Nincs merevedése ettől a nyomási ingertől?

2011.04.09. 06:00

Tisztelt Praxis blog,

 

Ez a történet életem egyik legkeményebb kórházi története, úgy hogy a családomban több orvos is található és azt hiszem nyugodtan mondhatom, alaposan ismerem az egészségügy helyzetét, a közalkalmazott orvosok és ápolók körülményeit, munkaterhelését és minden egyéb kapcsolódó nyomort, azt, hogy igen borzasztó és lehetetlen helyzetben is milyen keményen dolgoznak ezek az emberek mások egészségéért.

 

 

No de a történet lényegében ott kezdődik, hogy a vakbelem már kellemetlenkedett egy jó ideje, de sosem volt időm foglalkozni vele, anyámnak pedig - aki több szakvizsgával valószínűleg az ország egyik legképzettebb orvosa – féltem megmutatni, nehogy túlságosan rápörögjön a dologra. Egy pár napi bulizás után egyik hétvégén reggel úgy ébredtem, hogy kiegyenesedni sem tudtam a fájdalomtól, viszont indulnom kellett azonnal egy egész napos forgatásra. Ezt a forgatást egy doboz fájdalomcsillapítóval át is vészeltem, de sajnos mire estére haza indultam a forgatásról elájultam a fájdalomtól.


A főnök taxiba dobott és elküldött a János kórházba, az ügyeletre, ahol egyáltalán nem volt előttem várakozó, ellátásra szoruló beteg, pusztán én egyedül vártam iszonyatos fájdalmak közepette hozzávetőleg 2 órát, úgy hogy az orvost közben többször láttam elmenni, visszajönni, kávézgatni és flörtölgetni a nővérkével, mígnem egyszer odamentem hozzá és elég felháborodott hangon elmondtam, hogy ez nem lesz mégsem jó így, mire ő közölte, hogy ő eddig is dolgozott, csak én nem látom, és nem tartozik nekem elszámolással, és ő pontosan tudja kit mikor kell ellátni majd. Még egy újabb órát váratott, de közben már meg voltam ijedve annyira, hogy az édesanyámnak telefonon elmondtam már, hogy mi a helyzet, illetve egy telefonos diagnosztizálás alapján eljutottunk oda, hogy vakbeles vagyok és, hogy a legvégső stádiumban lehetek a vakbelemmel. azt is megtudtam, hogy valószínűleg már perforál, vagyis kinyílt és felhasadva ömlik a mérgező trutyi szét a szervezetemben, és minden bizonnyal az ájulás környékén kezdődhetett el, és hozzávetőleg 6-8 órányi idő elég lehet hozzá, hogy megfelelő ellátás hiányában elpatkoljak.


Ez már azért alaposan megijesztett, és egy újabb óra türelmes várakozás elteltével bekopogtam az orvoshoz, hogy legyen szíves már megvizsgálni mert komoly bajom lehet, és aggódóm. Az ember elkezdett kiabálni velem, és szó szerint kihajított a szobájából, mert természetesen nem a rendelőben volt, hanem az orvosi szobájában pókerezgetett a laptopján. Felhívtam az anyámat és megkértem, hogy legyen szíves hasson már oda valahogy, mielőtt még nekem végleg kicsöngetnek. Na, ezek után egy újabb 30-40 perc után méltóztatott a doktor úr behívni a rendelőbe és szólt, hogy vetkőzzek le. Kérdezem, hogy miért, hiszen nem a hátam vagy a nem tudom micsodát kell megvizsgálni, hanem a perforáló vakbelemmel kéne foglalkozni, műtőt előkészíteni meg ilyesmi jellegű dolgok. Na erre elkezdett üvöltözni velem, hogy ő majd tudja, hogy neki mit kell csinálni és én ne okoskodjam mindenféle vidéki kuruzslók hülyeségei alapján, és nehogy már én mondjam meg neki, hogy mi a helyzet.


Oké rendben, - gondoltam magamban - inkább hagyom neki, hogy eljátssza a saját kis játékát és majd utána remélhetőleg még időben megműtenek. Az ember végigtapogatott és vizsgált rajtam mindent, például a fülemet is és a lábujj körmeimet is, amit kissé túlzásnak éreztem már, de minden esetre úgy voltam vele, hogy persze biztos van olyan dolog, amit éppen a lábujjköröm elszíneződésével lehet jól diagnosztizálni, ezért hát hagytam hadd tegye a dolgát. Miután azt hittem végeztünk, mondta, hogy meztelenül feküdjek fel a vizsgálóasztalra, oldalfekvésben félig felhúzott térdekkel. Nem értettem minek ez, de a következő mondattól, azt hittem leesek a vizsgálóasztalról, ugyanis közölte velem, hogy most meg fogja tükrözni a végbelemet, mivel szerinte a perforáló vakbél, az egy teljesen agyrém hülyeség, és szó sincs ilyesmiről, viszont valamiféle anális problémára utaló jelekre támaszkodva ő a pontos diagnózis érdekében meg fogja tükrözni a seggem. Hát itt teljesen kiakadtam és mondtam neki, hogy milyen anális probléma az, amitől éppen a vakbelem fáj, annyira, hogy el is ájulok és üvöltenem kell a fájdalomtól. Erre közölte, hogy nincs semmi gond, előtte nem kell ezt szégyellenem és nem kell hazudozni, és nagyon jó volna, ha elmondanám, hogy mikor közösültem utoljára análisan, és milyen más egyéb dolgokat dugtam fel a seggembe örömszerzés végett, illetve, hogy a partnereim védekeztek vagy csak úgy minden nélkül kúrtak seggbe. Hát elég komolyan megdöbbentem, hogy ez micsoda egy gyökér ez az orvos, és elmondtam neki, hogy még sosem történt olyan, hogy bárki seggbe dugott volna, és nem vagyok buzi, kifejezetten a puncit szeretem, és más egyéb örömszerzési céllal sem dugtam semmit a seggembe.


Erre a vállát vonogatta, hogy nem baj, hogy ezt én szégyellem, de hát ő orvos és higgyem el, ő ránézésre is tudja, hogy miről beszél, és nem először látott már ilyet. Egyszerűen olyan súlyosan ideges voltam már addigra, hogy nem is tudtam mit mondjak ennek a gyökérnek, és komolyan aggódtam már az életemért. Megkértem, hogy hagyja már abba ezt az anális hülyeséget, és fejezze be a vizsgálatot, mire közölte, hogy ő felelős orvosként nem fog az én hisztim miatt változtatni a vizsgálat rendjén, és a legjobban tenném, ha nem sértegetném és okoskodnék bele az ő szakmai dolgaiba, illetve jó volna, ha nem hazudoznék össze vissza, mert csak mindkettőnk idejét pazarolom feleslegesen. Ezek után inkább csendben maradtam és hagytam, hogy megtükrözze a seggem, és okoskodjon tovább. Közben olyan kérdéseket tett fel, hogy kezdtem arra a következtetésre jutni, hogy ez egy homoszexuális perverz, és éppen rajtam élvezi ki a beteges vágyait. Nem elég, hogy azt a szart felnyomta a seggembe, de utána még kézzel is belém nyúlkált, hogy „végig tapogassa a végbelem falát”, esetleges sérülések után, ilyen kérdésekkel „vizsgálódva” közben, „hogy ez itt milyen?” , vagy, hogy „érzi, hogy most a prosztatáját érintem meg? „ez nem okoz fájdalmat, vagy finom bizsergő érzést, esetleg élvezetet?”, vagy, „nincs merevedése ettől a nyomási ingertől? és más egyéb hasonló igen kényelmetlen és hülye kérdések ármádiáját zúdítva a nyakamba.


Mire végeztünk, tudtam, hogy menekülnöm kell, mielőbb meg kell szabadunlom innen, mert komoly gondban vagyok, és az egyetlen itt lévő ügyeletes orvostól nem számíthatok érdemi segítségre. A vizsgálat végén, még eleresztett egy olyan poén, hogy ugye nem is volt ez olyan nagyon rossz azért?


Aztán közölte, hogy szépen feküdjek be az 1-es számú sebészeti osztályra, és majd holnap folytatjuk reggel a vizsgálatokat, mert olyan speciális vizsgálatra van szükség szerinte, amelyhez a szükséges jelzőanyagot nem tudja beadni, mert az a másik osztályon van csak, és ők most nincsenek ott. Teljesen kétségbe voltam esve az alapján amit tudtam a helyzetemről, miszerint éppen perforál a vakbelem, iszonyat kínok között fetrengek, már szinte semmit nem hatnak a fájdalomcsillapítók, és valószínűleg csak pár órám, vagy akár csak pár percem van hátra az életemből, és ez az inkompetens orvos műhibája miatt fogok elpatkolni. Minden esetre, úgy döntöttem, inkább befekszem a kórházi osztályra, még mindig jobb, mint ha az utcán egyedül próbálnék meg meghalni úgy éjjel 1 körül. Bevezettek egy kézilabda pálya nagyságú terembe, ahol összesen 36 fő feküdt, gyakorlatilag egymás szájában, mint a heringek a dobozban. Valahol közép tájon leraktak egy üres ágyra, balkézre tőlem a kis bokszban feküdt egy ember aki zokogott a fájdalomtól, sikoltozott és félrebeszélt, rákos volt, és a sokadik műtét után haldokolt éppen. A lábamnál a szomszédos kis bokszban pedig egy alkoholista feküdt aki teljes elvonásban delírium tremens hallucinációi között kiabált, röhögött, vinnyogott és folyamatosan kitépkedte magából a szondákat az orrán keresztül, és ezért ömlött a vér belőle szinte mindenre spriccelve.


Körülbelül egy órányi szenvedés után – mialatt 4 adag fájdalomcsillapítót kaptam szinte minden hatást nélkülözve – olyan szerencsém volt, hogy az osztályos főorvos – Isten áldja meg érte – visszajött valamiért a kórházba amit ott felejtett, és meghallotta, hogy üvöltözöm a nővérekkel, hogy nem bírom a fájdalmat, és hogy nagyon rosszul vagyok, csináljanak már valamit mielőtt meghalok.


Odajött az ágyamhoz, és megkérdezte miért csinálom ezt a balhét, miért nem hagyom többi igen súlyos beteget pihenni. Elmondtam neki, hogy az anyám milyen orvos és mit diagnosztizált a távolból telefonon, ehhez képest, mi zajlott a kollégájával a vizsgálat alatt, és hogy nem hatnak a fájdalomcsillapítók, és nagyon rosszul érzem magam. Megvizsgált, megtapogatta a hasam, és szinte teljesen falfehér lett, egyből szólt az ápolóknak, hogy készítsék elő a műtőt most azonnal, majd elment átöltözni és bemosakodni, és engem már toltak is be a műtőbe.

 

A műtét sikeresen lezajlott szerencsére, pár órával később visszatoltak a kórterembe, úgy hogy félálomban csak azt éreztem, hogy a hasfalam és a műtét helye nagyon fáj, és hogy a szorító kötés amit a sebre raktak nagyon furcsa. Másnap reggel a normális fényben jöttem rá, hogy a szorító kötés nem is volt szorító kötés sosem, hanem a kórház udvaráról az építkezésről elhozott fél tégla van gézbe bugyolálva és rárakva a sebre, szorító kötés helyett. Ugyancsak megrázott a következő pillanatban, hogy amikor a mellettem lévő beteget próbálták ébresztgetni, hát sajnos nem ébredt fel, mert már halott volt. A következő lépéssel tovább indultak a másik ágyhoz, a lábamnál lévő másik beteghez, de nem is tudtak még az ágy környékére sem menni, mert mindenütt vértócsa volt az ágy körül, és a csurom véres kitépkedett szondák lógtak az emberből mindenfele. Sajnos, ez a beteg is meghalt, elvérzett a szondák kitépésével okozott iszonyatos sebektől, még az orra is cafrangokban lógott az arcán, a szondák darabokra tépték azt is.

 

Olyan hihetetlen félelem lett úrrá rajtam, hogy másra nem is tudtam gondolni, csak arra, hogyan tudok elmenekülni ebből a mészárszékből, amit sebészeti osztálynak csúfolnak. A reggeli vizit végeztével megkérdeztem a legnormálisabbnak tűnő nővérkét, merre vannak a ruháim, és merre lehet esetleg sétálni, hogy kicsit kiszellőztessem a fejem. Azt válaszolta, hogy nem kéne még első nap a műtét után mászkálnom, de azért megmutatta, hogy hol vannak a ruháim.

 

Nagyon nehezen felöltöztem és minden cuccomat összeszedtem, ez a folyamat, hozzávetőleg egy bő órába telt, és utána lementem a kórház udvarára, de olyan fájdalmaim voltak, hogy majdnem elájultam, és éreztem, nem tudok elindulni, muszáj pihenni. Felhívtam egy barátomat, hogy jöjjön el értem a János kórház elé, és segítsen hazajutni. Egy újabb 40 perc alatt leszenvedtem magam a kórház udvaráról a kapun át a 18 villamos végállomásáig és addigra már ott volt a barátom is, és hazamenekített végre.

 

Az osztályos főorvos később felhívott telefonon és visszamentem a szükséges vizitekre, és megköszöntem neki, hogy megmentette az életem az utolsó pillanatban, de többé befeküdni az osztályra nem voltam hajlandó.

 

Alaposan és részletesen átgondolva a dolgokat arra jutottam, nem jövök ide soha az életben még egyszer. Persze ezt azóta nem tudtam betartani és kényszerből egy baleset után be kell mennem, és persze a végbél tükrös doki kezei közé kerültem ismét, de az egy másik történet.

 

Köszönöm a figyelmet, és remélem senki nem kerül hasonlóan kellemetlen, veszélyes és bosszantó helyzetbe.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 07:29:05

Hát....
Csak benyomásaim vannak, de azok nem kedvezőek a posztolóra nézve. Bennem is kialakult az orvos véleménye. Szegény doki téves következtetést vont le a tangabugyi, meg a csimaszéhoz hasonló szőrtelenség láttán.
Az lehetett, hogy a páciens annyit fenyegetőzött a befolyásos, nagytudású rokonsággal, hogy inkább megoperálták. Abból nem lehet baj. Azért örülök, hogy egy perorált vakbélműtét után hejnalra hirtelen felépült és saját lábán hagyta el a kórházat. Ez az orvos munkáját dícséri.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 07:37:51

Egyébként egy-egy ilyen forgatási nap tényleg megviseli a férfiember életét. Mindenféle injekció, tápszerek, napi 8-10 exponálás. ...hát mit mondjak, nem lehet könnyű. Teljesen érthető, hogy mindenféle ágyéki tünetek jelentkeznek. De kárpótolja őt az elkészült halhatatlan mű!

ccke 2011.04.09. 08:10:01

A sok közül csak 2 tévedést javítanék, a stílust inkább hagyjuk:
-vakbélgyulladás (ami ugye a féregnyúlvány gyulladása) nem "kellemetlenkedik jó ideje", elkezd fájni, egyre jobban fáj, és ha nem műtik meg, a beteg 3-4 nap múlva meghal.

-fizikális vizsgálathoz hozzá tartozik természetesen a tüdő vizsgálata(pl. kezdődő tüdőgyulladással nem szerencsés az altatás). Akut hasi kórkép esetén pedig mindig kell rectalis vizsgálat(ujjal), tükrözés nyilván csak akkor, ha valami konkrét gyanú van, mint ebben az esetben.

Az az anyuka, aki telefonból diagnosztizál appendicitist, még a perforáció, és a halál időpontját is meghatározva, az vagy egy zseni, vagy adja vissza a diplomáját.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 08:22:12

Erre annyi mindent tudnek mondani. Pl:
- Hat ez k@rva nagy volt...
Vagy:
- B@szki, ezen tobbet rohogtem, mint az elmult 3 napban osszesen...
Vagy:
- Tetszett, a pszichotikus allapot leirasa, eleg meggyozo, remelem valaki megveszi Hollywoodban is a tortenetet...
Vagy:
- Nem tudtam, hogy a praxis irodalmi oldalla alakult az elmult par oraban...
Vagy:
- Aki ezt kitette az oldalra, az egy barom, aki meg elhiszi az meg nagyobb...
Vagy:
- Tudjatok, hogy mit mondott a kiseger, amikor a vonat levagta mind a negy labat?... Hat en is azt mondom ezek utan... Mert ha komolytalankodunk, akkor kapjatok be!...

Ki-ki vermerseklete szerint valasszon a fenti mondatokbol!

Mágia 2011.04.09. 08:24:45

Volt itt két normális poszt az elmúlt 2 napban.

A három orvosos, meg az EKG poszt.

Kacorka, kiscica, tényleg ennyire muszáj volt elbaszni a blog színvonalában haloványan jelentkező biztató javuló tendenciát?

Mágia 2011.04.09. 08:31:44

@miklos.rabai:

"Nem tudtam, hogy a praxis irodalmi oldalla alakult az elmult par oraban..."

Egyetértek.

Én arra tippelnék, hogy az ÖSSZES posztot a blog szerkesztője írja.

Hogy miért tenne ilyet?

1. Vagy jelentkezett az orvosira, nagyjából kb 23 alkalommal, de nem vették fel, és most így áll bosszút az egészségügyön.

2. Vagy felvették, de nem tudta elvégezni, és most így áll bosszút az egészségügyön.

3. Vagy felvették, el is végezte, de elkövetett valami apróságot, amiért egyszer s mindenkorra eltiltották mindentől, ami kapcsolatban van az egészségüggyel, ezért most így áll bosszút az egészségügyön.

Arra, ami ezen a blogon folyik, arra más magyarázat nincs.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 08:36:20

Bizony mondom néktek, hatalmas Istennek az ő állatkertje.

...de miért pont marhákkal van tele?

Mágia 2011.04.09. 08:36:48

Esetleg Bakela írta a posztot, álnéven, bosszúból, mert Epres és Cenzorilla elvették tőle a nevét?

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 08:41:30

Bakela nem tud így írni. Ehhez hosszú-hosszú sötétségben eltöltött évek szükségesek.

alekab 2011.04.09. 08:48:36

Most jöttem az urológiáról.
A zorvos aszomta, hogy megvizslatja a prosztókámat, térdeljek fel az ágyra.
A jobb kezét tette a jobb vállamra, a balt a bal vállamra.
Úristen!
Ez nem is vizsgált!!

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 08:50:16

"a végbél tükrös doki kezei közé kerültem ismét, de az egy másik történet"

Érdeklődéssel várom!

alekab 2011.04.09. 09:05:38

@Máгia:
Figyejjé, Maris!
Esztetet nem gondoltad komojjan?
Má' megyek is a pincébe szeppoqzni!
A Dormikumig mekkpróbáltalak egy kicsit okítani is benneteket, de az azé kapott hejjbenjárásom miatt mosmá nemannyira.
Eddig, viszont asztat hittam, hogy legalább valami kis humort sikerül hoznom sivár világotokba.
Hát, szomornyú vagyok, hogy szted decsak egy primitív paraszt vagyok, mint a poszter.
/Igaz, hogy az efhét csak egy betűtévesztést, és 9 vesszőhasználatot húzott alá = iskolázott köcsög/

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 09:21:27

@Máгia:
Miért, mi lett bakelaval, vagyis miért és mikor lett belőle alekab?... :)

Mágia 2011.04.09. 09:36:09

@alekab:

Persze hogy nem gondoltam komolyan :D

Mágia 2011.04.09. 09:39:43

@miklos.rabai:

Cenzorilla és-vagy Epres elvették tőle a nevét, hiába kérte vissza.

Majd biztos visszaadják neki ha már nem játszanak (=szórakoznak) vele.

Bakela most alekab és amikor elárulta ezt nekünk írt is egy kommentet amit visszafelé kellett olvasni :)

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 09:41:01

@alekab: Csak azért ilyen keveset, mert a 18 villamost nem húzta alá 18x.

ccke 2011.04.09. 09:44:13

@Máгia:
Szerintem ez történt: a poszter elkezdett Dr.House-t nézni. 3 dolgot értett meg belőle:
1.a dokik bunkók
2. először sohasem tudják mi a beteg baja
3.a Vicodint jó cucc, ezért be is vett egy csomó valamit, aztán elkezdte nyomkodni a billentyűzetet, és ez jött ki belőle...

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 09:53:42

@Máгia:
Mondjuk, én 2 hete dolgozom, mint állat, szóval éppen csak olvasgatom a blogot, a délutáni írásokat szinte nem is nézem, szóval nem tűnt fel bakela sarokba térdepeltetése...
Amúgy meg vicces, mert az időeltolódás miatt, csak azt szoktam látni, hogy valaki válaszol egy kommentre, de nem értem, hogy mire, mert az a komment már rég nincs ott, így néha nagyon kaotikus követni a kardpárbajokat... Úgyhogy gyakran fel is adom...
De ez a mai írás ráadásul megint túllőtt a tűrőképességemen... És egy ilyen valami megjelenhet... Félelmetes...

Mágia 2011.04.09. 09:59:27

@miklos.rabai:

Én is csak véletlenül olvastam, mert nem az aznapi kommentlistán írta, hanem egy két nappal korábbi poszt kommentjeinek a végéhez.

Mágia 2011.04.09. 10:01:11

@miklos.rabai:

Én a János kórház jogi osztálya helyében befenyíteném a szerkesztőt, és ezt most a legkomolyabban mondom.

bauchi 2011.04.09. 10:14:58

Ez az egész egy horror.
Pl.egy ismerős házaspár,annak idején elzárta a kisgyerekeik elől a horrorfilmeket,nagyon helyesen.A kölkök valahogyan bejutottak a tiltott területre és elkezdtek videózni.Este lelkendezve a szülőknek : jaj,nagyon félelmetes filmet láttunk.A néni megette a bácsi vastagbelét.
Kéretik ezt is figyelembe venni az olvasás közben.Mert ennek a történetnek a lehetséges kimenetele logikailag :
igaz vagy nem igaz.
Az igazságról pedig könnyű meggyőződni.Ugyanis,ha van ott egy vérbuzi orvos,ami kideríthető,akkor már más a prostata fekvése.
lehetséges kimenetele

bauchi 2011.04.09. 10:19:58

Egy kummantás sincs arról,hogy ez devious
fucker vajon a művész úr HASÁRA tette egyáltalán a kezét?
Viszont a címben feltett kérdésre válaszolva : nekem lett mire végigolvastam.

bauchi 2011.04.09. 10:23:17

Valamint,hogy tovább untassak mindenkit.
Ez a filmgyári leoncavallo miért nem kért felvilágosítást mindjárt a filmgyárban,hiszen ott volt a fővilágosító?

epres négercsók 2011.04.09. 11:12:56

@Máгia: Jelezném, hogy bakela kitiltásához a világon semmi közöm. Továbbá nem találtam meg az adminban azt a gombot, amivel kitiltott nikkeket vissza lehet tenni, tehát valószínűleg nem is az én hatásköröm.

*Catalina* 2011.04.09. 11:13:22

Most miért kellene mindent komolyan venni?

Szerintem nagyon vicces. :)

Van képzelőereje és fantáziája a szerzőnek...

Bikli néni 2011.04.09. 11:17:59

Azért azt csendben jelezném - akinek még nem volt része ebben a páratlan élményben -, hogy vakbélgyula-gyanú esetén igenis felnyúlnak az ember fenekébe. Nem csak a homo-, de a heterocekcuális orvosok is :)

OFF: Irise-ről tud valaki valamit? Ezer éve nem láttam erre. :ON

SarahConnor 2011.04.09. 11:28:17

Kérlek benneteket esdekelve, hogy mondjátok, hogy ti is úgy gondoljátok, hogy ez a poszt FAKE...

Több szempontból is szeretném ezt hinni: mert brutális; mert a posztoló sem anygal a történetben; és mert a fikció határait súroló részletek vannak benne.
A stílusán lehetett volna tompítani, nem fog a sztori nagyobbat ütni, ha csúnyán beszélünk benne, ez üzenet a posztolónak.

Mágia 2011.04.09. 11:47:54

@epres négercsók:

Szerintem a kitiltott nicket, ha nem látod azt, akit nem te raktál ki, akkor az látja a saját adminjában, a bloggazdával együtt, aki kitette.

Nálam legalábbis úgy van, hogy hiába adtam mindkét önmagamnak teljes körű admin jogot, ha valamit letiltok, csak azzal a nickemmel látom, amelyikkel letiltottam.

Kitiltott nicket úgy tudsz visszatenni, hogy a kommentek > kommentezők fülön ha megtalálod a kitiltott ember adatait, akkor a "+1 nap, +7 nap, +30 nap, örökre, Törlöm" opciók közül a törlést választod.

Ezzel nem a nicket törlöd, hanem a kitiltás tényét, és a nick alatt a látogató újra kommentezhet.

Mágia 2011.04.09. 11:52:06

@Máгia:

Bocs, módosítanék: a kitiltásokat mindkét nickemmel látom, csak a nem éles posztokat nem mutatja.

Leroi 2011.04.09. 11:55:42

Rég röghögtem ennyit, mint ezen a marha poszton.
Mindegy, hogy melyik végét vizsgálták volna ennek a seggfejnek, mert az eredmény ugyanaz lett volna.

A fő kérdés az, hogy homosex volt a doki vagy bisex, mert ha a nővérrel is flörtölt és az ő seggét is buzerálgatta, akkor felmerül egy icikepicike változatosság is a dologban.

Amúgy lehetne egy "Bakela Revival Fan Club"-ot alakítani.

Irkutszk 2011.04.09. 12:19:24

Én egy dolgot emelnék ki: És ráadásul még a történet szerint is halogatta bevallani, hogy fájdalmai vannak!

Irodalmi praxis blog díjat neki. Csak tudnám, ki az a marha, aki az irodalmi szövegét tesztelteti itt. Vagy ez a következő Kontrol-szerű film története?

tódór piroska 2011.04.09. 13:23:29

Tényleg nem tudom, mit gondoljak. Ennyire senki nem lehet hülye - sem a poszt írója, sem a szerkesztő, aki berakta ide. Szerintem röhögnek rajtunk, vagy tesztelik, hogy van-e olyan marha, aki elhiszi ezt a förmedvényt. Ha viccnek vagy paródiának szánták, akkor azt valahogyan jelezni kellett volna. Egyébként annak is gyenge, rossz stílusú, rosszul szerkesztett, helyenként ellentmondásos, logikátlan. Egy minimális irodalmni izléssel bíró szerkesztő még egy bulvárlap hétvégi mellékletébe se tenné be.
Abban egyébként egyetértek Máriával, hogy ezt már valóban nem szabadna hagyni a János kórháznak.

Hatodéves 2011.04.09. 13:43:06

"A műtét sikeresen lezajlott szerencsére, pár órával később visszatoltak a kórterembe, úgy hogy félálomban csak azt éreztem, hogy a hasfalam és a műtét helye nagyon fáj, és hogy a szorító kötés amit a sebre raktak nagyon furcsa. Másnap reggel a normális fényben jöttem rá, hogy a szorító kötés nem is volt szorító kötés sosem, hanem a kórház udvaráról az építkezésről elhozott fél tégla van gézbe bugyolálva és rárakva a sebre, szorító kötés helyett. Ugyancsak megrázott a következő pillanatban, hogy amikor a mellettem lévő beteget próbálták ébresztgetni, hát sajnos nem ébredt fel, mert már halott volt. A következő lépéssel tovább indultak a másik ágyhoz, a lábamnál lévő másik beteghez, de nem is tudtak még az ágy környékére sem menni, mert mindenütt vértócsa volt az ágy körül, és a csurom véres kitépkedett szondák lógtak az emberből mindenfele. Sajnos, ez a beteg is meghalt, elvérzett a szondák kitépésével okozott iszonyatos sebektől, még az orra is cafrangokban lógott az arcán, a szondák darabokra tépték azt is."

Én ennél a bekezdésnél nyugodtabb meg végleg.

Rotoxis 2011.04.09. 14:43:48

Tisztelettel érdeklódöm, hol van a moderáció???

epres négercsók 2011.04.09. 14:56:00

@Rotoxis: A moderáció most végzett a palacsintasütéssel, de már itt van :)

Leroi 2011.04.09. 15:10:36

@Rotoxis:
Valami egyéb észrevétel?

Leroi 2011.04.09. 15:12:30

Bejön és megkérdi, hogy hol a "moderáció"...
A moderátor tisztelettel jelenti, hogy jelen van, mire ő, a kérdező, hallgat.
Mélyen.
Mint ama bizonyos kupac a fűben.

epres négercsók 2011.04.09. 15:13:29

@Leroi: Akkor is tudok olvasni, ha Rotoxis nem szól :-)

mérien 2011.04.09. 15:24:57

Rendszeresen olvasom a blogot, de ezt most kb. a felénél abbahagytam.
Sose szoktam könyvet félbehagyni, legyen az bármilyen xar.
Tehát minden tisztelet azoknak, akik eme világirodalmi gyöngyszem elolvasására képesek voltak.
És ez komoly:)

Bikli néni 2011.04.09. 15:32:01

Ajjaj, index-címlap... Fejeket behúzni :)

j311 2011.04.09. 15:43:24

Ez kurvajó sztori volt, akinek ilyen kipattan a fejéből az jobbat is írhatna.
Az is biztos, hogy legfeljebb a szerző fejében történt meg.

Netuddki. 2011.04.09. 15:45:24

Hát ez a post egy búza KÉPZELGÉSE...

Bikli néni 2011.04.09. 15:47:29

Most túl azon, hogy ez a poszt valami hihetetlen abszurdum, de: "nem is volt szorító kötés sosem, hanem a kórház udvaráról az építkezésről elhozott fél tégla van gézbe bugyolálva és rárakva a sebre, szorító kötés helyett. " - ez miez?! Ha már valakinek élénk az írói fantáziája, írhatna úgy is, hogy hihető legyen...

Leroi 2011.04.09. 15:54:59

@Bikli néni:
Lehetett volna egy kézigránát is rákötve. Egy kis fantáziával elképzelhette volna.

bauchi 2011.04.09. 15:55:35

@Bikli néni: Dig.rect.Rendben van.
De rectoscopia előkészítés nélkül?Szakmai baromságot terjeszteni kell,nem ellenőrizni.

Bikli néni 2011.04.09. 16:02:21

@bauchi: Én nem értek hozzá...
Viszont, kedves orvosok! Feltételezem, nálatok is van olyan becsületbeli szokás, hogy néhány szakmai nagyság nevét fejből tudjátok. Szóval légyszi, mondjátok már meg, hogy a posztoló anyukája, "aki több szakvizsgával valószínűleg az ország egyik legképzettebb orvosa" - ki lehet? Hátha így megtudjuk, kinek a fia képzelgett :P

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2011.04.09. 16:04:13

szép napot mindenkinek!
ezer éve nem jártam erre, mert mondhatnám rossz hatással volt rám az a sok rémes betegség amikről itt olvashatunk nap mint nap, gondoltam bekukkantok, és hááááát nem is találok rá szavakat, micsoda egy poszt:DDD
először csak néztem biztos jó helyen vagyok-e, aztán már csak nevettem:)

miklos.rabai 2011.04.09. 08:22:12

innen szabadon választva bármelyik lehet:DD

Irkutszk 2011.04.09. 16:10:51

Azokon a lehetőségeken gondolkodom, hogy mégis hogyan lehet ez a történet legközelebb a valósághoz, két ötlet jutott eszembe:

1, A beteg valamilyen gyógyszert, pl. ketamint kapott (még a történet elején valahol), és álmait írta le.

2, A beteg pszichotikus betegségben szenved, és képzelgéseit írta le.

japanautos 2011.04.09. 16:11:36

Nekem ez olyan kamu szagú... mintha a kórház osztályát akarnák lejáratni... vagy csak egy tizenéves kölyök beteg agymenése... :-(

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2011.04.09. 16:12:05

bakela ki lett innen tiltva?
na, az még nagyobb vicc mint a poszt:D
úgy látom csak vissza kell olvasnom

Buci-Bigyo (törölt) 2011.04.09. 16:13:07

Köszi,rég röhögtem ilyen jót!:D Ez valami részlet egy készülő műből? :D
Az se semmi,amikor egy fiatal,jóképű rezidens orvos kurkászik az emberben vakbélgyanú esetén.:D Bizonyos vizsgálatoknál jobban bírom, ha a vizsgáló, ha már pasas,legalább 50 feletti legyen.:D

Visegrádi 2011.04.09. 16:24:11

Ezt nagyon könnyű ellenőrizni. Van 36 ágyas kórterem a Jánosban?:D

Leroi 2011.04.09. 16:28:11

@Bikli néni:
Florence Nightingale...

Ja, az nem orvosnő volt...

KenSentMe 2011.04.09. 16:32:35

A skizofrénia egy gyönyörű betegség:).

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 16:32:45

...pedig ez csak gyenge bevezető volt. Már jelezte posztolónk, hogy hamarosan megjelenik a Merevedés 2. Utalt rá, hogy egy balestből kifolyólag ugyanez az orvos kezeli, és egy oxigén palackot dug föl neki, közvetlen lélegeztetés céljából.
Már alig várom!

Bikli néni 2011.04.09. 16:36:19

@Leroi: És nem magyar :) Ne sértsd meg szegény Florence emlékét, mert megfordul a sírjában...

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.04.09. 16:46:30

@miklos.rabai: Én azt szeretném kérdezni, hogy mit mond a kisegér, amikor... (újszülöttnek stb., nem ismerem)?

Leroi 2011.04.09. 16:49:23

@Felicitasz:
Miután levágja a négy végtagját a vonat, azt kérdi:
"-Hát a f...m nem kéne?"

Én a skót bakterrel és két levágott lábbal ismertem.

Mágia 2011.04.09. 16:50:14

@Bikli néni:

Mert nem a lényeget olvastad.

A lényeg az volt, ami utána jött:

*
"Ugyancsak megrázott a következő pillanatban, hogy amikor a mellettem lévő beteget próbálták ébresztgetni, hát sajnos nem ébredt fel, mert már halott volt. A következő lépéssel tovább indultak a másik ágyhoz, a lábamnál lévő másik beteghez, de nem is tudtak még az ágy környékére sem menni, mert mindenütt vértócsa volt az ágy körül, és a csurom véres kitépkedett szondák lógtak az emberből mindenfele. Sajnos, ez a beteg is meghalt, elvérzett a szondák kitépésével okozott iszonyatos sebektől, még az orra is cafrangokban lógott az arcán, a szondák darabokra tépték azt is."
*

Két oldalán reggelre lett két hulla, az egyikből a padlóra folyt az összes vére és le volt rágva az orra.

Szerintem ha ez igaz, és miért ne lenne igaz, hiszen ezen a blogon soha, egyetlen posztoló se hazudik, akkor azon az éjjelen UFO-támadás söpört végig a kórházon.

Olyan ufók voltak, amik kiszívják a réten az állatok vérét és kiharapnak belőlük nagy darabokat. Nem olyan, mint amilyeneket Bauchi szokott látni. Van róluk videó a jutyubon.

Csak megzavarták őket munka közben.

Leroi 2011.04.09. 16:52:07

@paszto:
Mért, több is van neked és mind betegek?

Tier Nan G 2011.04.09. 16:57:27

Vicces sztori....

annyi sebből vérzik, mint a mellette fekvő alkesz.....

Amúgy akinek ennyi esze van, hogy ha fáj valamije fél napnál tovább, akkor inkább fájdalomcsillapitóval tömi magát ahelyett, hogy mentőt hiv, annak nem jósolok hosszú életet.

Javaslat mindenkinek: hivjátok a mentőt. Ne csak az államilag erősen támogatott dolgozni nem akarók használják tescoba járáshoz....

Hatodéves 2011.04.09. 17:02:28

@Fenimore:
Szerinted tesznek bárkinek is féltéglát a hasára kötés helyett?

nabazzmeg 2011.04.09. 17:03:54

itt mennyi kamu bugyuta sztori van, komolyan, sugárban okádok ettől a gagyi blogtól, sajnálom hogy megint betévedtem ide, BROÁF....

Hatodéves 2011.04.09. 17:06:01

@Bikli néni:
Az orvosok többségének nem csak egy szakvizsgája van (legalábbis 35-40 év felett). Az egyetlen konkrétum, amit tudunk a posztbeli csodaorvosról, hogy nem a János-kórházban dolgozik. Ennyiből nehéz találgatni.

A másik pedig, hogy ez az ember vagy viccből írta, amit írt, vagy pszichotikus (aki esetleg tényleg vakbél-műtéten esett át).

Bikli néni 2011.04.09. 17:14:12

@Hatodéves: Na igen, nálunk is többféle szakvizsga van, de még senki nem ment tőle a Mennybe.
Esetleg lehetne még szűkíteni a kört: melyik Úristen-doktornőnek van: felnőtt + fia + fővárosban + forgatásra jár (de szép alliteráció :D)

Bikli néni 2011.04.09. 17:15:11

@Máгia: Én kérek elnézést. A féltégla súlya annyira sokkoló volt, hogy a két holttest már meg se ütötte az ingerküszöbömet. :)

tbjárulékfizető 2011.04.09. 17:16:13

És mi van az ország legjobban képzett orvosával? Hol volt ez idő alatt a mama?
A reggeli halott viszont reális.
Néha meghal az ember ágyszomszédja a kórházban. Igaz, nem a műtét utáni őrzőben, ott csipognak a műszerek. Jeleznének.
A téglahasonlat is jó, a műtét után az érzés hasi műtétnél ilyen. De tégla az nincs.

Visegrádi 2011.04.09. 17:16:34

Viccből írta. Egy praxis-blogtól besokallt orvos a szerző, aki minden eddigi, betegek által írt ,sérelmet beszorzott hárommal és összegyúrta. Ebből készült a mai bejegyzés.

dr_freak 2011.04.09. 17:17:05

Már rég nevettem ilyen jót! :) Már az első bekezdésnél gyanút fogtam, és a féltéglás momentumnál kezdtem el igazán röhögni. Gratula az íráshoz, ezt gondolom, egy orvos/hallgató írta, akinek elege van a kattant betegekből. Vagy tényleg egy pszichotikus írta, de ahhoz túl összeszedett.

dr_freak 2011.04.09. 17:18:10

@Rubicon: Én is erre tippeltem :)

Bikli néni 2011.04.09. 17:20:51

@Rubicon: A vicc-elmélet ott hibádzik, hogy akkor nem lenne benne sem a János, sem semmilyen más kórház neve.
Nem gondolnám, hogy épeszű orvos direkt le akarna járatni bármilyen kórházat a móka kedvéért.

a kurvaanyátokat! 2011.04.09. 17:28:49

@epres négercsók: így van. Ennyire gagyi ez a hulladék blogmotor, hogy ha egyszer valakit kitiltasz végleg, azt többé esélyed sincs visszaengedni. A support meg elég "érdekesen" teszi a dolgát, mert már jónéhányszor küldtem nekik bug reportot erről-arról, de az esetek 99%-ában le se szarják.

A poszt kapcsán meg bennem is felmerült két dolog:
1. Kitaláció az egész.
2. Nem ártana, ha megkeresnétek a János kórházat ezügyben, és megkérdeznétek, hogy van-e valóságalapja, mielőtt az ő megbízásukból egy jogász/ügyvéd/mittoménmilyenléhűtő keres meg titeket.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.09. 17:29:36

Urológusnál:

- Legyen szíves rátámaszkodni az ágyra, lazítson! Meg fogom vizsgálni a prosztatáját.
Páciens szót fogad.
Orvos kezdi a vizsgálatot, páciens összerezzen. Erre orvos a bal kezével megveregeti a hátát:
- Nyugodjon meg, kérem!
Majd amikor a páciens megint összerezzen, az orvos a jobb kezét is a hátára teszi:
- Ugye nem fáj annyira?
Páciens:
- Doktor úr, ha az Ön mindkét keze a hátamon van, akkor melyik kezével vizsgálja a prosztatámat???

a kurvaanyátokat! 2011.04.09. 17:29:58

@Bikli néni: látszik, hogy nem olvastam el rendesen. Ez fel sem tűnt... :DDD

epres négercsók 2011.04.09. 17:35:04

@a kurvaanyátokat!: Egyrészt kizártnak tartom, hogy bakela véglegesen lett volna kitiltva innen (ennyire nem vagyunk szigorúak). Másrészt nekünk csak korlátozott adminjogaink vannak, nem tudok visszarakni embereket (az más kérdés, hogy nem is fogom önhatalmúlag a mások döntését felülbírálni).

Blogger Géza 2011.04.09. 17:37:37

Ez szerintem egy karikatúrája a beküldött - olykor nehezen hihető - rémtörténeteknek, amelyben minden tipikus (nem kötelező, de gyakori) tényező szerepel:

1) Az orvos nem törődik a beteggel.
2) Az orvos perverz/szexuális tárgynak nézi a beteget.
3) A posztoló természetesen sokkal jobban tudja, mi a baja, mint az orvos, és ebben egy vagy több másik - szimpatikus - orvos meg is erősíti.
4) Abszurd elemek (féltégla).
5) János kórház, mint leggyakrabban ekézett kórház.
6) Véres, drámai képek és fordulatok (vértócsa, kitépkedett szondák, halottak), "majdnem meghaltam" stb.

Ha van humora a szerzőnek, a folytatásban beleszeret a páciens a végbéltükrös orvosa, mert utólag rájön, hogy élvezte a prosztatamasszázst. :)

Bikli néni 2011.04.09. 17:46:22

@Blogger Géza: A fogadóirodáknál komoly pénzeket lehetett tenni arra, hogy az aktuális Harry Potter könyvben melyik kulcsszereplő fog meghalni. Esetleg itt is megtippelhetnénk a 2.0 végkifejletét :)

terrormaci 2011.04.09. 17:47:58

hát ez szép kis történet volt, de kíváncsi vagyok vannak-e benne olyan részletek, amik valaha meg is történtek. Féltéglás kötés? Vértócsa és cafatokban lógó orr? Mit szívtál, kedves posztoló? Azért elég nevetséges, hogy ezt kitettétek, olvasás közben fel kellett pillantanom a címsorba, hogy nem a hírcsárdát olvasom-e.

a kurvaanyátokat! 2011.04.09. 17:52:20

@epres négercsók: khm... maradjunk annyiban, hogy de igen, vagytok...
A másik, hogy ez nem is rólatok szól, hanem ennek a szemétdombnak (értsd: blog.hu) a készítőiről, fejlesztőiről, üzemeltetőiről, gazdáiról)
Közröhej, hogy az ember a saját blogjából ki tud tiltani valakit, de megnézni már nem tudja, hogy kiket vágott ki és visszaengedésre sincs lehetőség, ha meggondolná magát.

tódór piroska 2011.04.09. 17:52:36

@Blogger Géza:

"Ez szerintem egy karikatúrája a beküldött - olykor nehezen hihető - rémtörténeteknek"

Igen, ilyesmi már volt, bár nem poszt, hanem hozzászólás formájában. Valamilyen macska nick-kel jelent meg, később közölte is, hogy vicc volt és töröltette a hozzászólását, mert valaki komolyan vette.

sorica123 (törölt) 2011.04.09. 17:56:25

@Bikli néni: dehogynem. A János-kórház kb olyan, mintha 'mumust' írna az ember. Legalábbis itt ha vki leírja, hogy János-kórház, már készülök, hogy horrorposzt lesz.
Amúgy paródia, főleg a kézipálya méretű, lágerszerű teremnél kezdtem gyanakodni, bár a perverz doki is fura volt (bár némelyik valóban lerobbanthatatlanul ragaszkodik egy teóriához, ami vagy áll, vagy nem, de nem így, a leírás formája volt parodisztikus).
@max val birca man: :))

epres négercsók 2011.04.09. 18:00:32

@a kurvaanyátokat!: Nem azt mondtam, hogy senkit nem tiltunk ki örökre (a visszaeső trollokat és az mlm-reklámozókat nem szoktuk szeretni), de bakela nem ez a kategória. Bloghu technikai adottságai pedig nem az én asztalom.

Bikli néni 2011.04.09. 18:03:52

@sorica123: Az abszolút rekord, amit láttam kórteremből, az egy 16 ágyas szoba volt (megszámoltam) egy őskövület épületben. Már az is irreálisan nagy volt, de egy 36 ágyas kórterem, az már komplett uszoda-méret lenne...

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 18:06:37

Nehogymá még aranytollal tüntessétek ki ezt a marhát!

a kurvaanyátokat! 2011.04.09. 18:08:35

@epres négercsók:
előbbi: mi értelme? Így is itt vagyok.
utóbbi: tudom, csak úgy tűnt, mintha kisebbrendűségi komplexusaid lennének, amiért nem tudod visszaengedni az illetőt. Ezért említettem, hogy ha te lennél a blog tulajdonosa, akkor sem lenne rá lehetőséged. :-)

epres négercsók 2011.04.09. 18:16:50

@a kurvaanyátokat!: Itt is maradhatsz, amíg jól viselkedsz. Legutóbb nem véletlenül lettél kirakva.
A többi probléma megoldását pedig hagyd meg nekünk :-) Na, off vége.

Leroi 2011.04.09. 18:17:56

@Hatodéves:
Féltéglát lehet hogy nem, de Palermóban dívik egyfajta súlyfürdő, amely előtt a "beteg" lábait betonba öntik, majd úgy csobbantják a tengerbe.
Többnyire sötét ruhás, sötét szemüveges, sötét bőrkesztyűs "ápolók", valamelyik capo di famiglia megbízásából.

SarahConnor 2011.04.09. 18:25:34

@Hatodéves:

:D
Nem, nem gondolom, persze, nekem már a 36 ágyas kórterem is gyanús - ahol együtt fekszik a fetrengő részeg a frissen műtöttel - nemhogy ezek a sci-fi részletek. Reméltem, nem csak nekem, de megnyugodtam, mert most olvasom, hogy másoknak is fake a sztori.

Arra gondoltam, hogy ez a poszt esetleg a blog paródiája... Még elemzem :)

É2I 2011.04.09. 18:26:34

Hmm, az elején még azt hittem fel kell háborodjak, de a végére meggyőződtem, ez csak egy kamu:
"Másnap reggel a normális fényben jöttem rá, hogy a szorító kötés nem is volt szorító kötés sosem, hanem a kórház udvaráról az építkezésről elhozott fél tégla van gézbe bugyolálva és rárakva a sebre"
ennyire ne nézd már hülyének az embert, mert hogy ott hagynak megdögleni; sajna minden napos, de ez max valami jóféle anyag utáni hallucináció.
Ki a f.sz keresne a sebedre féltéglát barom: egyszerűbb lenne ledobni a szemét ledobón.
Uh menj te a trollkodós lóf.szba, vagy ne tolj annyit anyuci által hazahordott ketaminból.

SarahConnor 2011.04.09. 18:27:22

Most olvasom, hogy @Blogger Géza megelőzött ezzel az elmélettel. :) Valahogy én is efelé hajlok...

sorica123 (törölt) 2011.04.09. 18:29:59

@Bikli néni: amúgy kétjegyű számú ágyas szoba volt a Péterfyben is (női kórterem, véletlenül nyitottam be Tatámat keresgélvén), de nem voltak egymás nyakában, nagy volt a terem. Na de az is tizen-akárhányas volt. Meg azt hiszem az itón is egy sorban egy csomó ágy van. De a poszt tuti, hogy paródia, vki le is vezette pont előttem, hogy mik benne az elemek.

közlekedő edény 2011.04.09. 18:30:07

Mi ez a fékezés? Simán igaz történet, teljesen belefér a magyar egészségügybe :D

Egyébiránt, komolyra fordítva a szót, akik a János kórházban születtünk, örüljünk, hogy élünk!

fikanick 2011.04.09. 18:30:37

@ccke: Marhasag, en eddig osszesen haromszor voltam korhazban vakbelgyulladassal. A sebeszek is szoktak rajta huledezni, de aztan mindig elokerul egy tapasztaltabb es kiejti, hogy ilyen van es ha gyorsan elmulik, jobb nem is basztatni.

Te meg lathatoan vagy koran vagy, vagy nem lattal meg ilyet. Attol meg letezik.

Gonoszkistörpe 2011.04.09. 18:55:10

Nem értem! Ha Anyuka ilyen képzett doki miért nem mondta, hogy húzzon el a Jánosból mert nem a legjobb hely egy beteg számára. Egyébként 24 ágyas a kórterem és a nővérek a körülmények ellenére nagyon jók.Én csak 50 napot töltöttem el velük tehát tudom!

Bikli néni 2011.04.09. 18:59:58

@Gonoszkistörpe: Ez egy kamu poszt, nincs mit gondolkodni rajta :)

zZz 2011.04.09. 19:23:12

Hát ezt még én sem hiszem el, pedig full laikus vagyok. A 36 ágyas kézilabdaterem már gyanús volt, a műtét utáni látott két halott meg a féltégla meg már meghaladta a gyanús szintet. A végét már el sem olvastam.

Bepes Elek 2011.04.09. 19:31:41

Valamelyik proktológus szakember írja már meg nekem, hogy normális dolog az amikor az orvos gumikesztyű nélkül markolássza az ember tökeit?
Ránézésre olyan homokos volt, hogy melegem lett.
Sima felfázással mentem hozzá.
Broaf...

Hatodéves 2011.04.09. 19:33:01

Egyébként a 18-as villamos a Moszkva térről indul, elismerés emberünknek, aki a sebészeti osztálytól elszenvedte odáig magát :D

bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.04.09. 19:33:30

A történet tényleg érdekes! De hogy igaz vagy nem, vagy kissé átírt, az már más kérdés. Azon mindenki gondolkodjon el hogy egy ilyen történetet kórház megnevezésével megírni (ha nem igaz akkor rágalmazás! büntetendő) Szerintem a történet lehet valós, csak van benne némi INDEX-es újságírói segédlet is. Mert Én így, ilyen szépen biztos nem tudnám leírni mint ahogy a posztoló tette, ha tényleg ez megtörtént!

www.bp-motor.hu

adamantium 2011.04.09. 19:34:29

ezt a történetet időbe tellett kitalálni, és ha már ennyi időt rászánt, igazán dokumentálódhatott volna egy picit.
a megnyugtatás végett: 6-8 óra alatt szerencsére nem megy el az ember vakpélperforáció után., persze jelentősen tudnak romlani az esélyei.
a tünetek kissé kaotikusak, a szomszéd betegek halála méginkább, ne mondja már nekem senki, hogy valaki kitépkedi magából a draineket akkor meghal és 36 ember aki mellette van nem veszi észre.
egyébként én még soha nem voltam ebben a kórházban, tényleg 36 ágyas pavilon van a sebészeten?

Bikli néni 2011.04.09. 19:35:55

@zZz: Az a vége, hogy a posztoló belehalt a vakbélgyulába, és a föld alól küldte el eme sorokat, hogy okuljunk belőle ;)
@Hatodéves: Én a Savoya parkon gondolkodtam, hogy oda hogy sikerült eljutnia :) (egyébként nem tudom, hogy a János helyileg hol van)

Champion of Capua 2011.04.09. 19:36:39

Erről a féltégláról (ami sztem is fake)- mint vicces maszek megoldásról - eszembe jutott a saját vakbélműtétem. Mire a háziorvostól eljutottam a kórházba, 80 éves módjára nagyjából derékszögben bírtam csak menni, de a doki úgy gondolta, hogy egy pár órára feküdjek be megfigyelésre, és majd "jegeléssel" hátha elmúlik. A jegelés úgy nézett ki, hogy a nővérke megjelent egy hideg vízzel töltött gumikesztyűvel, hogy ezt akkor tartsam oda a vakbelemhez. Ha felmelegedett, akkor meg a kórteremmel szemben lesz a hűtő, tegyem be a fagyasztó részbe egy kicsit. Ezen még akkor a fájdalom ellenére is csak röhögni tudtam. Mondanom se kell, nem sokat nem segített. Szerencsére nálam seggkurkászás nem volt.

Hatodéves 2011.04.09. 19:39:05

@Bepes Elek:
Most proktológus volt vagy urológus? Másrészt meg, férfi felfázása az definíció szerint nem sima, és ellenőrizni kell, hogy mi lehet a háttérben, hogy a here-mellékhere, prostata nem érintett-e.

Hatodéves 2011.04.09. 19:41:24

@Bikli néni:
Egy domboldalra épül, a főbejárata a Városmajortól kicsit kijjebb van a 61-es villamos, illetve a 155/156-os busz vonalán. A fenti bejárata a Pető intézet és a Kútvölgyi Kórház fölött van (két megállóval).

Szóval az alsó bejáratig lejutni se semmi, de onnan a Moszkva végképp nincs közel :)

Bikli néni 2011.04.09. 19:43:18

@Hatodéves: Ja, így már megvan, a Pető intézetet be tudom lőni. Tényleg durva :D

Hatodéves 2011.04.09. 19:43:26

@Champion of Capua:
Rektális digitális vizsgálat hozzá tartozna egyébként a kivizsgáláshoz ilyen esetben.

Leroi 2011.04.09. 20:00:40

@Champion of Capua:
Ez ma is dívik, úgy néz ki a "hűtőalkalmatosság", mint egy lefagyasztott tehéntőgy.

Egyből a Piroskás vicc jut az ember eszébe...

Champion of Capua 2011.04.09. 20:18:55

@Leroi: Nem tudom, hány beteg van akinek ettől elmúlik a vakbélgyulladás, de nem lehet túl sok. Azt mondták, nem egyértelműek a tünetek, bár sztem ilyen fájdalom max. késeléstől lehet még. Órákig kínlódtam, aztán másnap a műtét után meg mondta a doki, hogy majdnem perforálódott. Gondoltam magamban, hát rajtad nem nagyon múlt b..od. Persze nem értek hozzá, biztos tényleg nehéz megállapítani.

kyanzes (törölt) 2011.04.09. 20:28:01

Kimaradt a rész, ahol a doki lepippantotta a posztolót.

Leroi 2011.04.09. 20:30:42

@Champion of Capua:
Vannak olyan sebészek, akik nem az invazív beavatkozások feltétlen hívei és amíg lehet, konzervatívan próbálják elejét venni a dolgoknak. Persze egy perforációt nem ajánlatos kivárni.

szabidoki 2011.04.09. 20:34:32

Hat ettol sokkot kaptam...
Mondjuk eloszor azt hittem, hallucinalok, de aztan eszembe jutott, hogy megint kacorka a bloggazda, es igy mar ertheto... A legjobb a feltegla :)

Dr. Fire 2011.04.09. 20:35:22

Nem lehet, hogy a féltéglát, amit a posztoló hasára tettek nyomókötésnek, azt a hátsó ajtó szondázásakor távolították el? Gyenge és kitalált történet. De majd jön a baleset utáni kezelésről szóló történet, amiből megtudjuk majd, hogy az ügyeletes orvos a Kómában volt főszereplő.

Erika László 2011.04.09. 20:38:07

mibol maradtam ki!

ez qrva jo sztori, elmentem magamnak es felhasznalom a kovetkezo megjeleno konyvemben. gratula es koszonet az irojanak!

kesz aranybanya ez a blog!!!
ddd

Leroi 2011.04.09. 20:41:01

@kyanzes:
A tégla az a doki négyszögesített tele bal heréje volt...

Káposztakukac 2011.04.09. 20:49:46

ugye április 1. napján küldték a levelet?

szefós 2011.04.09. 21:00:44

Na én ott abbahagytam az olvasást, hogy a vakbeles beteg (akinek a fél családja orvos, szóval csak át kellett volna menni anyuhoz megnézetni magát) napokig húzta a kórházba menetelt, aztán még ő kezdett el rinyálni, hogy miért nem segítenek rajta. De a kommentek alapján pont az igazán vicces részt hagytam ki.

Leroi 2011.04.09. 21:03:39

@szefós:
A maminak már bizonyára tele volt a tök...életesen illeszkedő hócipője a fiúkával...

lszg 2011.04.09. 21:28:09

Hmm, cifra sztori, lehet, hogy aki sokat jár forgatásra, mint a posztíró, az könnyen összeollóz/ beilleszt ezt-azt a mondandójába?
@Bikli néni, @Hatodéves: a Moszkva téren átmenő villamosokat az utóbbi években rendesen megkeverték. A 18-as sokáig valóban a János-kórházig járt, ma csak a Moszkváig megy, cserébe a 61-es ma elmegy a Móricztól Hűvösvölgyig, ez pár éve még csak a Moszkváig járt. körtértől,

lszg 2011.04.09. 21:29:09

@lszg: az előző vége: a Moszkváig járt a körtértől.

Bepes Elek 2011.04.09. 21:39:13

@Hatodéves: A seggemben kotorászott. Persze hogy az urológiára mentem, de mikor bementem rögtön adtam 1l!! vizeletet, hogy nincs-e gyulladásom.
Jó, jó...,de gumikesztyű nélkül markolássza a tökeimet?

Hatodéves 2011.04.09. 21:46:18

@Bepes Elek:
A rektális digitális vizsgálat része az urológiai diagnosztikának is. A prosztatát akutan, fizikálisan csak így tudja vizsgálni az orvos.

Ez is csak egy vizsgálati módszer, amely nagyon hasznos és sok információt tud adni. Nyilván nem kellemes. A vizsgálatot elvégezni sem kellemes. De ha orvoshoz mész, nem az a cél, hogy megmondja, mi a bajod, és mit lehetne tenni vele?

A kesztyűhöz nem tudok hozzászólni. A végbélbe nyúláskor kell, hogy legyen rajta kesztyű, az kötelező. Hogy a heréket általában kesztyűben vizsgálják-e az urológusok, ezt nem tudom. Gondolom, kezet mosott utána alaposan.

vangogh? 2011.04.09. 21:55:17

Kedves posztíró...

Most akkor játszunk olyan, hogy holnap majd én hazudok egyet, azt meg te hiszed el...

Bikli néni 2011.04.09. 22:12:04

Emlékszem, egyszer a munkahelyi terroron is volt egy ilyen poszt. Valami olyasmi volt, hogy a csaj előadta, hogy kiment rúdtáncosnak Olaszországba, és ott hülyére kereste magát. Egy iszonyat fellengzős poszt volt. Ott bukott be a csaj, hogy leírt egy olyan mondatot, hogy BKV-jeggyel jött le a hegyről, vagy valami ilyesmi. Aztán a kommentelők között felbukkant, beismerte, hogy ez csak egy szociológiai tanulmány volt, és ízekre is szedték... Talán Mária és Babette emlékszik még rá :)

El Visco Stello (törölt) 2011.04.09. 22:18:28

Egyébként a Jánosban az 1-es seben tényleg van két nagy kórterem, női/férfi egyenként 8 ággyal, melyek részben mobil, részben fix paravánnal vannak egymástól elválasztva. Ezen kívül ebben a légtérben van leválasztva orvosi és nővérszoba.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.09. 22:35:08

ez annyira abszurd, hogy ilyenkor mindig elgondolkodom, hátha igaz...

Bikli néni 2011.04.09. 22:39:49

@Máгia: Igen, ez az! Despota akkori közleményét ide is be lehetne illeszteni...

Bikli néni 2011.04.09. 22:40:46

Szutyok blogmotor már...

supermatic 2011.04.09. 22:54:36

végre egy jól megírt poszt!

Rui Blaaz 2011.04.09. 23:07:02

csilagós öttös ez a pos(z)t delirium

bár az anális fixáció picit aggaszt...

Gyáli úr 2011.04.09. 23:27:04

@Máгia: Jaj, már megint veled kell vitatkozni egy poszt alatt...

A magyar egészségügy gyász. Nekem kb. 11 éves koromban közölte az orvos, hogy nem tudja mi bajom, de valószínűleg agyvérzésem volt. (Ezt kb. szó szerint így.) Pár hónapja elmentem orvoshoz, szakrendelésre. Az orvos gyakorlatilag rám se nézett, majd felírt egy gyógyszert, ami nem segített, cserébe olyan kellemetlen mellékhatásai voltak, ami miatt azóta is szenvedek.

Most fogorvoshoz járok. Mivel tudok egyet s mást a sima tb-s fogorvosról, hát privát rendelésre mentem, mert a fogsorom széttrancsírozását és a vele járó kínokat nem kívántam magamnak. Sok pénzt hagytam ott, de SEMMI fájdalmat nem éreztem.

Rajtam eddig az életben csak olyan orvos tudott segíteni, akinek sokat kellett fizetni.

Ritka kivétel is van: a kisvárosban, ahol lakom, az új orvos nagyon jó arc, fiatal fickó és ért a munkájához, tud beszélni az emberekkel. Azonnal megtalálta velem a közös hangot, nagyjából el tudta mondani, mi bajom van és mit csináljak vele.

Egyébként meg nem kell védeni a magyar egészségügyet, én bizony be nem feküdnék magamtól soha egyetlen kórházba sem. Az egyik barátom nemrég halálos betegen feküdt az egyik budapesti kórházba, az orvos olyanokat mondott neki minden különösebb ok nélkül, hogy azóta is teljesen kiakadok, ha eszembe jut. Erről ennyit.

Wonko 2011.04.09. 23:32:47

ez kesz... rohamosan esik a szinvonal :( persze kell a hulyeseg az Index cimlaphoz, mert kulonben senki sem nezegetne fizetett hirdeteseket es reklamokat :( egy ujabb blog, amit kitorolhetek az rss olvasobol.

victor vacendak 2011.04.09. 23:45:54

Ez a sztori úgy hazugság, ahogy van. Rengeteg kamu, olyasmiről ír a posztoló, amiről nyilvánvalóan fogalma sincs. Még csak hallomásból sem...

penelope garcia 2011.04.09. 23:50:27

Durvus. :S
De sajnos családunkban többeknek is volt már "szerencséje" a János kór- és hullaházhoz, ezért azt kell mondjam, mélységesen együtt érzek a posztolóval.
Örüljünk, hogy él!

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 23:53:44

@penelope garcia:
Szóval, te elhitted a történetet?... :)
Hát, végül is ez volt a célja... :)

penelope garcia 2011.04.10. 00:11:16

@miklos.rabai:

Nem ismerem az illetőt. Akkor miért kételkednék benne?
Látom, hogy mindenki kamunak gondolja. Ők nyilván így állnak hozzá ismeretlenekhez. Én meg abból indulok ki, hogy nem látom értelmét annak, hogy hazudjon egy blogbejegyzésben.
Azt viszont tudom, mert tapasztaltam, hogy vannak orvosok, akik nagyon furák.
Tehát igen, én elhiszem, amit itt olvasok.

Bikli néni 2011.04.10. 00:29:07

@penelope garcia: Nézd meg pár kommenttel feljebb, amit Mária belinkelt. Egy másik poszt volt egy másik blogon, szintén egy szándékosan - és a szerző által utólag bevallott - kamu történet. "Szociológiai kutatás" céllal.

Én nem azt gondolom, hogy az írója valami tudathasadásos idióta, hanem azt, hogy ez egy tudatos provokáció és/vagy valaki humoros akart lenni, és összefoglalta a korábbi posztokban visszatérő állandó elemeket. Pontosan úgy, ahogy @Blogger Géza: leírta: ezek toposzok. Lehet, hogy a benne szereplő dolgok közül egy-egy mondat már a valóságban, más esetekben is megtörtént (pl.: valószínűleg léteznek a világban homoszexuális orvosok, olyan is előfordult már, hogy valaki meghalt a kórházban, illetve, hogy nem ismertek fel rögtön egy vakbélgyulladást). De aztán következik a deus ex machina, amiből még a laikusnak is leesik, hogy ez nem igaz: a féltégla.
Ez a levél lehet, hogy egy skizofrén elme szüleménye, lehet, hogy valaki gonosz játéka, és lehet, hogy egy kritikai összefoglaló. Egy biztos: ez a történet így, ezekkel az elemekkel egyszerűen nem történt, nem történhetett meg.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.04.10. 00:49:56

@Bikli néni:
"valaki humoros akart lenni, és összefoglalta a korábbi posztokban visszatérő állandó elemeket."

ha így van, akkor fércmunka, mert nem volt benne meztelenre vetkőztetett szűzlány, és előre elkért hálapénz se :-)

csirkeGL 2011.04.10. 01:26:57

@penelope garcia:

Én meg a próféták prófétája vagyok, úgyhogy kérlek mostantól szegődj szolgálatomba, mert isteni személyem ezt kívánja tőled...

Nyilván én is igazat mondok, hiszen mér hazudnék az interneten, mikor köztudott, hogy a neten mindenki igazat mond.

Kittybácsi™ · http://www.puruttya.hu 2011.04.10. 01:53:02

Ha az illető egy őszes hajú, tökönrúgotthangú, szemüveges magas és vékony alak (50 körül). Akkor sajnos nem kamuszagú a dolog.

szbszig 2011.04.10. 05:05:56

Úgy a közepe felé azon kezdtem el gondolkozni, hogy a beküldő vajon csak szórakozik velünk, vagy ő tényleg elhiszi, hogy mindez így történt vele. Egyik sem jelent jót rá nézve, csak éppen különbözőképpen kezelendők. Mindenesetre valószínűleg a legkreatívabb sztori, amit valaha olvastam ezen a blogon...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.10. 05:41:01

"Nem elég, hogy azt a szart felnyomta a seggembe, de utána még kézzel is belém nyúlkált, "

És ezért később nem perelted be?
Én írattam volna vele leletet, és azzal már vígan lehetett volna elégtételt venni a kis buzin...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.10. 05:43:36

Jah, és most vagyok túl egy sérvgyanún, amiről az ultrahangon kiderült, hogy fonalgranulóma; kíváncsi vagyok, hogy zajlott volna a menet, ha műteni kell, merthogy hálapénzt egy vasat nem kapott volna senkit (max. ha a sebész jó fej, akkor UTÁNA egy jó bort), meg az ultrahangig vezető úton meglátogatott3 doki közül sem kapott egy sem.

Ordenary 2011.04.10. 05:50:31

"Még egy újabb órát váratott, de közben már meg voltam ijedve annyira, hogy az édesanyámnak telefonon elmondtam már, hogy mi a helyzet, illetve egy telefonos diagnosztizálás alapján eljutottunk oda, hogy vakbeles vagyok és, hogy a legvégső stádiumban lehetek a vakbelemmel. azt is megtudtam, hogy valószínűleg már perforál, vagyis kinyílt és felhasadva ömlik a mérgező trutyi szét a szervezetemben, és minden bizonnyal az ájulás környékén kezdődhetett el, és hozzávetőleg 6-8 órányi idő elég lehet hozzá, hogy megfelelő ellátás hiányában elpatkoljak."

Szóval, érdekes édesanyja lehet. És érdekes orvos lehet az ilyen édesanya.
Amikor a gyermekének elmondja, hogy 6 - 8 órád van, majd visszafordul a fal mellé és alszik tovább.
Erről a 70-es évek automatája jut eszembe: - ÜGYES
Talán kevesebb drámaórát kellett vonla hallgatnia...

Ordenary 2011.04.10. 06:15:42

Azért ez a telefonos diagnózis egy kicsit Gyúrcsókra hajaz. Igaz a mama is csak Gyúrcsók kezelést adott...

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 06:18:25

@Felicitasz:
Ez nem való újszülötteknek. És az ő védelmük érdekében nem is fejeztem be a mondatot... :)
De látom, Leroi azóta már megírta a választ...

Mikrobi 2011.04.10. 07:02:40

Kedves posztoló!

A bíróság hogyan ítélt a szexuális zaklatás és a műhiba miatt indított büntetőperben? Mert a végeredmény is érdekelne, nemcsak a kereset.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 08:08:41

az a baj, hogy miután megfordultam a János kórházban, ez a sztori abszolút hihető, történnek ott ennél sokkal bizarrabb dolgok is.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 09:36:48

@Réka ‎:
Na, mesélj! Milyen bizarr dolgokról tudsz?... :)

2011.04.10. 09:42:35

Gondolom az ilyen sztorik lényege, hogy ezek után ne higyjük el a negatív kritikákat és történeteket. Melóban pasziánszozó orvos írhatta 2 játszma közt.

teppi 2011.04.10. 09:46:48

Hát ez az egész vicc.:) Egy szó, annyi sem igaz az egészből. A János Kórház tényleg borzasztó hely, de amit itt leírnak, amerikai filmekben nem történik ilyen. Több sebből vérzik a történet, de nekem a legfurább: édesanyám a világ legjobb orvosa (hiszen akinek több szakvizsgája van, az csak jó orvos lehet:D), és nincs egy ismerőse, akit felhívjon a fia miatt. Elgondolkodtató...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 09:57:31

@miklos.rabai: hol is kezdjem... barátomat egy vasárnap kisebb baleset érte barkácsolás közben, konkrétan beszaladt egy csillagcsavarhúzó a körmébe, át a körmön, és a csontban állt meg. Nosza, bevittem a Jánosba, a váróban sokan ültek, dehát volt ott törött lábú embertől kezdve mindenféle, szépen ültünk vártunk. A nővérkék kinézete nem volt túl bizalomgerjesztő: pár bizonytalan korú, piszkos körmű, lenőtt-koszos műkörmös, fehér miniszoknyás egyén, magastalpú szandálban, széles műszál-csipke gallérral (szintén szutykos) jártak-keltek, cigiztek, a cigarettára már a váróban rágyújtottak kimenet közben. Megdöbbentő volt, mivel ilyen nőszemélyeket leginkább a kocsisoron szokott látni az ember, de ez még nem minden. Négy óra várakozás után (ez önmagában még nem gond, a svéd ambulanciákon simán vársz 7-9 órát egy húzósabb napon) bekerültünk, megnézték a kezét, bekötötték az ujját és elküldtek röntgenre. Mondtak valami épületnevet, de azt már nem magyarázták el, hol van - gondoltuk, majd ki lesz táblázva. Hát nem volt, de némi kerengés után odataláltunk: azt hittem, a proszektúra az, esetleg a kórházi múzeum... málló falak, kiégett neoncsövek, penészbűz és kosz, szutyok mindenhol. Megröntgenezték a barátomat, a lelettel visszamentünk a rendelőbe, ahol ismét várakoztunk pár órát. Itt már nagyon kellett vécéznem, bementem hát a mosdóba, de azzal a lendülettel fordultam is ki onnan. Hol is kezdjem? A kiégett, csupasz villanykörtével, amely csupasz dróton lógott a plafonról? A centiméter vastagon álló szutyokkal a padlón? A méretes csótánnyal, amely az ajtónyitás fényére őrült futkorászásba kezdett? A fekáliabűzzel, amely megcsapott? Nem is tudom, de 'hála' a hosszú várakozási időnek, bőven volt lehetőségem leautózni a MOM parkba, ahol végre civilizált körülmények között pisilhettem.
Amikor bekerültünk a röntgen lelettel, megállapították, hogy mi történt és mekkora a baj, kitisztították a sebet - érzéstelenítés nélkül -, majd a röntgen során már egyszer levett és visszatett, véres, jódfoltos, gennyes kötést akarták visszatenni a barátom kezére. Itt szerencsére felemelte a hangját, erre nagy duzzogva és megjegyzéseket téve átkötötték és végre hazamehettünk. Összesen kilenc órás kálvária volt, utána mindketten ünnepélyes esküt tettünk, hogy soha többet nem tesszük a lábunkat abba a kórházba.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 10:08:48

@Réka ‎:
Nem azért, de a posztban leírtak durvábbak... :)

bauchi 2011.04.10. 10:10:53

@Bikli néni: Bikli mama,
Akinek ennyi szakvizsgája van,nagyon gyanús.De telefonon is lehet felállítani az appendicitis kórisméjét.
Volt egy kollégám,neki öt szakvizsgája volt.Nagyobb fasz kevés volt nála.

Bikli néni 2011.04.10. 10:34:29

@bauchi: :))
@Réka ‎: Azért ez is durva... Ez a János tényleg valami rémálom hely lehet, itt jót még nem írtak róla.
De azért a posztban lévő elemek (anyu hozzáállása, féltégla, reggelre kitépett csövek miatt elvérzés meg ilyenek) elég nevetségessé teszik az egész történetet.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 10:38:56

@miklos.rabai: @Bikli néni: igen, de most már érthető, hogy miért nem tartom kiemelkedően kamunak a téglás kötést meg a cafrangosra tépett orrot, ugye? :)

szabidoki 2011.04.10. 10:40:54

@Réka ‎: viszont gondolom a svéd kórházak más összegből gazdálkodnak, mint a magyar eü intézmények, meg vélhetőleg a svéd állampolgárok nem hordják szét a budit (meg mindent, amit érnek).
Amúgy meg már régen megmondta Puskás, hogy kis pénz, kis foci. Annál is inkább találó ez, mert most ugye épp milliárdos stadionépítések zajlanak - ha valaki kíváncsi, hogy hol van az eü pénze, nézzen ki egy meccsre...

bauchi 2011.04.10. 10:41:57

@Máгia: Nem ufó volt,mert azok a hátrányos helyzetű kisebbségek,pl.pálinkás,rafael,rostás,stb
Amiről Te beszélsz az a csubakadra.Jó haverom...

szabidoki 2011.04.10. 10:43:01

@Réka ‎: az, hogy elhiszed ezeket a népmesei elemeket, csak téged minősít - de légy nyugodt, a kormány érted dolgozik, a tévék neked csinálnak műsort...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 10:43:58

@szabidoki: ne haragudj, de a
- koszos körmű és öltözetű, cigiző, igénytelen nővérek
- a vastagon dzsuvás budi
- a nemlétező tájékoztatás
- a kétszer használt kötés

mind-mind NEM pénz kérdése. Itt nem kell a Jánost összehasonlítani semmivel, én sem tettem, és semmi kifogásom nem volna a málló falak, a hosszas várakozás, a lepukkant röntgen ellen. Ha nem tűnt volna fel, csupa olyan dolgot kifogásolok, ami nem pénz kérdése, hanem professzionális hozzáállással mérföldeket lehetne javítani rajta. Ennyi.

Viviparus 2011.04.10. 10:44:01

:)))
Erről a posztról Az igazi Mao c. ál-dokumentumfilm jut eszembe:
hu.wikipedia.org/wiki/Az_igazi_Mao

bauchi 2011.04.10. 10:51:04

@Hatodéves: Becsomagolt homokzsák bevett szokás a sebre.A téglát a titkos szolgálat használja.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 10:58:25

@Réka ‎:
Az egyik gyakorlaton beszélgettünk egy beteggel. Könnyen lehetett vele beszélgetni, adekvátan válaszolt a kérdésekre, teljesen normálisan viselkedett. Miután 10 percig nem sikerült semmilyen nyomot sem találni, amiből rájöhettünk volna, hogy mi lehet a baja, kérdően ránéztünk a tanárra, aki ekkor karba fonat a 2 kezét, és odafordulva a beteghez, azt kérdezte:
- Tessék mondani, hogy is vannak azok a sárkányok?
- Ja, a sárkányok, hát az nagyon érdekes... - felelt a beteg...
Hogy mi a történet tanulsága? Hát az, hogy, lehet, hogy te tapasztalod, érzed, elhiszed, attól még nem léteznek sárkányok... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 11:02:02

@Réka ‎:
Holnaptól szerintem ne költs tisztálkodó felszerelésre és ruházatra, aztán meglátjuk meddig bírod dzsuva nélkül. Aztán lehet, hogy belátod, hogy mégis pénzkérdés.

bauchi 2011.04.10. 11:10:53

@Champion of Capua: Nem nehéz,csak sok hasat kell látni (több milliót) és gondolkozni és kérdezni is kell.

bauchi 2011.04.10. 11:19:38

@Leroi: A XIX században (pedig akkor már ismerték McBurney-t) Gambetta francia miniszterelnököt (vagy elnök volt?) a kor leghíresebb sebésze addig observálta míg a szerencsétlen feldobta az uszonyát.

polcz 2011.04.10. 11:22:33

Ez olyan hihetetlen, hogy biztosan igaz!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 11:22:52

@miklos.rabai: tudod, voltam már olyan szegény, hogy télvíz idején gyalog jártam fel a Bimbó útra tanítani, mert buszjegyre már nem tellett, szóval nem kell bemutatni a pénzhiányt... de soha nem voltam dzsuvás sem én, sem a ruházatom, sem a lakásom. Az évek óta beragadt koszra, piszkos körömre NINCS mentség, bármennyire szeretnéd mosdatni a szerencsent.

bauchi 2011.04.10. 11:33:30

@Réka ‎: Azt nem értem,ha igaz,mert ezer éve nem voltam a jancsiban,hogy a retekben tudnak az orvosok ilyen helyen dolgozni.Senki sem szól?

bauchi 2011.04.10. 11:36:31

@Réka ‎: A cafrangosra tépett orr a sztár születik-re készült.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 11:38:13

@Réka ‎:
Neten mondhatsz bármit, minden elhihető, de attól még sárkányok tényleg nincsenek... :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 11:46:32

@miklos.rabai: na ja, gondolom, neked is hasonló a mentalitásod, mint a többéves dzsuvában fetrengőknek, azért nem tudod elhinni, hogy ilyesmi tényleg létezik, már meg se látod a koszt és az igénytelenséget. Akkor meg tényleg nincs miről beszélni.
@bauchi: látod, hogy van ez: ha odamész és szólsz, képesek a szemedbe hazudni, hogy márpedig ez kérem igenis tiszta, képzelődni tetszik. Ilyen mentalitású helyen mit várnál?

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.10. 11:57:55

@Réka ‎:
Elhiszem, amit mondasz, de azt is tudom, hogy a megoldása nem az, hogy felsikálják a koszt a padlóról, hanem, hogy felhúzzanak egy új kórházat, ehhez pedig pénz kell.
Amit viszont a poszt ír, azt hülyeségnek tartom, mert sárkányok nem léteznek... :)
És mivel nem tudsz rólam semmit, ezért meg ne személyeskedj, ha szabad kérnem!

csirkeGL 2011.04.10. 12:01:52

@Réka ‎:

Ne magyarázzad már, hogy nem pénz kérdése... szerinted a takarítónő ingyen van? A kötés ingyen van? A vakolat ingyen van? És a villanyszerelő, és a villanykörte?...

Az, hogy a te kicsi lakásod tiszta maradt amikor nem volt buszra jegyed, az azt jelenti, hogy igényes vagy... a kórházban viszont többtucat/többszáz ember megy naponta vécére, akiknek a jelentős része idős, közel magatehetetlen, vagy annyira rosszul van, hogy leszarja az igényességet abban a pillanatban. (És igen, vannak igénytelen szutykok is közöttük, akik szétlopják a budit, eltulajdonítják a lámpabúrát, stb...)

Nem érzed, hogy mennyire nevetséges az érvelésed? Vagy szerinted a minimálbér környékén kereső, munkával és betegekkel elhavazott ápolónőknek vagy a megalázóan keveset kereső orvosoknak kéne műszak végén a budit súrolnia (saját pénzen vett tisztítószerekkel)?

Bocs, de a szöveged tipikusan az a plázacica mentalitás, amelyik fel se tudja fogni, hogy egy intézménynek nincs pénze/ideje/energiája normálisabb körülményeket teremteni.

Javaslom: engedj be te is a kis lakásodba mindennap néhány tucatnyi csövest vécézni, aztán kíváncsi vagyok mennyire sikerül pénz nélkül tisztán tartani a fürdőt!!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 12:09:23

@csirkeGL: nem, nem kell új kórház, meg nem kell szabadidőben vécét pucoló álpolónő - ha jól tudom, a János kórházban most is van takarító személyzet, meg tisztítószer is, szóval 'csak' egy igényes, elhivatott főorvos kellene, aki a személyzet körmére néz, de az ilyen ritkább, mint a fehér holló.
Élvezem, amikor egyesek próbálnak valóságtól elrugaszkodott plázacicaként beállítani, pedig mi sem áll távolabb az igazságtól. Nem kellene elvakultan védeni a koszt és az igénytelenséget, annak ellenére, hogy az országban egyre növekvő létszámú csoporttól lehet eltanulni ezt a mentalitást!
@miklos.rabai: szóval ha nincs pénz új kórházra, akkor a koszt is felesleges felsikálni? No komment...

Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy a nyájas látogatóközönség is viselkedhetne kulturáltabban, érvényes ez a kórházakra, BKV-ra, vonatokra stb.

Mágia 2011.04.10. 12:37:11

Nem akartam ebbe beleszólni, de ettől a hisztis picsától most már kinyílt a bicska...

@Réka ‎:

"@miklos.rabai: na ja, gondolom, neked is hasonló a mentalitásod, mint a többéves dzsuvában fetrengőknek, azért nem tudod elhinni, hogy ilyesmi tényleg létezik, már meg se látod a koszt és az igénytelenséget."

Répacica, jobb, ha tőlem tudod, mint ha senkitől, hogy Rábai doktor Los Angelesből kommentezik, nem hinném, hogy éppen megenni készül őt a mocsok.

Az itthonival össze nem hasonlítható lehetőségei ellenére törzskommentelő ezen a blogon, a legsegítőkészebb orvos, aki ide jár, mindig azt nézi, kinek miben segíthet a tanácsaival.

Ellenben te:

- csak akkor bukkansz fel, amikor címlap van

- csak azért jössz, hogy mindenkinek beszólogass

- nem itthon élsz, hanem Svédországban

- a szüleidet is kivitted magaddal

Hát nem tökmindegy neked, hogy miután a saját seggedet már bevédted, minket, akik itthon élünk, hogy esz meg a mocsok???

Takarodj!

főboszorka45 2011.04.10. 12:37:51

Nekem is volt szerencsém 2003-ban a János sebészetéhez.
Köldöksérvvel műtöttek+hasplasztika...
Na ez le is zajlott, maga a főorvos műtött... Ennek következtében a tervezett 10 napos kórházi tartózkodásból 30 nap lett, mert a sebem nem akart gyógyulni sehogy sem. Testes is vagyok igencsak, ez még meg is bocsátható, hogy a sebek nem tudtak rendesen összefogódni.Ez még hagyján. Kiszedték a varratokat, elvileg teljesen.aztán.... Jött a sebekzelés, meg a haskötő, amit hordani kellett egész nap. A haskötő speciálisan megkötött kórházi lepedő, vagy paplanhuzat volt, éppen mi akadt kézre.
2x8 ágyas kórteremben feküdtem, tehát 16 ágyas kórtermek is vannak (azért 2x8 ágyas, mert van egy előtér kórterem, ahol van 8 ágy és egy belső terem, amiben szintén ugyanannyi ágy van+a belső helyiségből nyílik az ápolói pihenőszoba és teakonyha...) brrrr... rém gusztusos lehet ott kajálni, főleg ha sztomazacskós beteg fekszik a nővérpihenő ajtaja közelében...
Hadd ne mondjam, hogy a sebem akkor már félig begyógyult, de volt a hasamon a hazaengedésemkor egy 10x3 centi széles seb ( melynek kórházi módja: jó klóros vizes zuhanyoztatás, utána csípős anyaggal beszórás)A mellékhelyiségek állapotáról inkább nem beszélnék, a lényeg az, hogy a wc lehúzója fehér rafiamadzad volt, és arra volt rákötve a lehúzó...Azért aránylag tiszta volt, de azért el lehet képzelni, hogy keserűsó ivás és beöntés után milyen jó tiszta és illatos volt).Szóval ezzel a sebbel engedtek haza, akkor még vidéekn laktam. Szerenmcsére egy jó ismerősömnek volt bioptron lámpája, azzal is kezelt+jódos kamillát fecskendeztünk a sebbe, amibe az első héten 200 ml( nem vicc, 2 deci) jódos kamilla ment bele, akkora volt.
Hála az oldatnak és a lámpának, kb 4 hét múlva már csak 50ml folyadék kellett a sebbe,mikor kimostuk.
Na jött a kontorrl, távoslági busszal fel a Jánosba vidékről (+metro+18-as vili-akkor még arra járt)A főorvos hanyattesett,mikor meglátt, hogy milyen szép a seb. Kérdezte, hogy kezeltük, hogy ilyen szépen összehúzüdott? Mondtam, jódos kamilla, körömvirág kenőcs körülött, és bioptron. Hát ő már hallott a lámpáról, csak nem tudta, hogy ilyen jó, és ilyen hatása van.....

főboszorka45 2011.04.10. 12:48:26

Aztán két évvel később ( közben folyamatosan jöttek elő az immár régen beforrt hasi sebemből a varratdarabok) a diabétesz hirtelen kitört rajtan. És a nem létező köldököm is kezdett keményedni, begyulladni. A diabétesszel mentem be ( akkor már Pesten éltem) a Jánosba, mert tudom, hogy ott van egy tényleg remek diab osztály.
Nosza, meg is állapították, hogy diabéteszem lett, és kiszáradtam, bent tartottak. Közben a hasamnál egyre inkább nőtt valami a sebnél, már akkora volt, mint egy szép nagy férfiököl.
Ez aztán egyik estére meg is repedt, így sikerült a diab osztályon előadni a nagy mészárszék jelenetet. Nosza, gyorsan át is vittek ( illetve ágyastól átgurítottak az udvaron keresztül a sebészetre, mert majdnem a szomszéedban van)Ott megállapították, hogy az egyik varratdarab tályogot okozottt...Ez kb egy hétig véladékozott, majd szépen hazaküldtek.
Aztán Észak-Pestre költöztem.... A kerületi sztk-ba kellett mennem az eset után két évvel, mert ismét kezdett begyulaldni egy varratdarab. Az Sztk-ban azt mondták, ha szombatig nem lohad le 8 már nem emléxem mivel kezeltek) akkor menjek a Károlyi sebészeti ügyeletére. Úgy is lett.
Az ottani doki megnézte, elég sokáig és meghökkent arccal.... Kérdezte, hogy ki követte el az eredeti műtétet.... elnyomott egy káromkodást, aztán szépen kioperált ( nem szó szerint, de azért fel kellett vágni a sebet, hogy a genny és egy újabb varratdarab kijöjjön...)
A Károlyi sebészetéről egyébként is jókat hallottam később is.....
Ennyi az én történetem....

főboszorka45 2011.04.10. 12:52:48

kioperált egy újabb varratdarabot.....
bocs, ez lemaradt...

Irkutszk 2011.04.10. 13:22:52

@miklos.rabai: Én nagyon élveztem az ilyen beszélgetéseket :) De nekünk nem volt sárkány :( Nekünk csak várba beköltöző nagymami volt.

bauchi 2011.04.10. 14:26:05

@miklos.rabai: Elsőnek csak felsikálnám a szart.Naponta lehetne új kórházakat építeni a szar szemszögéből.

bauchi 2011.04.10. 14:30:14

@csirkeGL: Nincs pénz,idő,energia a tisztaságra?Ha egy kórház ennyire szegény,nincs ideje,energiája,akkor mi a fasztól kórház?Miért nem a népligeti buzi klotyó?

bauchi 2011.04.10. 14:34:02

@főboszorka45: boszikám,számiccsál a sérv kiújulására.

bauchi 2011.04.10. 14:39:21

@főboszorka45: boszikám,ezt megszívtad.Nem vigasztalás,de ilyen elég gyakran előfordul.A főorvos haverom az egyetemről,nem akarom védeni.Sok volt a probléma a fonalakkal,a jó minőségűre pedig sohasem volt lóvé.A szerencsétlenségedben benne van a gazdasági igazgatónak is a koszos,szaros,korrupt keze.Ez volt a fertőzés oka.

bauchi 2011.04.10. 14:40:47

@Irkutszk: Lemaradtam egy meséről?

bauchi 2011.04.10. 14:44:48

@főboszorka45: Meg annyit,hogy a sebészről is lehet némi véleményem,aki megjegyzést tett az " az eredeti műtét "-re.
Vele biztosan sohasem fordult elő ilyen.
Vagy azt a beteget máshol látták el és ott is volt megjegyzés.
A sebészek már csak ilyen rendes emberek...

csirkeGL 2011.04.10. 16:13:54

@bauchi:

Attól kórház, hogy legalább orvosok dolgoznak ott. Az már nem az ő hibájuk, hogy nincs pénz a takarításra, vagy a takarítók balfaszok...

Nem az orvosokat akarom védeni (egyszerű állampolgár vagyok, se nem orvos, se nem ápoló, még a távolabbi családban sincs orvos), én is voltam párszor kórházban, nem volt kellemes tapasztalat.

De kedves kollegák, amennyit befizetünk, annyit kapunk vissza. Ez ilyen egyszerű. Magyarországon ma 3 millió ember dolgozik, ők fizetnek valamennyi (viszonylag csekély) TB-járulékot, amiből aztán 10 millió ember kapja az ellátást.

Most őszintén: mi a faszt vártok? GDP-arányosan is (!!) a nyugati országokban 2-3x annyit költenek egészségügyre, mint Magyarország. És akkor még a GDP-különbségekről nem is beszéltünk. Szóval ha jól utánaszámolunk, akkor kiderül h a magyarok átlagban 5-6x kevesebbet költenek egészségügyre. Akkor miről beszélünk gyerekek? Hogy a kurvaéletbe akarunk nyugati színvonalú ellátást ennyi pénzből?!...

És igen, ez pénz kérdése. Aki nem látja ezt be, az egyszerűen nem százas.

Ha vki megfelelő ellátást akar, az menjen magánkórházba, van egy pár az országban, és még mindig olcsóbban kijön ott luxuskörülmények között, mint Nyugaton...

Akinek nincs pénze mercire, az ne nyavalyogjon ha a BKV-buszon nem bőrülések vannak és klíma... Ennyi.

Én nem megyek magánkórházba, nekem ennyi pénzért megfelel a TB is.

bauchi 2011.04.10. 18:03:41

@csirkeGL: Az egészségügyet a hálapénz és a szentlélek tarcsa fenn.

csirkeGL 2011.04.10. 18:14:46

@bauchi: Ez így van. Ezért nem értem mér kell nyávogni a lelakott körülmények miatt...

Valamit valamiért. Én inkább akarok alacsonyabb adókat, aztán kapjak egy alapellátást az egészségügyben (ami ha nem felel meg, legfeljebb elmegyek magánkórházba), minthogy magas adók legyenek és abból teremtsenek luxuskörülményeket a szakrendelőbe szociális életet élni járó nagyiknak.

Ez van. Olyan nincs, hogy kelet-európai járulékok és nyugat-európai szolgáltatás, ezt felejtsük már el!

Ha mindenáron nyávogni akarunk az egészségügy miatt, akkor nyávogjunk azon, hogy alacsony a TB-járulék! Naugye, ezen bezzeg senki nem nyávog...

csirkeGL 2011.04.10. 18:20:33

De ha már itt tartunk, a helyzet ugyanez pl. a MÁV esetében is. Ki vagyok akadva, amikor a vonaton pampognak az emberek, hogy "fizetem a jegyet, és erre ilyen szolgáltatást kapok". Igen bazzmeg, mert amit fizetsz az erre elég, kész! Az, hogy 20km-ről bejutsz Pestre 300 Ft-ért (és ez már űbermagas ár az elmúlt évekhez képest), az bizony erre elég, hogy koszos, hangos és állandóan lerobbanó vonatokkal utazzál!! Ha majd 2000 Ft lesz a jegyár (mint mondjuk Nyugat-Európában), akkor a minősége is olyan lesz a vonatnak!!

Így van ez az egészségügyben is. Tudomásul kell venni, hogy a 3 millió ember által befizetett járulék ennyire elég. Kész. Ha nem tetszik, lehet kampányolni a TB-járulék emelés mellett. Én speciel elégedett vagyok, mert pontosan azt kapom a pénzemért, amit ennyi járulékból megérdemlek.

(A BKV persze más eset, ott már brutális jegyárak vannak, csak azt ugye a nokiás-dobozok nyelték el az elmúlt években...)

csirkeGL 2011.04.10. 18:35:18

És talán inkább a seggünket a földhöz verve kéne hálát adnunk az égnek, hogy vannak még ilyen lelkiismeretes hazafiak, akik ebben az egészségügynek csúfolt putriban vegetálnak éhbérért, mikor Nyugaton alsó hangon 15-20x ennyit kereshetnének, miközben normális körülmények között dolgoznak...

Örüljünk, hogy egyáltalán van még ilyen "őrült", aki hazaszeretetből itthon dolgozik, azért hogy az ilyen tahók (mint akik néha megjelennek ezen a blogon) kígyót-békát kiáltsanak rájuk...

Leroi 2011.04.10. 19:48:30

@csirkeGL:
Nagy kár, hogy kevés az ilyen tisztánlátó, józan gondolkodású ember, mint Te...
Köszönjük.

gergel 2011.04.10. 20:17:19

@Máгia:
A tapasztalatait írta le. Te pedig durván személyeskedsz olyannal akit nem is ismersz, durva a stílusod.
Tényleg nem lenne nagy kunszt naponta kétszer fél üveg hipót kiönteni egy vécében és felmosni, nem?
Elképesztő a nyilvános vécék állapota Magyarországon... A szolnoki pályaudvaron miután kicsengettem a belépőt, ugyanez az élmény fogadott, melyet Réka is leírt. Én még fizettem is érte 100 forintot. :D
Persze nekünk, könnyebb dolgunk van, esélye sincs, hogy megérintjük a peremet(értelmes ember nyilvános piszoárt sem használ mert könnyen visszafröccsen), míg nektek egyensúlyozni kell.
Kívánom, hogy csúsz el egy ilyen vécében és ülj bele a csészébe egy pillanatra... :)
Remélem érted, hogy egy kórházban a xaros vécének a nonsens kategóriának kellene lennie.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 20:47:35

@csirkeGL: ezzel teljesen egyetértek, de azért az hadd legyen érthető, hogy aki rendesen dolgozik és adót fizet, az nem veszi jó néven, ha fekete-afrikai körülmények között él, olyan járulékok mellett, amelyek pl. bőven meghaladják a svéd szintet (a 16 százalékos adó előtt jóval több adót fizettem Magyarországon, mint itt, azért ez a vicc kategória). Én sírtam a legjobban, amikor eltörölték a vizitdíjat - inkább tízszerannyi kellett volna legyen az eltörlés helyett. Mert ma sajnos az a helyzet, hogy nyugati járulékok mellett (már annak, aki fizeti) szudáni körülmények járnak és azért ez nem fair. És nem minden pénz kérdése, mert vannak szegény, ám tiszta kórházak is, nekem senki ne mondja, hogy a több éves dzsuva és a mosdatlan ápolónők a pénzhiány miatt olyanok, amilyenek.

Mágia 2011.04.10. 20:49:26

@gergel:

Olvasd vissza ŐT.

Tudod, a névre kattintsa jobb gombbal, hogy ne menj el az oldalról.

Pár napja is itt járt, akkor is csak azért, hogy beszólogasson.

Régebben az én blogomra is jött, de én nem egy hétre tiltottam ki, ahogy itt szokás.

Bikli néni 2011.04.10. 20:53:15

@csirkeGL: Lájk. Bárcsak ne kellene ilyet leírni, de kegyetlenül igazad van...

gergel 2011.04.10. 21:09:43

@Máгia:
Ismerem Rékát! :) Egyszerűen vonzza a hozzád hasonlóakat...
Soha nem írt le még fiktív történetet sem. Amiket te írtál az viszont még fiktívnek sem megy el, egyszerűen hazugság.
Sosem prejudikált senkit, mindig a tapasztalatait osztotta meg. Most azon vitatkozni, hogy a vécék a 30 forintos hipóár mellett is szarosak(még egy kórházban is!), nem érdemes hiszen ez tény. Az ügyeleten sem látnak el időben, ez is tény, csak ha már fél lábbal a sírban vagy csúsztatod a borítékot előre...

tódór piroska 2011.04.10. 21:27:14

@gergel: Máriának 100%-ig igaza van. Réka és a hozzá hasonlók meg hagyjanak minket békén.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.04.10. 21:27:32

@Bikli néni:

"Ez a János tényleg valami rémálom hely lehet, itt jót még nem írtak róla."

Akkor írok. A szülészete teljesen korrekt, modern szülőszobákkal, és a koraszülött osztályáról (PIC) is csak a legjobbakat írhatom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.10. 21:47:06

@dark future: még tiszta szerencse, hogy legalább a csecsemők jó körülmények között jöhetnek a világra.
Ami nekem elképesztő, az a színvonalkülönbség az egyes kórházak között - hogy csak a Szent Imréig menjünk el, ami ég és föld, vagy a László kórház egyes pavilonjai (nem jártam az összesben), ahol szintén teljesen korrekt állapotok uralkodnak (régi, de tisztes és tiszta kategória). Nem látom át ugyan a finanszírozást, de nem ugyanaz az állam fizeti mindegyiket?

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.04.10. 23:05:52

@Réka ‎:
Az Imrének annyi helyzeti előnye azért van, hogy egyrészt most újították fel x milliárdból, másrészt még felújítás előtt sem volt annyira lepukkant mint a János. A Jánosnak szerencsére csak a szülészetét ismerem (maga az épület ott sem mai darab, az épületgépészete is kőkorszaki). Lehetséges, hogy emiatt a fenntartása jóval többe kerül (pl. a hatalmas szimpla üvegtáblák miatt, amik ráadásul nem is záródnak rendesen; el tudom képzelni, hogy mennyibe kerül így a fűtés). Persze arra tényleg nincs mentség, ha kosz van és a budit nem takarítják. No meg minden relatív, friss élményem van a nyíregyházi tüdőosztályról, röviden összefoglalva: megafuck...

Az Imrében egyszer voltam a betegfelvételen kísérőként, az elég érdekes volt, hogy egy fiatal szakápoló döntött a sorsokról (ő irányította a betegeket, ő adta az első diagnózist, ő határozta meg a sürgősséget). Persze lehet, hogy nagyon értett a szakmájához (esetleg jobban, mint egy töketlen orvos), mindenesetre ez elég furcsa volt.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.11. 08:11:30

@Réka ‎:
A kommentedből látszik, hogy még nem jártál egyetlen fekete-afrikai országban sem, különben hálát rebegve néznél fel minden nap az égre, hogy Európába születtél! Fogalmad sincs, hogy milyen szerencsés vagy!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.11. 08:18:49

@miklos.rabai: hidd el, nincs nap, hogy ne adnék hálát, hogy Európába születtem, meg hogy milyen jó dolgom van, mert nem felejtettem el, hogy honnan indultam. De ez nem jelenti azt, hogy a Jánosban található körülményeket európai színvonalúnak és elfogadhatónak tartom, főleg hogy pár kilométerre abszolút nyugati stílusú kórházak vannak, ugyanabban az országban, ugyanabban a városban. Ez abszurdum!

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.11. 08:40:40

@Irkutszk:
Hát pedig az ilyen beszélgetések inkább félelmetesek, mintsem izgalmasak.

Az egyik, aki a szomszédai hangját hallja, akik róla suttognak, szexuális töltetű, obszcén dolgokat vágnak a fejéhez, azzal a nyílt szándékkal, hogy megnyuvasszák őt...

Vagy látnod kellett volna akkori barátnőm arcán a döbbenetet, mikor egyik nap bevittem az intézetbe, csak úgy a folyosóra, és megkértem az egyik beteget (már hetek óta bent volt, depo injekcióra állították be), akivel sikerült jó kapcsolatot kialakítanom, hogy meséljen az élményeiről, és ő mesélt a Nap teremtéséről, meg a pajzsról és a sisakról, amik védik a testét, és a tüzes övről, amit ha felköt a derekára, mágikus erőre tesz szert, ekkor hirtelen ököllel belecsapott a falba (barátnőm összerezzent), majd vigyorogva mutogatta az öklét, hogy nem is fáj, mert nem sérülhet meg. Aztán elkezdte kérdezgetni barátnőmet, majd mondta neki, hogy lehetne az ő barátnője is... Nagyon komoly volt... :)

Vagy a másik, mikor vizsgáztunk, ott görcsöltünk a folyosón öltönyben, ők meg köpenyben csoszogtak a folyosón, és rajtunk röhögtek... Kész... :)

Jó emberek... Szerencsétlenek...

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.11. 08:52:15

@Réka ‎:
Én mondtam neked, hogy új kórház kellene helyette, mert korszerűtlen, elavult, omladozó... stb... A régit felesleges toldozni-foldozni, az tényleg pénzkidobás lenne...
De az egész onnan indult, hogy te a posztot elhiszed, mert a János a helyszín. Én meg akkor sem hinném el, ha bármelyik magyarországi kórházban játszódna a történet... Ennyi...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.11. 08:59:08

@miklos.rabai: nem, nem hiszem el szó szerint, de azok után, amit a Jánosban láttam, fogalmazzunk úgy, hogy nem lepne meg túlságosan a féltégla se meg a 36 fős kórterem. Valahogy beilleszkedik a hely profiljába.

Tower13 2011.04.11. 13:44:38

@miklos.rabai: Én csak azt nem értem, hogy: Tégla a seben az udvarról? mijjazhátmárháborúisvan????
Egyébként én nem az egeret idézném. Csak annyit, ha a vagbelem fájna, nem forgatásra mennék...

flea 2011.04.11. 16:20:23

@miklos.rabai: a hétvégén én is olvastam ezt a posztot, és csak annyit mondanék: ez valós történetnek sokszorosan hihetetlen, paródiának nem elég gúnyos, tripnek unalmas, viccnek meg szar. Úgyhogy fonott, kerek iktató, aztán haladjunk. :)

tódór piroska 2011.04.11. 18:32:39

@Réka ‎: ritkán mondok csúnyát és sarkosat, most kivételesen megteszem: Te sokkal nagyobb hülye vagy annál, mint amit rólunk, vagy a János Kórházban dolgozókról gondolsz.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.11. 18:57:32

@tódór piroska: Szia Piroska!
Abban igazad van, hogy jobban örültem volna, ha hozzám hasonlóan érvelsz amellett, hogy miért nincs igazam nekem/van igazad neked és nem csak egy lehülyézéssel intézed el a vitát, de természetesen tiszteletben tartom a véleményedet. Minden jót!

(A János kórházban dolgozókról - a félreértések elkerülése végett - általában csupán azt gondolom, hogy profi és elhivatott emberek, azonban az minden dolgozótól elvárható, hogy tisztán, ápoltan jelenjen meg.)

gergel 2011.04.11. 20:16:37

@tódór piroska:
Az első reakciódra szándékosan nem válaszoltam, mert nem tudtam vele mit kezdeni. Csak kibújt a szög a zsákból!
"Igaza van"
Mindenkinek igaza van, de univerzális igazság nem létezik, ahogy tökéletes tudás sem.

Békességet kívánok! :)

tódór piroska 2011.04.11. 20:48:16

@gergel: " univerzális igazság nem létezik, ahogy tökéletes tudás sem.

Békességet kívánok! :) "

Ezzel egyetértek és köszönöm. Én is békességet kívánok Neked.

főboszorka45 2011.04.12. 21:24:12

Na jó...
Ahogy már írtam, volt szerencsém hosszabban is tartózkodni eme intézmény sebészetén.
Most nézzük meg a másik oldalt, mit láttam a belső dolgokról betegként.
A 2x8 ágyas belső termében volt az ágyam, ott volt a nővérpihenő is.
Már, amikor tudtak pihenni....
Éjszakánként egy ápolónő van vagy 30 betegre az összes kórteremre.Egséz éjjel jött-ment, egy perc nyugta nem volt..Ennyi betegre egy nővér egy sebészeten...
Akkoriban hajnali ütkor felkeltették az embert mosdatni, volt ott egy idősbb nővér. A stílusa, és a hangereje, mint a zupás őrmesteré, ennek ellenére én szerettem, ha volt alkalmam, sokat beszélgettem vele.
Mivel hosszas beteg voltam, én magyaráztam el a többeiknek a belső viszonyokat ( mármint a betegtársaknak) néha megkértek a nővérek, hogy igazítsam el X betegtársamat, mert tényleg tűrhetetlen volt a magatartása. Az egyik betegtársra különösen ki volt rúgva, mert nem engedelmeskedett, vagy segített neki pl mereven feküdt, vagy nem akart enni (csakazértse) és mindig nyafogott.
Még én is megelégeltem, aztán közöltem vele, hogy nézze meg a szomszédját,neki mellrákja volt, mégsem hagyja el magát.
A szemetet az ágya mellé dobta, és folyton a nővért hívta emiatt.
Na ekkor szaakdt el a cérnám, úgy kiosztottam a kedves betegtársnőt, hogy csak hápogni tudott, de szó nélkül odaült az asztalhoz és evett. A lánya lehettem volna, mint a többeikenk is, mégis mindenkivel szívélyes voltam alapból, aztán versenyt hirdettem, hogy ki tudja jobban segíteni a gyógító munkát. Márcsak azzal, hogy nem szemetelünk az ágy mellé, stb.
Érdekes módon, annak ellenére, hogy nem tól jók a tárgyi feltételek a sebészeten, érdekes módon tisztaság volt, mindig rendesen takarítottak, aztán aki tudott vigyázott is.
Szóval, én tisztelem a nővérek, orvosok munkáját is, mert a nehéz feltételek ellenére igyekeznek azért.

Ma az ÁEK Diabetológiai szakrendelésének vagyok rendszeres betege.Ott azt találták ki, hogy nem mérnek cukorszintet, mert nem szabad nekik, mondván drág a tesztcsík....Hát... Elég érdekes, hülye, gyógító munkát akadályizó hozzáállás...

főboszorka45 2011.04.12. 21:26:38

Ma az ÁEK Diabetológiai szakrendelésének vagyok rendszeres betege.Ott azt találták ki, hogy nem mérnek cukorszintet, mert nem szabad nekik, mondván drág a tesztcsík....Hát... Elég érdekes, hülye, gyógító munkát akadályizó hozzáállás...
Mikor rákérdeztem erre, a doki azt mondta, hogy ez egy osztályra vonatkozó bleső rendelet...A magam részéről ennek kitalálóját csak üdvözölni tudom...Ossza ba magának...

gaborka78 2011.04.13. 09:21:20

Ez tetszik... Azért sok valóság alapja van.

gaborka78 2011.04.13. 09:26:43

Egyébként a János tényleg borzalmas, de szerintem leginkább azért mert az épületek maguk műszakilag teljesen lerobbantak. Mállik a vakolat, nem működik a világítás stb. Ilyen helyen az ember életkedve is elmegy...

Droidfigyelő (törölt) 2011.04.15. 11:10:40

Kövezettek meg, de szerintem ez egy fantasztikus poszt! A tégla a seben, és a szondák által széttépett beteg ("még az orra is cafrangokban lógott az arcán, a szondák darabokra tépték azt is"), a vérben úszó kórterem - kezdem a Kaptár 1-et látni magam előtt, keverve egy kis homoerotikus snuff movie-val...

Nekem tetszik, 10/10!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása