Csak az kap kezelést, akit a mentő visz be

2010.09.09. 06:00

Sziasztok!

 

Édesanyám 7 évvel ezelőtt stroke-ot kapott. Azt hiszem ez magyarul a szélütésnek felel meg. A lényeg az, hogy akkor rövid időn belül a mentő bevitte Szekszárdra a kórházba ahová lakóhelye szerint tartozik. Ott infúzión kapott gyógyszert, ami, mivel megfelelő időben megkapta jól hatott és az orvosok szerint kis károsodással úszta meg a dolgot (értsd: azóta semmi megerőltetőt nem tud csinálni, minden ki lépcsőzés, gyaloglás kín, utána pihenés, gyakori fejfájás, szédülés stb.)

 

 

Ehhez a betegséghez azonban az társul, hogy az infúzión kapott gyógyszer mintegy átmossa az embert és feljavul az állapota, majd folyamatosan elkezd romlani, azaz időről időre meg kell csinálni egy 5-7 napos infúziós kúrát. Lehet(ett) ezt előzetes bejelentkezés alapján kórházi befekvés mellett és járó-betegként napi megjelenéssel is. Édesanyám 7 év óta kb háromnegyed évenként csinálta meg ezt a kúrát.

 

Most azonban időpontot kért a szekszárdi kórházba, hogy mikor mehetne, ott csak befekvés mellett, korábban nem tapasztalt távoli időpontra, decemberre (!!!) adtak időpontot. Mivel állapota a napokban erőteljesen romlani kezdett, elment kezelőorvosához segítséget kérni, hogy lehetséges lenne e bejárással közelebbi kúraidőpontot kapni.

 

A kezelőorvos közölte, hogy a szekszárdi kórház pénzhiányra hivatkozva szeptemberre és októberre leállította ezeket a kezeléseket, és nem hogy bejáró kezelés, de befekvős sincsen. Csak az kap kezelést akit újabb rohammal a mentő visz be, mert az már sürgősségi ellátásnak minősül.

 

Én ezen nagyon felháborodtam, hiszen a megelőző kezelés lényege éppen abban áll, hogy ne legyen újabb rohama senkinek, ne bénuljon le, ne halljon meg! Érthetetlen a kórház eljárása. Azóta érdeklődtem és több ember is azt jelezte, hogy a korábban kezelési időpontként kapott szeptember – októberi időpontjaikat a kórház visszamondta. Ez azért gáz különösen, mert ők már nyílván abszolút az utolsó pillanatban voltak a megelőző kezelés szempontjából és nem húzzák ki az újabb nagyon távoli időpontig.

 

Most a család a lehetőségeket keresi, mit tudunk csinálni. Másik kórházba hogy tudnánk menni, illetve van e olyan magánkórház Magyarországon ahová el tudjuk vinni erre a kúrára még ha akármennyit fizetni is kell, hiszen anyánkról van szó.

 

Ha valaki tud segíteni írja meg kommentként. Köszönöm.

 

Üdv

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakela 2010.09.09. 06:52:19

Az úgynevezett "infúziós kúrákat" csak szociális indikációval végzik néhány elvetemült helyen Magyeri országban == A kúrát végző szociális helyzetének javítása érdekében!!!
Medicinális indikáció====0000000000000

Átmosni lehet a kávéfőzőt
sósavval -gyors, hatásos, de megeszi az alaméniumot
ecetsavval - hatásos, de büdös, meg a garancia is elvész
citromsavval -lassú, -qrva drága, -de a "fogorvosok 90 %-a ezt ajánlja,"

lac64 2010.09.09. 07:49:05

@bakela: Jól értem, Te azt állítod, hogy a beteg 7 éve feleslegesen kap kezelést csak azért, hogy a kórház felmarkolja utána a pénzt?

12. Pausz 2010.09.09. 08:01:30

Úgy látszik

nagy szar van szekszárdon

12. Pausz 2010.09.09. 08:13:41

@bakela:

ha javul tőle a beteg állapota (mégha csak átmenetileg is, még ha csak placebohatás okán is), akor azért talán mégsem teljesen felelsleges, nem?

12. Pausz 2010.09.09. 08:24:32

"az orvosok szerint kis károsodással úszta meg a dolgot (értsd: azóta semmi megerőltetőt nem tud csinálni, minden ki lépcsőzés, gyaloglás kín, utána pihenés, gyakori fejfájás, szédülés stb.)"

nem kell elégedetlenkedni ezzel

a tipikus strokeosnak átalában lebénul a fél oldala

huncut 2010.09.09. 08:42:20

Ez az a cavinton-nootropil infúzió?

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 08:42:29

@bakela:
Rád is ki kellene vetni egy hálót, de nem a szociálisat!
Undor árad minden hozzászólásodból.

A parkinson kórosoknak is ezt az infúziós kúrát írják fel, mert oxigénnel dúsítja az agyat "állítólag".

gld 2010.09.09. 08:43:44

Jó reggelt Mindenkinek

És innen hány lépés az, amikor már az igazán "hasznos" beavatkozásokra is azt mondják, hogy bocsika, de nincs pénz...?

Amúgy szerintem, ha a beteg jobban érzi tőle magát, akkor hasznos.

cenzorilla 2010.09.09. 08:51:52

@pcr:

Nem akarok moderálni. :)
Írd le a véleményed és ne sértegess.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 08:55:00

@cenzorilla:
Tudod mit moderálj csak nyugodtan, de akkor a "kedves", "nagytudású" dokikat is tedd helyre.

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 08:59:48

Nekünk is használ.

Akár placebo akár nem, mama sokkal jobban van utána, kb 3 hónapig, utána meredeken zuhan.

Mondjuk jobb lenne, ha otthon is kaphatná, de még nem találtunk vállalkozó szellemi szabad foglalkozású doktort, sem nővért aki adná.

12. Pausz 2010.09.09. 09:08:37

egy kis agyértágítás

sokakra ráférne ...

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.09.09. 09:09:15

Érdekes, az én apukámnak is használt, és még placebó sem lehetett, mert nem igazán tudta mi történik vele (ami tán jó is , mert ép ésszel nem lehetett volna kibírni ami két év alatt a kórházakban történt vele)

drpeti 2010.09.09. 09:46:59

12g-os nootropil infuzió 1000 HUF alatt van x 5 nap = 5000 HUF alatt. Kapható 3g inj kiszerelésben is 20 amp, 3000 HUF alatt. Fel kell iratni, le kell csorgatni. Ennyi.

IrishOak 2010.09.09. 09:57:15

Szép Csütörtököt:-) ehelyett a bánatos helyett.

Mostanában(is)sok panaszt olvasok a vidéki kórházak agonizációjáról.
Mindig valamilyen kis városból jönnek olyan hírek, hogy nincs pénz az ellátásra, meg lassúak,kevesen vannak, esetleg nem is jók a körülmények.Sőt, hogy nincs is megfelelő műszerezettség.

Igazán nem értem, hogy egy viszonylag egyszerű segítség miért ütközik pénzhiányba.Lehet,hogy a minden bokor alján kórházi rendszer nem jó?
Talán, ha szakellátás is el tudná végezni,vagy pontosan meg lenne határozva, hogy hol, mit csinálnak az hatékonyabb lenne.Lehet, hogy kicsit utazni kell hozzá, de hát Mo. egy kicsi rántotthús, itt nem nagyon vannak távolságok, legfeljebb a kényelemhez való ragaszkodás.

Szerintem simán meg kell keresni egy nagy kórházat, és ott beszélni az illetékessel.Szabad orvosválasztás van, így lehet másik orvoshoz járni akár 5 várossal odébb is, akár 20km-re akár 160-ra van.Nekem legalább is ezek a tapasztalataim.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.09.09. 10:09:00

@12. Pausz: remélem, hogy tévedsz.
Anyámnak három éve volt stroke-ja. Nem bénult le, némi afázia maradt, de ennyi.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:13:49

@drpeti:

Ez érdekes.
A kórház 140 ezret számol 5 napos járóbetegre, persze az OEP felé fekvőként számol.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.09. 10:13:57

Nootropil infúzió 12 g/60 ml: tiszta, színtelen, steril oldat
 4.1 Terápiás javallatok
Felnõtteknél
·       Pszichoorganikus szindróma tüneti kezelése; a kezelés hatására javuló tünetek a következõk: memóriazavar, figyelemzavar, motivációhiány.
·       Cerebrovascularis történések maradványtüneteinek kezelése, különös tekintettel az aphasiára.
·       Corticalis myoclonus kezelése – önmagában vagy kombinációban.
·       Vertigo és az ehhez társuló egyensúlyzavar kezelése, a vasomotoros, valamint pszichés eredetû bizonytalanság-érzés kivételével.
·       Sarlósejtes vasoocclusiv krízis profilaxisa és remisszióban való alkalmazás.

12. Pausz 2010.09.09. 10:15:05

@kekecke:

a strokes ott, akkor bénul le, ha lebénul

12. Pausz 2010.09.09. 10:20:05

@pcr:

az orvos és nővér meg nyilván hobbiból van a kórházban

sőt, ők fizetik az intézményi rezsit is

és ha esetleg rosszul lesz a beteg csak leakasztanak egy ITOs szakorvost a raktárból

gld 2010.09.09. 10:21:30

@radiologus.hu: én ezek alapján ezt a szert nem sorolnám a placebo-k közé, és nem ítélném haszontalannak :)

drpeti 2010.09.09. 10:22:39

@pcr: igen, mert a kórháznak nemcsak a gyógyszerköltsége van. Orvos, nővérek fizetése, fűtés, villany, kaja, stbstb

12. Pausz 2010.09.09. 10:23:06

@pcr:

A KÓRHÁZAK

NEM TB-TÁMOGATOTT ÁRON KAPJÁK A GYÓGYSZEREKET

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 10:23:38

@radiologus.hu:

Placebo, vagy nem placebo?

Mamánál - még kap mellé valamit -, de használ.

gld 2010.09.09. 10:24:23

@Dr.laikus PhD: már megint egy rugóra járunk :)

12. Pausz 2010.09.09. 10:25:33

@gld:

szépet, hangzatosat bármiről lehet írni

meg elméletben kispekulálni, hogy ilyen receptorhoz kapcsolódva ilyen lesz a hatás

aztán a gyakorlatban vagy így lesz vagy nem

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:26:22

@12. Pausz:
Nem ITO-ról beszéltem, csak sima infúziós kúráról, aminek semmi köze az intenzív terápiához, és bejáró beteget említettem, akinek
1. nem adnak kaját
2. kb.5 percnyi időt fordít rá a nővér az infúzó beadásakor, és a tű kihúzásakor
3. orvost nem látni 5 nap alatt
4. ágyat nem foglal a beteg
5. mosni nem kell rá

gld 2010.09.09. 10:26:54

@12. Pausz: igen, tudom, hogy jórészt úgy működik, hogy annak, aki nem ért hozzá, hangzatos szavakkal bármit el lehet adni... De akkor szerinted hatásos, vagy nem hatásos? vagy inkább úgy kérdezném, hogy placebo, vagy nem placebo?

drpeti 2010.09.09. 10:27:56

@pcr: "4. ágyat nem foglal a beteg".
De igen. Ő akkor bentfekvő, csak az infúzión kívül eső időben eltávon van... Attól papíron egy ágyat foglal.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:29:17

@drpeti:
Bocsika, de vannak infúziós fotelek, az infúziós kúrán.

12. Pausz 2010.09.09. 10:30:10

@pcr:

értőn olvasni tanulj már meg

sima infúziós kúrán is rosszul lehet lenni és kellhet a háttértámogatás

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 10:30:47

@pcr:

Ha ilyen van, azt jelentsd be.

Honnan veszed ezt?

drpeti 2010.09.09. 10:30:48

Még egy apró megjegyzés a posthoz. Friss (3 órán belüli) strokeban a nootropil infúzió nem a megfelelő kezelés.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:32:01

@12. Pausz:

Akkor miért nincs orvos a közelben sem, míg 10 betegnek csöpög az infúzió?
Miért a nővérek adják be?

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 10:32:21

@pcr:

Ilyenen voltam és nem jelentették fekvő ellátásnak.

12. Pausz 2010.09.09. 10:34:17

@drpeti:

viszont ahhoz kell ct vagy mr,

az meg 7 évvel ezelőtt nem biztos, hogy volt szekszárdon

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:34:31

@Dr.laikus PhD:

A bejelentéssel mire mennék?
Talán legközelebb még időpontot sem adnának.

12. Pausz 2010.09.09. 10:35:46

@pcr:

megszűnt az orvosírnoki állásod és most itt kötözködsz?

drpeti 2010.09.09. 10:39:02

@12. Pausz: Így van, bár MRezni nem szokás. Elég bőven a CT, azon látszik, hogy van-e vérzés, vagy nincs. Ha nincs, akkor lízis és csókolom... Ha jól tudom a kilencvenes évek közepén már volt CT Szekszárdon.

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 10:39:52

@pcr:

Remélem nem veszed tőlem rossz néven. :)
Baromi sok az indulat benned.
Szinte csak a rosszat veszed észre.
Biztosan ennek oka is van -ezt sajnálom -, de a jól felfogott érdekedben kéne elfogadni a világot olyannak amilyen, hibákkal, ökörségekkel együtt.

Biztosan hamarabb gyógyulnál és hamarabb oldódnának a problémáid is.

Könnyebb mosolygósan problémát megoldani. :)))

12. Pausz 2010.09.09. 10:43:26

@drpeti:

melyik nem mutatja hiperakut vérzést?

nem a ct az?

12. Pausz 2010.09.09. 10:53:14

@pcr:

hol akarsz közelebb lenni orvoshoz, mint egy kórházban?

unalmas az erőltetett kötözködésed

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:55:36

@12. Pausz:
csak szimpla takarítónő vagyok, biztosan attól vagyok frusztrált

Scala 2010.09.09. 10:57:01

@Dr.laikus PhD: argumentum ad hominem, és itt most különösen mellément
hu.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

phoenix102 2010.09.09. 10:58:06

Végre egy testhezálló poszt.
Stroke mint diagnózis eléggé problémás, mert ez vérzést és infractust is jelenthet (10%/90%). Feltételezem, hogy a posztban agyi infarctusról van szó.
Ahogy korábban már leírtam, ezeknél a betegeknél a felépülést követően, ami általában nem gyógyszer hatására (kivéve lízis) történik, depresszió alakulhat ki. Állapotigadozásukat egyrészt ezzel, másrészt az infarctus után kialakuló agyi keringési problémákkal lehet magyarázni.
Az "infúziós kezelés" alatt 90%-ban Cavinton vagy Nootropil infúziót kell érteni. Ezeket a gyógyszereket sehol sem adják a világon protokoll szerint. A legtöbb európai országban még törzskönyvezve sincsenek. Ennek oka az, hogy hatásosságuk kérdéses, a placebo határát súrolja.
Ez nem jelenti azt, hogy nem lehet haszos a betegeknek, ha hisznek benne és láthatóan javul az állapotuk (szerintem inkább a folyadék része hasznos, mert a legtöbb idős beteg amúgy is ki van száradva), de semmi esetre sem beszélhetünk oki kezelésről.
Másrészt sok idős beteg bezavarodik a Nootropiltól, tehát valami hatása van, csak nem az, amit szeretnénk.
Viszont van ennek egy sötét oldala is. Mégpedig az, hogy sokszor ezt megélhetési orvoslásra használják. Behívják a beteget időnként az infúzióra és begyűjtik a borítékot. Emellett bekódolják VBI-nek és elég rendes pontszámot kapnak érte az OEP-től. Tehát az osztálynak mindenképpen megéri.
Szerintem ha valakinek használ, feküdjön be infúzióra, de annak hiánya esetén nem várható szervi probléma.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 10:58:40

@12. Pausz:

Azt írtad, hogy az infúziós ellátás során előfordulhat rosszullét, tehát az orvosnak ott kellene az osztályon tartózkodnia, ha már az a dolga, hogy ő vezesse le ezeket a kúrákat, ez a beosztása, ezért kap fizetést.
Ha már legalább 140 ezret számol el rám, akkor néha benézhetne.

12. Pausz 2010.09.09. 10:59:44

@pcr:

ITO háttérre bármelyik osztálynak szüksége lehet bármikor

ennek biztosítása is költség

minek hőbörögsz, ha tudatlan sötét alak vagy?

Scala 2010.09.09. 11:02:41

@phoenix102: megkaptam nagyon köszi, mindjárt válaszolok! :-)

IrishOak 2010.09.09. 11:03:02

@phoenix102:
Ez így jó kerek volt.
Nem utolsó sorban-érthető is:-)

köszönet.

phoenix102 2010.09.09. 11:08:29

@12. Pausz: mégpedig nem is kis költség egy ITO, főleg azért, mert tök mindegy, hogy milyen profi dörzsölt módon kódolnak, akkor is mínusz lesz a hónap végére.
A neurológiák pedig az infúziósok miatt plusszba tudnak kijönni általában. Magyarul a többi osztály használja, de részben el is tartja az ITO-t.

aesculap 2010.09.09. 11:11:51

@phoenix102:

Egyetértek veled, azzal a kiegészítéssel, hogy a betegek/hozzátartozók részéről nagy az igény az ilyen jellegű kezelésre, és majdnem mindig szubjektív javulásról számolnak be - hogy ebben mennyi a placébó effect, azt persze nem tudhatjuk. Az infuzió egyébként gyógyszermentesen is javítja a mikrocirkulációt a viszkozitás csökkentése révén.

phoenix102 2010.09.09. 11:18:26

@aesculap: igen, ahogy írtam a folyadék használ inkább, mint a "hatóanyag". A pszichés komponensről nem is beszélve. Legviccesebb, asszem már írtam, nem egy betegemnél előfordult, hogy jött vissza a CT-ből és közölte, hogy jó volt a kezelés, már sokkal jobban érzi magát :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 11:26:39

Nekem az ENG vizsgálat kb. 2 hétre rendbe tette a lábamat, nem fagyott(szibbadt) annyit, mint előtte.
Jobb volt mint egy 10 amperes tens kezelés
:)

pakesz (törölt) 2010.09.09. 11:38:19

borzaszto jo volt olvasni azt a sok hozzaszolast, hogy ez az egesz kezeles 180e -kent manifesztalodik es osszesen ha 5e lehet az anyagkoltseg :)

egy kisse uzletibb jellegu kellene hogy legyen az egeszsegugy, hogy az ilyen eseteket minel olcsobban meg lehessen oldani...
amugy ez tipikusan NEM GYOGYITO ellatas, nem kellene ezert legalabb valami jelkepes onkoltseget felszamolni(30%)?
elvegre en a TB -t a gyogyitas miatt fizetnem elsosorban...

talan a helyi oregek otthonaban kellene ezt az ellatast elvegezni

amugy az az Alzheimer koros gyogyszerekkel hogy is volt?

Scala 2010.09.09. 11:59:47

@Dr.laikus PhD: az érintett szerint igazad van, lehet én vagyok túlérzékeny, bocsánat. asszem berágtam a tegnapin:
praxis.blog.hu/2010/09/07/nem_vizsgaltak_meg_rendesen_ezert_meghalt/fullcommentlist/1#c10945713

Scala 2010.09.09. 12:04:18

@pakesz: önerő gondolattal akár egyet is tudok érteni ennél a kezelésnél.
Viszont ha kiterjesztem az üzleti jellegű eü. gondolatot eljutunk a cinizmus ama bugyrába (H.Á.) mely szerint a gyermek tüdőgondokat nem a levegő gyógyítja, ezért száz éves intézmény a hegyről le, pesti utcára át... nem jó vonal.

szabidoki 2010.09.09. 12:06:14

@pakesz: hát, ha értetted volna, amit olvastál a kommentekben, akkor tudnád, hogy a kórház nem támogatott áron kapja a gyógyszert, úgyhogy az anyagköltség sem 5000Ft, másrészt fenn kell tartani magát a kórházat is, azért drága a végszámla.
Könnyen lehet egyébként, hogy azért megy a trükközés a bentfekvő/járóbeteg dologgal, mert járóbetegként nem lehet elszámolni azt a diagnózis-beavatkozás kombinációt, amit erre a infúziós varázslásra bekódolnak.
Az meg, hogy egy kórház leállít nem életmentő beavatkozásokat, csak egy újabb jele annak, hogy mennyire pénzhiányos az egész rendszer.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.09.09. 12:07:01

@pakesz:

"az egesz kezeles 180e -kent manifesztalodik es osszesen ha 5e lehet az anyagkoltseg"

5e ft TB-TÁMOGATOTTAN

A KÓRHÁZAK NEM TB-TÁMOGATOTT ÁRON KAPJÁK A GYÓGYSZEREKET

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 12:22:01

@Scala:

Csak halkan jegyzem meg, hogy azért a Budai Gyermekkórház tüdő osztálya elég forgalmas helyen leledzett.

Ott volt a busz végállomása sok-sok busszal, szintén a fogas kerekűé, minden volt csak tiszta levegő nem.
Kocsma is, a gyerekek ha kint voltak akkor ennek minden hozadékát közelről figyelhették.

Fiam feküdt ott.

A szakértelem viszont ott volt.
Ha emiatt, mint az OPNI esetében a koncentrált tudás megszűnt, hát annak kívánom a legjobbakat. :(

pakesz (törölt) 2010.09.09. 12:35:31

@szabidoki:
www.egeszsegkalauz.hu/keresok/gyogyszer/nootropil-12-g60-ml-oldatos-infuzio-1177.html

mintha ott nem lenne szo TB tamogatasrol...

amugy azt nem fogom soha megerteni, hogy ezt miert aktiv agyon kelljen megcsinalni, ami jelen esetben 175e
azaz a hires neves trukkozes...

pakesz (törölt) 2010.09.09. 12:40:50

@Scala: az onero ebben az esetben elintezte volna hogy ne legyen tamogatasi visszaeles...
ha 60e lett volna ez akkor a delikvens megoldotta volna olcsobban :)

amugy azt a tudobeteg sztorit sose ertettem :)
elmagyarazhatnad, most akkor a tudobetegeket allando jelleggel allami penzen szamuzni kellene a hegyekbe vagy a tenger melle?

szerintem ez a tudobeteges sztori is egyfajta mantra, ami jol megfoghato, es a laikus elhiszi, persze en egyaltalan nem ertek hozza, csak azt tudom, hogyha javitani akarnanak akkor egesz Bp-en lehetne javitani csak egy jo tokos diktator hajlam kellene a felsobb vezetesbe :)

Bikli néni 2010.09.09. 12:50:54

Na ezt valaki magyarázza már el nekem. 5 ropi a gyógyszerköltség, de csak azért, mert TB-támogatott. A kórházban meg ennél jóval több, mert nem támogatott.
Ezt mi alapján döntik el?

Odamegy a gyógyszertárba Mária, akinek mondjuk nem lenne tragédia, ha a gyógyszere nem lenne TB-támogatott, de Mária beteg, nem a kórház, tehát a gyógyszerének az árát mindenképp átvállalja az állam.
És ott a kórház, ahol (naiv?) véleményem szerint olyan embereknek kellene, hogy jusson, akik tényleg rá vannak szorulva, a kórházak pedig közismerten pocsék anyagi helyzetben vannak, aztán mégis ők szívják meg az egészet.

Én a kórházigazgató helyében tuti kitennék egy táblát, hogy T. Betegek, T. Hozzátartozók, a kórháznak NINCS pénze, de mi a gyógyító munkára vagyunk felesküdve, ha önök behozzák a TB-támogatással kiváltott gyógyszert, mi beadjuk az infúziót. Panasszal az illetékes minisztériumhoz lehet fordulni :)
Vagy valami hasonló.

(Egyszer, még a Medgyessi miniszterelnöksége alatt UH-ra mentem. Doki rányomott egy csomó zselét a hasamra, majd kiszúrta a szemem egy db tenyérnyi törlőkendővel. Mikor kértem még egyet, mert tiszta trutymó voltam, közölte, hogy nincs, és ha valami nem tetszik, menjek a miniszterelnök úrhoz, hogy adjon több pénzt törlőkendőre.)

Scala 2010.09.09. 12:57:19

@Dr.laikus PhD: Egyetértünk, az egy forgalmas hely, de még mindig jobb, mint az üresen álló telek és OPNI 2. szélnek eresztve, megtépázva az egész csapat.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 12:57:30

A beteg nem hiszem, hogy kiválthatná az infúzióját a patikában.
Vagy, ha mégis, akkor elég lenne hozzá pár tű és otthon is be lehetne adni, ha a heroinisták be tudják szúrni, akkor én is megtanulhatnám.

Bikli néni 2010.09.09. 13:06:06

@pcr: Volt már mondjuk a lábad eltörve? Olyankor naponta kell hasba adni szurit. Azt is kiváltja a beteg, és otthon bökögeti magát minden nap.

pakesz (törölt) 2010.09.09. 13:08:27

@Bikli néni: errol hallottam de az nem a hormonterapia???

gld 2010.09.09. 13:09:41

Az a vicc, hogy a Nootropil-nak nincs is támogatott ára...

www14.hazipatika.com/gyogyszerek/termek/NOOTROPIL_12_g_infuzio/1177

Amúgy szerintem simán kiváltható a patikában, ha vényre felírta az orvos.

gld 2010.09.09. 13:11:49

@gld: félreértés ne essék, ezzel nem azt akarom mondani, hogy a többi járulékos költség nem merül fel :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:13:50

@Bikli néni:
Nem hál' az égnek, de más izomba szúrni meg más vénába.
A hasam az egyik legérzékenyebb pontom, úgyhogy a vérhígítós szuri nem menne.

gld 2010.09.09. 13:20:20

@pakesz: ha Bikli néni a Clexane-ra gondol, az nem hormonkezelés, hanem egy thromboprofilaktikus gyógyszer. Ami megelőzi a trombózis kialakulását.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:20:26

@Bikli néni:
Nem hál' az égnek, még nem volt törésem.
De ha vérhígítóval kellene naponta hasbaszúrni magam, hát.....

Amúgy más izomba adni, mint vénába.
A vénás talán veszélyesebb, de nekem a hasam jobban fájna.

gld 2010.09.09. 13:21:07

@pcr: a 10.-nél már nem is érzed :)))

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:21:15

Na ez mevót kétszer:))

Elnézést!

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:22:01

@gld:
Hülyéskedsz?
Még átszúrnám a beleimet.:)

gld 2010.09.09. 13:23:19

@pcr: azzal ugyan nem :) Marha pici tű van a fecsin :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:24:38

A hasamra nagyon érzékeny vagyok, műteni is csak akkor lehetne, ha már elvesztettem az eszméletem, mer' nem írnám alá a beleegyező nyilatkozatot:))

Bikli néni 2010.09.09. 13:27:15

@pakesz: Én úgy tudom, a trombózis megelőzésére adják, de nem vagyok benne biztos.

@gld: Az, csak nem jutott eszembe a neve :)

@pcr: Hasba adni nekem is parázós lenne, pedig nekem a vérvételtől meg az infúziótól se volt soha semmi problémám.

Csak azért írtam, mert valaki itt felvetette, hogy a heroinisták is tudják szúrni magukat. A kényszerből szúrók is megcsinálják. Ha összeomlana az egészségügy, biztos, hogy egyből megtanulna mindenki izomba szurit adni...

Scala 2010.09.09. 13:30:46

@pakesz: Mantra: lehet.
Az általad említett helyeket szanatóriumnak hívják, és igen, van egy 'nyaralóhely' jelleg a dologban.
Állami pénzen?
Hm. az is sezmebe jutott, hogy nem rossz ha vidéken van munkahely amit egy szanatórium fenntartása biztosít, hátha nem élnek meg a kaszinók, öt csillagos spak és wellness hotelek.
Finanszírozás: messze az ideálistól, de nem az intézmény megszüntetés az üdvözítő, szvsz.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:31:29

500 ml salsolba, bele a nootropilt, meg az algopyrint, kész az infúzió
na, ha otthon kotyvasztanánk, és belekerülne egy-két buborék, akkor mindenki ITO-ra kerülne

gld 2010.09.09. 13:35:08

@pcr: valszeg többek között ezért se javallják, hogy otthon, magadnak add be :)

pakesz (törölt) 2010.09.09. 13:39:46

@Scala: en nem ertek hozza, csak igy elsore hogy ott vannak fent a hegyen, "meggyogyulnak" aztan lejonnek az ev maradek 51 hetere, hat ez elegge nem hatekony :)
amugy regen tenyleg ez egy bevett gyogyulasi modszer volt, ebben legalabb H.Á. -nak igaza van ezt tanusitom :)

amugy pesten hol lett volna?

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:40:16

Isten ments tőle, hogy elvegyem az egészségügyisek munkáját, nomeg akkor a férfiak sem örülhetnének annyi csinos nővér látványának, ez is placebóhatás.:))
Milyen kár, hogy szinte alig van férfiápoló.

gld 2010.09.09. 13:41:53

@pcr: "Milyen kár, hogy szinte alig van férfiápoló."

Egyet értek :D

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:46:38

@gld:
:)))

A nővérem mesélte, hogy amikor bentfeküdt az egyik klinikán, megjelent XY professzor úr vizitelni, a nők úgy elájultak tőle, hogy a panaszaik fele megszűnt.
Szóse róla, tényleg hmm jó pasi.:))

gld 2010.09.09. 13:47:37

@pcr: hiába, gyarló az ember :)

Nem is kell ide gyógyszer, meg műtét :)

gld 2010.09.09. 13:51:24

@pcr: megjegyzem, ez kétélű fegyver :) A 3 éves unokaöcsém is szerelmes volt a gyerekgyógyász doktornénibe, és közölte, hogy ő ugyan meg nem gyógyul, mert akkor haza kell menni, és nem láthatja többé :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:51:37

@gld:
Most gondold el, hogy papika bekerül a kórházba, és amikor 1 hét múlva hazaengedik a felesége rá sem ismer, mert jól szanaszét nézett a nővérkék között, és visszatért az "életkedve"(megfickósodott).:)))

gld 2010.09.09. 13:53:51

@pcr: jó hát azóta becsajozott az óvodában, és már nem olyan fontos a doktornéni :)))

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 13:56:59

Akkor azért akart az én kisfiam fül-orr-gégész lenni 2 évesen:)
Pedig úgy félt a vizsgálattól mint a tűztől.

Bikli néni 2010.09.09. 14:14:55

@pcr: Ha valami félisten hapsi lenne az orvosom, akkor nem meggyógyulnék, hanem inkább egyre pocsékabbul lennék, addig is élvezhetném a doktor úr társaságát :D

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 14:21:47

@Bikli néni:
:D
Nos ettől a prof "bácsitól" akkor nagyon rosszul lennél.

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 14:30:07

Látom hormon zavarotok nincs. :DDDDD

Scala 2010.09.09. 14:30:36

@Bikli néni: Én is inkább ilyen vagyok. :-)))
de mára kiveszett belőlem az idealizmus, minden férfi sekélyes,a különbség max. hogy mennyi idő alatt jössz rá.
El is határoztam, mostantól a nővérekre gerjedek. :-DDD

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 14:33:30

@Scala:

Összehozlak a fiammal.
Ő a lányokra panaszkodik. :D

Szóról szóra így, ahogy Te. :))

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 14:34:41

@Scala:

Még a nővér sem lenne akadály. :DDD

Scala 2010.09.09. 14:42:08

@Dr.laikus PhD: Igazán? Vicces. Azért ne adja fel!
Hány éves a gyermek? :-D

Leroi 2010.09.09. 14:43:51

@pcr:
Azért nem épp harakiri egy LMWH sc. beadása...:)
Finoman felcsippnted a hasbőrödet és beszúrod inzulinos tűvel, mint a diabetesesek.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 14:51:42

@Leroi:
Jaj
Nekem inkább teleszúrkálhatják az összes vénámat.
Ugyanis az a fóbiám, hogy bennehagynak egy törlőkendőt a hasamban, édesanyámmal ez történt, biztos azért van ez a mániám, hogy a hasamhoz ne érjen senki.

Leroi 2010.09.09. 14:52:14

A stroke hatalmas lutri.
Ezernyi kezdeti tünete és ezernyi utókövetkezménye lehet.
Nem mindig jár bénulással.
A vasoactiv/nootrop infúziós therapia hatékonysága kérdéses.Acut stroke-ban a mannit alkalmazását is ajánlják, a piracetamot már nem, de azért adagoljuk.
A vinpocetin keményen lebőgött Japánban
(Kalan néven forgalmazták), de a Richter nem adta fel, gyártja és ajánlja a Cavintont ezerrel ma is.
Az első 3 órában friss lágyulásos stroke-ban szoktak thrombolysist alkalmazni, rTPA-val (alteplase,reptilase), nálunk az alteplase a használatos, viszonylagos sikerrel.
Szóval az, hogy most fektetik-e be a mamit vagy decemberben, a stroke szempontjából édesmindegy, ha nem progresszív az állapota.
Szedi a gyógyszereket (azt is,amit infúzióban kapott), gondolom, valami antiaggregans is (ASA vagy clopidogrel) és éli az életét.
A teljes inaktivitást és nem javasolnám, mert az kedvez a thrombusképződésnek, embolizációnak.

gld 2010.09.09. 14:53:29

@Dr.laikus PhD: túlkoros :D az általam ismert legtökéletesebb pasi még nincs 4 éves

Leroi 2010.09.09. 14:54:10

@pcr:
Azért épp...senki?:P

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 14:57:09

@Leroi:
Ja, hogy úgy:)))
Orvosilag ne piszkáljanak, sebészkés, meg egyebek.

Leroi 2010.09.09. 15:01:30

Mondjuk, ha a beteg történetesen épp kecsua, akkor huszadmagával ráborítja a főorvosra az íróasztalt és úgyis kiköveteli magának
az infúziót.
Ennek ez a rendje.
Ha nem, elmegy az ombudsmanóhoz.

Leroi 2010.09.09. 15:02:24

@pcr:
Igen, igen, persze...:)

gld 2010.09.09. 15:09:31

@pcr: amúgy megjegyzem, nekem sem volt olyan nagy a szám, amikor először a kezembe nyomták a 10-es pakkot, és közölték, hogy ebből minden nap egyet :)

Aztán mégis rávettem magam, és a végére olyan "profi" lettem, hogy a párom meg is jegyezte, hogy jobb vagyo, mint bármelyik útszéli heroinista :D Aztán felvilágosítottam, hogy a cucc iv, ez meg sc, és nem ugyanaz ;)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 15:13:02

@gld:
No persze, és minden nap azon igyekezett, hogy végignézhesse a műveletet a kis hamis:)))

gld 2010.09.09. 15:16:09

@pcr: hát annyi biztos, hogy át nem vállalta a nemes feladatot :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 15:17:46

@gld:
:)))
Nem akart neked fájdalmat okozni.

gld 2010.09.09. 15:20:00

@pcr: fordított helyzetben én simán hasba szúrtam volna ;)

Na, nem OFF-olom tovább a topikot.

Scala 2010.09.09. 15:22:23

@Dr.laikus PhD: Értem, én több vagyok, és nem mellékesen férjezett. :-)

gld 2010.09.09. 15:28:21

@pcr: ez fura dolog amúgy... Az ember sokkal több mindent nem mer magán elkövetni, amit máson meg igen. Volt olyan cukorbeteg ismerősöm, akinél hetekbe került, mire rá tudták beszélni, hogy be merje adni magának az inzulint. Addig a szomszédban lakó asszisztensnő adta be neki... Vagy volt olyan, aki csak azért nem mert kontaktlencsét csináltatni, mert hogy képtelen a szeméhez érni... Szóval érdekes dolgok ezek.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 15:36:14

@gld:
Van az a belövő toll, csak túl
drága, nálam csak az jöhetne szóba, legalábbis most így gondolom.
Másnak sem mernék injekciót adni.

gld 2010.09.09. 15:41:11

@pcr: akkoriban még nem volt. Nekem nem gond mást megszúrni, hiszen ezerszer csináltam gyakorlaton.

Amúgy van ellenpélda is, bár szerintem az csak egy urbanlegend :) Állítólag egy traumatológussal esett meg... Megműtötték a térdét, és egy kicsit túlfűtött állapotban a baráti körének azt próbálta bizonyítani, milyen jól sikerült. persze feltelt a térde, és állítólag lecsapolta saját magának. Mondjuk ezzel kapcsolatban azért vannak kétségeim :)))

Állítsuk meg a ......... 2010.09.09. 15:45:03

@gld:
Ez olyan mint amikor Dr House megkathéterezte saját magát.
Az orvosok a legrosszabb betegek állítólag, hallomásból tudom, hogy ők sipítoznak és ájuldoznak a legtöbbet.

gld 2010.09.09. 15:46:16

@pcr: nem tudom :) Amúgy doktor hauszt azért jó nézni, mert az ember rögtön rájön, hogy a magyar orvosok milyen tündéri, bájos emberek :D

12. Pausz 2010.09.09. 15:50:11

fenntartás nélkül kész vagyok elhinni a sztorit

a Helicobacter pylori gyomorfekélyben játszott kóroki szerepét a baktériumot felfedező eghyik ausztrál doki önkísérletben bizonyította: megivott egy pohárnyi baktériumtenyészetet, a betegség kialakult, majd antibiotikummal meggyógyította magát

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 15:51:00

@Scala:

Vicc volt.
Te egy könyves lány vagy, ő meg műszaki értelmiségi.
Az agyadra menne. :D

Csak a lányok és fiúk nyűge ugyanaz.
Nem lehetett a poént kihagyni.

12. Pausz 2010.09.09. 15:53:05

@gld:

teljességgel lehetséges, hogy ilyesmi megtörténjen, még ha maga a konkrét sztori csak kitalált

a Helicobacter pylori gyomorfekélyben játszott kóroki szerepét a baktériumot felfedező eghyik ausztrál doki önkísérletben bizonyította: megivott egy pohárnyi baktériumtenyészetet, a betegség kialakult, majd antibiotikummal kiirtva a baktériumot a gyormofekélye is elmúlt

Scala 2010.09.09. 16:09:47

@Dr.laikus PhD: állítólag amit az ember nem végez el 29 éves koráig, azt 36 éves kor körül teszi meg. Szóval türelem, lesz ez még jobb. ;-)
Már csak neked kell vigyáznod, nehogy elriaszd az arajelölteket, ugye... :-P

Dr.laikus PhD 2010.09.09. 16:17:41

@Scala:

Csodás anyósom volt, ha sikerült egy kicsit is tanulnom, akkor nem lesz baj.

Eddig nincs.... :D

Szeretnek a lyányok.

szabidoki 2010.09.09. 17:18:28

@womanestomen: épp ezt akartam belinkelni :)

Bikli néni 2010.09.09. 18:07:26

@gld: Mégis mindenki a bunkó House-ra bukik :D

Bikli néni 2010.09.09. 18:08:17

@Dr.laikus PhD: Mázlista vagy. Meg a lányok is azok :D Én már csak tudom... ;)

ondol 2010.09.09. 18:33:09

@womanestomen: most voltam a GOKI-ban. Hál isten tele van jó dokikkal. Még jó, hogy nem vándoroltak el. Nagyon el voltam látva, profi ott mindenki.

Ismerek más szívvel-lélekkel dolgozó dokikat itthonról is.

Milyen lenne már, ha a betegek is kivándorolnának????:-DD

gld 2010.09.09. 19:04:14

@12. Pausz: nekem a technikai kivitelezése hihetetlen... Mármint a saját térd lecsapolásának. Bár ezt egy traumatológus biztos el tudja magyarázni. De hogy tudta úgy tenni a lábát, hogy ne feszüljön a térde? Hogy tudta saját magának beszúrni az ízületbe a tűt? Számomra ez olyan hihetetlen :)

@Bikli néni: ebből is látszik, hogy az emberek maguk se tudják, mit akarnak, mi a jó nekik :)))

bakela 2010.09.09. 20:15:07

Ma nekem a Tűzmadár a király. 10.58.06.

07.49.05. Lacikám: IGEN!

A graFIKA Paganinijének:
Tisztában vagyok vele, hogy sötét tömeggyilkos vagyok. Hol a halad wazz??

DE:
Már nagyon sokat megéltem, és mindent láttam, amit látni lehet.
Ennek ellenére, főszerénységem a megyei szagfelfigyelő főszak orvosdoktormedhabiboknak tettem fel írásban a kérdést- van-e a szakterületükön-e olyan- e megbetegedés-e amire a visszajáró infuziumos kúra használ-e at all-e. /gugli: EBM: magyeri gugli: BAO; ÉN : józan ész/

Idegneurológus: Nie!
Fülorrgigológus: Nicht!
Szemborbél: нет !

bakela 2010.09.09. 20:19:13

@bakela:
1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről

119. § (3) b)

az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a módszertani útmutatókban közzétett szabályok, a szakmai irányelvek vagy módszertani útmutatók hiányában a széles körben elfogadott szakirodalomban közzétett szakmai követelmények;

adamantium 2010.09.09. 20:29:04

@pcr: a vérhígítót szigorúan tilos izomba adni, feloldja azt, a has bőre alá kell adni a zsírba, máshova is lehet adni a lényeg, hogy zsírba jusson

adamantium 2010.09.09. 20:32:45

@pcr: rengeteg paraplég ember tanulja meg katéterezni magát, mert szüksége van rá. mondjuk a térdemet lecsapolni, azért meggondolnám, nem azért mert olyan nehéz lenne, de a sterilitást azért nem tudnám garantálni

bakela 2010.09.09. 20:32:48

@12. Pausz:
Vót valami Pettenbőrönd / vagy Pettenkoffer?/ ak Vibrácijó cholerae tenyészetet ivott...
;-)

12. Pausz 2010.09.09. 20:37:21

@bakela:

maga oktat is? vagy csak beteget kúrál?

adamantium 2010.09.09. 20:37:23

egyébként a posthoz: a nootropil szerintem is nagyrészt szemfényvesztés, esetleg ha hosszútávon szeded akkor van valami hatása. a trental az már egy nagy fokkal jobb. aztán vannak tényleg értágító csodaszerek aranyárban, de azért ezeket stroke-ban nem biztos, hogy adnám: lásd prostacyclin származékok, ezek talán milliószor erősebb értágítók mint a nootropil

12. Pausz 2010.09.09. 20:44:48

@bakela:

Pettenkofer akciójában több vakmerőség és kevesebb tudás volt, mint Barry Marshalléban

persze ez nem Pettenkofer hibája: ő 140 évvel korábban követte el az akcióját

bakela 2010.09.09. 20:45:08

@12. Pausz:
@12. Pausz:
"docens circularis"= körtanár

Szabad időmben sötét színű díszhalakat, meg lecsúszott grafikusokat oktatok/nék
a magos tudományra, meg az intellektuális humor rejtelmeire.

huncut 2010.09.09. 20:47:46

@ondol: Ó, de jó ilyet olvasni. :-)

12. Pausz 2010.09.09. 20:51:58

@bakela:

a latint még csak lefordítom, de nem tom mit _jelent_ ez a titulus.

gld 2010.09.09. 20:52:34

@adamantium: tehát technikailag kivitelezhető ez a csapolósdi? Csak a sterilitás gáz?

12. Pausz 2010.09.09. 20:55:59

@bakela: @12. Pausz:

tán-tán "körorvos" esetleg?

adamantium 2010.09.09. 21:18:55

@gld: kivihető szerintem, ha valaki segít benne akkor a sterilitás is megoldható. még olyant, hogy valaki lecsapolja a saját térdét még nem láttam élőben, de olyant, hogy valaki megvarrja a sebét érzéstelenítés nélkül mint Rambo, már láttam

gld 2010.09.10. 07:47:45

@adamantium: "olyant, hogy valaki megvarrja a sebét érzéstelenítés nélkül mint Rambo, már láttam"

Hát ott is lehet némi probléma odafönt :)

Irise 2010.09.11. 16:37:28

Van olyan drogos aki jugularis internaba tudja magának adni a szert.

Dwokfur 2010.09.12. 12:17:57

A tapasztalt jelenséget teljesítmény volumen korlátnak nevezik. Az egészségügyben dolgozók sem kedvelik.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása