Az orvosomtól akár meg is dögölhetek
Nem azt sérelmezem, ahogy beszélt velem, ahogy viselkedett, bár az ember azt gondolná, azért van egy szint, amely alá mégsem kellene leereszkednie senkinek, hanem azt, hogy mindezek mellett még el sem látott rendesen.
Tisztelt Praxis blog!
Azért írok önöknek, mert nagyjából 10 évet követően első ízben kellett igénybe vennem a magyar egészségügy szolgáltatását és azonnal sikerült is belefutnom egy rettenetesen rosszindulatú és bunkó orvosba, már az első körben. Utoljára még a gimnáziumi időkben jártam rendelésen, amióta dolgozok, az üzemorvost leszámítva szerencsére egyszer sem volt szükség rá, hogy felkeressem a háziorvosomat. Valójában azt sem tudtam, kihez tartozok éppen, azért a 10 év alatt sok minden változott, a korábbi orvosom is eltűnt, így az interneten keresztül próbáltam kideríteni, kit kell keresnem a problémámmal. Már ez sem ment egyszerűen, jó néhány oldalt végig kellett böngésszek, mire sikerült valahogy megfejtenem a dolgot, persze az én háziorvosomhoz pont nem tartozott telefonszám. Na bumm, a központi számot hívtam, ők kapcsoltak, de a telefont csak harmadik alkalommal sikerült felvenni. Remek volt.
Azért gondoltam, hogy ilyen hosszú idő után mégis csak orvoshoz kellene mennem, mert ekkor már napok óta fájt az oldalam (bal oldalon, lent), és hátul a fejem a tarkóm felett és a közérzetem sem volt igazán túl jó, bizonytalan is voltam, fáradékony is, nem éreztem jól magam. Éreztem, hogy a pulzusom is magasabb a kelleténél, így hát nem volt más választásom, irány az orvos.
Megérkeztem, kivártam a sorom, hallgattam a többi beteg méltatlankodást, hogy mindenki milyen sokáig van bent, majd sorra kerültem. Szépen bemutatkoztam, majd elmondtama panaszaimat. Az egy dolog, hogy a doktor nem köszönt, hogy szinte keresztül nézett rajtam, valójában olyan pocsékul voltam, hogy ez ott és akkor nem is nagyon érdekelt. Ha bunkó, hát bunkó, csak legyen jó a szakterületén, nagyjából ez járt akkor a fejemben. Sajnos, nem nagyon volt az a megítélésem szerint.
Ugyan megvizsgált, a vérnyomásomat is megmérte, a stílusát itt sem ecsetelném inkább, majd közölte, hogy a vérnyomásom ugyan jó, de a pulzusom 140 nyugalmi állapotban. Te jó ég... Arra gondoltam, hogy ezek után, valamint a panaszaim miatt csak elküld néhány vizsgálatra, de nem így történt. Egyáltalán nem! A "pontos és alapos vizsgálat után" közölte, hogy az összes tünetem (pulzus, hátsó fejfájás, hasi puffadás, hasmenés, oldal fájás, mindkét borda alatti fájdalom, rossz közérzet, fáradékonyság, mellkasi nehéz légzés) mind stressz és pánikbetegség tünetei, így felírt Betalocot és Frontint és ennyiben hagyott. Amikor kérdeztem, esetlegesen nem volna-e szükség alaposabb kivizsgálásra, azt válaszolta, nem. Előírt másfél hét pihenőt, majd visszarendelt.
Közben szedtem a gyógyszereket, a pulzusom normalizálódott, ugyanakkor a hasi gondok, a hátsó kellemetlen fejfájás (inkább lüktető jellegű, nem állandó, nem nyomásszerű, pedig már gydaganatra is gondoltam) és az időnkénti oldali fájdalom maradt. Nem mondom, hogy nem lettem azért jobban, de nem múltak el a tünetek. Amikor visszamentem hozzá, ezeket természetesen vele is közöltem, ő újfent lekezelően közölte velem, szedjem tovább a bogyókat és majd elmúlik.
Itt tartok most, hiába szeretnék teljesen jól lenni, egyszerűen nem akar velem a saját orvosom érdemben foglalkozni. Nem vagyok teljesen jól és mivel folyton ezeken a tüneteken agyalok, mindig észre is veszem őket. Már mindenre gondoltam egyébként, de elméletben ez nem az én dolgom volna, ha alaposabban járna el a háziorvos. De őt mindezek után sem érdekli. Felőle meg is dögölhetek, ha úgy alakul, szerinte elég a két gyógyszer és minden jó lesz majd. Nem azt sérelmezem, ahogy beszélt velem, ahogy viselkedett, bár az ember azt gondolná, azért van egy szint, amely alá mégsem kellene leereszkednie senkinek, hanem azt, hogy mindezek mellett még el sem látott rendesen. Szomorú, hogy mindez nagy valószínűséggel nem is egyedi példa, egész biztos mások is szembesültek már hasonlóval. Ha pedig feldobom a talpam ilyen fiatalon, maximum megvonják a vállukat, egyel kevesebb és kész. Ez lenne a magyar egészségügy? El vagyok ragadtatva...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rest of boys 2016.06.01. 06:25:11
kheiron 2016.06.01. 06:51:16
Bezzegangliában még paracetamolt is kapott volna. :-)
Amúgy - ha olvassa - nézesse meg a gerincét is, hogy nincs-e valami statikai, ferdüléses probléma, nagynéha az is okozhat mindenféle megfoghatatlan panaszokat.
she_wolf 2016.06.01. 07:19:26
Az teljesen jó, ha az ember azt sem tudja, hogy ki a háziorvosa, és hogy mikor rendel. Én is szeretném elfelejteni az enyémet:)
Betaloc meg Frontin? Így, kapásból? Szakorvosi beutáló, és vizsgálati eredmények, leletek nélkül?
Erre mondta megboldogult édesapám, hogy: "Bátor ember templomban is fingik!"
Háziorvos egyébként milyen területen szakorvos? Talán ez magyarázhatja a diagnózist, és a gyógyszerfelírást.
Poszter ne a tüneteken agyaljon, hanem egy másik orvos elérhetőségén. Szerintem.
qbr 2016.06.01. 08:06:52
Posztoló:
Ha a tüneteid az orvos által javasolt terapiatol csökkentek, akkor az orvos valószínűleg helyesen diagnosztizált, megspórolt neked (és nekünk) egy rakat kellemetlen (és nekünk drága) vizsgálatot, de nem varázsló, hogy egy hét alatt eltuntesse a több éves stresszel felépített tuneteidet
A hasi panaszaidra próbálj probiotikumot, étrend változtatást. Ha nem segít, pár hét múlva még mindig bőven ráérsz kivizsgaltatni magad esetleg coelakia, crohn vagy vmi hasonló irányában.
Braincelle 2016.06.01. 08:52:18
Azért ne mondjátok már, hogy ez jó ellátás. Írás alapján valóban kissé anxiózus karaktere van a posztolónak, de akkor is...
swiss blend 2016.06.01. 09:20:44
Kedves posztoló!!
Ha rám hallgatsz,keress fel egy másik orvost aki hajlandó is kivizsgáltatni.Nem régen történt a szoros baráti körömben egy kezdetben hasonló eset,bár az nem Magyarországon történt.Az ismerősömnek a külföldön élő rokona járt hasonlóképpen 4 éve.Erős fájdalmat kezdett érezni a bal oldalán a bordáitól egészen a combjáig,majd időközönként zsibbadást.Aztán azt vette észre,hogy a hasa is egyre nagyobb,amit az orvosok azzal magyaráztak,hogy kövér fogyjon le.A fájdalomra nem tudtak mit mondani,állítólag semmit sem találtak míg végül egy hetek elteltével gyanúsak lettek a tünetek és elküldte komolyabb kivizsgálásra.Sajnos rossz híreket kapott,mert akkor már egy szépen kifejlett tumor volt a belső szervein amit azonnal műteni kellett.
swiss blend 2016.06.01. 09:22:39
azt akartam írni,hogy egy orvosnak hetek elteltével gyanúsak lettek a tünetek és elküldte komolyabb kivizsgálásra.
forge 2016.06.01. 09:44:50
"megspórolt neked (és nekünk) egy rakat kellemetlen (és nekünk drága) vizsgálatot"
-10 évenként 1x-er engedtessék már meg egy teljes körű kivizsgálás a spórolást hivatkozása nélkül.Ha a poszter munkaviszonyban áll feltételezem fizeti a kötelező járulékokat saját maga után,így elvárható lenne a körzeti orvostól,hogy ne a rendelőben állapítsa meg 4 perc alatt a betegségét egy vérnyomás méréssel.
Antalbaba 2016.06.01. 09:51:49
asztalosani 2016.06.01. 10:10:22
ha ennyire nem vagy elégedett, és nincs bizadalmad az orvosodban válts azonnal háziorvost, jogod van hozzá. ma már nincs területileg kötelező háziorvoslás. bármelyikhez mehetsz.
beírod googleba, hogy háziorvos + a város neve: BEJELENTKEZEL egyhez, elmész, beszélgetsz vele és ha szimpatikus, akkor átkéreted a mostanitól a mostani eü doksikat.
__________________________
ja igen.
egyetlen egy HO sem szereti, ha ismeretlenül a legnagyobb bajban beesel hozzá, mindenféle fajta előző doksi nélkül, ha esetleg ez még nem esett volna MÉÉÉG le, akkor leírom külön is, mint egy hülyegyereknek. biztos vagyok benne hogy ezért volt veled paraszt, mert hát amilyen az adjonisten olyan ...
__________________________
tehát, ma és holnap azonnal elgondolkozol azon, hogy hová jártál előzőleg. ha nyugdíjba ment, akkor bemész az akkori rendelőbe és ott kérdezősködsz, ha nulla infó akkor az ántszhez, oephez...stb. és megkérdezed, hogy xy dr nyugdíjba ment neked meg szükséged van az eü dok másolataidra / vagy az eredetire, hol és hogyan juthatsz hozzájuk. ajánlom, hogy írj egy levelet és azzal együtt totyogj be az ántszhez/oephez (értelemszerűen 2 példányban nyomtasd ki az egyik nálad marad és azon ismertesd el velük hogy átvették).
eztán ha megkaptad (pl kézbe, amit kétlek de mindegy), szépen beszkenneled magadnak, majd haladéktalanul leadod az általad választott HO.-nak.
________________
"Ha pedig feldobom a talpam ilyen fiatalon, maximum megvonják a vállukat, egyel kevesebb és kész. Ez lenne a magyar egészségügy?"
üdv csipkerózsika!
mert mit vártál kiscsillag?!
ha magadért sem vagy képes kiállni (nemhogy másokért!) akkor miért is foglalkozzanak veled?
gondolkozz el ezen nem kicsit.
üdv a mai világban!
lehet az utcára vonulnod és tüntetned!
rest of boys 2016.06.01. 10:39:23
"pulzus (?), hátsó fejfájás, hasi puffadás, hasmenés, oldal fájás, mindkét borda alatti fájdalom, rossz közérzet, fáradékonyság, mellkasi nehéz légzés"...ezt így orvoshoz menet tapasztalta a beteg vagy a várakozás közben?
Azonkívül - ami itt bosszantó és nagyon irritáló - az a töltelékszöveg, amit idefos a sokadik posztoló, kezdve az előjegyzés körülményeitől (urambocsá' fel kell lapoznia egy telefonkönyvet) és folytatva a várakozás közben a többi betegtől hallottaktól, a várakozás idejétől (ugyan, mért lehetett benn hosszú ideig a betegek többsége, talán mert felületes az orvos ? Na ugye...) és el egészen addig, hogy "keresztülnéz rajta az orvos" és nem kínálja meg azonnal Bourbonnal és Havannával, amit egy kubai tollszoknyás leányzó tenne eléje gyékényszőnyegre...
Kb. ezért fog ez a nemzet kihalni.
rikitikitévi 2016.06.01. 10:46:46
Szerintem nem. A betaloc - frontin tünetileg megfelelő, úgy tűnik, csökkenti is a beteg panaszait, azonban ilyen mértékű nyugalmi tachycardia esetén minimálisan EKG vizsgálat és tájékozódó labor vizsgálat ( a rutin mellett necroenzimek, D dimer és TSH is) szükséges. Amennyiben ezek negatívak, és nem merül fel a panaszok hátterében egyéb organikus eltérés gyanúja (pl. hyperthyreosis, virus carditis, stb.), akkor meg lehet nyugodni és elegendő a tüneti ellátás.
Tachycardia és mellkasi panaszok, dyspnoe (amit a posztoló is említ) esetén mindig gondolni kell tüdőembolia lehetőségére, manifeszt embolus forrás hiányában is.
rest of boys 2016.06.01. 11:01:04
A felületesség nem a kenyerem, szeretem a betegeimet ki- és átvizsgálni, a századik vegetatív zavarokkal küszködő beteget látó háziorvos ezzel nem biztos, hogy így van.
Menjen el a beteg egy belgyógyászhoz, küzdjön a saját érdekében.
Ide pedig addig más írjon.
apanna 2016.06.01. 11:03:51
she_wolf 2016.06.01. 11:35:23
Orvoshoz könyvvel és fülesben zenével megyek, nem engedem magam befolyásolni:)
(Különösen akkor, ha nem időpontra, hanem sorszámos helyre megyek.)
Az első bekezdés egyetlen mondattal kiváltható lett volna, viszont így van egy full terelő hatású benyomás, minek könnyű áldozatául esni.
(Viszont a Frontint továbbra sem értem.)
she_wolf 2016.06.01. 11:40:00
Ja, és ha már Havanna, akkor rum, csak hogy teljes legyen az illúzió!
(Ha a rum egészen jó, akkor lehet vizionálni a combjukon Havannát sodró telivér hölgyeket is, az aztán helyre tenné a pulzust:D Jó, visszaveszek...)
rest of boys 2016.06.01. 11:59:29
Valójában a szivarra gondoltam, tényleg :)
Hogy mit sodornak a combjaik közt, nem tudom, mindenesetre Che Guevaraék forradalma nemhiába győzött ott - olyan hölgyekkel biztos volt a siker :)
rest of boys 2016.06.01. 12:00:18
she_wolf 2016.06.01. 12:47:33
Havannát nem szívtam, viszont ittam Havanát. Nem pöpec, sokkal jobb a Stroh:) Az tényleg olyan, mintha tűz folyna le a gigán.
A Havannát pedig nem a combjaik között, hanem rajtuk sodorják a karibi hölgyek, láttam egy ismeretterjesztő filmben (micsoda egy ferde fantáziád van Teneked!:D).
Bár igaz, az már inkább csak a hagyománytiszteletnek szól, és az arra járó hóka vendégek számára szóló cirkuszi látványosság.
Az orvoslásról meg hirtelen beugrott egy másik ilyen jellegű film, amit asszem vagy a NatGeon, vagy a DOQ-n láttam: India, utcai fogászat. Az "utcai" ebben az esetben betű szerint értendő. Húzástól a protkóig minden! Na ott keresgéld a disinfection-t!
Képtelen vagyok azt az országot összerakni magamban. Egy átlag magyar poszter (mármint az itt posztolgatók többsége) ott egy sima légvételbe is belehalna...
rest of boys 2016.06.01. 12:49:22
Ha hozzám jön egy beteg, azért teszi, mert megbízik bennem, hallott rólam másoktól, tudja, hogy jól kórismézek/gyógyítok, vagy csak egyszerűen, mert én szakrendelek ott, ahová irányították.
Ha kavics kerül a fogaskerekek közé, eleve megszűnik ezen kapcsolat gördülékenysége, akadozni kezd és ez vezet - a nyűgös beteg és a fáradt orvos közreműködésével - ellentéthez, konfliktushoz.
Minden orvos és minden beteg "megszelidíthető", csak azt kell ehhez tudomásul venni, megérteni, hogy mindketten emberek.
rest of boys 2016.06.01. 12:52:12
A kubai nők közül egyet ismerek, egy szomszéd községben él és spanyolt oktat, nagyon aranyos, kedves :)
A Stroh nem tudom, mit takar, a német név szalmát jelent amúgy :)
macihagyma 2016.06.01. 12:57:18
A posztolónak szerintem kétoldali lobotómia segítene, de előtte CT, MRI, PET vizsgálatra küldeném. Persze, lehet hogy egy kiadós orgazmus is helyrehozná.
she_wolf 2016.06.01. 13:07:05
Nem látogatok közösségi oldalakat, pláne nem "f" -ot, bocs:)
Tudom, másoknak az etalon, vagy legalábbis nívó, de én másképpen vagyok huzalozva.
A Stroh-ra elég rákeresni, nem bánod meg!:) Annyi biztos, hogy a megfelelő tisztelettel, és kellő távolság tartásával kell közeledni hozzá:D
A 12:49-es hozzászólásod nagyon korrekt, és axióma szintű!
rest of boys 2016.06.01. 13:53:41
apanna 2016.06.01. 13:55:38
lutria 2016.06.01. 14:03:23
Viszont a jogosítvány hosszabításért járó tizenezer forintokat úgy teszi el hogy szemmel követni is nehéz,se számla,se nyugta,bármi.Az egészséges-tehát hozzá csak ilyenkor járó embereket-nem küldi a laborvizsgálatokra sem,tehát nem kerülnek be nyilvántartási rendszerbe,csak nyomtat egy papírt hogy alkalmas,a pénznek semmi nyoma nem marad.
Tegnap az anyám elment hozzá 4-5 problémával,az élete folyamán összeszedett sérülések következményeivel,olyan fájdalmakkal amire felébred éjszaka,hullik a haja,kihullott szinte az összes szemöldöke,vérnyomás stb.lett volna pár kérdése-szinte semmit nem tudott intézni mert a doki mindenre azt mondta hogy-nem lehet semmit csinálni vele,nem kell foglalkozni vele,ki kell bírnia,neki is fáj ez-az-amaz,egy problémára mondta hogy önmagától menjen az orr-fül-gégészetre,ő nem írt neki semmit."Természetesen"semmiféle vizsgálat,mérés,szív,tüdőhang ellenőrzés,egyáltalán hozzáérés nem történt.(egy 64 éves nőnél)
Bónuszként észrevette hogy a 10 éve elhunyt apám adatai még mindig benne vannak a sz.gépében,lehet hogy azzal is trükközik valamit.?
bElannaTorres 2016.06.01. 14:06:05
pajzsmirigy betegség is lehet külön írom így hátha észreveszed, úgy kell külön kérni a tsh-t, mert nincs benne alapból (vérvételhez) Egyszerűen néhány háziorvos hülye hozzá, mivel régen benne volt a rutinban, így simán kiderült, úgy néz ki a tünetekkel nem sokra mennek.
Így kezdetben mindig pánikbetegségnek mondják (magas pulzus, enyhe idegesség túlműködésnél, illetve autoimmun alulműködés kezdetekor) később meg hipochondriának mondják.
Vigyázni kell autoimmun alulműködés kezdetekor előfordulhat, hogy a tsh még normális - ezért fél év múlva, ha a panaszok nem múlnak érdemes még egyszer kérni.
sok embernél évekig nem derül ki emiatt.
she_wolf 2016.06.01. 14:08:15
Némi csalódást érzek az írásodban. Az ideális kapcsolat még mindig megvan, csak szerintem Te is hajlamos vagy rokkantnak látni azok miatt, amikkel naponta találkozol egy arctalan, nemtelen, kortalan közösségben, ahol a kívánatosnál többször születnek meg átgondolatlan ítélkezések.
De való igaz, nem minden egykori szép vonás rögzült meg, és személyes alkalmakkor is egyre gyakrabban látni a "vadhajtást". De ez van, ez ellen tenni nem nagyon lehet, legfeljebb a saját és szűk környezetedben.
Azért fel a fejjel!:)
bElannaTorres 2016.06.01. 14:08:44
rest of boys 2016.06.01. 14:15:10
Nyilvánvalóan azóta okosabb és bölcsebb is lettem, ami nem jelenti azt, hogy okos vagy bölcs lennék, csak az akkori helyzetemhez képest való viszonyítást.
A Stroh-t megnéztem, hát rémisztőek azok a számok a rumosüveg címkéjén, állítólag annyi V/V % alkoholt tartalmaz...Ugyanígy írhatnánk azt is, hogy mondjukm 20 vagy 40 térfogatszázalék ivóvizet :) Egy ilyen üveg rummal ki lehet húzni egy jó ideig Grönlandon is :) (Klagenfurt, Österreich :) )
rest of boys 2016.06.01. 14:22:05
A "már gydaganatra gondoltam" kijelentésre pedig ajánlom a poszt alatti első hozzászólást.
Braincelle 2016.06.01. 14:29:28
Egyetértek. TSH is mindenképp indokolt. 140 az azért nem 105. Sokminden jatszik.
Tíz évig orvost nem látó embert egy részleges fizikális vizsgálat alapján pánikbetegnek tartani...
Braincelle 2016.06.01. 14:32:44
De még ha tényleg pánikbeteg, akkor sem így kell. Mert így nem érti és nem fogadja el.
she_wolf 2016.06.01. 14:38:49
Ezek szerint még Neked is lehet újat mutatni/mondani, és tanulsz még:) Ez jó. Csak a sikeres vizsga nem boldogít mindig. De evvan...
Tényleg: amikor hallgató voltál, Te nem voltál hipochonder?:D
A Stroh nagyon buli a flambírozott gyümölccsel, palacsintával:)
Szerintem a 20% víz csak azért van benne, hogy ne gyógyszertárban kelljen teríteni:D
bElannaTorres 2016.06.01. 14:44:14
bElannaTorres 2016.06.01. 14:51:44
rest of boys 2016.06.01. 14:54:58
Illetve ha minden beteg kívánsága szerint tennénk, Isten pénze sem volna elég erre az egészségügyre (ami tulajdonképpen azért áll a pénzbeli csőd szélén, mert a szakrendelőben a nagyon okos beteg diktál és két marokkal költtet saját magára - a közösből)
rest of boys 2016.06.01. 14:58:03
Ezt így belőni, hogy a pajzsmirigy okozta, elég nehéz.
Az elefánt különböző szerveit markoló öt bekötött szemű ember példája - mindegyik mást vél tapintani.
rest of boys 2016.06.01. 15:01:25
bElannaTorres 2016.06.01. 15:02:52
forge 2016.06.01. 15:23:29
"illetve ha minden beteg kívánsága szerint tennénk,Isten pénze nem volna erre az egészségügyre (ami tulajdonképpen azért áll a csőd szélén,mert a szakrendelőben a nagyon okos beteg diktál és két marokkal költet magára-a közösből"
-Talán csökkenteni kellene az unatkozó,vérvörös rúzzsal kikent szájú,mindenféle betegséget produkáló,minden szarral orvoshoz rohanó,viszont nagyon jól tejelő nyugdíjas mamák hetenkénti ilyen-olyan-amolyan vizsgálatokra való beutalását.
Az eü. csőd valamelyest javulást mutatna a kiadások terén.
-A fiatalok,középkorúak igen ritkán mennek orvoshoz tekintve,hogy hamar lehet repülni a munkahelyről egy hetekig tartó betegség esetén.Nem nagyon éri meg magunkat össze meg vissza vizsgáltatni-ha csak nem komolya panasz.De én is azon a véleményen vagyok,hogy ha egy aktív korú,10 éve orvost nem látott,panasszal érkező beteg beesik a rendelőbe életében ahhoz az orvoshoz először,akkor egy teljes körű laborvizsgálat azért járna neki.
zünüke 2016.06.01. 15:32:04
Nekem azt mondta akkor a körzeti,hogy ha a pszichiátria írja fel a szükséges gyógyszereket akkor nem olyan durva az ára,de ha ő mint házi orvos, akkor a többszöröse.
she_wolf 2016.06.01. 15:35:48
Hogy "on" is legyek:):
Ha a szituba helyezed magad és eltekintesz a poszter interpretálásától, akkor a panasz, tünetek alapján nem vagy kíváncsi mondjuk egy labor eredményéig arra, hogy kit sodort utadba a szél? Egy sosem látott, vagy 10 évvel korábban Nálad járt embernek azért nem ártana utánanézni, hogy ki fia-bornya, hogy legalább az alap dolgokkal tisztában legyél. Vagy nem? Csak kérdezem, mint tök laikusan, ám -szerintem- logikusan gondolkodó valaki.
Ha először látnál és jövök a tüneteimmel, akkor biztos megfogalmazódik a fejedben egy iránydiagnózis, ami alapján szükségesnek ítélhető vizsgálat(ok)ra beutalót írsz, aztán a kapott eredmények alapján beszélgethetünk a terápiáról. Vagy esetleg rossz helyen ébredtem?:)
(Csak a saját esetem jut eszembe, de azt hosszadalmas lenne taglalni, ezért nem megyek bele. De ha nálam azzal indított volna a "sárkány", hogy elkezd übtre felírogatni ezt-azt, akkor még jobban kicsúszom az időből:()
zünüke 2016.06.01. 15:39:42
Én egyszer meghúztam a Stroh-rumot nagy lazán csak úgy üvegből.Isteni volt az illata,nem tudtam ellenállni.Ha jól emlékszem 1 percig még megszólalni sem nagyon tudtam.:D:D
rest of boys 2016.06.01. 15:43:08
Háziorvos, belgyógyász persze, hogy időnként kér labort.
Én is néha, de alapjában véve kevésszer.
Stressz Elek 2016.06.01. 15:43:13
Én írtam a bejegyzést. Ha most valami hiba lesz a válaszomban, nézzétek el, mobilról írok. Először is köszönöm, hogy elolvastátok. Kezdjük azzal, valóban stresszes és elég egészségtelen életmódot élek. Ezt főként az étkezésekre értem, sosem reggelizek, stb. Sajnos dohányzom is, bár igyekszem ettől is megszabadulni, egyelőre nem teljed sikerrel. Vékony vagyok, 69 kiló és 187 magas, tehát elhízás nem játszik nálam. Azt sem tagadom, vannak gondjaim a hipochondriával. Ezek tények. Szerepet játszik benne, hogy édesanyám és édesapám is nemrég hunytak el (pár éve ) daganatos betegségben, édesanyám hasonló tünetekkel agyi áttétes tudő daganattal. Bennem van a félelem. Viszont a betegállomány után a Betaloc es Frontin (igen, azt írt fel az orvos) még most is fáj a tarkóm felett a fejem minden nap és a posztban említett tünetek is megmaradtak (szédülés néha, oldalsó fájdalom néha ). Ezt bár említettem az orvosnak, majd elmúlik címszó alatt utamra küldött. És még annyit tennék hozzá, hogy próbáltam orvost váltani, de épp az volt a reakció, nem oda tartozom, nem vehet át. Pedig a rendelő, ahova szerettem volna átkerülni pár lépésre van az utcánkban, ahiva tartozok, jóval messzebb...
És a vizsgálat vérnyomás mérés volt ( amely rendben volt), és mellkas hallgatás.
she_wolf 2016.06.01. 15:51:11
Nem csodálom:D Egy ilyen után már simán kiröhöghető a nagybátyó házi szőttese:)
És az illata tényleg nagyon jó. Sok éve már, hogy nálam nem játszik az alkohol mint itóka, csak hőkezelten:(
she_wolf 2016.06.01. 15:58:43
Mivel itt orvosok is kommentelnek, én is kíváncsi vagyok arra, amit az orvosválasztással kapcsolatban írnak esetleg. Tudomásom szerint szabad orvosválasztás van, és nekem visszásnak tűnne, ha azzal utasítanának el, hogy nem oda tartozom területileg. Lehet, hogy létszámilag nem megoldható, de ezt kétlem.
Igaz, a választott orvos nem köteles átvenni, de az nem indok, hogy "nem oda tartozom", ha én egyszer érvekkel alátámasztottan megkérem őt, hogy vállalja el a gondozásomat.
she_wolf 2016.06.01. 16:05:21
Ezért nem vagy jó példa nekem:) Mármint az én esetemben. Az én háziorvosom nephrológus szakorvos, a bajom pedig neurológiai természetű (egy kis belgyógyos -hepatológiai- beütéssel). Szép lett volna, ha elkezd velem vesézgetni saját szakállra.
Stressz Elek 2016.06.01. 16:06:17
rest of boys 2016.06.01. 16:08:53
she_wolf 2016.06.01. 16:13:18
Én azt mondanám, hogy nem szabad beletörődni. Nem azért, mert erőszakos vagyok (nem vagyok az), hanem azért, mert az egészségemről van szó. Prózai módon ennyi az egész.
Az egyik nem vesz át, a másikhoz pedig nem akarsz visszamenni. Egyéb lehetőség, személy? Mert talpalnod kell, az már biztosnak látszik.
Stressz Elek 2016.06.01. 16:13:38
Stressz Elek 2016.06.01. 16:16:17
kheiron 2016.06.01. 16:18:52
A tarkótáji fejfájás miatt érdemes egy vérnyomásnaplót vezetned, napi 1-2 méréssel.
Plusz nézesd meg a gerinced, ahogy azt már írtam, mert nagyon sokszor statikai probléma áll a fejfájás és a megfoghatatlan hasi panaszok hátterében.
Stressz Elek 2016.06.01. 16:21:13
petivagyok innen 2016.06.01. 16:31:03
hdnctrl 2016.06.01. 16:35:58
Szüntessük meg a TB-t, akkor majd ki-ki eldöntheti, kiad-e egy vizsgálatra X pénzt. Addig meg aki orvoshoz megy, kapjon rendes ellátást!
Braincelle 2016.06.01. 16:43:07
karcsibácsi 2016.06.01. 16:48:08
Mindenképpen váltani kell, az orvosok többsége nagyon szívesen fogadja, ha egy - nem az ő területéhez tartozó beteg - beteg őt választja. A hiúságát is legyezgeti, meg a kártyapénz sem jön rosszul...
rest of boys 2016.06.01. 16:59:23
sutyerák 2016.06.01. 17:33:56
sutyerák 2016.06.01. 17:55:17
-én nem is hiszek abban,hogy bármiféle érdeke,késztetése lenne a magyar eü-nek a járulékfizető meggyógyításával kínlódni.(-én 36 éve fizetem)
vagy eltalálják,vagy nem,hogy mi a bajod,-aztán vagy gyógyulsz,vagy nem.
(minden arra mutat,hogy vagy elmegy az ember maszek rendelésre,vagy hálapénzzel ösztönzi az elfáradt háziorvost kicsit odafigyelőbb törődésre)
-egyszer régen kiütéseim lettek test szerte,-elmentem a házidokihoz,-kaptam többkomponensű antibiotikumot aminek egyik mellékhatása pl. a kiütések.
-nem múlt,visszamentem:még egy adagot fölírt. -fostam,kiütéseim maradtak,-küldött labor,-kis idő-eredmény,-fertőző osztály,-kis idő-eredmény,orrfülgége,-kis idő eredmény,-eközben eltelt úgy 5 hónap.
na,elmentem az üzemorvoshoz,hogy az egésszel tele tököm,írjon nekem beutalót a MÁV-kórházba,hogy legyek már rendesen kivizsgálva mitől van?
-a lényeg:MÁV-kórházban ultrahang,CT,allergiavizsgálat,labor,urológia és rájöttek 2 hét alatt,hogy az arcüregemben lévő ciszta ellen küzd a szervezetem(nem fájt sosem) és ezek a tünetek attól vannak.
ergo:ezt az egészet itt is el lehetettvolna végezni,ha a háziorvos valójában saját betegének tartaná azt aki után fejpénzt kap.
sutyerák 2016.06.01. 18:03:31
mondtam:egy kollégámtól kaptam a tanácsot,hogy ha azt akarom hogy normális időn belül intézkedjenek akkor egyből ide jöjjek.
-és úgy is volt:onnan már nem küldtek el,meg nem várakozási idő,hanem elindult a folyamat és 2 hét múlva megműtöttek(könyököm volt nagyon bedagadva),-igaz azt már félmaszekban,-ugyanazon sebészek,de nem a kórházban.
Igazság, hol vagy? 2016.06.01. 20:04:49
forge 2016.06.02. 00:11:04
Édesanyám nem tartozik a kikent-kifent nyugdíjasok közé aranyom,mert még aktívan dolgozik nem keveset,így sajnos nem ér rá a házi orvos rendelőjének a várójában tölteni a fél hónapot mindenféle (kierőszakolt) beutalóért erre arra.
Hogy én is akkor járnák körzeti orvoshoz amikor ők? Nem,én nagyon ritkán megyek orvoshoz, általában akkor ha már a család is balhézik,hogy kellene...De még egyszer sem ültem úgy egy orvos rendelőjének a várójában sem,hogy ne legyen tömve nyugdíjasokkal akiknek a fele lemerném fogadni,hogy az orvost jött gyötörni a hülyeségeivel.Egyébként ezt a jelenséget többen is észrevették már az ismerőseim/barátaim/rokonaim köreiben tehát nem én találom ki.
Bármennyire is fel vagy háborodva,sajnos van egy nyugdíjas réteg akik az orvosok rémálmai.Ezt nem én találtam ki,nem az én véleményem,ez egy köztudott dolog.
she_wolf 2016.06.02. 00:55:15
A nyugdíjas alapesetben már koros ember, vannak bajai, kisebbek-nagyobbak. A nyugdíjasnak van ideje ráérni hogy kivárja a sorát, noha lehet, hogy csak a következő köteg receptért ment. Vagy a következő szakorvosi beutalóért.
És talán csúnya dolog tőlem, de én azt mondom, hadd menjen, üljön, ha ezáltal kisegíti a gyerekeit azzal, hogy beszáll az unokák nevelésébe, gondozásába. Akár azzal is, hogy szünidőben nála lehetnek, elmegy értük oviba, suliba, ecetetrá...
Isten tartsa meg őket egészségben! Meg az orvosok:)
De Neked is igazad van, mert tényleg vannak, akik bájcsevegni járnak egy hajfájásra hivatkozva:( Az viszont szerintem nem jó, ha Te csak akkor mégy orvoshoz, amikor a család odáig rugdal:D Persze, nem kell minden pörsenéssel ajvékolva mentőt hívni, Nálad jobban senki nem tudhatja, mikor nem tanácsos halogatni az ilyesmit. Józan belátás, és némi prevenció, oszt kalap:)
(Nem tudok Rólad semmit, de gondolom, azért Te is szeretnél unokázgatni majd egyszer, és milyen jó lesz, ha nem kell visszautasítani azzal, hogy fájdogál ezed-azod.)
Én sem tudok úgy háziorvoshoz menni, hogy elég legyen egy kezem megszámolni a várakozó nyugdíjasokat (akiket többnyire ismerek is), ezért viszek önvédelmet: könyv, és zene!:)
Peace, és ne általánosíts, please! Lesz ez rosszabb is, ha ilyen ütemben öregszik a nemzet, csaxólok:()
asztalosani 2016.06.02. 03:06:20
"Vékony vagyok, 69 kiló és 187 magas,"
69 kilódra ne mondjuk már azt hogy vékony vagy!!!!!!!!!!!
nemhogy én, de még a BMI kalkulátor is kiakadt, hogy te ezt mégis hogyan gondoltad?!
asztalosani 2016.06.02. 03:18:43
"(...) valóban stresszes és elég egészségtelen életmódot élek. (..) sosem reggelizek, stb. Sajnos dohányzom is, bár igyekszem ettől is megszabadulni, egyelőre nem teljed sikerrel. (...) édesanyám és édesapám (...) hunytak el daganatos betegségben (...) Bennem van a félelem. "
______________________________________________________________
összefoglalom neked:
(1) """"fosol"""" a ráktól, mert a szüleid abban hunytak el, de ennek ellenére sem tudod letenni a szar bagót, ami statisztikailag vezető TÜDŐRÁKOT okozza??????!
akkor ezek szerint mégsem félsz.
ha félnél letetted volna MÁR.
vagyis magadnak is hazudsz.
(2) sz*r anyagból az orvos sem tud jól dolgozni.
ha szétb*szod a testedet (pl.: már zzal is hogy nem reggelizel, bagózol...stb), akkor ne várd el az orvostól, hogy az meg "működőképesre" összetegye neked, a társadalomtól meg azt hogy ezt saját zsebből finanszírozza, azzal szemben aki nem bagózik, nem iszik, nem csapatja szét az agyát különböző szintetikus sz*rokkal naponta 4x....stb.
_________________________
" próbáltam orvost váltani, de épp az volt a reakció, nem oda tartozom, nem vehet át."
ilyen sincs.
gondolom ajtóstul rontottál a házba.
lsd. előző hsz-m: "amilyen az adjonisten...."
______________________
tedd le a bagót, 'oszt lesz pénzed magánorvosra!
asztalosani 2016.06.02. 03:19:47
de ha az orvos nyugdíjba vonul, akkor értelemszerűen nem viszi haza az otthoni gépére az adatokat.
g0826 2016.06.02. 06:24:58
karcsibácsi 2016.06.02. 09:05:25
De bizony mondjuk!
187 cm magassághoz 69 kg kimondottan sovány, BMI szerint is (20).
Ehhez a magassághoz 80-82 kg lenne ideális.
asztalosani 2016.06.02. 11:10:16
kiscsillag!
számolni tudsz?
19,7-re jön ki ami NORMÁL tartományba esik, TEHÁT NEM SOVÁNY, NEM "KIMONDOTTAN SOVÁNY", NEM "KARCSÚ",meg egyéb sz*rság, HANEM _____ NORMAL____.
de csak neked, ha már ennyire lusta tirpák disznó vagy:
Súlyosan sovány (BMI: kisebb, mint 16,0)
Közepesen sovány (BMI: 16,0 - 17,0)
Enyhén sovány (BMI: 17,0 - 18,5)
NORMÁL (BMI: 18,5 - 25,0)
Túlsúlyos (BMI: 25,0 - 30,0)
Enyhén elhízott (BMI: 30,0 - 35,0)
Közepesen elhízott (BMI: 35,0 - 40,0)
Súlyosan elhízott (BMI: nagyobb, mint 40,0)
hol látsz te itt sovány megjelölést 20-as BMI-hez??????
karcsibácsi 2016.06.02. 12:15:05
Az általad belinkelt BMI a beteg agyad szüleménye.
A hivatalos BMI skála (Orvosi lexikon, Akadémiai Kiadó):
>35.1 Súlyos elhízás
30.1-35.1 Elhízás
25.1-30.1 Túlsúly
20.1-25.1 Normál
18.1-20.1 Sovány
<18.1 Kóros soványság
karcsibácsi 2016.06.02. 12:21:54
(BMI – Body Mass Index)
Az Ön testtömege (kg) 69
Az Ön magassága (cm) 187
Az Ön BMI-je 20
Kommentár
Ön sovány (avagy gracilis), ez leggyakrabban alkati sajátság, az átlagosnál vékonyabb csontozat és kisebb izomtömeg következménye.
orvosilexikon.hu/wrap.php?file=bmi_man.html
she_wolf 2016.06.02. 12:28:36
Ne fáradj! Ha a legtökéletesebb forrásból merítesz, neki az sem jelent semmit.
Egyszerűen nem éri meg még a bizonyítás kísérletét sem:(
asztalosani 2016.06.02. 12:52:51
kicsi szívecském!
ismét csak te vagy a rusnya tudatlan disznó:
_____________________________________________________________________________
ne NO NAME-es szarokról tájékozódj eü dolgozó (?) létedre, hanem szakoldalakról:
______________________________________________________________________________
nesze itt van neked tahókám HITELESEBB forrás, hogy NEKEM van igazam:
www.who.int/features/factfiles/obesity/ff1_obesity.jpg
'OSZT TUDOD-E MIT JELENT A WHO SZÓ PARASZTKÁM?!
asztalosani 2016.06.02. 13:05:24
"A hivatalos BMI skála (Orvosi lexikon, Akadémiai Kiadó):"
kiadás éve, oldalszám nuku???????
ez aztán a hivatalos forrásmegjelölés!!!!
karcsibácsi 2016.06.02. 13:13:18
asztalosani 2016.06.02. 13:19:05
tehát a kommentedet azon beismerő vallomásnak vesszük, hogy hülye proli tirpák vagy, aki még rendesen forrásmegjelöléssel sem tud semmit sem beidézni, hogy megvédje álláspontját!
:)
rest of boys 2016.06.02. 13:30:58
she_wolf 2016.06.02. 13:33:47
Érdekes, hogy éppen te hiányolsz forrásmegjelölést, kis genyó...:(
(Mit kicsi?! Bááár... ha jobban megnézzük, annak is kicsi vagy...nagyon kicsi:D)
És ugye nem mondod komolyan, hogy éppen előtted kellene valakinek -mondjuk egy elismert szakembernek- az álláspontját megvédenie?
Mennyé', aluggyá', mer' kurva korán keltél ma, szét fogol csussszni:D
Ja, tükörbe ma ne nézz, szégyenében inkább összetöri magát!:)
(Ja, a "who" azt jelenti: ki/aki:P)
she_wolf 2016.06.02. 13:39:02
What'up Doc?:D
Én teljesen ledöbbentem, mert az éjjel 3 körüli netezgetés nekem a heppem (no meg gyakorlatilag az egész napom, ha úgy akarom), ez meg már akkor itt gyilkolászta a posztert:(
Honnan veszed, hogy tudod, mi hiányzik neki? Ez egy hímnős valami, nem ember!:)
rest of boys 2016.06.02. 14:21:48
A kameruni csapat szerintem enyhítésért fellebbezne, de megkíméljük őket ettől :)
she_wolf 2016.06.02. 14:37:38
Igen, hallottam róluk. Kár, hogy ők jutnak eszedbe. Inkább a sunyi kis répazabálóra gondolj, akit a minap linkeltem Neked:)
Basszus...hímnős sem lehet, most kicsit jobban belegondoltam:(
Mi ez egyáltalán? Valami ektoplazma, vagy egyéb amorf szerkezetű képződmény? Asszem, kezdek most már hinni az idegenek inváziójában. Tényleg, mi lesz, ha ezek elárasztják gyönyörűséges bolygónkat? És még a folyami delfinekért, meg a Seychelles-szigeteki simaorrú-szabadfarkú denevér aggódunk? Hát nem röhej? De! Az ilyen faszkalapok miatt kellene inkább...
asztalosani 2016.06.02. 16:54:28
felírtam ezt a mostani beszólásodat is a "mi a vérátömlesztés?" c. kérdésed alá.
kicsi bogaram! ha te valaha az eü.-ben is dolgoztál volna, akkor tudnád hogy mi az a who.
te max a wc-ket súroltad egész életedben!
kheiron 2016.06.02. 20:10:39
Nagyon szuper, ez a megjátszott dühroham gyönyörű! Tiszta kveruláns paranoid, csak gratulálni tudok!
Holnapra kellene valami üldözéses motívum is, érdekel, hogy azt hogy csinálod.
:-)
karcsibácsi 2016.06.02. 23:01:13
she_wolf 2016.06.03. 03:31:00
Valamit kifelejtettél: nem biztos, hogy ő megfelelne a hegyi gorilláknak!
Most egy kicsit elszomorítottál:(
A hegyi gorillák (is) fokozottan veszélyeztetettek, nem teheted ki őket akkora veszélynek, hogy egy ilyen förtelmet rájuk szabadítasz, mint ez a parthenogenezisre is alkalmatlan:(
Arról megy a folyamatos papolás, hogy az állatok húde megfertőzik a zembereket, arról pedig mélyen kussolunk, pl. az emberszabásúakra milyen veszélyt jelentenek az emberek a maguk vírusos és bakteriális kórságaival.
Úgyhogy mielőtt a jámbor állatvilágot megfenyegeted ezzel az ancsa nevű kórral, gondolj bele a lehetséges következményekbe, nagyon szépen kérlek....:(
she_wolf 2016.06.03. 03:51:57
Azt már megbeszéltük, hogy anyádat kussoltathatod. Ugye, megvan?
A "who" pedig akkor is azt jelenti, hogy : ki/kik, ha a fejedre állsz és lefosod a tarkódat, vagy éppen jegyet szarsz táblában az igyekezettől, kisköcsög!
Az, hogy te éppen az Egészségügyi Világszervezet angol rövidítésére gondolsz, nem igazán tud érdekelni, míg írásban ezt nem egyértelműsíted.
"'OSZT TUDOD-E MIT JELENT A WHO SZÓ PARASZTKÁM?!"
Oszt te tudod-e mi a rövidítés és a szó -mint nyelvtani fogalom- közti különbség? Úgyhogy mielőtt üvöltesz, továbbra se húzd ki a fejed a seggedből, mert akkor talán nem hallatszik ki a világba a baromságod!
("Parasztkám...":D Nem tudok rád haragudni, mert mindig megnevettetsz:D
Tudod, ha neked annyi lenne a fejedben, mint akár @karcsibának, akár @rest of boys-nak, kheironnak...és még bőven sorolhatnám... a seggében, akár valaki is lehetnél. Talán még ember is!
De így maradsz, aki eddig is voltál: egy sötétben sunnyogó, sarokból kiköpködő, nímand kis genyó...bizomány:()
she_wolf 2016.06.03. 03:58:22
Bocsika, lemaradt:
"te max a wc-ket súroltad egész életedben!"
Ne tévessz össze senkivel, noha egy rendes takarítónő tevékenységét (így őt magát is!) többre becsülöm, mint a tiédet. Bármi is legyen az!
rest of boys 2016.06.03. 12:09:14
she_wolf 2016.06.03. 12:18:38
Most mondd!:) Az egész Virunga a gorillák zokogásától lenne hangos:(
drontal 2016.06.03. 15:39:29
187 cm magassághoz 69 kiló szerinted rendben van? Észnél vagy?
g0826 2016.06.03. 18:02:22
she_wolf 2016.06.04. 22:10:13
Kis színes:
index.hu/tudomany/til/2015/06/18/a_csotanyok_nem_elnek_tul_az_atomhaborut/
(Lehet besorolni, de az biztos, hogy mindegyik jóval szimpatikusabb:D)
she_wolf 2016.06.04. 22:12:49
Ja, a medveállatkákat nem ér bántani! Összehasonlítani pláne nem!:D
hajatsermuta 2016.06.06. 15:03:14
Lassan lehetne egy olyant is nyitni, hogy "Hülye asztalosani, a 187 cm magas 69 kilós ember sovány"!
Rókaregeróka 2016.06.06. 17:01:40
10 év után.
Mivel az aktuális háziorvosból folyamatos fáradtságra, tompa fej- párnán járok érzésre egy vérvételi beutalót úgy kellett kicsikarnom, mintha a fogát húznák.
Beleröhögött az arcomba, pihenjen felütéssel.
Mondom ezen már túl vagyok. Rutin vérkép, semmi csillag, visszavittem, hát ez rendben, pipa, jónapot!
A probléma nem szűnt meg, feljött hozzá a cigi letétele után 25 kiló, uezek a panaszok, pajzsmirigyet nézethetnénk 2 év múlva...
Uez.
Másik kedvenc sztorim, ENT, 3 éve állandó vendég, nyaki nycs. megnagyobbodás.
Belépek, 3 dologgal jöttem, doki "leüt" : nono! egyet válasszon ki, egy beteg, 5 perc. Nah akkor legyen a nycs. Megfogja, megnyomkodja, határeset, jöjjön vissza, ha nagyobb lesz vagy fáj. Fél évente megyek, mutatom, magam, mindig csak egyet, hol az eldugult orrom, hol a fülem, orrsövény műtét pipa, nycs még mindig ott virít 2 év múlva is, asp. cyt reaktív follicularis hyperplasia, hát, ha nagyon zavarja kivehetjük, nem zavart, nem vettük, egy évre rá, ó-ó, mintha az a nycs nem lenne rendbe..
Ugye ha nem hajt ki a doki, hogy egy beteg egy panasz 5 perc, akkor talán komplexen is látja, hogy állandó orrdugulás+ fülldugulás+ megnagyobbodott nycs nem egy olyan tuti helyzet :)