Anyáznak, fenyegetnek a betegek

2010.06.01. 06:00

Kedves kommentelők, hadd osszam meg veletek búmat-bajomat. Történetesen ügyeletes vagyok éppen, ma reggel 7-től holnap reggelig egy városi ügyeleten. Ma 7 helyen jártam eddig az ügyeleti gépkocsival, ebből a 7-ből 5 30 éven aluli felnőtt, életerős ember. 2 csupán lázas, más baja nincs. 2 "ideges"mert családi veszekedés volt, ehhez kellett annyira az orvos-követelték, hogy menjünk ki.

Mindenki 2 km-en belül, persze hogy nem tudnak bejönni...A maradék 2 betegnek a feje fájt, természetesen ők sem tudtak befáradni az ambulanciára, ahova 20 másik embertársuk- köztük 2 infarktusos beteg- erre képesek voltak (bár azokhoz szíves örömest pattanok, ha hívtak volna)..Az egyik kedves kihívós paciens nem volt hajlandó megkötni a bazi nagy németjuhászt, és még ő volt felháborodva, hogy korlátozni akarom az állat szabadságát, mert az nincs hozzászokva, hogy megkössék...Már 3x harapott meg kutya az elmúlt 2 évben...

Majdnem minden ügyeletben akad ilyen kedves beteg. Eddig ez volt a mai termés. Ma épp nem ordítoztak velem, bár a múltkor 3x is kaptam a pofámba pár köcsög-bunkó-paraszt stb. jelzőt, mert, bár udvariasan próbáltam elmagyarázni a beteg hozzátartozóinak, hogy mért csak fél óra múlva tudtam megérkezni a 20 éves kisfiához; aki borzasztó rosszul van, mert 2x hányt és ment 2x a hasa, és még a hideg is rázza..azért, mert épp egy 220-as vérnyomást láttam el. Ezt kurvára leszarták.

Hangsúlyozom, a betegek 5-10 százaléka ilyen maximum, ám nap mint nap ehhez hasonló atrocitásokkal megbirkózni nem könnyű. Nem tartom magam udvariatlan embernek, a helyesírásomért bocsi, most volt egy szabad félórám, és átfutottam a kommenteket.

Szépen kérnék mindenkit ez úton is, ne rajtunk, normális orvosokon akarja habzó szájjal követelni az igazát pár bunkó miatt (akinek még attól lehet igaza bizonyos szitukban attól hogy bunkó), mert nekem nem a felkeléssel van tele a hócipőm, hanem azzal, hogy a kedves betegek nagyobbik része azért jár a sürgősségi ellátóhelyekre, mert azt reméli, ott keveset kell várni, vagy majd ot rendezik a családi problémáit- és amikor ezt amikor ezt nem kepja meg, elkezd követelőzni.

Bár szép szóval általában ezt megoldom, van, akivel nem lehet tárgyalni. Na ezért kéne átgondolni a lakosságnak, hogy meddig feszíti a húrt. A végén nem a normális orvosok fognak maradni, egyszer hamarosan betelik nekem is a pohár-úgy vettem észre, a betegek többsége szeret hozzám jönni, ezért merem magam példának említeni- és majd marad az inkompetens alkoholista kolléga-azzal majd lehet vitatkozni, kioktatni, meg költögetni a családi veszekedés miatt-az aztán nagyívben szarni fog mindenbe.

Bocs, nem fogom megvárni, hogy még egyszer megharapjon a kutya, vagy megfenyegessen még 10 kopasz tulok, hogyha nem élesztjük újra az egyébként órák óta láthatóan halott anyját, akkor mi is megyünk a sofőrömmel utána a temetőbe... Tudom hogy ez az olvasók egy részét máris felháboritja-de ettől még ez a helyzet... Akinek nem inge ne vegye magára.

Nekem nem a pénzzel van bajom, sokat dolgozom, eleget keresek, a betegeim is "hálásak". De többet ér az ép elmém, minthogy nap mint nap ennek tegyem ki magam.. Egyébként ezúton közölném, hogy amit én kapok, az lófasz ahhoz képest, amennyi atrocitást ma Magyarországon egy közrendőrt szokott érni..na ezen is el kéne egy kicsit gondolkodni.

Mindenkinek kellemes hétvégét és jó egészséget.

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brekkancs 2010.06.01. 16:25:27

Biztos sokan hívják ezért az ügyeletet, de olyan is előfordul, hogy komoly esethez nem mennek ki, pedig indokolt volna.

Frick László Emlékzenekar 2010.06.01. 16:27:45

DFoktor úr, most mér nem lehetett megírni azt, mi van akkor, ha egy hűűllye rendőrnek annyi esze van, hogy megállít egy piros Fabiát, aminek pedig az ódalán messze viréjt a Maxim férfimagazin hirdetése, oszt aztán húzhatja a nyakát a "Rasszizmus van, híjjom a zombuccmantot!" (Ui fagyi megkülönböztetés az, hogy kérte a jogosítványt és a személyi igazolványt )

Káin 2010.06.01. 16:28:12

@Frick László Emlékzenekar: Mivan???:DNa ezt most újraolvasom, hátha meg is értem.

Káin 2010.06.01. 16:31:47

@Káin: Így sem lettem okosabb..

Borcsika 2010.06.01. 16:32:46

A múltkor az egyik budapesti súlyponti kórház hétvégi fül-orr-gégészeti ügyeletén ültem, vasárnap délelőtt. Nem azért mentem vasárnap, mert az orvosokat akartam volna szivatni, hanem, mert egy hete már a szakrendelőbe jártam fülészeti kezelésre, és hétvégén is szükségem volt efféle gondokodásra.
Szóval, üldögélünk, előttem volt még egy 50 körüli pacák, behívták, majd a dokinő a pasival együtt kijött, és elviharzott (még kb. 4 en vártak rajtam kívül). Dokinéni kb egy óra múlva vissza, látszik rajta, hogy tele van a hócipő, de nagyon kedvesen szól, hogy jöjjön a következő (asszisztense nem volt). Erre az egyik nő elkezd üvöltözni, hogy hogy képzeli, hogy csak így elrohan, se szó, se beszéd, neki fáj a füle, és AZONNAL lássák őt el. Mi lehetett olyan fontos, ami miatt ott hagyott minket. És ekkor elszakadt a doktornőnél a cérna, és közölte vele, hogyha tényleg érdekli, elmondja, hogy a szülészetre ment életet menteni, mert az egyik újszülöttön kellett gégemetszést végeznie. De a fülfájós banya még tovább idegesítette szegényt, és a doki tehetetlenségében elzavarta a nőt. Az meg még fenyegetőzött, hogy feljelenti. Nem értem az embereket.

A másik eset a barátnőmmel esett meg, terhes volt, és kijáró ügyeletes. 20 éves fiúhoz hívták 2 utcával odébb, hogy lázas. Kimentek, és kiderült, hogy a "gyerek" 2 napja lázas, és hány, amit be is mutatott, akkor döntött úgy, hogy szülésig már nem dolgozik.

SiKom 2010.06.01. 16:39:26

Szép a poszt, de pl. itt Budapesten a a szokás, hogy 2-4 ezret kötelező csúsztatni zsebbe az ügyeletes orvosnak, ha kijön. Még így is 1-1.5 óra alatt ér ki.

Lehet nem csúsztatni is, de akkor legközelebb nem fog kijönni.

Káin 2010.06.01. 16:40:35

@Borcsika: Kimentek, és kiderült, hogy a "gyerek" 2 napja lázas, és hány, amit be is mutatott, akkor döntött úgy, hogy szülésig már nem dolgozik.

Bemutatta?Mármint?Lehányta őket?Vagy előttük hányt?

Borcsika 2010.06.01. 16:46:16

@Káin: konkrétan telibe okádta a barátnőmet, tokától bokáig

Csalamádé 2010.06.01. 16:46:51

Aza baj, hogy rengetegen hívják az ügyeletet indokolatlanul, így nem csoda, ha már szkeptikusak egy-egy telefonnál.

Káin 2010.06.01. 16:47:50

@Borcsika: Nem semmi...Mondjuk előfordult már velem is, hogy napszúrás után olyan hirtelen jött k belőlem a cuccos, hogy már nem jutottam el a wc-ig.

Borcsika 2010.06.01. 16:51:32

@Káin: mindenkivel előfordul, és nem is szoktak az orvosok ezen kiakadni, mert ez a szakma ezzel együtt jár, hogy néha lehánynak, lehugyoznak, stb. A barátnőm csak azon akadt fenn, hogyha 2 napja lázas, akkor miért szombat este 11-kor hívják ki őket. Miért nem ment el péntek délelőtt v. du a dokijához. Persze el is mehetett volna, és ennek ellenére jöhetett volna egy vészes hányás, de akkor más a sztori olvasata.

Káin 2010.06.01. 16:54:09

@Borcsika: Nyilván jobban tette volna, egyetértek, bár magam példáján tudom, a huszonévesek feje lágya még nem teljesen nőtt be.

Borcsika 2010.06.01. 16:55:24

A nagybátyám, aki orvos volt, ő sem azon akadt ki, hogy felállítják a vasárnapi ebéd mellől, mert bárki lehet rosszul vasárnap délben, hanem azért dühöngött, ha kiment és közölték, hogy péntek óta lázas a beteg. Miért kellett vasárnap délig várni? És náluk nagyon kacifántos volt a sztori, mert ketten voltak a feleségével egy faluban körzeti orvosok, és egyik héten ő ügyelt, a másikon a felesége, úgyhogy szinte minden vasárnapi ebédbe belerondított valaki.

matkó 2010.06.01. 16:55:33

"Már 3x harapott meg kutya az elmúlt 2 évben" -- orvos vagy b+, ellátod magad...

OftF 2010.06.01. 16:56:44

Hát hülyék mindenhol vannak. A másik oldalról: A sürgősségire bevittük a gyereket, nem volt életveszély, tudtunk is várni, megértjük, nem vagyunk hülyék, lássák el a súlyosakat először, nyilván. De amikor másfél óra múlva (még mindig megértően) odamentünk megkérdezni, hogy a _jelenlegi_ állás szerint hányadikak vagyunk a sorban (a normál besorolású esetek között), akkor felvette a pacák a hivatalos arcát, és mint egy hülyének, elmondta ugyanazt, ami nyolcvan helyre ki van írva, hogy nem érkezési sorrendben történik az ellátás. Mondom neki, én ezt értem, meg rögtön el is olvastam, amint bejöttünk, de nem ez volt a kérdés. Erre elmondja megint. Mondom, legyen szíves, úgy nagyjából, mondjon már valamit, mert akkor már marha régen úton voltunk a gyerekkel egyik helyről a másikra rohangálva, nem evett, nem aludt, csak víz volt nálunk, ha sokan vannak előttünk, hát elszaladok valami kajáért. Erre elmondja megint, hogy nem érkezési sorrendben. Mellette kedves kolléganő szól, hogy negyedikek vagyunk. Köszi, ennyit szerettem volna megtudni, nagyon kedves, és igen, tudom, hogy nem biztos, de ennyire volt szükségünk. Információra. A robot azért még mindezek után fontosnak tartotta utánunk szólni, hogy "De mondom, sürgősség alapján látják el a betegeket, nem érkezési sorrendben!".

Borcsika 2010.06.01. 16:58:02

@alsojozsa: jajj de viccesnek tetszik lenni. Cseréljetek! Menjél ki vele, téged megharap a kutya, ő meg ellátja a beteget. Túlélőtúra TB-re. Na?

isti77 2010.06.01. 16:58:35

Az a probléma, hogy ezt bárki elmondhatja, aki emberekkel foglalkozik.
Márpedig ma, aki dolgozik, az leginkább emberekkel foglalkozik, mivel ipar és mezőgazdaság mint olyan már nincs, vagy csak nyomokban, így marad a kereskedelem és a szolgáltatások, amelybe az egészségügy is beletartozik.
Aki egy orvossal szemben bunkó, az ügyfélként bunkó a boltban, a fodrásznál, az autószerelőnél, a bankban, a közhivatalokban, a gyerek tanáraival is, bunkó a házmesterrel vagy a festővel, vízvezetékszerelővel is, így értelemszerűen mindenki elmondhatja, aki a fent kiragadott példákban a "pult belső oldalán" találkozik az effélékkel, hogy őt nap mint nap milyen atrocitások érik.
Sőt, ők még inkább, mert általában az orvosok azok, akikkel szemben még talán valamilyen szinten próbálnak disztingválni a hevesebb, bunkóbb "egyének" is.

Káin 2010.06.01. 17:12:35

@alsojozsa: Pf...Na az ilyenek minek írnak kommentet?

Cicmaláj 2010.06.01. 17:15:00

@Káin: "Do not feed the trolls"

Káin 2010.06.01. 17:24:02

@Cicmaláj: Ok,igaz, de az ilyeneket ki kellene moderálnia szerintem.

gld 2010.06.01. 17:30:15

@isti77: igen, igazad van. Szerintem amúgy mindkét oldal ott követi el a hibát, hogy hajlamos az általánosításra.

2010.06.01. 17:30:30

Végre egy poszt a másik oldalról is!
A NOl-on volt egy cikk, hogy a doktorokat kik inzultálják a rendeléseken, stb.
A kölcsönös tisztelet sokat lendítene az ügyön!
Csak egy példa : külföldről utaztam haza jogsit csináltani, és telefonon jelentkeztem be eü alkalmassági vizsgálatra. Ferihegyről rohanás a rendelőbe, zárva. Uh, bakker, ez cink. Idős úriember érkezik, maga jött X országból? Mondom, igen én. Bemutatkozik, én vagyok az orvosa, és bekísért a rendelőbe. Az ebédidejében jött vissza, és amikor hálálkodtam, annyit mondott egy ez természetes, csak azt nem szereti, ha átvágják (nem jelennek meg a megbeszélt időpontban) a betegek.
Szóval meg kell becsülni a rendes szakembereket, mert egyre kevesebb van belőlük.

2010.06.01. 17:33:54

@alsojozsa: Te mekkora egy barom vagy, ne haragudj...

malfunction 2010.06.01. 17:36:58

El bírok képzelni komoly büntetési tételeket. Például a posztban szereplő esetekben:
- kihívod az orvost és csak a fejed fáj? 10.000 Ft.
- Nem biztosítod a biztonságos hozzáférést a beteghez (kutya): 10.000 Ft.
- Megharapja az orvost? 100.000 Ft.
- Minősíthetetlen hangnem? 20.000 Ft.

Az egészet továbbítani az APEHnek, aki majd szépen behajtja...

Káin 2010.06.01. 17:54:14

@malfunction: Nem rossz :), de azért arra az esetre is legyen ilyen,m ha a másik oldalról érkeznek tűrhetetlen dolgok.

Borcsika 2010.06.01. 17:59:24

@malfunction: szerintem fordítva is be kéne vezetni. nem csak a betegnek kell viselkedni, hanem az orvosnak is, és ha ügyeletet vállal, akkor ügyeljen, és ne húzza a pofáját, ha éjjel kettőkor megyek be az ügyeletre, mert éjjel kimentem pisilni, megbotlottam, és kificamodott a bokám.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.01. 18:06:23

@Borcsika:

No, a "megrántottam a bokám" tipikusan az a dolog, ami várhat másnap reggelig.

Az ügyelet ugyanis arra való, hogy a sürgős, halaszthatatlan eseteket lássa el.

Nem arra, hogy "tegnapelőtt reggel elestem, és nincs semmi bajom, de azért a biztonság kedvéért eljöttem".

malfunction 2010.06.01. 18:10:15

@Káin, @Borcsika: nyilván, csak arra most épp nincs triviális ötletem. Mondjuk a minősíthetetlen hangnemért mehetne az orvosnak is a bünti.

gld 2010.06.01. 18:11:59

@malfunction: a minősíthetetlen hangnemmel csak egy gond van :) Bazira szubjektív, nehezen bizonyítható, hacsak nincs kéznél egy bekapcsolt diktafon :) De nekem is tetszik az ötlet.

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.06.01. 18:14:36

Jó, jó sietős volt a doktorkámnak, de azért az ot és az ott között már ránézésre nagy különbség van... Nem tudom, hogy mit mondjak, ha egy orvos így tud írni, akkor mit várjunk el az utca emberétől.

Káin 2010.06.01. 18:15:34

@malfunction: Az biztos, hogy jó kis rendszer lenne :).

leone007 2010.06.01. 18:17:11

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: gratulálok, megfogtad a probléma lényegét.

gld 2010.06.01. 18:18:29

@leone007: "@Az igazi Vaszilíj Zajcev: gratulálok, megfogtad a probléma lényegét."

LOL :D Ott a pont ;)

This_is_Sparta (törölt) 2010.06.01. 18:31:12

Csak a fizetős rendszer lehet a megoldás, mert akkor Sültparaszték biztosan meggondolnák, hogy feleslegesen zaklassák-e az orvost!

A legtöbbször pont azok várják el, hogy egy orvos véresre nyalja a hátsójukat, ha elköhentik magukat, akik vagy semmit, vagy csak minimálisat (minimálbér után adózva) tesznek be a közösbe!

Addig míg a rendszer "alanyi jogon" és ingyenesen működik, addig az általam látatlanban is nagyra becsült posztoló által leírtak nem is fognak változni!

Aggie 2010.06.01. 18:31:21

@Borcsika:
totalisan egyetertek radiologussal, akkor menj ugyeletre, ha eletveszelyes problemad van. A bokaficam messze nem az.

Angliaban a mento, rendor felesleges kihivasaert fizetni kell, de nem csekk jon am, hanem HMRC (helyi APEH) inkasszozza a szamladat. Lehet, hogy nem kedves, de hatekony.

Silverf@x 2010.06.01. 18:44:02

Szerintem nyugodtan verjétek meg őket, nem árt az nekik, többet nem hívnak feleslegesen :D

gld 2010.06.01. 18:44:32

@Aggie: "akkor menj ugyeletre, ha eletveszelyes problemad van. A bokaficam messze nem az."

Hát nem tudom... Ha nekem kificamodna a bokám (nem, nem egy sima rándulásról beszélek, hanem egy kifejezett ficamról), bevállalnám, hogy csúnyán nézzenek rám, elküldjenek Anyámba, meg hasonlók, ugyanis rohadtul fáj, és mivel nem rendelkezem röntgenszemekkel, valójában abban sem lehetek teljesen biztos, hogy megúsztam egy ficammal, vagy esetleg szakadt, tört ott valami.

Bár tudom, hogy a hozzászólásod lényege ez esetben nem ez lett volna :)

Rókakígyó 2010.06.01. 19:00:36

Várom egy rendőr hozzászólását is. Bár nekik most eljött a mennyország, hiszen mostantól ők segítik a polgárokat és nem szemeket lőnek ki. Gondolom én. És amúgy is rend lesz, már csak 3 nap.

leone007 2010.06.01. 19:07:37

@gld: igazad van szerintem. Anno sikerült nekem is éjszaka belelépnem egy komolyabb árokba, másnap elbicegtem egy traumatológus barátomhoz a kórházba, hogy ugyan nézze már meg, de szerintem biztosan nincs eltörve mert rá tudok állni, erre megjegyezte, hogy : "jött már be ebbe a rendelőbe bokatörött a saját lábán, úgyhogy ne legyél te abban olyan biztos"

Nem értek egyet azzal, hogy ha valakinek fájdalma van az csücsüljön otthon, és várja meg a reggelt. Viszont az ügyeletes ne reggel 8 óta dolgozzon, és legyen rendesen megfizetve az éjszakai műszakért.

gld 2010.06.01. 19:12:49

@leone007: "Nem értek egyet azzal, hogy ha valakinek fájdalma van az csücsüljön otthon, és várja meg a reggelt. Viszont az ügyeletes ne reggel 8 óta dolgozzon, és legyen rendesen megfizetve az éjszakai műszakért."

Teljesen egyetértek.

2010.06.01. 19:19:46

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: Nem lehetne kicsit emberségesebben hozzáállni a dologhoz? A nyelvtannácizmus szép, de mire mész vele? Miért, az orvosnak tökéletesnek kell lennie, és ha nem éppen a te nyomorodat gyógyírja, akkor üljön otthon és bújja a szakkönyveket, mi? De szünet nélkül!
"Sietős volt a doktorkámnak" - ezt a lekezelő hangnemet mire fel engeded meg magadnak? Mert gondolom ellenkező esetben te is elvárnád, hogy ne a magas lóról beszéljenek veled. Persze ha felétek az ot egy t-vel írása halálbüntetést von maga után, akkor nagyon kell vigyázni...
Ja, és az "utca embere" és hasonló általánosítások meg mire jók? Ki az "utca embere"?

Aggie 2010.06.01. 19:41:57

@@gld: @leone007:
Mikor voltatok legutobb ugyeleten? Szerintem egyszer megfordulnatok valahol eszetekbe nem jutna a fajo bokatokkal odamenni.
Anyam egy videki nagyvaros egyik korhazi osztalyat vezeti (nem SBO), ennek koszonhetoen ismerem a helyzetet. Nalunk a surgossegin biztonsagi or van, mert a reszegek es narkosok nem egyszer megvertek a novereket. A betegek nagyobbik fele ebbol az "tisztesseges adofizeto" retegbol kerul ki, nem tudjak oket hova vinni, megszunt a detoxikalo. A maradekban meg vannak vastagon keselesek, verekedesek aldozatai. Kozzejuk akarsz beulni? Akinek eletveszelyes az allapota, verzik, mento hozza azt fogjak elorevenni? Ebben a kis kellemes tarsasagban eltoltesz 10-15 percet es visitva fogsz menekulni.

Sajnos az ami a topikinditoban van maximalisan hiheto - nezzetek be egyszer egy surgossegire, hetkoznap este, nem szombaton vagy penteken. Eszetekbe nem fog odamenni egy bokafajassal :)

gld 2010.06.01. 19:47:09

@Aggie: én nem a vadnyugaton lakom, szerencsére :) Nálunk is előfordulnak vad dolgok, de azért ennyire nem vészes a helyzet. Szerencsémre nem kell túl gyakran ilyen helyekre mennem, esetleg kísérőként, de én nem tapasztaltam azokat a dolgokat, amikről írsz. mind amellett egyáltalán nem vonom kétségbe, hogy van ilyen, sőt.

Viszont felmerül bennem egy kérdés... Honnan számít súlyosnak egy sérülés? Amikor kiáll a kisbalta a fejemből, és a szürkeállományom szétkenődött darabjai pótolják a sminkem hiányosságait? Szerintem nem szabadna ennyire a végletekben gondolkodni...

gld 2010.06.01. 19:55:34

@Aggie: ja, még annyit, hogy az alapkérdés nem az akarás, vagy a nem akarás, hanem az, hogy indokolt, vagy nem indokolt.

leone007 2010.06.01. 20:02:33

@Aggie: "Mikor voltatok legutobb ugyeleten?" szerinted miért egy ilyen csúnya maszkos ember az avatarom?

leone007 2010.06.01. 20:04:15

@Aggie: ja, nézz be szombaton este egy baleset sebészeti ügyeletre, na az kemény.

sony 2010.06.01. 20:10:26

A kétnapja lázas 20 évesnél simán lehetett az, hogy a dokija péntek délelőtt rendelt. Neki akkor talán még csak hőemelkedése volt, ami nem tűnt veszélyesnek, utána délutánra súlyosbodott, de mivel a dokija legközelebb hétfőn rendelt, úgy dönthetett, hogy bevesz lázcsillapítót, hátha elég lesz. A szombatot aztán végigbetegeskedte, rendes orvoshoz már akkor sem tudott volna elmenni, és talán éppen este 11-re ment fel annyira a láza - megtetézve a hányással - hogy úgy döntött, muszáj orvosnak látnia. Elmehetett volna az ügyeletre, de hányás közben végigmenni a városon gyalog nagyon nehéz, taxit nem lehet fogni, saját autóba sem ül bele szívesen az ember (talán nem is volt neki - nem mindenkinek van). Hívhatott volna mentőt, de a hányás többnyire nem kórházi ellátást igénylő betegség, és mentőt úgy tudom olyan betegségekhez szokás hívni. Mégis, mit tehetett volna? Várt volna hétfőig? Addigra talán egy kiszáradás is összejöhetett volna neki...

Olyan orvosi fizetéseket kellene adni, hogy az orvosok ilyen esetekben gond nélkül kijöjjenek! Talán kiszállási díjat is lehetne nekik fizetni. Nem a betegek tehetnek arról, hogy állami szinten nem honorálják az orvosokat, de akik tisztességesen adóznak, befizetik a TB-t, elvárhatják, hogy a pénzükért rendes ellátást kapjanak. Ha pedig valaki ok nélkül hívta ki este az ügyeletes orvost, a kiszállási díjat szépen ki kell postázni neki, így legközelebb megpróbálja majd jobban felmérni az állapotát. Az orvosoknak viszont be kellene látniuk, hogy egy beteg ember (különösen egy lázas beteg) akármilyen kulturált egyébként, könnyebben elveszíti az önkontrollját. Erre még az iskola alatt kellene felkészíteni az orvosokat, hogy tudják az ilyen betegeket határozottan, de normális hangnemben megnyugtatni.

Tudom, hogy az orvosok nem sztrájkolhatnak, de egy demonstráció simán beleférne a Parlament előtt, nem? Egyben vegyék bele azt is, hogy a betegnek egész napos ellátás kell, az egyszer délelőtt, egyszer délutáni orvoshoz járási lehetőség édeskevés. Akkor kevesebb éjszakai riasztás lenne, mert senkinek nem kellene adott esetben több mint 24 órát várni a betegsége ellátására.

leone007 2010.06.01. 20:13:36

@sony: "de akik tisztességesen adóznak, befizetik a TB-t, elvárhatják, hogy a pénzükért rendes ellátást kapjanak."

Bár ilyen egyszerű lenne. Ennyi pénzből jelenleg nem lehet rendes ellátást biztosítani.

gld 2010.06.01. 20:14:54

@sony: Szerintem a posztoló nem azt kifogásolta, hogy ki kellett menni a lázas beteghez. Hanem azt próbálta megértetni, hogy rangsorolt a szakmai tudása alapján, és úgy ítélte meg, hogy a 220 feletti vérnyomás sürgősebb ellátást igényel, mint a láz és a hányás. Szerintem ezt egy laikus ne akarja felülbírálni pusztán érzelmi, és érdekeltségi alapon.

leone007 2010.06.01. 20:15:41

@sony: "Erre még az iskola alatt kellene felkészíteni az orvosokat, hogy tudják az ilyen betegeket határozottan, de normális hangnemben megnyugtatni."

A helyes kommunikációt, attitűdöt vagy elsajátítod vagy sem. Van akinek nem lehet megtanítani, van aki úgy jön otthonról, hogy tudja.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.01. 20:42:05

@Borcsika: "szerintem fordítva is be kéne vezetni. nem csak a betegnek kell viselkedni, hanem az orvosnak is, és ha ügyeletet vállal, akkor ügyeljen, és ne húzza a pofáját, ha éjjel kettőkor megyek be az ügyeletre, mert éjjel kimentem pisilni, megbotlottam, és kificamodott a bokám. "
Hát van itt néhány bibi: az orvosi ügyeleteket nem önként, hanem muszájból kell csinálni az esetek többségében.
Ha " húzza a pofáját", hát húzza csak szakmailag végezze rendesen a dolgát. Menyivel jobb lenne, ha a pisilős bokatöréseden mosolyogna, netán röhögne??
Ha nem ébresztgetnek gyakran akkor nem tudhatod azt sem, hogy akit hirtelen ébresztenek az fizikálisan nagyon pocsékul érezheti magát- fejfájás, szédülés, hányinger, szívdobogás stb.., mert ez ilyenkor nem a kedves simogató ébresztése , hanem a stressz adrenalinlöketes oldalbarugása, mert harci helyzet van - nagyot lehet hibázni és ártani, amit egyikünk sem akar.Pillanatok alatt fel kell pörgetni az agyad, mert nem tudhatod milyen eset miatt keltenek fel: infarktusn súlyos sérült vagy kéthónapos lábgomba stb..
Nem tudom ébresztettek-e már arra, hogy 12 éves gyermek kiment pisilni, megbotlott , beesett az üvegajtóba ami szétvágta a hónalját mindenestől és plafonig spriccol a vér- na ez bizony sürgős és megtörtént velem.Az is megtörtént, hogy fél2-kor kisebbségi asszony jött látleletért, 3-kor a férj ugyanazért, mert családi vita volt.
Szerinted ha 4-kor jött volna az előző kislány esete jobban járt volna? Kinek mekkora lett volna felelőssége ha netán hibázom?
- büntetés oda - vissza- érdekes lehet bizonyítani : egy orvos kontra a beteg és hozzátartozói.
más- a kollégát a napokban központi ügyeletben fondorlatos fejfájással -ami kiérve 2 napos fogfájássá ment össze- kihívták, mert nem tudott a beteg a szomszéd faluba gyógyszerért menni mivel már ivott. Közben másik hívás érkezett a terület másik oldaláról( 30 km),mire odaértek sajnos a beteg meghalt- infarktusa volt.Gyakra nem érnek oda ahova kéne, mert oda is rángatják, ahova nem kéne. Tegyé igazságot !

szabidoki 2010.06.01. 20:44:33

@gpetersz: nagyon egyszerű, azért kell várni a normál rendelésen, mert kevés az orvos a beteglétszámhoz képest.
Ügyelet amúgy sokféle van, mindenhol máshogy szervezik, a szabály az, hogy minden önkormányzat köteles ügyeletet működtetni, ezt elég gyakran kiadják magáncégeknek.
@gld: tényleges bokaficam törés nélkül igen ritka, ha olyanod van, nem mész te sehova, hanem visznek :)
Amúgy olyasmivel érdemes ügyelethez fordulni, ami
1. Új dolog, eddig nem volt, pl. mellkasi fájdalom
2. Sejthetően nem múlik el magától, eleve súlyosnak tűnik, esetleg egyre rosszabb, pl. fulladás
3. Ismert betegség olyan ismételt jelentkezése, amiről lehet tudni, hogy orvosi beavatkozást igényel, pl. cukorbetegnek leesik a cukra és elájul, darázscsípés arra érzékenyeknél
Amivel nem ildomos ügyeletet zaklatni:
-több napja/hete fennálló, nem változó panaszok, pl. derékfájás, torokfájás
-egyszerű, némi józan ésszel kezelhető, maguktól elmúló betegségek, pl. gyomorrontás, másnaposság (nem vicc, már hívtak mentőt emiatt), influenza
-nem orvosi jellegű problémák, pl. útban van otthon a nagymama, veszekedtünk és ideges vagyok
-"nem merünk nekimenni az éjszakának/hétvégének"
-elfogyott a gyógyszer (azért van a patika)
Esetleg majd kiegészítik a kollégák.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.01. 20:45:13

@aversio avagy pacalfagylalt: Bocs, de időnként ragad a billentyűzet.
" Tegyél igazságot!"

gld 2010.06.01. 20:48:56

@szabidoki: "tényleges bokaficam törés nélkül igen ritka, ha olyanod van, nem mész te sehova, hanem visznek :)"

Valahogy sejtettem, hogy nem lehet az olyan egyszerű :)

Az iránymutatást meg köszi, hasznos volt :)

sony 2010.06.01. 20:52:00

@gld: A betegek sem lennének ennyire idegesek, ha tudnák, hogy megfelelő ellátást fognak kapni. Nálunk például a doki délelőtt 8-tól 12-ig rendel, vagy délután 4-től 8-ig. Ha valakin egy délelőtti rendelés után 1 órával jön ki a lázas, hányós betegség, 27 óra múlva kaphat ellátást a saját orvosától. Ez bizonyos betegségek esetén nagyon sok idő! És nálunk az orvosok nem szeretik egymás betegeit látni a rendelésükön. Pedig az is elég lenne, ha minden beteghez két orvos tartozna, így egész nap ellátáshoz juthatnának a betegek.
Ez a megoldás nem igényelne plusz forrásokat. Azt is szabályozni kellene, hogy időpontot milyen sűrűn lehet kiadni. Be kell hogy férjenek a rendelési időbe a bejelentkezés nélkül érkező páciensek is, egyszerűen azért, mert pont ezek azok a betegek, akiknek gyors ellátást igénylő betegsége van.

Az éjszakai ügyeletet nyilván nem lehetne ilyen könnyen megoldani. Az orvosoknak szerintem kiszállási díj kellene, mégpedig annyi, amennyi után már nem bánják, hogy ugrasztották őket. Rendes éjszakai feltételeket kellene nekik biztosítani ez mellé. Plusz, a betegeknek ki kellene adni egy kiadványt, ami alapján el tudnák dönteni, milyen ügyekben lehet kihívni az ügyeletet. Ez talán tehermentesítené az éjszakai műszakot.

Hát, én biztosan nem fogom megváltani az orvosi rendszert, csak nagyon szeretném, ha számíthatnék arra, hogy az általam tisztelt és megbecsült orvosok egyike se nézzen nyűgnek, ha kivételesen szükségem lenne rájuk :)

gld 2010.06.01. 20:58:13

@sony: "A betegek sem lennének ennyire idegesek, ha tudnák, hogy megfelelő ellátást fognak kapni."

Nem tudom... Én úgy gondolom, hogy ez alapvetően bizalmi kérdés. Legalábbis nálam az, és még nem kellett igazán nagyot csalódnom. Olyan háziorvosom van, akihez alapból 2,5 óra várakozás után jutok be, de mindig azt gondoltam, hogy megérte kivárnom. Lehet, hogy UFO vagyok, de én sosem gondolkodom azon, hogy miért megy ez ilyen lassan, vagy, hogy ki a hibás ebben. Biztosan van oka, nem fogok rajta idegeskedni, mert attól még nem fog gyorsabban menni a dolog. Szóval türelmesen, anyázások nélkül kivárom a sorom, és meg sem fordul a fejemben, hogy esetleg váltanom kéne.

gld 2010.06.01. 20:59:20

Bocsánat, egyszer csalódtam, az marhanagy volt :) majd talán egyszer lesz belőle itt egy poszt :)

epres négercsók 2010.06.01. 21:00:05

@alsojozsa: Hát aztán téged sem az eszedért meg az empátiádért fognak ellopni, az biztos...
Mi az, hogy orvos vagy, ellátod magad? Ha valaki orvos, azt nyugodtan harapja meg a kutya, mert úgyis be tudja kötözni magát, meg tud adni magának egy Tetanust?
Csak hogy érzékeld, mi a probléma ezzel a beszólásoddal: képzeld el, hogy majd hasonló kedves stílusban kiosztasz valakit mondjuk a nyolcadik kerületben vagy egy borsodi falvacskában, és megforgatnak benned hálából valami bicskát, ám bevisznek a kórházba, megmentik az életedet. De amíg felgyógyulsz, a fájdalmad minden pillanatában jusson eszedbe, micsoda mondatot bírtál ide leírni.
Észlény.

szabidoki 2010.06.01. 21:07:56

@epres négercsók: én kifejlesztettem egy nagyon egyszerű módszert, addig nem megyek be sehová, amíg a kutya nincs megkötve vagy elzárva...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.01. 21:08:05

@szabidoki:

- Jöjjenek, a férjem az oldalán fekszik a fel felé fordulva az ágyon, és nem válaszol!
- Asszonyom, megpróbálta már felébreszteni?
- Ja, azt még nem!

Ez megtörtént.

gld 2010.06.01. 21:10:39

@radiologus.hu: az a baj, hogy ezen én történetesen röhögök, pedig inkább sírni kéne rajta...

sony 2010.06.01. 21:11:44

@gld: Nekem szerencsére még nem sok dolgom volt az orvosokkal, de a mostani háziorvosom olyan mértékben megbízhatatlan, hogy már nem is járok hozzá. Ő ránézésre diagnosztizál felsőlégúti betegségeket, és hányós, hasmenős betegségeket. Olyan eset még nem volt, hogy előkapta volna sztetoszkópját, és ami a legnagyobb baj, hogy a találati aránya kb. 20%-os. És sajnos hiába rendel még rajta kívül 5 doktor a rendelőben, nincs átjárás, mert utcánként osztották be, ki hova tartozik.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.01. 21:13:30

@gld:

Ez kb. a magyar átlagpolgár egészségtudatossági szintje.

Minden túlzás nélkül.

adamantium 2010.06.01. 21:13:50

először is mindig a hallgatóság értelmi szintjén kell beszélni, a tegnapelőtti balhékból kiindulva a ma alkalmazott hangnem túl tudományos. máskor a kedves hallgatóság amiatt zúgolódik, hogy az orvos túl tudományosan fogalmaz, latinul beszél, most meg az a baj, hogy magyarosan leírta a baját?
másodszor: akik kihívják az ügyeletet, háziorvost házhoz azok mire számítanak? mit hoz magával? egy gyógyszertárat meg 100 liter infúziót? mert akkor összetévesztik a rohammentővel. a háziorvos vagy az ügyelet azért megy ki házhoz mert a beteg krónikus betegségben szenved és olyan elesett, hogy nem képes esetleges kontrollvizsgálatra megjelenni, esetleg még ellát apróbb akut problémákat? magas cukor, vérnyomás, de nincs nála röntgen, ultrahang, CT, MR tehát igazán komoly probléma miatt hiába hívsz háziorvost vagy háziorvosi ügyeletet, arra ott van a mentő.
úgy veszem észre nincs teljesen tisztában a közönség a ficam fogalmával: az az ízületet alkotó csontok jelentős elmozdulása és abnormális pozícióban való rögzülése, szinte mindig ín és ízületi tok szakadással jár és gyakran társul töréssel, gyakran rosszabb indulatú mint a törés: pl a térdficam gyakran amputációban végződik. a rándulás az meg egy ínszalag húzódás vagy részleges szakadás, az ízületet alkotó csontok a helyükön vannak, persze attól még tud fájni

kód 2010.06.01. 21:17:17

@gld: igen, elég érdekes volna, ha a beteg biztosan el tudná dönteni, hogy kell-e ügyelet vagy nem. Ha tényleg el tudja, akkor ő nem a beteg, hanem az orvos.
És bizony lehet, hogy a pénteki ártatlan probléma vasárnapra mégiscsak kockázatosabbnak tűnik, mert például rosszabbul lesz, mint hasonló esetben korábban bármikor.

szabidoki 2010.06.01. 21:18:03

@radiologus.hu: én mentővel rendszeresen járok szociális otthonba ébreszteni :)

sony 2010.06.01. 21:18:15

@gld: Nem UFO vagy, hanem mázlista :) Sajnos hiába a szabad orvosválasztás, nem mindenkinek van lehetősége rá. Nálunk 6 orvos van a rendelőben, de utcára beosztották a betegeket, és nincs átjárás - a vitás helyzetek elkerülésére.

sony 2010.06.01. 21:19:20

Ó, az előző hsz-em eltűnt, és csak utólag jelent meg. Mindegy :)

gld 2010.06.01. 21:20:13

@adamantium: "úgy veszem észre nincs teljesen tisztában a közönség a ficam fogalmával: az az ízületet alkotó csontok jelentős elmozdulása és abnormális pozícióban való rögzülése, szinte mindig ín és ízületi tok szakadással jár és gyakran társul töréssel, gyakran rosszabb indulatú mint a törés"

Többek között ezért hangsúlyoztam ki a hozzászólásomban, hogy olyan "igazi" ficamra gondolok :) És most megerősítettél abban, hogy az bizony már kellő súlyosságú ahhoz, hogy mondjuk ne szenvedjem vele végig az éjszakát, hanem igenis jussak el valahogy egy sürgősségire. Bár szabidoki már felvilágosított, hogy ilyen esetbe oda már visznek :)

gld 2010.06.01. 21:23:00

@sony: "Nem UFO vagy, hanem mázlista :)"

:))

Az UFO-ság alatt azt értettem, hogy nem szokásom hisztizni azért, mert valahol (bárhol, orvosnál, hivatalban) várni kell. Viszont néha marha jól szórakozom másokon, akik nem így gondolják ;)

adamantium 2010.06.01. 21:27:45

@gld: hát ne aggódj egy "igazi" bokaficammal kerülsz a traumatológiára, akkor nem kommentál senki amiatt mert hajnal 3 kor jöttél, legfeljebb lebasznak a mechanizmus miatt (nekem volt egy betegem nyílt alkartöréssel, a hölgy ittasan 10 centis sarkú cipőben 100 kilósan táncolt egy asztal tetején ahonnan lezúgott, neki szóvá tettem, hogy az alkatával és cipőjével nem ez a választandó sport), de egyből indult a buli, röntgen labor, osztályos felvétel, műtét.

gld 2010.06.01. 21:28:35

@kód: szerintem is.

Szerintem amúgy tökjó, amiket szabidoki leírt, azok a dolgok azért adnak némi iránymutatást arra, hogy mikor illik "pánikba esni", és mikor nem :)

kód 2010.06.01. 21:33:26

@aversio avagy pacalfagylalt: ha éjszakai ügyeletben csak óránként ébresztenek annak tényleg nincs sok értelme. Ha ennyire kevés az esetszám, akkor inkább körzetenként központi szám kellene, ami csak szükség esetén küldi tovább a beteget a helyi ügyeletnek. Nekem legalábbis az esetek felében a telefon is elég volt.

gld 2010.06.01. 21:38:32

@adamantium: amúgy erre van egy sztorim.

Pár éve görkorizás közben eltanyáztam, nyújtott karral a tenyeremre. kicsit fájt, de nem gondoltam, hogy komoly lenne, úgyhogy koriztam tovább. Aztán hazabicajoztam, felcipeltem a cirka 20 kilós bicajt a másodikra, leültem csetelni a barátaimmal, és csak akkor vettem észre, hogy dagad a könyököm. Ott már kezdett gyanús lenni a dolog. Bementem traumatológia ügyeletre, doki a folyosón (!) 2 m-ről vetett rá egy pillantást, hozzá sem ért, majd közölte, h szerinte nincs eltörve, de azért röntgen. El volt törve természetesen... Az orsócsontom közevetlenül a könyök alatt. Bár ez nekem nem volt természetes, mert abszolút nem olyasmiket tapasztaltam, ami a köztudatban kering a csonttörésekről. Értem ez alatt, hogy baromira fáj (szubjektív), nem tudod mozgatni, meg hasonlók... Nem így akartam megtanulni, hogy nem mindenki ugyanazt érzi :)

2010.06.01. 21:38:40

@szabidoki: zalai kis faluban hívta ki egy idős hölgy az ügyeletest, orvos kimegy, egy hatalmas kuvasz tépi a kerítést, idős hölgy kikiabál az orvosnak:
"Tessék bejönni nyugodtan, ki van a kutya herélve...!"
Doki : "Hát nem attól félek hogy megb@sz...!

gld 2010.06.01. 21:50:49

@Humbino: nagyon komoly :)

Tök ciki, de hülyére röhögöm magam az ilyen történeteken, blogfüggő leszek, holott tudom, hogy ez már több, mint gáz.

epres négercsók 2010.06.01. 21:56:00

@szabidoki: Engem anno megboldogult diákkoromban telefonkönyv-hordás közben rohant le egy kis dög. Meg akart harapni, amíg a kedves gazdái hátrébb beszélgettek (félkész ház, kerítés, kennel, megkötés nuku, kiszaladt az utcára). Az ilyeneket nem lehet kivédeni. Mondjuk a mérete miatt előbb szembesült a cipőm talpával, mint a lábszárammal, de akkor is, ezek nagyon gáz dolgok.

epres négercsók 2010.06.01. 22:10:29

Nah akkor most leírom, és jöhetnek a kövek. Még valamikor a télen összeszedtem valami megfázás-szerűséget. Nem volt lázam, csak valami borzalmas rekedtség, köhögés, takonykór és torokfájás 2-3 napig. Pénteken délelőtt rendelt az orvos, így nem mentem el (nem akartam betegszabira menni), gondoltam, majd a hétvégén kiheverem. Szombat estére "robbant be", fél nap alatt annyira rosszul lettem, hogy úgy gondoltam, ezzel hétfő délutánig mégsem várok, mert 1-2 órán belül teljesen elment a hangom, elkezdett őrületesen fájni az arcom és a fülem is - pár órával később már annyira zúgott, hogy konkrétan nem hallottam vele. Ekkor mentem el az ügyeletre, aki rögtön tovább küldött a F.O.G-re.
Egy nyamvadt megfázásnak indult, máskor is volt már, azt hittem, elmúlik. Még egy hétig feküdtem itthon gége- és arcüreggyulladással.
Akárhányszor előjön, hogy indokolatlanul mennek a népek az éjszakai ügyeletre, mindig eszembe jut ez az eset. De aztán mindig arra gondolok, hogy másfél nappal előtte azért semmi nem indokolta, hogy emiatt ne menjek dolgozni, egy vacak kis megfázás még sosem végződött ilyen durván.

adamantium 2010.06.01. 22:21:59

@epres négercsók: de legalább neked volt is valami bajod, mert a 80%-ának semmi vagy jelentéktelen, vagy ősrégi a baja

Polifémosz 2010.06.01. 22:38:15

Szerintem a háziorvosi ügyeleteket meg kellene szüntetni! Értelmetlen dolog. Az it ellátott betegségek 95 %-a nem sürgős ráér másnapig, ami pedig tényleg nem tűr halasztást annak ellátása túlnő a háziorvosi ügyelet tárgyi, szakmai határain, kompetenciáján. Ma már szinte mindenhol mentődiszpécser kérdezi ki a beteget, akik ha részletes kérdezési protokoll szerint dolgoznának akkor tanácsot tudnának adni a betegnek, hogy a torokfájással menjen másnap a h.o-hoz, a nehézlégzéssel menjen az SBO-ra, húzódással a traumara, ill. ha nagy a gáz kiküldhetik a mentőt. A háziorvosi ügyeletek éves finanszírozását pedig (10-80 milla/év) oda kéne adni a kórházaknak, melyből biztosíthatnák a feltételeket, fejleszthetnének. Szerintem örömmel belemennének.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.01. 22:38:16

@epres négercsók:

Pár évvel ezelőtt volt egy beteg.

Bement a neurológiára éjjel 11-kor, hogy fáj a dereka.

Megkérdeztem tőle, hogy mióta fáj a dereka.

5 éve.

S mióta kezdett romlani?

Egyáltalán nem romlott, csak most gondolta, hogy elmegy orvoshoz.

adamantium 2010.06.01. 22:58:07

@Polifémosz: ameddig a lakosságban nem tudatosul, hogy a fájdalmat fájdalomcsillapítóval, a lázat lázcsillapítóval kezeli mindenki az orvos is, addig szükség van egy ilyen alap ellátásra, ami leszűri az indokolatlan eseteket a kórházi sürgősségekről. milliószor találkozom olyannal, hogy fáj mondjuk a lába (egy hete, de most hajnal 3 kor már nagyon), de baleset nem érte. kérdem akkor miért jött baleseti sebészetre, mert hát azt mondták, hogy ezzel a baleseti sebészetre kell jönni. jó mondom, hogy valamit tette a fájdalom csökkentése érdekében? kérdi mire gondolok? hát jég, fájdalomcsillapító? jaj, az nem jutott eszébe. (komplikált asszociáció: fájdalom = fájdalomcsillapítás, persze ezt nem merem a szemébe mondani mert feljelent). nem küldhetem el a fenébe mert akkor feljelent, elküldöm röntgenbe, hogy lássa törődök vele, pedig tudom, hogy 99% eséllyel nincs semmi. ezentúl a röntgenes is a pokolba kíván mert őt is felköltötték ezért hajnal 3 kor. negatív az eredmény, mondom a betegnek: szerencsére nem találtunk semmi csontos bajságot. mondja, hogy ő ezt sejtette (akkor mi a fenének jöttél - persze ezt megint csak magamban, nehogy feljelentsen, mint a múltkor az a nő akinek 1 órát kellett várnia). felírok neki valami fájdalomcsillapítót és a háziorvos figyelmébe ajánlom, hogy vizsgálgassa mindenféle reuma meg köszvény irányában. mondja, hogy de nem adok neki valami gyógyszert? mondom írtam receptet. jó de hajnalban nincs kedve keresni az ügyeleti patikát (fő, hogy minket volt kedve - ezt megint csak magamban). ekkor két lehetséges válasz van: ha nagyon hamar le akarom rázni akkor adok neki egy szem tablettát, bár tudom, hogy az úgy is csak fél óra alatt hat de hát nincs kedvem veszekedni, variáció kettő: megmondom, hogy ez nem a máltai szeretetszolgálat és a pár doboz gyógyszer ami van az a súlyos, felvételre váró betegek ellátására van, ez nem mindig a legjobb ötlet mert hosszú veszekedés következhet belőle. és sajnos ez mindennapos, ezeket jó volna ha kiszűrné az ügyelet, persze a legjobb lenne ha mondjuk hajnal 3 tól várna 8 ig, hisz ha egy hét alatt nem halt meg akkor az a pár óra alatt se fog de hát mennyivel jobb rám hárítani a felelősséget ...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.06.01. 23:04:38

Hamár sztorizás. Tavalyelôtt szenteste éjfél környékén mentünk ügyeletre, harmadikok voltunk egy fickó után, aki a pszichiátriára akarta bevitetni magát, mert fájt a feje mert szerinte skizofrén volt.
Az ügyeletesek (egyébként Falck, aminek viszonyát az egészségügyhöz nem értem), kihívták neki a mentôt, hogy bevigye.

Az elsô szintén egy pár volt, velük az ügyeletes gyógyszertárnál találkoztunk újra.

Érdekes volt az egész.

epres négercsók 2010.06.01. 23:18:17

@adamantium: Tudom, ez csak apróság, de nincs valami placebó az orvosoknál az ilyen rinyagépeknek? Egyszer a pszichiátrián hallottam, mikor az asszisztensnő odasúgta a doktornéninek, hogy mit adjanak Józsi bácsinak, kifogyott a placebo...

Én egyébként nem csak ügyeletre, hanem legtöbbször dokihoz is csak akkor megyek, ha már nem használ az itthoni kúrálás. Fülészetre is akkor szombat este úgy mentem, hogy túl voltam már néhány recept nélkül kapható szopogatós vackon, meg teán-cévitaminon-fekvésen, neocitranon és gőzölésen, de nem használt túrót sem. Az ügyelet 3 buszmegálló szakadó havazásban, majd az ügyeletes gyógyszertár másik busszal ellenkező irány, és onnan haza tökegyedül. Pedig akkor már nagyon sz@rul voltam.
Szóval a rinyagépeket én sem tudom megérteni.

adamantium 2010.06.01. 23:22:46

@epres négercsók: lehetne, kimutatták, hogy ilyen esetekben a placebo is legalább olyan hatásos mint az igazi gyógyszer. de ha mondjuk nem nyeli le hanem kilépéskor kiköpi majd bevizsgáltatja? mondjuk bennfekvő betegnél ennek a veszélye kicsi, de én nem tartom amúgy etikusnak mert nem szeretem becsapni az embert

2010.06.01. 23:23:15

@gld: Nem gáz, szerintem :)
Amúgy meg a kommentben olvasottakra nagyrészt igaz, hogy ilyeneket kitalálni sem lehet, mert akkora baromságok. És ezért leszel tőle függő :)

epres négercsók 2010.06.01. 23:42:54

@adamantium: Hát nekem eszembe nem jutna kiköpni, mert akkor minek mentem oda és kértem bármit? Pláne bevizsgáltatni... Komolyan ilyen beteg lelkű emberek vannak?? :o

adamantium 2010.06.01. 23:49:04

@epres négercsók: ó, hát volt olyan aki azért perelt mert súlyos sérültként levágták róla a drága márkás ruháját

2010.06.01. 23:49:29

@adamantium: A placebo nagyon hasznos tud lenni a hatásvizsgálatokkor, sőt akkor kötelező is, más esetben használni viszont etikátlan és gázos terület.

Itthon még nem dívnak a perek (olyan mértékben mint pl USA vagy Anglia) de ha egyszer rákap majd a magyar, akkor meg végképp gáz helyzetben lesz az egészségügy :(

Viszont ha az a helyzet, hogy nincs gyógyszer és azért adnak placebót ("lázlapterápia" - oda feltüntetik hogy beadták, de amúgy nem), akkor már most gáz helyzetben VAN az eü....

RMO 2010.06.02. 01:12:49

Kedves szerkesztő, kommentelők! Ajánlom figyelmetekbe Dr KóLa angliai kalandjait:
orvosangliaban.blog.hu/

Irise 2010.06.02. 01:14:28

Na,amint viszont el kell tanulni a Nyugattól,hogy itt az SBO-kon ténylegesen dolgozó security van,fegyverrel. Ha engem egy beteg csak verbálisan zaklat (elkezd anyázni), felszólítják szépen,hogy válogassa meg a szavait,majd kidobják és kitiltják a kórházból. Onnéttól kezdve csak tényleges életveszély esetén és csak amíg nem stabilizálódik az állapota,addig van nálunk, egyébként be sem teheti többé a lábát a kórházba. :)

attila.1969 2010.06.02. 05:57:48

Én egyáltalán nem csodálkozom azon,hogy néha elfelejtkeznek magukról a betegek.Amilyen az adjonisten',olyan lesz a fogadjisten'..Én például számtalanszor tapasztaltam már,hogy a kórházakban,rendelőkben durván,megalázóan foglalkoznak,beszélnek a betegekkel.Gyakran meglopják az eü dolgozók a bentfekvőket.Nem beszélve a pschiátriákon,idős,szociális otthonokban előforduló bicskanyitogató visszaélésekre,bűncselekényekre,amit szintén az egészségügyi dolgozók követnek el!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.02. 06:21:12

@ati41:

"Gyakran meglopják az eü dolgozók a bentfekvőket."

Ezt talán azok a jól szervezett tolvajbandák mondták neked, melyek látogatónak álcázva portyáznak a kórházakban?

attila.1969 2010.06.02. 11:28:52

@radiologus.hu: Ja.Inkább Körül kéne nézned,hogy miféle embereket vesznek fel betegszállítónak,műtősnek,takarítónak,mentősnek,stb..

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.02. 11:35:09

@ati41: Azért a pénzért nem fognak tánc-, és illemtanárt kapni. Sajnos.

2010.06.02. 14:37:33

@ati41: Tudod mennyi támogatást kap egy bentfekvő osztály / pszichiátria? Hát, nem sokat, sőt. És ahogy Dr Morcz írta, azért a megalázó fizetésért nem fognak szakembert kapni, hanem kereslet-kínálat találkozik, és...meg lehet nézni. Pszichiátrián, elfekvőn dolgozni nagyon nehéz, nem az a meló, amibe mosolyogva megy az ember nap mint nap. Ezzel persze nem azt mondom, hogy lopkodjanak ezerrel, mert az bűncselekmény és büntetendő dolog. De meg kéne nézni a dolgot több oldalról : kik járnak be látogatni, van-e biztonsági őr, stb. Nem mindig az eü dolgozó a hibás...

attila.1969 2010.06.02. 15:26:28

@Dr. Morcz::( @Humbino: A kevés fizetés nem mentség az aljas visszaélésekre az idősekkel,betegekkel szemben.Egyébként nincs köztünk vita.Olyan az EÜ állapota,mint az országé.Csak azt kapjuk,amit megérdemlünk..

pillekosbor (törölt) 2010.06.02. 16:42:42

Egyetértek azzal, hogy valamilyen módon fizetőssé kellene tenni az ügyelet indokolatlan igénybevételét. Persze a feltételek előre ismertetett módján. Saját tapasztalatból viszont tudom, hogy nem veszik jó néven azt a viselkedést sem, amikor a beteg megpróbálja tehermentesíteni az egészségügyet. Forró nyáron ráestem a bokámra, sajnos alatta egy féltégla volt. Gondoltam, ficam. Bebicegés, fürdés, este lefekvés, sem ügyelet, sem mentő. Egész éjjel iszonyatos fájdalom a láb belsejében, reggel szóltam a testvéremnek, aki bevitt a sebészeti szakrendelésre. Ez reggel 8-kor volt. Délután fél kettőkör került rám a sor, addig a sorban jövő mentősök, és a sebészet személyzete szó szerint röhögött rajtam, miért nem hívtam mentőt, akkor bekerültem volna. Utána röntgen, kiderült hogy hármas törés, kaptam ideiglenes gipszet, mentővel kórház, ahol szerencsére nem kellett műteni. Családi örökség az erős csont is. A rendelésen a várakozási idő alatt annyira feldagadt a lábam, hogy a fájdalmat csak úgy tudtam elviselni, hogy a saját járókeretemre szinte függőlegesen feltámasztottam. Mindezt látták, kiröhögték, pedig csak úgy gondoltam, vannak nálam betegebbek is, akik mentőre, és ügyeleti ellátásra szorulnak. Most akkor hogyan is van ez? Aki megijed, és rosszul van, az ne menjen, aki nem megy, az hülye!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.02. 21:24:25

@pillekosbor:

A baj nem azzal van, hogy valakinek lábtörés-gyanúja van 2 méter esés után, és bemegy az ügyeletre, ahol kiderül, hogy szerencséje volt, és mégis csak egy rándulása lett.

Hanem azzal, aki a 4 éve változatlan panaszaival, netán szúnyogcsípéssel pocsékolja az erőforrásokat éjjel 1-kor.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása