Kikötözés, véraláfutás, hajvágás a belgyógyászaton
A Károlyi Kórház II. Kardiológia Belgyógyászati Osztályáról tudom elmondani a véleményemet, amelyet szerintem le kellene dózerolni és eltüntetni a föld színéről. Könyörgöm, aki jót akar ne menjen oda, vagy ha a hozzátartozójáról van szó, akkor valaki legyen a beteg mellett 24 órás szolgálatban!
De a jó istenért, ne az ottani ápolók közül! Idén vittem be Édesanyámat ebbe a kórházba, sajnos ide tartozik. Azokat a rettenetes élményeket, míg élek nem felejtem el. Az esetünket nem írom le részletesen, mert több oldalt is igénybe venne, hogy leírjam azt az embertelen orvosi és ápolónői hozzáállást amit tapasztaltam pedig Édesanyám csak 4 napot töltött a kórházban. Azért 4 napot mert bement a férjem és azonnali intézkedést kért mivel 4 nap alatt semmi érdemleges nem történt, Édesanyám állapota pedig vészesen romlott.
Iszonyatos kosz. Olyan szobai wc, hogy a kutyámat szégyelleném ráültetni. Többször tapasztaltam, hogy az idős betegekkel úgy bánnak, mintha értelmi fogyatékosok lennének. Teljesen ki vannak szolgáltatva. Volt olyan, hogy egy idős, féllábú néni fel szeretett volna ülni az ágyában és az "ápolónő" tegező viszonyban ordítozott vele, hogy ha még egyszer megpróbálkozik a felüléssel akkor kikötözi.
Az utolsó éjszaka amit Anyukám ott töltött, állítólag zavartan viselkedett, ezért meg kellett mosni a haját és egy jó darabot /kb 20 cm-t / le kellett vágni a hajából mert útban volt.!!! Amúgy hatalmas véraláfutásokat is "szerzett" az éjszaka folyamán. Ez volt az a nap amikor azt mondtam, hogy bármi történik ebből a Kórházból elmegyünk. Így is történt.
Sajnos ezek után már csak néhány hetet élt Anyukám.Hála a jó istennek egy kulturált kórházba került, ahol az utolsó pillanatig megkapott mindent amire szüksége volt.Nagyon örülök, hogy nem a Károlyiban hunyt el. Az Őt kezelő adjunktusnő ott létünk alatt többször félre tájékoztatott bennünket.
Amikor kétségbe esve kértem -látván Édesanyám állapotát- mondja meg mit tehetnék /pl. gyógyszer meghozatala, valamilyen táplálékkiegészítő megvásárlása stb./ szinte kárörvendve mondta, hogy "Hja kérem, az egészséget nem lehet megvásárolni!" Azzal otthagyott. Ezt soha nem felejtem el. Azokat az elfoglalt "ápolónőket" én gyakran találtam a pihenő szobájukban nagy terefere közben.
Szabályosan meg voltak sértődve és pofákat vágtak, ha valaki segítséget kért. Abban a szobában ahol Anyukám feküdt, a betegebbnél betegebb idős emberek segítettek egymásnak az evésben, ivásban stb. Egyébként Édesapám ebben a kórházban halt meg, pedig csak azért ment be, hogy beállítsák a cukrát.
Szörnyű trauma már az is ha az ember elveszíti a hozzátartozóját, de ezek a rettenetes történések még tragikusabbá teszik azt. Ismétlem, hogy amit most leírtam, az csak a rettenetes élmény rövidített változata a részletek nélkül. Azt hiszem így is elég szörnyű.
Nem tudom, hogy az illetékesek mikor fognak foglalkozni az ilyen esetekkel, mert az nem igaz, hogy nem látják, mi zajlik ebben a kórházban. Én mindenesetre felejteni szeretnék.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sunwind 2010.07.31. 13:51:43
A szelíd kérlelés és az ellenőrzés/kényszerítés nem túl hatékony eszközök - aki folytatott már témába vágó tanulmányokat, az pontosan tudja ezt.
Motivációs eszközöket kellene találni arra, hogy az emberek érdekeltek legyenek abban, hogy járulékot fizessenek.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.31. 13:59:01
Amikor biztosítást kötöttek velem, a dohànyzás és az "eventual alcohol consumption" miatt 50%-kkal magasabb lett a biztosításom. A túlsúlyomtól jótékonyan eltekintettek a testalkatom miatt, de belekerült a papírba. A dohányzás (pipa) miatt illetve mert nem tudtam felmutatni az éves fogorvosi ellenôrzés igazolását a szerzôdésben kizártak minden (!) szájsebészeti beavatkozást. Egy korábbi bokasérülésem miatt pedig a jobb bokámat érintô meghibásodásokat maximum 30%-ban támogatták volna.
A biztosítás pénzrôl és kockázatról szól.
A kedvesség és udvariasság szerintem is hiányzik a magyar rendszerbôl, de ez nem az egészségügy sajátja, inkább népbetegség.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.31. 14:04:54
Az orvosok jelentôs része ugyanazt szeretné, amit mi mindannyian. Normális körülmények között, jól megfizetve dolgozni, és a finanszírozási kérdéseket meghagyni a szakembereknek. Nem érdekel, hogy a tulajdonos hogyan oldja meg a cég finanszírozását, ahol dolgozom. Megkapom a fizetésem, a munkaeszközeimet, és a saját költségvetésemet. Ôszintén kívánom neki, hogy nyereséget termeljek.
bakela 2010.07.31. 14:28:09
Megosztok veletek egy nagy-nagy titkot:
A madzseri egészségügyet én finanszírozom. /meg a veletek fentebben kínlódó Galócás, Szabi, meg a Rözgönyös, + az eredeti posztot író Nővérke.
A madzsari az utolsó segédeszközt, a gyógyszereket, a gépeket, minden cm varróanyagot, minden mBq izotópot stb. stb. világpiaci áron kap. A társadalmi ráfordítás 1/3-a, 1/10-e a nem -istánra végződő államok ráfordításának. A szekér mégis halad, az ellátás színvonala /itt a kórus hörög/ jó.
Na, akkor ki is finanszírozza a qrvqország qrva egészségügyét?
sunwind 2010.07.31. 14:32:29
Azt sokkal inkább annak tartom, hogy bár én igyekszem normálisan élni, mégis finanszírozhatom azokat is, akik végig önpusztítják az egész életüket (ez most természetesen nem rád vonatkozik).
Akkor az én pár sztorim:
1. Ausztrália
Megvágtam az ujjamat egyik este - elég mély volt a seb, amely folyamatosan vérzett. Még reggel is elég intenzíven folyt a vér a sebből - irány a kórház. Nem volt előttem senki. Orvos udvariasan bemutatkozott, hellyel kínált, megnézte a vágást, majd elmondta, hogy két ideget is sikerült elvágnom, ha csak simán összevarrja a sebet, az ujjam valószínűleg életem végéig részben érzéketlen marad. Megkérdezte, hogy kívánok-e idegsebészeti ellátást, mert ez esetben keres helyet nekem a megfelelő osztályon - tájékoztatott az idegsebészeti beavatkozásról (áráról, lefolyásáról, várható időpontjáról), majd ugyanezt megtette a sima összevarrásal kapcsolatban. Utóbbit választottam - ott azonnal összevarrta, felírta a szükséges fájdalomcsillapítókat, bekötözte és szélnek eresztett. Az egész ellátás, gyógyszerekkel együtt megvolt 20e ft alatt (volt biztosításom, később a biztosító kifizette a számlákat). A varratkiszedés időpontjában már egy másik városban tartózkodtunk - ott mentünk kórházba. Egy nagyon kedves, mosolygós doki minden külön hepciáskodás nélkül kiszedte a varratokat - ingyen.
2. Thaiföld
Több napja tartó magas lázzal mentem kórházba egy vidéki közkórházba. Betelefonáltam előtte, mire odaértem, már VÁRTAK!, odairányítottak a megfelelő rendelő elé, ketten voltak előttem, kb. 20 percet vártam. Bent egy nagyon kedves, angolul tökéletesen beszélő orvosnő fogadott, azonnal elküldött vérvizsgálatra (ahova odakísértek és amelynek eredménye kb. fél óra múlva kész volt). Felírta a gyógyszereket, amelyeket db-ra porciózva válthattam ki a kórház gyógyszertárában (tehát nem kellett teljes dobozt vásárolnom, TB támogatottan, teljesen feleslegesen. mint ahogy itthon működik a rendszer). Ez is kb. 20e körül volt, gyógyszerekkel együtt - később a biztosítóm kifizette.
Mindkét esemény kb. 1 órát vett igénybe, kulturált, értelmes emberekkel beszéltem, kulturált, tiszta intézetekben.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.31. 14:43:34
Ha olvasol külföldi egészségügyi blogokat, ott is találsz panaszt bôven. Ne felejtsd el, hogy mindkét beavatkozásod könnyû volt. Arról nem is beszélve, hogy itt micsoda panaszemail születne, ha valakinek lespórolnák az ujjbegyérôl az idegsebészeti beavatkozást.
sunwind 2010.07.31. 14:49:35
Azt az alapvető összefüggést nem értitek, hogy most is az állampolgárok finanszírozzák az eü-et (pontosabban az állampolgárok kis része, egyénileg elég sokat téve bele) az adójából. Ha valamelyest átláthatóbb lenne a finanszírozási oldal, akkor az, aki most a gatyáját ráfizeti arra, hogy tisztességesen, a valódi jövedelme után adózzon (ez ugye az orvosok többségére nem igaz), talán még kevesebbet is fizetne, viszont az adóelkerülő többség rákényszeríthető lehetne talán, hogy legalább valamennyit fizessen.
" szeretném ha ellátnák az összes rokonomat és ismerôsömet is, akik egy része számára a piaci biztosítás a csendes elmúlást jelentené"
Ezt a mondatodat nem értem. Nem lenne jobb, ha nem a feneketlen államkasszába fizetnénk a kva sok adót, hanem biztosításként fizetne egy jóval szélesebb réteg olyan összeget, amely értelmesen van megállapítva - és a befizetett járulékoknak/biztosításnak követhető a sorsa? Tehát nem eltűnik a black boxba, majd aztán a másik oldalon meg kijön vmennyi, amit az állam méltóztatik eü-re fordítani.
Irise 2010.07.31. 14:57:59
Én is nagyon kedvesen tudok mosolyogni és minden felvilágosítást meg tudok adni a betegnek,ha nincs előtte-utána 50 másik várakozó.
Az már csak hab a tortán,hogy necces sebet varrni 6 órán túl. Mármint neked veszélyes,nem az orvosnak. Szal,szerintem mázlis voltál,hogy nem lett nagyobb bajod. Nem örülnék a helyedben az ilyen jó ellátásnak.
szomorútojás: úgy érted,nem nézték meg rtg-nel,hogy törés van-e csak bepiszelték,mert azt választottad?
sunwind 2010.07.31. 15:04:19
És persze, értelmesen végig kellene gondolni azt, hogy a jelenleg önhibájukon kívül munkaképtelenek (gyerekek, nyugdíjasok, krónikus betegek) milyen módon juthatnak ellátáshoz - hiszen nekik ellátáshoz KELL jutniuk.
Ezért is írom azt, hogy olyan megoldást kellene találni, amely ötvözi a piaci alapú biztosítás és a társadalmi szolidaritáson alapuló rendszer elemeit.
Ki lehetne ezt találni úgy sztem, hogy a jelenleginél értelmesebb, hatékonyabb, ugyanakkor méltányosabb is legyen - ha venné végre valaki a bátorságot és a fáradtságot rá.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.31. 15:08:38
A kórházban ajánlották fel, hogy kérnek -e röntgenezést. Kérték.
sunwind 2010.07.31. 15:08:57
Bocs, de ezt nem értem.
"necces sebet varrni 6 órán túl"
Mit kellett volna tennie egy elég nagy, szétnyílt sebbel, amely a látogatásom előtt kb. 12 órával keletkezett és még akkor is folyamatosan vérzett?
Nekem eléggé logikusnak tűnt, amit csinált: kitisztította, aztán összevarrta.
Ha úgy hagyja, akkor vérzett volna tovább (eléggé erősen) és ráadásul elég rondán és sokára forrt volna össze. Legalábbis sztem - persze, lehet, hogy tévedek.
Előre is köszi a magyarázatot - tudod, én nem vagyok szakmabeli. :-)
sw
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.31. 15:21:14
Ugyanez hátfájással?
A munkanélkülieket ellátnád? Vagy minden orvosi ellátás elôtt adóellenôrzés kellene nekik, hogy valóban munkanélküliek -e, vagy csak eltitkolják? Minimálbéreseket? Dohányosok többet fizetnek, és ha eltitkolják az orvosnak feljelentési kötelezettsége lesz? Hol húzod meg az alkoholizmus határát? Hol húzod meg az egészséges életmód határát? Túlsúlyosok önhibásak, és mi lesz velük? Ugye a magyar lakosság 60%-áról beszélünk.
Jelenleg is az egészséges, munkaképes emberek fizetik az ellátást. A potyautasok jelentôs része nem a bevételét eltitkoló milliomosokból áll.
sunwind 2010.07.31. 15:38:53
Figyi! Ezek nyilván bonyolult kérdések - amelyekkel értelmesen, nem ötsoros blogbejegyzések keretén belül kellene foglalkozni.
Mi a másik lehetőség? Akinek csak legálisan bejelentett jövedelme van, az fizesse mindenki ellátását? Azét is, aki életében nem mozgott egy percet sem, a segélyéből, a családi pótlékából és a feketén szerzett jövedelméből vásárolt olcsó piát szürcsölgetve és csipszet ropogtatva hízlalja magát a mónika só előtt?
Aztán, ha bajuk van, akkor mindkét alaptípus beballag a doktor bácsihoz a szutykos rendelőbe, vár mindkettő fél napot (ezalatt dolgozó barátunk elesik attól a félnapi jövedelmétől, amit ezidő alatt keresne, ami után adót fizetne, amiből pl. az eü is él), az ott töltött idő alatt paraszt módon viselkednek velük, viszont ha szerencséjük van, akkor meggyógyítják őket. Ha nincs szerencséjük, akkor pedig maradandó károsodásokat szereznek, vagy ott halnak meg, a híresen magas színvonalú magyar eü-ben. Persze utóbbi esetekért senki nem felel, mert nálunk ez a szokás.
Ez így jó? Mert úgy látom, nektek ez így, ahogy most van, remekül megfelel. Valószínűleg tényleg én vagyok az ufo, aki szeretné azt hinni, hogy értelmes ösztönzőkkel értelmes viselkedésre bírható az emberek többsége.
De persze nekünk a paternalizmus kell, a semmibe eltűnő adóinkkal, a helyettünk mindent megoldó állammal és doktorbácsival, a nulla felelősséggel.
Szomorú ez az ország. :-(
szabidoki 2010.07.31. 15:43:49
Másrészt nézd meg, hogyan működnek a biztosítók. Egyetlen érdekük, hogy minél többet befizess, és ne kapj vissza egy árva fityinget se. A biztosítás a világon mindenütt a lehúzásról szól.
A hatórás szabály pedig arról szól, hogy hat órán túl nem varrunk sebet, mert törvényszerűen elfertőződik, ugyanis hat óra kell a sebbe törvényszerűen bekerült baktériumoknak ahhoz, hogy áttörjék a seb falát, és megtelepedjenek a szövetben. Kivétel az arc és a kéz, ahol 12 óra a limit. A te eseted elég necces - én úgy biztos nem varrtam volna össze, hogy akkor jónapot, majd egy hét múlva menjen varratszedésre...
sunwind 2010.07.31. 15:54:53
Még egyszer kérdem: mi a megoldás szted? És ne gyere most azzal, kérlek, hogy az a kevés ember, aki a legális jövedelmeiből él és az után adózik, fizessen még többet, mert ez nyilván megoldhatatlan - és fölösleges is lenne, mert egy hatékonytalanul, rosszul működő rendszerbe mégtöbb pént tölteni teljesen értelmetlen lenne.
Tehát akkor mi a megoldás?
Aha, hat órás szabály.. És Te mit csináltál volna a szétnyílt, folyamatosan vérző sebemmel a helyében?
Hmm?
sunwind 2010.07.31. 15:55:56
sunwind 2010.07.31. 16:06:20
"Ha te kis elképzelt ideális biztosításos rendszeredben lesz olyan, aki ellátást kap akkor is, ha nincs biztosítása (önhiba ide vagy oda), akkor te egyrészt fizeted a saját qrva drága biztosításodat, másrészt befizetsz a költségvetésbe még kb. ugyanannyi pénzt a biztosítatlanok ellátására."
Most is ezt teszem. Ezt hívják szolidaritási elvnek. Ezzel semmi bajom. A bajom azzal van, vígan el lehet lenni felelőtlen potyautasként egy életen át, mivel semmi, de semmi nem ösztönöz arra a rendszerben, hogy egészségesen élj és hogy adót fizess.
Azt próbálom csak írni, hogy jó volna olyan ösztönzőket találni, amelyek motiválnak erre.
szabidoki 2010.07.31. 16:17:48
Ami a megoldást illeti, tuti nyerő ötletem nincs, de van pár javaslatom, amik segíthetnek.
1. A kórházak kb. felét be kellene zárni, a maradék kórházakban pedig ezzel párhuzamosan kapacitást bővíteni. A dolgozókat, az eszközöket, a kapacitást be a nagy kórházba. Egy nagy kórház szakmai és gazdasági vonalon is hatékonyabban tud működni, mint három kicsi. Ez nem is kerülne sokba, mert ha a dolgozókat átveszik, nem kell végkielégítést fizetni, ami ilyenkor a legnagyobb tétel. A Molnár-féle kórházbezárási tervek ezzel szemben csak spórolást céloztak, nem történt érdemi hatékonyságnövelés.
2. TVK megemelése, vagy még inkább eltörlése, hogy a meglévő kapacitást ki lehessen használni. Nincs sok értelme fenntartani egy sebészeti osztályt tíz sebésszel, ha csak napi 2-3 műtétet csinálhatnak. Ez mondjuk lehet egy alpontja az előzőnek.
3. A vizsgálatok és beavatkozások valós áron történő megfizetése, amortizációt is beleértve. Jelenleg ez úgy működik, hogy egy műtétre megállapítanak egy HBCS-pontértéket, aztán egy pontra fizet a tb valamennyit. Magyarán két lépcsőben távolodunk el a valós költségekről. Traumatológiai műtéteknél gyakran az implantátum árát is alig fedezi a finanszírozás.
4. Ésszerű bérrendezés. Nyilván irreális elvárás, hogy ugyanannyit keressünk, mint pl. Angliában, de a jelenlegi fizetések nevetségesek.
adamantium 2010.07.31. 16:29:29
sunwind 2010.07.31. 16:31:36
Csak én távolabbról, átfogóbb módosításokkal kezdeném.
Számomra egyértelműnek tűnik, hogy a finanszírozási oldal átalakítása és valódi verseny megteremtése nélkül nem javítható lényegesen a színvonal. De sztem lassan fejezzük be, mert látható, hogy képtelen vagyok megingatni benneteket a véleményetekben - ugyanakkor viszont én sem vagyok képes azt elfogadni, hogy a jelenlegi struktúrában értelmesen működtethető az eü.
sunwind 2010.07.31. 16:39:03
Ezt is értékelem, mikor az egyik orvos fikázza a másik munkáját és az egész dilemmázás végén még az a végkicsengés, hogy én (a beteg) vagyok a hülye. :-) Mo-on belül is általános jelenség ez, egyébként. Ilyenkor rendszerint meg szoktam kérdezni, hogy vajon a tisztelt doktor urak/hölgyek nem ugyanazt tanulták a roppant hosszú és roppant színvonalas tanulmányaik során? És még azt is elvárnák tőlem, hogy észrevegyem, hogy melyikük mond/csinál baromságot..
Ja, meg még bízzak is bennük, mint az istenekben, egy másodpercig nem kételkedve egyik szavukban sem. Mert akkor jön a sértődési nagyjelenet. Már csak az a kérdés ugye, hogy az egymásnak totál ellentmondó vélemények közül ilyenkor melyikben higgyen úgy az ember, mint a Szentírásban. :-)
adamantium 2010.07.31. 16:44:10
az egészségügy ésszerűsítésébe én először is azt tenném, hogy
- több embert vonnék be a biztosítást fizetők körébe, ha kell akkor minden jövedelem bizonyos hányadát be kelljen fizetni az egészségbiztosításba (a nyugdíjakból is fizetnek biztosítást sok országban).
- mindenképpen szükséges a vizitdíj, de több mint 300 forint, és igenis az indokolatlan ellátásért, a saját magunknak okozott, vagy másoknak szándékosan okozott kárért fizessen a tettes (pl ha X fejbevágja Y-t akkor nyilvánvaló ki a tettes miért is a Tb fizeti az ellátást? ugyancsak a detoxikálást is komolyan behajtanám)
- sokkal komolyabb iskolai és évenkénti egészségügyi felvilágosítást tennék kötelezővé
- megszüntetném vagy jelentősen megnyirbálnám a betegszállítást: adnék helyette buszjegyet vagy taxiutalványt (a mentősszállítás igénybevételét is jelentősen korlátoznám)
- jelentősen feljavítanám a háziorvosi ellátási rendszert, ez terhet venne le a kórházak és sürgősségi állomások válláról
- lehetővé tenném a hozzáfizetést: pl van egy alap szolgáltatás ami jár, van ennél jobb is de azért fizetni kell, vagy a beteg vagy a magánbiztosító
- és természetesen az elején beleölnék vagy 20 milliárd eurót 20 rendes magkórház megépítésébe és felszerelésébe, ezeket az infrastruktúrához kötném nem a városokhoz, majd szépen bezárnák 50-60 kórházat vagy elfekvővé tenném őket
adamantium 2010.07.31. 16:48:28
sunwind 2010.07.31. 16:55:47
A jobb kezem középső ujját vágtam el, az utolsó (ujjbegy felőli végi) ujjperc csuklómhoz közelebbi végén (tehát nem az ujjam végén). Eléggé intenzíven vérzett még másnap reggel is.
Mondom, úgy tűnt, elég alaposan megvizsgálta és kitisztította a sebet, majd összevarrta. (Én feküdtem a beavatkozás alatt - a párom nézte, hogy mit csinál.) Azóta sem érzek vele tökéletesen, egyébként (ahogy ígérte is), de azért tudom használni, legalábbis arra, amire okvetlenül kell. :-)
sunwind 2010.07.31. 17:01:27
Első ponthoz: A nem látható jövedelmeket nem tudod adóztatni. Ezért szerencsésebb a biztosítási jogviszony, amely nem függ a látható jövedelemtől.
A többi pontoddal egyetértek.
adamantium 2010.07.31. 17:07:59
sunwind 2010.07.31. 17:20:11
Irise 2010.07.31. 17:30:00
@sunwind: hát én az elmondottak alapján nem varrtam volna össze. :) Tisztítás, nyomókötés, ha eláll a vérzés , akkor sima kötés. Lett volna rajta egy heg, de ugyanúgy meggyógyult volna,mint a varrat. És első pár napban naponta kontroll. Antibiotikum haza. (Ezt nem mindenki szokott adni,de hamár olyan öreg a seb,én adnék).
Szóval érdekes,hogy olyan dolgokat hoztatok fel jó ellátási példának,amiről az itteni orvosok szerint nagyon hibás.
És jó ellátásnak tűnik nektek, mert kedvesek és készségesek voltak az ellátás során. Ez nagyon egybevág azzal,amit a mostani főnököm mondott jótanácsnak.
Ha aranyos vagy a beteggel és jó ellátást nyujtasz: nem fog perelni.
Ha mogorva vagy és jó ellátást nyujtasz: nem fog perelni.
Ha aranyos vagy, láthatóan törődsz vele, de szar az ellátás,akkor sem fog perelni.
A betegek csak akkor szoktak perelni,ha az ellátás is xar,és mogorvák is vagyunk.
És a felmérések szerint az "aranyosság" dönrőbb tényező,mint az,hogy milyen szintű ellátást nyújt.
Lásd szomorútojást és sunwindet.
adamantium 2010.07.31. 17:37:15
sunwind 2010.07.31. 17:46:06
Nem rólam árulkodik az, ha egy orvos szakmailag nem helyesen jár el.
Nem tudom, érted-e? Nem én, a beteg vagyok a hülye azért, mert a "rajtam" dolgozó orvos hibázik.
Annyira már nem vagyok naiv, hogy ne nézzek utána annak, amit mondjuk egy előre tervezett műtéten velem tenni készülnek, de ha erre idő hiányában nincs lehetőségem, akkor nyilván abból kell kiindulnom, hogy az orvos tudja mit csinál és a szakmája szabályai szerint jár el.
És igen, azt gondolom, hogy minimum lenne az, hogy orvosként (is) köszönök, bemutatkozom, tájékoztatom a beteget a vizsgálat eredményeiről és arról is, hogy milyen terápiás lehetőségek vannak, azok előnyeiről és hátrányairól, valamint arról, hogy én ezek közül mit javaslok és miért azt javaslom.
adamantium 2010.07.31. 17:48:49
sunwind 2010.07.31. 18:00:42
Annak alapján, amit mondotok, talán csak szerencsém volt, hogy nem fertőződött el a seb az összevarrás után. Lehet, hogy igazatok van. Én ehhez nem értek. Nem nagyon tudok mást hozzátenni.
Irise 2010.07.31. 18:22:50
@sunwind: "Nem tudom, érted-e? Nem én, a beteg vagyok a hülye azért, mert a "rajtam" dolgozó orvos hibázik. "
Szóval nem mondtam,hogy hülye vagy. Csak azt emeltem ki,hogy példának emlegettek olyan külföldi ellátásokat,amik nem a szakma szabályai szerint történtek,tehát veszélyesek a betegre nézve, miközben szapuljátok a magyar orvosokat.
sunwind 2010.07.31. 18:28:28
És akkor a rendszeren kellene változtatni - csak én úgy tűnik, gyökeresebb változtatást tartanék szükségesnek, mint a kollégáid.
Egész napi írkálásom erről szólt - de úgy látszik, mégsem voltam érthető. :-)
Scala 2010.07.31. 23:52:38
Csak neked viszont, sztem az embereség kb. José Saramago: Megvilágosodás. Olvasd végig. ;-)
Scala 2010.08.01. 11:42:16
Persze ez a 'mottó'- idézet ragadott meg leginkább:
A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle. Mert, amikor bennünket elküldtek, az útra bocsátó Hatalom így szólt: Rád bízok minden embert külön, kivétel nélkül mindenkit. Segíts, adj enni, adj ruhát, mindenkire vigyázz úgy, mint magadra és ne hagyd a sötétségben elmerülni. Amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz oszd meg. Az egész világ a tiéd. Szabad vagy a kövektől az éterig. Ismerd meg, hódítsd meg, senki nem tiltja, de jaj Neked, ha magadnak tartod. Amiből másnak nem adsz, legyen az arany, iszappá válik, legyen szent fény, átokká válik, legyen gyönyör, halállá válik. Elbocsátunk Téged is, mint mindenkit: Felelős vagy minden emberért, aki veled él és el kell számolnod minden fillérrel, amit magadra költesz, minden örömmel, amit magadba zártál és minden boldog pillanattal, amit magadnak tartottál meg. Most eredj és élj, mert a világ a tiéd." ( Hamvas Béla )
Mégegyszer köszönöm.
Dr.laikus PhD 2010.08.01. 13:57:02
"Nincs hazugabb szó, mint az elfogadás! Egy kertet sem fogadok el ha gazos, ha teli van szeméttel. Egy kutyát sem, ha loncsos, bolhás, és büdös. Bármit és bárkit, ha szeretek: gondozom. Mert "fölfelé" látom! És oda akarom emelni, ahol látom. Ez nem örökös elégedetlenséget és bírálgatást jelent, hanem a szív szemének a természetes igényét."(Müller Péter)
Twisk 2010.08.01. 14:05:12
"Az indusztriális kórházi vagy rendelőintézeti orvoslás úgy működik, mint egy nagyipari autójavító műhely. Itt is, ott is specialisták vannak. A javítóműhelyben motorszerelők, karosszériások, elektromos szerelők, kárpitosok, fényezők, stb. A kórházban kardiológusok, belgyógyászok, endokrinológusok, gégészek, sebészek stb. Attól függően lépnek akcióba, hogy mi a baj. Érdeklődésük középpontjában a beteg szerv áll. Maga az ember a beteg szerv tokjává devalválódik. Benne van a rosszul működő szív vagy vese. A toknak pedig ne legyenek túlzott személyes igényei. Ennek megfelelően jó beteg az, aki szerény, alkalmazkodó, kellő áhítattal tekint a "szakemberre", és főként rutinszerűen gyógyítható. Rosszabb beteg, aki problémát, fejtörést okoz. A gyógyíthatatlan beteg pedig az orvoslás selejtje."
(Popper Péter)
Dr.laikus PhD 2010.08.01. 14:27:52
Na egen.
Mindegy is. Én feladtam ezennel.
4 orvos? irogat és húzza fel a betegek idegeit.
Távdiagnózisban Nobel díjasok, stílusuk néhol kocsmai, vitakultúra O.
Irise szokta mondani? Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
Twisk 2010.08.01. 14:50:00
Egy dologban egyetértünk: már én sem magyarázom a vakoknak a hó színét.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.01. 21:30:38
Oshót meg Molnár Évát (Vavyan Fable-t) mikor fogtok idézni!?
Popper meg ahhoz képest, hogy mennyi időt töltött különféle gyógyító intézményekben, láthatólag semmit, azaz semmit nem sajátított el az orvoslás lényegéből, pláne szigorúan távol tartotta magát az orvostanhallgatóknak szóló előadásoktól - ha véletlenül betévedt volna, tán azt is megjegyezhette volna, hogy "kedves kollégák, soha nem a betegséget kell gyógyítanunk, hanem a beteget".
De minden bizonnyal sokkal több pénzt fizetett a jól csengő hazugságok terjesztése. :-(
Scala 2010.08.01. 22:23:18
Bár első olvasatban is úgy véltem, hogy a Popper eleve iróniaként lett betoldva... (?!) :-)
Scala 2010.08.02. 00:13:11
Ööö. Akkor inkább hagyjuk. :-)
Twisk 2010.08.02. 07:51:29
"Valakinek az életszentségét megsérteni ezer módon lehet, mindegyiket utálom és haragszom érte. A nem látható erőszak tömérdek esetét ismerve tudom: az embert szavakkal is irtózatosan rokkanttá lehet alázni."
"Figyeld meg az életet: látsz valahol szomorúságot? Láttál már valaha depressziós fát? Vagy láttál már valaha szorongó madarat? Vagy idegbeteg állatot? Ugye nem? Az élet egyáltalán nem ilyen. Csak az ember tévedt el valahol."
Még valami?
Scala 2010.08.02. 10:15:03
Emberi beavatkozás kell hozzá, de ló és macska a legkönyebben található példa.
Scala 2010.08.02. 10:16:27
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 11:27:54
Nem kell tudnom tojást tojnom, hogy meg tudjam állapítani egyről, hogy jó-e.
Semmi baj Popperrel, csak annyi, hogy üres. Mindennapi evidenciákat ír le, amit a teljesen tudatlanok természetesen nagy örömmel olvasnak. Mintha arról írna, hogy "WC-használat után mossunk kezet, ezzel sok betegséget lehet elkerülni". És sokan nem mosnak kezet, számukra ez revelációként hat.
Mestereket kell olvasni, nem pedig ismeretterjesztőket. Azonban kétségtelen, hogy a mesterek írásai nem találhatók meg a pályaudvarok könyvárusainál.
:-)
Twisk 2010.08.02. 11:52:59
Ismét ékes példát mutattál az itt dívó mentalitásból. Időről-időre szükségetek van egy-egy "áldozatra", akin hosszan, kitartóan és csordamódra demonstrálhatjátok, h. "hülye, ostoba, idióta, műveletlen, tapló, büdösgyökér, paraszt, stb.". Sőt! Ha vesz is könyvet a pályaudvaron, azt csak azért teszi, h. kitámassza vele a szék lábát, mert billeg.
Ugyanis. Amíg ezt teszitek, senki nem foglalkozik avval, h. mekkora a mocsok körülöttetek, mit követtek el az emberek ellen, milyen arányú hiba-százalékokkal dolgoztok és stb.
Popper üres. /8 diplomája volt/ - " pláne szigorúan távol tartotta magát az orvostanhallgatóknak szóló előadásoktól".
Tudta miért teszi.
("Savanyú a szőlő" - Aesopus)
Kezet kell mosni?
Embernek kell lenni. Ez is evidencia. Ezt betartják? Gyakran? Sokat?
Ki a mester? Mi a mester? Ki dönti ezt el? Te? Én?
Hogy is mondta Füles, az öreg szamár?
(aki szintén nem mester!!!)
"– Nagyképűség – mondta. – Ez a helyes kifejezés. Nagyképűség, ez az én bajom."
Szépen kérlek egy dologra nagyon vigyázz: soha le ne ess az egodról az EQ-dra. Ez a zuhanás az életedbe kerülhet.
:)
Búcsúzóul legyen egy Mester - Szókratesz:
"Képtelen vagyok bárkinek bármit megtanítani. Csupán elgondolkodtatni tudom az embereket."
Scala 2010.08.02. 12:08:33
DE! Egy-egy részlete tényleg jó (tud lenni)!
A Szókratesz idézet találó.
Ennek örömére jövök a magam bolondériájával:
Ego, EQ, 2000. óta egy libanoni szárm. USA orvosnő az SQ, Sprituális Kvócienst vezette be, az a jövő.
"DANA ZOHAR:
US-born physicist and psychologist who works in collaboration with her British psychiatrist husband Ian Marshall in Oxford. Together they have evolved a theory of 'spiritual intelligence' or SQ, which they claim to be the cognitive function in the human brain that deals with big philosophical or intellectual problems such as the meaning of life. Zohar, a graduate from both MIT and Harvard, argues that 20th century quantum physics should revise our understanding of how the brain works (...). Only by doing this in the corporate context she argues, can managements come to terms with the kind of change demanded in chaotic 21st century conditions.
Her studies in neurology have let her to conclude that, while different parts of the brain fulfill different functions of reasoning, some holistic effect is at work beyond the processing of information and images, which results in SQ ability. The word 'spiritual' in this context has nothing to do with religion, but is the part of our intelligence that asks 'why' and which governs the vision and values that makes us who we are.
Key book: SQ - The Ultimate Intelligence, London, Bloomsbury, 2000"
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:57:13
Egy embernél a 8 diploma arra garancia, hogy _igazán_ nem ért semmihez.
Te megbíznál egy 4 szakvizsgás orvosban? Hogy egyszerre kitűnő általános belgyógyász, foglalkozás-egészségügyi orvos, ortopédsebész és allergológus?
Én nem.
Hogy Popper tudta, miért nem ült be orvosi előadásokra?
Persze, nehogy véletlenül meghallja, hogy "kollégák, soha nem a betegséget, hanem a beteg embert kell kezelnünk!".
:-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:25:20
Annyira aranyos dolog, hogy egy bizonyos réteg, ha valakit le akar dorongolni, előveszi az EQ-t, mint utolsó bunkósbotot. :-)))))))))))
Nem mintha az EQ-t lehetne akár kvázi-objektíven mérni - olyasféle dolog ez, mint a politikában a "ki mennyire magyar vagy hazafi": mindig az aktuális ellenfél, aki per definitionem a gyengébb.
Scala 2010.08.02. 13:37:14
Tudom nincs idő, nincs pénz, fúrás van és kib***tt stressz, de az empátia szerintem az állami kórházban orvosok között olyan cikis dolog, a többiek kinézik aki nem tartja fent a tekintélyét. Nem is a betegnek szól sokszor a stílus, inkább kollégák, vagy a státusz, vagy egyéb kódolt szerepek.
Rohadt dolog, ügyvédeknél ugyanez van, én már csak tudom.
A lényeg: lehet bunkósbotnak hatott amit írt, de így kéretlen prókátorként mondanám: ha sikerült elültetnie vele valamit benned (lelked, nem egód), már volt értelme.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:39:13
Hogy ki a mester?
Mindenkinek más.
Van, akinek a szomszéd Mari néni.
Van, akinek a Nők Lapja és Vavyan Fable meg Leslie L. Lawrence.
Van, akinek Müller Péter, Popper Péter, Coelho és Osho.
És van, akinek más.
Kinek-kinek szintje szerint.
És amíg nem haladsz meg egy szintet, nem tudod értelmezni a fölötte levőt. Ez nem baj, csak tudni kell róla.
Twisk 2010.08.02. 13:42:11
"A legnagyobb hiba, amit az orvosok elkövetnek, hogy a testet anélkül próbálják meggyógyítani, hogy az elmét is gyógyítani próbálnák. Pedig az elme és a test egy, és nem szabadna külön kezelni." (Platón)
Lehet próbálkozni. Az Ő nevét a világ ismeri. A tiédet? A pszichológus, klinikai gyermek-szakpszichológus és pszichoterapeuta talán nem az ortopédsebészés allergológus párosítás.
Nem kell megvédenem. Önmagában egy ragyogó elme volt.
Folytasd Mester. Degradálj bátran, bárkit. :)
"Az ember nem olyan hatalmas, hogy mások felett ítélkezzen. (...) Véleményed persze lehet, de abban a pillanatban, amint valakit elítéltél, valójában magadat ítélted el. Ha bántasz valakit, magadat bántod, senki mást. A bántalom nyila előbb-utóbb visszapattan rád, így rendelték az istenek..." (Platón)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:47:32
Tévedsz, az empátia nagyon fontos dolog mindenütt, és bizony általában szóvá teszik a kollégáknak, ha nem megfelelő a hangnemük a betegekkel. És a legtöbben belső konfliktusként élik meg, hogy nincs idejük megfelelően kommunikálni, mert állandóan rohanni kell. Nem egyszer láttam, hogy a mindig rohanós katonás traumatológus mennyire "meglágyul" és beszédessé válik, ha nem tízen várnak még rá, hanem épp úgy van bent nála a páciens, hogy üres a folyosó. És ez nem pénzfüggő dolog, hanem egy nagy forgalmú ambulancián az utcáról beeső betegről van szó.
A legviccesebb egyébként az, hogy te is azt hiszed, szükségem van még további EQ-tuningra. Azok a páciensek, akik úgy 4-5 éve mindenhová követnek, nem így gondolják.
Szóval a bunkósbottal szép nagyot csapott mellé, a gondolataimat, melyeket elindított bennem, meg már leírtam, miszerint marhaságnak tartom az EQ-val való csapdosást. :-))))))))))
Twisk 2010.08.02. 13:48:10
Ennél többet nem kívánhatok neked: "Minden Buddhák bölcsessége vezéreljen útadon!"
Twisk 2010.08.02. 14:01:49
Scala 2010.08.02. 14:07:36
Könyvcímek: Loyolai Szt. Ignác, az öngyógyító kényszerbeteg
vagy ez:
irodalom.blog.hu/2008/10/04/ki_szepen_kimondja_a_rettenetet_azzal_fol_is_oldja_psyrodalmi_szoveggyujtemeny
van egy ábrás összefoglaló is pszichiátria szigorlatra hallgatóknak, azt is megvettem... stb.
Líra könyvkiadó vagy Medicina tartja ezeket a könyveket, úgyhogy jóval előbb találkozol a Szendi G. paleolit diétájával...
Szellemes, kreatív, okos, semmi fellengzősség. Imádom a stílusát: intelligens, de nem pushy, élvezet olvasni.
Olyanokról is sokat ír, amit Platontól idéztél. Sztem túl kevesen olvassák... nincs idő ugye...
Számomra hitelesebb, mint Popper P.
Két éve még hánytam Coelho imádattól,borzalmasnak tartom, idegesít. Mára tudom, a lényeg, hogy ideig-óráig segít egyeseknek, és megérinti őket. Popper ilyen magyarban. Ettől függetlenül mind2-t szereplési mániás, szorgalmas tacskóknak tartom, a csilláron. (ítélkezés, oké, de mint véleményt vedd).
+ Csernustól rosszul vagyok kezdetek óta!!! Nem normális, mármint mentális egészség szempontból.
De nincs bajom azzal, hogy a Díjbeszedőnél a pénztárossal elbeszélgetek a könyvéről, mert ott volt mellette. Egyszerűen túl kell lépni a felsőbbségtudaton, kvára délibáb!
/Halkan jegyzem meg, te is ítélkeztél az ortopédsebész-allergológus összehasonlítással./
Asszem nagyon zagyva lett, de nem olvasom vissza... bocsi.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:09:20
"A legnagyobb hiba, amit az orvosok elkövetnek, hogy a testet anélkül próbálják meggyógyítani, hogy az elmét is gyógyítani próbálnák. Pedig az elme és a test egy, és nem szabadna külön kezelni."
"kollégák, soha nem a betegséget, hanem a beteg embert kell kezelni"
Nyitott kapuk és az ő döngetésük. Látom, ez már nagyon jól megy. :-))))))
Scala 2010.08.02. 14:10:48
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:11:01
Te magad egyáltalán nem irritálsz, csak az a szemét hazugság, amit Poppertól idéztél. Majd ezt a hazug alakot véded itt teljes erőddel.
Ez, ami zavar, nem más.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:13:28
No igen. Mint ahogy a gasztronómiában való előre haladáshoz is hozzájárul a sarki büfé csalamádés hamburgere.
De arról valaki soha nem próbálja azt állítani, hogy az az ételkészítés egyik csúcsa.
:-)))
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:14:22
Egyébként Molnár Éva nem rossz, bár 2-3 könyv elég volt belőle, a falra mászom a hihetetlen modorosságaitól.
Scala 2010.08.02. 14:17:23
EQ-tuning: az is simán lehet, hogy keverlek titeket orvosokat itt a blogon, valahogy az lett a benyomásom, hogy van akire ráférne... annyira bemerevedtek a táborok.
Sok jó orvost ismerek, és sok idegbeteg hülyét. Sztem te előbbi lehetsz. Nem bók, de még a laikus tömegtől is ovastam, hogy akarnak szakmai moedrátornak. ;-)
Scala 2010.08.02. 14:18:12
Irise 2010.08.03. 00:04:01
(Popper Péter) "
Szerintem ez tévhit. Nekem pl. ma volt egy myelodysplasias + chr. varixvérző betegem,akinek migrénjét követően vérhányása volt :)
A beteg,miközben vettem fel az anamnézist, elnézést kért,mert tudta,hogy komplikált és valószínűleg le fogja foglalni az összes időmet,holott voltak még sokan.
Mire megmondtam neki,hogy ne haragudjon, de én nagyon szeretem a komplikált betegeket :)
Jó érzés gyorsan ellátni egyszerű sérüléseket, asztmás rohamokat ezt-azt, de amikor valami érdekes bejön,ahol össze kell rakni a képet :) az az igazi.
Az orvoslás csak nagyon-nagyon ritkán rutinmunka. Vagy csak nekem van még mindig a lelkemen a tojáshéj.
@radiologus.hu: Vavyan Fable majdnem szent.. bár volt egy korszaka,amikor ezoterikusan ömlengett, az nem gyere be. De a Denisa Wry sorozat :)
Osho pedig nagyon jó,ha relaxálni akarsz és tudsz. Vannak nagyon jó meglátásai. Nem mondom,hogy az egész, de némely mondatán nagyon el lehet merengeni.
Twisk 2010.08.03. 12:45:35
"Akinek nem inge, ne vegye magára!"
(Ennek a modern változata: "Akinek nem Inge, annak Jürgen....")
Irise 2010.08.03. 13:48:07
Sok kollégát ismerek, akinek,ha referálok egy beteget és előre szólok,hogy izgalmas történet lesz,hallani az ő hangján is,hogy felvillanyozódik.
Viszont,ha millióan várakoznak odakinn, nincs idő összeszedni a beteg félórás-órás történetét, komplikált gyógyszereit összehasonlítani, az borzasztó érzés. A többi beteg morog odakinn, bekopog,hogy mi lesz már, miért nem haladunk kérem... nagyon stresszes tud ez lenni. Ilyen helyzetben , azt hiszem, érthető,ha valaki halkan feljajdul, mikor szól a beteg,hogy problémás lesz.
Twisk 2010.08.03. 13:52:43
De ha megengeded kérdeznék tőle valami teljesen szakmait. Mehet?
Twisk 2010.08.03. 14:31:01
Tudásod és tapasztalatod szerint egy olyan hasnyálmirigy gyulladásnak aminek halál a vége, milyen jeleket kellett volna mutatni? Hol lett volna az a pont, ahol a betegség még visszafordíható, de a család észreveszi, h. baj van? 60 éves férfiről beszélünk, sosem volt alkoholista, nem szedett semmilyen gyógyszert. Normális vérnyomás, cukor, koleszterin.
Irise 2010.08.03. 15:01:19
Amit mondanék: amíg a fehérvérsejtszám 15 ezer alatt van, a vércukor 10 alat, az urea 16 alatt, albumin 32 és calcium 2 felett illetve a Pa O2-je 8 felett van,addig jók lehetnek a kilátások.
Egy ilyen spontán pancreatitis ahogy írtad, szerintem sokkal rosszabb kilátású,mintha ismernénk az okát.
Milyen jeleket kell mutatnia egy halált okozó panceatitisnek? Bármilyet. Az a pancreatitis is okozhat halált,ahol az egyetlen tünet egy enyhe émelygés. Az is túlélheti,akinek necrotizáló pancreatitise lesz.
Sajnálom, de tudásom és tapasztalatom szerint majdnem soha nem lehet meghatározni egy pontot,ahol visszafordítható egy betegség. És minden halált okozó betegség esetében lesz egy pont ahol azt mondjuk: innét már biztosan visszafordíthatatlan.
Nem hiszem,hogy sokat tudtam volna segíteni, bocsánat.
Fekete Dália 2010.08.03. 15:08:23
J.o. inguinalis fájdalom, benzidin pozitív széklet, jelzetten alacsony fvs szám és kissé magasabb CRP, azonkívül kétnapos hasmenés, hányinger minek a tünete lehet?Láz szinte sohasem lép fel az illetőnél egy ideje.
UH 43 mm-es petefészket mutatott, amely a radiológus szerint gyulladásban volt.
Twisk 2010.08.03. 15:08:58
Segítettél Irise, köszönöm. Ha jól értettem amit írtál, akkor felesleges azt latolgatni, h. mit lehetett volna tenni. Voltak tünetek, de csak a halál előtt 2 nappal, és akkor is csak olyanok, amikből bármire lehetett következtetni. Hasi görcsök, hányinger. A boncolás során epeköveket találtak. Még egyszer köszönöm a válaszodat. Ezt meg kell emészteni. Nem könnyű.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.03. 16:49:11
Egyszercsak azonban összeomlott, négy hétig feküdt kórházban, az orvosa szerint nem sokon múlott.
Ez persze nem orvosi, hanem életviteli megfigyelés, de ennek kapcsán felismertem, hogy én milyen ételeket kerülök hasonló okok miatt. Csak még nem állt össze a kép. Utólag maj
Irise 2010.08.03. 18:33:35
Ha csak halál előtt két nappal voltak tünetei,akkor egy nagyon gyors és agresszív lefolyású eset volt. Sajnálom, részvétem.
@fehérzaj: petefészekgyulladás/méhenkívüli terhesség/vakbélgyulladás/gyulladásos bélbetegségek. Én ezen a vonalon néznék körül először.
Fekete Dália 2010.08.03. 18:48:40
Köszi a választ!
A nőgyógyász a 10 perces hasi UH eredményét nem vette figyelembe a nőgyógyász(sürgősségi osztályon készült), inkább az 1 perces hüvelyi uh és a manuális vizsgálat eredményét vette alapul , a vizsgálat diktálással együtt 2 percet sem vett igénybe, valahogy nem tartom alaposnak.
Sebészhez nem küldtek, csak további gastro szakrendelésre, azóta is fáj a jobb oldalam, a szakrendelés szeptemberben fogadna.Ott tükröznének, ha engedném.
Ha megérem.
Irise 2010.08.03. 19:06:46
A tükrözést szerintem engedd,ha lehet,kellemetlen élmény lesz, de ha konkrétan meg tudják nézni,hogy mi zajlik odabenn, az nagyon hasznos lesz.
vakbél csak diff dg, és ha a sürgősségin kizárták,akkor azt mondom,hogy amiatt ne aggódj.
Fekete Dália 2010.08.03. 19:17:29
Nálunk a sürgősségin aradiológia ad UH rtg és egyéb szolgáltatásokat, tehát szakképzett radiológus orvosok dolgoznak ott,.
Külön vizsgálnak a sürgősségi osztályon és ők küldenek Uh kérővel a radihoz tartozó elkülönített rendelőbe.
Pancreas? is szerepelt a diagnózisok között a kérőlapon, ja és talált egy 2,2 cm-es cisztát az epehólyag mellett a radiológus.
Az igazság az hogy a nőgyógyászaton a sürgősség ellenére 2 órán át nem szólt hozzám senki, addig a betegek ellátatlanul voltak, ambuláns rendelés idején, mikoris megjelent egy talán éppen szakvizsgázott? nőgyógyász, aki mikor bementem, még arra sem méltatott, hogy átnézze a sürgősségi véleményezését.
Fekete Dália 2010.08.03. 19:22:42
Tudtommal nem adnak érzéstelenítést, sem kábítást.
Irise 2010.08.03. 19:28:07
Irise 2010.08.03. 19:33:05
A nőgyógyász,hogy az ambuláns rendelés 2 órát késett -lehetett műtőben, lehetett osztályon problémás betegnél, lehet,hogy betettek hozzá egy gyakorlatozó csoportot és mégse akart bevinni 12 egyetemistát,hogy nézzék a vizsgálatot. Nem valószínű,hogy 2 órát a büfében töltött a kolléga.
Twisk 2010.08.03. 20:51:15
Fekete Dália 2010.08.04. 08:47:03
25-30 körüli doki tart előadást nyáron egytemi hallgatóknak?
Hiszen még neki is vissza kellene ülni az előadóba.
Mindenesetre nem bízom a vizsgálati eredményében, márcsak azért sem, mert 3 nap múlva a sok piszkálgatástól 10 nappal korábban érkeztek meg a szokásos nehéz napok a Föld nevű bolygón.
Inkább átnézetem magam valaki mással is, aki nem intéz el 2 perc alatt, és átnézi rendesen a másik intézményben készült aznapi nagy teljes hasi UH eredményét is.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.04. 18:27:53
Egyetemen vagy szakorvos, vagy idősebb rezidens kap csoportot. Azaz legalább 28-29 éves. :-)
A jobb alhasi fájdalmak eléggé nehéz diagnosztikai problémát jelentenek.
Fekete Dália 2010.08.04. 19:14:08
28-29 éves? és úgy nézett ki mint egy hentes, legalábbis az egyik nőbeteg ezt a megjegyzést tette rá.
Nem lehetne kézméret alapján szelektálni a nőorvosokat?
Látom mennyire nehezen megy, talán 1-2 hónap alatt csak megállapítják a pontos diagnózist.
Az utolsó 100 komment: