Panasz - A magamfajta értéktelen senkiházi (hivatásos tűzoltó) úgy nyomorodik meg, ahogy akar
Aztán ha megnyomorodott, akkor meg úgy döglik éhen a családjával ahogy akar.
Még hogy félrekezelt, egyáltalán nem kezelt. Kezdem az elején. Kb.14 éves voltam amikor elkezdődtek a bajok. Első éves szakmunkás voltam, autószerelőnek tanultam. Akkor még egy hét iskola, egy hét gyakorlati oktatással tanítottak a szakmára. Mivel maszek műhelybe voltam, ki kellett vennem a részem a munkából rendesen, nem lehetett lógni. Mondjuk a gyerekkorom sem volt mozgásban szegény, falusi gyerek lévén egész nap a szabadban szaladgáltam. (mielőtt még valaki belém köt hogy én tehetek az állapotomról...mozgás szegény életmódommal) Tehát nem voltam egy gyenge nyegle gyerek, erős, atletikus típus voltam.
A tanulmányok megkezdése után pár hónappal megfájdult a derekam, hónapokig kínlódtam vele mire rászántam magam hogy elmenjek orvoshoz. Az orvos egy röntgen alapján megmondta hogy semmi bajom, azért fáj mert növésben vagyok, ne nyavalyogjak mert ilyen tökéletes gerincet ő ritkán lát. Mivel akkor még bíztam az orvosokban, meg hát ki vagyok én hogy megkérdőjelezzem az ő véleményét, jó, gondoltam magamban akkor nem nyavalygok. Sajnos a derékfájás végig kísérte az ezt követő éveket is és hiába mentem vissza az orvoshoz 20 évesen is hogy fáj, lerázott hogy megerőltettem pihenjek meg kenegessem egy kicsit. Le is szoktam a nyavalygásról, mivel beteg biztosan nem vagyok és ez a fájdalom "normális" nem is mentem többet orvoshoz vele. A tökéletes gerincemmel nehéz fizikai munkákat, mezőgazdaságban, építőiparban, autószerelő műhelyekben, ezek mellett rengeteget sportoltam, futás, biciklizés, testépítés. Sorkatona voltam "A" eü. kategóriával, legutóbb hivatásos tűzoltó hét évig, minden kiképzést a tökéletes gerincemmel a legjobbak között teljesítettem. 2009 tavaszán a tökéletes gerinc feladta a harcot. Becsípődött a derekam elég csúnyán, akinek volt már ilyen az tudja csak micsoda kínlódás. Elmentem vele orvoshoz természetesen. Az orvos egy röntgenből megállapította hogy semmi bajom, fájdalomcsillapító, izomlazító, pihenés. Egy hét múlva nagyjából helyrejött. Elmentem egy csontkovácshoz. Ő már első ránézésre azt mondta szerinte ez porckorongsérv, van neki egy radiológus ismerőse, keressem meg és elintéz egy ct-ét. Ezt nem akartam tudomásul venni.
Nekem? Porckorongsérv? Tökéletes gerinccel? Mondtam neki hogy ne foglalkozzon semmivel, ropogtasson meg osztjónapot. Meg persze voltam orvosnál is, aki meg nem mondott semmi ilyesmit. A csontkovács elég jól helyre tett, vissza is jártam hozzá egy évig, de idővel egyre sűrűbben kellett menni az erősödő fájdalmak miatt. Aztán 2010 tavaszán egy rossz mozdulat után egy hangos reccsenéssel végkép megadta magát a tökéletes gerinc, deréktól lefelé elöntött a forróság, rögtön összevizeltem magam, a fájdalmat ne is említsem. Később a ct-én (ismerős, boríték, szatyor megtömve mert különben két hónapot kellett volna várni a ct-re) kiderült hogy az L5-ös porckorong kiszakadt, de az L4-en is van egy kisebb sérv. És hogy miért írtam le ilyen hosszan az előzményeket? Azért mert az idegsebész aki műtött azt mondta: ezt a gerincet legalább 15 évig (!!) kell gyötörni hogy ilyen csúnya legyen!! Ugye milyen érdekes hogy kb. 15 évvel azelőtt kezdődtek a derékproblémák? Hát köszönöm a segítséget, a lelkiismeretes munkát meg a többit. Három műtét jött ezután, ezeket csak röviden. Az első egy "sima" porckorongsérv műtét, az L5-ös kiszakadt sérvet kitakarították. A második 10 hónap múlva az SI-LV csigolyák, mivel az ezeket támasztó porckorong helyén csak egy buborék maradt és nem volt ami tartson, összecsúsztak és nyomták a kilépő gyököket. Így ezeket 2011 elején fixálták. 8 hónap múlva reccsent megint valami a derekamban. Valami a reccsenés után olyan hangosan nyikorgott hogy aki velem egy helységben volt hallotta.
De ekkor már (még a reccsenés előtt) hetek óta megint szenvedtem mert irtózatos erővel tértek vissza a panaszok. A reccsenés, a hangos nyikorgás, az elviselhetetlen fájdalmak és a vizelet és széklet tartási problémák miatt volt pofám nekem értéktelen senkiházinak mentőt hívni magamhoz. Ki is jött két óra múlva az orvosi ügyelet. Beadtak egy injekciót és elmentek. Majd menjek el a kezelőorvosomhoz. Otthon hagytak kiszakadt L4-es sérvvel, meg törött baloldali SI-es csavarral. Műtét, fixálás SI-LV-LIV. törött csavar bent maradt mert nem tudták kivenni. Ez után már nem tudtam visszamenni dolgozni (leszázalékolás mikéntjét és eredményét ne is firtassuk) A műtét után három hónappal úgy éreztem ideje kicsit többet sétálni, bátrabban tornázni. Elmentem gyógyfürdőbe kezelésekre is. Terhelésre rögtön erős fájdalom jelentkezett végig a gerincemben, kisugárzó a karjaimban, a bordáim mentén és természetesen a lábaimban(elég annyi hogy pisiléskor megfeszítem a hasfalamat és máris bizseregnek meg fájnak a lábaim pl.). 5 hónapig kilincseltem mire sikerült egy teljes gerinc mri-t kiharcolni. Volt olyan orvos, aki azt mondta kár mri időpontot kérni, mert úgy is csak fél év múlva kapok. Meg hát a röntgen szerint nincs baja a gerincemnek feljebb (tehát az is tökéletes mint a derekam volt)
De aztán kiderült hogy a háti meg a nyaki szakaszon összesen még hét porckorongon 1-2milis kiboltozódások vannak, folyadékhiányosak stb. Tehát az is tökéletes mint a 17 évvel ezelőtti derekam. Most kínlódás minden perc, se éjjelem se nappalom. Új tünetek, romló állapot. Kattog recseg, ropog végig a gerincem, a fixált rész környéke, a medencém is. Az idegsebész szerint minden jól van, a tüneteimet nem indokolja semmi, de látja és elhiszi hogy rosszul vagyok csak nem tudja mitől. Neurológus szerint meg ne éljem bele magam hogy ez valaha jobb lesz, mert a műtétek- a sérvek- hegesedés- meg a többi, gyógyszerekkel meg tornával lehet javítani az életminőségen de ennyi: krónikus fájdalom szindróma. Érdekes hogy minden orvos visszaküld az idegsebészhez hogy mutassam meg neki az mri felvételeket, de amikor mondom nekik hogy a sebész már látta, akkor csak hallgatnak. Visszakérdezek hogy miért, mit kellene rajta észrevenni, rögtön terel meg lapít mind. Van olyan orvos aki már harmadjára küldött vissza azzal hogy mutassam meg az mri-t a sebésznek. Rövidesen felkeresek egy másik orvost az ország egy másik csücskében, hátha megnéz és végre kiderül hogy mi van. Tudom én hogy kockázatos egy gerincműtét, hát még három, úgy is hogy az orvos nagy szakértelemmel meg rutinnal bír.
De ha nem hozza a műtét a várt eredményt (esetleg a műtét közben adódik gond az orvos gondosan végzett munkája ellenére is) akkor ennyi egy ember? Mehetek amerre látok? Dolgozni nem tudok, viszont papírt sem kapok sehonnan hogy beteg vagyok, az nrszh-tól így kapott 45%-al (28 ezer forinttal) meg had ne mondjam mit csinálhatok. Számomra a tanulság: a magamfajta értéktelen senkiházi (hivatásos tűzoltó) úgy nyomorodik meg ahogy akar, aztán ha megnyomorodott, akkor meg úgy döglik éhen a családjával ahogy akar.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.12.27. 11:24:19
A kronológiát nem sikerült teljesen rendbe tenni számomra, de a posztoló elméletileg 29 éves. Ha gyerekkora óta erős fizikai munkát végez mértéktelen sporttal, az tönkrevághatta a gerincét. Lehet, hogy eleve nem bírta a terhelést a gerince, csak egész addig nem látták a röntgenen, amíg tényleg baj nem lett. Egy rutin röntgen lényegesen kevesebbet mutat, mint egy CT vagy MR.
Ha jól értem, 2009-ben már fokozódtak a panaszai, és csontkovácshoz ment, aki továbbküldte idegsebészetre, ahol megállapították, hogy ez a gerinc 15 éve túl van terhelve.
Egy jó gerincet is el lehet rontani 15 év túlterheléssel.
Kérdés, hogy milyen orvosokhoz ment, akik az idegsebészhez küldték. Például teljesen hiába ment háziorvoshoz. Vagy diabetológushoz. A lakosság fejében úgy néz ki, hogy minden orvos minden területhez ért, és ami nekünk épp kell, annak a specialistája is. Ez a valóságban nem így van. Lényeges különbség van persze abban, hogy az alapismeretek mennyire erősek és széles bázisúak, de egy orvos egy évtized alatt legfeljebb egy szakterületen tud elmélyedni, de ha a következő évtizedben mással foglalkozik, akkor az előző szaktudása a korábban megszerzett gyakorlattal és ismerettel elenyészik, elévül. Én pl. valódi készséget tekintve szinte semmit sem tudok a szülészetről, traumatológiáról, szemészetről vagy gasztroenterológiáról, de koromhoz képest elég jól kiismerem magam a labordiagnosztikában vagy a haematológiában és bizonyos fokig az onkológiában.
Mindezt csak azért írom le, mert egy ortopéd vagy reumás CT-vel én sem (és a pl. 40 éve praktizáló háziorvosom sem) tudnék mit kezdeni, csak hallgatnék (nem rosszindulatból), és elküldeném a posztolót egy idegsebészhez (tiszta jóindulatból). Egyébként halkan szeretném mondani, hogy ez a jobbik verzió, mert lehet, hogy egy háziorvos a saját hatáskörén belül, de saját tudáskörén kívül egészen abszurd iránydiagnózisokat csinál, amit aztán a megrokkant (szakemberből kifogyott) szakellátás és szakdiagnosztika is - néha elmaradottság miatti rutinból - félreismer. Jelentős probléma pl. a gyerekkori leukemoid reakció miatti hisztéria, mert megyényi területeken elfogyott a szakember, aki olvasni tudja a CML és a bakteriális infekció indukálta leukemoid reakció közti különbséget egy leletről, közben terhelik a szakellátást, felmérhetetlen pszichológiai morbiditást okozva az álpozitív oldalon, valódi morbiditást okozva a szakellátási oldalon.
Ez nem hozzá-nem-értés, hanem specializáció. Az elkeseredettség nem ok arra, hogy jogtalanul hibáztassunk másokat.
De ha elő is jegyezték műtétre, akkor sok szerencsét és jó egészséget kívánok.
Valakiket azért mégiscsak hibáztathat a 28 ezer forintos apanázsért, de az már nem egészségügy, hanem politika.
hower 2012.12.27. 13:11:13
gerinctelen 2012.12.27. 14:27:42
Nem kuruzsoltam magam soha, orvoshoz mentem először, amíg láttam értelmét persze. Tehát szakemberhez fordultam. (legalább is azt hittem) Nem bőrgyógyászhoz, hanem idegsebészhez, reumatológushoz, neurológushoz, ezeken belül többet is felkerestem.
Látom a saját fiatal kezdő háziorvosomon hogyan lankad a lelkesedése ahogy próbál árral szemben úszni egyébként.
Nem kifogás a kevés fizetés meg a túlterheltség. A saját példámat hoznám fől ezzel. 24-48-as munkarend, másodállásban 48 óra "szabadból" 20-30-at dolgoztam. Nehéz fizikai munka, hosszú éjszakák tüzeknél, baleseteknél, másnap 10-15 óra gürcölés, harmadnap 10-15 óra gürcölés, aztán újabb szolgálat éjszakázással. Se hétvége, se ünnepnap, semmi. Két évet gürcöltem így végig. Emberéletek múltak azon hogy mennyire vagyok felkészülve testileg-lelkileg. A sajátom és a társaimé is, nem csak azoké, akiket menteni kellett. Ja és nekem nem volt adómentesen tömött boríték, csak az a rongyos kis fizetés! Mégis teljes lényemmel feszültem neki a feladatnak és elsőnek futottam föl a 10.-re 40 kiló cuccal a hátamon úgy is hogy előtte vonulás közben a szerkocsiban majdnem elaludtam a fáradtságtól.
Segítettem, önzetlenül, a saját életem kockáztatásával. Aztán ha nekem van szükségem segítségre, menjek haza oszt kenyecűljem pipamocsokkal meg rakgyak rája pókhálót. A gerincsérvemre. Meg a törött csavarra. Ezek után? Hát peeerszehogy értékes vagyok.
Másrészről egy kérdés amit a posztból kifelejtettem: bénulással, vizelet és széklet tartási zavarokkal nem kellene 24 órán belül műteni hogy nagyobb esély legyen a felépülésre? Csak azért kérdezek ilyen sületlenséget, mert ha hónapokat kell várni ct-re meg mri-re, akkor abból hogyan lesz felépülés?
Úgy hogy ismerősözés meg borítékolás ment, a ct-re meg mri-re, még aznap odakerültem (értékes az ember ha van pénze?). Az első és harmadik műtétre meg soron kívül három hetet kellett várni, a másodikra három hónapot.
Egyébként meg köszönöm a segítséget, de most egy évvel az utolsó műtét után rosszabbul vagyok mint az első műtét előtt egy nappal. Marha jól sikerült.
gerinctelen 2012.12.27. 14:34:28
Nos ennyi. Ebben minden benne van. A -sajnáljuk- szó kivételével persze.
sárga nyúl 2012.12.27. 14:45:12
2012.12.27. 15:07:21
Azt sem mondtam, hogy az egészségügyi rendszer károsultjainak milyen jó, azt sem, hogy törődjön bele. Én sem törődöm bele. Azt mondom, hogy elég problémás emiatt az orvosi személyzetet hibáztatni, és moralizálgatni az emberi minőségükön. Ez, különösen itt, bántó és klisés populizmus.
Gerinctelen azt írja, hogy "a hozzáállás miatt" történtek bajok. És azt, hogy "nem kifogás a kevés fizetés meg a túlterheltség". És akkor jön az ő társadalmi szerepvállalása.
Ez semmi más, mint a kismagyar kasztháború.
(Különben sem értem, miért jó sokat dolgozni kevés pénzért, de hát majd valaki elmondja.)
Egy munkanélküli, büdös, hajléktalan cigányt is ugyanúgy kéne ellátni, mint téged. Ez van.
Ez a kismagyar kasztháború az egészségügyben úgy néz ki, hogy azon vitatkoznak a betegek, hogy ki ülhet fel a társadalombiztosítás közösből abrakolt lovára.
Amelyiknek túrós a háta.
Namost a helyzet az, hogy az emberek általában a lovászt hibáztatják azért, mert a ló gebe. Sőt, többen rámutatnak, hogy a lovász csak fogja be a száját, mert egy jókora szeletet kanyarított a ló eleven húsából. Titokban. Ja, csak közben odaadták egyik-másik vitatkozónak. Ami neki soha nem járt volna. Bár a ló egyre soványabb, a vitatkozók szerint a szelet egyre nagyobb. (Persze az nem, ami nekik soron kívül jár.) És ezért nem megy. Meg azért, mert a lovász hanyag és gonosz.
Nem az abrak kevés, á.
Óverdóz (túl van adagolva), a pannon puma. Igaz, hogy a fejlett világ egyik legrosszabb idejét futja, még mindig nem gondoljuk, hogy ennek esetleg köze van ahhoz, hogy feleannyit kap enni, mint a díjnyertes pacik.
Szóval nyugodtan szidjátok csak a lovászt, hátha jobb lesz. Bár én nem értem, egy ilyen súlyos betegség után mi kell még, hogy rájöjjön valaki: a ló döglődik, és talán mégsem a pofázás, meg a lovász morális baszogatása segít rajta. De mondom: nyugodtan. Én már nem leszek itt sokáig.
gerinctelen 2012.12.27. 15:38:40
"Különben sem értem, miért jó sokat dolgozni kevés pénzért, de hát majd valaki elmondja."
Ez most komoly? Tényleg nem tudod?
Egyébként meg a büdös hajléktalan cigánynak van a legjobban kinyalva a segge ebbe a szar országba. Nekik joguk van, nekünk kuss.
Amúgy ha nem betegedtem volna le, lehet hogy én is léptem volna külföldre családostól, úgy mint sok bajtársam.
A betegek nem vitatkoznak, hanem harcolnak az ellátásért. Pénzzel. Akinek van f.sz.gyerek, akinek nincs aztb.szik magának amit akar. A baj hogy ezt a harcot a rendszer is, meg az orvosok is tüzelik.
Háborúzni meg pláne nincs kedvem, nem azért írtam.
Mindenki azt olvas belőle amit akar, ha valaki kötekedésként olvassa, akkor az, de ha nem inge....
2012.12.27. 16:36:13
Pénzzel meg pláne nem.
A magyar lakosság túlnyomó többsége lemondott az egészségügy realitásokon nyugvó értékeléséről és a problémák valódi orvoslásának lehetőségéről.
A saját életének védelmére való tekintet nélkül legitimálja a hatalmat, a rendszert.
Kíváncsi vagyok arra is, hogy az ellátásért folytatott harcot melyik magyar orvos hogyan tüzeli. A fizetetlen túlórával? A karácsonyi ügyelettel? A teszkópénztáras órabérrel?
A rendszer viszont valóban tüzeli. De hát látod, sikeres: be vagy gyulladva, és még mindig ott vagyunk, hogy a "hozzáállás miatt".
A hajléktalan büdös cigányokat sem hiszem, hogy elkényeztetnénk. Megint kasztháborúzni akarsz. Holott nem attól lesz neked jobb, hogy a nálad gyengébbet jól megvered, hanem attól, ha megtöröd annak a berendezkedésnek a modelljét, ami mentén relatív nyomorban élsz. Ami mentén a büdös, hajléktalan cigány nyomorban él. Ami mentén megideologizálod, hogy neked a létminimumra elég fizetésért rengeteget kell dolgozni. Amiért azt írod magadról, hogy értéktelen senkiházi vagy. Ha sikerül, szabad ember vagy, és a világ jobbik fele tisztelettel tekint majd rád.
Ha nem, akkor... mondom, lehet folytatni a sárdobálást.
M.D.House 2012.12.27. 17:20:07
A dolog el lett hanyagolva sajnos mindkét fél részéről. A fiatalkori gerincpanaszoknál lehetett volna továbbmenni másik orvoshoz, hogy nem javult. Másrészt az orvosnak is tovább kellett volna vizsgálódnia, mert fiatalon nem normális dolog a tartós derékfájás. Egy egyszerű röntgenfilm töredék mennyiségű információt ad egy CT-hez vagy MRI-hez képest. Előbb-utóbb valaki biztos küldte volna ilyen vizsgálatra. A kialakult helyzettel már valószínűleg nem lehet mit kezdeni sajnos.
nemhiszem, hogy 2012.12.27. 17:49:28
gerinctelen 2012.12.27. 17:56:40
Jó. Erre nekem nincs lelki erőm. Igazad van.
Már gondolkodni sem tudok ettől a sok sz.rtól amit megettem az elmúlt időszakban.
Az ország keleti és nyugati fele között is van különbség. Öcsém elment a Dunántúlra dolgozni közel a határhoz. Felszaladt a vérnyomása, rosszul lett, elment orvoshoz ott helyben. Azt mondták kérje át a kartonját mert ha hazajön soha nem lesz rendesen kezelve a vérnyomása (itthon már évek óta küzdött vele). Átkérte, két hét alatt kivizsgálták tetőtől talpig, kapott gyógyszert. Azóta is jól van. Ennyi. Lehet oda megyek én is. 450km.
A harmadik hozzászólásban feltettem egy kérdést:
"Másrészről egy kérdés amit a posztból kifelejtettem: bénulással, vizelet és széklet tartási zavarokkal nem kellene 24 órán belül műteni hogy nagyobb esély legyen a felépülésre? Csak azért kérdezek ilyen sületlenséget, mert ha hónapokat kell várni ct-re meg mri-re, akkor abból hogyan lesz felépülés?"
Valaki?
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.27. 18:00:59
itt nem az volt a probléma, hogy 15 éve nyugtatgatták és nem műtötték meg, hanem az, hogy nem tiltották el a fizikai munkától, persze ez sem garancia arra, hogy nem alakult volna ki a porckorongsérv.
egyébként a kezelés teljesen korrekt volt, a fájdalom nem indok a műtétre, a mozgásfunkció beszűkülése (ejti a beteg a lábfejét) az már komolyabb ok, az igazi sürgősség pedig "vizelet és széklet tartási problémák", na ez azonnali műtéti indikáció, nagyon meglepődnék ha a mentő otthon hagy egy gerinces beteget ilyen tünetekkel, amikor ezt hajnal 3 kor is illik megműteni.
az ördögi kör sajna gyakori ebben a betegségben, ha egy segmenst elmerevítenek az az alatta és felette levő segmenst instabilizálja, mivel ott már volt egy ismert porckorongsérv, alapból LIV-LV-S1 spondylodesist kellett volna végezni, de ennek korrekt megítélésére kevés az infó
ha ennek ilyen volt a lefutása, adjon hálát Istennek, hogy nem hamarabb műtötték meg
egyébként ki műtötte? illés tamás?
szürkeszürke 2012.12.27. 18:03:07
Posztolónak jobbulást, megértem az elkereseredését.
gerinctelen 2012.12.27. 18:25:32
Sem nikotin, se dopping. Nyers paraszti erő sok munkával és tiszta sporttal megszerezve. Saját kertben, saját udvaron megtermelt természetes élelmiszer, saját tehénből fejt friss tejjel.
Jó hasonlat, valami olyasmi lehet. Annyi különbséggel hogy a tűzoltó kezét-lábát töri (szó szerint) hogy segítsen. Láb kipörög, váll szikrázik a kanyarban.
Az én esetemben meg nem volt "tűzoltás". Mintha be telefonálna valaki hogy ég a háza, a híradó ügyeletes meg válaszol: nem ég az, mert egy háznál üzemszerű a nagy füst meg a lángok, nincs annak a háznak semmi baja, ne nyavalyogjon itt nekem! Aztán lecsapná a telefont.
Egyéb észrevétel hogy ÉN miben hibázhattam még? Szakemberhez mentem, bíztam benne meg a szakértelmében. A szakember azt mondta sokadjára is hogy semmi bajom. Ha ezt tudom akkor hogy nem bízhatok meg a szakemberben sem (akit ráadásul eskü köt) akkor megyek a javasasszonyhoz.
Ha a doktor urak elviszik a szerelőhöz a kocsijukat hogy valami kolompol benne és a szerelő megnézi és azt mondja nincs annak a kocsinak semmi baja de később mégis lerobban a kocsival az úr, akkor ki lesz a hibás? Ki lesz morcos egy pirinyót ha kiderül hogy a kopogás volt az előjele annak hogy szét fog esni a kocsi?
gerinctelen 2012.12.27. 18:38:47
Ki sem jöttek a mentők, a diszpécser az orvosi ügyeletet küldte. Ők sem gondolták úgy hogy ez komoly lenne, egy injekcióval elintéztek.
Azóta is problémás a vizelet folyamatosan, a széklet tartás alkalmanként. Visszamaradt izomgyengeség, érzészavarok, állandó erős fájdalom mellé változó intenzitással az elviselhetetlen határát súroló hasogatás. Beszűkült mozgás, zoknit húzni sem tudok. Az utóbbi műtét óta jelentkezett fájdalom végig a gerincemben, időközben a másik lábam állapota is romlott. Persze ez mind "üzemszerű", meg nem tudni mitől van.
Neveket nem írnék.
hower 2012.12.27. 19:12:00
A legszomorúbb persze az, hogy te is elmész. Személyesen mélyen megértem a döntésedet, de őszintén szólva ezt semmivel nem találom különbözőnek a posztoló beírásában megjelenő elkeseredett lemondástól. Csak annyi a különbség, hogy a pult különböző oldalán álltok.
christophe 2012.12.27. 19:34:56
gerinctelen 2012.12.27. 19:56:23
christophe 2012.12.27. 20:10:25
gerinctelen 2012.12.27. 20:30:48
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.27. 20:55:46
sajna ha az inkontinencia bekövetkezik akkor jön a versenyfutás az idővel, hogy az ideget minél hamarabb felszabadítsd míg végleg nem károsodik, ha hosszú órákon, napokon keresztül nem történik meg az ideg felszabadítása akkor sajna a tünetek maradandóak lesznek. egy többször műtött gerincnél sajnos jelentős hegesedés is van, ez is leszoríthatja az idegeket, gyököket, meg lehet próbálni felszabadítani, de minden műtét újabb hegesedést vált ki. persze az is lehet, hogy valamilyen instabilitás áll fenn
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.12.27. 21:10:22
De a jelek ott voltak kezdettől fogva. Figyelmeztettek is rá, szóval talán másként alakul, ha komolyabban jársz az egészségügy nyakára. A mostani állapotodon meg nem biztos, hogy azért nem tudnak segíteni, mert nem értenek hozzá. De a másik orvos jó ötlet, jogod van újabb szakvéleményt kérni.
Sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél.
Alikam 2012.12.27. 21:26:42
"Nekem? Porckorongsérv? Tökéletes gerinccel? Mondtam neki hogy ne foglalkozzon semmivel, ropogtasson meg osztjónapot"
Szerintem ez volt az a momentum ahol bizony hallgatnod kellett volna a csontkovácsra. Ha nekem egy csontkovács azt mondja, hogy szerinte porckorongsérv és még ajánl is egy radiológust aki elvégzi a vizsgálatot akkor habozás nélkül belementem volna. Az emberi testen semmi sem játék, de a gerinc végképp nem.
Illetve ha ezek a panaszok téged ilyen fiatal korod óta elkísértek, akkor ezt hiba volt figyelmen kívül hagyni. El kell menni a dokihoz, utána kell járni ha a panasz tartós, én egy olyan orvosnál sem voltam, aki ne helyeselt volna amikor azt mondtam neki, hogy már két hete van panaszom és ki szeretném deríttetni mi az...
És valóban, bizony több orvoshoz el kell menni. Nekem fiatalon kifordult a lábfejem sportolás közben, baszottul fájt, elmentem a körzetihez, azt mondta borogassam, gondoltam mi van ha komolyabb, hiszen én érzem, hogy milyen az állapotom, elmentem egy másik körzetihez az azt mondta, hogy ha komolyabban bedagad akkor irány a kórház, hoppá, két hétköznapi körzeti orvos egy ilyen szokványos helyzetről is két különböző véleményt mond. Ez nekem már akkor elég volt ahhoz, hogy bemenjek a kórházba és inkább vártam négy órát mire a röntgen és a tartott felvétel elkészült és kimondták, hogy szerencsére csak húzódás.
Ennek ellenére mondjuk még 3 hónapig fájt, de végül helyrejött természetesen.
Szóval egy kicsit te is elrontottad, a te tested, a te testi épséged és ha úgy érzed - hisz te érzed a legjobban - hogy bizony gond van, akkor egyből másik orvoshoz is el kell \ kellett volna menni.
Jobbulást remélem javulni fog az állapotod!
gerinctelen 2012.12.27. 21:33:59
Értem. Akkor gondolom három hét nem használt neki. Még jó hogy ezt mindenki tudja.
Instabilitás? Ezért fájhat máshol is végig a gerincem? Különösen fájdalmas nyomásra is a fixált rész fölött kb 8 centivel, a hátam közepe a lapockák alsó vonalában, meg a nyakam a vállak vonalában.
Legközelebb akkor leszek felvágva ha a boncasztalon fekszek hogy kivéssék a csavarokat. A legutóbbi műtéttel is "kedvemet" szegték. 7:30-kor vittek be, 15:30-kor hoztak ki. Nyákot nyeltem a műtét közben, este 8-ig hánytam. Ekkora műtét után öklendeztem meg rángatóztam. Hát nem esett jól.
Alikam 2012.12.27. 21:37:27
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.27. 21:52:20
@gerinctelen: minden szegmensben van kb 5 fok mozgásterjedelem (durva sacc, van ahol több, van ahol kevesebb). ha ebből neked 2 el van merevítve akkor a felette levő szegmens megpróbálja ezt a mobilitáskiesést kompenzálni, ez megy egy darabig de aztán a túl sok mozgástól instabillá válik, ezért gyakori, hogy az ilyen elmerevítéseket (spondylodézis) ki kell terjeszteni pár évente egy szegmenssel felfele vagy lefele
gerinctelen 2012.12.27. 22:16:38
Hát igen. Így utólag már én is tudom mit kellett volna...meg mit nem. De akkor ott, így.... soha nem gondoltam volna hogy egy ilyen nyavalya engem ledönthet. Az én fizikumommal....azt hittem vasból vagyok. Elkeserítő hogy 5 éve még egy autót is nyögés nélkül borítottam fel, most meg a gyerekemet se vehetem fel. Fájt, fájt, de mitől? Megerőltettem, persze kézenfekvő, nagy vagyok erősködök, csak az lehet.
Öcsémnek is van sérve, de mivel fiatalabb és kímélőbb életmódot is él, ő még megúszta eddig. Így hogy látta az én példámat vigyáz is magára, én meg el tudom látni tanácsokkal.
Anti Anyag (törölt) 2012.12.27. 22:57:48
A posztolónak abban volt pechje, hogy neki "csak" derékfájása volt ez pedig olyan mint a fejfájás, lehet semmi, de lehet agyhártyagyulladás is, tehát teljesen hihető, hogy fiam teljesen egészséges vagy. (Egy haveromnak volt ilyen hasonló korban, neki is fájt a derekea, de ő normális dokit fogott ki, akkor meg is operálták, 30 éve semmi baja)
Alikam 2012.12.27. 23:15:09
Tudom mire célzol, nagy vagy, erős, persze, hogyha a fizikális adottságaid olyanok, miért is gondoltál volna rosszra. Nemrég az Olimpia alkalmából volt interjú pár atlétával, az egyik magyar - már nem emlékszem melyik - azt mondta, hogy külsőleg észre se vennék rajta az emberek de a teste kb. olyan leharcolt mint egy hatvan évesé. Az élsporttal járó túlzott megerőltetés miatt már nincs olyan nap, hogy ne fájna valamije.
Azt is megértem, hogy mérges vagy, hogy a szakemberek nem vették észre hamarabb a bajokat vagy nem volt megfelelő rutinjuk. Tény ami tény, ez a kenegessed, borogassad, pihentessed, így önmagában lószar. Ezt én is rámondom bármilyen nyavajára, ehhez nem kell orvosnak lenni. Ha hozzáteszi \ hozzátenné, hogy ha nem javul x időn belül, akkor keressél fel egy komolyabb szakorvost, az már valami, mert abban benne van a szerénység, hogy nem mindentudó, az orvosi rutin, hogy tudja, hogy lehet ez 50 féle baj de ő csak ötöt ismer fel biztosra mert nincs megfelelő diagnosztikája, szaktudása erre vonatkozólag. De a hamis nyugtatás az valóban nem korrekt és főleg nem vall szakemberre.
Én IT-s vagyok, ha hoznak egy gépet hogy gond van vele, akkor a rendelkezésemre álló eszközökkel megnézem, hol lehet a gond, viszont ha nem látok semmit, akkor nekem evidens, hogy azt mondom, én, mint szakember, hogy nem látok gondot, nem tudom mitől van probléma, úgyhogy el kéne vinni egy szakszervízbe. Ennyi. Ez azt hiszem puszta logika, nem kell több hozzá.
De a rideg valóság sajnos az, hogy a kárát végül egyedül csak te látod, ezért neked kell jobban törődnöd magaddal.
Az állambácsi hozzáállása meg hát..., no comment.
?.? 2012.12.27. 23:24:59
dr. saint555 2012.12.27. 23:42:28
Skidrow 2012.12.27. 23:43:53
?.? 2012.12.27. 23:46:33
Szeptemberben volt a legközelebbi időpont...
Skidrow 2012.12.27. 23:50:27
ViktoriaF 2012.12.28. 01:35:33
ásványi répacukor 2012.12.28. 01:43:58
A gennyláda felülvizsgáló barmoknak (orvos kifejezést nem érdemlik)szerencséjük volt, hogy nem tudtad rájuk boritani az asztalt, és kidobálni öket az ablakon! Itt csúcsosodik ki az ellátó rendszer gané mivolta. Már nem vagy emberi erőforrás: takarodj, nemozogj, kuss! A jó qrva lombikjukat. Az ilyen gennyedékeket biztos nem anya
szülte. A blog olvasóinak kivánom, hogy esetedből okuljanak! Neked erőt és kitartást a javulásodhoz, s ahhoz hogy gyerekedből hasonló értékes embert nevelj, több szerencsével!
ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.28. 01:50:20
És az ember 17-2x évesen még elég naív, hogy elhiggyen akármit amit egy idősebb a szakterületen tanultabb ember mond.
Szóval szerintem Magyarországon lutri, hogy milyen orvoshoz kerülsz. Egyrészt. Másrészt meg... felháborítónak tartom, hogy stadionok építésére telik, egészségügyi fizetés normalizálására meg nem. Nem találok olyan kifejezést ami leírva elfogadható lenne. Talán, ezért tart itt az ország...
ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.28. 01:54:07
nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.12.28. 05:08:37
A nagy diagnózis bölcseknek üzenem a kedvenc két világháborút megért dokibácsi névnapi mondását: Tudják drágaságaim, hajlandó lennék holnap meghalni, ha megtudhatnám, hogy némelyik betegem mitől gyógyult meg.
Aki meg nem tud együtt érezni a gerinctől szenvedőkkel, az rugassa magát tökön: na uraim ezt lehet érezni éjjel-nappal! A hölgyeknek elég az is, ha látják a dolgozó arcjátékát:)
gerinctelen 2012.12.28. 08:20:56
Ezt már sejtettem azóta hogy az első fixálás után pár hónappal kikészült a szomszédos porckorong is. Értem hogy egyébként is gyenge volt (azt viszont nem hogy az orvos erre nem gondolt) és meg is fordult a fejemben hogy a következő, egészséges porc is feladja idővel. Meg a következő... Az orvos akkor mondta hogy rövidesen rugalmas csavarokat is alkalmazni fognak, amik felveszik a terhelés egy részét. Ez hogyan áll most? Van már ilyen?
Ment az üzenet.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat meg az üzeneteket!!!
jog-ász 2012.12.28. 08:45:11
gerinctelen 2012.12.28. 08:51:10
A gond az hogy a környezetemben látom a példákat. Ha valaki lebetegedett, akkor már el is kell tenni láb alól rövidesen, akkor nem kell rá költeni.
Nem akartam kitérni az nrszh-ás állatokra. Nem vagyok egy megszeppenős típus de a stílusával belém fojtotta a szót a mocskos állat. Reagálni sem mertem, nehogy aztán ezért ne kapjak annyit... Ha a jobb oldalamon állt balra kellett fordítanom a fejem és fordítva, rá se lehetett nézni! Belém fojtotta a szót ordibálással el sem tudtam mondani mi bajom. Első fokon kaptam 25%-ot! Másodfokon már normálisabb volt az illető, meg is mondta világosan hogy a papírjaim miatt nem fog tudni sokat adni, hiába látja hogy szarul vagyok. Kötik az új szabályok (meg kell a hely a kvótából a fizetős vendégeknek)
Ami a legjobban felháborított, az a bm füv hozzáállása volt. Hivatásos állományú orvosok aláztak a porig.
Ha jövőre megyek vissza, már tudom mire számítsak. Az első hangos szóra, az első arrogáns megnyilvánulásra megrázom a verbális pofonfát és a jó k.rva édes anyjába küldöm mindet. Úgy hallottam itthon most 500 ezer a tarifa a mocskos korrupt állatoknál. Bizony kell a hely a fizetősöknek.
Van egy ismerősöm aki mentős volt 35 évig. Ismeri a környékbeli orvosokat. Azt mondta, oda azok kerülnek, akikre még egy döglött macskát sem lehet rábízni olyan hülyék. Oda meg pont ilyenek kellenek.
2012.12.28. 09:13:51
matilda. (törölt) 2012.12.28. 09:30:15
gerinctelen 2012.12.28. 09:42:15
Nem is azért írtam hogy majd én fizetek érte. NINCS annyi pénzem (sőt egy büdös forint sincs megtakarítva mert nem volt miből), ha meg lenne, leszarnám azt a 30 ezret. Ráadásul ha olyan állapotba lennék hogy csak pénzzel lehetnék biztos a leszázalékolásban, nem azon törném a fejemet hogyan potyázhatnék. Nem is értem hogy kiknek és miért éri meg ennyit odaadni ezért.
Jézus 500 ezer.... ennyi pénzből vehetnék egy kis traktort, amivel tudnék dolgozgatni....persze ha tudnék ülni...meg hajolni..meg emelni...
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.28. 09:45:10
na ha ez már elég komplikált és érthetetlen akkor jön a következő megoldás, hogy a merev titánrudak helyére kis teleszkóprendszereket tesznek be melyek egy minimális mozgást megengednek
gerinctelen 2012.12.28. 10:14:20
Másodfok után leghamarabb fél évvel, ami Januárban lenne aktuális. De mivel megmondta másodfokon a szakértő hogy ezekkel a papírokkal nem megyek semmire, mert egyikre sincs ráírva mi a bajom (csak a rizsa meg a takarózás hogy senkinek ne maradjon támadási felület) nem kaphatok többet ha kúszva megyek be akkor se.
Még egy szösszenet mert még lehet ezt fokozni. Igaz ez nem tartozik a témához, de ide is leírom had lássa ország-világ.
Elmentem itthon lakástámogatási meg hasonló segélyeket kuncsorogni. Kérdezi az ügyintéző hol van a papír hogy én 28 ezret kapok? Hát mondom, ez minden papírom, nincs rajtuk? Hát nincs. Hideg zuhany. Akkor már két hónapja vártam hogy majd csak jön erről valami igazolás, vagy majdcsak küldik már a pénzt. De semmi. Felhívtam a megyei katasztrófa védelem személyzetiseit. Hát ők erről nem tudnak semmit, kérdezzem meg a nyugdíjfolyósítót. Megkérdeztem, ők sem tudják. Felhívtam minden hivatalt ami szóba jöhet, SENKI SEM TUDTA HOGY NEKEM HOVA KELL MENNI, MIT KELL CSINÁLNI!!!! Végül egy egész nap telefonálgatás után, értetlenkedő ügyintézőkön és pár nem létező telefonszámon átvergődve eljutottam a Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve nevű frissen tákolt szutyokhoz. Ott az ügyintéző azt mondta, nem tudja hogy ez hozzájuk tartozik-e, de küldjem be ezeket és ezeket a papírokat. Majd kinyomozzák hogy mit kell velük csinálni és ha még sem hozzájuk tartozik, akkor továbbítják az illetékes hivatalnak. (ha van ilyen, meg ha meg nem szűnik ez a hivatal is mire odaér a posta) Tehát ez nem így működik hogy leszázalékolnak egy tűzoltót és a tűzoltóság (egy állami hivatásos szerv) majd küldi tovább a papírjaimat oda ahova kell, hogy tessék megnyomorodott, határozat született, tessék neki fizetni azt amit megítéltünk. Neeeem. Ez magyarország kéremszépen, itt még nekem is KÜLÖN MEG KELL KÉRVÉNYEZNI azt a könyöradományt amit sikerült kiharcolni. Természetesen az esetleges teendőket "elfelejtette" közölni velem mind az nrszh szadistája, mind pedig a bm füv bizottság bajtársias hivatásos bandája is.
Most várom a telefont hogy milyen papír kell még, meg mit rontottam el az adatlap kitöltésén (amin egy ügyvéd ismerősöm sem igazodott el egyébként) hogy aztán még további hónapokig várhassam azt a rongyos 28 ezret. Ha létezik egyáltalán olyan hivatal, ami az én ügyemben illetékes....
matilda. (törölt) 2012.12.28. 10:18:28
gerinctelen 2012.12.28. 10:26:23
Értem. Akkor lehet hogy arról a teleszkópos megoldásról beszélt. Merev titán rudazatot kaptam, TLIF ha jól értem 7mm-es. Cage az LIV-LV között van, de az LV-SI között nincs ha jól látom a papíron.
Mennyire gyakori a csavar törése?
gerinctelen 2012.12.28. 10:35:50
Igaz. Ha megkaptam volna az 50%-ot, a tűzoltóságtól is kaptam volna kedvezményt ha jól tudom. Azt meg aztán nem bírta volna el az államháztartás, tekintve hogy ezrével vannak olyan tűzoltók mint én (ez természetesen nem igaz, a megyében évek óta én vagyok az egyetlen aki így járt, ezért sem tudta senki a személyzetin mi a teendő) Így egészében látva nem is volt kérdés a kimenetele...csak reménykedtem hátha nem akarnak kib.szni velem.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.28. 10:46:40
a csavar törése nem ritka sajnos, szerepet játszik a csavar minősége is, egy jó csavar ha poliaxiális fejű (ilyenek a modern csavarok) úgy 100-120 ezer, ha monoaxiális akkor olyan 80-90 ezer, de láttam én nagyon drága csavarokat is törni.
alapjáraton ha beletörik akkor nincs nagy gond, a csavar titánból van, nem fog berozsdázni, csak akkor ki kell szedni, ha nem megy akkor mellé kell rakni egy másik csavart, ez nagyon kockázatos, mert nincs nagyon sok hely
karcsibácsi 2012.12.28. 10:51:06
" a büdös hajléktalan cigánynak van a legjobban kinyalva a segge ebbe a szar országba."
" a jó k.rva édes anyjába küldöm mindet.
"... 500 ezer a tarifa a mocskos korrupt állatoknál "
" még egy döglött macskát sem lehet rábízni olyan hülyék. "
"mind az nrszh szadistája, mind pedig a bm füv bizottság bajtársias hivatásos bandája is."
Gondolom, nem leszek népszerű azok miatt, amit írok, nem is azzal a szándékkal teszem.
Évtizedek óta igahúzó szolgaként (csak zárójelben, azt a lovat ütik, amelyik húz) nagyon átérzem a posztoló elkeseredését, együttérzek vele sok gondjában, betegségében, és tiszta szivemből kívánok neki mielőbbi jobbulást.
De! az ember tisztánlátását az indulatok, az őt ért (vélt vagy valós) sérelmek, méltánytalanságok nagy mértékben akadályozzák.
Nagy tisztelettel arra szeretném felhívni a posztoló figyelmét, hogy akiket ő több alkalommal is mocskos állatoknak, bandának stb. nevez, azok a munkájukat végző EMBEREK, még akkor is, ha egyes döntéseikkel nem ért egyet.
Továbbá, ha egy gerinc műtétre 3 hetet kell várni, az abszolút sürgősnek számít - tervezett gerincfixációra 5 év a várakozás, és nemcsak Magyarországon!
Ez a "szar ország" pedig sokaknak a (z édes) hazája, ez a kifejezés vélhetően sok millió ember érzékenységét sérti (joggal).
A "büdös cigány" szóhasználat pedig Európában civilizált emberek között kerülendő.
Aki pedig "jó k.rva édesanyjába" akarja küldeni a neki nem tetsző embereket, az ne csodálkozzon a hasonló rekacióért sem.
Ha pedig az orvosokról tényleg az a véleménye, hogy egy döglött macskát sem lehet rájuk bízni, akkor miért várna tőlük segítséget? Azt már nem is említve, hogy sajnálatos betegségét nem a hülye orvosok illetve egyéb mocskos állatok, sőt mégcsak nem is a büdös cigányok okozták.
Nem bántó -, hanem segítő szándékkal írtam a fentieket. Próbáljon kibékülni a világgal és saját magával, ez az első lépése (és feltétele is) a gyógyulásnak!
sárga nyúl 2012.12.28. 10:59:37
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.28. 11:00:55
sárga nyúl 2012.12.28. 11:05:37
gerinctelen 2012.12.28. 11:19:04
Ide vág egy ilyen: nem én vagyok a rendszer ellen, hanem a rendszer van ellenem. Az összes felsorold dologra ott van a válasz is a hozzászólásokban, látni kellene az ok-okozati összefüggéseket. Egyes kifejezéseket sem én használtam először, csak ismételtem, tehát azzal kapcsolatban is lehet máshol (is) kopogtatni.(persze most én vagyok a csúnya gonosz beteg)
Amilyen az adjonisten! Ugye? Tehát ha figyelmesen olvasná a szöveget, a kilátásba helyezett anyázás azután következne hogy az ORVOSOK elkezdik az arrogáns, lekezelő, állatokkal szemben sem elfogadható hangnemet. Vagy az rendben van hogy embert a sárga földig aláznak??
Másrészt pedig én hiszek a 35 éves mentős múlttal rendelkező rokonomnak, mert a tapasztalatok is ezt támasztják alá.
Akit meg pénzen meg lehet venni, az nekem ne szövegeljen erkölcsről, meg sértő kifejezésekről.
Marhára nincs kedvem meg lelki erőm sem vitatkozni senkivel, magyarázattal meg pláne nem tartozok senkinek.
Azok után amit kaptam innen is, onnan is az elmúlt időszakban, a világgal kibékülni a büdös életbe nem tudok. Hogyan is tudnék, a világ sem akar velem kibékülni! Nálam már rég nem érvényes a tanítás: ha megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel....ez nálam úgy néz ki: ha megdobnak kővel, b.sszál vissza egy akkora sziklával, hogy az illető egy életre megjegyezze hogy engem dobálni nem érdemes!
A végére maradt még egy amit már írtam egyszer: AKINEK NEM INGE....
Egyébként meg köszönöm a -jókívánságokat-.....
gerinctelen 2012.12.28. 11:33:39
Ja és ha nem lett volna ebből egyértelmű, részemről ennek a beszélgetésnek már vége is van.
karcsibácsi 2012.12.28. 12:05:01
Az ügyeleti műtétben azért nem vagyok biztos...
Néhány éve magam is átestem gerincműtéten balesetet követő gerincvelő contuzio, C3-5 discus ruptura, súlyos kompressziós myelopathia, átmeneti tetraplegia miatt. Szóba sem került a sürgős ügyeleti műtét, a balesetet követően 2 hétre időzítették, holott, ahogy mondták, fennállt a végleges tetraplegia kialakulásának a veszélye. 6 csavarral és H lemezzel, valamint 2 db trikortikális behelyezésével fixálták a gerincet, leszámítva a korlátozott nyaki mozgásokat különösebb probléma nem maradt vissza, azóta is dolgozom, bár 36%-ra véleményezett összszervezeti károsodás miatt megitéltek 28500 ft rokkantsági járadékot (azt hiszem, ma már nem így hívják). Igaz, én is közel egy évre rá kaptam meg, visszamenőleg, viszont azóta rendesen utalja a nyugdíjintézet.
Jim Raynor 2012.12.28. 12:09:52
"Nagy tisztelettel arra szeretném felhívni a posztoló figyelmét, hogy akiket ő több alkalommal is mocskos állatoknak, bandának stb. nevez, azok a munkájukat végző EMBEREK, még akkor is, ha egyes döntéseikkel nem ért egyet. "
nagy tisztelettel arra szeretném felhívni Károly bá' figyelmét, hogy a posztbeli esetben a munkájukat NEM végző emberekről van szó, akik a trehányságukkal tönkretették egy életerős fiatalembe életét. úgyhogy nem nagyon kellene megsértődni ám.
gerinctelen 2012.12.28. 13:01:07
Nem kérdés, Karcsi bá' egy nrszh-ás dr. "troll" (vagy az volt, vagy a családban van több) aki miután megkapta a válaszát, előkerült a saját megható története, komoly sérülésekkel, komoly beavatkozással. Amiből természetesen elég jól felgyógyult és azóta is dolgozik.
Ebből természetesen következik, hogy fel lehet ebből gyógyulni. Sőt, borítékolható a gyógyulás. Az egyedüli, aki a gyógyulást akadályozza a békétlen hozzáállásával, az a gonosz beteg.
Persze neki az elég jól felgyógyult állapotára járt 36%, ahhoz meg a pénz és még dolgozni is tud. Nekem meg 45% járt arra hogy nem tudok ülni, nem tudok hajolni, nem tudok 3-400 métert se gyalogolni úgy hogy ne verjen ki a víz és ne remegjen, ne rogyadozzon a lábam-lábaim (sőt néha pár lépés után rogyok), váratlan helyzetekben behugyozok úgy hogy észre sem veszem csak már azt hogy megint nedves a gatyám, a könnyem kicsordul a fájdalomtól sokszor még úgy is hogy vegyesben nyomom a kontramált, a szirdaludot, a frontint, meg a panalgorint, stb..stb..
Ilyen állapotban, ilyen körülmények között nagyon komolyan neki lehet állni a békülésnek, mert hát csak az áll a gyógyulás útjában.
Egyébként meg hét évig szolgáltam az édes hazát, felesküdtem hogy életem árán is védem és óvom és mentek. Ennek maradéktalanul eleget is tettem. Minden részrehajlástól mentesen.
Első műtét előtt egy hónappal még káresthez vonultam!! Kiugrottam a szerből teljes felszerelésben, rögtön elterültem a hóban mert érkezéskor hatalmas terhelés érte a gerincet és nem tartott már meg. De nem nyavalyogtam senkinek, légző fel, sugárcső kézbe, irány oltani. kb. 40 fokos szögben volt a létra az ablakoz támasztva, egyik kezemmel kapaszkodtam, a másikkal a sugárcsövet fogtam, amikor hatalmas nyomással megérkezett a víz a sugárcsőhöz, a létra elemelkedett az ablak párkánytól. A légző alatt teli torokból üvöltöttem a fájdalomtól. De végigcsináltam! Következő szolgálatban már kértem hogy híradó ügyeletbe tegyenek, azt még lehúztam, 5 nap múlva kiszakadt a sérv.
Az első műtét után 5 hónappal visszamentem híradósnak- három hónap múlva újabb műtét. A második után 6 hónappal mentem vissza híradózni. Az már iszonyatos szenvedésekkel járt, sokszor mentem könnyes szemmel szolgálatba vastagon begyógyszerezve, de mentem és tettem a dolgom. 4 hónap múlva újabb műtét. Pár héttel az utolsó műtét után járókerettel botorkálva a wc-re, elhatároztam magamban: lásson csodát a világ, fogok én még lépcső futóversenyre készülni! Három hónap múlva rá kellett hogy ébredjek, ebből nem hogy lépcsőfutó verseny nem lesz, de örülhetek hogy egyáltalán még járni tudok. Azóta is csak szenvedek, vegetálok, időnként még rosszabb is.
Ha ezek után is idejön valaki kötekedni meg -trollkodni-, azoknak majd kívánni fogok valamit.
Jim Raynor 2012.12.28. 13:48:40
basszál a trollokra, te tudod, hogy min mentél át, aki meg nekiáll kötözködni, az kb. egy zöld szemes ostoros szellemi, és egy bélféreg emocionális színvonalán van, úgyhogy vastagon leszarandó.
én egy dolgot nem értek (úgy általánosságban): miért fosnak a dokik beismerni, hogy fingjuk nincs, mi a baja a betegnek? mert ugye akkor a beteg addig járna-járna orvostól-orvosig, amíg talál egy olyat, aki már látott olyan gebaszt, mint az övé, és tudja, mit kell vele csinálni. de neeeeem, fingja nincs, de azért mond valami faszságot (növésben van, anyád) aztán ha nem jön be, csak vonogatja a vállát, csak sok esetben addigra már reparálhatatlan a beteg.
ja várj, mégis értem: a "fogalmam sincs, mi baja" diagnózis után vélhetően lószart kapna a doki, nem borítékot.
2012.12.28. 13:48:49
2012.12.28. 13:51:23
Annak örülök, hogy pont te sem szereted a praxisos trollokat.
Jim Raynor 2012.12.28. 13:59:39
és mikor mondták neki? amikor már késő volt, nem? és a legeslegelső doki mit játszotta az eszét, hogy semmi baja, meg tökéletes gerinc, meg ne nyavagjon? miért nem küldte specialistához?
2012.12.28. 14:02:39
Jim Raynor 2012.12.28. 14:10:38
namost vagy írd le világosan, mit akarsz mondani, vagy hagyjál a rossebbe békén. idézd ide amire hivatkozni akarsz, aztán beszélhetünk. alászolgája.
2012.12.28. 14:12:57
gerinctelen 2012.12.28. 14:14:21
Őszintén már hónapok óta kerülgettem a blogot, vártam még hátha kiderül vagy alakul valami itthon. Mivel már kifogytam az ötletekből meg a segítségből, gondoltam most már írok. Hátha tud valaki érdemben hozzátenni valamit akármi is legyen az. Tanács, vélemény, bármi.
Kaptam üzenetben pár nevet, nekik még egyszer köszönöm, hogy hova megyek meg hogyan azt még nem tudom (elég problémás az utazás) De mindenképpen felkeresek majd egy nagy koponyát (remélem olcsón megúszom) Legyen végre egy szakvélemény a kezemben, amire rá van írva mi a bajom, hogy ne tudjanak belekötni legközelebb a felülvizsgálaton ebbe sem. Vagy ha lehetséges, gyógyítson meg, vagy b.sszon a helyzetnek valamit, mert ez így nem jó.
matilda. (törölt) 2012.12.28. 14:24:52
2012.12.28. 14:24:56
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.28. 14:30:34
Jim Raynor 2012.12.28. 14:30:51
khm, mondjuk nem kellene azzal takarózni, hogy "Ez nem hozzá-nem-értés, hanem specializáció" mert ha a háziorvos nem küldi el specialistához a beteget, mert eleve fel sem ismeri, hogy itt valami gebasz van (és nem kellene, hogy pontos diagnózist adjon, de az ég szerelmére, azt vegye már észre, hogy valami nem stimmel), akkor az bizony hozzá nem értés.
vagyis azt kellene mondani, hogy azok a dokik, akikhez 2009 előtt járt, bizony kóklerek, és az ő áldásos (nem)tevékenységüket a többi orvos később már nem tudta helyrehozni.
gerinctelen 2012.12.28. 14:43:41
Igen. Azok alapján ahogy más posztokat olvasgattam, rosszabbra számítottam, több oltásra meg trollkodásra. De elégedett lehetek.
Akkor most hogy ezt leírtam, mehetek is? Vagy miért kérdezted ezt?
2012.12.28. 14:51:21
gerinctelen 2012.12.28. 15:05:56
Akkor jó.
Ettől függetlenül várok még ezután is, bárkinek, bármilyen hozzáfűzni valója van azt szívesen fogadom. (csak ne a véremet szívja)
gerinctelen 2012.12.28. 15:13:49
"vagyis azt kellene mondani, hogy azok a dokik, akikhez 2009 előtt járt, bizony kóklerek, és az ő áldásos (nem)tevékenységüket a többi orvos később már nem tudta helyrehozni."
Ezt én is így látom. Megértem hogy óvatosan fogalmaznak a papírokon az orvosok, nem akarnak támadási felületet hagyni. Ezzel az a baj hogy így velem szúrnak ki ha olyan papírokat viszek felülvizsgálatra hogy: a tüneteit semmi sem indokolja....persze hogy lóf.szt se kapok tőlük.
Az a majom még mindig rendel és reumaotológusnak adja ki magát, aki 14 éves korom óta még többször elintézett. Ahogy hallom a történeteket, két fajta betegséget ismer, az ízületi gyulladás meg a meszesedés. Ja bocsánat, hármat mert a kopást is ismeri. Szándékosan kerülöm azóta hogy így jártam, azt hiszem csúnyán beszélnék vele.
Dr.laikus PhD 2012.12.28. 15:43:27
Nem értelek. Azt még értem, hogy fel vagy háborodva, de kaptál egy határozatot, annak másolatát be lehet nyújtani, azon van rajta az egészségkárosodás mértéke és valahonnan megkapod a pénzed is.
Ha csekken azt kell lemásolni, ha bankszámlán, akkor azt.
Ki a fene látta azokat a betegeket akik lefizették az orvost? Te igen? A 35 évet ledolgozott mentős? Amit itt a nyílt blogon teszel sima rágalmazás.
Tény, hogy ezek miatt a hisztériák miatt szigorították meg az egészségromlások mértékét.
Attól, hogy tűzoltó vagy, adminisztratív munkát lehet végezni.
Mindazonáltal jó ha hallgatsz csak néha benézek ha marhaságot látok-ra.
Szeretnélek megkérni, hogy próbálj kicsit kevesebb indulattal írni, akkor talán többen leszünk segítő szándékúak.
Javulást kívánok és munkát amit végezni is tudsz.
VaTi 2012.12.28. 16:21:34
Mérgezi magát a keserűséggel meg a vádaskodással? Basszus, a fájdalomnak szerintem lehet olyan hatása, mikor az ember már gondolkodni sem úgy gondolkodik, ahogy egyébként tenné.
Én azt mondom, hogy ha valakinek orvosi közreműködéssel tönkre van cseszve az élete, teljesen érthető, ha morog miatta. Majd fog itt pc módon előadni, hogy ne sértsen lelkeket. Ugyan már...
gerinctelen 2012.12.28. 17:05:13
Köszönöm.
@Dr.laikus PhD:
Erre most mit mondhatnék? Igazad van.
Én meg arra kérnélek meg hogy legközelebb figyelmesebben olvasd el a hozzászólásokat mielőtt hozzákezdesz az észosztáshoz. Meg arra hogy guglizz rá az empátia szóra, de tessék segítek is kicsit:
hu.wikipedia.org/wiki/Emp%C3%A1tia
Ugyandehogy (törölt) 2012.12.28. 18:05:18
gerinctelen 2012.12.28. 18:24:11
De ha van valakinek ötlete (egy név aki segíthet akár), szívesen fogadom és borzasztóan hálás lennék érte!!!
2012.12.28. 19:24:19
2012.12.28. 19:53:11
2012.12.28. 19:56:26
gerinctelen 2012.12.28. 20:08:26
Alikam 2012.12.28. 21:22:37
Ez nem rágalmazás, ez tény. Lehet sok mindenről beszélni, elmélkedni, agonizálni, de a tényekről nem nyissunk felesleges vitát.
christophe 2012.12.28. 21:44:03
szürkeszürke 2012.12.28. 23:04:36
Tessék itt van pár ügy, te tényleg nem hallottál ezekről?
hvg.hu/cimke/lesz%C3%A1zal%C3%A9kol%C3%A1s
www.nol.hu/archivum/archiv-361496
www.origo.hu/itthon/20030722aleszazalekoltak.html
Tehát nem a hisztériák és rágalmazások miatt, hanem a _tényleges_ csalások miatt szigorították meg a leszázalékolás menetét, ennek sajnos a ténylegesen betegek is áldozatai.
rekala 2012.12.28. 23:32:17
A lányom hívta fel erre az oldalra a figyelmem és már leírtam a mi történetünket.Igaz még nem értem hogyan működik ez az oldal.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 05:08:19
Olvastam, de nem hiszem.
Érdekes, hogy mindig akkor jelennek meg ezek a tényfeltáró cikkek amikor a kormány valami nagy-nagy disznóságot akar megindokolni.
Amikor szembe kell állítani a kiszolgáltatottat, beteget a munkanélkülivel akinek nem jár segély, mert pénzért vett szociális ellátást vesz igénybe cigány, zsidó, tűzoltó, vámos, katona, bárki akit bűnbaknak lehet kikiáltani.
Látszik a posztolónál is. A harag jogos, a kétségbeesés szintén, de "csak" a gerince beteg és nagyon fáj, de nem a feje. Tessen gondolkodni és gyalázkodás nélkül írni.
Akkora piszok disznóság, hogy nem kell hozzá hangulatfestés.
Mondjuk csak halkan... Ha nekem valaki azt mondja nem fáj, mert fiatal vagyok és mégis elviselhetetlenül fáj, akkor dacból nem húzom a visszafordíthatatlanig.
Mindettől függetlenül vérlázító, de már nem okoskodnék hanem mennék megkeresni a szakmában legjobbat és konzultálnék vele.
A fájdalomnál és az inkontinenciánál már rosszabb nem is lehet.
Tempus-Anh 2012.12.29. 07:50:33
Mindannyian megszületünk egy adott genetikai állomány által kódolt kötőszövetes állománnyal, támasztószövet-konfigurációval .
Ez lehet erősebb vagy gyengébb, teherbíróbb vagy kevésbé az.
Te az utóbbi kategóriába tartoztál tartozol, lehettél ennek ellenére herkulesi erejű férfiú is...
Most azt mondd meg nekem, hogy ha te a gyenge konformációjú, sérülékeny porcszövetű gerincedet tudatosan, hosszasan és szisztematikusan TERHELTED, akkor ettől a 15 évtől vagy az orvosoktól mit vártál?
Elhangzott a posztodban többször is, a "tökéletes gerinc" kifejezés...igen, az orvos látott egy Röntgen-képet, amin a gerincoszlopodat alkotó csigolyák sorjáztak szépen, sem elferdülve nem volt, sem beroppanva nem voltak a csigolyatestek, tehát AZON a Rtg.-képen semmi nem utalt azokra a szörnyűségekre, amiken később átmentél.
Az itt a kérdés, hogy ha valaki, netán az az orvos akkor azt tanácsolja neked, az izmos Herkulesnek, hogy kíméld a gerinced, vállalj olyan igen könnyű fizikai munkát, ami nem jár megterheléssel, abba belementél volna-e, lettél volna-e netán irodai dolgozó, közjegyző, esetleg gyógyszerész egy patikában?
Mer ha NEM, ha mindezek dacára is a húzós, nehéz, hosszantartó fizikai munkát vállalod, akkor mindaz, amikkel itt az orvosokat vádolod, súlyosan visszaszáll rád.
Van egy régi közmondás, hogy "b@szni is és szűzen is maradni egyidőben nem lehet"...
Ha tudatosan vállaltad a nehéz fizikai munkát, akkor AZT a gerincet az általad végzett fizikai munka tette tönkre, senki más és semmi egyéb.
szürkeszürke 2012.12.29. 08:11:52
Posztolóval kapcsolatban meg tényleg nem értelek, igaza van: empátia.
Írjátok itt többen, hogy a fejével van baj. Na, ennyi pénzből, ami neki jutott még azt sem tudná kezeltetni. Mennyibe kerül egy óra pszichiáter/pszichológus? Mert az sztk-ban biztos nem fognak vele beszélgetni órákon át, hogy ugyan miért fáj, amikor ennek nem is kellene, meg ne dühöngjön, béküljön ki a világgal. Max. felírnak neki egy kis xanaxot.
VaTi 2012.12.29. 08:27:56
Egyet gondolj át, mielőtt elküldöd: Kaphatsz szakmai hozzászólásokat, meg a nem szakmai rétegtől biztatást/együttérzést, DE támadást, hibáztatást is (lásd a fent beszélgetés, itt is kapott a posztoló is)
Ha gondolod, küldd el a történetedet :)
gerinctelen 2012.12.29. 09:01:38
Na most szakadt el a cérna. Most a többiek forduljanak el mert csúnyán fogok beszélni és nem venném a szívemre ha ezen más is megsértődne.
Tehát ez most doktor enereszhás péhádének szól senki másnak.
Szerinted nem mentem volna vissza híradó ügyeletesnek a tűzoltósághoz dolgozni ÚGY MINT AZ ELSŐ KÉT MŰTÉT UTÁN??????Szerinted ennyire hülye vagyok hogy egy többszörösen műtött gerinccel nem ragadom meg az alkalmat hogy legyen egy biztos, hazai viszonylatban is tűrhetően fizető munkahelyem, HANEM HAZAJÖVÖK SZIMULÁLNI 28 EZER FORINTÉRT????HM???Leírtam már párszor, de most neked leírom még egyszer: NEM-TUD-OK-ÜL-NI MI A FASZOMAT NEM LEHET EZEN NEM ÉRTENI B+????????????Sőt állni sem tudok sokáig de ezt is leírtam vedd már a fáradságot és olvasd el, aztán próbáld már meg beleképzelni magadat!!!!Akkor milyen adminisztratív munka van, ahol nem kell ülni, nem kell állni, hanem fekve néha teljesen hülyére gyógyszerezve lehet dolgozni?? Ja és ezt itthon, isten háta mögötti kis faluban, mert tömegközlekedéssel utazni egyáltalán nem tudok! Persze csak akkor megyek, amikor éppen gerincem engedi hogy menjek és ezért persze még meg is fizetnek mi?
Remélem megnyomorodsz, pont úgy mint én és pont annyit szenvedsz mint én. Akkor majd megtudod milyen az, ha az embernek CSAK A GERINCE BETEG!!!!
De persze ezt a magadfajtának tök mindegy magyarázni, egy kurva szót nem fogott fel belőle, csak hogy csúnyán merészeltem beszélni vele, meg csak szimulálok meg a kifogásokat keresem hogy majd az államkasszán élősködjek.
Válaszolni nem kell, mert a végén még ettől is csúnyábban találok beszélni.
gerinctelen 2012.12.29. 09:10:12
Hát igen, sajnos én az esélyt sem kaptam meg arra hogy megtudjam és választhassak. Igen egy örökmozgó energikus fiatalnak ha azt mondják vegyen vissza mert gerincsérve van aztán ezzel hazaengedik, nem fogja tudni hogy az mi és most mit kellene csinálni meg mit nem. Egy átfogó megelőző kezelés, megtanítani az életmódra, meg mutatni neki pár elrettentő példát (mondjuk gerincsérv miatt lebénult emberekkel összehozni) Aztán mondjuk egy-két évente visszahívni, megvizsgálni, elbeszélgetni, esetleg kezelni ha kell. Ezt én így képzelem. Mint egy álomvilág mi? Ez nem lesz soha ebben az országban.
rekala 2012.12.29. 09:19:10
Nem várok segítséget, kiírtam magamból a keserűséget.
A kommentekből úgy látom, hogy itt is érvényesül az a fajta hozzáállás, hogy mindenki hibás, aki hisz egy szakmailag /az adott területen/ képzett embernek. De miért ne kellene, nem vagyunk minden terülten szakemberek, Ők viszont ezt tanulták.
Sajnos, és ezt saját tapasztalatból tudom, van amikor bezárulnak az ajtók, de még az ablakok is, Te pedig a igazad tudatában sem tehetsz semmit
VaTi 2012.12.29. 09:30:54
gerinctelen 2012.12.29. 09:31:14
Meg persze munka vállalás sem úgy megy, hogy szabadon azt dolgozok amit akarok, hanem ott dolgozok ahol van munka. Nincs válogatás, mint a fagyizóba, csoki van ha jó ha nem ezt kapod, ha nem jó éhen döglesz.
Bár az idegsebész azt mondta, azért tudtam ezt a gerincbajt ilyen csúnyára kihordani lábon, mert hatalmas vaskos izomtömegek tartják a gerincemet. Műteni is kínlódás volt azt mondta, mert alig fért hozzá a gerinchez a hústól.
Tehát a sport meg az életmód "segített" eddig húzni, ha viszont nem sportolok akkor nincs az erős izomtömeg ami tartson, akkor meg azért megy tönkre? Ehhez mindenképpen szakértő kezek irányításával élt életmód kellett volna hogy kihúzzam mondjuk 50-60 éves koromig. Szerintem.
gerinctelen 2012.12.29. 09:34:19
Na akkor meg pláne nem értem a hozzáállását.
gerinctelen 2012.12.29. 09:36:15
Sok sikert a harchoz, én itt befejeztem.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.29. 10:37:41
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 11:14:11
Valamit úgy akarsz érteni ahogy magad érted.
Nem vagyok empátia híján elhiheted. Magam is beteg vagyok, most eppen egy reménytelennek tűnő helyzetben ami arra késztetett, hogy végig gondoljam mennyire vagyok _én_ az oka az állapotomnak. Az ember nézzen szembe önmaga marhaságaival mindegy miért tette.
Hidd el amikor túlhajtottam magam én is hősiesnek hittem amit teszek és ezerszer megkísértettem a sorsot, aztán veregettem a vállam, hogy jól van nyanya. Így kell ezt.
Senki és senki nem a fejét akarja gerinctelennek kicserélni. Ő is felelős a történtekért egy darabig. Ami vérlázító a mentők, az ügyelet viselkedése. Attól kezdve történik a tragédia, de még itt is a hősies viselkedés fontosabb mindennél.
Ennyire nem szabad hősnek hinnie az embernek magát. El kell menni akkor színésznek, mert vastaps járna érte. Egy kis humor, beismerés (könnyebb lenne) nem akadályozná meg abban, hogy a napi ügyeiről ne úgy írjon, mint az ellene szőtt összeesküvésről.
Jegyzem meg nem is fájna annyira ami úgy is kemény fájdalom....
De mindegy hidd amit hinni akarsz.
Az, hogy a cikkek régiek, nem indokolja ennek a kormánynak, hogy a rokkant nyugdíjakat ilyen szempontok szerint vonja meg, mert annak összege (a régi) nem akkora összeg, hogy bárkin segítene. Azt is keresd meg.
Nagyon együtt érzek gerinctelennel, de akkor is szembe kell néznie azzal, hogy mit _nem_ kellett volna tennie, hogy idáig jusson.
Az orvos nem a mamánk. Sokan vannak és van köztük jó, sok jó, pár nagyon jó, a többi közepes, vagy a szakmára alkalmatlan, de már annyira kevesen vannak, hogy fájdalomcsillapítót legalább felírnak, ha a jó orvos azt javasolja. :((
gerinctelen 2012.12.29. 11:50:52
Szálljon vissza, marhára kibaszna velem, minden nap fontolóra veszem hogy elég volt, most már megeszem az összes gyógyszert ami itthon van. Egyedül a családom tart vissza ettől. Szarok rá, szálljon vissza. Ilyen szar világba kár minden percet élve elpocsékolni, szegény gyerekemet sajnálom hogy itt kell élnie és ezért a sok szarért amit kapni fog az életben én vagyok a felelős.
De kurvára kár volt ide beírni.
Jól fontolják meg azok akik ide akarnak írni, ha be is írnak, jobban járnak ha nem nézik meg milyen hozzászólások születnek, ha nem akarják idegileg még jobban kikészíttetni magukat. Akik meg nem kötekedni akarnak, hanem segíteni, azok meg majd írnak privátot.
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 11:55:04
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 12:00:33
Cigányozni és átkozódni, vádaskodni tényleg kár beírni,sokkal több segítséget és együttgondolkodást kaptál volna ha ezeket kihagyod. Most azt kellene kitalálni hogyan tovább és nem azt hajtogatni kik a rohadékok. Én is voltam kerekesszékben de nem másokat okoltam. Ha vki látna soha nem gondolná,hogy miken mentem át, igaz én csak magamra haragudtam.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:04:07
Tanuljál és értsd meg az állapotod. Nem te vagy az orvos, de akkor is értened kell mi történik veled.
Írtál pár dolgot amiből én azt látom, hogy mást nem vársz csak (nem ez az empátia), csak azt, hogy sírva válaszoljanak neked.
A saját állapotomban sem igénylem ezt, mástól pedig elvárom, ha gyógyulni akar és hősként viselkedett ami a vesztét is okozta, hogy legalább olyan keményen küzdjön, keressen valakit aki ezt a nagyon-nagy fájdalmat valamennyire csillapítani tudja.
A fejed még ép. Tessék tanulásra használni, fiatal vagy. A fájdalomtól az ember reménytelenné válik és képes a végletekre.
Gondolom volt _nagyon-nagyon_ jó szakember aki írt neked, vagyis őszinte segítség irányul feléd.
A laikus meg a saját tapasztalatát osztja meg veled, nagyobb távolságból, mint amiben te benne vagy.
A további minősíthetetlen átkozódás nem segít a cenzor törölni fogja,de igenis maradj, de ne légy sértődött.
porckorong.hu/blog/hogy-nez-ki-egy-porckorongserv-mutet
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:06:15
Érdekes, hogy az életösztön az mindig önvizsgálatra késztet.
Persze nem vagyunk egyformák.
gerinctelen 2012.12.29. 12:14:08
Jó. Megérhetném az oldal gazdáját hogy törölje a posztomat?
-Mivel az állapotomért csak és kizárólag én lehetek a felelős, ez így már tárgytalan.-
Indokolatlan hiszti, felesleges szájtépés, rágalmazás, sértegetés, stbstb.. Elismerem én hibáztam, csak bűnbakot kerestem, mint egy elvakult elvetemült hülye csak ártatlan idegenekre hárítottam a felelősséget.
Majd megyek valami düh kezelő lóf.szra.
Töröljétek ha lehetséges, köszönöm.
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 12:14:26
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:16:11
porckorong.hu/index.php
Megtennéd, hogy ránézel? Az ő jelenlegi állapotában segíthet valamit?
gerinctelen 2012.12.29. 12:25:13
Még tavasszal megírtam nekik a történetemet, nem válaszoltak azóta sem.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:25:21
Határozatot kellett kapjon, onnan tudja hány százalékosnak ítélték a rokkantságát, ezt el kell fogadni a segélyhez (elfogadják), ha nincs végleges határozat akkor a megelőző hónap nyugdíjszelvényét. A segélyek (bármire jogosult) egy teljes évig élnek, aztán meg kell ismételni. Minden jogszabály fenn van, kérdezni is lehet, ha valamit nem ért.
Ha ez a határozat meg van, akkor előleget szoktak utalni, vagy a megelőző állapot járadékát, majd a különbséget.
Nekem egy év után utaltak.
Érdemes regisztrálni a magyarország.hu-ra, akkor már mindent (szinte mindent) tud intézni neten keresztül, de írásban van, és a lusta állami alkalmazott nem tud vele packázni.
Olyan nincs, hogy nem tudja mit kell tennie és ügyfélnek van képe ezt válaszolni. Önkormányzatba el kell menni a regisztrációért, de legalább már a kötelező regisztráción túl van, ha szavazni szeretne.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:29:59
Akkor írj még egyszer. Neked fontos, neked fáj, nekik meg rengeteg betegük van.
Én is levelezek már három napja ami nem csak nekem fontos, de nem adom fel.
Mássz ki az önsajnálatból valahogy, mert nem fog senki a hajadnál fogva kihúzni belőle, még akkor is ha indokoltan sajnálod magad, mert ki a fene tegye ha nem te? :-)
A sajnálatot is és a mászást is persze.
Eszed van, a stílusod szerint. Használd!
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:31:03
Talán ha az állapotod írod hamarabb kapsz választ.
A többi "mese" az a te lelkednek fáj.
sárga nyúl 2012.12.29. 12:35:16
Aki képes egy ilyen helyzetben lévő embernek beszólni, az elmekórtani eset.
VaTi 2012.12.29. 12:47:33
És igen, kaptál olyan hozzászólásokat is, ami bosszant. De olvasd el kérlek a saját hozzászólásaidat is. Elátkozni itt valakit? Ne csessz már...Csak azért mert nem sírt veled, hanem talpraállásra buzdított? Igen, Laikus az az ember, akinek minimum olyan komoly problémái vannak, mint neked (bár nem verseny ez, hogy ki a betegebb), de ő az az ember, aki egy ilyen kvára kétségbeejtő helyzetben folyamatosan a megoldáson agyal. Olvas, tanul, utánajár/olvas a saját betegségének, és elemzi a saját reakcióit is: hogy hogyan vált ki belőle egy helyzet haragot, elkeseredést, és hogy hogyan tudna ezeken túllépni és az épülésre koncentrálni. Miért vált ki ekkora haragot az ő hozzáállása? Benne iszonyú sok erő van. Tanulj a mentalitásából!
Talán bánt téged, amiket ír, de én azt hiszem, hogy inkább érted küzd, nem ellened. Pont arra akar rávenni, hogy állj fel az önsajnálatból és próbálj kezdeni valamit a helyzeteddel.
Igen, szarban vagy, ezt nem vitatja senki. Laikus pont arról beszél, hogy ha már megállapítottuk, hogy szarban vagy, akkor érdemes azon agyalni, hogy ebből hogy lehetne a lehetőségekhez képest valami jót kihozni. Ha csak mantrázzuk/-zod, hogy jajdeszar, abból nem lesz semmi. Ha tenni akarsz valamit, abból talán lesz.
Hidd el, ő a saját bőrén tapasztata, hogy ilyen helyzetben mennyire magányos lehet az ember. Mert bármennyire szeret téged valaki és bármennyire együtt érez veled, a fizikai/lelki fájdalmaidat nem veheti át.
gerinctelen 2012.12.29. 12:49:43
Hát azt mindjárt gondoltam hogy egy hol volt hol nem volt történetből nem fog kihámozni semmit, nem is úgy írtam nekik hogy: amikor óvodás voltam szerettem házikót rajzolni....
A kórtörténetemet írtam meg nekik, a tüneteket, kezeléseket, mindent.
Ha tényleg elolvastad a fenti hozzászólásaimat, láthattad hogy nem adtam magamat könnyen, küzdöttem nem keveset, nem akárhogy. Az elhatározás meg a tenni akarás is meg volt még nemrég, nem azért adtam fel mert meguntam, vagy így kényelmesebb, hanem mert a próbálkozások miatt csak szarabbul lettem. Mindent kipróbáltam, minden szart megvettem, mindent elolvastam, videómegosztó oldalakon az ezzel kapcsolatos videókat rongyosra néztem....mindent de mindent ami a szemem elé került.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 12:58:13
A fene egye meg a fájdalmas lelkedet!
A helyzeted igenis fontos itt a blogon.
Soha ennyi tartalmas, értelmes tanácsot még _senki_ nem kapott.
Amin jó páran kiakadtunk a rasszista megnyilvánulás és a személyeskedés.
Ezt szokták páran de cenzor törli. A te eseted fontos ezért bent hagyta.
Az állapotod nem ettől függ, de megbeszéltük, hogy kiküszöböli a küzdést, ha mást lehet hibáztatni ami veled történik.
Szóval ne légy sértődött, maradj.
Egy kis ébresztő pofonosztás után lábra kapsz és talán megtörténik a csoda és legalább élhető életet tudsz élni.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 13:09:18
Értem és megértem. Én most vagyok túl egy agyonreklámozott, hitelesnek hitt táplálék kiegészítőn. Elhiheted mekkora szükségem volt rá, jó drágán. Bejelentkeztem tanácsadásra és mert doktornak mondták aki tanácsot ad hát megvettem és a javallatára megettem.
Kaptam egy telefont, hogy az adott napon operál, jó lesz-e más? Igen, igen. Aztán felébredt az életösztön. Megnéztem és az orvos általános orvos, soha nem volt szakvizsgája, nemhogy sebész és soha nem praktizált. :((( Hozzá teszem, nem fiatal.
A tanácsadó KFT-nek sincs nyoma ezen a néven a cégnyilvántartásban.
A reklám csapból folyik EU-s támogatással kutatnak.
Nekem a gyomrom hazavágta a kiegészítő. Más már nem is hiányzott nekem.
Egyszóval az ember laikusként lukra fut, de én már öreg vagyok és brusztolok, neked van kiről és kikről gondoskodni. Nagyon megértem a kiszolgáltatottságot, de akkor se add fel. Én is útálom amikor másra szorulok, de a méreg ölég jó adrenalin. Ha nem avval vagyok elfoglalva miért pont én, mérgemben egész kreatívan vagyok tevékeny.
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 13:14:02
gerinctelen 2012.12.29. 13:19:54
Nálam a "csak a gerince fáj" verte ki a biztosítékot. Főleg. A vérszívásért meg már jó előre szóltam hogy jókívánság jár.
De úgy látom ezen már mindenki túltette magát.
Így hogy tisztázva lett a kizárólagos személyes felelősségem, kiadtam a dühöm egy részét, megtettem az első lépést a gyógyulás felé. Hogy a széttrancsírozott idegpályák, a hegszövetek, az esetleges instabilitás meg a csavarok hogyan fognak eltűnni, ez még nem tiszta, de kíváncsian várom a fejleményeket. (remélem érződik a félig humoros irónia egy cseppet)( a félreértések elkerülése végett)
VaTi 2012.12.29. 13:26:25
Ha túlzásokba akarsz esni és sarkítani a hozzászólásokat, rajta. Szerintem sok jót kaptál itt. Ha mindenképpen szeretnéd csak a rosszat belelátni és azon hergelődni, akkor megvonom a vállam: tedd. (nem, nem érződik az irónia)
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 13:30:37
Sehogy nem operál, de nekem voltak telefonban kétkedő kérdéseim és így akart menekülni gondolom, vagy az adminisztrátor aki felhívott fontoskodott.
Kutatásra? Bármikor, hisz az eljárást szabadalom védi állítólag. Mellettem cumizták egy csomóan és nem voltak pregnáns tüneteik.
Én meg szenvedtem a sugárbetegséghez hasonló tünetektől.
Kihullott a hajam vastagon hámlott a bőröm (még mindig), úgy néztem ki, mint aki 10 órát feküdt a napon, fáradt voltam és elesett, a nyálkahártyám még mindig fáj, a gyomrom most sincs rendben, ettől meg halálfélelemem van. :DDD
Ja persze a panaszaim miatt az onkológus csinált egy csomó vizsgálatot azonnal amire más és én is várok három, vagy több hónapot. Mindezt feleslegesen, másokat rövidítve meg.
Az öröm, hogy meg tudtam venni korrelál a félelemmel. Mindennek ára van. :DDD
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.29. 13:42:28
a gerincsebészetről sok mítosz kering, ezt jellemzően a gerincsebészek maguk tartják fenn, mert ezáltal még különlegesebbnek tűnnek, meg a munkájuk még fontosabbnak, a műtétet elvégzők száma kicsi marad ezáltal a konkurencia kicsi, a beteg sokat kell várjon és sokat is kell fizessen.
a lakosság 20%-ának van porckorongsérve, a nagy része tünetmentes vagy kevés tünetet okoz. a mérete lényegtelen, a kérdés az, hogy ott ahol kiboltosul ott mit nyom? ezáltal egy kicsi sérv is okozhat nagy gondot és egy óriási sérv lehet tünetmentes.
mindaddig míg csak kiboltosul lehet bízni abban, hogy visszahúzódik, a duzzanatot lehet szteroiddal csökkenteni miegymás, ha viszont kiszakad (sequester) az sajna már ott marad, legfeljebb még nagyobb lesz, de még ez is lehet tünetmentes. ha az adott szegmens instabil (lysthesis) akkor nem elég csak a porckorongot megműteni hanem stabilizálni kell az adott szegmenst
azt azért kell tudni, hogy egy jól felszerelt gerincsebészeti műtő az simán 500 millió forint (ólom borítású falak, egy műtőasztal simán 30-50 millió, kell két jó röntgen (C-arm) vagy egy O-arm ez 2*25 milla, ha van egy 3D röntgened az egy százas, ha van navigációd az sem kevés, egy jó mikroszkóp 25-30 milla, egy 60 ezer fordulatos mini fúró/maró eszköz is üti a 10 millát, minden egyes gerincszakaszhoz más insztrumentárium, darabja simán 5-10 millió, jó ha van egy neuromonitoring berendezés (hogy pl skoliózis műtét közben ne kelljen felkölteni a beteget ahhoz, hogy megállapítsd, hogy tud-e mindent mozgatni), egy mikrocsipesz vagy olló 100 ezernél kezdődik, egy csavar 100-120 ezer, a porckorongprotézisek, csontosodást elősegítő anyagok (BMP) aranyárban és persze kell egy jó CT meg egy legalább 1,5 Teslás MR éjjel nappal elérhetőségben)
persze jön a kérdés mit lehet és mit kell műteni?
jól lehet műteni a nyaki szakaszt elölről (kockázatos műtét de jók az eredmények, drága hozzá a műszerezettség, a porckorongot teljesen ki kell irtani és egy cage-el vagy porckorongprotézissel pótolni, 2 cage egymás felett már kockázatos de elmehet, ezt inkább már meg szokták lemezelni).
nyaki szakasz hátulról: nagyon kockázatos, ott fut közvetlenül a csavar ideális helye mellett egy nagy artéria jobbról-balról (vertebralis) nem jó eltrafálni. ilyet manapság csak navigációval szabad műteni
háti szakasz: hátulról nem gond stabilizálni, elölről már komoly kihívás, meg kell nyitni a mellkast hozzá. a háti porckorongsérvek nagyon rossz eredménnyel műthetők, csak ha nagyon muszáj akkor megy bele valaki.
az ágyéki gerinc a leggyakoribb, ezzel vannak a legnagyobb tapasztalatok, jól műthető elölről és hátulról is
és mit kell? általában azt mondják a fájdalom nem indok a műtétre. ha valamilyen érzéskiesés van az szintén relatív (más az ha egy sebésznek zsibbad az ujja, meg más ha egy kőművesnek). a különböző bénulások nyaki gerincsérv esetén meg kell műteni sürgősen, ágyéki gerincnél mérlegelendő (ha balesetes eredetű a bénulás mindenképpen műtendő)
és ami mindenképpen azonnal műtendő: tetra/paraplégia, inkontinencia, vizeletretenció, ezekkel ha várunk akkor inkább romlanak az esélyek mint nőnek.
a gond az egésszel az, hogy a legjobb felszereléssel sincs garancia, és a biztonság minimális növelése is logaritmikusan növeli a költségeket, így aztán szegény országokban a gerincsebészet kompromisszumokon alapul.
gerinctelen 2012.12.29. 13:43:40
Kreativitással nem lenne gond. A tettvággyal sem. A gond ott kezdődik hogy kimegyek sétálni az udvarra, körülnézek és látom hogy rengeteg tennivaló van (a sírás kerülget a tehetetlenségtől). Csináltam már magamnak egy szöges seprűnyelet hogy a falevél egy részét (gereblyézni nem tudok, nem is lehet) meg a szemetet összeszedjem (hogy legyen valami hasznom). Csak amikor már 10-20 perc után rogynak össze a lábaim és a fájdalomtól majd össze sz.rom magam, aztán ezt akár még napokig is tart kipihenni, valahogy elfogy az akarat. Illetve nem is az akarat. Valami más. Belefáradtam. Egy k.rva mosógép motor csapágyazása 4 napig tartott, amikor fél óra lenne (kiszerelt motor volt, nem kellett a gépből kiszedni, a köszörűmön van az asztalon). Már csináltattam magamnak egy 110 centi magas asztalt kintre hogy azon majd szöszmötölök ezt-azt, mert akkor nem kell fölé hajolni. Azt hiszed ér valamit? Pár perc után kivillan a besz.rásjelző, sokszor az ágyig alig tudom visszavonszolni magamat. A feleségemet tanítom hogyan kell fúrni, köszörülni, fűrészelni, fát metszeni, terményt darálni, mert én nem tudok... addig tanítom az alap dolgokra, amíg még tanítani tudom. Visszatérő álmom hogy lebénulok deréktól lefelé és kúszva vonszolom magamat és nem segít senki.
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 13:47:22
gerinctelen 2012.12.29. 13:47:59
Vele beszélgetek privátban tegnap óta, megnézi az mri-t, meg az rtg-ét, elküldtem levélben. Nagyon rendes és nagyon segítőkész!
Itt is sokadjára: KÖSZÖNÖM NEKI!!!!!
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 13:57:07
www.boon.hu/arcok-a-megyebol-ove-az-egesz-vilag-nagy-bendeguz-lorand-vilagutazo/2090210
www.boon.hu/nagy-bendeguz-lorand-utinaploja-%E2%80%9Ekuldom-a-meleget-abbol-itt-van-eleg%E2%80%9D/2134359
www.babanet.hu/tarsalgo/viewtopic.php?start=100&t=1030
Nála pozitívabb kisugárzású emberrel kevéssel találkoztam, nagyon jó a humora,ja és körül dongják a nők.
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 13:59:54
Köszönöm szépen.
Remélem gerinctelen is olvassa és rád hallgat, de nagyon. :-)
Dr.laikus PhD 2012.12.29. 14:13:53
Ez egy engedélyezett táplálékkiegészítő.
Most úgy lett aposztrofálva, hogy a gyógyszer elkészülte előtti állapot.. Ez persze nem igaz, mert soha nem kérték a vizsgálatot.
Bár a kezemben van egy reklámkiadvány ahol azt írják, hogy azon dolgoznak, hogy stabil legyen, hogy infúzióban is be lehessen adni.
Azóta erről már szó sincs, volt egy bírságuk ahol rákgyógyszerként reklámozták, ez most nincs, csak orvos aki elmondja rákos szenvedéseinek megkönnyítését és milyen jót tett neki.
Hogy hány beteget vernek át az tetszik, vagy nem a beteg hülyesége. Van orvosa kérdezze.
Ha azt mondja ne, akkor ne. Mondjuk nekem nem tiltotta meg, de engem annyira váratlanul ért a diagnózisom és műtét eredménye, hogy semmi realitásérzékem nem maradt.
Pedig kérdeztem nálam okosabbat. Hozott is nekem itókát ami finom és használhat is, de tönkrement a gyártó. Már miden piros szőlőből bort készítenek, szőlőlé nincs.
Helyette nyalogatom a lelkem sebei helyett a tőle kapott nagyon finom repcemézet.
karamellcukorka (törölt) 2012.12.29. 14:25:44
Farkasokkal táncoló 2012.12.29. 17:11:15
Én is rákos vagyok, és és nincsen sok időm hátra (4.stádium), de én megtiltottam a családnak, hogy bármi sárkányfüvet vegyenek, légyen az varázsgomba vagy culevit vagy akármi, így is úgy is meghalok, de ehhez nem kell még nyomorba is dönteni az embert... aki ilyeneket szed az drágán hal meg, aki marad a saját orvosa által felírt hivatalos recepteknél, az olcsóbban , ennyi a különbség.
Drukkolok, hogy minél hamarabb elmúljanak a tüneteid...
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.12.30. 11:02:11
"a műtét megfelelő időpontban történt" ez kicsit félreérthető
azt akartam mondani vele, hogy nem kellett volna 5 évvel hamarabb megműteni, csak azért, hogy hátha ez megelőzhető lett volna. ilyen fiatal korban ha lehet akkor inkább várni kell vele, persze amikor megjelentek az első komoly tünetek akkor megengedhetetlenül lassan reagáltak rá, 3 hét várakozás súlyosan nyomott a latban negatív irányban
karcsibácsi 2012.12.30. 16:11:43
"Nem kérdés, Karcsi bá' egy nrszh-ás dr. "troll" (vagy az volt, vagy a családban van több) aki miután megkapta a válaszát, előkerült a saját megható története"
Manapság gyakran idézett kifejezés a kettős mérce. Nos, kedves barátom, a te esetedre ez tökéletesen ráillik: A saját (nemcsak megható, inkább megrázó) történeted kapcsán együttérzést és segítséget vársz a kommentelőktől (joggal), a neked nem tetsző beírókat pedig trollnak titulálod, igazmondásukat megkérdőjelezed vagy egyenesen megátkozod őket. Jut eszembe, lehet hogy a te "megható történeted" egy nem-enereszhás troll provokatív, politikai felhangoktól sem mentes kitalációja, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy tovább rombolja a sok sebből vérző magyar egészségügy maradék tekintélyét?
Bennem ezek után sincs negatív indulat, a neked címzett figyelmeztetést éppúgy segítőszándékkal írtam, mint az általad "doktor enereszhás péhádé"-nak nevezett Laikus, akitől egyébként valamennyien tanulhatunk vitastílust, visszafogottságot, bölcsességet, és akinek te - köszönet helyett azt kívántad, hogy szenvedjen és nyomorodjon meg...
Remélem, nagytudású tramuatológus kollégánk véleménye és tanácsai elősegítik gyógyulásodat, vagy legalábbis állapotod javulását.
Fergio 2013.01.01. 23:13:07
"igazmondásukat megkérdőjelezed vagy egyenesen megátkozod őket. Jut eszembe, lehet hogy a te "megható történeted" egy nem-enereszhás troll provokatív, politikai felhangoktól sem mentes kitalációja, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy tovább rombolja a sok sebből vérző magyar egészségügy maradék tekintélyét?"
Az ide író orvosok és laikus orvosok többsége régebbi posztoknál ugyangy meghazudtolta a posztolók állításait, szóval nem kell ez a fene nagy hiszti. A sok sebből vérző egészségügy állapotát pedig a benne lévő orvosok és eü-s szakemberek is rombolják, amelyről az ide írt posztok sora a bizonyíték. (A nem elégésges fizetés miatt néhányan a betegeken töltik ki haragjukat, vagy kevésbé gondosan járnak el diagnózisok felállításánál, vagy megvesztegethetők. De mindíg ideírom, hogy: TISZTELET A KIVÉTELNEK!)
Gerinctelen haragja érthető, kíváncsi lennék a nagy békéltetők mit csinálnának, ha ugyanez velük történt volna? Főleg Laikus, akinek mostanában elromlott a billentyűzete, és pontokat irogat értelmes hozzászólások helyett. Szóval én Laikust a helyedben nem védeném annyira, az okoskodás nem illik a bölcsességről kialakított képünkbe, a rosszindulatú, fennhéjázó stílustát sem sorolnám a követendők közé. Valószinűleg valamivel kivívta gerinctelen haragját, nem véletlenül. A Te stílusod sokkal inkább követendő! :)
2013.01.02. 11:15:04
A buktatókat nem is említem - a HepC vírus termelődését pl. szaporítja a modellekben, és ki tudja még, mit nem is ellenőriztünk.
Semmi rosszat nem mondok a Kultúra Fővárosáról, csak azt, hogy Rábai és én is eljöttünk már onnan.
karcsibácsi 2013.01.02. 12:42:48
Az én kiindulási pontom az, hogy egyikünk sem hibátlan. Aki ezt nem tudja vagy nem ismeri el, az - sok egyéb vélelmezett hibája mellett - önkritika hiányában és önteltségben is szenved. Ez természetesen érvényes a posztok és a kommentek íróira is.
Ezen a blogon határozott véleményem illetve annak kertelés nélküli kimondása miatt jómagam is számos alkalommal kaptam kritikát, utólag átgondolva, az esetek jelentős részében nem is ok nélkül. Jelen esetben, úgy gondolom, nem követtem el hibát a "gerinctelen" nick nevű poszt író valamint kedves Laikus Barátom megítélésében: az előbbire nézve, határozottan az a véleményem, hogy oktalanság lenne több törődést, tiszteletet, jóindulatot várnia embertársaitól, mint amennyit ők tőle kapnak. Megfordítva a dolgot, akármilyen nagy bajban vagyok, a mocskos korrupt banda, majom, mocskos állat stb. kifejezés nemcsak embertársaimra méltatlan, hanem saját magamra is. Ami pedig laikust illeti, a jóindulat és a segítőszándék nem vitatható el tőle, sajnálatos, ha ezt félreérthető módon írta le (ha és amennyiben). A pontoknak pedig más története van, nem billentyűzet hiba.
2013.01.02. 16:25:58
@Dr.laikus PhD: Legyél szíves minden pontnál megmagyarázni az okot a kedves hozzászólóknak, mert nem lesz nyugodt az alvásuk :-)
Fergio 2013.01.02. 19:38:04
Tudom, hogy nem billentyűzet hiba. Informatikus vagyok. :) Csak szerettem volna némi iróniával jelezni, hogy az önkéntes blog operátori szerep inkább nevetséges, mint hasznos. Ráadásul senki se döntse el - ha ez volt a célja -, hogy egy posztnak mikor van vége... szóval ez több sebből vérzik.
Az egymás pocskondiázása valóban méltatlan ehhez a bloghoz, de sajnos szakmai identitástól függetlenül találkoztam már cifrábbnál cifrább megjegyzésekkel... néha az indulatok az emebereket elragadtatják, főleg ha olyan véleményeket kap, amelyek sértőek, vagy a bagatellizálásra hajaznak.Én is voltam már pipa, és sajnos elszakadt a cérna... egyébként gerincetelen a poszt egyik pontjában kérte, hogy töröljék az írását, és elnézést kért mindenkitől, de erre senki sem reagált.
Fergio 2013.01.02. 19:42:37
Karcsi bácsinak írtam, olvasd el kérlek. A stílussal egy nagy baj van: valaki mondhat nagyon velős mondatokat, véleményt, de ha azt nagyképűen, flegmán vagy sértőn teszi, akkor - pont az olyan élethelyzeteknél, ahol névtelenül, arc nélkül kerülünk kapcsolatba és senkit sem ismerünk személyesen - a helytelen stílus megöli a véleményt. És a tulajdonosát is.
2013.01.02. 21:42:15
" Ráadásul senki se döntse el - ha ez volt a célja -, hogy egy posztnak mikor van vége."
De nem ez volt a célja! Nem akarod tőle megkérdezni? Elolvastam kérlek, amit karcsibácsinak írtál, de az nem azt jelenti, hogy más nem reagálhat rá. Legalább is a blog.hu még nem tiltotta meg :-). Igazad van, a stílussal nagy bajok vannak, és sokakat érint. Néha engem is. Ha valaki megírja a történetét, arra érkezik sok válasz, a poszt törlése természetesen megoldható, de akkor mi volt az értelme? Én továbbra is gerinctelen mellett állok a stílusa ellenére. Ezen az alapon Laikusnak is lehet igaza némely dolgokban a stílusa ellenére.
Baráti üdvözlettel