Történet egy túlélt infarktusról
Tisztelt Praxisblog:
„A férfiak ilyenek, hisztiznek” című írására reagálva megírom Önnek a saját hiteles történetemet. Most 42 éves, vezető beosztású értelmiségi férfi vagyok. Kiváló orvostudományi egyetemi kapcsolatokkal, ennek még lesz jelentősége, egészen konkrétan életbevágó jelentősége.
39 éves voltam mindössze. 2007 augusztusában több üzleti ügyben hidegüzemekben, hűtőkamrákban is megfordultam. Az egyik vidéki programom után egy szállodában egyedül éjszakáztam. Hajnalban mellkasi fájdalmakra, légszomjra, és köhögésre ébredtem. egyből a legrosszabbra, szívrohamra gondoltam, de mivel a fájdalom magától perceken belül elmúlt megnyugodtam. Másnap gyengeséget éreztem és mellkasi szúrást kellemetlenséget. Bevallom én magam is először a hideg miatti meghűlésre gyanakodtam, de azért biztos ami biztos elmentem a háziorvosomhoz.
A doktor úr éppen egyiptomi nyaralási élményeit osztotta meg az ápoló kolleginával, kisebb várakozás után szentelt rám egy kis figyelmet. Elmondtam neki a panaszaimat jelezve, hogy szerintem ez lehet anginás roham is, de ő leintett, „ugyan már ilyen erőben vagy, a szíveddel nem lehet baj, látom, piros a torkod, szedd be ezt akis antibiotikumot és kutya bajod se lesz”. Máig érthetetlen módon nem végzett EKG vizsgálatot, bár van EKG a rendelőjében, igaz, hogy az talán nem mutatott volna ki semmit. Pár nap szenvedés és fokozatos erővesztés után egy reggel munkába menet – kb. 8-kor -, de még a lakásban ismét rám tört a mellkasi szorítás, de ekkor már a bizonyosság is, hogy itt nagyobb baj lehet.
Azonnal hívtam az egyetemen dolgozó orvos barátomat, jelezve, hogy milyen tüneteim vannak. Ő mondta, ha úgy gondolom bemehetek megnézni, de mivel napi kapcsolatban voltunk akkor is és minden fájdalmam ellenére végig aktívan dolgoztam, gyalog szaladtam fel a negyedikre stb. ő is jelezte, hogy a szívemmel biztos nincsen baj, de talán kicsit sok stressz ért, az okozhatja az állandó fáradtságérzetet. Ekkor már zsibbadt is a bal karom, ezért lemondva a délelőtti üzleti találkát egyből a klinikára siettem. Az ambulancián százas nagyságrendű tömegvárakozott, a kartonozóban mondták, hogy legkorábban délután 3-kor kerülök sorra. Hívtam orvos ismerősömet, kértem, hogy segítsen, azt hiszem nagy a baj, ő szólt is, így egy óra múlva megvizsgált az első kardiológus. Pulzust, vérnyomást, EKG-t mért. Mindent rendben talált és mondta, hogy menjek haza nyugodtan, majd egy két hét múlva bejöhetek egy terheléses ultrahangra.
Szerencsémre bejött két kollégája, akik tekintettel magas beosztásomra és egyetemi kapcsolataimra alaposabban átnézték a papírokat. Egyikük jegyezte meg, hogy talán valami kis eltérés akad, menjek át a szívultrahangra. Az ultrahangos doktornő először kissé hidegen kezdett a vizsgálatba – nyilván nem teszik neki, ha protekciósok előre furakodnak – de aztán gyorsan megváltozott a fellépése. A vizsgálat közben megállt és feszülten megkérdezte: mióta vannak mellkasi panaszai? Mondtam, hogy két hete, de ma reggel nagyon rosszul lettem és azóta gyorsan gyengülök. „De hiszen Önnek két hete infarktusa volt és a falmozgás zavarból úgy tűnik, hogy most kapott egy újabbat!”, csattant fel.
Ez lehetetlen, mondtam én, ez nem lehet, nem lehetek ennyire beteg, mondtam reménykedve, de már nem volt visszaút. Ha életben akar maradni azonnal meg kell katéterezni, jelentette ki és hirtelen felgyorsultak az események, telefonált ide-oda, nővérek, orvosok szaladtak össze már az ambulancián, nyomták belém a nitroglicerint, injekciókat és perceken belül a szívműtőben voltam. A katéteres vizsgálat igazolta a gyanút, a szív hátsó részét vérrel ellátó CX ág már az eredésénél teljesen el volt záródva, a hátfal egyik része már nem is mozgott és találtak egy 80 %-os szűkületet egy szintén fontos helyen, csak a kollaterális érhálózaton folyt valamilyen kis vérmennyiség, egyértelműen kezdtem kifutni az időből, a négyórás időablak már el is telt....
A műtétet végző orvos nagy nehézségek árán tudta áttörni az elzáródást és helyezett fel két stentet. Mindketten megkönnyebbültünk, én ismét kaptam levegőt, de sajnos az egyik szívterületem addigra már elhalt. Viszont életben maradtam. Pár nap után hazaengedtek, de valószínűleg az érpálya alapos meggyötrése és tisztogatása miatt elszabadult újabb vérrög és egy héttel a hazaengedés után egyik este kaptam még egy infarktust. Akkor már rutinosan hívtam a rohammentőt, vitettem magam vissza a kardiológiára, ahol egy újabb katéteres szívműtét és egy újabb érprotézis beültetése következett szerencsére könyörgés nélkül, szinte automatikusan.
Ekkorra már idegileg is kikészültem, és magam teljesen elhagyva vártam a halált a koronária örzőben. De a halál csak nem jött el értem. Így aztán elkezdtem és sikeresen végigcsináltam a rehabilitációt, szedem a gyógyszereket, és komoly aerob tréninggel tartom a szívemet karban. Egy év alatt érte el a szívem az első infarktus előtti EF kapacitását, eddig úgy tűnik a maradék szívizom átvette a kiesett terület szerepét. Több mint három év telt el és teljesen egészségesen élek, a sok edzés miatt erősebb vagyok, mint valaha. Ha valaki nem látja a napi 3 szem gyógyszeremet, nem veszi észre, hogy a halál torkából menekültem meg pár éve.
Tulajdonképpen csak az zavar, hogy azért vesztettem el a szívizmom egy részét, mert majd minden orvos lerázott egy kis antibiotikummal, és az is sokat mondó, hogy ha nem vagyok otthon és nem kapok protekciót a vizsgálatok elvégzésére, akkor simán meghalok a váróteremben. Persze mára kiépítettem a megfelelő orvosi kapcsolatrendszert így bátran nézek elébe a később biztosan eljövendő feladatoknak, a LAD ági 50 %-os szűkületem tartogathat még meglepetéseket…Szóval, én inkább úgy gondolom,hogy egy igazi férfi nem igazán szokott hisztizni, ha mégis panaszkodni kezd és főleg a mellkasára, akkor azt nagyon komolyan kellene minden orvosnak venni. Haláli komolyan, hogy stílszerű legyek…
Tóth Péter
Debrecen
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leroi 2010.11.12. 07:22:07
Sajnálom, hogy a posztoló ilyen tortúrának lett kitéve, ráadásul a jogos
organicus panaszait ennyire elbagatellizálták.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a DEOEC Cardiologiai Klinikája a legjobb Mo.-n és végre jó kezekben lesz az elkövetkezendőkben.
Ebből következik, hogy (sajnos) gyakori controllokra szorul ezentúl...
El Visco Stello (törölt) 2010.11.12. 07:53:25
Nem én vagyok, hanem én 2010.11.12. 08:06:11
Na, ezzel így van az egész világ.
Mindenhol a diagnózis a nehéz, mert statisztikán alapul (a leggyakoribbtól halad a ritka felé), kell hozzá megfelelő műszerezettség és felszereltség, jó nagy adag tapasztalat, meg egy csipetnyi ösztön és megérzés.
Viszont ha meg van a diagnózis, akkor csak fel kell ütni a nagy kézikönyvet, hogy az adott kórképre mi a legújabb terápia. Ennyi.
Erről szól a Dr. House is... :)
Nem én vagyok, hanem én 2010.11.12. 08:14:16
Amúgy a helyes válasz itt is természetesen a pénz. Mert hiába nehéz a diagnózis felállítása, ha nincs pénz a kezelésre. Mert van olyan, hogy meg van a diagnózis, mindenki tudja, mit kellene tenni, de nincs pénz. Nézd meg Afrikát! Csak étel (néha csak ennyi a helyes terápia) kellene és nem néznének ki így az éhező gyerekek:
www.cs.stedwards.edu/chem/Chemistry/CHEM43/CHEM43/Leukotr/Kwashiorkor.GIF
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.12. 12:37:17
Ez kérem gesztus, elegancia, stíl.
frutella 2010.11.12. 13:34:58
ondol 2010.11.12. 13:43:35
Mentőt kell hívni, és a HO-t ki KELL hagyni, mivel a legtöbb nem képes az infarktust felismerni.
Dokik!
Három sztent, hátsófali izmok elhalása, hegesedés.....után lehet igazán olyan fitt mint a betegsége előtt ?
apolka11 2010.11.12. 13:46:44
Jó,hogy a posztoló végül rendbejött, de rossz belegondolni, mi lett volna, ha olyasvalakiről van szó, aki ennél kisebb befolyással rendelkezik...
Szarazinda 2010.11.12. 14:17:33
Rémisztő ez a történet, és félek, hogy nagyon nem egyedi.
Rocso Cafe 2010.11.12. 14:21:33
Azért az egyiptomi túra elmesélése nem éppen a túlterheltségre utal, mellesleg a posztoló nem jött rendbe, mert az eset óta napi 3 pirulán él.
Az ilyen témákon én mindíg felhúzom magam személyes érintettség miatt.Én ahányszor korházban voltam hasonló szituációkkal találkoztam szinte minden esetben. Az orvosok között a politikusokhoz hasonló érdektelenség uralkodik, ahol a pénz az úr. Sírnak minta ... de a legtöbb nem 30m2-es panelben él és nem 15 éves swiftel megy dolgozni. Ebben a zavaros helyzetben sokkal több pén jut a zsebükbe feketén mintha hivatalos fizetésük lenne. Nem is mered számonkérni mert mi lesz, ha....
Attól, hogy megszereztek egy dr. a nevük elé már isteni magasságokban érzik magukat. Pedig ugyanolyan kis szaros szolgáltatók akik az ÉN ADÓMBÓL kapják a fehér fizetésüket, sőt ha akarok valamit akkor a feketét is. Ilyenkor hol van az adó hatóság?
Amikor az orvos betegfelvételkor elveszi a 20e forintot a nyugdíjas nagymamától -mert a mama abban reménykedik, hogy az orvos figyelmesebb lesz a haldokló férjével- és másnap elmegy nyaralni....
Sajnos az egészségügy ilyen ha nincs ismerősöd a kórházban akkor odafenn legyen.
Bocsánat a hangnemért, de ez a téma mindíg felháborít.
zotyer · http://testimese.blog.hu/ 2010.11.12. 14:23:27
kedves Tóth Péter, kitartást!
drpeti 2010.11.12. 14:33:22
nol.hu/belfold/lap-20081126-200811261-61
HaMenniKell 2010.11.12. 14:51:05
Bravó! Minden szavad arany. Csak hogy tudd, ezek a szaros szolgáltatók nem választották, hogy a Te adódból éljenek. Kb. 60 éve kötelező nekik.
gigla 2010.11.12. 15:16:08
Másfél éve volt infarktusa, épp bevásárolt, boltban lett rosszul. Mentőt hívtak hozzá,ők megállapították, hogy rosszul van, de szemmel láthatólag nem szívbetegség, amúgy pedig EKG nincs a mentőben (!!!???), úgyhogy menjen szépen haza. Időközben a boltban dolgozó ismerősök értesítették a testvéremet, aki addigra odaért, és látva anyukánkat (szürke arc, nem kap levegőt, zsibbad a karja, mellkasát fájlalja), közölte a mentősökkel, hogy ragaszkodik ahhoz, hogy kórházba vigyék, elvégre infarktusgyanús. Eddigre eltelt az első félóra-óra... A mentősök rádión beszóltak: "gyerekek, nincs itt a közelünkben olyan kocsi, amiben van EKG-berendezés?" 20 perc múlva érkezett egy ilyen mentőkocsi, megnézték, úgy találták, nincs infarktus, és bár anyám rosszabbul volt, azt tanácsolták, menjen haza, vegyen be nyugtatót. Testvérem újabb erőszakos fellépésére végül beleegyeztek, hogy beviszik kórházba. Közölték, hogy természetesen (!?) nem szirénázva, merthogy nincs neki semmi baja, csak hisztiznak itt. Ezért sikerült a budapesti forgalomban jó lassan, araszolva menni, kb. félóra újabb időveszteség... Majd a sürgősségin is közölte a mentős, hogy a beteget valószínűleg pszichiátriára kéne vinni, mert nincs semmi szervi baja, nem kell vele sürgősen foglalkozni. Ezek után újabb EKG (órák múlva),azt mondták, nincs baj, de épp arra járt az egyik kardiológus, akinek valami feltűnt, még egy vizsgálat, majd: "hoppá, ez egy súlyos hátsó fali infarktus!" Intenzív osztály, és mindenféle beavatkozás következett, egy hónap után úgy engedték el anyukámat, hogy a szíve 70%-ban elhalt, ezzel már nincs mit tenni, vigyázzon magára.
Tudnék még mesélni az elkövetkező másfél évről, de most nincs kedvem... Egy hónapja temettük anyut. A jó diagnózist meghozó orvos azóta Angliában dolgozik. A kezelőorvos pedig így közölte velünk a halálhírt: "meghalt a mama, de hát tudtuk, hogy beteg, nem???"
2010.11.12. 15:16:32
Vajjon hányan lehetnek?
Polifémosz 2010.11.12. 15:25:03
Másrészt ahhoz, hogy helyszínen EKG-t lehessen készíteni ahhoz hordozható EKG kell, ami legtöbbünknek nincs, épp elég egyet venni a rendelőbe félmillióért.....
SzaGyu 2010.11.12. 15:25:04
Nem mindenhez kell pénz. Ehhez az esethez meg egyáltalán nem kellett volna, ha ezek az "okos dr-ok" nem antibiotikumot javasolnak. Az orvosokat megkellene már rendszabályozni, mert nagyon felületesek és nemtörődömség lett úrrá rajtuk.
Persze nem csak az orvosokra jellemző ez, hanem a beteget ellátni hivatott egyéb személyzetre is.
Miért írom ezt? Röviden ezért:
A múlthónap közepén anyósom váratlanul bekerült a Kecskeméti Megyei Kórházba. Adatait annak rendje és módja szerint felvették. Másnap bementünk hozzá, és távozásunkkor kaptunk két kisebb zsákot, benne a ruháival. Anyósom még aznap délután kómába esett, rá két napra meghalt. Ekkor bementünk a kórházba és átvettük a még bennmaradt személyes dolgait. Persze feltűnt, hogy a személyi igazolványa nincs köztük. Innen oda, onnan meg ide küldtek bennünket. Kiderült, hogy a személyi igazolványt az osztály papíron átvette, de az ottani főnővér és beosztottjai váltig állították, hogy nem vettek át semmit. Mivel a OV Főorvos külföldön volt, így javasolták, hogy hétfőn felhívnak telefonon és megmondják a további lehetőségeket. Hétfőn kora délelőtt csengett is a telefon és a nejemnek sajnálkozását fejezte ki a főnővér, és egyben határozottan közölte: Ők nem vették át a személyi igazolványt, tehát nem is tudják visszaadni, és persze szig nélkül nem is lehet eltemetni. Közben átnéztük a korábban kiadott két zsák tartalmát és láss csodát: A ruha és egyéb kacat között megtaláltuk a személyi igazolványt... Hát röviden ennyit a pénz kérdésről, a Kecskeméti Megyei Kórház egyik főnővérének erkölcséről...
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 15:32:21
Kihallatszott a vita, hogy nem viszi el, mert nincs baja.
Orvosunk ragaszkodott hozzá, hogy de igen azonnal vigye és oda ahová kérte.
Tamáskodó mentőorvosnő még a váróban is megjegyzést tett - mindenki megrökönyödésére.
Aztán rohanvást vissza 2 percen belül, rendelőben újraélesztés.
Még a kocsihoz sem értek ki....
Én inkább azt hiszem, hogy nehezen felismerhető, nagy gyakorlatot igényel az értékelés.
Habár az orvosunk is fiatal hölgy.
Széphalmi Izett 2010.11.12. 15:33:49
Pénz beszél 2010.11.12. 15:39:15
Trágya ország, sok ostoba, maximálisan kihasználható, az orrukig se látó emberrel...
***
Más:
A mélyen tisztelt cenzoroknak:
Ha nem veszitek le azonnal a tiltást a Mária nick alatti kommentezésről, garantálom, hogy az ügy nagyobb publicitást fog kapni, mint amilyet ez a blog bármikor kívánhatna magának!
pepikebaba (törölt) 2010.11.12. 15:40:17
- Hánytam, elment a hangom és nagyon fájt a torkom. Elmentem hozzá. Közölte, zöld a nyelvem, ez szalmonella. Adott egy Dedalon-receptet, és hazaküldött, hogy igyak sokat. A szüleim nyaraltak, a szalmonella hírére hazajöttek, de csak erős torokgyulladásom volt. Szalmonella-gyanúval persze más lett volna a protokoll, ha jól sejtem...
- Mononukleózisom volt. 2 hét alatt sem javult a lázam, elmentem hozzá, vért vett. Másnap érdeklődtem, közölte, hogy emelkedettek a máj-értékek, hepatitisem van, és adott antibiotikum-vényt a "torokgyulladásomra". Szerencsére egy orvos a szüleim a hepatitis szóra komoly orvost kerestek, aki rögtön kiderítette, hogy mononukleózis, és attól az antibiotikumtól csak pöttyös lennék, ne szedjem be.
Szóval ezért nem járok én háziorvoshoz, max. beutalóért.
Én már nem csodálkozom, hogy infarktust sem vesznek észre. Rokonom halt meg úgy, hogy a kórházból hazaküldték, hogy á, nem lesz itt infarktus, csak túlterhelt, menjen nyaralni, kivett szabit, elment nyaralni, és tepsiben hozták haza. Persze, hogy infarktus előjelei voltak. Persze, egy sem vétkes. Csak "túlterhelt". Ez nem ezen múlik, a maga módján mindenki túlterhelt, mégsem hibázhat.
adamantium 2010.11.12. 15:40:54
apolka11 2010.11.12. 15:42:24
Igen, ne jött helyre teljesen, ebben igazad van.
De basszus mi az, hogy "kis szaros szolgálttaók,a kik az én adómból kapják a fizetésüket????"
ne haragudj, de te mivel fglalkozol? nagyon érdekelne.
egy multinál dologzni az előrébb viszi a világot, ugye?
amúgy ha nem az adóból menne a dolog, akkor tán ők is jobban járnának, hidd el, a fodrászon, a kocsin, de még a kaján is spórolnál, csak, hogy orvoshoz juthass...
Én tanár vagyok és tele a hócipőm az ilyen nagyokosokkal, akik az orvosokat is és minket is szaros kis szolgáltatóknak neveznek, mintha az ő adójukon élősködnénk....
Tényleg ki kéne próbálni, hogy senki nem tesz a közösbe, aztán fizeti zsebből, amit fontosnak tart, az egészségét, a gyereke nevelését vagy a műkörmeit (a számára fontos sorrendben)
Hú, nekem meg mindjárt beindul a szülés, úgy felhúztam magam...
Unter Bahn (törölt) 2010.11.12. 15:52:55
Ó, Te Isten-barma, miért nincs értelmi szinthez kötve, hogy ki szólhat poszthoz és ki nem???
Először is: a "TE ADÓD" felhasználási módjához semmi - ismétlem: SEMMI!!! - közöd nincs! Az orvos SZOLGÁLTAT, akárcsak a fodrász, a tűzoltó vagy még sok mindenki. Attól hogy kézzel fogható értéket (ami ezek szerint a Te értelmi szinteden pénzt jelent) nem teremt, nem azt jelenti, hogy ÉRTÉKET nem teremt, ezen ugyanis sok mindent lehet érteni, úgy mint egészséget, munkaképességet, fodrásznál külcsínt, tűzoltónál a megmentett értékedet vagy a sz.ros életedet stb-stb.
Hogy a jövedelme fekete vagy fehér, az nem a poszt témája, az egyébként kiválóan megírt poszt arról szól, hogy a magyar egészségügy NINCS FELKÉSZÜLVE az eredeti funkciójának ellátására, az alulfinanszírozottság miatt - mint azt előttem már írták - a leggyakoribb diagnózisoktól halad a ritkábbak felé, de a forráshiány miatt kapcsolatok nélkül kicsi az esélye annak, hogy a diagnózis helyességének megállapítására mindenféle szükséges de költséges vizsgálatot elvégezzenek - erre se idő, se ember, se pénz nincs!!!
Az emberi oldal ezúttal mellékes, mint ahogy az is, hogy a "TE ADÓDBÓL" kapja-e a költségvetési forrásból működtetett intézményben az orvos a fizetését vagy magánorvos/magánklinika esetében a pénztárcádból fizeted a kasszába, lényegtelen hogy kevés-e vagy sok az a Te szemedben...
Mondom mindezt úgy, hogy se orvos nem vagyok, de még csak elégedett sem vagyok az ellátások jelenlegi színvonalával - egyszerűen az "ÉN ADÓMBÓL" fordulat ezt hozza belőlem...
Mivel a rendőr az "ÉN ADÓMBÓL" kapja a fizetést, békaügetésben kerülje meg 100-szor az autómat, amiért ámokfutás közben lefotózott??? Mire jogosít Téged a "TE ADÓD"??? Semmire, legalábbis nem többre, mint azt aki nem adózik, de fizet TB-általányt:-)
Pénz beszél 2010.11.12. 15:59:49
Nem fenyegetőzöm.
Írtam Despotának, hogy nézzen a cenzorai körmére.
Ha holnap reggelig nem veszitek le a tiltást a maria.blog.hu bloggerének a "Maria" nickhez kapcsolódó kommentezési lehetőségéről, olyan publicitást kaptok, amilyet álmotokban sem kívánnátok magatoknak.
Üdv:
Mária
maria.blog.hu
El Visco Stello (törölt) 2010.11.12. 16:01:58
Még utalni sem illik erre.
Nem tudtad?
@apolka11: Azért azt nem lehet vitatni, hogy egy közalkalmazott az adófizetők pénzéből kapja a fizetését. Az összegen lehet leht rugózni, meg az elvárásokon.
...meg azon, hogy egy közalkalmazott személyes sértésként éli meg, ha egy adófizető számonkéri.
Amerikában a munkaszerződésben is úgy van benne(munkáltatója válogatja), hogy az adott munkáért az adófizetők X összeget áldoznak. Csak azért, hogy a közalkalmazott egy pillanatra se felejtse el, hogy miből él.
erwee 2010.11.12. 16:11:30
Ezt megelégeltem, körbekérdeztem az ismerőseimet, hogy nem ismernek esetleg egy jó háziorvost. Ajánlottak egyet, és váltottam. Soha még ilyen jó döntést nem hoztam. Gyakorlatilag az tartja bennem az orvosokba vetett hitet, hogy vannak még olyanok, mint ő. Alapos, lelkiismeretes, kedves és rám szánja az idejét. És még egyszer sem diagnosztizált félre. Szóval, ha elégedetlenek vagytok a háziorvosotokkal: váltsatok!
Pénz beszél 2010.11.12. 16:15:24
Nézd már meg jobban!
Ha nem látod, vagy nem vagy képes értelmezni azt, amit látsz, akkor nem vagy alkalmas arra, amit csinálsz.
Holnap reggel az eredeti nickem alatt szeretnék hozzászólni.
Üdv:
Mária
maria.blog.hu
Irise 2010.11.12. 16:21:43
Nagyon sok esetben mire EKG, echo,enzim elteres lesz, addigra mar akkora a sziv elhalasa,hogy nem lehet megmenteni a beteget. Addig pedig,amig a muszerek nem mutatnak elterest, nem lehet megkateterezni a beteget. Miert? Mert ugyanilyen mellkasi panasszal jonnek a hiszteriasok, a gyomoregesesek, a siman csak anginazok, akik meghuztk a mellizmukat kohoges kozben stb. Ha mindenkit,akinek mellkasi panasza van, vinnenk PCI-ra,egy csomo valoban infarktusos azert halna meg,mert nem kerulne sorra a hisztisesek es gyomoregesesek miatt.
Az is fura,hogy a regivilagban a Kovacs bacsi buszken mondta,hogy labon kihordott egy infarktust, ma viszont,ha kiderul utolag,hogy valakinek korabban infrktusa volt,akkor eszebe jut,hogy o akkor jart a HO-nal szaporafosassal, es micsoda rohadek mar a HO,hogynem diagnosztizalta mar az o infarktusat.
Moderatorok:miert toroltetek azt a hsz-ast,amelyik szidta a poszt irot? Ha az orvosokat szabad,akkor a poszt irojat illetve a betegeket miert is nem?
cenzorilla 2010.11.12. 16:31:12
Érdekes, hogy a tűrésküszöböd a legkisebb kritikát sem tűrné el, ha orvosról van szó.
Alpári stílusban írt posztolóra vonatkozó irományt szívesen látnál?
Ennél jóval finomabb rád vonatkozó írást is töröltünk már.
Pénz beszél 2010.11.12. 16:36:54
Elő vele!
Lássuk, mit írt Másia, és mit törölt ebből Cenzorilla a Mária nevű kommentelőtől az elmúlt egy hónapban!
Ha nem tudsz előállni semmivel, akkor pakolj!
ondol 2010.11.12. 16:44:25
Nem arról van szó, hogy mindenki menjen PCI-re, hanem arról, hogy az orvos ismerje fel azt, hogy ki hisztis, ki gyomorégéses, ki infarktusos. De még olyan beteg is lehet akinél egyszerre mind a három megvan, kivéve a szaporafosást.
PCI nincs minden kórházban, de legalább a koronária örzőbe időben be lehetne kerülni.
Mentőt kell hívni HO helyett.
El Visco Stello (törölt) 2010.11.12. 16:45:00
Art Mooney 2010.11.12. 16:45:49
@Pénz beszél: gusztustalan ez a fenyegetőzés. mondjuk a saját blogod kommentpolitikájához illeszkedik :)
ON
ondol 2010.11.12. 16:46:30
cenzorilla 2010.11.12. 16:46:57
Fejezd be a velem való csatározást!
Nem én töröltem a hozzászólásod, de nem vagy kitiltva.
Írtál Despotának a többit vele intézd.
apolka11 2010.11.12. 17:16:04
És igazad van, a közalkalmazottak között is vannak lógósok, lelkiismeretlenek, stb., de sokan, nagyon sokan kitezsik a lelküket, hát ezért nem szeretem ezt az amíg az én adómbó vagy fizetve, addig bármit mondhatok rád---mentalitást.
(és fenntartom, hogy ha nem az adóból lenne finanszírozva, akkor is szükséges és fontos szolgáltatást végez, aki írni tanít, életet ment, tüzet olt....versenyképes lenne a piacon is, az tuti)
Lángharcos 2010.11.12. 17:24:55
lavór 2010.11.12. 17:35:26
A körzeti orvoslást betiltanám. Ügyelet, szakrendelés, kórház.
Saját kanosszám rövidebb volt a Blog írójánál: rosszullét, fájdalom, kórház hajnalban, kis vita, hogy miért is oda mentem az ügyelet helyett, (mert közelebb volt), majd EKG, vita elhalt, rohammentő hív, városmajori Kardiológiai Intézetet hívta az orvos, beszállít, azonnal műtő, intenzív osztály.
Na kérem, amit ott a prof működtet, az a magyar csoda. Minden tiszteletem az övé és munkatársaié. A beteg az első, bár a paciens azt se tudja kiműtötte, nincs "saját" orvosa, mindenki kezeli, vizsgálja, ha panasza van. Hihetetlen! A nővérek erejükön felül dolgoznak, csak csodáltam őket.
Úgyhogy lehet ezt jól, európai szinten csinálni, valószínűleg akarni kell.
3 gyógyszer? :) 14-et szedek most. :)
Irise 2010.11.12. 17:35:34
adamantium 2010.11.12. 17:35:51
Irise 2010.11.12. 17:37:04
Ha nem uvoltok egyutt a csordaval,akkor torolni kell?
Dandie (törölt) 2010.11.12. 17:40:10
Dandie (törölt) 2010.11.12. 17:45:27
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 17:47:04
Kíváncsi vagyok, mikor jönnek a beszólások, hogy "öltönyös köcsög pattogtatja az agyonhajszolt orvosokat", vagy hogy "na, a főnöknek mindent lehet, még túlélni is, mert lefizetett ezt és azt", vagy hogy "vazze, nem érdemelted meg, mert lenézel mindenkit, örülj, hogy nem vertek agyon egy sötét folyosón a beteghordók", vagy hogy egyszerűen a kurva anyád - pardon a nyelvezetért, de saját, hasonló itteni élményeim alapján írom ezt (a poszthoz képest nevetséges esetben kaptam ilyesmit.)
@Unter Bahn:
Mindkettőtök érvelésében sok a logika, és tegyük félre egy kicsit az indulatot.
Amiről Rocsó beszél, az a tisztességesen befizető állampolgár teljesen jogos érvelése. Amiről te beszélsz, az a befizetett járulékok felhasználási módjának teljesen jogos, a hatályos törvény szerinti magyarázata.
Amit én teszek hozzá önjelölt és kéretlen mediátorként, az az, hogy a magyar költségvetési törvény nem írja elő, hogy a költségvetés bemutassa, a te befizetett járulékaidat hogyan használta fel. Egyes fejlett országokban minden versenyző kap az év végén egy elszámolást, hogy a költségvetés a befizetett pénzeit hogyan és mire költötte el. Igen, a NAAAAAGY ÁLLAM köteles igazolni neked, a kis pöcsöm járulékfizetőnek (bocs), hogy az egyes járulékaid vajon oda kerültek-e, ahova és amilyen címszóval bevasalta rajtad. Na, ez nagyon hiányzik, ugyanis, mint mindannyian tudjuk, nálunk az a rendszer, hogy minden bemegy a gigantikus feneketlen kútba, és ott költik el vízre és vödörre, ahol éppen azonnal kurva nagy a tűzvész. Ez a baj.
Vagyis amiről beszéltek, tök jogos mindkettőtök oldaláról, de érdemes látni a rendszert ebben (is). A rendszer működése magában hordozza azt, hogy a vitátok örökre megoldatlan vita marad, amennyiben elfogadjuk az én pesszimista álláspontomat arról, hogy a magyar költségvetés akkor fog beszámolni Kovács Gizi adófizetőnek a járulékai elköltésének módjáról, amikor az Al Kaida kimondja, hogy mélyen egyetért a Coca-Cola globális jelenlétével, amúgy pedig szeretne adományokat gyűjteni a Tel-Avivi Gyermekmentő Szolgálatnak.
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 17:52:43
Azért ez egy gesztus az állam részéről feléd és közel nem az igazság.
A befizetett járulékodról nyilván tud egy jól működő rendszeren belül értesítést küldeni, de annak felhasználásáról csak hozzávetőleges %-os elszámolást csak, ami nem a valóság.
Bevenni beveheted és el is ájulhatsz tőle. Egy felosztó-kirovó rendszerben ezt nem lehet megoldani még matematikailag sem.
Irise 2010.11.12. 17:54:03
Utana meg az en hsz-aimat is toroltek (na en se vagyok pitypang,mikor elont a mereg,de nem szidtam senki edesanyjat, megis toroltek).
De tudom,h igazad van,ez egy szubjektiv blog, de akkor is meglehetosen igazsagtalan dolgok tortennek itt.
Eleg pl. megkerdezni,hogy hany orvos moderator van... vagy miert maradhat benn egy hsz,ami azt tartalmazza,hogy az orvosok szaros szolgaltatok..
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 17:57:40
Mármint mi a gesztus? HOgy igazolja, vajon arra költötte-e el a húsz forintomat, amilyen jogcímen be kellett fizetnem? És miért is gesztus? Ki szolgál kit? Ki fizet kit? KI van kiért? És mit vehetek be, amitől elájulok?
Megbocsáss a véleményemért, de a gondolkodásod egy letűnt korszakon szocializálódott gondolkodást mutat nekem. Ez szubjektív benyomás, és nem a sértés vagy bántás szándékával írtam, kéretik komolyan figyelembe venni! Ezért is a smiley - íme: :)
Lángharcos 2010.11.12. 17:59:07
ondol 2010.11.12. 18:06:30
Én csak 6 félét szedek, 2 éve volt infarktusom.
A szívkatéterezéseknél ugyanazok a tapasztalataim, mint a Tied. :-)
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 18:08:27
Valóban gesztus.
El tudod képzelni, hogy a befizetésedről tételes nyilvántartást képes vezetni bárki?
Ez nem egy ósdi gondolkodás, hanem parasztvakítás ha elhiszed, hogy az egyéni számládon bárki képes levezetni, hogy mire költötte a pénzed.
Különben meg elolvashatod az OEP honlapján, hogy mire költötték a brutto befizetett járulékokat.
Tételesen, pontosan.
Gesztus igen mondjuk Amerikában, ha kapsz egy ilyen személyre szóló levelet, de az csak egy levél, valós tartalom nélkül.
Nem értelek félre. Ha nem értünk valamiben egyet az nem jelent a magam részéről haragot, fel sem tételezem rólad. :)))
Magánpénztárba befizetett járulékodról viszont tételes nyilvántartás készült.
Fedezeti, működési és likviditási alapodról. Megkaptad a vagyonkezelő éves költségét amit (tudtad?) a működési alapodból fedeztek.
Ott valóban tételes a kimutatás.
Ezt az államtól nem várhatod el, annyiféle költséget nem képes személyre szabottan levezetni. Különben meg 100%-ot használ fel, de meg tudná mondnai hogy a GDP hány %-át pótolta vissza a forráshiányos EÚ alapba.
egy maréknyi dollár 2010.11.12. 18:13:56
lavór:Gyógyulj meg!Minden tiszteletem a városmajori Kardiológiai Intézet dolgozóinak.
lavór 2010.11.12. 18:17:56
Amondó vagyok: meddő vita.
Az intenzív osztályon a monitorok csipogása közt ez senkit nem érdekel. De lehet, hogy 2 órán át tartó életmentés (15 kiütés), újraélesztés közben az orvos sem ezen morfondírozik, a paciens tuti nem.
PhD:@ondol:
Köszi! :)
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 18:22:27
Örülök, hogy nem értetted félre, köszönöm, hogy rosszindulatként fordítottad le:)
Szerintem technikailag is tévedésben vagy, és filozófiailag is rossz irányban haladsz. Miután úgy érzem, nem győzzük meg egymást, és mivel péntek este van, nem zúdítom rád a részleteket. Annyit mondok csak, hogy a minden részletében elcseszett, egykori Szdsz-kísérletben, a "reform"-nak nevezett borzalomban egyetlen elem volt filozófiailag (szubjektíven) szimpatikus, objektíven pedig korszerű: a szolgáltató állam gondolata. Magyar sajátosság, hogy ez (sem) azt jelentette itthon, amit a fejlett országokban. De ez volt az off rész. Ami nem off, az az alapelv: nem az állampolgár van az államért, hanem fordítva. Ebben a nekünk utópisztikus, nem létező rendszerben az állam, a költségvetés nem kegyet gyakorol akkor, amikor tesz valamit, hanem kőkemény jogi kötelezettségeinek tesz eleget, amikor beszámol és elszámol.
Technikailag abban tévedsz, hogy igen, ez au utópia létezik. Van ma olyan európai olyan költségvetés, amely nem gesztust gyakorol, hanem társadalmi és törvényi KÖTELEZETTSÉGÉNEK tesz eleget, amikor beszámol az adófizetőnek. És igen, KOvács Gizinek joga van kikérni a tételes elszámolást, és joga van számon kérni a költségvetésen a saját járulékaival gazdálkodást. Egyébként Svédországról beszélek, de biztosan van máshol is hasonló.
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 18:26:34
Nem értelek!
Ezt mire írtad?
Egyébként valóban senkit nem érdekel, ha életveszélyben van, hogy mennyi pénzt költenek rá és fedezi-e az összes eddigi befizetése a ráköltött életmentő összeget.
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 18:27:32
"köszönöm, hogy rosszindulatként fordítottad le:)"
Gondolod? Nem gondoltam, hogy rosszindulatú vagy! :D
Irise 2010.11.12. 18:27:45
Sokan szidnak minket,hogy nem ismerunk fel minden betegseget.
Ez egy hihetetlen nehez szakma.
Es a laikusok szamara talan hihetetlen,de igaz: nem feher es fekete,nem eldontendo dolgok.
Pl. kapsz egy laboreredmenyt. Feherversejtszam 12.5 . Na most mi legyen? Van gyulladasa,vagy nincs? Tudjatok,mennyi mindentol fugg,mennyi mindent kell figyelembe venni?
Es mi van,ha bemegy a beteg a HO-hoz,hogy faj a fule. HO belekukkant, nem lat semmit, hazakuldi , fekves, alvas, fajdalomcsillapito ,orrcsepp(itt mar a magyar polgartars megallapitja,hogy az orvos hulye,mert minek kellen orrcsepp,mikor a fule faj, es persze nem fogja hasznalni), aztan 4 nap mulva veri az ugyelet ajtajat,hogy de faj a fule, es jaja ki is derul,hogy kozepfulgyulladasa van.
ami jelzem,meg nem biztos,hogy megvolt,mikor talalkozott a HO-val, megis ugy eli meg,hogy a HO nem diagnosztizalta a kozepfulproblemat.
Szoval: nem lehet mindent diagnosztizalni,nem lehet mindent meggyogyitani. Es ha bementek az ugyeletre es ketkedessel fogadjak a mellkasi panaszotokat,azt meg lehet koszonni azoknak a polgartarsaknak,akik kepesek izomhuzodashoz mentot hivni.
Egy betegem (igen, Babette,meg Magyarorszagrol): mellkasi fajdalom,jaj meghalok, ahogy kikuldom a hozzatartozokat, a beteg megnyugszik. Kerdem,hogy hogy,mint kezdodott a mellkasi fajdalom. Kiderult,hogy csaladi vacsora volt, es a menye nem azt fozte,amit a beteg akart. Ezert eloadott egy anginas rohamot, es meg volt kepe meg is mondani nekem,hogy azert,hogy megleckeztesse a menyet.
Es ezek utan meg hozzatette,hogy "De ezt maga ugyse mondhatja meg neki, aranyoskam, mert koti az orvosi titoktartas!"
A mai napig ideges leszek,ha eszembe jut ez a beteg.
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 18:34:08
Abszolút jogos, nekünk, laikusoknak ezt borzasztó nehéz felfognunk. Még több ilyen példát, nagy gyakorisággal - lassú víz partot mos:) Ha csak egy civil megérti néhány hét után, már nagy eredmény. Én örömmel veszek minden ilyen segítséget a megértéshez:)
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 18:34:45
Beszámol és elszámol!
Erről szól a zárszámadási törvény pl.
Olvasd el az OEP oldalát kérlek.
Ez nem politika, hanem kőkemény valóság, számokkal alátámasztva, ellenőrizhetően.
Igaz, hogy össze kell szedni a bevétel és a kiadás számait, mert nem egy excel tábla, de nem is egy mérleg típusú kimutatás.
Szóval nyitott kapukat döngetsz.
Mit gondolsz a svéd modell az milyen?
Azt szeretnéd, hogy az állam egy végrehajtási lapot küldjön neked, hogy többe kerültél mint amennyit befizettél?
A GDP legkevesebb százalékát Magyarország adja hozzá az egészségügy költségeihez.
lavór 2010.11.12. 18:37:02
A véget nem érő financiális vitákra.
Valószínűleg addig semmi nem változik, míg valódi szakemberek nem veszik át az irányítást a politikusok kezéből.
Addig is lesz szép és nem szép példa a gyógyítás területéről is. Vajh más területeken másként van?
Nem is foglalkoznék ezzel tovább a magam részéről, gyógyulgatok, s még mindig hálás vagyok az orvosaim, nővérkéim szaktudásáért, emberségéért.
A többit meghagyom a nálam okosabb embereknek.
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 18:43:52
"A GDP legkevesebb százalékát Magyarország adja hozzá az egészségügy költségeihez."
Ez nem magyarázat arra, miért úgy gondolkodik a jogalkotó, ahogy, és ezt miért nyeli be a társadalom. A zárszámadási tv pedig nem név szerinti és nem tételes elszámolást ír elő, kérlek, olvasd el.
A svéd modellben Kovács Gizi, Kis Karcsi és Sven Hakansson név szerint köteles a törvényi előírás szerint megkapni a tételes kimutatást arról, mire fordítódott az adója és a járuléka. És ez így helyes. Az állam mutassa ki, tényleg a szakképzésre fordította-e az én szakképzési hozzájárulásomat, amit minden hónapban csengetek. (Természetesen nem arra ment el, pestiesen úgy is mondhatnám, a nagy lófaszt fordította szakképzésre.)
Ebből nem engedek - ha rajtam múlna, így lenne. EÜ hozzájárulás? Ok, nézzük, tényleg az eü-re ment-e. (EÜ egyenlő kórház, rendelő, eü bér, akármi. De eü legyen. Nem önkormányzatoknak tovább tolt útalap hozzájárulás. És millió más ilyen tétel.)
Irise 2010.11.12. 18:46:58
MEgnezed, kezeled , aztan a beteg szervezete reagal valahogy. Van aki jol gyogyul,van aki rosszul gyogyul. Van,aki elfertozodik,mert cukorbeteg. Megha a leggondosabban csinaltal mindent,akkor is belefuthatsz abba,hogy a beteg egyszeruen nem gyogyul meg. Mert 87 eves, mert sorvad mar a szervezete,mert sok goc bujik meg a testeben es meg sorolhatnam.
Es ezt a betegek nagyon nem latjak at. Azt hiszik,eloveszem a varazspalcat, es csiribu. Es mar nem fogadjak el,hogy az elet sajnos veges.
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 18:54:57
Nézd meggyőződés ellen nincs mit vitatkozni.
Az, hogy birkaként tűrjük, hogy azt csináljanak velünk amit akarnak?
Nem kell mindenhez bégetni.
Nekem volt az életemben időszak amikor nem tűrtem, tettem ellene.
Akarjál Svéd modellt, ugyan nem tudom hogyan. Ha megírod a programot ehhez akkor jó. az OEP progija pl. az egyik legelavultabb programnyelven íródott.
Nem is akarják összehangolni, mert az ombudsman szerint személyiségi jogokat sért.
Pénz sincs egy ekkor projekt kialakítására. Nem tud mindent az APEH rendszere.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy ez a modell még sokáig csak szöveg lesz, valóság majd akkor, ha annyi pénzünk lesz, mint nekik.
Kb. 300 év a lemaradás hozzájuk képest.
Álmodni jó. Csak tudjuk, hogy mit lehet belőle megvalósítani.
De ez az én szubjektív véleményem, úgyis, mint aki kicsit értem is a folyamatokat.
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 19:02:49
Persze, abszolút igazad van ennek a megvalósulásával kapcsolatban. Ezért írtam az Al Kaidát feljebb. De ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes és nem kell látni, hogy ez nem utópia. Ilyen van és működik. Szerintem ez megnyugtató tudat...:)
A bégetést pedig az ogy és önkormi választásokon lehet és kell kezelni, osztjónapot:) Programot az írjon, akinek ez a dolga, vagy biznisze. De ha sokat baszogatnak, a végén gyártok egy integrált költségvetési rendszert...:)
Dr.laikus PhD 2010.11.12. 19:07:01
Ezt már mondta a gyerekem is és mióta dolgozik is benne, már kicsit kisebb a szája.
Nézz meg egy nyugdíjpénztári rendszert, ha abban tudsz jót gyártani már az is jó lenne. :)))
Főleg jó alap.
Az integrálást nem lehet a fent leírtak miatt, de az OEP rendszere sem tud nyilvántartani semmit. Sose tudott, azért vette át az APEH.
Mária 2010.11.12. 19:15:16
Nem véglegesedik. A szolgáltatónak nem érdeke hogy aktívan kommentező usereket veszítsen.
Droidfigyelő (törölt) 2010.11.12. 19:28:45
Nana, attól, mert nincs, még lehet(ne) - csak nem a jelenlegi strukturálatlanságban és politikai közegben. Ezek rendszerszervezési és menedzsment-technikák, egyik sem rocket science, de azt látni kell, hogy bizony önálló szakmák:) De a mindenkori politikának nem fűződik érdeke a hosszú távú, nem azonnali pénzkivevési célokat megtestesítő, és főleg nem politikai konszenzusos alapon működő tervezéshez. De ez már giga-off:) Mentem, szép péntek esti mulatságokat minden olvasónak!
Lángharcos 2010.11.12. 19:37:24
Amúgy kíváncsi vagyok Despota mit mond, miért nem tudtál írni: kitiltott vagy csak valami technikai hiba merült fel nálad?
Unter Bahn (törölt) 2010.11.12. 20:01:12
Semmi bajom azzal, hogy a közpénzzel el kell számolni, a gyakorlatban ez minden adófeizető felé kétlem hogy megoldható az Ő adóforintjaira nézve, de globálisan azért a KSH gyűjtögeti ezeket.
A (visszatérő) probléma az az állampolgár, aki vélt jogokat követel habzó szájjal, mert Ő tart el az adójából egy csomó 'ingyenélőt' - rendőrt, tűzoltót, mentőst, okmányirodistát, vasutast, hajléktalant és munkanélkülit.. sőt meglepő módon a "kis szaros orvosokat" is.
Mint adófizető, nincs azonban tisztában a rendszerben elfoglalt helyével, amely szerint a befizetett adója fejében NEM RENDELKEZIK ezen személyek fölött, nem ADÓZÓ a munkáltatója, így a rendőrnek, tűzoltónak... szaros orvosnak nem ADÓZÓ elvárásainak kell megfelelni, hanem szakmai elvárásoknak, esküjének (ha van) és munkáltatója által diktált feltételeknek.
Egy gyenge példával illusztrálva: mivel én vagyok a "kedves vendég aki fizet, így eltartja a koszos vendéglőjüket", elvileg beleszólásom van az üzletmenetbe, sőt mivel én pl. teljes árat fizetek a frissensültért, az alakartosok az A.-B. menüjükkel várják ki a sorukat, amíg felszabadul nálam a személyzet.
Ugye ez nem így van?
Adózó befizetéseivel egy államapparátust működtet, ami sok helyen egyenlőre magában foglalja pl. az egészségügyi ellátórendszert is. Adózónak az adó fejében az a joga, hogy ezt a rendszert igénybe vegye.PONT.
Ha majd nem állami kézben lesz az eü, akkor fizethet zsebből, vagy köthet magára nézve valamiféle biztosítást az eü-kezelés költségeinek fedezésére, de továbbra sincs beleszólása a rendszer működtetésébe, hogy kit, mennyiért és hogyan láthat el.
Az eü. ellátásnak is megvannak a maga szakmai szabályai, a posztíró ennek hiányosságaira mutat rá kulturált módon, amiért max.respekt neki, ugyanakkor mint elhangzott, a problémája nem egyszerű egzakt fekete/fehér, igen/nem döntéssel oldható meg - merem ezt állítani azért, mert én vagyok az említett 'hisztis' ellenpélda, akinek gyakorta van mellkasi szorító fájdalma, fulladása és zsibbadása, de nyugtatóval és/vagy Algopirinnel jól gyógyítható. Én mint adófizető, megkaptam a kivizsgálást, a felsorolt nem olcsó vizsgálatokat és csak remélni tudom, hogy miattam nem ért hátrány igazi szívbeteget.
Tehát önmagában az adófizetés ténye semmilyen előnyt nem jelent, nem vindikálhat adózó jogot egy konkrét közalkalmazott elszámoltatására, egrecíroztatására, főleg nem ebben az alpári stílusban.
Elszámolással az intézmény vagy intézmény-rendszer tartozik, aminek szerintem eleget is szokott tenni...
Azon viszont meglepődtem, hogy ADÓFIZETŐT egyetlen orvos sem rakta helyre, számonkérve hogy hol volt az alatt a 6 év alatt, amíg a 'kis szaros' dr. előtagot megszerezte a "nem-filléres" szemesztereken... abba ugyanis ADÓZÓ tudtommal nem adott egy forintot sem. Tkp. miért is szemeteli egy orvos a saját pénzén-idején megszerzett tudását ADÓFIZETŐRE???
Na ugye: mert adófizető MEGVÁSÁROLJA a SZOLGÁLTATÁST! Nem többet!!!
Unter Bahn (törölt) 2010.11.12. 20:17:37
"Ebből nem engedek - ha rajtam múlna, így lenne. EÜ hozzájárulás? Ok, nézzük, tényleg az eü-re ment-e. (EÜ egyenlő kórház, rendelő, eü bér, akármi. De eü legyen. Nem önkormányzatoknak tovább tolt útalap hozzájárulás. És millió más ilyen tétel.)"
Szerintem egyszerűsítsük le: van egy nagy kalap, amiben mindenki beledobja a pénzét, pl. Te egy ezrest az eü-re... Ebből a kalapból aztán a sok tisztességes politikus elosztja az összegyűlt pénzt, és kap az eü. sok-sok ezrest, tízezrest, kétszázforintost, ki mivel és mennyit adott bele. Vajon itt van a Te pénzed, vagy a másé került a helyére??? Mi van, ha kiderül, hogy a Te ezresed X.Y. főfuncihoz került végkielégítés címén? Hát semmi, mert végülis az eü megkapta összegszerűen a neki szánt pénzt, amit azzal igazol, hogy a költségvetési elszámoláskor bemutatja-bizonyítja, hogy TB-járulék címen befizetett X milliárdból erre meg arra ennyi meg annyi ment el. De hogy konkrétan a Te ezresedből mennyi és milyen címen ment a milliárdokba: senki nem fogja tudni megmondani.
És ez a legkisebb baj az eü-ben...:-(
Zozi79 2010.11.12. 20:32:24
Ide nem lehet sztentet beépíteni?
tisztító 2010.11.12. 21:18:16
adamantium 2010.11.12. 21:42:52
tisztító 2010.11.12. 22:00:59
Ez nagyon nagy probléma.
A szivhalálozás-bár az utóbbi egy két évben csökkent a számuk-még mindig igen magas.
Lehet hogy kevés a korszerű Ekg.Vagy nincs elegendő szívultrahang.
Ezen készülékekkel minden háziorvosnak rendelkezni kellene és defibrillátorral úgyszintén.
Persze nem árt ha ért a stetoszkópppal történő szívhangok vizsgálatához is.
Nem véletlen hogy a jelenlegi eü.koncepció a háziorvoslás minőségének megjavítását célozta meg.
adamantium 2010.11.12. 23:00:44
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.12. 23:02:49
Cserébe le is szivárog hozzánk pár orvosi eszköz: csapágyak sértetlenségét sztetoszkóppal hallgatjuk futás közben, láttam már laparaszkópiás tömítéscserét is, a röntgenezés pedig szinte klasszikus.
Ahol nem a futás közbeni diagnosztika a fontos, ott az a probléma, hogy egy megalapozatlan gyanú esetén is a szét- és összeszerelés számos olyan kárt (és költséget) tud okozni, amihez messze meghaladja az eredeti probléma eszkalációja esetén keletkezô kárt.
Van tehát analógia, ebbôl fakadóan minden tiszteletem a tiétek, mert csak ahány hibás döntést én hoztam az elmúlt 10 évben, orvosként már megjártam volna a praxisblogot témaként.
bakela 2010.11.13. 00:23:24
A LAD-sel meg legyél nagyon jóban, mert ha elzáródik, 50 % esélyed van, hogy egyáltalán kinyisd a Nokia Communicator-odat.
Aki nem cukros, nem qrva kövér, nem láncdohányos, nem kokós /esetleg speedandco/, nincs qtyaritka immun vasculitise, de 39 é.-en szívfarkast kap- az szűresse végig az összes vérrokonát „ártó koleszterin”-re /sec: Cájzeldoktor a hini reklámarca/
adamantium 2010.11.13. 09:12:11
qbr 2010.11.13. 15:12:46
@adamantium:
Egy kb. 25, akut koronária szindrómás beteget érintő, (egyáltalán nem reprezentatív, de véletlenszerű) lekérdezésben 8-nál volt valamilyen komoly ellátásbeli gubanc a katéterig, amin a beteg élete múlhatott volna. (A legdurvább ezek közül az volt, amikor a szakrendelőről EKG után már tolószékben küldte fel a főorvos a beteget, hogy a katéterig már ne nagyon álljon fel lehetőleg, az osztályos orvos pedig azt mondta neki, hogy persze, menjen csak haza nyugodtan autóval a ruháiért, csak azért érjen vissza délre. A beteg mázlija az volt, hogy a kórház kapujában lett rosszul és esett össze, és nem 15 perccel később)
Maga a kardiológiai szakellátás valóban magas színvonalú, de az alap- és a sürgősségi ellátáson van még mit csiszolni kardiológiai vonatkozásokban...
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.13. 19:12:39
Irise 2010.11.14. 12:08:18
@tisztító: Kedvesem, reg nem nevettem ekkorat. Koszonom szepen a vidam perceket. "Echot minden HO-nak!" Megmetetted az egeszsegugyet,kerlek allj sorba a Nobel-dijert!