:03

@Felicitasz: Négy gyermek, két feleség. Minden gyermek nagy anyatej fogyasztó volt. Mitől lehet, hogy a szoptatás kérdése soha, még csak kételkedés szintjén sem merült fel? Lehet, hogy nem szerettünk magunknak abból problémát csinálni, ami nem probléma?

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 20:41:13

@El Visco Stello: Mindkét feleséged első gyerekénél volt valaki, aki az amúgy szerencsés testi és lelki alkatú asszonynak megadta azt a minimális, de szükséges technikai jellegű segítéget, ami a kezdéshez kell.

Én is természetesnek vettem, nekem is mázlim volt a genetikámmal is, a derült alaphangulatommal is, fel is készültem, nem is csináltam belőle problémát.

De hát a járás is természetes, mégis meg kell tanulni; az első lépéseknél jólesik egy kéz vagy székláb, amibe bele lehet kapaszkodni. A csecsemősöket ezért tartjuk, hogy az ilyen természetes és magától értetődő dolgokban ők legyenek a kéz meg a székláb.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 20:44:38

@adamantium: Ebben a legtöbb a panasz :-) Én azon tudom lemérni a hangsúlyeltolódást, hogy az elmúlt 2-3 napban többet kommenteltem ide, mint az elmúlt 2-3 hónapban összesen.

Dr. Panasz Muki 2011.03.01. 21:23:02

Jó ez a poszt. Sajnos a kórházban tényleg nincs elég ember, nincs rá pénz (pénzünk). Nekem is hasonló tapasztalatom van. A kórházban nem segített senki, mondjuk volt 2 csecsemős nővér 30 kisbabára...
Szerencsére a szobatársam gyakorlott anyuci volt, és bíztatott, hogy ne adjam fel, használjak fejőgépet...
A védőnő is nagyon jó fej volt, még a szülés előtt adott egy videót a szoptatásról. Nagyon jó anyag volt, de a szülés utáni helyzeten nem segített.
Utána rengeteget.
Pedig a szoptatás tényleg a legkirályabb dolog, tök kényelmessé teszi az életet.

apolka11 2011.03.01. 22:00:50

A szoptatás tényleg ösztönös. Én tápszeres baba voltmam, érdekes módon a hetvenes-nyolcvanas években senkinek nem volt teje (ami persze hülyeség, ez irtó ritka, mint ahogy itt valaki írja is), sosem gondolkodtam az egészen, ha tápszeres lesz a bab, akkor az lesz. Ehhez képest mindkét babát szoptatom, szoptattam, mert szülés után odatették és láss csodát, a gyerek tud szopni.
Ilyen egyszerűen (tisztelet a ritka kivételeknek).

Nemrég szültem másodjára, és lehet, a kialvatlanság beszél belőlem, és kövezzetek meg, de néha halálosan unom azt, ami itt a blogon és mindenhol megy, jaj, hogy BKV-zak a gyerekkel, jaj, milyen bébiőrt vegyek, már magzati korban angolul tanítanám a gyereket, nem figyeltek rám eléggé,, nem figyeltek ránk eléggé, nem nyalják ki a sejhajomat naponta százan, mert szültem egy gyereket.

Félreértés ne essék, az anyaság a világ legyszebb dolga, és igenis elismeri a társadalom is, de nem kell lehetetlent és mindent elvárni mindenkitől, hiszen másfelől a világ legtermészetesebb dolga is (hiszen mindankit, aki körülöttünk jár, azt egy anya szülte, hacsak nem hiányzik a köldöke).
Szóval azért szülök, mert anyává szeretnék válni, de nem várom, hogy ezek után minden szembejövő kalapot emeljen, hátbaveregessen és megoldja a problémáim, hiszen magamért tettem elsősorban (és még csak nem is a gyerekért, de ez egy másik téma)
Uff.:)

ccke 2011.03.01. 22:25:31

@adamantium: vagy legalább felbukkanna egy szülész szakorvos, hogy elmondja, hogy nem is úgy van az. Az anyukák meg jól ráugranának, és menne a műsor...
(egyébként mostanában kezdem érteni, mire kell nekik a sok pénz a szülésekért: ügyvédre)

KAR-TON-HAL 2011.03.01. 22:42:40

A mi időnkben az első 40 ezer a második 45 ezer volt. Csak az orvosnak. Teljes ellátás, kiszolgálás. Csak a szoptatós nővérke volt béna. Elméletben hibátlan volt, de képtelen volt normálisan elmondani, hogy mit csináljon a párom a szoptatáskor.

KAR-TON-HAL 2011.03.01. 22:49:29

Számomra az a legmegdöbbentőbb, hogy ezek az emberek arra tették fel az életüket, hogy segítsenek másokon. Erre egyre másra olvashatjuk a negatív posztokat arról, hogy a nővér így, a nővér úgy, meg az orvosok is. Akkor meg minek választja ezt a pályát, ha nem képes ezt jól elvégezni?

Leroi 2011.03.01. 22:52:26

@apolka11:
Szia, kis Székelyem!
Így van, ahogy írod...a szopás kódolva van a génjeinkben, maga a reflex ősi, már a picurka újszülöttben megvan, hisz elég a kis szájacskáját az ujjunk hegyével bármilyen szögből megérinteni, máris fordul szopizni...
Ha a tenyerét megérintjük, megfogja az ujjunkat...stb.
Később ezen reflexek megszűnnek (egyes ínyenc pasiknál szexuális aktus azért során tartósan megmaradnak)...:P
Nos, viccen kívül, ún. liberációs reflexek néven agyi károsodásokban ismét megjelennek a felnőtteknél, jelezvén egyes frontalis mezőknek a sérülését, ilyenkor jelenik meg a grasping, a bulldog- vagy épp a szopóreflex, mint topográfiai jelentőségű kórjelző tünet...

Leroi 2011.03.01. 22:54:40

na, felcseréltem két szót...során azért tartósan megmaradnak...bocs...

KAR-TON-HAL 2011.03.01. 22:58:18

@Leroi:
Ez sajnos ismerős. Láttam olyan 60-on túli embert, aki a leépülési szakaszban felvette a régen feledett "szokásokat".
Kézmozdulatokat, magzati póz. Döbbenetes volt látni.

Leroi 2011.03.01. 23:33:01

@KAR-TON-HAL:
Stroke-os afáziás betegnél pedig egyetlen szó marad meg többnyire...
Az első, amit megtanult és valószínűleg az utolsó, amelyet még hátralévő rövid életében ki tud mondani...
Ma-ma, ma-ma...
És ezt ismételgeti a végtelenségig, mindenre ez a válasza...:(

Borcsika 2011.03.02. 08:56:45

Ezt a témát nőként is unom már. "nem segített szoptatni". Kérdem én... Nagyanyáinknak, akik a mezőn szültek, ki segített? Senki. Túl van ez az egész misztifikálva. Tehetetlen, korcsok vagyunk, teljesen kihalnak az ösztöneink.

Borcsika 2011.03.02. 09:00:00

Amikor én "tanultam" szoptatni, nekem se segített senki, és a fiam a két slukk után bealvós fajta volt, mégis rájöttünk a technikájára. Kitartás kell ehhez, nem pedig ez a szájbarágós dödörgés.
Ez a poszt nem jött volna létre, ha a csecsemős nővér dödörög neki, esetleg meg is szoptatja helyette a gyereket.

pontypofájú mókusgalamb 2011.03.02. 12:34:03

@Leroi: ezen jót nevettem:)

a poszthoz: nem az volt a baja az ideggyenge nővérnek, hogy nem kapott borítékot?

apolka11 2011.03.02. 13:43:19

@Leroi: Szia Leroi!
Igen, tudom, hogy ezeket a reflexeket, (pl. Moro-reflex, meg a kézenek és a lábfejnek ez a fogóreflexe) pár hónap után már nem lehet kiváltani, illetve ha ki lehet, akkor ott valami neurológiai gond van, sajnos.
Egyébként szakmádba vág, hétfőn gyerekneurológushoz megyünk, ugyanis ez a gyerkőc sem emeli jól a fejét, ez a másikkal is így volt, de a neurológus azt mondta, csak a nagy méret miatt fejlődik kicsit lassabban és így is volt szerencsére.
Remélem jól vagytok.
(OFF Hazajárni szoktatok-e?)

@Borcsika: Teljesen egyetértek, el vagyunk kényeztetve és emiatt egyre többet és többet várunk:) (mint a rossz gyerek:))

tódór piroska 2011.03.02. 17:31:02

@apolka11:
Ha nagyon figyeljük, minden csecsemő fejlődésében találunk valamit, ami az átlagostól, megszokottól eltér, mindkét irányban.
Ez az esetek 99,99%-ban normális jelenség (Gauss görbe). Vagyis: nem szabad negligálni, ha valami úgy tünik, hogy nem szokványos, de nem szabad tulzottan aggódni sem. Legkisebb gyermekemet közel 20 éve Katona Ferenc Főo. Úrhoz vittük, javaslatára majdnem egy évig korai fejlesztésre is, aztán kiderült,hogy csak kicsit lustább, mint a kortársai. Most 185 cm, jó tanuló és gólkirály a gimiben...

Off: minden évben járunk Erdélybe (Déva, Csiksomlyó, Korond, Szováta, stb.) Lelkileg mindig megerősödve, feltöltődve jövünk vissza. 2006-ban, a gyászos emlékű haza- és nemzetárulás utáni első utunkon "Igen" feliratú kitüzőt viseltünk mind az öten Erdélyi utunkon. Értették, és szeretettel fogadtak.

tódór piroska 2011.03.02. 17:34:16

@apolka11: az öszes kommentelő között a legnormálisabb, legaranyosabb (és remélem legboldogabb) ember Te vagy, gyermekeiddel, családoddal. Millió puszi!

teaivó 2011.03.02. 18:03:21

Látom, a tegnapi dühödt kommentem ki lett moderálva ("Cenzúra!!!" ;-) ), oké, bocsi, tényleg nem volt valami finom hangvételű - ezért most megpróbálom *moderálni magam*.
Félig-OFF:
Egy errefelé kolbászoló orvos nem tudná esetleg megmondani, hogy miért van ez: Manapság, amikor már nem számít ritkaságnak pl. a sikeres szívátültetés, és már a fejüknél összenőtt sziámi ikreket is operáltak már szét, miért nem segítenek a sógoromon, aki az utóbbi hetekben eléggé szenved a vesekövével - de csak azt mondták neki, hogy várjon, meg kapott egy rahedli fájdalomcsillapítót, amitől már hányingere is volt (a János Kórházból pedig, ahová beutalóval ment, 5 perc után hazaküldték azzal, hogy mit akar, semmi baja sincs)?

tódór piroska 2011.03.02. 18:18:46

@teaivó: a vesekövek döntő többségének per vias naturales (természetes úton) kell távozni, hosszabb-rövidebb idő után. Csak aklkor kell/szabad operálni, ha komőplikációt okoz.

apolka11 2011.03.02. 18:27:17

@tódór piroska: Ó, köszönöm szépen, még nem kaptam ekkora bókot!
(nem is hiszem, hogy megállná a helyét, de azért nagyon jólesik:))

De jó, hogy minden évben jártok Erdélybe. Mi is, ahogy tudunk a gyerekektől, többször egy évben, Máréfalva a törzshelyünk, ott él a rokonság nagy része.
Ezek szerint neked 3 gyereked van, az szuper!

Köszi a megnyugtatást, tényleg eltérnek az átlagtól. Óriási gyerekek. A fiam 7 hetes és 6200 gramm és nem, nem vagyunk cukorbetegek, egyszerűen így nőnek, a lányom is így indult.
És igen, mindig van valami, szívzörej, vesemedencetágulat, de szerencsére többnyire ártalmatlan dologk és egészségesek mint a makk. A picur most egy elhúzódó sárgasággal van megáldva, már ki is vizsgálták, anyatejes sárgaság állítólag.
És egy hete mosolyog éjjel és nappal:).:):):)

Minden jót neked és a családodnak!

Leroi 2011.03.02. 20:04:28

@apolka11:
Nagyot nőjön a Picur és ne aggódj, egy gyermekneurológus biztosan nem téved!
Szombaton viszem Édesanyámat Vásárhelyre.
Ha az útviszonyok is úgy akarják...:)

Leroi 2011.03.02. 20:06:05

@teaivó:
Nem vagyok urológus de úgy tudom, a vesekővel való teendő nagyban függ a kő természetétől, elhelyezkedésétől, nagyságától.
Lehet, azt gondolják, hogy spontán távozhat.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.03. 03:53:51

@Borcsika: "Nagyanyáinknak, akik a mezőn szültek, ki segített?"

Az én nagyanyámnak a falu bábája segített. Akkoriban nem (sem) volt szokás a mezőn szülni, otthon szült, szép tiszta ágyban (illetve, széken, ajtónak támaszkodva, két széken) és aztán hat hétig a bába járt ki hozzá "füröszteni", a szomszédok meg a rokonok vitték a levest és sütötték helyben a kenyeret, és a gyermekágyas nő feküdt amíg a gyereket 4-6 hetesen keresztelni nem vitték.
Rengeteg babonaság volt (van a mai napig), hogy mit szabad terhesen meg gyermekágyasan és mit nem; fogalmam sincs, ki találta ezt ki, hogy a régi parasztasszonyok a mezőn szültek és aztán meg senki sem segített nekik.

Senki nem "rájött", hogy mit kell csinálni. A bába tanította, meg a többi asszony, az anyja, nagyanyja, nénje, a már szült lánykori barátnője.

books.google.com/books?id=-gXgAAAAMAAJ&printsec=frontcover&dq=temesv%C3%A1ry+rezs%C5%91&source=bl&ots=mq1s7uA6mQ&sig=wNJBn5kdgW48ZfTbknU61WmHUCU&hl=en&ei=ogJvTc-9NYSKlwegvtCIAQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5&ved=0CDwQ6AEwBA#v=onepage&q&f=false

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.03. 03:55:50

Juj de szép hosszú linket küldtem (elnézést), mindenesetre Temesváry Rezső: Előítéletek, népszokások és babonák a szülészet körében Magyarországon c. könyvének google book változata van rajta.

apolka11 2011.03.03. 16:31:31

@Leroi: Jó utat szombatra, remélem tavaszi időt fogtok ki és nem lesz hó sehol!

Leroi 2011.03.03. 16:52:49

@apolka11:
Köszönöm szépen, a meszesi tető, a feleki domb és a ludasi szerpentin jelenti a fő akadályt ilyenkor. No és Kolozsvár, ami felér egy lidércnyomással a közlekedést illetően...:)

Leveli 2011.03.03. 21:20:16

@Felicitasz:
köszi, bújtam a netet miatta eleget:)
ha a gyerek épp nem bömbölt, mert hasfájós volt, vagy folyton éhes.
kedves orvos kommentelők, megint paraszti eszem húzom elő, kérlek igazoljatok, vagy cáfoljatok:
10 órás vajúdás miatt 2 augmentin injekciót kaptam, mint köztudott, az antibiotikum kiöli a term. bélflórát is.
kérdésem: hüvelyi úton szült gyermekem hasfájóssága köthető-e az antibiotikum miatt feltételezetten kipusztult flórájához, amit amúgy a természetes születési környezet(minek szépítsem, hüvelyváladék, bélsár) miatt amúgy összeszedett volna?

Leveli 2011.03.03. 21:27:31

tudom, hogy késői, és a kutya se fog reagálni, de leírom, föltünt-e már valakinek, hogy a petesejtből emberfejlődés útja ugyanarra az evolúciós útra hasonlít megdöbbentően, amit az emberré válás során tettünk meg?
A gyermek fejlődési fázisai az anyaméhben akár az egysejtű útja az emberig?
A korai stádiumi méhfelvételeken pl mennyire hasonlít az embergyerek, a hüllő, a majom, stb.
Volt a natgeon egy az "élet az anyaméhben" sorozat, ember, kutya, elefánt, stb vonatkoztatásban.
akkor esett le ez a Darwin-i ötletem:)

varázslatos az evolúció!

Leroi 2011.03.03. 21:40:43

@Leveli:
Igen, ez már rég foglalkoztatja a kutatókat. Mármint az, hogy a méhen belüli élet leutánozza a fajok fejlődését az egysejtűektől az emberig.
Viszont egy malac, egy csirke és egy emberi embriót korai stádiumban megkülönböztetni iszonyúan nehéz. Tehát ugyanezt "művelik" a többi fajok is, a saját szintjükig.

Leveli 2011.03.03. 21:41:15

@Leveli: bocs, pocokpocok vagyok, csak az ember azonosítója maradt bent:(

pocokpocok 2011.03.04. 01:42:37

@Leroi:
köszönöm: határtalan nyugalom öntött el, hogy ez nem csak az én abszurdításom:)

teaivó 2011.03.07. 22:08:57

@teaivó: Bocsánat, nem a János Kórház volt, hanem a Szent Imre.

bakela 2011.03.08. 11:45:57

Go, Forrest! Go!
Úgy megőrültem, hogy ism. lejárt a rendes hejbenlyárásom, hogy bevetettem az Undelete-t:

Kedves Pixis Blog!
December 31.-én 22 óra 42 perckor mexületett a gyönyörű kicsink. T-800- as modell, már a szülőcsatornába’ tisztán kimonta, hogy: asztalavisztulabébi. Montágh –ja, nem: monták is a paraszt nővérek, ha nem lettem volna ijen hüje, és még 80 perceket nem nyomok, akkor bekerülhettem vóna a TV2-be, a másik cigánygyerk mellé, meg a Révhelyi professzorminiszter is gratulált volna, mint az év első „fehér” újszülött kismamaannyának, + asszem járt volna 2 extra élet, meg egy kis ammo. Nagyon vártuk, a fogadott orvosunk dr. J. Connor volt, a zországos hírű lukász, és időutazó. Arról most nem is szólnék, mekkorát csalóttunk benne. Hilyába tömtük titániummal, meg csempészett RPG-vel, 1x sem símogatta meg a buksimat a szülés alatt. Tképpen mindent csak a bunkó szülésznőbába végzett- de leginkább csak ajándékkosarakkal szaladgált fel és alá. Megaszonta, hogy azé horpatt be a homlokam, mer a vákuum miatt légüres sújjtalanság van a hajam alatt. A zosztályra csak evidence based pisilés, és olalycsere után mehettem. Nem kívánom senkinek: legalább 5 Zlatý Bažant után sikerült csak a népes közönség előtt lecsurgatni a nyuszifüles papucsom. De milyen egy Arany Fácán! Ahogy kipisiltam, szétfolyt, majd lassan úllyra ősszeállt- még a doboz is meglett- de az lehet, hogy az összetört UFO lázmérőből kúszott fel rá. Kissé azért pityókásan elbólintottam a kövezeten- persze, ahogy a csecsemősök észrevették, azonnal kikapcsolták a padlófütttést. Pedigénfizetematéébéét. Volt egy különösen sötétlelkű nővér- még maguk közt is így emlegették: szar a konnor. A kismamatársaimtól tudom,hogyde még rokona is a főorvosnak. Esztet a nőt, még felvételkor láttam melegszendvicset csinálni, hol is, mint a dohányzóba’. Azóta elég rosszul aluttam egyébként is, pedig, talán 1 mp-re láttam a mikróhullámú sütőjét. Persze ez a sok kókler, még arra sem jött rá, hogy azért nem találják az én kicsikémet, mert a T-500- tól felfele, a bébik felveszik a környezetük színét. Nekem sárga lepedőm volt: Ugyanis további 5 aranyfácánt hozott a gondoskodó férjuram, a zágytálat meg eldukták, mer csak 3,5 mill. HUF-ot osztottunk szét a staff közt. Az éccakás nővéreket meg egyáltalán nem értettem, csak azt akartam mekkérdezni, hogyan szoptassak, erre mind zutty! térdre esett. El lehet kébbzelni, mit éreztem, mikor jön ez a Szara, maga után húzza a mikrosütőjét, és aszonta, hogy az egy ulánbátor, én meg látom a citromot a másik kezében! Egy pillanatra fordultam csak el, és már mekkpróbálta a citrusfélét az én kicsikém szájába tenni. Ja, az ulanbatoron volt egy nagy bazi kapcsoló, és asztat valami Gyuri nevű humanoid „defrost” állásba kattintotta. Csak tudnám, mit is jelenthet ez. Bizonyára vízzel áraszthatják el esztet az üvegkalitkát, mer a zén makkzatomnak ojjan úszószemüveget akartak a fejére gumizni, mint ami Verrasztónak volt fénykorába’. Na, de akkor már a hangok megmonták mit kell tenni: Még a konnektorból is esztet sugaraszták: Call :zero-doublesix-two-doublefive-doublesix-doublesix /06-62-556-666/, ask: dr. Ibrahim. Azér az nem semmi, hogy 1-2 ijjen kezelés után napokig csak azbesztkesztyűben tudtam pelenkázni a drágámat.
Mosmá hála Istennek /Cenzorilla??/ otthon vagyunk, a kis Termike szépen gyarapodik, 300 m.-ról karikára lövi a futó ügyeletes orvost. Csak az a baj, hogy a konnektor, meg a konyhai radiátor még mindig beszél hozzám.
Egy szónak is egy a vége: az bissztos, hogy jövőre, ha megin lesz szavazás a zév kórházára, az én szavazatomra a SMH ne számíccson!! /úgymint- Synet Memorial Hospital/

apolka11 2011.03.08. 15:21:01

@bakela: Remélem ezeket a gyöngyszemeket nem csak nekünk, ide, disznóknak.
Könyvet akarunk!!!
Röhögni egész nap doktor úr!:)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása