Üljön vissza a seggére és várjon!
Tisztelt Praxis!
Az én történetem nem olyan vérlázító, mint amilyeneket az önök blogjában szoktam olvasni, mégis kifejezetten dühítő. Orvoshoz kellett mennem a múlt héten. Kifejezetten ritka az ilyen alkalom, jó, ha évente, kétévente egyszer sor kerül hasonlóra. Jó előre felhívtam a háziorvost, gondolván, időpontra érkezve mégis csak kényelmesebb és lényegesen gyorsabb is a dolog. Na, ez volt az igazi tévedés. Kaptam is időpontot szerda délután 4-re. A munkahelyemről elkértem magam, úgy terveztem, hogy legkésőbb negyed 5-re, fél 5-re készen is leszek, utána rohanok a kislányomért az óvodába.
Jó hamar, már fél 4 magasságában megérkeztem a rendelőbe, még az előző orvos volt bent, így azzal számoltam, hogy valószínűleg elsőként kerülök sorra. 4 órakor már vagy tízen voltunk, akik a doktorra vártunk, de ő végül csak háromnegyed órás késéssel érkezett meg. Ekkor már tudtam, hogy a férjemet kell riasztanom, hogy hozza el a gyereket. A rendelés végül csak 5 óra után pár perccel kezdődött el, ekkor már nem voltam éppenséggel nyugodt, hiszen már több mint egy órája ott várakoztam.
Ahogy mondtam, időpontra voltam előjegyezve és arra számítottam, én leszek az első, mégis másokat kezdtek el behívni. Először csak értetlenkedve néztem, de miután már vagy a hatodik, hetedik beteg ment be előttem, úgy gondoltam, a következőnél bekopogok és rákérdezek, hiszen már 6 óra körül járt az idő, azaz 2 órával később az előre megbeszélt időponthoz képest. Így is tettem, amikor egy idős hölgy kijött, kopogni merészeltem és bementem, majd köszöntem és megkérdeztem kedvesen, mégis mikor kerülök sorra, hiszen 4-re volt megbeszélve és mindjárt negyed 7 lesz.
Az asszisztensnő rám ripakodott, amiért kopogni mertem és bementem, majd kioktatott, az időpontokat nem szokták pontosan tartani, üljek vissza a „seggemre” és várjak. Ezt szó szerint így és ebben a stílusban. Teljesen leforrázva mentem vissza a váróba és bár szívesen megmondtam volna a magamét, de azzal semmit sem értem volna el. Tovább vártam hát.
Végül 7 óra előtt néhány perccel szólítottak. Ekkor már többször hívott a férjem is, hogy hol vagyok már, én meg csak szabadkozni tudtam, hogy még mindig ott ülök a rendelőben, annak ellenére, hogy már régesrég végeznem kellett volna. Amikor beléptem, még megjegyezte az asszisztens, hogy „na jöjjön, ha már ennyire türelmetlen”. Magamba fojtottam, amit mondani akartam volna és végül 5 perc alatt végeztem.
Megmondom őszintén, csalódott és dühös is vagyok és átverve érzem magam. Fogalmam sincs, mire jó ez az időpont rendszer, ha ilyen szinten tesznek rá. Vagy csak engem szívattak? Nem tudom. Mindenesetre azt remélem, hogy most jó ideig a közelébe sem kell mennem a rendelőnek.
Flóra
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.08.09. 10:44:36
Bikli néni 2012.08.09. 10:45:03
1. az orvos - önhibáján, de többnyire azon kívül - úgyis késve érkezik,
2. a vérvételre, receptért, injekcióra jelentkező és a nagyon rosszul levő betegeket soron kívül látják el.
Tisztelet a kivételnek. A mi dokinknál az is ki van írva, hogy a kismamákat soron kívül fogadják. Szerintetek, hányszor hívtak/engedtek be eddig soron kívül? :) De nem dühöngök ellene, mert az itteni orvos úgy három perc alatt szórja ki a betegeit, végig se hallgatja a nyomorukat (szó szerint), halad a sor...
Bikli néni 2012.08.09. 10:47:26
frutella 2012.08.09. 12:27:51
Legközelebb már időpont nélkül mentem és a sikerült elintéznem a szükséges papírokat. Nem mellesleg nagyon lelkiismeretes és korrekt orvosom van és szerencsére az időpont miatt sem kellett szabadságot kivennem vagy a munkából elkérnem magam. Felfogtam egy könnyű eü. sétának :-)
Tempus-Anh 2012.08.09. 13:08:10
Ilyenkor szükségszerűen csúszik a rendelési idő.
A rendelőbe nem megyünk be behívás nélkül, ez szabály.
Sok rendelőajtóra ki is van írva, hogy a betegek behívása nem érkezési sorrendben történik és kopogásukkal ne zavarják a rendelést.
Ezt a két kiírást sokan úgy értelmezik, hogy megérkeznek és berúgják az ajtót.
Természetesen mindez nem indokolja a gluteális tájékra történő függőleges irányú vektorok menti ránehezedésre történő szlenges felszólítást az asszisztensnő részséről, de gyanítom, hogy nem angyalhárfák hangján szólalt meg a posztoló, miután (hívatlanul) bement.
A szakrendelői asszisztensek alapból idegesek és nem a posztoló miatt, hanem a napi húsőrlő miatt, amelynek a kései közt gyötrődnek évek, évtizedek óta. Ha ehhez egy férfias nyersesség is társul, annak az eredménye a fentihez hasonló keresetlen felszólítás.
A jelzett tájék emlegetése amúgy csak az európai kultúrákban pejoratív, Afrikában nagy becsben tartják azt a nőt, akinél annak a régiónak a bőralatti zsírszövete enormis méreteket ért el.
Tehát nem szomorkodni, dühöngeni, van ilyen, túléljük.
Ezt is.
Sokorai_Atala 2012.08.09. 13:09:23
Amúgy felnőtt fiam beteg lett, mondták aznapra nem tudnak időpontot adni, de ballagjon oda és lesz, ami lesz, odament, egy beteg nem ment az időpontra és 3 perc alatt bent volt, hamarabb, mint az utána következő időpontosok, vagy csak szimpatikus volt:)
2012.08.09. 14:22:19
Ez még nem indokolja az "üljön a seggére" beszólást, sőt, ezt semmi sem, bár én továbbra sem hiszem el, hogy ez elhangzott úgy, hogy a posztoló nem mondott rá semmit.
"Afrikában nagy becsben tartják azt a nőt, akinél annak a régiónak a bőralatti zsírszövete enormis méreteket ért el. "
Ez már régen volt, ma nincs így, kimondani meg pláne nem lehet, annak nagy pofonok lennének a következményei.
"betegek behívása nem érkezési sorrendben"
Az időpontos betegeké meg időpontra, némi csúszással, de sorrendet betartva. Mármint az időpontokét.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.09. 14:35:13
Elsőre nem értette?
Edömér 2012.08.09. 16:01:31
Ez nagyon igaz. :) Bár én is csak nagyon ritkán járok orvoshoz, az összes negatív élményem az asszisztensekkel kapcsolatos. Ingerült, minősíthetetlen stílus a betegekkel, munka helyett a kolleganőkkel fecserészés. Persze nem mindannyian ilyenek, de sajnos a ritka alkalmakkor, amikor orvoshoz kellett mennem, sokszor ezt tapasztaltam.
Az taktikám ilyenkor az, hogy széles mosollyal közlöm, hogy annyira örülök, hogy ilyen kedves a hölgy, olyan jól esik így betegen, hogy ilyen együttérző és hozzáértő. Ilyenkor általában meghökkennek és elszégyenlik magukat.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.09. 16:12:52
Irkutszk 2012.08.09. 16:38:54
Seligsohn 2012.08.09. 17:06:40
Gondolom, ezzel a beszólással humoros akartál lenni. Kicsit gyakorolnod kéne még ezt... :)
@Tempus-Anh:
Elvtelenül véded megint imádott orvosaidat. A beteg ilyenkor megengedheti magának az emelt hangot, az orvos, vagy a nővér nem. Itt még azt is furcsállom, hogy az orvos nem merte felülbírálni a nővér arroganciáját.
Nálunk működik az időpont, fél órás terminusokra, s olyankor a nővér kiszól, hogy pl. "az öt órás beteg fáradjon be!"
Nincs vita, nincs hőbörgés, késés max. 5 - 10 perc, de olyankor előre figyelmeztet a nővér.
Szerintem a posztban említett esetben a gyökérségi effektus működött, a nővér egész egyszerűen a betegeken kompenzál. Sajnos egyre több eü dolgozó gondolja, hogy a (kétségkívül) kevés fizetés miatti frusztrációját majd "leveri a betegeken...
El Visco Stello (törölt) 2012.08.09. 19:26:37
christophe 2012.08.09. 19:58:41
lucernaböde 2012.08.09. 20:08:39
qwertzu 2012.08.09. 20:17:47
@lucernaböde: Ivóvíz és elfoglaltság (olvasnivaló) nélkül soha nem megyünk hivatalba, doktorhoz.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.09. 20:24:51
Ő mondja, mikorra menjen az ember, aztán szarik rá.
Ez tűrhetetlen lenne normál, üzleti esetben.
Velem egyszer történt meg, amikor az egyik öreg rokonom kísértem.
Leüvöltöttem a doki fejét.
A legszörnyűbb az egészben, hogy egyszerűen nem értette, hogy miért.
Hogy azzal, hogy annyi esze sincs a dokinak, hogy meg tudja saccolni, hogy egy vizsgálat mennyi ideig tart, ENGEM károsít meg, az ÉN munka, vagy szabadidőmet LOPJA.
Aztán elmeséltem másoknak, és kiderült, ez a normál protokoll.
Behívnak délre, akkor lehet, hogy fél háromkor sorra kerülsz.
dekonstruktőr 2012.08.09. 20:25:34
plüss_Teknős 2012.08.09. 20:26:48
Nefrológiára is kellett vinni a gyereket, legalább egy héttel korábban KELLETT időpontot egyeztetni. Odamentünk, 20perccel az időpontunk előtt (gyermek szakrendelés). Több, mint másfél órát vártunk, mert - idézem a nővért - "Az időpontokat csak úgy adják, de nem aszerint hívják be a betegeket."
Gyermek rendelésekről beszélek, ahol egy másfél évessel (nem csak az enyémmel) elég nehéz megértetni, miért kell ott dekkolnunk annyit... Az, hogy nincs elég ülőhely, wc, pelenkázó, már szinte mindegy is :-/
Az ellátásunk rendben volt, a körítés lehetne emberségesebb.
WatchFun 2012.08.09. 20:33:03
Amikor az orvos időpontot ad (persze nem azt az esetet nézve, amikor 6 beteg kapja ugyanazt a 1/2 12-es "időpontot") megpróbálja megtervezni a napját. Tapasztalati úton meghatározza az egy betegre szükséges időt és ennek leteltére hívja a következő beteget. Amivel nem tud számolni: 1. A beteg "ha már itt vagyok doktor úr/doktornő..." és előadja a család összes valaha előfordult betegségét, továbbá az előző látogatás óta történt (neki) fontosabb eseményt. 2. A folyosón fellelhető ÖSSZES, nem időpontra érkező beteg rosszul lesz és azonnali, soron kívüli ellátást igényel. 3. Az a beteg, aki nincs épp ott, telefonon kér orvosi segítséget, tízpercekre feltartva a rendelést (ha az orvos nem kommunikál vele a telefonon vagy rövid úton lepattintja, természetesen bunkó, akit az ő adójából tartanak el tehát kutyakötelessége telefonon is azonnal rendelkezésre állni). 4. számos beteg "csak egy receptért/igazolásért" tör előre, aztán ha már bent van, indul a támadás. Na ezt számolja ki az orvos, hetekkel előre... Aki persze időre megy, ezeket mind végigvárja.
plüss_Teknős 2012.08.09. 20:34:50
1) kismamák előre
2) időpontosok előre
3) eü dolgozók soron kívül
4) konzílium van
5) akihez beírtak a kartonozóban, a dokinak el kellett mennie, a másik még nincs benn...
Inni- és olvasnivaló alap :-/
az_igazi_trebitsch 2012.08.09. 20:36:30
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.09. 20:36:46
Ilyenkor szükségszerűen csúszik a rendelési idő."
Ha szükségszerűen csúszik a rendelési idő, akkor NEM ADJON IDŐPONTOT A RENDELÉSI IDŐ KEZDETÉRE!
Ha mégis ad, az azt jelenti, hogy tudja, hogy nem ér oda, de mégis odarendel valakit, hadd várjon.
Most ezt így most hogy?
Miért csinál ilyet az orvos?
Azért, mert leszarja, hogy mi van a másikkal, vagy azért, mert annyi esze sincs, hogy belássa, ha fél ötkor szabadul el a kórházból, négyre nem tud a rendelőben lenni?
WatchFun 2012.08.09. 20:36:47
az_igazi_trebitsch 2012.08.09. 20:43:51
Nincs kifogás - az időpont az időpont, és kész.
1. a "túláradó" beteget ki kell tessékelni azzal, hogy még sokan várnak.
2. Ha az összes várakozó beteg rosszul lesz, akkor besegít a többi, éppen rendelő háziorvos, vagy mentő(ke)t hívnak.
3. A rendelési időben betelefonáló beteget, ha nem lehet két perc alatt elintézni, az orvosi ügyeletre kell irányítani, vagy mentőt kell küldeni hozzá.
4. A receptet, igazolást megírja az asszisztens, és kiviszi a páciensnek.
Ennyi.
AnRea 2012.08.09. 20:45:26
Ott nem működik, ahol nem akarják, hogy működjön, mert zavarosban lenni sokkal egyszerűbb, mint jól ellenőrizhető rendszerben. Nem igazán fűződik hozzá érdekük, hogy nyomon követhető legyen mi történik...
Ahol az orvos is megköveteli, ott működik, ahol az orvost nem érdekli, ott az asszisztense sem strapálja magát.
az_igazi_trebitsch 2012.08.09. 20:46:24
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.09. 20:46:35
Megnézi, hogy az előzőleg az adott időszakban hány beteggel bánt el egy nap, és statisztikai alapon kijelenti, hogy márpedig egy nap x beteget tud ellátni.
Az X beteg n-ed részét az első három órában, z-ed részét a második harmad órában, a maradékot pedig a maradék kettőben.
És így adja az időpontokat.
Az első három órát felosztja z részre, a másodikat n-re, a maradék kettőt pedig a maradék részre.
Ha így csinálná, nem tudna órákat csúszni egy beteg, hacsak épp nincs egy akkut kasztrálás.
Amiről viszont lehet szólni.
De nem így csinálja, mert pont leszarja, hogy kinn épp a munkahelyét kockáztatja valaki, vagy sok pénzért parkol feleslegesen.
az_igazi_trebitsch 2012.08.09. 20:47:23
"Ott nem működik, ahol nem akarják, hogy működjön, mert zavarosban lenni sokkal egyszerűbb, mint jól ellenőrizhető rendszerben. Nem igazán fűződik hozzá érdekük, hogy nyomon követhető legyen mi történik..."
Pontosan erről van szó!
bucbuc 2012.08.09. 20:49:43
Időpontfoglalás kb 1 hétig nem volt lehetséges mert egész egyszerűen nem vették fel a telefont, ide oda kapcsolgattak a porta és egyéb osztályok között ahol sajnálkoztak hogy nem lehet időpontot foglalni.
Nem lehet személyesen sem, csak 2 és 3 óra között, mert adig nem elhet használni erre a számítógépeiket.. lol.
Mikor végre felvették a telefont a jó helyen (pénteken) idegesen annyit mondtak, hogy még sok beteg van kint sajnos nem tudnak foglalkozni velem.
Hogy hogy lesz időpontom? Sajnálja, letette.
Jövő hétfőn-kedden hasonló helyzet.
Szerdán csoda történt. Az egy órás foglalási intervallum 56. percében felvették a telefont és hajlandóak voltak adni időpontot is.
De minek.
Jobban jártam volna ha csak beesek az ajtón vmikor, valszeg ennyit akkor sem vártam volna.
Az ajtóra is kiírták szépen, hogy kényszerből ugyan adnak időpontot de túlterheltek. A pontos megfogalmazásra nem emlékszem de ennyi volt a lényeg.
No, fél 10-re kaptam helyet a rendszerben, 9-re érkeztem délután fél 2-kor már csak én voltam a váróban.
Mellesleg megjegyezem egyedüliként munkából elkéredzkedve.
2 napja a háziorvosomnál szintén ez a helyzet, komolyan abszurd. Előző nap a soromat kivárva megbeszélve vele hogy reggel 8-ra jönnék mert melóba kéne igyekezni, addig megcsinálja-e a amit kell.
Hát persze, aham. 9-kor is ott ülök egyedüliként aki munkába igyekezne.
Mindenki más, nyugdíjas, cigány, gyerek aki az anyjának jött a papírjáért, apámfasza, aki még utánam jött annak is előbb intézték a dolgait.
Mentek is haza le ne maradjanak bármi fontosról.
WatchFun 2012.08.09. 20:53:44
1. Van olyan "túláradó" beteg, - úgy a 99%-a - akit nem nagyon érdekel, hogy hányan várnak kint. Ő bent van, mondja. Ha kiküldöd - mondjuk, látszik, hogy soha nem próbáltad -, Te leszel a bunkó. (Azért a sértődésével is nyerni lehet, legfeljebb többet nem jön).
2. A várakozó beteg NEM lesz rosszul. Rosszul az lesz, aki nem akar várakozni. Pont ez a trükk. És nem mindig van a folyosón másik rendelő vagy orvos. Ha van, ő is épp rendel, tehát a rosszullétes neki is tolja a rendelését hátrafelé.
3. Ez nem ilyen egyszerű. Ha van egy orvosod akihez évek óta jársz, nyilván baj esetén először felhívod, mert nem akarsz rögtön odamenni, hátha nincs is rá szükség. Ezt telefonon két perc alatt nem tudja az orvos eldönteni. Itt nem egy csavar hosszáról van szó, hogy megméred és kész, az ember elég bonyolult gép. De tegyük fel, három perc alatt lerendezi az orvos, és legyen a rendelés alatt csak 10 ilyen telefon, az ugye már fél óra. És egy szakorvosnak simán van 4-500 betege aki ha csak kéthavonta betelefonál, már megvan a napi 10 hívás.
A receptet már nem kézzel írja az asszisztens, hanem az orvos, gépen. Elszomorodnál, egy orvosnak mennyit kell adminisztrálnia gyógyítás helyett.
Ennyi.
WatchFun 2012.08.09. 21:03:21
Ha az orvos előtt van egy beteg és őt épp ellátja, az orvosnak kutya kötelessége lesz@rni, a következő beteg mennyiért parkol. A parkolás parkolás, az ellátott betegnek meg élete, de legalábbis egészsége múlik rajta. Tessék busszal menni, az nem vár a rendelő előtt. Ha Neked a fogadat húznák, majd egyszercsak abbahagyná az orvos azzal, hogy bocs, de a következő beteg már vár, és ő óránként 600-ért parkol, mit szólnál?
Egy rendelés nem csak ilyen miatt húzódhat el. A jó orvos megvizsgálja a beteget tokától bokáig, ha hastáji panaszokkal megy oda a beteg, akkor is meghallgatja a szívét és simán találhat valamit, amiről a beteg nem szólt, nem is tudott. Ekkor mit tegyen az orvos? Hagyja a fenébe, hát miért nem szólt a beteg, meg különben is a többiek már várják, vagy járjon utána, bár az további 10 perc és már megint csúszik a rendelés?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.09. 21:09:31
Megnézi, MÁSKOR hány beteggel bánt el (nem azt, hogy mennyi lenne a maximum, amennyivel elbánhatna valójában, hanem azt, hogy mennyivel szokott), és ahhoz igazítja az időpontosztását.
Azzal nem kedvez semmit, hogy behív kilencre úgy, hogy esély sincs dél előtt sorra kerülni!
Hívjon délre, ha előbb úgysem kerülhetek sorra.
Nagy kérés lenne?
Nagy szervezés.
Mellesleg buszosztass te egy százkilós, vak mozgássérültet.
WatchFun 2012.08.09. 21:19:20
Ha az orvos azt nézi, MÁSKOR hány beteggel bánt el, ugyanaz jön ki. Javaslom elolvasni az előző jozzászólásom első két mondatát... Igen, túl van írva a előjegyzési naptár, ha nem így lenne, olyan várakozások lennének, hogy addigra már nem is kell orvos a betegnek, mer jobblétre szenderül ellátás hiányában. Azzal kedvez, hogy EGYÁLTALÁN beír, mert beírhatna egy tuti időpontra, 6 hónappal későbbre. De nem, beír korábbra és abban bízik, hogy nem talál másnál semmit, nem lesz rosszul senki előtted, aki az időpontra érkezésedet hátráltatná. Nem fagy le a számítógépes rendszer, nem késik a vonat 30-40 percet amivel ő vagy az asszisztens bemegy reggel, vagy ha igen, tegye ki a váróba a MÁV igazolását, elfogadod majd? És általában, abban bízik, hogy a rendelés lemegy rendben és ma nem kell 30 percet könyörögni a 120 kilós, Down-kóros 25 éves kisfiúnak, hogy nem bánt a bácsi gyere nyugodtan, nem fáj ha belenézek a torkodba... ÉS ha valami nem jön össze, akkor még ő a szarszemét, mert megváratott.
Olyant esetleg tudtok mondani, hogy várt a beteg de nem került sorra? (Nem magától ment el mert megunta a várakozást, hanem a rendelés végén nem került sorra és ellátatlanul maradt?) Mert az baj, a többi csak kellemetlen.
Azért a százkilós vak mozgássérült elég ritka, általában nem a belőlük verbuválódott tömeg tartja fel a rendelést.
AnRea 2012.08.09. 21:20:16
Nem azt mondom, hogy könnyű dolguk van az orvosoknak, de az értelmesebbje, meg amelyik már vállalkozói formában rendel, érdekes módon azonnal meg tudta oldani a rendelési idő beosztását.
khi 2012.08.09. 21:21:08
Azért az elárul sokat rólad hogy úgy tekintesz egy orvos munkájára mint egy zöldségesrevagy autószerelőre. Konkrétan a legtöbb orvos ha betartaná ezt az időpontosdit kb. 2014-2015 re tudna olyan időpontot adni amit tartani is tud. Ez a magyar valóság és ez már csak rosszabb lesz, uh lehet készíteni a vastag borítékot, aki nem teszi megdöglik 1-2 èven belül! Ezt már Viktor is beismerte sőt legalizálása is!
egy semleges ember 2012.08.09. 21:24:19
Pajtás 2012.08.09. 21:27:28
WatchFun 2012.08.09. 21:29:07
Na akkor ezzel szemben a valóság az, hogy TÖBB beteget ír be, azért, hogy annak a betegnek aki emiatt nem vár annyit, JOBB LEGYEN és hamarabb ellássa. Esetleg vár egy kicsit, ha valamiért csúszik a rendelés. Az kisebb baj, mintha egy rák későn derül ki azért, mert sokat kellett várni, hogy mindenki időben bemehessen.
Ha még mindig nem érted, kérdezz nyugodtan, tovább magyarázom ha kell. Csak Neked.
efi 2012.08.09. 21:30:45
A másik meg a rendelési idők. Rendelés kedd,szerda délután 1-től 4-ig, meg mondjuk péntek délelőtt. Ez így most hogy, mikor 5 millióan várnak? A fogorvos is műt, meg a bőrgyógyász is, hogy nem érnek rá napi 8 órát rendelni? És persze mindig fél órával később kezdenek, de sose sietnek, a fehér papucsaikban slattyognak a folyosókon, tudják, a beteg úgy is megvárja őket.
SusanneF 2012.08.09. 21:30:54
SvenH. (törölt) 2012.08.09. 21:32:57
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.08.09. 21:38:05
efi 2012.08.09. 21:38:23
Miért is lenne 6-8 hónap, ha egyszer MÉGISCSAK el tudja látni aznap MINDIG?? És ha ezt már idáig 4375 munkanapon át kikísérletezte, találja már el azt a k.rva időpontot annyira, hogy ne kelljen 3-4 órát várni. Ja, hogy nem is akarja. Úgy pl biztos nem fog sikerülni, ha 37 embernek ad időpontot egyszerre ugyanakkorra.
Segítek: ha naponta 40 beteget lát el a GYAKORLATBAN, vegye már elő azt a rohadt számológépet és a 8 órát ossza el 40-nel és 12 percenként adjon időpontokat.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.09. 21:40:08
khi 2012.08.09. 21:43:52
AnRea 2012.08.09. 21:44:27
Ez hogy lehet?
WatchFun 2012.08.09. 21:44:33
A kórházigazgatónak azért kell pénz, mert az egészségügy alulfinanszírozott. Ha bemész egy vizsgálatra mert fáj mondjuk a mellkasod, 3-400 Ft egy EKG, 1000Ft egy teljes vizsgálat, 1500 Ft egy bőrgyógyászati vizsgálat, párszás Ft egy szemészeti kivizsgálás, 2-3000 Ft egy komplett labor - és ennyit a rendelő kap ÖSSZESEN, nem az orvos nettóban! Ebből kell a rendelőket fenntartani, portásostul-takarítónőstül, asszisztensestül, orvosostól.
(aki rendelkezik ügyfélkapuval és mostanában volt orvosnál, nézze meg, mibe került a kivizsgálása/kezelése, meg fog lepődni)
WatchFun 2012.08.09. 21:46:19
AnRea 2012.08.09. 21:50:28
WatchFun 2012.08.09. 21:50:38
Ha meg el akarja látni, hogy életben maradjon az a nyomorult, akkor beír 40-et egy napra, aztán valami lesz, legfeljebb várnak.
Egyébként a betegek többsége a 12 perces intervallumot nem tudja lekezelni fejben, van akinek még a dátum sem megy, megjelenik egy héttel hamarább vagy később. Ezzel az emberrel mit csinálnál? Elküldöd, várjon újabb 5-6 hetet, vagy ellátod ha már ott van és inkább csúszik a rendelés?
@khi: erről beszélek én is, csak van aki sokadjára sem érti.
khi 2012.08.09. 21:54:14
WatchFun 2012.08.09. 21:54:33
Egy asszisztens esetleg két orvost is kiszolgál, egyet délelőtt egy másikat meg délután.
egy semleges ember 2012.08.09. 21:56:28
Időpont=elmondják nekem, hogy mikorra menjek, hogy megkapjam az ellátást/szolgáltatást/kolbászoszsömlét.
Ha időpont="valamikor, amikor éppen kedünk tartja, nagy kegyesen beengedünk a szentélybe, ha elég alázatos vagy", akkor teljesen felesleges az időpont, nem?
egy semleges ember 2012.08.09. 21:57:57
Ettől függetlenül, nem fizetés, hanem gyerekszoba kérdése, hogy nem mondjuk senkinek, hogy üljön vissza a seggére.
kis hangya 2012.08.09. 21:58:42
majoott 2012.08.09. 21:59:18
Miert van az, hogy a bankban, a postan, az onkormanyzatnal mindenki bekesn uldogel es varja a sorszamot, ami egyszercsak megjelenik a monitoron? Az orvosi rendeloben mindenki egyszerre rendkivul fontos lesz, mindenki siet. No ez az oka annk, hogy soha sem adok idopontot!! Aki valamilyen okbol ragaszkodik a szemelyemhez, az pentek reggel 9 tol johet vizsgalatra, es egyszercsak "bekerul". Meg sohasem kuldtem el senkit a rendelesemrol azzal, hogy, bocs, mara ennyi. (az elofordul, hogy mutobe kell mennem, ekkor elnezest szoktam kerni a tovabbi varakozasert. Ritkan szoktam este 10 elott vegezni. Tisztelettel Dr Major Otto, OITI Bp.
AnRea 2012.08.09. 21:59:20
Az persze igaz, hogy jó magyar módon, a rendelőkben is pecsét kell a pecsétre is, teljesen feleslegesen.
Ennek meg az az oka, hogy semmit sem lehet ellenőrizni, a pénz meg folyik szét.
Nyilván nem az asszisztens viszi ki a pénzt, viszont rá rónak plusz munkát és a betegre extra várakozási időt.
Ha végre átlátható módon szerveznék meg az egészségügyet (nem áll érdekükben!!!!), akkor minden egyszerűsödne.
Ezen kellene változtatni, de ezen csak az eü dolgozók tudnak igazán, ha végre normálisan nekilátnak.
Azt pedig nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy ha már a saját zsebükre dolgoznak, meg tudják oldani, de állami keretek között nem.
Ez netto hazugság.
WatchFun 2012.08.09. 21:59:59
Azért látszik, hogy az ide írogatók soha nem dolgoztak olyan helyen, ahol emberekkel kell foglalkozni.
Egy beteggel nem lehet meghatározott időre végezni - talán csak pl. a CT vizsgálatnál, mert ott a technológia szabja meg a szükséges időt. De ha a beteg lassabban öltözik, mit csinálsz vele? Letéped a gúnyáját, vagy rádobálod és kilököd? Bizony ilyen látszólag lényegtelen dolgokkal mennek el napi negyedórák.
glc 2012.08.09. 22:00:09
DE, a "na és kibírja", vagy "vigyen magával kétnapi hidegélelmet" fajta vélemények valamit elfelejtenek.
Nagyon sok olyan megy a háziorvoshoz aki csak receptet írat, olyan receptet, amit már hónapok, évek óta is, RENDSZERESEN.
Na ezt a kérdést másképp kellene megoldani, máris kevesebben lennének a háziorvosoknál. (persze ez más, anyagi problémákat is felvetne, gondolom)
Az édesanyám kb 15 féle gyógyszert szed, évek óta. Olyanokat amiket kardiológus, diabetológus, belgyógyász írt fel rendszeres szedésre, félévenkénti saját kontroll mellett. Ezeket a háziorvos írja meg automatikusan (két)havonta.
Hivatalosan neki kellene mennie érte, de majd egy fenét fog ott ülni 80 évesen egy-két órákat, így én megyek érte.
Hivatalosan nekem is ott kellene ülnöm (két)havonta vagy két órát, de van ahol telefonos megbeszélésre megteszik, hogy felírják amikor tudják, és majd érte megyek. (de pl 30 recept megírása így is rengeteg idő)
Na ezt mind meg lehetne spórolni, ha értelmes emberek szerveznék az egészségügyet.
Legújabb agyatlanság, hogy napra pontosan egy hónapra lehet csak felírni, és amit előre írnak, azon meg feltüntetik, mikor lehet kiváltani.
Az eszébe se jutott a nagyfejűnek, hogy gyógyszerenként eltérőek a napi adagok (nap 1,2 v 3, egy nap 2 másnap 3, 5 nap után két nap kihagyás stb) és a csomagolási egységek is változóak (20,28, 30,40,50 stb).
Ezekután mi lesz? Pár hónap után összezavarodik az egész, van 22-től, 26-tól, 30-tól 5-től kiváltható receptem. Össze nem várhatom, mert az első addigra elfogy, tehát szinte hetente gyógyszertár... hála annak a nagyagyúnak aki így gondolta a "gyógyszerhalmozást" meggátolni.
efi 2012.08.09. 22:01:38
Nem mondtam, hogy semmit se várjon. De lásd már be, ha 1 óra alatt lepörög 6 beteg átlagosan és ténylegesen, akkor bizony az esetek 95%-ban SENKI sem fog fél órát sem várni, nemhogy 3-t, ha 10 percenként kapnak időpontot. Egyszerű matematika, általános isk. 2 oszt.
Alap lenne továbbá természetesen, hogy bizonyos időszakokban csak időpontosok jöhetnének, utcáról senki, nincs nyilvános rendelési idő.
Ezen felül: az átlagember munkaidején kívül pl 5 utáni rendelésre, nyugdíjas mamóka, kisgyerekes nem mehet! Na persze ha egyáltalán lenne ilyenkor rendelési idő, de csesznek rá ilyenkorra is tenni!
Arra a kórházigazgatóra meg 10 Ft sem bíznék, nemhogy 10 milliót, aki annyira sincs képben, hogy azokat, amiket most írtam elérje, megkövetelje. Szerintem nem is tud róla, vagy nem érdekli, hogy a beteg vár és ezt 0 Ft-ból el lehetne kerülni, ha nem tojna rá mindenki.
WatchFun 2012.08.09. 22:02:32
Vagy 10 hozzászólással ezelőtt feltettem a kérdést, tud-e bárki bármikor olyan betegről, aki ellátatlanul maradt, mert letelt a rendelési idő?
Erre azóta sem írt senki példát.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:04:04
Tisztelettel kérlek, hogy ne próbáld meg félreérteni a posztot, még véletlenül sem arról szól, hogy keveset dolgozna az orvos. A szervezetlenségről, oda nem figyelésről, hanyagságról, egymás semmibe vételéről szól.
AnRea 2012.08.09. 22:04:57
Van olyan hely, ahol évek óta precízen fogadják időpontra a betegeket, jóval nagyobb betegszámú körzetben, míg egy kisvárosban nem is adnak időpontot, sőt fel vannak háborodva, ha az ember megkérdeni, miért nem. Mondom, jóval kevesebb betegszámnál!
Ez csak hozzáállás kérdése!
Nem akarják, mert ha bevezetnék, és nem hasraütésszerű számokat írnának be, nem tudnának maszatolni.
Azért nem csinálják jól, mert ez a mostani helyzet a kedvezőbb számukra.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:05:05
khi 2012.08.09. 22:05:14
glc 2012.08.09. 22:07:16
efi 2012.08.09. 22:07:33
Megmondom szívesen: mert ott nem kell 3 órát várni! Okmányirodában én még 10 percnél többet nem vártam, ha időpontra mentem, de engedd meg, hogy 2 óra várakozás után a váróban már rohadt ideges legyek, mikor már 8-an bementek előttem, akik szintén ugyanakkorra kaptak időpontot ráadásul. Tényleg olyan bonyolult normálisan vezetni erről egy kockás füzetet?
Aztán: hivatal kinyit 10-kor, ha egyszer azt írják ki, hogy 10-kor nyitunk. Hivatal nyitva van 8 órán át, nem csak 3-t. Hivatal esetenként nyitva van este 7-ig, 8-ig, mert előfordul ám, hogy delikvens munkából jönne hozzájuk.
WatchFun 2012.08.09. 22:07:49
Nem tehetsz különbséget dolgozó és nyugdíjas között, mert a másik meg fog sértődni, valahol okvetlenül feljelent és biztos, hogy neki lesz igaza. De minimum az RTL Klub csinál vele egy riportot, azt meg sem az orvos, sem a rendelő nem akarja.
A többinek meg nem tudod megmagyarázni, hogy a "csak egy recept", ami neki kell, a többi várakozó mindegyikének 2 perc. Ha ezt a receptkérő után bemenő első beteg szóvá teszi, akkor a többi, utna következőnek már 3 perc.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:08:53
Láss intergalaktikus csodát: akár hiszed, akár nem, működött az előjegyzési rendszer.
WatchFun 2012.08.09. 22:09:34
AnRea 2012.08.09. 22:11:05
Ott nem az asszisztens hibázik, hanem az orvos.
Egy építész, vagy egy liftszerelő, vagy egy villanyszerelő és most sorolhatnám sem nézhet el egyetlen számot sem, így a nekik gépelő titkárnő (ha van) sem.
De ha egy pénzügyes véletlenül elkever egy számlát, és valaki nem kapja meg a pénzért, akkor előfordult már (megtörtént eset), hogy a károsult kétségbeesésében felakasztja magát. Ez pl. magyarországon történt.
WatchFun 2012.08.09. 22:11:41
egy semleges ember 2012.08.09. 22:14:09
Belgyógyászat
Nőgyógyászat
Urológia
Bőrgyógyászat
Gyermekgyógyászat
Szemészet
Foglalkozás-egészségügy
Laborvizsgálatok
Munkapszichológia
Foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok (üzemorvosi vizsgálatok)
Radiológia (röntgen, ultrahang)
Neurológia (ideggyógyászat)
Kardiológia (szívgyógyászat, szívultrahang, terheléses EKG)
24 órás vérnyomás vagy pulzus monitorozás
Gastroenterológia (gyomor-bélbetegségek)
Endokrinológia (hormonális eredetű betegségek)
Fül-orr-gégészet
Pulmonológia (tüdőgyógyászat)
Allergológia
Reumatológia (mozgásszervi betegségek)
Ortopédia
Pszichiátria
Dietetika
Fizioterápia (fizikoterápia és gyógytorna)
Kúraszerű ellátások (infúziós kúra)
CtrlC+ctrlV az oldalukról.
AnRea 2012.08.09. 22:14:43
glc 2012.08.09. 22:15:29
Elég baj, ha így marad, az idióta napraszámolós receptekkel együtt !
A gyógyszert a kardiológus határozza meg, a háziorvos nem is változtathatja meg nélküle(bár néha akarja)
Akkor MINEK KELL HOZZÁ?
Amúgy meg elvárja az egészségügy egy szívbeteg 80 éves nehezen mozgó embertől, hogy havonta ELVITESSE magát az orvoshoz, mert önállóan nehezen közlekedik?
egy semleges ember 2012.08.09. 22:16:09
WatchFun 2012.08.09. 22:16:40
2. Részmunkaidős.
3. Ott van, amikor az orvos ott van. Ha az orvos máshol rendel, követ őt és akkor meg ott van.
khi 2012.08.09. 22:16:42
WatchFun 2012.08.09. 22:18:16
(Az azért érdekelne, honnan tudod, hogy soha nem volt csúszás egyetlen rendelésen sem...)
Intelli 2012.08.09. 22:18:37
Ahogy lejött, nem hetekkel ezelőtt kért
időpontot a posztíró.
A gond azzal van, hogy miután megérkezett egy órás csúszással a doki, se fapapucs se semmi és két óra múlva került sorra az, aki a rendelés legelejére kapott időpontot.
Mégis mennyi ideig tartott volna kiszólni az asszisztensnek a várakozóknak, hogy elnézést a késésért, tudják, a szokásos történet, ki az aki időpontra jött, ki az aki receptért, stb. stb.
Valaki írta itt, hogy nem kap a háziorvos pénzt, nem a faszt nem, nem egy öreg tyúkot ismerek aki rendszeresen adnak pár száz forintot, és hetente járnak le a dokihoz.
Az én elméletem a következő, először is vannak a csókosok, a doki de inkább az asszisztens ismerősei, ez is köztudott, annyira mint az orvoshiány. Azok tuti, hogy soron kívül bemehetnek - ilyennek már fül és szemtanúja is voltam.
Aztán jönnek a pirézek akik oda tufakodnak az ajtó elé, és az összes már a halálán van, azokat nem merik odébb rakni.
Aztán jönnek a fizetős öregek, és amikor ez a három csoport lement, akkor jönnek az időpontosok és a többi.
Az persze előfordulhat, hogy ez a három csoport nem áll így össze és akkor mondjuk viszonylag működik az időpont rendszer.
De a konklúzió nem is az, hogy ismerős, meg piréz, hanem az, hogy ha legalább arra vennék a fáradtságot, hogy tájékoztassák a várakozókat a késésről, már mindenkinek egyszerűbb lenne az élete, de hát minek is tájékoztasd, igaz? 70.000-ért te ne tájékoztasd, a MÁV-os az tájékoztasson 60.000-ért, te ne, mert hát az mittomén mennyi a piaci árazása a tájékoztatásnak, 10.000 csokitallér?
glc 2012.08.09. 22:19:14
egy semleges ember 2012.08.09. 22:21:05
Azt meg Te álmodtad hozzá, hogy soha nem volt csúszás egyetlen rendelésen sem... Volt. Ha előre tudtuk, felhívtuk az ügyfelet, hogy ne/később jöjjön, ha ott derült ki, elnézést kértünk. Akár hiszed, akár nem.
AnRea 2012.08.09. 22:21:37
Mások sem keresnek többet, és dolgoznak ugyanannyit, mint egy asszisztens!
(és ne keverjük most ide az ápolókat, mert a post, nem róluk szól!)
Igen, én is úgy gondolom, hogy nagyon keveset keresünk! Mindannyian!!!!!
De ugyanennyi pénzért, máshol, ezt a korszerűtlen tempót nem engedhetik meg maguknak a dolgozók!
khi 2012.08.09. 22:22:05
AnRea 2012.08.09. 22:22:41
WatchFun 2012.08.09. 22:23:48
1. A háziorvos meggyőződik arról, hogy a receptfelíró néni él még és a támogatással felírt gyógyszer nem valamelyik fejlődő országba megy.
2. A háziorvos (elvileg) megvizsgálja a receptfelíró nénit.
3. A háziorvos kezében összefutnak a szálak: ha a kardiológus felír valamit, az urológus meg valami mást, a háziorvos (elvileg) észleli, hogy a kettő együtt nem szedhető és akcióba lép. Erre a szakorvosoknak egységes, bárhonnan elérhető nyilvántartás híján nincs lehetősége.
4. A háziorvos uralja a közgyógy-gyal kapcsolatos adatokat, ő osztja be a beteg keretét.
efi 2012.08.09. 22:25:37
De meg lehet csinálni. Vasárnap délelőtt fél 11-kor és kedd éjjel 1-kor sem állít be senki a rendelőbe, mert nincs rendelés. Hát most kedd délután sem lesz 2-től 4-ig (csak időpontra). Semmi különbség. Ha valaki meg mégis beállít: utolsó.
OFF
@khi:
Mert rosszul csinálod. Én a bankba 3 évente járok, a kártyámért. Mi a francnak oda személyesen menni, amikor mindent el lehet intézni telefonon és netbankon keresztül is, meg csop.beszedési. Hivatalok: elektronikus ügyfélkapu, amit csak lehet azon keresztül. Nekem ne lopja senki az időm.
ON
glc 2012.08.09. 22:26:08
Igen, van ahol működik az, hogy szólnak ha gond van, és működik az időpont. Fentebb említettem kardiológia és diabetológiai ambulanciát (körház területén vannak, de nem ugyanabban:) ), és működik az előtte napi telefonos megerősítés, és az időpont is. Persze van csúszás, hiszen kórház, és az orvos néha később ér oda, sőt volt, már hogy közben elment az osztályra, mert kellett, de ezért senki sem szól semmit.
A háziorvos az, ami nagyon másképp működik :(
Intelli 2012.08.09. 22:28:06
Az időpontkérés azzal, hogy nem az adott időpontra hívják be az embert, egyszerűen saját célját, értelmét veszti el. Aki ebbe beletörődik az nincsen tisztában az időpontkérés céljával.
Az, hogy te nem adsz időpontot, az a te dolgod de tudod az emberek többsége, bármilyen hihetetlen is, ugyanolyan fos pénzért gürizi ki a belét, mint te, mert ebben az országban bizony az orvosréteg, nem egy kispécizett csoport akiket szivatni akarnak, itt sajnos mindenki szopórolleren van. És az emberek a kevés kis szabadidejüket nem azzal akarják elcseszni, hogy két-három órát ülnek egy betegekkel teli helyen, ezért kérnék a te segítségedet, hogy mivel te vagy az orvos, te talán tudsz nekik egy olyan időpontot ajánlani, ami ezt a 2-3 órát jelentősen megkurtítja.
DarthVader 2012.08.09. 22:28:31
"Ha az orvosnak kell írnia a receptet a gépen, akkor már rég baj van..."
Ja. Receptet géppel felirni a hülye is tud. Csak a végén mégis az orvos fizeti ki a büntit a TB felé a hibás felirásokért. (Általában azok iratják a gyógyszereket az asszisztenciával, akik - na, hogy is mondjam - felhasználói szinten sem otthonosak a számitástechnikában, vagy akkora körzetük van/olyan lusták, hogy külön asszisztenst alkalmaznak e célra :) (Egyet ismerek az országban, aki sem egyik, sem másik, mégis az aszisztenciával iratja :)
A viztitdíjmegszüntetés óta végzek háziorvosi rendelést előjegyzéssel. 8 perc/eset. 25/ nap. (Ebben benne van persze a Józsi bácsi receptet irat a családnak c. opusz is, ahol Józsi bácsi egy előjegyzett eset, a család pedig 4-5 "megjelenést" generál a receptirásokkal). Mivel éppen most helyettesitések vannak szabadság miatt, tegnap pölö 81 esetet regisztráltam. 8.00-tól 11.30-ig. Dolgozom egy aszsitensnővel, irnok nélkül, és magam irom a recepteket a géppel.
Ahogy a "Megy a gőzös"-ben mondotta a cigányvajda: "megyen ez, csak csinálni köll".
Max 20 perc csúszás lehetséges az előjegyzetteknél. A nem előjegyzettek szépen várnak egy olyan lukra, ahol vagy hamarabb végzünk, vagy nem jön az előjegyzett. Vagy kivárja a végét. 11.00-tól tőlem már csak kifelé lehet menni. Rendelésről hívás évente 2-3 alkalommal, vis major.
Ja, hogy nincs megvizsgálva mindenki tokától bokáig? Abbizony meglehet. De mai körülmények között az már a "work to rule" című tiltakozó akció része lesz. Mert lehet szó róla, sőt, lehet szó arról is, hogy MINDEN egyes gyógyszerfelirást orvosi vizsgálat előzzön meg - ld a recept hátulján a szöveg, miszerint a beteg az aláirásával IGAZOLJA, hogy a gyógyszer felirása orvosi vizsgálatot követően történt! de ez esetben nagyjából másfél nap alatt fog összeomlani az alapellátás.
Érdekes módon nálam a rendszerre még eddig csak olyan panaszkodott, aki nem jegyeztette elő magát (de 23-adszorra sem!) A döntő többség meg van elégedve.
Aki pedig úgy működtet előjegyzési rendszert, hogy nem tudja a problémát lekezelni, és állandó a csúszás, az bizony szakmailag is - hát, szóval, na, a döntési sebessége talán egy picit lassúcska.
WatchFun 2012.08.09. 22:29:02
Az elnézés kérését elhiszem, fizetős rendelésnél ez a minimum.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:29:09
Annyiban is különbözünk, hogy korábbi kollégáim munkáját én nem szoktam lefitymálni.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:31:18
WatchFun 2012.08.09. 22:31:57
Teljes munkaidőben keres ennyit, nem részmunkaidősként. Részmunkaidősként kevesebbet keresne.
WatchFun 2012.08.09. 22:32:49
Intelli 2012.08.09. 22:34:20
A lényeg, amit szerintem sokan nem látnak át, az az, hogy az információ-közlés elmarad.
Kedves várakozók, a doktor úrnak házhoz kellett mennie, majd talán fél óra múlva visszajön, ennyi, ennyi kell.
A másik amit nem értek, miért nincsenek a háziorvosi rendelőkben kis számozott papírfecnik.
Annyira könnyebb lenne mindenki élete. Bemegy a csóka, tép egyet, látja, hogy 7-es, kiszól az asszisztens, négyest kérem, jó akkor még ketten vannak előtte, addig elmegy vesz egy kiló narancsot vagy tudomisén...
Nem fojtanák meg egymást az emberek, nem lenne ajtóba tufakodás, lehetnének attól még csókosok meg pirézek, de az mindenhol van, azzal nem lehet mit tenni...
glc 2012.08.09. 22:34:40
Az 1. pont kb ugyanaz, mint a napraszóló recept, az esetleges pár százalékos visszaélés miatt MINDENKIT büntetni (a háziorvosokat IS)
A 4.-et nem ismerem. Lehetne úgy, hogy aki érintett annak kell menni.
A 3. pontot mi úgy oldjuk meg, hogy van egy LISTA, amit mindig minden szakorvosnak megmutat, pontos gyógyszernévvel, adagolással. Másként 15-féle gyógyszert nem is lehetne nyilvántartani itthon se.
Továbbra sem értem a jelenlét szükségességét.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:35:42
Egyébiránt ez nem háziorvos-specifikus probléma, én például (állami) fogászaton szoktam 1-2 órát ülni. Az se jó.
egy semleges ember 2012.08.09. 22:37:03
AnRea 2012.08.09. 22:37:49
Olvasd vissza a hozzászólásaidat, és talán rájössz miért írtam a részmunkaidős hszt.
khi 2012.08.09. 22:38:53
WatchFun 2012.08.09. 22:39:40
(Belgyógyászati kardiológiai vizsgálat
Vezetői stressz kérdőív
Nyugalmi EKG
Terheléses EKG
Hasi és kismedencei ultrahang
Mellkas röntgen
Labor: vérkép, vércukor, koleszterin, triglicerid, máj- és vesefunkció, teljes vizelet)
Nőgyógyászat + citológia / Urológia, PSA
Bőrgyógyászati szakvizsgálat
Szemészet
Írásos, összefoglaló vélemény
Leletkonzultáció)
116.040 Ft? Tisztában vagy azzal, hogy TB-rendszerben a felsorolt vizsgálatoknak mennyi a pontértéke és az hány Ft a rendelőnek? 116.040 Ft-ért nemhogy nem volna szabad megváratni, de egyenesen a beteg LAKÁSÁN kellene elvégezni...
glc 2012.08.09. 22:41:54
Annyi különbség van, hogy ezekre az ambulanciákra CSAK időpontkérésre lehet menni, a háziorvosnál ezt nem tudják megcsinálni. De törekedni lehetne rá :)
egy semleges ember 2012.08.09. 22:42:54
(most találtam ki ezt a szót, jó nem? :) )
egy semleges ember 2012.08.09. 22:43:48
DarthVader 2012.08.09. 22:43:55
1, 3 hét alatt a fele eltünt.
2. rendszeres volt: reggel fél nyolcra bejött a paci, elvitte az egyest. 3/4 10-kor bejött, hogy mostmár ő következik, mer' övé az egyes. És nem tetszett neki, amikor fimnoman kiröhögtük. De ez igy volt a 9-kor jövővel is, jött fél 11-kor, hogy már régen ő jönne, a sorszám már 15-tel előtte jár. Csak eddig bevásárolt.
Ezért megszüntettük.
Ja. Azért az előjegyzés bevezetés olyan volt, mint szüzlánynál a felláció vége, kellett vagy 2 hónap, mire rájöttek az izére. Utána az mondta, aki (visszahallottam) az elején a legjobban átkozódott miatta, hogy miért nem vezettük már be korábban :)
egy semleges ember 2012.08.09. 22:44:27
WatchFun 2012.08.09. 22:47:50
Nem tudom, mire gondolsz. Te az egészségügyben dolgozol, vagy van esetleg kötődésed hozzá? Nem tűnt fel, hogy olyanok nem cáfolnak akik a rendszerben dolgoznak?
@efi: figyelek, tanulok. "Ja, hogy nincs megvizsgálva mindenki tokától bokáig? Abbizony meglehet." Ennyi. Így azért könnyebb a csúszást kezelni
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.09. 22:48:28
egy semleges ember 2012.08.09. 22:49:14
Ha jobban belegondolunk, az állami ellátás is átalánydíjas, nem? Csak itt ezen felül van még a jatt is. Bocs, paraszolvencia.
glc 2012.08.09. 22:49:35
időpont nincs, de haladósan megy...
WatchFun 2012.08.09. 22:49:42
egy semleges ember 2012.08.09. 22:50:57
egy semleges ember 2012.08.09. 22:51:45
WatchFun 2012.08.09. 22:52:33
AnRea 2012.08.09. 22:53:37
akkor javaslom elsőként ezt elolvasni:
DarthVader 2012.08.09. 22:28:31
Aztán a többit is elolvashatod :)
WatchFun 2012.08.09. 22:56:07
Ajánlj figyelmembe részeket belőle, kérlek!
Intelli 2012.08.09. 22:58:14
A papírfecni meg azoknak lenne jó, aki ilyen olyan oknál fogva nem előjegyzésre mentek be.
Próbáltátok már az előjegyzést ÉS a papírfecnizést? Mert szerintem pont ez a kettő egészítené ki egymást, gyengébbek kedvéért ki lehetne írni, hogy CSAK az tépjen papírt, akinek nincs időpontja illetve hogy a sorszám csak az adott sorszámhívásig érvényes - biztos lehet mívesebben fogalmazni, hogy a surmó egyest letépő majd két óra múlva visszakocogó is megértse.
Nem kényszer, én örülök, hogy legalább valaki másnak is eszébe jutott és kipróbálta de szerintem az előjegyzést tipikusan más fajta páciensek használják és a papírfecnizés pedig a várakozóknak lenne könnyebb.
DarthVader 2012.08.09. 23:01:26
(Amikor szabadságról visszajöttem, az első napra nem müködött az előjegyzés természetesen. Azt a cirkuszt.....)
billy reed 2012.08.09. 23:02:03
Ez nagy hiba volt. Egyszer velem is megesett, hogy időpontra mentem, és majd két órával később kerültem be. Ugyanígy csak mentek be előttem a később érkezett "csak ezért, csak azért jöttem, jöjjön Rózsi néni" típusú emberek.
Én viszont nem tartottam magamban azt, amit gondolok.
Tíz percig ők hallgatták azt, amit én mondtam, meg sem tudtak szólalni, nem is nagyon akartak, mert látták, hogy remegek a dühtől.
A lényeg, azóta az asszisztensnő /bár utál, de nem mer vacakolni/ és az orvos is a legkészségesebb és igen szívélyes, ahányszor csak megyek.
Higgye el, kedves posztoló, a legtöbb embert ledöbbenti a határozottság, és ez különösen igaz az egészségügyben és közigazgatásban dolgozók esetében, ahol hajlamosak lekezelően bánni az emberrel.
Ha látják, hogy nem lehet az emberrel szórakozni, úgy is fognak vele viselkedni.
khi 2012.08.09. 23:05:34
DarthVader 2012.08.09. 23:05:52
Na meg a délelőtt közepére minden napra csinálunk egy lukat. Akkor utolérjük magunkat, ha esetleg csúszás van, vagy pedig jöhetnek a várakozók. Akut eset pedig akármikor jöhet. Annyira akut, hogy ne tudna odaszólni reggel, hogy mikor jöjjön, nagyon ritka. Ha tele vagyunk, és tényleg nem várhat másnapig, akkor soron kivül bejön. Mondom, 4 éve müködik egész jól.
glc 2012.08.09. 23:10:55
De igazad lehet, korábban az egyik ambulancián kirakták a névsort, egy jó ideje viszont a doki hozza, de beviszi magával és úgy hív be.
egy semleges ember 2012.08.09. 23:14:58
khi 2012.08.09. 23:22:20
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.09. 23:33:36
Ellát ugyanennyit, de nem rendeli oda fél kilencre, hanem csak tizenegyre, hiszen előbb úgysem kerül sorra.
A statisztika eléggé működőképes dolog.
Az állandó vis majort is kezelni tudja, hiszen annak mindegy, hogy a félázsiai származék nem nyitja ki a száját, vagy a vonat késik.
@khi: röhögni fogsz/megsértődsz, de igazából a gyakorló orvos és a zöldséges munkája között, a folyamatábra szempontjából nincs különbség, így a szervezése sem különbözik tőle.
Az autószerelőéhez viszont nem is hasonlít, mert abban van egy puffer, ahol tárolni tudja azt, amivel foglalkozik.
khi 2012.08.09. 23:42:22
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.09. 23:45:50
Tévedésben vagy, a legtöbb esetben el lehet látni az előre látható 30 beteg helyett az ezért-azért beesőkkel együtt 38 beteget, de ez óhatatlanul kisebb-nagyobb csúszással jár.
A lényeges kérdés a következő, melyre várom szíves válaszod:
Melyiket választod a két lehetőség közül?
1. Kapsz a mától számított 5. napra egy időpontot, de lehet, hogy várnod kell 2-3 órát, az "overbooking" miatt.
2. Kapsz a mától számított 100. napra egy időpontot, de azt percre pontosan betartják.
Tényleg érdekel, hogy melyiket választanád.
khi 2012.08.09. 23:56:32
demagóg 2012.08.10. 00:04:31
Tudom, hogy jó lenne ezt az időpont kérdést megoldani, de erre jelenleg az államiegészségügy keretein belül nem nagyon látok tényleges lehetőséget...
Steve31 2012.08.10. 00:12:32
Remélem amikor ég a ház az aszisztensnő
gyerekei fölött akkor a tűzoltók is azt mondják, hogy várjon a sorára....
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 00:21:42
Mondjuk ilyen nickkel lehet, hogy van róla fogalmad. Hiszen az orvoslás is statisztikai alapon történik. :D
Lehet kezelni ezt az esetet is.
Lehet tudni, hogy lesz beeső beteg, akinek _tényleg_ szüksége lesz a segítségre.
Nagy valószínűséggel még azt is lehet tudni, hogy mikor (a rendelési idő mely szakaszában) fog beesni.
Az overbúking az orvos terméke, annak a következménye, hogy olyan dolgot is csinálnia kell, amihez nem ért: a munkaszervezést.
A "lehet, hogy várnod kell két-három órát" és az között, hogy a két gyerekemmel a feleségemnek _nem_ _volt_ _olyan_, hogy nem kellett várnia órákat (holott időpontra ment), van némi különbség.
Persze, tudom, ez lehet egy véletlen is, hiszen nincs elegendő adat a birtokomban a tényleges működés leírásához, de a saját és az ismerőseim tapasztalata alapján ez elég általános dolognak tűnik.
Szóval, egyszerűen nem igaz az, hogy aközött lehet csak választani, hogy várakozok két-három órát, és az között, hogy 100 nap múlva kerülök sorra.
Valaki fentebb írta, hogy az adott napon időpontot kapottak mindegyike sorra kerül.
Ez azt jelenti, hogy addig eljutott az orvos, hogy belássa, mennyi beteggel bír el egy nap.
Innen már csak egy kis lépés, hogy azt is belássa, két-három óránként mennyivel bír el, és így, ehhez képest adja az időpontot.
@khi: Amennyiben soha az életben nem maradt volna benn törlőkendő a betegben, megérteném, hogy hogyan jön ez ide, és miért szól az orvosi szakmaiság mellett az, hogy direkt várakoztatják a beteget, ám mivel ismertek az esetek, amikben bizony cuccok maradtak a betegben, plusz húsevő bacik falták fel a fél lábát, így nem igazán adekvát ez a válasz.
Akkor, hogy megértsd, _folyamatábra szempontjából_ miért hasonlít a zöldséges munkája az orvoséra:
Bejön az ügyfél --> köszön, elmeséli, mi a baja --> a szolgáltató megvizsgálja a fennforgást --> megoldja a problémát --> a szolgáltató lekönyveli az esetet --> ügyfél távozik.
Folyamatábra szempontjából mindegy, hogy krumplit akar az ügyfél, vagy a lába fáj, a folyamatábra szempontjából mindegy, hogy azt kell-e kitalálni, hogy főzni akarja-e a krumplit, vagy sütni, vagy azt, hogy fekélye van-e a lábfájósnak, vagy nyílt törése, A folyamatábra szempontjából az is mindegy, hogy krumplit csomagol, vagy gipszel (röntgenre küld), folyamatábrának mindegy, hogy nyugtát ír, vagy az aktuális programban adminisztrál.
Ezek a dolgok, a folyamatábra szempontjából, mivel a folyamatábra egy absztrakció, irrelevánsak.
Az, hogy melyikhez milyen, és mekkora szakértelem kell, az nincs benne, ahogy az sem, hogy mennyi ideig tart egy-egy folyamat.
Az első része érdektelen (hogy milyen és mekkora szakértelem kell az adott fázis elvégzéséhez), a második viszont egy lényeges dolog, amiről az orvosnak van fogalma, hiszen itt épp mindenki büszke arra, hogy aki kapott időpontot aznapra, az aznap sorra is kerül, tehát az _összes munkaidőt_ nem tervezi túl annyira az orvos, hogy az a betegellátást tegye lehetetlenné.
Pusztán arról van szó, hogy figyelmetlenségből/hozzánemértésből/leszaromságból direkt, vagy véletlen de feleslegesen várakoztatja a betegeket.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 00:34:06
Miért? Nem te adod az időpontot?
Azt valami Nemzeti Időpont-kiutaló Hivataltól érkezik?
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.10. 01:39:33
Csacsicska 2012.08.10. 01:51:49
Más. Az egészségügyi ellátás nem futószalagon való vízcsap termelése. Talán nem kellene kicentizni a dolgokat, hanem fölös kapacitást kellene létrehozni. Nyugaton is ez a "fölösleges" kapacitás biztosítja a kiváló egészségügyi ellátást.
Megértem, hogy csóró ország vagyunk, de éppen az egészségügyben nem szabadna spórolni. Ez egyfelől etikai kérdés (aki beteg, azonnal megérti ezt), másfelől a lerohadó ország egyik húzó ágazata lehetne az egészségügy.
platelet 2012.08.10. 02:42:15
Hidd el, az orvosnak lenne a legjobb, ha egy időpontra egy beteget hívna be, mind betegre lenne 20 perc, nyugodtan meg lehetne vizsgálni, megválaszlni a kérdéseit. Csakhogy akkor egy négyórás rendelésbe 12 beteg férne be, és féléves lenne a várólista.
vamvend 2012.08.10. 05:00:41
vamvend 2012.08.10. 05:49:30
molaris 2012.08.10. 05:51:35
És igen: súlyozni tudni kell, várjon az időpontos ha beesik egy akut életveszély.
Dr.laikus PhD 2012.08.10. 06:03:17
Te komolyan írod, hogy függ tőled a betegek sorsa, izé a szakdolgozók sorsa
?
Leírsz olyat, hogy ennyi pénzért ennyi jár, de nem jut eszedbe, hogy ha 4 órát rendel az részmunkaidő és nem azt, hogy kevés az orvos és rossza fizetés, muszáj neki másik helyen is dolgozni?
Istenem!
Az asszisztensnek nem kell sokat tudni, ha időpontot egyeztet, kockás füzet, számítógép esetleg? HMMM ennyire nehéz és ennyire kell potenciális alkalmazónak védeni a hanyagságot, butaságot, lustaságot olyan helyen ahol mindez létezik?
Megsúgom még a gyógyszer felírásához sem kell annyira szakértelem, mert orvos mondja, asszisztens megkeresi (rendszerint eltolja egy helyen), átnyújtja orvosnak, doktor bízik, aláír, lepecsétel, beteg ki, le patika, patika mondja, ilyen egységnyi gyógyszer nincs, vissza, várni, kezdődik újra, várás, vagy verekedés egy másik beteggel, hogy bocsánat de valamit elszúrtak és van még másik ajtó ami elé oda kéne ülni.
Megsúgom létezik sok beteggel jól előjegyzett vizsgálat, nem is egy.
Vagyis megoldják, mert _kevés_ az orvos.
Valóban még akkor is, ha az orvos nem főnöke a főnéninek, de elvárja (megköveteli?), hogy a _munkáját_ végezze megfelelő szinten, hogy a tudós orvos is színvonalas ellátást tudjon nyújtani ne dühös, előre már elégedetlen beteg jusson be, ne kopogjanak stb, stb, stb...
Gondold tovább hátha megkönnyítteted a beosztottak életét és megmutatod milyen a jó beosztás.
Orvosnak, betegnek gyönyörére.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 06:08:36
"Persze, tudom, ez lehet egy véletlen is, hiszen nincs elegendő adat a birtokomban a tényleges működés leírásához, de a saját és az ismerőseim tapasztalata alapján ez elég általános dolognak tűnik."
A legtöbb előjegyzési naptár úgy néz ki, hogy szépen megvan a páciensek beosztása, mondjuk 15 percenként. Aztán telefonál az egyik kolléga, hogy van egy akut vérző beteg, aztán telefonál a másik kolléga, hogy itt ül nála a 82 éves járókeretes bácsika, legyen már ellátva, ne kelljen visszatámolyognia X hét múlva, aztán szól az igazgatóság, hogy itt a fenntartó polgármester felesége stb. És ilyenkor bizony ide-oda extra páciensek lesznek beírva, mindenféle nyilakkal és apró betűkkel, a "rendes" időpontosok közé. S máris ott a csúszás.
Ismétlem: B verzió = hónapos nagyságrendű várakozás, de percre pontosan betartott időpontokkal. Az én rendelésemen a csúcs eddig a 4 hónapra előre kiadott időpont volt, mert az illető tudta, hogy úgy jön legközelebb vissza Angliából, ahol amúgy él.
És nem választottál a két lehetőség közül, kérlek, hogy tedd meg, mert érdekel a véleményed.
"Valaki fentebb írta, hogy az adott napon időpontot kapottak mindegyike sorra kerül.
Ez azt jelenti, hogy addig eljutott az orvos, hogy belássa, mennyi beteggel bír el egy nap."
Gyakorlatilag mindig mindenki sorra kerül, mert (átlagos OEP-es rendelésen) az orvos és az asszisztense simán túlóráznak ingyen(!) - ugyanis az etika azt diktálja, hogy aki ott van, és valami baja van, azt el kell látni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 06:09:37
"Persze, tudom, ez lehet egy véletlen is, hiszen nincs elegendő adat a birtokomban a tényleges működés leírásához, de a saját és az ismerőseim tapasztalata alapján ez elég általános dolognak tűnik."
A legtöbb előjegyzési naptár úgy néz ki, hogy szépen megvan a páciensek beosztása, mondjuk 15 percenként. Aztán telefonál az egyik kolléga, hogy van egy akut vérző beteg, aztán telefonál a másik kolléga, hogy itt ül nála a 82 éves járókeretes bácsika, legyen már ellátva, ne kelljen visszatámolyognia X hét múlva, aztán szól az igazgatóság, hogy itt a fenntartó polgármester felesége stb. És ilyenkor bizony ide-oda extra páciensek lesznek beírva, mindenféle nyilakkal és apró betűkkel, a "rendes" időpontosok közé. S máris ott a csúszás.
Ismétlem: B verzió = hónapos nagyságrendű várakozás, de percre pontosan betartott időpontokkal. Az én rendelésemen a csúcs eddig a 4 hónapra előre kiadott időpont volt, mert az illető tudta, hogy úgy jön legközelebb vissza Angliából, ahol amúgy él.
És nem választottál a két lehetőség közül, kérlek, hogy tedd meg, mert érdekel a véleményed.
"Valaki fentebb írta, hogy az adott napon időpontot kapottak mindegyike sorra kerül.
Ez azt jelenti, hogy addig eljutott az orvos, hogy belássa, mennyi beteggel bír el egy nap."
Gyakorlatilag mindig mindenki sorra kerül, mert (átlagos OEP-es rendelésen) az orvos és az asszisztense simán túlóráznak ingyen(!) - ugyanis az etika azt diktálja, hogy aki ott van, és valami baja van, azt el kell látni.
Dr.laikus PhD 2012.08.10. 06:18:19
"Ja, és ésszerű szervezéssel egy percet sem lehetne spórolni."
:DDDDDD Hangosan röhögök!
Zsandár, zsandár, annyi eszed van, mint amennyit a neved után elvár az ember.
Ő is közalkalmazotti bért kap.
Seligsohn 2012.08.10. 07:16:34
El Visco Stello 2012.08.09. 14:35:13
"Ekkor már többször hívott a férjem is, hogy hol vagyok már"
Elsőre nem értette?
El Visco Stello 2012.08.09. 19:26:37
@Seligsohn: Ha mégsem sikerült nevetned rajta, az azért lehetett, mert komoly dolgot, komolyan mondtam és komolyan is gondoltam.
Komolyan. Aha....
Azt meg hogy "hátmég", külön írják... :)
Seligsohn 2012.08.10. 07:19:54
Minden részvétem az éhbérért szinte halálra dolgoztatott eü alkalmazottaké, de ez nem ok, és nem mentség a bunkóságra.
A példámban említettek nem ilyenek, tehát nem törvényszerű a bárdolatlan hangnem....
butus 2012.08.10. 08:01:02
Istenem, de primitív, bunkó vagy.
Ugyandehogy (törölt) 2012.08.10. 08:02:36
saját szememmel láttam 11 éven keresztül, hogy az előjegyzési rendszer múködik.
a pesti volt háziorvosom minden időpontot betartott, szinte percre pontosan, senki nem várakozott órákig, az időpont nélküliek bemehettek az időpontosok között,
a recepteseket, vérvételeseket, stb az asszisztens elrendezte.
13. kerület, nem kis körzet, és jó doktornő.
11 évig néztem a rendszer működését, nem volt kivétel.
-----
ehhez képest a mostani falusi háziorvosom képtelen időben kezdeni a rendelést, időpontot kérni tök fölösleges (és nem is lehet, mert rendelési időn kívül nem működik a telefon, rendelési időben meg nem ér rá felvenni), a szabadságát előre sosem írja ki, így MINDEN alkalommal minimum másodszorra találom ott, mert vagy nyaral, vagy továbbképzés, vagy a tököm tudja hol van.
és nem tudok helyette másikat választani, mert falun egy háziorvos van és pont.
de legalább jól el van szállva magától, habár az asszisztens a főnök a rendelőben:P
Puch Cavette 2012.08.10. 08:07:34
"Az orvosi rendeloben mindenki egyszerre rendkivul fontos lesz, mindenki siet. No ez az oka annk, hogy soha sem adok idopontot!! Aki valamilyen okbol ragaszkodik a szemelyemhez, az pentek reggel 9 tol johet vizsgalatra, es egyszercsak "bekerul"."
Kedves doktor úr. Ebből a néhány mondatból épp az olvasható ki, hogy a rendelőben senki sem (lehet) fontos, egyedül Ön. Ha egy kicsit is egyenrangúnak tartaná a pácienseit, törekedne annak megoldására, hogy lehetőleg ne kelljen órákig várakozniuk a vizsgálatra. Ön az egyik mintapéldánya azoknak az orvosoknak, akik miatt az ember inkább dögrováson támolyog napokig, de nem fordul szakemberhez. Gratulálok a diplomájához, ami ilyen felsőbbrendűvé teszi!
Dr.laikus PhD 2012.08.10. 08:13:46
Olvasd el mit írt ezen a mondaton kívül.
Működik nála az előjegyzés, tart fenn egy órát a beesőknek és a sietősöknek, hogy utolérje magát.
Így kéne ott is ahol nincs így.
nagyzee 2012.08.10. 08:30:01
filburt 2012.08.10. 08:30:32
- háziorvoshoz időpontot KELL kérni, de leszarják, ezért én a megadott időpontban beállok az ajtó mellé és amikor kijön az előző beteg, bemegyek. Erre a módszerre az után jöttem rá, hogy kb. harmadszor ültem az időpontomhoz képest plusz másfél órát a váróban.
- kórház szakrendelés, időpont egyeztetve: az orvos még nem jött meg, igaz, kiírás szerint már másfél órája rendel és én vagyok a kb. 6. a sorban
- másik kórház, másik szakrendelés, szintén időpont: 3/4 óra várakozás után megkérdeztem egy kis lótifuti figurát, amelyik sok kulccsal meg papírral futkosott, hogy bent van de X doki, mire meglepetten közölte, hogy ő az és mit akarok? Mondtam neki, hogy én vagyok a 11 órás beteg és lassan dél van.
Ez az egész orvos-beteg viszony nem szól másról, mint hogy van a beteg, aki lehet, hogy tényleg beteg, de mindenkiéppen aggódik, meg van a fölényes "nesze aszpirin" orvos, amelyik szarik a világra és általában egy gyalogtank típusú nővér mögé bújva szívatja a betegeket.
Az egész nem menthető a pénzhiánnyal, mert bunkónak lenni nem kötelező.
Tadeuss 2012.08.10. 08:39:09
Ennek nem kéne így lenni és nincs is mindenhol így.....A privát fogorvosomnál pl. ha öt órára beszéljük meg az időpontot, akkor én öt óra előtt öt perccel ott vagyok és öt órakor nyílik az ajtó és szólítanak...mindig, tízből tízszer soha nem kell várnom, .....úgy három éve jártam egy magánklinikán kisebb sportsérülés sebészi rendbehozatala végett. Az országos hírű sebész főorvos a megbeszélt időpontban, egy percet sem késve, jött ki a váróba (ahol voltunk vagy hárman)és személyesen invitált a rendelőjébe.....így is lehet és lehetne abból a tenger pénzből is amit az egészségbiztosítónak befizetünk...
mokkaczuka 2012.08.10. 08:50:06
mokkaczuka 2012.08.10. 08:53:52
.
Kíváncsi vagyok, mikorra mondják ki, hogy itt az összeomlás. Majd ha a Combino megáll a Körúton?
mokkaczuka 2012.08.10. 08:59:38
.
Már bocs, de akkor vegyenek be tablettát, és nehogy már arra ugassanak rá, akinek a pénzéből játszhatják ott az agyukat. Ez ugyebár az állampolgár, akinek a béréből horror pénzeket vonnak le, hogy életben tartsák ezt a drága és szar rendszert.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 09:05:04
lucernaböde 2012.08.10. 09:30:18
Én képtelen vagyok megbízni abban a háziorvosban, akihez tartozom, helyzeten változtatni nem tudok.
orient 2012.08.10. 09:39:43
Nem kellett volna magadba fojtani. EL kellett volna küldeni a búsba, kikérni a papírokat és átmenni egy másik háziorvoshoz. Pont, ennyi.
Én megtettem pár éve, és szuper háziorvosom van azóta. Lelkiismeretes, időponttal ők is csúsznak néha, de max. 10-20 percet, és elnézést kérnek...stb. tehát kulturáltan reagálják le a kellemetlenséget.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 09:40:33
karcsibácsi 2012.08.10. 09:41:53
Véleményem szerint hazudik a posztoló.
Kizárt dolog, hogy így hangzott volna el a felszólítás. Azt elhiszem (és nagyon elítélem) hogy durván rendreutasították, pl. ne ugráljon, legyen türelemmel, várja ki a sorát, üljön vissza a helyére, stb. Az sem kérdés, hogy az időpontra érkező beteget, vis major esetet (sürgős szükség, elsősegély) leszámítva, az egyeztetett időpontban kell fogadni.
A történet így is felháborító és megengedhetetlen, nem kellett volna valótlan elemekkel kiszínezni.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:48:50
Ne szabódjon! Ugyan jobban járt azoknál, akiket sans gene eltesznek láb alól, de esete tipikus. így foglalnám össze.
1) Az asszisztensek, betegfelvevők olyan durvák, mint a pokróc. Túlnyomó többségük legalábbis.
2) A várakozó betegek két csoportba sorolhatók. Az egyik mit sem sejtve várakozik, a másik teli szájjal rávigyorog ezekre a félállati nőstényekre és KERESZTNÉVEN szólítja. HONNAN TUDJÁK???
3) Odarendelik a rendelésre adott időpontra a beteget, majd, mint írja, órákon át várakoztatják, mondván hogy sok a beteg. KÉPTELENEK évtizedek óta kiszámolni vagy megsaccolni, hogy átlag mennyi idő jut egy betegre? Mihez értenek ezek a brühühű-szegény alulfizetett diplomások, ha ehhez sem??? A Word-höz pl. nem, ott bénáznak, tíz percig egy ujjal ütögetik a szöveget egy papírról, és benne sincsenek a Word-ben.
4) Olyan típusú várakozás is van, hogy egymagunk ücsörgünk egy kihalt, végtelen folyosón, sehol semmi moccanás, ötven perc elteltével bekopogunk, mire (ld. 1. pont) egy vadbarom ránk bömböl: NE ZAVARJA A RENDELÉST!
5) Az is tipikus, hogy a négyórás rendelési idő első óráját az alulfizetett egyszerűen ELKÉSI.
6) Az is cukker, amikor a doktor a heti értekezlet idejére írja ki a rendelési időt, ha beér a végéig, beér, különben szevasz tavasz.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:52:45
Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 09:57:36
Az asszisztensnő bunkó volt, azonnal helyre kellett volna tenni, na de a többi....
Egy háziorvosnál vagy sok beteg van vagy nincsen sok beteg. Ha az ember orvoshoz megy, akkor regény, üdítő, kéztörlő, sőt időnként szendvics is szükségeltetik. Jómagam szerencsés helyzetben vagyok, mert mind a háziorvosunknál, mind az sztk-ban valami ódon működik az időpontkérés, de anno mikor a kislányommal jártam a szemklinikára, akkor volt úgy, hogy 8 (nyolc) órát várakoztam a 3 éven aluli gyerekkel pár hónapos kora óta. Sőt, mikor mindenféle járványok voltak, akkor az egész délelőttöt a gyerekrendelőben töltöttem a hányós, nyűgös gyerekekkel, vagy mikor az orthopédiára jártam a másik gyerekkel a csípőficama miatt, akkor is egész napos program volt! Váltás ruha, pelenkák, enni innivaló, játék....
Aki elmegy az orvoshoz, hogy 4-re írták ki, és valószinüleg fél ötre már az ovodában is lesz, az egyszerűen hülye vagy a holdon élt eddig.
Megfigyelésem a háziorvosnál: bemegy a soron következő, aztán annyi időt tölt ott, mintha a doktornő azonmód el is végezné rajta mondjuk az agytumor műtétet. No de mikor én megyek be, akkor látom, hogy mennyi istefaszát kell adminisztrálnia, a háromnegyed rendelési idő azzal megy el, hogy gépel, meg nyomtat, meg könyvel.
Ja mai hír: Siófokon a TRAUMATOLGIÁRÓL felmondott az 5 orvosból 3. Most, nyáron szezonban, mikor főleg ilyen esetek adódnak. Kiváncsi leszek az innen érkező élménybeszámolóra....
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 09:59:00
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:01:17
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:03:27
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:08:38
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 10:08:41
A várólista növelésével nem lehet növelni a hatékonyságot, így a várólista hosszának növelése azt jelenti, hogy egyre többen nem kapnak ellátást, és a végeredmény pedig az, hogy senki nem fog kapni.
Gondolj be: egyre nőni fog a várólista, mert a betegek halmozódnak.
Persze, ennek nincs @radiologus.hu: akadálya, hiszen az egészségügyi ellátás az állam adománya az embereknek.
Ha ötször annyi beteg van, és te kiadod az ötször annyi időpontot, majd el tudod látni az embereket, akkor?
Ezt nem igazán értem!
Most akkor több beteg van, mint amennyit el lehet látni, vagy sem?
Egyszerűen nem értem, miért jó, ha órákat várakozik a beteg a rendelőben?
Ezzel szelektáltok, mert így várható, hogy a harmaduk megunja, és hazamegy?
Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 10:11:35
Ugyan, ugyan, az "ezt a hangot kikérem magamnak" kitétel miatt senkire nem hívnak rendőrt. Én egyszer már rákiabáltam két orvosnőre, mert pokoli nyakfájdalmaim közepette nem velem foglalkoztak a rendelőben, hanem egymással tárgyalták, hogy az éppen folyó átalakítás miatt ki mennyire ideges, rögtön kapcsoltak érdekes mód. Elnézést - kérem, nem történt semmi, csak már nagyon fájok - ennyi volt, aztán megkaptam a nyakmerevítőmet meg a gyóccereket.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:13:11
A KÁRTYA KIKÉRÉSE ÉLETVESZÉLY.
Ugyanis a körzetben hozzád legközelebb eső háziorvost leszámítva (akitől éppen ugye kikéred a kártyádat) egyetlen orvos sem köteles elfogadni tőled. Azonnal rátesznek a feketelistájukra, a maffia összezár, te ellátatlan maradsz.
(Igyekezz jó gazdagon megöregedni, az öregekkel igyekeznek különösen szemét módon elbánni.)
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:15:28
HMF 2012.08.10. 10:17:57
Nem tudom neked eddig milyen tapasztalataid voltak,de akkor nagyon jó dolgod volt eddig!
Elárulom nálunk csak a háziorvosnál van amikor 3-4 órát kell ülni!Rendeléseken akár szintén 3-mat, és Budapestről beszélünk!
Ebből nyafka kikérem magamnak stílussal meg mit vártál?Ilyen az egészségügy,majd ha többet fizetnek bele, akkor jobb lesz!
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:18:41
Több okból.
1) Az antisambríroztatás a hivatalnokok több évezredes módszere az ügyfél megalázására, megjuházására.
2) Megnő tőle a vérnyomásod, újabb kenőpénz a gyógyszergyáraktól.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:21:07
Adamfark 2012.08.10. 10:24:47
1. Szabad orvosválasztás van! Bárki bármelyik háziorvoshoz bejelentkezhet. Még papírmunkája sincsen. Ha valaki szívatja, akkor szépen elmegy egy másikhoz, és megmondja, szeretne innentől nála lenni. Az új orvos meg szépen átkéri a papírjait.
Annak idején, amikor az új lakásba költöztünk, a hivatalosan nekünk "kirendelt" háziorvoshoz be szerettünk volna jelentkezni. A feleségem is orvos, tehát sok baja nem lett volna az egész családdal, max. a fejpénzt felvenni a TB-től. Erre elkezdett nekem húzódozni, hogy nekik túl sok betegük van, meg hasonlók. Erre fogtuk magunkat elköszöntünk, és bementünk a szomszédos rendelőbe, egy hihetetlenül kedves orvoshoz, aki azóta megkapja utánunk a térítést.
2. A háziorvosoknak is van felügyeleti szerve. És ha jól tudom ki is kell legyen írva a rendelőbe. A bankokhoz hasonlóan meg kell említeni ezt. Esetleg ténylegesen bejelentést tenni.
ketroot 2012.08.10. 10:25:57
Ó, ha tudnád mennyien csöndben maradnak inkább és tűrnek.
Sajnos ma, Magyarországon nem ajánlatos kinyitnia az egyszeri embernek a száját, mert megjárhatja.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:27:18
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:27:58
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 10:28:03
Sőt.
Az általad felsorolt vis majorok akkor is meglesznek, azoknak ugyan így helyet kell szorítani, a helyszorítás pedig maga a csúszás.
Szóval ne mondd már, hogy száz nappal előre percre pontosan látsz, míg öt nappal előre csak két-három órás intervallumban tudsz időt kezelni!
Vagy, ha ezt mondod, felhívnám a figyelmed egy apróságra: amikor száz nappal előre látsz, és percre pontosan időpontot adsz, elkezd telni az a fránya idő, aztán eltelik 95 nap, és odaérsz a kritikus 5 naphoz, amikor már csak intervallumban tudsz tervezni.
Tudom, ez apróság, de ilyen apróságokon buknak el a műkedvelő tőzsdézők, logisztikusok, munkaszervezők. ;-)
Szerintem te nem érted a problémát!
Tudod, az van, hogy berendelnek a rendelési idő legelejére, és mit ad isten, már akkor is várni kell,mert még másik öt-hat-hét embert is berendeltek, plusz ott vannak a sürgős esetek, akik betámolyogtak.
Ha nem ad ki egy időpontot öt-hat betegnek, már nem kell annyit várni (tudod, azt az ötöt-hatot elosztja egy órára), plusz számít arra a minden esetben bekövetkező dologra, hogy a reggeli első fél órában az aktuális haldoklókat kell pesztrálni, már kevesebbet kellene várni.
Ez nem pénz kérdés, hanem szervezés, odafigyelés.
Hogy a valósághoz próbál idomulni az orvos, nem pedig a valóságot próbálja formálni, mert vannak dolgok, amik felett nincs kontrollja.
Tudod, a kontroll hiánya nem gyengeség!
Az időjárást sem tudod befolyásolni, azt se, hogy leáztat-e a szomszéd, azt sem, hogy decemberben kinn hideg van.
Ezek adottságok, amikre fel lehet készülni, és az intelligens ember fel is készül.
Mások, más szakmában ezt a kérdéskört röhögve ugorják meg.
Az orvosok tanult emberek, nekik miért nem megy a napról napra ugyanúgy előforduló esetek kezelése?
ketroot 2012.08.10. 10:29:05
Ja, hogy azóta megszűnt az uram-bátyám, sógor-koma időszak?
Bocs, ezt nem tudtam!
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:31:05
Segítség: ha azt mondom, Hitler fat×kű volt a női nemnél, akkor sztálinista vagyok?
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:40:03
Az orvosok tanult emberek, nekik miért nem megy a napról napra ugyanúgy előforduló esetek kezelése?" - tökéletes konklúzió.
platelet 2012.08.10. 10:40:45
Az időpontok: ezt elméletben értem, de a gyakorlatban megvalósíthatatlan. Ha a fent valaki által leírt megoldást használod (a rendelési időt elosztod a betegek várható számával), kijön mondjuk 10 perc egy betegre. A valóságban van olyan, akit 1 perc alatt el lehet intézni (mert gyógyszereket jött feliratni, és az orvos csak átfutja, az asszisztens meg megírja, amíg a másik beteg vizsgálata megy), a másik betegre meg 20 perc is elmegy, mert lassan öltözik, sok problémája, stb. Ehhez még hozzájön, hogy van aki késik, van aki hamarabb jön, és vannak a "partizánok" (ahogy az egyik asszisztens nevezte az időpont nélkülieket) meg a váratlanul rosszllevők. Egyszerűen ilyen nagy szórások mellett értelmetlen 10 perces időpontokat adni. Valójában ilyenkor az időpont megadásának az egyetlen célja az, hogy valamelyest egyenletesen jöjjenek a betegek, és ne mind a rendelés vége előtt. A másik, hogy hiába tudod, hogy 1-2 órát fogsz túlórázni, nem adhatsz időpontot a hivatalos rendelési időn túlra.
Más kérdés, hogy lehet, hogy lehetne ezt jobban szervezni, de a szervezés az tényleg egy külön szakma. Szerintem mindenki a legjobb tudása szerint szervezi meg, mi örülnénk a legjobban, ha lenne erre egy használható megoldás. És persze minél túlterheltebb a rendszer, annál nehezebb jól szervezni, a hatékonyság annál inkább a minőség rovására megy.
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:44:20
Marcangoló Korelnök 2012.08.10. 10:46:55
platelet 2012.08.10. 10:52:52
Luzercica 2012.08.10. 11:03:28
És most várom az áprilist. Hogy megérjem.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 11:16:39
Nem szán arra életében egyszer egy fél órát, hogy megfigyelje, megvizsgálja hogyan telik egy rendelés, mi történik az elején, a közepén végén.
Mintha nem tudná, hogy a rendelés legelején jönni fog egy-két "haldokló", dél felé leforrázza magát a nyugdíjas, a vége felé, amikor már fáradtak a gyerekek, akkor pedig néhány mászókáról leesett, vérző fejű kisgyerek, pedig ez így szokott lenni.
A pufferelés egy teljesen rendben lévő dolog, hiszen tényleg vannak, akik el sem jönnek, vannak olyanok, akikkel többet kell foglalkozni, vannak, akikkel kevesebbet, és elég kevesen vannak, akik pont az átlagos időt töltik a rendelőben.
Azt elérni, hogy az ember előtt maximum hárman-négyen legyenek, amikor odaér a megbeszélt időpontra, nem tűnik lehetetlen küldetésnek, és szerintem senki nem kezdene el hőbörögni, ha balesetes, sürgős esettel valaki előrébb megy, esetleg, ha elhívják az orvost, mert szükség van rá máshol, amennyiben az nem másfél-két óra várakozás után történik.
Addigra ugyanis egy krokodil is elveszíti a türelmét.
Fentebb leírtam, hogy a statisztikát hogyan lehet segítségül hívni az ilyen problémák kezeléséhez.
Nem kell hozzá érteni a matematikához, egyszerűen a számok rendezett leírásával rá tudná döbbenteni magát az ember egy használható rendszerre, amiben az esetek legnagyobb részében elkerülhető a túlpufferelés.
mokkaczuka 2012.08.10. 11:29:39
mokkaczuka 2012.08.10. 11:33:52
.
Úgy is fogalmazhatunk: nem alattvaló, hanem polgár, aki úgy gondolja, normális országban él, és a nem kis pénzért, amit akaratán kívül elvesznek tőle, megilletik bizonyos jogok. Szerintem nem hülye, viszont lehet, hogy még két ilyen, és elkezd gondolkozni rajta, hol lenne jobb. Nem feltétlenül a Holdon. És akkor megint egy GDP-termelő fejőstehénnel kevesebb. Vagy kettővel, mert viszi a férjét is. Már kitántorgott háromszázezer ember, ki megy még kétszer annyi, padló az egész vircsaftnak.
efi 2012.08.10. 11:51:06
Nem kell itt szépíteni.
Ugyanarra az időpontra 10 beteg egyszerre, erre nincs magyarázat, nem is lehet!
karcsibácsi 2012.08.10. 11:51:49
Az is hülye, aki a háziorvosnál panaszkönyvet kér!
ketroot 2012.08.10. 12:24:30
Nem vagy az.
De, hogy miért kellett az én hsz-emre válaszolni, hogy Gyurcsány idején is szar volt a helyzet?
Na jó, tudom a választ, szóval ne fáradj vele.
Irkutszk 2012.08.10. 12:24:58
Ezt a mondatot nagyon nem értem. Mi köze volna egy mérnöknek, tanárnak vagy színésznek az orvosi vény kitöltésének rejtelmeihez?
platelet 2012.08.10. 12:43:10
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 13:23:36
Olyan ezt hallgatni, mint egy öntudatos tinédzsert.
platelet 2012.08.10. 13:37:08
De szerintem innen csak ismételjük magunkat, te azt mondod, meg lehet csinálni és az orvosoknak ehhez érteniük kell, én meg azt, hogy ha meg is lehet, az nehéz és bonyolult, és ehhez egy orvosnak nem kell értenie, ez egy külön szakma.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 13:46:17
Érdekes, azt meg tudtam oldani úgy, hogy amíg én szerveztem, az ügyfélnek nem kellett várnia.
Csak előttem nem volt rá képes senki, meg utánam.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 13:47:14
valakinek kéne értenie hozzá.
platelet 2012.08.10. 14:11:00
Tempus-Anh 2012.08.10. 14:39:07
1.Magunkat védem;
2.Szakrendelőben ASSZISZTENSEK dolgoznak, a nővér osztályon dolgozik;
3.Nem voltál ott, nem tudhatod, mivel indított a beteg...
Verstanden, vielleicht auch einverstanden, Herr Seligsohn?
Tempus-Anh 2012.08.10. 14:45:38
Most képzelj el egy szituációt, tegyük fel, hogy egyik közeli hozzátartozódat látta el az orvos, mondjuk az illető eszméletlenné vált és az orvos épp újraélesztette abban az időintervallumban.
Egy adott pillanatban ránéz az órájára és nem folytatja a még egy órán keresztül végzendő életmentést, hanem leszalad a rendelőbe, PONTOSAN.
Utánaordítasz, de már késő.
Ő egy pontos, elvek szerint élő orvos.
Lemegy szakrendelni.
És ez a helyzet nem urban legend, rengetegszer fordul elő, hogy egyik fontos tevékenység überel egy másikat.
karcsibácsi 2012.08.10. 14:46:46
Megnéztem a blogodat, bár ne tettem volna: ilyen gusztustalan, primitív, a legalantasabb igényeket kiszolgáló szennyel még nem találkoztam, pedig néhány (cuculista) politikust személyesen ismerek. A mocsok stimmel, ahogy a fejléc is tartalmazza, a líra már kevésbé. Tudom, hogy ezzel reklámot csináltam neki, mégis kikívánkozott ez a rövid recenzió...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.10. 15:06:53
Mellesleg mit vársz egy limerikeket tartalmazó blogtól?
Limeriket, vagy szépprózát?
Arról én igazán nem tehetek, hogy mivel nem tudod, hogy mi az a limerik, megbotránkozol a tartalmán!
Figyeltél volna az iskolában, tanultál volna, és nem érnének ilyen meglepetések az életben!
@Tempus-Anh: Ha az a normál állapot, hogy két-három órát várakozni kell (szinte mindenki könyvet ajánlott, plusz hülyének nézte a posztírót, mert elhitte, amit az orvos mondott), akkor az anyám élesztése a napi rutin része, amit be lehet és be is kell tervezni.
A logisztika alapvetése, hogy a világhoz igazodunk, nem a világot igazítjuk.
Alázat kell hozzá. Mint a hasmenéshez. Azzal sem lehet viccelni.
Összeszorított seggel esetleg el lehet odázni az összeomlást pár perccel, de az be fog következni, ha nem viselkedik úgy az ember, ahogy muszáj neki viselkedni.
karcsibácsi 2012.08.10. 15:15:52
Megfogsz lepődni: tudom, hogy mi a limerick, ismerem, szeretem is. Ezen a blogon idéztem vagy huszat kb. egy (fél?) évvel ezelőtt, igaz, valószínűleg más nicknevet használva.
Amit a blogodon olvastam, az nem szellemes, hanem trágár. Nagyjából akkora a különbség, mint Bergman erotikus (jeleneteket is tartalmazó) filmjei és a pornográf "alkotások" között.
Amúgy L. Simont sem szeretem.
Seligsohn 2012.08.10. 15:43:28
Igen, látni, hogy véded a mundér becsületét, ezért nem is veszem rossznéven, hogy elvtelen módon kitámadsz a szakszerű elnevezésekre hivatkozva.
Egyébként te sem voltál ott, de azért a poszt szövegösszefüggéseiből kiderítheted.
Shalom & áni ohev otá, Herr Lagerfűhrer... :)
énmegénésazirén 2012.08.10. 16:03:52
El Visco Stello (törölt) 2012.08.10. 16:04:43
Farkasokkal táncoló 2012.08.10. 17:14:09
Teccett volna polgárként gondolkodni akkor, amikor a vizitdíj ellen kellett szavazni, mert csak, mert utáljuk a Gyurcsányt. ki ezt nem látta előre, az hülye.
Mos, amikor főleg az orvosok menekülnek el innen, amikor az egészségügy kb olyan állapotban van mint a fejét vágott csirke, aki a lábán az izomreflexek miatt még fut egy kört, borzasztóan nevetséges ez a "polgárnak akarja érezni magát". Nem kéremszépe, azt kell szeretni ami van. Amit hagytak. MÉG.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:47:27
"Az általad felsorolt vis majorok akkor is meglesznek, azoknak ugyan így helyet kell szorítani, a helyszorítás pedig maga a csúszás."
Nem lesznek, ha betartják a szabályokat. Az akut ellátás megy a sürgősségre, a 82 éves úr pedig megkapja a 6 hónappal későbbi időpontot.
És ha tényleg betartják az orvosok a rájuk vonatkozó szabályokat, és nem próbálják mindenféle hamisan értelmezett etikai lózunggal takargatni a szabálysértéseiket, akkor az elején bizony lesz számos fogaknak csikorgatása.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:50:56
Sajnos az orvos is ember, neki is csak 2 lába és 1 feje van, és van neki munkaképessége is.
Majd ha nem 20-25 %-nyi befizető pénzéből látják el a 100 %-nyi felhasználót, valószínűleg több orvosra is lesz pénz.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:52:50
"és szerintem senki nem kezdene el hőbörögni, ha balesetes, sürgős esettel valaki előrébb megy"
Az orvosi várókban várakozó magyar átlagemberek mintegy 40 %-a háborodik fel, ha az agyvérzéses embert előbbre veszik (soron kívül ám!), mint az ő saját ujjacskájába fúródott rózsatüskét.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:56:56
"Összeszorított seggel esetleg el lehet odázni az összeomlást pár perccel, de az be fog következni, ha nem viselkedik úgy az ember, ahogy muszáj neki viselkedni. "
A magyar állami egészségügy összeomlása mintegy 2002-2003-ra tehető.
Most csak annyi történik, hogy a "lakosság" is szembesül az összeomlás tényével.
Most már csak mindenki zuhan a téglák és gerendák között a föld felé.
A becsapódás meg igen nagyon fájdalmas lesz.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.10. 23:59:16
"Teccett volna polgárként gondolkodni akkor, amikor a vizitdíj ellen kellett szavazni, mert csak, mert utáljuk a Gyurcsányt. ki ezt nem látta előre, az hülye.
"
Mivel a vizitdíj jogszabályban meghatározott célja az egészségügyből kivont, és mondjuk síkvidéki alagutakra költött pénz visszapótlása volt, azaz leegyszerűsítve egyszerű adóemelés, természetes, hogy ez lett a sorsa.
Tempus-Anh 2012.08.11. 07:42:43
Síkvidéki alagút, ez haláli :)
Tolna és Baranya határán négy, azaz négy egymás után következő alagutat fúrtak a hangyatúrásnyi löszbuckába az M6-os mentén, akkurátusan, szépen...
Ez a Jaroslav Hasek tollára illő bravúr példátlan.:)
Seligsohn 2012.08.11. 09:11:07
Ajaj, tudtomon kívül valamivel nagyon a tyúkszemedre léphettem, hogy képes voltál utánam olvasni. :)
De azért köszönöm a megtisztelő érdeklődésedet, s ha nem haragszol, nem csatlakozom a bojkottodhoz, én figyelmesen elolvasom minden, igen magvas gondolatokat tartalmazó kommentedet.
Neked is szép hétvégét!
lpt1 2012.08.11. 09:34:58
Esetleg meg kéne oldani, hogy a magánorvosok is az OEP-en keresztül jussanak a pénzükhöz; adnak egy igazolást a betegnek, az beballag, befizeti, iktatják, ellenőrzik, kifizetik az orvosnak. Ez amúgy is tökéletesen illik a jelenlegi irányvonalba, kedvedre volna :)
Az alagutak kormányokon átívelő megoldások a hiénák ellen, akik a kisajátítás reményében felvásárolták a nyomvonalon a földeket; EU-s pályázatok határidejének, és a magyar szabvány szerinti autópályalejtések betartására.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 10:27:41
A vizitdíj a bevezetett fomájában pont ez volt: bement a kórházi nagy kalapba, a dolgozók effektíve semmit nem láttak belőle.
Egyébiránt én a legegyszerűbb teljesítmény-alapon dolgozom, a legtisztább "fee-for-service" mintát követve.
Amit az OEP-es pénzről írtál, az "szektorsemleges finanszírozás" néven évtizedes nagyságrendű követelés, de egyelőre hiába.
Farkasokkal táncoló 2012.08.11. 10:56:23
No igen, és erre az a megoldás, hogy töröljük el a föld felszinéről az egész ötletet, nem pedig az, hogy ha mi leszünk majd hatalmon akkor módosítunk az elosztásán igaz?
Arról nem is beszélve, hogy ez a kormány bezzeg nem csinál adóemelést, á nem.
A válaszod nagyon demagóg volt, és nem is volt igaz, több kórházról tudok, amelyik ezekből a pénzekből csinált (igaz apróbb) fejlesztéseket. De akárhogy is volt, az egészségügy átalakitása legalább elindult volna egy olyan úron, ami életképesebb lett volna. Így meg... :-(((
lpt1 2012.08.11. 11:25:12
Nagy kalap alatt azt értettem, hogy a minisztérium dönt a finanszírozásról.
Én azt próbáltam leírni, hogy kiállítod a számlát, ezt az OEP nem finanszírozza, de a pénzt ők szednék be, hogy a pénzkezelés ne az egészségügyi dolgozókat terhelje.
Csak a "nem tudom beszedni a vizitdíjat" és a "be tudom szedni a magánkezelés díját" ellentétére utaltam.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 12:55:15
Igen, el kellett törölni, a vizitdíj abban a formában egy rossz struktúra további rontására szolgált.
Egyrészt az nem vizitdíj, ami 300 forint, 5000 forint/alkalom már kb. normális lenne. Másrészt az sem vizitdíj, ami alól több millió ember automatikusan felmentést kap.
Az átlag dolgozó számára a vizitdíj efektíve csak egy új adó volt, természetes, hogy ellene szavaztak.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.11. 12:59:55
Én a magam részéről, mint egészségügyi szolgáltató, nem vagyok hajlandó az OEP-pel semmiféle kapcsolatba lépni.
Az OEP csak ne szedjen be semmiféle olyan pénzt, amiért én dolgoztam meg, mert alapból egy olyan társaság, amihez csak dinamittal megrakott teherautóval szabad közelíteni.
A szektorsemleges finanszírozás csak úgy mehet, hogy a páciens szépen nálam kifizeti a díjat, és a számlájával beballag az OEP-hez, ami utólag rendezi a számla azon részét, melyre van OEP-finanszírozás.
"a pénzkezelés ne az egészségügyi dolgozókat terhelje."
Arra való a recepció, amihez normális fizetendő díjak szükségesek, hogy Pirike állását is ki lehessen gazdálkodni.
csutkababa 2012.08.11. 13:26:32
Egy praxis max 500 fős kéne legyen, és ebből kéne igenis európai módon megélni a háziorvosnak.
Svédország: napi 5-6 beteget fogad a HO, de velük aztán töviről-hegyire foglalkozik. Nem létezik orvosi kijáró ügyelet, a HO nem megy házhoz, sürgős esetben vagy bemegy a kórházak ER-jére, vagy a mentő valóban kint van 2-3 percen beül.
Az ellátás költségét csak akkor téríti meg a biztosító, ha az indokolt volt.
Nagyjából ez a megoldás. Mert nehogy azt higgyük, hogy a svéd kollégák annyival okosabbak...
qbr 2012.08.11. 15:54:51
Viszont van egy építő javaslatom, kivételesen orvosok/asszisztensek felé:
láttam valamelyik IKEÁ-ban egy színes időtáblázatot, ahol különböző színekkel volt jelölve, hogy általában milyen időpontokban szoktak nagyon sokan lenni.
Ha van egy jól megfigyelhető, többé-kevésbé állandó fluktuáció a betegek érkezésében (ezt akár egzakt módon is ki lehet számolni az utóbbi néhány év betegforgalmi adataiból), akkor egy iyen táblázatot kifüggesztve az érkező betegek is viszonyag jól tudják időzíteni az érkezésüket, vagy akár az időpont-kéréseiket.
mokkaczuka 2012.08.11. 20:57:54
2012.08.12. 16:58:01
Költözés miatt viszont most átkértem magam egy privát rendelő ingyenes háziorvosi ellátására, és érdekes módon itt nem érkezik orvoslátogató rendelési időben... + ha szabin van a dokim, akkor is rendesen helyettesítik, nem az épp párhuzamos dokihoz kell mennem, akinél emiatt dupla annyi a várakozó...
2012.08.12. 16:59:23
LittleSunshine 2012.08.13. 20:54:45
zsázsika 2012.08.14. 15:20:28
Belana 2012.08.16. 12:23:20
Tuti várták a magánrendelőjében...
Nem kértem időpontot, de a bőrgyógyászat nem beutalós/időpontos dolog.
Mille38 2012.08.17. 20:37:53
A számok egy dolog. A másik, amivel szerintem sokat javíthatnának az orvosok a saját teljesítményükön, az orvos-beteg közötti beszélgetés vezetése. Legalábbis az én eddigi háziorvosom elég sokat eldumált a betegekkel, részben ez kihallatszott a vége-hossza várakozások alatt, részben hallottam EKG közben, részben meg velem is sokat dumált. Addig kint mások vártak. Mondjuk ő egy majdnem nyugdíjas h.o., lehet, hogy már nem fog tudni más szokásokat felvenni. (Ettől eltekintve jó orvos, sokat segített az évek során, ám jó lenne, ha rövidebben el tudnánk intézni a dolgokat.) De más orvosoknál is tapasztaltam, hogy egészen parttalanná válik a "vizit", szinte babazsúrrá.