Csak beteg ne legyen az ember Magyarországon

2016.08.17. 08:43

kenezygyula.jpgSzabályosan kirúgtak a kórházból, a nővér kétszer jött, hogy mikor megyek már. Mondtam, hogy nem tudok egyedül felöltözni, lehajolni, felvenni a táskám, stb. Erre a nővér segített, de kijelentette, hogy ez neki nem kötelessége és várta, hogy adjam a pénzt.

Teljes mértékben egyetértek, hogy az egészségüggyel igen sok a baj. Az én sztorim a következő: Debrecenben az idegsebészeti klinikára kerültem. MRI alapján megállapították, hogy a medencecsontom 1,5 cm-el előre csúszott, porckorongsérvem van, és a gerincemnél részleges beszűkülést mutattak ki. A Tanár úr azt mondta, hogy mindhármat megműti. Ki volt tűzve a műtét ideje. Mikor bementem a Tanár Úr bejött és mondta, hogy ne féljek, holnap reggel velem kezdik a műtétet. /Elég nagy műtét lesz/ Délután jött a főorvosi vizit, megkérdezte hány éves vagyok, mondtam, hogy 72. erre ő azt mondta, hogy akkor csak a gerincszűkületet csinálják. Valószínű, hogy azért döntött így, hogy már egy idősebb embernél, nem költenek vérre, platinacsavarra, azzal akarták megoldani a medence előre csuszást.

 

Másnap megműtöttek, nagyon nagy fájdalmam volt. 2 nap múlva jött a főorvos és meg sem kérdezte, hogy vagyok, kijelentette, hogy ma megyek haza. Előtte tanár Úr azt mondta, hogy 5-6 nap után fogok hazamenni, mivel egyedül élek. Szabályosan kirúgtak a kórházból, a nővér kétszer jött, hogy mikor megyek már. Mondtam, hogy nem tudok egyedül felöltözni, lehajolni, felvenni a táskám, stb. Erre a nővér segített, de kijelentette, hogy ez neki nem kötelessége és várta, hogy adjam a pénzt. Ezután mindenben segített, mikor megkapta. A műtét után nagyon nagy fájdalmaim voltak, a lábamba is kisugárzott a fájdalom, alig tudtam menni. Ezek után kértem, hogy a Debreceni Kenézy Kórházba a Rehabilitációra befekhessek.

 

 kenezygyula_1.jpg

 

Vártam 2 hónapot. Végül mikor bekerültem, a főorvosnő kiírta a kezeléseket, futópad, lépcsőmászás, és szobabicikli. Mikor a szobabiciklire tettek elég hosszú időre, alig tudtam már visszamenni a szobámba, és az ágyam előtt összeestem. Erre adtak egy jégtömlőt, hogy azzal jegeljem, mert azonnal duplájára nőtt a térdem. 2 nap után elkérték a jégtömlőt, hogy kell másnak is. Ezek után nem történt semmi, kaptam egy szoba WC-t, mert nem tudtam kimenni. 3. nap a lányom kérte, hogy nézzék már meg, hogy mi van a lábammal. Elküldtek MRI-re és megállapították, hogy mediális minescus horizentális szakadásom van, de ne mondjam senkinek, hogy a futópadtól, hanem, hogy elestem Tehát még miattuk hazudjak is. Igaz kaptam egy kétoldalt acélsínnel ellátott térdvédőt. Nem tudom, hogy képzelték, hogy koromnál fogva, és nagyfokú csontritkulással futópadra tegyenek. Ezen mindenki csodálkozott. Ezek után a gyógytornász nő levitetett a tornaterembe és szobabiciklire tett. Mondtam, hogy hogy képzeli, rajtam az acél merevítő, hogy tudnám behajlítani a lábam. Erre ő nagy erővel megforgatta a pedált, én pedig felsikítottam, és mondtam, hogy mit csinál? Erre az ő válasza az volt, hogy ne hisztizzek, és ott hagyott.

 

Ott volt egy másik gyógytornász, aki szólt a betegtologatónak, hogy vigyen vissza a szobámba. Beszélt a főorvosnő a baleseti sebészeten a főorvossal, hogy adjon hialgan injekciót a térdemben. A főorvos megmondta, hogy 5 db kell, ami nem ingyenben van, és darabja az injekciónak 7890.- Ft. Erre én mondtam, hogy haza megyek, mert a reumatológián az adjunktusnő majd beadja ingyen, ugyanis ő rokonom. Haza mentem, senki nem kért tőlem bocsánatot, hogy ez történt. Vennem kellett acélos térdvédőt, hogy egyáltalán lábra tudjak állni, kiírták a fájdalomcsillapítót még a kórházba, váltsa ki a lányom, persze az én pénzemen, tehát még fájdalomcsillapítót sem kaptam. Megkaptam az 5 db injekciót, megvettem a térdvédőt, össze számoltam, hogy több mint 100.000.- Ft ba került ez a kis rehabilitációs kezelés. Közben kértem, hogy a gerincemmel is törődjenek már, hisz azért jöttem be, ezután elvittek a röntgenbe és megállapították, hogy az egész gerincoszlopom be van szűkülve, tehát az a műtét sem sikerült.

 

Mikor visszamentem az idegsebészetre, a Tanár Úr azt mondta, hogy most már nem tud velem mit kezdeni. Mivel beszűkült a gerincem, így a combom éle, és a belső combom nagyon fáj, és a sípcsontom, mintha késsel kaparnák a csontom, ugyanis nyomja az ideget. Alig tudok menni, arról nem beszélve, hogy nyugvó helyzetbe, ha fekszem, akkor is nagyon fáj. Sokan mondták, hogy miért nem jelentem fel az idegsebészt, és a rehabilitációs osztályon a főorvosnőt a Beteg Jogvédelemnél. De én nem szeretek pereskedni, különben is oda el is kell menni, hogy intézzem. Most arra várok, hogy a rokonom, aki a reumatológián van, bent legyen a Kenézy kórházban, mert hol az SZTK-ban vannak, aztán váltják egymást és bent vannak az osztályon. Ő megígérte, hogy meggyógyítani nem tud, a fájdalmaimon tud segíteni. Testhez álló tornát fog nekem összeállítani, ami a gerincemre jó és különböző elektromos kezeléseket.

 

Most erre várok, hogy bent legyen a kórházba, mert azt kérte, hogy csak akkor menjek be, ha Ő ott van, és odafigyel mindenre és olyan kezelést kapok, csak amit ő előír. Az én sztorim ez, és az egészségügyről nekem is meg van a véleményem. Azt gondolom, hogy még rajtam kívül igen sok embernek. Csak beteg ne legyen az ember Magyarországon!

 

NYÁR VÉGI AKCIÓ Most minden hirdetési felületünk megrendelése esetén plusz egy hónappal kedveskedünk partnereinknek. A részletekért keressen bennünket bizalommal!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apanna 2016.08.17. 11:28:56

Egyébként nagyfokú csontritkulással mit remélt? Hetven évesen javulni nem fog az állapota, az állapotromlást lehet lassítani. Ha igaz ahogy bántak vele, hívatta volna a kórházban a betegjogi képviselőt.

Tempus.Anh 2016.08.17. 12:26:23

A bevezetőben felvázolt "kórismék" nagyon sántítanak, valószínűleg nem a medencecsontja csúszott előre és nem a gerince szűkült be, hanem valami egyébről volt ott szó.
A többi siránkozó ömlengvény az a dolgok szerencsétlen alakulása, amihez kell egy alacsony tűrőképességű, türelmetlen és nem a legjobb indulatú, eleve nem cooperáló beteg és kell egy, a beteg hülyesége miatt türelmét vesztett ápolószemélyzet.

Akkor most azt is elmondanám, hogy a DEKK Idegsebészeti Klinikája az ország legjobban felkészült szakemberekkel, a szégyenteljesen alacsony bérek mellett is ragyogóan teljesítő, empatikus orvosgárdával rendelkező, legjobban szervezett és legtöbb sikert elért ilyen profilú intézménye.

De ha leszarjuk az aranyat, akkor ne csodálkozzunk, hogy az nem úgy fénylik, ahogy szeretnénk.

asztalosani 2016.08.17. 17:22:22

@Tempus.Anh:
ja-ja, mert te aztán mindig mindenkinél kib*szottul mindent jobban tudsz, mi?!

röhejes és szánalmas vagy, hogy mindenféle eü. dok nélkül állítasz itt olyant ráadásul olyanról, akivel életedben még nem találkoztál.

a "rendeléseiden" is így csapatod?!

asztalosani 2016.08.17. 17:23:01

@apanna:
na azokkal meg végképp kitörölheti a seggét.
max arra jók!
(vagy még arra sem!)

asztalosani 2016.08.17. 17:25:16

Zoli Gazoli Gatyás:

ja, mert kiscsillag OV és a pereputtyának nem sötét a 'bűre, mi drágaságom?

és "nektek" hányótoknak vette is meg szépen a narancsos aktivista a szavazataitokat egy mázsa fáért, regéld már el szépen...

asztalosani 2016.08.17. 17:26:36

Zoli Gazoli Gatyás:

arról nem is beszélve hogy bokatöréssel, mi a f*szt is akarnál keresni kórházban?
szeretnéd azt a moslékot enni, amit ott osztogatnak?
akkor meg?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2016.08.17. 18:41:08

a betegnek valószínűleg L5-S1 spondylolisthesise lehet (az utolsó ágyéki csigolya el van csúszva az első keresztcsonti csigolyán). ez lehet ú.n. spondylolisthesis vera vagy degeneratív eredetű. időseknél inkább degeneratív eredetű és ez a típus konzekutív gerinccsatorna szűkülettel jár. ilyenkor funktionális felvételeket kell készíteni, ha a csúszás mozog (tehát nem rögzült a helytelen pozicióban) akkor csak a szűkületet megműteni súlyos hibának számít (dekompresszió) mert az instabilitás növekedéséhez vezet.
ilyenkor dekompressziót és stabilizálást kell végezni: spondylodézis
ezt egyébként nem platina hanem titán csavarokkal végzik, a platina nagyon puha lenne ehhez. ha valakinek egy csoda folytán titánallergiája lenne (1 a millióhoz) akkor palládiumcsavar az alternatíva.
magyarán úgy tűnik ez így nem lesz jó, csak egyre rosszabb, persze azért a pontosabb értékelésért több adat kellene.
a meniszkuszakadás gyógymódja meg a műtét nem a sínezés. a meniszkusz gyógyhajlama felnőtteknél 0%

csak néha benézek ha marhaságot látok 2016.08.17. 18:42:02

egyébként mennyi a csontritkulása? ezt DEXA-val mérik és standard deviációban fejezik ki. a nagyon rossz ami -2,5 SD alatt van

Köldök_szösz 2016.08.17. 21:26:33

@Tempus.Anh: beteg hülyesége miatt türelmét vesztett ápolószemélyzet.

hát baszkikám nem ártana ha mondjuk az ápoló személyezet olyanokból állna akiknek több a türelme mint a betegnek :D Ha már ez is ... mondjuk a dolguk
Bírom ezt a mindenki kussoljon és legyen Rambó egészen addig amíg a feje le nem esik a testéről -fajta hozzáállást az orvosoktól érdekes módon ha elmegyek egy magánklinikára ott türelmesek velem és kedvesek ... Pedig a magyar EÜ-be is ugyanúgy nyomom havonta pénzt...

Tempus.Anh 2016.08.17. 22:40:49

@asztalosani: Téged már megint itt látni, nyomoronc ?

hajatsermuta 2016.08.17. 22:45:20

" ha elmegyek egy magánklinikára ott türelmesek velem és kedvesek"

Tudod, miért? Mert hülyének néznek, amúgy meg nagyívben leszarnak, " ha már ez a marha idetolta a pofáját, húzzuk le amennyire csak lehet" hozzáállással. Szőnyeg a folyosón, elegáns recepciós hölgy, halk zene, mosolygós, nyakkendős orvos, stb. Ja, az nem érdekes, hogy mi baja van a baleknak, kap vérvételt, röntgent, ultrahangot, ha sok a pénze és hisztizik, még béltükrözést is, írunk valami ártalmatlan (de kevésbé ismert és drága) gyógyszert, oszt jó napot. Remélhetően csak olyan baja van, ami magától gyógyul, ha meg netán mégis komoly beteg, előbb utóbb csak bekeveredik az állami eü-be, ahol meggyógyítják. Ingyér.

Kommentelő k.m.n. 2016.08.17. 23:10:23

Nekem ennél a résznél fagyott le a rendszer: "...alig tudtam már visszamenni a szobámba, és az ágyam előtt összeestem (...) azonnal duplájára nőtt a térdem."
"Elküldtek MRI-re és megállapították, hogy mediális minescus horizentális szakadásom van, de ne mondjam senkinek, hogy a futópadtól, hanem, hogy elestem. Tehát még miattuk hazudjak is."

Itt már komoly bajok vannak, mert pár sorral fentebb maga a poszter írja, hogy elesett, mely után duplájára dagadt a térde. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a medialis meniscus szakadás általában "letapadt" talp melletti térd kirotáció+hajlítás esetén (aminek az "összerogyás" nagy valószínűséggel meg is felel) keletkezik, akkor végképp nem értem, hogy a poszter az igazságot miért hazugságként értelmezi. (Azt pedig zárójelben írom, hogy 72 évesen a meniscus jó eséllyel már annyira rottyon volt alapból is, hogy már egy kisebb behatásra is szakadt).

A többi dolgot viszont a szakmailag tőlem kompetensebb kolléga már leírta.

Még annyi észrevételem lenne, hogy a szegény posztoló mégis mit várt a rehabtól, ha nem hajlandó se biciklizni, se futópadozni?

Krumpli Bogart 2016.08.18. 01:41:10

@Kommentelő k.m.n.: Nem elesett. Futópad használattal okozati összefüggésben összeesett.
Nagy különbség.

Krumpli Bogart 2016.08.18. 01:49:22

Csodálom a poster bátorságát. Én még csak 55 éves vagyok, de kizárt dolog, hogy - közvetlen életveszély kivételével - önszántamból műtőasztalra feküdjek.

Frank Waldner 2016.08.18. 03:06:31

Rohad az egesz orszag .Orbannal kezdodott ez. Ahogy a hal is a fejetol kezd rothadni !

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2016.08.18. 05:42:31

Sajnos valóban dobálják kifelé az embereket, azzal a jelszóval, hogy kell a hely másnak. Magatehetetlen, idős rokonunk került kórházba tüdőgyulladással, magas lázzal. Egyszer jön a telefon délben, hogy lehet vinni haza. Hiába próbáltam magyarázni, hogy másik településen élünk, ráadásul dolgozunk, és hogy másnap hajnalban (munka után azonnal) mennénk érte, maradhasson még azon az éjszakán. A doktornőt ez nem érdekelte, oldjuk meg, ahogy akarjuk, kell az ágy másnak. Az a szép az egészben, hogy előző nap voltunk benn meglátogatni a beteget, és akkor még szó sem volt arról, hogy hazajöhet. Legalább szóltak volna előre, és akkor úgy szervez/tervez az ember!

asztalosani 2016.08.18. 07:11:45

@Kommentelő k.m.n.:
akkor majd térjünk vissza a futópadozásra és a biciklizésre ha már 72 éves vagy, jó?!

asztalosani 2016.08.18. 07:14:01

@EdinaEdina:

el 'kőne olvasni azt a sz*ros 1997. évi eü tv.-t figyelmesen legalább egyszer és akkor tudnád, hogy mit kell kenterből válaszolni az ilyenekre. nem pedig itt puffogni.

asztalosani 2016.08.18. 07:19:24

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

tudnék, de pont neked nem fogom ingyen elmondani.

órabérem még mindig 22.000 Ft+ áfa, kiscsillag.
ha jössz és előre leperkálod, akkor elmondom.
addig nem.

de akár nyalhatod thempuszánuszka seggét, hátha elmondja neked 'ingyé.

hajatsermuta 2016.08.18. 08:21:23

hataratkelo.blog.hu/2016/08/17/a_brit_egeszsegugy_betegszemmel#more10416116

Ha ez Magyarországon történik, címlapos praxis poszt lesz belőle, hogy milyen borzasztó, packáznak a beteggel, a háziorvos hülye, a mentős diszpécser hülye, az SBO-n várni kell, a haldoklót ideo-oda utazatatják, stb.
Angliában meg mindezekért a borzalmakért megdicsérik az NHS-t.

asztalosani 2016.08.18. 09:03:40

@hajatsermuta:

mire is gondolsz egészen pontosan?

ebben a sztoriban a beteg volt a hülye:
- aki nem tudja, hogy 40C-os lázban inni kell az megérdemli hogy kiszáradjon
- aki nem tudja, hogy a hólyaghurutot nem gyógyítja az áfonyalé, az is megérdemli hogy így járjon
- aki nem tudja hogy a hólyaghurutban nem csak azért kell inni mint a ló, hogy ki ne száradjon, hanem azért is hogy a hólyagját többször átmossa, ezáltal megakadályozza, hogy a gennykeltő baktériumok elszaporodjanak, az megérdemli a sorsát
- aki nem hajlandó a 3. súlyos tünet követően kórházba menni, az szintén megérdemli a több órás várakozást az sbo-n.
- apropó: a lázcsillapítás, csak a pirulák bekapkodásával történt?! nagyon "okos" dolog ez is a posztolótól
és még folytathatnám.

az ottani orvos jól járt el: felírt egy gyengébb antibiotikumot, ami nem jött be, aztán a másik egy egyel erősebbet, hogy a baktériumok ne legyenek rezisztensek, nem úgy mint idehaza, ugyebár...
felhívta 2 óra múlva, érdeklődött. itt idehaza ilyen nincs. és még folytathatnám.

megjegyzem: akár a gyengébb antibiotikum is hatásos lehetett volna, ha a b. posztoló iszik rendesen. de hát nem ivott, mert kiszáradt, ezért is szorult folyamatosan infúzióra.

ennyit erről.
lapozzunk.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2016.08.18. 09:12:08

@asztalosani: Te nagyon okos! :) Mit kellett volna csinálnom, mit kellett volna mondanom a doktornőnek?

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2016.08.18. 09:20:14

@asztalosani: Ah, igazad van, most átolvastam a törvényt! :) Már tudom, hogy mit kellett volna mondanom! :) Köszi! :)

asztalosani 2016.08.18. 09:22:33

kimaradt:

" Mivel jeleztem, hogy nincs senki, aki fel tudna venni és haza tudna vinni, "
ja mert a férje, pasija elhagyta őt 7 nap alatt mi?
ja mert ő képtelen lett volna taxit hívni, mi?

"megjelent az orvos, aki nemes egyszerűséggel közölte, hogy nem látja értelmét az otthoni kezelésnek, mert nyilvánvalóan nem működik, így felvesz a kórházba. Juhéé."

no vajon miért nem működött az otthoni kezelés?! hm...

huszonkilencesek 2016.08.18. 09:25:52

Rettenetes dolgokat olvastam az egészségügyről.Talán nem mind igaz.Egy igazat viszont én is mondok.egy barátomat csak akkor lettek volna hajlandók megmüteni,ha viszi magával a korházba valakit aki ad vért.

asztalosani 2016.08.18. 09:26:42

@EdinaEdina:

igazán nincs mit ;-)

így legalább már tudsz arra hivatkozni hogy a saját szemeiddel láttad, olvastad, mintsem a praxisblogról "valaki" írta még annak idején ;)

(és remélhetőleg a többi infó is átment ami benne van a törvényben, így többet nyertél vele, mintha ide le lett volna kaparva nemes egyszerűséggel egy sorba a válasz ;-) )

apropó: rokonodnak mielőbbi és sikeres felépülést kívánok!
:-)

asztalosani 2016.08.18. 09:28:43

@huszonkilencesek:

ántsz-nél jelenteni azonnali hatállyal POSTAI(!!!) TÉRTIVEVÉNYES (!!!!) LEVÉLBEN!!!

ha nem vezet eredményre (lekoptató válaszlevél jön), akkor az ajbh-nál.

g0826 2016.08.18. 11:14:00

@huszonkilencesek: Mivel kevesen adnak vért, és a tervezett műtétet csak így tudják megoldani. Adjon vért mindenki aki teheti, és nem lesz vérhiány.

g0826 2016.08.18. 11:16:54

@EdinaEdina: Azért mert nem tudtok érte menni a néniért, nem tarthatnak fent aktív ágyat olyan betegnek, akinek nem feltétlenül szükséges kórházban lennie.Kevés az ágy kell a még súlyosabbaknak:((.

she_wolf 2016.08.18. 11:42:02

@g0826:
Nem is az volt a feladat hogy haza kell vinni a beteget, hanem az, hogy azonnal.
De erről volt már szó korábban is, amikor a betegek és egészségügyi dolgozók közötti kommunikációt érintettük.

g0826 2016.08.18. 13:18:16

@she_wolf: Igen, ha nem szólnak előtte való nap az gáz,de van mikor reggeli vizitnél derül ki rengeteg beteg lett az éjszaka és az aki relatíve jobban van azt küldik haza. Ha nincs nagy hullám akkor még maradhat 1-2 napot az idős ember. Az SBOk vagon számra küldik a betegeket, a különböző osztályokra.A másik oldal: férjemtől tudom hiába szólnak előtte való nap nem viszik haza a rokonok az idős emberkét, még a telefont is kikapcsolják a kulcsokat elviszik.Mostanában írta valaki ez változott és rendőrt lehet hívni , zárat feltöretni és az idős embert az otthonába bevinni.

hajatsermuta 2016.08.18. 16:25:14

A Webdokin olvastam az angol beteg történetét praxisblogra fordítva - nagyon szellemes, de igaz!

Lefordítom praxis blogra:

1. Elmentem a háziorvoshoz. Felírt valamit, ami nem hatott.
2. Kihívtuk az ügyeletet, azok nézegettek elmondták, hogy a háziorvos rosszul állította be a gyógyszeremet, aztán mást írtak fel.
3. Egyre rosszabbul lettem, bementünk az ügyeletre, de még egy szaros infúzió sem volt, tehát mentővel beküldtek az SBO-ra.
4. Ott volt infúzió, bekötötték, és közben az egyik bunkó megjegyezte, hogy tök fölöslegesen küldtek ide, és így százezrekbe kerülök a Tb-nek.
5. Otthon aztán megint halálosan rosszul voltam, a férjem visszaautóztatott az SBO-ra, de az ügyeletes nővérkék rágóztak f@szbúkoztak és röhögcséltek egymás között, majd foghegyről odavetették, hogy 3 órát kéne várni.
6. Egy mentős szerencsére rájuk szólt, hogy tényleg majdnem elpusztulok, ezért kegyeskedtek foglalkozni velem.
7. Nagy nehezen felcipeltek a kórházba, ágy nem nagyon volt, úgyhogy megjártam a kardiológiát és végül az onkológián kötöttem ki. Értik??? az onkológián!!!
8. Azt el kell ismernem, hogy a kaja jó volt de a TV-ért fizetni kellett. Hát minek fizetem és a Tb-ét?
9. Végülis élve távoztam, de csak figyelmeztetni tudok mindenkit, hogy mindenki messzire kerülje el a magyar egészségügyet, mert az itthon maradottak a mellékelt eset alapján is csak pénzéhes kontárok, a valamire valók már régen távoztak nyugatra.

Az eredeti: hataratkelo.blog.hu/2016/08/17/a_brit_egeszsegugy_betegszemmel#more10416116

she_wolf 2016.08.18. 20:04:48

@hajatsermuta:
Minden csak nézőpont kérdése.
A magyarok nézőpontja olyan, amilyen. Akkor lennénk teljesen nincstelenek, ha már picsogásra sem futná.
Én igénytelen vagyok, nekem teljesen megfelel a magyar orvosok hozzáértése és hozzáállása:P

she_wolf 2016.08.18. 20:12:01

@g0826:
Ez megint arra vezethető vissza, hogy az összevonásokat rosszul kivitelezték.
Ha indokolt a betegnek bent lenni, nem való azzal hazaküldeni, hogy nincs hely másnak. Pláne nem egyik óráról a másikra.
És megint nem az orvost bántom, amiért kirúgja a beteget!

A másik eset -amit vázoltál- pedig a hozzátartozót minősíti, ha időben szólnak. Ez nagyon szomorú:(

defné 2016.08.18. 23:31:45

@g0826: persze....
A rend orei feltorik a lakast,es az idos beteget aki sok esetben jarni sem tud onalloan,bebasszak az agyba,majd csak hazajon valaki estere. Ugye ezt az okorseget te talaltad ki?

g0826 2016.08.19. 07:39:12

@defné: Itt olvastam. Azért moderálhatnád magad én sem szóltam hozzád bukón.

g0826 2016.08.19. 07:44:43

@she_wolf: Aki kórházi ellátásra szorul kórházban van, aki nem szorul emberségből bent tartják +1-2 nap, de ha olyan jön, aki valóban ellátásra szorul a potyázót hazaküldik. Tudom nem tetszik, de az orvos kompetenciája kit vesz fel az osztályra és kit küld haza. Egyik napról a másikra, mint ahogyan felveszik az osztályra egyik óráról a másikra. Nem úgy áll az egészségügy, sajnos hogy kényelmi vagy szociális szolgáltatásokat tudjon nyújtani:((. Egyébként egyre nagyobb baj van, rohamosan adósodnak el, ilyen dolgokért is.

g0826 2016.08.19. 07:46:37

@hajatsermuta: Ami meglepő volt még védte is az angol egéségügyiseket, itthon már azért feljelentenék az orvost ha megmondaná mennyibe kerül a kórháznak valójában a beteg.

g0826 2016.08.19. 07:52:34

@g0826: meg találtam:
rest of boys 2016.06.14. 15:57:30
@g0826: A legújabb metódus szerint amennyiben a beteg hozzátartozói nem hajlandók a hazaküldött beteget otthonában fogadni (épp "elmentek otthonról") a szállító a rendőrség segítségét kéri, akik az ajtót kinyittatják velük.

defné 2016.08.19. 09:20:54

@g0826:
Tökéletesen mindegy hol és kitől találtad ilyen-jogszabály vagy törvény- bizonyára nem létezik.Egy magát ellátni képtelen idős embert nem "tehetnek csak úgy be egy üres lakásba" azzal,hogy majd jön haza valaki délutánra.Ilyen nincs.És ha nem jön senki? Akkor a kisöreg ott hal éhen a hátsó szobába? Vagy @Tempus.Anh:ezt hogy képzelte?

she_wolf 2016.08.19. 10:35:02

@g0826:
Nem merném azért "potyázónak" nevezni azt, aki az impotens szervezés miatt kényszerül kórházban maradni.
Az emberek többsége nem üdülni jár kórházba, ezt azért ne felejtsd el!:)
Az orvos kompetenciáját soha nem vonom kétségbe. Amivel nem vagyok kibékülve az az eljárásmód, ti. hogy tegnap látogatok, ma meg felhívnak, hogy X órán belül pakoljam össze Maris nénémet. Gondolom, ennek azért nem így kellene működnie.

Azt illetően nincs tapasztalatom, hogy milyen eljárási protokollja van annak, ha ívesen teszek Maris nénémre, és elérhetetlenné teszem magam. Biztosan van ilyen is, de merem feltételezni, hogy nem naponta, tömegesen.

she_wolf 2016.08.19. 10:38:33

@defné:
Biztos vagyok benne, hogy magatehetetlen beteget nem zsuppolhatnak így haza.

asztalosani 2016.08.19. 15:25:45

@g0826:

LOL.
LOL..
LOL...

a sündörsdég még akkor sem tépheti fel a lakás ajtaját, ha be vagy oda jelentve és téged kizártak a cuccaid meg bent vannak. akkor sem mehet be, ha kiadtad albérletbe a saját tulajdonú ingatlanodat és az albérlő úgy dönt: zárat cserél és "elfelejt lakbért+közüzemit fizetni".

pici paraszt virágszálaim!
attól hogy f*szságokat leírtok nem egyszer, nem kétszer, hanem többször, attól még nem lesz igaz LOL.

asztalosani 2016.08.19. 15:27:18

@g0826:
hülyeség, főleg ha ezeregy másik dolgot elszámol mellé a f*sba a kórház.

ja hogy erről "kedves kicsiny férjecskéd" csak kussol---

g0826 2016.08.19. 17:53:20

@she_wolf: Itt Debrecenben szólnak előtte való nap,de nem jellemző, hogy haza akarnak menni az egyedül élő idős emberek:(( . Borzasztó, hogy nincs megfelelő szociálpolitikánk egy elöregedő társadalomban.Nem tudom olvastad-e jó sok ágyat szüntettek meg és az öregeket még gyorsabb iramban küldik haza+ bejött a kötelező szülőtartás.

she_wolf 2016.08.19. 21:42:16

@g0826:
Nyilván minden beteg másképpen viszonyul ehhez. Te így látod. Én inkább úgy, hogy az idős inkább otthon, a megszokott környezetében szeretne lenni, és ezért sokszor még orvoshoz sem megy időben.
Amolyan "az én házam, az én váram" mentalitástól vezérelve.
Ehhez még hozzávehetjük a "csak kórházba ne kerüljek, mert meghalok" című eleve hibás gondolatmenetet is, és el is készültünk az idősek egészségi állapotának felmérésével, megállapításával:(

Ami a szociálpolitikánkat illeti: igen, hallottam, olvastam, korábban linkeltem is ide. Az elgondolás hibátlan. Csak éppen a megvalósítása vérzik ezer sebből.
Az elejére visszatérve pedig: az orvosnak nincs ideje még el sem hangzó kérdésekre feleleteket adni, a beteg/hozzátartozó pedig nem kérdez, így szépen elmegyünk egymás mellett és a beteg szív. Ezt nem lenne megengedhető.
Senki nem mondja azt, hogy indokolatlanul jegeljék a betegeket napokig. De sem a beteget, sem a hozzátartozót nem illik dróton rángatni.
Ha pedig arról van szó, hogy tömegbaleset miatt pont az én hozzátartozóm van útban, akkor az hadd ne az én bajom legyen!

asztalosani 2016.08.20. 10:44:10

@g0826:
" Aki kórházi ellátásra szorul kórházban van, aki nem szorul emberségből bent tartják +1-2 nap,"
a nagy f*szt, látszik te még a rohadt kis életedben nem dolgoztál kórházban!

"de ha olyan jön, aki valóban ellátásra szorul a potyázót hazaküldik."
potyázót? hát beszarok! tudod drágaságom potyázni a bkv-n lehet nem kórházban!!!
nem kellene a grace klinikát nézned, és abból okoskodni!

"Tudom nem tetszik, de az orvos kompetenciája kit vesz fel az osztályra és kit küld haza."
ez sem így van.
tudod seggdugaszkám, létezik olyan hogy PROTOKOLL!

"Egyébként egyre nagyobb baj van, rohamosan adósodnak el, ilyen dolgokért is. "
nem kiscsillag, azért adósodnak el mert az orvos férjecskék összelopják a magánrendelésük eszközeit az állami fenntartású intézményekből hogy az állítólagos orvos feleségek ráérjenek ide jönni napközben és irkálni hülyeségeket !

rikitikitévi 2016.08.20. 19:45:14

Ezt a repedtsarkút nem lehetne valahogy elhallgattatni?

Melinda Ticz 2016.08.23. 13:39:36

Hát na igen ez a Kenèzy kórház sajnos ismerős a helyzet
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása