Sopron: A kórházat túl kell élni
A szoba tele csecsemőkkel, de egyik nővér sem jött be ebben az időszakban. Kint kávéznak és valaki szerelmi, nemi életét taglalják.
Kedves Praxisblog szerkesztői, olvasók!
A soproni Erzsébet Kórházzal kapcsolatban szeretném megosztani Önökkel azokat a tapasztalataimat, amelyek a mai napig is felzaklatnak.
Terhesgondozásra jártam az említett intézménybe, illetve néhány hetet feküdtem is a nőgyógyászati osztályon. Egy idősebb, fekete hajú ápolónő kivételével érzéketlenséget és bizony szakmai hiányosságokat is tapasztaltam, de ezt az ember már megszokta a magyar egészségügyi gépezettől. A kórházat túl kell élni.
Amit viszont nehezen nyel le az ember, azt a csecsemős osztályon voltam kénytelen tapasztalni, látni. Császármetszéssel szültem és a gyerekemet az első napon egyszer hozták csak ki, amíg nem tudtam felkelni érte. A gyermek be is sárgult. Kékfény alá kellet tenni és infúziót kötöttek a fejébe. Amint lábra bírtam állni és lett tejem mentem a gyerekhez szoptatni. Ahogy beléptem azt láttam, hogy a gyerekem keze, lába lekötve olyan szorosan, hogy megemelni sem tudta, a fejét az inkubátor falába veri és üvölt, ahogy a torkán kifér. A kékfény elleni szemkötő lecsúszva a nyakára.
Nézek a nővérre és óvatosan kérdezem, hogy miért kell lekötni (magamban még hozzá teszem ilyen szorosan). A válasz: mert ki akarta húzni az infúziót a gyerek. Nem bírok megszólalni, csak érzem, hogy mindjárt elsírom magam. Leülök odaadja a meztelen gyereket, egy pokrócot még ad, majd elmegy. Ez volt az első, igazi szoptatási kísérletem, segítség semmi. 40 percig próbálom szopiztatni a kicsit, valamennyire sikerül is. A szoba tele csecsemőkkel, de egyik nővér sem jött be ebben az időszakban. Kint kávéznak és valaki szerelmi, nemi életét taglalják…
Elgondolkodtam, hogy mi történhetne a többi kicsivel pl: mert bukik stb., amíg ezek kint trécselnek és észre sem vennék. Döbbenetes volt az egész! És ezt sajnos nem egyszer tapasztaltam, amíg bent voltunk… Szólni nem mertem senkinek, mert ki tudja mit csinálnak a kicsivel, amíg nincs az ember mellette. Alig vártam, hogy megszabaduljunk innen. Következményeként, hogy a szemkötőt nem voltak képesek normálisan rögzíteni, a gyerekem szeme begyulladt, hetekig csepegtetni kellett bele gyógyszert. Még volt egyéb durva dolog is, de számomra ez volt a jéghegy csúcsa.
Most már megértem, hogy Sopronból miért mennek ki olyan sokan szülni Ausztriába. Persze csak az aki, megteheti. De mi lesz velünk többiekkel…
Tisztelettel: egy soproni
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zunuke 2014.03.10. 08:51:39
she_wolf 2014.03.10. 09:17:47
De leginkább az azt követő "árukapcsolás" miatt. Ez nem vetődött fel benned???
Ez a kemény.
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 09:42:19
Tempus-Anh 2014.03.10. 11:23:10
Egy csecsemőt sokkal nehezebb megvizsgálni, kórismézni, elkülönítő kórismézni, mint egy öreg beteget.
Csak úgy megjegyeztem.
Egyebekben a mi kórházunk csecsemősei fenomének, nagyon jó hírük van.
Három szomszédos ország kismamái + a magyar helybéliek ide járnak szülni évtizedek óta.
Nem kell a malícia.
she_wolf 2014.03.10. 12:07:41
Kicsit dühös lettem a posztot olvasva. És ezúttal nem a posztert okolom.
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 12:38:50
Hogy gyermeket nehezebb megvizsgálni? Nos ebben a posztban erről szó sincs, bár akkor én is megjegyezném, hogy erre szakosodott orvosok vannak, akik gondolom ezt tudják kezelni. Abban talán egyetértünk, hogyha megbeszélni valójuk van a kedves eü. alkalmazottaknak és mindegy hogy mi, akkor is egynek ott kell maradni a gyermekek közelében, mert bármi előfordulhat és a teljes felelősség az övék, ami persze ha megtörténik a baj, semmit nem jelent. Traccsoljanak, de egy maradjon ott!
jágör68 2014.03.10. 13:01:01
Attól, hogy Magyarországról van szó, nem minden kórházban csak 100.000 hálapénzért néznek rád, bunkók a nővérek és egész munkaidőben csak magán ügyeiket tárgyalják ki- (főleg egy újszülött- intenzíven- elég hihető a dolog)
Ahogy nem minden egészségügyet kritizáló- inkább zsigerből fikázó:
-munkanélküli
-nyugdíjas
-feketéző- szürkéző adó- és járulékcsaló
-albérletet feketén kiadó
-albérletért feketén fizető diák, dolgozó, stb
-irigykedő szellemi- lelki nyomorult
.vagy csak szimplán ostoba- de azt hiszi mindig mindent jobban tud- és persze minden úgy és azért is történt, amiért ő hiszi
Szóval bonyolultabb a történet.
Tempus-Anh 2014.03.10. 13:37:36
"traccsolni, dratschen, trécselni..."
Erdélyben használják leginkább a traccsolni kifejezést.
Rég sejtettem, hogy ilyen veretesen, szépen író csak hazámfia lehet.
2014.03.10. 13:59:38
she_wolf 2014.03.10. 14:37:04
Csak úgy magamban...:
"...ott tart az egészségügy, hogy már a tavaszi hónapokban megakadhat az ellátás például a fővárosi Károlyi és a Péterfy Sándor utcai, az ajkai, a hódmezővásárhelyi, a komlói, az esztergomi, a szentesi, a Zala, illetve a Fejér megyei kórházban, az Országos Kardiológiai Intézetben és a Honvédkórházban. Ez 11 létesítmény, már most egyszerűen a tönk szélén áll. Ha megnézzük adósságlistáikat, az is kiderül, hogy az intézmények leginkább a közüzemi szolgáltatóknak és az áruszállítóknak nem tudnak fizetni."
Bocs, ennek semmi köze ehhez a poszthoz (pedig talán DE!)
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 15:21:08
A téma: épphogy megszületett egy emberke, pár órás és magatehetetlen épp úgy, mint az anyukája, aki semmit nem lát abból, hogy mit művel a személyzet. Lekötözi az Istenadta, mert akkor nincs gond vele. De van! Tudja a fejét mozgatni (erről elfelejtkezett) és lemozgatja a szemvédőt. A szem veszélyben. Ha ott enné a fene valamelyiket, akkor ezt azonnal észre venné és tenne valamit, igaz, akkor nem kellene lekötözni sem. Imádom, hogy ez a csecsemő lekötözés senkinek nem csípi a szemét. Azt értem, hogy foggal-körömmel véditek az alkalmazottat, de ki a jó fene védi a csecsemőt? Olyan egy sincs köztetek? Mert épp nincs mellette senki.
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 15:24:48
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 15:41:34
Hogy ez abszurd? Kínában azt mondta a gyerekorvos az anyukának, hogy elhalálozott a csecsemő, majd eladta jó pénzért az emberkereskedőknek. Ez még kínára jellemző, de mikor már lekötöznek, attól már nincs semmi messze.
2014.03.10. 15:47:59
magam adom 2014.03.10. 15:58:12
@a végtelen űrben együtt: a "shaken baby"-k fejében talált traumás elváltozások nem keverhetők össze a fejlődési rendellenességekkel.
Egysoproni76 2014.03.10. 16:01:52
Egysoproni76 2014.03.10. 16:04:59
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 16:13:25
Egysoproni76 2014.03.10. 16:22:27
Ezért készít ki még a mai napig is engem. De kénytelen voltam belátni, hogy ott nem lehet tenni semmit a fent írtak miatt. Utólag meg mit bizonyítok kinek. Az én szavam, - mert tanúk csak a csecsemők voltak - az ott dolgozó bagázs ellen. Sok esély...
Ugyandehogy (törölt) 2014.03.10. 16:25:56
Tudod, szörnyű olvasni a hozzászólásaidat. Pökhendi, kivagyokén megszólalások, orvosi szakmai egy sincs köztük, és mindenki más hülye szerinted, csak te vagy helikopter.
És ez nem csak a benyomásom, hanem direkt visszaolvastam, hogy nehogy alaptalanul tegyem szóvá.
magam adom 2014.03.10. 16:30:18
Több éven keresztül, napi rendszerességgel jártam a NIC és az újszülött osztályra, de újszülöttet kikötve soha nem láttam.
magam adom 2014.03.10. 16:32:39
magam adom 2014.03.10. 16:34:39
És egy kikérem magamnak: anyuka milyen foglalkozást űz? Mely bagázs tagját tisztelhetjük benne?
jágör68 2014.03.10. 16:34:40
Csupán általánosítok- méghozzá a tapasztalataim alapján-
ahogyan teszik ezt a másik oldalon.
2014.03.10. 16:39:28
she_wolf 2014.03.10. 17:04:30
"De ha te nem szólsz akkor ki fog?"
A 3 majom: "Nem látok. Nem hallok. Nem beszélek." Gondolom, ismered a három majom szimbólumot. Ezt most talán nem túl szerencsés ilyen vonatkozásban megemlítenem, de mentségemre legyen mondva: nem vagyok buddhista.
Betegjogi képviselő? Még mit nem! Már az is sátoros ünnep, ha egy intézmény vagy a poszter képviselteti magát itt.
(Ma is tartalmas napnak nézünk elébe:S)
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 17:08:55
reepach 2014.03.10. 17:19:37
Nem leszek itt népszerű (nem is azért írok), de, sajnos, ezt én sem hiszem el.
Kórházban nem kötöznek meg/ki csecsemőt.
" infúziót kötöttek a fejébe... a fejét az inkubátor falába veri és üvölt..." Így meg értelme sem lenne. Egyébként szép teljesítmény lenne egy egynapostól a fejének a falba verése.
Azt meg csak zárójelben kérdezem, hogy honnan tudja a panaszos, hogy "ezek" valakinek a nemi életét taglalják?
she_wolf 2014.03.10. 17:28:32
"Azt meg csak zárójelben kérdezem, hogy honnan tudja a panaszos, hogy "ezek" valakinek a nemi életét taglalják?"
Ne vadíts meg már Te is!:) Újszülött-osztályon mi más lehet a téma?:D
magam adom 2014.03.10. 17:34:28
Zárójeles kérdésedre zárójelben válaszolok: biztosan hallgatózott :-)
jágör68 2014.03.10. 17:39:58
Könyörgöm értsd már végre meg, hogy ma ebben a puszulatos orszagban nagyon nagyon sokan minimálbért keresnek, és vannak akik meg annyit sem."
Hát, papíron biztos.
Aztán zsebbe még ki tudja mennyit.
De nem is ez a (legfőbb) baj, hanem, hogy vannak kb 1,5 millióan munkaképes korúak, akik egy negyedszázadot leéltek/élnek úgy, hogy azt se tudják mi a munka, de a jogaikról (egészségügyi ellátás) disztingváltan ki lettek okítva.
Sajnos a valódi minőségbiztosítás egyetlen garanciája a legális, magas fizetés.
Lehet mással próbálkozni, de az max. blog- hozzászólásokat fog szülni, a minőséget nem emeli.
Egyébként az szokták mondani, hogy az egészségügyi szakma, úgymond a társadalom elitje.
Na, ha tényleg ez az elit, milyen az átlag- társadalom...
reepach 2014.03.10. 17:45:10
"Koraszülött és patológiás újszülött ellátás
A szülővé válás egy minden addigit megváltoztató fontos állomása az életnek. Semmihez sem hasonlító az az élmény, amikor az édesanya és édesapa először tarthatja kezében a kisbabáját. Az életnek ezek az első pillanatai döntő jelentőségűek a baba egész későbbi élete, egészsége szempontjából is. Főként, ha a gyermek idő előtt, az átlagosnál kisebb súllyal, esetleg sérüléssel vagy betegen született meg.
Ezek a törékeny, érzékeny kisbabák kivételesen nagy figyelmet és gondoskodást igényelnek. Gyógyközpontunkban különösen jól képzett szakemberekkel és kiváló technikai háttérrel gondoskodunk róluk. Mindennek és az orvostudomány által az elmúlt években elért áttörést jelentő fejlődésnek köszönhetően ma már számos, korábban nehezen kezelhetőnek hitt problémát képesek vagyunk sikeresen leküzdeni.
Nincs nagyobb öröm számunkra annál, amikor azokat a törékeny csöppségeket, akikért heteken, hónapokon át együtt küzdöttünk egykor a szülőkkel, idővel életerős, egészséges kisgyermekekként láthatjuk viszont. Szakterületünk soproni jelenlétének kezdete, 1995 óta szerencsére sok száz ilyen élményben volt részünk.
A koraszülött babák ellátása nagyon összetett orvosszakmai és ápolási feladatot jelent. A szülőknek és a szakmai teamnek egyaránt speciális gondozásra, sokszor több hetet, hónapot jelentő kórházi ápolásra kell felkészülni. A technikailag kiválóan felszerelt, intenzív monitorizálást biztosító osztályunkon kíméletes, az anyaméhhez hasonló körülményeket tudunk biztosítani az apróságoknak, ahol bepótolhatják a normál esetben a méhben zajló növekedésük és fejlődésük utolsó heteit.
Mindent megteszünk azért, hogy az idő előtt született babákat és szüleiket a nehézségeken legjobb tudásunk szerint átsegítsük, s hogy később már a lehető legjobb emlékekkel gondoljanak vissza erre az időszakra.
Munkatársaink kifejezetten erre a területre szakosodott nővérek és több szakvizsgás, rendkívül képzett szakorvosok. Osztályunk magas szakmai teljesítményét jelzi, hogy ma már II-es szintű perinatális intenzív centrumként működik. Elsődlegesen a 34. terhességi hét után született koraszülötteket látjuk el itt, de sárgaság, fertőzés, légzészavar esetén is itt gyógyítjuk a babákat 12 férőhelyen. A hosszú távú, 8 órát meghaladó lélegeztetést igénylő koraszülötteket azonban speciális koraszülöttmentő és szakszemélyzet segítségével a győri, III. szintű perinatális intenzív centrumba szállítjuk, hiszen számukra ott biztosítottak a legoptimálisabb feltételek.
Tekintettel a babák érzékenységére, osztályunkon alapvető követelmény a mindennap ellenőrzött higiénia, sterilitás betartása mindenki számára. A kézfertőtlenítő, védőköpeny és cipővédő használata a szülők számára is kötelező.
Nagyon fontosnak tartjuk azt az érzelmi többletet, amelyet a szülők közelsége jelent, ezért az édesanyák naponta több alkalommal, az édesapák délután 3 és 5 óra között látogathatják gyermeküket. Bátorítjuk és támogatjuk, hogy az édesanyák, ha ez lehetséges, szoptassák gyermeküket, vagy az anyatejet lefejt formában jutassák el hozzájuk.
Kiválóan képzett nővércsapatunk nagy figyelmet fordít arra, hogy a szülők a babák hazabocsátására, a gyermek ellátására is megfelelően felkészüljenek, s a bennük felmerülő kérdéseikre megnyugtató válaszokat kapva, magabiztosan térhessenek vissza otthonukba az új családtaggal.
Munkatársaink:
Dr. Gelencsér Éva
részlegvezető adjunktus
Orvosaink
Dr. Orbán Katalin adjunktus
Dr. Székely Csilla osztályvezető főorvos (csecsemő- és gyermekosztály)
Dr. Tegzes Andrea főorvos
Dr. Major Miklós főorvos
Dr. Orbán Katalin adjunktus
Dr. Gelencsér Éva adjunktus
Dr. Jancsó Anna szakorvos
Dr. Arany Virág szakorvosjelölt
Dr. Haragovics Helga szakorvosjelölt
Dr. Hoffer-Visnyei Gréta szakorvosjelölt
Dr. Betuker-Kámán Csilla szakorvosjelölt
Dr. Antalffy Katalin szakorvosjelölt
Dr. Csuzi Krisztina szakorvosjelölt
Dr. Bárdi Edit főorvos (hematológus, onkológus)
Dr. Károlyi György főorvos
Dr. Bodnár Mária főorvos
Dr. Adamovich Károly főorvos"
Panaszt lehet (kell) tenni, ha nem ezt tapasztalták.
Főigazgató: Dr. Molnár Ágnes, orvosigazgató Dr.Korányi László
reepach 2014.03.10. 17:47:00
"ebben a puszulatos orszagban nagyon nagyon sokan minimálbért keresnek"
Azért ajakplasztikára még fussa...
she_wolf 2014.03.10. 17:58:26
"Hát, papíron biztos.
Aztán zsebbe még ki tudja mennyit."
Nagyon nehéz ezt elhinni? És azt, hogy nincs mindenkinek zsebbeboríték?
És azt is nehéz elhinni, hogy egy 84 éves özvegy kap 117 ezret nettóban ( teljes jogú, öregségi nyugdíj), és nem jön ki belőle?
Ha pedig orvos+gyógyszer, akkor éhkopp?
Bocsáss meg, hogy ezt kérem Tőled, de húzd ki a fejed a seggedből és nézz szét!:(
És még egy kérés: Ne általánosíts! Te se. Se ide, se oda. Köszönöm.
jágör68 2014.03.10. 18:24:35
index.hu/kulfold/2014/03/10/nemcsak_a_magyar_orvosok_szivnak/
Tipikus magyar média- reakció
"Szívnak" meg "nemcsak"
Akkor már minden oké.
Kívánom a zindeksz hírszerkesztőjének, hogy csak a felét -ááá negyedét- próbálja meg teljesíteni.
cobre 2014.03.10. 19:42:40
A csecsemő osztályon dekkoló gyerek amúgy egy gigantikus hajtóerő arra, hogy a frissen szült anya felkeljen az ágyából, megpróbáljon fürdeni, wc-re menni és végül elcsoszogni a csecsemősökhöz. Császáros sebnél az összenövések elkerülése érdekében fontos, hogy minél előbb minél többet mozogjon.
Tempus-Anh 2014.03.10. 19:52:35
A kismama olyannyira el volt foglalva a saját gyerekével (egyebekben szeretném látni azt az egynapos csecsemőt, amelyik az inkubátor falához CSAPKODJA A FEJÉT : nyaki izomtónus, flexiós-extensios izomerő ilyenkor ugyanis abszolút elhanyagolható, a nullaidős kisbaba jóformán vegetatív lény) , szóval olymértékben elfoglalt, hogy ideje volt kifülelni a nővéri párbeszédet.
Egyesek számára egyébként felfoghatatlan, hogy a nővér és az orvos is élelemmel él, folyadékot fogyaszt, urambocsá' még kávézik is.
Még nem találták fel az elektromos orvos- és nővértöltőt, ami hálózatról működtethető, de nagyon dolgoznak már rajta.
A 24/24 frissességet és folyamatos vigyázzállást elvárnák, ezzel szemben olyan blőd módon tesznek szóvá maguktól értetődő dolgokat, hogy az messze túllépi a jóindulat és ésszerűség határait. Egyikük videózik és jelent, másik fülel, nem értem, hogy az ilyenek mért nem valamelyik kommunista őskövület-állam egészségügyében keresnek ellátást, ott még dívik a besúgás, sőt elvtársi kötelesség.
Lost in space, remélem sikerült a lényegnél maradnom.
reepach 2014.03.10. 20:17:40
Na de conjunctivitissel hazavinni a babát!! Ez már csak megér egy posztot!
Egy babakínzó horrornak borítékolhatóan közönségsikere lesz. Azt meg csak kevesen tudják, hogy csecsemőket nem kötnek ki, és azok nem képesek fejüket a falba verni...
Jut eszembe, AgNO3 cseppet remélem, kapott. Bár császárnál nem kell...
she_wolf 2014.03.10. 20:19:34
"...egyebekben szeretném látni azt az egynapos csecsemőt, amelyik az inkubátor falához CSAPKODJA A FEJÉT: nyaki izomtónus, flexiós-extensios izomerő..."
Herr Kulás:)
(Bocsánat:D)
she_wolf 2014.03.10. 20:35:27
Nem. Nagyon nem oké. Mint ahogy az sem, ha te ebben bármiféle önigazolást látsz. Hogy a médiának mi ezzel a célja? Nagyon nem érdekel. Mint ahogy az sem, hogy mi van Lengyelországban. De úgy látszik, te vevő voltál rá.
jágör68 2014.03.10. 20:41:23
Mi az, hogy nem érdekel mi van más országban. Meg hogy a média..
Ejnye- bejnye, de önzők meg korlátoltak vagyunk.
she_wolf 2014.03.10. 20:56:01
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 22:25:29
Az orvosok és nővérek szükségletei tekintetében már fel lettem világosítva, ami egyáltalán nem magyaráz meg semmit ebben az estben. Ez Kb, úgy hangzik, mintha mondjuk a MÁV-nál és a BKV-nál egyszerre mennének WC-re, enni, esetleg kávézni, mert ők sem hálózatról töltődnek. Szóval szerintem ezt a megjegyzést is felejtsük el és tegyük a többihez. Szerintem be lehet osztani a személyzet munkaidejét ésszerűen is. Mondjuk ne maradjon őrizetlenül az, akit őrizni illene.
Tempus! Felhívnám a tisztelt figyelmed, hogy ebben és minden más országban, mind az egyének, mind a mindenkori hatalom, minden egyes ága videózik, lehallgat és rögzít mindent. Ezen nemes szokás ember és rendszer független. Ezt a tevékenységet azóta űzik, amely óta ezek a kütyük léteznek(lásd: Watergate-botrány), ergo nem elvtársi felfedezés. Minden másban igazad van.:)
Tempus-Anh 2014.03.10. 22:56:21
A fülesbaksik, vamzerek azonban mindenhol közutálatnak örvendenek. Nem hinném, hogy ha egy munkahelyen kiderülne, hogy valaki pl. a főnök téglája, rendszeresen fülel, rögzít, lead, az illető azontúl jó szemmel lenne nézve az illető légtérben. Van egyfajta közösségi bizalmi tőke, amit az ilyen egyének durván eljátszanak, és ha egy bizonyos idő múlva már senki nem fog velük kezet illetve jól lefertőtlenít utána, annak előbb-utóbb nyoma lesz bennük. Nem is beszélve arról, hogy a közösségi bosszú sem marad el.
a végtelen űrben együtt 2014.03.10. 23:14:45
Tempus-Anh 2014.03.10. 23:23:28
szőrdoki 2014.03.10. 23:55:34
Aki volt már kórházban és egy kicsit is józan fejjel gondolkodik, az tudja azok az emberek, nővérek nem azért vannak ott, mert „máshol nem tudnának melózni”, hanem mert oda akartak menni. Életpályát választottak. Bármilyen furcsa is, a nővér azért dolgozik az újszülött osztályon, mert szereti azt, rajongással szereti a gyermekeket.
Ha valaki vitt már haza kicsit császár után (10 nap), elgondolkodhat, miért is olyan szépen alszik egész nap? Nappal eszik, szopik, böfizik. Aztán éjszaka mi van? Kezdődik a buli. A gyerek szeme tágra nyílik, figyel, elkezd élni. Miért? Mert éjszaka a gyermeket egyszerűen szeretik. Gondoljunk csak bele. Ezek az emberek, a nővérek 20-30-40 évet ledolgoznak úgy, hogy éjszaka a másik nemi életével foglalkozva töltik ki az idejüket? Mekkora baromság! A kicsivel foglalkoznak, tisztába rakják, etetik, szeretgetik, babusgatják őket. Élvezik, hogy övék a gyermek. Minden felelősséggel. Övék a kicsi első pillantása, az első rácsodálkozó mosolya. És ezt minden babától megkapják. Megkapják, mert tudják, hogyan szerezzék meg. A szeretettel. Hamarabb, mint az édesanyjuk. És a kicsi ezt a törődést élvezi, várja. Igényli otthon is ezt a 10 nap alatt megszokott, éjjeli szeretetet. És fenn van éjjel, a fáradt szülők legnagyobb csodálkozására. Kell hozzá vagy egy hónap, míg „visszaáll a rend”.
Orvos vagyok, több mint 20 éve főfoglalkozású magánorvos, a kórház, a soproni kórház konkurenciája. Féltem a szüléstől, pontosabban a feleségemet féltettem, mert nem akart házassági papírt, így lányanyaként vágott neki a terhességnek. Kérleltem, házasodjunk össze, mert egy nőkkel teli intézmény bizony keményen kikezdheti, pellengérre állíthatja egy fiatalabb nő, idősebb orvos közti szerelmi kapcsolatot. Az utolsó pillanatban, 8 hónapos terhesen jött hozzám, és már asszonyként került be a kórházba. Senki, semmi nem igazolta az ellenérzésemet.
A cikk íróját, ha valamilyen sérelem érte, akkor tegye meg a hivatalos lépéseket. Mindenki vigyáz a jó hírére. Én inkább úgy érzem, nagyon szégyellni kellene magát.
Kádár László dr.
steery 2014.03.11. 00:31:50
1. Ne engedjük a gyereket magától világra jönni. Erőszakoljuk meg a születését, hozzuk a világra császárral, fogóval, gyógyszeres rásegítéssel, lehetőleg fekvő pózba kényszerítve az anyját, hogy minél nehezebb dolga legyen neki is. Szenvedjen csak tőle a kis rohadék, ha már olyan hülye volt az a lélek, hogy testet akart ölteni.
2. Amint kint van az anyjából, rögtön vegyük el tőle és gondoskodjunk róla, hogy legalább egy napig ne is láthassák egymást. Így nem alakulhat ki köztük természetes kapcsolat. Nem vésődhet be a gyerek memóriájába az anyja képe, hangja, tapintása, szaga. Nem érezheti magát biztonságban. Nem üdvözli senki. Nem bánik vele kedvesen, gondoskodóan senki. Tegyük be a kis rohadékot egy üvegdobozba, hogy naphosszat bámulhassa az üres plafont és a szembántó lámpákat. Így később egész életében boldogtalan lesz, magányos, depressziós és szar lesz a kapcsolata a családjával.
3. Kínozzuk injekciókkal, vegyünk tőle vért, verjük meg, hogy üvöltsön, mert az állítólag jó a tüdejének, akkor is, ha gond nélkül tud lélegezni. Vakítsuk el erős fényekkel és szemcseppekkel. Mossuk le róla gyorsan a magzatmázt és tapizzuk össze, hogy mielőbb sok kórházi rezisztens baktériummal és vírussal fertőződjön és jó beteg legyen tőlük. Vágjuk túl rövidre a köldökzsinórját, hogy mély köldöke legyen, amiből később alig tudja kiszedni a szöszöket.
4. Etessük mesterséges tápszerekkel, cumisüvegből adagolt kihűlt anyatejjel. Ne engedjük szopni mellről, nehogy véletlenül olyan minőségű anyatejet kapjon, ami jó lenne neki.
5. Fölöslegesen vizsgálgassuk és méricskéljük, bánjunk vele úgy, mint egy ostoba állattal, hisz úgyis elfelejti a sok sértést, mire felnő.
6. Csomagoljuk be jó szorosan és melegen, hogy ne tudjon mozogni és érezze fogságban magát. Izzadjon, aztán fázzon meg, legyen rossz a vérkeringése és legyen oka sokat sírni és szenvedni. És lehetőleg legyen összezárva egy csomó hasonlóan megkínzott és meggyalázott csecsemővel, hogy a folyamatos sírásuk és jajgatásuk folyamatosan betöltse körülötte az űrt és totális kétségbeesésbe hajszolja az állandó zajongás. Az a legjobb, ha közben hangosan zúgnak a különféle gépek is a helyiségben, mint a légkondicionáló, életfunkció figyelők és egyéb szarságok.
stb.
Aztán mindenki csodálkozik, hogy akinek ez nem tetszik, inkább csöndben megöli a testét hirtelen csecsemőhalál álnév alatt és visszamegy a túlvilágra. Ha tudnátok, hogy a lelkek, akik elszenvedik mindezt, mennyire gyűlölnek benneteket odaát, nem beszélve az abortusz során kivégzettekről, akiket kaparókanállal aprítanak fel az anyjuk hasában, élve! És amikor majd meghaltok, rohadék orvosok és ápolók, az áldozataitok odaát fognak várni bennetek, tüzes vasvillákkal a pokol kapujában! He-he-he! Lesz nemulass! A szart is kipasszírozzák belőletek! Majd meglátjátok!
Ugyandehogy (törölt) 2014.03.11. 07:46:59
"Amint kint van az anyjából, rögtön vegyük el tőle és gondoskodjunk róla, hogy legalább egy napig ne is láthassák egymást. Így nem alakulhat ki köztük természetes kapcsolat. Nem vésődhet be a gyerek memóriájába az anyja képe, hangja, tapintása, szaga. Nem érezheti magát biztonságban."
erre a két gyerekem a példa. teljesen másként áll a világhoz az, amelyiket rögtön ideadták és rámnézhetett, mint a másik, amelyikkel elrohantak és egy nap múlva láthattam csak.
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 07:53:49
A "steery" írása elég kemény és több mint valószínű az otthonszülés prófétája. Ez, némileg megmagyarázza kemény hozzáállását a kórházi szüléshez. Az egyértelmű számomra, hogy mindkét opciónak (Otthoni/kórházi) vannak előnyei és hátrányai. Hazánkban még nem preferálják az otthoni szülést objektív és szubjektív okból. De hát mindenhez idő kell, majd ez is megoldódik egyszer.
lpt1 2014.03.11. 08:20:36
egy atlag 2014.03.11. 08:57:08
még aznap elhagytuk a kórházat. pesti "kórház" volt.
rikitikitévi 2014.03.11. 09:01:37
Mekk Meister 2014.03.11. 09:52:00
2014.03.11. 09:55:45
2014.03.11. 10:11:27
rikitikitévi 2014.03.11. 10:24:25
" nem beszélve az abortusz során kivégzettekről, akiket kaparókanállal aprítanak fel az anyjuk hasában, élve! És amikor majd meghaltok, rohadék orvosok és ápolók, az áldozataitok odaát fognak várni bennetek, tüzes vasvillákkal a pokol kapujában"
Ez eddig rendben is van, a bibi csak az, hogy "az abortusz során kivégzett" áldozatokat a "rohadék orvosok" a szüleik, de főként a saját anyjuk kifejezett kérésére végzik ki, aprítják fel élve. Akkor az a 30.000 nő évente, aki abortuszt hajtat végre magán (csak Magyarországon) szintén társtettes és felbujtó a különös kegyetlenséggel, védekezésre képtelen áldozat sérelmére elkövetett minősített emberölésben, így az áldozatok őket is " tüzes vasvillákkal fogják várni a pokol kapujában", nemde?
rikitikitévi 2014.03.11. 10:26:31
" Ez, némileg megmagyarázza kemény hozzáállását a kórházi szüléshez."
És kemény hozzáállását az abortuszhoz??? Vagy ez nem érte el az ingerküszöbödet?
Tempus-Anh 2014.03.11. 10:26:59
Szerintem te, mint gyönge férfi meg is kellett volna gyomrozd őt, az erős nőt, máris elíziumi erkölcsi magasságokba röpültél volna. Sőt akár le is üthetted, meg is rugdoshattad volna, hogy látványosabb legyen, amint a földön fekszik összegörnyedve.
De már ez a gesztusod is felemelő és magas intelligenciára vall.
Csak így tovább, így kerül a férfinem egyre magasabb etikai nívóra, a kultúráltság és szép viselkedés, jómodor egyre magasabb csúcsaira.
Légy büszke magadra, nagy voltál.
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 10:46:48
Reggie 2014.03.11. 11:53:43
szőrdoki 2014.03.11. 12:08:18
A császármetszéssel való szülés vészkijárat. A legtöbb nő hüvelyi úton akar szülni, és a legtöbb nőgyógyász is természetes úton akar szülést levezetni. A húgom három gyermeket szült, mindhármat császárral, úgy hogy a sógora Miskolcon szülész osztályvezető főorvos volt. A mai napig nem tudta feldolgozni, hogy nem természetes úton szült. Küzdeni, harcolni és győzni akart. Erre odaadtak neki egy gyermeket, és azt mondták, gratulálunk anyuka.
A feleségemnél az első gyermeknél a méhszájra kissé rányúlt a méhlepény, úgyhogy valószínűsítették a császárt. Aztán 38 hetesen sem fordult be a baba, faros volt, így mi már biztos császárra készültünk. A nőgyógyász kioktatott, nincs variálás, mentő. Este ¾ 12 volt, lefeküdtünk és egy fél óra múlva szólt a feleségem, hogy „bepisilt”. A magzatvíz elfolyt egy oldalváltoztatásnál. Én tiszta kába voltam, azt sem tudtam, hol vagyok. Rohantam a már előzőleg összekészített csomaghoz, öltöztem, és sürgettem a feleségem, induljunk. Ő meg mondta, hívj mentőt, mert a babára tisztán ráfeszült a méh. Nem tudtam a számot, teljes káosz volt. Aztán jött a mentő, elvitték fektetve az asszonyt, én meg kocsival utánuk. Hamarabb értem a kórházba! A nőgyógyász haverom már bent volt, és uzsgyi, be a műtőbe. Én kint maradtam, nem akartam bemenni. Végig hallottam a feleségem hangos sírását. A babát kitolták. Két fiam volt már az előző házasságunkból. Kislányt vártunk. A feleségemet 10 nőgyógyász vizsgálta, de senki sem tudta megmondani a nemét. Kislány lett, egy gyönyörű nagy, fekete szemű szépség. Ott feküdt előttem, amikor kitolták, alig pislogott és csak nézett, én meg nyeltem a nyálam. A gyermekorvos doktornő meg engem nézett. Érdekes pillanat volt. Fényképezett. Amikor az ember orvosnak készül, nem az a vágya, hogy istenként tiszteljék, nem az a vágya, hogy minél több pénzt összeharácsoljon és közben magas lóról lenézve oktassa a nyomorult beteget. A vágya az, hogy gyógyíthasson. Amilyenné az orvos válik, arról sok minden, mindenki tehet. Erről sokat lehetne írni, mindenkinek lehet egy ilyen, vagy olyan története. Én örülök, hogy el tudom tartani a családomat és 58 évesen végre elkezdhetek építkezni, fészket rakni. De igazából akkor vagyok boldog, amiért élek, a páciensek szeretete, amikor azt mondja az anyuka, a gyermek átaludta az éjszakát, mert nem vakarózott egész éjjel, amikor azt mondja a fiatal a tükör előtt állva, hogy a Jó Isten áldja meg Kádár dr-t, hogy nem kell ragyásan leélni az életemet. Mindennap küldik az energiát, én meg fogadom. Ezt láttam a doktornő arcán is, amikor látott minket a kislányommal egymásra találni.
Láttam a gyermekorvos doktornőt, amint fényképezett a szemével, és láttam, ezért a pillanatért lett orvos, láttam a szemében az örök életet, a megtalált aranyat, amit ő állított össze. Csoda volt az a két perc!
A feleségem ezt egészen másképpen élte meg. A gyermek szívhangja tompult, egyenetlenné vált az elfolyt magzatvíz miatt, a méhfal ráfeszült a magzatra. A baba életveszélyben volt, az epidurál érzéstelenítés még nem hatott, vagy nem jó helyre ment. Egy a lényeg, a hasfalvágást a feleségem úgy élte meg, mintha élve felboncolták volna. Nem tudtunk a babáról beszélni, csak nyöszörgött az emléktől, mindig csak azt hajtogatta, érzem a hideg kést, amint szétvág. Három nap kellett neki, míg felfogta, hogy a gyors császárral és a szenvedésével megmentették a kislányunk életét. Egy fél évig érezte még a vágást a lelkében.
A második gyermekem meg 4,5 kg-os volt a 64 kilós asszonynak, úgy hogy hátulról nem lehetett megmondani, hogy terhes. Nagyon komikusan nézett ki. Egyszerűen fizikailag nem volt helye kibújni a babának. A hasa negyedórával előtte járt. Itt is császárra volt kiírva, de a szülész azt tanácsolta, jobb, ha 4-6 órát vajúdik előtte. Végig nevetgéltük a délelőttöt. Sopronban aznap csak ő szült. Nagyon jó hangulat volt, mindenki boldog volt, az egész osztály kiéhezve, az én kisfiam születését várta. Aztán a baba kivétele után (az érzéstelenítés jó volt) a feleségem hányt, elvesztette az eszméletét, és amikor tolták ki, meg akartam a kezét fogni és megpuszilni, engem kipateroltak, és rohantak vele az intenzívre. A gyermeket is csak egy pillanatra láthattam, semmit sem mondtak, próbáltak megnyugtatni. Estére a feleségem jól lett, de a babát két napig nem láthattuk. Egyszerűen nem engedtek be orvosként az intenzív gyermekosztályra. Az „kedves” levélíró, hogyan láthatta volna kikötözve az inkubátorban? Szégyellje magát, mert nem láthatta. De tényleg, ha kikötözöm a gyermeket, akkor szólok az anyának, tessék már megnézni, hogyan kínozzuk itt intézményszerűen a babákat! Ez életszerű?
Este a kocsim leállt Sopron legforgalmasabb kereszteződésben, az automataváltó miatt se előre, se hátra. De nem érdekelt, jó híreket kaptam a kórházból.
Dr. Kádár László
szőrdoki 2014.03.11. 12:09:22
1982-ben végeztem, de még nem hallottam arról, hogy mit jelent, ha a név végén van, vagy az elején a „dr”. Ez újdonság nekem. Köpenyben rendelek, minden pácienssel kezet fogok, és nem használom a bemutatkozásnál a titulust. Társaságban is ritkán. Azért írtam ki, hogy megpróbáljam hitelessé tenni az írásomat.
Dr. Kádár László
reepach 2014.03.11. 12:20:50
Vs. nem olvasod rendszeresen a posztot, ezért nem ismered az alapszabályt:
1. A posztoló mindig igazat mond.
2. Ha a posztoló mégis hazudna, automatikusan életbe lép az 1. pont.
Én sem hiszem el a kikötözést sem, meg az újszülött fejének a falbaverését sem.
És szerintem is szégyellheti magát az, aki gyermekének és saját maga ellátásának megköszönése helyett kreál egy rágalmazó posztot
Reggie 2014.03.11. 12:44:49
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 14:15:04
Ha rossz helyre kapja az érzéstelenítést, az maga a katasztrófa. Együttérzésem kedves nejének és örömmel tölt el, hogyha nem is teljes a siker, de mindketten és a többiek is egészségesek. Ha valamelyik szófordulatommal sértő lettem volna, akkor ezúton kérek elnézést.
Üdvözletem!
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 14:18:03
steery 2014.03.11. 15:18:16
Sok évvel ezelőtt regressziós hipnózisban visszamentem megnézni a születésem napját, de olyan elviselhetetlenül fájdalmas és szörnyű volt, hogy képtelen voltam végignézni azokat a borzalmakat, amiken keresztülmentem. A gestapo kínzókamráiban zajló események ahhoz képest vidám babazsúrok. És nem az a baj, hogy ilyen dolgok megtörténhetnek valakivel, hanem hogy évtizedek, sőt évszázadok óta (mert régen sem volt jobb a helyzet!) tömegesen ez történik a lakosság egy jelentős részével, ami alapvetően meghatározza a társadalom lelki állapotát és az emberi élet nyomorúságát.
További érdekesség, hogy hasonlóan rosszul bánnak a felnőtt betegekkel is a kórházakban (erről is tudnék mit mesélni tapasztalatból), de főként a haldoklókkal. Tehát nem csak a testbe való belépés iszonyatos, hanem a kilépést is jól megkeserítik a fehér köpenyes hóhérok, amiért nem lehet elég korbácsütést kimérni rájuk.
Irkutszk 2014.03.11. 15:45:48
Tempus-Anh 2014.03.11. 15:51:19
"Regressziós hipnózisban visszamentem megnézni a születésem napját"...tyűbasszus, ezt még így, ebben a formában senki sem vallotta be.
Nálam keddi nap volt és reggel fél hét, eelemér napja, Jeruzsálem még az arabok kezén volt de már nem sokáig, Bobby Kennedy még élt de már ugyancsak nem sokáig, Jim Morrison épp fellációt játszott el egy báránnyal valahol L.A.-ban egy színpadon, Woodstock pedig sehol sem volt...
Tempus-Anh 2014.03.11. 15:53:56
Szerintem George R.R. Martinhoz hasonló regényfolyamot kellene írjál, ahol mi lennénk a Mások...Irtózatos negatív energiák feszülnek benned.
Reggie 2014.03.11. 16:35:51
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 17:00:33
A doktori címek hazai használatáról 2012. március 27. Jakab István Nagyráskán született 1928. szeptember 29-én. A szlovákiai magyar nyelvész, nyelvművelő, tanár a nyelvtudományok kandidátusa és doktora volt. Ő ezt írta többek közt:
"A magyar helyesírás szabályai című akadémiai kiadványban természetesen csak a Dr. és a dr. jelölési formákkal találkozunk. Ezekről azt kell tudnunk, hogy a családnevek előtt – vagy más kiemelt helyzetekben, pl. a mondat elején – a Dr.-t, vagyis a nagy kezdőbetűs változatot használjuk; a név után és a mondat belsejében a kis kezdőbetűset (dr.)."
bubbii 2014.03.11. 17:25:38
'De egy ellenérdekű félnél, ez már nem egyértelmű. Tudod, mostanában, ha felhívsz egy telefonszámot, akkor a gép azonnal jelzi, hogy rögzítik a beszélgetést, de a panaszosnál mókás lett volna, ha előre szól, mert akkor már nem lett volna mit rögzíteni. De ha valaki akarja utálni, hát lehet, de minek? Nem fogunk vele kezet és már meg is bosszultuk.:)' Igen, én is pont így gondolom!
bubbii 2014.03.11. 17:28:34
reepach 2014.03.11. 17:35:12
" A gestapo kínzókamráiban zajló események ahhoz képest vidám babazsúrok."
Ez, mint a holokauszt relativizálása, büntetőjogi kategória - lenne, ha nem állna fenn egyértelműen a büntethetőséget kizáró ok, (magas HBCS vonzatú F-es BNO kód...).
Tempus-Anh 2014.03.11. 18:22:29
Ez a hitleri múlt utáni nosztalgia és a berlini Prinz-Albrechtstrasse 8 idealizálása, Müller SS-Ogegruppenführer sőt maga a Reichsführer-SS irányában mutatott rehabilitációs kísérlet...babazsúrnak nevezni a Deutsche Geh. Stapo, Sicherheits- und Kriminalpolizei pinceorgiáit, kisbabáknak a pribékeket, rózsás bölcsőnek a priccseket, tejbepapinak a rossz kosztot...hallatlan...:)
A kóddal egyetértek, az úgy F20 és F25 között váltakozhat. Periódikusan.
Tempus-Anh 2014.03.11. 18:23:54
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 20:01:37
Tempus-Anh 2014.03.11. 20:12:37
Utána a kérdés úgy szólt: mi a véleményetek, jól tettem-e, "crux medicorum" vagyok-e?
Nyilván azt várta, hogy: "Ugyan, dehogy vagy te crux, egy hős vagy, talpig rendes ember, az igazság bajnoka, tetted egy példaértékű, becsületes, emberi cselekedet volt! Még máskor is tégy így! Harsogva, tele tüdőből háromszoros vivát neked!"
Ehelyett azt kapta, hogy tetű cselekedet volt.
El lehet képzelni, hogy mennyire csalódott az emberiségben, az örök igazságban, a hitben, az univerzum végtelenségében, a Chaplin bánatában, stb., hogy Zoránt is idézzük egy kicsit.
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 20:26:45
bubbii 2014.03.11. 20:34:44
1. nyilván elég kemény és egyértelmű volt, ha a 'betegek és a kollektíva' érdekében léptek( úgy, hogy pontosan tudták: én nem viszem tovább az ügyet, elajánlottam, hogy ha meghallgatták, azonnal letörlöm.)
2. kíváncsi voltam, hogy némi együttérzés felmerül-e itt a betegek irányában?
3. Esetleg a kollektíva irányában, hiszen az ő jó hírnevüket se erősítette ez a dolog...
4. Azt rögtön jól elképzelték, hogy a nővérnek milyen magán jellegű problémái lehettek, ami kiváltotta ezt a reakciót... Kíváncsi voltam, elképzeli-e valaki, hogy érezhette magát az a konkrét beteg.
5. Felmerül-e valakiben az, hogy ha pont most léptek, akkor ennek nem éppen az volt az oka, hogy ez letagadhatatlan volt? Az eddigi problémák meg esetleg bizonyíthatatlan 'szóbeszédek'?
6. Kíváncsi voltam, hogy milyen lényegtelen momentumokba kötnek bele úgy, hogy a lényeget(a minősíthetetlen nővért) nem érintik? ( miért töltöttem bent az éjszakát, miért pesztrálom a távoli rokont, miért engedte a doki? )
7. Arra is kíváncsi voltam, hogy ha valaki ugyanezt hallja, de az ő rokonával üvöltöznek, akkor is ilyen humánusan, emberbarát módon nyilvánul -e meg?
Mindezekért együtt. Plusz én hiszek a jellemfejlődésben. Remélem, hogy a nővér is elgondolkodik.
Tempus-Anh 2014.03.11. 20:54:54
Ha ezek után a jelentgetőző még mindig a saját megkérdőjelezhetetlen igazáról zeng dicshimnuszokat (többedszerre is), miközben egyvalakinek vagy valakiknek a megélhetését vette el, akkor igen furcsa szerzet lehet.
És itt a furcsa csak az enyhébb jelzők egyike.
a végtelen űrben együtt 2014.03.11. 21:09:10
bubbii 2014.03.11. 21:16:35
Minden jót, ezt a témát befejeztem, visszamegyek olvasóba. Üdv. (téged kíváncsian figyellek, szép dolog az állatszelídítés, sok sikert hozzá!)
rea.chris 2014.03.11. 21:30:38
Én is a soproni kórházban szültem császárral..(csütörtökön reggel szültem)a gyermekemet nem adták szüléskor a kezembe, csak egy puszit adhattam neki.. legközelebb kora este kb 5-kor láttam a gyerekem amikor a nővérem jött látogatóba és áthozta nekem.. pedig a nap folyamán többször kértem, hogy csak pár percre tolják át,hogy láthassam, de a nővérke folyton elfelejtette, stb.. Este kértem a nővért segítsen mert szeretném megpróbálni a szoptatást.. azt mondta az korai még.. Hozzáteszem.. 45percel előttem szült a szobatársam és ő délben már szoptatott,met volt fogadott szülésznője aki behozta neki..Másnap hajnalban fel kellett kelni.. a szobatársam gyerekét hozták szoptatásra, az enyémet nem.. kérdezgettem a nővéreket, nem tudtak semmit de ígérték kiderítik.. Kb. 11-kor tudtam meg az adjunktus nőtől, hogy fény alá tették a gyereket mert sárga, probléma volt a légzésével és nem megfelelő a bélrendszere stb.. sokkot kaptam, de mondták, hogy átmehetek megnézni a gyereket..Hát átmentem.. és a gyerekem szintén le volt kötözve, szemfedő félrecsúszva és fuldoklott a zöld színű trutyitól amit hányt.. a nővér meg csak ült az üvegfal mögött mint aki jól végezte dolgát.. arról nem beszélva,hogy kb 4 gyerek üvöltött a többi kocsin..Ha akkor nem megyek be, lehet hogy nem élne a gyerekem mert megfullad.. órákig sírtam az eset után és egy pillanat nyugtom nem volt.. 24 aztán 12 órát töltött fény alatt a gyerekem és közben esélyem se volt a szoptatásra.. Szombaton tehettem először mellre, és első gyermek lévén nem volt gyakorlatom.. kétségbeesetten kértem segítséget de 5percnél többet senki sem szánt rám..Egy angyalt(Vera nővért)küldte nekem a sors aki segített és egy órán át ült az ágyam szélén, mert a sárgaság miatt aluszékony volt a gyerek és folyton elaludt.. Az mellett hogy nem segítenek, vagy csak felszínesen a szoptatásban, azért rendesen kiakasztják az embert ezzel szoptatás+méréssel.. Nekünk tovább kellett maradni mert kevesett szopott a gyerek.. Nekem volt összetűzésem egy nővérrel,mert szólni mertem, aki a vita során kitépte a kezemből tolikocsit a gyerekemmel együtt és elvitte.. Ekkor én is azon aggódtam nehogy a gyerekemen álljon bosszút..A következő 4 napot végig sírtam.. mire hazaengedtek pár nap múlva elapadt a tejem.. Szeretnék még egy gyereket szülni,de ha lesz lehetőségem akkor nem ebben a kórházban.. Amúgy a legbunkóbb nővérek nem a fiatalok voltak..
rikitikitévi 2014.03.11. 23:02:22
mldrv 2014.03.12. 05:55:37
a végtelen űrben együtt 2014.03.12. 09:20:48
"Máté 7:1-12 1 Ne ítéljetek, hogy titeket se ítéljenek! 2 Azzal az ítélettel fognak titeket megítélni, amellyel ti ítéltek, azzal a mértékkel fognak mérni nektek, mellyel ti mértek."
Miért írtam? Idézet Tőled: "Igen, a gyerekét esetleg egyedül nevelő, iskoláztató, hirtelen utcára került nővér esetleg elgondolkodik, hogy a bent a távoli rokona mellett jogtalanul netezgető illetéktelen szarházinak mi a fene köze lehet az ő pillanatnyi lelkiállapotához."
Egy magát valamire is tartó orvos, soha nem nevez nyilvánosan bárkit "szarházinak", mert abban a pillanatban ő i s szarházivá válik a másik szemében. Ráadásul tévedsz, mert azzal, hogy lejátszotta a nővér vezetői előtt az ominózus felvételt, még nem rúgatott ki senkit és nem is kérte. A kirúgásról a döntést a munkáltatója hozta meg és valószínűleg nem csak ezen felvétel miatt, ergo, a kirúgásért a munkáltató a felelős.
Tempus-Anh 2014.03.12. 10:37:34
A szarházi az egy jótékony eufemizmus, írtam már Dis városának ama bizonyos lakóiról Dante Poklában.
Az idézet szép, jó, értékelendő, köszönöm.
Szóval azt mondod, hogy azzal, hogy lejátszotta a jelenetet a felettesek előtt, nem rúgatta ki az illető nővért.
Ez olyan paradox állítás, mintha azt mondanám, hogy azzal, hogy valaki meghúzta a ravaszt, nem okozta az illető, általa lelőtt ember halálát.
a végtelen űrben együtt 2014.03.12. 11:23:07
Tempus-Anh 2014.03.12. 11:57:48
Igen, egy ilyen videót csupa szívjóságból és merő jóindulatból visznek egy főnök elé, természetesen.
A tettei az embert minősítik.
Egy alattomos, sunyi, lesből támadó, embertársát besúgó egyénnek nálam jól meghatározott neve van.
Visszatérve a sztorira: ha fellángolt benne éjnek évadján az igazságérzet, mért nem állt oda nyíltan a nővér elé és kérte volna ki a betegek és saját nevében a bánásmódot?
Ja, hogy ahhoz gerinc is kell, a lesivideózáshoz pedig nem, az más...
Irkutszk 2014.03.12. 12:31:17
rikitikitévi 2014.03.12. 13:17:45
Tempus-Anh 2014.03.12. 13:22:37
@rikitikitévi:
Ha van egy ember, akire haragszom, megvívok vele és elégtételt veszek nyíltan, nem döföm le hátulról vagy döfetem le mással. Ez a harminc ezüst óta közutálatnak örvendő dolog.
steery 2014.03.12. 16:41:00
Kérdés: vajon negatív dolog beszélni a negatív dolgokról? Az a pozitív dolog, ha szó nélkül hagyjuk mások bűneit és gonoszságait, lelketlenségét és nem foglalkozunk vele? Akkor te miért olvasod ezt a blogot? Az utcán elfordítod a fejed a koldusoktól? Átléped a földön fekvő beteg vagy részeg embereket? Hallgatsz, amikor tanúskodnod kéne a bűnösök ellen? Szó nélkül hagyod, hogy hazudozzanak neked, becsapjanak, manipuláljanak, meglopjanak, sértegessenek, zsaroljanak és bántalmazzanak? Megöljenek?
A magzatok és csecsemők max ordítani tudnak az őket érő gazságok miatt. Vagy legfeljebb a halálukkal fejezhetik ki a nem tetszésüket eme világ iránt. Pozitív dolog nem törődni velük?
a végtelen űrben együtt 2014.03.12. 17:58:16
Tempus-Anh 2014.03.12. 18:04:55
Egy olyan házasság, ahol meg kell erőszakolni a nőt, mert másképp nem megy a nemi együttlét, az rég csődbement kapcsolat. Ultragáz kategória.
Nem, nem hagyom szó nélkül. De csak akkora felelősséget vállalok másért, amekkora a hatásköröm által megadatott. A világ összes gondját-baját-szerencsétlenségét-bűntényét nem vehetem a vállaimra. Ha ezt tenném, Megváltó lennék, a Megváltók pedig kereszten végzik. Azonkívül nem vagyok sem ügyész, sem bíró, hogy bűnügyekkel foglalkozzak, nem nyomozok, nem szimatolok, nem kavarok, nem locsogok-fecsegek mások ügyes-bajos dolgairól. Nem provokálok, nem intrikázok, nem súgok be, nem mártok be embereket.
Mert egyszerűen undorodom az ilyesmitől.