Az orvoslátogatók keze van a dologban

2010.06.08. 06:00

Kedves blog!

Azért említem ezt a pár hónapja történt esetet, mert egyre többször látom álláshirdetésekben, hogy orvoslátogatókat keresnek (gyanítom gyógyszercégek), és összefüggésbe hoztam az esetemmel.

24 éves lány vagyok, két éve szedek Mercilon fogamzásgátlót, három havi adagokban kapom a recepteket a nőgyógyászomtól. Természetesen, mielőtt felírta volna szokásos vérkép, vizsgálatok, utólag érdeklődés: nem volt semmi probléma, mellékhatás, nagyon jól viseli a szervezetem, meg persze a szokásos vizsgálatok is évente, vagy ha bármi nőgyógyászati panaszom van.

Egyik alkalommal, mikor a következő receptért mentem, az orvosom helyett a szokásos helyettese rendelt, akinél korábban nem jártam még. Gondoltam, mivel csak a recept kell, és az asszisztensnő is tudja, hogy nem most esedékes a következő vizsgálat, nem jövök vissza jövő héten. Ennek ellenére roppant meglepett a doktor úr, felháborodni nem is volt időm, annyira megdöbbentem. Bementem, köszönés, miért jöttem, következő fogamzásgátló receptért. Ekkor még a nevemet sem tudta az orvos, az asszisztensnő akkor keresett ki a számítógépén.

Ennek ellenére azonnal rákérdezett a helyettes, hogy itt egy másik tabletta, miért nem szedem azt, hiszen látja, hogy pattanásos a homlokom, és különben is csak párszáz forinttal drágább. Anélkül, hogy bármiféle előzményt tudott volna rólam, pl ki vagyok, mióta szedem a mercilont, voltak-e panaszaim, bármi. Mindezt helyettesítésben, úgy, hogy nem is az orvosom. Öt percet ha bent voltam nála, de több körben kellett ismételnem, hogy nem-nem-nem, ha gondom lesz, akkor azt a saját orvosommal fogom megtárgyalni.

Nem ért különösebb trauma, de azóta nagyon figyelek, hogy még véletlenül se kerüljek hozzá egy rendelésen.

Üdv,Eszter

 

Szerintem max. annyi kifogásolható az orvos viselkedésében, ha feltűnően "tukmálta" az új tablettát a betegre. Egyébként szerintem OK, hogy más szert javasol (kár hogy nem tudjuk, mi a neve/hatóanyaga).

Annál is inkább, mert a Wikipedián és Pharmindexen is néztem, a Mercilonnak kb 2x akkora az esélye, hogy súlyos betegséget (vénás elzáródás lábszárban, agyban stb) okozzon, mint az újabb gyógyszereknek. Persze az is igaz, hogy a kockázatot Mercilonnál 40/100.000 gyógyszerszedőre írják, tehát ez ritka szövődmény. (Fogamzásgátlót nem szedő nők kockázata 5/100.000, tehát a Mercilon és hasonlók 8-szorosára növelik a kockázatot). Mondjuk én a szóban forgó készítmény ellen be vagyok oltva, miután egy év alatt 3 olyan betegünk halt meg, akik szedték.

Az orvoslátogatókkal szerintem csak a baj van (sose jönnek jókor), úgyhogy mivel a blog közönsége is láthatóan utálja őket, javaslom nyújtsunk be népszavazási kezdeményezést, hogy a gyógyszerlátogatókat küldjék el Kamcsatkára, és az általuk prezentált (részben részrehajló, de tapasztalatom szerint döntően pontos) információkat más módon szerezzük be. Pl. minden évben 1 hét kötelező tanfolyam, megfelelő szakmai színvonalon, úgy, hogy ennek a költségeit azok az adófizetők viselik, akiket (szerintem részben jogosan) felháborít a gyógyszerlátogatók tevékenysége.

Dr.Morcz
 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemesekErnyo 2010.06.08. 07:19:08

A fogamzásgátlók más elv szerint vesznek részt a piaci versenyben, mint a TB-támogatott egyéb szerek. Bizonyos patikák recept nélkül is kiadják, innen nézve okafogyott az orvoslátogatók erőltetése.

2010.06.08. 08:28:38

Tehát megkapta a kért gyógyszert vita nélkül. Mi a probléma?

Káin 2010.06.08. 08:54:53

@NemesekErnyo: Micsoda?NA erről még nem is hallottam...Ez komoly?

Káin 2010.06.08. 08:56:23

Mellesleg első olvasatra nekem is az orvoslátogatók ugrottak be.

Cicmaláj 2010.06.08. 08:58:58

@Turchi: Hogyhogy mi a gond?Te szereted, ha győzködnek, hogy a jól bevált bogyód helyett szedj másikat?

Káin 2010.06.08. 09:00:31

@Cicmaláj: Erről van szó. Amúgy Dr.Morcz remélem ma is jön és elmondja, ő hogy látja a helyzetet.

kendike 2010.06.08. 09:02:24

Én is ezt a gyógyszert szedem és meg vagyok vele elégedve. JA és magánrendelőbe járok felíratni.

Despota 2010.06.08. 09:04:26

@Káin: Én is remélem, amennyiben így lesz, akkor természetesen csatlom a véleményét a poszthoz.

Káin 2010.06.08. 09:08:39

@NemesekErnyo: Megkérdeztem a barátnőmet és neki csak vizsgálat után írja fel a doki.

Molina · http://bulvarfika.blog.hu/ 2010.06.08. 09:15:43

Az orvos jót akart, látta a pattanásos bőrt és van antibébi tabletta amelyik megoldja ezt a problémát, nem értem miért kell rögtön rosszat feltételezni az orvosról, aki ilyen szemellenzős az maradjon csak pattanásos.;)

Bert Sels 2010.06.08. 09:22:39

Sajnos ez nagyon jellemző dolog

Csalamádé 2010.06.08. 09:28:06

Sok hasonlót hallani, de most nem vagyok benne biztos, hogy nem jóindulatból ajánlott mást az orvos.

Csalamádé 2010.06.08. 09:28:39

Sok hasonlót hallani, de most nem vagyok benne biztos, hogy nem jóindulatból ajánlott mást az orvos.

Csalamádé 2010.06.08. 09:29:13

Sok hasonlót hallani, de most nem vagyok benne biztos, hogy nem jóindulatból ajánlott mást az orvos.

Csalamádé 2010.06.08. 09:29:43

Sok hasonlót hallani, de most nem vagyok benne biztos, hogy nem jóindulatból ajánlott mást az orvos.

Káin 2010.06.08. 09:30:21

@Csalamádé: Megőrültél, elsőre is értjük :P:

Despota 2010.06.08. 09:44:22

@Káin: majd ha nem mobilrol netezek, torlom.

sasa 2010.06.08. 09:47:41

Arra nem gondol a kedves kislány, hogy tényleg a pattanásos homloka miatt ajánlott másik gyógyszert a nőgyógyász? Az éppen hogy csak a felnőttkorba lépő kis liba is azt hiszi,hogy joga van fröcsögnie az orvosokra?

dido_ (törölt) 2010.06.08. 09:50:30

Az orvosnak valóban nem így kellett volna tálalnia, az tény.

Másik tény. Régebben én is szedtem azt amit te, meg voltam elégedve vele, nem voltak panaszaim, nem voltak mellékhattások, leszámítva, nekem is voltak pattanásaim. Nekem egy idő után a saját orvosom kérdezte meg, lenne-e kedvem kipróbálni mást, ami szintén korszerű fogamzásgátló, jó és bőrproblémákra is hatásos lehet. Kipróbáltam a másikat, nem bántam meg. Mellékhatásokat nem észleltem, és a pattanások is elmúltak (akkortájt én is 24-25 éves lehettem).
Most már 30+ vagyok, gyógyszer nélkül sincs pattanásom :)

Lehet, hogy orvoslátogató hagyta ott a tablettákat, de a szerencsétlen kommunikáció ellenére, nem hiszem, hogy jelen esetben rosszat akart neked az orvos.
Megsúgom, én a saját orvosomtól kaptam a másik pirulából az első dobozzal ingyen, én örültem neki, hiszen hátha nem jön be, és akkor feleslgesen nem fizetek érte.
De bejött.

Lehet, hogy a helyettesítő orvos stílusa nem volt megfelelő, de bennem felmerül a kérdés. A saját orvosod nem látta korábban, hogy pattanásokkal küszködsz? Miért nem ajánlott más alternatívát, ami bőrproblémásoknak ajánlott?

Gukker 2010.06.08. 09:51:25

Jó lenne tudni, hogy mit ajánlott a régi helyett. Ugyanis az tény, hogy a Mercilon régebbi típusú, egyfázisú fogamzásgátló (20 ug EÖD + 150 ug Dezogesztrel). A modernebb készítményekben kevesebb a hatóanyag (pl. 20 ug EÖD + 75 ug Gesztodén) és kevésbé terheli meg a szervezetet.
(Nem vagyok orvoslátogató:)

Despota 2010.06.08. 09:55:49

@Gukker: persze, persze ;). Amugy koszi az infot, en speciel semmit nem tudok a fogamzasgatlogrol. Szerencsere nem js nekem kell szedni.

2010.06.08. 10:15:58

@Cicmaláj: "Hogyhogy mi a gond?Te szereted, ha győzködnek, hogy a jól bevált bogyód helyett szedj másikat? "

Miért ne? Legfeljebb nem fogadom el. Tényleg nem látok problémát. Nem kiabált vele, nem tagadta meg a régi felírását, győzködte. Azért ez nem egy borzasztó cselekedet.

dido_ (törölt) 2010.06.08. 10:21:04

@dido_:

off.

a "saját orvosomat" írtam kommentemben. Sajnos, azóta nagy távolság választ el, attól az orvostól, ha lehetne egy nőgyógyászról név szerint pozitív dolgokat írni, megérdemelné. Túlnyomó részt rémtörténeteim vannak nőgyógyászokkal kapcsolatosan, de van kivétel is!
Létezik olyan orvos, aki figyel a páciensre, kedves, megértő is. Egyébként ez egy női orvos. Szakmailag biztos egyforma a férfi és női nőgyógyászok tudása, de az én női nőgyőgyászomnálnál lehetett érezni, hogy képben van valójában mit érez a páciens, valahogy bizonyos szempontból jobb volt hozzá járni.
Pontosan tisztában volt vele, hogy mi fáj és mi nem...és empatikus is volt. Nála éreztem egyedül azt, hogy érző emberi lénynek kezel.

De már nagyon-nagyon messze lakunk egymástól :(

aesculap 2010.06.08. 10:21:52

Szóval a történet:

Az orvos észlelte a gyógyszer mellékhatását, ezért egy korszerűbb, mellékhatásmentes készítményt ajánlott.
A páciens, ahhelyett, hogy megköszönte volna, rosszindulatú, alaptalan vádaskodással reagált. Mondhatom, szép dolog!

Straight 2010.06.08. 10:22:42

Tuti nem az orvoslátogatók miatt volt.:) Ha azok miatt lett volna akkor nem a helyettes ajánlgatja az új tablettát. Ahhoz hogy az orvosnak ebből előnye származzon a saját rendelőjében kell felírni azokat sztem mert úgy jobban nyomonkövethető.(a környező patikák megrendelései alapján pl.) Én szerintem bunkóságnak számít más hatáskörébe tartozó betegeket helyettesként össze vissza új szerekre átállítani. A helyes megfogalmazás a következő lett volna:"Hölgyem látom van néhány pattanás a homlokán. Van egy ennél jobb szer ami lehet hogy önnél nem fog pattanásokat okozni kicsit drágább de ha érdekli következő alkalommal említse meg a doktor úrnak biztosan szívesen felírja"

Perillustris 2010.06.08. 10:24:14

Mondjuk ez tisztán orvosetikai-szakmai kérdés, semmi köze az orvoslátogatókhoz.

Inda-Labs 2010.06.08. 10:25:47

A ragyás arcod miatt javasolta a drospirenone tartalmú szert, te...

2010.06.08. 10:27:04

Az eszébe sem jut ennek a ragyás csajnak, h a régi orvosa volt csúnyán megfizetve, és hiába ragyás szedette vele a bogyót, jött egy új orvos, aki kicsit nyitottabb mert még fiatal, és rögtön tudott egy jobb, korszerűbb megoldást!

Nem, az új orvos a fasz, hiszem a régi megszokott, bejáratott a f*szból is jobb! :D

Retardált-e vagy?

Brekkancs 2010.06.08. 10:30:10

Látom már írták páran, de szerintem sem kellett volna ebben feltétlenül rosszindulatot keresni. Valószínűleg a posztolónak akart jót az orvos.

MagyarZizzi (törölt) 2010.06.08. 10:31:32

Én úgy tudtam, az orvosnak az olcsóbb gyógyszert kötelessége javasolni, nem a drágábbat. Mi volt egy a helyettes, gyógyszerügynök?! Szégyellje magát!

epres négercsók 2010.06.08. 10:34:20

Nem hiszitek el, majdnem pont ugyanígy jártam én is nemrég! Helyettesítő doki, megkérdezte, mióta szedem, amit szedek, mondom neki. Kérdezi, ajánlhat-e vmi másikat. Ugyanaz gyártja, ugyanannyiba kerül, mint a másik, csak ennek kisebb a hormontartalma. Mondom, ok, csak vegye figyelembe, hogy milyen okból szedtem pont azt, amit, mondta, hogy ez azt nem befolyásolja, így felírta az újat. Nem volt kedvem vele vitázni, hogy vérvizsgálat, vagy valami? Mert így is soron kívül suvasztottak be, ilyenkor öt percnél többet nem szán rám a doki (meg ilyen esetben másra sem). De persze nem hagyom annyiban, nemsokára megyek a saját dokimhoz, és kérni fogok minden létező vizsgálatot.
Apropó, ha én kérek a dokitól vérvizsgálatot, mert új gyógyszert kaptam, köteles ő annak eleget tenni?

epres négercsók 2010.06.08. 10:35:09

@Káin: Ezt pont te mondod, akivel örökké kitol a blogmotor? :D

Káin 2010.06.08. 10:35:55

@epres négercsók: Na ja, de nem négyszer írom be, max kétszer :). Tudom hol a határ ;).

epres négercsók 2010.06.08. 10:37:05

@Despota: Tipikus férfi-mentalitás. Pedig állítólag nektek is kitaláltak már valami szurit. De én még olyan pasiról nem hallottam, aki hajlandó lett volna átvállalni a zasszonytól a hormonszedés terheit :)

Káin 2010.06.08. 10:42:35

@epres négercsók: Én már valami tablettáról is hallottam, amit nekünk kellene szedni, de ez olyan női cucc, mint a porszívózás :).

epres négercsók 2010.06.08. 10:50:10

@Káin: Szerintem meg nincs olyan, hogy "ez olyan női cucc". A fűnyírás meg férfi dolog, ehhez képest nálunk otthon mindig a "női szakasz" műveli. Tessék porszívózni is, nem fog ártani :P

Káin 2010.06.08. 10:51:22

@epres négercsók: Jól van na :). Amúgy én szívesen megcsinálom (na jó, inkább segítek) a házimunkákat, mosogatásban, főzésben még jó is vagyok, de a porszívózás nem az én terepem.

nyílméregbéka 2010.06.08. 10:53:17

@epres négercsók: ja, tök érdekes, hogy a nőknek való fogamzásgátlót meg a férfiaknak való Viagrát tolják ezerrel... de a _férfiaknak_ való fogitablettát, meg a _nőknek_ való vágyserkentőket valahogy naaagyon hanyagolják a gyógyszergyártók! :-S

Poszthoz. Ebben az esetben a fene tudja, lehet, hogy tényleg jót akart a doki. Én óvatos vagyok a gyógyszerváltással, amióta az allergológusom egyszer a Claritine helyett (amit akkor 5 éve szedtem) azt javasolta, hogy most próbáljunk ki egy másikat (talán a Telfast volt?). OK. Szedtem, az allergiára szuper volt, csak éppen állva elaludtam tőle. Mindig. Olyan álmatag és nehézfejű lettem, hogy egy levelet fél napig írtam. Aztán összehasonlítottam a két gyógyszer hatóanyagait, az egyikben 50 0g Xyz van, a másikban 50 mg Zxy, az allergiára mindkettő jó, csak ÉN az egyiktől bealszom.
Azóta CSAK Claritine-t szedek, igaz, most már vénymentes (eddig miért kellett hozzá vény? újabb eü. rejtély), így nem kell meggyőzni az orvost.

nyílméregbéka 2010.06.08. 10:54:32

bocs, a "0g" is "mg" akart lenni :-D

dido_ (törölt) 2010.06.08. 11:00:19

@MagyarZizzi:

"Én úgy tudtam, az orvosnak az olcsóbb gyógyszert kötelessége javasolni, nem a drágábbat. Mi volt egy a helyettes, gyógyszerügynök?! Szégyellje magát!"

Az orvosnak a páciens problémájának megfelelő gyóygszert kötelessége ajánlani. Van sok jó fogamzásgátló, ellenben nem mindegyik alkalmas emelett bőrproblémák kezelésére.

Másrészről fogamzásgátlók más eset mint egy antibiotikum, aminek ha van is mellékhatása, egy-két hétnél tovább nem szedik. Fogamzásgátló hosszú távon kell szedni, van sokféle, csak adott esetben nem tudja a mellékhatásokat megszokni a páciens. (És ami valakinek bejön, másnak uyganaz a gyóygszer pl. láb/érfájdalmat okoz...stb).

Fogamzásgátlóból azt érdemes ajánlani, ami a páciens problémáját orvosolja és emellé korszerű, lehetőleg kevésbé terhelje a szervezetet, kevesebb hormont tartalmazzon...stb.

Amúgy semmi TB támogatás nincs fogamzásgátlókon...

Én fizettem magasabb öszeget olyanért, amit képes voltam különösebb mellékhatások nélkül hosszú távon szedni-és külön öröm volt, hogy a korábbi bőrproblémáimat is orvosolta a bogyó.

szabidoki 2010.06.08. 11:18:15

@epres négercsók: a férfi fogamzásgátló úgy működik, hogy eset után az ember fia beveszi a tablettát, és megváltozik a vércsoportja :)
Komolyra fordítva a szót, én úgy tudom, hogy még fejlesztés alatt van a cucc, nem lehet kapni.
A posztoló meg ékes példája annak, hogy miért nem érdemes a minimálisan kötelezőnél több erőfeszítést tenni a betegekért...

dido_ (törölt) 2010.06.08. 11:22:10

@epres négercsók:

"így felírta az újat. Nem volt kedvem vele vitázni, hogy vérvizsgálat, vagy valami?"

Mikori volt az ezt megelőző laborod? Nekem, anno csak a legelső gyógyszer felírás előtt kellett labor, utána fél évente kellett labort vinnem. Amikor gyógyszer váltás volt, akkor épp három hónappal voltam túl az előző labor után. Akkor külön nem kellett ezért labor, hisz miért is, ha három hónapja a korábbi gyógyszernél rendben volt májfunkció...stb, (csak az arcom volt ragyás) és az új pirula hatása meg csak későbbi laborban jelenne meg, ha galibát okozna. Ezért ugyanúgy elég volt a szokásos időben vinni a labor papírt, azaz három hónap múlva lett meg a félév. Egyszer elfelejtettem a szokásos féléves labort elvinni gyógyszer iratáshoz, de akkor nem kaptam egyszerre több havi receptet, hanem csak egy havit megelőlegeztek, azzal a feltétellel, hogy amint megvan a labor, menjek és felírják a többit is, anélkül nem.

Szerintem ez teljesen korrekt mód volt.

szabidoki 2010.06.08. 11:23:14

@nyílméregbéka: hát, elvileg a Telfast újabb generációs antiallergikum, mint a Claritine, még kevesebb mellékhatással. Amúgy én sem tudom, miért vonták ki a vényköteles körből, gondolom összejött annyi adat az évek alatt, hogy azt merték mondani, veszélytelen.

EnCIS 2010.06.08. 11:23:32

ugyan miért ne tudná a helyettes orvos, hogy ki vagy meg mi lehet a problémád?
vagy üres a kartonod?

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.08. 12:08:54

Lassan ott tartunk, hogy azt feltételezzük, hogy az orvos azért ajánlotta a teljes kiörlésű kenyeret, mert a malomipar megkereste.Ha ennyi jóindulattal közelednek sokan az orvoshoz, akkor nem kell csodálkozni a fordítottján sem: azért panaszkodik a beteg a derékfájásra, mert táppénzre akar menni( leggyakoribb , nem vagy nem könnyen ellnőrizhető kórság- hiába CT stb.).
Az orvosi izsgálat alapvető része a beteg megtekintése ( bőr színe, turgora, ajak színe, kiütések, sárgaság jelei a szemen, bőrön- pattanások ! stb...
Ha netán szép sárgának látta volna a beteget az orvos mert gallyra ment a mája akkor is automatikusan kellett volna írnia a Beteg rendel- írja a doktor " gyógyszert??? Máskor az a panasz, hogy meg sincs vizsgálva valaki- a megtekintés is vizsgálat.

epres négercsók 2010.06.08. 12:11:41

@dido_: Utoljára úgy általában vérvételen szeptemberben voltam, ha jól emlékszem. Hogy ilyen okból mikor, annak az idejét sem tudom megmondani. Évekkel ezelőtt. Mondjuk egy költözés miatt bő egy éve dokit váltottam, kb annyit kérdezett, hogy mit szedek, felírta oszt annyi. Másik gyógyszerrel/krémmel ugyanez, kérdezte, hogy korábban mi használt a panaszomra, mondom, az X, jó, akkor felírja. Szemrevételezéses vizsgálat ez utóbbinál azért megvolt, de ezen kívül nagyjából csak amit én mondtam.
Nem ragaszkodom felesleges vizsgálatokhoz, de mivel egyéb meglévő betegségre szedett gyógyszerem a betegtájékoztató szerint is módosíthatja a dolgokat (amire MINDIG felhívom az orvos figyelmét), egy vérvétel erejéig hadd terheljem már a TB kasszát...

epres négercsók 2010.06.08. 12:17:25

@EnCIS: Ugyanabban az intézetben a gépen látja az összes doki, nagyjából ezért is mindegy, kihez megy az ember lánya gyógyszert íratni. De amikor elköltözöl mondjuk A-ból B városba, B városban egész konkrétan annyit tudnak rólad, amennyit elmondasz magadról. És általában csak annyit mondasz el magadról, amit megkérdeznek. Az pedig nem sok. Tőlem meg sem kérdezték, hogy szedek-e valami mást, vagy van-e valami más betegségem (holott a betegtájékoztató konkrétan nevesít bizonyos gyógyszereket, amikkel nem szabad, vagy csak felügyelet mellett, stb). Mondjuk én ezt spec magamtól említem mindenhol, de ezen kívül semmit nem tudnak rólam.

Ez kb. olyan, mint amikor bekerültem kölyök-koromban kórházba, az orvos egy flegma bunkó volt, nem is nagyon beszélt velem, kérdezés nulla. Aztán egyszer csak berontott a kórterembe, és szó szerint leüvöltötte a fejem, hogy miért nem mondtam neki, hogy mindkét szülőmnek súlyos gyomorfekélye van?! Talán mert nem kérdezte... Honnan tudná egy laikus beteg (főleg egy gyerek), hogy mi a releváns és mi a lényegtelen információ az egészségi állapotából?

epres négercsók 2010.06.08. 12:21:39

@aversio avagy pacalfagylalt: Erről van egy régi vicc.
Bemegy a Coca-cola képviselője a pápához, és mondja neki, hogy a Miatyánk szövegében a "mindennapi kenyerünket" helyett "mindennapi Coca-colánkat" szerepelhessen már. A pápa persze felháborodik, aztán addig-addig győzködi és emeli az árat a képviselő, amíg a pápa felemeli a telefont, és megkérdezi a titkárát: Meddig is van szerződésünk a kenyérgyárral?
(Remélem senki vallásos érzéseit nem sértettem meg ezzel.)

Banya30 2010.06.08. 13:21:18

@epres négercsók: :D :D:D:D
------------------------
Mi a baj abban, ha a gyógyszereket ügynökök adják el. Valaki elmondaná mi más módját látja a gyógyszerészek/orvosok új szerrel való megismertetésével? Menjenek tanfolyamra? Oda mi alapján engedik be a különböző gyárakat/készítményeket?
Ok, nem kell tukmálni akkor sem az igaz, de jelen esetben szerintem is a pattik miatt ajánlott egy másik bogyót, akár kitől is tudott róla.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.08. 13:43:29

@Káin:

"Én már valami tablettáról is hallottam, amit nekünk kellene szedni, de ez olyan női cucc, mint a porszívózás :). "

Létezik tablettás férfi fogamzásgátló, másnap reggel beveszed, és megváltozik a vércsoportod. ;-DDDDDDDDDD

(ez egy nagyon régi vicc)

Káin 2010.06.08. 13:45:02

@radiologus.hu: A legjobb fogamzásgátló egy pohár víz.

Aktus előtt, vagy után?

Helyette

:D

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.08. 13:50:45

Szerintem max. annyi kifogásolható az orvos viselkedésében, ha feltűnően "tukmálta" az új tablettát a betegre. Egyébként szerintem OK, hogy más szert javasol (kár hogy nem tudjuk, mi a neve/hatóanyaga). Annál is inkább, mert a Wikipedián és Pharmindexen is néztem, a Mercilonnak kb 2x akkora az esélye, hogy súlyos betegséget (vénás elzáródás lábszárban, agyban stb) okozzon, mint az újabb gyógyszereknek. Persze az is igaz, hogy a kockázatot Mercilonnál 40/100.000 gyógyszerszedőre írják, tehát ez ritka szövődmény. (Fogamzásgátlót nem szedő nők kockázata 5/100.000, tehát a Mercilon és hasonlók 8-szorosára növelik a kockázatot). Mondjuk én a szóban forgó készítmény ellen be vagyok oltva, miután egy év alatt 3 olyan betegünk halt meg, akik szedték.
Az orvoslátogatókkal szerintem csak a baj van (sose jönnek jókor), úgyhogy mivel a blog közönsége is láthatóan utálja őket, javaslom nyújtsunk be népszavazási kezdeményezést, hogy a gyógyszerlátogatókat küldjék el Kamcsatkára, és az általuk prezentált (részben részrehajló, de tapasztalatom szerint döntően pontos) információkat más módon szerezzük be. Pl. minden évben 1 hét kötelező tanfolyam, megfelelő szakmai színvonalon, úgy, hogy ennek a költségeit azok az adófizetők viselik, akiket (szerintem részben jogosan) felháborít a gyógyszerlátogatók tevékenysége.

Iridium 2010.06.08. 14:50:36

@Káin: A legjobb fogamzásgátló az aszpirin. 1 tablettát jó erősen kell szorítani a két térd között!
Ez se mai vicc mondjuk :D

Taplopó 2010.06.08. 15:10:21

Tisztelt Praxis Blog!

Kiábrándulásomnak kell hangot adnom, miután újra és újra felhorgadó reménnyel kattintok a blogra, hogy megtaláljam az impresszumban ígérteket: rémtörténetek az egészségügyből"

Ehelyett pattanásos tinilányok lelki zajgásairól esik szó, meg hasonló nagyságrendű lelki történésekről. Maholnap már én is ide fogok írni ha megint kijön egy dudor az államon, és még jól bele is vágok borotválkozásnál (mert nem ám csak a lányok osztályrésze a szenvedés!)

Hol maradnak az igazi rémtörténetek az orvos által megvert, megtaposott betegekről, akik reménykedve emelgetik magasba a kisgyerek zsebpénzén megspórolt hálapénz tekercsekkel tömött buxáikat (ha már praxis legyen buxa) hogy ezen az áron élve szabaduljanak a kórháznak titulált halálgyárakból?

Vagy azt akarja elhitetni rafinált módszerekkel a blog hogy ennyire jó a magyar egészségügy és nem lehet vadabb sztorikat felhajtani?

bakela 2010.06.08. 15:33:03

A'sszem megvan a következő poszt címe:

"Elzavartak a picsába!!!!!!!!!!!!"

Szamúcsás fekasmaci /2010.06.08. 10:34:20 /:
"De persze nem hagyom annyiban, nemsokára megyek a saját dokimhoz, és kérni fogok minden létező vizsgálatot."

Motorpenis 2010.06.08. 16:17:04

@epres négercsók: Egészen pontosan milyen injekcióra gondolsz, férfi fogamzásgátló gyanánt?
Másrészt:nem kötelező egyik nőnek sem szednie, nem kell itt mártírkodnod. Ott az óvszer. Pasi nem akarja? Keresel másikat.

Motorpenis 2010.06.08. 16:19:07

@nyílméregbéka: A Viagra szerinted vágyserkentő? Szerintem nagyon nem az.

A hősiességedre ugyanaz a válaszom, mint epres négercsóknak:ott az óvszer, és akkor megszabadulsz a gyógyszerszedés áldozatától.

Motorpenis 2010.06.08. 16:21:31

@nyílméregbéka: A Claritine hatóanyaga loratadine, míg a Telfast-é fexofenadine, nem ugyanaz se a hatóanyag, se a dózis.

Másnak a fexofenadine jobb.

Motorpenis 2010.06.08. 16:23:34

@Dr. Morcz: Továbbá mondjunk le a Nagy Gonosz Gyógyszergyárak orvoslátogatókon keresztül kórházakba eljuttatott adományairól. Nem kell az. Majd megvesszük kemény forintért emelt fővel, akkor is, ha évente csak 3 hónapot üzemelhet így a kórház.

epres négercsók 2010.06.08. 18:53:35

@Motorpenis: Jaj, miért kell állandóan kiforgatni az ember szavait?
Mártírkodik a fene. Az injekciót hallottam egyszer, hogy létezik már olyan is, hogy férfi fg.
Nem egészen értem, miből szűrted le, hogy a gyógyszer szedése áldozat.
Tudod, le lett írva egy férfi részéről, hogy szerencsére nem neki kell szedni. Én meg leírtam, hogy de, elvileg van rá lehetőség, hogy szedje/kapja, nem tudom közelebbről.
A kommented többi részével pedig nem foglalkozom. Ha megengeded, majd én eldöntöm, hogy mit hogyan alkalmazok, nincs szükségem a tanácsadásnak álcázott észosztásra.

Nem én vagyok, hanem én 2010.06.08. 19:36:10

@epres négercsók: @Káin:
Na, akkor nezzuk a noi es ferfi kulonbseget. Hogy miert van noi fogamzasgatlo? Mert a noi petesejtek erese ciklusos folyamat, idealis arra, hogy egy ponton beavatkozzanak, es leallitsak a folyamatot.
A ferfi himivarsejtek meg folyamatosan termelodnek. Ebbe sokkal nehezebb beavatkozni. Igy teljesen egyertelmu, hogy a konnyebbik folyamattal kezdtek el foglalkozni.

Biztos lesz ferfi fogamzasgatlo is, de nem biztos, hogy szukseg van ra... De ezert meg ne kovezettek! En csak azt mondom, hogy ha van noi fogamzasgatlo, gumiovszer, meg pesszarium, meg ilyen zsele, meg olyan spiral, stb... akkor a cel, a fogamzasgatlas minden korosztalyban, gyakorlatilag Magyarorszagon minden vagyoni helyzet mellett elerheto! Most nem Afrikarol van szo, ahol nem fogamzasgatlasi cellal, de ovszert kellene osztani szazezrevel, hogy ne terjedjen a HIV (es a ferfi fogamzasgatlo sem oldana meg a HIV problemat)... Szoval a fogamzasgatlas egy sikeresen teljesitett kuldetes. Ezert, szerintem, a ferfi fogamzasgatloba beleolt penzt lehetne kolteni masra is...

Szoval azt a dolgot kellene latni, hogy kb. 30 eve meg elvetve volt ultrahang az orszagban, ma meg mar szamos korkepet a hattereben huzodo genetikai elteresre specifikus terapival kezelnek... A minap olvastam, hogy fejlesztettek gyogyszert az ebolara (4 kezelt rhesus majombol mindegyik eletben maradt), kb. 10 evet josolok meg a HIV-nek (csak ott az a baj, hogy folyamatosan mutalodik a virus), aztan ott is meg lesz a vakcina...
Semmi sem tokeletes, es nem is lesz, de halad a dolog...

nyílméregbéka 2010.06.08. 19:38:13

@Motorpenis: igen, azóta utánanéztem az allergiagyógyszerek hatóanyagainak.
Fogamzásgátlót pedig már nem szedek, amióta visszereim kezdtek lenni, és a tablettától fájt a lábam. Egen, marad az óvszer; ha a pasi nem hajlandó rá, félredobom és fogok egy másikat. Kérdezzük azért körbe a magyar nőket, hánynak a férfipartnere hajlandó MINDEN aktushoz gumit húzni, mert az átlagos pasik többnyire közlik, hogy "Haggyad, anyukám, a koton az olyan, mint zokniban lábat mosni!", és szedje csak az asszony a "bogyót", tökmindegy, milyen baja lesz tőle később.
Vagy most ezzel újdonságot mondtam?

Nem én vagyok, hanem én 2010.06.08. 19:50:23

@Perillustris: @epres négercsók: Es ez meg tok igy van. A no kipisili a fogamzagatlo egy reszet, ami a tisztitasok soran nem kerul ki a vizbol es visszajut az ivovizbe, igy vegsosoron a ferfiak is fogyasztjak. Ez pedig azert baj, mert lassan eljutunk oda, hogy ez is oka lesz a meddosegnek... Regen 1 herevel is lehetett nemzeni, ma ez mar eselytelen, tobbek kozott az elobb elmondottak miatt is (nem csak a csonadrag okoz gondot)... :)

adamantium 2010.06.08. 20:17:38

nem teljesen értem, hogyan jönnek itt képbe a gyógyszerügynökök? elvégre az orvos egy újabb, modernebb valószínűleg jobb és kevesebb a mellékhatása, tehát a betegnek jót akart, neki ez nem kellett, hát úgy kell neki. egyébként én ha egy gyógyszerről nem vagyok meggyőződve, hogy jó akkor nem írom fel, tőlem fejre is állhat a beteg akkor se írom fel. be is perelhet miatta, egyébként veszteni fog mert csak életmentést nem utasíthatok vissza, a krónikus gyógyszer felírása - fogamzásgátlás - meg nem az. tehát örüljön egyáltalán a kedves kollegina, hogy nem mondta azt az orvos, hogy "keressen magának valami hülyét aki ezt a gyógyszert felírja magának mert én nem fogom, viszlát"

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.08. 21:23:39

@nyílméregbéka: Vannak olyan betegeim, akiknek a betegségük miatt nagyon kockázatos lenne a fogalmazásgátló, és én meg is mondom nekik. A legtöbb nő elfogadja, de ha az általad vázoltak miatt nem, akkor vagyok olyan genya, hogy hozzátegyem: ha a pasi ennyire nem hajlandó figyelni az ő egészségére, akkor tegye fel magának a kérdést, vajon mennyire szereti őt az a pasi...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.08. 21:24:58

@adamantium: A gyógyszerügynök gondolom úgy jött ide, hogy az fizette le az orvost a posztíró jól differenciált véleménye szerint.

adamantium 2010.06.08. 21:33:41

@Dr. Morcz: én a fogamzásgátlókért esetlegesen ígért részesedéseket nem ismerem, de amiket én felírok és sikerül kb havi egy millió értékben gyógyszert felírjak azért max évente egy-két hazai kongresszusra ha befizetnek, minden híreszteléssel ellentétben nemhogy tahiföldi, de egyáltalán külföldi kongresszusra nem visznek el gyógyszerügynökök

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.08. 21:35:38

@adamantium: OK, ezt én is tudom/tapasztalom, amit írtam, az irónia akart lenni.

Inda-Labs 2010.06.08. 21:45:47

Re: szabidoki 2010.06.08. 11:18:15
A posztoló meg ékes példája annak, hogy miért nem érdemes a minimálisan kötelezőnél több erőfeszítést tenni a betegekért...

Sajnos, igazad van.....

TamásD 2010.06.08. 21:46:41

@adamantium: Lennél gasztroenterológus PPI-okkal, vagy pszichiáter... :)

adamantium 2010.06.08. 21:48:15

@TamásD: há de nem vagyok :) én főleg fájdalomcsillapítókat, antibiotikumokat, segédeszközöket és LMWH-t írok fel, ezekben azért nincs akkora pénz

TamásD 2010.06.08. 21:50:08

@adamantium: Pedig igazán ránk bízhatnák az intézeti eszköz és műszerbeszerzést. Egyből mennék világkörüli útra:)

adamantium 2010.06.08. 21:53:49

@TamásD: ne félj van aki megy helyettünk :D

aesculap 2010.06.08. 22:01:50

@TamásD:

A gasztroenterológust már nem viszik sehová, mióta a PPI-re megszüntették a szakorvosi javaslatra járó kiemelt támogatást. Kb 1 éve ugyanolyan feltétellel írhatja a belgyógyász és a háziorvos, mint a GE-us.

TamásD 2010.06.08. 22:09:26

@aesculap: Basszus, lehet, hogy az asszony átver, amikor feszt is azt mondja, hogy kongresszusra megy... Ha nem is annyi mint régen, a legtöbb beteg - legalábbis itt az egyetemen - csak a GI tanszékre megy ezekkel a bajokkal, vagy akár csak receptért.

adamantium 2010.06.08. 22:14:12

nagy pénz olyan gyógyszerekben van amiknek van alternatívájuk, kb ugyanolyan erősséggel, ugyanolyan árban, és hosszú távon kell szedni őket, nem beszélve arról, hogy drágák is kell legyenek. egy doboz fájdalomcsillapítóért ami 500 forint és valószínűleg nem kell belőle többet felírjál azért nem is motivál a gyártó. azokért a gyógyszerekért amiknek nincs alternatívájuk meg megint nem motiválnak mert hát úgy is azt írod fel

TamásD 2010.06.08. 22:18:51

@adamantium: Szerintem ugorjunk, különben ebből is poszt lesz, hogy azok a szemét korrupt orvosok...

NemesekErnyo 2010.06.08. 22:22:47

@Káin: Potencianövelőt is simán vehetsz, pedig az akár "életbe vágó" lehet, azaz nem veszélytelen.

adamantium 2010.06.08. 22:26:59

@TamásD: az is olyan mondvacsinált probléma, van ismerősöm akinek van üzlete, a gyártótól ha bizonyos mennyiséget rendel akkor ingyen kap ezt azt: poharakat, hűtőszekrényt, számítógépet, csak okosan kell rendelni (és hát igen nagy mennyiségben ami kockázatos mert áll benne a pénz) akkor szinte berendezheted az üzletet. ha elég monopolhelyzetben vagy mondjuk egy faluban akkor ugyancsak befolyásolod a helyi szokásokat, csak augmentin helyett nem aktilt nyomsz a népre hanem pepsi helyett coca colát (hiába akar inni a nép pepsit mert az abban a faluban esetleg nincs), csak hát más a megítélése mert nem orvosok csinálják

NemesekErnyo 2010.06.08. 22:27:38

@Inda-Labs: Ha fajsúlyosabb gyógyszer aspektusából néznénk, néhányan inkább meghalnának, akkor sem engednek cserélni.
Van ilyen. Nyilatkozat aláír, osz't csók :)

NemesekErnyo 2010.06.08. 22:31:32

@adamantium: LMWH-t eü. emelt, vagy általánosra, pl. egy baleset esetén?

NemesekErnyo 2010.06.08. 22:34:34

@Perillustris: Igen, ez valós probléma: a fogamzásgátlók közvetve a talajba kerülnek, onnan pedig vissza mindenki asztalára :) Lehet, hogy nem véletlen a rengeteg tápos, nyeszlett ember, nőies srác, gorilla csaj.

adamantium 2010.06.08. 22:34:49

@NemesekErnyo: Z2980 eü emelt (vagy eü tér.köt a régi rendszerben), általánosra nem írom soha, esetleg teljes árra külföldieknek

Inda-Labs 2010.06.08. 22:35:12

Re: NemesekErnyo 2010.06.08. 22:27:38
Van ilyen ez tény.
A legrosszabb, ha be sem szedi (és még büszke is rá), pedig támogatja a többi földlakó; majd kap egy stroke-ot és néz ki a fejéből...

NemesekErnyo 2010.06.08. 22:38:50

@adamantium: Köszi, tehát tartós anticoag. bno-val. Nem voltam biztos benne, hogy az S-es traumással is mehet-e.

adamantium 2010.06.08. 22:42:30

@NemesekErnyo: avval már nem mehet asszem 3 éve, S-es kóddal csak általánosra írhatod fel

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.08. 23:26:35

@adamantium: Ezt lájkolom, ahogy itt megbeszélitek az életet...

NemesekErnyo 2010.06.09. 12:13:01

@Dr. Morcz: Ez tényleg érdekelt, minden gúnyos hátsó szándék nélkül, bocs, ha nem kellett volna ide.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.09. 23:44:56

@NemesekErnyo: Félreértesz, nekem tényleg tetszik, és segített is a felíráshoz. Csak viccesnek tartottam, hogy ilyenek is kinőnek egy orvosgyalázónak indult (de azóta töretlenül fejlődő) blogból.

kihanemén 2010.06.11. 22:55:24

@epres négercsók: "Nem volt kedvem vele vitázni, hogy vérvizsgálat, vagy valami?"

basszus. jobb is h nem vitáztál. vérvizsgálat a leinden mutáció miatt van. az meg vagy van, vagy nincs.
ha az egyik félét szedhetted, szedheted a másikat is. abból h milyet szedtél addig látja h milyen másik lehet jó neked. ennyi. ajánlott valamit, ami lehet h eggyel modernebb.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása