5.000 forintért akartak megvizsgálni

2011.05.09. 06:00

Tisztelt Címzett!

 

Én is el szeretném mondani egy furcsa történetemet. Idén március 14-én sajnos olyan erős influenza kapott el, hogy a párom kíséretében fel kellett keresnünk a helyileg illetékes orvosi ügyeletet. A rendelőben többen várakoztak, szép lassan kivártuk a sorunkat és bejutottunk a doktor nő elé.Az asszisztensnő elkérte a TB kártyámat és kérte a lakcímkártyámat.

 


Jeleztük neki, hogy a páromnál lakom ideiglenesen, ahova még nem vagyok bejelentve, és azért jöttünk, mert igen levert az influenza. Erre közölték, hogy menjek oda ahová a lakcímkártyám szól (Budapesttől 100 km) vagy pedig 5.000 forint fejében ellátnak (gondolom, megvizsgáltak volna, vagy csak gyógyszert írtak volna fel).


Erre megköszöntük, hogy köszönjük ezt nem kérjük. Mindketten nyugdíjasok vagyunk, akik egész életükben rendszeresen fizettük a TB hozzájárulást. Most nem értem, hogy is van ez?


Ezek után elmentünk egy gyógyszertárba, ahol egy Dr. előjellel jegyzett hölgy nagyon készségesen kikérdezett a betegségemről, és ellátott olyan gyógyszerekkel ami "csupán" 2.700.-forintba került. Így máris megspóroltam 2.300 forintot ahhoz képest amit a doktornő kért. Hát sajnos ide jutottunk az egészségügyi ellátásban. Úgy tünik a nyugdíjasoknak az a legjobb, ha betegek is, hogy ki sem mozdulnak otthonról illetve a lakóhelyükről, mert akkor nem biztos, hogy ellátják. Senki nem úgy megy talán az orvoshoz, hogy előtte megtömi a zsebét pénzzel, hogy ellássák.


A kedves gyógyszerésznő által adott gyógyszerektől hála Istennek meggyógyultam. Köszönöm a kedves gyógyszerésznőnek a figyelmességét, ami arra is kiterjedt, hogy melyik gyógyszer volna ami hatásos és a legolcsóbb a készítmények között.

 


Mindez az esemény 2011 ben március 14.én zajlott le és nem titok egy XV. kerületi rendelőben és gyógyszertárban.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motorpenis 2011.05.09. 06:21:14

1.Ha tényleg influenza volt, akkor azzal akár otthon is lehetett volna maradni, azzal az ügyeletes orvos se tud sokat kezdeni.

2.Általában jó, ha az embernél van egy kis pénz.

3.Mi a túrót kapott 2700 Ft-ért a gyógyszertárban influenzára?

VaTi 2011.05.09. 06:56:34

Az influenza csak úgy minden előjel nélkül hipp-hopp ügyeleti időben jelentkezett? Mert ha normál hétköznap rendelési időben széthörögted magad, majd az ügyeleti idő beköszöntével hirtelen jött az ötlet, hogy "telajos én ezt nem bírom tovább, menjünk orvoshoz"...Jah és hát ráadásul ezek szerint egy nem vényköteles gyógyszer is segített, akkor nem is volt ugye annyira indokolt az ügyelet terhelése...Tudtommal ha nem tartozol egy körzethez (tehát nem oda vagy bejelentve), akkor a doki nem kap utánnad "fejpénzt" (majd hozzáértőbbek leírák, így van-e), tehát saját kárára foglalkozzon veled, egy olyan beteggel, aki egy sima gyógyszertári (vagy benzinkúti) neocitránnal vagy kalmopirinnel is ki tudta izzadni a szörnyű súlyos ügyeleti időben kitörő akármilyét. Erről már annnnnnnyiszor volt szó, hogy az ügyelet az nem normál rendelési idő, és azért mert fizetsz tb-t, nem jár minden ingyen szarság, meg plasztikai cicműtét meg simi-simi a lábujjaidra ha beütöd...Bakker.

serfecs (törölt) 2011.05.09. 07:19:06

Március 14. munkaszüneti nap volt, csak ügyelet volt, így ha jól tudom, köteles lett volna ellátni a beteget (ha nem eleve úgy ment volna oda, hogy magyarázkodik a lakcímkártya miatt).
@VaTi: március 14. hétfő volt, egy négynapos ünnep harmadik napja, tehát ha 12-én már volt enyhe tünet, akkor is csak ügyeletre tudott volna menni. Egyébként az influenza egyik fő jellemzője, hogy előjel nélkül jön.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 07:22:38

Lehet hét végére beteg mindenki.
Lehet távol az otthonától is.
Lehet menni az országban mindenhová ügyeletre menni.
Nem lehet érte pénzt kérni.
Lehet azt mondani vizsgálat után, hogy "csak" influenza még szövődmény nélkül, felírni semmit nem kell, vitamin és vény nélkül kapható gyóccer.
Fel szokás írni egy cédulára, gyóccertárban meg doktorátussal rendelkező tulaj (kérdezze meg.....) segít.

Infulenzia meg minden előjel nélkül szok jelenkezni.
Néha egész magas lázzal, nagyon szar ijesztő közérzettel.

Egyszer itt már kérdezte orvosjelölt aki segédkezett egy statisztikában, hogy ugyan miért csak hét végére lesz beteg a gyerek. Hát mert a stat a betegekről szól, az egészségesről nem.
Ha ezt megérti még szakorvos is lesz belőle.

Persze ez vonatkozik kommentelő társaimra is.

VaTi 2011.05.09. 07:36:39

ok, akkor én vagyok a megnemértő. De az már az eddigi ügyeletis posztokból kiderült, hogy a hétvégi ügyeletekre hirtelen annnnnyi mindenki lesz beteg...És olyankor jön a "nekem jár". És hát néha az is kiderül, hogy 10 napja bújkál bennem, csak nem mentem rendelésre... És a mostani posztból vlahogy az is kiderül, hogy nem csak átugrott a párjához, hanem ott lakik.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 07:41:46

@VaTi:

Tök mindegy, hogy itt lakik, vagy nem.
El kell látni, vagy el kell utasítani.
Pénzt akkor kérhet, ha nincs érvényes TAJ kártyája és nem sürgősségi eset.
A poszt arról szól, hogy hét végére lett rosszul.
Nincs olyan, hogy ha nincs itt bejelentve akkor nincsen ellátás.
A hét végi ügyeleten meg annyian vannak jóval kevesebb orvosra, mint ahányan hét közben lennének akut betegek.

mildi 2011.05.09. 07:52:07

@VaTi: senkinek semmi köze hozzá, hogy csak átugrott-e, vagy ott lakik. se neked, se az ügyeletesnek.
(bazz, ha öcsémék hazajönnek látogatóba, és rosszul lesz a sógornőm, akkor menjen vissza 200 km-re orvoshoz?!)
(a betegség már csak ilyen. akkor tör ki az emberen, mikor "ráér" betegnek lenni. és ez jellemzően hétvége. vagy tessék megnézni, hányan betegszenek le a szabadság alatt...okát passzolom. a "bujkál bennem vmi"-vel az emberek nem szoktak orvoshoz menni, dolgoznak tovább, legfeljebb bekapnak egy fájdalomcsillapítót.)

VaTi 2011.05.09. 08:01:30

@mildi: "bazz, ha öcsémék hazajönnek látogatóba, és rosszul lesz a sógornőm" hazamennek vagy odaköltöznek?
Én ha valahová költözök, viszem magammal a kártyámat. Evvan. Ettől még igazatok lehet, és az orvosnak kötelessége lehet ellátni. Az influenza meg törhet ki előjel nélkül hétvégén. Ez esetben elfogadtuk, hogy a beteg helyesen diagnosztizálta magán az influenzát. Ugyanakkor minek orvos, ha a beteg önmagát diagnosztizálja, a gyógyszertáros pedig az ő bemondása alapján naccerű nemvényköteles gyógyszert tud adni? Vagy akár a benzinkutas?
@Dr.laikus PhD: "El kell látni, vagy el kell utasítani." Mi alapján elutasítani?

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 08:05:31

@VaTi:

Annyiszor bemásoltam, hogy a sürgősségi betegellátás milyen esetekben indokolt.
Olvassátok el.
Nyilván először meg kell vizsgálni, hogy el tudja dönteni, vagy kérdeznie kell.
Utána dönt, de a törvénynek megfelelően.

Pénzért akkor vizsgál, ha nincs érvényes TAJ kártya.

VaTi 2011.05.09. 08:13:33

Még egy kérdés: annak, hogy hová van leadva a kártya, az orvos számára van anyagi vonzata? Tehát, h mennyi támogatást kap? Vagy egyébként akkor mi a jelentősége annak, hogy kihez van leadva a kártya? Ugyanis, nem, nem tartom életszerűnek, hogy mindeki csak a saját orvosa közelében lehet beteg és nem utazhat az ország másik végébe, de ha odaköltözök valahová (100 km-rel arrébb), akkor azért lehet jelentősége, nem? Feltételezem egy felnőtt ember tudhatta előre, hogy h 100 km-re van az orvosa, akkor nem tud elmenni hozzá, ha beteg (nem csak ügyeletben, rendelési időben sem).

VaTi 2011.05.09. 08:15:32

@Dr.laikus PhD: "Pénzért akkor vizsgál, ha nincs érvényes TAJ kártya." ezt értettem az előző kommentednél is, csak ott elutasításról is írtál, és én ezt 2 külön dolognak vettem, h elutasít, v pénzért vizsgál

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 08:22:01

@VaTi:

Elutasít, ha nem sürgősségi az eset.
Nem a háziorvosi szolgáltatás meghosszabbított rendelése az ügyelet.

VaTi 2011.05.09. 08:29:26

@Dr.laikus PhD: jelen esetben lehet, hogy nem is az oda leadott kártya hiánya volt a probléma, hanem ezért utasították el? Mert nem sürgősségi? Lehet, hogy jogos volt az elutasítás?

Leroi 2011.05.09. 08:33:40

A "Dr. előjellel jegyzett" hölgy gondolom, gyógyszerésznő volt.
Amúgy csak a valutákat és a részvényeket szokták jegyezni a tőzsdén...
Gondolom, bróker volt a posztoló valamikor...
Az viszont jó, hogy meggyógyult.
Amit nem szeretném, hogy megtudna az, hogy az influenza gyógyszer nélkül is meggyógyul.
Úgyhogy 2700 Ft (HUF rövidítéssel jegyzik) bukta...

serfecs (törölt) 2011.05.09. 08:35:16

@VaTi: ügyeleti ellátásért nem jár a háziorvosi "fejpénz", úgy tudom.
Egyébként 3 éve költöztem el, de nem váltottam háziorvost. Mégis volt, hogy ügyeletre kellett mennem otthon. Szó nélkül elláttak, nem is akárhogy, és amikor ki akartuk fejezni a hálánkat, egyszerűen nem engedték.

serfecs (törölt) 2011.05.09. 08:36:24

@VaTi: az elutasítás jogos LETT VOLNA. Pénzt kérni nem volt jogos. Ezt próbálja megértetni szegény Laikus már mióta :-)

serfecs (törölt) 2011.05.09. 08:38:18

@Leroi: drogról, alkoholról is le lehet szokni gyógyszer nélkül... Csak "kicsit" fájdalmasabb.

Fearzone 2011.05.09. 08:39:05

Influenzaval miota megyunk ugyeletre? Komolyan nem ertem eleg sok posztban szidjak, az ugyeletet, hogy nem megy ki, leraz stb...talan ha boldog boldogtalan nem menne be/hivna ki minden hulyeseggel, lenne idejuk, es turelmuk ellatni a avloban surgos ellatasra szorulokat.

VaTi 2011.05.09. 08:46:02

@panni75: ok, ügyeleti ellátásért nem. De feltételezed, hogy a posztoló normál rendelési időben ellátogatott volna a 100 km-rel arrébb lévő orvosához? Ha valaki nem vált orvost költözés után, akkor nem az van, hogy egy orvos kap támogatást a kártyája után, ő meg egy másikhoz jár, aki a munkát végzi? Tényleg kérdezem, hogy hogyan működi ez a kártyaleadás és támogatás dolog? Nem lehet, hogy pont kicseszel a kedves orvosoddal? Nem támadok, kérdezek.

Tower13 2011.05.09. 08:46:45

Influenzával mióta megyün ügyeletre? Amióta mondjuk lazán bevág egy 39-40 fokos lázat. Pláne, hogy mondjuk egy nyögdíjasnál előfordulhat, hogy egészségi állapota amúgy sem stabil, így nem csak jobban zavarja, de veszélyesebb is rá nézve. Ezt a posztoló irányából értem. Az ügyeletes meg kb két kérdés után tudja, hogy kell-e vizsgálni, vagy mondjuk elutasítja, mert ráér az hétfőn is. Pl nincs 40 fokos láz akkor valszeg nem foglalkozik egy "influenzással" sokat. (háziorvosom mondta: "Az influenza gyógyszerrel két hét, anélkül 14 nap"). Majd hétfőn. Ha meg a párjánál él, akkor talán jobb lenne átjelentkezni. Bár ő tudja.

serfecs (törölt) 2011.05.09. 08:49:59

@VaTi: Nem. Nem fogadja ugyanis a másik, csak ha sürgős. Ha nem sürgős, azzal a feltétellel fogadja, hogy ír egy kérvényt az aktuális HO-nak, hogy küldje át a kartont. így váltottunk háziorvost kisfiam esetében; beteg volt, lementünk az új lakhely szerinti rendelőbe az éppen ott rendelő orvoshoz, aki - már sajátjaként - ellátta és átkérte a kartonokat.
(Én sem leszek hülyébb, az értesítő mailre válaszoltam véletlenül :-) )

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 08:53:13

Nem oda tartozott. Jogosnak véleményezem a pénz fizetését. Ha meg valaki annak örül, hogy a gyógyszertárban ellátták, és kigyógyították, akkor örüljön, mert nem sokára csak a gyógyszerészek fognak gyógyítani, mert nem lesz orvos itthon.

Laliath 2011.05.09. 08:59:40

@Dr.laikus PhD:
csutkababa, aki a kérdést feltette akkor annyira nem orvosjelölt, hogy majdnem 40 éve orvos és mai napig is aktívan mentőzik. És nagyon jó orvos, ezt meg tapasztalatból. Csak úgy btw...

Fearzone 2011.05.09. 09:01:31

Lazcsillapito sok folyadek stb,
Az ugyeletes orvos is azt mondta volna mint a gyogyszeresz.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 09:12:16

@Laliath:

OK, csak a kérdés volt akkor furi.
Elnézést érte!

sárga nyúl 2011.05.09. 09:33:13

Ha valaki tudatlan, fizessen.

mildi 2011.05.09. 09:43:26

@VaTi: "látogatóba" tudod mit jelent?
és még egyszer, de utoljára: az ügyeleten durva mindegy, hol laksz/hová vagy bejelentve. taj kártyád legyen.
vagyis full mellékes, h miért van éppen ott, ahol.
lelkivilágod megnyugtatására: gondolom, ha tartós lesz a pesti tartózkodása, akkor majd átjelentkezik, keres pesti ho-t magának.
"minek orvos, ha a beteg önmagát diagnosztizálja" mert nem orvos. lehet, h a tünetek inf-ra utalnak, de attól még lehet más baja.

még jó, hogy azt nem sérelmezik itt egy páran, hogy a mentő a legközelebbi kórházba visz egy sérültet/beteget, és nem a sérült/beteg lakóhelye szerintibe?! ész megáll...

VaTi 2011.05.09. 10:01:00

@mildi: hasonló hangnemben visszakérdezek: tudod, hogy az ott lakik mit jelent? Ugyanis a posztoló azt írta..."ha tartós lesz a pesti tartózkodása": az ott lakásnál mennyivel tartósabb? Olvasd már e a többit is, amit írtam, pl: "gyanis, nem, nem tartom életszerűnek, hogy mindeki csak a saját orvosa közelében lehet beteg és nem utazhat az ország másik végébe, de ha odaköltözök valahová (100 km-rel arrébb), akkor azért lehet jelentősége, nem? Feltételezem egy felnőtt ember tudhatta előre, hogy h 100 km-re van az orvosa, akkor nem tud elmenni hozzá, ha beteg (nem csak ügyeletben, rendelési időben sem)."

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 10:27:38

@VaTi:

Azt pl. én sem tudom, ha valahol akár pár hétig, noch dacu pár hónapig tartózkodom csak és beteg leszek hét közben mi a frászt csinálok?

Érvényes TAJ kártyával...???

Laliath 2011.05.09. 10:30:34

@Dr.laikus PhD:
ne kérj elnézést, a kérdés szempontjából teljesen mellékes, hogy mióta orvos :)

De igazság szerint a kérdés kicsit költői volt. Egyszerűen feltűnően nagy a péntek este és szombat délelőtt ügyeleti ellátást igénylő gyerekbeteg. És nem azért, mert akkor lesz beteg, hanem mert csütörtök-péntek még inkább besuvasztja, elküldi a szülő oviba és iskolába. Nem feltétlenül rosszindulatból, hanem ugye nem engedheti meg magának az 1-2 nap szabadságot meg gyerek miatti betegállományt :(

Apám is úgy érezte mentősként, hogy ledobja az ékszíjat a sokadik vasárnap éjjel kétórai riasztásnál, amikor a rosszul lévő kedves idős hölgy közölte, hogy hát még péntek reggel lett rosszul, de gondolta, majd elmúlik :/

Öregnővér 2011.05.09. 10:33:30

@VaTi: "ok, ügyeleti ellátásért nem. De feltételezed, hogy a posztoló normál rendelési időben ellátogatott volna a 100 km-rel arrébb lévő orvosához? Ha valaki nem vált orvost költözés után, akkor nem az van, hogy egy orvos kap támogatást a kártyája után, ő meg egy másikhoz jár, aki a munkát végzi? Tényleg kérdezem, hogy hogyan működi ez a kártyaleadás és támogatás dolog? Nem lehet, hogy pont kicseszel a kedves orvosoddal? Nem támadok, kérdezek."

Ügyeleti ellátásért NEM lehet pénzt kérni. Sajnos. De a morgás joga a miénk. Mert:
Az ügyelet finanszírozása:
-TB
- fenntartó befizetése- kistérség, város, kerület stb,
- az állandó lakosok létszáma szerint a települések- megegyezés szerint- mikor mennyi-kb. 60 Ft/év/fő.
A TB azért, hogy a SÜRGŐS ellátásra szorulókat feltétlenül el tudjuk látni.

Az ügyeleten való megjelenésről, hívásról is már többször volt szó. Ha valakit érdekel, elmesélem az éjszakai történteket ébredés után.

Bármikor, bármelyik háziorvoshoz elmehetsz, "Ambuláns lapot" fog kiállítani, mindent megtehet( gyógyszer, beutaló stb.) csak táppénzre nem vehet. Ezért- 3 hónap múlva- kemény 600 jó magyar forintokat kap a tébétől. ( Egyébként a bejelentett betegei után -most nem cifrázom- kb. 160/Ft/hó). Tehát, aki több időre megy látogatóba, egyetemista, stb. nyugodtan menjen el a legközelebbi háziorvosi rendelőbe.

Ja, még valami: aki az ügyeletre "jár", jól kics....k a háziorvosával, mert rá vonatkozóan visszavonják a finanszírozást.( linket ne kérj, az áprilisi elszámolást láttam, az indikátorrendszeren belül oldják ezt meg.

jágör68 2011.05.09. 10:58:44

Mindenkinek "PÁR"ja van? Mér' nem lehet leírni (kimondani), hogy
a "kandúromnál", élettársamnál...
Ide jutott a Kamu Világ és Maúnika saú- társadalom...
Meg a "nekem jár az orvos, bármikor, bármeddig".
Egyébként életmentő és sürgősségi ellátás bárhol, bármikor jár.
Ez nem az.

mildi 2011.05.09. 11:00:45

@VaTi: azt én írtam! lol :)))
úgy hogy részemről itt lezárva.

Káin 2011.05.09. 11:02:01

@jágör68: Most komolyan, a "pár" szóhasználat a legnagyobb gondod :)? Kákán is csomót effektus... Orvos pedig járni jár, de nem jut.

EmpatiaTolerancia 2011.05.09. 11:05:04

@Tower13: "Influenzával mióta megyün ügyeletre?"

Például ha egyéb súlyos betegsége (is) van az illetőnek, amit végzetessé tehet a hosszan tartó magas láz. Bár én ebben az esetben nem magam mennék, hanem kihívnám az orvost.

Fearzone 2011.05.09. 11:05:21

@Laliath: Igazad van, de itt is sokan veres szajjal kovetelik, hogy az ugyelet mindenhova menjen ki, mindenkit lasson el, ha letort a korme akkor is, mert mi van ha szovodmenykent mituomenmitkap.

Nekem a kedvencem (nem egy ismerostol hallottam mar) a delben rosszul lett a gyerek 5-kor kihivtam hozza az ugyeletet. Bammeg 4-ig rendelet a Ho is miert nem vitted le? Ha mer nem volt kedven sorban allni.

Fearzone 2011.05.09. 11:07:47

@EmpatiaTolerancia: Akkor gondolom kiirta volna a postolo, hogy ilyen-olyan betegsege van meg. Nem kell mindig a leheto legrosszabbra gondolni

Fearzone 2011.05.09. 11:09:12

Blogmoci hol a 2. kommentem? :/

Káin 2011.05.09. 11:10:45

@Fearzone: Ott van az, csak néha sztrájkol a blogmotor :):

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 11:12:20

@Káin: A párom helyett inkább azt kellett volna írni, hogy Kovács Jánosom, lakik :budapest, csiperke utca, özvegy 76 éves, sántít, és szörcsögi a kávét.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 11:15:40

@jágör68: én meg az élettársamat találom vissza taszítónak, a páromat elfogadhatónak. Az ember nem mondja, hogy a szeretőm, mert szemérmes, életem szerelme is ez a kategória..(bár ettől kiráz a hideg)..de komolyan. Hogyan nevezzük, azt a férfit (40 fölötti korosztály)aki nem a férjem, nem az élettársam, nem a szeretőm, mert szeretem és tisztelem. Nos? ötleteket várok!

konyhakész pumi 2011.05.09. 11:20:02

Én azt nem értem ehhez mi köze, hogy nyugdíjas valaki, vagy nem!

Káin 2011.05.09. 11:21:14

@batgirl: Akkor nyilván az lett volna a probléma és abba kötött volna bele a kedves kommentelő társunk. Van ez így.

Káin 2011.05.09. 11:22:18

Amúgy meg a blogmotor most hülyébb, mint volt, mert ahogy írok, a hozzászólások száma nem hogy nőne, hanem csökken :D. Mi van itt???

Fearzone 2011.05.09. 11:29:30

@Káin: Sztem hivjunk orvost a blogmotorhozt :)

johevi 2011.05.09. 11:29:36

"páromnál lakom ideiglenesen, ahova még nem vagyok bejelentve" - akkor fizetős. Ha be leszel jelentve ingyen lesz.

A TB befizetés nem egyenlő a "nekem ennyi jár, mert ennyit befizettem"-mel

2011.05.09. 11:30:58

@Leroi: Ez a jegyzés nekem is komikus volt. Ő meg örülne vajon, ha azt mondanánk, hogy "gurulós szatyorral (=mamatank) jegyzett, kádárgulyáson felhurkásodott, buszon tolakodó (ájjámáfel hát nemlátodhogyalábam) sipákoló kisnyugdíjas"KÉNT JEGYZETT Tisztelt Beteg.

Egyébként mondtam én, hogy szívesen fizet bárki feleslegesen is, csak legyen meggyőzve róla, hogy érdemes! Így építettük fel a vas és acél legvidámabb barakkját meg az utóbbi 20 év demokráciáját is :-)

Káin 2011.05.09. 11:33:14

@Fearzone: Szerintem itt már a mentőkre van szükség és sürgős beavatkozásra :):

CyberPunK 2011.05.09. 11:35:37

@johevi: "A TB befizetés nem egyenlő a "nekem ennyi jár, mert ennyit befizettem"-mel"

Akkor mivel egyenlő? Csak hogy tudjam mire fizetek.

Leroi 2011.05.09. 11:39:19

@ReignOfdark:
Ja, "haengt meine Bilder in die Parlamente"...szóval szép kis évtizedek voltak, ezt köhögjük-köpjük-nyeljük ma is. És nemcsak gazdaságilag vágta paffá az országokat az a rezsim, hanem a lelkekben idézett elő helyrehozhatatlan rombolást. Múltkép és jövőkép nélküli szürke masszává gyúrta a népet, egy egész generáció esett így ki...
Schade aber ist wahr, mein Herr...

jágör68 2011.05.09. 11:41:01

@CyberPunK:
Azzal, ami a Tákolmányba van benne. Na nem a zújranacsosba, ilyen apróságokkal nem foglalkoztak "álamférfijaink".
Amúgy aztatat kéne már minden egyes parlamenti és azonkívüli öltönyös napolopónak tudatosítani a néppel, hogy a TB, az egy alapcsomagra (se) elegendő, úgyhogy minden xir- xarral nem kéne orvosért kiáltani.
Bár még az a jobbik eset, ha valaki egyáltalán FIZETI a TB-t, a legtöbbet ugyanis azok használják, akik nem.

robina 2011.05.09. 11:42:59

akik nem értik, miért írnak, vagy javasolnak gyógyszert influenzás betegeknek (bár amúgy ez pofonegyszerű, nemtom, hogy miért nem bírjátok beírni a gugliba): a felsőlégúti vírusos influenza szövődményeként baktériumok telepedhetnek meg a garatban, és ez rendszeresen megtörténik (ez az a szakasz, mikor a beteg köhög, folyik az orra, bedagad a nyaka, stb), és a betegség ezen része jóval tovább tart mint maga a vírus legyőzése, ami egyébként befejezettnek tekinthető a láz elmúltával.
biztos ti is voltatok már betegek, és tapasztaltátok, hogy a köhögés-tüsszögés, taknyosság akár még hetekig is eltarthat.
ezt megelőzendő nagyon praktikus az első tünetek megjelenésével párhuzamosan alkalmazni többek közt a bioparox nevű külsőleges antibiotikum készítményt (inhalációs, nem kerül a véráramba, csak a garat felületén hat), ami extrém módon hatásos, ha idejében megkezdik a használatát, komoly szövődmények előzhet meg.
nagyon hasznos sima megfázásnál, illetve bakteriális eredetű mandulagyulladásnál is.
olyan mellékhatásai, mint a tablettás antibiotikumnál egyáltalán nincsenek, mivel - még egyszer leírom - csak külsőleg, a garat felületén, a fertőzött részen pusztítja el a mikróbákat.
ez pl 2300 ft, esetleg még egy torokfertőtlenítő tabletta, vagy köhögéscsillapító kapszula, és simán kijön a 2700. még olcsón meg is úszta.
a megelőzés nagyon fontos, betegnek lenni drágább!

Káin 2011.05.09. 11:43:21

@jágör68: "úgyhogy minden xir- xarral nem kéne orvosért kiáltani."

De mi az, ami xir-xar kategória és mi az ami nem, amely már indokolttá teszi az orvos felkeresését? Ki dönti el?Hol a határ?

zsolt.k 2011.05.09. 11:43:28

Mi lenne, ha a kedves postolo atjelentkezne? Nem csoda orszagban lakunk, az emberek azt teszik meg ami a legkevesebb. Nekem mar volt szerencsem, es ellatott ugy doki, h nem a korzetehez tartoztam.

Kalamona 2011.05.09. 11:45:29

Kétévente kiváltjuk az Eu-eü-kártyát.
Sajnos magam és a gyerkőcök miatt is többször futottunk az "ügyeletre".
Soha, egyik orvos sem kért vagy fogadott el egy curva kunát sem.

ormotlan 2011.05.09. 11:45:58

Legyen minden ingyen!!! Amit be tetszett fizetni TB-be azt már réges rég elköltetett.

A TB veszteséges, ne csináljunk már úgy, mintha az orvosi rendelés a fán nőne.

CyberPunK 2011.05.09. 11:46:13

@jágör68: Ezzel nem értek egyet. Én mint laikus honnan tudjam, hogy amit érzek az éppen normális, vagy nagy a gebasz? Őszintén szólva inkább terhelem a TB-t, mint hogy nagyobb bajom legyen.

A meg nem fedezi speciel engem nem hat meg, amíg fizetem azt, amit kell. Az se hat meg, ha írok valakivel egy szerződést, kifizetem az árat, és nekiáll baszakodni, hogy bocs, mégse annyi lenne.

Kalamona 2011.05.09. 11:47:15

@Kalamona: az eleje miért maradt le?Í:(

évek óta Horvátországban, VIR-szigeten nyaralunk...

Jaffar 2011.05.09. 11:50:58

Ami a legszörnyübb :

"akik egész életükben rendszeresen fizettük a TB hozzájárulást."

Hát ezt meg honnan tudja a posztoló?
Hiszen ezt mondhatja bárki, de attól még nem lesz igaz, s ami a legnevetségesebb az az, hogy a "hatóság" részéröl senki sem tudja ezt az állítást sem megerösíteni, sem pedig megcáfolni. Pedig az lenne az alapja mindennek, hogy egy adatbázisban (vagy, ha nem egyben, akkor legalább a több adatbázis közt [Adó-TB-etc] átjárva) utána lehessen nézni mindennek és nem bemondásra müködjön minden. Persze akkor minden gördülékenyebben és átláthatóbban müködne, ahogy más országokban is, de vajh erre miért nincs akarat és 2/3-ad?

hubertusz 2011.05.09. 11:51:17

Bár a kommenteknek az égvilágon semmi jelentősége nincs, mégis jó látni, hogy VaTi a reggeli durva elutasítástól eljutott a közepes fejlődésig :)
Csak kiegészítve az előttem szólókat: egy statisztikai tényt (ti. sokan mennek ügyeletre, sokszor feleslegesen terhelve a szűkös ellátási erőforrásokat) soha, de soha nem szabad rávetíteni egy konkrét ügyre betegre, mert nem tudhatjuk pontosan, hogy az ő esete éppen milyennek minősíthető! Egy idős betegnél a hirtelen rosszabbodás, magas láz, elesettség nem csak vírusos eredetű lehet, de ha netán az lenne az oka, egyéb indokok miatt akkor is indokolt az orvosi ellenőrzés.
A komment megfogalmazása volt szerencsétlen (amennyiben hangsúlyos volt az influenza megnevezése), valóban az eset arról szól, hogy az ügyeletes orvos pénzt kért a Tb kártyával rendelkező betegtől, ezzel szabályt sértett és etikátlan volt.

jágör68 2011.05.09. 11:51:33

@CyberPunK: @Káin:
Azért 60 év körüli emberek szerintem már átestek egy- két betegségen életük során és azért valami tapasztalatuk csak van. Meg ott a zinternet is.
A papír meg sokmindent elbír- főleg a Lajtától keletre- aztán a valóság meg mindenki tudja hogy mi:
3 millió ember fizet TB-t és 9 millióan vagyunk.
1,5 millió bodzás, 3 millió nyugdíjas: ők használják a legtöbbet.
No meg a "kisfiamnak volt egy fintor az arcán egy másodpercig, biztos fáj a hasa ezért behoztuk rendelésre" típusú szülők.

Tedat 2011.05.09. 11:52:41

Ez a lakcímes sztori furcsa, azért is, mert rengeteg ember lakik albérletben, és jellemzően a tulajdonosok nem szeretik, ha bejelentkezik az albérlő az ingatlanba (sajnos joggal).

Kalamona 2011.05.09. 11:54:18

@johevi: egyszerűen nem értem, hogy miért kellene bejelentett lakcím ahhoz, hogy sürgősségi ügyben ellássanak!
Két hete azM5-ösön volt egy baleseteünk, a fene sem kérdezte, hogy be vagyunk e jelentve, vagy nem.

Úgy gonolom, hogy ha én szükségét érzem a sürgősségi ellátásnak - és van érvényes tb kártyám -, akkor fogadjanak. Amennyiben kiderül, hogy feleslegesen zaklattam a drága doktorokat, akkor UTÓLAG szedjék le a bőrömet.

Káin 2011.05.09. 11:55:06

@jágör68: Egy 60 év körüli ember nyilván jobban tudhatja, mi indokolt és mi nem. De speciel én a húszas éveim elején hogyan lássam át az egészet? Egyfelől mindig azt hallom, hogy inkább irány az orvos, mint az otthoni gyógymódok és pihenés, mert jobb a békesség,nehogy baj legyen, itt pedig azt olvasom, hogy ne zargassuk már minden aprósággal az orvosokat. Én, mint laikus hogyan döntsem el, hogy apróság, vagy komolyabb a dolog?

Jelzem, évek óta nem voltam orvosnál, mert hála a jó Istennek nem voltam beteg.

Öreg Sam 2011.05.09. 11:56:05

Én is nyugger vagyok!
Influenzával nem megyek ügyeletre!
Dr gyógyszerésztől kérek náthára valamit.
Istennek hála,kevés dolgom volt életemben orvosokkal,a sors iróniája,hogy én látogatom a sirjukat,nagynevű belgyógyász,meg idegsebész barátaimét,akik lehet éppen az ilyen idiótákba "haltak bele"
Az ilyen szemlélettel húzzon a kommentelő a Lajtától nyugatra,ott majd megtapasztalja...
Az

CyberPunK 2011.05.09. 11:58:20

@jágör68: Ez a 60 éves korrekt, igazad van, bár ne felejtsd el, hogy egy 60 éves meg sokat felejthetett is.

Jogosult rá a bodzás és a nyugdíjas?

Kalamona 2011.05.09. 11:59:19

@Jaffar: egyáltalán nem bemondásra működik a TB kártya. Legalább is a gyógyszertárakban nem.
Ha nem érvényes, azonnal pittyeg a pénztárgépük. Gondolom a házidokiknál is így kellene működnie, ha áldoznak a jogtiszta programra valami kis pénzt.

Fearzone 2011.05.09. 12:00:42

@jágör68: Valamint tegyuk hozza, hogy a fizetem a TB-t utan mindenki a "fejlett byugattal" peldalozik. Azoknak meg tessen elgondolkozi azon a dolgon, hogy mennyire remek lehet amikor az orvos kozli, hogy ezt azt kellene megnezni, de nem fedezi a biztositasa.

lujdzsi123 2011.05.09. 12:02:53

Az orvos a hatályos jogszabályoknak megfelelően járt el, jellemző, hogy a blogíró mégsem a politikusokat, hanem az orvost hibáztatja. Épp most készülünk, vagyis készül kormányunk x milliárdot beleönteni a MÁV-ba és a BKV-ba, érdekes, senki nem tüntet azért, hogy ezt a pénzt öntsük az eü-be. Mert az orvosnak kötelessége, meg hivatása, meg stb stb blabla megy továbbra is az agyakban. Sőt, még a jónép azon is vérig sértődik, hogy a netto 80e-t kereső fiatal orvos inkább köszöni, és elmegy nyugatra....

Kalamona 2011.05.09. 12:06:23

@Öreg Sam:
Mivel nemtom, hogy náthás vagyok-é vagy influenzás, igenis elmegyek dokihoz.

A téli hónapokban tele volt a média azon hírekkel, hogy 4-5 embertársunk azért húnyt el, mert nem "időben" kért orvosi segítséget.

silent76 2011.05.09. 12:10:48

A TB=társadalombiztosítás. Ez egy biztosítás, ami azt jelenti, ha az ember fizeti, akkor kár esetén jár neki segítség. Elég ostoba hozzáállás, ha valaki az "egész életemben fizettem" címszó alatt valami előnyt szeretne ebből. Ha én 40 évig fizetek egy biztosítást, majd a 41. évben nem, és ekkor leég a házam, nem jár semmi, viszont fordítva, ha 40 évig nem fizettem biztosítást, majd a 41. évben elkezdtem, akkor járna kártérítés. Mindazonáltal az egészségbiztosítást kötelezően kell mindenkinek fizetni (aki dolgozik attól vonják, legalább is Magyarországon).

Kivlov 2011.05.09. 12:11:22

ez a lakcímkártyás buzulás egy vicc.
ebbe a tetves országba fizetem a TB-t, nem? ott lássanak el, ahol akarom, ne dumáljanak, hogy menjek "hazai" dokihoz.
még, jó hogy suliba nem csak a lakhely szerinti legközelebbihez irányítanak. tetvek...

silent76 2011.05.09. 12:12:34

@Fearzone: Nagyokos, akkor kötsz egy másik biztositast, és már fedezi. Üdv. Zürichböl, ahol igenis müködik ez a rendszer.

jágör68 2011.05.09. 12:18:49

@CyberPunK:
Bizony, bizony. Múltkor haveromat TAJ- kártya nélkül kihívták bodzásék, majd amikor kérdőre vont őket emiatt, jött az ordítozás, hogy
"Nem lehet ilyet csinááni, amiko' a mentőbe haanak meg a zemberek!" én pedig az
"Akkó meg lehet háááni??!!" c. ordítást kaptam már ezért. És mi ugye fegyver nélkül megyünk be ilyen veszélyes helyekre, mégse jár a korkedvezményes nyugdíj- zárójel.
Meg ugye a regionális kórházaknál is az okos magyar szabályt hozták, hogy "csak a területi betegeket köteles ellátni- de ha területen kívülről érkezik beteg, azt is- persze finanszírozás nélkül."
Az a baj, hogy itt játsszuk már '50-es évek óta, hogy minden szép, minden jó, csak épp qrvára nem úgy van.
Érdemes oda telefonálni az ügyeletre is előtte.

Fearzone 2011.05.09. 12:26:04

@silent76: Nem azt mondtam, hogy nem mukodik, sot jobb lenne ha itt is ez lenne!

Jaffar 2011.05.09. 12:27:48

@Fearzone:
Legalább megtanulsz vigyázni az egészségedre és rájössz, hogy amit fizetsz az nagy büdös lófütyi, ahhoz képest, amit valójában kiveszel az egészségügyböl. Lehet höbörögni, de pont ezért ilyen alacsony a színvonal. Nem (csak )a benne dolgozók tehetnek róla, hanem maga a rendszer elb@szott.
Valamikor el kellene már kezdeni rendberakni, de valszeg ahhoz a 4/3-ad sem lenne elég........

Alikam 2011.05.09. 12:29:43

@Fearzone: tehát azt akarod mondani, hogy ma, Magyarországon, minden héten van két nap, amikor inkább döglődjél otthon mert orvos nem fog ellátni, kiv. ha már félig a halálodon van?

CyberPunK 2011.05.09. 12:30:45

@jágör68: Én ezt értem, de most komolyan azt várod el az emberektől, hogy szenvedjenek otthon, csak mert a bejelentett lakcíme épp 100 km-el arráb van ahhoz képest ahol éppen van.

Mmúgy Kedvesemmel ezt megoldottuk okosba, lakcím anyjáéknál ,tartózkodás nálam, aztán szevasz, OEP majd leverekszi akivel akarja.

Morrancs 2011.05.09. 12:32:23

1. Akinek van érvényes TAJ kártyája, az jogosult orvosi ellátásra.
2. Ügyeletben azért vannak "többen", mert akkor összevonják a körzeteket, és több rendelésnyi betegből jön el az, akinek tényleg sürgős. Átlagosan egy adott területről nem jönnek többen, mint hátköznap.
3. Ha a beteg úgy sejti, hogy influenzás, és rosszul van, igen is jogos, hogy elmenjen az ügyeletre, elvégre ő nem tudja a saját tüdejét meghallgatni, egyéb vizsgálatokat lefolytatni, hogy van-e valami szövődmény. Lehetett volna valami komoly dolog is, manapság a szövődményekkel való riogatással van tele a sajtó. Aztán ha meg valaki tényleg megijed, akkor ő a hülye?
4. Az ügyeletes orvost az ügyeletért fizetik. Nem kártya alapján, hanem pénzt kap azért, hogy ügyel. Ergo neki aztán tényleg semmi köze ahhoz, hogy oda van-e bejelentve a beteg, vagy sem.
5. Ezt már csak félve írom le, mert biztos lesz, aki nekem jön,d e ha a bácsi befizeti azt az 5000 Ft-ot, az vajon hová lett volna lekönyvelve? Esetleg úgy vélte az orvos, hogy a bácsi/néni elég nyugdíjas ahhoz, hogy csak úgy ellenpapírozás nélkül odaadja a pénzt?

Alikam 2011.05.09. 12:36:59

Én eddig azt hittem, az ügyelet arra van, ha éppen hétvégén jön rád valami nyavalya, akkor ott ellátnak.

De akkor ezek szerint én tudtam rosszul -vagyis voltam naiv - mert eszerint az ügyeleti ellátás = a sürgősségi ellátással ami annyit tesz, hogy tényleg le vagy szarva hétvégén ha nem éppen félig a temetőben vagy?

Ezt így most hogy?

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 12:42:44

@Leroi:

Ajánlom elolvasásra, de ne itt beszéljük meg Ez is lehet mindennek az eredője
Bereznay András
Kibulizott ország
steierhoffer.blogspot.com/

Irkutszk 2011.05.09. 12:52:26

@Motorpenis:
"3. Mit kapott 2700 Ft-ért a patikában?"

Először is egy ügyeleti díjat.
@Leroi:
ill. "egy gyógyszertárba, ahol egy Dr. előjellel jegyzett hölgy"

2010 január elseje óta a gyógyszerészi diploma a Dr. cím nevére hatalmaz fel. Ja, és ügyeleti időben kissé sem csodálkozom, hogy egy gyógyszerésszel találkozott a kisablakon keresztül. Ha pediglen nyitva volt a gyógyszertár, akkor nagyvárosi a történet.

Irkutszk 2011.05.09. 12:54:05

@Tower13: Esetleg egy lázcsillapító elfért volna a nyugdíjasnál, és akkor nem kell éjjel szaladgálni az ügyeletre.

Fearzone 2011.05.09. 12:54:27

@Alikam: Ha doglodes van ertelemszeruen elmesz orvoshoz. Akkor most leirom regenyben kikkel van bajom: Aki bar a gyerek rendelesi idoben mar rosszul volt, de kivarja, hogy csak ugyelet legyen, aki ugyeletre jar gyogyszert iratni, (persze nem inzulinrol stb beszelek)akik hobbibol jarnak haziorvoshoz: boltba megyek, csak gondoltam benzek..es erre idopontot is ker kategoria(azaz bemegz beszelgetni az orvoshoz)...Nem azt mondom, hogy soha semmivel nem kell orvoshoz/ugyeletre menni, de sokan tenyleg atesnek a lo tulso oldalara.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.09. 12:57:21

tegyük félre a finanszírozást és az indokolatlan eseteket és vegyük elő a józan logikát:

van nekem egy egészségbiztosításom, van háziorvosom. ha beteg leszek, lemegyek a háziorvoshoz, ha az nincs, az ügyeletre. vagy mentőt hívok, szükség szerint.

a biztosítás keretében mindez az egész országban megillet engem.

milyen alapon küldhet el az orvos lakcím miatt??

miért kéne nekem arra figyelnem, hogyan finanszírozzák őt??

vettem egy szolgáltatást. pénzért.

Fearzone 2011.05.09. 13:01:34

Nem is tudtam, hogy van ilyen oldal :)

fogalomtar.eski.hu/index.php/%C3%9Cgyelet

"Az ügyelet célja, alapvető feladata: a sürgős szükség miatt jelentkező betegek ellátása"

Irkutszk 2011.05.09. 13:03:22

@Babette_: Az ügyelet területi ellátást nyújt. Ahova be vagy jelentve, oda tartozol területileg.

Leroi 2011.05.09. 13:04:27

@Irkutszk:
Tudok a jogszabályról.
Ausztriában és Németországban a dr. után rögtön ott van a med. és a pharm., (no meg a jur.) hogy elkülönítsék őket egymástól, nálunk a dr.med. csak az orvostudományok doktorának jár ki...

CyberPunK 2011.05.09. 13:05:42

@Irkutszk: Tehát ha épp Siófokon nyaralsz, akkor húzzál haza? Lehet, hogy embert öltem volna, ha a Siófoki ügyelet elzavar tavaly nyáron. Szerencsére nem így történt, kifejezetten rendesek ott az orvosok. :)

Jaffar 2011.05.09. 13:05:59

@Babette_:
Nem vettél te semmilyen szolgáltatást. Ahhoz több szereplö kell, amíg egy van, addig marad ez a szopacs. Vagy megszokod, vagy.........

Leroi 2011.05.09. 13:07:49

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm szépen, el fogom olvasni.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 13:08:59

@Irkutszk:

Vagy nem. Attól függ. Ha nincs orvos, akkor oda mész akár jó messzire, ahol a legközelebbi ügyelet van.
Van szakorvosi ügyelet ami egész Pesten csak 2 van.
Gégészet, szemészet, stb....

Leroi 2011.05.09. 13:13:29

"Jeleztük neki, hogy a páromnál lakom ideiglenesen, ahova még nem vagyok bejelentve..."
A sztori egy kissé fura, két nyugdíjas összeköltözött "ideiglenesen" /"drágám, szeretni foglak egy-két évig, aztán hazaköltözhetsz, nem kell még az orvoshoz sem áthoznod a kártyádat"(?!?!)/...
Valószínűleg az esetet nem tekintették sürgősnek, ügyeletinek. Mert nem minden ügyeletben jelentkező beteg sürgős beteg. Vö. a korábbi esettel az éjszakai kielégítetlen nyuszikáról, aki éjjel háromkor becsöngetett az ügyeletre, mert az épp szolgálatos macika nem tette azt, amire ő annyira vágyott.

ccke 2011.05.09. 13:23:02

@Káin: egy egészséges, fiatal ember, ha lázas, folyik az orra, hasmenése van, fáj a feje, a torka, vagy bármi más olyan baja van, ami hétköznapi, korábban is volt, simán elmúlt, akkor nyugodtan gyógyítsa magát.
Az ilyen dolgokra teljesen jó a pihenés, sok folyadék +tüneti kezelésként ami a (házi)patikában van.
Akkor fordulj orvoshoz, ha egyre rosszabb, nem múlik néhány nap után, vagy ha úgy érzed, hogy ez máshogy zajlik, mint szokott.
Időseknél, csecsemőknél, vagy krónikus betegeknél azért nagyobb elővigyázatosság szükséges, mert náluk egy enyhe fertőzés is súlyosbodhat.

Amúgy van egy tendencia itt a praxison, ez talán az EÜ dicsérete is lehet... Az elején csomó horror sztori volt(sokszor évekkel korábbról): rossz lábát műtötték, félrekezelték, nem ismerték fel, megölték, gyilkosok, hentesek, mészárosok, hóhérok stb
Mostanában már csak a perverz kislányvetkőztetőkről, goromba személyzetről, adminisztrációs hibákról, meg a maihoz hasonló piti lehúzásokról van poszt.

mildi 2011.05.09. 13:32:38

@Irkutszk: NEM! a lakóhelyed szerinti illetékes az a háziorvos! az ügyelet mindenkit ellát, aki rászorul, függetlenül attól, hol lakik, ha van biztosítása.
@johevi: NEM! ha van érvényes TB-je, akkor nem kell fizetni.

Irkutszk 2011.05.09. 13:39:13

@CyberPunK: A gond jelen esetben (az én tudtom szerint) két különböző volt: 1, nem volt sürgősségi az eset. 2, a beteg pedig bevallottan ott lakott, csak épp nem jelentkezett be.

@Leroi:
Nem is neked szántam, hanem a posztírónak, csak te is említetted, gondoltam, belinkellek :)

Más: Az én kedvenc ügyeleti történetem még mindig az éjjel háromkor jelentkező beteg, hogy három hete fáj a feje (orvos ismerőstől).

@mildi:
Természetesen, SÜRGŐS esetben oda mész, ahol orvost találsz.

Leroi 2011.05.09. 13:46:09

@mildi:
Az influenza (ha az, ki tudja?) nem (NEM!) sürgős eset. Így minden náthás betegnek a sürgősségin kellene lennie. Egészen jól néznénk ki, ha így lenne...

No persze mindenkinek az a sürgős, amit ő annak tart.
Ebben a vonatkozásban itt közrejátszik a kultúra, az intelligencia és némileg az etika is, de hát kin kérjük ezt számon?
A nyugdíjas generáción?
Veszett fejsze nyele.

2011.05.09. 13:53:30

@Leroi: Ilyenkor jut eszembe: "Ich will, dass meine Kinder mit ihresgleichen spielen, / Ohne diese Gestalten, die schon im Kindergarten dealen / Überall gibt es Verbrecher und perverse Geisteskranke / Und fragt ihr mich nach Multikulti, meine Antwort ist "Nein Danke" ".

Nekem erős a gyanúm, hogy ez a "nekem jár" dolog is ezekben a kérdéses évtizedekben fejlődött ki. Amíg a Csepeli Vasmű nem kezd el MR-t gyártani, addig szerintem nem sok esélye van valóra válni ennek a szociálista álomnak... pedig sokak fejében még élénken él.

Szerintem elég nagy probléma, hogy az MTV nem ezekről az alapvető összefüggésekről tájékoztatja az országot főműsoridőben.

@ccke: "- Na mi van, megjavult az egészségügy, kisfiam? - Egy lószart, mama! A helyzet az, hogy felismernek..." :-)))

VaTi 2011.05.09. 14:00:27

@hubertusz: Mert első körben felcsesztem az agyam az "ezért fizetem a tb-t" típusú beszóláson, aztán csillapodtam. Nekem ez tipikusan a "nekem jár" hozzáállás. Itt mindig mindenkinek minden jár, csak tenni nem kell érte soha semmit. Mindig mindeni a legfontosabb, a legbetegebb, a legjobb jár neki... Áh, csak felcseszem ezen magam. Tényleg csak én vagyok, aki azt látom, hogy az orvosok, a bolti eladók, az ügyfélszolgálatosok, stb alapvetően normálisak, kedvesek, segíteni szándékoznak? Állandóan mindenki szarozik mindent, csak az elvárások, de semmi tisztelet, meg annak felfogása, hogy nekem is tennem kell valamit, betegként is. Bocsánat, ha valakit megbántottam.

Leroi 2011.05.09. 14:00:32

@ReignOfdark:
Köszönöm, nagyon jó vers, ki is nyomtatom...
Azért az is jellemző, hogy az első MRI-vel lovakat vizsgáltak nálunk anno...
Ezt még Rákosi is megtapsolta volna, ha történetesen feltámad.

CyberPunK 2011.05.09. 14:11:02

@VaTi: Na ácsi, mezei adófizető állampolgárként mégis mi a tökömet kéne még többet tennem a TB befizetésén túl?

Továbbmenve, megkérdezném, hogy miután a tb-t befizetem esetleg valamit kérhetek is cserébe, vagy fogjam be a mocskos pofámat, mert nekem itt ugyan jogom nincs, csak kötelezettségem?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 14:12:42

@Leroi: Te Leroi, ezt a sztorit már multkor is említetted, és akkor is felmerült bennem, hogy ez hogy derült ki? mondott e csaj valamit? Vagy csak te következtettél erre? Mesélj!

VaTi 2011.05.09. 14:13:38

@CyberPunK: ha nem akarod, ne értsd meg, amit írtam. Vagy értsd direkt félre. Talán lesz, aki épp ésszel felfogja...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 14:17:40

@CyberPunK: ott a pont. Ez engem is nagyon érdekelne.

2011.05.09. 14:25:32

@Fearzone: Ez egy jó megállapítás, az eü leterheltségének bizonyos területeken szerintem óriási hányadát adják olyan betegek, akiknek semmi keresnivalójuk az adott orvosnál.

ccke 2011.05.09. 14:25:59

@CyberPunK: mezei adófizetőként pont ennyi dolgod van.
Gondolkozó, értelmes emberként meg rájössz, hogy ha egy perselybe befizetnek a mezei adófizetők x forintot,és a lakosság ellátására 2x forintra van szükség, akkor valakik rosszul fognak járni. Vagy néhányan nem jutnak ellátáshoz (USA), vagy mindenki jut ellátáshoz, de az olyan, amilyen a kevesebb pénzből kijön.

CyberPunK 2011.05.09. 14:29:07

@VaTi: Nem, te értsd meg már végre, hogy az egységsugarú iqbajnok arra is képtelen, hogy az elvágott újját szakszerűen bekösse, és míg az orvost azért is tartjuk, hogy ezt is megtegye az egységsugarú iqbajnoknak, addig az a véglény oda fog menni, és mivel fizeti a tb-t addig az neki járni fog. Lehet, hogy nem tetszik, lehet, hogy gáz, de akkor is jogállamban élünk még, és így vannak jogok.

CyberPunK 2011.05.09. 14:30:42

@ccke: És máris jobb lesz, ha én ezt tudom, ugye? Mert tehetek bármit is a rendszer ellen, igaz?

2011.05.09. 14:33:52

@CyberPunK: @batgirl: Röviden mondva, ennyi jut, ennyit várhatsz el. Az eü kassza sem úgy működik, mint ahogy már a nyugdíj sem, hogy vezetgetnek neked egy számlát a tb befizetéseidről, és ha köhögsz, akkor öt szakorvos konzultál, hogy esetleg AIDS-es vagy leukemiás vagy-e, a köhögés talán a gyenge immunendszer jele, kvalitatív vérkép, HIV szerológia, cytogenetika, stb. és akkor csak két közismert és az én területemhez kapcsolódó kórképet mondtam.

Hanem az van, hogy influenzás vagy => kapsz C vitamint meg torokfájás ellenit, láz- és fájdalomcsillapítót, bakteriális fertőzésre => antibiotikumot. Mindezt kb. öt percben, sanszosan hosszú várakozás után és nem biztos, hogy mint harminckilencedik lázas aznap, szalonkisasszonyok modorában.

Ezt nem azért mondom, mert szerintem rendben van, hanem mert kb. ennyit várhatsz el a befizetett pénzedért. Ja meg hogy a gyerekeidet is ellátják, és hogy nyugdíjas korodra is el fognak látni. Mert neked az is jár.

csutkababa 2011.05.09. 14:36:17

@CyberPunK:
Az egységsugarú iqbajnok máshol elfogadja, hogy esetleg nem is látja orvos, mert nurse látja el.
Mert az ő kompetenciaszintjén kezelhető a dolog.
Ez sincs nálunk. Tipikus példa: amikor a hajnali kettőkor beeső kullancstulajdonos nem éri be a nővérrel, neki hívják oda az orvost is, mercsak.
A magyar nővér szarba se van véve! Pedig van tapasztalata, tudása, sokan főiskolás dipóval vesznek részt a betegellátásban, de becsületük nulla.
Rengeteg könnyebbséget jelentene már csak az is, ha a magyar beteg nem minden karcolásra orvost akarna rántani, hanem elhinné, nurse szinten kezelhető a problémája.
Az SBO-on is nővér triázsol első körben.

ccke 2011.05.09. 14:38:35

@CyberPunK: sajnos nem sokat. 3 dolgot javasolnék:
1.ha érdekel, biztosíts magadnak és a családodnak jobb, kényelmesebb EÜ ellátást itthon (egészségpénztár, magándoki, ha csak az működik hálapénz) vagy egy másik országban
2.ha megkérdeznek (népszavazás, választás) válaszolj úgy, hogy ezt is figyelembe veszed
3.ne hörögj az orvosnál/neten, hogy nekemezjár, mert csak tovább rontod az amúgy is elrontott orvos-beteg viszonyt

VaTi 2011.05.09. 14:38:52

@CyberPunK: és a végén eljutunk majd oda, hogy járni jár, de nem jut. Ok, hogy az emberek kb harmada fizet, de mindenkinek JÁR. És oda jutunk, hogy ész nélkül túlterhelünk egy máris rogyadozó rendszert. Az alatt, hogy a betegnek is tennie kell valamit, azt értem, hogy egy egészségkultúrát (nem tudom, érthetően fejezem-e ki magam ezzel a szóval) szerezni. Hogy, nem, nem rohanunk minden szarral ügyeletbe. Hogy ha rendelési időben betegek vagyunk, akkor megyünk, nem ügyeletben. Hogy a kártyámat ahhoz a dokihoz adom, ahol lakok és akihez járok, hogy a mégoly kevés fejpénz is ő kapja utánam, ha már ő dolgozik érte. Hogy ha betegnek érzem magam, először ehet, hogy ágyba fekszem, a párom a gyógyszertárból hoz neocitránt vagy akármit, amit a dr gyógyszerésznő ajánl, ha nem vagyok nagyon szarul, akkor ezzel túlélek/gyógyulok, majd megyek normál rendelésre. És felfogom azt is, hogy ha életemben befizettem eddig pl 300.000,- Ft tb-t, de végigcsinált velem az eü egy terhesgondozást meg egy szülést, akkor már jóval deficites a dolog. Igen, akkor is biztosítva vagyok, ha többet kaptam, mint befizettem, mert a biztosítotti jogviszony fennáll, de nem hiszem azt, hogy én pénzelem az egész tb-t, és a dokinak nyalnia kell a hátsómat hálából. Annyit értek ez alatt, hogy mindenki megteszi a másikért, amit tud, és kész.

VaTi 2011.05.09. 14:42:08

És ismétlem, senkit nem szeretnék megbántani, de az én fülemben ez a nekem jár, annnnnyira cigánytempó (ismét: nem, nem rasszistáskodok, nálunk van ilyen kifejezés :) )

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 14:45:44

@ReignOfdark: Tudod én mit gondolok? Azt hogyha rendes polgárként, megfizetem a tb-ét, és cserében ezért ,megkapom mind azt a szolgáltatást, ami jár. Az, hogy az általam befizetett pénzt, ki hogyan nyúlta le, hogyan sikkasztotta el, nem tudom kideríteni. Hogy miért nem fizetik meg az orvosokat, mért vándorolnak el, azt sem tudom helyre hozni, nem az én dolgom. Nem értek hozzá. De annyit tudok, hogyha én előfizetek egy újságra, annyit, amennyit a lapkiadó elkér tőlem, akkor nem csak a felét szeretném megkapni, hanem az egész újságot. Nem érdekel, az a kifogás, hogy amit én befizetek, az még a nyomtatásra sem elég. Akkor lemondom a szerződést, más újságot fogok kérni.
A probléma, az, hogy ha sokat hallgatjuk ezt, hogy ez nem elég, akkor egyre többen lesznek, akik azt mondják: _ha amit befizetek semmire sem elég, akkor mi a fenének fizessek???????????...

CyberPunK 2011.05.09. 14:46:48

@VaTi: Sose vártam el, hogy nyalják a hátsómat. Ha visszaolvasol én pusztán annyit várok el a tb-mtől, hogy ha szarul vagyok, akkor orvos nézzen meg. Még az se szokott érdekelni, hogy ha az ügyelet elzavar a francba, hogy pihenjen otthon, hétfőn meg házidoki, csak mondja ki ezt. Mert én magamtól nem tudhatom, nem vagyok orvos.

@ccke: Nem szokásom hőbörögni, kivéve ha nagyon nem tetszik, hogy az orvos hogy bán velem. Akkor néha picit begurulok, de szerencsére az orvosoknak van agyuk, akikkel ezt meg lehet beszélni.

@csutkababa: Ez megint olyan dolog, ami nem az átlagemberen múlik, hanem valami főbalfasz szervezhetne egy ilyen kampányt...

csutkababa 2011.05.09. 14:50:12

@VaTi:
Alátámasztásul és gondolkodásra késztetően: Mentő kimegy X jól ismert hajléktalanhoz, aki kb. 15 éve homeless, és TB-t ugye talán 20 éve fizetett utoljára. És heti szinten viszi a mentő. Mert részegen lefejelte a lámpaoszlopot, magát összevizelve fekszik a bokorban, stb.
Hopp, infarktusa van! Szakma szabály: 3 órán belül invazív kardiológiai beavatkozás, stentbeültetés, hosszas rehabilitásció....stb.
Fél éven belül újra a bokor alól viszik...

Most gondolatban képzeld el, hogy egy világéletében TBt és adót nyikk nélkül fizető 58 évessel történik ez, aki eddig nem nagyon volt beteg. Ugye, a fentiek mind járnak neki.
Kérdem én: a hajléktalannak is?
Vagy legyen egy szakmai sürgősségi minimum meghatározva?
Hogy X homeless kapja meg a sürgősségi ellátást, ebbe beletartozzon a milliós gyógyszerkibocsátó stent is? VAgy azt már ne?
Vagy rehab ne? Vagy hogy?
Pedig kéne valami megfogható szabályrendszer...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 14:53:51

@batgirl: Még mielőtt személyeskedni kezdenek egyesek. 1. Sokat fizetek, és még fogok is. remélem, mert az azt jelenti, hogy van munkám. 2. Fogászatra, nőgyógyászatra, bőrgyógyászatra magánorvoshoz megyek, nem terhelem a szűkös kasszát.3. egyszer voltam kórházban, 1 napig.
4. Önkéntes kórházi ápoló is voltam 2 évig csináltam.
5.És nem várom el, egyik embertől sem hogy a popsimat nyalja. 6. Utálom, amikor neki álltok túlozni és általánosítani.

ccke 2011.05.09. 15:07:18

@batgirl: oké, ez tök jó, ha nyugdíj előtt egyszercsak meghalsz egy infarktusban, vagy elüt egy autó, és meghalsz, akkor te jó sok pluszt fizettél be.
Ebből a pluszból kijön egy hajléktalan @csutkababa: által leírt sokszori ellátása, vagy egy súlyos rendellenességgel született gyerek ellátása addig a néhány évig, amíg elél, vagy egy balesetben megbénult, évtizedekig ápolásra, kezelésre szoruló beteg költségei...
A TB egy szolidáris rendszer, és nem az egyes ember dönti el, hogy mire költsék a pénzét.

Leroi 2011.05.09. 15:19:10

A hozzászólások zöméből az derül ki, hogy íróik hevesen tagadják az orál-anál szexben való passzív részvételi hajlamukat. Mert ki gyanúsította őket ezzel?
Talány.

Jó, lapozzunk.
Hangyatökényi pénzéért a magyar beteg még mindig a legtöbbet kapja, mint amennyit ennyiért Európában (plusz USA, Kanada, Ausztrális, Új-Zéland és még ami szóbajön) kaphat.
Mi orvosok is mondhatnánk azt, hogy azért kapunk befektetett szellemi tőkénkért ilyen kevés fizetést, hogy a betegre több jusson.

batgirl
A szorit az SBO főorvosa mesélte nekem.
Nincs az a gyémántokkal kirakott színarany pina a világon, akinek a kedvéért én önként felkelnék éjjel 3 órakor, hacsak nem életveszélyesen sürgős.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 15:28:11

Reformok Fidesz módra: pénzt szerezni mindenáron
Nagybaltával rohannak rá az oktatásra és az egészségügyre
A korábban, még ellenzékből minden reformkísérletet nemzethalálként beállító Fidesz most hatalmi pozícióból alaposan át akarja szabni az egészségügyet és a felsőoktatást. Teszi ezt ráadásul erőből, viszont átlátható stratégiai koncepció és megfelelő szakmai egyeztetés nélkül, aminek a következményei mindannyiunk számára több mint kockázatosak.
Hol vannak már a régi szép idők, amikor a bátortalan és nem túl szerencsés próbálkozásokat az egészségügy és a felsőoktatás átalakítására a vizitdíjról és a tandíjról szóló népszavazással gyorsan kudarcra lehetett ítélni. Nosztalgiával emlékezhetünk vissza: az Alkotmánybíróság azzal a faramuci érveléssel engedélyezte a népszavazást, hogy az csak az állami bevételeket érinti, a kiadási tételeket nem, azaz a költségvetést nem befolyásolja, ami már akkor is tökéletes nonszensz volt. A Fidesz lelkesen üdvözölte a furcsa döntést, de a történtekből okulva hatalomra kerülve gyorsan tett arról, hogy az AB egyáltalán ne is foglalkozhasson ilyen kérdésekkel, így aztán ilyesmitől már nem kell tartania, ha most ebbe a nehéz fába vágja a fejszéjét.

Az eddig kiszivárgott információk alapján úgy tűnik, valóban fadöntögetés készül, és a favágókat nemigen zavarja, ha mindenfelé hullik a forgács. Félreértés ne essék, a két nagy elosztó rendszer, az oktatás és az egészségügy átfogó reformja már régóta esedékes, az eddigi kormányok azonban ezt vagy nem akarták, vagy nem tudták vállalni, ha pedig belevágtak, zátonyra futottak, lásd például a már említett népszavazást. Az minden hozzáértő számára világos, hogy a jelenlegi rendszerek ebben a formában nem finanszírozhatóak sokáig, rossz hatékonysággal, rossz struktúrában működnek, emiatt egyik oldalról állandó a pénzhiány, másik oldalról viszont óriási a pazarlás.
A változtatást nehezíti, hogy társadalmilag rendkívül érzékeny, mindenkit érintő területekről van szó, amelyekkel szemben az elvárásokat mind a mai napig a múlt rendszerből örökölt beidegződések határozzák meg. Ezt lovagolta meg a Fidesz is a Gyurcsány-kormány reformkísérletével szemben indított népszavazással, a valójában nem létező ingyenesség megőrzésének hirdetésével és a vizit-, valamint a tandíjak elutasításával. Ez a demagógia évekre visszavetette a szükségszerű átalakítás lehetőségét, konzerválva a költségvetést egyre jobban terhelő, a lakossági és gazdasági igényeket viszont egyre kevésbe kielégítő viszonyokat. Nyilvánvaló volt, hogy Orbánéknak immár kormánypozícióból saját korábbi állításaikkal szembemenve kell hozzányúlni a problémahalmazhoz, ami korlátozza a mozgásterüket.
mi félő volt, bekövetkezett: a Fidesz a tőle megszokott ambivalenciával mást mond és mást cselekszik, és saját populizmusának a rabjává válik. Mivel eddig azt hirdették, hogy az oktatás és az egészségügy ingyenes marad, megszorítások pedig nem lesznek, mindent úgy próbálnak beállítani, mintha ez így is lenne. A felsőoktatásban a gordiuszi csomót úgy vágják át, hogy drasztikusan csökkentik az állami finanszírozású helyek számát, 3 év alatt 54 ezerről 30 ezerre, aki ebbe nem fér bele, fizessen, ha tanulni akar. Egyidejűleg a mai 29-ről 16-ra csökkentik az állami intézmények számát, a maradék legyen magánfinanszírozású, ha létezni akar, természetesen ez csak borsos tandíjjal lehetséges. Hogy ez gyökeresen ellentmond egyrészt a Fidesz eddigi ígéreteinek, másrészt annak a hosszútávú uniós elvárásnak, hogy a munkaképes lakosság 40 százaléka rendelkezzen felsőfokú képesítéssel, a kormányt nem zavarja. A meghatározó szempont a költségvetési kiadások sok tízmilliárdos lefaragása, más koncepció nem látszik a tervekből. Mindezt ráadásul kész tényként, minden előzetes egyeztetés nélkül közlik az érintettekkel, bár ezen az elmúlt egy év tapasztalatai alapján már nem csodálkozhatunk.

Bár egyelőre keveset tudni az egészségügy átalakításáról, a kiszivárgott hírekből az látszik, hogy Orbánék erre a területre is nagybaltával rohannak rá. Semmi jele nincs annak, hogy a trendeket és hatásokat elemezve, a szakmával egyeztetve alakítottak volna ki stratégiai koncepciót, ehelyett kemény központosításba kezdtek, miközben államosításról, racionalizálásról beszélnek. Az egyelőre zárt körökben mozgó tervezetek szerint kórházak összevonása várható Budapesten és vidéken egyaránt, az egész ellátási rendszert átszervezik és egyszerűsítik. Az elképzelésekből mintha a Fidesz által akkor elátkozott SZDSZ-es kiemelt intézményi rendszer köszönne vissza, azzal a különbséggel, hogy a tulajdonlást és finanszírozást jórészt az állam venné át az önkormányzatoktól. Ez hátraarcot jelent a Fidesz eddigi ígéreteihez képest, beleértve azt is, hogy az egészségügy több pénzt fog kapni. A kiszivárgott kalkulációk alapján inkább kevesebbet, és az illetékes államtitkár szerint a várt béremelésekre is csak a megtakarításokból lehet esetleg fedezet.

Az egyelőre homályos tervekből csak annyi tűnik egyértelműnek, hogy itt is a fiskális lefaragási szempontok érvényesülnek a szakmai megközelítés rovására. Ez önmagában még nem lenne baj, mivel a racionalizálás elkerülhetetlen, az viszont már súlyos probléma, hogy azt rögtönözve, az egyeztetés helyett erőből akarják végigvinni. Még ennél is nagyobb gond, hogy az egészen átsüt a kormány mindenre rátelepedni akaró szándéka, és szó nincs a magántőke esetleges bevonásáról, az innovációról, arról, hogy vajon mitől lesz jobb az ellátás színvonala. A Fidesz a jelek szerint elfelejtkezik az eddigi átalakítási törekvések kudarcáról, és ha így folytatja, rá is igaz lesz, amit annak idején joggal olvasott a szocialisták fejére: az emberekkel, a szakmával szemben nem lehet reformokat végrehajtani.

Lengyel L. László

Leroi 2011.05.09. 15:34:34

@Dr.laikus PhD:
Ó, erre csak azt tudnám mondani, hogy füst és parlamentlépcső a múlt hét végén...
Úgy azokban a percekben kezdték megírni a jelen kormány végrendeletét.

Nem hiszem, hogy az anatómusprofesszor vállalná, hogy orvosoknak kelljen majd kimenekíteni a tömegünkből, mint Pintért a rendvédelmiek gyűrűjéből...

Sajnálom, mert én is a mostani kormányerőt támogattam mindig...

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 15:49:40

@csutkababa:

Azon azért én mindig elcsodálkozom, hogy a magyar orvos minősíti a betegét.

Amíg a TÖRVÉNY úgy rendelkezik, hogy a homleszt is el kell látni, ha előbb telefonáltak, mint az öltönyös 59 éves miatt, akkor el kell látni. Életveszély esetén ingyen, egészségügyi hozzájárulás nélkül is.

A világon nincs, de sehol a világon, hogy a mentős, vagy az orvos minősíti a beteget és nem ellátja, ha a kezei közé kerül.

Megy a felháborodás a posztok miatt és némelyik orvos nem a beteget, betegséget nézi, hanem azt, hogy kiféle, miféle az illető.

Nyilván minden mentősnek, orvosnak járna a veszélyes helyeken a védelem, de inkább felvilágosítani kéne, mint tanult főként leszállni a szintjükre.

Nővérre áttérve aki (nörsz), ha a fellépése (tanulható), határozott, szakértő akkor soha senki nem akar orvost látni, mert a tapasztalata sokszor nagyobb, mint egy orvosé. Ápolás terén biztos, diagnózis terén talán nem. Ha a fellépése nem határozott, hanem agresszív, akkor nörszként (nővérként) ne csodálkozzon, hogy orvost akar látni a beteg.

Ettől függetlenül minden tiszteletem orvosnak, nővérnek aki érti és szereti is a szakmáját. Szerencsére csak velük találkozom, ritkán (felejthető és felejtem is) az ellenkezőjével. :))

csutkababa 2011.05.09. 16:02:41

@Dr.laikus PhD:
NAgyon félre akarsz érteni.
Hol minősítettem? Láttam, Laliath már írt rólam. Oxyologus vagyok, 20 éves mentőmúlttal, 13 éves ügyeleti gyakorlattal. Nem jelölt. Te kezdted a minősítgetésemet.
És kérlek, ne oktass ki, még áttételesen sem.
Nem a helyszíni (élet)mentő ellátáson tűnődöm. Az egységes, mindenkinél, ne aggódj. Az utána következő, már nem abszolút életmentő, sürgősségi, hanem intézeti ellátáson tűnődöm, ami lehet konzervatív, gyógyszeres, olcsóbb, illetve invazív, sokkal drágább. És igen, az egyre kevesebb pénzből működő eü. ellátásra gondolok. Én egy helyre viszem, intézetbe. És részemről kész.

Nörsz: sokra megy a határozottságával, ha egyszerűen a beteg nem veszi szakemberszámba.Ne magadból indulj ki.
Rengeteg esetben a nővér elmagyarázza a teendőket. De az illető orvost akar. Lejövök, és elmondom ugyanazt.
Van értelme?

ccke 2011.05.09. 16:14:56

@Dr.laikus PhD: a minősítésben igazad van szakmailag mindenkinek ugyanazt kell kapnia, emberileg meg amit érdemel(értsd: ha paraszt az ellátókkal, akkor ne várjon mást, természetesen nem ideértve a pszichiátriai betegeket, zavartakat)
Az ápolót pedig tényleg nem tekintik szakembernek, sok ember annyit feltételez, hogy az ágytálhordás-fürdetés-vérvétel szintjéig terjed a szaktudásuk. Persze van néhány ilyen is, de egyre többen diplomásak, igen magas szaktudással.
Nekem csak azért van szerencsém, mert férfiként egyből azt gondolják, hogy orvos vagyok. Amikor mondom, hogy én az ápoló vagyok, akkor nem tudják hova tenni a dolgot (ilyenkor azért szoktam mondani, hogy egyébként medikus vagyok, és akkor helyreáll a rend:))

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 16:18:21

@csutkababa:

Elhiszem, nekem meg PhD-m van laikusságból. :))

Soha fel nem merült volna bennem kérdés téged illetően, ha nem azt és úgy írsz ahogy. Nem azt írod amit.

Orvos nem gondolkodhat azon, hogy kinek milyen ellátás jár, vagy járhat.

Egyébként, ha nem életveszélyről van szó és nincs mögötte befizetés nem jár neki semmi ingyen. Addig meg nem lehet és érdemes rajta gondolkodni.
Remélhetőleg reform címén az életet mentő eljárásokat nem fogják mérlegelés tárgyává tenni.
Jegyzem meg, akkor ki fog mérlegelni?

Nővér stílusa lehet, hogy az orvos felé tisztelettudó és mérsékelt, de én egyedül az egészségügyi középkáderek beteg felé kommunikáció képtelen részét nehezen viselem. Orvosét is persze, de ez a ritkább.
Valamiért az orvos a hiteles a beteg részéről. Lehet ezen mérgelődni, vagy ha nem indokolt és jogos, nem lejönni.
Ha a nővér dolga, akkor ezt kell kommunikálni a beteg felé.
A baj inkább az, hogy az orvosok elkezdtek amatőr közgazdaként gondolkodni és önhatalmúan eldönteni, hogy mi járhat a betegnek és mi nem, mert nincsen pénz.
Mindegyik orvos másként gondolja, ez itt a blogon is látszik. Szakmánként vonnák meg a betegtől a törvényben garantált ellátást, ki mit talál soknak a beteg felé.

Egyet nem tart be senki. A törvényt. Ha betartja, szervez és ésszerűen használja az erőforrásait és az eszközeit akkor ott jó az ellátás, a beteg elégedett, ott csak egy szomorú valóság van, az orvos és a nővér mocskosul alacsony fizetése.
Ez ugyanúgy, ha nem jobban felháborító, mint a fent felsoroltak.

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 16:22:18

@Leroi:
Beszéljen belőled a próféta.

Te tudsz valami más alternatívát aki hiteles, autentikus?
Itt a blogon egymásnak szimpatikus emberek is sértődöttek, védekeznek és nem tudnak - tudunk higgadtan úgy és arról beszélni amihez értünk.

Feszülnek az érdekek, a beteg magára gondol és az orvos is magára gondol.
Ez nem nagyon fog találkozni ha így haladunk. :((

Dr.laikus PhD 2011.05.09. 16:31:44

@ccke:

Eszembe nem jutott most egy nővér kompetenciáját megkérdőjelezni abban a kórházban ahol feküdtem.
Akkora szaktudás és olyan orvosi háttér volt mögöttük, hogy meg sem tehettem volna.
A lehetőségét nem teremtette meg az orvos főnöke, de a főnővér sem.
Ehhez nem kellett más, mint ha olyat kérdeztem ami nem a nővér kompetenciája volt, nem okoskodott, hanem azt mondta, hogy erről kérdezzem meg az orvosom.
És megkérdezhettem az orvosom, kaptam választ, szemrehányó él nélkül.
Itt ahol feküdtem nem lehet eltéveszteni, hogy ki az orvos és ki a nővér. A ruha is jelzi, de a kitűzőn jól látszik, ami kötelező.

Nem elég egyénenként becsülni a nővéreket, láthatóvá kell tenni a beteg felé, akkor lesz tekintélyük.

ccke 2011.05.09. 16:47:11

@Dr.laikus PhD: igen, így kéne, hogy működjön, lehet, hogy szaporodik ez a fajta hozzáállás, ez egy jó dolog.
Én sok helyen nem ezt látom, persze ez az orvosok hibája is, sokan(idősek és fiatalok is) közülük sem becsülik sokra az ápolókat, és ezt a betegek előtt sem titkolják.

Bikli néni 2011.05.09. 18:35:42

Nálam is volt olyan, amikor még a lakcímkártyámban nem szerepelt az itteni lakcímem, csak az otthoni (250 km), és kellett menni a hétvégi ügyeletre. Látták a kártyán, hogy nem ide vagyok bejelentve, mondtam, hogy ettől még itt lakom. Mondták, hogy diktáljam be, és semmi probléma nem volt belőle.

Teljesen nonszensznek tartom, hogy ha valakinek van biztosítotti jogviszonya, de éppen nagyobb távolságra tartózkodik a területileg illetékes ügyelettől, az ne kaphasson ingyenes (mármint a TB-n felül nem fizetős) ellátást. Ha pedig azért húzzák a szájukat az ügyeletben, mert így nem kapnak "fejpénzt" a körzeten kívüli betegek után, akkor módosítani kellene a jogszabályt.

Bikli néni 2011.05.09. 18:50:32

@jágör68: Hát ez nagyon OFF lesz, de elmagyarázom, miért hívják sokan "párom"-nak a párjukat: mert (még) nem a férje/felesége, nem a vőlegénye/menyasszonya, de már nem a fiúja/csaja, pasija/nője, komolysági szinten valahol a kettő között vannak. A "barátom" meg "barátnőm" azért nem játszik, mert ezt nem tudja a magyar úgy egyértelműsíteni, mint pl. az angol, ahol a párkapcsolatban a boyfriend és a girlfriend szavakkal egyértelműen el lehet határolni a "haver-baráttól" (friend).
Nekem is van számos barátom-barátnőm, de párom csak egy :)

Bikli néni 2011.05.09. 18:59:25

@batgirl: Életem kuglófjának egy szem mazsolája :DDD

Bikli néni 2011.05.09. 19:01:29

@ReignOfdark: Az banyatank. Vagy inkább banyafurgon :D Le is tiltanám az összeset a tömközről.
(Tudom, hogy ez már nagyon off, de úgyse olvassa senki :D)

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.09. 19:37:29

@ccke: tudod, ez a része nem érdekel.
majd ha az én dolgom lesz rendet tenni, akkor érdekelni fog.

fernel 2011.05.09. 20:57:58

Na, a meccs végére én is ideértem.
Rendszeresen olvasok, de csak nagyon ritkán vau ide.
De most muszáj belvau:
Hetek óta azon megy a szájkaraté, bármi az aktuális poszt, hogy mennyire alulfinanszírozott az egészségügy.
Egyetértek vele, épeszű humanoidnak gondolom magam, kétszer, háromszor elég elmondani, akinek kis esze van, felfogja, hogy 1x befizetés, 2x a kiadás.
Nem is ezt vitatom.
Kedves orvos törzskommentelők: először is meg szeretném köszönni, hogy vagytok, hogy segítetek, hogy vállaljátok ezzel a nehéz hivatással járó áldozatot. Teljesen egyetértek azzal, hogy súlyosan kizsákmányolnak benneteket, iszonyú terheket raknak rátok, és mégis vagytok. Még!
De sajnos nem csak ti vagytok a mai társadalomban, akiket kizsákmányolnak, akiket éhbérért gályára küldenek. Sajnos. De ez természetesen nem kisebbíti a ti értéketeket.
A hatalom gyakorolja az "oszd meg és uralkodj" elvet.
És ti mindig beugrotok a sáncba. Újra és újra kiássátok az árkot. Újra és újra lenyelitek azt a maszlagot, amit a média, a társadalom irányítói belengetnek nektek. Hogy a beteg az ellenség. Nem!
A beteg nem ellenség, csak nem olyan tanult, nem olyan intelligens, nem olyan művelt, nem olyan kitartó, mint ti, akik hosszú évtizedet fordítottatok az életetekből a szakmátok elsajátítására, ti, akiknek a nyugodt éjszaka is kiváltság.
Nem vagyunk homogén társadalom, nem fér be mindenki a Gauss harang alá!!!!
Ahogyan közöttetek is vannak méltatlanok. Közöttetek is vannak alávalók.
Mi innen megítélni, csak személyes példátokat tudjuk. De ti belülről zárjátok össze soraitokat, ugyanolyan vehemenciával, mint ahogyan most védtek néhány olyan társatokat, aki Dr. címmel rendelkezik, csak azért mert egy a foglalkozásotok. Pedig nem is ismeritek! Nem tudtok róla semmit.

A változást mindig saját magunkon kell kezdenünk, ha mi nem változunk, miért várjuk el, hogy a körülmények, mások változzanak.

Ti legyetek bírái és hóhérai azoknak a társaitoknak, kik méltatlanokká válnak, hogy soraitokba tartozzanak. Ha ti kivetitek magatok közül, nem lesz többé gumicsont.

Ugyanúgy zárjatok össze előttük, ha szándékos bűnbe esnek.
Kérlek, ne egyétek tovább a maszlagot! Nem egyik oldal, másik oldal van, ahol egymást kell legyőzni, hanem van ez a nyomorult, szerencsétlen, padlón lévő társadalom, ahová ti is tartoztok, még, ahol senkinek nem jobb- kis kivételtől eltekintve.

Az, hogy egymás torkának ugrunk minduntalan, nem visz előre. Nektek sem jó, nekünk sem jó!
Csak annak jó, aki előnyt akar kovácsolni az ellenségképből.
Szellemekre lövöldözünk mindannyian, miközben valahol, valakik tényleg a vérünket szívják. Enyémet, tiédet, övét, miénket, tiéteket, övékét.

Peace!

bakela 2011.05.09. 21:41:28

Március idusa körül hol a sasomba’ szedett össze a mai bérposzter erős infulenzériát? Csak nem a cájzelvilághírűorvosprofesszorcsecsszopónepper garázsába’? vagy a berencsiné’? esetleg a bujdokló kágébémosszad et.-ná’?
Nincs ügyelet szerette széphazám-bojóthban aki a sürgős esetet elzavarja. Sajnos az is kevés, aki nem gyáva- az indokolatlanul megjelenőt a halál hímtagjára irányítani. Amennyiben jól látható módon ki van írva a váróban az árjegyzék, annak megfelelően lehetne kérni térítési díjat, -ha nyilvánvalóan nem található itt a kórság-: Melléklet az 52/2006. (XII. 28.) EüM rendelethez www.medimagister.hu/data/upload/docstore/EuM06.52.pdf
Persze szla, v. nyugta.
Más: Az érvénytelen tb jogviszonynak semmi következménye nincs. Valamikor APEH-hel fenyegetőztek, de ismer walaki walakit, akin be is hajtották a kőccségeket? Naponta a pofánkba vigyorognak a TAJ ellenőrzést pirossal abszolválók, mi meg csak nyomtatjuk a „nyilatkozatokat” WC papírnak.
Mégmás: olvassatok Giuliot www http://giulio.freeblog.hu/ Fehéren-cigányon „le van vezetve”, hogy a madzsaristáni ügyeletek 100%-a csak úgy tud műxeni, ha kétlábbal leszarják a 2003. évi LXXXIV. törvényt.
Mégmégmás: Továbbképeződtem kötelezően 30 000 HUF + 3 nap szállás + utikőccség + kaja + a hej’jettesítés kifizetése.
Kihez fordulhatok, hogy defizessevisszamerazénadómbólmerénfizetematéébéét?

Irkutszk 2011.05.09. 22:05:21

@bakela: Szép tarifa a továbbképzésre :/ Egy kérdés: Hány pontot adott? (A laikusok figyelmébe: 250 pontot kell összegyűjteni 5 év alatt, és egy évben max 100 pont gyűjthető. És kötelező.)

Dr.laikus PhD 2011.05.10. 06:28:26

Jogviszony ellenőrzés

Zöld:minden rendben

Kék:külföldön biztosított - ellátása térítésköteles

Piros: rendezetlen jogviszony - ellátása nem térítésköteles, de az APEH az elmaradt járulékokat az elévülési időre behajtja

Barna: ellátása térítésköteles

fúj! 2011.05.10. 11:19:44

@fernel:
soxór felfór a zagyvizem az ideirró félnótások mijat, utóllyára valami api nevű BSE-s alak idegelt ki (kaptam is egy nap eltiltást mijatta). De azonban most viszont asztat kőll mondani hogy ijjen okos visszafogott bölcs hozzászólást a buxusblogon talán még sose óvastam. Kösz és gratula.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása