Az én édesapám is eltűnt a kórházból
Kedves szerkesztők, olvasók!
Tegnap olvashattuk az index.hu oldalon, hogy eltűnt egy idős bácsi a váci kórházból. Azért írok most nektek, mert kísértetiesen hasonló dolog történt az édesapámmal másfél évvel ezelőtt.
Édesapám 85 éves múlt nyár elején. 2008 novemberében agyvérzéssel került a szolnoki kórházba. Akkor úgy nézett ki a dolog, hogy elveszítjük, de legalábbis soha többé nem fog tudni sem járni , sem beszélni. Csodával határos módon azonban körülbelül egy hónap elteltével már bottal közlekedett, csak a beszéde lett lassabb és úgy volt, hogy hamarosan haza is engedik, már megvolt a dátum is, unokák és mi is nagyon vártuk már.
Az egyik délután, amikor bementünk hozzá (minden nap látogattuk) nem találtuk az ágyában. Nagyon megijedtünk, azt nem kell mondanom. Kerestük a nővéreket, de ők nem tudtak róla semmit, az orvosok szintén. Az egyik betegtársa mondta, hogy ő látta sétálgatni a kertben még délelőtt.
Riasztottuk az egész családot, hogy aki csak kéznél van, kezdje el keresni édesapámat a városban, a rendőrséget is értesítettük. A lehető legrosszabbtól tartottunk, mert hát a koordinációja nem volt tökéletes, bármikor eleshetett volna, vagy elütik. Nekünk a cikkben olvasható történettel ellentétben óriási szerencsénk volt, ugyanis este 8 órakor sikerült végre rálelnie testvéreméknek a temető közelében. Pizsamában volt, papucsban, de senkinek sem tűnt fel majd egy álló napon keresztül, senki sem hívta a mentőket, vagy a rendőrséget,mondom, nagyon nagy szerencsénk volt.
Miután visszavittük a kórházba, nagyon összevesztünk a biztonsági személyzettel és a nővérekkel, senki sem akarta elismerni, hogy hibázott. Akkor még arra gondoltunk, hogy feljelentést teszünk, végül inkább áthoztuk Budapestre édesapámat egy magánklinikára, ahol teljesen rendbe jött és szerencsére ma is velünk lehet.
Azért írtam meg mindezt, mert ahogy látom, nem csak velünk történt hasonló borzalom, jó lenne végre tenni valamit, mert ez nem állapot.
Tisztelettel: Réka
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gest anyó férje 2010.08.25. 13:31:52
Azért kíváncsi lennék rá milyen jogcímen? Mert ugye hatósági végzés nélkül senkit se lehet akarata ellenére visszatartani, tehát ha a beteg ki akar sétálni a kórteremből, kórházból, hát joga van hozzá. Vagy azt gondolta a posztíró hogy a kórház olyan mint az óvoda, csak le kell adni a nagypapit és majd vigyáznak rá az óvó nénik/bácsik? Ha erővel visszatartanák, akkor meg amiatt tennének feljelentést, szerintem több alappal, de a lényeg megintcsak az hogy akármit csinálnak, akár van sapka rajtuk akár nincs ők a hibásak. Ez a "jó lenne végre tenni valamit" meg nem túl konkrét javaslat a végén
Dr.laikus PhD 2010.08.25. 13:43:56
Talán még sem pizsamában kell elengedni, mert úgy akarja...
Talán a józan eszünk még megmaradt.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 14:15:55
Ha a beteg pizsamában akar sétálni, akkor pizsamában akar sétálni.
Joga van hozzá.
Visszatartani meg senkinek nincs joga.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 14:17:04
"senki sem akarta elismerni, hogy hibázott."
Mivel valóban nem hibázott senki, nem volt mit elismerni.
Fekete Dália 2010.08.25. 14:23:19
Több helyen térfigyelő kamerák is vannak már.
Azonkívűl még ott vannak a portások, nekik is kötelességük odafigyelni a betegekre, éppúgy, mint a nővéreknek, pláne, ha kissé demens betegről van szó.
Scala 2010.08.25. 14:47:49
Én ha látnék valakit az utcán idősen, papucs, pizsama, telefonálnék, és segítenék visszatalálni. Oké, nem óvodás, de kb. ugyanolyan gyámoltalan.
"A lélek öregnek születik, de megfiatalodik. Ez az élet komédiája. A test fiatalnak születik, de megöregszik. Ez az élet tragédiája."
Fekete Dália 2010.08.25. 14:48:29
Ezek mégcsak nem is milliomos betegek voltak, hanem a közkórházakban gondozták a betegeket.
szabidoki 2010.08.25. 14:49:39
Scala 2010.08.25. 14:53:45
A pszichiátrián sem tartották bent az ácsi jóembert az öngyilk. kísérlete után, szépen haza is ment saját felelősségére...
Talán jobb lett volna egy feljelentés.
Dr.laikus PhD 2010.08.25. 14:54:34
Szegény zavart öregekhez ritkán kell markos legény... :)
Nevetséges ha így van, hogy mehet világgá...
szabidoki 2010.08.25. 14:55:02
Még valami: elmagyaráznád nekem, mi a különbség a friss és a nem friss (romlott?) oxygén között? :)
gld 2010.08.25. 14:56:44
Hát az tuti :) Na jó, szóval szerintem sem lehet jogilag korlátozni a betegek mozgásterét. Az más kérdés, hogy ilyesmi betegségnél nem ritka, hogy elkóborolnak, de ezt nem a biztonsági őrnek kell tudnia :) Viszont ugye nem lehet minden beteg mellé ápolónőt állítani. Egy korábbi posztban már volt ilyenről szó, hogy zárható kórterem, miegymás. Emlékeim szerint valahogy ott sem közeledtek az álláspontok...
Az, hogy az utcán az emberek miért nem kérdezték meg a Bácsit, hogy mégis hova igyekszik pizsamában, papucsban, nem ennek a blognak a témája, de megvan róla a saját külön bejáratú véleményem...
Fekete Dália 2010.08.25. 14:57:07
Bárkivel történhet ilyen, aki agyvérzésen esik át, vagy éppen leszedált állapotban van, akár fiatalabbal is.
szabidoki 2010.08.25. 14:57:23
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.25. 14:59:58
A helyzet az, hogy idős, esetleg elbutult (demens) vagy zavart (tájékozatlan) beteget nyílt osztályon nagy rizikó tartani, zárt osztály meg kevés van, és a hozzátartozók fel lennének háborodva, ha oda "száműznék" őket. A posztokban számtalanszor bukkant fel, hogy kevés a nővér, ez csak növeli annak esélyét, hogy egy óvatlan pillanatban a beteg kisétál.
A zavart beteg olyan, mint a rejtői pofon: nem lehet mindegyik mellé rendőrt állítani.
szabidoki 2010.08.25. 15:01:26
A szabályozás meg valóban ilyen. Persze lehet miatta sóhajtozni, de azért van így, hogy téged se lehessen akaratod ellenére kórházban tartani.
Fekete Dália 2010.08.25. 15:02:01
Mondjuk volt egy gyönyörő szép erdő, ahol volt egyszer egy tüdőszanatórium, majd amikor jött egy okoska, akkor kitalálta, hogy nem kell ezeknek a fránya betegeknek friss levegő, meg fák.
Kivágatták a fákat, a tüdőbetegeket meg beköltöztették egy zárt épületbe, ahol nincs terasz, csak csövön jövő oxigén, nincs madárcsicsergés, meg nincs vigyázó tekintet, csak a közöny.
Szerinted hol gyógyulnak jobban a betegek?
gld 2010.08.25. 15:03:57
Használhatná... De tapasztalataim szerint kényelmesebb félrenézni... És ezt most nem a biztonsági őrre, vagy a kórházi dolgozóra értem, hanem általánosságban az emberekre... Tisztelet a kevés számú kivételnek.
Fekete Dália 2010.08.25. 15:06:00
Az agyvérzéses betegek intenzíven vannak általában, ott mindig kellene lenni felügyeletnek.
gld 2010.08.25. 15:09:28
Fekete Dália 2010.08.25. 15:12:47
szabidoki 2010.08.25. 15:14:38
@Dr.laikus PhD: használhatja, csak sajnos rossz esetben meghurcolhatják érte, meg ahogy gld is írta, kényelmesebb félrenézni.
gld 2010.08.25. 15:14:58
Én nem tudom, felétek milyenek a kórházak... De nálunk pl. a főépület bejáratán másodpercenként jön ki egy pizsamás alak. A biztonsági őr nem állítja meg, mégpedig azért, mert kapacitása sem lenne rá, meg amúgy is kijárnak cigizni a betegek. A kórházkertben is sétálhatnak, senki nem kéri rajtuk számon, tehát egyáltalán nem olyan egyszerű ezt megítélni...
Fekete Dália 2010.08.25. 15:22:46
Nálunk óriási terület van rengeteg őrrel.
Itt ha nem is a sajtó előtt, de jól lehordják az őröket, ha ilyesmi történik, pedig van elég kiskapu.
Tudniuk kell útbaigazítani az autósokat, gyalogosokat, mi merre található, ebből még kisebb vizsgát is tenniük kell, továbbá járőröző biztonságiak vannak, akik vigyáznak a rendre, és térfigyelő kamerák, meg folyosói kamerák is védenek.
Ha rá akar gyújtani valaki azt a hatalmas parkban megteheti, nem kell hozzá kimennie a kapun.
gld 2010.08.25. 15:24:03
Nem tudom, de a posztban olvasható dolog szerintem nem szűkíthető le arra, hogy X-nek, vagy Y-nak a hibája. Ez szerintem egy csodás társadalom-jellemrajz, de biztos csak én hiszem ezt.
Jim Raynor 2010.08.25. 15:25:48
ha a beteg délelőtt pizsamában lelécel, és ezt délután a hozzátartozók veszik észre, akkor az azt jelenti, hogy egész nap szarnak rá a betegekre. ez azért elég gáz.
más. az az idős ember, aki pizsamában elindul a kórházból, de még maga sem tudja hová, az szerintem eléggé önveszélyes, tehát nem engedhető ki.
Fekete Dália 2010.08.25. 15:25:55
A fák között is van oxigén:)))
Fekete Dália 2010.08.25. 15:28:53
Nem gazdag , csak "súlyos".
Mint egy rendőrkapitányság:)))
Van párszáz orvos, meg nővér.
Ebben igazad van, nem figyelnek egymásra az emberek.
Irise 2010.08.25. 16:31:01
a friss levegő oxygéntartalma 21 %
a csövön át 100% occigén is bejuttatható a betegbe.
S ha fulladsz,mert asztmás rohamod/tüdőgyulád/pulm embed stb van, akkor le fogod te ...ni a fákat, mert neked sok occigén kell majd, olyan sok amit csak a csöbön át kaphatsz meg.
De való igaz,ne bántsuk az erdőket,meg éljenek a szanatóriumok.
cometneni 2010.08.25. 18:41:26
sertésszamba:-/ malacmambó 2010.08.25. 21:01:31
kellegyiphone4 2010.08.25. 21:19:28
Fekete Dália 2010.08.25. 21:33:06
A csövön át adott oxigén horváth ágneske szerint mindenkit meggyógyít:((
blokkos 2010.08.25. 21:34:48
És amikor jelenlegi Vezérünk megnépszavaztatott, hogy kell-e magánbiztosító, vizitdíj, akkor melyik rubrikába tetted az "x"-et?
SzekelyG 2010.08.25. 21:44:54
Arra nem hivatkozhat senki, hogy a szélütötte papa pizsamában és papucsban történő elcsángáláshoz való jogát tiszteletben tartva nem tudta megakadályozni, hogy kisétáljon a kapun, és veszélybe sodorja saját magát.
De amúgy ehhez kurvára nem is kell semmi jogi okoskodás, a jzan paraszti logika is elég: Mi a valószínűbb, miért kaphatsz súlyos büntetést: Ha egy gondjaidra bízott, agyvérzéses, nem teljesen beszámítható pácienst visszatessékelsz a helyére, vagy ha a gondjaidra bízott tata elkószál, és mondjuk halálra fagy.
nullnick 2010.08.25. 22:03:22
"a papa jogi értelemben nem cselekvőképes"
CSAK akor, ha van erről orvosi (pszichiátriai) szakvéleményen alapuló hivatalos végzés
OKOSKODÓ LAIKUS HÜLYESÉGÉT* jó lenne mellőzni
*minden posztnál gond. mert persze kérdezni nem tudnak, csak elégedetlenül felhördülni
Ugyandehogy (törölt) 2010.08.25. 22:04:21
bérki bérmit megtehet és meg is tesz, ha azt törvény nem tiltja.
azt felejtjük el folyton, hogy mindent(=normális együttélés/viselkedés) nem lehet törvénybe iktatni.
segitoember 2010.08.25. 22:14:30
Szerintem a cselekvőképesség talán nem értelmezhető a témában, azonban:
"17. § (1) Gondnokság alá helyezés nélkül is cselekvőképtelen az, aki olyan állapotban van, hogy ügyei viteléhez szükséges belátási képessége - tartósan vagy a jognyilatkozata megtételekor átmenetileg - teljesen hiányzik."
JOGilag...
Advanced Flight 2010.08.25. 23:08:45
"A gyógyintézet elhagyásának joga
12. § (1) A betegnek joga van a gyógyintézetet elhagyni, amennyiben azzal mások testi épségét, egészségét nem veszélyezteti. E jog csak törvényben meghatározott esetekben korlátozható.
(2) A beteg távozási szándékát a kezelőorvosnak bejelenti, aki ezt a tényt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti.
(3) Amennyiben a beteg a gyógyintézetet bejelentés nélkül hagyja el, a kezelőorvos ezt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti, továbbá - ha a beteg állapota indokolja - a gyógyintézet elhagyásának tényéről értesíti a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságokat, valamint cselekvőképtelen beteg esetén a törvényes képviselőt."
Tehát azért a kórháznak is van tennivalója ilyen esetekben....
vezereger 2010.08.25. 23:10:24
Valahonnan rémlik egy olyan kifejezés, miszerint annak, aki segíteni akar beteg, sérült vagy magatehetetlen embernek, egy dolgot kell szem előtt tartania, mielőtt bármit is tesz "NE ÁRTS"!
Valószínűsíthető, hogy egy agyi folyamataiban gátolt, zavart elmeállapotot előidéző betegségben szenvedő beteg esetén, - már amennyiben ez valószínűsíthető - minimálisan elvárható követelmény lenne a fokozott figyelem az ápoló személyzet részéről.
A témában tanultnak számító, minimum eü. alapképzettséggel rendelkező személytől több várható el, mint egy egészséges erkölcsű, belátási képességgel rendező személyől.
Ez utóbbiaktól elvárható, ha bárhol olyat tapasztal, ami egy "normális" helyzetben nem tipikus, - pizsamában az utcán/utcára bandukoló idős ember - legalábbis igykezzen tisztázni, térben-időbenoiett-, van-e lfohaóidoa ruházatára,tevékenységére stb.
Azon eü. alkalmazottak pedig, akiknek a gondozására bízzuk beteg hozzátartozóinkat, kötelesek gondoskodni fizikai és mentális állapotuk megfigyeléséről, az azokban beálló negatív változásokat felismerni és adekvát módon kezelni.
Amennyiben az elmebeli képességeik esetleges korlátozott állapotának esélye fennáll, erre vonatkozóan tájékoztatást adni a hozzátartozónak, és felhatalmazásukat kérni az ilyen esetekben való beavatkozásra.
Ha egy dadus, óvónő, tanár, szülő, a felügyeletére bizott 14 éven aluli gyermek tevékenységére nem figyel, és annak EZÉRT baja esik elköveti a foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés Btk-ban meghatározott bűncselekményét.
Az az EÜ alkalmazott, aki TUDJA, hogy olyan betegségben szenved az ápolt, ami korlátozza, vagy lehetetlenné teszi számára a felismerési képességet, SZINTÉN!
Diagnosztizált betegség esetén ADEKVÁT terápia, és ápolás szükséges, aki ezt elmulasztja bizony bűnös...
Azt már meg sem merem említeni, hogy egy agyi folyamataiban, pszichés állapotában zavart személy felügylet és gondoskodás nélkül olyan helyzetbe kerülhet, ami életét, testi épségét közvetlenül veszélyeztetheti, ld. segítségnyújtás elmulasztása bűncselekmény törvényi tényállása.
Természtesen a 30 betegre "vigyázó" egy ápoló erre adott esetben fizikailag is képtelen lehet, de ezt a problémát az őrszeméylzet - portás - megfelelő munkaköri leírásával/őrutasításával meg lehet oldani, már ha az ápolási igazgató a helyzet magaslatán van.
Igazán sajnálatos, hogy az emberiesség minimuma a túlhajszolt, alulfizetett orvos, ápoló, és egyéb személyzetből kiveszvén emberek életét, testi épségét teszi kockára.
Egy icipici empátia - az elidegenedéstől, hospitalizációtól szenvedő személyzet részéről - elejét vehetné ennek, és nem kéne mondvacsinált jogászkodással takarózni!
vezereger 2010.08.25. 23:11:46
we 2010.08.25. 23:13:14
Amúgy még mindig nem fejlődött ki az agyam, de az hogy lehet hogy egy kórházban nem veszik észre, hogy eltűnik a beteg? Ilyen nincsen bammeg!
Sajnos volt szerencsém más országokban is meglátogatni eü intézményeket. Magyarországon hentesüzemek vannak, minősíthetetlen emberi hozzáállással párosítva. De a nyálverés az megy.
we 2010.08.25. 23:14:22
vezereger 2010.08.25. 23:14:45
nullnick 2010.08.25. 23:23:56
ez a "beteg" sem beteg inkább csak idős
egy agyvérzés túlélése után egyéb akut ellátást igénylő komplikáció hiányában nem kórházban van a helye, mert nem gyógyítást igényel, hanem gondozást
az esetlegesen szükséges rehabilitációs ellátáshoz nem kell kórházban feküdni
vezereger 2010.08.25. 23:31:51
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:33:34
Ha korlátozod a beteged szabad mozgáshoz való jogát, akkor úgy elkaszáltat a t. hozzátartozóság egy agilis ügyvéddel, hogy életed végéig fizeted a kártérítést.
Egyszerűbb hagyni az embereket, hogy éljenek a jogaikkal.
we 2010.08.25. 23:34:49
vezereger 2010.08.25. 23:35:51
nullnick 2010.08.25. 23:36:47
mint említettem:
az OKOSKODÓ LAIKUS HÜLYE HŐBÖRGÉSÉT jó lenne mellőzni
az orvos, ápoló kötelessége a GYÓGYÍTÁS, NEM AZ ŐRZÉS
akit pszichiátriai szakvélemény vagy fizikális állapota nem korlátoz, az szabadon mozoghat a kórház nyilvános tereiben, ELHAGYHATJA AZ OSZTÁLYT is, pl. kimehet az udvarra, kertbe is, hiszen az AZÉRT VAN!
Az, hogy a kórház területéről is kilóghat, az már neccesebb, de abban a kórházvezetés (ápolási igazgató illetve az intézmény rendészete) illetékes.
vezereger 2010.08.25. 23:37:31
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:37:48
Ha nincs elegendő nővér, akkor nincs.
Fizikailag nem lehet egyszerre 3 helyen lenni.
A "pénzzel tömi" meg egyszerű hazugság.
we 2010.08.25. 23:38:58
nullnick 2010.08.25. 23:40:10
hagyd el
ezek ráérnek pofázni hajnalig, otthon ülve a gép előtt
kibiceknek semmi sem drága, ezeknek nem kell ügyelni egyetlen éjszakát se életükben
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:40:11
Az egészségügyi személyzet jogi felelősségre vonhatósága szempontjából mindenképp.
Nem lehet bezárni az ajtót előttük.
Tilos bezárni az ajtót előttük.
Tilos őket erőszakkal visszarángatni.
Nem szabad.
A törvény tiltja.
Pont.
vezereger 2010.08.25. 23:40:14
Sajnos pontosan tudom, milyen embert próbáló ínszkasztó munka az orvosoké, ápolóké.
vezereger 2010.08.25. 23:40:45
we 2010.08.25. 23:40:47
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:42:47
"Fel sem tűnt, hogy elcsászkált."
Valóban, ha a nővér egyedül lát el 40 beteget, akkor nem tud az ajtóban is strázsálni, netán aktualizált "ki van épp az ágyában-más részlegen-konzíliumon" listát vezetni.
És honnan lehet megítélni a portán 3 méterről, hogy egy pizsamás ember zavart-e vagy sem?
Számtalan beteg megy ki napközben a sarki boltba ezért-azért.
we 2010.08.25. 23:44:39
vezereger 2010.08.25. 23:45:56
Szervezés, és emoátia - nem szeretnék itt és most etikai kurzusba kezdeni - elegendő lenne a hasonló gondok megoldására, HA;
Az az illetéles - ápolási igazgató, orvosigazgató - megfelelő munkaköri leírásokkal, és biztonsági megoldásokkal, minimalizálná az ilyen esetekből adódó kockázatokat.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:45:59
Az idős szerencsétlen embertől ezek szerint a vízvezetékszerelő meg a cipőboltos se fogadjon el pénzt?
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:49:31
Az a helyzet varázsa, hogy ha kiadják a portásnak (biztonságinak), hogy beteget nem engedhet ki, akkor beperlik és elveszti a pert.
Ha kiengedik a beteget, és annak baja lesz, beperlik, és kisebb eséllyel veszti el.
nullnick 2010.08.25. 23:50:32
mindenesetre
a te fejed biztos sötétebb, mint az én seggem
úgyhogy
meg is csókolhatod, hátha lesz tőle egy kis világosság a fejedben
:D
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:50:59
"Szervezés és empátia."
OK, először adj annyi pénzt, amiből 4 beteg / nővér arány lesz az osztályon.
Ha ez megvan, akkor már elkezdhetsz szervezgetni.
vezereger 2010.08.25. 23:52:16
Türelem, empátia, emberség kell csak, néh elég egy kérés is, hova tetszik menni?
A válaszból hamar kiderülhet, ok e a pógár, vagy nem 100-as...
we 2010.08.25. 23:52:32
nullnick 2010.08.25. 23:53:23
legelőbb saját magadnak kellett volna átolvasnod
és alaposan meghúznod azt a sok felesleges baromságot amit összeírkáltál-KEVERTÉL gyógyításról és rendészetről
vezereger 2010.08.25. 23:54:06
we 2010.08.25. 23:54:30
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.25. 23:55:07
"A kórházban egy olyan szolgálatást veszek igénybe, amiért már fizettem az adóm formájában. "
Nem tudok arról, hogy a nyugdíjasok bármiféle hozzájárulást fizetnének a kórházi ellátásukhoz.
Az, hogy "már 1976-ban fizetett", nem érv, mert azt a pénzt már 1976-ban sikeresen el is költötték.
Coffeyville (törölt) 2010.08.25. 23:55:28
Évekkel ezelőtt láttam: a Hungária körúton a Thököly kereszteződésben a zebrán egy vak cigány elvesztette az orientációját, és az autókat tapogatva a sorokkal párhuzamosan kezdett botorkálni, kétségbeesve a dugóban. Húszból átlag hárman foglalkoztak vele, vagy rádudáltak vagy lehúzták az ablakot és anyáztak.
Ezek után nem lep meg, hogy a kórházi személyzet magasról leszarja a rábízottakat, cinikusan betegjogokra hivatkozás mögé bújva.
vezereger 2010.08.25. 23:57:56
Nem szeretek személyeskedni, és azt hiszem, Te is képes lehetsz átértékelni a minősítésedet, ha egy icipicit gondolkodva végigfuttatod a fejedben, adott esetben kinek a felelősségét mikor miért állapítaná meg a bíróság.
we 2010.08.25. 23:59:02
Bár az igaz, hogy pl. nyugdíjba nem érdemes fektetni Magyarországon, mire betöltjük az életkort úgysem ér egy garast sem (lásd a mostani nyugdíjasok akiknek szinte felkopik az álluk). Ettől függetlenül aki fizette az elvárhatja szerintem.
vezereger 2010.08.25. 23:59:16
Mocsár 2010.08.26. 00:01:02
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:03:53
Amikor befizette, azonnal el is költötték.
Most nem fizet semmit, a rendszer pedig olyan, hogy én fizetem az adómból.
Az érvelésed alapján én most visszamehetnék az általános iskolámba, és követelhetném, hogy ingyen ebédeltessenek meg, mert az 1980-as években napközis voltam.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:05:56
"Szerintem igen, mert kifizette mondjuk 40 év munkájával. "
Aha, akkor legyünk nagylelkűek, 40 év munkájával kifizettek egy autót is, tessék azt odaadni most!
Érted az érvelésed tarthatatlanságát?
szabidoki 2010.08.26. 00:13:57
giulio.freeblog.hu/archives/2010/08/24/RTKARNYTALANSGOK/
szabidoki 2010.08.26. 00:29:28
Már Einstein is megmondta...
Scala 2010.08.26. 00:33:45
we 2010.08.26. 00:35:17
Ha elofizetsz a menzara es huszadikan nincs kaja akkor gondolom nem vigasz hogy "mar elkoltottek". Ha szerinted megis akkor innentol nem szabad sirni sem az orvos meg noverfizetesek miatt. Remelem eleg napkozis volt az en peldam is.
El lehet menni kulfoldre, sosem ertettem azt, aki ezt ellenzi mert mindenkinek a szive joga hogy ott eljen ahol akar. Aztan ha jo ott akkor szuper, ha nem akkor meg mindig haza lehet vinni a tudast. En is tobb orszagban eltem eddig, sot most is kulfoldon vagyok.
we 2010.08.26. 00:37:27
Na akkor minenkinek igaza van mar megint, en huztam aludni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:39:09
Akkor meg mi a probléma?
A megfelelő hozzáállás alapvetően pénzkérdés, ezt átlag naponta 2-3-szor írjuk itt.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 00:40:51
"Ha elofizetsz a menzara es huszadikan nincs kaja akkor gondolom nem vigasz hogy "mar elkoltottek"."
Ha valaki napi 200 forintból szeretne a Gundelből hozatni 3 fogásos ebédet, akkor szerinted mennyire reális az ő világképe?
Keveset fizet a társadalom.
mr.guargumi 2010.08.26. 02:38:07
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 07:59:10
Hátrább az agarakkal urak!
Ezen a héten három nap alatt dolgoztam 42 órát, és még van két nap hátra. És nem, nem ügyeltem, hanem végig volt tevékenységem (igen, olyan is, ami megítélésem szerint várhatott volna másnapig, munkaidôig, de nálunk a kliensre rácsapni a telefont, vagy a fizetésemet felróva morogni nem járható út).
Természetesen én is mocskosul sajnálom magam, és szívesen sajnáltatom másokkal is, de azt nem hiszem, hogy ettôl én most jobb ember lettem.
El Visco Stello (törölt) 2010.08.26. 08:12:44
Tehát kb. így kellene történnie: Papa-Mama settenkedik kifelé, Őr Úr vet rá egy pillantást, ha van rajta karszalag megállítja és telefonál egyet. Ha a beteg csak elkószált, jön a betegszállító és visszaviszi. Nem szeretnék nagy szavakat használni, de megkockáztatom, hogy ez munkaköri kötelességük lenne.
huncut 2010.08.26. 08:14:52
nullnick 2010.08.26. 08:40:40
"És nem, nem ügyeltem, hanem végig volt tevékenységem"
egy nagyobbacska városi kórházban és a magasabb rangú intézményekben
egy traumatológia, sebészet vagy gyerekosztályos felvételes ügyelet FOLYAMATOS tevékenységet jelent, innentől kezdve pedig a radiológia és a labor sem alszik
"de nálunk a kliensre rácsapni a telefont"
???
hasi UH-t lehet készíteni telefonon?
a beteget jön, vagy hozzák a kórházba
az, hogy valaki a HO ügyeletet hívogatja valami BANÁLIS FASSÁGGAL (három napja fáj a torka, öt napja csíp a vizelete stb.) csak mert nem tud aludni, az meg menjen is a picsába: az ügyelet az AKUT ESETEK ellátására van
Pico 2010.08.26. 08:46:16
Pico 2010.08.26. 08:48:18
nullnick 2010.08.26. 08:56:31
legalizálni kell a hálapénzt, adóalapból levonhatóvá tenni, számlásítani
az orvost kötelezni , hogy mondjuk 40%-át fizesse be egy az őt foglalkoztató kórház által létesített pénzügyi alapba, melyből a nem hálapénzes szakmák képviselőit támogatják, AKIK NÉLKÜL A HÁLAPÉNZES DOKI NEM TUDNA DOLGOZNI (radiológia, labor, patológia)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 08:57:11
3 nap alatt 42 óra.
Az napi 14 óra.
Felteszem, neked is számfejtenek a végén kb. napi 7 óra munkát. :-/
Scala 2010.08.26. 08:58:42
És innetől kezdve leszarom ki hány évet tanult át azért, hogy ott ülhessen a telefon ügyeleti végén, egy hajóban evezünk, és egy szánalmas idegbeteg bunkó nagy Dr-rel is az marad.
Gest anyó férje 2010.08.26. 08:58:54
Egy telefonjába se kerül, az őrségnek rögtön géppuskatüzet kell nyitnia ha valaki megközelíti a szögesdrótot. Akkor aztán nincs elkóborlás, a posztíró is elégedett lehet
nullnick 2010.08.26. 09:07:43
"akkor van ideje, mert pl. napközben dolgozik"
elmegy munka után és nem _hívogatja ki_ (főleg éjejl)az ügyeletet
az ÜGYELETI IDŐ NEM RENDELÉSI IDŐ - ezért is nem hívják úgy
Scala 2010.08.26. 09:32:14
a) nem tudja
b) nem így gondolja, azaz az ő baja akut
c) nem tudja mérlegelni.
Mert AZT GONDOLJA hogy az eü. arra való, hogy őrajta segítsen, amikor beteg.
Sajnos még ilyen kibaszott naív az átlag, legalábbis egy próba erejéig.
De te majd teszel róla, hogy ez változzon, mert mindenkinek KUSS a neve.
Irise 2010.08.26. 09:50:59
Éjszaka pl. volt egy normálisnak tűnő fiatal nőbetegem, aki mezitláb sétált a strandon, úgy érezte,hogy kagylóhéj ment a talpába (kb egy hete), mm-nél kisebb fekete koszfoltocska a bőr alatt, nem duzzadt,nem gennyes,nem fáj... előzőleg otthon a beteg már megpróbálta kivágni késsel... és most éjfél után úgy érezte,hogy muszáj megtudnia,hogy van-e idegentest a bőre alatt..
Kéne olyan BNO kódnak is lennie,hogy "hülye-e vagy?!"
huncut 2010.08.26. 09:51:15
huncut 2010.08.26. 09:54:00
huncut 2010.08.26. 09:56:16
Scala 2010.08.26. 10:10:43
@huncut: Nem vitatom.
Nem feltétlenül a hülyéket akarom védeni. Csak annyit mondtam, az átlag műveltség és ismeretek + bármiféle tudatosság nagyon-nagyon alacsony nálunk. Azt gondoltam kicsiként, hogy ez változni fog, pláne 2000 utánra, de nem.
Tudatosítás: igen! Magyarázat, üzenetrögzítő tudom is én. Szakápoló is elég lehet erre, az meg nincs. Tudom én...
Mégis azt gondolom:
- a tudás hatalom, de üres, ha arrogáns,
- a segítő türelemmel párosítva lesz más minőség
- és tényleg egy hajóban evezünk... elég szar hajó, de állítólag nem véletlenül választottuk.
El Visco Stello (törölt) 2010.08.26. 10:53:42
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 11:04:16
_Molly 2010.08.26. 11:19:33
Na, ebben most egyetértünk! :)
1.) Az idős beteg nem nyilatkozott arról, hogy a kórházat el AKARJA hagyni. Tehát a betegjogok emlegetése irreleváns. Ha visszatartják, az nem az ő önrendelkezési jogának megsértése, hanem odafigyelés és gondoskodás.
2.) Egy már nagykorú fiatal is elvileg oda megy, ahová akar. De ha egy 19 éves még mindig nappali iskolába jár, akkor az intézmény igenis felelős azért, ha a gyerek onnan eltűnik. Amikor észlelik, h. nem jelent meg már a többedik órán, akkor minimum illik érdeklődni, hogy ki látta utoljára, hol és mikor, sőt kötelesek a szülőket is értesíteni.
A hozzátartozókat talán a kórháznak is kötelessége lett volna értesíteni.
A portás meg... na igen, az is csak dísznek lehet ott, ha ilyenekre nem figyel.:(
_Molly 2010.08.26. 11:33:22
Jah. Egyszer nem voltam a kórteremben a reggeli vizitnél. (Elaludtam és később mentem tusolni.) A nővérek keresni kezdtek, és megnyugodtak, mikor a fürdőben rám találtak.
Nem kellenek ehhez törvények, csak némi felelősségérzet.
HaMenniKell 2010.08.26. 11:40:24
Csak annyi a hozzáfűznivalóm, hogy mi, orvosok is hibásak vagyunk!
1. A jogainkkal az utolsó paragrafusig tisztában kellene lennünk. Hát nem vagyunk, 99%-unk (pl. engem is beleértve)
leginkább lustaságból nem néz utána.
2.Az érdekeink képviseletét nagy arányban olyan szervezetekre bízzuk, amelyek ezt évek óta bizonyítottan képtelenek ellátni (Magyar Rezidens Szövetség, MOK), legfeljebb világvégehangulatú vezércikkeket jelentetnek meg.
3.Még mindig fehér köpenyes, angyalkaszerű mártírokként tekintünk magunkra. A tömeges munkabeszüntetésnek már a gondolatától is elönt minket a bűntudat, holott az EU boldogabbik részében erre számtalan példa van (Franciaország).
4. Azt várjuk, hogy a magyar társadalom majd lelkiismeretfurdalástól könnyes szemmel transzparenseket ragad, és utcára vonul a mi jobb munkakörülményeinkért. Azt ugyan soha,
legfeljebb a saját jobb ellátásáért.
_Molly 2010.08.26. 11:45:55
Na, ez nagyon durva.:(
Leszokhatnátok már arról, hogy a betegektől követelitek a pénzt! (Adnak ők így is eleget, sokszor erőn felül is - számla nélkül, ugye.)
Szekírozd ezzel a fenntartódat vagy a kórházadat, menj el tüntetni, vagy elmehetsz akár politikusnak is, hogy végre te dönthess a kórházfinanszírozásról.
De a kezedet vedd már ki a betegek zsebéből, légyszi.
Dr.laikus PhD 2010.08.26. 11:47:23
Szerintem ha felfogjuk, hogy ez összefügg a fenti három ponttal, talán akkor lesz változás.
A tömeget a beteg jelenti.
És mint tudjuk, most jött egy szép új világ a nép akarata dönt.
Komolyra fordítva a szót, talán elindul valami, minden nap riport az egészségügy, benne az orvosok helyzetéről.
Talán nem paperla pap.
gld 2010.08.26. 12:17:00
huncut 2010.08.26. 13:01:40
És biztos vagyok benne, ha nemcsak az "adjatok több pénzt" felszólítást halljuk, hanem közérthető tájékoztatást is a problémákról, akkor lesznek, akik mellétek állnak ebben a küzdelemben is.
A kamionsofőröknél ellenőrzik, pihennek-e eleget. Az orvosoknál ezt vajon miért nem lehet elérni? Ők is életeket veszélyeztethetnek...
szabidoki 2010.08.26. 13:08:56
@_Molly: fogd már fel végre, hogy a magyar egészségügy vészesen alul van finanszírozva! Nem azt szeretnénk, hogy még több hálapénzt fizessen a lakosság, épp ellenkezőleg - ne adjanak egy árva fillér hálapénzt se, de legyen mindenkinek rendes fizetése, és a kórházak kapják meg a beavatkozások valós árát. Ennyire egyszerű, de ameddig az egységsugarú polgár agya annyit tud produkálni, hogy "deénfizetematébét", addig nem jutunk előbbre...
szabidoki 2010.08.26. 14:00:36
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 14:04:56
_Molly 2010.08.26. 14:18:07
Mit lépjek én, te "egységsugarú agyú"? Inkább arról mesélj, mit teszel TE, hogy változások történjenek az egészségügyben.
Azon kívül, hogy minősíthetetlen stílusban anyázod, akit csak érsz. Mert ez ügye marhára hatékony...
Fekete Dália 2010.08.26. 14:20:22
Azért mert valaki nem látja, hogy milyen csatornán keresztül folyik el a pénz, még nem kellene ilyen hülyeségeket beszélni.
Egyébként fémdetektorokat, és digitális frekvenciamérőt mihez használnak a kedves doktor urak?
_Molly 2010.08.26. 14:21:55
Ez a szerencsétlen nagymellényű csak azt felejti el, hogy egy kultúrországban - és egy normális egészségügyi rendszerben - egyetlen olyan megnyilvánulással, amit itt sorozatban elkövet, úgy rúgnák ki az állásából, hogy a lába nem érné a földet.
Úgyhogy már csak ezért is időszerű lenne egy Jó Nagy Változás. Mi sem kívánunk mást.:)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.26. 14:51:12
Dr.laikus PhD 2010.08.26. 14:52:22
"a te pénzed és a te érdeked. És neked fog fájni, ha nem lépsz az ügyben."
Is! Szabadna végre így fogalmazni?
Tologatni tenni valót, lobbizni úgy, hogy kötelezed a másikat nem mén.
szabidoki 2010.08.26. 15:57:59
Scala 2010.08.26. 17:55:17
Előkészítésnek egy alapos és inkább alázatosnak nevezhető tájékoztató agymosást javasolok a lakosság érzelmi támogatását, türelmét elérendő. Orvost nem tud a korményzat importálni, mint a reptér görög alkalmazottakat... :-D
És miylen hatékonyságú volt Franciaországban a sztrájk, gondolom siekeres, ők jók az ilyesmiben.
Hajrá.
Sajnálnám szegény Réthelyit, de mindegy.
Gondolom értelmes javaslatok vannak...
huncut 2010.08.26. 18:35:56
Komolyan nem értem, hogy ti, akik belülről látjátok a rendszer hibáit, miért nem tudtok összefogni? Olyan képviselőket választotok a szakmai szervezetekbe, akik nem képviselik az érdekeiteket? Miért?
Scala 2010.08.26. 18:41:48
Az illetékes felkeresése tárgyában: ha lezajlott az okt. 3. megy a levél vagy személyes fogadóóra Szt. János Kh.-at tegyék rendbe, mert ez nem állapot! Mindenkihez akit illet.
Dr.laikus PhD 2010.08.26. 19:06:41
Ugyanúgy javasoltam ahogy Te, vagy Ti.
Ugyanaz lett a vége.
A különbség az, hogy az én készségemet a változásra is az orvosok fúrták meg, vagy legalább is az orvosok asszisztálásával.
Nem kéne megegyezni? Tudom, hogy büdös a proletár, de nélküle mit ér a Dr.?
HaMenniKell 2010.08.26. 19:07:18
Egyébként a sztrájk mint olyan természetesen nem a legjobb eszköz, mivel ettől nem nő meg az OEP agykérge,
de lépéskényszert jelent. És szerintem ha egy szakszervezet kivitelezni tudná, akkor a későbbiekben lehet, hogy a minisztérium részéről is megnőne a tárgyalási kedv. Meg kell mutatni, hogy most is van adu a kezünkben. Mert pl. az, hogy 11 év múlva nem lesz háziorvos /pszichiáter /patológus, az 11 év múlva lesz adu.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:12:24
Te mennyit adtál eddig radiológusnak borítékban? Végül is az én munkámtól mondjuk csak az függ, hogy a rákos időben megkapja-e a kezelését, mert korán észrevettem a baját. :-)
A számlát meg a recepció intézi, én gyakorlatilag a teleírt számlatömböket viszem a könyvelőmhöz.
Elég sokat, szerencsére. :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:14:28
Az egészségügyet mindenképp a (potenciális és tényleges) betegek, azaz a társadalom, mint olyan fizeti.
Mint ahogy a pékeket azok, akik esznek kenyeret - ez szintén a társadalom, mint olyan, csak más felosztásban.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:17:20
Mert ha az orvos élni kívánna a jogaival, és hazamenne időben, akkor itt egyből megjelenne 25 károgó nick, hogy "és a hippokratészi eskü?".
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:20:15
Figyelj, a magyar beteg itt marad és fáj a hasa.
A jelenlegi tendenciáknak megfelelően meg a magyar orvos meg vagy elmegy külföldre, és a magyar betegnek nem lesz orvosa, vagy marad a közellátásban és illegális tarifa nélkül várhatsz rá hónapokig a fájós hasaddal, vagy elmegy magánorvosnak, és a magyar beteg szépen kifizeti a recepción kifüggesztett díjat.
A végén összességében a beteg szív.
Lehet, hogy ez neked nem tetszik, de attól még így van.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.26. 19:31:22
Minimum szolgáltatás sztrájk esetén?
Hardcore verzió:
Mentőszolgálat leáll, 104 nem kapcsolható.
Kórházi osztályokon 1 ügyeletes.
Sürgősségi ambulanciákon minimális személyzet.
Időre végzett műtétek törölve.
Szerintem a kormányzat hamar találna megoldást. :-))))
huncut 2010.08.26. 20:07:50
De tényleg kommunikáció kérdése. Más kérdés egy háborúban, ahol nincs munkaidő, de ha sikerül megértetni, hogy itt nem napi háborúkról, hanem szervezetlenségről és emberek kihasználásáról szól a történet, akkor alighanem meg lehet értetni másokkal is.
Scala 2010.08.26. 20:55:32
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 22:56:51
@radiologus.hu: Nem, havi fix bért kapok, túlórapénzt, éjszakai pótlékot még sosem láttam, sem kiküldetési pénzt, sem más úri huncutságot és a szabadságomat én is csak papíron veszem ki :)
(mellesleg ma hétre mentem, és most fél-háromnegyed órája értem haza, úgyhogy nem rontottam a heti átlagom)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.26. 23:08:47
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.27. 07:17:31
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.27. 10:48:27
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.08.27. 11:12:32
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.27. 12:59:18
Nem fizeted ki, hanem biztosítást fizetsz, tehát kockázatban állsz. A kocsid javítását sem fizeted ki a havi díjakban, hanem biztosítást fizetsz arra az esetre, ha baj történik. Ettôl függetlenül az autószerelô minôségéért nem a biztosító felel. Te fizetsz, és ha kár ér, a biztosító fizet a szolgáltatónak. Ha a biztosító a szolgáltatónak keveset fizet, akkor utángyártott alkatrészekbôl csinálják meg a kocsidat, esetleg nem elégségesen, avagy totálkárra írják. Ha az OEP keveset fizet a szolgáltatónak (ezesetben a kórház), akkor a nôvér utángyártott hangulatban kezel téged. Az, hogy a biztosító állami, és nincs lehetôséged nem szerzôdni, történeti kérdés, ráadásul a szavazók java részének ez felel meg jobban.
Az okostojással meg nyílt kapukat döngetsz, ha megnézed a blogom fejlécét magad is rájössz.