5000 forintért hajlandó a beteghez menni

2015.09.29. 06:00

54c7aeff40706halapenzbuncselekmeny_1.jpgSzinte még végig sem hallgatta a doktornő, máris jelezte, hogy nem megy ki (ilyenkor az eskü nem számít?), mert erre neki nincs ideje, sem kedve, csak, ha a néni (édesanyám, akinek van neve is) legalább 5000 forintot kifizet. . Jelzem, édesanyám kisnyugdíjas, neki 5000 forint igenis komoly összeg, még úgy is, hogy erőnkhöz mérten mi próbáljuk anyagilag is támogatni, de mi sem vagyunk jómódúak.

Tisztelt Praxis!

 

Nem szokásom ilyen blogokban panaszkodni, azonban édesanyámat olyan szinten sikerült kikészítenie a háziorvosnak nevezett gazembernek, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy én is hallassam a hangomat. Édesanyám 71 éves volt januárban, és mint idős ember, elég sok egészségügyi problémája van. Többek között cukorbeteg és több mozgásszervi megbetegedéssel is küszködik. Így elég sűrűn kénytelen háziorvoshoz is fordulni, gyógyszerek, beutalók miatt. A háziorvosa, akihez korábban járt, nyugdíjba vonult az év elején és a helyére egy fiatal doktornő került. Nem a kortól lesz valaki jó orvos, ugyanakkor fontos elmondani, a korábbi doktor, aki évekig volt édesanyám háziorvosa, egy rendkívül tapasztalt és nagyon emberséges orvos volt, sokat segített édesanyám betegségeinek kontrollálásában.

 

Ez az új doktornő egész más mentalitású. A korábbi orvos kedves, türelmes volt, tudta, hogy egész más hang és tónus való egy idős beteggel szemben, mint egy 20 évessel. Ez az új doktornő egyáltalán nem érti, vagy érzi, mi a megfelelő, állandóan siet, szinte meg sem hallgatja rendesen a betegek panaszait (legalábbis édesanyámét) és egyfajta szalagmunkaként próbál túllenni az adott feladaton.

 54c7aeff40706halapenzbuncselekmeny_1.jpg

Ha ez lenne mindösszesen a problémánk vele, azt mondom, nem pazaroltam volna időt rá, hogy megírjam mindezt, nincsenek ugyanis tévképzeteim az egészségüggyel kapcsolatban. Az egyik legjobb barátom röntgen asszisztens, tudom, mik zajlanak a színfalak mögött, tudom, mekkora az elégedetlenség. Ugyankor, ahogy édesanyámmal viselkedett a háziorvosa, azt nem menti fel a nehéz helyzet, és nem ad feloldozást, hogy nincs megbecsülve a tisztelt orvos társadalom sem kellőképp. Ugyanis édesanyám, 40 fokos lázzal felhívta a háziorvosát, hogy amennyiben nem nagy probléma, tegye meg, hogy kimegy hozzá, mert ő nem tud ilyen állapotban a rendelőig sem elvánszorogni. Amúgy is nehezen mozog, de az állapota még inkább meggátolja ebben, ennek ellenére szeretné. ha vetne rá egy pillantást és írna fel neki gyógyszert.

 

Mondom, 40 fokos lázról beszélünk, nem pedig egy kis hőemelkedésről. Miután mindezt elmondta a telefonba, szinte még végig sem hallgatta a doktornő, máris jelezte, hogy nem megy ki (ilyenkor az eskü nem számít?), mert erre neki nincs ideje, sem kedve, csak, ha a néni (édesanyám, akinek van neve is) legalább 5000 forintot kifizet. Jelzem, édesanyám kisnyugdíjas, neki 5000 forint igenis komoly összeg, még úgy is, hogy erőnkhöz mérten mi próbáljuk anyagilag is támogatni, de mi sem vagyunk jómódúak. Édesanyám próbálta megmagyarázni mindezt, de nem volt foganatja, így hát szomorúan konstatálta, a segítség ilyen formában nem fog megérkezni hozzá. Mi ugyan viszonylag messze élünk tőle, de miután megtudtuk a történteket, természetesen siettünk hozzá és elláttuk gyógyszerrel és figyelemmel (feleségem ott is maradt nála pár napig).

 

Miután az állapota javult, most azon törjük a fejünket, mi a teendő ebben az esetben. Mármint a jövőt tekintve. Ha édesanyám  ugyanennél a doktornőnél marad, nyilván a későbbiek folyamán is hasonló bánásmódra, és nemtörődömségre kell felkészüljön, márpedig egy idős és beteg ember számára az nagyon komoly következményekkel járhat. csakhogy a környezetében nincs másik orvos, így választási lehetősége sincs. Szóval adva van a kérdés, mi a teendő ilyen esetben? Régi igazság, pénz beszél, kutya ugat, de mi nem tehetjük meg, hogy súlyos ezreket szórjunk el.

 

Üdvözlettel,

 

Tibor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2015.09.29. 07:13:29

Eloszor azt kellene megtudni, hogy az adott tersegben mik a szabalyok/lehetosegek. Nalunk sem jon ki a haziorvos ( meg penzert sem ),mert van egy 24 oras orvosi szolgalat es ok latjak el az ilyen jellegu feladatot.

Souky Sanjay 2015.09.29. 07:28:28

Nálunk ilyen a gyerek orvos.40 fokos lázzal küzdő gyerekhez csakis 5K forintért jön ki.Különben vigyék le a rendelőbe.

szabidoki 2015.09.29. 09:23:24

Ha csöpög a csap és ki kell hívni a vízvezeték-szerelőt, az megáll ötezerből?

asztalosani 2015.09.29. 09:25:35

kedves Tibor!

ántsz-nek kell írni POSTAI(!) (emailt nem fogadják el) levelet mondjuk nem 9.999.999 sorban megfogalmazva a problémát (!) nevekkel, helységnévvel és pontos időpontokkal, fel kell adni, majd ők kivizsgálják hogy ami történt az jogszerű-e, vagy hogy milyen jogszabályok szerint történt úgy ahogy.
pl.: 71 éves édesanyád 20xx.xx.xx én 40 C-os lázzal felhívta a HO-t (neve:...) és kérte hogy menjen ki hozzá, mert krónikus mozgásszervi betegséggel nem tudott a rendelőhöz lemenni. Ezt követően a HO telefonon közölte, 5000 ft hajlandó csak kiszállni. Érdeklődnél, hogy jogszerű-e pénzt kérni kiszállásnál vagy sem, amennyiben igen azt milyen jogszabály írja elő. Üdv.: x. Tibor

itt a praxison senkitől sem kapsz JOGSZERŰ választ, csak nagy hőzöngést (pl.: hogy nektek a mamátok nem ér meg 5 ezret, meg az orvost is meg kell fizetni ....egyéb agybajok) , erre készülj fel!

kisvirag78 2015.09.29. 10:52:04

Sürgős esetben ingyen is ki kell menni. Kérdés, hogy utólag, így, hogy nem látta orvos, be lehet-e egyáltalán bizonyítani, hogy annyira sürgős volt az eset, hogy mulasztás történt. Pláne, hogy orvos nélkül is jobban lett a néni. Egyébként persze azt is mondhatná az orvos, hogy jó, kimegyek, de ha nem sürgős az eset, akkor ennek hivatalos díja van. És akkor senki nem gondol itt kizsarolt hálapénzre. Valószínűleg ez áll a legközelebb az igazsághoz, úgy tudom, ilyen esetben lehet számlával meghatározott pénzt kérni. A lázcsillapítás önmagában nem ok az orvos sürgős kiszállására, persze lehet a háttérben komoly betegség is, de az sem indok, hogy a néninek nincs autója és mozgásszervi problémái vannak, és még az sem, hogy a rokonai nincsenek a közelben, hogy segítsenek. Az ok csak az lehet, hogy nincs szállítható állapotban, illetve akutan olyan rosszul van.
Bunkóság ide vagy oda, szerintem jogilag ezzel sokat nem lehet kezdeni.
Ha meg akarjátok oldani, nektek kell megkeresni a háziorvost, és tisztázni vele, hogy mi a helyzet, mire lehet számítani, és aszerint szervezni az életet, adott esetben betegség idején anyuka felügyeletét.

Alick 2015.09.29. 10:54:34

Mondjuk Svédországban semennyiért nem megy ki a háziorvos ilyen esetben.

aragorn74 2015.09.29. 11:18:19

kérdés: a doktornő dolgozott vagy nem?
ha igen, benne van-e az ellátási kötelezettségében, hogy ki kell mennie házhoz betegekhez?
ügyeletes volt vagy nem?
ha mindkettőre nem a válasz, miért ment volna ki a szabadidejében?
az esküben sehol nincs benne, hogy éjjel-nappal rendelkezésre kell állnia. az, hogy a szabadidejében mennyiért hajlandó beteget vizsgálni megállapodás kérdése. el kellene felejteni, hogy minden ellátás bármikor ingyen jár mindenkinek.
még egy kérdés: miért nem hívta a felnőtt orvosi ügyeletet?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 11:33:48

@asztalosani: és többé nem számíthat emberi ellátásra, mert a "kedves" doktornő rövid úton megtudja, miért folyik ellene vizsgálat. :(

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 11:35:16

@aragorn74: szerinted a napi négyórás (jobb helyeken, nálunk ennyi sincs) rendelési időn túl mit csinál?

aáb · http://azsiaport.hu 2015.09.29. 11:54:54

@szabidoki: de nem is fizeted be a jövedelmed jelentős részét minden hónapban átalánydíjas villanyszerelési rendelkezésre állásért.

Mi0 2015.09.29. 12:13:17

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény szerint (11. § (1) b.) a térítésmentesen igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások körében, amennyiben egészségi állapota indokolja, az otthonában történő orvosi vizsgálatra és gyógykezelésre a biztosított a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás keretében jogosult, az orvos rendelési idejében. A háziorvos az ellátási területén lakó biztosítottakat köteles ellátni (4/2000. (II. 25.) EüM rendelet a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről, 3. § (1). A választott háziorvos rendelési idején kívüli időre az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény szerint az alapellátáshoz kapcsolódóan, e feladatok rendelési időn kívüli ellátására, háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátásról kell gondoskodnia a települési önkormányzatnak. Ennek szabályait a 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendelet tartalmazza, és az önkormányzat eleget tehet ügyeleti szolgálat szervezésével, illetve központi ügyelet útján való ellátásával, így természetesen nem garantált, hogy pont a választott háziorvos fogja ellátni azt.

Nem derül ki pontosan, hogy a megjelölt pénzösszeg valamilyen, térítési díj ellenében igénybe vehető egészségügyi szolgáltatásra vonatkozna. Amennyiben az orvos a biztosítottól a térítésmentesen igénybe vehető egészségügyi szolgáltatásért kifejezetten és/vagy előre pénzt kér, az változatlanul és egyértelműen vesztegetés elfogadása bűncselekményének minősül, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető.

aragorn74 2015.09.29. 12:34:06

@Hóhér az utolsó barátod: hogy mit csinál a munkaidején kívül, ahhoz az égvilágon senkinek semmi köze. ha négy órát fizetnek neki, akkor annyi a munkaideje.

zünüke 2015.09.29. 12:37:47

És akinek momentán nincs 5000 Ft-ja?

pefki 2015.09.29. 12:44:03

Szabidoki! Ha én írtam volna ezt a történetet és nekem ezt vàlaszoltad volna a föld alól is eĺőkeritenélek!!

zünüke 2015.09.29. 12:48:29

@szabidoki: A csöpögő csap javíttatását lehet későbbiekre tervezni amikor az pénz folyik be,az nem létszükséglet.

élhetetlen 2015.09.29. 12:51:09

@Missberger: „amennyiben egészségi állapota indokolja, az otthonában történő orvosi vizsgálatra és gyógykezelésre a biztosított a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás keretében jogosult, az orvos rendelési idejében.”. Na, megint valami, amit szöveg szerint értek, csak a lényegét nem. Két otthoni beteg, az egyik öreg, a másiknak eltörött a lába. Kimegy, leparkol, ellátja, vissza. Legyen egy-egy óra, de alkudhatunk is egy keveset. A négy óra rendelési idő lecsökkent 2, 2,5 órára. Mi van a váróban ülő húsz másik beteggel? Ők mit gondolnak, ha az orvos elhúz egy órára rendelési időbe? Vagy kétszer elhúz egy órára? Én tényleg nem értem. Volt már, hogy igen kiszólt a nővér, hogy a doktornak sürgősen el kell menni. Az ember elhiszi, hogy tényleg sürgős. De üzemszerűen hogy megy ez?

SarahConnor 2015.09.29. 13:03:51

Posztert kérdezem, hogy ez nem Nyíregy véletlenül? Itt van most egy ilyen nő, úgy beszél mindenkivel, mint egy náci kiképzőtiszt, és ilyet ő is megjátszott már.

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2015.09.29. 13:13:24

Náunk a gyerekorvos meg sajnos még pénzért sem hajlandó házhoz jönni. Gondolom szerzett néhány rossz tapasztalatot, mikor a betegek azt hitték az orvos azért van, hogy lehessen kit ugráltatni. Tényleg valaki elvárja, hogy a doki menjen ki ingyen, vizsgálódjon fél órát, irjon fel lázcsillapítót, majd menjen el érte a patikába, stb.

élhetetlen 2015.09.29. 13:25:02

@Hóhér az utolsó barátod: „szerinted a napi négyórás rendelési időn túl mit csinál?”. Ne aggódj, hogy unatkozik. Csak pár dolog. A kötelező, nem kicsi adminisztráció. A kötelező továbbképzések. A kötelezően használandó, de központilag nem biztosított számítógépes rendszerének karbantarttatása, frissíttetése, módosíttatása, ha jogszabály módosítás van. (Megdöbbentem, hogy nem az OEP biztosítja és tarja karban a rendszert, hanem az ebből élő cégektől nekik kell megvenni, és módosíttatni, és szívni, ha nem elég jó céget választottak.) Ez rengeteg idő. Még egy eset. A postán megsérült, és hiányos lett az üres recept csomag (mert neki kell megrendelni). Jó fej a dokim, és türelmes, nevetve mesélte, hogy az volt a hétvégi program a családdal, hogy összeállították a listát, hogy tételesen mi hiányzik, sorszámmal, mert, ugye az üres receptekkel vissza lehet élni, tehát ezt le kell adminisztrálni. Arról nem is beszélve, hogy, ha húsz beteg ül a váróban, akkor rendelési idő után megy házhoz, mert nem hagyja ott a húsz beteget. Szóval ne hidd, hogy a körzeti orvos élete abból áll, hogy lehúzott napi négy órát, aztán éli világát. Más, de az egészségügy. Az unokatesóm falusi védőnő. Feljön vasárnap délután, és eszébe sem jut, hogy ne vegye fel a telefont, ha hívják. A húsz éves rutin arra jó, hogy esetleg telefonon is el tudja mondani, hogy mit csináljanak, ha nem , akkor jön a két óra múlva hazaérek, hazafele benézek.

zünüke 2015.09.29. 13:25:04

@élhetetlen

Az én körzetimnek szokása,hogy rendelési időben egyszerűen eltűnik 40-50 percekre úgy,hogy dugig van a váró.Már fel sem tűnik.

szabidoki 2015.09.29. 13:43:05

@zünüke: akkor képzeld azt hogy valamiért elmegy az áram, neked meg ott a fagyasztód tele kajával... Nem kell hozzá sok ész hogy találj egy számodra is eklatáns példát...
@aáb: ez egy szép elmélet, de sajnos a gyakorlatban nem mindig működik. Előszöris, ezerszer megénekeltük hogy lényegesen többen veszik igénybe a szolgáltatást mint amennyien fizetnek érte, másodszor még a fizetők által összeadott pénz sem fedezi a költségeket. Az sem biztos, hogy a nagymama a rendelési illetve munkaidejében hívta fel a háziorvost, arról nem is beszélve, hogy két paracetamolt orvosi felügyelet nélkül is be lehetne venni...

aáb · http://azsiaport.hu 2015.09.29. 13:48:40

@szabidoki: teljes mértékben a fizetős egészségügy híve vagyok, a nyomorult állami TB-t tartom ebben a formában teljesen feleslegesnek sőt kártékonynak.

Mi0 2015.09.29. 13:53:10

@élhetetlen: Az orvos egyrészt nem csak rendelési idejben, hanem azon kívül (de még munkaidején belül) is kimehet házhoz: a rendelési idő néha rövid, míg a munkaidő főszabály szerint ugyanúgy 8 óra mint mindenkinek, így a rendelési időn kívüli munkaidejét valóban fordíthatja például erre. Előfordul persze, hogy a rendelési idő végével a munkaideje is lejár, vagy a fennmaradó munkaidejében más dolga van; a rendelési időben a betegellátás viszont mindenképpen kötelessége. Sem rendelési időben, sem azon kívüli munkaidejében nem kérhet a kiszállásért pénzt, a költségeit a praxis minden egyéb fenntartási költségeihez hasonlóan a költségvetéstől kapott kártyapénz fedezi. Másrészt, a települési önkormányzat számára törvényben kijelölt kötelezettség a háziorvosi ellátásról gondoskodnia, így annyi háziorvost szerződtetnie, amennyi ennek a kötelezettségnek a teljesítéséhez szükséges. Vagyis ha x számú háziorvos nem képes az alapellátásnak eleget tenni, szerződnie kell a feladatok ellátásáról még eggyel, vagy amennyivel szükséges, hogy mindenki megkapja az ellátást.

lutria 2015.09.29. 14:10:28

Vajon számlát adott volna az 5000-ről?
Az én háziorvosom már 15-20 éve úgy teszi el a hivatásos jogsim hosszabbításáért fizetendő tizenezer forintokat hogy semmilyen nyoma nincsen,még annak sem hogy egyáltalán jártam a rendelőjében...

élhetetlen 2015.09.29. 14:12:31

@Missberger: Nem a pénzről beszéltem, ami nekem gyakorlatilag nem volt értelmezhető, az ez volt: „az orvos rendelési idejében.”. Miközben a váróban ott ül, mondjuk húsz beteg. De azért kösz.

élhetetlen 2015.09.29. 14:26:57

@aáb: Jó vagy, örülök, hogy van rá pénzed (nekem is van), de mondd ezt el annak is, szemtől szembe, akinek, pl, 70 ezer a jövedelme, amiből ki kell fizetni a rezsit, meg kell élni, és ebből kellene összesprórolni a 70 ezret a végbéltükrözés és két polip levétele játékra. Azért mégis jobb, hogy, ha nem is a következő héten fizetősen, csak egy hónap múlva, de megkapja a TB keretein belül. Nem fogadom el az akinek nincs semmije, az annyit is ér szöveget, mert ez az ország messze nem arról híres, hogy aki rendesen dolgozik, és hasznos tevékenységet is végez, az él jól.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 14:48:38

@élhetetlen: amikor utoljára képben voltam a háziorvosok munkáját illetően, akkor még úgy működött a dolog, hogy a munkaidő egyik felében a rendelőben dolgozott, a maradék időben meg járt a körzetéhez tartozó fekvőbetegekhez.

Mészáros Laci 2015.09.29. 14:49:32

Audiatur et altera pars.

A doktornő egy (lehetséges) verziója.
-----------
A néni korának és betegségének megfelelő általános állapotban van, erősen túlsúlyos. Valóban sokszor jön a rendelőbe, alkalmanként 15-20 percet panaszkodik. Tüneteit eltúlozza, az orvosi utasításokat hanyagul kezeli (diéta stb), legtöbb tünete egyébként is szomatizált: elhagyatottnak érzi magát, gyerekei távol élnek, hallgatóságra, társaságra vágyik. Minden elismerésünk a nyugdíjba vonult előző háziorvosnak, akinek ereje, ideje volt erre, az új orvosnak nincsen. Amikor a "negyvenfokos" lázra hivatkozva telefonon hívta az orvost, a következő beszélgetés hangzott el (az orvos szerint):
- P... néni, biztosan szükséges az, hogy kimenjek?
- Kedveském, igen magos lázam van.
- Megmérte, mennyire magas?
- Legalább negyven fokos.
(az orvos sóhajt, a háttérből gyerekhang, valami csörömpölés. pár másodperc után):
- P... néni, ha a kiszállásért 5000 forintot kéne fizetnie, akkor is azt mondaná, hogy menjek ki?
- (szünet) Fizetni kell? De hát cukros vagyok, meg igen beteg.
- Azt kérdeztem, ha 5000 forintot kéne fizetni, akkor is azt mondaná, hogy hagyjak itt csapot-papot és menjek ki magához egy lázcsillapító tablettával?
(néhány hasonló kör után):
- P... néni, ha én most itthagyom a főzést, megkérem a szomszédomat hogy vigyázzon a gyerekre, és elmegyek magához, és magának nincs negyvenfokos láza, fizet nekem 5000 forintot?
- Hát ilyet még ki hallott! Ne gyüjjön! Gyün majd a fiam kétszáz kilóméterről! Oszt ha meghalok, magát fogom átkozni még a menyországbul is!
(kattanás)
------------
A fenti párbeszéd természetesen nem zajlott le, nem készült róla hangfelvétel, minden hasonlóság élő vagy már meghalt személyekkel a puszta véletlen műve.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 14:49:37

@ariete: miután többek közt én is fizetem, van... több mint neked.

ariete 2015.09.29. 14:51:10

@pefki: megtalálnál, mi? Oszt agyonvernél?.. Tipikus csicskatartó mentalitás.

ariete 2015.09.29. 14:52:52

@Hóhér az utolsó barátod: amennyit fizetsz, annyit kapsz, barátocskám. Megszoktad az ingyen életet. :)

Muad\\\'Dib 2015.09.29. 14:58:17

@élhetetlen:
A rendelési ideje 8 óra. Ebből általában 4 órát mennek hozzá a betegek, a fennmaradó 4 órában ki tud menni a beteghez. Persze extrém esetben valóban lehet, hogy ki kell mennie akkor is, amikor betegek vannak a rendelőben.

marczy 2015.09.29. 15:01:08

@szabidoki: 1. A villanyszerelős analógia ott sántít, hogy nem fizetik utánad havi szinten a biztosítást arra, ha elromlik valami a házban. TB-t fizetsz, vársz valamit cserébe, ennyi. Ha nem fizetnéd a TB-t, nyilván más megvilágításba kerülne a dolog, de sajnos muszáj, és elvárhatod cserébe, hogy lehetőleg ne a semmire vonják le tőled a pénzt.
2. A villanyszerelő vállalkozóként dolgozik, ki tudod préselni belőle, hogy adjon számlát. A doki ugyanakkor csak akkor ad számlát, ha magánpraxisban van. Az említett 5000 Ft-ról az életben nem fogsz számlát kapni, a pénzsóvár doki meg éli világát a sok fekete pénzből, mert havi szinten nem 5 ezret visz haza ily módon.

élhetetlen 2015.09.29. 15:01:48

@Hóhér az utolsó barátod: Most is mennek, plusz az általam felsoroltak. Bocs, lehet, hogy félreértettelek. Úgy tűnt, mintha azt hinnéd, „rendelési időn túl mit csinál” kapcsán, hogy kényelmesen élnek. Mert nem.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 15:03:47

@élhetetlen: nem, oda akartam kilyukadni, hogy a naccságosasszonynak a munkakörébe tartozna az is, hogy adott esetben házhoz menjen. Mondjuk a 40 fokos láz a határon van, hogy háziorvos vagy ügyelet...

ariete 2015.09.29. 15:03:54

@Hóhér az utolsó barátod: látom beizgultál... :D máris anyázol.... De ha már egyszer annyit fizetsz, ne a szegény kórházakba menjé segítségért, ingyen, hanem valami magán klinkába...Bécsbe...

élhetetlen 2015.09.29. 15:23:31

@Muad\\\'Dib: Igen, ez így működik (mármint, hogy rendelési időtartam előtt, és után kimegy, sürgős esetben, igen, közben). Ha nem tűnt volna fel, megismétlem. „amennyiben egészségi állapota indokolja, az otthonában történő orvosi vizsgálatra és gyógykezelésre a biztosított a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás keretében jogosult, az orvos rendelési idejében.”. Ezt valaki, nyilván hozzáértő, törvényből idézte. A rendelési idő az, ami ki van írva, hogy rendelési idő. Az idézett szöveg nem a munkaidőről szól. Biztosan hülyébb vagyok nálad, de én nem gondolom úgy, hogy, ha a rendelési idő du. 4-8, akkor még beletartozik az előtte, vagy utána négy óra, mint rendelési idő, esetleg éjfélig, mert én úgy „gondolom”, mert ez megfogalmazva nincs. Ez volt a problémám az idézett törvényszakasszal.

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2015.09.29. 15:26:18

@marczy: Mondjuk egy nyugdijas pont nem fizet semmennyi TB-t, akkor ahogy írod, már más megvilágitásba kerül a dolog...

Braincelle 2015.09.29. 15:27:44

@sokasebi:
A nyugdíjas már kifizette a TB-t egy életre.

Sequoyah 2015.09.29. 15:29:58

Már a telefonban jelezni kell, hogy oké az 5000Ft, de számlát kér róla. Lássuk mit reagál arra:)

Muad\\\'Dib 2015.09.29. 15:31:32

@élhetetlen:
Igen, nem teljesen pontos a megfogalmazás. Viszont mivel a munkaideje 8 óra, ami alatt kötelessége a betegek számára szolgáltatást nyújtania, felmerül a kérdés, hogy mit csinál a maradék 4 órában:
"...Folyamatos az ellátás, ha
a) a háziorvosi szolgálat orvosa a Hr.-ben meghatározott rendelési időben rendelőjében háziorvosi tevékenységet végez;
b) munkanaponként a háziorvosi szolgálat orvosa 8 órában - beleértve a rendelési időt és a tanácsadás idejét is - az őt választó biztosítottak számára szolgáltatást nyújt, ide nem értve a keresőképtelenség, a hivatalos távollét, illetve a szabadság miatt szükségessé váló helyettesítés eseteit;..."
43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet

Braincelle 2015.09.29. 15:32:12

@Muad\\\'Dib:
De ez nem akármelyik 4 óra, hanem meghatározott 4 óra, amikor végigjárja a magatehetetlen betegeket, illetve ha van olyan akut eset, ami addig halasztható, de tovább nem, illetve otthoni ellátás keretein belül megoldható, akkor ahhoz is.

Random időpontokban nem köteles betegekhez kimenni. Korrektebb is jogilag, ha mindig az megy ki és látja el a beteget, aki jogilag azon a helyen és időpontban köteles. Értsd ügyeleti időben az ügyelet és a mentő és nem a pénzért vagy pusziból odaugrasztott háziorvos.

Nem tudjuk, mikor volt a hívás ideje, milyen az adott körzetben az ügyeleti rendszer, sem azt, hogy a lázon kívül volt-e más panasz, sem azt, hogy pontosan mit mondott az orvos, pl. felajánlotta-e az ügyelet hívását.

Braincelle 2015.09.29. 15:33:57

@Hóhér az utolsó barátod:
A háziorvos és az ügyelet közötti egyetlen határ a munkaidő.
A kettő szakmai kompetenciája az otthoni ellátásnál kvázi megegyezik, sőt a háziorvosról biztos tudni, hogy szakorvos, elvileg nincs olyan probléma, amit szakmailag az ügyelet kompetensebb megoldani, mint a háziorvos.

élhetetlen 2015.09.29. 15:37:50

@Hóhér az utolsó barátod: Nehéz játék ez, az orvosok is emberek, ilyenek, olyanok. Úgy tizenöt éve költöztem el Zuglóból a Petőfi híd budai hídfőjéhez. Itt, a házban megkérdeztem, milyen az ajánlott körzeti orvos. Mondták, egy „állat”. Ráadásul én nem vagyok egy „tűrő” típus. Megtartottam a zuglói orvosomat. Aztán tizenkét éve elgázoltak, gondjaim vannak a közlekedéssel, de még mindig megéri egy olyan orvoshoz járni, még, ha nehéz is, akivel meg tudom beszélni, hogy mi van, törődik velem, stb.

Muad\\\'Dib 2015.09.29. 15:38:13

@Braincelle:
Egy szóval nem írtam, hogy random időpontban bárhová is ki kell mennie.

Braincelle 2015.09.29. 15:39:54

@Muad\\\'Dib:
Sok olyan beteg van, akik alapból fekvőbetegek, mozgásképtelenek, őket a háziorvos otthon látja el, gyógyszer felírás, rutin vizsgálat, stb céljából.
Háziorvosi gyakorlat során kísértem ilyen alkalommal a háziorvost, nem emlékszem pontosan mennyit, de órákat utazgattunk a körzeten belül, és ezek mind tervezett megjelenések voltak olyan betegeknél, akik a maguk lábán nem tudnak elmenni az orvoshoz, mert mondjuk stroke-on átesettek vagy bármi. Nyilván körzet függő, hogy mennyi ilyen beteg van, de annál az orvosnál speckó elég sok volt.

Kérdés nekem, hogy ha háziorvosnak teli van a rendelése, illetve már be van tervezve egy csomó beteg a kijárós idejére, akkor hová tesz egy sürgős hívást, ami esetleg nem feltétlenül indokolt. Otthagyja egy órára a rendelést, ahol húsz beteg vár? Valószínűleg az adott napi telítettség és program jelentősen befolyásolja, hogy mi fér bele és mi nem.

A központi ügyeleti ellátás/mentő sokkal ésszerűbb, legalábbis itt Budapesten. Kis falvakban meg se háziorvos, se mentő, az ilyen helyeken aztán teljes lehet a káosz, és nem csoda, ha a lázhoz nem megy ki az orvos.

Braincelle 2015.09.29. 15:41:16

@Muad\\\'Dib:
Persze, nem támadni akarlak, csak egy ilyen poszt úgy lenne legalább valamennyire érthető, ha írnának hozzá órát, hogy mikor hívták, plusz egy rendelési időt, meg azt, hogy az adott körzet hogyan működik sürgősségi ellátás szempontjából.
Így most csak homályos, konkrétum nélküli beszélgetéseket tudunk megejteni...

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 16:34:29

@ariete: kérd meg a szüleidet, hogy préseljenek ki a havi ellátmányodból egy pszichiáterre valót! Komoly pszichés gondjaid vannak. De ha valaha lesz munkád és nem anyádékon fogsz élősködni, akkor talán TB alapon is ellátnak a megfelelő szakrendelőben. :D

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 16:36:33

@élhetetlen: na ezt én is játszottam hosszú évekig. De miután rendszeresen dokihoz kell járnom a cukrom miatt, egy idő után már fárasztó volt az az alkalmankénti +3-4 óra, úgyhogy átjöttem a jelenlegi orvoshoz. Finoman szólva nem vagyok vele elégedett, de nincs más és sokan őt tartják a környéken az egyik legjobbnak... milyen lehet a többi, bele sem merek gondolni. :(((

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 16:39:43

@Braincelle: félreértesz. Sürgős esetben az ügyeletet hívja az ember. Ha nem sürgős, de fekvőbeteg, akkor a háziorvost. Szerintem. Nem tudom, máshol hogy van, itt az egész kerületre van egyetlen ügyelet, talán két orvossal (már úgy értem, mindig ketten vannak ügyeletben, egy házhoz megy, ha olyan gond van, egy pedig a rendelőben van)
A 40 fokos láz meg olyan dolog, hogy ha nem akar lemenni, akkor lehet, hogy célszerűbb ügyeletet hívni, mint kivárni, míg a háziorvos mondjuk másnap délután ki tud menni.

jogalany 2015.09.29. 16:42:02

A nyugdíjas után is fizeti a TB -t az állam. Óriási összeget utal át a kincstár ezen jogcímen.
Nálunk is egy fiatal orvos vásárolta be magát a nyugdijba ment régi orvos helyére. Tudása a zeróhoz közelít, sok bajt idézett már elő, csak abból tudva amit a havi gyógyszerfelírásra várva a többi beteg elmond. Már sokan csak felíratnak vele, ha baj van orvosi ügyelet, vagy mentő. A növérke a régi, Tőle tudjuk, hogy kb egy milliója van nettó az orvosnak, de nagy a betegszám: 4000 feletti. Mikor kórházban voltam, belosztályon, kiszámoltuk, egy akadémikus, két mérnök, egy közgazdász és én, hogy az orvosunknak havi másfél milló jön össze netto. Az egészségügyben nem a pénz kevés, hanem az emberség. Az orvosok zöme : Úgy lopnak, mintha politikusok lennének, és úgy csalnak, mint a bankárok, és kerülik a munkát, mint a mai fiatalok. Mindig a pénzről beszélnek, hogy a kórházak tartoznak erre, meg arra, de ! hogy lehet hogy van 4 kórház, köztük nagy is, melyeknek nincs tartozása, sőt jobb a hatékonyságuk, mint a többi tartozós kórháznak. Megmondom : ott nem lop a vezetőség és jobb a munkamorál.
Ahol lakom (nem olcsó hely) épült egy szép ház, az alagsorban ellenáramoltatású medencével, az épületben 3 kandalló 1 millió/ db, stb. A tulaj mutatta meg, kiderült, hogy takaritó vállalkozó s az egyik nagy kórházat takarítja. Mondom jól keres, válasz: nézze meg a két telekkel arrébb épülő házat, vagy kétszer ekkora, azt is részben én fizetem, az pedig a kórház igazgatójáé.
És a vicc, hogy a kórház pénzét meg mi fizetjük, így mindkét házat is.
És lesz -e rend? Ott ahol a miniszterelnöknek az adrián magán szigete van 600 milliós yachtal, és 37 milliárdja van keleti bankokban (Svájcból mentette át), ahol a lottó nagynyeremények mindegyike politikusoknál landol, ahol a bíróságok rendelésre ítélnek?, az ügyészség csak engedéllyel üldözi a bűnt, és ahol a Nokiás dobozost is felmentik, ha kell - a tanúk a rendőrautóban lesznek öngyilkosok. Ilyen körülmények közt nem csoda, hogy a munkaköri kötelességért is külön pénzt kérnek.

Arslab01 2015.09.29. 17:12:58

Van jó orvos és rossz orvos, de 40 fokos lázhoz (kivéve, ha életveszélyben van) nem indokolt orvost hívni. Tartson otthon lázcsillapítót, tüneti kezelés, ha panaszai másnap is fennállnak, menjen el a rendelésre.

fidesz a mutyipárt 2015.09.29. 17:13:57

Egy lehetőséged maradt.
Szavazz 2018-ban is viktorra. Azzal ne foglalkozz, hogy elüldözte az orvosokat (is), a lényeg a szavazatod. Problémád egyetlen megoldása.

Jolka40 2015.09.29. 17:36:29

Egyszer régen (van annak már 30 éve is) magas lázzal járó hasmenésem volt, de olyan, hogy 5 percenként kellett WC-re mennem. A férjem kihívta az ügyeletes orvost, aki sértődötten azt mondta, hogy nem fog kimenni egy hasmenés miatt. Végül azért mégis kijött, de duzzogva.

Souky Sanjay 2015.09.29. 17:52:35

@marczy: Bocsánat,de TB már nincs.Eü.hozzájárulást fizetsz.Nagy különbség.

defné 2015.09.29. 18:12:27

Sok ember 40 fokos láznál lábra állni nem tud nem még elmenni a körzetihez.A néni kihívhatta volna az ügyeletet is ilyen esetben,mert ők biztos kimentek volna.

A körzeti orvos asszony meg menjen a ...!!

bes3 2015.09.29. 18:52:19

Na hát ezért nem megyek (még) vissza orvoskodni Magyarországra.

A páciensek igényszintje még mindig az egeket veri..

Hasmenéshez orvost, wtf.... mégis mit csinált a helyszínen??

Kéne egy poszt kicsit összefoglalva tanulságul mi a helyzet északon, lehetne a címe "A svéd beteg"....

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 20:17:41

@bes3: jobb is, ha nem jössz ide, ezzel a mentalitással, túlságosan sok "orvos" van itt a magadfajtából. Azt egyébként el tudom képzelni, hogy van orvosi diplomád, de hogy nem vagy orvos, az tuti. (gyk: az orvos nem ott kezdődik, hogy diploma, ahhoz jóval több kell)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.29. 20:19:17

@Souky Sanjay: adót fizetsz, hogy egészen pontosak legyünk, amit a NAV hajt be akkor is, ha emiatt egy hétig nem eszel. Függetlenül attól, hogy szükséged van-e orvosra vagy sem. Mi több, ha nem fizetsz, a NAV-os ügyfélszolgálat szerint akár behajtót is a nyakadra küld a "tisztelt" NAV.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.09.29. 22:01:40

Van olyan városi háziorvos Magyarországon, aki ingyen kimegy a beteghez? Még a pesti gyermekorvosi ügyelet is simán azt mondja, hogy sok a beteg a rendelőben, nem mennek ki éjszaka, hívjon mentőt, ha súlyos...

bes3 2015.09.29. 22:56:25

@Hóhér az utolsó barátod:

Nyilván neked a szarért húgyért dolgozó orvos az orvos, persze. Hippokratész elôkerült már? Majd várd meg ki az aki Magyarországon marad, biztos mind "csak diplomás" de nem "orvos" mert elmegy más éghajlatra. Lol.
Elárulom hogy az orvosmigrációnak csak egy szelete a tízszeres nyugati bér, másik szelete a nem anyagi megbecsülés.

Hálistennek itt nem panaszkodnak rám, a szabadidôm a szabadidôm, kirohangálni hasmenéshez nem kell (egy orvosnak sem), 40 fokos lázhoz kirohangálni nem kell (egy orvosnak sem), köhögôs gyerekhez házhoz szaladni nem kell, eszébe sem jutna az ittenieknek, általában kölcsönös az egymás iránti tisztelet a páciensekkel.

Pedig elárulom hogy többszörösét fizetjük az eü-be az ellátásért a Mo-ihoz képest.... a gyógyszer, az áram csak picivel drágább, telik mindenre elsôsorban hogy idiótizmussal nincs leterhelve a rendszer.

qbr 2015.09.29. 22:56:51

A levél alapján a doktornő valószínűleg helyesen mérte fel telefonban, hogy a beteg állapota nem igényel orvosi beavatkozást. A probléma megoldását jelentő "siettünk hozzá és elláttuk gyógyszerrel és figyelemmel (feleségem ott is maradt nála pár napig)." nagyon dicséretes, de semmiképp sem orvosi feladatkör.

Ettől függetlenül, ha megrendült a bizalom a háziorvosban, a legjobb a háziorvos-váltás - amennyiben nem kistelepülésről van szó (>2-3000 fő), jó eséllyel rendel másik háziorvos is.

Dikusz 2015.09.29. 23:58:00

Nyilván a hölgy vidéken él, sajnos a betegek nincsenek könnyű helyzetben, ha csak egy háziorvos van, akkor valóban nem tud másik háziorvoshoz átjelentkezni. Azt nem írta le a posztoló, hogy a háziorvos a beteglátogatási időben (gondolom az is 4 óra, mint a rendelőben) nem volt hajlandó kimenni, vagy utána. Az azért nem várható el tőle, hogy a nap huszonnégy órájában rendelkezésre álljon. Gondolom arra végképp nincs ideje, hogy 30-40 beteghez menjen ki, nem is várható el tőlük.

Nálunk, ha délelőtt rendel az orvos, akkor a rendelési idő után, ha pedig délután rendel, akkor előtte látogatja a betegeket. Ha másik időpontban volt szükség orvosra, akkor a 0-24 óráig hívható háziorvosi ügyeletere kellett telefonálni. A rendelőben a legritkább esetben van arra idő (ha egyáltalán ilyen előfordul), hogy fél órákat hallgassa a betegeket. Volt, hogy én is többet beszéltem a kelleténél, de láttam a jeleket, hogy mennem kéne, mert utánam is vannak várakozók. Azóta jobban figyelek, hogy ne töltsek benn több időt a szükségesnél.

Kb fél éve kellett hívnom orvost a férjemhez (COPD-s, cukorbeteg, egy éve amputálták a lábát a háziorvosunk már nem rendelt, eszembe sem jutott volna hívni), fulladt, de nagyon, én azt hittem a tüdeje miatt, az oxigénpalack sem használt. Az ügyeletet hívtam, mondták, hogy hívjam a mentőket, küldtek kocsit - kiderült, hogy a háziorvosi jött ki - ők aztán sürgősen újra a mentőket. Az ügyelet öt perc múlva kijött, egy szóval nem mondták, hogy nem jönnek ki, egy fityinget sem kértek. Az egész nem tartott fél óráig, a kórház sürgősségi vizsgálójából már lélegeztetve hozták ki, szívelégtelenség miatt nem tudott önállóan lélegezni. Nem sokon múlt, hogy túlélte, három hétig feküdt az intenzíven. A kezelőorvosa azt mondta, hogy a másnapot már nem érte volna meg. gyakorlatilag az ügyeletes orvosnak köszönhetjük, hogy megállapította a bajt. Mi az ügyeletes orvosnak köszönhetjük, hogy időben kórházba került a férjem.

szabidoki 2015.09.30. 00:31:26

@Hóhér az utolsó barátod: imádom mikor minden kretén, 8 általánost is végigbukdácsoló okostóni akarja megmondani hogy mitől orvos az orvos...
@marczy: lehet ezzel a tébés dologgal kardozni de nem vezet semmire - a nagy magyar valóság az hogy egyre több az eszkimó és egyre kevesebb a fóka, így ha tetszik ha nem az egészségügy egyre inkább piaci alapra helyeződik. Persze lehet itt a praxison szájkaratézni, erre van végülis, de megoldás nem lesz belőle.
@Muad\\\'Dib: a valós helyzet az, hogy egy háziorvos heti 5x3 órát köteles rendelni, minden más megegyezés kérdése - nem kötelezhető beteglátogatásra ha nem akar menni. Persze az önkormányzatok nem örülnek ennek de volt már olyan háziorvos aki megmondta hogy neki nincs kocsija meg jogsija, biztosítson neki az önkormányzat autót sofőrrel és akkor szívesen mászkál mindenkihez - hirtelen nem is lett olyan fontos a beteglátogatás...
@jogalany: Aha, a nővérke mondta hogy egymillió a doki nettója, de ti, az "agyak", kiszámoltátok hogy az igazából másfél milla... Mesélj még...

Muad\\\'Dib 2015.09.30. 08:31:18

@szabidoki:
"...egy háziorvos heti 5x3 órát köteles rendelni..."
Helyett, a törvény szövege mint már írtam:
"...Folyamatos az ellátás, ha
a) a háziorvosi szolgálat orvosa a Hr.-ben meghatározott rendelési időben rendelőjében háziorvosi tevékenységet végez;
b) munkanaponként a háziorvosi szolgálat orvosa 8 órában - beleértve a rendelési időt és a tanácsadás idejét is - az őt választó biztosítottak számára szolgáltatást nyújt, ide nem értve a keresőképtelenség, a hivatalos távollét, illetve a szabadság miatt szükségessé váló helyettesítés eseteit;..."
43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet

qbr 2015.09.30. 08:43:28

@jogalany: A magyarorszagi korrupció mértékét nem vitatom, de a háziorvos példádhoz: a 4000-es kártyaszámú praxis extrém magas, nem ez a jellemző (bár elnézve a betöltetlen praxisok számát, igény lenne rá). A 1,5M-ós összeghez tudni kellene, hogy mindent beleszámoltatok-e: a háziorvos vállalkozó, akinek ki kell gazdálkodnia az asszisztens fizetésétől kezdve az autó, a rendelői rezsi és IT költségeken, kötelező továbbképzéseken át a saját adózott bérköltségégig mindent. Ettől függetlenül egy 4000-es praxisból, alacsonyan tartott költségekkel meg lehet élni, csak bírja az ember (azaz orvos:) munkával, a betegek meg türelemmel.

A kórházas sztorid kapcsán (akár valós, akár "a haverom unokatestvérének anyukája mesélte") én is mondok egy érdekes szempontot. Egy kórházigazgató akár milliárdos összegekkel gazdálkodik, elég nagy autonómiával egy nagyon sokrétű területen (szakmai tevékenység, eszközgazdálkodás, épületfenntartás, HR, stb.,stb.). A magánszférában (de akár külföldön is) ilyen kaliber esetén a vezetőket premizálással érdekeltté teszik a gazdaságos működtetésben, viszont a magyar kórházigazgatók közalkalmazottak, tehát bérplafon és prémiumstop vonatkozik rájuk (ez politika).

yogosan 2015.09.30. 11:51:34

És akkor beszéljünk egy kicsit arról is,hogy ha egy háziorvos kimegy a körzetéhez tartozó beteghez,bizony az esetek többségében megkapja azt a bizonyos borítékot.És most ne gyertek azzal,hogy ez nem igaz,mert ez bizony így van.Tíz esetből nyolc esetben egy beteg sem kívánja ingyen,hogy a körzeti orvos puszira loholjon hozzá.

ariete 2015.09.30. 14:43:58

@Hóhér az utolsó barátod: ... ha bejössz a rendelőmbe, lehetőleg ne a nicckeddel mutatkozz be... emlékezni fogok rá... még szerencséd hogy névtelenül lehet itt trollkodni... seggfejkém :)

she_wolf 2015.09.30. 18:22:11

Elutasítani is lehet kulturált formában. A háziorvos javasolhatta volna láz -és fájdalomcsillapító bevételét sok folyadék fogyasztása mellett. Javasolhatta volna, hogy a láz csillapodtával keresse fel őt a páciens a rendelőben, és akkor mindenre kiterjedően meg tudják beszélni a továbbiakat vizsgálat mellett.

Az szép, hogy a poszter rögtön ellátta az édesanyját mindennel, és egy jól működő, szeretetteljes szülő-gyermek kapcsolatban ez szót sem érdemel ti. ez így természetes.
A legtöbbet akkor segítenek, ha az édesanya gyógyszerkészletei folyamatosan feltöltöttek, egyiket előírás, másikat szükség szerint szedi.
Mivel szerencsére a lázas állapot megszüntetésére az otthoni kezelés is elegendőnek bizonyult, érdemes lenne megfontolni, mikor kell farkast kiáltani.
És picivel talán nagyobb önállósag sem ártana.

És a posztból megint kimaradt néhány olyan infó, ami megvilágíthatná, miért kellett ezt olyan nagyon megírni...?
Csak halk javaslat tőlem: az eskü (mind a hippokratészi, mind az orvosi) szövegét ajánlanám átolvasásra! Talán feltűnik, hogy sehol sem szerepel benne, hogy az orvos köteles házhoz kimenni egy egyszerű lázas (tehát más kísérőtünet nélküli) beteghez.

Kérdésem:
"Miután mindezt elmondta a telefonba, szinte még végig sem hallgatta a doktornő, máris jelezte, hogy nem megy ki (ilyenkor az eskü nem számít?), mert erre neki nincs ideje, sem kedve, csak, ha a néni (édesanyám, akinek van neve is) legalább 5000 forintot kifizet."
Ez valóban, szóról-szóra így hangzott el?

Egyébiránt én azt tenném, hogy felkeresném a doktornőt és megkérdezném,hogy ő hogyan emlékszik az esetre.

mnika88 2015.09.30. 20:25:07

Azt én sem értem,hogy egyszeri 40 fokos lázzal minek kell kihívni a háziorvost v.az ügyeletet. Erre még a diabetes és a mozgásszervi betegségek sem indok... Lázcsillapítót nem gondolt a kedves néni,hogy bevehetne? Ha a hozzátartozók is simán kikúrálták,akkor nagy dráma nem volt. Egyik doktornőnk még a saját 4 éves gyerekénél sem csinált mást,mint per os adta neki a lázcsillapítót, itatta a 40 fokos lázánál,mást nem csinált, eszébe sem jutott orvososkodni. Ezt más szülők és felnőtt emberek is megtehetik, a néni is megtehette volna.
Szerintem ez az egész nem más,mint habverés...

she_wolf 2015.09.30. 20:48:14

@mnika88:
Szerintem csak kétségbeestek, hogy egy habitusában teljesen más orvos kezelése alá kerül az édesanya. Ha az én háziorvosom elmenne, két lehetőségem maradna:
1: követem a világ végére is, mert mindent tud rólam;
2: elfogadom a helyette érkezőt, és elkezdem kiépíteni a kettőnk közötti kapcsolatot.

Egy háziorvosról csak kevés beteg tudja, hogy a háziorvosi rendelésen túl milyen más kötelezettségei is lehetnek az orvosnak. Gyakran panaszkodnak a betegek, hogy "csak X órát rendel a doki, oszt a többi idejébe igazán beleférhetne, hogy...."
Az enyém rendel háziorvosként itt, kijár betegekhez is, és dolgozik szakorvosként a Péterfyben is. És lehet, hogy ez még nem az is összes melója! Hogy valamiről nem tudok, az nem azt jelenti, hogy nem is létezik.

Ezzel együtt én úgy gondolom, hogy egy háziorvosnak azért illik orvosként viselkednie, és akár telefonon is korrekt tájékoztatást nyújtania úgy, hogy ne sérüljön a beteggel való kapcsolata, pláne pedig, hogy ne sérüljenek a beteg jogai.
És ha valóban elhangzott a "se ideje, se kedve", mint kifogás, akkor úgy gondolom, nem a leghelyesebb utat választotta a doktornő a beteggel való kommunikációban:(

she_wolf 2015.09.30. 20:54:03

@yogosan:
Ez tényleg így van, már ami a környezetemben élőket illeti, és jómagam is így tennék. (Magamhoz még sosem ugrasztottam háziorvost, vagy ügyeletet, hozzám mindig mentő jött, és sosem alaptalanul. És természetesen volt boríték annyival, amennyit akkor nélkülözni tudtam.)

szabidoki 2015.09.30. 21:27:17

@Muad\\\'Dib: érdekes hogy a saját magad által idézett szöveget sem érted...
A kormányrendelet amire hivatkozol az egészségügy finanszírozásáról szól, semmi másról, és mint írja is, akkor lehet folyamatosnak tekinteni az ellátást (ergo akkor kap teljes pénzt a háziorvos), ha az adott feltételek teljesülnek - nem azt mondja hogy folyamatos ellátást köteles biztosítani bárki is hanem azt hogy mi tekinthető folyamatos ellátásnak. Csúnya öngól :D
Akit érdekel, elolvashatja az egészet itt:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900043.KOR

7. paragrafust kell keresni.

mnika88 2015.09.30. 21:52:16

@mig54:
Lehet,h kétségbeestek, ezt nem tudhatom. Azt sem tudhatjuk, h tényleg így reagált-e az orvos.Lehet igen,lehet nem.
Én csak hozzátartozók azon sérelmére reagáltam, hogy az orvos miért nem ment ki az egyszeri 40 fokos lázra. :)

asztalosani 2015.10.01. 11:30:10

@mig54:
látom megint hozzászóltál:
egész addig ameddig nem jöttél ide, olyan szépen megvoltak itt az emberek és a MEGOSZTOTT történet kapcsán fejtették ki a véleményüket.

tegnap már 8000 felett volt a nézettségi index.

most meg megjelentél te és eltűntek a kommentelők!

érdekes nem?

she_wolf 2015.10.01. 15:24:02

@asztalosani:
De legalább te is megjelentél. Pavlov kutyája!
És kértelek, hogy mellőzd a "válasz erre" opciót. Most megint takaríthatok utánad...

drontal 2015.10.01. 17:33:24

@asztalosani

Ne kezd a kötekedést.

A poszt nem annyira érdekes,hogy napokig legyen vesézve.Akinek volt tapasztalata,véleménye, az már leírta 'oszt ennyi.

asztalosani 2015.10.02. 09:59:16

@drontal:

nem kezdem a kötekedést, kérlek szépen: a tapasztalatomat és a véleményemet írtam le mig általános megjelenésével kapcsolatosan. :P :D

(te meg mit szólsz bele?)

érdekes módon egész nyáron elvolt egymagában itt a blogon, senki sem szólt hozzá. nem hiszem, hogy a fent leírt tapasztalatokat az elmúlt 1 hétben gyűjtötték volna be az olvasók :P :D

szsuzsanna 2015.10.02. 11:25:21

-Az első ami eszembe jutott: -a napokban Balog miniszter Urunk, -ezer újságíró és tévés előtt, -a szokásos, ("csodatevő,gondoskodó,-álszent, UNDORÍTÓ módján") -bemutatta, hogy, átadtak 40 valahány!!!"karórát", -amivel az "idős egyedülálló",-ha csak unatkozik, beszélgethet, "szkájpolhat", stb-stb, -esetleg, -ha baja van segítséget kérhet?, -egy rendkívül kedvesen elcsevegő hölgytől. Mindezt, persze, ott rögtön, be is mutatták, "színes-szélesvásznú, mozin":-ottan helyben, fölhívták "Bözsi Nénit"?,(bocs.), -aki, k@rvára boldogan elbeszélgetett a "kedves hölggyel", -és rettenetesen hálás volt, -a fönt említett, -minimum szentté-avatandó Balog Úrnak, -aki, mint tudjuk SZÍVÉN VISELI!,-ÉS FOLYAMATOSAN, MINDENT MEGTESZ az idősekért(IS).
-(nem "fokozom", -mert akkor (jogosan) elvihetne a "feketeautó", -mint a régi szép időkben...

szsuzsanna 2015.10.02. 12:24:29

-folytatom bocs.: -a hangsúly, főleg, a "darabszámon" akart lenni...
-túúdom, hogy, már sok helyen lehet igényelni hasonló segélykérő "karperecet", egy ideje...-nagyon szeretném tudni, hogy "használhatók-e"???
-mivel, a tapasztalok,(az enyém is), -azt mutatják, hogy leginkább a "kommunikációval" van a gond...
-pl.:-"mentőknek bemondom":-csuklótörés,-(azt is, hogy néhány százat már "láttam",-onnan tudom, -"rögzítettem", -azért kell mentő, mert, liftes bérház, de, az alsó tizen' lépcsőn nem bírjuk levinni, -de, "ülőkocsiban szállítható"=korrekt válasz,-megbeszéltük, hogy nem "annyira sürgős"...
-néhány óra múlva, feljött két mentős üresen!-kiderült, hogy, -"szokás szerint"!!!, -fogalmuk se volt, hogy -kiér'-miér' jöttek, -tehát feljöttek megtudni...
-na, b@szd meg...-mondom, -én hülye, -azt hittem, hogy azér' (is) van a diszpécser, hogy, ha, "véletlenül", -egy "szakmabéli", vagy, egyéb "értelmes hozzátartozó" pontosan "bediktálja a szitut", -legalább akkor, -ne mászkáljatok fölöslegesen...--kissé kiröhögtek...
-én, hülye, végiggondoltam, hogy mit össze "mászkálnak" potyára,-és, ezzel mennyi idő, "energia" megy el, -pl. a lift nélküli bérházakban, stb., -ha, ennyire "f@sza" a kommunikáció a diszpécser és köztük...
-(amúgy, egy vidéki megyeszékhely vagyunk)

bes3 2015.10.02. 19:07:08

@szsuzsanna: hogy mi? Csuklótöréshez hívtál mentôt?

2015.10.02. 20:02:04

@zünüke: És akinek momentán nincs 5000 Ft-ja?
Válasz erre >
Fekete Afrikában is sokan vannak ezzel így, nekik rendelkezésükre állnak a sámánok és a mágia.

zünüke 2015.10.02. 22:39:59

@Diorella Queen:

De a néni nem a Fekete Afrikában él,hanem Magyarországon!

jogalany 2015.10.03. 01:03:46

@szabidoki:
Azt olvastam, hogy a digitális analfabétizmus mindennapos magyarországon.
Te sem olvasol pontosan, vagyí szándékosan ferdítesz.
A háziorvos keres az aszisztense szerint havi egymilliót, az orvos már van vagy 28 éves.
A kórházi orvosunk jövedelmét számoltuk ki, és annak jött ki a havi 1,5 millió. Pusztán azért írtam meg, mert bizony nem a pénz a kevés, hanem az emberség.
És igen a háziorvosnak benne van a kötelmei közt, hogy szükség esetén ki kell menni. A magyar biróknak van megengedve, hogy védett személyként csak minden második napon kell tárgyalásokat tartania a többit akár otthon felkészüléssel töltheti. Persze nem készülnek fel. De az állam az államban, még birói gyakorlat cimszó alatt jogot is teremhetnek. Az orvos nem védett személy és minden nap, heti ötször kell rendelnie, átlag 4 órát naponta. Háziorvosnak nincs munkaidő kedvezménye, mint a fogorvosnak, radiologusoknak, tehát mennie kell, az otthon felügyelendő beteghez.
Ha valaki fel akarja jelenteni, két helyen tegye, önkormányzatnál és az eű felügyeletnél egyszerre.

jogalany 2015.10.03. 01:12:04

@qbr:
Kérem szépen nem kötelező kórház igazgatói állást vállalni. Ha nem tetszik a pár milliós fizetés, hát ne vállalja. De ha valaki igazgató, a lopásért, a közpénz hűtlen kezeléséért bizony eljárás alá kell vonni. Egy ismerösöm eű berendezéseket telepítő cégnél dolgozik, üzletkötő. Panaszkodik, hogy már lassan 20 %-on felül követelik a megrendelés visszatérítést a fejesek. Nem vééletlen, hogy Kósát 20 5 polgármesternek hívták Debrecenben, egy budai kerület polgármesterét már 30 % -osnak.
A magyar GDP 16,2 % -át a korrupció viszi el.

szabidoki 2015.10.03. 09:42:07

@jogalany: honnan tudja az asszisztens, hogy mennyi a háziorvos jövedelme? Erősen kétlem hogy háziorvosként hazavinne egy millát - esetleg a praxis összbevétele lehet ennyi, amiből viszont még sokminden lejön mielőtt az a háziorvos saját bére lenne - többek között az asszisztens fizetése is...
Nem véletlen hogy nagy a háziorvos-hiány, nagyon kevesen hajlandóak vállalni a melót, még úgy is hogy sok helyen az önkormányzat adna szolgálati lakást és alkalmazná az orvost fix bérrel, magyarán nem kellene vállalkozóként kínlódni...
Arra a számításra szintén kíváncsi lennék, amivel kijött a kórházi orvos másfél millás bére - állami kórházban senki nem keres ennyit - nem véletlen hogy még mindig elég erős az orvos- (és minden egyéb eü dolgozó) elvándorlás - nyilván nem tudjuk hogy melyik kórházban lehet ilyen jól keresni...
Keresd ki a jogtárban hogy hol van a háziorvosok munkarendje leszabályozva, kíváncsi leszek mit találsz!

2015.10.03. 18:34:58

@szabidoki: Na várjál, mert ott is vannak dokik akik számláznak ( egyéni vállalkozók) a kh-nak, nem?
Én legalább is így tudom.

2015.10.03. 18:37:56

@jogalany: Szerintem teljesen korrekt fizetés egy orvosnak a havi 1, vagy akár több milliós fizetés is.

szabidoki 2015.10.04. 01:35:24

@Diorella Queen: régebben volt arra lehetőség, hogy az orvos vállalkozóként ügyeljen és így némi adót meg tudott takarítani ha volt egy bt-je de ezt amennyire tudom pár éve beszüntették. Olyan orvos Magyarországon még nagyon kevés van aki rendes munkaidejét is vállalkozóként tölti, néhány aneszteziológusról hallottam de persze lehet hogy van már több is. Kicsit olyan ez, mint Angliában a locum, sokat lehet vele keresni de nem vagy alkalmazott, akkor küldenek el, amikor akarnak, a többség számára nyilván nem annyira vonzó lehetőség.

szsuzsanna 2015.10.04. 10:03:04

@bes3: -Ja, "vót pofám",(sajnos, kénytelen voltam), -mer' a 87 éves, zavart, magatehetetlent, mint írtam, nem bírtuk volna lecipelni, a lépcsőkön, járdán, parkolóba a kocsinkig, + a kórházi, személyautó parkolóból a Seb.Amb.-ra se...
-(Amúgy, a "kontrollokra", -nagy nehezen "kinyomoztam"-, -és nyócezerér"/per alkalom, szerencsére sikerült szállítót találnunk)...

szsuzsanna 2015.10.04. 11:03:03

Kedves Tibor!
-Hidd el, -szerintem, vagyunk néhány tízezren,(legalább), -akiknek, valahogyan meg köll oldani!!!, -így-úgy, -akár messze, -akár közel, stb., -az öreg szüleink "helyzetét"...
-sokszor, -mint mi is-, -korunkból, munkánkból, stb-ből kifolyólag, -"egészségileg-állapotilag", -időnként, rozogábbak vagyunk", -mint ők...
-bocs., -de, ha az Anyukád, egy "épeszű" hetvenes, -(akivel TI, sűrűn beszéltek telefonon), -akkor, miért? nincs otthon, láz- és fájdalomcsillapítója, -miért "várja meg", hogy "40fokos láza legyen"? -én az Anyámtól (81 éves) tanultam!: -hogy 38,5 fölött, TELJES TEST BOROGATÁS, -A LÁZCSILLAPÍTÓ TABLETTÁK MELLETT -(már ideírtam', -jó néhány, -"haldoklós?, -nem jött a mentő, ügyelet, a lázas beteghez-" jellegű cikkhez...
-és most nagyon "durva" leszek:
-ellátja-e a cukorbetegségét, stb-t. a háziorvos?
-kérdés: -próbálta-e, a néni, valami "otthonlevő!" gyógyszerrel csillapítani a lázát, -mielőtt 40 fokos lett???
-Mi az, hogy -"nézzen rá???, -és írjon föl gyógyszert"???...-a háziorvos
-amiről, -ha az idős nem tud, -gondoskodjon a kedves hozzátartozó! -mivel recept nélküliek tömege kapható...
-NEM, -NEM lehet elvárni, -hogy a távolabb élő -vagy akár helybéli, öregeinket, -"lássa el, gondozza", -stb. -"0-24"-ben",-a "körzeti orvos pl."...

2015.10.04. 20:59:31

@szsuzsanna: Épp most februárban volt nekem is 40 fok lázam amit nem lehetett semmivel sem csillapítani .A hűtőfürdőt meg az ember saját magának, hát nem tudom hány ember csinálná meg magának.Vagy akár a borogatást .
Én azért valahogy bemásztam az sbo-ra, igaz majdnem négykézláb.

jogalany 2015.10.05. 21:34:08

@Diorella Queen:
Ezt Te mondod, a társadalom mást mond. A közdolgozók átlagbére nem is alacsony mégsincs 250 ezernél többje. A mérnök, aki ugyanannyit tanult és továbbképzésekkel terheli agyacskáját, szintén nem keres 300 - 400 ezernél többet. Akkor a felelősség nélküli munkavégzéséről híres orvosnak miért kéne ezek 4 x-sét, vagy 2,5 szeresét keresnie. Menjen nyugatra.

jogalany 2015.10.05. 21:46:31

@szabidoki:
érvelésed nem logikus. Akivel napi rendelési idejét tölti, aki elvégzi a munka nagy részét, az bizony tudja a titkokat is. Így az asszisztensek nagy része tudja a fönöke anyagi helyzetét. Pl. 5000 -t kérnek egy beteglátogatásért. Talán valamiért kifizetik a fővárosban akármelyik körzetért a milliókat, hogy ott orvos lehessen.
A kórházi orvosok között is van rangsor, olyan feudalista féle, de középen bizony ennyi, havi másfél millió - megvan havonta egy belorvosnak. Láthatóan neked a beteg nem számít, biztosan Te is orvos vagy, menj nyugatra és ne mond mi lesz ha mindenki elmegy, csak Te menj és ne nézz hátra, megleszünk az ilyenek nélkül, mert veletek sem vagyunk többen.
A szívkórház egyik menője mondta édesanyámnak, az a hónap amikor nincs meg a 5 millió az rossz hónap volt. Menj csak be szinte bármelyik kórházba, ahol bent parkolnak, rengeteg drága luxus kategóriás autót látsz, nos azok az ott dolgozó orvosoké.
Jézusom mi lenne, ha a hídtervező mérnökök is így gondolkodnának, mint Te. Rettegve mehetnénk át a túlpartra, hogy mikor szakad le.
Jogászok, orvosok, akik olcsón kapják a doktori címet, van aki azt is lopja, lásd smittelő pált. - nos veletek tele a padlás, jó lenne ha mérnökök lennének a parlamentben, kormányban.

szabidoki 2015.10.05. 22:37:30

@jogalany: leesett végre, hogy orvos vagyok? Eltartott egy darabig, de nyilván a nickemben a "doki" rész nem tűnt fel idáig... :D
Arra kértelek, hogy pletykák helyett némiképp megalapozottabb számításokkal igazold az orvosi fizetésekről szóló ábrándjaidat de látom hogy továbbra is "anyukám mondta" szintű "tényekkel" jössz - nyilván te is érzed hogy ez még nem túl acélos, ezért ráerősítettél egy kis személyeskedéssel de még ezzel is inkább nevetségessé tetted magad...
Ha azt gondolod, hogy a doktori cím olcsó, próbáld ki az orvosit, nyitva áll minden jelentkező előtt, aztán első év (vagy inkább félév) után beszélgessünk el erről megint!
Még egy gondolat: ha orvosnak lenni csupa móka és kacagás, fény és pompa, akkor miért van az hogy évente kb. 1000 (ezer) orvos megy külföldre dolgozni? Erre válaszolj, kispajtás!

Greg24 2015.10.05. 23:39:06

,,Elláttuk gyógyszerekkel". Magyarán egy lázcsillapítót kellett volna bevenni, ez gondolom a sokbajos, idős betegnek nem volt otthon...persze mindent egybevetve nem lehet előre pénzt kérni, ez teljesen etikátlan, kivéve ha olyan betegség miatt kérik a házhoz menetelt, amely nem igényel azonnali ellátást. Maguk nem tudták egyébként bevinni?Nyugaton tudja mennyit kell fizetni ahhoz h házhoz menjen egy orvos? :) el sem tudja képzelni...

Greg24 2015.10.05. 23:43:49

@jogalany: te jó ég, te érted egyáltalán amit leírsz?belorvos másfél millió??:D Németországban sem keresnek másfél milliót te eszement... Olcsó diploma? a legnehezebb diploma... mérnökök?lol...mennyi is a mérnökképzés?5 év? mire szakorvos leszel 11év!! hát a kocsiknál meg ne a nőgyógyászokat nézd, hanem bármelyik másik orvost... de te a nagy eszeddel vsz nem vitted többre egy BKF-es kommunikációs diplománál (már ha egyáltalán túljutottál a gimin)..

she_wolf 2015.10.06. 04:56:50

A magyar orvosképzés méltán jó hírű (ebbe szerencsére még nem nyúltak bele a dilettáns miniszterek, allamtitkárok).
Ehhez képest - no és ahhoz, hogy tőlünk nyugatabbra nagy örömmel látják őket - az itthoni fizetésük eléggé ergya.
Nagy hiba a parkolóban lévő autók alapján következtetni a jövedelmükre. Mert nem mennék abba bele, hogy mi van, ha 500 év részletre vette? Vagy mi van, ha az adott autó éppen a páciensé, aki tegyük fel egy ügyvéd? (Ez már érdekesebb lenne.)
Nem szeretem a feltételezéseket.
Egy radiológus, egy kórboncnok, vagy egy allergológus szakorvos nem csilliós autóval parkol az intézmény belterületén. Pedig ők is kitöltötték a képzést abban bízva, hogy...pedig dehogy!
Az ilyen "anyósom barátnőjének a keresztlányának a térgyekalácsa mondta" hiteltelen forrásoknak hinni pedig szintén nagy hiba.
Tudnék mesélni a házunkat tervező mérnökről, és a kivitelezőről is, de ez nem az a topik:)
Meg kell nézni az orvosok bértábláját, a többi csak kitaláció, urban legend, káros esetben téves következtetés.

she_wolf 2015.10.06. 05:01:53

@jogalany:
"Az orvos nem védett személy és minden nap, heti ötször kell rendelnie, átlag 4 órát naponta."

Ez az adat honnan származik? És kire vonatkozik? A háziorvosra? Mert ha igen, akkor a saját orvosom ezt messze túlteljesíti. Mégis hamarabb lesz nekem álomautóm, mint neki:(

jogalany 2015.10.07. 23:47:47

@mig54:
Hát te hol élsz, hogy mindezt nem tudod?

jogalany 2015.10.07. 23:57:36

@Greg24:
De sokan vagytok itt paraszolvenciások. Az megy orvosnak aki pénzéhes. Ahol afrikaiak is simán orvosok lesznek, az a nehéz ?, nekem a diplomához nem jár a dr cím, azért külön meg kellett küzdenem. Azt nem írtam, hogy az orvosi olcsó, mert sokba kerültők az adófizetőknek, és utána még azoktól kértek + pénzt, hogy pl. 5000 -ért kimenjen a beteghez, de sok példa van kórházi esetek, hogy kikényszerítik a hálát.

jogalany 2015.10.08. 00:06:37

@szabidoki:
Ha orvos akartam volna lenni simán elvégeztem volna az orvosit. De aki orvosira ment az nem tudná elvégezni a matematika, mechanika, és ezekre épülő tudományokat oktató egyetemeket. Az orvosihoz segg kell, nem logika. Ismered a mondást: minden medika kurva, de nem mindegyik kurva medika.
Az orvosok többsége pénzéhsége kielégítéséért megy nyugatra, de többet, pl négyet csak tavaly alkalmatlanság okán visszaküldtek csak angliából. Az orvosira is a pénz miatt mennek, hivatástudat elenyésző mennyiségű.

hajatsermuta 2015.10.08. 11:12:29

@jogalany: "Ha orvos akartam volna lenni..."
Ha valaki számára nem világos: az akartál lenni, csak hülye voltál hozzá, így csak egy gyenge mérnökire futotta...
Nem lehet eldönteni, hogy az írígység vagy a kisebbrendűségi érzés nagyobb benned.

she_wolf 2015.10.09. 07:25:35

"A Magyar Kórházszövetség elnöke szerint az orvosok bérének jelentős emelésére lenne szükség, hogy érdemben csökkenjen a külföldre távozók száma.
Az elmúlt évek elvándorlási hulláma miatt nagyon elöregedett a magyar orvostársadalom - hívta fel a figyelmet Velkey György.

"2011-ben a kérelmezők, - itt a pontosan eltávozók nehezen meghatározhatók - 1200-an voltak. Most orvosokról beszélek. Aztán '12-ben, '13-ban csökkent, 1000 körüli értéken voltunk 2013-ban, az idei adatokat nem tudjuk. Ezek főleg fiatalabb orvosok. Néhány év, de különösen egy-két évtized múlva nagyon fog hiányozni, most is már hiányzik egy fiatal orvos generáció. Tehát ez egy nagyon súlyos kérdés" - hangsúlyozta a Magyar Kórházszövetség elnöke.

"Nem csak bérkérdés a migráció, nem akarom ezt mondani, de olyan lemaradás van a bérekben más ágazathoz, vagy külföldhöz viszonyítva, hogy ha ez a béremelési hullám nem folytatódik, akkor nem fogjuk tudni itt tartani az orvosokat. Nagyon nagy a csábítás Európába, ahol hatalmas orvoshiány van, elviszik a magyar szakembereket, ha nem lépünk" - tette hozzá Velkey György.

A Magyar Kórházszövetség elnöke a béremelések folytatását sürgette.

"Tehát azt én már most súlyosnak tartom, hogy 2014-ben nem volt a béremelésnek következő lépése. Különösen az ügyeleti díjak azok, amelyek nem emelkedtek ezalatt az időszak alatt. Óradíjban egy hatvanéves, főorvos beosztású szakorvos éjszakai ügyeletben hányad részét kapja mondjuk a mérnöki óradíjnak? Tizedét??? Körülbelül 2500-2800 forint az óradíja" - mondta Velkey György.

A Magyar Kórházszövetség elnöke megjegyezte, hogy egy pályakezdő orvos óránként 1200 forintot kap az éjszakai ügyeletért."

/Forrás: hirkozpont.eu/index.php/berkalkulator/811-egeszseguegyi-beremeles-2015-16-minden-egeszseguegyi-dolgozo-kap-beremelest

Érdemes a linkre kattintani:(

jogalany 2015.10.11. 23:28:32

@hajatsermuta:
A szellemi képességedet minősíti, hogy tárgybani érveid hijján személyeskedsz.
Én még a doktorit sem loptam, mint smittelő.

hajatsermuta 2015.10.12. 10:53:59

@jogalany: A szellemi képességeimmel nincsen semmi baj, a személyeskedést meg Te kezdted, igaz, általános alanyt használva (ami talán még súlyosabban esik latba, mintha egy embernek, pl. nekem címezted volna): az orvosok ronda pénzéhes gazemberek, az orvosi egyetemhez csak segg kell, szemben a műszakival, ahova ész is, stb...
Nem beszélve a rasszista felhangról, amit az afrikai hallgatókkal kapcsolatban írtál.
1 szó mint 100, az előzményeket figyelembe véve, még finom is voltam.

csakmotyogok 2015.10.12. 15:06:20

@hajatsermuta: Nálad a pont:)). Egyébként csak meg kell nézni a felvételi ponthatárokat, és meg kell néni hány nyelvvizsga kell egyik ill. a másik diplomához.

jogalany 2015.10.13. 09:42:17

@hajatsermuta:
És érveid meg nincsenek, hát mit sejtetsz, ha csak segged van.

hajatsermuta 2015.10.13. 10:35:48

Nem szívesen bocsátkozom polémiába bizonyos szint alatti vitapartnerrel, most az egyszer (és veled kapcsolatban utoljára) kivételt teszek.
Szóval: az anatómiai nomenklatura jóval több, mint 10.000. terminus technicust tartalmaz. Ennyi szóval 5-6 idegennyelvet lehet kimondottan jól beszélni. És természetesen ezeket (már mint a nomenklatura kifejezéseit) nem csak memorizálni kell, hanem társítani kell minden egyes szóhoz azt, hogy mi a funkciója, hogy néz ki, pontosan hol helyezkedik el az emberi testben, stb. És ez csak egyetlen tárgy, amiből másodév végén szigorlatozni kell. Ha már olyan ostoba vitát provokáltál, hogy a műszaki egyetemet és az orvosit merészelted összevetni, nos, akkor az az ismeretanyag, amit egyedül az anatómia során megtanulnak a hallgatók, felér több műszaki diplomával. De ha a termésszettudományok prioritását emlegetted, akkor elég az élettant vagy a biokémiát példaként felhozni, ahol bizony a sejtszinten történő biokémiai folyamatok rendkívül bonyolult egyenleteit kell megtanulni (és megérteni).
Egyébként ez mellékszál, kisiskolás (vagy inkább óvodás) színvonal, hogy melyik diploma az értékesebb. Az emberek értékét éppúgy nem a diplomájuk határozza meg, mint pl. az anyagi helyzetük. Bármelyik területen lehet hasznos, értelmes kreatív tevékenységet végezni, a tudás (képzettség, oklevél, diploma) akkor igazán értékes, ha azt a birtokosa a környezete (munkahelyi-lakóhelyi közösség, tágabb értelemben a társadalom, vagy, ha nagy szavakat akarunk használni, az emberiség) javára tudja fordítani. A tanulatlan segédmunkás is lehet szeretnivalóbb, értékesebb, jobb ember, mint egy akadémikus...
Egyébként pontosan te voltál az, aki nem érveltél, hanem kinyilatkoztattál, tényként, ellentmondást nem tűrően interpretáltad a bugyuta véleményedet.

she_wolf 2015.10.13. 11:35:48

@hajatsermuta:
Ezt szépen összefoglaltad, le a kalappal!:)
Ismerek pár embert, és ha csak rájuk (+ magamra) alkalmazom azt amit írtál, akkor azt mondhatom, hogy ül minden szavad.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása