A papírmunkával foglalkoznak, nem a beteggel

2011.12.28. 06:00

Tisztelt blog és olvasók!

 

Sajnos több alkalommal is szükségem volt már kórházi ellátásra, sőt a családom valamennyi tagja a Gróf Tisza István Kórházban kezelteti magát. Szomorúan konstatálom, hogy az ellátás színvonala évről-évre rosszabbodik. Még mielőtt valaki félre értene, nem a műszerezettségre vagy a felszereltség elavulására gondolok, hiszen ahhoz nem értek és megítélni sem tudom, hanem a személyzet szakmai "szereplését" kifogásolom. Leírok néhány tapasztalatot:

 


- sürgősségi osztály: orvos nem látott, mint utólag kiderült egy mentős kezelt, ő irányított tovább, az orvosnak csak a pecsétjét használta!! Kb. 2 óra várakozás után.


- krónikus osztály: nagymamámat ápolták itt, sajnos nem sok sikerrel, mert 1 hónapja elveszítettük őt. Rettenetes kosz és iszonyú szag, embertelen körülmények, elérhetetlen orvosok és nem készséges ápolók. Az egyik nővér azt mondta, hogy az ápolási igazgató azt várja el, hogy papíron minden meg legyen, így ők a papírmunkával foglalkoznak és nem a beteggel!! Utána érdeklődtem az ápolási igazgatónak és valóban kiderült, hogy ő nem áll a helyzet magaslatán, több munkahelyről kiutálták már a beképzeltsége miatt. Ápolói gyakorlata pedig szinte semmi nincs, ennek ellenére ő a főnök. Érthető a színvonal csökkenése az ápolás szakmában, ha ő az aki irányítja. Miért engedi ezt meg a kórház orvosi vezetése???

 

- fül-orr-gége: a főnővér nagyon flegma volt, korábban az az idősebb hölgy (Marika nővér), mindig udvaris és segítő volt.


Mi történik ebben a kórházban? Ne hagyjuk a jó hírnevét megalázni kedves vezetők, hanem nézzék át kikkel dolgoznak, mert ugye ismerős a mondás: fejétől bűzlik a hal!


Németi Angéla

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rikitiki 2011.12.28. 11:18:18

A tapasztalatok:
"sürgősségi osztály: orvos nem látott"
"krónikus osztály: elérhetetlen orvosok"
" fül-orr-gége: korábban az az idősebb hölgy (Marika nővér), mindig udvaris és segítő volt."

Nincs személyzet. Nyugdíjba mentek, vagy külföldre.

Az új koreai népi demokratikus, akarom mondani magyar nemzeti forradalom következtében 5 nap múlva még 2500 orvost veszít a rendszer. Még 100 milliárdot vonnak ki jövőre.

3 milliárd megy tűzoltásra (egyszeri 30 ezer ft-os ajándék), miközben Szeretett Vezérünk felcsúti fociakadémiája 5 milliárdot kap. A többi focisuli 16 milliárdot.

Ilyen helyzetekben az állatok két logikus válaszreakciót ismernek:
fight or flight, azaz harc, vagy menekülés.

Az orvosok elmehetnek, van hova.
Aki a két lehetőség közül harmadikat választ, az az állatok között a birka. Akit jól megnyírnak, vagy megy a vágóhídra.

qbr 2011.12.28. 11:55:09

"A papírmunkával foglalkoznak, nem a beteggel"

Általános probléma az egészségügyben, hogy kb. 10 perc beteggel foglalkozásra legalább 5-7 perc adminisztráció jut.
Ami még akár nem is lenne baj, ha lenne erre a célra külön adminisztrátor. A baj, hogy túlnyomórészt nincs, ezért vagy az orvosnak vagy a nővérnek kell adminisztrálnia (egyiküknek sem ez lenne a feladata).

De, ahogy rikitiki is írta, ez a probléma várhatóan január 1-től szerencsésen megoldódik, ugyanis orvosok és nővérek sem lesznek, úgyhogy végre jelentősen csökkenhet a bevitt adminisztráció mennyisége. Ezzel egyben tehermentesül az OEP, a GYEMSZI és a NEFMI is, és 1-2 éves távlatban rengeteg megtakarítás keletkezik majd a nyugdíjkasszában.
Azt hiszem, végre jó úton járunk.

rikitiki 2011.12.28. 12:01:56

@qbr: Tökéletes megoldás készül jövőre. Nem lesz orvos. Nem lesz gyógyszer. Nem lesz mentő. Minek következtében a beteg nem jut el a kórházba.

Tehát a kórházban nem lesz orvos, gyógyszer, és nem lesz beteg. Be is fogjuk zárni. Tökéletes unortodox megoldás.

qbr 2011.12.28. 12:07:25

@rikitiki: További járulékos haszon, hogy végre elhal az orvosok röhögcsélése és kacaja a rendelõkben

cenzorilla 2011.12.28. 12:10:31

@gigabursch:

Másnapos vagy, hogy itt böfögsz?
Kicsit menj aludni!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.28. 12:12:25

Persze hogy romlik, már most is csak három fajta orvos van itthon: a jó szakember, aki vagy nagyon magasan van, vagy nagyon elhivatott, meg a rossz szakember, aki hiába menne külföldre, nyelvet sem tud.

Ennyi. És jól teszik, menjenek csak. Nekünk jó nem lesz, de ebből az országból kiutálnak mindenkit, aki jól végzi a munkáját, ne adj Isten még hasznos dolgot is művel. Hozzájuk vágják egy buszvezető fizetését; beszarás. És van pofája a politikusnak a maga most megszavazott 800000-es fizetésével ezt megmagyarázni, hogy így meg úgy. A legszarabb orvosom is több hasznot hajtott az országnak, mint bármelyik a Parlamentből.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 12:14:00

gondolom a T. poszt tolo a 300 Ft -os hulyenepsavazasnal elment es savazott odatette az Xet rendesen...

ez van erre futotta, lesz ez meg rosszabb is jovore, talan az egesz egeszsgugyben be kellene vallani hogy nincsen penz, es elfilozni hogy mire is valo az egeszegugy, vagy csak nevezzek at a pitchaba betegsegugyre

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 12:19:37

@d.z.: azert nem olyan veszes a helyzet... van az a doki aki kivasalja a penzt a delikvensbol, vagy te mar lattal itt nogyogyaszt kulfoldrol hencegni hogy kint milyen jo neki?

Tower13 2011.12.28. 12:19:58

@rikitiki: a 16 milliárddal tévedsz... Mert kicsit több megy focistadionokra.. Na jó egy stadionra.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.28. 12:21:00

@SvenH.: Az amúgy nekem is nagyon szúrja a szemem, hogy az Orvosi Kamara, anno irtózatosan kampányolt a vizitdíj ellen, pedig az a pénz direkt ment az orvosokhoz (háziorvos esetén, kórházaknál nem tudom), ergo végre valahonnan volt finanszírozás. Na AZ nem kellett és még jól meg is szavaztatták a néppel, hogy fujjjjj. A poén az volt, hogy a szavazás előtti napon még a kurucinfon is láttam olyan cikket, hogy talán nem mégsem kéne ezt leszavazni.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 12:26:02

Nem értem miért kell az orvosokat rugdalni még mindig?

Itt fogunk az utcán meghalni (már aki, de ez is egy vízió), a kórházi ellátás már így is akadozik, nincs pénz a súlyos esetek ellátására, de senki nem akarta a népszavazáson eltörölni a 300.- Ft-ot, senki nem választotta meg a jelenlegi kormányt. Mindenki jobbat akart, csak nem tett érte SEMMIT.

Kérem szépen állampolgári kötelesség szavazni, akár nemmel is.
Ha otthon van a habzsi-dőzsi, napozás a szép időben és a várakozás, hogy helyettünk valaki dönt, akkor most b....juk!
Hát b...juk.:((

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 12:30:36

@d.z.:

Meg kampányolt a privatizáció ellen, meg a magán biztosítás ellen, egyáltalán minden ellen amit nem narancssárga színek alatt indítványoztak.

Most nem kell szavazni, be lesz vezetve.
Az államosítás megnyitja a privatizációt, ha nem omlunk össze a csókosnak, a biztosítók meg talán kicsi kölcsönt adnak (egyszer ezt már eljátszották az első uralkodhatnék alatt), lehet kiegészítő biztosítást kötni.
Majd nem is fogjuk tudni, mert salátatörvényekbe eldugják mi is lesz a minimális szolgáltatás egy betegnek.

Narancsszínű Taigetoszt lehet építeni közmunkásokkal, öreg szüléket tanítani kirándulni, hogy legalább fel tudjanak mászni.

baloo112 2011.12.28. 12:38:22

De legalåbb nincs vizidij, öruljön mindenki gyöztek a zemberek!!!!!

Mayday 2011.12.28. 12:43:00

@cenzorilla: igazan civlizalt hozzaszolas, koszonjuk hogy emelted a blog fenyet...

zümmmi 2011.12.28. 12:51:40

Kedves kommentező. Szerintem ez egy teljesen általános helyzetleírás gyakorlatilag az összes magyar kórházról, nem csak a Gróf Tiszáról.
Nekem Fehérváron vannak "jó" tapasztalataim. Pest egy kicsit jobb, talán mert ott nagyobb a tömeg és nagyob a pörgés. A néhány osztályon terjengő szag és az általános felületesség valóban arra koncentrálódik, hogy papíron rendben legyenek. Én számtalanszor láttam előre dátumozott illetve hamis adatot(mert igenis egy fokos hő kerekítés az hamisítás) tartalmazó lázlapot, felületes ellátást, stb...
sajnos több rokont kísértem az utóbbi pár évben kórházba, ezek nem egyszeri tapasztalatok.
Az, hogy a sürgősségin még 4(!!!) óránál elöbb sose végeztünk, szerintem mindent jellemez. És csak a legtöbb esetben rezidens ügyel sürgősen, mert kész orvos nem vállalja...
És igen. Az EMBERSÉG amit +300ezerrel sem fognak megvenni maguknak. Az az ami hiányzik.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 13:02:55

@d.z.: az Egert ha odaadnak a kezem koze en sajat kezemmel vernem agyon, amiert ilyet tett az egeszseguggyel

egy kartekony heregolyo, most is egy fiatal gyerek kellett odaalljon hogy megvedje az orvosok erdekeit: index.hu/belfold/2011/12/28/rezidensek/

Eger Istvannnak meg visszamenoleg az osszes fizeteset el kellene venni es egy kezdo orvosbert megallapitani neki eljen meg abbol

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 13:03:24

@zümmmi:

Honnan vagy te ebben ennyire biztos?

kacat 2011.12.28. 13:03:54

Doktornők és Doktorurak: nem fognak hiányozni, menjenek csak, biztosan tárt karokkal várják és sokkal nagyobb fizetéssel önöket. Én még az ingyenesen megkapott képzést sem fizettetném vissza önökkel. De akkor menjenek már tényleg.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 13:05:47

@kacat:

Megint az önzés!
Ne menjenek!
Nekem MOST van rájuk szükségem!

kacat 2011.12.28. 13:09:29

@Dr.laikus PhD
...sajnálom, ez nem hiszem hogy érdekelné őket. márminat azokat, akik menni készülnek.

novákandris 2011.12.28. 13:43:55

@kacat: Te örökéletű vagy, vagy csak elment az eszed?

Niv 2011.12.28. 13:47:43

"mint utólag kiderült egy mentős kezelt, ő irányított tovább, az orvosnak csak a pecsétjét használta!"

SBO-n dolgozhat mentőtiszt "orvosként", beteget ellát, később referál az orvosnak.

@kacat: akkor lásd el magad. :) had menjenek igazad van. Hidd el, valóban tárt karokkal várják őket.

kacat 2011.12.28. 13:48:40

@novákandris: csak az orvosok mennek el, az ész marad ;-)
tán könyörögnöm kellene vagy kétségbeesnem?
mi lesz, ha észre sem vesszük, hogy elmentek? akkor elmennek kétszer?

kacat 2011.12.28. 13:52:53

@Niv: "akkor lásd el magad" - eddig is hasonló volt a helyzet azt hiszem...
persze egy műtét már meghaladná a képességeimet, így el is haláloznék külföldre távozó isteneink nélkül..
node egy egész országnyi embert így megzsarolni... kéremszépen, hölgyeim és uraim, menjenek már, nosza nosza

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 14:00:13

@Niv: addig nem lesz az itthon maradoknak se rendes fizuka meg a sok tetu halapenzes elkapva meg a Mikola-fele korrupcios beszallitok miskarolva amig meg nem roggyan a mai egeszsegugy

igen roggyanjon csak meg es akkor el lehet filozni hogy a szarnyvonalak a fontosabbak vagy a magyar egeszsegugy pl.

Sokorai_Atala 2011.12.28. 14:14:33

Szerencsére H. Á. sokat tett, vett pl. széfeket.

CorollaVVTI 2011.12.28. 14:17:05

Azért az orvosi karnak arról a részéről is megvan a véleményem, amelyik megszavazta a jelenlegi rezsimet, majd bőszen el fog húzni külföldre. Nyilván nem minden felmondó orvos tartozik ezen csoportba, de aki ezt a csürhét megszavazta, az igenis kóstolgassa nagy hévvel a saját főztjét!
A többieknek pedig minden tiszteletem, hogy még itt vannak!

qbr 2011.12.28. 14:55:12

@Dr.laikus PhD:
Indítsunk népszavazási kezdeményezést a vizitdíj bevezetéséért :)
Lenne egy kis kommunikációs zavar, hogy akkor erre most hogy is kell reagálni :)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.28. 15:00:33

@CorollaVVTI: No igen, ebben nem kevés igazság van, a Tárki, Ipsos és a többi igazán megvizsgálhatná, hogy ki volt Fidesz szavazó és milyen végzettséggel és most kire adná.

zsikuci81 2011.12.28. 15:15:17

Tisztelt Posztolo!
Onnek igaza van! A korulmenyek sok helyen embertelenek, a dolgozok gyakran flegmak! Tisztelet a kivetelnek! Csak egy dolgot tudok mondani: rosszabb lesz!
Megkerdeznem azert: miert nem beszelunk soha a sikeres kezelesekrol, a megmentett eletekrol, az idoben, jol elvegzett beavatkozasokrol, a tulterheltseg, alulfizetettseg ellenere tanusitott embersegrol? Mindenki csak a negativumot latja?
Vegiggondolta-e valaki, hogy a magyar betegek nagy resze mennyit segit az orvosnak? Kb. 60 % nem hoz korabbi dokumentatiot, nem tudja felsorolni a gyogyszereit (nincs is felirva neki), es nem tudja, milyen gyogyszerre erzekeny. Alapveto kerdesekre nem tud egyertelmu valaszt adni. Emiatt is rengeteg ido es energia elmegy. Egyebkent ez nem az idos emberekre jellemzo (nekik nem is szabad felroni), hanem a kozepkoru, semmiert leszazalekolt generaciora, akik sok-sok eve csak elegedetlenkednek, csak a rosszat latjak es azt varjak, hogy a szajukba repuljon a sult galamb. Mert ebben az orszagban mindenkinek minden jar. Termeszetesen azonnal, ingyen, es a legjobb minosegben.

kacat 2011.12.28. 15:15:22

MÁR CSAK EGY FELET KELL ALUDNI ÉS MEHETTEK IS :-)
DE AZTÁN TÉNYLEG MENJETEK, JÓ?
Alulírott 2011. december 30. napján a munkáltatómhoz felmondásomat/lemondásomat
kívánom beadni, abban az esetben amennyiben a Magyar Rezidens Szövetség által
kezdeményezett, (...)feltételeit megteremtő tárgyalások eredményeként 2011. december 29. napjáig nem kerül sor
megállapodás megkötésére.

zsikuci81 2011.12.28. 15:29:10

Az adminisztraciorol:
Tobb dolog miatt is nagyon fontos. A masik korhazba vagy masik osztalyra atkerulo ill. a kesobbiekben ismetelten megjeleno betegrol nagyon fontos tudni, milyen betegsegei voltak, milyen kezelesekben reszesult, azokra hogyan reagalt. A jo korabbi dokumentatio eletet menthet. Masodsorban az orvos ezzel vedi magat. Ha nehany evvel kesobb a beteg ill. hozzatartozoja jogos ill. jogtalan kovetelessel lep fel az eset kivizsgalasa a dok. alapjan tortenik. A bankoknak ill. az ugyvedeknek miert nem rojak fel a reszletes szerzodeseket?
Egyebkent az egeszsegugyi dolgozoknak is nagy teher az adminisztracio. De mashogy nam tudunk kommunikalni ill. magunkat megvedeni.

qbr 2011.12.28. 15:30:09

@kacat:
Hát az biztos, hogy az agysebészek külföldre vándorlását te nem nagyon vennéd észre.

Ginibeka MD 2011.12.28. 15:33:23

@kacat: Kedves Kacat!
Megfogadom jó tanácsodat, megyek!
Igaz:
+ summa cum laude végeztem
+ másoddiplomám van angol egészségtudományi szaknyelvi kommunikációból
+ mentőtiszt vagyok
+ kétszer nyertük meg az OTDK-t (országos tudományos diákköri konferencia)
+ a helyi TDK-t négyszer

és igazad van, az orvos megy, az ész marad..

novákandris 2011.12.28. 15:33:44

@kacat: sajnos, akinek szüksége van egészségügyi ellátásra, máris, már hónapok, talán évek óta érzékeli, hogy sok orvos és ápoló elment. Nem kap időpontot, vagy csak hónapokkal későbbre, a maradék személyzet pedig túlterhelt és frusztrált.
Ha Te nem érzékeled, azt jelenti, hogy nincs szükséged eü ellátásra. Vagy nagyon fiatal vagy, vagy nagyon szerencsés (esetleg örök élet, sebezhetetlenség).
Ebben az esetben Neked nem fog hiányozni a többi távozó orvos sem. Nekünk fog.

kacat 2011.12.28. 15:34:07

@qbr: köszönöm, valóban nem volt és remélem nem is lesz szükségem rájuk.
:-)

kacat 2011.12.28. 15:36:17

@zsikuci81: azt kihagytad amikor el sem végzett kezeléseket adminisztrál, vagy meghamisítja a kórházi tartózkodás időtartamát (többet ír be, mint amennyit a beteg bent tartózkodott)

kacat 2011.12.28. 15:37:32

@Ginibeka MD: a TDK rövidítást nem oldottad fel, így aztán komoly gondban vagyok...
jó utat, sok sikert!

Ginibeka MD 2011.12.28. 15:38:14

@kacat: Köszönöm szépen! Neked is!

kacat 2011.12.28. 15:39:02

@novákandris: nem vagyok szerencsés.
de zsarolható sem.

Ginibeka MD 2011.12.28. 15:41:37

Igazából az a baj az ilyen hozzászólásokkal, hogy elég sokan olvassák névtelenül ezt a blogot orvosok. Sok a még vacilláló közülük, akik még nem határoztak. Én kivétel vagyok, már ezelőtt is tudtam, hogy el fogok menni. Az ilyen kommentek csak segítik az elhatározást, mert megerősiti az embert, hogy nem becsülik meg és nincs rájuk szüksége.

qbr 2011.12.28. 15:45:12

@kacat: Nem, valóban nem lesz szükséged agysebészekre. Erről meg vagyok győződve.

qbr 2011.12.28. 15:49:53

@Ginibeka MD: Én pl őszintén sajnálom, hogy elmész

kacat 2011.12.28. 15:58:23

Igazából az a baj az ilyen hozzászólásokkal, hogy elég sokan olvassák névtelenül ezt a blogot betegek, páciensek. Sok a még vacilláló közülük, akik még nem határoztak. Én kivétel vagyok, már ezelőtt is tudtam, hogy el fogok menni egy magánrendelésre inkább. Az ilyen kommentek csak segítik az elhatározást, mert megerősiti az embert, hogy nem becsülik meg. Nem szívesen járnék olyan orvoshoz, aki az életemmel, életminőségemmel zsarol. Így inkább menjetek.

Ginibeka MD 2011.12.28. 16:13:44

@qbr: Igazából én is persze, nem így terveztem még annó , amikor kitaláltam az egész orvososdit. Még akkor sem, amikor már javában benne voltam. De sajnos csak egy bizonyos pontig lehet szempont a társadalom érdeke, onnantól kezdve mindenki a saját túléléséért kűzd. Nekem fontosabb a családom jövője. Gyógyítani ezután is fogok, az eskümhöz híven. De magamra is gondolnom kell. A mentősöknél is az az alapev: a saját- és társaid biztonsága a legfontosabb. Ha a társadalom nem becsül meg, nem vagyok köteles azt szó nélkül tűrni. Ha bármely más szakmával szemben lenne ekkora társadalmi ellenállás, mint az orvosokkal szemben, ők is felszólalnának ellene. Mert az ember egy gyarló lélek és a túlélésért kűzd. Szép szavak a hazához tartozó hűség és lehet, hogy nem lenne lelkiismeret furdalásom, mert van!, de a mai világban, ahol nincsenek már eszmények, mert mindenhol azt tanítják, hogy gyűrd le a másikat, légy te az első, nem engedhetem meg magamnak, ha ezzel a hasonlattal éltem, hogy alul maradjak. Mert bennem igenis él a gyógyító szellem, mindig is orvos szerettem volna lenni és betegeken segíteni. Ma sem választanék másképp, de az én erkölcsi értékrendemmel nem fér össze, hogy úgy gyógyítsak, hogy azért aljas módon plussz pénzt követeljek. Márpedig enélkül egyszerűen egy kezdő orvos ellehetetlenül. Budapesten kezdő orvosként, nettó 90000 forintot viszek haza. Hó végén 3000 forint marad. Sajnálom, de nekem nem ér annyit az egész, hogy maradjak. A betegek nem bíznak bennünk, nem szeretnek, közutálat van az orvosokkal szemben és a mindenkori kormány kizsákmányol. Van egy olyan pont, amikor tudni kell az ember saját érdekeit megvédeni.

Ginibeka MD 2011.12.28. 16:24:05

@kacat: Igen, valóban ez lesz. A magánrendelők megmaradnak. A tehetősebbek már így is oda járnak. A társadalom felső rétege semmilyen csorbát nem fog szenvedni. Ez egyedül azokat érinti, de őket nagyon, akiknek eddig sem volt pénzük magánrendelésre és persze ezután sem lesz. Csakhogy sajnos ők vannak többen. És elfog jönni az a kor, amikor az ezredforduló környékén Magyarországon fel-fel tűnnek majd újra a kuruzslók és álgyógyítók, mert hozzájuk fognak járni a népek. Vagy sehova sem fognak járni és otthon maradnak, hátha meggyógyulnak.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 16:34:11

@kacat: es ha rakos leszel azt is zsebbol?

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 16:44:51

@kacat: azt megneznem...
es magandokinal kis hazankban, amit erosen ketlek hogy meg tudnad csinalni, vagy kijarsz az osztrakokhoz?

CorollaVVTI 2011.12.28. 16:48:10

@Ginibeka MD: Egyrészt sok dologban igazad van. Másrészt azért a dolog nekem valahol sántít. Ismerek pár rezidenst, az alapbérükből tényleg nem élnének meg, de azért csurran-csöppen annyi para (még ha a legszegényebbektől nem is fogadják el, de a legtöbben tényleg igyekeznek vinni egy picit az orvosnak), hogy abból azért közepesen ki lehet jönni. Mondjuk nettó 180-ból azért viszonylag simán. Tapasztalt szegény orvost pedig egyet sem láttam még. Értem ezt mondjuk a 40-es korosztályra. Tahitira nyaralni járót annál többet. Nem sajnálom tőlük, mert tényleg sokat dolgoznak érte, csak a panaszkodást érzem sokszor kicsit visszásnak, amikor a magánrendelésnek lazán 5 jegyű órabérek röpködnek. Persze, amennyire csak lehet, adózatlanul. Ez már annál jobban zavar.

Van ugyanis egy másik réteg a társadalomban, aki szintén nyert TDK-t, meg az egyetemen is demonstrátor volt, meg egyéb hasonlók, és most közepesen keresve éves szinten milliókat adózik, mert a multi bejelenti, normálisan. Jelenleg zömében ez a réteg tartja el a közigazgatást, az egészségügyet, stb. És még felmondással sem fenyegetőznek, pedig sem Tahitire nem járnak, sem nagy fekete BMW-vel. :)

Ginibeka MD 2011.12.28. 16:48:28

Egy átlagos kemoterápia ára (amiből ugye 6-7-8 is kellhet) kb. 3 millió forint.

kacat 2011.12.28. 16:54:37

@SvenH.: ha úgy adódik megpróbálom megoldani valahogyan
@Ginibeka MD: nagyjából annyi, igen

....ugye most véletlenül sem az van, hogy az itthon magára hagyott leendő páciens a főellenség?

Ginibeka MD 2011.12.28. 16:59:57

@CorollaVVTI: Ezeket azért hoztam fel, mert azt írta, hogy az orvos megy, az ész pedig marad. Hát nem így van, általában a több nyelvet beszélő, a társainál jobban képzett orvosok mennek el. valóban igazad van, amiket írtál, de csak egy kis szeletet látod át a dolognak. Ha én maradnék, évek alatt biztosan felépíteném a karrieremet, de olyan dolgok árán, amire tudom hogy rá lennék kényszerülve és tiszta szívből gyűlölném. Másrészt tévedsz. orvos családból nőttem fel, édesanyám neurológus, édesapám sebész foglalkozását tekintve. ma már egyikőjük sem praktizáló orvos. Sőt édesapám kutatóorvos lett, tanszékvezető egyetemi tanár, ahol nincs paraszolvencia. Egészen 3 évvel ezelőttik végigjártuk az összes létező suzuki típust. És most van egy ford fusion-unk, pedig profeszor. Tehát nem bmw. Nagy családi nyaralás 4 éve nem volt, 10 éve voltunk síelni. Szomorú, hogy Németországban az én első havi fizetésem 2 és félszerese lesz az ő 30 éves munkaviszonya után.

Ginibeka MD 2011.12.28. 17:00:43

@kacat: nem dehogyis, csak ahogy írtam, mindenki a saját érdekeit nézni

CorollaVVTI 2011.12.28. 17:16:10

@Ginibeka MD: azért engedd meg, hogy teljesen nyilvános adatokkal picit belédkössek: bár az oktatás tényleg nem a legjobbak fizetett szeglete ennek az országnak, és akkor rendkívül diplomatikusan fogalmaztam - édesanyám szintén egyetemi vezető - , egy professzori bér bruttó 437-463e forint között mozog (forrás: www.tudosz.hu/portal/hirek/oktatoi-kutatoi-bertabla-2011.html ), amire egy tanszékvezetői pótlék olyan bruttó 50e forint plusz. Tehát nettó legalább 300e forintról van szó, azért ez magyar viszonylatok között nem kevés. Erre jöhet rá minden egyéb különböző levelezős oktatásból, tankönyvek eladásából, stb. Az elért tudományos eredményekhez képest biztosan nem sok, ezt nem vitatom, de távol áll a szegénységtől.

Ha pedig Németországba kimész mondjuk - ezek alapján - kb. nettó 3000 euróért, akkor azért nem lesz kánaán, erre készülj fel! Legalább a harmadát fogod ellakni, a tömegközlekedés és a kaja jóval drágább, mint itthon. A többi nem, tehát műszaki cikkek, ruha, inkább olcsóbb egy picit, de havi mondjuk 1000 euró félretett pénzből azért nehéz lesz egyről a kettőre jutni. A Te döntésed, "challange accepted!" ;)

zsikuci81 2011.12.28. 17:24:53

@Ginibeka MD:
A kiutazasodhoz sok szerencset, kitartast kivanok! Ne add fel, hidd el, ennel csak jobb lehet. Apukad fizetese pedig az eddig elvegzett munkaja alapjan otszorannyi kellene, hogy legyen. Szegyen, hogy a legmagasabban kvalifikaltak ma ennyit keresnek.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 17:36:04

@Sokorai_Atala:

Nem voltál még kórházban?
Nem kellett vizsgálatokra menned?
Esetleg fizikoterápiára nap közben?
Zárhatatlan szekrények mellett?

Még mindig nagy az ellenállás, hogy ha kéri a beteg, hogy használni szeretné.
Pedig nem olyan nagy probléma, csak azt csinálnak belőle néhány helyen.

A lényeg fér bele. A személyes iratod, a mobilod és a pénzed. Mást nem is visznek el.

Lehet ezen viccelődni, de ezek nélkül nem tudsz kórházban létezni.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 17:39:45

@kacat:

Kacat Te BUTA vagy!

Éktelenül, embertelenül rövidlátó, önző és tájékozatlan.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 17:43:19

@Ginibeka MD:

Nagyon sajnálom, hogy elmész.

zsikuci81 2011.12.28. 17:44:21

@Dr.laikus PhD:
Nem erdemes a felhaborodasunkkal etetni Oket!
Remelem, jol vagy, jo iranyba halad a kezeles!

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 17:53:49

@kacat:

Kedves barátom!
Egy itthon beadandó injekció ára, 500.000.- Ft. Rákosról lévén szó 300.- Ft.
Ezt általában a kemo mellett szokás kapni.
Kb. 20 db-ot.
Fizesd meg magánban.
Nem kaptál még kezelést, ami szintén alkalmanként milliós tétel, nem műtöttek meg, nem csináltak patológiai vizsgálatot, DNS vizsgálatot.
Szóval barátom a koponyacsontod alatt is kacat van.

Ez persze általában, ha szerencsés vagy életed leszálló ágában. Ha van megtakarításod, nem marad.
Aztán az életed folyamán apróbb, nagyobb anomáliák amit meg kéne fizetned.
A világ tudja hogyan kell berendezkedni, tudja kit kell megfizetni.

Kacat fogd fel! Téged nem zsarol senki!
A politikára gyakorolnak nyomást.
Nem sziszegned kéne, hanem kiállni, hogy igazuk van.
Nem kell a focipálya, a felesleges parasztvakítás stb, de mindegy is.

Nem éred fel ésszel, hogy így lettél zsarolható, de a politika zsarol, nem az orvos.

Lesz amcsi rendszerű biztosítás.
Fizesd meg, ha tudod.

kacat 2011.12.28. 17:57:33

@Dr.laikus PhD: Éktelenül, embertelenül rövidlátó, önző és tájékozatlan?
hmm..még a végén én kérek elnézést, hogy el kívánják hagyni az országot...

kacat 2011.12.28. 18:06:12

@Dr.laikus PhD:
- dehogy állok ki, ha egyszer úgy gondolom nincsen igazuk
- az "amcsi" rendszerű biztosítás nem rossz ötlet
- engem ugyan nem zsarol a politika
- sok-sok dolgot fizettem meg már "magánban"
- nem minden kemo mellé kell szuri otthon (ezt nagyon is pontosan tudom)
- ugye nem baj, ha nem sajnálgatom azokat, akik elmennek?

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 18:09:05

@zsikuci81:

Most nincs kezelés már.
Van három havonta kontroll viszont, még 5! teljes évig.
Most csak UH-k. Ha nem találnak semmit akkor vértesztek és élem világom.

A hangulatom viharzik, mint az április.
Napi hullámvasút! Borzalmas! :DD

zsikuci81 2011.12.28. 18:16:46

@Dr.laikus PhD:
Gondolom! Azt mondjak, lelkileg konnyebb kezelesekre jarni, ugymond aktivan kuzdeni ellene, mint varni a kontroll eredmenyekre, hogy mi lesz.
Ha meg tudod szerezni, olvasd el Lance Armstrong: Bicikli eletre halalra c. konyvet. Biztos ismered, hererakbol gyogyult, hetszeres Tour de France gyoztes lett. Kicsit "amcsi", de lelkesito.

CorollaVVTI 2011.12.28. 18:25:07

@Dr.laikus PhD: Azért az igazság valahol kettőtök között van.

Az alábbi számok azért elborzasztók (/hó értendők természetesen):
Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%):
15.000 Ft
Munkaadói TB járulék (24%):
120.000 Ft
Munkavállalói eü-i járulék (7%):
35.000 Ft

Ez mondjuk évente több, 2 milla, bruttó 500-zal számolva, ami egy korrekt fizetés. Mondjuk 10 év alatt azért ez döbbenetesen sok pénz. Én pl. 5-6 éve orvosnál sem voltam (lekopogom, szerencsés vagyok), ennek ellenére az egészségügy olyan, amilyen.

Sajnos az a nagy helyzet, hogy jelenleg nem igazán tudjuk eltartani a potyautasokat. Pont ezért, amit írsz: több tízmilliós kezelést kell finanszírozni olyan embereknek is, akik soha életükben nem fizettek be egy forintot sem. Mindezt olyan helyzetben, amikor sok ember a napi betevőért dolgozik.

Teljesen jogos, hogy nem kellene milliárdokért stadiont építeni, meg nagyon-nagyon sok dolgot nem kellene, én sem szeretem ezt a kormányt, de sajnos azt is látnunk kell, hogy jelen helyzetben azok finanszírozzák leginkább az egészségügyet, akik nem veszik igénybe, ez pedig nem tartható fenn.

Az amerikai modellnek megvannak azok az előnyei, hogy aki egy forintot nem adózik, az kénytelen lesz zsebbe nyúlni.

A legnagyobb baj talán a fejekben van. Mindenki elvárja, hogy egészségügy legyen, méghozzá legyen szép, modern, tiszta, gyors, stb, stb, de amikor ezt finanszírozni kell, akkor már nagyon kevesen maradunk...

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 18:26:56

@zsikuci81:

Nem izgulok semmiért.
Ez depresszió a rosszabbik fajtából.

Ez a betegség nekem nem misztikus, csinálom, "biciklizek" ;-).
Visszagondolva verem a fejem a falba, hogy ráfogtam az öregedésre a testi tüneteim.

A depi nem ezért van és a depis hullámvasút sem.
Nem tudom mi ez, de fáj nagyon....
Na ez az általános hangulatom, aztán néha jobb, néha meg csak a gombóc.
Egy normális, okos pszichológus kéne, egy külső szem....

Ha lesz munkám jövőre, akkor elmegyek pilateszre.
Az jó mindenre és annyira kizsigerel, hogy elfelejtek édes búsan dühöngeni, vagy éppen nagyon örülni, mindezt napi váltásban. :DDDD

Beáll a test és a lélek oda ahova kell.

Nem panasz ez. Helyzetjelentés.

Jó dógomban csinálom szerintem. De tényleg.

2011.12.28. 18:33:02

Nem tudok mit kezdeni az olyan posztokkal, ahol valaki leírja egy kórházról, hogy minden és mindenki sz.r, de azt nem írja le, hogy ő konkrétan mit tett azon kívül, hogy ide beküldte. Azt meg el sem hiszem, hogy minden rossz. Én is láttam már kórházat, legutóbb karácsonykor, udvarias, gyors, szakszerű ellátás. Nem általános, amit a posztoló leírt.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 18:34:02

@CorollaVVTI:

A potyautas csak életmentést kap.
A potyautas nem kap nyugdíjat.

Felosztó kirovó rendszer van.
Én is sokat fizettem mindig az átlaghoz képest, de a másfél év alatt feléltem, hogy élhessek.

Amekkora jövedelemmel te számolsz az bizony keveseknek adatik. Nagyon keveseknek.

Amíg viszont nincs munka - mert nincs - nem készség nincs a munkára addig csak életmentés lesz és egyre lefelé tendáló ellátás és az orvos akire a beteg haragszik, pedig nem ő osztja a pénzt.

De most központosítva lesz minden, a csókos kórház sokat kap, a most jól működő nem csókos meg lezüllik, ellehetetlenül...

Én végig éltem előző fiatalságomban.

CorollaVVTI 2011.12.28. 18:38:29

@Dr.laikus PhD: Senkit nem hagynak éhenhalni. Szociális segély az államtól, az önkormányzattól, alapítványtól, valami csurran-cseppen. Gondolj bele, mekkora rétegek élnek hivatalosan jövedelem nélkül, mondjuk az utódokból. Az egészségügyet is ugyanúgy használva. Rettenetesen sokba kerül.

A felosztó-kirovó rendszer pedig bullshit, mert definíciójából fakadóan nem lehetne veszteséges, itthon pedig az. Nem kicsit...

Ha megnézed a cikket, amit az előző hozzászólásomban linkeltem, jól látszik az egészségügy finanszírozásának gondja is. (A TB befizetés közel egyenesen arányos az SZJA befizetéssel)

zsikuci81 2011.12.28. 18:46:52

@Dr.laikus PhD:
Megertelek es sajnalom, bar ez utobbi Rajtad nem segit.
Sportolni munka nelkul is megprobalhatsz, aki vegigcsinalja ezeket a kezeleseket, az nincs akaratero hijan. Ez valoszinuleg javitana a hangulatingadozason. Nincs valami betegcsoport, ahova el lehet menni beszelgetni? Mondjuk en nem mennek, mert eleg zarkozott vagyok es egyebkent sem vagyok hive a "sajnaljuk egymast" mentalitasnak, de biztos, hogy van, akin segit. A pszichologus eleg draga.
Azt nem hiszem, hogy jo dolgodban csinalod! :)
Az ilyen betegekre sztem jellemzo, hogy sokmindenert magukat hibaztatjak, es altalaban eleg simulekony termeszetuek. Tobbet lattam, aki iszonyuan tartotta magat, emellett el is fogadta a betegseget. En valoszinuleg orditva tornek-zuznek.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 18:52:08

@CorollaVVTI:

Ne bosszantsatok fel, mert üvölteni fogok!

Tudja valaki mennyi az a kurva szociális segély?
Fél évig nem kaptam táppénzt és rászorultam.
Igazán mindent, de mindent megtettek, hogy a maximumot kapjam.
13.200.- Ft összesen, meg ingyen gyógyszer amit akkor kaptam, de azóta van másíííííííííík.
26.000.- a jövedelempótló támogatás, de előtte dolgoznia kellett és lejárt már a munkanélküli segély és nem tudtak munkát biztosítani neki. Azt hiszem egy idő után az sem jár.
Most összevontak mindent, még ennél is kevesebb lett, nem több.

Éljetek meg ennyiből, könyörgöm, ne szopjátok be ezt a demagóg uszító dumát!
Basszus!

Ráadásul világ végét vizionálnak némely közgazdászok. Még nincs nagy baj, ha ez a barom alternatív csávó észhez tér és hallgat a többségre.
Akkor meg fogjuk érezni a világ rosszabbik oldalát, de volt már ilyen pár éve és túléltük.
Ha köti a madzagot a nyakunkra akkor lesz baj, nagyon nagy, de anyáink azt is túlélték.

A cikk meg tömény értelmetlen hüleség.
Az ojságíró valamit kihagyott. Én nem értem.

Kis megértést a szegény ember iránt.
Abban igazad van, hogy most már kicsit sokan vannak.
Csak tessék megérteni, hogy nem tehetnek róla.

A közmunka meg közpénz az adódból és még ott is jó megalázzák őket.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:01:10

@zsikuci81:

Talán nem olvastad még, de nem a beteget kell pszichológushoz vinni, hanem a környezetét.
A betegnek dolga van, nem misztifikál, nem rinyál, teszi a dolgát.
Az elején persze átmegy egy gyászfolyamaton, de általában, kedves, jó humorú, aranyos emberek.

Betegség ez is, kicsit kellemetlen a terápia, de ha nem írom le, már nem emlékszem rá, teszi a dolgát a lelkem rendesen.
Na meg azért nem egy nátha az igaz.
Rengeteg a gyógyult beteg. Több, mint aki elmegy.

A torna ebben az esetben közös örömködés, az tenne jót az sok píz, most nekem.
Megoldom, nehogy valaki gondoljon itt valamire, másnak sokkal rosszabb.

Ilyen a depi.
Jön és megy, csak most gyorsabban, mint hogy meg tudnám szokni... ;-)

kacat 2011.12.28. 19:01:15

@Dr.laikus PhD: 26.000.- a jövedelempótló támogatás, de előtte dolgoznia kellett
még szép.

zsikuci81 2011.12.28. 19:01:20

@CorollaVVTI:
Igazad van! De nem lehet az embereket egeszsegugyi ellatas nelkul hagyni! En csak a Sicko c. filmbol ismerem az amerikai egeszsegbiztositasi rendszert es nem szeretnem, ha itthon ilyen lenne. Azert a 3% fizeti az ado nagy reszet, mert kevesen dolgoznak es az emberek annyira keveset keresnek.
En nem szeretnem senkinek sem azt mondani, hogy azert nem reszesul az ellatasbol, mert nincs biztositasa. Tudom, hogy ez a rendszer igy tarthatatlan, de en nem szeretnem az idos embert, meg a hajlektalant, meg a nemtudomkit elkuldeni ezert. En sajnalom ezeket az embereket, es nem akarok a hoheruk lenni! Ha az orvosi rendeloben sem probalunk meg embersegesek lenni, akkor megette a fene az egeszet. Nem az en asztalom, talaljak ki a kozgazdaszok! Egyebkent nekik mondja valaki, hogy ne menjen kulfoldre, hanem ha mar kifizettuk az egyetemi oktatasat, akkor faradozzon az orszag anyagi helyzetenek a javitasan!? Nem kell mindig az orvosok eskujere ill. lelkiismeretere hivatkozni es agyondolgoztatni valamint alulfizetni oket.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:13:14

@kacat:

Tudod mit?
Éljél meg ennyiből csak egy hétig!

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:14:33

@zsikuci81:

Meghalni nem hagyják csak.

Nem lesz mód ennél többre, mert akkor nem lehet ellátni azt aki járulékot fizet és jár a teljes ellátás.

kacat 2011.12.28. 19:19:29

@Dr.laikus PhD: ?
nem mondtam hogy sok.
nem mondtam hogy kevés.
csak jeleztem, hogy teljesen normális dolognak tartom, ha egy ún. jövedelempótló támogatás megszerzése korábbi munkaviszonyhoz van kötve

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:25:18

@kacat:

És minek jelezted?
Egy címkézett támogatás volt.
Azt hiszem már nincs, de nem biztos.

Semmire nem elég, már az éhenhaláshoz sem.
Ha válogatni lehetne a munkában és nem versenyezni érte, akkor lehetne ez a kirekesztő bagázs fölényes és kioktató.
Mindegyikre értem természetesen.
Ne mond, hogy a világon nincs ilyen, mert van. Ennél sokkal jobb, sokkal emberibb és kicsivel többet ad az éhenhalásnál, ezért ösztönöz.

jágör68 2011.12.28. 19:31:44

A pártpolitikai és aktuálpolitikai helyzet- és gyűlölködés sokak - egyébként is csekély- értelmi képességeit elnyomják.
1) 300 Ftaz egészségügyben nem forrás- pláne nem, ha előtte ennek 0 milliárdszorosát, azaz 300 milliárdot kivonunk (2006), aztán várjuk majd az 1 milliárd fizetős vizitet, hogy nullán legyünk- ami ugye csak a 2006- os szint...
2) 3 millió- bár egyesek szerint ma már csak 1,8 millió- járulékfizetőre jut 10 millió, akinek mindig, minden ingyen jár- legalábbis úgy tűnik, hogy eddig járt. Emiatt van nyakig eladósodva minden kórház, és emiatt olyan az "általános" színvonal, amilyen.
3) Egy biztos: az orvosok elleni további - kollektíve, cuzámmen- lehalálgyárazós,- gyilkosozós-hálapénzezős, -kapzsizós kirohanások nem javítanak a helyzeten.
4)Az orvosi fizetéseknél nem a madzsarisztáni piaci viszonyok fontosak- már ha egyáltalán piacgazdaság működne, de ez most megint messzire vezet- hanem a 27 EU- tagállam átlag egészségügyi orvosfizetései
5) Aki vette a fáradtságot és elolvasta a Rezidensszövetség felhívását, abból kiderül, nemcsak a fizetésért harcolnak, hanem:
-szakmai szabályok betartásához anyagi feltételek megteremtéséről
-valamint az ügyeleti idő teljes munkaidőnek elismeréséért és a pihenőidők/ szabadnapok ehhez társuló EU-s normák szerinti kiadásáért
A betegnek joga van a kipihent, nem 3. ügyeletbe beeső, aznapi anyagi gondokra gondoló orvoshoz- persze Szócskáék szerint a beteg az első- bármit jelentsen is ez...

jágör68 2011.12.28. 19:43:21

És
6) Sokan azt hiszik, majd a magánrendelés megold mindent.
Oszt mi mindent csinálnak magánban?
Politraumás ellátást?
Részeg fejsérült kopnyaműtétjét?
Szívműtétet?
Szívkatéterezést?
Akut hasi ütőér repedés ellátást?

Aki azt gondolja ezeket magán szolgáltatótól meg fogja kapni az nagyon téved. Pláne majd az iccaka közepén, hajnali 3- kor...
Magánegészségügy SOSE fog életmentést, sürgősségi eseteket ellátni. Mert az annyira drága és ugye ki fog majd hajnali 4- ig dolgozni közülük, amikor napi 2 óra melóval megkeresik, azt amit most 1 hónap alatt 2-3 másodállással.
Úgyhogy a - "majd én megyek magánba" kárörvendők nagyot fognak koppanni.
Traumatológia, szívsebészet, vagy mondjuk intenzív osztály sosem lesz magánkézben. Mert percek alatt elvisz akár többmilliót is egy beteg. És ahogy írtam, ha nem szorul rá nem fog mondjuk napi 2 óránál többet nyitva tartani az ajtaját a plebsz előtt.

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:47:56

@jágör68:

Drága Doktor Úr!

Ne közgazdálkodjál kérlek!
A számaid nem jók, azt Te is az itt maradt gyűlölködőktől tudod.
3,5 millió magánpéntártag pénzét nyúlták le, az mind járulékfizető volt.

A vizitdíjnál igen vontak ki forrást és mégis termelt többletet, de valaminek a bevezetése lehetett volna.
A vóna meg csak vóna marad.

Sajnos ott kicsit széthúztátok magatokat.
Akkor Éger istenke volt, most Éger a patás ördög maga. (nekem akkor is az volt)

Kérhetlek, hogy ne írj madzsarisztánt?
Én itt élek és fogok is.
Ezekkel a madzsar emberekkel.
Te most ezt megúszod.
Különben igazad van.

5. pont természetesen halál pontos és szabatos. Ehhez értesz. :)

Dr.laikus PhD 2011.12.28. 19:50:21

@Dr.laikus PhD:

3,5 millió magánpéntártag pénzét nyúlták le, az mind járulékfizető volt.

Teszem hozzá ők a fiatalok, pár százezer idősebb járulékfizető is van még.
Azért 64 évesen még én is fizetek járulékot.

kacat 2011.12.28. 19:54:21

@jágör68: Úgyhogy a - "majd én megyek magánba" kárörvendők nagyot fognak koppanni.

biztosan kárörvendő az, aki próbál abba belegondolni, hogyan és miként fog működni az egészségügy, ha az orvosok külföldre távoznak?

csak nem kell annak elnézést kérnie, aki a járulékok megfizetése mellett inkább a magánpraxist választja, amikor csak teheti?

vagy mégis? miért is?

jágör68 2011.12.28. 20:09:10

@kacat:
Megnézem hová mész magánpraxisba két nyílt törött alsó végtaggal meg légmellel és belső hasi vérzéssel, hajnali 2- kor egy közlekedési baleset után.
De várj!
Nem is kell, hogy sürgős eset legyen:
mondjuk egy lépre is kiterjedő bal oldali vesetumorral.
1)Hol keresed mondjuk a magán aneszteziológus praxisát? Tudod, ő csak azért felel, hogy a műtét alatt a légzés/ keringés megfelelő legyen és ne fájdalmaktól ordítva ébredj, miután bal oldalt kioperálták az összes hasi szervedet. Mert ugye nálunk az anesztes a "csicska", "aludni mindenki tud, minek ahhoz orvos?".
Vagy hol keresed a magánsebészt, aki ezt nem állami kórházban elvállalja?
Egy magánintézmény se fogja magát így felszerelni, mert nem éri meg.

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 20:13:43

@jágör68: most mondta be szijjarto hogy a navracsics - réthelyi duora biztak az akciotervet

remelem boldog vagy hogy vegre komoly szakemberek allnak neki a problemanak :)))
habar nem is ertem miert is nem a NAV fonokere es a honvedseg vezetojere biztak ezt

Rivero 2011.12.28. 20:40:43

@kacat:
28500 a rendszeres szociális segély. 3 hónap kötelező közmunkát kell elvégezni hogy járjon.És a daganatos beteget is behívják közmunkára!!!! Szerintem ez borzasztó!!!

kacat 2011.12.28. 20:58:19

@jágör68:
- "amcsi" típusú ellátásról volt szó feljebb
- én sosem mondtam vagy gondoltam azt hogy az aneszteziológus csicska
- agresszív vagy (ez olyan burkolt fenyegetés volt doktorom, hogy én majd felébredek nélkületek, miközben a bal oldali hasi szerveimet kioperáltátok?)

kacat 2011.12.28. 21:00:40

@Rivero: van olyan daganatos beteg, aki alkalmas munkavégzésre.
tudtommal a rák nem ad felmentést automatikusan.
jelenleg, ha nincsen munkája, akkor ugyanúgy behívhatják közmunkára, mint bárki mást. pl. epilepsziás, asztmás vagy más egyéb beteget.
és ezzel nem kívántam a közmunka jó / rossz volta mellett állást foglalni.

kacat 2011.12.28. 21:01:46

@jágör68: És ahogy írtam, ha nem szorul rá nem fog mondjuk napi 2 óránál többet nyitva tartani az ajtaját a plebsz előtt.

Neked plebsz. Másnak beteg / páciens / ember.

jágör68 2011.12.28. 21:30:37

Persze, hogy plebsz.
De nem ez a lényeg.
Szóval:
hol van az országban- akár Pesten- olyan magánkórház, ahol szőrtelenítésnél, visszérműtétnél vagy akár epehólyag- eltávolításnál nagyobb beavatkozásokat is végeznek??????
Kihez mész majd?
Orbánék se véletlenül az ÁEK-t jelölték ki a kormánytagok kórházának.

qbr 2011.12.28. 21:48:59

@kacat:
jágör68 azt próbálja neked elmagyarázni, hogy hiába szeretnél majd magánorvoshoz járni, ha
- a magánorvosok / magánkórházak nagyon korlátozott mértékű és típusú ellátást tudnak csak nyújtani, és (főleg az ügyeleti időben ellátandó) betegségek kezelésével nem foglalkoznak
- az, hogy saját zsebből fizesd mondjuk egy szívroham ellátásának teljes költségét (ami egy laza 5-10 milliós egyszeri költség, vizsgálatokkal, katéterrel, laborral, orvosok bérével, gyógyszerekkel, műszerekkel), Magyarországon az emberek 99%-nak nem egy elérhető opció.
- ha elküldöd az orvosokat az országból, akkor magánpraxis folytatására sem biztos, hogy marad orvos

Szóval én inkább azt kívánom neked, hogy ne legyél beteg, cserébe annyit kérnék, hogy ne küldd el az orvosokat, hanem épp ellenkezőleg, inkább próbáld őket marasztalni.

kacat 2011.12.28. 22:12:55

@qbr: én ugyan nem küldtem el az orvosokat.
mennek maguktól. éjféltől.

kacat 2011.12.28. 22:14:26

@qbr: azt próbálja magyarázni = azzal fenyeget
engem.
miért is?

jágör68 2011.12.28. 22:23:08

Nem fenyegetek senkit, csupán szerény élettapasztalataimat írom le, amit eddig 3 ország egészségügyében felszedtem.
De nyilván megint én vagyok a hülye, meg a szemét...
Amíg a főnököm az "átlagon felüli" értékelést adja rólam, addig "donvöribíhépí", nem tudják elrontani a kedvem.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.28. 22:33:11

@jágör68: fölösleges kínlódni, ez a nép nem képes a más hibáján tanulni. becsméreljük a keleti szomszédjaink egészségügyét, hogy a magyar bezzeg világszínvonalú (az aurópai únió persze már régen nincs erről meggyőződve, lásd konformitási kritériumok elérése románia által 1965, magyarország 1983) de nem veszi észre, hogy magyarország a még rosszabb felé tart, mert míg nálunk a politikusok szája jár de tenni nem tesznek semmit, mert ugye nincs pénz. romániában 90 ben amikor megindult a nagy orvoselvándorlás legalább csináltak minden nagyvárosba egy orvosi egyetemet, így most van 5000 végzősük évente (ebből 2-3, ezer el is megy, de marad ugyanannyi). magyarországon évente van 1000 végzős ami indulásból nem elég, de még el is megy a fele. nem baj lesz ez még sokkal rosszabb is

CorollaVVTI 2011.12.28. 22:44:38

@Dr.laikus PhD@zsikuci81: : No offense, én nem azt mondom, hogy ebből rendesen meg lehet élni. De 1-2 gyerekre kapott + segélykéből olyan körülmények között, ahogy bizonyos emberek élnek, meg lehet, tartósan. Igen, Te nem lennél képes úgy élni.

Inkább azzal van a baj, hogy pl. rengeteg pénz a feketegazdaságban van, amiből ugye egy forint nem vándorol a TB kasszába. Szerintem nem azért 3% fizeti az szja 80%-át, mert ennyire kevesen keresnek viszonylag jól... azért bruttó 5 misi egy évre egy közepes fizu, az nincs nettó 300e. Nem 3% él ennyiből, nagyon nem. Csak - ha szétnéztek az ismerőseitek körében is - Ti is látni fogjátok, hogy az emberek zöme be van jelentve minimálbérre, meg bruttó 120-ra, és kap mellé még 1-300-at zsebbe. Majd ez után elvárja, hogy a szülei kapjanak nyugdíjat, Őt ellássa az egészségügy, stb. Sajnos, ami nekem nagyon böki a csőröm, hogy pont a magánrendelő, sokszor milliókat kereső orvosok sem adóznak (no offense, nem vagyok orvosellenes, ez az orvosoknak is egy kis része), majd hangosan sírnak, hogy kicsi az állami fizetés. Mégis miből lenne?

Elég durván termelékenyek vagyunk, hogy a társadalomnak mondjuk az ötöde dolgozik termelő szektorban (Borsod legtöbb embert foglalkoztató munkáltatója pl. az NAV alas Apeh, vicces, nem?), mégis megél mindenki valahogy. És ezzel sokan vissza is élnek. Ha megnézitek, hogy a költségvetés mekkora részét teszik ki szociális kiadások, Magyarország európai szinten elől jár ebben. Ennyire jól menne? Kétlem...

Azon szoktunk röhögni a cégnél, hogy ha nyugatra mennénk, akkor azért keresnénk többet, mert ott az átlag jövedelmek nagyobbak. Ha keletre, akkor azért, mert nagyobbak a társadalmi különbségek és jobban megfizetik a jól képzett munkaerőt. Ebből azért szerintem az következik, hogy itthon eléggé kiegyenlíti az állam a társadalmi különbségeket.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.28. 22:49:48

@kacat: hát magyarországon semmilyen utánpótlás nincs megoldva, pár éven belül ez a 2500 ember nélkül is összeomlott volna a rendszer

kacat 2011.12.28. 22:53:13

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "Amíg a főnököm az "átlagon felüli" értékelést adja rólam, addig "donvöribíhépí", nem tudják elrontani a kedvem. "

SvenH. (törölt) 2011.12.28. 23:19:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: hat ez tenyleg marhaság amit leirtal...
hogy a roman peldat kellene kovetni hogy minel tobb orvost legyartani oszt ha a fele marad az meg boven eleg???

2011.12.28. 23:35:04

@Dr.laikus PhD: Kamaszodsz, ennyi az egész! :-)

@CorollaVVTI: Mondjuk azért 3000 euró nettóból szépen meg lehet élni Németországban. Nagyon vad ez az 1000 euró elmegy lakásra :) Barcelona egy jobbféle városrészén egy 120m2-es lakás komplett bérleti díja ennyi. A méregdrága tömegközlekedés is, hmmm, egy berlini bérlet olyan 50-60 euró volt, azaz 13-18.000 ft, most mennyibe fáj egy BKV bérlet? Ezt összevetve a szolgáltatás minőségével szerintem egyértelmű a kérdés. :) Meg az élelmiszerárakkal is csak óvatosan... a Lidl/Aldi ott sem sokkal drágább, bizonyos cuccokban meg olcsóbb, legalábbis tavaly nyáron én így tapasztaltam. Bár tudjuk, én legendásan kevés pénzből élek, de akkor is, ez kicsit túlzás nekem.

@csak néha benézek ha marhaságot látok: A jelenlegi orvoskarok is már protestáltak a hallgatói létszám bővítéséért, a külföldi hallgatók irdatlan pénzeket hagynak itt. Szóval a szakmai része megvan, a politikai nincs, persze nem csoda, hiszen még egyetlen embert sem láttam azért tüntetni, hogy emeljük meg a hallgatói létszámot, ezzel még Pécsett, Szegeden vagy Debrecenben sem lehetne választást nyerni.

De hogy a kapacitást minimum duplájára, vagy inkább triplájára kéne emelni, az világos dolog, ahogyan az is, hogy önmagában a hallgatói létszám bővítése nem lesz elég, mert a versenyképtelenségnek egy más szintjén állunk. Meg érdemesebb lenne olyan egyetemeket létrehozni, ahol felvételinél lenne általános orvos...420 pont, csak Mo-n elismert általános orvos...220 pont

@kacat: Kicsit könnyen osztasz igazságot, de ha elég jómódú vagy, tök érthető az álláspontod. Vesszen a szegénye. És itt most a szegénybe beletartozik az ország 98%-a.

A többiektől azért had' kérjenek már segítséget a szakma képviselői, elvégre a munkájuk nagyját is ők adják.

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 01:14:48

@Ginibeka MD: "Márpedig enélkül egyszerűen egy kezdő orvos ellehetetlenül. Budapesten kezdő orvosként, nettó 90000 forintot viszek haza"

@CorollaVVTI: "Ha pedig Németországba kimész mondjuk - ezek alapján - kb. nettó 3000 euróért,"

ugye nem almat a kortevel hasonlitottunk ossze? az euro atszamitast meg egyertelmuen el lehet vegezni de tovabbi huncutkodas nincsen itt ugye?

CorollaVVTI 2011.12.29. 02:56:56

@SvenH.: Nem egészen értem a kérdésed... További huncutkodás az, hogy itthon fedél van a feje fölött, ott pedig bérelnie kell? kötve hiszem...

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 03:09:51

@CorollaVVTI: pl. kezdo orvos vagy nem, vagy nemely juttatas, esetleg egy kis paraszoli

amugy meg a turo rudi :)

a 90e az szegyentelenul keves, de most nem nyugiznek...

Dr.laikus PhD 2011.12.29. 05:05:56

Hol éltek ti?
Paraszoli, segélyke....

Rózsaszín felhő szélén gomolyog a rózsaszín köd és nem látjátok a színeket.

Dr.laikus PhD 2011.12.29. 05:43:56

@ReignOfdark:

Ja! Az a fránya regresszió.

Afrikáner hajam nő. Sűrűsödik, így már nem tudom frivol jelzővel illetni, mint a kamaszok. Bimbózni is fog a lyányságom?
A bőröm már nem kreol és a vércsoportom sem változott.
Ott valaki kavart a távolban, de megmaradt a titok.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.29. 09:23:25

@SvenH.: marhaság? amit jelenleg teszünk, a semmi, a beletörődés a lakosság orvosi ellátásának megszűnésébe az micsoda? az egy nagy nulla,ennyire törődik a kormány a lakossággal, mások legalább léptek az ügyben, de szerinted ők a hülyék és akik hagynak téged meghalni az okosak? na ennél sötétebb embert se gyakran láttam, pedig találkoztam már pár 10 ezerrel

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.29. 09:33:55

@ReignOfdark: sajna már nagyon késő. ha most hirtelen létrehozunk még 4-5 orvosi egyetemet akkor is csak 2018 ban lesz meg az első végzős évfolyam 8nem beszélve arról, hogy a konformitáshoz és a nemzetközi akreditásióhoz ha jól emlékszem legalább 3 végzett évfolyam és valami kétharmados sikeres licenszráta kell - de ennek részleteiben már nem vagyok biztos). tehát a direkció úgy 10 éve lett elk@rva, de nagyon. akkor is el voltunk telve gőggel és kevélységgel (ugye főbűn) mert azt tudtuk, hogy az orvosi képzés minőségében és főleg mennyiségében hagy maga után kivánnivalót, de abban reménykedtünk, hogy a marosvásárhelyi orvosi egyetem az 5. magyar orvosi egyetem ami közösen a kárpátaljai meg vajdasági orvosokkal kipótolja a hiányt. lenéztük őket, megalázó vizsgákat kellett tegyenek sok pénzért, románozta, szerbezte, ukránozta őket aki érte. éger pista is becsmérelte a képzésüket (annak ellenére, hogy magyarországot ezügyben figyelmeztette az európai egészségügyi bizottság, hogy a román orvosi diplomát köteles feltétel nélkül elfogadni, magyarország mégis szembement a bizottsággal és nem ismerte el). aztán egyszercsak románia belépett az únióba és a marosvásárhelyi évi 250 magyar orvos hirtelen németországba ment és nem hozzánk, ez volt asszem a döntő csapás

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 10:00:43

@csak néha benézek ha marhaságot látok: szoval szerinted az a kovetendo pelda ami a romanoknal van hogy nem adnak fizetest a vegzett orvosnak hanem inkabb 3szor annyit legyartanak, mert ugymond abbol sokkal tobb fog maradni otthon :)))

ez hulyeseg kishaver... ennyire nem lehetsz te se sötét

az elitkepzes es tomegkepzes hazai viszonyairol is ugy tunik nem hallottal? hogy hogyan alakult a szinvonal amikor attertek a tomegkepzesre

zsikuci81 2011.12.29. 10:20:19

Kedves Miniszterelnokunk, H.Gy. is azt hitte, hogy fuggetlenitheti magat az akkori magyar egeszsegugyi viszonyoktol. Merthogy ot a Honved Korhazban milyen jol, soron kivul ellatjak majd. Egeszen addig, mig autobalesetet nem szenvedett. Es a kierkezo mentoben nem volt nyakmerevito, pedig szukseg lett volna ra. A mentosok pedig szokas szerint "megoldottak valahogy". A korhazi tavozast kovetoen gyakran lathattuk a TV-ben "koronaval" a fejen. A draga Kisherceget. Erdekes, hamar lett minden menton stiffneck. A nagyokosok is csak addig tudjak fuggetleniteni magukat, amig Kukutyinban nem kapnak infarktust, vagy nem szenvednek autobalesetet.

vanier (törölt) 2011.12.29. 12:27:28

Csak csendben mondom, hogy ha nincs elég orvos, ki a túró fogja őket tanítani?
Már ,most is van orvosi egyetem, akinek lassan veszélyben az akkreditációja, mert akkora az elvándorlás.
A paraszolvenciát, meg akkor kellene emlegetni,ha minden beteg minden vizsgálatkor adna a dokijának legalább 1 ezrest.
Nem is mennének el.Nem minden doki szülész.

2011.12.29. 12:42:13

@csak néha benézek ha marhaságot látok: A felsőoktatás szétverése kapcsán hallgattam előadásokat, pl. sosem felejtem el Hillert mikor Budapesten az akkori csajom főiskoláján hallottam szónokolni, hogy a létszám fejlesztése már megvolt, most jöhet a minőségi.

Csak azt felejtette el, hogy a harminc magyar egyetem képzési profiljában hány százalékkal szerepelnek az piacilag alkalmazható/nemzetstratégiai fontosságú szakok hallgatói. A felsőoktatás jelenlegi formájában a rendszerben tart 80% potenciális munkanélkülit, nem hiszem, hogy a források ne lennének meg az épeszű szakok létrehozására, inkább mint te is írod, az akarat hiányzik, de az nagyon.

A kutya egyébként is ott van elásva, hogy Magyarországon számomra mindig is érthetetlen módon a reáliák erősen háttérbe vannak szorítva úgy az oktatásban mint a köztudatban. Egy magyar kutató ha Nobel-díjas lesz, akkor sem okvetlenül kerül be a köztudatba, ha pedig egy részeges kurvapecér költő beabszintozva ír egy szerelmes verset, azzal heti öt órában foglalkozunk évekig a gimnáziumban. Akkor is, ha az illető költő Párizsban öntött a garatra, ehhez képest az a természettudós/orvos Nobel-díjas aki külföldön érte el eredményeit, az már nem is magyar...

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 13:21:56

@vanier: a mostani rezidens fenyegetozesnek is ez az egyik celja, a tiszta viszonyok eleresere
de azert a kivulallot is meg lehet erteni hogy o latja mennyi penzt kell leadni nehanyszor hogy legyen pl. mutet (na ez mar nem paraszoli hanem korrupcios penz!!!)
en sokkal jobban orulnek ha azt a penzt ugy adhatnam at hogy mindenki reszesuljon belole!!!

de amugy igen... a 300 Ft -oknak eppenhogy ezt a celt szolgaltak volna, es termeszetesen nem 300 lett volna!

ja de az egeszseg az nem uzlet!!! a kenyer pl. az meg az ivoviz is uzlet

Tempus-Anh 2011.12.29. 18:34:32

@ReignOfdark:

Hochachtungsvoll, mein Herr

Lehet az apró betűk vagy az én öreg szemem, de Hiller helyett én első olvasatra mást olvastam...:)
Az illető költő Párizsban abszintot, Marosvásárhelyen pedig, a gimim mellett, ahová jártam, a kis Súrlott Grádics nevű kocsmában anno jófajta székely pálinkát ivott...Részegségig és azon is túl.
Mindezt egy neurolues által már marcangoltan.
Csinszka szegény, vonszolta haza...De azért én szeretem mint költőt...
Ettől függetlenül egyetértek azzal, hogy a szürkeállomány nincs se elismerve se megfizetve méltóképpen errefelé, talán ez az oka, hogy Nobel-díjasaink közül csak Szent-Györgyi kapta meg magyar állampolgárként, itthonról a díjat...

2011.12.29. 20:38:00

@Tempus-Anh: Hát, Hitlerrel is van értelme, csak kicsit más :D

Félre ne érts mein Freund, nekem kutya bajom a részeg költőkkel. Ha tudnék úgy írni a szerelemről, hogy azért fizessenek, valószínűleg végigdelirálnám a maradék életemet.

Félelmetes belegondolni, hogy mi lett volna, ha Hitler nem csak Milchet tartja meg a Reich okos zsidói közül...! :)

Tempus-Anh 2011.12.29. 21:11:52

@ReignOfdark:

Richtig, mein Herr

Milch Luftwaffe-tábornokot jó volt megtartani
de ha pl. Einstein is Németországban marad és elkezd dúsított uránban gondolkodni, akor tényleg megnézhettük volna a háború kimenetelét...
Köszönöm, Herr Doktor a mein Freund megszólítást, kétszeresen is kedves a szívemnek:)

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 21:32:24

@Tempus-Anh: na persze, ahogy egyesek elkepzelik
a Blitzkrieg kereteben szepen ellottek a maradek urant is a harcmezon

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.29. 22:16:18

@SvenH.: tudod az oroszok is tömegekkel nyerték meg a II világháborút a német minőséggel szemben.
a magyar orvosképzés minőségéről meg nekem nem kell előadást tartsál, amikor meg akartam valakit buktatni még a dékán is felhívott minket, hogy biztos jól meggondoltuk?
el tudnád nekem magyarázni pl, hogy miért nem alapítunk miskolcon, nyíregyházán, győrben orvosi egyetemeket, mindegyik nagyobb pécsnél, tehát nem lenne gond a betegszámmal.
olyan nevetséges vagy ezzel az álszent büszkeségeddel, ellepett már minket a sz@r, és te a minőségről papolsz? szánalmas vagy

SvenH. (törölt) 2011.12.29. 23:06:56

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "a magyar orvosképzés minőségéről meg nekem nem kell előadást tartsál"

hmmm.....

szigoruan veve hol is irtam a magyar orvoskepzes minosegerol? arrol en nem tudok semmit, viszont a mernokirol van fogalmam, es valahogy ugy esik le hogy az orvosoknal mintha nem lett volna meg az a nagy letszamrobbanas... szoval legalabb a felvetelnel mintha nem tamolyogna be bolgog boldogtalan...

probalom a masik mondandomat ertelmezni, amit a szamba adtal eppen :)
szoval vedem en a jelenlegi dolgokat? hmmm... azzal vedem a jelenlegi rendszert, hogy azt allitom, hogy meg kellene fizetni az fiatal orvosokat es nem haromszor annyit kitermelni, hogy ugyis marad eleg ha a fele elmenekul???
vagy amikor szova teszem hogy bizonyos muteteket CSAKIS KIZAROLAG elore fizetve kap meg az ember? es hogy serelmezem, hogy a fiatal orvosok nem vagy csak alig kapnak abbol az ugynevezett paraszolibol???

vanier (törölt) 2011.12.29. 23:55:17

@SvenH.:
Nyugi nem csak a fiatal dokik nem kapnak abból a szánalmas paraszoliból. Az orvosok csak kis része kap a többi nyomorog a létminimum fölött alig.Vicces, vicces? Még a szlovák dokik is 4x annyit keresnek.

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 00:11:59

@vanier: www.origo.hu/itthon/20090818-evente-tobb-mint-70-milliard-forint-halapenzt-adnak-a-magyarok.html
napidoktor.hu/cikk/169.14590/Az-orvosok-szama-Magyarorszagon

72 Mrd / 36 e = 2 Mrd / e = 2 milka evente

ez 11 havi berkoltsege egy kezdo orvosnak(90e nettoval szamolva), akkor ne csak ugy lerazzuk szepen elegantosan hogy hat ez nem tetel!!!

amugy azt hiszem a Mikolat is irtam most ugye? remlik ugye hogy korhazvezeto foorvosok nem csak a betegtol tudnak pluszbevetelt kisarcolni, hanem az u.n. beszallitokbol is? vagy ez se letezik? esetleg keressek ra erre is, azt hiszem Szocska nevevel egyutt kellene rakeresni erre a temara

tehat penz az tobb van csak rosszul van elosztva !!!
es ez nagyon nem vicces amugy!!!

vanier (törölt) 2011.12.30. 00:15:59

@SvenH.: Hazugság, az orvosokat dobják oda gumicsontnak, az acsarkodó tömegnek, hogy velük és ne a nagy lenyúlásokkal foglalkozzanak.
Bár tudnának plusz bevételhez jutni a nyomorúságos koldus
fillereken felül...

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 00:23:49

@vanier: melyik a hazugsag? az hogy 36e -n vannak, vagy a 70 Mrd -s paraszolis felmeres? esetleg a szamitasnal csaltam?

most amugy apos elment orvoshoz daganattal es ping-pongoztak vele majd a foorvos a boritek atadasa utan eppen hogy elerte telcsin 5 perc alatt, hogy foglalkozzanak vele? tudom ez veletlen...

a beszallitoi dologbol ELSOKEZBOL van infom, hogy egy europai multi, ami ipari cucost csinal, az nem szallit korhazaknak mert korruptak!!!
igaz ez az infom ugy 4 eves csak

bloggerman77 2011.12.30. 05:39:15

@Ginibeka MD:

"Budapesten kezdő orvosként, nettó 90000 forintot viszek haza. Hó végén 3000 forint marad. Sajnálom, de nekem nem ér annyit az egész, hogy maradjak. "

**

A barátnőm tanár. Három diplomája van, plusz kettő OKJ szaktanfolyamot végzett (munka mellett). Osztályfőnök és projekt vezető egy önkormis általános iskolában - és ő is 94 ezret hoz haza...
De veletek ellentétben nem áll ki flegma arccal a TV-be belemondani a zemberek képébe, hogy én 19 évig tanultam és 300 ezres nettót szeretnék hazavinni.
A Magor gyerek megtette. Zsarolók vagytok, most egy ország fog rühellni benneteket, főleg úgy, hogy az ország népe szív, mint a torkos borz (tudjátok: aki 212 ezer alatt keres, az februárban 11 ezerrel kevesebbet talál a bankszámláján... )

bloggerman77 2011.12.30. 05:48:32

@vanier:

"Bár tudnának plusz bevételhez jutni a nyomorúságos koldus
fillereken felül..."

>>

Ha-ha-ha.
Ha olyan szegény az orvostársadalom, honnét vannak a rózsadombi kis vityillók? A luxusautók? Honnan tudtok pikk-pakk megvásárolni egy magánpraxist? Berendezni egy privát fogorvosi rendelőt a legmodernebb gépekkel? Miből fizetitek az orvosi egyetemen bukdácsoló gyereketeknek a félévente (!!!) 1 millió 200 ezres tandíjat a költségtérítéses képzésen? Hm?!

Unom ezt a mártírkodást.

Tudod a szembeszomszédom fogorvos. Most építik a 3. kétszintes házukat. A lánya szintén fogorvos, apuka csinált a kislányának egy puccos magánrendelőt, plusz a SZTK-ban megvett neki egy praxist. A csaj fizetősön végezte a fogorvosit. Olyan híre is van, kerülik mint a pestist :))

bloggerman77 2011.12.30. 06:16:52

@ReignOfdark:

"A felsőoktatás jelenlegi formájában a rendszerben tart 80% potenciális munkanélkülit,"

**
Ez a diplomás munkanélküliség egy városi legenda, most volt egy vizsgálat,ami kimutatta, hogy a diploma megszerzését követő egy éven belül találnak munkát. És bizony, azok a rohadék bölcsészek könnyebben, míg az ifjú kohómérnökök kissé nehezebben...
Infós meg nem lehet mindenki.

"A kutya egyébként is ott van elásva, hogy Magyarországon számomra mindig is érthetetlen módon a reáliák erősen háttérbe vannak szorítva úgy az oktatásban mint a köztudatban. "

**

Marhaság. 1990-ig pl. bölcsésznek csak szigorúan korlátozott számban lehetett menni (KISZ ajánlás, pártszerv ajánlás stb.), míg a műszaki pályákra általánost és középiskolát végigbukdácsolt bunkókat is felvettek. A főnököm is ilyen, a villamosmérnökösködéshez se sokat ért, de egy épkézláb magyar mondatot sem tud leírni. :) És másfél millát kap kézhez, én meg a tizedét :(

Dr.laikus PhD 2011.12.30. 07:18:44

@bloggerman77:

"Ez a diplomás munkanélküliség egy városi legenda, most volt egy vizsgálat,ami kimutatta, hogy a diploma megszerzését követő egy éven belül találnak munkát. És bizony, azok a rohadék bölcsészek könnyebben, míg az ifjú kohómérnökök kissé nehezebben...
Infós meg nem lehet mindenki."

Igen? Honnan információ?
Diplomás, fiatal munkanélküliekkel dolgozom. Első munkahelyük.
Olyan munkakörben teszik ezt amihez nem kell alapesetben diploma.
Szereztünk munkát ami mellé kapnak egy OKJ-s képzést, mert a munka elvégzéshez felsőfokú diploma kell, de specializálódniuk kell.

"Marhaság. 1990-ig pl. bölcsésznek csak szigorúan korlátozott számban lehetett menni (KISZ ajánlás, pártszerv ajánlás stb.), míg a műszaki pályákra általánost és középiskolát végigbukdácsolt bunkókat is felvettek. A főnököm is ilyen, a villamosmérnökösködéshez se sokat ért, de egy épkézláb magyar mondatot sem tud leírni. :) És másfél millát kap kézhez, én meg a tizedét :("

Rajtad van még a pelus, ha ebben a szakmában ilyen keveset keresel.
Az információd meg rossz.
A Műszaki Egyetem Villamosmérnőki kara mindig az elit szakok közé tartozott, majd akkora pontszám kellett, mint az orvosira.
Az ajánlásokról meg tudod ölég régen nem vették figyelembe, de amikor még igen, nem helyettesítette a vizsgán nyújtottakat.

Bölcsésznek sokkal könnyebb volt, jóval kevesebb pontszámmal, az egyetem - már akkor is - sokat bulizó, látványos kinézetű tagjai voltak. :))
Ha szeretett olvasni, volt kis esze, - volt, mert felvették - sokkal kevesebb befektetéssel tudott diplomát szerezni.

Szóval fiú Te nagyon elkötelezett vagy egy irányba és rosszul informált.

Ez nem baj, csak szentenciáid ne legyenek. Nézz szét, ismerd meg a valóságot, ne az agyad hátsó falára vetített mozit!

"Tudod a szembeszomszédom fogorvos. Most építik a 3. kétszintes házukat. A lánya szintén fogorvos, apuka csinált a kislányának egy puccos magánrendelőt, plusz a SZTK-ban megvett neki egy praxist. A csaj fizetősön végezte a fogorvosit. Olyan híre is van, kerülik mint a pestist :))"
A te apád is jól van eleresztve, ha a szomszédod a milliomos fogorvosapu.

Szóval ne irigykedj. Ha így igaz amit írsz, van mögötte adózott jövedelem bőven.

Dr.laikus PhD 2011.12.30. 07:24:11

A teljes orvostársadalmat érintő alapbérrendezésre vonatkozó ajánlatot kaptak a Magyar Rezidens Szövetség vezetői csütörtökön Szócska Miklós egészségügyi államtitkártól.

Ezt Papp Magor, a rezidens szövetség elnöke jelentette be a Nemzetierőforrás-minisztériumban folytatott, több mint háromórás egyeztetés után. Mint elmondta, a következő órákban konzultálni fognak a kollégáikkal a felmondóleveles akciójuk további menetét illetően, és hamarosan a közvéleményt is tájékoztatni fogják döntésükről.

Az államtitkár által felvázolt bérrendezésről Papp Magor részleteket nem árult el, csak annyit közölt: érdemi bérrendezési folyamat megkezdése került kilátásba 2012-re, s "ez ad okot a megfontolásra és a tárgyalásra".

Papp Magor azt mondta: több mint 2500 kollégájuk csatlakozásáról van szó, így nagyon sok háttérkonzultációra van szükség. Ha kell, a következő 36 órában a rezidens szövetség teljes állománya ezen dolgozik majd, hiszen az az érdekük, hogy megegyezés szülessen.
Még semmi sem biztos

"Egyelőre semmi nem dőlt el, de előrelépés történt, hogy az ágazat humánerőforrás-katasztrófáját megállítsák" – fogalmazott.

A rezidens szövetség május elején jelentette be, hogy az év végéig adnak haladékot a kormánynak az orvosok bérének és munkakörülményeinek rendezésére. Elvárásként fogalmazták meg, hogy az orvosok fizetése érje el a nemzetgazdasági átlagfizetés háromszorosát, a munkakörülmények javításával pedig állítsák meg az orvosok elvándorlását.

Papp Magor csütörtökön az újságíróknak nem árulta el, hogy a fenti összegekhez hasonló ajánlatot kapott-e, csak annyit mondott, "jelentős bérrendezésre" van kilátás. Kérdésre válaszolva közölte: jelenleg úgy látják, a bérrendezés forrásai is megvannak.

A Magyar Rezidens Szövetség elnöke váratlanul jelent meg a Nemzeti Erőforrás Minisztériumban, ahol Szócska Miklós államtitkár épp azt jelentette be: az év végéig összesen 27 milliárd forintos konszolidációs támogatásban részesülnek az állami egészségügyi intézmények, hogy csökkenthessék lejárt szállítói tartozásaikat.

Papp Magor kiemelte: főorvosok, professzorok, docensek csatlakoztak a fiatal orvosok akciójához, és teljes munkacsoportok állnak fel annak érdekében, hogy a dolgozók itthon maradásáért küzdjenek.
"Olyan történelmi összefogás jött létre az orvostársadalomban, amelyre Magyarországon még nem volt példa" – fogalmazott a szövetség elnöke.

A szervezet hivatalosan december 30-ig, vagyis péntekig gyűjti a felmondóleveleket annak érdekében, hogy a kormányzat mielőbb tegyen érdemi lépéseket az ágazatban dolgozók anyagi és munkakörülményeinek a javítása érdekében. A december eleji adatok alapján már több mint 2500-an csatlakoztak az akciójukhoz.
hirdetés

Papp Magor a héten az Indexnek azt mondta, minden eszközzel azon lesznek, hogy még a héten megtalálják a megoldást, és minden olyan javaslatot megfontolnak, ami előremozdulást tud mutatni, ugyanakkor el tudják fogadni, hogy a mostani gazdasági helyzetben nem lehet egy lépésben megemelni a fizetéseket, de csak olyan megállapodást fogadnak el, ami tartalmazza a bérek legalább lépcsőzetes emelését.

A Nefmi az országos tiszti főorvostól tájékoztatást kért arról, hogy várható-e az ország bármely pontján ellátási zavar, ha valóban a tömeges felmondást választanák az egészségügyi dolgozók. A rezidensek levélben kérték a kormányfőtől, hogy „mutasson jövőképet az ágazatban dolgozók számára, biztosítsa a megélhetésünkhöz szükséges feltételeket”.

A kormány is felkészült a vészhelyzetre: szerdán Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője bejelentette, hogy Orbán Viktor akcióterv kidolgozására utasította Navracsics Tibor közigazgatási és Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás minisztert arra az esetre, ha január elsejével a letétbe helyezett felmondólevelek aktiválódnak.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 09:55:49

@SvenH.: megint fogalmi zavaraid sincsenek az egészről de bájologsz itt mint a nagy megmentő.
értsd meg már magyarul (de ha gondolod más nyelveken is leírom) az egész rendszer 90 óta az erdélyi és a kárpátaljai, vajdasági orvosok bevándorlására alapult. jó esetben 1000 orvos végez egy évben a 4 egyetemen ez a minimum ami a rendszert fel bírja tartani, feltéve, hogy minden végzés 40 évet dolgozik megszakítás nélkül (tehát semmi szabi, semmi szülés, semmi betegség, semmi halál) és senki nem vándorol el. mivel ezek a feltételek nevetségesek, indulásból az évi 500 külföldi orvos mentette meg a korábbi összeomlástól az egészségügyet, de ennek vége, mert senki nem bolond idejönni már, tehát maradt az évi 1000 amiből 1200 ment el 2011-ben.
felfogtad már, hogy ha az ezer itt maradt volna akkor is negatívban lenne a rendszer? egyes becslések szerint még így is csökkent a létszám 90 hez képest de nem olyan vészesen.
na erre találj megoldást, ha annyira értesz a mérnökösködéshez akkor matematikából is jó lehetsz

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 09:58:21

@SvenH.: én meg a mérnökök paraszolvenciáját évi 200 milliárdra becsülöm, na mondtam egy számot mint ezek az okosok amit semmivel nem tudnak bizonyítani. egyébként a matekeddel is gond van, a nővéreket, takarítókat, mentősöket meg hasonló egészségügyi alkalmazottakat nem vetted be. ha az a baromság igaz lenne akkor abban a pozicióban amiben magyarországon dolgoztam évi 10 millát kellett volna összeszedjek, de valahogy mégse sikerült

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 10:00:59

@SvenH.: azért nem szállít mert a tartozások meghaladták a 90 napot, ez a rendszer rossz finanszírozása miatt alakult ki. igen korrupció van, a nincstelenség arra kényszerített, hogy az olcsóbb, rosszabb eszközöket, gyógyszereket vegyük meg, de ezt senkinek nem volt szabad elárulni, a beteg azt hitte, hogy a legjobb módszerrel operálták, pedig a második világháborúban talán elfogadott volt az amit kapott. ez korrupció ha úgy vesszük

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 10:03:06

@bloggerman77: bocsáss meg hány munkaóra a nominális kötelező munkahete? 23? és ne gyere most azzal, hogy hát fel kell készülni az órákra, mert egy orvosnak is fel kell készülni a műtétekre.
mennyit dolgozik egy orvos egy héten? 60-80 órát, akkor nem az lenne a normális, hogy 3-4 szer annyit kapjon, tudod a civilizált világban a munka minőségét és mennyiségét is figyelembe veszik, jah, elfelejtettem, ez itt a balkán

kacat 2011.12.30. 10:19:21

na, tudtam én hogy nem mentek ti sehova....
és szerintem is flegmaság és zsarolás amit csináltok
és visszaolvasva a hozzászólásokat nagyon furcsának találom, hogy aki nem áll az orvosok és rezidensek mellé arról egyből kimondatik, hogy "Szóval fiú Te nagyon elkötelezett vagy egy irányba és rosszul informált."

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 10:33:19

@kacat: furcsa elképzeléseid vannak neked a kapitalizmusról, mindenkinek szíve joga sztrájkolni, és minden legális módszert bevetni a fizetésemelés érdekében. hajrá, követelj te is magadnak több fizut

kacat 2011.12.30. 10:38:20

@csak néha benézek ha marhaságot látok: ó én sajnos nem tudok, mert a versenyszférában helyezkedtem el, olyan helyen, ahol a valós teljesítményem nagyban befolyásolja a fizetésemet, amivel köszönöm szépen elégedett vagyok. attól, hogy a módszerük legális, lehet még visszatetsző.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 10:49:56

@kacat: tudod az egészségügy nem versenyszféra mert van TVK. ez pont olyan mintha az győri Audi gyárban megszabná az állam, hogy csak havi 1000 autót lehet előállítani, hiába volna kapacitás 2000-re. de ez így logikus, kár, hogy a nép nem érti :D

rikitiki 2011.12.30. 11:04:46

@kacat: Nem mindenkiről mondatik ki, de az aki zsebbepénz témában csak fogorvost tud felhozni példának, az valóban az.

A fogorvost vállalkozó, magánban dolgozik, legális jövedelemmel, ahol egyáltalán nincs zsebbepénz, előre megállapított ár van, amiben még versenyeznek is.

Tökéletesen mutatja a munkájuk értékét, hogy a magánszférában működve ennyit keresnek.

"a valós teljesítményem nagyban befolyásolja a fizetésemet"

A valós teljesítményük ennyit ér, amivel köszönik szépen, elégedettek.

Éppen ezért furcsa, és képmutató, ha a többi orvostól ezt sajnálod.

kacat 2011.12.30. 11:25:14

@rikitiki: dehogy sajnálom, mehetnek ők is magánpraxisba, külföldre, zsarolhatnak, kérhetnek hálapénzt, szívességet, felléphetnek a nem etikusan pénzszerzők ellen, összefoghatnak a paraszolvencia ellen, megőrizhetik az emberségüket vagy éppen eldobhatják (? mondjuk éppen ez egy fityingbe sem kerül), érezhetik magukat felsőbbrendűnek és hivatkozhatnak arra hogy mennyit de mennyit tanulak, szétnézhetnek, hogy aki nem orvos miből él, ilyesmi
hogy mit választanak a lehetőségeik közül, az rajtuk múlik

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 11:26:55

@csak néha benézek ha marhaságot látok: na hat az a 200 Mrd mernoki paraszoli az total marhasag, hogy a bus facba kapna olyan ember paraszolit akinek 300 netto legalabb a fizukaja???
viszont a hozzaszolasod masik fele az igaz, hogy nem csak orvosokra kellene nezni a paraszoli szetdobasat

amugy konkretan tagadni ugye nem tagadod a paraszoli letezeset? mert az utne :)))

en nem mondom azt hogy eleg lenne fizukiegeszitesnek a paraszoli rendesebb szetosztasa, hanem a vizitdijat es esetleg egy pici co-paymentet kellett volna bevezetni, na ugy a finanszirozas jobban megoldott lett volna, viszont nemely embereknek nem lett volna ellatasa na puff neki... nyugaton se kap meg mindnki mindent, fokent szakorvosi ellatas ha jol tudom a briteknel plusz lovettaba kerul... ennek ellenere itthon a sok nyugger ellatogat 2-3 szakorvoshoz is, elvegre tobb szem tobbet lat es ezt a luxust valahogy finanszirozni kell!!!
ami jelen esetben az egeszsegugyi melosok alacsony bere

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 11:34:46

@kacat: az a baj, hogy a fejetol buzlik a hal, amikor a vizitdijat bevezettek akkor az orvosoknak azt helyeselniuk kellett volna, na a MOK mit tett erre?

detto ugyanez a paraszolival is, ezt a rendszert bevaltoztatni csak ugy lehet ahogy anno megszuntettek az ipari tomeges lopkodast a 90es evekben
ja hogy 2006ban erre jott a koztorvenyes molnarlajcsizas es kiskurva horvathagikazas??? akik belenyultak volna a korrumalodott rendszerbe es valtoztattak volna rajta?

a rezidensek igenis helyesen csinaltak en megertem, hogy nem akarnak 20 evet varni hogy hatha megdoglik vegre a prof es akkor megkapja a praxist, nem lehet mindenki olyan szerencses mint lezer jani!!!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 12:48:51

@SvenH.: hát lehet, hogy több is van mint 200 milliárd de ezt csak úgy példaként említettem ha már az irrealitás mezején mozgunk.
hány és hány olyan épületet tudok mondani, villákat, éttermeket melyek nem inkadrálódnak az urbanisztikai standardokba mégis hivatalos engedéllyel épültek meg, biztos a két szeméért adta ki a mérnök az engedélyt. hány olyan technológiai folyamat van ebben az országban ami nem engedélyezett és mégis folyik, ezeket nem mérnökök felügyelik, az ellenőrző bizottság ami behunyja a szemét az nem mérnökökből áll. kik ha nem mérnökök engedélyezték az autópálya építés során a teljesen fölösleges műtárgyakat amik megdobták a projekt költségvetését pár tízmilliárddal, biztos a kivitelező cég főnökének két szép kék szeméért, ugye? hány olyan autónak van műszaki vizsgája aminek közlekedni sem szabadna, ezekre is biztos orvosok adták ki az engedélyt?
korrupció van itt kérem mindenütt a mérnöki szinten is éppúgy mint az egészségügyben

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 13:34:37

@csak néha benézek ha marhaságot látok: nehezen tudom vizualisan elkepzeni hogy a koroshegyi volgyhidnal ez a paraszoli hogy is tortent...

- Mernok Ur hat rakja mar 10 meterrel odebb azt a pilont, itt a boritek 50e -rel!
- hat apoka az nagyon sok munkaval jar am es ketseges a kimenetel
- de de Mernok Ur hat 100e -t csak megeri megprobalni nem?
- jo akkor atlokjuk a zsaluzast 10 meterrel odebb, a fesztavot 10 meterrel elvegre barmikor meg lehet dobni

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 14:02:05

@SvenH.: pl úgy, hogy akkor vezessük a síkságon az autópályát vagy tegyünk egy kitérőt ott a dombokon keresztül, igaz 30 milliárddal többe jön de hát elosszuk a hasznot. vagy az M6 osnál amikor az alagutakat építették és földet kellett a tetejükre hordani, hogy alagútnak nézzenek ki és ne csak egy nagy betoncsőnek a síkságon. ugyan már ne nézd hülyének az embereket. menj ki a rózsadombra és nézd csak meg, hogy milyen magasak ott a villák, és mennyi a maximlis magasság az urbanisztikai tervben, meg mekkora is a dőlésszöge hivatalosan egy tetőszerkezetnek, ugye nem 80 fok és 3 emeleten keresztül? mert az volt egy időben a nagy divat, hogy még 3 emeletnyi manzárdot beépítettek a tetőszerkezet alá, persze, hogy így a tető 15 méter magas lett a 3 méter magas házon az már részletkérdés, de volt rá engedély

rikitiki 2011.12.30. 16:06:30

@kacat: nem értelek.

mehetnek magánba, külföldre stb...

akkor mit ítélsz el? előre bejelentették, hogy mikor, hányan, milyen feltétel esetén mikor mondanak fel, és mennek máshová.

Ennél korrektebben nehezen lehetne csinálni, de várom a konstruktív hozzászólásodat. Ha neked ez így nem tetszik, kérlek, mondd el hogy lenne erkölcsös.

Rivero 2011.12.30. 18:25:58

@kacat:
Gégerákosról beszéltem aki beszélni is alig tud, és rosszul is lett nem tudott dolgozni pontosabban folyton beteg volt. Sokkal kevesebb pénz kapott meló mellett a betegeskedés miatt. Egy depresszióst nem hívnék be közmunkára mert mindig azt kéne nézni hogy mikor tesz kárt magába.E gy hónapja lett öngyilkos egy depressziós közmunkaprogramos..

2011.12.30. 19:33:24

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "bocsáss meg hány munkaóra a nominális kötelező munkahete? 23? és ne gyere most azzal, hogy hát fel kell készülni az órákra, mert egy orvosnak is fel kell készülni a műtétekre."
A tanárok kötelező óraszáma nem egyenlő a munkaidejével. És nem a felkészülésről van szó. Ne nézz le ennyire másokat.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 19:36:22

@Turchi: nem néz le senki semmit és senkit, hány órát tölt az ember a munkahelyén az a kérdés, a fizetéséért hány órát nem tölt a családjával? ez a kérdés. mert könnyű fröccsögni, hogy kétszer akkora a másik fizetése, csak mellesleg azt már nem említi senki, hogy pont kétszer annyit is dolgozik időben érte

2011.12.30. 20:09:52

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Én nem fröcsögök, hanem írok. Ha valaki otthon is dolgozik, akkor is a családjával van? Honnan tudod, mennyit dolgozik más? Az orvos nem viheti haza a munkáját, a beteget, más viszont kénytelen hazavinni, és otthon folytatni.

SvenH. (törölt) 2011.12.30. 20:49:13

@Turchi: patologus ismeros azert vitte haza a melot szoval nem kene altalanositani!!!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 20:54:40

@Turchi: nem rád írtam egyébként a fröccsögést mert nem te kezdted megint a két szakma közti feszültségkeltést. de legalább nem szólaltál volna meg, ha nem értesz hozzá. az orvos is ugyanúgy utánaolvas a másnapi műtétnek, esetleg elmegy a hullaházba és megcsinálja egy hullán, cikkeket olvas, kongresszusokra jár meg egy jó részük valamilyen szinten részt vesz az oktatásban, elvégre az orvosi egyetemen, a nővérképzőben, a gyógytornászképzőben, masszőrképzőben stb orvosok tanítanak és nem tanárok

2011.12.30. 22:12:07

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Még szerencse, hogy nem te döntöd el, ki mihez ért, és mikor szólhat hozzá. A feszültséget pedig te kelted megint, ahogy szoktad. Honnan tudod, hogy én mihez értek? Olyat el se tudsz képzelni, hogy valaki nem orvos, de ismer orvosokat?

rikitiki 2011.12.30. 22:22:54

Minden orvos hazaviszi a melót. Kivétel nélkül.

A tanár is.

A tanár hazaviszi a dolgozatjavítást, és azt, hogy a Karcsika minden igyekezete ellenére elkallódott.

Az orvos hazaviszi a vizsgajavítást, az abstractokat, és hazaviszi hogy a Karcsika anyja meghalt, minden igyekezete ellenére. Az anyuka másik gyermeke meg fejlődési rendellenességgel halálra van ítélve, bármit is tesz.

Ez az élet.

A tanár 25 év után néhány kedvenc diákjára fog emlékezni, az orvos pedig néhány halottjára, aki mindig elkíséri majd.

Nyugaton, piacgazdaságban, az orvos 2-5x annyit keres, mint a tanár. Hogy miért? Szerintem mindenki sejti a válaszokat.

De mindkettő a legértékesebb hivatásokat űzik, felesleges pont őket hasonlítgatni egymáshoz.

2011.12.30. 22:38:56

@rikitiki: Ezt így leírva el is tudom fogadni. A fizetések öszehasonlítását külföldön azért most megkeresem a neten :-)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 22:47:58

@Turchi: bocsáss meg de akkora marhaságot állítottál, hogy neki lehet támaszkodni, ha még ezek után is azt állítod értesz hozzá akkor csak sajnálni tudlak. azért meg olvass utána mielőtt vádaskodni kezdesz ki is kezdte a tanár orvos vitát

2011.12.30. 22:58:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Hát akkor támaszkodj neki, ha másra nem tudsz! Sajnálnod nem kell, nincs miért, és szerencsére nem is szorulok rá. Természetesen amit te állítottál, az nem marhaság. Az soha nem az. Hiszen te vagy az etalon itt. Nem vádaskodtam, csak emlékeztem már hasonló hozzászólásodra, ezért nincs jelentősége, most ki kezdte. Nyilván te is csak az orvosi részét ismered, akkor neked sem kell hozzászólnod más szakmákhoz.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.30. 23:28:01

@Turchi: most hirtelen nincs jelentősége, hogy ki kezdte szidni az orvosokat és isteníteni a másik szakmát. nagyon érdekes, hogy ebben az országban az orvosok mindig a rosszak, csak ők fogadnak el paraszolvenciát, nem dolgoznak semmit, és mindig csak hibáznak (egyes kommentelők szerint) bezzeg a tanárok, mérnökök, stb szentek és angyalok, mindig csak jót tesznek ingyen a társadalomért dolgoznak heti 300 órában és ingyen persze, és soha nem hibáznak.
cáfold meg értelmesen az állításaimat ha képes vagy rá. én, veled ellentétben soha nem állítottam hogy etalon lennék, csak nem szeretem ha az orvosokat lenézik és másokat mártíroknak állítanak be

SvenH. (törölt) 2011.12.31. 02:03:30

@csak néha benézek ha marhaságot látok: sikerult egy poszton belul a mernokok szidasarol atvaltanod a tanarok szidasara?

te kemenyen nyomod :)))

az orvos es a tanar egy kulon kategoria, az abba fektetett penz ugy 20-30 ev mulva jelenik meg, tehat ennyiben kozos, lehet oket mindig egy picinyket megmogyorozni es a kovetkezo 4 eves politikai ciklusban nem fog meglatszodni de 20 eves idotartamban kemenyen visszaut

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.31. 10:41:37

@SvenH.: nem szidtam én senkit csak válaszoltam az orvosokat szidó tanároknak és mérnököknek, hogy szálljanak le a magas lóról és nézzenek körül a házuk táján mert ott is van gond elég, mert ugye más szemében a szálkát, sajátjában a gerendát

2011.12.31. 18:17:43

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Olvasd már el a 2011.12.28. 18:33:02 bejegyzésemet te nagyarcú! Védtem az orvosokat és nem szidtam. Te nyilatkozol rendszeresen úgy, hogy az orvos az atyaisten, mindenki más hülye, nincs agya, és ne szóljon senki hozzá, aki nem orvos. Ez a bajom veled. Az orvosokkal semmi bajom nincs.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.01.01. 14:26:51

@Turchi: abban a hozzászólásodban egy szóval sem véded az orvosokat, el kellene még egyszer olvassad.
egyébként ne adj olyan szavakat a számba amit soha nem mondtam. és ezekután ezt a vitát beszüntetem a részemről nem kívánok a mély paraszti szintedre süllyedni. ha normális hangnemet nem tudsz megütni menj a kocsmába ott a nívódra lelsz

2012.01.01. 16:52:24

@bloggerman77: Azért ezt így cáfolnám, a családomban nagyapámtól a testvéreimig minden férfi mérnök engem kivéve és pontosan tudom, hogy egy jobb szakközépbe vagy technikumba is elég kemény volt bekerülni, ahová édesapám járt, konkrétan negyvenszeres túljelentkezés volt, bár igaz ami igaz, Ratkó-gyerek volt az öreg. A bölcsész szakokat jóval kevesebb erőfeszítésből el lehetett végezni, manapság meg pláne. Legjobb barátom és a kedvesem is bölcsész, szóval pontosan tudom, hogy mennyi munkával lehet diplomát venni.

@Turchi: Kb. a felét keresi egy átlag tanár az átlagorvosénak, ami összhangban van a munkahelyen töltött munkaidővel.

@rikitiki: Nos igen, mi is általában ebéd közben azt beszéljük meg, hogy mi történt a munkahelyen, és nem igaz, hogy nem nyomja rá a bélyegét a napokra...

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Legtöbb szavaddal egyetértek.

2012.01.01. 17:08:49

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Akkor olvasd el mégegyszer te, bár ezek szerint a betűkkel van problémád. Leírtam, hogy:" Én is láttam már kórházat, legutóbb karácsonykor, udvarias, gyors, szakszerű ellátás. Nem általános, amit a posztoló leírt. "
Ha ez neked nem az orvosok védelme, akkor baj van a szövegértéseddel. A mély paraszti szintemre büszke vagyok, főleg hogy sok az orvos köztük:-)). A hangnemem lényegesen jobb szinte mindig, mint a te hozzászólásaid. Kocsmába sok okos ember is jár. Én sajnos nem járok, mert nem birom az alkoholt meg a füstöt.

2012.01.01. 17:13:22

@ReignOfdark: Igen, én is ezt az arányt találtam, de ezzel nekem nincs is problémám. A munkahelyen töltött idő és a munkával töltött idő bárhol nem mindig fedi egymást. Ezt csak úgy általában, nem a konkrét példára írtam.

2012.01.02. 00:28:59

@Turchi: Azért van két dolog szerintem: 1. ezek az alapbérek arányai, az orvos tisztességes helyeken rendes pénzt kap ügyeletért, tehát a tényleges jövedelem ennél jóval nagyobb, 2. mindenki hazaviszi a munkáját, de azon fölösleges gondolkodni, hogy vajon melyik szakma mennyit dolgozik még otthon, mert fel lehet hozni a szélsőséges eseteket, pl. a heti 70 órát dolgozó orvost, aki otthon szakcikkeket olvas, meg a tanárt, aki heti 25 óra mellett felkészül az óráira 45 órán át, mert ilyen is van. Viszont érdekes meggondolni, hogy melyikből mennyi van :)

Nehezen álltam meg a személyes példákkal való dobálózást, de sikerült!

vanier (törölt) 2012.01.02. 11:54:12

@ReignOfdark:1.az a tisztességes pénz óránként 1500 bruttó ,még a főorvosoknak is, a szakorvosoknak csak 1000 Ft,nettóban a fele. DE a legtöbb helyen nem tisztességesen,mert Budapesten kivül is vannak kórházak. Az EGÉSZ ÜGYELETÉRT KAPNAK 1500 Ft-ot. Nem óránként, az egész ügyeletért. Kíváncsi vagyok ki az aki éjszakánként teljes bruttó 1500 Ft-ért dolgozik még az orvosokon kívül,de azt kapja az arcába, hogy hallgasson, mert mások is dolgoznak vagy, hallgasson mert "fizetem a TB-t".
Figyelmetekbe ajánlom ezt a táblázatot:
drmorcz.blog.hu/2011/12/31/that_about_sums_up_2011

2012.01.02. 13:05:52

@vanier: Rendben van, de ne nekem mondjad, éppen külföldi relációkról beszélgettünk.

vanier (törölt) 2012.01.02. 14:07:33

@ReignOfdark: Figyelmetln voltam. Külföldön más.Ott az ügyelet nagyon szépen megfizetik. A szép alapbér mellett.
A férjemnek 6500 euro alapbért ajánlottak + ügyelet. Az alapbért pedig 1 év múlva emelnék.Bárcsak elfoganá.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása