Az én harminc éves háborúm

2016.02.28. 07:49

life-864390_960_720.jpgKórház után sajnos az otthoni helyzetem meglehetősen kellemetlenné vált. A nejem közölte, hogy nem kívánja a haldoklásomat végigasszisztálni.

Az élet csak addig tart, amíg a cédula a csuklódról lecsúszik a nagylábujjadra. De a köztes időt próbáld tartalmasan eltölteni!

A neten találtam, de jó!

 

TUR 1

 

1985 szeptemberében – amikor is épp nem volt cserép a tetőn, de túl voltunk az aktuális záporon észrevettem, hogy véres a vizeletem. Az akkor még körzeti orvos beutalót adott Budafokra – ugyanis Érden még nem volt urológia. Kaptam valami belső fertőtlenítőt, jó tanácsot mit egyek – mit ne és egy beutalót az ORFI Urológiára (ma már Irgalmasok). Annak módja szerint befeküdtem és elvégezték rajtan életem első TUR-ját. Gyengébbek kedvéért: felnyúltak a pisilőmön keresztül a húgyhólyagomba és kikaparták. Azt mondták valami szemölcs szerű valami belenőtt az egyik érbe és attól véreztem. Ma már tudom, hogy ez volt a kezdet(carcinoma in situ). Gyógyulásom sebességét meglehetősen támogatta az a néhány ezer cserép, ami hazaérkezésem örömére várt az udvaron.

 

TUR2

 

1994 nyarán a kontrollvizsgálat kimutatta, hogy a hólyagomban újra növekedett valami. No irány a Korányi Urológia. Ajánlották az epidurális érzéstelenítést, mert kevésbé terheli meg a szívem. Jó. Integetés a folyosón azután szünet. Arra ébredek, hogy valami kegyetlenül húzza a pisilőm és valaki nagyon nyög mellettem. Hát az Intenzíven fekszem, nővér sehol. A jajgatás egy betegtársamtól eredt, a fütyi húzás abból, hogy a vizeletzsák amibe a katéter torkollik, biztosítótűvel volt a matrachoz rögzítve – csak volt rögzítve – földig ér. Elhaló hangon csatlakoztam betegtársamhoz, nővért kiáltva. Semmi. Nagy bátran elkezdtem felhúzni a pisizsákot, ügyelve a karomba bökött infúziós tűre, nehogy kicsússzon. Nem jött ki. Óvatosan leemeltem az infúziót az állványról és elhagytam ágyamat.

 

Sajnos az egyetlen lepedő ami takart, már nem fért a megfogható tárgyak keretébe. Valahogy úgy nézhettem ki mint a nevezetes szobor New York kikötőjében, csak én nem fáklyát, hanem infúziót emeltem magasra, míg másik kezemben zacskót lóbáltam. Elindultam a folyosón keresni valakit. Természetesen ahogy az úr megteremtett. Hát nem tapsoltak nekem. Mondták, hogy az epidurális érzéstelenítés után sokáig nem szabad felkelni. Másnapra megértettem miért. Egyébként ekkor közölték velem, hogy ez hólyagrák és jó lesz ha rendszeresen ellenőriztetem magam.(cc.transitiocell. Gr.I.)

Hálából – amiért rendszeresen jártam kontrollra 1995 nyarán egyik adriblastina kezelés után néhány héttel egyik herém kegyetlenül fájni kezdett, melynek okán megismerten azokat a borzalmakat, amelyeket férfiembernek csak ígérni szoktak. Egy hét kórház csak a rend kedvéért.

 life-864390_960_720.jpg

TUR3

 

2001 tavaszán a kontroll ismét aktivitást mutatott, melynek eredményeként újabb műtét várt rám. Az operáció annak módja szerint lezajlott, semmi érdekes nem történt. Három hónap múlva az első kontrollnál kiderült, hogy a daganat kaparás után

nem megszűnt, hanem magasabb fokozatra kapcsolt. Újabb műtét .

Igazán nagyra becsült orvosaim tanakodtak egy keveset, hogy kivágós műtét legyen vagy kivezetik a húgyvezetéket. Hála az Úrnak, a kivágás mellett döntöttek. Húgyhólyagfal resectio - egy apróka – császármetszésre emlékeztető – vágással megúsztam, néhány nap múltán hazamehettem. (T1 Nx Mx Gr.II.)

A dolgok pikantériája, hogy a műtét óta nem tudom irányítani az elülső és hátulsó izomzatom. Nyomok egyet aztán jön valami

.

Ebben az időben már megszűnt a cég amelynél jó pár éve dolgoztam, ettem a munkanélküliek keserű kenyerét. Voltam bútoripari segédmunkás, gépkocsi vezető maszek zöldségesnél.

 

Aztán a helyi lapban megjelent egy félállásos iskolai rendszergazda lehetőség és megnyertem. Szerettem a munkám, a srácokat így előbb háromnegyed, majd egész állásban foglalkoztattak. Egy idő után feltűnt, hogy egyre nehezebben futok fel az emeletre. Azelőtt ha megláttam egy lépcsőt, belső késztetésem volt hogy fussak vagy legalább kettesével vegyem.

 

Háziorvos – tüdőgyógyászat – COPD.

 

Miután megkérdezték tőlem, hogy kapok-e még levegőt úgy döntöttem abbahagyom a dohányzást. Abbahagytam. Rendszeres ellenőrzés mellett nem kaptam rendesen levegőt. No de sebaj! Lassítunk. Sajnos ez nem ment mindig zökkenő nélkül. A DNS-embe írt kód csak külön odafigyelés segítségével volt hajlandó enyhíteni az iramot.

Mikor feleségemnek mondtam, hogy ez csak romolhat vagy stagnálhat kijelentette, hogy szimulálok. Olyan nincs hogy nem gyógyul.

  1. januárjában az aktuális ellenőrző röntgen kimutatott jobb tüdőmön valamit ami nem oda való. Beutaltak a törökbálinti kórházba (ott még úgysem feküdtem). Elkezdtek vizsgálni.

 

Biopszia 1

 

Tűre tettek,mint egy büdösbogarat. Röntgen segítséggel beleböktek a tüdőmbe, hogy mintát vegyenek az ott zajló folyamatokból. Mondták – ne erőltessem magam, ne ugráljak. Természetesen a lépcső csak gyalog vitt fel a harmadikra. És természetesen mire felértem az ebédem kihűlt. Ezt a jó tulajdonságot szinte minden nap eljátszották velem, valahogy mindig ebéd előtt hívtak.

 

Biopszia 2

 

Két nap múltán újra hívtak bökésre. Megkérdeztem a dokit, hogy tegnapelőtt nem talált el? Valahogy nem vette a lapot. Azt mondta a bökős doki, hogy az előző mintavétel kevés anyagot hozott – majd ma jobb lesz. Neki. Megest ágynyugalmat rendeltek, én megpróbáltam betartani, de a szomszéd beteg éjszaka kiesett az ágyból – magával rántva az éjjeliszekrényt – így nem sikerült. Segíteni kellett összekaparni. Vasárnapra hazaengedtek (saját felelősségre), hétfőn reggel nagy sürgésre értem vissza a kórházba. Egyik betegtárs felakasztotta magát az ágy végén lévő kapaszkodóra. Elege volt.

 

Tüdőműtét 1

 

Beutaltak CT-re, nem örültem az eredménynek, nagyon gyorsan műtétre javasoltak. A Korányiban szépen kiemelték a jobb felső tüdőlebenyem, kaptam egy mellfelvarrást és egy zárójelentést (planocelluláris carcinoma;T1N0M0) státusszal.

Sebaj most legalább szimmetrikus vagyok.(mármint tüdőben) . Az intenzív osztályról mikrokerekes székkel toltak a helyemre, ölemben a cuccom, oldalamban két cső. Zötykölődtem mint a 70-es troli útépítés idején.

Kórház után sajnos az otthoni helyzetem meglehetősen kellemetlenné vált. A nejem közölte, hogy nem kívánja a haldoklásomat végigasszisztálni.

Kérdeztem a főorvost –ez a hólyagrák tesója – de mondták hogy ez nem, ez alanyi jogon szerzett tüdőrák.

 

A kórházban ismertem meg jelenlegi páromat, úgy látszott többszörös tüdő áttétje van – hála égnek nem annyira katasztrofális a helyzet. Jó eset – vak vezet világtalant. Azóta nemes verseny van közöttünk, aki túléli a másikat – temethet.

Bronchoszkópiák

 

A rendszeres ellenőrzést kijátszva 2009. végén ismét rákot találtak, csak most a bal tüdőmön. A pontosítás kedvéért egy kis lidokainos spray után letoltak egy csövet a tüdőmbe, hogy közelebbről lássák a bentlakót. Két nap múlva megismételték mert annyira érdekes volt, hogy filmre is kellett venni. Talán a karácsony közelsége ihlette okból harmadjára olyan festékanyagot használtak, hogy fluoreszkáljon a belsőm.

 

Tüdőműtét 2

 

Az elkészült képek annyira tetszettek, hogy azonnal műtétre terjesztettek elő. A műtétet végző főorvos előzetesen elmondta, lehet hogy hörgőplasztikázni kell. Szerencsémre nem kellett, így aránylag rövid műtéttel megszabadítottak a bal felső tüdőlebenyemtől is (T2aN1Mx cc. planocell). Nesze neked szimmetria! Most megint a jobb oldal dominál. Már az intenzív osztályon feltűnt, hogy a bőröm kivörösödött és viszketek mint egy rühes kutya. Kaptam mindenféle allergia gyógyszert kevés sikerrel. Kötözésnél tűnt csak fel, hogy a géz alatt nem vörös. Hát mit tesz Isten? A fertőtlenítős ágynemű ahol hozzám ért ott allergiás bőrpír keletkezett. Családom hozott otthoni ágyhuzatot a főtt rák szindróma elkerülése érdekében.

Megcsappant tüdőkapacitásom és a műtét miatt karácsony előtt elmentem a pulmonológiára, oxigént felíratni. Azt mondták kérjek időpontot. Erre úgy begurultam, hogy fulladni kezdtem. Ezt látva elkezdtek méricskélni. Az EKG után beültettek egy tolószékbe és már fel sem volt szabad kelni. Röntgen, CT soron kívül.

Mindezek eredményeként bent tartottak egy hetet. Így azután

néztük egymást karácsony éjjelén

a szamár és én.

 

A szamár a egy kabalaállat a Micimackó Fülésnek mintájára. Ő a kedvenc filozófusaim egyike.

 

Kemoterápia 1

 

A műtét után előírt kemoterápia Carboplatin-Navelbin eleinte nem okozott problémát, de a sorozatot a szervezetem nem viselte jól. A második és harmadik ciklust csak elkezdeni tudták, végigvinni nem. Volt hasmenésem, hányingerem némi gyengeségem – tiszta happy.

 

TUR4

 

Már az hittem eseménytelen lesz az év második fele mikor az urológiai kontroll kiderítette, hogy hólyagrákom megint aktivizálta magát. Semmi gond, ha magamba tudnák kukucskálni talán már én is el tudnám végezni a küretet (cc.transitiocell. Gr.I.). Befeküdtem az osztályra ahol mondták, hogy délután négyig még ehetek,de utána csak inni lehet. Mire az ebédet hozták már másik terembe helyeztek át, melynek következtében az ebéd kiesett. Másnap megműtöttek és visszavittek egy harmadik terembe, ahonnan egy nap múlva hazaengedtek. Szerintem ez rekord. Két és fél napi kórházi tartózkodás alatt három szobában nem adtak enni.

  1. májusában elkezdtem cicisedni, de csak a bal oldalamon és még fáj is. Ennek fele sem tréfa irány a pulmonológia. Belenyomtak a dudorba egy tűt és leszívtak valami folyadékot. Hamar kiderült, hogy ez bizony egy áttét. Gyors menetben irány a

Korányi

 

Tüdőműtét 3

 

Beszélgetve az előző műtéteket is végző főorvossal, megkérdeztem volt már esete tripla beavatkozással, mire azt mondta nem jellemző de volt. Meg is érdeklődtem, hogy alkalom adtán megcsinálja a negyediket is? Az mondta: megcsinálja csak

időben szóljak. A műtéttel kiemeltek a mellkasfalból egy daganatot (Metastasis Grade II.). Ezután természetes volt, hogy megkapom a következő

 

Kemoterápia 2

 

nevű kezelésem. Sajnos a carbotaxel nevű kemoterápiás szer sem tetszett a vérképző szerveimnek. Előbb csökkentették az adagom, majd megszüntették az eljárást. Talán a kemoterápia miatt, vagy csak múló divatból – de a hajam és egyéb szőrzetem úgy döntött hogy elhagy. Kojak voltam, csak nyalóka és kalap nélkül. Októberben megkezdtem a

 

Sugárkezelés 1

 

Ez azt jelentett, hogy 5 -6 hétig minden munkanap fel kell jussak az Onkológiai Intézetbe. Azt gondoltam kérek betegszállítást, mit fogok vonatozni. Autóval meg nem lehet parkolni rendesen. A kezelés nem tartott sokáig, de az oda és visszaút az nem volt semmi. Indulás reggel 7 és délelőtt 11 között valamikor ami azt jelenti volt, hogy fél hétkor már jött a kocsi és volt amikor 11-kor telefonáltunk mikor jön már. Volt alkalmam megismerni Fejér megye teljes területét, valamint jó és pocsék útjait. A gyűjtő és terítő utak során volt hogy 360 kmt-t rázódtam egy nap alatt, volt hogy este értem haza. Először is kaptam három tetovációs pontot a mellkasomra, ez volt a háromszögelési pont. Kaptam továbbá szép fekete kereszteket, hogy legyen hova célozni.

Szépen teltek a kontrollok egyik a másik után. 2012. nyarán a CT megint mutatott valamit baloldalt. Az Onkológiai Intézetben engedélyt kértem hogy csak később kezdjem el a sugárkezelés mert jelentkeztünk egy utónyaralásra Görögországba. Csodálatos volt és a kezelés szinte az előző évivel egy időben kezdődött.

 

Sugárkezelés 2

 

A radiológus főorvos úr megmutatta a CT-n mit kell néznem, így én is láttam, hogy nem egy, hanem két góc látszik. A mellkasomra újabb kereszteket rajzoltak, tetoválni már nem kellett – megtette az előző évi is. Szinte eseménytelen kezelés volt, kicsit a nyelés nem ment, kicsit megégett a bőröm. Az előzőekből tanulva nem kértem betegszállítást, inkább vállaltam a saját fuvart. Kicsit fárasztó volt, de nem kellett naponta Dunaújvárosba –Ercsibe – Etyekre – Sárbogárdra -Előszállásra – Mányra

látogatnom (nem kívánt törlendő). A végeredmény T2a N1 M1 Grade 2. Sajnos a fejem már a kezelés közben megfájdult és azóta is napi programom a különféle bogyók szedése.

 

  1. augusztusában kaptam először lehetőséget a 3 helyett 6 hónapos kontroll intervallumra. Nagyon örültem neki. Ha az Úristen megsegít idén meglesz a 30 évem az első esettől és ezzel megnyerhetem a harmincéves háborút. Ezalatt öt urológusom volt és a tizedik tüdőgyógyász kezel. Volt akit áthelyeztek, volt akit előléptettek, volt aki meghalt.

 

Betöltöttem a 70. évemet, ezután már csak javíthatom kor statisztikát. Miután jól érzem magam, megkezdhetem a 30 éves békémet is.

Bocsánat tévedtem.

  1. augusztusában némi vért sikerült felköhögnöm. Dokim szerint ez tüdőműtött embereknél előfordul, de azért nézzünk bele.

 

Bronchoszkópia.

 

Hát Vasadi úr, - van egy kis tumor a bal főhörgőjén, ha már úgyis benn járok, kicsípem, leégetem és elküldöm szövettanra. A szövettan sajnos nem mutatott hajlandóságot jó indulatra, most várom a következő lépést.

 

Perfúziós tüdőszcintigráfia.

 

Tüdőröntgen után megszúrtak, majd feküdnöm kellett egy nagy valami alatt, ami néha fordult egy keveset. Semmi érdekes, de ajánlották, ne menjek Geiger-Müller számláló közelébe.

A maradék tüdőm összes teljesítményéből a bal 12%-ot a jobb 88%-ot birtokol.

 

PET/CT

 

Külön várószobában saját TV-t nézve kortyolgattam valamit, aztán beraktak egy gépbe. Rengeteg színes és fekete fehér képet készítettek rólam kívül – belül, úgy éreztem magam, mint egy sztár. Az eredmény : Kezdhetem a következő 30 évet?

 

Szeretem a virágokat, a napfényt, a nőket, a zenét, az embereket, az állatokat, a jó kaját, mindent, ami hozzá tartozik az élethez.

 

2015.október Vasadi István

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apanna 2016.02.28. 09:22:53

Nagyon komoly. Remélem az életben is ilyen lazán kezelted, mint ahogy brillíroztál az írással. Te nagy túlélő!

macska69 2016.02.28. 09:23:24

Nem tudok megszólalni… István, legyen erős és őrizze meg a humorát, azt hiszem azzal sikerült idáig átvészelnie ezt a sok betegséget. Kívánom, hogy mindenféle állapotában szeressék Önt nagyon és segítsenek szeretni a virágokat, állatokat, fényt, mindent, amit felsorolt. Kívánom a legjobbakat!

rest of boys 2016.02.28. 09:36:50

Sok erőt, kemény további kitartást kívánok!

rest of boys 2016.02.28. 09:39:26

Mindenekelőtt Istennek köszönje meg a posztoló, hogy ilyen sok megpróbáltatás után életben van. Remélem, hogy gyakran imádkozik és buzgó templombajáró.

És annak is köszönje, hogy a kiváló magyarországi egészségügyben került kivizsgálásra és kezelésre.

Máshol ötször ennyi pénzbe került volna a nem biztos túlélés.

zsebibabi 2016.02.28. 10:58:57

Kettőn áll a vásár: István kitartása, keménysége, humora, optimizmusa, élni akarása nélkül nem írt volna most posztot. Gratulálok mindehhez és további jó (jobb) egészséget kívánok!
A másik, ami nélkül szintén nem írt volna most posztot, az a (sokat szidott) magyar egészségügy, és az azt működtető (szintén sokat, nagyobbrészt méltánytalanul szidott) egészségügyi dolgozók.
Köszönet illető Őket!

-JzK- 2016.02.28. 11:47:29

"A nejem közölte, hogy nem kívánja a haldoklásomat végigasszisztálni."

Hát igen, ilyen szörnyetegekké tette a feminizmus a mai nők jókora részét. Hol van az az áldozatkészség és alázat, küzdeni készség, ami a régi nőkben megvolt? Legyenek átkozottak az ilyenek!

www.ferfihang.hu

NemNick 2016.02.28. 12:07:55

@-JzK-: a ferfihang nem errol szol, nem tudom, te mit olvastal.

NemNick 2016.02.28. 12:10:58

Ha valoban ilyen lazan kezeled, irigylesre melto ember vagy. Ha "csak" kihagytad a ketsegbeesest, a felelmeket, a haragot, hogy neked mert ez jutott - akkor is jo fej vagy.
Kitartast, egeszseget - es kivanom, hogy ez a lista ne gyarapodjon tovabb mar...

Katemi 2016.02.28. 12:11:09

Kedves István, nagyon tetszett ahogy leírta az éveken át tartó küzdelmet (én még csak az elején tartok), nem is lehet ezt másképp túlélni, csak humorral, optimizmussal, élni akarással. Kívánom, hogy még nagyon sokáig élvezhesse az élet apró örömeit!

she_wolf 2016.02.28. 12:23:17

Elolvastam ezt a posztot többször is. Reményeim szerint alaposan. Megkukultam. Aztán jöttek gondolatok, amelyek egy részét megtartom.
Azokon túl amiket a többi hozzászóló említett, azon gondolkodtam, hogy netán paradigmaváltás történt az Indexnél? Ez, és az ezt közvetlenül megelőző poszt is úgy szól a hazai orvos-beteg kapcsolatról, hogy (ezek interpretálásától függetlenül) nem az egészségügyi dolgozók szolgálnak boxzsákul, sőt!
Talán végre eljut az általános agyakig, hogy az egészségügyben csak képzelt ellenség van. Az egyetlen ellenség maga a betegség.

István sorsa, betegségei is megmutatják hogy mik vagyunk mi, hús-vér emberek, és hogy vajmi kevés esélyünk van a természettel és a tőlünk független történésekkel szemben.
Vagy elfogadod és teszed amit lehet/kell, vagy makacsul magadra rántod egy dacos kisgyerekként a negatív következményeket, hibáztatva bárki, mindenki mást a bajaidért.
Ez a poszt magasan felette áll mindazoknak, amelyek arról szólnak, hogy csúnyán nézett rám az orvos, és nem köszönt az orvosnő.
Sajátságos és egészséges humorával azt közvetíti, hogy milyen erős tud lenni egy gyenge ember.
Csak azt tudom kívánni Istvánnak, hogy őrizze meg ezt a vonását, mert sokszor nagyot lendíthet a gyógyszeres terápián!
Minden jót!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.02.28. 12:28:13

Miért nem leszel öngyilkos inkább?!:))
Bocs a rossz viccért.
Egy hölgyismerősöm volt férje meghalt rákban.
Aztán elmesélte az illető hölgy,hogy a férje egész családjában szinte mindenkinek volt valami rákbetegsége.
De neked egyedül jutott egy csomó szarság.
Valahogy tényleg olvasni és belegondolni is rossz,amiken keresztül mentél.
Jó,hogy nem az én "életkedvemet" örökölted,mert akkor már rég feladtad volna!
Sok sikert és jó egészséget a következő harminc évhez!

she_wolf 2016.02.28. 12:32:46

@-JzK-:
Hogy hol van? Bennem, és a többi nőtársamban. Hiszem, hogy mi vagyunk a többség. Ha a poszter túltette magát rajta és vígaszt talált egy másik társban, annak csak örülni lehet, és már megbocsáss, de ehhez neked nincs túl sok közöd.
Áldozatkészség és alázat? Nagy szavak. Nem kötelező elégni egy kapcsolatban, pláne, ha mindkét félnek csak hátránya származik belőle.

she_wolf 2016.02.28. 12:35:17

@headset:
Az elején tartasz? Szomorúan olvasom. Kapjátok el a grabancát, gyilkoljátok meg! És sok sikert!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.02.28. 12:39:13

A volt feleséged viszont rendkívül aranyos teremtés lehet!

martineden 2016.02.28. 12:57:31

@rest of boys:,, Mindenekelőtt Istennek köszönje meg a posztoló, hogy ilyen sok megpróbáltatás után életben van.".....es a sok borzalmas betegseget is istennek koszonje?Nem egyszerubb lett volna Isten szamara,ha a paciens meg sem betegszik?Gondolkodni kene iras elott nem?

Lángharcos 2016.02.28. 12:58:28

@rest of boys: Istennek ehhez semmi köze, az orvosoknak kell megköszönni. Nincs is szebb, mint amikor az orvos vért izzadva megment egy életet és utána mondja a beteg, hogy Isten mentett meg. Aztán csodálkozunk, hogy az orvosok Istennek képzelik magukat :P

rest of boys 2016.02.28. 12:59:12

@martineden: Igen, Jack London fan, gondolkodnod kellene. EL kellene gondolkodnod. Írás előtt.

rest of boys 2016.02.28. 13:00:46

@Lángharcos: Nem kívánom, hogy a kórházi ágyon fetrengve ismerd meg Isten nevét.
Amikor majd a nagytudású orvosaid is lemondanak rólad, fabatkát sem adva az életedért, csak Ő marad. Nekem elhiheted.

martineden 2016.02.28. 13:03:52

@rest of boys: Neked baratom ,neked de megszallotakkal nem erdemes vitatkozni mert az esz nem jellemzi oket.

rest of boys 2016.02.28. 13:14:02

@martineden: Amit mondasz, súlyosan visszaszáll rád. Téged az istentelenség szállt meg. A szovjetekkel együtt, akik behozták Magyarországra.
Látom, használt az agymosás.

csepke 2016.02.28. 13:18:12

Csaodálom az embert aki így fogócskázik a halállal, és eközben nem veszti el a humorát.

Ramil Safarov 2016.02.28. 13:27:44

A FASZE KELL DOHANYZONI BAZZEG. Masok idiota faszsaga 10 milliokba kerul az orszagnak.

látjátok feleim szümtükkel 2016.02.28. 13:29:34

@rest of boys:

Neked is kimosták a fejedből az értelmet, mert milyen isten az, aki ennyi terhet rak egy ember vállára?

rikitikitévi 2016.02.28. 13:36:06

@látjátok feleim szümtükkel: (hogy mik vogymunk) "...milyen isten az, aki ennyi terhet rak egy ember vállára?"
Bölcs és igazságos. Erőt is ad a teher hordozására és segítő kezet nyújt a bajban.

she_wolf 2016.02.28. 13:41:01

@Lángharcos:
"Aztán csodálkozunk, hogy az orvosok Istennek képzelik magukat :P"

A velem eddig törődő, gyógyító orvosok közül senkinek nincs a szó általános értelmében vett istenkomplexusa. Én istenítem őket:) Hogy kinek mit jelent "az" Isten?
Nekem ezt és így:

"Einstein „vallása", ahogy ő gyakran kifejtette, inkább kozmikus tisztelet, csodálat és a buzgó alázatosság a természet harmóniája előtt, mint hinni egy személyes Istenben, aki képes az egyének életét irányítani."
/Forrás: konyv.uw.hu/einstein_a_vallasrol.htm /

drontal 2016.02.28. 13:45:46

@rest of boys:

Mindennek előtt Istennek köszönje meg a posztoló,hogy ilyen sok megpróbáltatás után életben van...
Isten miért dönt sokszor úgy,hogy egy ember 30 éven át ilyen borzalmas dolgokon menjen keresztül?

drontal 2016.02.28. 13:52:49

@rikitikitévi:

"Bölcs és igazságos.Erőt is ad a teher hordozására és segítő kezet nyújt a bajban"

Mondod ezt mint nem érintett

she_wolf 2016.02.28. 13:54:58

@rest of boys:
Nekem nem kellettek hozzá a ruszkik. Csak egy bölcs, és természetszerető, a maga egyszerű észjárásával is józanul, logikusan gondolkodó édesapa.
Hiába volt anyám hitbuzgó asszony, nekem a templom a csendet, a meditációra alkalmas, és szemnek szép helyet jelentette és jelenti a a mai napig is.
És én így jól érzem magam, igyekszem racionális maradni, kézzel fogható, bizonyított dolgokban hiszek, túl sok rossz meglepetés nem érhet. Ha mégis, akkor inkább én igyekszem kezembe venni a sorsom, mint egy megfoghatatlanhoz imádkozzam, mert nekem az nem ad reményt. Ha pedig a rolót le kell húzni, akkor le fogom, vagy hagyom, hogy megtörténjen.
Anyám és Isten biztosan nagyon szerethették egymást, gyorsan egymásra találtak. Én még várnék ezzel egy kicsit, ha lehet.
Szerintem ezért kár ölre menni.

she_wolf 2016.02.28. 13:58:14

@drontal:
Talán azért dönt így, mert tömbösít. Nem a kiknek-kinek érdeme szerint. Ez olyan, mint halandó vonalon az általánosítás. Amit nem szeretek:(

rest of boys 2016.02.28. 14:02:07

Látom, a Ratkó-generáció jólnevelt gyerekei szép számmal képviseltetik magukat errefelé.

rest of boys 2016.02.28. 14:07:49

@mig54: Nyilvánvalóan másképp élted meg mindezt, ami érthető is.
Ennek ellenére én nem a bigottságra buzdítottam, hanem Isten szerepére céloztam sorsunk alakításában.
Én nem merném Isten létét tagadni még úgy sem, hogy a materializmust és az antiklerikális eszméket annak idején nálunk keményebben belénkverték, mint errefelé, azonkívül tiltottak voltak olyan vallási ünnepek, amelyek itt hivatalosan is megtűrtek voltak.

És a hivatásom képviselői is egyesek szemében "Halbgötter in weiss", ahogy Rosenzweig írta volt.

she_wolf 2016.02.28. 14:18:19

@rest of boys:
Háááát....nem tudom. Mostanság éppen a Ratkó ll. dívik, csak éppen píszíbb formában (a demokráciára hivatkozással). Csakhogy ezek a Ratkó ll. gyerekek már egy újabb, haladóbb világba születnek, és igyekeznek is majd meglátni, megismerni azt. Ha minden így marad:( És akkor lesz egy szép, üres hely a Kárpát-medencében, lesz hol legeltetni a hungarikum kérődzőket....akik közt majd rendet vágnak a visszatelepült farkasok. Csúnya jövőképet vizionálok most, amit remélem, hogy nem lesz alkalmam beigazolódni látni. Azt Rád hagyom:(
Szívesen beszélgetnék pedig Veled majd akkor.

she_wolf 2016.02.28. 14:28:31

@rest of boys:
Azóta sem tudok németül, bocs!:))
De ha a hivatásodra gondolok, talán "fehér folt"-féle irányban tapogatóznék. Segíts, kérlek!
Isten pedig...valahol írtam, hogy Istennel talán azért vagyunk bajban, mert nincs róla képünk. Hogy ki/mi Ő, van-é valamilyen fizimiskája, hiszen Jézusból kiindulva ugye, aki Isten fia volt....tehát akor mi mindannyian Jézusok lennénk: No ezt kötve hiszem:)
Ezért nekem Isten (ahogy fentebb is írtam) inkább azt a megfoghatatlant jelenti, ami mindig és mindenhol körülvesz minket, hatással nem lehetünk rá (pedi de! és folyamatosan vagyunk is, és ezért bosszús, meg ki is tombolja magát), egyirányú utca.
Számomra Isten a nagy natura:)
És ezen szerintem nem fogunk összeveszni. Ugye?:)

rest of boys 2016.02.28. 14:33:18

@mig54: A hivatásom valóban egy fehér folt :9
A kifejezés "félistenek fehérben"-t jelent, egy szegedi psychiater egy alkalommal, ezer éve tartott nálunk egy vándorelőadást és akkor jött szóba a fenti szerző és ez a kifejezés.
Amivel nyilvánvalóan nem értek egyet, esendő, sérülékeny, gyarló emberkék vagyunk mi is.

Mindazt, amit Istenről írtál, nagyon osztom én is.

rest of boys 2016.02.28. 14:38:11

Egy gondolat valahonnan a múltból, egy elfelejtett Bálint Tibor-könyvből. Próbálom pontosan idézni:
"Senkit sem ragad olyan magasra a szerencséje, hogy ne épp annyival fenyegesse, mint amennyivel azelőtt megajándékozta. A hullámok ugyanott és még aznap, amikor játszadoztak rajtuk, nyelik el a hajókat."

she_wolf 2016.02.28. 14:54:22

@rest of boys:
Sokszor elgondolkodom azon, hogy mit jelenthet ma orvosnak lenni, mert gyakran csak tüneti kezeléseket kapunk mi betegek. A gyógyítás -egzakt formában értelmezve- mondhatni, hogy kullog a betegség után, nagyon sokkal lemaradva. Ez nem az orvosok, kutatók hibája természetesen. A természet (vagy ha úgy tetszik: Isten) "megcsinálja" a betegséget, a kutatók kifejlesztik - ha tudják- a gyógymódot, az orvosok felhasználják, alkalmazzák, a beteg pdig jó esetben meggyógyul, esetleg stagnál és elodázza a randit az angyalokkal/ördögökkel, rossz esetben rövidesen talákozik velük.
Néha szeretném Tőletek megkérdezni, hogy nem frusztrál-e Benneteket, amikor vétlenek sérülnek minden jószándékotok ellenére? Amikor mindent beleadtok egy áldozat megmentésébe, és Isten arcul köp Titeket? Én ezt nem tudnám ösztönzésként értelmezni, pedig mondhatnánk, hogy azért történt így, hogy még jobbak legyetek. Ez számomra inkább kegyetlen passzió, mint jóság, kegy, és még nem tudom, milyen pátoszos jelzővel szokás emlegetni Istent:(
A természetről sok módon lehet véleményünk, nevezhetjük nyugodtan ádáznak, kegyetlennek, Istent azonban csak áhitattal szabad emlegetni. Ha Te és én ugyanazt értenénk Isten alatt, akkor ez nem kettős mérce? Neked csak ilyen, nekem ilyen is meg olyan is?
Egy dolog közös bennünk egészen biztosan: mindketten fejet hajtunk a saját Istenünk előtt.
Bocs, nem akartam túl messzire menni:(

rest of boys 2016.02.28. 15:12:24

@mig54: Így van "Medicus curat, natura sanat", ahogy a régi rómaiak mondták.
A szakmával kapcsolatban pedig ismét a Bibliából vett idézethez nyúlnék (ennek ellenére nem vagyok nagy Biblia-olvasó, bevallom), szóval ahhoz a passzushoz, amit Salamon tanít a Példabeszédekben, fiához intézve a szavait és amely tömören így szól, a szöveghűség igénye nélkül: "Magasztald fel a mesterséged és az majd felmagasztal téged."
Szóval a befektetett energia, a tanulás megtérül egyszer és nem feltétlenül anyagi értelemben.

Az ádáz és kegyetlen sors által pedig Isten tanít bennünket.

De én sem akarok túl messzire menni, ma amúgyis Savonarola sorsára akartak juttani itt egyesek :).

martineden 2016.02.28. 16:07:40

@rikitikitévi: ,,Erőt is ad a teher hordozására és segítő kezet nyújt a bajban.",,,miutan rank hozta a bajt ,nagzyon kegyes.Viszont ha nem o hozta,akkor mert nem akadalyozta meg,hisz mindenhato nem?Tehat akarhogy is nezem ,bunos a dologban.

she_wolf 2016.02.28. 16:13:25

@rest of boys:
"Az ádáz és kegyetlen sors által pedig Isten tanít bennünket."
Most erre mit mondjak? Kösz!:) (Mármint Istennek.)

Savonarola így járt. A végletesség ehhez vezethet.
Te tudod, hogy hogyan vélekedem a papságról, az egyházról, szerintem lapozzunk, mert nem vagyok meggyőzhető, ha róluk van szó!:)
(És ez valószínűleg így is marad a további sacc/kb 20 évre.)

she_wolf 2016.02.28. 16:23:35

@rest of boys:
Hmm....hogy miért nem? Mert senki nincs egyedül. A hitetlen sem, az eszköztelen sem. Ezért kellene egymást megbecsülnünk (már akiben van becsülendő).
Spanyolul(?) sem beszélek, így ha tévesen fogtam fel, elértettem, bocs:)
Az meg hogy hedonista világban élünk, na bumm! Egy jó hedonistának tudnia illik, meddig mehet el, úgyhogy én lájtosan űzöm az ipart:) (Most már.)

she_wolf 2016.02.28. 16:31:10

@martineden:
Ilyen alapon viszont az evolúció nyugodtan leállhatott volna, még az emberszabásúak megjelenése előtt. Nekem tetszene az a Föld:)
Ha muszáj lett volna választanom, hogy 600 éves koromig, vagy egyáltalán ne, akkor ez utóbbi mellett döntöttem volna. De nem kell választanom, az idő halad, a szekér szalad, és a távolabbi jövő homo sapiense mai szemmel nézve nagyon gyógyegér külsőre fog hajazni:D

rest of boys 2016.02.28. 16:52:09

@mig54: Szabó Lőrincet amikor megkérdezték, mi szeretne lenni egy másik életében, azt válaszolta, hogy gyík egy napsütötte kövön. :)

she_wolf 2016.02.28. 17:04:05

@rest of boys:
Én gyarló vagyok, és nem mondanék le az emberi alakról:)
Ha muszáj lenne reinkarnálódnom, szívem szerint újra ember lennék, férfi, és pap! Érdekelne, hogy mi a véleményed erről:)
De ha nem lenne muszáj (és az én hitem szerint nem az), akkor pá!:)
Anyagmegmaradás? Létező dolog, de valószínűleg nem kell vele foglalkoznom az elmúlás (kimúlásom) után.

rest of boys 2016.02.28. 17:07:27

@mig54: De csak ref. vagy gör. kath. vagy gör.-keleti, igaz? Ők ugyanis házasodhatnak. :) :)

she_wolf 2016.02.28. 17:24:45

@rest of boys:
Házasodni? Minek?:) Szóval hideg....

bukszindeksz 2016.02.28. 17:50:08

@rest of boys: "...Remélem, hogy gyakran imádkozik és buzgó templombajáró..."
Van egy rossz hírem: sztem István ateista. Az utolsó bekezdés erről tanúskodik .

Szerinted azért megérdemel további 30 évet?

látjátok feleim szümtükkel 2016.02.28. 17:50:45

@rikitikitévi: "Erőt is ad a teher hordozására és segítő kezet nyújt a bajban."

Szegény posztoló feleségének bezzeg nem adott. Szóval diszkriminálunk, he?

Én az orvos kezét látom segítőnek, ő meg nem isten.

látjátok feleim szümtükkel 2016.02.28. 17:55:47

Megelőzendő a megelőzendőt: néhai kersztanyám tetőtől talpig vallásos volt, és az izületi fájdalmai elől a halálba menekítette magát ( akkoriban még nem volt ennyi jó gyógyszer rá ). Az istene elfelejtette a segítő kezét odanyújtani neki, pedig ápolónő volt szegény.

csokosszaju 2016.02.28. 18:23:43

ez még így leírva is sok, nemhogy átélni :(

she_wolf 2016.02.28. 18:24:26

@látjátok feleim szümtükkel:
"...néhai kersztanyám tetőtől talpig vallásos volt..."
Ha meg merte tenni hogy a halálba menekült, talán mégsem volt az, hiszen az öngyilkosság Istennek nem tetsző cselekedet. (Vagy talán pont ezért volt "csak" vallásosnak tekinthető.)
Már ha jól értelmezem a vallásosságot, mint jelzőt. Hívőnek lenni nem ugyanaz, mint vallásosnak. Az istenfélés pedig a non plus ultra kategória.
Sajnálom a keresztanyádat a csalódása miatt, téged pedig keresztanyád ily módon történt elvesztése okán:(

rest of boys 2016.02.28. 19:26:42

@mig54: Komcsi ivadékokkal kár a gőzért, ezek fejében nem volt rendszerváltás, csak a Mecky és a Coca-Cola jött be a határon. Kb. ennyi.
Az ő bajuk, viseljék méltósággal.

hajatsermuta 2016.02.28. 20:08:39

@rest of boys: No no! Komcsi ivadék meg a méltóság? Egymást kizáró fogalmak.

Katemi 2016.02.28. 21:15:25

@mig54: Köszönöm, igyekszem! Nem halálos ítéletként gondolok rá, hanem lehetőségként, ami kizökkentett olyan dolgokból, amiken már régen változtatnom kellett volna és ráébresztett arra, hogy még jobban értékeljem a jó dolgokat és tegyek is azért, hogy azok történjenek velem. Számomra is üdítő volt a poszt hangneme az orvosokkal kapcsolatban és én is azt mondhatom, hogy csak jót tapasztaltam a műtétek és a kezelések során. Az onkológusoknak, radiológusoknak, akik folyamatosan rákos betegeket kezelnek, valóban nagy elhivatottság szükséges a munkájuk végzéséhez, azzal vádolni őket, hogy rosszat akarnak a betegeknek, több mint felháborító. Ami fel szokott bosszantani, azok az összeesküvéselméletek, amikor (főleg kívülállók, akik nem a saját bőrüket viszik a vásárra) ellenségnek állítják be az orvosokat, halálos veszedelemnek az alkalmazott terápiákat és arra buzdítják a betegeket, hogy mindenféle csodaszerekkel kezeljék magukat (amik persze nem ingyen vannak).

she_wolf 2016.02.28. 21:16:11

@rest of boys:
Nézd, a dolognak ez a része engem nem érdekel.
Engem mindig az aktuális helyzet és az annak kapcsán kialakult kommunikáció érdekel egy adott emberrel/emberekkel. Vele is, Veled is, bárki mással.
Nem mondom, hogy nem teszek különbséget, mert ez így nem igaz, ezt azonban úgy teszem meg, hogy vállalok mindent, ami ezzel jár. Ezt Te is tapasztalhatod. Nem különösebben szoktam utánanyúlni egy-egy itt kommentelőnek, csak nagyon ritkán, mert nem érdekel, máshol hogyan nyilvánul meg. Az itt, és most érdekel.
És hogy mennyire helyzetfüggő hogy kivel és hogyan, azt az is bizonyítja, hogy akivel valami kapcsán ma teljes az egyetértésem, azzal holnap talán már nem lesz az. Igaz, ezt néha felülírja a hűség, vagy indulat, inkább lefordulok a gépről:)
Ide járok rendszeresen, máshova nagyon ritkán kopogok be.
(Ill. van egy zenei topik, ahol szintén rendszeres látogató, hozzászóló vagyok:D)
Nagyjából ennyi:)

she_wolf 2016.02.28. 21:29:52

@Katemi:
Sajnos rengeteg negatív, és sokszor az egészségügyi dolgozókat mélyen elítélő poszt és hozzászólás születik, de úgy gondolom, hogy aki igazán nagy bajban van, az látja a hiányosságokat is, amiről viszont nem az egészségügy tehet.
Éppen ezért a hatékony együttműködés, egymás kölcsönös tisztelete és megbecsülése nagyon fontos lenne ahhoz, hogy se beteg, se orvos, nővér, háttérben dolgozó eüs ne sérüljön egy ilyen bizalmi kapcsolatban.
Igen, tudom. Ez olyan "fellengzősen" és általános kívánalmak összefoglalójának tűnik, de az emberi részét másképpen nem tudom megfogalmazni. Egy betegnek éppen elég erre fókuszálni, nem lehet megkívánni tőle, hogy a financiális problémákat is meglássa, netán megértse.
Az összeesküvéselméletek meg...unatkozó emberek agyalnak. Nagyjából ennyire tudok ezzel foglalkozni, gyakran még ez is sok!:)
Neked minden jót a továbbiakban, vívd a harcot és győzz!

2016.02.28. 23:21:50

@rest of boys: Amikor majd a nagytudású orvosaid is lemondanak rólad, fabatkát sem adva az életedért, csak Ő marad. Nekem elhiheted."

Már miért hinné el? Te már meghaltál?
Neked orvosra sincs szükséged, hisz Isten tart életben, nem? Minek mennél kórházba?
De tényleg, ha Isten teremtett, akkor minek teremtette az orvost? Szar munkát végzett, és elküldte a javítókulcsot? Vagy csak azért teremtett, hogy az orvosnak, akit szintén ő teremtett, legyen játéka?

2016.02.28. 23:34:57

@rest of boys: Téged az istentelenség szállt meg."
Namost akkor Isten a saját képére teremtette, vagy nem? Avagy igen, de később elkutyulódott? Mert akkor ugye Isten nem mindenható....upsz!
Mondjuk ez abból is látszik, hogy azért hoz létre egy fiút, hogy feláldozhassa: De ki előtt? Saját maga előtt? Ha igen, akkor Isten skizofrén....létrehoz valamit, hogy kiengesztelje magát, mert haragszik magára....
Valaki más előtt? Akkor van magasabb rendű Istentől....
Amúgy meg pikáns, hogy Isten teherbe ejt egy földi asszonyt a szentlélekével....holnaptól én is így nevezem.

2016.02.28. 23:36:34

@mig54: Isten állhatott volna le. Gondolj bele, ha saját képére teremtette az embert, akkor ilyen lenne ő maga????

2016.02.28. 23:40:54

@rest of boys: A komcsikat is Isten teremtette....nem szidhatod őket, mert akkor Isten teremtését gyalázod!

she_wolf 2016.02.29. 00:21:10

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Nem töprengek ezen. Megvan a magam véleménye, gondolataim iránya, fűzére. Tőlem sokkal okosabb emberek sem tudják a választ mindenre. Én maradok földhöz ragadt, ilyen magasságokba nem is vágyom. Minimalista lennék? Lehet. Elfogadom, mert belátom a korlátaimat.
Némely korlátomat képes lebontani egy-egy olyan ember, aki megért és elfogad engem, a gondolkodásmódomat. Nincsenek sokan, de nem is kell több, mert nem vágyom mindent tudni. Beleőrülnék.

Cpeti123456 2016.02.29. 06:46:57

Nagyszerű írás!
Jobbulást és kitartást kívánok!

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.29. 14:20:24

Hát ha valóban így élte meg, mint ahogy leírta, minden elismerésem.

Én tuti kiléptem volna egy emeleti ablakon. Mindenkinek jobb lett volna.

Istenről, Allahról, Mikulásról, húsvéti nyusziról annyit, hogy nem léteznek. Bocsi, hogy tőlem kellett megtudnotok. (Ha léteznének, nem működne a kvantummechanika, és akkor a világunk nem létezne. Sajnos kölcsönösen kizárjuk egymást.)

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.29. 14:24:57

@rest of boys: Nem szeretem az olyan könyveket, ahol már az elején kiderül, ki volt a gyilkos. :))

rest of boys 2016.02.29. 14:39:29

@atpijkamo97: Egyetértek, én sem.

Azért megkérdezném, hogy az élet megjelenését a Földön illetve a változatos fajú élőlények kialakulását, törzsfejlődésüket, elterjedésüket a Föld különböző régióiban és mindazt, ami a túlélésüket célozza minden fajnál, beleértve a szaporodást, egyedfejlődést, szerinted miféle erő irányítja?

Kérdem én egy természettudományi szakág művelőjeként.

she_wolf 2016.02.29. 15:05:00

@rest of boys:
Egyszer talán az is kiderül:) Ebből az élet megjelenése az ami igazán okot ad a fejtörésre. Szerintem. Mert ha van "valami", abból már bármi lehet, gondolok csak az emberi "pótalkatrészek" gyártására laboratóriumi körülmények között egészen a felhasználásig.
Legutóbbi hírem az, hogy földönkívüliek vagyunk, és az élet építőköveit egy aszteroida vágta hozzánk:) Helyesebben a Földhöz. Jól kinézünk, mi?:D
Utána már csak sétagalopp volt a törzsfeljődés:) Mostani kedvencem medveállatka:D
Isten valahol rohadt messze van ám, ha van....

rest of boys 2016.02.29. 15:12:31

@mig54: A medveállatka az egy szép kis élőlény, nemrég az Új Idők Lexikonában nézegettem a képét, de megvan a Brehmben is az utolsó, 18. kötetben :)

she_wolf 2016.02.29. 15:49:47

@rest of boys:
Amikor ilyenekről olvasok óhatatlanul is az emberekre gondolok, arra, hogy miket tettünk, teszünk, honnan indultunk és hová tartunk. Hogy egyáltalán mik vagyunk...
Ez többnyire rossz érzéssel tölt el, általában elszomorodom, és olyankor jó, ha egy ilyen írást látok, mint pl. ez a poszt. No és hogy olyan emberek a barátaim, amilyenek:)

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.29. 16:54:01

@rest of boys: Most nem értem a kérdést. Válaszoljam azt, hogy guglizz rá Darwinra? Az evolúció természetes kiválasztódáson alapuló elmélete annyira erős, olyan sok oldalról megtámogatott, hogy nyugodtan lehet rá tényként hivatkozni.

she_wolf 2016.02.29. 17:03:47

@atpijkamo97:
"Most nem értem a kérdést."
Safranek:)

rikitikitévi 2016.02.29. 17:08:06

" Az evolúció természetes kiválasztódáson alapuló elmélete annyira erős, olyan sok oldalról megtámogatott, hogy nyugodtan lehet rá tényként hivatkozni."

Ez messze nincs így. Az evolúció csupán egy elmélet. Éppúgy lehet hinni benne, mint a teremtéstörténetben, de tényként egyikre sem lehet hivatkozni. Komoly természettudósok egy része határozottan állítja, hogy az élet semmiképpen sem keletkezhetett a darwini elmélet szerint.
Vannak evolucionisták és vannak Istenhívők. Jelentős intellektus (és intelligencia-)deficitre vall, ha valaki bármelyik elméletet tényként elfogadja és a vele ellentéteset tudománytalannak tartja.

Főgebra 2016.02.29. 17:49:49

Brit tudósok hosszú éveket felölelő megfigyelését, tapasztalatát szeretném veletek megosztani:

Zuhanó repülőgépen egyetlen ateista sincs!!

neduddki21 2016.02.29. 18:26:06

@rest of boys: @rikitikitévi: Egy mikrobiológus akadémikustól hallottam, hogy becslések szerint 98%-uk (értve ezalatt a molekuláris biológiával foglalkozó tudományos kutatókat) ateista. Ezt hozza a kutatás, az evolúció számtalan és teljesen egyértelmű bizonyítéka az ő területükön.

Einstein nem volt vallásos a szó hétköznapi értelmében, inkább csak a nagy rendezőerőben hitt: "Nem tudok elképzelni egy személyes Istent, aki közvetlenül befolyásolná az egyének cselekedeteit... Vallásosságom a végtelenül felsőbbrendű szellem alázatos csodálata." "Én Spinoza Istenében hiszek, aki minden létező harmóniában megnyilvánul, és nem abban az Istenben, aki az emberek cselekedeteivel és végzetével törődik."
"Nem tudok elképzelni egy olyan Istent, aki jutalmazza és bünteti teremtményeit, vagy olyan akarata van, amilyent mi tapasztalunk magunkban. Nem tudok és nem is akarok elfogadni egy személyt, aki túléli fizikai halálát; vagy hagyni, hogy a félelemtől, vagy abszurd egoizmustól gyenge lelkek dédelgessenek ilyen gondolatokat."
"Nem hiszek az egyén halhatatlanságában és az etikát kizárólag emberi ügynek tartom, ami fölött nem áll emberfeletti hatalom."
"Nem hiszek az emberarcú Istenben, ezt soha nem tagadtam, hanem nyíltan kimondtam. Ha van bennem valami, ami vallásosnak mondható, az a világ szerkezetének határtalan csodálata, már amennyit a tudomány ebből felfedhet." Ha érdekel, a forrásokat is meg tudom adni.

she_wolf 2016.02.29. 19:42:19

@neduddki21:
Remek ollózás, ezekkel a gondolatokkal teljesen tudok azonosulni.
Számomra a természet törvényei azok, amelyeket feltétel nélkül el tudok fogadni (talán mert nem ember alkotja őket. Ha sajnálkozom is néha azon, hogy az emberi élet miért ilyen rövid, csak ezért van.
Isten igazságtalan, hogy csak egy életünk van, minimum másfél dukálna:)

rikitikitévi 2016.02.29. 19:44:23

A 98% biztosan téves, akárkitől hallottad.
Személyesen ismerek 2 atomfizikus akadémikust, egyikük azt mondja, hogy a tudós nem hihet Istenben, a másik, aki 6 évig az MTA főtitkára, majd 2005-től alelnöke volt, azt mondja, hogy minél többet tud az anyagszerkezetről, annál erősebb a hite Istenben - egyébként egyházközségében presbiter.
Ha már akadémikus, akkor érdemes Freund Tamást is megemlíteni, nála többet az emberi agyról valószínüleg senki sem tud.

altertuf.blog.hu/2014/01/13/a_vilaghiru_magyar_agykutato_dobbenetes_vallomasa_istenrol

Természetesen nem akarok senkit meggyőzni, csak arra rávilágítani, hogy nagyon egyszerű gondolkodásmódra vall a tudományt és a hitet szembeállítani.

she_wolf 2016.02.29. 20:45:11

@rikitikitévi:
Elolvastam. És most örülök annak, hogy egyszerű vagyok, mint egy százas szög:D
(Nekem Isten -vagy nevezzük Teremtőnek- a megszemélyesítéssel bukik meg és mindazon tulajdonságai miatt, amelyekkel a halandó felruházza.)

2016.03.17. 15:49:16

@-JzK-: Itt vannak azok a hölgyek, akik támadást indítottak Bagdy Emőke ellen. Megérvelik, miért veszélyes Bagdy a nőkre. :P
www.szeretlekmagyarorszag.hu/nem-az-anyasag-ellen-irtak-a-pszichologusok-a-levelet/

Írtam egy cikket a Bagdy Emőke-ügyről. Nyílt levél formában. Egyenlőre a blogomon, de ma még elküldöm a Férfihang szerkesztőségének. Van esély, hogy ott is megjelenik. És felveszem a Bagdy-ellenes petíció szerzőivel a kapcsolatot, hogy ők is tudjanak a nyílt levélről. (Hátha válaszolnak, de kétlem, hogy fognak.)

Íme:
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2016/03/nyilt-level-bagdy-emoke-ellen-inditott.html

Ha van valami kritikai észrevételed az írásommal kapcsolatban, szívesen fogadom.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása