Nyolc törött csigolya
61 éves vagyok. 2 évente járhatok csontritkulásszűrésre, mert ezt finanszírozza az eü. Ha korábban próbálok menni, 35 ezer Ft-ba kerül. Nem vállalom, mert az több, mint a nyugdíjam negyede. A tavasz elején iszonyú derékfájásra ébredtem. Felhívtam a háziorvosomat, hogy moccanni sem tudok, nem jönne-e ki hozzám. Mondta, nem ér rá. A héten sem? Akkor sem.
Akkor kértem tőle egy beutalót a reumatológiára, mert a hátfájással ő is oda küldött volna. A beutalót megírta, a fiam elhozta a rendelőből, mert nekem annyi mozgás is nehezemre esett, hogy a mellékhelyiségeket megközelíthessem. Ez márc. közepén volt. A nap nem fontos. Felhívtam a szakrendelőt, hogy sürgős időpontot kérek a reumatológiára. A recepciós azt felelte, a reumatológián NINCS sürgősségi rendelés. Időpont május 29!! Márc. közepén, őrjítő fájdalommal. Üvöltöztem a kíntól. Jött márc. 15.; 3 napos munkaszünettel. Utána újra hívtam a háziorvost, nem tudna-e valami fájdalomcsillapítót adni a gerincemre. Nem, mert nincs szakorvosi ajánlat.
Van egy netes baráti köröm, köztük egy reumatólógus szakorvossal. Megírtam neki, hogy miken vagyok túl és mennyire szenvedek. Ő 1 hét múlva tudott fogadni. Kivizsgált, rtg-re küldött, időpontot kért egy MR-vizsgálatra. És felírt egy infúziós fájdalomcsillapító kúrát. Ja, én is vidéki vagyok, ő is, de nem tartozom a körzetébe. A háziorvosi beutalómat viszont elfogadta, és annak alapján vizsgált.
Az rtg megállapította, hogy évekkel korábban 4, márciusban pedig újabb 4 csigolyám tört el, csontritkulás következtében, az okozta a fájdalmakat. Hazajőve újra felhívtam a háziorvost, mondván, kaptam reumatológustól fájdalomcsillapító kúrához való gyógyszert, szíveskedjék eljönni, beadni. Eljött, hümmögött, hogy ő erre igazán nem köteles, mert nem a saját körzeti reumatológus írta fel. De azért kiválthattuk, bár később jutott eszébe, hogy a infúzióhoz szerelék is kell. 5 db infúzióhoz 5 szerelék.
Ezt a patikában sem tudták. No, mindegy. Azért beadta az elsőt, de közben csak mondta a magáét, hogy ez neki nem kötelessége, miért nem a helyi reumatológiához fordultam.. Nem voltam teljesen beszámítható, ezért azt kajabáltam neki, és maga várt volna 2 és fél hónapig a fájdalomcsillapításra?! (A másik 4 infúziót az asszisztense adta be.)
Aztán jött az MRI, az pedig a vizsgálat alapján idegsebészhez küldött. Az orvos megkérdezte, mennyire fáj, mert, ha nagyon, akkor ő megoperál. Hála a korábbi infúziós kúrának, már korántsem annyira, hogy megműttessem magam. Így aztán felvidulva, hogy van ugyan 8 törött csigolyám, de műtétre nem szorulok, minden leletemet elküldtem a háziorvosnak. Aki önszántából adott egy beutalót az itteni reumatológiára, ahová végül is, június végén eljutottam.
Az elmondta, a leleteim alapján, hogy csontritkulásom van (ezt addigra már tudtam), de nem olyan súlyos, hogy évente járna vizsgálat. Aztán felírt egy gyógyszert, és meg volt sértve, miért ne fordultam már korábban is hozzá? Na, miért?! És semmi kiegészítő kezelést (gyógytorna, kenőcsök, fizioterápia stb) nem javasolt. Kifejezett kérdésemre sem. Azt mondta, tornázzon, ha akar.
És jelentkezzek jövőre nála beutalóért az ODM-vizsgálatra. Nem túl barátságosan váltunk el. És nem tudom, mikor jelentkezzek hozzá, előtte a háziorvoshoz, hogy az ODM-szűrésre is eljussak, mielőttt elfogy a 1 évnyi mennyiségi gyógyszerem, amit a háziiorvos is felírhat.
Ennyi a megjegyzésem arról a propagandáról, hogy időben jelentkezzen a 40-en túli korosztály az ODM (csontritkulás)szűrésre.
Mnek? Mikor még azt sem fogadják, aki már benne van a bajban?
Tisztelettel
Hartayné Kelemen Éva
Gödöllő
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leroi 2010.11.14. 07:09:42
Nem tudom, miért csak Bp.-en van ennyi hercehurca a betegek körül...
A csigolyaösszeroppanás pedig egy szimpla kétirányú gerinc-Rtg-nel is kimutatható.
Sajnálom, hogy 8 csigolyájába került a posztolónak az időhúzás.
apolka11 2010.11.14. 08:10:17
(Csak halkan jegyzem meg, hogy a harmincötezer forint az több, mint az én bruttó! fizetésem negyede...hihihi. csak, hogy azért legyen összhasonlítási alap)
Motorpenis 2010.11.14. 08:33:27
Dr.laikus PhD 2010.11.14. 09:25:36
Szteroid szedő voltam, ki is alakult a súlyos csontritkulás, tört is már csontom.
12 havonta már nem vizsgálnak, de ha mégis kell akkor csak 1000.- Ft-ot kell fizetnem.
rikavagyok 2010.11.14. 09:32:04
Bár az is igaz, h többségében azt az egy utat kibírja valamiképpen az ember a rendelőig. Legalábbis ügyeletbe 20-ból 19 esetben bejönnek lábon. A maradék 5%-ban meg benne van a friss gerinc műtött, aki hanyatt esett ( ezt követően vákuummatracban utazik a kórházig), és az is aki egy hónapja tartogatja, vasárnap hajnali 2 óráig a hátfájását (csak itt, csak most, csak nekem.)
De ha hívnak kimegyek: mert nem látja az ember, h mi van a dolog hátterében. Max nem lesz egészen őszinte a mosolyom.
off:
A rezidensi alapbér nettó 84460ft. De reméljük, még egy darabig nem kell csontritkulás-szűrésre járnom.
Széphalmi Izett 2010.11.14. 10:18:31
Na, ettől vagyok rosszul... Meg hogy jön ide? Ha jól keresek, akkor rendesen ellátom a beteget? Ha nem, akkor meg nem és akkor megszívatom???
Több diplomával jelenleg 92 ezer nettó a fizetésem, bár nem az egészségügyben dolgozok, - és még örülhetek is, hogy van munkám...
A munkámat még is lelkiismeretesen elvégzem, nem hivatkozok arra, hogy ja, én csak ennyit keresek.
Watson MD 2010.11.14. 10:26:01
Nem kell rögtön felkapni a vizet, mert vki egészségügyi létére a fizetéséről is beszél.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.11.14. 10:32:06
A posztoló helyében én ahhoz a reumatológushoz járnék a továbbiakban, aki akkor mikor baj volt segített neki, eszembe sem jutna máshova menni.
rikavagyok 2010.11.14. 10:40:45
Ad 1. : Az előző 3 kommentből 2 erre is vonatkozott.
Ad 2. Hol a fenébe van az leírva, h nem látom el rendesen a beteget. Pont,h hajnali 2kor is felemelem a valagam, kimegyek, megnézem, és ellátom. Főleg mert egy hátfájás sok minden lehet.
Ad 3. Most akkor jó magyar szokás szerint örüljek, h neked is szar?!
Irise 2010.11.14. 11:33:57
HO nem volt pitypang, posztolo helyeben valtanek.
Egyebkent jobbulast es szepeket!
El Visco Stello (törölt) 2010.11.14. 11:40:13
apolka11 2010.11.14. 11:48:14
Hogy ők mindig (jó, nem illik általánosítani, de most tényleg kiemelkedősen sok ilyennel találkoztam) kiemelik, legyen szó bármiről és valószínűleg azt hiszik, minden nem-nyugdíjas havi 3-4 000 ezret visz haza, holott nem így van.
Szóval engem ez vágott mellebe, hogy már megint ezzel kezdődött.
Lehet, hogy iazságtalan voltam
El Visco Stello (törölt) 2010.11.14. 11:51:04
apolka11 2010.11.14. 12:02:58
De akkor írhatta volna, hogy több, mint a nyugdíj egésze.
Szerintem józan paraszti ésszel ez alapján 120-140 közé tesszük, amúgy meg az első kommentemben nem írtam mennyi a nyugdíja, csak hozzátettem, hogy az én fizum is kevesebb, mint a 35 négyszerese.
Honnan tudod, az mennyi?
szabidoki 2010.11.14. 12:08:14
A reumatológián valóban nincs sürgősségi ellátás, akinek akut fájdalma van, az jelentkezzen a sürgősségi osztályon, baleseti ambulancián, esetleg ügyeleten, de mint a példa is mutatja, a háziorvos nem mindig a legjobb választás. Azt nem igazán értem, hogy miért kellett infúziós fájdalomcsillapítás otthonra - elég erős tabletták léteznek, ha valakinek az sem elég, vannak morfintartalmú tapaszok, amiket csak fel kell ragasztani.
Az viszont igaz, hogy összeroppant csigolyát meg általában csontritkulást hiába keneget az ember akármilyen kenőccsel, nem használ neki...
Irise 2010.11.14. 12:11:58
Szurovizsgalatert,ha nincs benne az indokolt rangeben az illeto,fizesse ki a megszabott osszeget. Ha akutan tortenik valamiakkor meg a surgossegi ellatast kell igenybe vnni,nem megprobalni jomagyar modon, kiskapukon keresztul eljutni oda,ahova akar az illeto. Szvsz.
El Visco Stello (törölt) 2010.11.14. 13:00:20
...hát már hogyne tudnám? 0-139999
De én nem ezért kommenteltem, hanem azért, mert megint elmenne a dolog társadalmi hasznosság felé, mit mindig.
tisztító 2010.11.14. 15:18:01
Mufurc Manó 2010.11.14. 16:11:54
Nekem csak az lenne a kérdésem, miért nem vált háziorvost? Megteheti.
Bukósisak Töltelék 2010.11.14. 16:14:46
Mufurc Manó 2010.11.14. 16:16:04
Bukósisak Töltelék 2010.11.14. 16:17:27
Leroi 2010.11.14. 16:21:12
Nevetséges bagó összegért.
Aztán megkapják a betegektől bőségesen, hogy pancserek és ráadásul még a bőrük alatt is pénz van.
Elik 2010.11.14. 16:24:11
A rheumatológián sem járt volna jobban. Nem azért vannak, higy segítsenek. Hónapokkal ezelőtt eltörött a sajkacsontom, s gyógytornához e rheumatológus beutalására volt szükségem. A doktor úr rám se nézett, hanem az asszisztensnek komoly képpel diktálta az anamnézisemet. Jelzem én kabátban álltam, először voltam szakorvosi rendelésen, semmilyen adat nem lehetett rólam a számítógépülön, mégis igen egy részletese irományt állított elő fizikai állapotomról. Egy hónap múlva visszamentem, hogy újabb beutalót kérjek a gyógytornára. Ekkor az orvos komoly képpen lekilátott a copy/paste üzemmóddal előállított anamnézisem tanulmányozásához, majd átadta az újabb beutalót.
Bukósisak Töltelék 2010.11.14. 16:28:36
klacus 2010.11.14. 16:28:58
Jobb lenne gy olcsóbb....
A gerincsérvem némi csusziból megvolt. A detektálástól a műtétig 2 hét sem telt el. Tv-s szoba stb...
Ez van..
Bukósisak Töltelék 2010.11.14. 16:40:59
mattone 2010.11.14. 16:48:40
Egy orvos sem panaszkodhat emiatt!!
Leroi 2010.11.14. 16:51:13
Sok bicska beletört már, lett légyen az vörös, zöld vagy kék.
A narancsszínű is beletörhet, ha rosszul vág bele...
Leroi 2010.11.14. 16:53:12
Mindenesetre kikövetelni a zsetont nem illik.
Ha tesz valaki a kalapba, elfogadjuk. Én is csak attól, aki nincs rászorulva, szegénytől, elesettől biztosan nem.
:osbourne. (törölt) 2010.11.14. 16:54:05
szurtieperke 2010.11.14. 16:57:27
Meridian74 2010.11.14. 17:01:08
"Na ezek azok a dolgok, amik miatt egyetértenék azzal, ha végre beindulna a egészségbiztosítás, és nem állami alapon, hanem mint magán és önkéntes alapon. Ki mit fizet, azt kapja. Igen tudom, lennének nagy különbségek."
Én meg annak örülnék ELŐBB, ha normális bérszínvonal lenne itthon is, és akkor lehetne akár magánkézben is az EÜ, de egyébként abban az esetben az állami sem lenne pénzszűkében.
Akinek most is sok pénze van, az most is meg tudja fizetni a különeljárást, a magán orvost stb., akinek meg akkor nem lesz, amely időszakról TE beszélsz, annak akkor sem lesz semmire sem lehetősége.
Szóval, nettó hülyeséget beszélsz.
lüke 2010.11.14. 17:01:36
ami 5 év alatt keletkezett
mire van a gondozás?
s a körzeti orvosnak van rtg gépe?
az osteoporosis- ami penia-
nem máról honapra keletkezik , multifaktoriális, bizonyos nötipusnál(kicsi, filigrán, nem sportol) gyakoribb, menopauza utáni betegség
millió lépés van ,amit beteg és orvos elmulasztott az évek alatt
Dr.laikus PhD 2010.11.14. 17:02:09
Miért nem tájékozódtok, hogy melyik rendszernek mik az előnyei és mik a hátrányai?
Most van munkád, nem vagy feltehetően idős, de akkor van-e egészségpénztári befizetésed, biztosításod ami teljes egészében (életbiztosítás azért kell hozzá) fedezi az ellátásod?
Dobálóztok itt ami most egy panasz kapcsán eszetekbe jut.
Az életed is ciklikus problémák halmaza.
Olyan nincs és nem is lesz, hogy egyszer ne légy munka nélkül és akkor leszel beteg, de akkor biztosan.
Mert az élet már csak ilyen.
Öreg Sam 2010.11.14. 17:03:48
Házidokim csak akor fogad el pénzt,ha lejön,szerintem akkor természetes,nem a tudását,hanem az idejét,meg a benzinpénzt fizetem meg.
Klinikán negyed évente megjelenek egy szemlére,az én koromban szinte kötelező.A dokival minden alkalommal közelharcot vivok,hogy a köpenye zsbébe erőszakolhassak egy boritékot.
Legutóbb becsúszó szerelést alkalmaztam,megkértem ne tornáztasson,úgyis kap min.egy üveg unicumot,meg a felesége egy nagy desszertet,egyszerübb mindenkinek,ha a boritékot teszi el :)
Kell egy megszokott doki a klinikán,aki belgyogyi létére azonnal tovább küld előjegyzés nélkül bárhova,igy derült ki,hogy a krónikus viszketésemet egy melanoma okozza,amit a bőrgyógyon másnap már meg is műtöttek.
Nem egyszerű dolgok ezek,firnyákosnak kell lenni,ha az ember ad az egészségére :)
Meridian74 2010.11.14. 17:07:15
Dr.laikus PhD 2010.11.14. 17:13:02
Teljesen mindegy milyen típusú diplomája van.
Ott ahol él nem tudja hasznosítani.
Kis hazánk pedig nincs felkészülve bérelhető kis lakásokból, hogy bármikor oda költözzél ahol a munkád biztosítva van. (természetesen megfizethető bérleti díjért)
Az analógiád meglehetősen gusztustalan, nem kéne.
Meridian74 2010.11.14. 17:17:04
De manapság meg a sajtó van ezzel tele.
Dr.laikus PhD 2010.11.14. 17:20:06
Attól még végig lehet gondolni, hogy mennyire igaz és mennyire nem.
Az ember csak azt idézi amivel egyet ért.
Meridian74 2010.11.14. 17:26:47
macscico 2010.11.14. 17:27:27
Meridian74 2010.11.14. 17:28:33
Dr.laikus PhD 2010.11.14. 17:30:09
Pont ez a probléma, hogy a tanulatlanság többet ér, mint a tanultság.
Te jól megélsz abból, hogy tudsz autót vezetni, nem adsz számlát és csalod az adót.
Én a taxisokról ezt hallottam....bocs.
macscico 2010.11.14. 17:43:25
A beteg fizeti a TB-t (persze aki fizeti, sokan azt sem!), ezért úgy érzi mindenhez joga van (sajnos az is, aki nem fizeti, mert ez neki jár!), az orvos kapja a szerintem megalázó kategóriába sorolható bérét, s ez az ellentmondás nehezen oldható fel, főleg a követelező, "nekem minden jár" beteggel szemben, s sajna sok ilyen van!
(Apró megjegyzés: remélem a kommentbe feltett rtg kép csak illusztráció, nem a beteg rtg. képe!)
adamantium 2010.11.14. 18:09:17
adamantium 2010.11.14. 18:25:10
adamantium 2010.11.14. 18:26:40
f_gazsika 2010.11.14. 18:26:42
"Több diplomával jelenleg 92 ezer nettó a fizetésem, bár nem az egészségügyben dolgozoKKK.." - csak magyarbó' buktam meg, amikó' a zikes igéket mesé'ték, mi ?
Felebarátim. Ti zúgolódtok. Ilyen az orvos, meg olyan. Kevés a pénz, meg fáj a gerinc.
Két dolgot feled Kedves Mindőtök.
1) az emberi életkor 38-42 év. Ki vigyáz a "gépre": gondozza vitaminokkal, service-re jár, kíméli, nem nyuvasztja (dohányzás, alcohol),- annak kétszer annyi ideig is kitart. A többi szenved és hamar meghal.
2) hogy ki mennyit képes keresni, az bezony történelmileg meghatározott. EZ A TÖRTÉNELEM, s nem az, amit a suliban a buksitokba akartak püfölni. Ne nehezteljetek "nevelőitekre": ők sem tudták ezt :)
Pótkérdés: ugye emléxik Mindegyikőnk, mikortól és miért keres keveset minden orvos ? (Mármint official: ami merénylet mindőnk ellen)
Kellemes vasárnapot :)
gazsi
___________________________________
gipsz1234 2010.11.14. 18:33:12
A háziorvos azért is hárít amikor kihívják, mert neki az plussz költséggel jár, amit külön nem fizet meg senki (legfeljebb a beteg, ha tudja és ha akarja) valmint így több időbe is kerül a beteg ellátása az utazás miatt. Túlórát meg senki sem fizet.
Polifémosz 2010.11.14. 18:44:20
A háziorvos nem szívesen megy ki az ilyen beteghez, mert nyilván már ismeri, másrészt minden ingyenes luxus házhozmenetellel kevesebb zsetont visz haza.
A betegek azt gondolják, hogy a háziorvos azért házi, amiért az egér a kabát meg a barát. Nem nem azért és a neve sem az már hivatalosan, hanem a családorvos a helyes elnevezés.
DarthVader 2010.11.14. 18:48:59
Nem akarom itt részletezni, hogy mi a véleményem arról a háziorvos kollégáról, aki egy erős fájdalmak miatt járóképtelen hozzá forduló beteghez nem megy ki rendelés után. Ugyanis - hogy úgy mondjam - "azé' van". Horribile dictu, a finanszirozásában külön rovat van eme célra. Városon kevesebb - elvileg kisebbek a távolságok - osztott körzetben a legtöbb. És elvárható lenne, hogy egy hátfájásról eldöntse, milyen irányba és hogy managelje a beteget. Aki ennek nem tud eleget tenni, az menjen laborosnak. Ott nem kell beteggel foglalkozni.
DarthVader 2010.11.14. 18:51:13
meg6ó 2010.11.14. 18:55:58
gpetersz 2010.11.14. 19:23:08
Hogy mennyi emberi kín és veszteség szárad az ilyen, és ehhez hasonló orvosok lelkén...
whoamiohmy 2010.11.14. 19:33:55
Dolgoztam a magyar, a német és az angol egészségügyben is orvosként. A helyzet a következő:
Az Egyesült Királyságban a kb. 60 millió állampolgárra kb. 96 milliárd (kerekítsük 100-ra) font jut. Ez azt jelenti, hogy kb. 1666 font jut egy betegre, ez most 300 fontos árfolyamon számolva 500.000 forint fejenként. Tehát az Egyesült Királyság egy állampolgár egészségére 500.000 magyar forintot fizet évente.
Mi van Magyarországon? most kb. 1500 milliárd az egészségügyi kassza, ez a 27.000 milliárd forintos GDP kb. 5,5%-a. Nem sok, ez tény, de egyrészt Magyarországon a szocializmus idején az akkori (jóval kevesebb, 1998-ban értük utol az 1990 előtti GDP-t reálértékben) GDP 1,5%-át költötték egészségügyi ellátásra, mégsem voltak kapacitásbeli problémák, és az egészségügyi dolgozók bére is többet ért. Másrészt a gazdasági helyzet jelenleg olyan, hogy egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy többet költsünk egészségre. Ez van, ennyi van.
Menjünk egy lépéssel tovább. Ki mire költi a meglévő forrásokat? Angliában az NHS (National Health Service) költségvetése teljesen nyilvános, bárki hozzáférhet az adatokhoz, hogy megnézze, mit mire költenek. Az a csodás az angol egészségügyben, hogy az NHS költségvetésének 79%-a bérköltség!!!! Vagyis gyógyszerekre, egészségügyi műszerekre, felszerelésre összesen a költségek 21%-át költik. Magyarországon ezzel szemben kb. 100.000 egészségügyi alkalmazottunk van, akiknek az összes nettó bére most nem egészen 130 milliárd forint! A bruttó költségeket nem érdemes ideszámítani, mivel Magyarországon minden egészségügyi alkalmazott közalkalmazott, vagyis ugyanoda adózik, ahonnan a bérét kapja (hogy egyáltalán mire jó ez a rendszer, az most messzire mutató téma lenne, gyakorlatilag értelmetlen közalkalmazottat adóztatni). Ez az egészségügyi költségeknek nem éri el a 9%-át sem!!!!
Ha Magyarországon a nem bérjellegű költségek az angliai szinten maradnának egy állampolgárra vonatkoztatva átlagosan, akkor ugye 500.000 forint 21%-a, az kb. 100.000 forint, vagyis az egészségügyi költségeknek a 2/3-a lenne nem bérjellegű, 1/3-a bérjellegű, a jelenlegi 130 milliárd forint helyett 500 milliárd forint lenne az egészségügyi alkalmazottak bérére!!! Nyilván messze elmaradnánk még így is a nyugat-európai bérektől, de ez magyar viszonylatban már tisztességes bér lehetne!!!!
Mi következik mindebből? Az egészségügy egyszerűen pazarló ágazat. Gyakorlatilag mindent külföldről szerzünk be, míg a szocializmus idején az Egis Chinoin és a Medicor gyakorlatilag az összes gyógyszert és orvosi segédeszközt fillérekért, nonprofit alapon gyártotta. Ezért volt olyan olcsó a szocialista egészségügy. Ma mindent külföldről veszünk, drágábban, mint Anglia, megkockáztatom, hogy Európában talán a legdrágábban. Ennek az az ára, hogy nem marad pénz a dolgozók fizetésére, így azok nem végzik rendesen a munkájukat. És persze ebben a rendszerben a paraszolvenciát sem lehet igazán büntetni, mert annak hiányában összedőlne az egész rendszer. Ha normális fizetéseket adnának, és nem külföldi cégek zsebébe dugnák a pénzt, akkor lehetne szigorú eszközökkel néhány év alatt kiirtani a paraszolvenciát.
pumukli11 2010.11.14. 20:04:39
Tényleg!
Miért nem tudja a beteg magát diagnosztizálni?Miért is gondolja,ha panasza van ,akkor a Családorvoshoz fordul?Szerintem sem kéne!
Igen is ,tudja mi okozza a panaszait és "intézkedjen"!
Hívasson taxit magának és vitesse magát az általa gondolt rendelőbe.Sőt,ezután ,ha arra van szükség, műtse is meg magát!
Így gondolod?
fitball 2010.11.14. 20:25:43
finomanarancs 2010.11.14. 20:30:09
Amúgy egy kényelmes, lusta, megvesztegethető népség. Csak a hazafelé tartó tajtrészegek sajnálhatnák, ha kihalnának.
Polifémosz 2010.11.14. 20:31:28
A háziorvosnak a mozgásképtelen fekvőbetegekhez kell kimennie, akik beszállítására ( család, barát, szomszéd) nincs mód, és akkor is csak, ha indokolt.
A többiekhez is kimehet de azt gondolom, hogy kényelmi szolgáltatásról beszélünk ekkor, ami normális emberek közt nem ingyenes vagy, ha mégis úgy gondolják akkor legközelebb megkérik, hogy fáradjon be a rendelőbe mint a többiek...
petbecks 2010.11.14. 20:31:52
neked meg a logikáddal van baj...
tudni nem tudjuk, hogy mennyi a nyugdíja, de valószínűsíthetően 105-140 ezer közt van, hiszen ha kisebb lenne, akkor azt mondta, hogy a 35ezer az több mint a nyugdíjának a HARMADA. (és így nagyobbat tudna mondani..)
ezzel persze nem azt akartam kiemelni, hogy az illetőnek sok a pénze, csak azt, hogy te nem az a gondolkodós tipus vagy..
petbecks 2010.11.14. 20:32:40
El Visco Stello (törölt) 2010.11.14. 20:56:41
Egyébként a 140000 már egyenlő.
Milyen szám az, hogy "valószínűsíthetően 105-140 ezer közt van"?
Különben meg de. Az a gondolkodós tipus vagyok.
Segáz
tisztító 2010.11.14. 21:02:32
Próbáld egyszerűen és közérthetően megírni a lényeget:
Angliában : ... ft. az egy főre jutó bér
....... az egyfőre jutó
dologi költség/gyógyszer,műszerk stb.
Nálunk:......... f. a bér egy főre
...............ft. a többi./gyószer tb.
Mi lenne a megoldás?
2010.11.14. 21:41:31
kyanzes (törölt) 2010.11.14. 21:55:39
Egy alkalommal fájdalomcsillapítóra volt szükségem, és öt rongyot kellett perkálnom, hogy felírja az arc. Egyébként is felírta volna, de "majd máskor, mert most nem ér rá" szerencsére az öt róka kifizetése után akadt pár perce.
pakesz (törölt) 2010.11.14. 22:06:41
eleg kellett volna hogy legyen 2e
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.14. 22:08:27
Mennyi is a nyugdíjkorhatár? Nincs több kérdésem...
pakesz (törölt) 2010.11.14. 22:09:04
kellene oda is fizetni, ha mar a sebeszeknek nogyogyaszoknak adnak akkor adjanak a reumatologusoknak is
vagy ok MASODLAGOS lennenek?
csak mert a T. poszt tolonak kevesebb a nyugdija mint 140e?
igaza van amugy az a nyomorult szakorvos aki DOLGOZIK es ugy kaphat masfelszer annyit mint a nyugdijas poszt tolo az csak pusztuljon meg es nezegesse hogy a tejfol az hol occobb
"Nem túl barátságosan váltunk el."
hat lehet igy is...
vannak meg szuicid egyenek
füles1098 2010.11.14. 22:16:55
Az én háziorvosom kijön, sopánkodás közepette ad megfelelő fájdalomcsillapítót, a pénzt is elfogadja, de nem telhetetlen.
füles1098 2010.11.14. 22:19:07
Ezért kell más megoldást kitalálnom.
Köszi előre is az ötleteket.
bakela 2010.11.14. 22:29:38
Ha, 4+4 csigoly(?)a összecsúszott, akkor a „sima” girincrözgönyön is olyan szép képet látni, hogy a parádsasvári üveggyárban sem fújnának különbet. Ezen mi a sast gyógyítana az évenkénti ODM??
Monnyuk, énzseniaitásságom 38 lépésről megmondja -hemüveg nélkül!, hogy egy 61 éves, galambősz, kicsit púpos madárcsontú /”Mátra alján, falúszélén...”/könyvtáros hölgynek a T-Scorjai -/minus/2,5 és -3,5 között szórnak.
A rohadék háziorvos, ha aszonygya: „nem megyek ki” ,akkor azt az említett beteg már 2+ alkalommal átb@cta.
Az egész csontritkulás őrület -ahogy Tahósztánban műxik- egy jól szervezett, szűk érdekcsoport + gyógyszeripari lobbi pénzszivacsa.
„Utána újra hívtam a háziorvost, nem tudna-e valami fájdalomcsillapítót adni a gerincemre. Nem, mert nincs szakorvosi ajánlat.” Sztem itt konkrét gyógyszerrendelés történt, ha a javaslat szóba került.
Ideggyógyászati eltérés nélkül minek az emeráj? Parafishing? qrva drágán a téébéé- nek. Meg oly/?/an trendi.
Neodolpasse infúziót otthonra javasolni min. inkorrektség, inkollegalitás. Magyarul más hímtagjával ütlegelni a kerti gyomot. Én 1-et sem adtam volna be. Orphenadin tartalmú szert otthon, netán nővér által becsurgatni?? Na ebből hízik dr. Ibrahim. Hatása pl. 2x1 Diclofenac Duo + pl. 2x1 Silegon, de a fentanyl tapaszokét meg sem közelíti, -10-100x-os áron. Csak csali a parafisher horgán.
Ismerek elég sok idegsebészt, tudom, hogy beledöglenek a munkába, de így is csak tűtoltásra futja: Ezért bizton állítom, idegsebész NEM mond olyat, amit a nénike /bocsánat Dr.Lajos PhD. ;-))/ Ha kell operálni-> elvágják, ha nem ->kidobják.
60 felett milyen eü. hozadéka van a kalcium, D- vitamin, mittudomén milyen lazacorrspricc, lazacszuri, bisphasphonát therápiának?
1000x olcsóbb, de legalább ugyanilyen hatásos lenne a nyugdíjas iskolatej, a Hipsafe, stb.stb. gyomorfekély, vesekő, üresbuxa nélkül.
De: mindenekelőtt: a „TUTYI”cipő betiltása.
petbecks 2010.11.14. 22:53:20
"Nem, nincs baj a logikámmal. Inkább az lehet, hogy te okoskodsz."
"Egyébként a 140000 már egyenlő."
na ez az okoskodás..
Milyen szám az, hogy "valószínűsíthetően 105-140 ezer közt van"?
ez is, de ha a lényeget nem érted, akkor nincs logikád.. ;)
"Különben meg de. Az a gondolkodós tipus vagyok."
ismételd sokszor.. :D
adamantium 2010.11.14. 22:54:23
adamantium 2010.11.14. 22:57:17
adamantium 2010.11.14. 23:03:59
www.elitmed.hu/upload/pdf/vertebroplastica_neuronavigacio_es_kyphoplastica_alkalmazasa_poroticus_eredetu_multiplex_kompresszios_csigolyatoresek_kezeleseben-820.pdf
pakesz (törölt) 2010.11.14. 23:06:44
pakesz (törölt) 2010.11.14. 23:08:23
ez az eset mar regen el lett bszva...
de korabban nem lett volna lehetoseg szolni neki, hogy rendesen etkezzen? vagy occon valamit feliratni neki?
megelozes a kulcsszo
adamantium 2010.11.14. 23:16:47
El Visco Stello (törölt) 2010.11.14. 23:26:19
Véleményem egyébként a teljes blog.hu-s munkásságodra vonatkozik(2/3 rész kötözködés, 1/3 rész okoskodás)
Bocs, hogy tájékozódtam, de nem szeretek megalapozatlanul firkálni.
füles1098 2010.11.14. 23:37:28
Februárban haza tudok menni 3 hétre, akkor kellene bejutnom a kórházba.
rikavagyok 2010.11.14. 23:41:14
Szerintem ahhoz, aki azt állítja, h úgy fáj a háta, hogy nem bír bejönni, igenis ki kell menni. Még akkor is, ha "közismert hisztis, és rendszeres HO, ügyelet és OMSZ hívogató" (mert igenis mindenütt vannak olyan nevek, amiknek említésétől emelkedik a vérnyomás/görcsbe rándul a gyomor.. h Istenem, már megint kezdődik...) De ahogy az ismert pánik betegnek is lehet aktuálisan tényleg infarktusa, itt is előfordulhat bármi...
Másrészt hátfájáshoz OMSZ-ot hívni általában erős költői túlzás (át is szokták adni ügyeletnek). Ha tényleg akkora bajság van (olyan neurológiai tünet, akkora fájdalom, trauma érte, stb), majd hívni fog mentőt. Általában Cataflam+Mydeton, helyileg kenőcs, kemény alapon feküdjön felpolcolt lábakkal elég szokott lenni.
petbecks 2010.11.14. 23:54:54
semmi gond,
kötözködni jöttem ide, (alantas dolog tudom, de nem vagyok tökéletes, a hülyéket pedig meggyőzni érvekkel úgysem tudom, ezért saját szórakozásomra teszem a kötözködést), úgyhogy nyugodtan olvasgasd amiket eddig írtam..
lehet, hogy pontatlan, (mert a valószerűtlent eleve kizártam..) de a havi fizetésemet teszem rá, hogy igaz, mert logikus.
ellentétben a te kijelentéseddel, ami se nem igaz se nem pontos. - (ami miatt egyáltalán bejöttem kötözködni és okoskodni: miszerint apolka nem tud számolni..)
a posztíró nyugdíja pedig 105ezer és 140 ezer közt van.
:) ez tuti.
és igen:
több ezer orvos van ma magyarországon akinek a havi FIZETÉSE sem éri ezt el..
(köss bele ebbe is légyszi ;) )
de persze sokan felháborodnak, ha ezért cserébe nem megy házhoz, amikor füttyentenek...
merthogy az orvos az egyetlen, akinek kötelessége lenne megcsinalnia azt is amit nem fizetnek ki neki.
-miért?
-hát mert csak. felesküdött. (mire is??)
erre vállalkozott. (mire is??)
tudta előre. (mit?)
rikavagyok 2010.11.15. 00:24:28
Ez az alapbér. Plusz ügyelet, meg másutt ügyelet, meg oktatás, meg... Ha kellően sztahanovista vagy, a dupláját is össze lehet szedni. Más kérdés, hogy ez már azt jelenti, h gyakorlatilag aludni jársz csak haza.
Az egészen pontos összeget onnét tudom, h egyszer sikerült nem kifizetniük a az ügyeletet.(Bár ez még istenes volt képest, mikor a fizetést nem kaptam meg véletlenül.)
Mattone:
Azt írtad, aki orvosnak megy tudja mi vár rá. Ez egyszerűen nem igaz.
Egyrészt mikor én kezdtem az egyetemet merőben más volt a közhangulat: mindenki elhitte, hogy 4-5 év múlva, ha nem is tejjel-mézzel folyó Kánaán, de jobb lesz. Másrészt az ember ifjú és naiv, és egyszerűen úgy gondolja, h neki így is menni fog. Nagyon más vmit látni, és a bőrödön érezni. A különbséget úgy jellemezném, h akkora, mint bemenni egy jól sikerült buli után egyenest előadásra, vagy egy "jól sikerült" ügyelet után lehúzni még 8-10órát ugyanabban a darálóban. Mind kettő 32óra ébrenlét, de merőben más élmény, hidd el.
csirkeGL 2010.11.15. 00:28:24
Most nem azért de te minek kötekszel?...
Teljesen egyértelmű a szövegből (elég egy kis logikát használni) h a néni nyugdíja valahol 105-140 ezer ft között van.
Amit itt egyesek mondanak, az az hogy másnak a fizetése nincs ennyi, pedig azért nem otthon hűsöl 61 évesen, hanem napi 10 órát szopja a f*szt.
Minek kell kötözködni?... Főleg: minek kell mentegetni magad, mikor nyilvánvaló hogy hülyeséget írtál?
Fogadd el h melléfogtál, oszt maradj csöndben... nem kell ragaszkodni a hülyeségedhez!
csirkeGL 2010.11.15. 00:30:53
105-140 ezres nyugdíj szerintem nem rossz, főleg ha a lakosság egy jelentős része ennél kevesebbet keres, ráadásul úgy hogy dolgozik is közben.
Máskor a posztoló ne kérkedjen a fizetésével, aztán akkor nem lesz "licitálás", hogy kit kell jobban sajnálni...
Meridian74 2010.11.15. 00:39:33
És melyik az a cég amelyik a semmi tudást megfizeti? Legfeljebb a BKV féle cégek Hagyó Miklós és csókosait kamuszerződésekre, kamuszolgáltatásokra...
Mellesleg , ha már taxi, tudod te azt egyáltalán mi szükséges ahhoz, hogy valaki taxizzon? Azt az állami szintű lehúzást amit a vizsgákon tesznek, attól jójózna a szemed, és teszik ezt olyanok, akik ténylegesen semmihez nem értenek.
Pl apámnak 3x kellett nekifutnia a szimpla vezetésvizsgának, úgy hogy nemzetközi jogsija van, és 2,5 millió(!) km-t vezetett le balesetmentesen.
BKV reszelő 2010.11.15. 03:25:45
Persze, ha az a téma....de amikor hivatkozási alapként említi, hogy megértsük miért nem dolgozik, miért szarik a másik emberre, akinek ez az életébe vagy az életminőségébe fog kerülni, akkor nem megsértődésről van szó, hanem valami másról. Fel tetszett fogni?
lüke 2010.11.15. 07:51:11
a fizetés:
90-ben egy szakorvosnak netto
10 ezer
ma , +20 éves gyakorlat
netto 150 ezer
Terézágyú 2010.11.15. 08:50:55
Valaki írta, hogy keressen másikat az illető... ennyi????
nevem_senki 2010.11.15. 09:34:16
Másrészről, van olyan, hogy sürgősségi ellátás. Az ember hív egy MENTŐT, vagy ügyeletet, és ellátják. Kap fájdalomcsillapítót, és ha az orvos úgy ítéli meg, kórházba szállítják. Az egy másik kérdés, milyen a mentősorvos, és melyik hentestelepre szállítják az embert. De a fájdalmat nem kell tűrni senkinek!!
Az jár így, ahogy a cikkben is, aki betartja a szabályokat és tűr. Na, én asztalt borítok, ordítok, feljelentek, amíg rendesen el nem látnak. Már túl sokszor ért megaláztatás, lekezelés, félrekezelés.
Mi fizetünk, jóemberek, az orvos pedig közvetve a mi alkalmazottunk, úgyhogy merjünk lázadni! Előbb utóbb megtanulják az orvosok, hogy hol a helyük! Az emberek szolgálatában!
pumukli11 2010.11.15. 14:31:05
Valószínű nem vagyok normális,hogy reagálok arra,amit írtál!Amúgy, normálisnak tartom magam!
Azért vannak olyan panaszok,amik nem egyértelműek,mint "ha levágom a lábam".Pl.ha fáj a hátam vagy a hasam.
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.15. 14:37:20
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.15. 14:43:15
azexférgem 90-ben 5600at keresett, ma 160ezret. ugyanazon a munkahelyen.nem orvos, de használható diplomája van.
ettől függetlenül én az orvosoknak többet adnék, de ez másik történet.
adamantium 2010.11.15. 19:53:06
adamantium 2010.11.15. 19:56:41
bakela 2010.11.15. 21:09:27
Nálam a combnyak-, vagy csuklótörött öregcsajoknak legalább a harmada ebben a rettenetes, fekete, posztócsukában adja elő a leszúrt Ridbergert, másfél csavarral:
www.google.hu/imgres?imgurl=http://foldvargumi.internettudakozo.hu/kepek/posztocipo1.jpg&imgrefurl=http://foldvargumi.internettudakozo.hu/kepek.htm&h=301&w=450&sz=36&tbnid=cAEwGoHlm-xbEM:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dposzt%25C3%25B3%2Bcip%25C5%2591%2Bk%25C3%25A9p&zoom=1&q=poszt%C3%B3+cip%C5%91+k%C3%A9p&usg=__jVkjUScZ--FyFJua5CKr-KX89N8=&sa=X&ei=TZPhTKuGI4bvsgaPtM3GCw&ved=0CB4Q9QEwAA
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.16. 07:43:56
füles1098 2010.11.16. 20:49:13
Az nem elég, hogy leguggoltam és nem tudok felállni? Így már jártam máskor is, igaz, akkor csak fájdalomcsillapítót kértem, mondtam a mentősnek, a többit majd intézem a dokimmal, ha újra talpra tudok állni.
Még egyszer köszönöm, jóízűt nevettem az ötleteden.