A férfiak ilyenek, hisztiznek
Elég távoli a történetem, de remélem azért nem baj, hogy elmesélem. Sógorom 2007 novemberében vadászat közben rosszul lett, erős mellkasi fájásai voltak,égett a nyelőcsövénél zsibbadt a keze ,fájt a háta nagy fájdalmai voltak, míg a csornai Margit kórház kardiológiai osztályára került. Itt ekg-t csináltak neki, ami nem mutatott ki semmit.
Az ügyeletes dr-nő mást vérnyomást mért, majd a sógorom feleségével közölte, hogy a férjének nincs semmi baja, hisztizik,a férfiak ilyenek, majd másnap hazaengedték.
Pár nappal később a háziorvos beküldte újra vizsgálatokra, mert újra fájásai voltak, de ismét hazaküldték. a háziorvos augmentint irt fel neki, mert valamiféle gyulladásra tippelt! Feküdt otthonában az elkövetkező napokban, fájásai voltak de nem olyan erősek. majd egyik hajnalban felkelt , miközben a kávét melegítette, összeesett és meghalt!
A mentő Győrből ért ki elsőként,holott Csornán is van. Kb. fél,háromnegyed óra múlva érek oda. Hiába élesztették újra, nem sikerült. A boncolás szívburok repedést állapított meg. úgy gondolom az orvosok óriási hibát követtek el, megbocsájthatatlan, amit csináltak.
Miért engedte haza másnap, miért nem csináltak ultrahangot, ami kimutathatta volna,hogy valami baj van a szívével. 40 éves,életerős fiatalember volt, egy 4 éves kislány apukája. Ha vették volna a fáradtságot és jobban figyeltek volna rá, még ma is élne...
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 15:05:35
Amúgy a vadász magának öli meg, amit megeszik. Én jelenleg nem tudnám hogy kezdjek neki, de megtalálnám az állatölés módját, ha ezen múlna hogy ehetek -e húst. Mert én a húst nagyon szeretem :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.10. 15:09:48
ondol 2010.11.10. 16:16:04
Ez a hivatalos hablaty. Te és a többi orvos tudjátok, hogy nem igaz minden betegre, mert van akinél egy rizifaktor sincs meg, és döglődik az infarktustól.
Mindig kimarad az előadásból, a főok, hogy miért meszesednek el az emberek? Mi okozza a meszesedést, aminek a talaján történnek meg azok az események, amik a plakkal kapcsolatosak stb....bárhol az emberi testben. A Főokot kellene ismerni, és ennek függvényében fiatal kortól védeni az emberi szervezetet, hogy ne meszesedjen.
Mitől meszededünk?????
ondol 2010.11.10. 16:16:50
tisztító 2010.11.10. 17:09:09
Részvétem.
Az előadott betegségről csak annyit hogy a kórházban is elhunyt volna ha történetesen már bent fekszik.
Az én testvérem is /45 éves férfi/ hasonló tünetekkel halt meg egy szívkórházban.Ott sem tudtak vele mit kezdeni.
A főorvos szerint "szétrobbant " a szíve
orövoár 2010.11.10. 17:25:23
"a nanobaktériumok szinte minden vizsgált állati és emberi testnedvben - vérben, nyálban vizeletben stb. - előfordulnak. A kutatók arra következtettek, hogy a parányi "kórokozók" valószínűleg szerepet játszanak az abnormális ásványlerakódásokkal kapcsolatos betegségekben, így például a vesekövek, érelmeszesedések kialakulásában."
Forrás:
www.origo.hu/tudomany/20100114-megsem-elolenyek-a-nanobakteriumok.html
VAGY ÍGY VAN, VAGY NEM.
[c] 2010.11.10. 17:31:04
(Nem tudjuk, a posztíró sógora mely kategóriába tartozott.)
cenzorilla 2010.11.10. 17:42:19
A gorombaságokat törölni fogom és a minősítést is.
aesculap 2010.11.10. 17:55:28
A tankönyvek igazat írnak: nehezen felismerhető és nagyon rossz prognózisú betegség.
Sanyi 2010.11.10. 17:57:42
Szoval, a vadaszat a nagyipari hustermeleshez kepest allatkinzasban sehol nincs. Az ember (sot meg a csimpanz is) eszik hust, vannak paran akik nem, de a tobbseg igen. Ha meg nem lonek ki a rotvadakat (ozek, szarvasok) akkor termeszetes ellenseg hijjan tulszaporodnanak es felkajalnak az osszes erdot es telen meg elelemhianyban pusztulnanak, hacsak nem etetjuk oket.
Valamelyik szigeten (most nem emlekszem hol) az ember sikeresen kiirtotta az ottani kis testu ozek ellenseget ami miatt azok tulszaporodtak, stresszesek lettek es szinte mindegyikben fizikai elvaltozast okozott a tulzott suruseg per km2...
ondol 2010.11.10. 18:07:02
Tudományosan megalapozott bizonyíték kellene.
Monyuk rajtam ez sem segítene, de másoknak jól jöhetne...
Csore60 2010.11.10. 18:13:27
A keleti emberek azt mondják, furcsák a nyugatiak, három nappal a haláluk előtt szeretnének meggyógyulni. Mi akkor megyünk orvoshoz, amikor nagy a baj, és haragszunk az egészségügyre, mert nem, vagy alig tud segíteni, de legalábbis nem tud csodát tenni. Egy súlyos betegségnek szinte mindig vannak előzményei, csak nem törődünk vele. A szervezetünk, meg amíg bírja, kompenzál, aztán látszólag egyik napról a másikra "feladja".
Szóval meg kell tanulnunk napi szinten figyelni az egészségünkre, és sokkal többet foglalkozni a megelőzéssel.
Bizony nagy tragédia, mikor fiatal életerős, családos emberek halnak meg látszólag ok nélkül.
Cartman (ex Cartman) 2010.11.10. 18:23:39
Kb. ez volt az első dolog, amiben egyetértettünk itt a blog.hu-n, viszont ezt meg azonnal törölték... :)
iovianus 2010.11.10. 18:24:18
Remélem tudod, hogy hús híján a gyermekeidtől olyan fehérjéket vonsz meg, amiket a saját szervezetük nem tud előállítani. Olvass ennek utána, mielőtt gyerekes meggyőződésből ártasz magadnak és gyermekeidnek.
Ha ezzel végeztél, javaslom, gondold át, milyen állat húsát fogyasztanád: A tescós disznóét, aki nem látott soha füvet de rendes kukoricát sem, és egy mészáros lemészárolja vagy vadhúst...
A posthoz: fura hogy az ekg semmit sem mutatott. Egyébként egy UH talán jó lett volna. Sajnos.
Utó Pista 2010.11.10. 18:27:49
A férfiak hisztiznek....a legősibb mesterséget űző, egyenesági nőnemű felmenődet...."kedves" doktornő!!
Pont a férfiak mennek a legkésőbb orvoshoz..
meronem 2010.11.10. 18:28:46
Nagyon hipotetikus, de nem lehet, hogy az ismétlődő puskalövésektől, a puskaagy visszarúgása miatt keletkezett (ismétlődő) trauma? Balkezes volt a szegény apa?
gipsz1234 2010.11.10. 18:30:16
gipsz1234 2010.11.10. 18:31:31
iovianus 2010.11.10. 18:32:19
Látott már puskát, és hogy hogyan lőnek vele? A vállízületben támaszkodik a puskatus, az erőt az ízületre viszi át, majd a csontokra, és eloszlik. Ennek semmi köze ahhoz.
Vmi más baja lehetett az elhunytnak, amivel nem ment el orvoshoz, nem tudtak róla, és ahogy fentebb vki írta, nem tudta tovább kompenzálni a szervezet a bajt, és feladta.
A megelőzésre kell helyezzük a hangsúlyt!!
ondol 2010.11.10. 18:45:00
2x volt orvosnál...
Nekem tetszik a háziorvos gyógyszerelése is.... biztos megelőzésre adott augmentint, EKG helyett ... a gyulladást megelőzte az biztos:-(
[c] 2010.11.10. 18:45:49
Erre ott vannak a tejtermékek, nem? Vagy az kevés?
Aki elvből vegetariánus, az rendszerint fogyaszt tejterméket.
iovianus 2010.11.10. 18:48:25
@ondol:
nem nem, félreért!megelőzően kellett volna orvoshoz menni, nem amikor már baj van!PL egy vérképre: ilyenen már látszódhat pl, ha vérsűrűséggel vannak gondok. Persze egy ilyen esetet mint a fenti, nehéz előre látni.
Lotyó Bridzsida 2010.11.10. 18:51:16
Ez a hozzátartozók számára bizonyára elfogadhatatlan, hogy a szerettük így hal meg, de úgy, ahogy a születés, úgy a halál is "normális" dolog a maga nemében. Ez a MIT. Csak el kell tudni fogadni a HOGYANT is.
Az orvosok tudása és a tudomány jelenlegi állása véges, mi mégis végtelen hatalommal ruházzuk fel őket. Nagyon együttérzek a hozzátartozókkal, de alázatot kell mutatnunk a létezésnek. Tisztelni kell, hogy ki mikor akar eltávozni innen és annak örülni, hogy egyáltalán itt volt, nem azt átkozni, hogy miért ment el és hogyan.
Bocs az agymenésért...
Leroi 2010.11.10. 19:12:07
Pericardiumtamponád?
Mindenesetre eléggé asymptomaticusan fejlődhetett ki ama "szívburokrepedést" előidéző betegség.
V. cardialis aneurysmaruptura?
Az valószínűbb talán.
A vadászok mozgékony, eléggé egészséges életmódot élő (plusz-mínusz alkohol)
egyének.
Mindig csodáltam őket, idén én is vadászvizsgáztam volna, nem jött össze időhiány miatt, jövőre talán.
Leroi 2010.11.10. 19:15:37
Az EKG görbéidből kiszámítható a freki, azonkívül a tachycardia típusára is tud következtetni a cardiológus, de bármilyen belgyógyász vagy háziorvos is.
[c] 2010.11.10. 19:18:39
Megjegyzem, én a gyerekkorom nagy részét úgy töltöttem, hogy nem ettem húst. Egyszerűen utáltam.
Ezzel együtt gyerekeket én sem nevelnék vegetarianizmusra.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 19:21:34
Megtanít gondolkodni, szabadságszeretetre, jó ízlésre és tiszteletre nevel.
Elvezet a természet és a hozzá tartozó jelenségek elmélyült megfigyeléséhez.
A Vadászat megfelelő irányba tereli a vadász személyiségének alakulását.
Olyan etikai értéket fejleszt ki benne, amely nélkül a vadászat csupán az ösztönök gyarló megnyilvánulása volna.
dekonstruktőr 2010.11.10. 19:21:55
dekonstruktőr 2010.11.10. 19:23:11
Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.11.10. 19:24:20
És a dokinő ennyi panaszra csak annyit mondott: nem hiszem el! (= a férfiak hisztiznek!)
Szép.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 19:26:54
kerecsen2010 2010.11.10. 19:39:59
kerecsen2010 2010.11.10. 19:51:47
Részvétem a hozzátartozóknak.
kerecsen2010 2010.11.10. 19:52:45
Leroi 2010.11.10. 19:53:54
kvadrillio 2010.11.10. 19:57:33
aki ezt nem ismeri fel, az nem igazi orvos.
ha ez így megtörtént, ott az orvosok életveszélyesen,halát okozóan nagyot hibáztak.
de, hát manapság egyre több a rossz,nagyon rossz diagnoszta.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 20:05:29
adamantium 2010.11.10. 20:08:16
szerintem a betegnek aorta dissectioja lett, ami nem azonos az aorta megprepedésével, bár tudom, hogy keverik. a dissectio során különböző okokból az aorta (esetleg más nagy erek) belső rétege felválik és alája vér kerül, ezáltal az ér lumene megkettőződik. alattomos nehezen észrevehető betegség, kezeletlenül előbb-utóbb halálhoz vezet (kezelve is általában) ellentétben az aortarupturához, mely előbb vezet halálhoz (minthogy a beteg beérne a kórházba)
a mellkasi fájdalomról, leggyakoribb oka messze nem a laikusok által egyből feltételezett koszorúérproblémák. eleve a szívinfaktusok jelentős része nem is okoz fizikális fájdalmat, jelentős részük nem is látszik az EKG-n. persze van labor: CK, CKMB, Troponin T ezek már sokkal érzékenyebbek és minden kardiológia előszeretettel csinálja őket, tehát szerintem Csorna is, nem is drágák tehát ez szerintem meg lett csinálva, viszont az aorta dissectiora nem érzékenyek. elenben pl ha sokat lődözünk akkor attól roncsolódhat a mellizom, mioglobin kerül a vérbe és már rögtön megvan a fals pozitív labor (ezt csak feltételezem mert a hasonlóan izomelhalással járó crush és compartement szindrómákban bekövetkezik). na és, hogy szinezzük a képet és lássa a laikus, hogy nem egyszerű a világ: van egy állapot amiben van EKG jel, kiemelkedően magasak a szívenzimek, persze gyorsan megcsináljuk a koronarográfiát és semmi, mert ez egy "szimulált" infarktus, tako tsubo-nak hívják, igaz nagyon ritka :)
kerecsen2010 2010.11.10. 20:12:16
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 20:17:00
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.10. 20:21:47
Lehetek vadász? Nem, csak halász! - válaszol az apa a fiának - nem mehet akárki vadásznak!
dekonstruktőr 2010.11.10. 20:27:13
Leroi 2010.11.10. 20:31:30
Kedvenceim közé tartozik az eredeti Vadászat és a Bolondvadászat is...
Az elsőre a fiatalok örömével csodálkoztam rá anno, azóta szeretem Hobót...
apolka11 2010.11.10. 20:55:36
Megmutatva, hogy az orvostudomány sem fekete és fehér, pl. ez a fals pozitív eredmény (noha nyilván nem értem pontosan mire vonatkozik, azért az elv világos) is azt mutathatja, hogy hiába minden tudás, stb. néha kreativitás is kell, és szerencse is---még ha a tudományt valami szörnyen objektív dolognak szeretjük is látni
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 20:56:16
A vadászatot magát én nem ítélem el, erdôjáróként sok kifogásolható viselkedésû vadásztársasággal találkoztam, de általában még mindig jobban tisztelik a természetet, mint a kihajtott iskolások, vagy a kocakirándulók, akiknek a szemetét nem gyôzi felszedni a természetjáró.
@Leroi: :) féltem, hogy nem ismered, és olybá tûnhet, hogy idegen tollakkal ékeskedem.
Hobo nagy kedvencem, azt hiszem szinte teljes diszkográfiával rendelkezem, és nem is pihennek sokat.
rikavagyok 2010.11.10. 20:59:24
Hol csinálnak negatív ekg-val, enzimekkel, múló panaszokkal coronarographiát?
dekonstruktőr 2010.11.10. 21:02:00
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 21:17:27
Manapság ez egy hobby, aminek kialakult a maga kultúrája, sokkal közelebb a természetjáráshoz, mint az élelmiszerszerzéshez. Argentín ismerôsöm szinte megsértôdött, amikor a vadásztársaság ismertette a szabályokat, náluk még egészen másként folyik, nálunk ez egy nagyon erôsen szabályzott folyamat, ráadásul kiemelkedôen lelkiismeretes vadgazdálkodási szempontból. Ritka az a vadász, aki olyanra lô, amire nincs engedélye.
Nem mondom, hogy szeretni kell, de megvetni nagyon erôs túlzás. Sokkal nagyobb kárt okoznak a motorosok, autósok akik bôgéskor vagy barcogáskor megzavarják az erdôt, felelôtlen kirándulók, akik ôsszel feltúrják a kisállatok téli rejtekét. Nem beszélve a virágszedôkrôl és önjelölt gombászokról. A vadászat látványos, de hidd el, az állatállomány sokkal gyorsabban regenerálódik még egy levadászás után is, mint a növényvilág egy általános iskolás csoport érdeklôdése után.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.10. 21:18:54
Mosta földtulajdonos nem elzavarja a birtokáról a vaddisznót, hanem lefényképezi a kárt, és elmegy a vadásztársasághoz, hogy fizessék ki neki.
Ha ez nem lenne, nyírva lenne a fű a szántók mellett, és párzásidőben menne ki sétálni, ellésidőben pedig kirándulni a paraszt.
Az nem olyan egyszerű, hogy ha nem lövik le, akkor több lesz a vad!
Most pl több szarvas él Magyarországon, mint az utóbbi tízezer évben bármikor.
A vad- és természetvédelemnek a tiltásos útja teljesen hibás, hiszen ha versenyeznie kell a vadnak az emberrel, akkor a vad szükségszerűen alul marad, ha viszont haszonállatként lehet rá tekinteni, akkor ezzel biztosítva lesz a túlélése.
dekonstruktőr 2010.11.10. 21:29:11
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.10. 21:47:33
Úgy kell elképzelni, hogy van a néger, akinek megeszi a tehenét az oroszlán.
A néger ez miatt haragszik az oroszlánra, de meg van neki tiltva, hogy agyonverje az oroszlánt (ahogy mindenki másnak is).
Ebből az következik, hogy az oroszlán eszi a tehenet, a néger meg amikor nem néz oda senki, megmérgezi az oroszlánt, véletlenül, patkányméreggel.
Viszont, ha jön a fehér vadász, aki hajlandó kifizetni az oroszlánért 50 tehén árát, akkor a néger harminc tehénért növeszt egy oroszlánt, a patkányokat meg csapdával fogdossa, és feleteti a kisoroszlánokkal, majd következő évben szeretettel várja a fehér vadászt, aki ötven tehén áráért ismét lőhet egy oroszlánt.
Így megmarad az oroszlán is, meg a néger is, sőt, a tehén is.
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.11.10. 21:53:51
OFF: Apám is vadász. Ne izéljétek a vadászokat, rengeteget dolgoznak az erdőkért meg a vadakért. Ez nem úgy van ám, hogy fogom a puskát és puff.
(Példa: fácánnevelde építése, abban fácánok tenyésztése, nevelése, főleg kakasoké persze. Nevelt, jó állapotú, egészséges fácánok elengedése a területen, a közéjük keveredő tojókkal a természetes állomány kismértékű növelése évente, meg persze genetikai változatosság. Szezon végén bérvadászat, bevétel egy részének visszaforgatása vadgazdálkodásba.
Ha magára hagyod a természetes állományt, akkor a jelen körülmények közt annyi neki, de ezt már fentebb leírták.
Ugyanez kacsával - azokat még őrizni is kell a nevelde környéki vizeken amíg kicsik, éjszakánként váltásban mennek ki a vadászok a területre sátorozni, mert a kóbor kutyák, ragadozók stb. pár nap alatt iktatnák az összes kiskacsát -, aztána felszaporított állományból adott számút lehet levadászni.
És így tovább.
Sokat dolgoznak azért, hogy utána pár napig lövöldözhessenek... aztán ha eltalálja, eltalálja, ha nem, nem :-D )
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:56:19
azert tudom mert valami perre mentek, hogy a vadasztarsasag csak a kilottet akarta kifizetni mig a nevelo tarsasag az elengedett facanokat akarta bevasalni :)
na persze...
a brojlercsirke 3 honap(???) a malac az 9 honap aztan a fogyaszto tarsadalom meg 5 evig var valamire hogy kint felnojon :)
tul sok az eszkimo
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.11.10. 21:59:46
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:59:50
Cartman (ex Cartman) 2010.11.10. 22:16:16
Ez egy meglehetősen rasszista mese. Én kimoderálnám a francba...
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 22:26:52
Ahogy Felicitasz írja a vadgazdálkodás valóban nem csak állományritkítást jelent.
2010.11.10. 22:30:37
rikavagyok 2010.11.10. 22:35:44
Az a baj, h az a legkézenfekvőbb következtetés, h azok a felelőtlen barmok elszúrták, vagy egyenesen megölték az orvosok.
Veszélyes üzem.
adamantium 2010.11.10. 22:36:26
adamantium 2010.11.10. 22:39:46
Rántott máj (törölt) 2010.11.10. 22:43:53
Egyebkent en a kornyezetemben eddig inkabb olyan hapsikkal talalkoztam, akiket altalaban ugy zavarnak haza a munkahelyrol, mert meg tappenzre sem nagyon akarnak elmenni (mondjuk nem kis reszben a penz miatt, amit viszont tobbnyire a kevesse hisztis nok koltenek el otthon :)
De ez nem igazan tartozik a targyhoz. Sajnalom a posztolo sogorat. Nem ertek hozza, lehet, hogy figyelmesebb vizsgalat eseten meg lehetett volna elozni a bajt, de nem biztos.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.10. 23:06:58
Leszámítva a marginális méretű ázsiai oroszlánpopulációt.
Szóval ebben nem látok semmi rasszista felhangot. Magyarul, a négereket négereknek hívjuk, függetlenul attól, hogy huszik, vagy hottentották, esetleg K!ung bushmannok. Ez a nevük. Az indiánokat meg indiánoknak, legyenek bár hopik, vagy janomamők.
bakela 2010.11.10. 23:14:44
Így vagyon!
Ha az a sok ostoba, fizessevissza, csakaparaszolvenciát, stb. a szakma egyik alapszabályát betartja:
-A maródit le kell vetkőztetni, és körbeszaglászni!!-
Megtalálták volna a golyó ütötte lyukat/lyukakat!
Cateran 2010.11.10. 23:33:38
Off:
"Ez annyira fárasztó, bármiről is legyen szó, te fogod, és bemásolsz valami linket. Mintha mi kis hülye zöld látogatók lennénk, aki nem tud semmit a világról, főleg nem az internet világához vagyunk sötétek. Tudom hogy éreznek a növények. Képzeld, mindenről tudok amit írtál, idős vagyok, sok évvel, és sok tapasztalattal a hátam mögött, és határozott véleményem van az élettel kapcsolatban. Életvédő vagyok. Már ezerszer végig hallgattam a vegákkal , és az állatvédelemmel kapcsolatos kioktatásokat, 30 éve csinálom. Élek, és nem ölök. Tisztelem és szeretem a természetet. A növényeket és állatokat szeretettel veszem körül. Embereknél nem mindig sikerül, ezt még gyakorolni kell, de majd a legközelebbi életemben. Kérlek ne oktass."
Ez kokemeny bullshit duma (szep magyar szo:P) Ha komolyan gondolnad az elet tiszteletet, mar regen ehen kellett volna halnod..a novenyek is elnek ugyebar (vagy szerinted nem? Csak mert nem adnak ki szamodra hallhato hangot es nem probalnak elszaladni,meg nem jelenti,hogy elettelen targyak,nemde?)
Egyszoval kokemeny alszent vagy...kepmutatas magasiskolaja (arrol nem is szolva,hogy termeszetellenes...)
kszabo 2010.11.10. 23:42:49
ergerberger 2010.11.11. 03:10:30
Fájásai, mi? Szülni készült?
Talán inkább _fájdalmai_ voltak.
Dr.laikus PhD 2010.11.11. 05:31:52
Gondoltam alszom rá egyet.
Megírtad mindazt ami erről eszembe jutott. Nagyszerűen és emberien.
Még mondják, hogy kevesebb a húsevőkben az emberség. :)))
BKV reszelő 2010.11.11. 06:47:15
BKV reszelő 2010.11.11. 06:51:41
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 07:02:20
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 07:07:29
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 07:21:13
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 08:13:41
Bazmeg ha gombaszedés közben lesz rosszul akkor az jó? Akkor nem gyűlölnéd most?
"
Hát igen, vannak ilyen napjaim, igaz, hogy elnézést kértem később, de hát mindig az első benyomás a jó:)
orövoár 2010.11.11. 09:05:37
"Egy állat levágása szent dolog volt, és ma is annak kellene lennie. Az az állat, amelyik ember kezétől hal meg, sokkal többet fejlődik általa, mint az, amely természetes úton múlik ki. Pláne akkor, ha az illető egy spirituálisan fejlett ember."
Eszmélési szint kérdése az egész. Én tisztellek a döntésedért. Nálam a kivitelezéssel vannak még gondok. A többieknek meg azt üzenem, hogy készítsenek el maguknak egy borjúbecsináltat, ha tudnak...
numda · https://giuliotortenesze.wordpress.com 2010.11.11. 09:11:55
A kérdés ilyenkor az, hogy például a szakmai elveket hogyan írják felül a finanszírozási korlátok.Amiket a pénzügyminisztérium szab meg az OEP-en keresztül.
ELvileg nem engedhetünk haz ilyen beteget, amíg nincs biztonsággal kizárva minden szóba jöhető betegség, de az OEP miatt ki kell rúgni.
Ezeket az összefüggéseket a laikusok nem látják, mert senki nem is mondja nekik. Hogy tudniillik egy nyomorgó ország egészségügyében sokkal többen halnak meg pénzhiány, mint szakmai mulasztás miatt,miközben a szakmai mulasztásoktól zeng a sajtó, a finanszírozásról meg senki nem tud semmit.A szakmai mulasztások jó része valójában nem más, mint mesterséges pénzügyi korlát, amivel nehezítik az ellátáshoz jutást. Ld. várólista, ezt talán nem kell magyarázni.
bierkamp 2010.11.11. 09:37:24
Dr.laikus PhD 2010.11.11. 09:43:44
Talán akkor meg kéne mondani, hogy most meg fog kérem halni, mert az OEP ezt nem finanszírozza, hogy az életveszélyes kockázat miatt ugyan, de a vizsgálatokat elvégezhessem.
Tudom ugyan uram, hogy mi a baja, de magát az állam halálra ítélte.
Vicces vagy. :(((
És közben igen tudom, hogy az OEP nem finanszíroz mindent és a költségeit a zárt kassza miatt bla, bla, bla....
Azt hiszem, hogy egy orvos, ha FELISMERI az életveszély kockázatát legyen az rezidens, vagy professzor akkor mérlegelne.
Appaloosa 2010.11.11. 10:06:43
Sajnálom az elhonyt családját.
A beteg szerintem még időben került orvoshoz, nem volt elég az ekg,egy ultrahangos vizsgálat is kellett volna, azután irány az azonnali katéterezés.
Kérdésem:
Mikor történik időben egy kardiológiai vizsgálat, amikor az előjegyzések többhónaposak?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 10:37:40
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.11. 12:11:46
@BKV reszelő: Ôket is sajnálom, mármint a motorosokat, mert Magyarországon szinte egyáltalán nincs meg az infrastruktúrája ennek a hobbynak. Van pár pálya dehát az olyan a természethez viszonyítva, mint a terrárium a hörcsögnek. A válság elodázta a probléma eszkalációját, több az eladó quad, mint a használatban lévô, de messze nincs megoldás erre. Sem a motorosok, sem a nemzeti parkok és természetjárók számára.
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.11. 13:28:00
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.11. 15:47:16
:D megadom magam.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.11. 16:39:33
Cartman (ex Cartman) 2010.11.11. 21:28:10
Ezek szerint Te ezt komolyan vetted? :)
Eszembe sem jutott volna KOMOLYAN rasszizmust kiáltani a kommented miatt. Teljesen természetes, hogy a vadász a fehér ember, a néger pedig a lúzer. Ez a természet törvénye. A négereknek kisebb az agytérfogatuk, amit komoly tudományos kísérletek igazolnak. Tulajdonképpen örülhetnek, hogy nem rájuk akar vadászni a fehér ember...
Visegrádi 2010.11.11. 22:42:15
A kórházról:
www.netambulancia.hu/ujra+mukodhet+a+kardiologia+a+csornai+korhazban_+ha+lesz+kardiologus
Volt időszak, amikor nem volt kardiológus szakorvos, lehet a beteg ennek lett áldozata? Mellesleg máskor nem lehetett intézmény nevet írni, fura, hogy most engedték.
Leroi 2010.11.12. 07:25:13
"Megkérem az adminisztrátort, hogy mivel nem értek egyet az előttem vitázó 15 emberrel, rekessze be a vitájukat.
Idegesít, na..."
Nem gondolod, hogy ez egoizmus?
Egy kicsit?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.12. 07:41:55
Mellékesen, ha idegesít, ne olvasd:)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.12. 11:05:24
Visegrádi 2010.11.12. 12:55:52
Hát ha szerintetek a fenti téma kapcsán a vadászat-ról kell vitázni, hát nem is fogom olvasni ezt a blogot. Minek?!
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.12. 13:59:00
Steerio 2010.11.12. 14:57:46
Egyáltalán nem a hozzátartozót szeretném hibáztatni, de tessék elmenni újraélesztést(BLS) tanulni, hogy ne történjenek meg ezek a szomorú esetek!"
Az nem úgy van, hogy ha van szívritmus, és mégis kompressziót alkalmazok, akkor pont emiatt hal meg? Hogyan állapítsa meg egy laikus, vagy bárki műszerek nélkül, hogy van-e szívritmus?
Szerintem ha valaki rosszul van és bemegy, akkor *vizsgálják meg*, hogy ne történjenek meg ezek a szomorú esetek.
Irise 2010.11.12. 15:04:15
Ha erzel pulzust, es lelegzik,akkor helyezd stabil oldalfekvesbe es hivj mentot.
Az utolsó 100 komment: