Mostantól a mi gyógyszerünket fogja szedni

2010.12.20. 06:00

Ülök a háziorvos rendelőben, válaszolgatok azokra a kérdésekre amiknek látszólag semmi köze a betegségemhez, orvosom unottan karcolgatja az X-eket a megfelelő helyre, sőt olyan helyre is tesz X -et amit tőlem meg sem kérdez. Mindegy, de legalább jó kezekbe vagyok amíg itt vagyok, de nem sokáig marad így ez az idilli kép, mert halk koppanás után egy talpig kifogástalan fizimiskában egy (ma divatos) fiatalember veszi át az orvosom érdeklődő tekintetét.

 


Kicsit félrevonulnak és számomra érthetetlen fél szavakkal hosszú csevejbe kezdenek, nyílik a fiatal táskája tollak naptárak apró csecsebecsék kerülnek elő, a doktor nő annyira örül az ajándéknak majd elolvad...szinte kezet csókol az adakozó fiatalnak aki önelégülten bólogat a köszönetek zuhatagában. Ezt a kellemes idillt a telefon harsány csöngése
szakítja meg, amit az asszisztens néni vesz föl, pár másodperces hallgatás után az asszisztens, kérdezi a doktor nőtől


--Rózsika néni kérdezi, hogy az xxxxx nevű gyógyszert beveheti e az yyyyyy nevűvel, ebben a pillanatban szinte megfagy a rendelőben a levegő és kérdően felelősségre vonja a fiatal a doki nénit, aki sóvárogva nézi az ajándékokat.


--- Mért írtad fel neki ezt az xxxxxx gyógyszert hiszen ez nem a mi készítményünk, és ezzel a mozdulattal már nyúl is az ajándékok felé, kicsit szégyenkezve és féltve az ajándékokat rögtön rávágta a doktor nő.


--Nem én írtam föl, Rózsika néni most jött ki a kórházból és ott írták föl neki, a fiatal keze meg áll az ajándékok fölött majd kérdően kijelenti,


--Akkor csak eddig szedte Rózsika néni az xxxxx nevű gyógyszert, mert mostantól a mi készítményünket fogja szedni...Ugye?


Én a választ már meg sem vártam, kisunnyogtam a rendelőből, de szerintem észre sem vették, mert sokkal fontosabb dolgokkal voltak elfoglalva mint egy taknyos szipogó lázas beteg nyavalyája, hiszen az ő érdekében történik minden.


Doki néni!! eljöttem és köszönöm a hozzám való nincs mit, hazafelé beugrottam a közeli patikában, elmondtam a patikus néninek mi a gondom, erre ő adott valamit,........ ami igen is használt.


Kicsit azért elgondolkoztam gyógyulásom után, vajon a fiatal gyógyszer ügynök elégedett lenne ha megtudná milyen készítményt kaptam a patikában.(Nekem is jól jönne egy két toll, és soha nem használt gagyi naptár).


Bocsánat a helyesírási hibákért, hiszen én egy végtelen primitív egyszerű tanulatlan ember vagyok, de ez látszik abból is, hagytam szó nélkül, hogy átnézzenek fölöttem, de azért történetemet szerettem volna megosztani másokkal is.


A gyógyszerek nevét nem azért nem írtam ki mert nem akartam, hanem nem tudtam megjegyezni.:-)))


Köszönöm türelmüket: Kis Sándor 4032 Debrecen.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tbjárulékfizető 2010.12.20. 10:14:03

Egyszer kaptam egy ilyen leírt véleményt igazi szakorvostól, mert a más orvostól ( üzemorvos) kapott gyógyszertől nagyon rosszul voltam:
"..a mexiletin medicatioval a mai kardiológiai therapias szemlélet nem ért egyet. Ha valóban ISZB az alapbetegség ( ergometriaval, vagy coronarographiaval igazolva) úgy ez a drog nem véd meg a malignus ritmuszavartól, és nem csökkenti a sudden death kockázatát. Ha pedig adequat módon nincs igazolva a coronaria betegség, úgy egyszerűen felesleges.."
Ettől az időtől számítom a kritikával fogadott terápiákat.
Az a bizonyos gyógyszer a kinti poszteren szereplő gyártó terméke volt. Mondhattam én, hogy ez nem jó, nem igazán számított.
Viszont ez a történet 1998 évi, azóta sok minden történt az egészségügyben. Pl. orvoslátogatót nem szoktak a beteg ellátása alatt fogadni.

Irise 2010.12.20. 10:18:18

Hát anno nálunk 2 verziója volt a gyógyszerügynökök jelenésének:

1. Utólag tudtuk meg,mert a főorvosnővel elcsevegtek kicsit az orvosi szobában, és utólag hoztak nekünk egy marék tollat, jegyzetfüzetet,hogy ím az ajándék.

2. Előadást tartott a gyógyszerügynök az új gyógyszer hatásosságáról, ilyenkor néha a gyógyszerből is osztott (amit betettünk a gyógyszerszekrénybe és azok a betegek kapták,akik nem tudták volna megfizetni).

Nagyon irodalmi volt a posztoló, bár talán az enyhe túlzás,hogy bármely orvosnő szinte kezet csókolna az apró ajándékokért... vagy,hogy megrémülne,ha valaki vissza akarna venni egy tucat tollat...
szép elképzelés volt, de a valóságtól messze áll, kicsit még dolgozni kell rajta. De rosszindulatból jeles, ügyes kis padavanom!

Irise 2010.12.20. 10:27:49

@tbjárulékfizető: Hát egy betegség kezelésében többféle lehetőség van. Sokszor az orvosnak eleve választania kell,hogy gyógyszeres, vagy sebészi terápia felé mozdul el a beteggel. De gyógyszereken belül is nagy a választék. Mikor kikerül a forgalomba egy gyógyszer, egy csomó vizsgálaton esett át,hogy tudjuk,hogy nem árt a betegnek. Miután évekig használtuk,kiderül,hogy mennyire hatásos a gyakorlatban és mennyire tolerálják a betegek.
Minden nap kapunk egy csomó levelet, ami új kutatási eredményeket hoz gyógyszerekről, beavatkozásokról, protokollokról - és képtelenség mindent tudni. Arról nem is beszélve,hogyha az orvosodnak van egy pozitív tapasztalata az adott szerrel, akkor lehet,hogy ragaszkodni fog hozzá az érdekedben.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.12.20. 10:35:44

Nem tartom életszerűnek, hogy egy ilyen dolog megtörténjen.

ondol 2010.12.20. 10:40:44

Látnátok csak karácsony előtt az ügynökök vándorlását!! Raklap jönnek megrakva ajándékokkal. Hozzák a cuccot a diagnosztikai üzlet aláfestésére. Gondolom gyógyszerben sem adják lejjebb.

tbjárulékfizető 2010.12.20. 10:51:48

@Irise: Az idézett szöveg az IMC Budapest Kardiológia nevű cégtől ered, az ő véleményüket neveztem igazi szakorvosinak.
Nem neheztelek az üzemorvosra sem, nátha ellen kértem tőle valamit és vizsgálat közben legalább észrevett egy rendelelneséget, amit gyógyszerezni próbált, aztán többszöri rosszullét után, amit a munkahelyen is produkáltam, pedig nem vagyok egy ájulós általában, elküldött az idézett címre.
Amiért nehezteltem, az az volt, hogy először mindig kipróbált egy Knorr féle terméket és ha nem volt jó, akkor jöhetett egy másik. De azóta tényleg más világ van. Viszont azt a lehetőséget meg kérlek, hagyd meg nekem, hogy kritikával fogadjak egy -egy terápiát egészen addig, míg a korlátlan bizalom ki nem alakul bennem az orvos iránt. Ehhez kell néhány év és jó néhány beszélgetés ( sokat kérdezek és válaszokat is kapok)De mindez logikus is, mit tudhat egy betegről az az orvos, aki először találkozik vele és van erre 5 perce.
Ezzel együtt ez a poszt nagyon sántít nekem. Mostanában inkább a gyógyszertárban akarnak mindenáron másik gyógyszert adni. Ilyenkor megkérdezem, hogy van-e a termékben propilén glikol, erre nagy mértékben vagyok ui. allergiás és az orvos korábban vette a fáradságot, hogy a gyógyszer felírásakor ezt megnézte. És sokszor megtörténik a csoda, mégis van a felírt szerből a raktáron. Ha meg nincs, megyek tovább másik gyógyszertárba.

IrishOak 2010.12.20. 10:57:13

Szép Hétfőt:-)

Úgy rémlik, hogy az úr más témában más netes hetilapnak is szokott írni:-)
Nagyon pozitív, ha egy állampolgár minden vele történő eset kapcsán felhívja a figyelmet a világban zajló folyamatokra.
Bájosan reagál a világ folyására.

Úgy emlékszem - egészen frissen -hogy az orvoslátogató a rendelést nem zavarja.(Bp.-en semmiképpen)Az már igaz, hogy mennek, de ez a kínálati piac realitása.
Minden üzletágban ez van -nem csak a gyógyszeriparba! Ez a XXI század.

Náthára meg jó a paracetamol, vagy valami egyszerű cucc.De legjobb a pihenés, sok alvás, meg kis gyógytea mézzel.

Az orvoslátogató meg végezze csak a dolgát,és ha lehet vigyen jó híreket, hogy feltalálták a gyógyíthatatlan betegségek gyógyszereit. Akkor majd örülünk.

No de hogy viccesen panaszkodjak a sok ajándékra: egy szülészeten az újszülött kb 6 táskányi ajándékot kap:-D nehezebb mint a gyerek pakkostul... aztán meg nincs nyugalma, mert egész évben hívják keresik a szuperebbnél szuperebb cégek, hogy tőlük vegyél, olyat vegyél, használd azt, tedd oda a pénzed stb.... de tollat egyik sem adott - a fene!
Tehát ez a marketing már a születés pillanatától jelen van:-D csak győzzük!

El Visco Stello (törölt) 2010.12.20. 11:02:47

@tbjárulékfizető: "Mostanában inkább a gyógyszertárban akarnak mindenáron másik gyógyszert adni"
Igen, erre próbáltam utalni fenteb. Ha az orvos elmulasztja, vagy nem akarja a kizárólagosságot bejelölni(ez általában lustaságból van, mert nem akar ő utánanézni, hanem majd a patikus), a gyógyszerész köteles ajánlatot tenni. Az ajánlott készítménynek hatóanyagban egyenértékűnek és olcsóbbnak kell lenni.

Irise 2010.12.20. 11:10:04

@tbjárulékfizető: "Az idézett szöveg az IMC Budapest Kardiológia nevű cégtől ered, az ő véleményüket neveztem igazi szakorvosinak. "
Ez valóban igazi szakorvosi vélemény, de sok sokkal magasabb rendű, nagyobb elismertségű forrás van nemzetközi szinten,amelyekre előbb hallgatnék... de a lényeg az,hogy számodra megfelelő döntést hoztak! :)

ccke 2010.12.20. 11:15:57

Így is érthetjük:
"-Miért írtad fel Rózsika néninek azt a régi, drága gyógyszert. A múltkor beszéltem neked a mi termékünkről, ami hatékonyabb/kevesebb mellékhatása van/olcsóbb."
Persze a cégek nagyon nyomulnak az orvosoknál, hiszen közvetlenül a fogyasztóknál nem tudnak(a receptköteles gyógyszerek esetében), és nyilván a statisztika, új kutatás is torzítható. Alapvetően azért az új gyógyszerek általában jobbak, vagy ugyanaz, de olcsóbban(generikus). Természetesen a helyettesíthetőség nem mindig érvényes(pl. valamilyen segédanyaggal szembeni túlérzékenység), de nagy általánosságban igen. A magyar betegnek és az OEP-nek is jól jön ha kevesebbet kell költeni. És persze az orvosnak is, ha véletlenül valami használhatót is kap az ajándékok között.

tbjárulékfizető 2010.12.20. 11:44:08

@Irise: igen. Mindezek után kerestem helyben kardiológust, akiben az idők során nagyon bíztam, gondolom, a gyógyulás egyik feltétele ez, aztán elköltöztem, és máshoz kerültem, de nem voltam elégedett és addig szerveztem, míg az eü. röghözkötés ellenére ( lakóhely szerinti illetékesség) visszakerültem hozzá. és most elégedett vagyok. A nagyobb elismertségű források felkutatását, ami az ismereteket illeti, meg rábízom. Ill. kaptam itt az egyik blogon tanácsot, azt majd megbeszélem vele. Lehet, hogy én vagyok az a beteg, aki az orvosok idegeire meg, bár ezt még nem vettem észre ( titkolják?)de azért igyekszem továbbra is informálódni. Amit megértek, azt magammal is el tudom fogadtatni. amit nem értek, az
A gyógyszertár beli sztorimra nem

tbjárulékfizető 2010.12.20. 11:46:07

Ez elment befejezetlenül, rossz gombot nyomtam. Szóval a gyógyszertári sztorinál az a trükk, hogy nem a legolcsóbb jönne elő, mert amit felírtak, az nincs raktáron, aztán esetleg mégis van.

Bikli néni 2010.12.20. 11:50:49

@IrishOak: "Úgy emlékszem - egészen frissen -hogy az orvoslátogató a rendelést nem zavarja"

Mit értesz az alatt, hogy a "rendelést nem zavarja"? Mert ha azt, hogy nem pofátlankodik a beteg emberek közé és nem megy be soron kívül, akkor sajnos azt kell mondanom, rosszul emlékszel. Rendszeresen látok ilyet. Bemegy a kis öltönyében/ kosztümjében meg a kis mappájával, és bent van az orvosnál minimum fél órát. Budapesten. De vidéken is láttam ilyet eleget. Egyszer régen láttam olyat, hogy az orvos közölte vele, hogy a rendelési idő végén szívesen látja viszont, addig viszont tessék máshol kereskedni.
Nem azzal van a bajom, hogy oda járkálnak (bár ebbe is bele tudnék kötni), hanem hogy a francért kell a rendelési időben menni. Aki meg amúgy is ott vár órákat betegen - vagy épp a sok beteg között - az meg dögöljön meg.
Rühellem az orvoslátogatókat.

tbjárulékfizető 2010.12.20. 11:53:13

@Bikli néni: Ha nem a rendelési időben menne, akkor nem találná ott az orvost:)

IrishOak 2010.12.20. 12:14:20

@Bikli néni:

Akkor a mi háziorvosnőnk egy kiemelten szuper csajszi... Nála csak a rendelés előtt vagy után nyomulhatnak. Volt már olyan, hogy bekopogott a "szépen öltözött", de rövid úton elhajtották...:-)(ez tapasztalat többszöri!)

Ez szerintem emberfüggő - ha a doki tiszteli a betegeit azzal, hogy rájuk szánja azt a kb. napi két órát -akkor nincs ilyen élmény.Attól még a rendelés után vagy másnap megértekezhetik a dolgaikat, és akár hasznos is lehet.

Bikli néni 2010.12.20. 12:32:49

@tbjárulékfizető: Ilyenkor azt kell(ene) mérlegelnie az orvosnak, hogy mi haszna van neki ebből az egészből.
a) Ha lényeges haszna van belőle (pl. az így felírt gyógyszerek után jutalékot kap), akkor szánjon rá a napi 2-4 óra rendelési időn túl fél órát mondjuk havonta egyszer. Ennyi "áldozatot" talán megér a dolog.
b) Ha nincs belőle haszna, mert csak tollakat meg gagyi naptárakat kap, amivel már amúgy is tele a padlás, akkor nem veszít vele tulképp semmit, ha elhajtja a rendelésből az orvoslátogatót.

@IrishOak: Tényleg szerencsés vagy. Az én háziorvosom (akire amúgy panaszom nincs, mert egy kicsit nagyhangú, de lelkiismeretes doki néni) rendszeresen fogadja a rendelési időben soron kívül ezeket a dögkeselyűket.

Leroi 2010.12.20. 12:49:34

Na az ilyen gyógyszerügynököt szoktam én kétlábbal kib@szni a rendelőmből...
Mert volt már egy pár ilyen rámenős, számonkérő picsusz nálam is...
Azóta messze elkerülnek.

IrishOak 2010.12.20. 12:54:13

@Bikli néni:
:-) Én már többször említettem, hogy valami csoda folytán nagyon szupi dokikkal hoz össze az élet:-)

@Leroi:
:-D pedig nem is Te vagy a dokim? De még bármi lehet:-)hisz a világ kicsi és az ember esendő.

SusanneF 2010.12.20. 13:02:18

Tbjárulékfizető!
Igen,ma nemszokás ügynököt beteggel együtt fogadni-CSAK a rendelési időben,és nem előtte,vagy utána,mint régen!
Hadd várjon csak a páciens,úgyis ráér,az ő érdeke is,hogy az orvos naprakész legyen a készítményekből....!!!???
Én ezt egész másképp gondolom,főképp hogy vannak orvosok,akik még a rendelési időt sem tartják be,később jönnek,és előbb elmennek....:(

Irkutszk 2010.12.20. 14:22:22

Nem tartom életszerűnek, hogy három tollért, két naptárért és egy kulcstartóért egy orvos feladja a terápiás elveit, de elhiszem, amit a poszt írója leírt. Természetesen, lehet, hogy így történt. Sajnálom azonban, hogy nem várta meg a beszélgetés végét, így már sosem tudjuk meg, hogy mennyiben befolyásolta orvosát az említett látogatás. Legalább annyira feltételezésen alapul ez a sérelem, mint az előző történetben (bár ott legalább tényleg valós sérelem történt, itt még a sérelem is csak vélt).

ondol 2010.12.20. 14:24:39

@health: Szomorú lenne igen.

De van az a pld. laptop, kongresszus amiért mégis....

Kyrie Eleison 2010.12.20. 14:24:59

Kiskezit csonkolom!

A néhány száz orvoslátogató egyikeként (Jöhet a forró ólom!!!) úgy érzem, illik szólnom pár szót.

Az undorkodóknak nagyon sok mindenben igazuk van:
a háziorvos úgyszólván a "szakma legalja", pukedli a kivételnek, mert VAN!, ismerek 2-300-at közülük, többnyire sajnos nincsenek hivatásuk csúcsán. Ilyenformán örülnek, ha csurran-cseppen valami néhány fityfiritty gyártótól, pár tízezer évente, plusz a mutyi, ami mindig jól jön...
Nekik nem érdekük a minőségi betegellátás, a Céget meg csak a piaci részesedés érdekli. Kitanítják a látogatót (jelen esetben: Gép), hogyan köll üzletet kötni, hogy a kétszázhatvanharmadik generikus (ld.:utánzat!) fost írja fel a doki, különben ugrik a bónusz. A beteget mindenki konkrétan leszarja.
A gyógyszerpromóciós munkát jó ideje csak rendelési időn kívül lehet folytatni, ez sem érdekel senkit.

DE:
lehet időpontot egyeztetni betegnek, látogatónak egyaránt. így nem fogunk ütközni, nincs vita, ki mikor kap a drága doktorunk idejéből.
DE:
vannak korrekt, minőségi termékeket gyártó és forgalmazó cégek kis hazánkban, akik még a célcsoportjukba tartozó orvosok szakmai továbbképzését is támogatják, VALÓBAN információt szolgáltatnak, ami közvetlenül szolgálja a betegek érdekeit. Nem vagyok sem ál-, sem igazi szent, ebből élünk, de lehet ezt a munkát becsületesen, a beteg érdekeit szem előtt tartva végezni, és vagyunk is páran, akik így tesznek.

Ezen kis csoport nevében szólottam.
UFF

Laciii 2010.12.20. 14:25:55

Nővér ismerős mesélte, hogy majdnem kidobták az ajándék csoki dobozát amikor észrevették, hogy van benne pár ezer forintos (régi sztori, akkor az volt a legnagyobb címlet), szóval nem biztos, hogy apró ajándékokról volt szó.
Lehet ez is régi sztori.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 14:30:29

Továbbá: nézzünk már távolabb a háziorvosok körénél!!!
Vannak még más orvosszakmák is széles e világon, szakorvosa (és embere) válogatja, ki hogyan áll a gyógyszerpromócióhoz.
Vannak szakmák, amiben beteggel csak a kórházi folyosón futhatunk össze, pl. műtétes szakmák.

U.I.: hallott valaki a Gyógyszerpromóció Etikai Kódexéről?
A laikusok közül nem sokan, az biztos. És ez baj...(még nagyobb, hogy sok cég ezt semmibe veszi).

Kyrie Eleison 2010.12.20. 14:31:04

@Laciii:
Ezért ma már börtön jár, keményen 1-től 5 évig...

Laciii 2010.12.20. 14:43:41

@gyóccerügynök:
Az durva, még szerencse, hogy már biztos elévült :)

ondol 2010.12.20. 14:46:05

@gyóccerügynök: Kihagytad a labordiagnosztikát, ott mekkorát nyomultok? Ha egy gyártó megnyer egy trendet évekig busás haszna van, és az ügynök hátradőlhet. Persze kis toll és naptár adható ezen a téren is...

tbjárulékfizető 2010.12.20. 14:46:58

@SusanneF: nincs vita köztünk, csak azt tartom életszerűtlennek, hogy a beteg is bent van az ismertető és üveggyöngy osztás alatt.
Minimum félreültetik az ügynököt, beteget lezavarják, mehet, aztán jöhetnek a tollak. de így valahogy nem jön össze.

ondol 2010.12.20. 14:47:37

@ondol: me valamivel valamire írni kell a kongresszusokon is:-DD

tbjárulékfizető 2010.12.20. 14:57:30

meg még valamit nem értek: Amikor azt hallom, hogy a statisztika és egyéb adatszolgáltatás viszi el a rendelési idő jó nagy részét, azaz van bemenő adat, akkor nem lehet olyan nagy számítástechnikai feladat azokat feldolgozni, rendszerezni és összevetni az előforduló betegségeket pl. körzetenként, aztán nagyobb halmazban és a hozzájuk rendelt gyógyszereket mennyiség és gyártó szerint. pl. azért is, hogy bizonyos összefüggések kiderüljenek gyakori betegségekről, akár korosztályonként, meg a gyakran felírt termékekről, áttételesen azok hasznosságáról, meg akkor már vissza is lehetne kérdezni az orvos gyógyszerfelíró ízlésére is.
Ha az orvoslátogató ami érdekünkben is ismertet, akkor a termékeit használó orvosokat szakmai ismertetők nyújtására is fel lehetne kérni, hacsak nem túl naív feltéelezés ez tőlem.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 14:58:13

@ondol:
Persze! És ha megnyertük a tendert, akkor mire jó?:)
Megnyerni egy tendert azért több, mint befizetgetni a doktort ide-oda...benne van a keze az orvosigazgatónak, a főgyógyszerésznek, az asszisztenseknek...Megkenünk mi mindenkit...!!!(???)

Vu, de ja vu 2010.12.20. 14:58:25

Hol vannak már a boldog békeidők, amikor egy kórházi vagy sztk-s orvost évente kétszer megnyaraltatott a gyóccercég:-(((

Sármelsejk meg Egyiptom...

Szegény háziorvosok meg már csak kavicsokat meg színes üveggolyót kapnak:-(((

Kyrie Eleison 2010.12.20. 14:59:11

@tbjárulékfizető:
Nyugost lehetsz afelől, hogy van ilyen szitu.
Ez bizony a személyiségi jogok súlyos megsértése.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 15:00:43

@tbjárulékfizető:
Nem túl naiv, ennek így kellene működnie a törvény szerint is.
Most sokan nagyon röhögnek rajtam, mások meg nem értik...

Kyrie Eleison 2010.12.20. 15:02:09

@Dr.laikus PhD:

...na, ezt nem látogatják sokan, mert nincs benne a mónikasóban:)))

Bikli néni 2010.12.20. 15:02:22

@Laciii: Van egy ilyen urban legend, hogy megszült a zasszony (a legenda szerint etnikumi családról van szó), és bent a szülészorvoshoz megy oda apuka a bonbonos dobozzal, adná oda az orvosnak. Erre az orvos fitymálva nézi, kérdezi apuka, mi az, nincs megelégedve? Orvos mondja: itt a tarifa egy szülésre 30 ezer szokott lenni (mármint hálapénz).
Apuka visszaveszi a csokisdobozt, kinyitja, és a benne lévő halom pénzből kivesz 30 ropit, leszámolja a dokinak, majd a csokis dobozt a benne lévő maradék zsével elrakja. A doki meg nézett mint hal a szatyorban :D

Kyrie Eleison 2010.12.20. 15:02:49

@Az átok visszaszáll!!!:

Mennyien élnek még ebben:)))
Van, csak másképp hívják, és nem mindenki engedheti meg magának..!

Kyrie Eleison 2010.12.20. 15:04:04

@Bikli néni:
A fagyi néha visszanyal:DDD
A szülészorvos meg külön állatfaj...az állatorvoslátogatóknak...!

Kyrie Eleison 2010.12.20. 15:07:29

@Laciii: Bűncselekmény kategória, nem biztos, hogy elévült!

Dwokfur 2010.12.20. 15:18:24

Kiváló életkép a mai alapellátás kiszolgáltatott helyzetéről.
Az ide látogató laikusokat kérem, hogy tegyék fel magukban a kérdést: megfelelően finanszírozott a háziorvosi rendszer?

Laciii 2010.12.20. 15:20:01

@gyóccerügynök:
Még friss Bartókos volt (én is meglepődtem, hogy 1000Ft nem nagy pénz, ők meg hüledeztek), de különben is urban legend :)

pazola 2010.12.20. 15:33:24

@hohahohahohaho: meg hogy ez a sztori nem letezik? Te hol elsz, a Holdon?!

tbjárulékfizető 2010.12.20. 15:40:00

@gyóccerügynök: és működik?
Meg tovább játszok ezzel a gondolattal: ha lenne ilyen módszereimet átadom konferencia , lehetőleg nem luxus helyeken, hogy koncentrálni is lehessen a problémára, meg egy kicsit kötelező is lenne ez az ismertetés, akkor meg lehetne vitatni az egyes termékek hatásosságát is. és mondjuk a szakmai felügyeleti szervezet meg összevethetné ezt a gyógyszer rendelések gyakoriságával, a szokásokkal. És ha már úgyis adminisztrálni kell, akkor legyen benne értékelési kötelezettség is, akkor talán mi isnyerhetünk ezen. És az ismeret terjesztés helyszínén még a promóció is beleférne ebbe a gyógyszergyártók részéről.
csak tájékoztatóul: Dolgoztam olyan helyen, ahol mindenkinek, a vezetőket is beleértve 5 évente szakmai vizsgát kellett tennie, biztonsági előírások, szabványok ismerete, egyebek. Nem olyan ördögtől elrugaszkodott gondolat ez a gyógyszerek és hatásainak ismertetése, esetleg vitára bocsátása.
vagy van ilyen, csak erről nem tudok?

kszabo 2010.12.20. 15:41:11

Mi az a laikus mert ha én akkor vegyük Könyves Kálmánt: miszerint boszorkányok pedig nincsenek. Így elmondhatjuk, hogy nincs egészségügy sem. Egészségügyi Mutyi az van jelenleg minisztériumi magaslatban, mértékadó kocsmai közgazdász szinten elismert 75 százalékos igazgatási költséggel. A gyógyításra maradó 25 százalék pedig alig fedez valamit. A fő gond, hogy igazából nincs olyan érdekképviselet, aki igazán ki tudna állni a gyakorló orvosok mellett.
Üdv

Turanga Leela 2010.12.20. 15:42:47

@hohahohahohaho: Tessék lemenni vidékre (pl. hozzánk), ahol egy 90 és a halál közötti orvos ugyanezt csinálja:D Egyszerűen nem jött helyette más,sztem ő is a rendelőben fog összeesni:D Bár én bírom az öreget...általában meztelen nénik a képernyővédői a kompúteren (ahogy ő monnya:D).

Advanced Flight 2010.12.20. 16:02:22

@hohahohahohaho: akkor én biztos hallucináltam a múltkor, amikor a gyógyszerlátogató középkorú hölgy mindenkit félrelökve berontott a rendelőbe és jó 15 percig elő sem került. Mondjuk annyiban nem számít, hogy a rendelés így is tetűlassú, tehát beteget akkor sem hívnak be, ha nincs odabent senki, megvárják, míg 8-10 emberre feltorlódik a sor.
Ha ez nem a harmadik háziorvosom lenne, azt mondanám, simán pechem van, de így sajnos tendenciózusnak tűnik a dolog.

wendytesztaburger 2010.12.20. 16:08:58

FAKE

Ez a poszt olyan szinten közhelyes, hogy nem valószínű, hogy igaz.

wendytesztaburger 2010.12.20. 16:10:19

Amúgy sem gyönygökért és gombokért veszik meg őket.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 16:17:39

@tbjárulékfizető:
Az orvos a gyakorlatban mérettetik meg szakmailag, őket kötelezik ugyebár x számú pont megszerzésére 5 évente, jó sok magyar forintért. Ebben benne van a gyógyszertan is, a különböző gyógyszerrendelési protokollok ismerete. Ha klinikusról van szó, tőlük alapon elvárják az oktatást, mint a munkájuk velejárója, de nem igaz ez egy csak családorvosként dolgozó doktorra.

A gyógyszerpromóciót törvény szabályozza, ellenőrizte az Egészségbiztosítási Felügyelet. Eddig. Nemrég feloszlatták őket, helyette az OGYI-ra tolták ezt a feladatot, kevéssé hatékonyak, tapasztalat.

Az EBF ellenőrizhette a látogatókat a táskájuktól elkezdve az autón át a mobiltelefonig...Meg is tették, de ez is kijátszható.

Egy szó mint száz: van becsületes orvos, becsületes cég (ritka, mint a fehér zorro), farmakurva orvos és KIZÁRÓLAG profitorientált cég...A beteg meg reménykedik.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 16:19:12

@Advanced Flight: Biztosan nem hallucináltál...!
Kifelé jövet megkérdezted, hogy volt-e időpontja?

Kyrie Eleison 2010.12.20. 16:35:55

@Laciii: Az a baj, hogy nem csak urban legend-szinten létezik a jelenség:/

De míg röhögni tudunk rajta, addig jó:)

Motorpenis 2010.12.20. 16:49:20

1.Jaj már, minek itt picsogni megint? Vegyük már tudomásul, hogy promóció a gyógyszeripar esetén is létezik. Máshol nem zavar titeket?

2. Orvoslátogató bejelentkezik az orvoshoz (ha van egy csepp esze), azaz időpontja van.

3@pcr: "Mi köze egy szimpla kis gyógyszergyári patkánynak a betegadatokhoz?" Miért is "patkány"?

4. Az orvoslátogató a munkáját végzi. Baj?

5. Nem minden cégnek van orvoslátogatója.

6. Oké, lázadozzatok! De azt azért megsúgom, hogy ezek a szemét orvoslátogatók, és a kapzsi gyógyszergyárak azért elég szépen adományoznak is például a kórházaknak, elég drága gyógyszereket. Nos, ha ezeket meg kellene venni...Megnézném az arcotokat, és kacagnék.

7. Nem, nem vagyok orvoslátogató.

ondol 2010.12.20. 16:52:40

@gyóccerügynök: meg..

"Egy szó mint száz: van becsületes orvos, becsületes cég (ritka, mint a fehér zorro), farmakurva orvos és KIZÁRÓLAG profitorientált cég...A beteg meg reménykedik."

erről van szó, jó hogy leírtad...

El Visco Stello (törölt) 2010.12.20. 17:36:27

Gyóccerdíler!
Örülök, hogy éltél demokratikus jogaiddal és szólottál.
Demánehogymá elvárd, hogy megkönnyezzem a gyógyszercégek önzetlen jóságát. A gógyszer - úgy is, mint vegyianyag - tudja a legjobban tisztára mosni és magánzsebbe varázsolni az adóforintocskákat.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 17:58:38

@El Visco Stello: Nagy májer vagy a témában, ezt bebizonyítottad:)

El Visco Stello (törölt) 2010.12.20. 18:18:46

@gyóccerügynök: Nekem nem kell bizonyítanom semmit. Én csak azt tudom, hogy nem igénylem a Luigi Coláni által tervezett áramvonalas flakonból az orrszprét, amiből két üreset dobok ki egy fűnyírás után. Még jó, hogy támogatja a TB, különben a gatyám rámenne. Azért titokban tudom ám, hogy így is, úgy is én fizetem. Meg az összes gyógszerre rácsatlakozott élősködőt is.

tbjárulékfizető 2010.12.20. 18:52:39

@Motorpenis: nem kéne adományozni, ha megvehető ára lenne.
@gyóccerügynök: köszönöm, tényleg nagyon tájékozatlan voltam.
és abban egyetértünk gondolom, hogy pontosan az nem kötelezett a tanulásra, ahová elsőkén bemegyünk, ez a HO.
És ezért lenne fontos a korrekt beteglátogatás, ami viszont a tapasztalatod szerint ilyen" (ritka, mint a fehér zorro), farmakurva orvos és KIZÁRÓLAG profitorientált cég...A beteg meg reménykedik. "
Hát igen.

Kyrie Eleison 2010.12.20. 19:09:19

@El Visco Stello: ...meg az üzemanyagot, a benzinkutast, meg a bifidus essensist, a norbi fittness-t, az arielt, a pszichiátert...ilyen ez a világ.
Bótosnőre nem vagy mérges, amikor kiszolgál a közértben? Szemét állat, megint mennyit drágult minden...!

Irkutszk 2010.12.20. 19:43:22

@El Visco Stello: Hát, amennyire én láttam, elég sok ilyen forint elmegy a kutatásra átokrossz gyógyszercégen belül. Hogy esetleg fűnyírás közben csak egy flakon csodaorrspray fogyjon...
És akkor még csak a gyógyszercégek kutatásáról beszéltünk, és nem az alapkutatásra elköltött adóforintokról, ugye. De azért örülünk Szent-Györgyi Albert meg Vizy E. Szilveszter nevének? (Előbbit a C-vitamin, utóbbit az agyi nem-szinaptikus kapcsolatok felfedezéséért szok. emlegetni.)

És akkor a poén a gyógyszergyárakról. 14-16 évig kutatnak, hogy legyen egy új gyógyszer az akármire, és utána 4-6 év alatt be kell hozniuk a kutatás bevételét (nem két fillért). Ettől drága a gyógyszer! (Szakmai körökben a gyógyszer: áru+információ.) És ezt teljesen mindegy, hogy milyen úton, de akkor is a társadalomnak kell kifizetnie, mert ugye a társadalom profitál belőle.

zellerlevél 2010.12.20. 19:47:17

@Dwokfur:

És ha nem megfelelően finanszírozott, akkor már bármit megtehetnek?

(Pl. évekig forgalomban vannak még Mo-on gyógyszerek, amikor a világ másik felén már javában fizeti a gyártó a kártérítéseket, mint a nemrég szép sutyiban kivont diabetesgyógyszerek esetében. És ha a kedves cukorbeteg megkérdezi, hogy ugyan már, miért vonták ki a kedvenc gyógyszerét a forgalomból, akkor nem szólnak neki arról, hogy kezdettől tudták: kardiovasculáris kockázata magas, hanem azt mondják, hogy elavult...)

Vu, de ja vu 2010.12.20. 20:19:17

@Motorpenis: "Oké, lázadozzatok! De azt azért megsúgom, hogy ezek a szemét orvoslátogatók, és a kapzsi gyógyszergyárak azért elég szépen adományoznak is például a kórházaknak, elég drága gyógyszereket. Nos, ha ezeket meg kellene venni...Megnézném az arcotokat, és kacagnék."

Akit nem érdekel vagy untat, ugorja át: van Michael Moore-nak egy filmje, a címe "Sicko"...

Igaz hogy nagyon messze játszódik, igaz hogy éppen csak van átfedés az ottani és az itthon tapasztalható jelenségek között, de azért van ide is érvényes tanulsága... főleg mert egyes gyógyszergyárak a hazai piacokon is jelen vannak.

Nehéz megérteni a gyógyszergyárak árképzési rendszerét pl. olyan készítmények esetében, amelyeknél mindent mondhatnak, csak azt nem hogy milliárdokat kellett költeni a kifejlesztésükre.

Kezdhetnénk mindjárt a C-vitaminnal... Kevés olyan készítmény van, amelyik ára alatta van a 2000 Ft-nak, ezek 60-100 db-os, 500-1000 mg-os készítmények. Ugyanebben az országban, de egy másik cégnél 2-300 g C-vitamin árából kilós kiszerelésben vásárolhatsz vitamint...

A "sarlatán" Szendi Gábor egyik írásában említi a Xanax előállítási árát, centekben mérhető, mégis még nálunk is horror áron lehet hozzájutni - persze muszály, főleg annak akit sikerült már függővé tenni...

Szerintem valahol itt tart a gyógyszergyárak etikája...:-(

tbjárulékfizető 2010.12.20. 20:25:23

hír az indexről:
Az új médiatörvény szabályozza majd az internetet is, de azt nem lehet tudni, hogy ez mit jelent. Pár alaptalan bírsággal is csődbe lehet majd vinni bárkit.
A praxis blog jövőre mennyi ideig marad meg, lehet tippelni.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.20. 20:57:01

Köszönöm a gyógyszergyártás részletes ismertetését azok nevében, akik nem ismerték eddig.
Én azt próbáltam mondani, hogy van egy speciális helyzetű áru, amire mindenféle olyan dolog rakódik rá, amire semmi szüksége a betegnek, mégis meg kell vásárolnia, mert anélkül gyógyszer sincs. Ide értem azokat is, akik a beteg pénzéből vett ajándékokkal ösztönzik az orvost, hogy a beteg mégtöbb pénzt költsön az ő termékükre.
Ebből a spirálból csak ezek kiktatásával lehet kijönni.

Irkutszk 2010.12.20. 21:39:57

@Az átok visszaszáll!!!: @El Visco Stello:
Az elmúlt években sokszor lehetett hallani, hogy egy-két-három gyógyszergyár összeolvadt, egyik felvásárolta a másikat, nevek szűntek meg, illetve fonódtak egybe más nevekkel. A magyar gyárak is így kerültek külföldi tulajdonba például. Mindez főként azért történt, mert a gyárak bevétele rohamosan csökkent, nem tudták fenntartani magukat.

Másrészt, betegként bizonyára az a fontos, hogy a gyógyszer minél olcsóbban, a lehető legjobb minőségben kerüljön a beteghez (igazság szerint a gyógyszernél az orvos a fogyasztó, mivel ő rendeli a gyógyszert; a TB és a beteg közösen a finanszírozó (főleg a TB), ezért is az orvoshoz megy az orvoslátogató, és még véletlenül sem keresi a beteget). Viszont a gyógyszergyár részvényeseit ez nem annyira érdekli. Az ő érdekük az, hogy a cég, amelyben fekszik a részvényük, a legtöbb profitot termelje. Remélem, ez az üzleti életben nem annyira jártasoknak is egyértelmű. A TB részéről pedig elsősorban az az érdek, hogy minél kevesebb pénzből a lehető legjobb ellátást biztosítsa a jogosultak részére (itt el lehet vitázni arról, hogy ki a jogosult, és ki nem, de ez megint nem mai téma, azt hiszem). Ezen érdekek ütközése és megegyezése alapján kerül annyiért és olyan minőségben a patikákba a gyógyszer, amennyiért.

bakela 2010.12.20. 22:15:51

Mexokott mocsok kamuság:
Így kezdődik: „orvosom unottan karcolgatja az X-eket”- Torpedóztatok vazze?? Vagy csak a monitort karistolta össze, me’ légyszaros volt?
Bunkó orvoslátogató már nincs- aki kezdetben esetleg mekkpróbálta, az má’ rég a zarteriográf, -nasiultrahanglábmegmentő készülék,-megadózisú Cvitamin- mindenrejó gyógytea,- aloeveronika, -cepterandthemagictorch,-stb üzletben utazik. Ugyanis az erőszakos, bunkó zügynök tevékenysége forgalomcsökkenést eredményez /merannyit mékse jattolnak ezek a cégek,-- tollal, bögrével, illatgyertyával, pendrájvval, rcptartóval, telónyakbaakasztóval, számológéppel, mappával meg má’ a szomszéd kölköt is ki tudom űzni a zuccából/ Az se működik túl hosszan, hogy a zittmekkszólaló drognepper, meg a zőt szintúgy megvető körtanár /meraérzés kölcsönös/ együtt dolgozna a cége felvirágoztatásán.
„egy taknyos szipogó lázas beteg” –sokvan ebbül biza majinapságkor. Na, ez MIND a többi betegtől rabolja az időt, mekkmég annyi információ/üveggyöngy- morzsát sem lehet tőle elcsippenteni, mint az 1A Pharma bérlátogatójától,- maxx egy kis adeno-, vagy rhinovírust.
Mekk van egy nagy titogg: Vannak qrva jó gyóccerek, asztán azokat is promótájja vki.
Mocsokblog klasszikust kell idéznem: Ezek a promóterek gyönyörű, üde, okos, illatos ifjú lányok/asszonyok. Konkrétan szeretni valók. Ha még egy JÓ gyógyszer mekktámogatására egy évben szlázhacc nekik 2x 50 e +120 e jó madzseri florentinust, megmost a zegész családnak megveszik a Kisjézuskás /Kisjahves/ könyveket is,ki nem sz@rj@ le, hogy mindgap-nak 25 percekkel tovább kell szívni a fingszagot a váróban? Monnyuk aza mindgap, akiről tudom, hogy egy igazi sas, meg a téébéé iscsak 162 HUF-ra értékeli havonta /nemzsebbewazze, hanema vállalkozásszámlájára szuperbrutyó/ -megmég büdös is-.
Tévedés, hogy a zárt ajtók mögött a gyógyszerekről pusmogunk. Ismerjük egymást, meg a medicinákat is, - az új dolgokra elég 2-3 perc. De ez idő alatt eszmecserélünk a hatósugarukban /50-100 km/ történt dolgokról, pletykákról,- form. és inform eseményekről. Néha csak örülünk egymás viszontaglátásának, meg halgatttyuk, hogy eza zagyhiány nicknevű csendesen kapargatttya a zajtót.
Ha valaki az igazi az igazi farmaprostikra lenne kéváncsi, tán a zoep gyóccertámogatási főosztályán, a gyóccerbefogadásban érintett minisztériumi köztisztviselőalkalmatottai közt kell kutakodni. Mintegy kvintesszenciájukként mekktekinthető szőrös ágnes felfedezettje /áldassék a neve, a Próféta növessze hosszúra a szakállát!/ Petrus Marcus Malomipariszakmunkáseus- teg: MMP, jelenleg a Marxengelxről elnevezett Corvinus megbecsült oktatója. Utánuk sorjáznak a zországos, és regionális intézetek xiang huai kongresszusokon pancsikoló kulcsemberei. /zonkológia, hematológia, statinológia, diabetológia, rheumatológia /rheumetoidarthritisologia/,immunológia, meg egy kicsit más is/ Nanemá a csóró körorvosokat tocogatni!
Hát, ennyit erről kicsi Alealehandro: „Oott, túúla ráácson, tűűndéérek éélnek”

tisztító 2010.12.21. 00:19:56

@bakela:
Kissé nehezen olvasható a Fülig Jimmy stílusod.
Tény,hogy jól elvannak látva a gyógyszer nagykeresek szemrevaló menyecskékkel.
Meg aztán az offhsore cégeken keresztül tisztára mosott /adózatlan/ zsozsókból is milliárdokat kóstálnak.
Ebből aztán telik a gyógyszermaffiának horribilis jövedelmekre és az orvoslátogató menyecskék
afrikai,cubai stb. csöcsös túrájára persze költségként elszámolva.
A polgár meg fizethet.A marhája.Minek szed gyógyszert.Miért nem vajákosokra,táltosokra,kuruzslókra bizza magát mint Pl. a COD tea professzorára,aki az Echo tv-hetente hülyiti a kecskeszarból készült csoda lötyyét a halálos betegek nyakába.

Irkutszk 2010.12.21. 00:37:35

@tisztító: Elvesztettem a fonalat, a gyógyszernagykereskedők hogy kerültek be a képbe?

tisztító 2010.12.21. 01:17:52

a gyógyszerügynököket/orvoslátogatók/ a nagyker cégek alkalmazzák többnyire

Irkutszk 2010.12.21. 03:31:38

@tisztító: Tévedés, a gyógyszergyárak alkalmazásában állnak. A nagykereskedőknek is van patikalátogatója, de azok a rabatot, és a megrendeléseket beszélik meg a gyógyszertárral. Az orvosokat a gyárak látogatói látogatják, még a cikkben is benne van, hogy "a mi termékünket". A nagykereskedő csak szállít-raktároz a speci készítményeknél, nem készít gyógyszert, csak magisztrális alapanyagot (a kiszerelés ugyanis a gyártás munkakörébe tartozik).

Állítsuk meg a ......... 2010.12.21. 09:25:48

@Motorpenis:
Addig nekem patkány, amíg rendelsési időben elém tolakodva lefoglalja az orvost, semmi bajom vele, ha betegen várna ő is a sorára.
Egyébként keresse a dokit munkaidőn kívül, az már igazán nem érdekel.
Milyen szuper gyógyszerekről beszélsz, amelyeket ezek a szuper ügynökök adnak ingyen?:)))
Ilyeneket nem kaptam soha.

Kyrie Eleison 2010.12.21. 14:27:56

@tisztító: Az orvoslátogatót a gyártó/forgalmazó alkalmazza.
A nagyker az vesz a gyáértótól gyógyszert és továbbadja a kórháznak-patikának....jééé:haszonnal!

Kyrie Eleison 2010.12.21. 14:33:42

Konklúzió:
ebben a szakmában összesen pár ezren dolgoznak Magyarországon (irodistákat, háttérmunkásokat is beleszámolva), nem divatszakma, az átlag-populáció nem lát bele.
Pedig ugyanolyan iparág, mint a többi. Van sötét oldala is, szép nagy. Meg van egy kis világos szelet, ahol azért gyógyulnak a rákos, hemifíliás, egyebes betegek...
Hangsúlyozom: IPARÁG. Tejelnek a cégek sokminden után: a kötelező adókon felül ott van még a visszafizetés jelensége. Na, erről ki tudott? A vényköteles forgalma után minden cég 12%-ot rak pluszba állam zsebébe. Ahol én dolgozm, ott 12 milliárd körüli az éves forgalom...tessék számolgatni. Száztizen valahány gyógyszercég létezik itthon. Megen tessék számolni.
Sokan jellemzően nem tájékozódnak egy témában, amihez hozzáröfögnek.

Kyrie Eleison 2010.12.21. 14:36:15

@pcr: Büdös patkány a bolti eladó, a kenyered árából él. Patkány a benzinkutas, az üzemanyagod árából él. Patkány az összes orvos, nővér, stb.,hiszen ők a TB-dből élnek!
Mindenki patkány, mindennek ára van. Te miből élsz? Nem vagy te is egy patkány?
Mert én elég sokat tanultam, hogy patkány lehessek, és tanulok még ma is, fogok is még évekig...hátha egyszer főpatkány leszek:)))

Állítsuk meg a ......... 2010.12.21. 14:40:20

@gyóccerügynök:
Csak nehogy Te legyél a PATKÁNYKIRÁLY:)))

Kyrie Eleison 2010.12.21. 14:54:26

@pcr: Kikerülted a kérdést...
(Demokrácia van nem tudtad? A királyságok ideje lejárt...:)))

Állítsuk meg a ......... 2010.12.21. 14:57:38

@gyóccerügynök:
Nem vagyok patkány, nem vagyok fenéknyaló.

A ma hajnalban történtek téged ebben az elképzelésben megerősítettek?
Királyság hmmm

Kyrie Eleison 2010.12.21. 16:11:47

@pcr: Csak élsz valamiből...! Induljunk ki abból, hogy nem segélyből. Valaki téged is fizet. És akárhonnan nézzük, valakinek a pénzéből. Erre akartam kilyukadni.

Nos. Én sem vagyok patkány, komolyra fordítva a szót. Mindennap képeznem kell magam a fizetésemért, havi 4-5000 km-t töltök autóban, stb. Fenéknyalónak sem mondanám magam, ugyanis komoly szakmai érvekre támaszkodva kötök bizonyos megállapodásokat bizonyos doktorokkal (szerencsére nem háziorvosokkal), meghagyva nekik a döntés szabadságát, hogy kinek, mikor mit ír fel. Ha szarul érvelek, szarul megy a bolt. Ha tanulok a mindennapjaimból, ha képzem magam, akkor jól megy.
Nálunk ez az alap.
Persze nem sok gyógyszergyártó mondhatja el ezt magáról, ebben teljesen igazad van. Csak úgy érzem, az általánosításokon kellene hagyni mindig kiskaput, mert soha nem tudhatod, hogy vajon az egész embercsoportra igaz-e az állításod ("patkány"), avagy vannak normálisan dolgozó, korrekt tudású, etikai kódexet betartva dolgozó szakemberek is köztük...!? (Ha nem így dolgoznék, ennél a cégnél már nem lenne helyem...)

tbjárulékfizető 2010.12.21. 16:30:54

@gyóccerügynök: ugye, ezt a száztizen valahány gyógyszercéget úgy kell érteni, hogy ennyien fogalmaznak nálunk, bárhol van a gyár, és nem ennyi a gyártó nálunk? Mert a táplálék kiegészítőknél és a kozmetikumoknál már nagyon sok hazai no name céget láttam.

Kyrie Eleison 2010.12.21. 16:50:14

@tbjárulékfizető: Persze, ezek a forgalmazók:) A gyárak szanaszét vannak a világban.

Dwokfur 2010.12.21. 18:38:47

@zellerlevél:
A finonszírozási helyzet természetesen nem ad felmentést. Ezt nem állítottam.

zellerlevél 2010.12.21. 19:08:35

@gyóccerügynök:

Csak az a kérdés, hogy tudod-e, mit sózol rá másokra, és biztos vagy-e benne, hogy az nem árt...

A gyógyszerügynököket kisérő általános megvetés nem véletlen. Benne van az egész gyógyszerbizniszben való teljesen jogos kételkedés (sulykolják ezerrel, hogy csak bekapod, és kész, semmi puffadás, tökéletes laborértékekek, azonnali gyógyulás, nem kell félni a terhességtől.. stb., de legfőképpen nem kell semmin sem változtatni), benne van az egészségügy iránti általános bizalomvesztés, benne van a háttérben álló vélt, de inkább való pénzügyi mutyizás miatti méreg, benne van a tapasztalat az ügynökök pofátlanságával kapcsolatban, és benne van a beteg ember türelmetlensége is.

Ebből a nézőpontból a gyógyszerügynök nagyjából felesleges, mert az orvosnak munkaköri kötelessége lenne tájékozódni a gyógyszereket illetően, továbbképzeni magát, naprakésznek lenni, és ehhez nem lenne szükséges a rendelési időben az orvost lefoglaló ügynök.

Irkutszk 2010.12.21. 19:40:44

@zellerlevél: Ez bizonyára megkövetelhető volt, amikor 1000 gyógyszer volt forgalomban, azonban a mai 5-7000-es gyógyszerlista mellett kevésbé releváns követelmény.

zellerlevél 2010.12.21. 19:49:06

@Irkutszk:

Én mindenesetre nem szeretném, ha az orvosom valódi információk helyett aszerint döntene a gyógyszerről, hogy melyik gyógyszerügynök mondott szebbeket... Ha nem tud valamit, ott a gyógyszerkönyv, elvétve látni orvosok kezében.

(Mindig utánanézek a gyógyszernek, mielőtt bármit kiváltok - már ha kiváltom, mert azt csak alapos indokkal teszem-, vettem észre már így hatalmas tévedést.)

Kyrie Eleison 2010.12.21. 20:00:41

@zellerlevél: Mint említettem volt, folyamatos képzés alatt állok, ez elvárás. Nálunk.
Amikor beléptem, kaptam 2 gyógyszerről 2100 oldalnyi gyógyszertant, amiből minimum 92%-os tesztet kellett írni. Addig orvos közelébe nem engedtek. Így igen: tudom, "mit sózok rá". Nem szarkupacot arannyal meghintve. Tény, hogy van ilyen is, de olvasd vissza az általánosításokról szóló kommentemet, nem ismételném önmagam.

A többivel egyetértek!

Kyrie Eleison 2010.12.21. 20:03:24

@zellerlevél: Ja, még annyit, hogy valószínűleg nem vagy orvos, így nem tudhatod, hogy mekkora információs adatbázisból kellene naprakésznek lenniük. És ezek heti/havi szinten változnak. Igény szerint célzottan adunk információt, az a 100 fős célcsoport, akikkel dolgozom, értékelik ezt. Máshonnan egyszerűen nem jutnának hozzá, tekintve, hogy nem ülhetnek napi 24 órát a net előtt a Lancet-et, Medical Tribune-t, ogyi.hu-t fürkészve...

Kyrie Eleison 2010.12.21. 20:24:44

Érdekességképp: Miért kerül annyiba egy új gyógyszer, amennyibe?

Kezdődik a dolog a molekulafejlesztésnél, ami úgy történik, hogy egy kutatócsoport évekig molyol azzal, hogy 20.000 esélyes molekulából kiválasszon egyet (in vitro vizsgálatok), amiből talán gyógyszer lehet. Eddig állatira lutri az egész, kábé 10 nagyon okos ember mondjuk 2 évi fizetése, stb...

Ezután fázis I. vizsgálat:
kis létszámú állatkísérletek, elsősorban a közvetlen hatás és a mellékhatások feltérképezése okán. Még 1-1,5 év, ugyanazok a pénzek, plusz a szükséges európai engedélyek, stb...eurómillióknál járunk, eltelt 4 év.
Fázis II.:
Kis létszámú (pár száz fő) önkéntes emberi kísérletsorozat, főleg a biztosnágosságra kihegyezve. Mindenki kap tiszteletdíjat, mindenkire biztosítást kötnek, tudósokat fizetik....100millió eurónál tartunk és 6-7 évnél.
Fázis III.:
Nagy létszámú (5000-15000 fő) emberi kísérletek klinikai körülmények között, kapnak a vizsgálóorvosok, kapnak a kórházak, világszerte 100-300 centrumról van szó, plusz 3 évről, 10 évnél tartunk.
És 800millió-1milliárd eurónál, kerekítve.

Jön a törzskönyvezési folyamat, ez eltart még minimum egy évig, addig áll minden, 10-12 évnél tartunk, kb. 1 mrd eurónál...És egy tisztességes innovatív gyártónak legalább 5-10 ilyen molekulája áll fejlesztés alatt.

Itt kezdődik minden.
Csodálkozik még valaki, hogy vannak ilyen "patkányok"?
Volt már valakinek a kedvesének kolorektális karcinómája? Kapott rá olyan kemót, amitől nem hullott ki a haja és nem okádott egész nap?
Na. Nekem volt...Kapott olyan gyógyszert, és nem volt olcsó. DE: volt...

ondol 2010.12.21. 22:01:09

@gyóccerügynök: Gyógyszer ellen nincs orvosság. A mellékhatások miatt szerinted hány ember kerül kórházba, és hány ember kap újabb betegséget, a meglévő mellé?

A gyógyszerek tüneti kezelésre jók, az alapbetegségeket nem gyógyítják. Te is tudod én is tudom..

Ha ennyibe kerül egy új gyógyszer kifejlesztése, mennyibe kerül reklámmal évekig az orvosok szeme előtt tartani??
És mibe fáj ez a betegeknek?

zellerlevél 2010.12.21. 22:09:17

@gyóccerügynök:

:) Igen, ez a kifelé szóló szép körítés. Egyébként meg mind tudjuk, hogy a gyógyszerek többségét úgy törzskönyveszik, hogy az előzőt egy kicsit módosítják, a régit meg kivonják a forgalomból. És akkor még jól jártunk, meg van egy rész, ahol már a törzskönyvezéskor pontosan tudják, hogy milyen mellékhatásokat titkoltak el.

Az alap meg az, hogy a gyógyszerek jó része csak és kizárólag tünetet kezel, és nem betegséget gyógyít. A gyógyszeriparnak ellenérdekeltsége van a gyógyulással szemben, nekik az az érdekük, hogy a vevőjük egész életében tőlük függjön.

(Ez véletlenül sem a személyednek szól, csak a rendszer úgy, ahogy van rossz. Mindenkinek, a gyógyszergyárak kivételével.)

Lángharcos 2010.12.21. 22:22:55

@IrishOak: Sajnos de. Múlt héten 45 percet csúszott a rendelés, mert egy egész falka árasztotta el a rendelőt (legalább 3 különbözőt tudtam beazonosítani). Az "égisztől" volt legalább az egyikük. Volt náluk esernyő, meg nagy papírszatyor, nem tudom mi volt benne. Szegény dokimnál 3 esernyőt hagytak.

Lángharcos 2010.12.21. 22:34:36

@Motorpenis: "Az orvoslátogató a munkáját végzi, baj"

- A tolvaj is csak a munkáját végzi. Baj?

IrishOak 2010.12.22. 00:15:41

@Lángharcos:
Ross ...ss dokid van:-DDD Nálam ez nem fordul elő..neki vannak elvei ..meg Volvója:-))

Kyrie Eleison 2010.12.22. 07:36:50

@zellerlevél: Én egy ÚJ molekula kifejlesztéséről beszéltem.
A tendencia szerencsére az, hogy az EMEA (Európai Törzskönyvezési Bizottság) egyre szigorúbb feltételekhez köt egy-egy új indikációt (és az amerikai társaságról még nem is beszéltünk, ők a legszőrözősebbek), van, hogy visszadobja újabb klinikai vizsgálatra az adott szert, mert nem tartják megfelelőnek az evidenciákat. És ez így van rendjén. Ezért IS drágulnak a drogok.
Vannak, akik az eredeti igény fenntartásával próbálnak fennmaradni ebben az iparágban (nagy többség!), egy kisebb rész viszont új terápiás területekre koncentrál, ahol valóban nagy az űr. Na, ezek a legdrágábbak, a fenti okok miatt.
Egyébként a promóciós tevékenység egy gyógyszer eladásának csak a töredékét teszi ki azonos időtartamban, szól ez ondolnak is..

Kyrie Eleison 2010.12.22. 07:39:41

@Lángharcos: Szép...! (Tapsvihar az orvosnak).
Az egész téma tekintetében vonatkoztassunk már el a családorvosoktól! Nem egyedül ők léteznek az orvosszakmában! Csak a többinél nem feltétlenül láttok bele. Vannak náluk azért komolyabb társaságok is...!

Kyrie Eleison 2010.12.22. 07:42:31

@zellerlevél: Na, és azért lássuk be, hogy lényegesen biztonságosabb gyógyszerek léteznek mainapság, mint a 60-as években...tudunk példákat, ugye?

Megjegyzésként fenntartom, hogy ez is egy profitorientált iparág. Ezzel sincs baj. Igényesebb gyártónak pedig az az érdeke, hogy hosszú távon fenntartható terápiákkal álljon elő, minőségi gyógyszerek képében.

Kyrie Eleison 2010.12.22. 13:35:37

Boldog Karácsonyt mindenkinek!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása