Szoptasson, ne hisztizzen!

2010.07.14. 06:00

Tisztelt Praxis, Az alábbiakban olvashatják szülésem történetét a Telki Magánkórházban! Ha valaki azt hinné,hogy ott különbül bánnak az emberrel a pénzéért,sajnos téved.

 

A panaszlevelemre kaptam egy sablonlevelet,melyben közölték,hogy szakmai hibát nem találtak.Én nem szakmai hibáért írtam nekik..... Közölhetik nyugodtan a teljes neveket,amennyiben Önöknek enm okoz kellemetlenséget. (Sajnos nem áll módunkban neveket közölni, ezért kiszedtük őket - Despota)

 

Üdvözlettel B G

 

B G vagyok,a Telki Magánkórházban szültem 2010.03.07-én.Tudomásomra jutott,hogy Ön a nővérek főnöke a kórházban,ezért panaszommal Önhöz fordulok.Amennyiben nem jók az információim, kérem továbbítsa levelemet a megfelelő helyre.


Miután megszültem, néhány napot a kórházukban töltöttem. Erről szeretnék Önnek beszámolni. A harmadik napon megindult a tejtermelődésem, kértem a férjemet hogy hívjon be egy csecsemős nővért.A csengőt már meg sem mertük nyomni,mert ezt több alkalommal azzal díjazták,hogy „pofákat vágtak”. Mivel egyikünk sem a szoptatás tudásával jön erre a világra, gondoltam,majd kapok segítséget, hiszen ahogyan a honlapjukon olvasható:


A kismamát megtanítjuk a helyes szoptatás technikájára és az újszülött körüli teendőkre.


A férjem néhány perc múlva visszaérkezett egy Avent kézi mellszívóval, hogy ezt nyomták a kezébe. Ekkor csengettem és megérkezett K L. Közölte velem,hogy Ő most nem ér rá ezzel foglalkozni,de később visszajön. Kitalálhatja,hogy nem jött,sem később,sem a műszak végéig. Szerencsére dolgozik Önöknél A. (sajnos a vezetéknevét nem tudom), neki míg élek hálás leszek azért a segítségért, amit tőle kaptam több alkalommal (bizonyára neki is sok dolga volt és ő is csak a munkáját végezte).


Ha van gyermeke, bizonyára emlékszik, milyen pokolian tud fájni amikor beindul a tejtermelés és nincs a mell kiürítve időben. A. jött a következő műszakban és rám szánta az idejét, segített a mellszívó használatában.


Ez csak egyike, azoknak a kellemetlen élményeknek,melyekben részem volt a Telki kórházban. A kisfiamnál sajnos fellépett egy elhúzódó sárgaság, nem evett rendesen ezért 2 hét múlva vissza kellett vinnünk őt a kórházba. A szoptatás egy kín volt,mivel vérzett is sokat a mellem és a kisfiam sem evett rendesen. Az egyik alkalommal L. visszahozta a kisfiamat etetésből, hogy büfiztessük meg,közölte, hogy nem érti, hogy mi a problémánk, eszik a gyerek rendesen (2 napi kezelés után),most is megevett 90 ml tápszert. Tudni kell,hogy ő maximum 60 ml-t evett meg itthon, ahogy az várható volt, ráhányta az egészet a férjemre. Ennek a szakmai részével nem kívánok foglalkozni,mert nem értek hozzá,de más nővérektől (a kórházban dolgozóktól) hallottam,hogy nem szabad a gyereknek ennyit adni egyszerre,ha előtte problémái voltak az étkezésével. Nem szeretném őket bajba keverni,ezért nem árulhatom el a nevüket. Ezek után azt hiszem érthető,ha nem fogadtam a helyzetet kitörő lelkesedéssel.


Szerencsére a kisfiam jobban lett és haza mehettünk. Valami pozitívat is mondjak, K.P. doktornőhöz járunk azóta is csak benne bízunk, minden szempontból csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni.



Továbbá S. K. volt az,aki maximálisan a betegért van és mindent megtett annak érdekében, hogy ne távozzunk csak negatív tapasztalatokkal.


Amikor a kisfiam beteg volt, M. A. gyermekorvos javaslatára lefejtem neki az anyatejet, hogy pontosan tudjuk, hogy mennyit eszik. Így is tettem, úgy tűnt ez működik is. Néhány hét után éreztem,hogy a jobb mellemmel probléma van elmentem M. K., aki rámnézett,meg sem vizsgált és közölte,hogy “szoptassan és ne hisztizzen”.


Tudom,hogy ő nem dolgozik a kórházban, de ez a továbbiakban lényeges információ lesz, mivel néhány nap múlva mellgyulladással kerültem a kórházba. Azt hiszem akinek volt már ilyen, egyetért velem,hogy rosszabb, mint egy szülés. Mindenesetre igen nagy szükségem volt az empátiára, amit csak I-től kaptam meg. Ő éjjel is bejött cserélni a törölközőt a mellemen,mivel nem tudtam felkelni. Bizonyára kitalálja, hogy K. L. egyszer sem jött be egész éjjel, hogy segítsen, amikor ő volt éjszakás!


A következő ember, B. T., akit én személy szerint közkórházban sem alkalmaznék, de még kutyamenhelyen sem (már megbocsásson a kifejezésért), mert az állatok is jobb bánásmódot érdemelnek! Amikor szültem a kórházban, egyszer segítséget mentem kérni, mivel korábban írtam, hogy nem mertünk csengetni, láttam, hogy csevegnek bent a nővérek, ezért szóltam. T. kijött és leteremtett, hogy műszak átadás van és ne zavarjam a munkát. Megjegyzem, sehol nem volt kiíírva, hogy mettől meddig zajlik az átadás, ezért én ezt nem is tudhattam. Még ekkor beszéltem, egy szintén akkor szült hölggyel,aki szintén panaszt kívánt ellene tenni, nem tudom végül megtette e.


A következő alkalmommal amikor volt „szerencsém” T-vell találkozni, az a mellgyulladásom alkalmával volt, amikor is megjegyezte, hogy szoptatnom kellett volna...Kérdem én, hogyan veszi egy nővér a bátorságot, hogy kritizáljon, amikor sem az előzményeket nem ismeri, (M. doktornővel abban maradtunk, hogy egyelőre lefejve kapta a gyerek a tejet. Az már más kérdés, hogy nekem a mellszívó nem okozott olyan fájdalmat, mint a kisfiam ínye.) és nyilvánvalóan fogalma sincs arról, hogy én jártam korábban M. doktornőnél. Végül a zárójelentésbe beleírta, hogy nem kívántam szoptatni, ezért kaptam a hormont. Ez óriási tévedés, arra kaptam a gyógyszert a Róbert Károly Klinikán, hogy apadjon a tejem, mivel néhány nap alatt majdnem a duplájára nőtt a tejmennyiség és ezt nem bírta a szervezetem.


Összességében el szeretném mondani, hogy azért írtam most Önnek,mert szerencsére nem kell már a csecsemősök „vendégszeretetét” élveznem, bár a gyerekorvosok munkájával nagyon meg vagyunk elégedve. Körülbelül 1.25 millió (!) forintot hagytunk az Önök kórházában. Azért mentem oda szülni, idézem a honlapjukat:


A Telki Kórház több mint egy hagyományos kórház!

Ehhez képest egy gyenge közepessel jellemezném a szolgáltatást amit kaptunk. A legtöbb állami kórházban is van magánszoba és ha a nővérek udvariatlanok és nemtörődömök a beteggel, legalább tudja az ember, hogy nem is fizetett érte, hogy kedvesek legyenek. Ezért szeretném javasolni, hogy talán ez a két nővér menjen vissza állami kórházba dolgozni, ott ez a stílus megengedett! Ha úgy vélik, hogy szerintük érzékenyebb voltam, akkor is csak az előbbieket tudom javasolni, mert ugyan nem vagyok hisztis, de ha az is lennék, 1,25 millió forintért engedjék már meg nekem hogy az legyek! Jártam azóta több olyan helyen, akik kapcsolatban vannak a Telki kórházzal (Aestetica Egészségközpont) és mindenütt elmondtam, hogy milyen szolgáltatást NEM kaptam, a jövőben is így fogok tenni! Az pedig egészen biztos,ha lesz következő gyerekem,azt nem Telkiben fogom megszülni...........


Kérem, hogy olvassa végig a számítógépben a dokumentációt, amennyiben szeretne személyesen beszélni velem, szívesen felkeresem.


Üdvözlettel:
B. G.
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netszamuráj 2010.07.14. 09:42:15

@kekecke: Nem, de a pénzzel meg lehet fizetni, hogy normális embereket alkalmazzanak a magánkórházban. Tudod a jó fizetés szelekciós eszköz is lehet ám! Segíthet megtalálni a legjobbakat.

Pico 2010.07.14. 09:44:48

@Mária néni: Akkor talán az Egészségbiztosítási Felügyelet? Van nekik felügyeleti joguk magánegészségügy intézmények esetében si?

Ezres Klub 2010.07.14. 09:45:06

Én a Jánosban szültem, a csecsemősök ott is bunkók voltak. Az orvosnak és a szülésznőnek adtam pénzt, az ápolónőknek és csecsemősöknek nem.
Szerintem azért fizetünk horror-összegű tb-járulékot, hogy ezek a gyökerek fizetést kapjanak, tehát a páciensek tartják el őket. Az lenne az alaphozzáállás, hogy kedvesek és segítőkészek.
Amikor panaszkodtam az orvosnak, hogy mekkora bunkók, azt a választ kaptam, hogy havi 70e ft-ot keresnek, és túl vannak terhelve. Én megértem, hogy nem könnyű a munka, amit végeznek, de ha valaki nem tud szolgáltatást nyújtani a bérétől függetlenül, akkor menjen gépsor mellé dolgozni. Ott nem kell mosolyogni. Szerintem nem éri meg a Telkiben szülni, ma már rengeteg kórházban van egyágyas szoba, kis pluszpénzért komfortosan érzi magát az ember abban a 2-3 napban.

Mária néni 2010.07.14. 09:45:44

Már eleve bunkóság az elnevezés, hogy "magánkórház". Ez a Szomszédok sorozat idejéből szármzó félszoci tahóság, amikor a "magán" a jó minőség védjegye volt az államival szemben.
Aki annyira korlátolt, hogy még ma is azt hiszi, hogy a magántulajdon önmagában jó minőséget jelent, az megérdemli, hogy megszopassák.
Ha ismert lenne a tulajdonosi kör, nem sokan mernék betenni oda a lábukat. (pláne kritizálni)

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 09:46:31

@Mária néni:

Honnan veszed, hogy ki mennyit keres a Telkiben?
Egyáltalán az információt?

Mindazt amit leírtál a kórház alkalmazottainak kellett volna elmondani a kismamának.

Ezért fizetett, sokat..

Mária néni 2010.07.14. 09:49:28

@Pico:
Az Egészsébiztosítási felügyelet egy bohócszervezet, amit a rosszemlékű Molnár Eü. miniszter hozott létre az akkor tervezett többiztosítós rendszer kordinálásra. ismeretes, hogy a többiztosítós rendszer nem jött létre, de ez a sóhivatal megmaradt és látszatintézkedésekkel igazolták önmagukat.
Éppen most szüntetik meg.

Szomorú hír: magyarországon gyakorlatilag nincs szakmai felügylet, csak formálisan. A károsultak legtöbbször nem is tudnak arról, hogy megkárosították őket. A bíróságok pedig évekig meghurcolják a betegelket, cinikus ügyvédek szivatják őket, és aprópénzzel kiszúrják a szemüket.

Netuddki. 2010.07.14. 09:50:16

"Ezért szeretném javasolni, hogy talán ez a két nővér menjen vissza állami kórházba dolgozni, ott ez a stílus megengedett!"

Már majdnem megsajnáltam. Sznob, ráadásul lúzer HÜPI.

Mitől lúzer? Ha már fizettek, akkor kellett volna kiverni a hisztit amikor nem kapták meg a beígért szolgáltatást, nem utólag.

Mária néni 2010.07.14. 09:52:35

@Dr.laikus PhD:
A forrásaimat nem jelölöm meg, pláne nem azért, hogy számodra hitelessé tegyem a mondandónmat.

Hogy mit kellett volna mondaniuk a telki alkalmazottaknak, abban részben egyetértek, de ez is a szánalmas képzés (vagy inkább annak hiánya) a ludas.

Mária néni 2010.07.14. 09:55:11

@kovi1970:
na igen, akkor kellett volna. csakhogy a betegek speciálisan kiszolgáltatott állapotban vannak egy kórházban. A pszichés nyomást csak az érti meg, aki már átélt ilyet. Az ember nem ugatja le annak a fejét, akitől ennyire függ, inkább meghunyászkodik.
Pont ezzel élnek vissza az egészségügyi dolgozók, azért bánnak úgy a betegekkel, mint a kutyákkal.

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 09:58:04

@Mária néni:

Csak azért kérdem, mert marhaság amit írsz.

Mária néni 2010.07.14. 09:58:59

@Dr.laikus PhD:
Így, hogy ilyen intelligensen megindokoltad, már el is fogadom az érveidet :-P

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 10:00:33

@Mária néni:

RÉMHÍREKET TERJESZTŐ ELLENFORRADALMÁR RESZKESS!!!

Pico 2010.07.14. 10:02:05

@Mária néni: Formális vagy nem, de legalább van. Legalább panaszkodni lehet. Vagy ahogy Hofi énekelte: "beszélni még szabad"...

Krujs 2010.07.14. 10:02:11

Kedves B.G.!

Úgy érzem nem látod át a helyzetet.
2 lehetőség van.

Amivel jobban jársz, az egy jó nővér - rossz nővér szituáció volt. Csupán így próbálták meg elfogadhatóvá tenni számodra a jó nővér munkáját, hogy a másikat megutáltatták. Így téve téged együttműködöbbé, mintha csak egy nővér végezte volna el a megfelelő munkát.
A főorvos látva a levelet csak megelégedéssel konstatálja hogy a művelet sikeres. Talán még egy fizuemelést is kisajtolhat a nagy visszhang a rossz nővérnek.:)

A másik lehetőség hogy elolvasva a levelet egyből a kukába vágja, nyilván egy millákat elkérő kórházban a nővérek is rendesen melóznak, és meghallgatva az alkalmazottakat rájön hogy csak egy random hisztis kismama van túl az első szülés okozta megrázkódtatáson.

Szerintem az utóbbi, a levél stílusát nézve. De ki tudja.

retikül 2010.07.14. 10:02:51

Szerintem nem ugyanannyit keresnek a nővérek sem, nem könnyű ott munkát kapni, tudnak válogatni a jelöltek között, és a munkafeltételek jobbak, kevesebb a beteg,az ágy, tisztaság van, szóval szerintem aki ott dolgozik, jobb az átlagnál. a magánkórház magántőkéből épült, ettől magán és a betegek után nem kapnak állami támogatást, azt teljesen a beteg maga fizeti.
ettől még van helye panasznak, ha nem kapott meg mindent amiért fizetett. itt a kérdés, miért fizetett és mi az amit elképezünk hogy a pénzünkért jár.

Pico 2010.07.14. 10:04:08

@énis: Azért megjewgyezném, hogy nyilván tele vagy közkórházakban szerzett élettapasztalattal.

Mária néni 2010.07.14. 10:04:26

@Pico:
Ha a Teve utcai Egészségbiztosítási Felügyeletre gondolsz még mindig, ahol lehet panaszkodni, akkor biztos elkerülte a figyelmed, hogy megszüntetik.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.14. 10:04:50

@Mária néni: az én véleményem pedig az, hogy a posztoló hisztis és kész. Mivel több hozzászólás született a Telkiról teljesen más véleménnyel, így kétlem, hogy minden úgy történt, ahogy le van írva.
Ja, és az én legjobb barátnőm - aki végig velem volt a szülésnél, és miattam kezdett később az új munkahelyén - a Telkiben dolgozott....
Mesélt sokat. De hisztis betegekről nem annyira.

Mária néni 2010.07.14. 10:06:33

@retikül:
Van egy két tévedésed: nem magántőkéből, hanem haveri heitelekből épült, igenis kapnak TB finanszírozást, és a szakmai színvonal éppen olyan, mint máshol, a hotelfunkció jobb valamivel.

NemesekErnyo 2010.07.14. 10:06:57

Azon tűnődöm, hogy a poszt írója panaszkodik-e, vagy dicsekszik?
Miért nem tud felkelni borogatást cserélni, akinek mellgyulladása van, ezt nem egészen értem.
Egymilláért tényleg meg lehetett volna tenni, ez igaz. Valószínűleg nem fog szülni többet a Telkiben, de az említett problémák általánosak, és bármelyikben előfordulnak, gyógyír rájuk a második, és sokadik szülés :)

Pico 2010.07.14. 10:12:12

@Mária néni: Akkor Hofi nem aktuális...

retikül 2010.07.14. 10:13:12

@Mária néni: hát nem tudom, amikor én ott szültem futottam egy kört a finanszírozás kérdésben, ha ugyanis államiban szül sz ember, az állam fizet a kórháznak ezért pontok alapján, nem tudom mennyit 100000Ft, 200000Ft-ot?
ha én amúgy Tb járulékot fizető magyar állampolgár nem veszem igénybe az állami ellátást se a terhesgondozást, se laborokat stb..., mert mindezt kifizetem Telkiben pl, akkor szerintem az állam spórol rajtam, ha a szülésem után járó normatívát nem fizeti meg nekem sem és a Telki kórháznak sem. Pedig nem fizeti meg, ennek utána jártam az államnál anno. azt egyszerűen benyeli, ez nekem nem tűnik államilag támogatottnak.

Mária néni 2010.07.14. 10:13:43

@kekecke:
persze, lehet, hogy hisztis. Az is lehet, hogy dicsekszik. Ezzel együtt fennáll az is, hogy az eü. személyzetnek az ilyen betegeket is el kell látni megfelelően.

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 10:13:48

@Mária néni:

Haveri hitel az nem magántőke?

1 napos sebészet amit a Tb finanszíroz.

retikül 2010.07.14. 10:17:08

@Mária néni: kérdés, hogy ha nem is nyomja meg a csengőt,mert úgyse jönnek hogyan is lássák el? kicsit olyan nyuszikás meg fűnyírós nekem az egész

Mária néni 2010.07.14. 10:17:44

@retikül:
Ha rendesen "utánajártál" volna, akkor tudnád, hogy a TB-vel HBCS pontok alapján számolnak el az eü. szolgáltatók (Telki is). Szülésre jár valamennyi, ezt befolyásolja a szövődmények ellátása, beavatkozások (minden vérnyomásmérés, sőt tanácsadás is!), a kórházi napok száma. Ezért nincs egységes tarifa, és pl. ezért teszik ki gyorsan a betegeket, mert a napokra kevés pontot kapnak, viszont nekik sokba kerül.

Mária néni 2010.07.14. 10:18:54

@Dr.laikus PhD:
Más amikor a saját pénzemből csinálok valamit, és más, amikor a haver lenyúl egy kis "VIP-hitelt"

Krujs 2010.07.14. 10:18:55

@Ezres Klub:

'de ha valaki nem tud szolgáltatást nyújtani a bérétől függetlenül'

:D Ez nem tölcséres fagyi árulás. Ez a legnagyobb felkészültséget igénylő szellemi munkák egyike. Napi 8 + 8 órában akár.
És ki jön helyettük? Gondolod akik minimum 6 évet végigszívnak orvosin, azok nem elhivatottak? Majd aki meg gépsoron dolgozik az meg feljön orvosnak? Hol élsz te?
A kedvesség nem a 'szolgáltatás része',
a szolgáltatás része hogy nem fertőződött el mindened és hogy él a baba és egészséges.
A kedvességre meg megértésre a szülések miatt annyi kötelessége van az orvosoknak, mint neked és a hozzád hasonlóknak a 70 ezres fizu és a dupla műszak miatt kis empátiát érezni.

Te az írásod alapján ugyancsak megbuktál. Szóval pszt!

Pico 2010.07.14. 10:19:32

@Mária néni: Egyebekben meg a kocsmába is azt a nótát játszák, amiért a vendég a prímásnak fizet. És olyan hangfekvésben, hogy a nótát rendelő énekelni is tudjon.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.14. 10:20:58

@Mária néni: ja, de mi a bizonyíték arra, hogy valóban így történt, ahogy írja?
Hiszen csak az ő levelét ismerjük. A választ már nem.
Szerintem a Telki nem engedheti meg magának, hogy ne válaszoljon, vagy vizsgálja felül.
Erről mégsincs szó. Csak a hisztis nő egyoldalú levele...

Pico 2010.07.14. 10:23:17

@kekecke: Igazad van! Egyoldalú közlés. A szomorú az, hogy ennek ellenére hihető!

retikül 2010.07.14. 10:23:20

@Mária néni: a honlapon elég egységes a tarifa, szülés és 4 nap ellátás alap, ha császár az további költség, epidurál további klts, köldökvér levétel és tárolás további ktsg. nekem nem számolták, hányszor mérnek vérnyomást, lázat.
és tudom a HBCS pontok rendszerét, szülő nőért amikor én két éve szültem az állam egy forintot nem fizetett Telkinek. és utána jártam rendesen, sok pénz múlott rajta

énis 2010.07.14. 10:27:48

@Pico: ugyan mondd már meg, hogy melyik részével nem értettél egyet!?

Mária néni 2010.07.14. 10:29:04

@retikül:
Látom, nem érted. Te arról beszélsz, hogy NEKED milyen alapon számolt fel, vagy nem számolt fel a Telki kórház.
A kórház pedig a HBCS pontok alapján számol el a TB FELÉ.
Az, hogy neked, mint vevőnek mivel kavarják meg a fejecskédet semmi köze annak, hogy milyen tételeket számolnak el a TB felé.
Capisi?

ZmanUK 2010.07.14. 10:32:32

Nos, csak gratulalni tudok a sok "korhazi szemlyzet"-hez hasonlo embereknek.

A hozzaszolasok java reszebol csak ugy sut az irigyseg, a rosszindulat es ahogy lenni szokott megint a posztolo a hulye :)

1. Kit zavar az hogy ennyibe kerult a szulese? Nem tok mindegy hogy 1, vagy 10 millioba kerult? Az o penze volt, nem a tietek. Szamuznem az osszes kommentet, aki elkezdi osszehasonlitgatni a TB arakkal, meg a posztolo zsebeben turkal. Hagyjuk mar meg egy ember individualis dontesenek hogy hol akar szulni es mennyiert.
2. Ha en fizetek valamiert, akkor el is varom hogy azert nyujtsanak is valamit. Kedvesnek lenni mas orszagokban ALAP feladat a munkavegzeshez, nem pedig "kegy" amit meg kell fizetni. Nem erzem ugy hogy a posztolonak teljesithetetlen elvarasai lettek volna, egesz egyszeruen csak emberseges banasmodot szeretett volna egy ilyen neves esemeny kozben.
3. Engem nem erdekelne honnan jottek at a noverek/orvosok a Telki korhazba, megis itt latszik hogy a penz egymaga nem segit az atlag magyarok rosszindulatu hozzaallasan. Lehet barmilyen jo a fizetesuk, akkor is irigyek es keseruek lesznek.
4. Szinten "magyar" motivum, hogy mindig mindenkit letorkolunk aki felemeli a szavat valami ellen. Ezert nincs foganatja a reklamacionak, mert mindig azt nezik hulyenek aki reklamal es nem fordul meg az emberek fejeben hogy ha jol csinalnak a dolgukat, nem lenne reklamacio sem.
5. Az olyan dolgok, mint az odafigyeles, mosoly, kedvesseg, semmibe sem kerul, ezeknek valahogy alapbol kellene jonniuk. Ha a szemelyzet az ilyenre keptelen, plane egy magankorhazban, akkor meg kellene valni toluk.

Mária néni 2010.07.14. 10:32:39

@retikül:
Mégsem érted, csak mondod. Mit nem értesz azon, hogy a honlapjukon található tarifa arról szól, hogy NEKED mit számláz fel a kórház, és ahhos semmi köze annak, amit a TB-felé számol el HBCS pontok alapján?
Tudos egyáltalán, hogy hány Ft egy HBCS pont ma? Hány pont egy síma viginális szülés?
Utánajártál...

Mária néni 2010.07.14. 10:33:29

@Dr.laikus PhD:
Te pedig személyeskedési kényszerben. (pedig erre a korod sem mentség:-)

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 10:34:26

@Mária néni:

Nem kötött vele szerződést az OEP csak az 1 napos sebészetre.

Nem számol el vele!

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 10:35:55

@Mária néni:

Személyeskedik a fene, pontosítok.

Mit érdekelsz Te engem,tényeket írok.

Mária néni 2010.07.14. 10:36:02

@Dr.laikus PhD:
Akkor most nem, vagy igen? És akkor a szülés hány napig tartó műtét? Az öt nap gyermekágyat pedig nem fizettetik ki rendesen?

NemesekErnyo 2010.07.14. 10:36:06

@Zlot: Semmivel se különb fikázni a magánkórházat, mint egy kőművest, aki szar munkát végzett a pénzünkért. Vagy mégis?

Mária néni 2010.07.14. 10:36:52

@Dr.laikus PhD:
Amit te ténynek vélsz. Már nem az ötvenes években vagyunk.

retikül 2010.07.14. 10:39:29

@Mária néni: értem én, és most befejezem, várnak a lányaim, mert értelmetlen folytatni, amikor én szültem az állam nem fizetett egy fillért sem a szülészeti ellátás után, ugyanis nem volt megállapodás a két fél között.
ha azóta van, az jó.

Krujs 2010.07.14. 10:41:11

@Zlot:

Más országokban pontosan azért nem szabad egy orvosnak dupla műszakot dolgozni, sőt néhol félműszakot csak, hogy kedves legyen, mosolyogjon, és megértse a beteget. Hogy ne legyenek ilyen parák mint ez.
Más országokban ALAP a jó fizu az orvosnak, tanárnak is...

Pico 2010.07.14. 10:41:37

@énis: Szívesen megmondanám, de valahogy nem találom a hozzászólásod... Egy azonban biztos, hogy tapasztalataim nincsenek összhagban a tieiddel.

NemesekErnyo 2010.07.14. 10:47:50

@Krujs: Más országokban más mentalitású emberek is élnek. Mi van itt? Ha én vagyok beteg, akkor ide minden, sok és azonnal. Ha más beteg? Siessen már, húzzon a rákba, mennyit tud dumálni, na persze, csak rihegnek-röhögnek, húzzák az időt. Bőven elég végignézni egy hivatal ügyfeleinek várakozó sorát, hőbörgés, tolakodás, türelmetlenség. Közlekedési kultúra. Sajna, mindenütt ilyen a valóság.

Pico 2010.07.14. 10:51:10

@Krujs: A fizetésekkel kapcsolatosan MÁS ORSZÁGOK tekintetében a tyúk-tojás probléma vethető fel, azaz, hogy azért dolgoznak jobban, mert többet fizetnek, vagy azért fizetnek többet, mert jól dolgoznak? Szerintem ezt - a tyúk-tojás viszonnyal szemben könnyebb eldönteni...

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 10:52:22

@Mária néni:

Attól nem tény, hogy te mondod az ellenkezőjét?

Csak az egynapos sebészetet fizeti az OEP, arra van szerződése. A többi amit írsz butaság.

Nézz utána mi az egynapos sebészet. A szülés nem az.

NemesekErnyo 2010.07.14. 10:54:30

@Pico: Nyilván a pénz nem old meg mindent, de ha több lenne belőle, könnyebben választhatnánk el az ocsút a búzától...

Pico 2010.07.14. 10:56:02

@NemesekErnyo: Nehogy félreértsél, nem vagyok a szoc. rendszer híve, de ebben a társadalmi formációban a pénz áll a középpontban. A többi minden csak szatelit...

Pico 2010.07.14. 11:00:22

@Pico: Csak még egy lépcsőházi gondolat... Ha nem így lenne, akkor az egészuségügy telis-teli lenne Albert Schweitzerekkel... De nem akarom csak az egészségügyet kárhoztatni... Gondolj csak a korrupcióra, ami itt van...

énis 2010.07.14. 11:01:08

@Zlot:
ő írta, hogy mennyibe került a szülése, ergo közkinccsé más szóval kommentálhatóvá tette. :-)
Fel emeli a szavát valami ellen,utólag, úgy, hogy kifizette a szolgáltatást és nem helyben reklamált, ráadásul "nem mer" használni valamit, ami azért van oda téve, hogy a pénzéért kiszolgálják...

A postoló és a férje balek!! Ez szánalmas és vicces, cseppet sem sajnálatra méltó..

NemesekErnyo 2010.07.14. 11:01:10

@Pico: Nem hinném, hogy a poszt írója kifejezetten szövődményekre számítva vállalt magánkórházi szülést. Nyilván mindenki spontán, egészséges, sima szülésre számít, inkább a komfort fokozat, ami miatt többet fizetnek. Úgy értelmeztem, hogy a szokásos szoptatási nehézségei adódtak. Jómagam inkább a szülés előtti felkészítést találom hiányosnak, hiszen elmondhatták volna például, hogy a mellbimbót edzeni kell. Ha felázik, és kisebesedik, akkor húzódozni fog a szoptatástól - egyenes út a gyulladáshoz.

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 11:01:47

@Mária néni:

KOGART Holding Befektetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
HU-1054 Budapest, Szabadság tér 7.

Befektető.... és egyben tulajdonos.

Alex3000 2010.07.14. 11:03:01

1.25 millát??? Te jó ég! Tanulság: ne fizess ennyit, mert úgy így is, úgy is szar szolgáltatást kapsz.

Krujs 2010.07.14. 11:39:42

@Pico: inkább a kevesebb munkaidőt próbáltam hangsúlyozni, nem hiszem hogy Mo.-al szemben kint inkább a pénzért mennének orvosnak mint magáért az orvoslásért.

Jó, én nyilván másként látom a dolgokat, van orvos a családban, édesanyám háziorvosként dolgozik még ma is, van hogy napi 30-40 beteget ledarál.

Jobban keres mint egy nővérke, őt sosem ez zavarta, csak tényleg, napi 30-40 beteget leültetni, kikérdezni, mérlegelni hogy melyik probléma mérvadó melyik nem, egyáltalán baj van-e, mi a baj, mit kell tenni hogy a beteg a megfelelő kezelést kapja.

30-40-szer ez naponta, sok. Ez nem úgy megy hogy ez a panasz, ez a baj, ez a gyógyszer. Rengeteg energia kell hozzá.

Nem volt bunkó soha, ismerem, de az aggódó kismama, akinek az ilyenolyan panaszait ugymond semmibe vette, mert lényegtelen a valódi problémát illetően, az volt hogy pont így szörnyülködött utána a váróban, hogy nem figyel rá, sarlatán, bunkó, 'idesejön' többet.

Finnországban 10 betegben állapítják meg a maximumot egy napra, és 2 órában.

A fizuról nem is beszélve.

és igen, a MAGYAR sokatfikázott orvosokat ugyanúgy hívják oda.

Krujs 2010.07.14. 11:41:30

@Krujs: na ezért mondom én azt hogy ez csupán egy random hisztis kismama.

De ez így is van rendjén.

Pico 2010.07.14. 11:53:46

@NemesekErnyo: Korábban kifejtettem, de nagyjából megismételem. Ha valaki valamilyen egyszer előforduló ünnepi alkalmomnak (mondjuk 10. éves házassági évfordulónak, ami egyszer van, és a gyermekszülés sem biztos, hogy mégegyszer lesz) azzal kíván nyomatéákot vagy bármit bármit adni, hogy egy extraklasszis étteremben ünnepeljen és ne otthoni gulyáslevessl, akkor ezt a szándékát nem lehet bírálni és elvitatni. Teljesen mindegy, hogy mi volt ennél a kismamánál a motiváció, ami miatt nem valamilyen állami intézményt választott. Még akkor sem, ha ez egyébként anyagi erején felül lenne. Ha valamilyen extraklasszis étterembe megy el az ember, akkor elvárhatja, hogy a pincér ne legyen goromba és ne legyen a levesben hajszál... Ugye?
Az illető azért szült ott, mert így határozott! Pont. A költségekért meg fizetett. Extraklasszis szolgáltatást várt el ezért. Ezt meg kellett volna kapnia, még akkor is, ha a szem élyzet ezt terhesnek ítélte!!!
A mai magyar viszonyok között Telki az egészségügyben olyan fogalom, mint van vacsora tekintetében mondjuk a Gundel.
És ha a Gundeltől elvárjuk, hogy a pénzünkért - számla ellenében!!! - azt kapjuk, amiért tudatosan, azt választottuk és nem az otthoni gulyáslevest, akkor ugyanolyan természetességgel el lehet várni Telkitől is azt, ami az ismeret volt az ellátásról előtte. És ha így szemlléljük, akkor teljesen mindegy, hogy szülés, vagy vakbél. Vagy vacsora a Gundelben...

egerészölyv 2010.07.14. 11:54:58

A leírt eset ismét tökéletesen tipikus. Érzéketlenség, embertelenség, ahogy a magyar egészségügyben mindannyian megszoktuk... (A pult innenső oldalán, természetesen.)

kubatov_kommunista 2010.07.14. 12:07:23

Nem lehet szerződésszegésért feljelentést tenni?
Amúgy kórház TULAJDONOSOK - jó olvasni, hogy szar a kórházatok?!
(Én úgy látom ide NEM viszem a pénzem)

Egyébként úgy látom az orvostársadalom egy része teljesen érzéketlen a betegre - függetlenül a pénztől.

Ja és neveket! Ha kell egy külföldi szerverre, de ki kell rakni a neveket!

Pico 2010.07.14. 12:10:46

@Krujs: Ne menjünk bele ebbe... Éppen ma hallgattam a Rezidens Szövetség elnökét (bocsánat a pontatlanságért, de ez mindegy), hogy azért mennek el a fiatal orvosok? Mert Nyugaton többszörösét keresik. Az orvosok is. Ezt hajotgatja a Kamara is. És igazuk is van! Kevés a fizetés, méltatlan ahhoz a felelőséghez, amely egy orvos, nővér vállán nyugszik. Ennek ellednére vannak "Albert Schweitzerek" - hála Istennek! Azonban ehhez nem árt szerencsésnek lennie a magyar betegnek... Viszont a pénz ( money,money,money) meg annyi van, ami a járulékokból befolyik, és amennyivel a költségvetés ezt még ki tudja egészíteni. Reméljük, hogy egyre többel... Viszont látni kell, hogy a magyar valóságban nem csak az orvosok, ápolók stb., nincsenek megfizetve, de sokan mások is. És valóban sokat számít a pénz, mert azért lehet kenyeret venni. Ám van egy erkölcsi oldal, az eskü, amit nem lehet puskásöcsiféle megközelítéssel kezelni, azaz, hogy amig nekünk csak fizetgetnek, addig mi csak dologozgatunk... És a hálapénzről most ne is beszéljünk...
Mondom, nhe menjünk ebbe bele, a rendszer sokkal bonyolultabb annál és ez nem is a blog témája.

Pico 2010.07.14. 12:23:24

@énis: No, lehet, hogy ezt nekem írtad, de ha nem, akkor....
Mindenki, aki kórházba kerül némi túlzással akár egy pattanással, akkor is az életéért reszket. Nagyon kevés a kivétel e tekintetben. Még ha a legjobb kezelést is kapja, akkor is szükséges, hogy emberségesen, beleérzően bánjanak vele. És ez az, ami nagyon sok esetben hiányzik. Igen, reális probléma, hogy "nem merik megnyomni a gombot". És ha nem is rutinból (sajnos sokan rutinosak) gorombák, nyomasztó a teher és az alacsony fizetés együttese. És ha nem rutin, akkor a túlhajszoltság miatt azok. A végeredményt a beteg azonban úgy látja, hogy a legkisebb dologért is le....hatják. Ezért inkább hallgat. És maga viszi ki szomszédjának, aki fekvő beteg, az ágytálat... Nekem pl. ilyen tapasztalataim IS (nagybetű, nyomatékosítás!) vannak...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.14. 13:18:07

@Pico: Ebben igazad lehet. De ha már házassági évforduló: ott is tájékozódsz, hogy mit várhatsz az überklasszis étteremben a pénzedért, ugye?
A szülést - főleg, hogy a Te tested - és az azt követő "járulékos" eseményeket nem kellene a véletlenre bízni. Igenis, lehetett volna tájékozódni előtte, és nem a nővérektől várni a megváltást.
Ha tudom, hogy allergiás vagyok a diófélékre, a Gundelben sem kérek Gundel-palacsintát...

(Ha nem tudok szoptatni, előtte érdeklődöm. Nem várok 72 órát, hogy begyulladjon a mellem és másokat hibáztathassak).

Ha már analógia.

Stupidella 2010.07.14. 13:19:59

Nekünk is megfordult a fejünkben, hogy a telki kórházba menjek majd alkalomadtán, de apám (telki lakos, bennfentes infók birtokosa) óva intett attól, hogy rengeteg pénzért nemtörődöm bánásmódban részesüljek, mint ahogy egy-két ismerőse már megtapasztalta. Nem csak a szülészeti osztályon vannak ott ilyen bajok...

ebfül 2010.07.14. 13:24:04

Végre egy poszt, ami arról szól, hogy a magán sem fenékig tejfel, hiába fizetsz pluszban.
Mindenhol vannak nem egészen felkészült orvosok, lelketlen, empátia nélküli nővérek, meg ezeknek az ellenkezői is. Függetlenül attól, hogy mennyire kipihentek és hogy mennyit visznek haza.
Aki pedig azt hiszi, hogy a magánban jobb ellátást kell feltétlenül kapnia a pénzéért, kérdezze meg a kezelőorvosát, hogy hányasra diplomázott és milyen gyakorlata van. De még ez sem garancia, persze.

Dr.laikus PhD 2010.07.14. 13:59:26

@kekecke:

www.telkihospital.hu/szuleszet
A szülőszoba elhagyása után a család birtokba veheti a kismama szobáját, ahol egész nap és éjjel is együtt lehetnek. A "rooming-in" rendszer lehetővé teszi, hogy a kórházban eltöltött napok alatt a család felkészüljön az újszülött otthoni ellátására.

"A kismamát megtanítjuk a helyes szoptatás technikájára és az újszülött körüli teendőkre. Ha a pedig esetleg a terhesség és a szülés természetes folyamatát valamely nem várt komplikáció zavarná meg, kórházunk orvosai és szülésznői készen állnak a segítségnyújtásra."

Az rendben van, hogy nem hiszitek el amit írnak, hogy van véleményed másról, mint amiről szó van, de hogy ne nézd meg, hogy hogyan lehet tájékozódni az már sok.

Ez külön sokk...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.14. 14:41:50

@Dr.laikus PhD: nemigen értem, hogy ez mire volt válasz, de Te tudod.

Pico 2010.07.14. 16:06:31

@kekecke: gondolom arra, amit nekem címeztél... És az illető helyettem megválaszolta. Amit ezúttal köszönök neki.
Egyébként feltételezem, hogy a kismamának már voltak fogalmai az állami közkórházakról. Még ha nem is közvetlenül a Szülészetekről. Így azután teljes jóhiszeműséggel azt gondolhatta, ha fizet egy kalap pénzt, akkor azt kapja, ami egy elithírű intézménytől elvár. Egybként a beleérző magatartás államiban is kötelező... lenne...
És azért a Gundel az ugye mégis csak Gundel - még ha nem is tesz az ember egy megelőző terepszemlét a házassági évforduló megünneplésére, hanem egyszerűen csak telefonon asztalt foglal. Ami nem feltétlenül működik egy akárhányadik kerületben működő kisvendéglővel...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.07.14. 16:20:44

@Pico: ez már nagyon elment egy másik irányba.
Az, hogy a mell begyulladhat szoptatáskor elég "hétköznapi" dolog, fel lehet rá készülni.
Ahogy magára a szoptatásra is. Ezért nem kell sok pénzt kiadni. Csak tájékozódni kellene.
Közkórház vagy magánkórház nem kell, hogy opció legyen egy teljesen természetes folyamatnál: a szülésnél. És én végig erről írtam.
A posztoló hisztizik, és azt hiszi, hogy az elköltött pénze indok lehet és mentség a tudatlanságára.

Mária néni 2010.07.14. 18:06:24

Ha egy beteg hisztizik (akár fizet, akár nem), az ápoló nem pofázhat olyasmit, hogy "ne hisztizzen". Úgy kell az ilyen szemetet kirúgni, hogy a lába se érje a földet.

megbecsültorvos 2010.07.14. 18:18:42

Nekem alapvetően tetszett a poszt, mert olyan dolgokról szól, amik a magyar egészségügy - és talán a magyar munkavállaló és a magyar vállalkozó - mélyebb problémáíról mesélnek. A magyar "munkavállalói lélek"-nek vannak súlyos problémái: ilyen pl. hogy mindenki azt hiszi, hogy jogában áll a szerződéskötés után még "alakítgatni" a feltételeken, azaz, adott fizetésért kevesebbet adni. Ez egy tolvaj mentalitás: nem vezet jóra.
Az megint egy másik kérdés, hogy egy alapvetően gazdasági érdekből működő eü-vállakozás mit tud kínálni a szakmai színvonal területén; itt nyilvánvaló érdekkonfliktus van: minél kevesebbet szolgáltat, annál jobban megfelel az eredeti célnak, ami a pénzkeresés volt. Ezen az sem változtat, ha a recepción carrarai márványból van köpőcsésze. Nem érdemes megbolondulni egy műtét vagy szülés kapcsán: olyan helyre kell menni, ahol van bőven "háttér", ha esetleg beütne a baj.

riann 2010.07.14. 18:19:47

Én először a Szt.Imrében akartam szülni, mert sokan nagyon dicsérték. Aztán megbeszéltünk egy találkozót egy szülésznővel, és bementünk körülnézni. Az osztály szép, de pl. az apukákat, a családot nem engedik be. A frissen szült anyukák a lépcsőházban, a folyosón ülnek le kis időre a hozzátartozóikkal. A vajúdó 5 ágyas (volt 2,5 éve), és oda sem engedtek be hozzátartozót, tehát családtagok nélkül kell vajúdni más anyukákkal együtt. A szülőszoba amit láttam, meg borzasztóan kicsi volt. A doktornő közölte velem, hogy ő csak a vajúdás végére jön be, a tolófájásokra, és 250 ezret kér. A szülésznő pedig 50 ezret. Éppen telt ház volt, egyszerre öten szültek, mindenki ideges és rohangál, volt aki egyedül vajúdott, mert nem volt idő rá. És akkor ez számított az egyik legjobb helynek. A folyosón ki volt tolva egy kocsi teli iszonyat véres cuccokkal. A wc-be inkább nem mentem be. Ezek után döntöttünk úgy, hogy akkor legyen Telki. 2x szültem ott, 2,5 éve, és másodszor 9 hónapja, és nekem kellemes emlékeim maradtak. Nem bántuk meg. Mindkétszer vasárnap éjjel szültem természetes úton, de végig bent volt a szülőszobában (a vajúdás alatt is)a teljes csapat. Szülésznő, csecsemős, nővér, 2 orvos, gyerekorvos. Igazi csapatmunka volt. A segítségük nélkül nem tudtam volna megszülni. Borzasztóan fontos volt minden amit kaptam tőlük. Ilyenkor még az is iszonyat nagy segítség ha valaki tartja az ember lábát, mert úgy éreztem, nekem nincs erőm hozzá, és fontos volt. Állandóan mérték a vérnyomásom, ment folyamatosan a CTG (pedig nem voltam beteg). Hozzám kedvesek voltak. És az is nagyon jó volt, hogy a család bármikor bejöhetett, és addig maradtak, ameddig akartak. És nem a folyosón, hanem a szobában. A szobák nagyon szépek, és kényelmesek. Nekem nagyon otthonos, biztonságos érzést adott. A pelenkázó kocsi amit adtak a babához, teli volt pakolva, pelenka, törlő, krémek, köldökkezeléshez dolgok...minden, mindenből új, akkor bontottam föl. És ami megmaradt, azt becsomagolták otthonra. Adtak egyszer használatos bugyit, betéteket, ásványvizet, kaját...mindent amire szükség volt.
Az orvosokról az volt a benyomásom, hogy komoly szaktudás és tapasztalat áll mögöttük. A gyerekorvos ott főállású orvos volt.
Nekünk szép emlék maradt mindkétszer.

Mária néni 2010.07.14. 18:24:26

@riann:
A CTG használata kötelező 30 éve a legutolsó szülészeti állomáson minden poros városkában. Ettől még nem kell elájulni.
Az a pár krém meg WC-papír kijön a 1,5 millióból.

Mária néni 2010.07.14. 18:25:26

CTG 30 éve kötelező minden porfészekben, ahol szülést vazetnek. Ha nincs, börtön jár érte. Úgyhogy ettől még nem kell hasra esni.

rabita 2010.07.14. 18:30:21

Riann,
Itt nem beszél senki az orvosokról,nem azzal volt baja a posztolónak,hanem a csecsemősökkel....

bakela 2010.07.14. 20:03:00

Kedves cenzi! Ha kinyomsz, legalább a TIT-et hagyd benn: Műxik mindegyik: sztem gyerekügyben /szelfméd/ itt nekem van a legtöbb tapasztalatom. /vagycsakénnemtalálomarégit?/

Pico 2010.07.14. 20:05:18

@kekecke: Egyfelől, a kiskutya is tanulja az ugatást, így a kismamákat sem a mamájukhoz kell elküldeni, ha már egy kalap pénz fizettek. Másfelől - ahogy mondani szokták - cseppben a tenger. Ebben a kis történetben is benne van az, ami a magyar betegnek nem tetszik. És okkal.

NemesekErnyo 2010.07.14. 20:52:39

@Pico: De könyörgöm, mi a gond? :) Mindenki ott nyaral, síel, főz pálinkát, túrázik, helikopterezik, szül, ahol akar, pont erről van szó. A mellgyulladásról volt szó, lényegében a poszt problémája ekörül forog. Ez nagyjából az első kisbabás mamák 80%-ának problémája. Ingyen, és 1,2 millióért is.

riann 2010.07.14. 21:40:02

Szerintem az 1,2 millióban benne van már az őssejt levétel is. Mi ennél kevesebbet fizettünk, és benne volt a csomagban minden,a köldökzsinór vér levétel is, a szülés, a teljes kh-i ellátás, összes vizsgálat+ 1 hozzátartozó költségei is.

pupákos 2010.07.14. 22:52:06

@riann: én a Szt. Imrében szültem. Teltház volt. Az alternatív szobában ott lehet az apuka a vajúdáskor is. A szülőszoba szerintem nem kicsi: bent van a szülőágy, ctg gép, fürdető-mosdó, szekrények stb. A dokim azt mondta, hogy ha beindul a szülés, felhívják a szülésznők. Így volt. 8 órát vajúdtam,sokszor benézett, de hagyott amikor kellett. 80 ezer volt a tarifája tavaly. A szülésznő fogadott volt és 20-at kapott. Utána még 5 napig bent voltunk (koraszülött gyerek, súlyvesztés stb.), ketten voltunk egy szobában a gyerekágyas részlegen. ÉS igen, boldog-boldogtalan nem jöhet be látogatni, de ki lehet bírni. Több kórházban is így van.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.15. 00:36:27

@Pico:

Az EBF, amíg volt, csak az OEP-es intézményeket szívatta.

Szerencsére egy magánintézménybe be sem léphettek.

Mária néni 2010.07.15. 12:24:49

Az őssejt levétel parasztvakítás. Leveszik, aztán mit csinálnak vele? Ugyanis nemcsak használhatatlan, de tilos is bármiféle felhasználás:-)

Dr.laikus PhD 2010.07.15. 12:52:57

@Mária néni:

Köldökvér levétel...

Nem kell félre informálni, megint marhaságot írsz.

Mária néni 2010.07.16. 14:44:38

@Dr.laikus PhD:
Nekem csörögsz, papírzacskó?
Említs 1 civilizált országot, ahol legális az őssejt-kezelés. Ha sikerült, akkor visszatérünk a témára, addig meg leülhetsz, 1-es!

semmikonkrét 2010.07.18. 15:57:15

én a SOTE I. klinikán szültem néhány hete, engem teljesen tönkretettek, megbetegítettek, megaláztak, a pénzelt orvosom nem törődött az egészségemmel egy percig sem...
de a csecsemősök a világ legrendesebb emberei, akik huszadszorra is elmondtak mindent, és nem sértődtek meg, kedvesek voltak velem és a kisfiammal is (ingyen)
(bár az igaz, hogy én is normálisan viselkedtem velük).

Mária néni 2010.07.18. 16:04:37

@semmikonkrét:
Aki a SOTE I Női klinikájára beteszi a lábát, az ne számítson semmi jóra. Felvételi kritérium, hogy valaki szemétláda legyen.
Terhesgondozás alatt, vagy UH-n feltűnhetett volna, hogy milyen ott az atitűd...

Mária néni 2010.07.18. 16:12:59

Nem árt tudni, hogy a klinikákon legalább négyszer annyi orvos jut ugyanannyi betegre, mint egy normális közkórházban. Ebből következik, hogy a fiatalok csak elvétve tudnak műtéthez, vagy szüléshez jutni. A fiatalok úgy mennek (és leteszik) szakvizsgára, hogy az előírt műtétszámot ill. szülést távolról sem teljesítik, csak a papírokkal csalnak. Van olyan, aki 4-5 éva alatt 2-3 kisműtéttel és 8 szülésvezetéssel lesz szakorvos!!!
na, aztán ezek vállalnak privát beteget. Olyan manuális gyakorlattal és készséggel, mint egy kazánkvács. Ha elgurul néhány vörösvértest, hisztérikus pánikba esnek, meg amúgy se mernek semmit se csinálni.
Aki ezek kezére adja magát, az nem józan.

pakesz (törölt) 2010.07.20. 00:28:40

"A doktornő közölte velem, hogy ő csak a vajúdás végére jön be, a tolófájásokra, és 250 ezret kér. A szülésznő pedig 50 ezret. "

en ezt nem hiszem el!!!
elit orvosok rendes helyen(MAV korhaz) 100e folott nem kernek, amit irsz ket lehetoseg van:
a., fizetett bertollnok vagy
b., latszik rajtad hogy kocsog ujgazdag vagy es egy csomoszor jatszottad ott az agyad hogy apuci akkor jojjon be nem gond, hogy plusz 30e...

negyed milla az olyan oltari nagy penz, hogy el nem tudom kepzelni!!!
ja es a MAV korhazban az egyik főorvosrol volt szo...

SheilaStone 2010.07.21. 13:28:53

Én is a Telki Kórházban szültem és csak pozitív dolgokat tudok róla mesélni, pedig aztán nem volt könnyű.

A mellem folyamatosn begyulladt, a kislányom hasfájós volt és még a császárom is nehezebben gyógyult másoknál. Nem voltam túl vidám és jókedvű és a fáradtság és az idegesség beszélt belőlem is folyamatosan, ettől függetlenül a kórház személyzete mindig kedves volt velem és igyekezett segíteni bármiben, amiben csak tudtak. Nem akarom kétségbe vonni a hölgy beszámolóját feljebb, de azt gondolom, hogy ha más kórházban szült volna sem biztos, hogy "kedvesebben" bántak volna vele, hiszen magamról tudom, hogy az ápolóknak mennyi mindent kell(ett) lenyelniük egy nyűgös, fáradt és ideges első gyermekes anyukától. Javasolnám a hölgynek, hogy csak egy napra bújjon egy olyan csecsemős nővér bőrébe, akinek műszakjában van legalább egy ilyen anyuka, mint amilyen én voltam. Szerintem ő 10 perc után szaladna haza, nem hogy még kedves és udvarias legyen.

Mindenesetre még nem "hallottuk" a másik oldalt, úgyhogy én a kórházat nem ítélném el egészen addig, amí nem nyilatkoznak legalább egy sort az ügyről.

Mivel most várom a második gyermekem és szintén a Telki Kórházban tervezek szűlni, ezért írtam nekik egy e-mailt, hogy szeretném, ha hozzáfűznék az ő véleményüket ehhez a levélhez. Kiváncsian várom a válaszukat, ha engedik, hogy publikus legyen, be fogom ide másolni.

Mali42 2010.07.23. 20:29:39

@SheilaStone:
Ne haragudj Shelia,de bűzlik a kommented.Bocsi a kifejezésért...
Ha te már szültél a Telkiben,minek kérdezed meg őket?Hiszen te már előzőleg láttál mindent.
A másik dolog,nyilván a kismama nem fordult volna a praxishoz ha kapott volna kielégítő magyarázatot.Valami olyasmit írt,hogy kapott egy sablonlevelet,ami ugye a szokásos procedúra.
Mégis mit vársz tőlük,nyilván nem fogják nekeg megírni: Ne hozza ide a pénzét mert bunkók a csecsemősök:)
Nem dolgozol te véltetlenül ott::)

SheilaStone 2010.07.31. 19:21:35

Nem haraxom :), de nem dolgozom a kórházban.

Mint írtam, én is ott szültem és tervezek újra ott szűlni. Pontosan ezért is küldtem el azt a mailt nekik, de nem érkezett válasz. A kislányomat 3 éve szültem, azóta sok minden megváltozhatott, többek között ezért is tartanám korrekt viselkedésnek a kórháztól, ha némi magyarázattal szolgálnának. Mindjárt írok is nekik egy újabb mailt, elvégre eltelt egy hét, elég türelmesen vártam a válaszukat...

Én írtam a levelet 2010.08.04. 17:47:43

@SheilaStone: Szia,
Én írtam a fenti cikket,átruccantam megnézni a hozzászólásokat,meg vagyok elégedve a mennyiséggel:)
Én csak arra kérlek:
1.Nézzél másutt is körbe (Róbert Károly krt stb.)
2.Ha gondolod,elküldhetem neked a kórháztól kapott választ.
3.Nem állt szándékomban nagy ügyet csinálni az egészből,de felháborított,hogy ennyire semmibe vettek,összesen 1,25 milliót hagytunk náluk,azt hiszem abban egyetértesz velem,hogy erre baromi sok lové.Namármost én azért mentem oda,hogy jobb legyen a bánásmód mint a közkórházban,egy magán kórházban született babák száma messze alulmarad a közkórházitól(az egyik szülésznő mondta a Telkiben hogy napi egy az átlag)ezért elég vicces,hogy bújjak a csecsemősök helyébe,bocs....de ők ezt a HIVATÁST választották,én erről nem tehetek,hogy ha ott valamelyikük flusztrált.Akkor válasszon más szakmát.
Kívánom,hogy megtaláld a neked megfelelő helyet,hátha változtatnak a hozzáállásukon,mindenesetre nekem csalódás volt hogy mégcsak nem is kezelték rendesen a panaszomat.
Elég lett volna annyi:Kedves Anyuka,
Mivel nem volt maximálisan elégedett arra gondoltunk,hogy a következő vizsgálatot ingyen elvégezzük kisfián,vagy mit tudom én...?
szóval hajrá és ha kell valami írjál emailem:rabita5@freemail.hu

SheilaStone 2010.08.07. 18:27:37

Szia!
Írtam Neked levelet, átküldtem, amit válaszoltak nekem a kórházból.
A kórháztól nagy vonalakban azt a választ kaptam, hogy éventek kb. 300 anyuka szül a Telki kórházban, nagyrészt mindeki elégedett velük. Folyamatosan kérik a visszajelzéseket, ezért nem értik, hogy Te a panaszaidatt miért 3 hónappal a kórház elhagyása után jelentetted, miért nem már rögtön az osztályon a vezető főnővérnek, vagy a kezelő orvosodnak.
Azt is írták, hogy minden panaszt kivizsgálnak, ennek megvan a kötelező menete, mint ahogy minden más kórházi intézményben is. Az sokban nehezítette az eljárást, hogy a panasz ennyivel később érkezett be az intézményükbe.
A Telki kórház nem nonprofit intézmény, mindennek megvan az ára, de aki őket választja, annak ezzel tisztában kell lennie. Nekem nincsenek olyan elvárásaim velük szemben, hogy bármit is ingyen adjanak, hiszen ez egy magánkórház. De gondolom, mielőtt bevállaltad őket, előtte Te is tisztában voltál a várható költségekkel.
Ja, még a marketinges azt kérdezte tőlem, hogy tudom-e, hogy Te/Ti azóta is a kórház ügyfelei vagytok. Hát én meglepődtem rajta, azt gondoltam, hogy ha ennyire rosszak a tapasztalataid a kórházzal kapcsolatban, akkor nem mész még Telki közelébe sem :).
Én továbbra is csak azt tudom, mondani, hogy én meg voltam velük elégedve és nem tudok róluk semmi rosszat mondani, sajnálom, hogy Neked rosszak a tapasztalataid.

Én írtam a levelet 2010.08.30. 13:11:20

@SheilaStone: Szia,
Amint írtam és nekik is többször elmondtam,a kisfiam sokáig beteg volt,ezért nézd el nekem hogy nem az volt az elsőszámú prioritásom,hogy velünk foglalkozzak.
Nekik meg 1 hónapig tartott válaszolni.Én a kórháznak a panaszom óta nem vagyok ügyfele,ha ezt állítják,HAZUDNAK.
Ebből is láthatod,ha jól tudom betegekről egyébként sem lehet információt kiadni,ezt ott náluk így kezelik.
a költségekkel nem volt gondom,csak nem kaptam érte minőségi szolgáltatást,ennyi a bajom...
Minden jót neked és sok örömet a babádhoz.
szeretettel üdvözöllek
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása