A baba tüdejébe került az anyatej

2011.01.10. 06:00

Amikor a kisfiam 2,5 hónapos volt, életveszélyes állapotban vittük be a B.-i Kórház Gyermekosztályára. Sajnos egy olyan doktornő volt ügyeletben, aki nem viselt orvoshoz méltóan.Az volt az egyetlen szerencsénk, hogy egy aranyos nővérke megkérdezte mi történt a gyerekkel, a hóna alá kapta és amivel születéskor leszívják a magzatvizet (nekem ilyen nincs otthon és nem is értek hozzá)kiszívta a tüdejébe folyt anyatejet. Láthatólag jobban lett a pici fiunk, de bágyadt volt.

 


A "gyors" betegirányításnak -ami majd félórába telt, nem akartak átengedni a szülészeten keresztül, pedig ott van egy ajtó a szülészet és gyermekosztály között, a kedves portás attól félt, kikap a főnöktől, ha átenged közvetlenül a gyerekosztályra, amihez természetesen volt kulcsa és azt mondta:"-Menjenek körbe és csengessenek be a Gyermekosztályra!". Ekkorra már ordítozni kellett, hogyha megfullad a gyerekünk nem állunk jót magunkért stb.


Nagy nehezen átengedett, de őt is meg lehet érteni, hiszen felette is állnak és valóban megkapta a magáét.- rögtön az osztályon is voltunk, de a dr. nő aludt. Ilyenkor mit is lehet csinálni?-várni, vagy megint csak várni a csodára,amikor a másodpercek is fontosak voltak,hiszen egy kisbaba fuldoklott.


Otthon már fejjel lefelé lógattam, mindent elkövettem,hogy nehogy megfulladjon,de nem akartam kárt okozni benne a nagy igyekezetemmel. Ahogy észrevettük, hogy fuldoklik (később kiderült, hogy álmában büfizett és félrenyelte a tejet, pedig mindig betartottam, hogy szoptatás után büfiztessem!) azonnal hálóingben,köntösben berohantunk a kórházba.


Amikor a drága dr.nő előkerült, ez szúrt neki szemet és fölényesen megkérdezte:"-Mi van, maguk nem tudtak normálisan felöltözni?".Akkor annyira aggódtunk,hogy nem is szúrt szemet az arroganciája. Végre megvizsgálta a kisfiunkat és mikor kijött a kezelőből csak annyit mondott:"-Ez a gyerek szarik-fosik, mit "zabáltattak meg vele"?.


Biztosan beteg volt mi hülye, primitív, hanyag szülők ezt nem vettük észre (CSAK anyatejet kapott, nem "zabáltattuk meg" semmivel, de erre a dr.nő nem is figyelt, mikor mondtam neki!).Gondolom felébredve, végre kitisztulva, frissen és fitten a feltűnési viszketegségét is ki kellett élnie, felhívta a budapesti Szent László Kórházat és azonnal roham mentőt rendelt. Kellettek az adataink és akkor hallottam a véleményét rólunk, egyszerűen leprimitívezett.


Az egyik kérdés az volt, hány kiló a gyermek?-a kisfiam 2,5 hónaposan 6,5 kiló volt, mire ő azt mondta:"-Az nem lehet, nincs ekkora 2 hónapos gyerek!" és folytatta a mentősökkel tartott beszélgetését és bemondott 3.5 kilót, a gyerek súlya már csak azért is volt annyira fontos, hogy mekkora inkubátort hozzanak. Mikor ideértek a budapesti orvosok, teljesen ledöbbentek, hogy mekkora a gyerek és nem fog elférni a hozott szerkezetben, de pofátlan módon ezt is ránk kente, mert ugye mi vagyunk a primitívek.


Egyébként azért küldte Budapestre a kisfiunkat,mert vírusos hasmenést és nagyfokú kiszáradást észlelt az alatt a 3 perc alatt,amíg látta a kicsit.Természetesen nem volt semmi baja, de azért nem jöhettünk haza Budapestről, mert először a Intenzív Fertőző Osztályon halálosan beteg gyerekekkel, utána a Fertőző Osztályon feküdtünk és ha addig nem is volt beteg, ott biztosan elkapott valamit -ezt a kezelő orvosok mondták ott-, - de hála Istennek nem!


Még a dr.nőről annyit, mikor minden lezajlott és elvitték a kisfiunkat (én nem mehettem a mentővel, mert csak 4-en+sofőr fértek be), utána rohantunk- , annyira pofátanul tartotta a zsebét és mézes-mázaskodott velünk,hogy az felháborító volt. Annak ellenére, hogyha nincs az ápolónő és nem menti meg a fulladástól, ahogy beszélt velünk, képes lett volna "hálapénzt" is elfogadni, de nem is elfogadni;-ő szinte kérte!


Annak az orvosnak és egyéb eü-i dolgozónak, akin látom, érzem a törődést, mindenképpen adok és nem kell tartania a zsebét sem, de neki? Az orvos nálam az akinek a munkája a hivatása és arra esküdött fel, hogy gyógyít és mindent elkövet a beteg emberekért és valóban gyógyít vagy legalább megpróbál segíteni és nem az ápolónőre bízza az életmentést.

 

 

Ez volt életem legszörnyűbb élménye, senkinek nem kívánom, hogy ezt átélje! Tudom, hogy nem változtathatom meg ezzel a levélkével a tisztelt dr.nőt, de neki nem szabadna emberekkel foglalkoznia! Azt hittem mi vagyunk egyedül ls nekünk szólt csak az aznapi viselkedése, mert esetleg ellenszenvesek voltunk, de Áldja meg a Jó Isten, mi lenne, ha pofára menne a gyógyítás és csak az kapna ellátást, annak mentenék meg az életét, aki szimpatikus és a hozzátartozói is azok! Egy ártatlan 2,5 hónapos gyönyörű kisbabáról beszéltem, akit meg kellett volna gyógyítania, de inkább átpasszolta egy másik kórházba, hogy megszabaduljon tőle!


Ott imádták az ápolónők és az orvosok is, a pelenkázásért is megküzdöttek és szerették a kisbabánkat, ahogy megérkeztünk rögtön fogadtak, nem fárattak a Dr.Úr azt kérdezte:"-Maguké ez a GYÖNYÖRŰSÉG???" Mindent elmondott a piciről, hogy került oda, milyen állapotban, de ő is felháborodott, mert a "jelentésben" szó nem volt félrenyelésről, fuldoklásról (a hasmenése az ijedségtől volt) , a gyerekünket "Súlyos kiszáradással és vírusos hasmenéssel" vették fel az Intenzív Fertőző Osztályára.

 

Ott a Szt.László Kórházban csak olyan kérdésekre válaszoltunk, amiket ott fel kellett tennie a kezelő orvosnak, nem akartunk keresztbe tenni a b.-i doktornőnek- de azt hiszem kapott valamilyen figyelmeztetést , mert rossz diagnózissal küldött egy egészséges gyereket Fertőző Osztályra-, mégis úgy látszik nem hatott rá különösebben.


Ezekből a mentőkből kevés van,és egy valóban beteg gyereknek szüksége lett volna rá. A kisfiam "betegsége" maga a félrenyelés már orvosolva lett (azt is ott kapta) a tüdőgyulladás veszélye miatt kapott rá antibiotikumot.Amikor "letüdőzi" az idegen anyagot=itt az anyatej volt az, kisebb-nagyobb gyulladás jöhet létre.


Köszönöm, hogy meghallgattak, hosszúra sikeredett a levelem, de még mindig dúlnak bennem az indulatok , mikor visszagondolok.


Üdvözlettel! egy anyuka


 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.10. 06:47:07

A történet tanulsága az, hogy ha fullad a gyermek, mert félrenyelt, akkor mentőt kell hívni, és nem bevinni a legközelebbi kórházba!
El kell magyarázni a telefonba, hogy mik a panaszok, hogy mekkora és hány éves a kicsi. Ebben az esetben gyermek rohammentő, képzett személyzettel és megfelelő felszereléssel érkezett volna már a helyszínre. A gyermeket a helyszíni ellátás után pedig gyermek intenzív osztályra vitték volna, vagyis nem a legközelebbi kórház gyermekosztályára.
Ha Magyarország gazdaságosan működő ország lenne, akkor egy határ közeli kisvárosnak nem csak gyerekosztálya nem lenne, hanem kórháza sem! Illetve lehetne, de akkor az csak rehabilitációs kórházként működhetne.

Leroi 2011.01.10. 07:17:30

Az eructatio nélkül lefektetett gyerek szokott anyatejet felböfögni és félrenyelni.
A hiba az ön készülékében van, mami.
A többit hagyja, nem kell a szöveg.
Megmentették a gyereke életét, amit a hülyeségével majdnem elszúrt.
Kellő időben kellő helyre küldték, és kb. ennyi.
Ne kenje másra a saját hanyagságát.

Káin 2011.01.10. 08:11:06

@Leroi: Ne haragudj, de nem tudok kiigazodni rajtad. Egyik nap empatikus hozzászólásokkal bombázod az oldalt, másnap csőlátásúan közelíted meg a dolgokat és úgy ítélkezel. Ennyire hangulatember vagy és ma bal lábbal keltél fel?

Azt hiszem nem annyira egyszerű a történet, ahogy ezt te itt lesarkítottad. Nem nevezzük primitívnek a betegeket és hozzátartozóikat, nem küldjük a gyermeket más indokkal tovább, mint ami valóban indokolt, nem kérdőjelezzük meg, hogy az anya tudja-e, hány kilós a csecsemő, majd végül nem tartjuk a markunkat a "megérdemelt" borítékra várva. Hirtelen ennyi jutott eszembe, hogy mi minden megengedhetetlen és mégis a leírtak alapján megtörtént.

Az viszont, hogy megmentették a gyermeket tényleg örömteli.

Káin 2011.01.10. 08:11:42

blogmotor, ne kekeckedj

ccke 2011.01.10. 08:22:08

Na ilyen esetben kell mentőt hívni (esetleg gyerek-sürgősségi, ha van ilyen a közelben, ott 24 órás műszak van, és intenzív háttér). Mert, mint kiderült, a kórházba éjjel nehéz bejutni, az orvos meg alszik, sokszor nincs intenzív osztály, sőt labor vagy más diagnosztika se. Ez felesleges késedelem, és nem csak a rendszer hibája, azé is, aki nem hívott mentőt.
Azért örüljünk neki, hogy végül jól alakultak a dolgok, és tanulság, hogy ha nagy a baj, akkor forduljunk a mentőkhöz.

ccke 2011.01.10. 08:28:51

Az mondjuk tényleg szomorú, ha a doktornő ilyen bunkó volt. Régebben azt hittem, hogy a gyerekorvosoknak azért jó, mert csupa kedves-aranyos betegük van. Azután rájöttem, hogy sokan ezt egy idő után már nem értékelik, kár... Talán ha néha nekik kéne kivonulni a tegnapi poszthoz hasonló betegekhez, újra felértékelődne, hogy ő kisbabákkal foglalkozik:)

El Visco Stello (törölt) 2011.01.10. 08:29:35

Ha egy poszt indulatoktól fűtött és kevés konkrétumot tartalmaz, nehéz véleményt formálni. Ilyenkor kellene hallani a másik felet is. Ezt az orvos-beteg találkozást a kölcsönös ellenszenv jellemezte. A néhány konkrétummal kapcsolatban viszont kénytelen vagyok(nehezemre esik) a banyával egyetérteni. Ez a csecsemő szempontjából sikertörténet.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.10. 08:32:01

@Káin:
Tudod, kicsit dühítő tud lenni, hogy olyan esetekben, amikor nem kell mentőt hívni, akkor mégis mentőt hívnak a hozzátartozók, és amikor kellene, akkor meg inkább berohannak a valószínűleg tényleg súlyos állapotban lévő beteggel egy olyan kórházba, aminek NEM az ilyen jellegű esteket kellene megoldania. A fenti esetben meg az orvos nem lepasszolta a beteget egy másik kórházba, mint ahogy a beíró az feltétezi, hanem átirányította egy olyan helyre, ahol a problémát érdemben kezelni tudják.
Leroi stílusán lehet vitatkozni, de nincs értelme. Kommentje ma a posztoló stílusában íródott. Egyebekben tegnap és ma is igaza volt. Ennyi.

2011.01.10. 08:39:54

@Káin: Remélem azt is olvasod, amikor a klinikai tapasztalatairól ír. Na de, majd ő megvédi magát.

A poszthoz: nyilvánvaló, hogy minden két hónapos csecsemőt nevelgető anyuka jobban ért a pediátriához, mint egy szakorvos.

A gyerek él?

Bikli néni 2011.01.10. 08:44:57

@miklos.rabai: Pont ez jutott eszembe. A kisgyerekes, babás posztoknál majdnem mindig arra a konklúzióra jutunk, hogy a szülő indokolatlanul hívta a mentőt. Lehet, hogy ez esetben viszont pont ezt kellett volna...

@Leroi: Te ma csalánra pisiltél?! Azé' nem kellene egy két és fél hónapos anyát bántani! Írta, hogy megbüfiztette. Különben is, mi az az "eructatio"? És ezt feltétlenül kell tudnia egy friss anyának? Tudod, hiába olvassa valaki még a wc-n is a dr. Spock-ot, attól még ennyi idő alatt nem feltétlenül fejlődött ki minden gyakorlati érzéke. Más anyukáknak meg a legnagyobb gondosság mellett is lepottyan az ágyról a gyereke. Nem azt mondom, hogy ez így van jól, meg én még nem is vagyok ebben a helyzetben. De szerintem ezzel most túl gonosz voltál.

Bikli néni 2011.01.10. 08:48:05

Mellesleg én nem is tudtam eddig a posztig, hogy miért kell büfiztetni a gyereket (nincsen, mielőtt megköveznétek), most már legalább ezt is tudom.

Leroi 2011.01.10. 08:55:27

@Bikli néni:
A saját hibámat nem kenem másra. Alap.

Bikli néni 2011.01.10. 08:58:43

@Leroi: Az eructatiót meg kigugliztam. Az nem lehet, hogy mondjuk az történt, amit a mami leírt, csak büfizett a poronty egyet, mami lefektette, majd büfizett még egyet? (Kiindulva sörözni szerető ismerőseimből, jellemzően nem csak egyszer böfög az ember :))

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.10. 09:09:36

én nagyon szeretném hallani ezt a történetet a "dr.nő" szemszögéből is...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.01.10. 09:32:11

Hát, többször elolvastam a posztot, de nem nagyon tudtam értelmet felfedezni benne.
Oké, a baba félrenyelt. Elvitték a megfelelő helyre, megmentették. De miért kellett utána ez a herce-hurca?
Ezt értelmezné nekem valaki:
"A "gyors" betegirányításnak -ami majd félórába telt, nem akartak átengedni a szülészeten keresztül, pedig ott van egy ajtó a szülészet és gyermekosztály között, a kedves portás attól félt, kikap a főnöktől, ha átenged közvetlenül a gyerekosztályra, amihez természetesen volt kulcsa és azt mondta:"-Menjenek körbe és csengessenek be a Gyermekosztályra!". Ekkorra már ordítozni kellett, hogyha megfullad a gyerekünk nem állunk jót magunkért stb."

Ha többen mentek - gondolom a két szülő - hogy lehet, hogy mind a kettő olyan birka volt, hogy hagyták, hogy a dokinő bunkózzon velük??

Kicsit sántít nekem a történés. Leroinak igaza lehet.

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.10. 09:32:36

@Bikli néni:
Természetesen nem várható el, hogy egy anya biztosan tudja, hogy melyik esetben kell mentőt hívni, illetve mikor elég a háziorvoshoz elvinni a gyereket. Ez a blog például arra is jó lehet, hogy ez is szóba kerüljön, hisz ebből tanulhatnak a szülők, illetve a leendő szülők.
Szóval, ha kékül a gyerek, vagy szürkés színe van, csendes és kába, vagy gurgulázó hangon szipog (nem sír!), erőlködik a légvételkor, behúzódnak a szegycsont feletti lágyrészek, a bordaközi izmok, illetve a szegycsont is befele mozdul el. Ekkor a gyerek fullad! Hívjunk mentőt! Oké?

Ha éjszaka 1-5 éves gyereknél hirtelen jelentkezik nehézlégzés (ki és belégzéskor egyaránt), ugató köhögés, esetleg a fulladás fent felsorolt jelei. Ügyeletet esetleg mentőt hívni (a fulladás súlyosságától függ). De míg az megérkezik, addig ha kint hideg van, akkor ki kell vinni a gyereket, ha kint meleg van, akkor meg ki kell nyitni a hűtőt, és le kell a gyerekkel elé ülni. Mert könnyen elképzelhető, hogy vírusos gégegyulladása van (croup), amely akutan akár súlyos nyálkahártya duzzanattal is járhat. A duzzanatra viszont jó hatással van a hideg! Tessék ekkor nem befosni, hanem nyugodt hangon, lassan beszélni a gyerekhez! A segítség meg hamar oda fog érni.

Bikli néni 2011.01.10. 09:36:41

@miklos.rabai: Köszi szépen! (Egy leendő anyuka) :)

Bikli néni 2011.01.10. 09:37:44

@Bikli néni: Mármint feltételes módban leendő, egyelőre vágyálom :D

2011.01.10. 09:45:58

@kekecke: Tőlem aztán az édesanyámat is szidhatja valaki, ha közben megmenti a kölköm életét. És még utána meg is köszönöm. Van, akinél a morgás/trágárság munkazaj, mint asztalosműhelyben a körfűrész vagy gyalu hangja. Dolgoztatok már kőművesinasként? :-)

@miklos.rabai: Igen-igen, ezt én is hallottam pediátria gyakon. Pont az ilyen trükkök miatt mentem oda önkénteskedni.

@Bikli néni: A gyerek olyan, mint a kávé. Öt perc elkészíteni, aztán egész éjjel ébren tart :-)

fúj! 2011.01.10. 10:22:43

Itt már többen megmondták a tutit. Mikulás dr-.nak, mint általában, most is igaza van, szintúgy a Nyúlós Csillagnak, Király meg nyilván bal lábbal kelt fel, bár amit ír, nem teljesen alaptalan (bocs, lefordítottam a nikkeleket).
Amire senki, úgy tűnik Zsarnok sem gondolt, a posztban szereplő doktornő ugyanúgy beazonosítható, mintha a nevét leírták volna (ügyeletes orvos a balassagyarmati kórház gyermekosztályán + László kh-ba irányított 2,5 hónapos csecsemő).
Ha a posztoló nem tudja a leírtakat bizonyítani (márpedig azt igen nehéz lenne), és az érintett venné a fáradságot egy polgári perhez (hitelrontás, hamis vád, személyiségi jogok, stb.), az igen nagy kaka lenne...

Bikli néni 2011.01.10. 10:28:35

@fúj!: Na és én eredetiben vajon mi vagyok? :) (Bikli néni a Kacsamesék házvezetőnő-dadusa amúgy.)

És miért beazonosítható a posztban szereplő orvosnő? Nyilván nem csak ő dolgozik ott. Meg abból, hogy ki küldte át a 2,5 hónapos csecsemőt egy másik kórházba, csak a küldő és a fogadó kórház (meg esetleg a mentő) rendelkezik adattal. HA!! pedig úgy volt, ahogy itt leíródott, hogy a második kórházban ügyülübügyülü és fújj, csúnya doktornő, akkor semmi újat nem tudtak most meg :)

huncut 2011.01.10. 10:32:25

@Leroi: Akármelyik gyerek képes hosszas büfiztetés után is újra felböfögni egy kis tejet. Biztos vagyok benne, hogy egyetlen anyukát sem találsz, akinél ne fordult volna ilyen elő. És a leírásból nekem úgy tűnik, a nővérke mentette meg a gyereket, nem a doktornő, akinek a viselkedése egyáltalán nem elfogadható.

fúj! 2011.01.10. 10:35:13

@Bikli néni:
1. Te a Kacsadada vagy.
2. Azért, mert a bgyarmati kh ban összesen max. 4 gyermeorvos dolgozik, ennek kb a fele fiú. Ha máshol nem, a kh-ban, de inkább a városbanm mindenki tudja, hogy kiről van szó. Ez pedig már széleskörű nyilvánosság.

Én csak jót akartam...

epres négercsók 2011.01.10. 10:45:29

@fúj!: A konfliktusok elkerülése érdekében lerövidítettem a város nevét a posztban.

Bikli néni 2011.01.10. 10:45:48

@fúj!: Akkor már inkább a Bikli néni :D

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.01.10. 10:49:57

@ReignOfdark: na ja. De akkor utána sem szidod a háta mögött, ugye?
Amúgy meg nem a dokinéni mentette meg a babát a poszt szerint...

IrishOak 2011.01.10. 11:27:44

Szép Hétfőt:-)

Hoppá,egy haragos anyuka!
Először is: megértem a pánikot, felfogtam, és együtt érzek az aggodalommal.

De párszor átolvasva a történetet:
Egy 2,5 hónapos baba az 10-11 hetes. Ott azért a védőnő, a nagyi, meg sokan sokszor jöttek és adtak tanácsokat.
No tételezzük fel, hogy csak a védőnő, aki max.hetente elmegy.kb a 3-ik héttől forszírozza, hogy a gyereket "hosszabb" alvásnál tegye a mami hasra, vagy oldalra.Pont azért mert többet eszik, így bukhat,és ha visszanyeli nagy lesz a riadalom.(fejet, csípőt nem is szövöm bele, mert csak zavart okoznék:-))
Lehet ezt nem megfogadni.
Ha meg bekövetkezik a baj - általában az ember szalad!Nem jut eszébe mentőt hívni, mert az olyan lassúnak tűnik.
Tehát semmi baj azzal, hogy berohan a kórházba.Akár éjnek évadján is.
Az hogy toporog hisztizve, hogy milyen ajtót nyissanak ki - azt nem értem... világgá is szaladnék, ha azt mondanák arra kell futni,és nem állnék neki fél!órát azon pattogni, hogy a szülészeten keresztül nem engednek át...

Hogy az ügyeleten volt asszisztens, meg orvos ; kiváló.Ilyenkor az asszisztens végzi a gyors segítséget, a doki meg megnézi az "eredményt" és dönt.
Gondolom a kiszippantott "eredmény" láttán mondta, hogy itt más is van, nem csak anyatej.Így azonnal továbbküldte szakavatottabb helyre.
(Nekünk az I. gyerekklinikán éjfélkor nem volt asszisztens, így a doki dugott fel csövet a bébi popiba, hogy megnézze mi jön ki, a véren kívül)

Nem hinném, hogy bárki bármit elvárt volna, ez csak olyan kicsavartnak tűnik. Inkább azt gondolom, hogy a nagy ijedség után a doki megpróbálta megnyugtatni a szülőket, hogy minden rendben,nem kell összeesni, de küldi tovább mert nem tudni van-e még baj ezen kívül is.

Azért a dokik elég jól meg tudják saccolni -ránézésre, hogy mekkora lehet a súlya egy babának - de mindig megkérdik:-)Csak tippelek: ha 2,5 hónaposan 6 kiló akkor kb.4.5- 4,8 -al születhetett ... az már egy 62-es ruházat, ami kb 4-5 h. babákra való. Az szép méret!!:-)
Ez indokolhatja a doktornő ébredés utáni hitetlenségét:-D

Fejjel lefelé rázni egy bébit - tilos!!!!(tüdőgyógyász tanította!) Ha fullad, vagy elakad bármi a garatban, vagy a tüdőben akkor combra tenni lefelé lógó fejjel, és határozott lefelé irányuló mozdulattal ütni a hátát...ha így sem jobb, oldalra fordít benyúl, és kiszed mindent... a nyelvét lenyom, és kotor... ha ez sem...orvos!

Reméljük nem lesz újabb poszt, ha az első lufit megeszi, vagy egy kiflivég a garatban ragad,esetleg a virágföldet felszívja csíkokban, és a gyerek kimered... ezeket gyárilag tudják a csimpik:-D

Biztos nem leszek most népszerű, de a voksomat Leroi -mellé teszem!

Leroi 2011.01.10. 13:02:50

Ami az empátiát illeti...
Nyilvánvaló, hogy együttérzek azzal, akivel ilyen esetben együtt kell érezni.
A GYEREKKEL.
Ő szenved a felnőttek hanyagsága miatt.
Akik aztán kapkodnak fűzhöz-fához, a saját slendriánságukat máson verve el.
A doktornő persze, hogy nem tapsikolt örömében, amikor a lúzer pancser banda megjelent és elkezdte a konverziós sirámait. Ott és akkor, sürgős esetben kemény, határozott fellépésre van szükség és nem az anyuka lehelletfinom seggének a nyalogatására, mert avval sokra nem mennek.
Rohamkocsi és fővárosi gyermekkórház.
Aki ennél többet vár el egy aspiratiot követően egy gyermekgyógyásztól ügyeletben, az festi magát.

Leroi 2011.01.10. 13:18:17

"annyira pofátanul tartotta a zsebét és mézes-mázaskodott velünk,hogy az felháborító volt. Annak ellenére, hogyha nincs az ápolónő és nem menti meg a fulladástól, ahogy beszélt velünk, képes lett volna "hálapénzt" is elfogadni, de nem is elfogadni;-ő szinte kérte!"

Hol tanulni magyar ön fogalmazni?

ondol 2011.01.10. 13:29:15

@epres négercsók: egy helyen igen, de máshol meg ott virít kiírva, de sébaj:-DD

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 13:38:11

@ondol:

Nem baj szerintem. Pont az a lényeg, hogy vidékről került Budapestre.

Azt gondolom, hogy az orvos stílusa a poszt oka, nem a szakértelme.
Ezért lett megkérdőjelezve minden.
Sajnos.

Anyukának mondom én is csak. Ha szerencséje van és élénk jól fejlődő gyermek, akkor lehet rá nagyon vigyázni.
Tudnak a csimóták ennél jóval cifrábbakat is tenni csak kíváncsiságból.

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 13:49:31

"Amikor a drága dr.nő előkerült, ez szúrt neki szemet és fölényesen megkérdezte:"-Mi van, maguk nem tudtak normálisan felöltözni?".Akkor annyira aggódtunk,hogy nem is szúrt szemet az arroganciája. Végre megvizsgálta a kisfiunkat és mikor kijött a kezelőből csak annyit mondott:"-Ez a gyerek szarik-fosik, mit "zabáltattak meg vele"?."

Szép kis gyermekdokinő.
Szerintem az ilyen arrogáns, rosszindulatú, mocskosszájú, tehetetlen orvosnőnek nincs keresnivalója az egészségügyben.

A valamikori körzeti gyermekorvosunkra emlékeztet engem, akit hál' az égnek gyorsan elzavartak nyugdíjba, talán én is tehettem róla?:)
Azután érkezett egy aranyos, sokéves klinikai gyakorlattal rendelkező 3 gyermekes anyuka, többé nem volt semmi gondom a körzetinél.
Mivel neki 3 lánya volt, úgy kezdte a csecsemőszakrendelést, hogy kikapta a kicsit a kezemből és agyonölelgette.
Ezután jöhetett csak a vizsgálat.

Leroi 2011.01.10. 14:05:35

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm, igazán javulást, erőt Neked!
A meták hiánya igen örvendetes, jó eredmény.

@pcr:
Hm, ha én is megölelgetném minden 25 és 30 közti (női) páciensemet vizsgálat előtt, hát abból lenne ám galiba.:)

A doktornő ellátta a beteget és a megfelelő szakintézetbe küldte.
És "audiatur et altera pars", hallgattassék meg ám a másik fél is. Úgy teljes a sztori.
Nem ismerjük a doktornő verzióját.
Mert írhat tücsköt-bogarat itt a mártírkodó, önmaga hibáját palástolni próbáló, prüszkölőgép anyuka, ki tudja, hogy is volt az valójában?

sárga nyúl 2011.01.10. 14:05:38

@IrishOak: Azért én abból nem indulnék ki, amit a védőnő mond, vagy nem mond. Nekem pl nem mondta, hogy hasra kell tenni a kölket. Nem is lehetett, mert utálta. (Később, de már túl későn, tök véletlen olvastam a neten, hogy ilyen esetben a fejlődésneurológiára kellett volna menni...) Ennek hatására elfeküdte a fejét és kissé krumpli. Pedig még spéci oldalra kitámasztós párnát is vettünk...
Büfizetés: félórákat büfizettünk, és szinte soha nem büfizett. Nem lehet, hogy ez alkati dolog? Talán, hogy a gyomorszáj mennyire zár, vagy ilyesmi?

epres négercsók 2011.01.10. 14:10:32

@ondol: Kivettem azt is, most már remélem, semmi nem maradt benne. A kommentek között talán igen, de kommentet én nem szerkesztek, ha nem muszáj.

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 14:16:28

@Leroi:
Bár mi nem vagyunk beszélőviszonyban, mert szerinted a nevem nem a polimeráz láncreakcióra utal, de felőlem minden 25-30 közötti női páciensedet megölelgetheted:))))
De mi van akkor ha ők nem akarnak veled ölelkezni?

Az én kicsimet azért ölelgette meg, a másikat meg állandóan csodálta, mert nekem fiaim vannak és jólesett neki szagolgatni, meg becézgetni őket.Ugyanis harmadikra már ő is kisfiút szeretett volna.
Nos a nagyobbikat már a mostani férfi házirovosunk nem igazán nézi jó szemmel, mert
1. magasabb a dokinál
2. kék szemű
stb.:))))

Vivi a veréb 2011.01.10. 14:17:33

Leroi, nem latom, hogy palastolni akarta volna a hibajat. Tokeletes orvos nincs, es tokeletes anya se. Azert meg nem kellene a mokusok ele vetned. Arrol nem beszelve, hogy de megbufiztette, csak maradt meg...

Irish Oak, nekem azt mondta a vedono, hogy mindig haton altassam a babat, a hirtelen csecsemohalal miatt.

2011.01.10. 14:18:48

@kekecke: Mindenki emlegeti a piaci normák igényét az egészségügyben. Ti panaszkodtatok már egy asztalosnak, hogy káromkodott a komód készítése közben? Esetleg fikáztátok a kőművest a modora miatt, ha épen van, áll a ház? Ugye nem? Én sem.

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 14:20:28

Nálunk a büfiztetés a másodiknál mindig legalább egy félórás procedúra volt, ugyanis nem zárt eléggé a gyomorszája és többször is felböffentett jókora adagokat, hasonfekve altattam mindkettőt.

Bikli néni 2011.01.10. 14:24:01

@ReignOfdark: A komódkészítés közben az asztalos nem a vevőt szidja, max azért puffog, mert göcsörtös a fa, vagy mittomén'. Másrészt egy komód igényes vagy kevésbé igényes elkészítésétől nem függ valakinek az élete...
(Ide nem értve természetesen, hogy a tuskó stílus mellett/ellenére is megmentődött a gyerek.)

Leroi 2011.01.10. 14:42:03

@pcr:
Akarnának...
Ők is.
Tudom.
No, erről ennyit!:)))

Amúgy a poszt címe is úgy indult, mintha legalábbis a baba tüdejébe jutott tej miatt is az orvos lenne a hibás. Az amcsiktól átvett sokkolóan rövid cím olvastán az emberben rögtön az rémlik fel, hogy a szívtelen eü. dolgozók a bébi gyomra helyett a légzőszerveit árasztották el lefejt anyatejjel.

De lám, nem így tettek a gazfickók.
Csak megmenteni próbálták.

És emiatt háborog a nyanyuci.

Leroi 2011.01.10. 14:45:09

Mindemellett inkább b@sszon le százszor engem a doktor, de a gyerekem életét mentse meg, nekem ez az elvem.
Én egy szóval sem tiltakoznék.

Leroi 2011.01.10. 14:47:18

@pcr:
Jó, PCR = Polymerase-Chain-Reaction...
Stimmel így?:)

Vivi a veréb 2011.01.10. 15:00:19

@Leroi: a nover latta el a gyereket, de ez nem baj. A doktorno hibas diagnozissal kuldte tovabb.

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 15:04:36

@Leroi:
OK!:))

A doktornő magatartása megkérdőjelezhető!
Anyukák könnyen sértődnek, ők ilyenkor úgy uszulnak, mint egy anyatigris.

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 15:07:46

@Leroi:
Ha akarnának, no meg Te is akkor szigorúan magánrendelésen:)))
Ha azonban már van feleséged, akkor rád küldöm a spanyol inkvizíciót.

Leroi 2011.01.10. 15:23:45

@pcr:
Ó jaj, van...
Mondd, tényleg annyira kegyetlen az a Torquemada?
Ki lehet bírni?
Lehet, inkább vállalom...:)))

Szóval PCR=Polymerase-Chain-Reaction
De...
A székely nem román.

És még folytatnám, hogy azt mondja:

A sör nem ital,
Az asszony nem ember,
A medve nem játék...:)

Mondják ezt a keleti magyar gyepűn, valahol a Kárpátokban... :)

Állítsuk meg a ......... 2011.01.10. 15:35:29

@Leroi:
"Hát maga megbolondult,
Hát maga megbolondult,
Hogy mindent kétszer mond, kétszer mond?"

Irkutszk 2011.01.10. 15:55:41

@Leroi: Természetesen, a nő (asszony) az ember javított és bővített kiadása. Ezt mindenki tudja!

IrishOak 2011.01.10. 16:04:27

@sárga nyúl: @Vivi a veréb:

Megmondom őszintén, én még sem a múlt évezredben sem most nem éltem meg olyan találkozást a védőnővel, vagy a gyermekorvossal aki ne a hason fekvést reklámozta volna.(az viszont igaz, hogy a férjem, aki nagyon nagy izgalomban volt mindegy egyes találkozás alkalmával - ebből semmire nem emléxik:-D)
Nagyon nagy sóhaj, és jóérzés volt az ortopédián is a dicséret, hogy a gyerek koponyája szabályos, és a hason fekvéstől a hátizma és a csípői rendben vannak, még ha kicsit kötöttek is.
Az is igaz, hogy az első pillanattól az oldalán(evés után váltott oldal és amint a köldöke rendbe jött )hason alvás lett az állandó.Ezt ugyan úgy meg kell tanítani és megszoktatni a babával, mint azt, hogy nappal van vagy éjszaka.( az újszülötteket is oldalra fektetik,nehogy visszanyeljenek)
Halottam én is a hirtelen halálról, de nem hinném, hogy a hanyatt, vagy másként fekvés az oka. Ez egyenlőre rejtély még az orvosok számára is, hogy hogyan alszik el egy csecsemő olyan mélyen, hogy "elfelejt" levegőt venni.

Mivel minden gyerek más,és más így a böfögés csodája is más és más.A hasfájásra,és a szélgörcsökre viszont mindig a hason fektetést javasolják, míg ki nem alakul a bélflóra, hogy ne jelentsen már akkor kínt azt a kis tejet megemészteni:-)
Azt is figyelik ,hogy mennyi jön vissza, mert ha folyamatosan sok az még nem baj, de ha nem is gyarapszik a súlya akkor tényleg egy tortúra,hogy kiderítsék mi az oka.
Nem egyszerű egy picivel, sok-sok áldozat, az első pár hónapban zombisodás és izgalom, a "babyblues" meg tesz is a hisztire még száz lapáttal:-)

Ez a történet egyébként nyáron lehetett, mert hálóruhában elég "necces" télen a kórházig menni:-D

IrishOak 2011.01.10. 16:06:30

@Irkutszk:
De van "kemény fedelű" és "paperback" kiadás is:-D

sárga nyúl 2011.01.10. 16:15:51

@IrishOak: Így utólag teljesen kétségbeejtő, hogy a használhatatlan védőnő (és a használhatatlan nagymamák) miatt mennyi hibába futottunk bele. Nálunk ráadásul még az is volt, hogy azonnal a születésétől az oldalán aludt a baba. Mindig ugyanazon az oldalon (amikor épp nem a hátán). Nem igazán értettem, hogy tud rögtön az oldalára fordulni, de mivel nem szóltak a kórházban sem, és a védőnő sem, gondoltam, biztos rendben van! Még ma sem tudom, hogy ez miért volt.
Ja, és a védőnő az autizmust se tudta kiszűrni, pedig kb hetente 2x kérdeztem rá... dettó a gyerekorvos. Szintúgy nem vették észre a lúdtalpat. Könyörögnöm kellett az ortopédia beutalóért.
Visszatérve a hasfájásra: erre se mondták, hogy fektessem hasra. :(

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 16:33:56

@sárga nyúl:

A mi doktornénink sem szerette a hason fekvést. Nem szerette a pingvinként járó piciket.
Enyém akkora balhét rendezett hason is, hogy maradt a háton fekvés, viszont azonnal félre fordította a fejét, így gyönyörű formás feje volt.

Kapok majd a p...ra, kedvenc kemény elvhű gyakorlott apától, de az üvöltés megakadályozása miatt, mielőtt szegényt falhoz vágtam volna, magam mellé tettem és láss csodát, csodás béke, nyugalom lett. Alvás, pihenés, kínálás kisággyal, aztán megérett a kiskakas és aludt éjjel a saját helyén, kb. 8 hónapig éjjel is éhesen.
Az elején védő néni 4 kg-os gyerekre azt mondta éjjel nem kell szoptatni. Próbáltam ... Akkora üvöltést még a világ nem is látott. Kockásra tátott szájjal követelte a jussot. :-DDD

Mennyi idős volt amikor felmerült benned a gyanú?

sárga nyúl 2011.01.10. 16:49:59

@Dr.laikus PhD: Az enyimnek meg pont a félre fordított fejtől lett krumploid a buksija. :) Kinek milyen erősek a csontjai, szerintem inkább azon múlhat.
A gyanú lúdtalpra...? :D
Talán még 1 sem. Mindenesetre már 1,5 éves kora előtt szóltam sokszor, aztán írtam a Ranschburg prof.-nak. Ő simán a levelem alapján mondta, hogy biztos a dolog. Azóta meg hurcoljuk szerencsétlent a felesleges vizsgálatokra, "mert anélkül nem biztosítják a fejlesztést". Na nem mintha a flepni beszerzése után megszaporodnának a szakemberek, és az OEP oly nagy erőket vetne be a fejlesztés érdekében... Pontosan ugyanannyit fizetünk (5400/óra...)most, mint a diagnózis előtt, és ugyanannak. Ugyanis a legprofibbakat, akik tanítanak a Bárczyn, nem támogatja az OEP... se a Főváros, se senki. A többi fejlesztés és fejlesztő meg vicc kategória (ha épp humoromnál vagyok). Egyedül a Vadaskert gyermekpszichiátrián van ingyenes képzés és 1 db gyógypedagógus... Ennyit a korai fejlesztésről.

2011.01.10. 17:02:30

@Bikli néni: Jártál már asztalosnál? :-) Némelyiknél - mondom, ez nem egy szakma sajátja - úgy működik, hogy a vevő ledér édesanyja is szóba kerül, amikor a fogantyút készíti mondjuk, vagy fura igényekkel áll elő. Mi is egy ilyennel dolgoztatunk: pontos, józan és precíz. Mikor hozza a bútort, kb. leanyázza a családot a papától a dédunokákig, de azért utólag ugye a bútorai minősége számít, és nem az anyázás.

Nem mintha én támogatnám ezt, de el tudom fogadni.

Az orvos annyiban más, hogy nem feltétlen az ő szaktudása, hanem olykor a beteg életösztöne miatt választjuk.

Ha választhatunk. Ez azonban a beteg stílusára sem felmentés. Soha.

Nem biztos, hogy ez a legjobb helyzet, de lehetne 3x ennyi pénz és 10.000-rel több orvos a rendszerben. De azért ez semmiben nem könnyítené a követelőző, modortalan betegek ellátását. Valóban, talán nagyobb verseny alakulna ki, és ez a minőség javulását eredményezné. De ugyanakkor előttem vannak a beszélgetések, amikor a kisvárosi kórház belosztályán a doktor széttárja a karját, és annyit mond, hogy még tíz másik szakorvos van a kórházban, tessék oda fordulni. Ők talán ellátják majd.

Szerinted mi a biztosíték arra, hogy nem ő a legjobb szakember?

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 17:09:43

@sárga nyúl:

1,5 éves korban nem szokás a szakirodalom szerint diagnosztizálni, ezért nem tudta sem az orvos, sem a védőnő. Sajnos.

Ezt megértem. Van a családban nálunk is kicsi lány aki más. Ő ráadásul egyik kockába sem fér bele. Anyja másoddiplomája gyógypedagógus, hogy segíteni tudja a lányát. Bárczyra járt és nincs aki a segítségére lenne.
Azért már ha nagyon selypesen is, de 5 évesen beszél és nagyon választékosan beszél.
Részképességei néhol nagyon jók, de a meglévő tesztek rá nem vonatkoznak, abban rosszul teljesít.

Nálunk megoldotta a család, hogy anyja tudjon suliba járni. Nálatok ez nem megy?
Végül is a saját gyerekedet Te ismered a legjobban a Ti esetetekben az elején úgyis Te vagy a tökéletes biztonság.

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 17:12:48

@ReignOfdark:

Hol lehet felmentés egy fuldokló gyerek hisztériás, hálóinges anyjával modortalanul beszélni?

sárga nyúl 2011.01.10. 17:19:47

@Dr.laikus PhD: Á, később sem hitték el. Valahol igazuk van, nem csak azért, mert elég határeset a gyerek bizonyos szempontból, hanem mert tényleg nem megoldott a fejlesztés. A gyerekorvos azt mondta, hogy ne erőltessem a diagnózist, 5 évesen már biztos beszélni fog, és akkor mehet logopédiai oviba, auti diagnózissal meg nem.
Gondolkodtam a főiskolán. Tudás szempontjából felesleges, hiszen auti témában már nagyon otthon vagyok, a többiből meg minek a plusz. Ráadásul jelenleg auti szak csak másoddiplomaként megy, alapdiplomának meg nem hiszem, hogy a közgázt elfogadják. :) Azt pedig nem szeretném, hogy én legyek az iskolában majd az asszisztense. Alkalmatlan vagyok az átlag-normális gyerekek elviselésére... :DDD Inkább innovatívan állok a kérdéshez és egyéni megoldást alkalmazunk majd. :)

Vivi a veréb 2011.01.10. 17:22:51

@IrishOak: az en kolykem kulfoldon szuletett, de mar elotte is hatukra fektettem a babakat, akik eleg szerencsetlenek voltak ahhoz, hogy en legyek a bebisinteruk.
sids.org/nfeaturedques.htm
Meg plakatokra is emlekszem New Yorkban, a hatonfekvest reklamoztak a hirtelen csecsemohalal kielozesere. Nekem is volt olyan siros kisbabam, aki csak a hasan aludt volna, de az anyja ragaszkodott hozza, hogy legyen haton.
A koponyaforma meg szerintem inkabb alkati adottsag, nem attol fugg, hogy fekszik a gyerek. Kb annyit erhet, mint leukoplaszttal a fejehez ragasztani a fulet.

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 17:25:11

@sárga nyúl:

Nehéz. Megértelek...

"Alkalmatlan vagyok az átlag-normális gyerekek elviselésére... :DDD "

Ezt ismerem...

sárga nyúl 2011.01.10. 17:29:58

@Vivi a veréb: Én is arra tippelnék, hogy alkati, de azért láttam már olyan gyereket, akinek egyértelműen a háton fektetéstől lett hátul lapos a feje. Már nagy ovis, és sajnos még mindig nagyon feltűnő.

sárga nyúl 2011.01.10. 17:48:11

@Dr.laikus PhD: Kíváncsi vagyok, hogy az iskolakérdést hogyan oldja meg majd az anyuka a nem kockásítható kislányának, akiről írsz. Ez a legnehezebb, mert nincsen rá sablon.
OFF: Nagyon kemény vagy, hogy bírod a megpróbáltatásokat! Figyelek ám a zsebből. :)

Jim Raynor 2011.01.10. 17:51:53

@Leroi:

"Kedves" Leroi,

gondolom, ha minősíthetelen hangnemben beszélne veled pl. a pénzárosnő a boltban, elintéznéd megadban annyival, hogy "végülis ki tudtam fizetni, amit vettem, így a modorral nincs okom foglalkozni"

a posztoló fogalmazási készségének fikázása pedig ősi román szokás.

tódór piroska 2011.01.10. 18:02:22

Egy darabig nem jártam erre, hiányzott!
@pcr:
A büfiztetésben teljesen igazad van, az egy nagyon komnoly feladat. Én a gyermekeimet félóráig - óráig tartottam kézben szopi után, sétálgattam vele fel-alá, verseket mondtam neki (én még memoritereket tanultam, kivülről tudom még most is József Attila, Petőfi, Arany János, Kosztolányi, Vörösmarty, Tóth Árpád, Babits etc. verseit),már rég aludt, de még mindig mormoltam, simogattam a hátát, és akkor tettem le, amikor úgy gondoltam, hogy BIZTOSAN nem fog bukni. O mores, o tempores... más időket élünk, jöhet a sok süket duma a fiatalokról meg az érzelmi elsivárodásról.

@Leroi: Az orvosnak valóban nem dolga a páciens ölelgetése (az én betegeim vs az erkölcsrendészethez fordulnának, ha ilyent próbálnék). Ráutaló magatartással, non-verbalis kommunikációval éreztetem betegeimmel, hogy fontosak számomra, segíteni akarok rajtuk, együtt érzek velük a bajban. Ennél szorosabb érzelmi kapcsolat kialakítása nem helyes orvos - beteg relációban. Szóval, igazad van: a beteget (még ha kisbaba is), nem ölelgetni kell, hanem meggyógyítani.

@ReignOfdark:
Aztán ha netán kicsúszik egy indulatszó az orvosból (netán még egy B+ is),hát üsse kő!

A posztoló ne rinyáljon, hanem örüljön, hogy meggyógyították a gyermekét!

Dr.laikus PhD 2011.01.10. 18:04:32

@sárga nyúl:

Bűbáj a lány, nagyon szerethető. Most már megérteti magát így nincs hiszti... annyi.

Szerintem anyja fogja tanítani, aztán majd vizsgázik. A cél, hogy ne csak a család értse. Mert a választékosság mellett a beszédhiba egy 1,5 éves gyereké.
Nagyon pösze aminek alkati oka is van.
Ezért aztán könyv lesz a nagyon kedvesen pösze, felnőttesen választékos leányzó morgolódásaiból.
Anyja otthon tanít angolt. Tegnap derült ki, hogy érti. Félelmetes. Közben mongol vágású a szeme, mint egy down kórosnak,tenyere viszont nem, annyira kedves és bájos is, immunrendszere is, de az értelmi képességeivel és a memóriájával - pláne, hogy ki tudja magát fejezni - megdöbbentő. Harmadszor vizsgálják és nem 29-es kromoszóma.

Köszönöm! :)))
Jól esik nagyon és sokat segít.

sárga nyúl 2011.01.10. 18:26:48

@Dr.laikus PhD: Úgy érted, könyvet ír róla az anyukája?
Pont az ilyen esetek miatt nem szabad sablonokban gondolkodni. Nekünk is egyszerűbb lett volna a diagnózis kutatása helyett fejlesztésre járni, a szülő ugyanis általában tudja, miben kell fejlesztés a gyereknek.
Van egy barátnőm, diplomás, magas beosztásban, rettentő beszédhibával. És érdekes: még az általánosban sem volt gondja, elfogadták a többiek. Szóval simán lehet sikeres ember a kislányból, főleg, ha ilyen jó a természete, és kiugró részképességei vannak.

Leroi 2011.01.10. 18:26:52

@Jim Raynor:

"a posztoló fogalmazási készségének fikázása pedig ősi román szokás..."

Mit nem mondasz?:)))

Még komolyan találom venni...:)))

Leroi 2011.01.10. 18:29:01

@tódór piroska:
Színtiszta poénkodás volt amit fentebb ökörködtem az ölelgetésről...:DDD
Persze, hogy van minden egy praxis során, de azért vagyunk emberek, hogy
szükség esetén bogot kössünk a farkunkra, ne csak azt kövessük vakon.:)))

2011.01.10. 18:37:45

@Dr.laikus PhD: Ahol a gyereket maradéktalanul meggyógyítják. Nem szép, mondom, de _én_ el tudom fogadni.

@tódór piroska: Igen-igen. Szerintem az emberek jelentős hányada nem ismeri azt a fogalmat, hogy "nincs". Többnyire csak azt, hogy "jár".

rikavagyok 2011.01.10. 18:40:28

Fuldokló gyerekkel kórházba indulni, az a zsenialitás csúcsa. Meg kéne tanítani az egyszeri magyar polgárnak, hogy mikor kell 104-et tárcsázni...
Oktatni kéne az elsősegélynyújtást, meg vmi minimális egészségügyi kultúrát általános iskolától kezdve...
(Oké, nyilván ne várjunk hideg fejet a szülőtől, de ha beleverték az alapokat a fejébe, csak esélyesebb, hogy előkerül vészhelyzetben is.

Leroi 2011.01.10. 18:43:17

@rikavagyok:
A szomorú az, hogy ezek a "zsenik" nemhogy nem tanulnak a saját ökörségükből, hanem ráadásul azokat csesztetik, akik szorult helyzetükben rajtuk segítenek.
Made in Nogradland...
Győzike rulez...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.01.10. 18:57:16

@ReignOfdark: érdekes a párhuzam...
Gyerek - komód? Ejnye!

sárga nyúl 2011.01.10. 18:59:08

@rikavagyok: Múlt héten a mentő félóra alatt ért ki Budapesten az épp infarktust kapott apámhoz (nagyon rendesek voltak egyébként, nem panaszképp mondom a félórát, de ez van, ezzel lehet számolni). Én 6 azaz hat perc alatt vittem át a bronchitistől fuldokló gyerekemet kocsival a Bethesdába 2 éve, ahol 10 percen belül ellátták. De lehet, hogy csak szerencsénk volt.

Irkutszk 2011.01.10. 19:04:35

@sárga nyúl: Annyiban mindenképp szerencse, hogy a Bethesda kórház fel van készülve ilyen esetekre. A poszt arról szól, hogy egy ilyen esetekre nem felkészült (nincs sürgősségi osztály) kórházba esett be az anyuka pongyolában, a 6 kilós 2,5 hónapos csecsemő, meg a slepp.

Az az igazság, hogy nekem első olvasásra a poszt első mondatára én azt hittem, orvossal-mentővel-akárhogy. Mert ugye az a normális, másképp nem nagyon jut egy átlagbeteg a sürgősségin kívül másik osztályra... naívnak érzem magam.

Leroi 2011.01.10. 19:05:42

@sárga nyúl:
Infarktusnál félóra SOK...:(
A Bethesdáról csak a csodálat és elismerés hangján szólhatok, mindig is topon voltak.

IrishOak 2011.01.10. 19:10:24

@sárga nyúl:
Nem vagy egyszerű helyzetben - le a kalappal, hogy ilyen ügyesen helytállsz!

Kicsit csodálkozom,hogy a babán alapból meglévő mozgáskoordinációkra (oldalt fordulás) nem figyeltek fel.Ez baj!
A ti speciális helyzetetek -elég "későn" válik egyértelművé, így csak visszamenőleg csap az ember a homlokára, hogy pedig ez, meg ez is volt...és nem voltam elég akaratos, pedig az anyai szívem már tudta, hogy tenni kell valamit.
((Az én első lányomnál is ez volt a metódus.(csak neki a tüdeje kaputt...na ő fulladt sokszor és vittük elkékült testtel az ügyeletre évekig!) Nem is tudták a dokik, hogy mi van, mit kéne tenni, és mi lesz egyáltalán... és szép lassan az évek múlásával kialakult. Hibáztathatnám az orvosokat, akik nem ismerték fel, nem kezelték, nem segítettek... de ők sem tudták mi az amit keresni kellene, így csak próbálkoztak egyre rosszabb eredménnyel. Mindvégig bennem volt a kín, hogy azt éreztem, nem megyünk jó felé, nem ez kell.Még külföldre is elvittük, ahol olyan pénzt mondtak a gyógyítására ami a teljes vagyonunk elvesztést jelentette.Az ígéret szerinti javulás10%.(csodák sehol nincsenek)A lassabb és tortúrásabbat választottuk itthon...
és most majd 24 év múlva kiderült, hogy az egészet tőlem örökölte,amihez még kapott egy kis csernobili sugárzást is...most épp pár nap múlva az orrát szedik szét, mert lassan már a fülével vesz levegőt és bőrön át lélegzik:-)
Kitartás, és erő! Bizalom és akarat! No meg a szülők soha nem múló fájdalmasan gyönyörű felelőssége!Ez az anyák sorsa,és nincs is ennél szebb semmi a világon:-)
ui: no persze a kicsi is tőlem örökölte:-D, de annyit fejlődött az orvoslás, hogy kb 15 perc alatt diagnosztizálták:-) ... van haladás,csak mindig úgy van az ember-szubjektum lévén, hogy az őt érintő dolgok nem fejlődnek- pedig de!Ez az ember alkotta világ csodája, az orvoslás varázsa.))

A hason fekvésről meg "csak" annyit tudok, hogy ha a száj egy "tartály"egyik oldala nyitott, másik oldalán van vezeték.Ha visszaáramlás van, akkor a tartály oldalra fordításával, vagy lefelé borításával megakadályozható, hogy a visszaáramló folyadék torlaszt képezzen, vagy ne a megfelelő csatornába folyjék vissza.
Ez úgy nekem mindig bevált:-D

IrishOak 2011.01.10. 19:21:59

@Vivi a veréb:

Én mindig "hazajárok" szülni:-D igaz sokat csavarogtam és csavargok, de halni is "HAZAjövök":-)

Egyébiránt ahány földrész annyi szokás:-) A Mongolok pl. az első nap nyállal kevert tört árpát adnak az újszülöttnek, ha túléli, és nem hány tőle véreset akkor erős,és életrevaló válik belőle.Bekötik úgy hogy csak a szeme, meg a szája van kint, és "betámasztják" a sarokba:-))
A Tibetiek, meg megmerítik a fagyos patakban, és az anyára "kötik" pár hónapra:-)Amerikában meg más a szokás... :-)

Én olyan orvost,védőnőt kaptam ki, és a nagymamaitól ezt tanultam... de mindenki próbálja és gyakorolja azt ami szíve szerint való.:-)
Egy a lényeg: mint a szemünk fényére - úgy vigyázzunk a saját gyerekeinkre.Ha hason fexik, ha háton!

IrishOak 2011.01.10. 19:24:25

@Dr.laikus PhD:
Off:
A legjobbakat kívánom ,ügyesen, cselesen, és nyugalommal:-x
on:

sárga nyúl 2011.01.10. 19:28:29

@Leroi: Mázlija volt, nem halt el szövet. Katéterezték, kapott egy stentet, de sajnos még egy lesz. A Városmajori kórház mintha egy másik univerzum lenne. Csupa fiatal orvos, mindenki kedves, és még a katéterezés is sikerült...

Leroi 2011.01.10. 19:32:08

@sárga nyúl:
További javulást Neki...Kardiológushoz járni ezentúl kötelező...

sárga nyúl 2011.01.10. 19:32:23

@Irkutszk: A 2,5 hónapos baba félrenyelése és egy bronchitises 2 éves közt azért nagy a különbség, ha velünk történik ilyen aspiráció, nem is tudom, mit csináltam volna. Mindenesetre ilyen stresszhelyzetben nincs az ember logikája a topon. Szerencséjük volt, hogy a nővér higgadt maradt, és megoldotta a problémát!

rikavagyok 2011.01.10. 19:32:31

@sárga nyúl:
Vidéki vagyok. Felénk, normál útviszonyok között, a világ (ellátási terület) legvégére is kiér max 20perc alatt az esetkocsi. Ha valaki félrenyelt, túl sok, de van háziorvos, ügyelet közelebb (fulladó gyerekhez sztem mindenki eszeveszettül rohan)

sárga nyúl 2011.01.10. 19:35:24

@Leroi: Köszi! Gondolom, hogy ezt időnként ellenőriztetni kell. Borzasztó, hogy az egyébként nagyon aranyos, extra szimpi, fiatal doktornéni azért megjegyezte, hogy a másik koszorúeret csak 1 hónap múlva lehet megcsinálni, addig pedig bármikor elzáródhat. :(

sárga nyúl 2011.01.10. 19:44:12

@IrishOak: Köszi, de nem olyan nehéz ám a helyzet, nagyon aranyos kiskölök, imádom. :) A kisebb problémákat orvosoljuk, a nagyobbakat is menedzseljük, a körülményekhez képest egész jól. De ha valakinek nincs pénze, és valami komplikáltabb problémája van, azt nem irigylem, mert pénz nélkül tényleg szinte lehetetlen megoldásokat találni.
De látom, nálatok sem egyszerű a helyzet. :( Együttérzek, nincs rosszabb, mint egy fuldokló gyereket nézni tehetetlenül. Remélem, legalább a kicsinél rendbe tudják rakni a dolgot időben!

Leroi 2011.01.10. 19:44:35

"Szállj költemény, szólj költemény
mindenkihez külön-külön,
hogy élünk ám és van remény, -
van idő, csipjük csak fülön.

Nyugtasd a gazdagok riadt
kis lelkét - lesz majd kegyelem.
Forrást kutat, nem vért itat
a szabadság s a szerelem.

Szólítsd mint méla borjuszáj
a szorgalmas szegényeket -
rágd a szívükbe: - nem muszáj
hősnek lenni, ha nem lehet."

sárga nyúl 2011.01.10. 19:46:40

@Leroi: Lehet, hogy a vége az lesz. :( Sajnos a családban volt már erre példa.

Irkutszk 2011.01.10. 19:53:01

@Leroi: Két dolog jutott az eszembe. Az egyik ez:

"Az éhség nálam a vagyon, a semmi legnagyobb kincs,*
mert házam nincs, autóm nincs, sőt fillér pénzem nincs.
A gazdagot sajnálom nagyon, mindig van amit félt, *
folyton remeg, hogy ne jöjjön tolvaj ezért minden ajtót zár,
de kár."

A másik pedig inkább filozófiai. Mi a gazdagság-szegénység? Ha én úgy gondolom, hogy gazdag vagyok barátokban, szeretettel teli környezetben élek, akkor én gazdag vagyok egy fillér nélkül is? Mert az én gazdagságomra akkor talán nem is várnék kegyelmet, köszönöm szépen, inkább a gazdagság ;)

rikavagyok 2011.01.10. 19:55:10

Ettől még a mázli faktor kiküszöbölhetetlen. Hogy durva példát nézzünk, egészen más a túlélési esélyed az infarktus túlélésére, ha az őrzőben, felmonitorozva kamrafibrillálsz (és halsz meg kicsit), vagy 5km-re a kórháztól, miközben kint tombol a hóvihar. A kórkép ugyanaz, de az első esetnél valószínűleg megkérdezed, hogy mégis miért kapcsolták le a villanyt... a másodiknál kb. esélyed sincs.

Leroi 2011.01.10. 20:00:08

@Irkutszk:
Ezekhez a sorokhoz akkor és ott kellett élni, József Attilaként, hogy az ember átérezze azok értelmét...
Ma is csodálatosan fájdalmas zengésük van.
A világirodalom egyik gyöngyszeme.

rikavagyok 2011.01.10. 20:03:15

@sárga nyúl:
Ha sok helyen betegek az erek, akkor tartósabb eredménye van, mint mgstentelgetni. De bármilyen módszer, az érintettnek hozzá kell tennie a magáét: rehabilitáció, életmódváltás, gyógyszerszedés, ellenőrzésre járás... enélkül nem megy.

sárga nyúl 2011.01.10. 20:03:20

Ha jól emlékszem, ReignOfdark ajánlotta valakinek Hajnóczy Péter: A halál kilovagolt Perzsiából c. könyvét, meg is vettem hirtelen. Óriási. :)
A véradó: "a mai nap nyújtotta élvezetek bölcs mértéklése szükséges az egykori lobogást felváltó, csöndesen parázsló, derűs arccal reánk mosolygó holnap érdekében".
Majd odaadom apámnak a könyvet. :)

Irkutszk 2011.01.10. 20:05:29

@Leroi: József Attila sem járt még az én cipőmben, különben nem írt volna ilyeneket :P No de, különben nem írt volna ilyeneket. Mennyivel szegényebb lennék én is akkor! Mégis, inkább járt volna az én cipőmben.

tódór piroska 2011.01.10. 20:06:47

@sárga nyúl: Apolka ajánlotta. Remélem,jól van(nak).

Leroi 2011.01.10. 20:28:18

@tódór piroska:
Bizony, a pici Székely Legény reméljük,
már farkasszemet néz a Szép Új Világgal...:)

Leroi 2011.01.10. 20:29:32

@Irkutszk:
Annyira megjárta a legmélyebb poklot, hogy semmiféle mentőöv nem tudta már megakadályozni Szárszót...:(

IrishOak 2011.01.10. 20:32:06

@sárga nyúl:
Nálunk minden rendben:-) "Felnőttünk" a feladathoz, a kicsi meg máris jó úton van.

IrishOak 2011.01.10. 20:37:36

@Leroi:

"Akár egy halom hasított fa,
hever egymáson a világ,
szorítja, nyomja,összefogja
egyik dolog a másikát
s így mindenik determinált.
Csak ami nincs, annak van bokra,
csak ami lesz,az a virág,
ami van az széthull darabokra.
...
Im itt a szenvedés belül
ám ott a magyarázat.
Sebed a világ-ég hevül
s te lelkedet érzed, a lázat.
Rab vagy,amíg a szíved lázad-
úgy szabadulsz,ha kényedül
nem raksz magadnak olyan házat,
amelybe háziúr települ."

tódór piroska 2011.01.10. 20:54:44

@IrishOak:

Óh, én nem igy képzeltem el a rendet.
Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
és vidul, ha toroz.

Én nem ilyennek képzeltem a rendet.
Pedig hát engemet
sokszor nem is tudtam, hogy miért, vertek,
mint apró gyermeket,
ki ugrott volna egy jó szóra nyomban.
Én tudtam - messze anyám, rokonom van,
ezek idegenek.

Felnőttem már. Szaporodik fogamban
az idegen anyag,
mint szivemben a halál. De jogom van
és lélek vagy agyag
még nem vagyok s nem oly becses az irhám,
hogy érett fővel szótlanul kibirnám,
ha nem vagyok szabad!

Az én vezérem bensőmből vezérel!
Emberek, nem vadak -
elmék vagyunk! Szivünk, mig vágyat érlel,
nem kartoték-adat.
Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet,
jó szóval oktasd, játszani is engedd
szép, komoly fiadat!

1935. november 21.

tódór piroska 2011.01.10. 20:56:21

@tódór piroska:

Én mondom: Még nem nagy az ember.
De képzeli, hát szertelen.
Kisérje két szülője szemmel:
a szellem és a szerelem!

Leroi 2011.01.10. 20:57:53

@tódór piroska:
Milyen érdekes, hogy egyik nővére 101 évet élt, 2004.-ben hunyt el...
És mindkét nővére ugyanazon ügyvéd férje volt.
Aki aztán József Attilát támogatni próbálta az utolsó, kritikus években...

Leroi 2011.01.10. 20:59:59

Lám, a pici Baba esete így vezet el József Attila lírájához.:)
Remélhetőleg jól van és már csak egy rossz emlék Számára az a csúnya, visszaböfizéses éjszaka...

Leroi 2011.01.10. 21:19:43

Jól van, szopi és böfi a Babáknak, és mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát!

IrishOak 2011.01.10. 21:30:02

@tódór piroska:
Köszönöm:-)

@Leroi:
ez csak... "Eszmélet"

bakela 2011.01.11. 00:36:52

2,5 hónapos gyermek még nem gyárt túrót a gyomrában: 1 liter anyatej beönt a tüdőbe, majd fejre fordít- kifolyik 9.80665 m/s2 nehézségi gyorsulással = 1g - a gyermek némi köhécselés után lege artis műxik tovább. A zöreg szülészek voltak ennek nagymesterei: Schultze -féle lóbálás-==” ringlispííl”/ a zanyatej kb olyan szövetbarát, mint a gore-tex- gyulladást lekkfeljebb forralva, 90 fokon_derékszög_ hoz létre/
Figyejjé: térdre fektet- hátát veri: SZILÁRD tárgy betüdőzése! FOLYADÉK: kiönt, mint a biliből!
Nővér, hónaljból tüdőt leszív?? Ja, laryngoscop nélkül, vakon, zuttybele a légcsőbe?? Ha így leszívható, akkor az lófaszt volt a tüdőben: a garatban gurgulázott egy kis tejcit!- igaz, hogy az jól tud szólni. /mint amikor szívószállal a pohár alját üriti ki a kölök/
Lila gyereket még az Inkalos, csupa mássalhangzós nevű szekuritty sem hajtaná el a zajtóból /gojt sem/!!
Van beteg/hozzátartozó, akiről 1 millisec alatt látja a zember, hogy meg kell szabadulni tőle /nem szakmai szempontból/- kissé inkollégiális, de érthető: mentő- „magasabb” intézmény”.
Ja, a ferde fejű gyerek: Te! Néha fektesd fordítva szerencsétlent: /láb- fej csere/ Fogaggyá, hogy nem a falat fogja nézni, és kiegyenesedik a buksi.
„2,5 hónaposan 6,5 kiló” Megmég vöröshajú is mi? Anyuci, csinátassá még1x cukorterhelést is /magadnak/ Ez kb ½ éves gyerek súlya_ csak nem sírababa-csöcs v. tápszer-sírababa-vánszmór-vánszmór??
Nem kéne néha kézbe venni? Áthozni a gyerekszobából? A qrva drága baldachinos kiságyból?
Hamilton score??
Többx volt szerencsém majdnem baj lett a gyerekkel esethez-- amikor normális nagymama, józan paraszti ésszel garatban elakadt idegentestet eltávolított. De, jajj: már azok a nagymamák, akiknek akkor kellett segíteni- de a szemük nagymamaként is üres/ és sötét: Tehát minden orvos fizesse vissza, persze csak a zéletfotytiglan utánna.
Ʃ -Ʃrum, a mexokott idἰῶτα rosszindulású köcsög poszt/toló/

rikavagyok 2011.01.11. 09:31:31

@bakela:
Elolvastam párszor...
Nekem úgy tanították, hogy nem lehet folyadékot kiönteni a tüdőből.

beste 2011.01.11. 11:44:11

Szerencsém van, mert eddig én a gyermekorvosok közül csak normális, kedves, hozzáértő doktorokkal találkoztam. Lányom doktornénije hálapénzt sem hajlandó elfogadni. Mindig van néhány kedves, nyugtató szava a gyerekhez vizsgálat előtt. Rendkívüli eseménykor (vasárnap esti rohanás) is képes volt mosolyogni és normálisan vizsgálni a gyereket, és közben pontosan, számomra is érthetően elmondani a helyzetet.
A csúcs az volt, amikor (kezdő anyuka...) a lányom leesett az ágyról egy délelőtt. 10 centivel csúsztam le az elkapásról, pedig kapus múltam sokat segít az efféle attrakcióknál. Gyerek ordít, én betojva, most mi van, telefon doktornéninek, aki azonnal instruált, mire figyeljek, illetve mik az opciók, mi történhet. Frászban vagyok, figyelem a gyereket, hallgatom a lélegzetét (aki persze halál nyugodtan alszik). Eltelik néhány óra. Csengetnek. Doktornéni a kapuban, hogy "átjöttem megnézni a leányzót, mi van vele". Rövid vizsgálat után megnyugodva (én is, ő is) távozik, pénzt NEM fogad el.

Leroi 2011.01.11. 17:21:58

@bakela:
Megérdemelnéd a Tiszteletbeli Székely címet, kedves Kollegám.
Így brillírozni a Hargita aljában szoktak...:)

apolka11 2011.01.14. 22:18:19

@tódór piroska: @Leroi:

Köszi az érdeklődést, olyan kedvesek vagytok.

Dénes végül a kiírt műtét előtti napon befordult a jó irányba, így mehettem haza pakkostul, nem lett császár, majd 9-én megszületett, 3650 gramm, nagyon gyors volt (és heves), de minden rendben velünk, már otthon vagyunk, az orvosok szuperek voltak:)

József Attila pedig a legnagyobb kedvencem, annyira jó érzés, hogy előkerült itt:)

Leroi 2011.01.14. 22:31:31

@apolka11:
Gratulálok!!!
Jó egészséget és nagyot nőjön a Legény!

Irkutszk 2011.01.16. 01:58:31

@apolka11: Gratulálok én is! Jó egészséget nektek! Minden szépet a babához :)

Dr.laikus PhD 2011.01.16. 07:15:39

@apolka11:

Én is gratulálok! Jó egészséget!
Okos, ügyes kis legény, mégis hallgatott anyára! :DDD

tódór piroska 2011.01.16. 22:44:04

@apolka11: Nagyon nagyon örülök a jó hírnek, megérte ilyen későn gép elé ülnöm.
Szeretettel üdvözöllek Titeket,jó egészséget,sokörömet!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása