Pozitív élmények a szájsebészeten

2010.08.09. 16:37

Sziasztok!


Folyamatosan olvasom a Parxis Blogot, és számos esetben egyetértek a hozzászólókkal abban, hogy siralmas ma az egészségügy helyzete. Azonban hadd említsek egy pozitív példát. Az orvos nevét is ide írom, Dr. Varga Lóránt Kálmán-ról lesz szó. Mivel csupa jót fogok írni róla, ezért szerintem nincs értelme kicenzúrázni a nevét.


A történet: a bal alsó őrlőfogam (a papír szerint az ötös) szép lassan teljesen lerohadt, már csonk sem maradt belőle, szinte teljesen körbenőtte az íny. Az utóbbi időben rendszeresen vérzett, így ismerőseim tanácsára a Szentkirályi utcai központi fogászatra mentem. Elkísért a barátnőm is, s vettünk egy rakat újságot is, felkészülve a legrosszabbra, a sok-sok órás várakozásra. Olyan 11 óra körül értünk oda, remélve, hogy ezzel is kisebb sor vár minket.


Aztán 11 órakor bekopogtattam a földszinti betegfelvételre. 1 perc alatt felvették az adataimat, s mondták, hogy hamarosan hívnak. Kimentem a felvételről, s rögtön hívtak is a mellette lévő szobába, ahol egy szimpatikus fiatalember, gyakornokoknak kinéző fiatalok csoportjával körbevéve felírta egy lapra, hogy melyik fogam a célpont és mi a munka (fogeltávolítás). Mondták, hogy 108(?)-as szoba, szájsebészet.


Felmentünk barátnőmmel, egy nővérke összeszedte a papírokat és a taj-kártyákat, 2 perc múlva behívtak. Itt fogadott a már nevesített doki, tök kedvesen, mosolyogva (egy majd két méter magas, 120 kg-os medve vagyok), mondja elnézést kér, de egy kicsit fájni fog az injekció (nem fájt semmit sem). Kérdezte a lidokain allergiát, más allergiát, stb. Beadta, mondta, hogy a nővérkéknél írjam alá a papírt az ellátásról, és menjek tovább a 109(?)-es szobába.


Kimentem, megkerestem a 109-est, ami gyakorlatilag az injekciós-résznek a másik fele, csak kívülről körbe kell menni egy folyosón a betegnek. Leültünk a 109-es elé, kis idő múlva hívtak, s ugyanaz a doki várt, hogy kihúzza a fogam. Megint elnézést kért, hogy a gyulladás miatt fájni fog a húzás, a nővérke lefogta a fejem, és egy pillanatnyi éles, baromi nagy fájdalmat éreztem. Rögtön utána mondta a doki hogy rá kellene harapni. Én csak néztem, hogy mire? Mire ő megint elmondta, hogy rá kellene harapni a tamponra (?), mert készen vagyunk. Erre én ilyen WTF? fejjem lemásztam a fogorvosi székről, megköszöntem, s kimentem a szobából.


Barátnőm nézett, azt hitte valahova tovább megyünk, mert kb. 1 percet voltam bent.


Az egész foghúzási procedúra a betegfelvételtől a távozásig 15 percig tartott, s a kapott papír szerint a TB ezért 830 pontot, 2075 Ft-ot számolt el. Ismerőseimmel eddig közösen azt vallottuk, hogy minden fogorvos mészáros, nos nekem a fogam helye azóta már szépen gyógyul, ma (06.26.) van 3. napja a húzásnak.


Ajánlom mindenkinek a Szentkirályi úti fogászati központot, érvényes taj-kártyával ingyenes, és nagyon profik!


Üdv,

Szekuriti Blogger
http://www.szekuriti.info

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OlefGunnarson 2010.08.09. 16:41:44

Rég jártam erre, látom elmentünk a pozitív vonal irányába , nagyon helyes, ere is szükség van.

2010.08.09. 20:41:42

Úgy tűnik a pozitív élmények nem kedveznek a forgalomnak :-(
Én is jártam már ott, csak jót tudok írni róluk. Mondjuk én egy kicsit többet vártam, de amennyien voltak, nem is volt annyira sok. Nagyon jól szervezik a munkát és nem tartotta senki a markát. Valamit tudnak, ami máshol nem működik ilyen jól. Csak a legutolsó esetben húznak, és ha ezért műteni kell, még azt is be tudták iktatni azon a napon. Persze ezek csak az én tapasztalataim.

Bikli néni 2010.08.09. 21:15:50

A TB-finanszírozott fogászat érdekes téma. Mert arról vagy nagyon jó, vagy nagyon rossz élmények születnek (sajnos, többnyire az utóbbi). Bár a rossz élményekhez hozzátartozik, hogy az emberek utálnak fogorvoshoz menni. Engem konkrétan az ájulás környékez már a rendelő szagától is (pedig palánta korom óta ismerem a tök jó fej doki nénit), ezért is hasznos, ha az orvos rendes, türelmes. Mondjuk egyik ismerősöm pl. kifejezetten szeret fogorvoshoz járni, ilyen is van.
Szerintem van néhány olyan orvosi terület, ahol szükség van a nagyobb türelemre a betegek felé. Ilyen a fogászat is például.

2010.08.09. 21:24:18

úúú. Ott szedték ki az összes bölcsességfogamat medikus koromban. Nagyon jók voltak. A leggázosabb fog darabokra aprítását rendkívül élvezték a német hallgatók...
Jó lenne amúgy a magyarokat rávenni a szorosabb fogászati ellenőrzésre, meg a normális szájápolásra, mert brutális ahogy egyesek fogsora kinéz.Pontosabban a sor helye.
Egyszer hallottam egy statisztikát, nem ellenőriztem, hogy igaz-e de állítólag egy tubus fogkrém per fő az évi fogyasztás.

halbikvera 2010.08.09. 21:25:37

@Bikli néni: Elég perverz ismerőseid vannak.:)

@Turchi: Én is küldtem be egy pozitívat, lassan talán megjelenik.:)

Bikli néni 2010.08.09. 21:35:44

@halbikvera: Van ilyen, hogy valaki szereti a fogorvost... Ehhez azért hozzátartozik, hogy ne csak az orvostól várjunk csodát, ha már megtörtént a baj. A saját fogainak egészségéért mindenki maga felelős. Ez különösen elszomorító akkor, amikor az emberek nagy része nem jár fogorvoshoz, továbbá az a tény, hogy állítólag az átlag magyar egyetlen fogkefét, és egyetlen tubus(!) fogkrémet használ el évente.

A másik az orvos személye. Kb. hat éves korom óta ugyanaz az orvos kezel (TB-fin.), és teljesen meg vagyok elégedve vele. Viszont, óvodás koromban elvittek minket az oviból szűrésre, valami gonosz mammer volt, aki ordított mindenkivel (értsd: 3-4 éves gyerekek). Én meg bőgve kiszaladtam a rendelőből. Anyukám külön vitt vissza délután, de bár ne tette volna... a doki néni ugyanis a számba akarta erőszakolni a vizet, amit én kínomban visszaköptem rá. Ez volt az a pont, amikor az orvos "meg ne lássalak itt többé!" felkiáltással kihajított minket a rendelőből. Anyukám a mai napig emlegeti, talán azóta se égett szegény akkorát, mint ott velem...

Bikli néni 2010.08.09. 21:42:02

@doktrina: Megelőztél, de ezek szerint ezt az egy tubus/év dolgot nem én értettem félre... Borzalmas.
Egyébként jellemzően azok járnak fogorvoshoz, akik amúgy is igényesek a szájápolásra, vagy azok, akiknél már elviselhetetlen a fájdalom.
Egyszer egy pasas kifejtette nekem, hogy ő aztán nem szokott fogat mosni, minek az... Fogorvoshoz sem jár, mert neki nem fáj semmi (még - majd fog). Brrrr! És hány ilyen van...

halbikvera 2010.08.09. 22:11:08

@Bikli néni: Én mosok fogat, fogkefét is cserélek, de a fogorvost utálom.:( Szegény persze nem tehet semmiről és ha odakerültem, mindkét alkalommal gyorsan kezelték a helyzetet, de sajnos én is az a fajta hülye vagyok, aki inkább megvárja, hogy ki kelljen húzni, mert csak akkor megy, ha már menthetetlenül fáj. Ez van.
Kopogom le, eddig legalábbis elég jók a fogaim, valszeg genetika. 2 bölcsit húztak ki, de azok tropára mentek.

Bikli néni 2010.08.09. 22:21:35

@halbikvera: A genetika egész más dolog. Van, akinek semmi baja a fogával egész életében. Viszont olyan is van, aki hiába ápolja, mossa, ellenőrizteti, egyszerűen nem jók a fogai. Vagy a terhesség alatt is tönkremegy. Szerintem ezzel nem nagyon lehet mit tenni.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.09. 23:17:14

@Turchi: A kommented alapján javaslom, hogy egy hét múlva tegyék ki ugyanazt a posztot "Lehidalt a 120 kg-os medve a szájsebészeten" (mármint az ellátástól), vagy "Nagy WTF a szájsebészeten" címmel, és vessék össze a kommentek / látogatások számát a maiéval...

Gonoszfóka 2010.08.10. 07:27:38

A fogorvost én is utálom, pedig baromi jó fej a doki, akihez járok (Szabolcs megyében élek). Kiskoromban volt csak rossz tapasztalatom vele (ill. mással is, amikor alapból fájt a fogam, mint állat), de azóta csak jó... Pedig volt gyökérkezelésem is, el tudtam volna aludni a székben :-)
Ettől függetlenül a rendelő közelébe se igen szeretek kerülni, már a "rendelőszagtól" is aú... Markot, zsebet SOHA nem tartott.

És hiába sikálom rendszeresen a fogaimat, elég romlékonyak...szopóág van :-(

_tracky 2010.08.10. 07:35:27

Na, végre vannak jó posztok is!

A kommentek számával meg nem kell foglalkozni, köztudott, hogy a fröcsögésre alkalmas posztok vonzzák az embereket, akik aztán a témától elkanyarodva fesztiváloznak, és sértegetik egymást.

Taurusz 2010.08.10. 07:44:04

Szájsebészetről nekem is van pozitív élményem. Dabason szedték ki a bölcsesség fogamat, ferdén nőtt, megdolgozott vele a doki. Szépen dolgozott, elmagyarázta, hogy mire kell figyelni, szájöblögetőt ajánlott, szóval maximálisan mindent megtett, hogy gyógyuljak. A nevére sajnos nem emlékszem.

Pico 2010.08.10. 07:53:37

Való igaz, hogy sokan sok pozitív emberi tapasztalatról tudnának beszámolni az ellátó személyzetet és az ellátást illetően, ha globálisan néznénk a dolgokat - és meg is írnánk. Nem írjuk, hiszen az emberi bánásmód természetes elvárása még azoknak is, akik egyébként mondjuk még aznap egy hivatalban goromba pokrócként kezelik az ügyfeleket. Régi mondás - nem akarom szó szerint idézni - egy kiskanál ürülék is képes egy vödör mézet tönkretenni. Azt azért nem állítanám, hogy a magyar egészségügy úgy globalice hasonlatos lenne a vödör mézhez, de tény, hogy néhány durva eset képes kikezdeni akár egy egész intézmény hírnevét. Itt, ezen a blogon olvasottakal - legyenek akár nagyon durva történetek is - az a baj, hogy hihetőek. Még akkor is, ha sokak szemében kitalációk! Látni kellene az egészségügy vezetőinek is, hogy a "gyógyszer" nem az lenne ezekre a jelenségekre, hogy mentegetjük a tetteseket, ígyekszünk elkenni a elkenhetetlent (több pénzt követelve), hanem az ilyeneket ki kellene vetni a közösségből! Mert őrájuk vet rossz fényt, és ezeknek az elszórt eseteknek az alapján globális ítélkezés folyik a betegtársadalomban az egészségügyben dolgozókról - úgy an bloc! Sajnos ebbe a sorba illeszkedőnek érzem az Egészségbiztosítási Felügyelet megszüntetésére vonatkozó intézkedést is, mert miközben az egészséges fogyasztó egészségének védelme érdekében a kormányzat erősíti a fogyasztóvédelmet, azon közben a sokkal védtelenebb betegek "jogorovoslati lehetőségét" szűkiti be! Ezzel egy, a betegek számára könnyebben elérhető lehetőséget szüntettek meg. Nem hinném, hogy mondjuk a MOK Etikai Bizottsága a kirívó sérelmeket orvosolni fogja. Legalábbis nem hírlett eddig ilyen tekinteben valamilyen markáns kiállás... És még a nagyon durva esetek is csak hosszas bírósági procedura után nyerhetnek jogorvoslatot. És vajon egy ordibáló főnővérrel szemben (velem megesett, amikor kértem, hogy adják már ki a papírjaimat, hogy egy másik intézménybe mehessek) hol kaphat elégtételt az ember? És ez csak apróság... Igen, van nagyon sok pozitív tapasztalat, pl. nálam is fogorvosoknál és a Mária utcában is. Helyes, hogy erről is beszélünk, de ettől a helyzet nem fog javulni! Sőt, azt a hitet keltik, hogy itt tk. minden rendben van, csupán néhány túlérzékeny vagy hisztis vagyí erőszakos beteg panaszkodik! Pedig nem!!! Annak ellenére, hogy azért ilyen is akad... És talán érthető (lenne) a beteg oldaláról - ha beleéreznék -, hogyha valaki bekerül pl. egy kórházba, annak halálfélelme támad betegsége vélt vagy valós súlyossága alapján. Jó ez a blog, mert az itt leírtak talán felkeltik azok figyelmét, akiknek az elszórt jelenségek ellen tenniük kellene - és nem elkenni ezeket -, mert ezzel egy egész társadalmi csoport jó hírnevét és áldozatos , ugyanakkor anyagilag nagyon is alulértékelt munkáját segítenek bemocskolni.

Despota 2010.08.10. 08:16:57

Akármennyire kevesebb a komment egy-egy pozitív történetnél, a jövőben is rendszeresen kitesszük őket.

Despota 2010.08.10. 08:18:29

@halbikvera: Melyiket írtad Te?Most így kapásból sajnos nem tudom.

Scala 2010.08.10. 08:19:21

@Bikli néni: azok a kisiskolás gyermekfogászati vizitek nekem is a rémálom polcon... :-))) Örülök, hogy nem vagyok eygedül. Vadállat nő, durva kinézet és ordítozós!

Káin 2010.08.10. 08:20:50

@Scala: Dentocar tablettára emlékszik még valaki?Nálunk ált.suliban kötelező volt minden nap bevenni :).

lüke 2010.08.10. 08:24:58

nahát
pedig egyes országokban narkózisban csinálják, épp ezért
de drága, sok személyzetet és sok odafigyelést követel

Pico 2010.08.10. 08:31:35

@Despota: A fairplay és a szabad véleménynyilvánítás elve ezt megköveteli. Bárcsak mindenki, mindenhol ennyire fair lenne...

Despota 2010.08.10. 08:35:29

@Pico: Igyekszem a fairplayt követni, azt hiszem már nem abban a szellemiségben megy a blog, mint a kezdetek kezdetén. Nincs annyi fröcsögés(hála a moderálásnak), jönnek a pozitív sztorik is és a jövőben remélhetőleg még jobban látszik majd, hogy mi a célja az egésznek. persze vannak és lesznek is elégedetlenkedők, de sajnos mindenkinek megfelelni egyszerűen képtelenség. Ettől függetlenül várok minden építő jellegű kritikát, hogy még kisebb legyen a támadási felület!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.10. 08:36:59

"Ismerőseimmel eddig közösen azt vallottuk, hogy minden fogorvos mészáros"

Pardon...?

Doryyka 2010.08.10. 08:45:09

@Káin: minden nap rosszul voltam tőle. Amúgy, kedves posztoló, nem lett volna egyszerűbb idejében egy tömés, mint mínusz 1 fog?

Nogee bácsi · http://neogallery.blog.hu 2010.08.10. 08:56:11

A fogorvosság egyébként s bizalom kérdése. Nálam a minimum az, hogy tegeződöm a dokimmal.

De az ellenpélda a Szentkirályi utcai ügyelet. Hát én még életemben nem rettegtem úgy embertől...

Bikli néni 2010.08.10. 08:57:47

@Despota: Az nem jelent semmit, hogy mennyi a komment. Igazuk van itt a többieknek, hogy "vérszagra gyűl az éji vad", ezeket nem lehet teleírni azzal, hogy szemét orvosok, szemét nővérek.
De azért biztos sokan olvassák (az oldalletöltések különbségére azért kíváncsi lennék), és - ha nem is kommentelnek - megmarad bennük, hogy még egy fogászatról is kijöhet valaki elégedetten, akkor talán nincs veszve minden... :)

Mókusélet 2010.08.10. 09:11:03

Én úgy vagyok vele,hogy van néhány orvos (ilyen a nőgyógyász is) akihez nem csak úgy beesik az ember.Ahhoz,hogy ki merjem nyitni a számat kell a bizalom,és hogy ajánlja más is. Lehet,hogy ezért nem merek elmenni sztk-ba,mert úgy vagyok vele,ha jó fogorvos lenne,már magánkilinikán dolgozna.Persze lehet,hogy nem így van, de ezt a beidegződést a régi iskolai fogászati "ellátások" ültették el bennem.

Gryllus Villamos 2010.08.10. 09:18:27

@Doryyka: Nem mondta, hogy nem tömette be régebben.
Nekem 1tubus/hét, 1kefe/hónap a fejadagom, szájvíz és fogselyem felhasználás ipari méretekben, genetika is rendben, 6-12 havonta rutinellenőrzés a dokinál, még is hamarosan el fogom veszíteni kedvenc jobb alsó hatosomat, mert folyamatosan törik le belőle és újra kell tömni ami marad. Az oka roppant egyszerű, 10-12 évesen az iskolai fogorvos negyedszerre tudott csak betömni egy minimális lyukat, mire sikerült a fél fog elpárolgott. Rettegek a naptól amikor nem lehet tovább tömni :(

Gryllus Villamos 2010.08.10. 09:24:15

@Mókusélet: Sok nagy menő fogorvos melózik/melózott sztk-ban párhuzamosan. Gondolom itt jó adag rutint szedhetnek magukra a dokik, egy sztk-ban igazán extrém esetekkel is találkozhatnak.

Bikli néni 2010.08.10. 09:33:05

@Mókusélet: "ha jó fogorvos lenne,már magánkilinikán dolgozna."

Nem feltétlenül. Az én fogdokim pl. most költözött a harmadik hipermodern, EU-konform rendelőjébe (mert nem volt a régiben kerekesszékeseknek való mosdó!), és már a régiben is ülőgarnitúra volt a kellemes, parkettázott váróban.
Nagyon jó fej, nagyon rendes, még az érzéstelenítőt is úgy adja be, hogy először csak egy picit, hogy már a későbbi szúrásokat se érezzem.
Húsz éve járok hozzá, évente 2-3x. És eddig egyetlen fillért sem fizettem neki. Azóta elköltöztem otthonról, de inkább hazajárok hozzá a szabadságom terhére, mert megéri. És ez egy TB-finanszírozott rendelő.

tizenhárom 2010.08.10. 09:38:57

@Gryllus Villamos: Nekem is van ilyen fogam, erre találták ki a tömés és a korona között félúton leledző kerámia betétet (?). Nem biztos, hogy ez a neve, de fogorvos biztos tudja, hogy mire gondolok. Nekem két éve cserélték a tömést ilyenre: örlő fogaknál nagy tömés esetén tartósabb, mint a tömés, és a könnyen törő "oldalfalak" esetén ideális - bár nem olcsó - megoldás.

phoenix102 2010.08.10. 09:49:11

@Pico: a hozzászólásoddal egyet értek az alábbi fenntartásokkal. Mint már sokadszor most is leírom, hogy fele annyi konfliktus nem lenne az egészségügyben, ha a betegtájékoztatás megfelelő lenne. A tájékoztatás hiánya értetlenséghez és panaszhoz vezet. Pl (kollégám esete).: idős beteget (84 éves) behoznak agytumorral. Nem csinál vele semmit, mert nem lehet, műtét előtt már az altatásban meghalna, kemo-t, sugarat nem bírná ki. De mindezt nem modja el a hozzátartozóknak, így feljelentik, hogy hazaküldte az agytumoros beteget meghalni. Panaszban céloznak rá, hogy biztos azért nem láttuk el, mert az idős betegre már nem akarunk költeni, az idős haljon meg stbstbstb. Ha jó lett volna a tájékoztatás, nem lett volna benne a blikkben. És nem vetne rossz fényt az orvoslásra egy ilyen eset, ahol nem volt szakmai hiba. A betegpanaszok több mint fele ilyen. Meg olyan, hogy mufurc volt velem a nővér, udvariatlan az orvos stbstb. Ennyi erővel én is oldalakat teleírhatnék, hogy hány helyen hány ember volt velem udvariatlan, nemtörődöm, igénytelen a postán, az önkormányzatnál a földhivatalban az OEP-nél, az autószerelőnél (ahol mellesleg majdnem kinyírtak, mert lyukas fékolajvezetékkel adták vissza a kocsimat és majdnem balaeset lett) és még sorolhatnám. És ne felejtsük el, hogy aki beteg, az bizonyos dolgokat teljesen máshogy él meg, ez természetes, mert mindenki aggódik a saját v. hozzátartozója egészségéért, és fele annyit nem tolerál, mint különben az élet más terén bárhol máshol. Ha ezeket a csak laikusok szemében megálló panaszokat (tájékoztatás hiánya+hiszti) levonjuk, nem sok marad.
A felelősségre vonásról: ha kezdőként elb..szok valamit 2 perc alatt repülök a kórházból. Ha osztályvezetőként, nincs az az isten, aki el tud távolítani, mert 238 millió ismerős semmirekelő tartja a hátát még a kamarában is, mert attól fél, hogy vele is ugyanez előfordulhat és akkor majd neki kell a támogatás. Na ezért kellene a szakorvosi tevékenységet kivinni szellemi szabadfoglalkozásba, betegenkénti fejpénzzel, mint Németországban. Két perc alatt megszűnne az összekacsintás, ha egymást kell ölniük a betegekért. Más megoldást nem látok. Vsz. ők sem láttak, azért csinálták így.

Gryllus Villamos 2010.08.10. 09:49:43

@tizenhárom: Jaja, gondolom ezt hívják in-lay -nek. Ehhez ki kell szedni az idegeket? Remélem nem :)

tizenhárom 2010.08.10. 09:57:51

@Gryllus Villamos: Igen ez az, csak nem jutott szenómbe :) Nem kell kiszedni az idegeket. Olyan az egész művelet, mint a tömés, csak kétszer. Először kialakítják a fogban a befogadó-helyet, amibe felülről majd be lehet tenni a betétet. (A tömésnél elvileg a tömés alja lehet, hogy nagyobb, mint a "bejárat", ha kívülről egyben teszik bele a pótlást, akkor pedig kívül kell a legnagyobbnak lennie.) Ezután mintát vesznek a kialakított helyről, és kapsz egy végleges tömést a fog aljába és egy ideiglenes tömést a tetejére. (Így ha véletlenül kiesik az ideiglenes tömés, akkor sem fáj a fog.) Nekem 5 nap alatt kész lett a betét, amit aztán az ideiglenes tömés helyére beragasztanak és megcsiszolgatják, hogy a harapásnál jól illeszkedjen. Nem egy borzalmas eljárás.

Gryllus Villamos 2010.08.10. 10:26:00

@tizenhárom: A fogorvosnál nem létetik "nem borzalmas" eljárás :)
Mondom ezt úgy, hogy életemben nem kértem/kaptam még érzéstelenítőt, mert a tűtől rosszúl vagyok :)
Reméelm ezt is meg lehet csinálni szúrásmentesen.

venszivar 2010.08.10. 10:29:20

Éppen most hétvégén jött az atom villanás,hétfőn fél kilenckor,már csinálta a "dokinőm" a gyökér kezelést,de megjegyezte,hogy szombat vagy vasárnap miért nem mentem az ügyeletre ?? ( KI HÚZATNI !!!!) ??????Ja ha tudtam volna,hogy ennyire jó !Lehet hogy hármat ,négyet is kihuzatok ,így mulat egy "úr" !!!??? Hallom ingyen van.

tizenhárom 2010.08.10. 10:42:15

@Gryllus Villamos: Hát érzéstelenítő nélkül nem lesz leányálom !
Én óvodás korom óta mindig kérek érzéstelenítőt: akkor a dokinéni beszélgetett az asszisztensével és nem a fogamra figyelt fúrás közben - amikor elérte az ideget és ordítottam, akkor már rámnézett. Utána évekig nem mentem fogorvoshoz, aztán 13 évesen rájöttem, hogy jobb a fogorvoshoz járni, mint fogatlanul/műfogsorral élni. (Rengeteg tömött fogam van, de csak egy bölcsességfogam hiányzik.) A tűktől szerencsére nem félek, sőt a bölcsességfogam 3 órás kis műtétjét a doki szemüvegén tükröződve végig is néztem, mert különben unatkoztam volna. - Tudom, mazochista vagyok... :)

tizenhárom 2010.08.10. 10:45:07

@Gryllus Villamos: Ja azt el is felejtettem, hogy a második alkalommal, amikor már csak berakták a végleges in-lay-t én sem kaptam érzéstelenítőt, mert akkor már nem fájhat semmi.

Kalamona 2010.08.10. 11:02:25

Általánosságokat írni nem lehet, mert mindenkinek más a fájdalomtűrő képessége és a szervezeti felépítése.
Egyet tudok, hogy - évezredekkel ezelőtt -, a Bp., XIV.ker. Telepes utcai ált. iskola fogaszatán szerettette meg velem egy dokinéni a fogorvosokat. Sajna a nevére nem emlékszem, csak arra, hogy gyönyörű kontya volt és vakítóan fehér köpenye, meg állandóan mosolygott.

Vénségemre sincs gondom a fogaimmal, mert Tőle megtanultam, hogy rendben kell tartani mind azt, ami éppen van.

transistor 2010.08.10. 12:13:22

Járnátok olyan (jó nő) fogorvoshoz mint én, nem félnétek tőle. Na nem csak ezért nem félek tőle, ügyes is.

A cikkhez hozzászólva, a nekem is hasonlóan kellemes csalódást nyújtott a Semmelweis egyetem Mária u. 52.-es szájsebészete. Gyorsak, korrektek. Egy apró gond van, legalább öt tanuló néz miközben elvégzik a műveletet.

CApa (törölt) 2010.08.10. 12:15:13

A posztban említett klinikáról, idén tavasszal, két és fél óra őrült fájdalomban történő hiába-várakozás után, egy privát fogorvoshoz voltam kénytelen távozni, aki azonnal fogadott... és nem ez volt az első ilyen tapasztalatom ott.

Csak szerencséd volt.

Gonoszfóka 2010.08.10. 12:55:54

@transistor: "Egy apró gond van, legalább öt tanuló néz miközben elvégzik a műveletet. "

A fogdokimnál ez nem zavarna, lévén csukott szemmel szoktam ülni (feküdni)...volt már, hogy megkérdezte, nem alszok-e :-D Másrészt azért se zavarna, mert nekik is látniuk kéne, mi hol merre hogyan...ők lesznek a jövő fogorvosai, ugye...

gld 2010.08.10. 13:04:07

Én örülök a pozitív tapasztalatokról szóló posztoknak :) Ezek is megerősítenek abban, hogy nincs itt minden veszve. Tényleg csak az a "baj", hogy ezeket természetesnek vesszük, és nem pazaroljuk rájuk a karaktereket, pedig szerintem éppen úgy kellene, mint a "horrortörténetekre".

A poszthoz annyit, hogy remélhetőleg az írója legközelebb nem vár addig, hogy még egy foggal megrövidítsék :) magyarán talán már nem retteg annyira a fogorvosoktól ;)

Amúgy az én fogorvosom is rendel körzeti rendelőben is, tehát egyáltalán nem törvényszerű, hogy aki jó ebben a szakmában, az csak magánban rendel... És Ő jó :)

gld 2010.08.10. 13:12:22

@phoenix102: "És ne felejtsük el, hogy aki beteg, az bizonyos dolgokat teljesen máshogy él meg, ez természetes, mert mindenki aggódik a saját v. hozzátartozója egészségéért, és fele annyit nem tolerál, mint különben az élet más terén bárhol máshol."

100%-ig egyet értek Veled, annak ellenére, hogy nem vagyok orvos :) A legutóbbi kórházi tartózkodásom során (ami nem volt régen)betegként is a Tieidhez hasonló meglátásaim voltak.

titan 2010.08.10. 13:12:32

Nekem pozitív véleményem van két szájsebészetről is: Szentkirályi utca és János kórház.

huncut 2010.08.10. 14:17:29

Szentkirályi utcai ügyeletről: egyszer kényszerültem rá, valami őrületes fájdalomra ébredtem, és alig vártam, hogy csináljanak valamit, bármibe beleegyeztem volna. Teljesen korrekt ellátásban volt részem, még ők mondták azt is, hogy ez a fog még megmenthető, kiszedték az idegeket, aztán többheti kezeléssel a körzetis tényleg megmentette.
Genetikáról: Már kisgyerekkoromban rettenetes rosszak voltak a fogaim, anyám folyamatosan hurcolt a fogászatra, mert azt sem lehetett megvárni, hogy kihulljon egy tejfog, sokkal hamarabb romlott el. A férjemnek szintén pocsékak voltak a fogai. A gyerekeink viszont (27 és 25 évesek), az iskolai szűrővizsgálatokon kívül még soha nem voltak fogorvosnál, egyetlen lyukas foguk sem volt még eddig. Azt gondolom, az egészséges táplálkozás és a Dentocar felülírhatja a genetikát. :-)

huncut 2010.08.10. 14:28:14

@Pico: Teljesen igazat adok neked. :-)
Tök jó, hogy általában rendben mennek a dolgok, de ez lenne a normális, szóval ezt fogadja el legkönnyebben az ember. A jóhoz meg nagyon könnyű hozzászokni. A durvaságot és a megfelelő ellátás hiányát viszont nem fogadjuk el. És jó lenne, ha olyan viszonyokat tudnánk teremteni, ahol normális körülmények között dolgozó egészségügyiesek látnák el a normális betegeket.

2010.08.10. 16:42:54

@Dr. Morcz: "egy hét múlva tegyék ki ugyanazt a posztot "Lehidalt a 120 kg-os medve a szájsebészeten" (mármint az ellátástól), vagy "Nagy WTF a szájsebészeten" címmel, és vessék össze a kommentek / látogatások számát a maiéval..."
:-)Tippelek, legalább a négyszerese lesz
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása