Hidegvérrel megállapította, hogy meghalt a néni

2010.10.12. 06:00

Sziasztok!

 

A Kenézy Gyula Kórház általános sebészetén feküdt édesanyám. Sajnos a sebe nem akart gyógyulni, le is szidták, hogy miért nem szól, hogy még mindig vérzik 3 nap eltelte után. Édesanyám megfejtette, hogy talán az évtizedek óta szedett vérhígító az oka, ami természetesen rajta szerepelt a kór lapján, de a nővérek csak annyit kérdeztek tőle: És szólt valakinek erről?

 

 

Rizikós műtétje után antibiotikumot kellett volna kapnia az orvos utasítására, de a nővérek csak3 nap elteltével kezdték beadni a gyógyszert az 1 hetes 3x1 kúrából 4 alkalom lett.

 

Miután a sebe begennyesedett és a varratot ki kellett szedni további tortúráknak volt kitéve. Nem beszélve a nővérek hanyag és nemtörődöm hozzáállásáról.

 

Műtétje után egy idős néni haldoklott a mellette lévő ágyon, fél órás "kiabálás" után ért be a nővér aki csak hidegvérrel megállapította, hogy igen, a néni meghalt... mondanom sem kell hogy éjszakára benyugtatózták az abban a szobában tartózkodó betegeket...

 

Szintén említésre méltó hogy néha nem szóltak neki, hogy mehet ebédelni, de nem egyszer fordult elő vele, hogy a zsír, szél és fűszermentes ételek helyett káposztás kockát,tök levest vagy főtt tojást kapott ebédre, reggelire. Teljes a káosz, meneküljön mindenki akit oda szeretnének befektetni!

 

Üdv

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káin 2010.10.12. 07:48:55

Nos, az, hogy a nővér fél óra alatt ért csak oda és hidegvérrel állapította meg, hogy egy beteg meghalt, ez nem meglepő. Már sokszor, sokan írták, hogy a nővérek ápolók is mennyire leterheltek, több embere munkáját kénytelenek elvégezni, a halálhoz pedig minden bizonnyal hozzászoktak, hiszen a mindennapjaik része.

A kórházi étkeztetésről csak gyermekkori (cirka 15 évvel ezelőtti) élményeim vannak, azóta szerencsére nem élveztem egyetlen hasonló intézmény vendégszeretetét sem. Akkoriban teljesen menza-jellegű volt a koszt (főként az ebéd), no meg rémlenek még azok a miniatűr kis lekvárkák és az a tipikus kórházi tea. Valószínűleg most sem csúcsgasztronómiai remekművekkel kápráztatják el a betegeket. Egyszer olvastam/láttam, hogy mennyire kevés pénz jut pl. a gyermekek étkeztetésére, valami nevetséges összegből kell kihozni az illetéseknek a napi fejadagokat, minden bizonnyal ugyan ez a helyzet az egészségügyben is. Persze az olyan műtétek után, amikor kerülni kell a fűszeres táplálékokat, nem árt odafigyelni, valamint a tej és lisztérzékenyekre is külön gondot kell fordítani, merem remélni, hogy legtöbb helyen meg is oldják.

Azt, hogy a kórlapot nem olvasták el figyelmesen, illetve a gyógyszereket napokkal később kezdték beadni, nem tudom másként értékelni, minthogy trehányak és nemtörődömök voltak, igen sajnálatos a dolog. Remélem a posztoló anyukája már jól van és nem lesz szükség új műtétre, kórházi "pihenésre".

Káin 2010.10.12. 07:49:48

A kisebb elgépelésekért elnézést kérek, nagyon reggel van még nálam.

gld 2010.10.12. 08:19:03

Jó reggelt :)

Kérdés: ha valaki vérhígítót szed, és műteni kell, az nem úgy működik, hogy a műtét előtt x idővel leállítják a vérhígítót, hogy az alvadási idő elérjen egy elfogadható szintet?

Bocsánat, de nem gondolnám, hogy egy orvos által előírt antibiotikumot a nővér önhatalmúlag 3 nap késéssel kezd el adni, vagy csak egyszerűen elfelejti. Erre azért fény derülne, az ilyesmit dokumentálni kell tudtommal.

A haldoklós részhez nem igazán tudok mit hozzátenni. Kicsit furcsa ez... Én eddig bárhol találkoztam ilyesmivel, nem az volt az eljárás, hogy egy nővér mondta ki, hogy a beteg meghalt... Persze értem én, hogy itt a "fél órás kiabálás"-on van a hangsúly.

Az sajnálatos, hogy nem fordítottak kellő figyelmet a Néni étrendjére, nem tartották be azt.

Remélem, hogy a Néni azóta jól van.

Bikli néni 2010.10.12. 08:43:50

Jó reggelt!
Csatlakoznék Káin véleményéhez. Ha minden halálesetet magukra vennének a kórházi dolgozók, már rég összeomlottak volna lelkileg. Tudom, hogy ez azokat, akiknek a hozzátartozója ott halt meg, nem vígasztalja, minden bizonnyal én is kiakadnék egy ilyen helyzetben, mert ilyenkor nem nagyon lehet józan fejjel gondolkozni.
Jah, amúgy már előre látok néhány kommentet: a Néni végülis felgyógyult, ugye? mert akkor miről beszélünk? Na, ezt jó lenne elkerülni.

Káin 2010.10.12. 08:53:54

@Bikli néni: "Ha minden halálesetet magukra vennének a kórházi dolgozók, már rég összeomlottak volna lelkileg."

Szerintem így is rengetegen kiégnek a hosszú évek alatt. Tényleg, az eü dolgozóknál van szupervízió?

gld 2010.10.12. 08:57:51

@Káin:

"Tényleg, az eü dolgozóknál van szupervízió?

Én még nem hallottam ilyesmiről, persze ettől még lehet :)

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 09:47:25

Alapvetően nincs . Lehet menni ilyen-olyan személyiségfejlesztő stb. továbbképzésekre. Általában 40ezer körül van egy ilyen tanfolyam ,amit a dolgozó maga fizet ha éppen nem tudja másra költeni a nem nagy fizetését.
A Kenézyvel sosen volt rossz tapasztalatom. Nagyon jó kollégák dolgoznak ott.

adamantium 2010.10.12. 11:19:46

a véleményem a következő: sebészeti osztályon a vérhígítót garantáltan leállítják, már csak azért is mert az aneszteziológus rögtön kiszúrja és nincs műtét, helyette meg a 2x1 Clexane. Mivel ez egy kardinális kérdés a műthetőség szempontjából valószínűtlen, hogy nem lett volna rendezve, senki nem szereti ha elvérzik a betege a műtőasztalon.
Milyen műtétje volt ami indokolta volna az antibiotikumot? jellemzően a lázlapra írt gyógyszereket a belső patika adja ki, a felgyűlt antibiotikummal amit nem adtak be állítólag mi lett? nem feltűnő, hogy van 6 flakon Augmentinünk itt a pult alatt vajon kié lehet?
mi az a tortúra ami utána következett? sebkötözés?
sebészeti osztályon a betegeknek el kell menni valahova enni és a nővérek nem szólnak? hol van ez? manapság ágyhoz hozzák a kaját, nincs olyan mint régen, hogy külön helyiségben van az ebéd, főleg nem sebészeti osztályokon

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 11:43:47

@adamantium:

Látszik, hogy baleseti sebész vagy.
Van ebédlő a betegeknek is, csak annak viszik ágyhoz aki nem tud, vagy nem kelhet fel. :))

Nővérek végig rohannak, vagy a takarítónő, hogy ebéééééééééd és lehet sorban állni, és vigyázni, ne a legápolatlanabb beteggel kerülj egy asztalhoz.

4! kórházi tapasztalat. :D

adamantium 2010.10.12. 12:02:58

@Dr.laikus PhD: belgyógyászaton még láttam ilyet, de sebészeti osztályokon azt hittem, hogy ilyen nincs, főleg, hogy a leírás szerint a beteg sebgennyedésben szenvedett, tehát szeptikus, akkor őt biztos nem engedték volna a frissen műtöttekkel egy asztalhoz

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 12:18:51

@adamantium:

Ezért nem írok, mert vad a dolog.

Ha szeptikus, moccanni nem tud a fájdalomtól, örül, hogy él, enni meg depláne nem akar.

Olyat már láttam, hogy a felírt gyógyszert e belső gyógyszertár valamiért pár nap múlva szerezte meg, de nem hiszem el antibiotikum esetén.

Nagy a szegénység, de ennyire nem.

gld 2010.10.12. 12:19:57

@adamantium: előfordul, hogy van külön betegebédlő. Nálunk is van pár osztályon, de általában nem a műtétes osztályokon nálunk se. Én legutóbb testközelből gyerekosztályon tapasztaltam ilyet :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.10.12. 13:17:55

A Kenézy maga a fertő. Tegnap jártam ott anyukámmal, időszakos felülvizsgálatra vittem (rokkant). A folyosón lógnak a pókhálók, a takinéni ott flangált fel-alá a vödrével, mutatóba, de munkát nem végzett.

Több, mint két órás (!) várakozás után visszakértem az anyám papírjait, hogy akkor mi most elmegyünk (anyám süket is), mert nem bírt tovább ülni azon a kényelmetlen váróbeli széken.
Közben a főorvos úr szemmel láthatóan egészséges - járóképes - csókos betegei, akik utánunk jöttek, már vígan távoztak is előttünk - csapatostul.
Amikor ezt is szóvá tettem, akkor csak annyi volt a válasz: a főorvos úr állapítja meg a sorrendet.
Ja, fontos infó: sosem tejeltünk neki.

adamantium 2010.10.12. 13:19:31

@kekecke: ott nincs ilyen célból időpontkérés?

pakesz (törölt) 2010.10.12. 13:26:57

a szomszed neni valoszinu eleve ugy ment be hogy meghal :)
most csak az ido volt a kerdeses
de mi ebben a rossz? szulni is korhazban szulnek akkor legyen mar 2 het mindenkinek joga a vegen is nem?

tudom sokszor mondtam, hogy nem demens idoseknek valo szocialis ellatasra van az egeszsegugy, de ott nem 2 hetrol volt szo hanem evekrol

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 13:32:33

@kekecke:
Nekem is hasonló tapasztalataim vannak, bár mi "csak" a traumán jártunk néhányszor.

Egyszer az is előfordult, hogy átgipszeléshez bementünk reggel nyolcra, aztán még délben az rtg-re vártunk, miközben a csókosok( a implantációs műtétre előjegyzett betegek), pont arra folyosóra kerültek, persze az ambulancián elfelejtették a gépen átküldeni az rtg kérőt, és az asszisztensnő felháborodva engem zavart vissza az orvoshoz a sérült gyerkőccel, én meg jól megmondtam neki a magamét finoman, bezzeg a csókos betegekkel finoman beszélgetett és mosolygott.
Az rtg-nél csak a leletre átlag min. 2 órákat vártunk, az orvos csak akkor jön le, ha összegyült már egypár filmanyag.

Volt, hogy olyan folyosóra tereltek a sok visszarendelt beteg miatt, ami a mentős bejáró volt a trauma legsúlyosabb sérültjeinek, elkülönített rtg-vel és rendelővel.
Nem értettem, miért kell végignéznie a kisfiamnak, hogyan fekszik a tolóágyon ellátatlanul a súlyos sérült építőmunkás, nyakrögzítővel.
No ami igaz volt, hozzá sem rohantak az orvosok.

Deneware. 2010.10.12. 13:33:36

Ha már a kórház nevével kezdted, a sajátoddal illett volna befejezned a posztot...

adamantium 2010.10.12. 13:36:09

@pcr: talán mert kevés az orvos? nővér? meg úgy eleve 50%-os létszámon vagy az alatt futnak osztályok és egy ember 5 dolgot csinál (legalábbis az aki téged kellene ellásson mert a főorvos úr gondolom nem piszkítja be a kezét az osztályos vagy ambuláns munkával)

Nünü 2010.10.12. 13:39:16

"Rizikós műtétje után antibiotikumot kellett volna kapnia"

Nem utána. Az infektológiai szakkollégium állásfoglalása szerint a szisztémás antibiotikum profilaxist a műtét előtt kb. egy órával, egyszeri injekciós dózis formájában kell alkalmazni.

adamantium 2010.10.12. 13:41:32

@Nünü: várj még azt sem tudjuk mi volt az a rizikós műtét :)

Caprica99 2010.10.12. 13:43:33

@Deneware.: Miért?
Attól boldogabb lennél, vagy meg nem történtté válna a dolog, vagy miért is olyan lényeges ez neked, ha ezt írja:
Kovács Juliska?

adamantium 2010.10.12. 13:44:31

@Caprica99: mondjuk növelné a hitelességét történetnek?

Borcsika 2010.10.12. 13:46:45

@Nünü: igy van. még a császármetszés előtt is adnak, pedig az nem is számit annyira rizikós műtétnek.

adamantium 2010.10.12. 13:52:10

@Borcsika: az egy nagyon rizikós műtét, pl csak azért mert megnyitjuk a hashártyát

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 14:18:42

@adamantium:

Az egyik fiamnál konkrétan a főorvos rántotta helyre a fiam csuklóját, mert lejött segíteni a fiatal kollegának. Volt, hogy ugyanez a főorvos elküldte a ...ba az összes kisorvost, mert túl sok ambuláns beteget rendeltek vissza aznap délelőttre.
Volt olyan, hogy pont ő volt ügyeletben, mikor a törés történt.

Persze akkor is a fejetlenség az uralkodó a Kenézyben, gondolj bele, bemész a traumára, jegyezd meg mikor következel, aztán várj 1-2 órát, aztán továbbküldenek rtg-re, az a vizsgálat a régi épületrészben van, ott megint eltelik 1-2 óra, aztán vissza az ambulanciára, ott újra 1 óra, majd vissza a régi épületrészbe gipszelésre.
Pár éve még meg tudták oldani, hogy hangosban beszólítják a betegeket.

varvizib 2010.10.12. 14:25:11

Be kellene őket perelni gondatlanságért elkövetett emberölésért!!!

Ezek után talán majd meggondolják, mennyi hanyagságot engedhetnek meg maguknak.

Nem elfogadható, hogy egyetlen osztályon is olyan ápolók dolgozzanak, akik veszélyeztetik mások életét!

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 14:27:02

A főorvos urak egy időben ott olyan tér-és csípőprotézis műtéteket végeztek, amely tilos lett volna egy traumatológián, az már nem zavarta őket, hogy ezzel a traumás betegek elől viszik a pénzt, aztán lett is balhé belőle.
Az sem mellékes, hogy ez a pocsék, mocskos kórház az önkormányzat felügyelete alá tartozik, ugye nem kell mondanom, kinek a kezében összpontosul a hatalom.

Szerencsére mi "csak" traumás ügyekben tartozunk oda, az egyéb kórházi osztályok a területükhöz tartozó vidéki embereket látják el, sajnálom is őket.
Egy jó hír, hogy pármilliárból fejleszteni fognak, egy teljesen új komplexum épül, ha jók a hírforrásaim.

stukov1 2010.10.12. 14:29:36

Igen, meg még egy szervet (méh) is felvágunk.
Az antibiotikum profilaxis hasznos, jóval kevesebb a műtét utáni fertőzéses szövődmény.

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 14:41:36

@ajajajjjjjj:
Nem vagyok ápolónő, de egy van a családban, nos azért járkálnak úgy, mert soknak már fősulija van, az érettségivel a szakápolóival ez már majdnem egy orvosi:)
amúgy meg jobb ha nem mindegyik nyúlkál hozzá az ember fiához˛/lányához a 10 centis műkörmeivel
elszállnak ők is maguktól, mint sok orvos

adamantium 2010.10.12. 14:52:47

@pcr: kötelező a főorvosoknak is ügyelni, elvégre van egy ügyeletvezetői vonal is. a protézis kérdés nem olyan egyszerű, az egész probléma forrása, hogy ma már gyakorlatilag egyedül a világon, magyarországon még mindig nem egy szakma az ortopédia és a traumatológia. nálunk az ortopédia a kevés munkával sok pénzt, a traumatológia a sok munkával kevést pénzt szerző társaság. a traumatológusok normális, hogy akarnak egy tortaszeletet a jóból, az ortopédek meg védik a koncot, na ezért nem lehet traumatológián protézist tenni (vagy csak korlátozottan)

drKotasz 2010.10.12. 14:53:58

Ez az! Be kell perelni őket!
Ja csak akkor kiderülne, hogy a sztorinak a fele sem igaz?

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 14:58:16

@pcr:
Mielőtt elkezded a "tudjuk kié önkormányzat" dumát tisztázni kellene magadban valamit.
- Melyik önkormányzat ??
- Kósa L.- Debrecen -re gondoltál??
A kissé túlhordott politikai szemüveg torzít.
A Kenézy Gyula Kórház-Rendelőintézet az ország egyik legnagyobb és legmodernebb egészségügyi intézményeként működött mígnem 2006-ban az egészségügyi finanszírozás reformja, majd 2007-ben az ágyszámcsökkentés, valamint az , hogy nem kapott súlyponti besorolást alapvető döntések meghozására kényszeríttette a fenntartó-tulajdonos, Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzatot. A Közgyűlés ezért 2007. július 1. napjával az intézmény gazdasági társasággá történő átalakítása, és az egészségügyi szakellátási kötelezettségek érdekében két, 100%-os, önkormányzati tulajdonú Kft-t alakított. A Kenézy Kórház Rendelőintézet Egészségügyi Szolgáltató Kft, röviden Kenézy Kórház Kft és a Megyei Egészségügyi Vagyonkezelő és Ingatlanhasznosító Kft, röviden Megyei Egészségügyi Kft működésének kezdeti időpontja, 2007. december 01.
Szóval, hogy ki mennyiben felelős az bizony nem az önkormányzat hibája.

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 14:59:14

@adamantium:
Ez igaz, de ha traumás betegként érkeznél egy ambulanciára, akkor nem értenéd, hogy miért kell ott fogadni a csókos protézises betegeket, akiknek "sima" ortopédiai gondjaik vannak, és ezek a gondok nem tartoznak a sürgősségi ellátás feladatkörébe.
Főleg akkor nem értenéd, ha neked, vagy gyermekednek törne el valamije, de közben azért befurakszik eléd a csak felvételre váró bácsika, nénike.

adamantium 2010.10.12. 15:02:35

@pcr: kétségtelenül külön kell választani az ambulanciát és a visszarendelést. de (remélem) ha a főorvos annyit keresne hivatalosan, hogy nem szorulna a hálapénzre akkor a fent leírt eset sem fordulna elő

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:05:52

@aversio avagy pacalfagylalt:
A vagyonkezelő egy holding.
Tavaly már Kósa az Egyetemet fenyegette a holdingosítással.
Egyébként 2007-ig sem működtek ott rendesen a dolgok.
Nem újkeletű ez a probléma, Kósa 1998 óta tehetett volna ellene.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 15:09:32

@pcr:

Végre átalakul jövőre az egészségügy

Már a jövő évben hozzálát a szaktárca az egészségügyi ellátórendszer átalakításához - mondta Cserháti Péter, a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhelyettes államtitkára az Egészségügyi Gazdasági Vezetők (Egve) hétvégi konferenciáján. Megszűnik a súlyponti kórházak kiemelt státusza, egyes eljárásokat csak bizonyos centrumokban végezhetik majd az orvosok.

Több változtatást is terveznek az egészségügy, így a kórházak megreformálására. Többek közt a súlyponti kórházaknak, melyeknek az 50 kilométeres körzetében élők számára a lehető legtöbb egészségügyi szolgáltatást - közte a sürgősségi ellátást is - folyamatos üzemben biztosítaniuk kellett, megváltozik a kiemelt szerepe.

A nagyon drága és bonyolult eljárásokat a jövőben csak bizonyos centrumokban végezhetik az orvosok, valamint régiónként újraosztják majd a területen élők ellátásához szükséges feladatokat a meglévő intézmények között. Erre épül rá később az intézmények ellátási területe, a betegutak kialakítása - adta hírül a Népszabadság.

Ezenkívül egy 117 oldalas salátatörvény-tervezetet visznek hamarosan a kormány elé, mely az ágazat napi működtetéséhez elengedhetetlen szabályok kiigazítását tartalmazza, így például lehetővé tennék a taj szám megoszthatóságát az intézmények között, mert erre eddig nem volt lehetőség.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 15:10:52

@pcr:

Ha holding az miért baj?

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:11:24

@adamantium:
Nem tudom mennyit keres egy főorvos a Kenézyben(őt sem érdekli az enyém) de a legmorcabbnak kinézőt fogtuk ki, akiről kiderült, hogy az egyik legjobb doki.
Az orvosok nagy részével nem volt gond, hanem inkább a szervezetlenséggel, a folyosói mocsokkal a régebbi épületrészben, meg ezzel a összevissza mászkáltatással.
Egyébként az elmúlt években nagyon sok egészségügyis menekült el onnan, tehát valami nagyon nem jól működik ott.

gld 2010.10.12. 15:12:09

Nálunk egyben van az ortopédia és a traumatológia, mármint egy osztály. Az ambulancián ugyan különválasztották, de ez gyakorlatilag nem sokat jelent. Van 2 trauma szakrendelés, meg egy ortopédia, de az orvosok eléggé vegyesen vannak beosztva. Az érkező betegeket 2 szempont alapján irányítják az orvosokhoz. Egyrészt, ha visszajáró beteg, akkor ahhoz kerüljön, akihez előzőleg is járt. Másrészt a probléma alapján. Az ortopédiára eleve beutaló kell, amire a háziorvos ráírja a gondot, ezek a betegek automatikusan az ortopédiai szakrendelésre kerülnek. Az egyértelműen traumásokat próbálják a traumára küldeni, a többi meg érzés szerint... Káosz azért nem szokott lenni, mert a baleseteseket nem az ambulanciára hozzák, hanem a sürgősségire. Így egészen áttekinthetőnek hat a helyzet :)

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:15:20

@Dr.laikus PhD:
Ha kicsit olvasnál debreceni blogokban, akkor értenéd miről írok.
A holdingot ha meghallja egy debreceni, akkor feláll a haja.
Nem szerettem volna ennyire elfajulni a politikában, de csak annyit mondok erről nem véletlenül hívják Lajost 10%-osnak.

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:19:52

@Dr.laikus PhD:
Remélem mi debreceniek maradunk a egyetemnél, mert én oda be nem teszem a lábam akár súlyozott átlagot kap a Kenézy, akár nem.
A Kenézyben nincs sugárkezelés, nincs PET CT, nincsenek speciális izotópdiagnosztikai vizsgálatok, nincs elég CT, a kardiológiai kivizsgálásra is ide jönnek még a vidékiek is, ott nincs szívcentrum, stb.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 15:21:51

@pcr: A Kenézy a H.B- megyei Ö.K intézménye, Kósa L. Debrecen város polgármestere. A szomszédnál nem én mondom meg mi legyen az ebéd: ilyen 1xű.
Az pedig, hogy egy megyei kórház nem lett súlyponti kórház az elég érdekes döntzés volt a szoclib kormányzattól. Ne feledd el, hogy H.B. megyében csak három kórház van: Kenézy, B.újfalu, DOTE klinikák!

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 15:23:28

@pcr: Nem tudsz menekülni: A klinikához tartozik a Kenézy traumatológia.:-))

mikka 2010.10.12. 15:25:04

A verhigitoval es noverekkel nekem is gondom van.

Joanyamat orrverzessel korhazba vittek hajnali 4 kor, nem allt el az istennek sem. Tamponaltak ahogy azt kell,Sok vert vesztett,gyenge, es faradt..a hugom vele van..a harmadik napon szolt az orvosnak hogy anyank nem ivott kb fel liter vizet sem 3 nap alatt,infuziot nem kapott. A nover uvoltve jott a szobaba hogy hogy kepzeli hogy szol az orvosnak? Mert ez most ugy nez ki mintha o nem vegezne a munkajat.. Nos szerintem nem is vegzi.. A verhigito gyogyszerekrol fogalma sem volt..Oda van irva anyank korlapjara baszott nagy betukkel..A csuklojara kotott karperecen meg a szuletesi dautum volt elirva evre napra honapra is.. Ennyi erovel szerintem a vercsoportot is elnezik..meg azt hogy valaki nem ivott 3 napja..meg hogy milyen gyogyszereket szed.. Az en olvasatomban az ilyen osztaly ilyen noverekkel egy szopo osztaly. ez nem a noveri fizetesek kerdese. Ez etika es hivatas kerdese. Aki nem akar nover lenni ne legyen...Ne azert legyen nover valakibol mert a baszason kivul mashoz hulyevolt..Elnezest a kivetelektol de ugye tudjuk az egeszsegugyi szakkozepiskolak nem az erkolcsrol voltak hiresek a 70 es 80 as evekben..
Van biztos tisztesseges es feladatat jol ellato nover ebben biztos vagyok..az arany ugy 10 noverbol 2..

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:29:17

@aversio avagy pacalfagylalt:

A Kenézy az önkormányzathoz tartozott 3 éve, mondom lett volna rá ideje Kósának, hogy változtasson.
Mint országgyűlési képviselő is kiemeltté tehette volna az ügyet.
Egyébként a nagybátyja a Kenézyben volt főorvos.

A DEOEC nagy átlagban a debreceni lakosokat látja el (több mint 200 ezer), de a speciális ellátásokra ide járnak a vidékiek is.
Szakrendelésen találkoztam már Aggteleki beteggel, sőt Nyíregyházáról is sokan inkább ide jönnek át kezeltetni magukat.
Berettyóújfalui kórházat csak anyósom élményeiből ismerem, elég rossz a tapasztalata, ők is bejárnak Debrecenbe.

Öreg Sam 2010.10.12. 15:31:01

@pcr:
Istennek hála,Kósa huszár az egyetem (klinikák) ügyeibe csak érintőlegesen szólhat bele :))

közlekedő edény 2010.10.12. 15:31:02

2002-ben óriás Kunce-plakát hirdette: "rendbe tesszük az egészségügyet". Tegye fel a kezét, aki rendben találja. Most felesleges politizálni, az antibiotikumos story érdekesebb, most hogy is volt ez ?

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:32:33

@aversio avagy pacalfagylalt:
Az csak egy tanszék, az orvosok a fizetést nem a klinikától kapják.
Egy db prof tartozik a egytemhez ha jól tudom, csak az oktatási pénzeket kapják a cégtől.
Sajnos nem a klinikához tartozik a trauma:((

Állítsuk meg a ......... 2010.10.12. 15:35:43

@Öreg Sam:
Ha már ő érintőleg benne van valamiben akkor hajaj.
Kósa huszár fesményt láttad már?:))

adamantium 2010.10.12. 15:39:36

@mikka: a vércsoportot nagyon nehéz elnézni, először is nem a nővér nézi, hanem az orvos és a véradóban és az osztályon is újra leellenőrzik. én 3 napig nem bírom fél liter vízen (pláne, hogy a vérveszteség is szomjasít), én már a 2. napon diszkréten utaltam volna rá, hogy szomjas vagyok de nagyon

adamantium 2010.10.12. 15:40:44

@közlekedő edény: elírás volt "csődbe" akarták írni csak rosszul fogalmaztak

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.10.12. 15:58:59

@adamantium: sajna nincs. Minden második hétfőn 8-14-ig rendel a FŐORVOS ÚR (hogy a fene enné meg).
És ő kilencre érkezik. Mi fél kilenc után érkeztünk, 11-kor kértem vissza a papírokat. Addig volt időm nézegetni a méretes pókhálókat a folyosón.

TamásD 2010.10.12. 16:05:01

@pcr: Akarja a fene, hogy a trauma a klinikához tartozzon, van elég bajunk. Így is úgy érezzük, hogy a Kenézy mindenféle ellátási kötelezettségét le akarja vetni a nyakából, és elegáns-pénzes kirakatkórházzá válna.

Amúgy a tanszéken a prof és 2 ember statusa tartozik papíron a klinikához, mert hivatalosan a klinika trauma tanszék nélkül nem kaphatna akkreditációt.

TamásD 2010.10.12. 16:10:05

@eiffelke: Izé-mizé, nincs ebben némi túlzás itt-ott?

apolka11 2010.10.12. 16:10:37

Érdekes, figyelem egy ideje, hogy vannak az "irodalmi" szempontból gyengébb posztok (mint ez is), és általában azok nem stimmelnek orvosilag sem.
Nem úgy értem az irodalmit, hogy szépnek, stílusosnak kéne lennie, de legyen eleje, vége, közepe, akarjon elmondani valamit, ne ilyen bele-belekezdek, de se füle se farka, egy-egy szálat félbehagyok, stb.
A tartalom és a forma...hmm

A tegnapi poszt szépen, alaposan le volt írva, nem csak átkozódás, vádak rövid leírása volt.
Miért nem lehet szépen, kereken kommunikálni, még akkor is, ha a véleményünk esetleg negatív (jó, perze, van a hirtelen felindulás, de egy poszt esetében erről már nem igen lehet beszélni)

apolka11 2010.10.12. 16:13:17

@eiffelke: sajnálom a keresztanyádat, de itt annyi a túlzás, hogy egy eposzban sok lenne...

Öreg Sam 2010.10.12. 16:15:41

@pcr:
Láttam,ki nem hagynám!
Állitólag faragják már a Nagytemplom előtt felállitandó lovasszobrát,a főajtó felé fog nézni,hogy ne süssön a nap tengerkék szemébe. :))

cenzorilla 2010.10.12. 16:21:03

eiffelke én ez törlöm a Te érdekedben.

Ha lenne neved, akkor Téged perelnének és nem 100000-re büntetnének.

Azért ha van értelmes hozzászólásod azt várjuk. Holnaptól.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 16:22:29

@Öreg Sam:

Lehet, hogy a Kis Emberek egyszer nagyot buknak?

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 16:28:12

@pcr: Hogy ki miképpen sikálta el a Kenézy súlyponti státuszát emlékeztetőül:
www.hirextra.hu/2008/10/16/vita-a-sulyponti-korhazakrol/

Öreg Sam 2010.10.12. 16:35:35

@Dr.laikus PhD:
Hááát,összes műveimben nem szivesen emlegetném egy kötetben Napoleonnal a mai kis embereket,ellenben szivesen szerveznék egy utat Szt.Ilona szigetre,"csak odaútra" :)

aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.12. 16:51:55

Az előző években Elba szigete divatosabb volt.

mindentlat 2010.10.12. 17:05:17

Ugyanmár! Leterheltek? Ma jöttünk haza az egyik korházból, és a nővérek csak hajat lakkoztak, körmöt lakkoztak, és iwiweztek... szóval nem tudom. Néha benéztek a szobába.
Ja, és hihetetlenül káromkodtak...
A falak az arcomnál a párna mellett a tégláig le volt kaparva, 5 cm-es pisi a Nőinek kiírt, de öreg bácsik által is használt wc-ben... ömlött a csőből a víz, csak úgy, mert ráért. Senkit sem érdekelt. Na ennyit erről.

adamantium 2010.10.12. 17:10:25

a fene, egy órára nézek el máshova és máris lemaradok egy jó kis kizárandó kommentről, mi volt benne?
@cenzorilla: egyébként volt anyázás is valamelyik nap szerintem most is ott virít

Öreg Sam 2010.10.12. 17:14:14

@aversio avagy pacalfagylalt:
Igen.Az a baj,hogy onnan vissza lehet jönni,még ha csak 100 napra is :)
A legnagyobb baj az,hogy nekem már nincs túl sok 100 napom,hogy túléljek mindenféle elqrásokat.
Szt Ilona és punktum!
Ketrecharcosok lehetnek,belépőt nálam lehet igényelni! :)

Irise 2010.10.12. 18:29:48

@mindentlat: "falak az arcomnál a párna mellett a tégláig le volt kaparva, 5 cm-es pisi a Nőinek kiírt, de öreg bácsik által is használt wc-ben..."
Bocs,ezek kozul melyikert felelos a nover? Ezekert ti,betegek vagytok a felelosek. Egymassal szurtok ki.

@mikka: "anyank nem ivott kb fel liter vizet sem 3 nap alatt,"
ha valakinek massziv orrverzese van es 3 nap alatt max fel liter folyadekot iszik, infuziot meg nem kap, azt ugy hivjak,hogy HALOTT, fizikai keptelenseg tulelni egy ilyet. Kerem,ragaszkodjunk az igazmondashoz.
A noverekrol alkotott velemenyedrol pedig: tobbet elarult rolad a velemenyed,mintsem hinned.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 18:54:23

@adamantium:

Keress rá a nevére és rájössz...

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 19:00:40

@Irise:

Szerinted mi a frászért felelős még a beteg?
Ha nem javítják meg a lefolyót, ha nincs női és férfi WC, talán azért már még sem a beteg tehet. Az elhanyagoltságról sem ami némely kórháznak csúfolt épületet jellemez.

A nővérekről a nemtörődömség szólt.
Tudsz azért Te még magyarul.

Irise 2010.10.12. 19:09:53

A poszthoz: rizikos muteteknel van egy adag antibiosz a mutet elott/alatt amit az anesztes ad be. A leirtak alapjan ugy gondolnam,hogy a mutet utan 2 nappal vettek vert ismet,es az akkor diagnosztizalt gyulladast kezeltek az onettol kapott antibiosszal. Ma mar a korhazak nagyon gyengen allnak gyogyszerrel, nagyon nem elkepzelheto,hogy a draga antibioszt csak ugy otthagytak a polcon.

Ha valaki meghal egy korhazi osztalyon es a futkosas es sok-sok feherkoppenyes erkezese helyett csak ennyit mondanak,hogy igen,a neni meghalt,az azt jelenti,hogy tudtak,hogy a neninek eljott az ideje. Nyilvan szebb lett volna,ha kulonszobaban haldoklik, otthon, vagy fogjak a kezet a hozzatartozok, de ugye a kulonszobaban a noverek kartyaznak, az otthonat a noverek megettek, es akarhanyszor megfogta volna a noverek kezet,az orvosok levertek onnan. (*ironia).

adamantium 2010.10.12. 19:55:49

@Dr.laikus PhD: ki lett törölve a hozzászólása

lüke 2010.10.12. 19:58:29

please the tyrolian air !

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 19:59:34

@adamantium:

A nevét tudod és meg tudod keresni az előző szövegeit.
Kicsi paranoid android.
Leplezi, de néha azért....

adamantium 2010.10.12. 20:14:13

@Dr.laikus PhD: úgy próbáltam, meg is találtam 29 hosszászólását de a mai nem volt közte vagy én nem találtam? :)

pepikebaba (törölt) 2010.10.12. 20:55:52

A diétás kajáról jut eszembe, hogy legutóbb, amikor szültem, másnap kelkáposzta főzeléket kaptunk, a teljes szülészeti osztály... Aki szült, tudja, hogy a védőnők azzal kezdik: na ez az, amit szoptatás alatt ne, főleg az elején.
Egyébként a testvéremnek úgy adtak be majdnem penicillint, hogy rá volt írva a kórlapra, hogy érzékeny rá. Szerencsére kapcsolt és nem vette be.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.12. 20:59:45

Meg kellene cserélni a rabok étkeztetését a kórházival és le van a gond.

adamantium 2010.10.12. 21:27:11

beletörne a foguk a kenyérbe sütött ráspolyba :)

El Visco Stello (törölt) 2010.10.12. 21:36:43

Kicsit furcsa érzésem van a poszttal kapcsolatban. Valahogy nem meggyőző.
Persze tudom én, hogy kórházba senki sem jószántából megy. A beteg azért, mert beteg, a látogató azért, mert a hozzátartozója beteg, a dolgozó meg azért, mert élni kell valamiből. Egyszóval az egy negatív hely. Minden véleményalkotásnál ez az alapállás.
A poszthoz: Azt teljességgel kizártnak tartom, hogy tervezett műtét alatt vérhígító legyen a beteg szervezetében.
A másik a "félóra". Értem én, hogy amikor egy kívülálló szenvedni lát valakit, akkor azonnal akar segíteni és minden késedelem hosszú időnek tűnik.
...hogy a nővér közölte a betegekkel a véleményét, miszerint meghalt a néni,a betegekkel való beszélgetésnek tekintem és nem tudom elképzelni, hogy mit mondhatott volna helyette.
Azt simándi el tudom képzelni, hogy az élelmezés csapnivaló, de azt sem lehet közvetlenül felróni az intézménynek.

Droidfigyelő (törölt) 2010.10.12. 21:45:48

@gld: @Irise:

De, sajnos simán van, hogy elfelejtik az antibiotikumot. Apámnak az Uzsokiban felejtették el adni az újraélesztése és a 4 nap intenzív után a kardiológiai belgyógyászaton. Megírtam egy korábbi posztban. A nővérem vette észre, sajnos, legalább egy nap, de lehet, hogy kettő után, hogy egyszerűen nincs a kórlapon, pedig az intenzíven előírták és el is kezdték a kezelést. És az is biztos, hogy ez hozzájárult apám halálához, ha "csak" közvetve is. Szerintem ez nem spórolás volt, hanem nemtörődömség. Egy újraélesztett embernél kizártnak tartom a spórolást - ennyire nem lehet lepusztult a rendszer. Bár, nem tudom, melyik a rosszabb, a szándékos spórolás akár a beteg élete árán is, vagy a nemtörődömség.

A WC állapotáról, persze, hogy nagyon is tehetnek a betegek (vagy a betegek tehetnek) és az általános "kulturális" színvonal, de az nem lehet sem magyarázat, sem megoldás az adott esetben összeszart, összepisilt és undorító állapotokra, hogy "bocs, ti szartátok össze." Akkor maradjon úgy, mert nem a nővérek voltak a tettesek? Ezt te sem így gondolod, abban biztos vagyok.

apolka11 2010.10.12. 21:55:32

Nekem a kajávall szülés után (kb. olyan éhes voltam, mint aki aratásról jött)nem a minősége, hanem a mennyisége volt a baj:)
Hoztak egy hatalmas, műanyag "ládát", na, megörültem (én tanárként évekig középiskolai menzán ettem, elég jól bírok szinte bármit), levettem a fedelét és egy árva kis fasírt és egy kis főzelék virított benne...
Na de aztán megtárgyaltam magamban, hogy nyilván nem mindenki eszik annyit egy kórházban, mint egy vemhes oroszlánfóka.
Úgyhogy családi összefogással kipótoltuk:)

flippant 2010.10.12. 22:00:17

Pénzt kell adni ezeknek

bakela 2010.10.12. 22:00:53

BRÉKING NYÚÚZ!!:
A „Local Swineherd Herald” szalagcímmel közli, hogy több Praxisblog posztoló egybehangzó állítása szerint, múlt hétfő reggel orvosok és nővérek nagyobb csapatát látták az ajkai zagytározó X. kazettájának töltésén az É-NY-i sarkot kapirgálni...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.12. 22:14:30

Senkit nem ment fel a rossz munkavégzés, a lenéző tekintet, az embertelen bánásmód alól az, hogy keveset keres. Ha nem tetszik, el lehet menni más területre... Ha meg szívből s hivatásból csinálja, akkor meg nem vág pofákat és nem nézi hülyének a betegét.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 22:27:35

@bakela:

Ez nem vicces.
Én voltam hét végén Ajkán.
Szakemberekre van szükség, nem rinyáló kívülállókra és nem családsegítő adminisztrátorokra.

Szégyen, hogy mennyire nem intézményi a segítség, hanem karitatív, ezért szervezetlen. Minden csapat maga szervezi a munkáját, sokszor párhuzamosan. Ez hét végén volt.
Azóta valaki talán eszénél van.

Devecseri rokon még kataton, még menekíti amit tud, még gondolkodik, aztán talajt vesztett lesz, mert elveszítette az otthonát. Orvos rokon van lent, de nem pszichológus.
Csak szeretjük, de ez most nagyon kevés.
Nem vigasz, hogy másnak sokkal rosszabb.
Valahogy még jobban megrendít, még tehetetlenebbé tesz.

Bocsánat a rinyáért, de bakela ez nem vicces most.

Droidfigyelő (törölt) 2010.10.12. 22:32:55

@bakela:

A "The Laugh of the World" pedig headline-os vezető sztorit csinált abból, hogy egyes magyarországi vélemények szerint a magyar egészségügyben egyetlen tényező működik rosszul: a beteg.

Ezt a hírt átvette és a világ hírcsatornáinak közvetítette az "Up Yours" hírügynökség, a TBFBYSA "Try And Be Funny But You Suck Anyway) globális televíziócsatorna, valamint a kínai Ji Fu Csi-Csang (Mindent Szabad, De Jobb Neked Kint, Mint Egy Belső-Mongóliai Gulágon, Barátom, Pedig Odavaló Vagy) c. állami napilap is.

Dr.laikus PhD 2010.10.12. 22:33:42

@adamantium:

Ami ki van törölve azt nem találod, de következtetni tudsz mit írhatott.

Van bejegyzése ami erre utal.

adamantium 2010.10.12. 22:34:47

@Dr.laikus PhD: adj egy linket, most nincs kedvem kutakodni

ave 2010.10.12. 23:17:33

Nem tudom megis, aki meghal, azzal mit lehetne fel oraval azelott meg tenni?

Regen ezt otthon adta elo az ember, ma mar ez nem divat. :/

kalman.kalman (törölt) 2010.10.12. 23:42:23

Nem azzal van a baj, hogy a néni meghalt, hanem hogy ha menthető lett volna, akkor sem tesz a nővér semmit, mert nem megy oda időben. Persze utólag lepapírozzák.
Az én édesanyámat a Debreceni Egyetem Klinikáján kezelték és az ápoló egyszerűen nem adta be neki a rendelt antibiotikumot műtét után, valamint a fájdalomcsillapítót sem. A sebe ezért elfertőződött, újra kellett műteni. Amikor szóvá tettem, még neki állt feljebb és bizonygatta, hogy a papírokon ott van, hogy beadta, nem tudom bizonyítani, hogy elmulasztotta volna és amúgy is kicsi a fizetése (gondolom ezért megengedheti magának, hogy életveszélybe sodorjon betegeket). Persze a betegszobában fekvő többi beteg is mondta, hogy nem kapott ilyen gyógyszereket az édesanyám, rá se néztek, ha nem voltam ott. De mindent lepapíroztak. Mert az számít. A beteg az nem. Persze ha adok ötezret a zsebébe, akkor a legundokabb nővér is mosolyog. Nem a túlterheltség a baj, mert óránként lemennek az épület elé cigizni, arra van idejük. Egyszerűen a felelősségre vonás hiánya és az embertelenség.

kalman.kalman (törölt) 2010.10.12. 23:52:37

Olvastam a kommenteket és egyik-másik nagyon telibe talált.
Ahol eddig jártam, ott egyedül az intenzív osztályon láttam, hogy az ápolók figyelnek a betegekre és rendszeresen gondoskodnak a szükségleteikről. Előttük le a kalappal.
De az osztályos nővérek egyszerűen a seggüket meresztették ahol csak jártam látogatóban az utóbbi években édesanyám betegségei miatt. Cigiszünet óránként 10 perc, iwiw-ezés munkaidőben, pletykálkodás, pelenka csere csak 2000 forint ellenében. Aki nem tud mozogni, annak ugyan beviszik a tálcát a kajával, de fél óra múlva úgy szedik össze, hogy meg se nézik, a szerencsétlen evett-e. Mert felülni sem tud.
És mindenre mentség, hogy keveset keresnek. A napi 5-8 ezer forint borravalót persze nem számolják a fizetéshez.

Irise 2010.10.13. 00:12:26

@kalman.kalman: Ugye te se gondolod komolyan,hogy a betegtarsak fogjak tudni,hogy milyen gyogyszert kapott,vagy nem a rokonod?
Iv injekciokat siman lehet infuzioba bekotve beadni, azt a beteg es a betegtarsak sose fogjak eszrevenni,mert mar eleve osszeallitva kerul az infuzio a beteghez. A beteg gyogyszereit meg nehogymar atmenjen megnezni a szomszed agyon fekvo Marika neni,hogy ket zoldet es egy pirosat kapott-e delra, vagy egy sargat es ket keket...

Droidfigyelo: igen,emlekszem,sajnalom apukad. Biztos vagy benne,hogy elmulasztottak beadni es nem ugy volt,hogy esetleg ok ugy gondoltak,hogy szerintuk nincs szukseg arra a terapiara? Emlekszem,hogy nagyon sok mindent felrottal,de ne haragudj,nem tudom mar pontosan melyik bejegyzes volt az,ha belinkeled,szivesen elolvasnam meg egyszer.

"A WC állapotáról, persze, hogy nagyon is tehetnek a betegek (vagy a betegek tehetnek) és az általános "kulturális" színvonal, de az nem lehet sem magyarázat, sem megoldás az adott esetben összeszart, összepisilt és undorító állapotokra, hogy "bocs, ti szartátok össze." Akkor maradjon úgy, mert nem a nővérek voltak a tettesek? Ezt te sem így gondolod, abban biztos vagyok. "
Erre nagyon egyszeru a valasz. Mindenkivel tortenik baleset. Ha otthon rad jon a heveny fosas, es sikerul osszepiszkitanod a WC uloket,mit csinalsz? Na mit? Na ugyanazt kellene a korhazban is!
Es nem kell azzal jonni,hogy de a korhazban betegek vannak,mert aki annyira beteg, az pelenkazva/agytalazva van,esetleg szobaWC-n. Aki ki tud menni, az le is tudja tisztitani maga utan.

adamantium 2010.10.13. 11:15:46

@Irise: nem azért fizettem egy életen át a TB-t, hogy WC-t takarítsak, majd a nővérke (akinek szintén nincs benne a munkaköri leírásában szerintem, de ha nem teszi meg, irány a praxis)

huncut 2010.10.13. 11:37:11

@Irise: Igen, biztosan tehetnek róla a betegek is. De ha mondjuk 6 működő vécé jut 60 betegre, és egymás után 6 betegnek adnak beöntést, akkor bizony baj lehet, és nem biztos, hogy mindenki időben le tudja maga után takarítani. Érdekes, ahol egy négyágyas szobához tartozik egy mellékhelyiség, ott nem szokott ilyen gond lenni.

Öreg Sam 2010.10.13. 12:01:20

@huncut:
Hááát,igen.
A mai kórházak többsége még a 1920-as években KUK Gyk: kaiser und könig korszakban épült.
Ferenc József rég halott,de legalább van kórház,van rendelőintézet,van szülőszoba,sajnos van Geréb,stb.
Nézz meg egy mai kórházat,kevés kivétellel műemléki épületeket látsz,100 éves infrakstrurával.A kommunista korszak nem forditott pénzt a megújitásukra,a rendszerváltásból meg egyszerüen kimaradt.
Ez az ellátás szinvonalát nem befolyásolja,(sajnos autóbaleset)baromi jó volt a szolnoki traumatológián feküdnöm 3 napot,meg az is megesett,hogy kapcsolataim révén mentővel vittek Kecskemétről Debrecenbe,mert elmulasztottak egy vérinfuziót(hozzáértők jobban tudják,hogy mi ez)
Summa summarum:nem a hely,nem a körülmények,hanem az emberi hozzáállás teremti meg a beteg komfortérzetét.Igen,ebbe beletartozik a budik állapota is :)

Droidfigyelő (törölt) 2010.10.13. 12:40:48

@Irise:

Az a helyzet, hogy nem tudom, hogyan kell belinkelni. Ott szerintem egyértelmű volt az eset, mert miután a nővérem elkezdett üvölteni, az ügyeletes orvos megnézte a különböző papírokat, és apu azonnal megkapta a tőlük első adag antibiotikumot. És aztán onnantól fogva adták is. Ebből azt szűröm le, hogy nem szakmai mérlegelés vagy más gyógyszer volt a háttérben, hanem az intenzíven előírt és megkezdett kezelés egy részét elfelejtették. (A lázcsillapítóért minden nap balhézni kellett. Szörnyű volt.)

WC: szerintem is egyszerű a válasz, és szerintem is takarítsa le maga után. De az emberek nem ilyenek. Az emberek egy része úgy tekinti, hogy ami otthon természetes, máshol már nem természetes. Lásd nyilvános mosdók moziban, étteremben, kórházban, benzinkútnál. Igen, határozottan van az a kör, amelyik otthon lehúzza maga után a WC-t (gondolom én), máshol meg nem. Ezért is vannak a takarítók a különböző intézményekben. Van olyan benzinkút, ahol nem hányja el magát az ember, mert rendszeresen takarítanak, és van, ahonnan kifordulsz, és inkább mész még 50 kilométert, mert ott naponta egyszer (se) takarítanak.

Nem, én sem örülök, hogy egyeseket nem érdekel a környezetük, és tesznek arra, mit hagynak maguk után. De mivel az emberek sajnos ilyenek, és mivel a húgyos-kakás WC normális helyeken nem maradhat húgyos-kakás, csak mert sokan bunkók (vagy esetleg épp baleset ért valakit), a takarítók bizony takarítsák a mosdókat.

huncut 2010.10.13. 13:48:34

Automata öntisztító vécék? Asszem nem lenne luxus a kórházakban, rendelőintézetekben.

Dr.laikus PhD 2010.10.13. 18:13:49

@Irise:

Klinika.
4 ágyas kórterem hatágyassá alakítva.
Zuhanyozó, WC 6 betegre. Előtérben zuhanyozó, mögötte a WC.

Akik ott vagyunk, mindenki kap vízhajtót, mindenki gyűjti a vizeletét, jár gócvizsgálatra.
Egyik ágyon bürger kórós, egyik lába már combközépig szeletelt, másik lábát nem hagyja, de üszkösödik, nedves, dagadt, büdös. Csak kerekesszékben képes közlekedni, fájdalmai vannak, nem hagyja el magát, WC-re is beügyeskedik a kocsival az ajtóig. Be már nem, mert ez még a régi klinika, aki ezt megépítette, a WC ajtó nyílását 60 cm-re tervezte.
Valahogy eljut a csészéig, hatalmas nagy darab hölgy, hát ahogy sikerül, pedig igyekszik. Segítünk ki hogyan tud, de csak fogni engedi a kerekes széket, visszaügyeskedi magát, letörli amit és ahogy tud, ami otthona magának természetes.
Jól mozgó fél csomag WC papírt tereget, igyekszik guggolva, ahogy sikerül.
Másik idős 80 éves néni 8 hónapos terhesnek látszó óriási rákos daganattal a hasában, de ott van, mert lábszárfekélye is van. Olvassa a bibliát, morzsolja az olvasót, de figyel kinek kell rohanni a vízhajtó miatt, fürgén beslisszol, egy darabig ott van, vagy körbefos, vagy csak ott van, akinek nagy a szükség annak is ha sikerül becéloz, másra nincs ideje a feszítő vízhajtás megteszi a magáét.
Mindenki beteg, ápolásra szorul, takarításra túl sok ereje nincsen.
Takarítónő pedig ténsasszony.
90 éves anyám hozta a Domestost, takarírott, vagy ő, vagy én, mindaddig amíg el nem tiltottak a fertőzés veszély miatt.
Úriasszony takarító néni meg dohogott, hogy ő nem ezért van itt. :DDD

Nem mindig a beteg kulturálatlansága a baj oka.
Ez egy helyzet volt amiről senki nem tehetett, Ugyan kinek kellett volna rávennie az erre szerződtetett kórházi takarítónőt, hogy a dolgát végezze már?
Csak kérdem... :((((

Az az ápolónő aki undorodik a fekáliától, nem képes ezt a beteg és saját munkája részének tekinteni az rossz szakmát választott, Bizony a betegnek szüksége van erre a segítségre is, hogy ha kell elvigyék alóla az ágytálat, ne a kórteremben az ágy alatt tárolják akár üresen is dologra készem.

Valami elromlott, de nagyon. Ez nem a pénz hiánya, ez az etika elsikkadása.

Állítsuk meg a ......... 2010.10.14. 15:42:18

A WC-k állapotát kifogásolja a beteg is.
Műtét előtti beöntésnél mire kiér szegény a folyosó végén levő WC-re, amire huzatott is kell rakni, éppenhogy kibírja.
De ha nincs idő a körbepakolásra mi történik, hát baleset.
Nincs a wc-ben fetőtlenítőszer, nincs wc papír, csak hozott anyagból dolgozhat a beteg.

Achilles 2010.10.19. 14:27:35

Én a hajléktalanokra vagyok immunis, egy sebész a halottakra. Hát ez már csak így működik.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása