Le is bénulhattam volna

2011.08.22. 06:00

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

Tisztelt Praxis blog!


Pár hónapja autóbalesetet szenvedtem. Több sérülésem mellett biztos voltam benne, hogy azt hallottam, hogy eltört egy nyakcsigolyám, így maradtam, ahogy voltam, és nem engedtem, hogy elvágják a biztonsági övet. Miután megérkeztek, a mentősök felraktak egy nyakrögzítőt. Nem tudom egyébként, hogy automatikusan adnak nyakrögzítőt vagy csak amiatt volt, hogy korábban én ezt mondtam, hogy...

 


A baleset éjjel történt. A kórházban elvittek röntgenezni. Amikor a nyakamra került a sor, a felvételeket készítő személy levetette velem a nyakrögzítőt. Én nagyon megijedtem, mondtam neki, hogy szerintem el van törve a nyakam, meg hogy nem akarok megbénulni, mire ő elkezdett az ott lévőknek dühösen panaszkodni, hogy ő nem tud így dolgozni, ha a beteg nem hajlandó közreműködni. Aztán végül egy beteghordozó megfogta a fejem és levették a rögzítőt, csináltak felvételeket, majd a rögzítőt visszarakták. A röntgen alapján kiderült, hogy valóban, a CII csigolyám eltört.


Egy több héttel későbbi röntgenkontrollon nem vették le a rögzítőt, azon keresztül csináltak felvételeket.Emiatt felmerült bennem a kérdés, hogy talán első alkalommal sem kellett volna levenni a rögzítőt? Hiszen az is műanyag volt (közben kaptam egy kényelmesebbet), azon is át tudtak volna röntgenezni.


Kérdésem, hogy helyesen jártak el?Én azt gondolnám, hogy ha nem tudják, mekkora a baj, annál óvatosabban kellene eljárni. Arra nem is akarok gondolni, hogy mi lett volna, ha teljesen lebénulok egy rossz mozdulattól.


Üdvözlettel és előre is köszönöm a válaszotokat.


JA

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccke 2011.08.22. 07:23:14

A mentő automatikusan ad, ha a sérülés mechanizmusából esély van a gerincsérülésre pl. autó-motor baleset, gyalogos gázolás, magasból esés...
Ilyenkor egyébként a gerincsérülés oka a fej ostorszerű csapódása: hirtelen megálláskor előre vágódik (jó esetben biztonsági öv, légzsák megfog, nem repülsz ki. Ezután viszont a fej hátracsapódik, ilyenkor lehet nyaki gerinctörés, ezért fontos a jó és jól beállított fejtámla is.

A nyakrögzítőben szerintem lehet röntgent készíteni, de ezt nem tudom, lehet, hogy ront a felvétel minőségén vagy ilyesmi. A kézzel történő rögzítés, ha szakszerűen csinálják, teljesen jó, csak értelemszerűen hosszabb ideig, szállításhoz, áthelyezéshez nem használható.

Lerooy 2011.08.22. 07:25:32

Dens axis töréskor komoly esély van a gerincvelősérülésre.

gld 2011.08.22. 07:48:22

Én is úgy tudom, h ilyen jellegű sérüléseknél automatikusan adnak nyakrögzítőt.

Nem tudom, mennyiben ront a felvétel minőségén, ha ez fent marad a beteg nyakán. A kontrollnál sem rontott. A törött karról sem veszik le a gipszet kontroll rtg alatt. Szóval nem tudom :)

Remélem, erre jár Radiológus :)

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.22. 07:53:16

mi lett volna, ha...

nem ez számít

Irkutszk 2011.08.22. 08:09:43

Örülök, hogy szakszerűen ellátták a beteget mind a mentősök, mind a kórház dolgozói, és hogy ilyen jól megúszta a balesetet. További szép napot!

El Visco Stello (törölt) 2011.08.22. 08:22:55

Én meg azt gondolom, hogy szakemberek kezei között volt. Rögzítővel, vagy anélkül, tudnak szakszerűen bánni a beteggel, be tudják úgy állítani a nyakat, hogy további sérülés ne következzen be. Az pedig, hogy már egy ismert sérülést gipszen keresztül röntgeneznek természetes. Tudják, hogy mit kell figyelni. Az első felvételt viszont inden zavaró körülmény kizárásával kell végezni.

Borcsika 2011.08.22. 10:16:26

Lassan át lehetne nevezni ezt az oldat praxis-ról hisztis blogra. Ennyi elégedetlen embert...

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 11:29:35

Nyarvog az asszisztens, majd panaszkodik a betegre.
Mennyi idő lett volna elmondani, hogy vigyáznak rá, de ezt így kell?

egeszseg.origo.hu/cikk/0712/693759/az_orvosi_1.htm

2011.08.22. 12:29:41

Laikussal értek egyet, annyi erőből, amennyivel kiabáltak a beteggel, nyugodtan tájékoztathatták is volna.

Ishadesu 2011.08.22. 17:05:45

@ReignOfdark: @Dr.laikus PhD: Persze, az lenne az ideális, ha szépen, higgadtan elmagyarázná az ember a betegnek, hogy mit és miért úgy csinál, ahogy.
De azért valljuk be, az éjszakai ügyelet kellős közepén, jó esetben egy átdolgozott nappal után, nem mindenkinek van ehhez elég ereje.

A kedves posztolónak meg csak annyit, hogy örüljön annak, hogy nem lett nagyobb baja az autóbaleset miatt és ne rágódjon azon, hogy "mi lett volna, ha"!

Kurvaanyádat cenzorkám! 2011.08.22. 17:18:37

Tessék bezárni ezt a blogot! Ma úgy le lettem baszva, de úgy... Megemlítettem az orvosomnak, hogy mivel őt nem tudtam utolérni, interneten kerestem meg egy másik orvost, tőle kértem tanácsot, ami végül (mint ma kiderült) homlokegyenest ellenkezett azzal, amit az orvosom javasolt eredetileg.
Ezek után elmondta, megtiltaná, hogy orvosi témákat a neten tárgyaljanak meg a betegek.
Úgyhogy záróra!

Minerva12 2011.08.22. 18:06:48

Jah, lehetne hisztis blog, mmint az eü-i dolgozók hisztis magatartásának bemutatója blogja. Elfelejteti a fehér köpeny h a hentesnél stb. ő is épp olyan "problémássá" válik, mint a beteg a kórházban. A hentes mégsem mondja azt, hogy ne mutogasson már , mert ő így nem tud dolgozni.
Minek képzeli ez az ember magát? Ha kérdezik, vagy neki szólnak akkor méltoztasson már válaszolni. Nem volt gyerekszobája?

Easyke (törölt) 2011.08.22. 18:09:14

"Amikor a nyakamra került a sor, a felvételeket készítő személy levetette velem a nyakrögzítőt."
Jól értem? A betegnek kellett levennie a nyakrögzítőt? És csak miután "ellenállt", szerzett a nővér egy beteghordót, aki megfogta a fejét a művelethez?
Meg aztán innentől kezdve a mondat tetszőlegesen behelyettesíthető: "a ... személy kivetette velem a varrataimat" vagy: "a ... személy kioperáltatta velem a vakbelemet". :S

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 18:53:57

@Ishadesu:

Be vagytok tojva a műhiba perektől, de semmit nem csináltok úgy ahogy kell arra hivatkozva, hogy fáradtak vagytok.
Több a munka avval, ha nem beszéltek.

Lehet, hogy Te így csinálod de szerintem te örülj, hogy nem történt nagyobb baj.. :((

Link azért van, mert érdemes elolvasni!
Nem kell a laikusnak hinni, érdemes a szakmát sokkal jobban ismerőtől tanulni.

különvélemény 2011.08.22. 18:59:47

@Ishadesu: "De azért valljuk be, az éjszakai ügyelet kellős közepén, jó esetben egy átdolgozott nappal után, nem mindenkinek van ehhez elég ereje."

Minden posztnál van pár ilyen.
Már csak ezért is érdemes olvasni a blogot.

Érdekes módon olyat nem olvasok, hogy a buszvezető az egész napi belvárosban idióták közötti vezetgetés után letarolja a megállóban állókat, pedig biztos őt is meg lehetne érteni.

De nyilván az orvosoknak sokkal stresszesebb a melójuk, na meg a sok borítékot is bontogatni kell.

rostast 2011.08.22. 19:00:37

Mint radiológus írok. Sajnos az egészségügyi dolgozók ma már tökéletesen a leköphető, mindennek elmondható kategóriába tartoznak. Az, hogy ez miért van, nem ide tartozik. A lényeg: a nyaki gerinc röntgen vizsgálatánál alapkövetelmény valamennyi nyaki csigolya ábrázolása. Ez rögzítőben nem oldható meg. Amennyiben a betegnek nincsenek gerincvelő sérülésre utaló tünetei (kéz-, lábzsibbadás, érzészavar), a felvételhez a rögzítőt el kell távolítani. A kontrollnál már értelemszerű, hogy csak az ismerten törött részre kell lokalizálni. Az asszisztens is ember, lehet, hogy épp 20-24 órája volt talpon és röntgenezett 90.000 forintért... Igyekszünk mindig emberségesen viselkedni, ezt a kollégáim nevében kijelentem. Amúgy kíváncsi lennék, hogy CT történt-e?

gld 2011.08.22. 19:09:25

@rostast: "A lényeg: a nyaki gerinc röntgen vizsgálatánál alapkövetelmény valamennyi nyaki csigolya ábrázolása. Ez rögzítőben nem oldható meg. Amennyiben a betegnek nincsenek gerincvelő sérülésre utaló tünetei (kéz-, lábzsibbadás, érzészavar), a felvételhez a rögzítőt el kell távolítani. A kontrollnál már értelemszerű, hogy csak az ismerten törött részre kell lokalizálni."

Én ezzel a kérdéseimre 100%-ban választ is kaptam :) Köszönöm!

gld 2011.08.22. 19:24:22

Lenne egy OFF kérdésem, hátha van itt valaki, aki hozzáértő :)

Az kóros, ha kb. 3 hónapja el van zsibbadva a bal kezemen a kis ujjam és a gyűrűs ujjam? Aggódjak miattuk? :)

szuvenir 2011.08.22. 19:25:17

Külföldön dolgozó sürgősségi orvos vagyok. Errefele nyaki gerinc sérülés gyanúja esetén sima röntgenvizsgálatot gyakorlatilag már nem végzünk, a standard a CT minden esetben. A nyakrögzítőt pedig csak és kizálólag orvos veheti le, ha a CT nem mutat csonttörést, ficamot, sérülésre utaló lágyrészduzzanatot, stb., és a nyaki gerincet klinikaliai vizsgálattal is tisztázzuk.

különvélemény 2011.08.22. 19:26:48

@gld:

Á, még várj vagy fél évet, ha már kékül is, akkor kérdezz meg egy tévés "távgyógyítót". :D

ccke 2011.08.22. 19:27:02

@Ishadesu: Ha egy lebénulástól (jogosan) rettegő betegnek nem magyarázzák el, hogy mit miért hogyan, az szakmai hiba.
(Nem mellesleg ha végül lebénul, biztosan számíthatnak perre, hiszen a beteg(hamisan) azt gondolja, hogy a vizsgálat közben történt a sérülés)

Hogy ez a magyarázat kedves, megnyugtató, vagy csak rövid, tárgyilagos, esetleg ingerült, az a fáradtságtól, kiégéstől, dolgozó személyiségétől függ.

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 19:28:28

@rostast:

Én ezt mind értem.
Nem vagyok híve az egészségügyi dolgozók köpködésének.
Annak azonban igen, hogy egy ijedt beteggel nem kel levetetni a gallért, pláne ha arra van energia, hogy kiabáljon, vagy éppen szakszemélyzet segítsen neki.

Fáradtság ide, vagy oda, minimálbér ide, vagy oda nem mentesíti a segítő foglalkozást végzőt, hogy kettő szakmai mondattal hiszti nélkül ne tudja azt mondani amit kell.

Nyilván a fenti eset egyáltalán nem általános, de azzá teszik a ráíródott egészségügyi dolgozóktól érkező válasz. :((

gld 2011.08.22. 19:29:01

@különvélemény: oké, akkor még várok :D Végülis, ha leesnek is, marad még 3 másik ;)

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 19:31:48

@gld:

Tekintve, hogy ez nem természetes állapot, biztos megkérdeznék szakembert. :-)

gld 2011.08.22. 19:33:30

@Dr.laikus PhD: én is ezen gondolkodom :) Csak gondoltam, hátha van itt valakinek ilyesmi tapasztalata. Akár beteg oldalról is :)

Káin 2011.08.22. 19:35:27

@gld: A kerdes mennyire fontos Neked az az ujj :)

Káin 2011.08.22. 19:35:57

@Káin: pontosabban ujjak...

gld 2011.08.22. 19:36:33

@Káin: lényegre törő kérdés :))) Ha hiányozna, biztosan nagyon-nagyon fontos volna ;)

rostast 2011.08.22. 19:39:25

@szuvenir: Persze, alap a CT, de nem mindig szükséges, vagy elég. Sajnos nálunk a képalkotó vizsgálat sokszor főleg a jogi vonatkozások miatt szükséges.

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 19:39:33

@szuvenir:

Ezt a választ én külön köszönöm neked.

különvélemény 2011.08.22. 19:41:16

@gld:
De megkérdezheted Dr. House-t is, bár ő azzal lesz elfoglalva, hogy kizárja a lupuszt, pedig a tünetek között szerepel az ujjzsibbadás. :D

rostast 2011.08.22. 19:42:05

@Dr.laikus PhD: Ha általánosnak érzi, az baj. A "hallgattassék meg a másik fél is" elv alapján én nem ítélném el a kollégámat kapásból. Egy balesetet szenvedett ember sokszor éli meg zaklatásnak azt, ha segíteni szeretnénk. De ezt már megszoktuk. Sajnos.

gld 2011.08.22. 19:42:49

@különvélemény: Dr. House-t imádom ;) Nem bánom, zárja ki a lupust, vagy amit akar, sőt tőlem a lakásomba is bejöhet, hogy toxinok után kutasson :D

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 19:42:58

@rostast:

A világon mindenütt a perek elkerülése miatt végeznek alapos vizsgálatot és tanulnak meg a betegekkel beszélni.

Ezt hívják szakmai protokollnak amit a kolléganő nagy ívben nem tartott be.

Káin 2011.08.22. 19:47:01

@gld: Akkor irány az ujjdoki :D.

2011.08.22. 19:48:43

@gld:

- Az én orvosom olyan, mint a doktor Háuz.

- Miért, olyan jó?

- Nem, csak bunkó és elsőre sosem tudja, mi a baj. :-)

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 19:49:52

@rostast:

Zaklatásnak élte volna meg, hogy ne maga vegye le a gallért és ne ordítsanak a füle mellett, hogy az asszisztens nem tud dolgozni, mert a beteg nem érti mi történik?

Pont a fenti poszt nem a zaklatott beteg hagymázas panasza. De pont az állapota igényelné a fokozott érzelmi odafordulást.

Mindegy is. Már annyira megszoktuk, hogy nem az orvos hanem a szakszemélyzet sokat ront a renomén.

Mindegy milyen a protokoll, azt át lehet hágni és azt lehet mondani, hogy nem is úgy volt.

A szituációt miért találta volna ki?
A mi történt volna ha... értelmetlen, de a történetet nem mondanám kitalációnak egy laikustól.

gld 2011.08.22. 19:50:11

@különvélemény: Imádom!!! :D

@Káin: rohanok :)))

@ReignOfdark: hihi :D House nem is bunkó, csak szarkasztikus :)))

embalu 2011.08.22. 19:52:28

Kamu sztori, nyugodtan csámcsogjatok rajta, és vonjátok le az okos következtetéseket.

Ugyanitt: sokkal realistább kamu sztorik eladók. Levélcím a szerkesztőségben :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.08.22. 19:53:38

@gld: 2 lehetőség van: perifériás vagy centrális a gond.
lehet nyaki gerinc porckorongsérve is és ulnar tunnel is. kezd a dolgot kézsebésznél majd neurológia és EMG

gld 2011.08.22. 19:53:40

@Dr.laikus PhD: ezt el is vártam Tőled :))))

gld 2011.08.22. 19:54:39

@csak néha benézek ha marhaságot látok: ehh... köszönöm szépen :) Remélem, nem nagy gond, de annyira legalább sikerült megijesztened, hogy most már tutira megnézetem :)))

rostast 2011.08.22. 19:56:55

@Dr.laikus PhD: Ok, még egy reflexió. A beteg a kórházban sosem a röntgenbe kerül először ilyen esetben, hanem a baleseti sebészetre. Szabály, hogy a rögzítőt mindig csak a traumatológussal egyeztetve vesszük le. Bízom benne, hogy itt is így történt.

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 20:07:44

@Megszívtuk-Waze:
"Kérdésem, hogy helyesen jártak el?Én azt gondolnám, hogy ha nem tudják, mekkora a baj, annál óvatosabban kellene eljárni."

Tudod hogy kellett volna?

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 20:09:28

@gld:

Vége a sugárnak!!!!
Olyan a bőröm, mint a rinocérosznak.

Pár nap múlva már kenegethetem hájjal! :DD

2011.08.22. 20:13:31

@gld: @Dr.laikus PhD: Azért szerintem Hauz a való életben képtelen lenne bárkit meggyógyítani. Meg képzeljük el azt az orvost, akinek tíz diagnózisából egy jó. És mellé még bunkó is. Mint mondtam, képtelen lenne bárkit is meggyógyítani.

gld 2011.08.22. 20:13:34

@Dr.laikus PhD: a hájjal kenegetés a világ legjobb gyógymódja :) Akkor is ha csak verbális, de annak meg az az előnye, hogy sok helyről be lehet gyűjteni :)) Én máris hozzájárulok :))

gld 2011.08.22. 20:14:37

@ReignOfdark: persze, hogy képtelen lenne :) Meg ki a tök finanszírozná az ő diagnosztikus módszereit Magyarországon? :D

gld 2011.08.22. 20:17:05

@El Visco Stello: igen :) Tudom, akkor mit sírok a bal miatt :D

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 20:17:29

@gld:

Egy éve verbálisan kenegettek hájjal. :))

Köszönöm!

gld 2011.08.22. 20:18:16

@Dr.laikus PhD: magam részéről nagyon szívesen :)

El Visco Stello (törölt) 2011.08.22. 20:23:37

@gld: Nem ezért kérdeztem:)))
Láttam olyat, hogy jobbkezes ember balkeze folyamatosan a tasztatúrán olymódon, hogy a tenyér éle az asztal éles szélén volt folyamatosan. A jobbkezét váltogatta az egér és a billentyűzet között. Mire ezt felismerték, a balkezében keringési elégtelenség lépett fel:)))

gld 2011.08.22. 20:26:10

@El Visco Stello: ahha :) Nálam nincs ilyen probléma, mindkét kezemmel gépelek. De azt azért őszintén remélem, hogy nincs nyaki porckorongsérvem :)

lioliom 2011.08.22. 20:26:15

@rostast: Ha viszont a beteg lebénul,mert a szegény asszisztens 90 000.-keres neki mennyi lesz a rokkantnyugdíja?Egyébként mi lenne ha hiszti helyett elmagyarázta volna mit miért tesz úgy ahogy,esetleg meg is nyugtathatná az ijedt beteget.Tudom 200 órája dolgozott....bla,bla...

Ishadesu 2011.08.22. 20:28:00

@Dr.laikus PhD: szerintem meg a fáradtság igenis elég indok arra, hogy nincs kedvem bájosan cseverészni a beteggel. Napközben általában még van erőm kedvesen tájékoztatni a beteget, tizedjére is elismételve ugyanazt, míg megérti, de a 18. munkaórámra már -bármilyen meglepő is- elfáradok. Ügyeletben is teszem a dolgom, mint máskor és mielőtt osztályra/haza/másik intézménybe küldöm a beteget, mindig összefoglalom, hogy mi a baja, az mivel jár és mi a terápia. De azt senki ne várja az eü.-dolgozótól, hogy éjjel 2kor kiselőadásba kezdjen arról, hogy hogyan készül egy rtg-felvétel.

Más: általában véve az a tapasztalatom, hogy azon is sok múlik, hogy a kedves beteg hogyan kérdez. Senki nem szereti, ha laikusok tudálékoskodnak, az orvosok sem. Ha már rögtön azzal jön, hogy őróla márpedig le nem veszik a nyakrögzítőt, mert akkor tuti lebénul, azzal csak annyit ér el, hogy felidegesíti a röntgenest. Ellenben ha normális hangnemben megkérdezi (és itt a 'kérdezni'-n van a hangsúly), hogy ugye nem lehet baja abból, ha lekerül, máris nagyobb eséllyel fognak higgadtan szólni hozzá.

@különvélemény: mutass nekem egy buszsofőrt, aki 32 órája dolgozik egyfolytában, szünet nélkül! Mert az orvosok nagy része havonta legalább 5-6x ezt teszi. (Mellesleg Dunát lehet rekeszteni az olyan sztorikkal, amikben kamionsofőrők a fáradtság miatt elbóbiskolva balesetet okoznak... Mindenki hibázhat, ha fáradt. Kivétel nélkül.)
Nem mondom, hogy mások munkája nem streszes, de azt állítani, hogy az orvosok a 'boríték-bontogatáson' kívül mást nem csinálnak, óriási marhaság.

@ccke: ahogy én értelmezem a sztorit, itt nem arról volt szó, hogy egyáltalán nem magyarázták el a betegnek a sérülése mibenlétét, csak annyit nem mondtak el, hogy ahhoz, hogy lássanak vmit a rtg-en, el kell távolítani a rögzítőt, ez pedig semmiképpen sem szakmai hiba. Szakmai hiba az lenne, ha mondjuk képalkotó vizsgálat nélkül hazaküldték volna.
Az meg megint más kérdés, hogy miért nem CT-t kértek neki. (Illetve, lehet, hogy volt az is, a fentiekből ez nem derül ki.)

különvélemény 2011.08.22. 20:31:34

@ReignOfdark:
Nem igaz a 10 diagnózisból 1, csak ne ő mondja ki a végszót, ilyen a forgatókönyv.

Egyébként sincs könnyű dolga, mert az összes betege először vért hány, utána rohama van, majd fibrillál, majd leáll a mája, majd a veséje, majd kiütései lesznek, később hallucinál, megint rohama lesz, összeesik a tüdeje, lebénul...
És mindezt 1-2 nap alatt.

:D

Káin 2011.08.22. 20:33:13

@Ishadesu: Ne haragudj, ha megkérdezem (tényleg minden rosszindulat nélkül), de ha bemész egy boltba, étterembe, bárhova, akkor nem azt várod el, hogy kedvesen, segítőkészen bánjanak Veled? Ott sem nézed, hogy ki hány órája van talpon, igénybe veszel egy szolgáltatást, és elvársz egy színvonalat. Más kérdés, hogy ott megteheted, hogy ha nem úgy bánnak veled, ahogy elvárod, nem mész többet. Nem állítom, hogy nincsenek tudálékos, idegesítő, stb. betegek, ahogy vásárlók, ügyfelek, emberek. de az eü egy szolgáltatás.

gld 2011.08.22. 20:33:24

@különvélemény: kifelejtetted, hogy minden másodiknál agybiopsziát kell csinálni :D

gld 2011.08.22. 20:39:18

@Káin: általában, sőt 99,99%-ban egyet szoktam Veled érteni, de én személy szerint nem tudok az eü-re úgy tekinteni, mint egy szolgáltatásra, legalábbis nem abban az értelemben, amit egy boltban, vagy a fodrásznál elvárhatok... Egyszerűen ez az én értékrendem szerint nem említhető egy lapon. De ezt most így nem nagyon tudnám kifejteni, kissé fáradt vagyok ehhez, de esküszöm, egyszer összeszedem a gondolataimat, és csak Neked leírom, hogy miért így gondolom :)

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 20:39:29

@Ishadesu: "Amikor a nyakamra került a sor, a felvételeket készítő személy levetette velem a nyakrögzítőt. Én nagyon megijedtem, mondtam neki, hogy szerintem el van törve a nyakam, meg hogy nem akarok megbénulni, mire ő elkezdett az ott lévőknek dühösen panaszkodni, hogy ő nem tud így dolgozni, ha a beteg nem hajlandó közreműködni. Aztán végül egy beteghordozó megfogta a fejem és levették a rögzítőt, csináltak felvételeket, majd a rögzítőt visszarakták. A röntgen alapján kiderült, hogy valóban, a CII csigolyám eltört."

Akkor ha fáradt vagy a fenti eljárás szerinted jogos egy többszörösen sérült beteg esetében?
Tudálékos volt?
Nem félt?
Igaza volt?
Meg lehetett oldani másként?
Melyik volt a több idő?
Melyik volt fárasztóbb az egyébként is fáradt asszisztensnek?
Hogy kéne kérdeznie és miért is a fenti szituációban?
Röntgenben nem kérdez a beteg, asszisztenstől különösen nem.
Igyekszik mozdulatlan maradni.
Ha már volt hasonló helyen tudja, hogy kisasszonytól kérdezni felesleges, mert nem tud semmit, mert nem lát semmit.

rostast 2011.08.22. 20:43:56

Sajnos ma már az egészségügy átvette a foci szerepét. Mindenki baromira ért hozzá. Tessenek eljönni hozzánk dolgozni....

Káin 2011.08.22. 20:43:58

@gld: Ok, majd megvitatjuk, én is elég fáradt vagyok most a magasröptű gondolatokhoz. Lehet, hogy nem egyenértékű szolgáltatás a fentebb említettekkel, de valahol mégis csak az. Fizetünk érte, ha nem is közvetlenül az orvosnál (illetve akad olyan is, lásd paraszolvencia) és kapunk érte valamit. És mondjuk ott vannak a magánkórházak, rendelők,ott is lehet találkozni bicskanyitogató dolgokkal. Ahogy az állami fenntartású helyeken is elhivatott és kiváló orvosokkal nővérekkel, ápolókkal, stb. .

Ishadesu 2011.08.22. 20:46:18

@Káin: Persze, hogy elvárom, nyilván mindenki elvárja, hogy kedvesen bánjanak vele. Csak nem nyitok blogot arról, hogy nem mosolygott az eladó, mikor a kezembe nyomta a csirkemellet. Én sem szeretem, ha mondjuk a fogorvosom olyan, mint egy pokróc (pedig általában olyan!), de amíg szakmai hibát nem találok abban, ahogy ellátott, nem fogok panaszkodni róla országnak-világnak. Max. otthon kipuffogom magam és ennyi.

Szóval engem csak az dühít, hogy rögtön szakmailag alkalmatlannak tekintenek, ha nem vagyok kedves és bájos.

gld 2011.08.22. 20:50:09

@Káin: értem ám az álláspontodat, és bizonyos értelemben igazat is adok :)

Az utóbbi időben úgy olvasom a posztokat, hogy megpróbálom az emberi tényezőt kizárni. Szubjektív, sokszor maga a posztoló sem tudja igazán jól megfogalmazni, mi is félreértjük. Ami konkrétan érdekel, megkérdezem, lehetőleg olyasmit, amire lehet konkrét választ adni "szerintem" nélkül. Amiben nincs ilyen, ahhoz inkább hozzá sem szólok, mert valahol úgy érzem, parttalan vita...

@rostast: nem tudom, hogy a focihoz mindenki ért-e, de abban egyetértek Veled, hogy aki látta belülről működni a magyar eü-t kicsit másképpen ítél... És ez nem hazabeszélés, meg a mundér becsülete, meg hasonlók, hanem egyszerű rálátás. Nekem volt benne részem, és bár tudom, hogy mint mindenhol, itt is vannak ilyenek is, meg olyanok is, azért én megmaradok lehetőség szerint a nem fikázók táborában.

Dr.laikus PhD 2011.08.22. 20:53:31

@Ishadesu:

Egy kérdést tett fel a posztoló, elmesélve amit átélt ahogy Ő élte meg.

Te meg válaszoltál, ahogy válaszoltál és amit válaszoltál.
Úgy érezve persze, hogy igazad van. :((

Közben a szakmai protokoll fáradtság miatt sutba dobva, de végül mégis betartva.
Az egész két mondat.

Nem lesz baj kedves ..... Úr, a pontos diagnózishoz erre szükség van.

Káin 2011.08.22. 20:53:35

@Ishadesu: Nem, nem szakmailag, emberileg és nem feltétlenül Rólad beszélek, hanem általánosságban. Abban egyetértek, hogy a legfontosabb a szakmai tudás, tapasztalat, elhivatottság, de azt továbbra is úgy gondolom, hogy ha én, aki kiszolgáltatott betegként odamegyek bármelyik rendelőbe, vagy kórházba, akkor bánjanak velem normálisan, vegyenek emberszámba. Beszéljenek úgy, mint egy felnőttel, nem várom el, hogy már bocsánat kinyalják a hátsó felemet, de ne is úgy kezeljenek, mint egy idióta koloncot.

Ha pedig az előző szolgáltatós hasonlatokhoz visszatérek, lehet, hogy az egyik helyen kiváló ételek és italok várnak mondjuk az étteremben, de ha a kiszolgálás nem üti meg a mércét, legközelebb nem megyek. Jó, a kettő nem egészen ugyanaz, de némi párhuzam azért fellehető benne.

Úgy írtam le ezeket a gondolatokat(akik rendszeresen kommentelnek itt tudják, hogy nekem az ég világon semmi bajom az orvosokkal, sem a többi eü dolgozóval. Tisztelem és becsülöm őket, sokkal jobb körülmények illetnék meg őket, mint amiben most van részük és remélem idővel a helyzetük sokkal kedvezőbb lesz. Ennek ellenére az egyedi eseteket (mert hiszem, hogy egyedi esetekről beszélhetünk) nem söpörhetjük szőnyeg alá.

Káin 2011.08.22. 20:58:03

@gld: Én sajnos nem tudom kizárni az emberi tényezőt. Nagyon különbözőek vagyunk mindannyian. Amitől másnak mondjuk felmegy a pumpa, lehet hogy engem totál hidegen hagy, és fordítva. Sokat és sokszor beszéltünk már róla a blogon, a nem megfelelő kommunikáció majdnem annyit tud ártani, mint egy konkrét tévedés, vagy hiba.

gisgps 2011.08.22. 21:00:26

Helló!
A sztori velem esett meg tavasszal, nem kitaláció és nem kamu. Csak arra voltam kíváncsi, hogy helyesen jártak-e el a röntgennél, mivel később máshogy történt az eljárás. Nem hisztiztem és parancsolgattam, csak ijedten megkérdeztem, hogy szerintem el van törve a nyakam, nem fogok-e lebénulni, ha leveszik a rögzítőt, és elmozdul a fejem. A bal kezemet sem tudtam mozgatni, ráadásul a jobb kezemmel sem tudtam úgy megemelni, hogy felvételt lehessen készíteni, és megint én voltam az, aki "nem közreműködött". Akkor jött ua. a személy, és segített beállítani a karom a felvételhez, de ez is alig ment, mert nagyon fájt a karom. Úgy emlékszem, a röntgent készítő illető már éppen haza akart menni, és ezért volt olyan morcos, de őszintén, én sem ott szerettem volna lenni abban az állapotban, és baromira féltem, hogy esetleg csak egy "fej" marad belőlem. Nem vagyok orvos, fogalmam sincs, mennyi kell hozzá. Lehet, hogy túlparáztam a dolgot, de szerintem olyan állapotban akár ilyen para is érthető. Viszont később fél napot konzultáltak azon, hogy Horn-keretem legyen-e vagy elég a rögzítő. A rögzítő azóta is rajtam van, immáron 6. hónapja. Igen, több CT is volt azóta, akkor éjjel nem volt. Egyébként más netes helyen írtam dicsérő levelet a kórházról és az ellátásról, ez volt az egyetlen helyzet, amikor nagyon megijedtem. Egyéb sérülésem is van, azóta sem jöttem helyre teljesen. Ti voltatok már komoly balesetes helyzetben? Hogyan viselkednétek/viselkedtetek? Nem lennétek megijedve? És azóta is rettegek, amikor kocsival valahova visznek. Majd ezen is túl leszek nyilván, a lóra is visszaszálltam kolosszális esések után is. De azóta is soxor eszembe jut a baleset, ahogy akkor éjjel a kanyarból egyszer csak megjelent totál velem szemben a két reflektor. Meg amikor a mentőben bemondták, hogy súlyos, életveszélyes sérültet visznek. Ja, csak azért most jutott eszembe levelet küldeni, mert két orvos ismerősömmel beszélgettünk, kíváncsi voltam más véleményekre is.
Üdv.

Káin 2011.08.22. 21:02:17

@gisgps: Mielőbbi gyógyulást neked!

gld 2011.08.22. 21:05:22

@Káin: ahhoz, hogy emberként bánjanak Veled, a mai világban Te is kellesz.

Nem eü-s példa, és nyugodtan elítélhetsz miatta, én is tudom, hogy emberi gyengeség :) Az egyetemen, ahol dolgozom, van sokféle hallgató. vannak talpraesettek, értelmesek, akik tudnak kérdezni, és nem esik nehezemre, hogy válaszoljak, segítsek nekik. és vannak olyan semmire valók (és ezért bocsánat), akiktől a bicska nyílik ki a zsebembe, legszívesebben elhajtanám őket a halál micsodájába, de nem tehetem. Nem tehetem, mert bepanaszolnak a dékánnál, rektornál akárkinél, ráadásul a lelkiismeretem sem engedi. De engedtessék már meg nekem, hogy kissé fáradtabb legyek, kissé kevésbé legyek közlékeny, ha egyszerűen nem találom meg a hangot velük, mert képtelenek egy egyszerű kérdést kinyögni... Nem tudom, érthető-e a párhuzam.

Ja, nem feltételezem, hogy a posztoló ilyen volt, csak arra akartam ezzel a kis OFF monológgal kitérni, hogy nem csak egyik oldalról van tolerancia szint, hanem a másikról is. Persze azt elfogadom, hogy egy kiszolgáltatott beteg helyzete más, mint egy esetlen hallgatóé, de a sokszor emlegetett kommunikáció kétoldalú, nem szabad abba a hibába esni, hogy csak az egyik féltől várjuk el. Az orvos, ápoló stb. a kérdéseid alapján tudja felmérni, hogy milyen mélységig mehet bele a magyarázatba. ha nem kérdezel, akkor szerintem nem lehet felhánytorgatni, hogy már-már automatikusan végzi a dolgát :)

Tudom, most pont én estem bele az általam kifogásolt szubjektivitás hibájába :) Csak ez már régen kikívánkozott :)

Káin 2011.08.22. 21:09:59

@gld: Azzal maximálisan egyet tudok érteni, hogy legyen olyan az adj Isten, mint a fogadj isten, de ahol ez valamelyik részről felborul, ott már gond van. Mindenki lehet fáradt, szomorú, kimerült, stb. , de ez nem befolyásolhat bennünket abban, hogy a másik félt, aki a beteg-orvos viszonynál ráadásul sokkal rosszabb helyzetből imdul (mert fél, mert ijedt, mert fájdalmai vannak stb.) lekezeljük, durván bánjunk vele. Sajnos minden területen van arra példa, hogy az egyik fél kedvesen, empatikusan áll a másikhoz, az pedig ezt le se sz..ja.

gld 2011.08.22. 21:21:33

@Káin: azért nem szeretek ilyesmikről beszélgetni, mert nagyon nehezen lehet megtalálni azt a határt, amitől kezdve az ilyesmi hitelessé válik. Nyilván, ha látom, tapasztalom, akkor nem képezi vita tárgyát. Viszont hogy jövök én ahhoz, hogy megkérdőjelezzem, amit más mond :) Tegyen igazságot itt, aki tud :) Na, ezért maradok én a megmagyarázható dolgoknál :))

ccke 2011.08.22. 21:22:04

@gisgps: Jobbulást, nem könnyű továbblépni, főleg, ha maradandó sérülés is keletkezett.
Szerencsére nem voltam ilyen helyzetben, illetve csak a másik oldalon, mentővel néhányszor, de akkor is meg voltam ijedve, abszolút meg tudtam érteni a pánikolós sérülteket, járókelőket.

Káin 2011.08.22. 21:24:28

@gld: Az az igazság, hogy ez a blog és a legtöbb hasonló nem egzakt dolgokat tárgyal. Csak az egyik fél van meghallgatva, de ez már csak ilyen. Mindenesetre én azért szeretek pl. Veled beszélni, mert ha nem is értünk mindig mindenben egyet, így is van valami kompromisszum féleség, ami a végén kialakul.

gld 2011.08.22. 21:27:14

@Káin: teljesen igazad van :) Nem is kell mindig mindenben egyetérteni, abban nincs semmi tanulság. Szerintem már az i egy nagy lépés, ha elgondolkodunk arról, amit a másik mond.

Káin 2011.08.22. 21:34:18

@gld: Pontosan, sokaknak tudnám ajánlani :D. Viszont most megyek és megpróbálom lehűteni magam egy jó zuhanyzással utána meg alszom, mert holnap is van nap. De holnap megint jövök "trollkodni" :D. Mindenkinek jó éjt!

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.23. 05:48:12

"Babette_2011.08.22. 07:53:16mi lett volna, ha... nem ez számít"

Imádom ezt az országot, ahol a világ legtisztességesebb emberei élnek!

Lesz ami lesz:
- nekimegyünk, megoldjuk Mámikám, mert szuper alkesz beteghordók vagy rtg-esek vagyunk;
- kiveszem én azt a gyereket, ha össze is nyomom az agyát péppé, mert rohannom kel megb***ni az új nővért;
- áhhhh, nem is kell ez az alátét oda, meg roppant neh'ez is visszatenni úgyis, fékez az autó nélküle is;
- mi a frásznak mész le a gyalogátkelőre, te paraszt, hát nem tudtad, hogy az autónak mindenütt elsőbbsége van, no majd én meg majd aztán majd jól kikerüllek;
- részeg állat, takarodj a 4-6-osról, mert mink' vagyunk az ellen-őrők' és ha már én annyi szarságtól kell féljek, hát félj te is tőlem;
- jól esz annak fél-elemista hülye kistréséginek a 24 órás alvállalkozói meló a BKV-nál, Apppukámm', majd én meg jó leszedem a sápot a Kocsiséktól is és a fizetésük felét is ellopom, úgysem tudják hová tenni munkaidőben a hülyék

//Apropó: ezt a 24-óráztatásos igavonó állat létet, amiből a szerencsétlenkéim 8 órát nyelik a mi penetráns magor illatunkat, a port és a bacilusokat, tűrik a folyamatos huzatot a Metró-kijáratoknál és ezt, találta minden létező foglalkoztatás egészségügyi és foglalkozatás jogi magyar főhatóság jogszerűnek!//

Aztán ha
- belehal;
- élethosszig életképtelen lesz;
- megdöglik az autójában;
- elüti a gyalogos kismamát;
- ott döglik meg az utas;
- eljárás indulna a nemisbékávéellenőrbékávéellenőr ellen,

akkor nincs isten, aki elítélje, mert
- orvoshiány;
- nővérhiány;
- szakemberhiány;
- időhiány;
- mértéktartás hiánya;
- és főleg értelem, empátia és tisztesség hiátus dúlik itten dögivel

És főleg mert: valóban az utólagnak van jelentősége, mert és mi van, ha nem bukunk meg, ha nem döglik bele senki -- akkor hurrraaaaa, jól csináltuk, jók vagyunk, vazzzeeeggg!

Mert ez az ÍGY SZOKTUK hazája, minden így működik!

Pavlovnak a szerencsétlen kutyája pedig lófasz ezekhez a nyáladzó, gerinctelen birkanépséghez képest, amely lassan évtizede bőg, bőg, béééget...

Szeretettel:
Maus Róbert Péter

Tele-Maus Nonprofit Consulting
www.tele-maus.hu

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.23. 05:49:58

PS:

mintha nem is egy hungafrikai orbanán kézenközöntársaság ;] lennénk

nemtomki2 2011.08.23. 07:50:07

@gld:
Úgy tudom, ez egy ismert betegség/állapot. Ismerősömnek is van ilyenje. Ha szerencséd van pár hónap, ha nincs, pár év alatt baromi lassan elmúlik. Tipikus számítógépes betegség. ok (laikusként elmondva): A sok könyöklés szétnyom valamilyen idegvezetéket a könyökhajlatban, és "szivárog" az idegi áram. Ezt érzed zsibbadásnak. Tanács: NE KÖNYÖKÖLJ. Aludj nyújtott karral. Némelyeknek valami áramütögetős fizikoterápia is segít. Voltaren, flextor, stb. kérmek nem.

EmpatiaTolerancia 2011.08.23. 07:54:27

@Borcsika: "Lassan át lehetne nevezni ezt az oldat praxis-ról hisztis blogra"

Hogy beleéld magad a posztoló lelkivilágába nevezz be mondjuk egy _egyszerű_ kis 5 órás, sérv(ek) miatti nyakcsigolya műtétbe. Majd éld át a sokak által említett pánikot, amikor a rögzítő először lekerül a nyakról és a szakember (orvos, gyógytornász) először megmozgatja :) Pedig ez ugye egy előre determinált, orvos-beteg által számtalanszor átbeszélt projekt.

@Ishadesu:"Persze, az lenne az ideális, ha szépen, higgadtan elmagyarázná az ember a betegnek, hogy mit és miért úgy csinál, ahogy."

Ez az _ideális_ kell legyen az alapkövetelmény (gyerek esetében pláne). Hidd el, mindkét félnek megkönnyítené a dolgát. Nem kiselőadást kell hoszasan tartani, hanem miközben gyorsan teszi a dolgát, aközben mondja a mit, miértet. Ezzel magát is frissen, munkára készebben tartja. A beteg meg végre embernek érezné magát és nem munkadarabnak.

"Senki nem szereti, ha laikusok tudálékoskodnak, az orvosok sem. Ha már rögtön azzal jön, hogy őróla márpedig le nem veszik a nyakrögzítőt, mert akkor tuti lebénul, azzal csak annyit ér el, hogy felidegesíti a röntgenest."

Kezeltél már orvost, aki minden tanult tünetet felfedez magán? Aki minden lehetséges negatív kimenetelét a sérülésnek/betegségnek már hallotta? Ezekkel a kollégákkal biztos nem ordítozna senki, pedig több okuk lehetne rá. Nehezebb elviselni néha, mint a nem hülye, (de laikus) logikus kérdéseit.

fehéregér 2011.08.23. 08:23:49

Komolyan alig hiszem el, hogy az ilyen sztorikra újra és újra megjelenik az a reakció, hogy szegény orvos, ápoló, stb. ennyi és ennyi fárasztó munkaóra után....agyam eldobom. Iszonyatosan képes vagyok együttérezni a magát halálra dolgozó egészségügyisekkel, ahogy a magát halálra dolgozó bárkivel, de, hogy ez magyarázat lehessen arra, hogy a kezük közé kerülő sérült, rettegő, beteg emberekkel ingerülten kommunikáljanak, "leugassák" őket, ez elképesztő, egyre abszurdabb értékrendű országban élek. A gyógyítás része, sőt meggyőződésem szerint alapvető része a kommunikáció, az a fölényes, kioktató, a pacienst tárgyként kezelő stílus, amit magam is többször tapasztaltam, vérlázító és tolerálhatatlan.

cziczmiczpindur 2011.08.23. 08:25:19

Soha nem értettem, hogy miért annak az az orvosnak/szakdolgozónak kell éjszaka ügyelnie, aki egész nap dolgozott, hogyan szabad elvárni bárkitől is, nemhogy ilyen felelősséggel teli szakmától, hogy 24 óra folyamatos munkát végezzen, vagy ha szerencsés, és éjjel kicsit pihenhet is, akkor is bámelyik pillanatban ébresszék dolgozni és döntéseket hozni?

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.23. 08:46:59

@gld: aggódni nem kell, több oka lehet, és nehezen fognak rájönni, mi az:D

_én_ tudom:)

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.23. 08:48:48

@ReignOfdark: nem azért, mert hauz rajongó vagyok, de: olyan eseteket kap, amit SENKI nem tud megoldani, és a betegek egyébként meghalnának. ergo ha egyet is megment, már nagy eredmény.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.23. 08:52:17

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor: ez az én hozzászólásomról jutott eszedbe?
milyen logika során?

gld 2011.08.23. 08:55:01

@nemtomki2: nem vagyok az a könyökölős fajta, mindkét kezemet használom munka közben. Az, hogy éjszaka nyújtva van vagy hajlítva, sajnos nem tudom. Azért aggaszt a dolog, mert eddig ilyen sosem történt velem, pedig semmi nem változott, ami ezt indokolhatná :)

@Babette_: oké, akkor nem aggódom, teljesen megvigasztaltál :D

T-5 2011.08.23. 09:28:49

@De teli a tököm...:

Azt elhiszem, hogy az orvosoknak nagyon sok és egyre több esetben kínos az, hogy a neten más orvosok tanácsait is lehet olvasni.
Az meg aztán különösen kínos, hogy betegek és hozzátartozóik a neten meg tudják beszélni azokat a dolgokat, amiket amúgy csak akkor tudnának, ha épp egy időben vannak egy váróteremben és épp az a téma és épp van is idejük megbeszélni...

Itt a blogon is látszik, hogy mennyire küszködnek az orvosok érdekeit szem előtt tartani, hiszen az orvos és a jogász kéz a kézben jár, védik egymást ugyanúgy, ahogy a jogász a jogászt, az orvos az orvost.

Nekem számos esetben segítettek a neten olyanok, akik tudtak mondani olyan tanácsokat, eljárásokat, amiket az orvos szépen elhallgatott előlem.
A pofátlanság netovábbja amúgy, hogy amikor ezek kiderülnek, sok esetben még az orvosok vannak fölháborodva, hogy mi az, hogy rajtuk kívül bárki megnyilatkozzon a témában.

De sajnos az orvosoknak egyre inkább észre kell venniük, hogy ők nem a nagy fehér istenek, mint pár évtizede voltak. Egyre könnyebben észrevehető, akár pár netes betegtárs segítségével az, ha hazudnak, elszúrnak valamit, csalnak.

Aztán, mint a cigánygyerek a vásárban, amikor kopáson kapják, még ők ordítoznak. Ilyen ez.

T-5 2011.08.23. 09:29:45

@T-5: Úgy értem, Lopáson

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.23. 10:13:23

@Babette_: Kedves Babette_!

Nem is tudom, miként is válaszoljak Neked!

Ájvé! Várjál csak! Nézzük csak!

Ezt írtad:
"mi lett volna, ha... nem ez számít"

Értelmezzük:
- ez egy kijelentő mondat;
- nincs megnevezett előzménye, vélhetően az eredeti posztra íródott;
- ennek fényében a mondandója: nem az a lényeg, ki mit tett vagy nem tett eü. szakember, hanem az, hogy senkinek nem lett [komolyabb] baja;

Miről szól a poszt:
- egy vélelmezhetően vagy lelkiismeretlen vagy szakszerűtlen eü. szakember által elkövetett, a posztoló KÉRDÉSE szerint olyan hiba [szakmai mulasztás vagy nem?] történt, amely AKÁR életveszélyhez vagy tartós mozgáskorlátozottsághoz is vezethetett volna;
- tehát a poszt alapvetően ORVOS-SZAKMAI kérdést közöl, hogy ugyanis
a) semmiképp NEM történt végzetes szakmai mulasztás;
b1) teljes bizonyossággal kijelenthető;
b2) nagy biztonsággal állítható;
b2) hogy mulasztás ugyan történt, de az NEM volt VÉGZETES szakmai mulasztás;
c) kis szerencsével ugyan elkerülhető, de akár végzetes konzekvenciájú szakmai mulasztás TÖRTÉNT;
d1) akár csak vélelmezhető is;
d2) nagy biztonsággal állítható;
d3) teljes bizonyossággal kijelenthető;
d4) hogy csak a szerencsének volt betudható, hogy nem állt be végzetes konzekvencia;
e) a végső kimeneteltől függetlenül is súlyos, megengedhetetlen szakmai mulasztás [műhiba] történt.

Mit is állítottál kontextusában:
- hát ott egye meg a fene az egészet, nem az számít, ki mit művelt, hanem az, hogy HÁLA ISTENNEK nem történt semmi;

Állításod megfelel a posztoló által feltett kérdésnek?
Nem!

Állításod tükröz bármi értelmes vagy érdemi lényeglátást (a lesajnálkozó anonim kommentelésen túl)?
Szerintem nem.

Állításod objektíve dehonesztáló?
IGEN!
Miért?
Mert minden más értelmezési lehetőség ellenére a többségben azt erősíti meg, hogy a posztoló a hülye, miért ugat bele az orvos vagy szakápoló dolgába, a beteg egy kiszolgált(atott) senki, aki örüljön, hogy túlélte, és amúgy is minek rohangászik autóval ezerrel [megjegyzem: bár ez nekem is eszembe jutott, de nem erről szóló posztra nem írtam ide!].

Elítélendőnek tartom-e az ilyen mérhetetlenül cinikus [vagy nem átgondolt] odasercintéseket?
IGEN!

Elképzelhető hogy - konkrétan Veled kapcsolatban - tévedtem?
IGEN! És a dolog nem személyes, még nick szinten sem!
Kötelező ismernem az összes korábbi és más kommentedet?
NEM...
Avagy elég kellett legyen ebből az egyből "ítélkezzem" annak tartamára?
Szerintem igen!

Hogy aztán NEKEM igazam lehet-e, nem tudom, és nem is erről volna szerintem szó. Más kérdés, hogy mindenestre az a meglátásom, összefüggően érvelek, a mai magyar közállapotokat jól érzékelem és jól is értékelem, és - nem egy kommentelővel szemben - magam s.k. eleget is cselekszem [aktívan] ezek ellen a hivatalos, hatósági eszközökkel, ám mégis magánemberként.

Köszönöm szépen a türelmed és megértésed!

Szeretettel:
Maus Róbert

Tele-Maus Nonprofit Consulting
www.tele-maus.hu

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.23. 10:19:32

PS: Amúgy persze a posztoló kérdését az ETT (Egészségügyi Tudományos Tanács) lenne illetékes megválaszolni mint bármi (!) felülvéleményezésére az így szoktuk jogrendje alapján hivatott szerkezet (Sic!), míg nyilván Magyar Doktor Úr és szakértő tanúi ellenkező véleményt képviselnének, az ügyben eljáró tanácsvezető bíró pedig egy harmadik szempont szerint fogadná el az egyik vagy a másik olal szakvéleményét, míg a fellebbviteli eljárásban (jogovoslat, ítélőtábla, LB) megint 90-180 vagy akár 360 fokkal eltérő indokolások és rendelkező részek készülnének, hála az isteni jogrendszerünknek, ahol pedig NEM az így szoktuk (precedens alapú ítélkezés) a jogelv, hanem az, hogy tudják, mit várnak el tőlük, vagy mennyit kaptak zsebbe bírókáim. Tisztelet a kevés kivételnek és kivéve a gyevibírót ;]
MRP

Ati67 2011.08.23. 10:26:47

Az eü-ben csak emberségesen lehet dolgozni. Néhány éve, az akkor 8 éves fiam került kórházba, mellékhere csavarodással - éppen Karácsonykor. Azonnal műteni kellett, s doki nem panaszkodott, hogy Karácsony második napján 37 és fél órája van ügyeletben, s inkább zabálná otthon a bejglit. Sőt, amikor látta, hogy ifjú betege pánikol (hisztizik, mert a Karácsonyt ő sem a műtőasztalon képzelte el), három perc alatt megnyugtatta, majd hibátlanul elvégezte az operációt.
Ha nem szánja rá azt a három percet a gyerekre, alkalmatlan lenne a szakmájára, pedig ettől még remek sebész lehetne...

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.23. 10:33:34

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor: " ennek fényében a mondandója"

mármint szerinted.

hanyagoljál, kérlek.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.23. 10:35:38

@gld: sejtettem:D

egyébként lehet nyaki porckorong sérv, nyaki gerincferdülés, meg talán alagút szindróma is, de egyik sem halálos.

persze, ha lupusz, akkor véged.

gld 2011.08.23. 10:47:21

@Babette_: "persze, ha lupusz, akkor véged."

:DDD

Konzultálnom kell doktor házzal, csak közben ne használjon olyan bazinagy tűket :D

EmpatiaTolerancia 2011.08.23. 12:08:04

@EmpatiaTolerancia: huh! bocs csak most tudtam visszaolvasni: hoszasan=hosszasan

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.23. 12:18:37

@Babette_:

Nű, hát írtam is én mást, mint hogy szerintem?
Ugye!
;)

Mert még véletlenül sem beleböfögtél az éterbe két bégetés közt, ugye?!

Mi sem tükrözi ám mentalitásodat jobban,mint az érdemi indoklás teljes hiánya. Majd az, hogy ehhez képest odaböfögöd a "kérésed". Vitastílus a javából! ;)))

Ami kérésed persze én mélyen akceptlálok is. Hiszen egy olyan anonim "embert", aki nem képes szavai súlyát önmaga kellően értékelni, kizárólag hanyagolni lehet ;]

Bégess is csak tovább ezerrel, drága ;))))

További kellemes és szép keddi napot és további fenséges utónyári szép hetet, Nekd és mindenkinek itt is

szeretettel:

Maus Róbert Péter
Tele-Maus Nonprofit Consulting
www.tele-maus.hu

Mottó:
* doktorkotász *
Bővebben:
Orbánné Dr. Kotász Viktor, a piktor (született Pelikón Ludmilla)
*** borbély és ítéletvégrehajtó *** érvágás fél-áron ***
:]

macska69 2011.08.23. 21:03:36

@Babette_: tyű, most aztán meg lett mondva neked a tuti... :))

gisgps 2011.08.23. 23:43:59

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor:
Szia!
"...és amúgy is minek rohangászik autóval ezerrel [megjegyzem: bár ez nekem is eszembe jutott, de nem erről szóló posztra nem írtam ide!]."
Nem kellett ezerrel mennem. Csak éppen a matt részeg tag átjött az én sávomba, és találkoztunk frontálban. S mivel éppen kanyarból jött ki, reagálni sem sokat lehetett rá.
Egyébként tényleg, egyszerűen arra szerettem volna választ kapni, hogy helyesen jártak-e el....
@ccke:
Köszi!

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2011.08.24. 09:11:01

@gisgps:

Szia! Igen, értelek, énmeg amúgy ironiklusan tettem a félmondatot oda, mert azt Te is elképzelted, felteszem, hogy hányan mondják magukban": nna, a sportautós...", és bár nem vagyok jó véleménnyel a magyar autó-tulajdon-osokról, itt ezt mots semmiképp nem élezném ki Rád.

Az orvos-szakmai kérdésre: az nem derült ki, hogy nem orovos végzettségű szakdolgozó volt a rtg-es vagy rtg-szakoprvos (vagy netán a "beteghordó", ugye..). Szerintem ugyanis szakdolgozó orvosi kérdésben nem dönthet, a merevítő eltávolítása pedig orovosi szakkérdés, mérlegelési jogkör.

És még egy aspektus: tán nem is az a baj volt ott, hogy levette, hanem az, hogy "sápítozott" kifelé, olyanok felé, akiknekehhez (hozzád) betegjogi szempontból nem is lett volna szabad - a viselkedési kultúrát pedig itt tán hagyuk is.. -, ahelyett, hogy kellemes modorban és nem affektálva-lenézve-kioktatva elmeséltre volna, hogy ha és amennyiben nem veszi le, az Neked nem tesz jót, mert nem mutatja ki a rtg a repedést pl., vagy más oldalról milyen elővigyázatosságokat fognak megtenni - mint itt is előadta más már -, kezdve a manuális megtartással mint az egyik adekvát védelemmel.

Tehát a dolog az orvos-szakmai kérdésen is túl megin csak emberi: hogyan viselkedik az eü. (szak)dolgozó azzal a szerencsétlennel, akiből de facto él.

Szeretettel:
Maus Róbert Péter

Tele-Maus Nonprofit Consulting
www.tele-maus.hu

Mottó:
* doktorkotász *
Bővebben:
Orbánné Dr. Kotász Viktor, a piktor (született Pelikón Ludmilla)
*** borbély és ítéletvégrehajtó *** érvágás fél-áron ***
:]
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása