Elzavart az orvos tüdőgyulladással

2016.09.09. 06:00

annoyed-doctor.jpgNem kellene mások egészségével és életével játszadozni, semmilyen körülmények között sem. Csupán tisztességgel elvégezni azt a munkát, hivatást, amire esküt tettek.

 Tisztelt Praxis!

 

Tudom, nem haltam meg, még csak életveszélyben sem voltam, ezért jobb lenne, ha ki se nyitnám a számat, mégis úgy gondoltam, megküldöm önöknek a történetemet. Semmi különleges, csak a magyar egészségügy hétköznapjait és jelenlegi siralmas állapotát tükrözi kicsiben. A szitu a következő, napokig rossz közérzet gyötört, fájt a hátam, köhögtem is, lázam nem volt éppen, csak hőemelkedésem, szóval összegezve ramatyul éreztem magam. Nem szokásom minden kicsiséggel orvoshoz járkálni, de amikor már 4 napja tartottak a tünetek és nem múltak el maguktól, ráadásul a munkámat sem tudtam rendesen ellátni, felkerestem a körzetit.

 

Be is jutottam hozzá, egyből le is teremtett, amiért nem kértem időpontot, én azt gondoltam, akkor megy az ember, amikor rendelési idő van, és épp indokolttá teszi az állapota, de tudatta az orvos, hogy itt minden esetben időpontot kell kérni és örüljek, vegyem megtiszteltetésnek, hogy megvizsgál, és nem küld haza és hív be másik alkalommal. Hát köszönöm szépen. Elmondtam, miért „zavarom” munkaideje alatt, amin újfent kiakadt, amiért semmiségekkel zaklatom, biztos nem akarok dolgozni (nem gond, hogy több, mint 3 éve nem voltam táppénzen), igyak teát, meg szopogassak negrót, egyek mézet, majd jól leszek, arra a napra (ez péntek volt) kiír, hétfőn mehetek munkába. Ezért aztán érdemes volt őt felkeresni, még a torkomat sem nézte meg, nesze semmi, fogd meg jól.

 

annoyed-doctor.jpg

 

Habár hétfőig sem lettem jobban, bementem újra dolgozni. Tudni kell, olyan cégnél dolgozom, ahol van üzemorvos és minden nap. A főnököm észlelte, hogy ugyanolyan rosszul nézek ki, mint előző héten és miután elmeséltem neki, mi történt a háziorvosomnál, leküldött a vállalati dokihoz. Neki is elmondtam a helyzetet, értetlenkedett, majd meghallgatta a tüdőmet, megvizsgált és az arcomba mondta, hogy minden bizonnyal tüdőgyulladásom lehet. Azt tanácsolta, azonnal menjek vissza a háziorvoshoz és mondjam meg neki, ugyanolyan rosszul vagyok, mint korábban és hogy a munkahelyen megvizsgáltak és diagnózist is felállítottak. Így tettem.

 

Még aznap vissza tudtam menni a háziorvoshoz, mert haza küldtek természetesen, aki újfent bunkó módon fogadott, majd miután tudtára adtam, mik történtek és mi a nagy helyzet, közölte, majd ő eldönti, mi a bajom. Ekkor végre megnézett, megvizsgált, majd laborra és rtg-re küldött. És csodák csodája, a vizsgálatok igazolták, valóban tüdőgyulladással bajlódtam. Felírt antibiotikumokat, szigorú ágynyugalmat, pihenést. Több, mint két hétig tartott, mire felépültem és még csak most fogok majd visszamenni dolgozni. Az meg még kérdéses, majd a kontrollon kiderül, lett-e bármilyen maradandó szövődménye a betegségnek, amennyiben igen, egész biztos, hogy perre viszem a dolgot.

 

Amint lezárul ez az eset, biztos, hogy háziorvost fogok váltani. Ha nincs olyan szerencsém, hogy a munkahelyemen is orvoshoz tudok fordulni, akkor még most is csak a teát szürcsölném és csodálkoznék, miért is nem lettem jobban. Hogy ennyire öntelt és nemtörődöm legyen egy orvos, amikor a gyógyítás lenne a feladata, szinte felfoghatatlan számomra. Nem kellene mások egészségével és életével játszadozni, semmilyen körülmények között sem. Csupán tisztességgel elvégezni azt a munkát, hivatást, amire esküt tettek. Ha pedig már alkalmatlanok rá, vagy úgy érzik, kiégtek, kell keresni más állást, ahol nem mások élete a tét.

Tisztelettel,

 

K.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apanna 2016.09.09. 07:34:38

Magyar egészségügy, meg siralmas állapot blabla blabla....
Az orvosod, már ha igaz, na ő a probléma..

asztalosani 2016.09.09. 07:50:22

"Tudom, nem haltam meg, még csak életveszélyben sem voltam, ezért jobb lenne, ha ki se nyitnám a számat, mégis úgy gondoltam, megküldöm önöknek a történetemet."

miután orvost váltottál az ÁNTSZ-nek is küld meg TÉRTIVEVÉNYES POSTAI (!!!) (és nem email) LEVÉLBEN a sztorit névvel, elérhetőséggel, pontos időponttal.

addig nem lesz változás ameddig csak a praxisra írogattok, értsétek már meg.

(és az egészségügyi dokumentációba fel is vezetném a korábbi orvossal, hogy bunkó, nemtörődöm volt, egy egyszerű tüdőgyulladást nem ismert fel, melyet az üzemorvos simán felismert...stb...aztán azt is hogy: bizalomvesztés, nem együttműködő lekezelő és lenéző orvos....stb..)

zünüke 2016.09.09. 10:06:54

A tudogyuszi nem jatek,eppen ezert a masodik talalkozasnal en biztos elkudtem volna az anyjaba.

hajatsermuta 2016.09.09. 11:28:22

Itt bizony "kolléga" a hunyó. panaszos beteget MINDIG meg kell vizsgálni, ennek elmulasztása (mű)hiba, védhetetlen.

"lett-e bármilyen maradandó szövődménye a betegségnek, amennyiben igen, egész biztos, hogy perre viszem a dolgot."
Ez viszont hülyeség, tűdőgyulladásból nem alakul ki maradandó károsodás, de ha mégis, akkor nem lehet bizonyítani, hogy a 2-3 nappal később megkezdett kezeléssel összefügg. Perelni persze lehetm, kell az ügyvédhiénáknak is a péz...

Greg24 2016.09.09. 14:58:14

Tessek csak perelni...ha maga valami elront a munkahelyen en is perelek majd....az hogy az orvos nem vizsgalta meg ettol fuggetlenul vedhetetlen,muhiba...hetfon nem dolgozni kellett volna hanem visszamenni a haziorvoshoz...;-)

tremoló 2016.09.09. 18:49:23

Itt azért nem említenek nevet, mert személyiségi jogokat sértene? Kíváncsi lennék ki ez a dilettáns, illetve hol dolgozik. Amúgy szerintem sem kell rögtön perelni, valami toleranciának lennie kell a másik irányába... Viszont az orvosi kamaránál lehet indíttatni ellene egy etikai, fegyelmi vizsgálatot.
Nekem egyszer volt a fentihez hasonló élményem orvossal. Összeszedtem egy szörnyű hasmenést. Nem akart múlni. Több napja kínlódtam. A végén kifehéredett a székletem. Nagyon megijedtem, elmentem a háziorvosomhoz. Sajnos szabin volt. Kérdeztem a recepción, hogy ki helyettesíti, illetve mehetek-e hozzá mert akut panaszaim vannak. Mondták, hogy Dr. K. az illetékes és, hogy menjek nyugodtan. A helyzet a következőképpen nézett ki:ennél a f@sznál nem volt senki, amikor beléptem a cicababa asszisztensnőjével jópofizott valami értelmetlen, de szerinte ultra menő témáról. Szóval semmi dolga nem volt az ipsének, de a posztolóhoz hasonló megalázó, kiosztó szituáció következett. Sajnálom azóta is, hogy nem küldtem el a jó kutya anyjába, illetve nem indítottam ellene etikai-fegyelmi eljárást. Az ilyen hulladék véralják élősködnek az egészségügyön, nem hagyják érvényesülni a fiatal, lelkiismeretes dokikat. Ki kell őket szelektálni a rendszerből. Sajnos itt semmilyen papírt nem kaptam, így azt sem tudtam volna bizonyítani, hogy ott jártam, vagy nem is tudom mi lett volna a helyes lépés? Van ilyen helyen panaszkönyv?
Undorító egy majom az a csávó. A feje is gusztustalan. Kívácsi vagyok a posztoló háziorvosának nevére.

Greg24 2016.09.09. 20:33:44

Szerintem rossz hirnev keltese miatt nem ajanlatos nevet irni, palne hogy csak az egyik fel storyjat halottuk...

drappa 2016.09.09. 23:05:54

@Greg24:

Igaz,nem ajánlatos nevet kiírni.Azt viszont lássuk be,hogy nem is olyan ritka az olyan eset,amikor a doki nem valami barátságos a betegéhez.Innen onnan hallottam már én is hasonló storykat.

asztalosani 2016.09.10. 07:01:36

@tremoló:
"Van ilyen helyen panaszkönyv?"

ne tedd magadat röhejessé több ezer ember előtt...

_________________

"Sajnos itt semmilyen papírt nem kaptam, így azt sem tudtam volna bizonyítani, hogy ott jártam, vagy nem is tudom mi lett volna a helyes lépés? " (...)

gondolkozzál már ember! mert magánrendeléseken kapsz papírt? (pl.: egyszerű fogtömés magándokinál, életedben hányszor kaptál?)

_____________________

"nem indítottam ellene etikai-fegyelmi eljárást."

kérdezz meg egy ügyvédet erről, mielőtt ilyeneket írsz... javaslom dr. Ábrahám Lacit... na meg arról is hogy az utóbbi 20 évben hány esetben is zártak ki orvost a kamarából?

Greg24 2016.09.10. 10:52:12

@drappa: teljesen igazad van,de lássuk be nagyon sokszor a beteget sem kell félteni...

kitchen 2016.09.10. 23:34:38

@Greg24:

...nagyon sokszor a beteget sem kell félteni..

Itt ezen a blogon ezt sokadszorra olvasom.Egyszerűen nem tudok rájönni,hogy mit értenek ez alatt azok akik ezen a véleményen vannak.

-Behívják a beteget a rendelőbe és nem köszön vissza az orvosnak?
-Leugatja az orvost,aki eközben kedvesen előadást tart az adott betegnek a bajáról?
-Megmondja a beteg,hogy a doki milyen és mennyi gyógyszert írjon fel?
-Meghatározza a beteg,hogy milyen vizsgálatokra legyen küldve?

Több vétség most nem jut hirtelen eszembe,segítenél?

Főgebra 2016.09.11. 08:11:51

@kitchen:
Vannak olyan esetek, amikor a napnál is világosabb, hogy egyetlen momentumban sem védhető a kolléga. Ez egy ilyen eset. Ha nem védhető, akkor mondunk egy dehonesztálót, mert az fontos, hogy a betegbe is belerúgjunk egyet! Ha kell, ha nem!

Greg24 2016.09.11. 22:52:36

@kitchen: ezek amiket leirtal nagyon nagyon pontosak es mindennaposak igy van....meglepo lehet normalis embereknek,de ezek sajnos igy vannak...bejon a rendelobe a beteg es azt mondja tudogyulladasom van irjon fel antibiotkikumot,kihivja az ugyletet ejjel 2kor h 38 a laza es nincs otthon gyogyszer,de a masik 3 embert aki otthon van nem akarja felkelteni h elmenjen gyogyszerert(az egyebkent 1 buszmegalloba levo patikaba),elmondod h mi lehet a baja es leugat h az biztos nem mert olvasta az interneten,hogy....szoval igen ilyenek a betegek..egy resze...

Greg24 2016.09.11. 22:56:52

@kitchen: jaa es egy tegnap ejjel 3 orai story: kedves telefonalo azert hivott ugyeletet,hogy az edesanyjat pelenkazzuk be,mert most irta fel az orvos,de ő nem tudja hogyan kell..ezt kovetoen legy kedves es mosolygos a ,,beteggel";-)

she_wolf 2016.09.12. 02:18:48

@Greg24:
Ez talán azért lehet, mert az ember hajlamos arra, hogy önmagát egyfajta mintának gondolja.
Ha én így teszek/tennék, akkor mások miért nem?
Szerintem @kitchen azért nem tudja elképzelni hogy vannak ilyen szereptévesztett és követelőző betegek, mert Ő maga nem ilyen.

Az nem árt, ha egy beteg határozott, kérdez, de ebből gyakran fogalomzavar támad.
De akinek az a munkája, hogy élethosszig betegekkel törődik, azok nagyjából tudják, hogy milyen "betegtípusok" (bocs a szóhasználatért!) vannak. Ez egy átlagos, normális, józanul gondolkodó számára meglepő lehet.
(Mint ahogy az egészségügyi dolgozók is tudják, hogy milyen típusú, beállítottságú kollégáik vannak. Ehhez elegendő egy egyszerű, laikus, de objektív esetismertetés:))

Nem szóltam hozzá eddig, mert nincs miért.
A tüdőgyulladás nem játék, a poszter bölcsen tette, hogy felkereste az üzemorvost és így időt nyerhetett, további esetleges bajt sikerült megelőzni.
Poszter levonta a konzekvenciát, orvost vált.
Hosszú életet, jó egészséget!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása