Rossz a törvény, vagy halálos mulasztás történt?

2015.03.18. 04:20

5_o_total-1-if.jpgAz egészségügy oldaláról azzal védekeznek, hogy akkor sem az orvosnak kell segítenie, ha a beteg a kórháztól két méterre esik össze.

Üdvözlöm a blog olvasóit!

 

Megszeretném kérdezni az itt posztolóktól, hogy a pár napja történt Honvéd Kórház bejárata előtti haláleset miatt kit terhelhet a felelősség?

 

 Aki nem hallott az esetről röviden: Az esti órákban egy hajléktalan ittas férfit szállítottak be a Honvéd Kórház X osztályára, Hogy miért az nem derült ki, de a beteg kora reggel saját felelősségére eltávozott. Gondolom-joggal-nem sírtak az osztályon a beteg önkényes távozása miatt, ami érthető a kórház részéről. A kórház bejáratától alig pár méterre a férfivel viszont valami történt, mert az utcán vérző fejjel feküdt, segítségért kiabálva. Hulla részeg már nem lehetett, mert előző este történt a kórházi felvétele, és a kora reggeli órákban történő eltávozás közt eltelt egy pár óra, ami alatt valamennyire kijózanodhatott.

 5_o_total-1-if.jpg

Egy a kórházba igyekvő hölgy, aki látta a földön fekvő vérző fejű embert, beszaladt a kórház recepciójára jelezni, hogy kint a földön egy vérző ember segítséget kér. A recepciós közölte, hogy tudnak az esetről (!!??) és a férfit nem régen engedték ki. A segítséget kérő hölgy két óra múlva már csak a letakart holttestet látta, ahogy helyszínelnek körülötte. Mint kiderült, egy  arra járó idegen hívta a mentőket, akik pár percen belül kint voltak, de segíteni már nem tudtak rajta. Meghalt.

 

Az egészségügy oldaláról azzal védekeznek, hogy akkor sem az orvosnak kell segítenie, ha a beteg a kórháztól két méterre esik össze. Hihetetlen, hogy ilyen szabályok vannak, de állítólag vannak. A kórházon kívüli "járda" már közterület, és ott a mentősök dolga a betegeket ellátni.

Dr. Magyar György ügyvéd szerint viszont foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés történt, mely halált okozott. Hogy a beteg megmenthető lett volna, az egy másik szakértői kérdés.

Kérdések:

  1. Az orvosok nem mehettek ki a szabályzat szerint, vagy tényleg foglalkozás körében elkövetett gondatlanság történt?

 

  1. Lehetett köze a segítségnyújtás elmaradásának ahhoz, hogy a vérző férfi egy ápolatlan hajléktalan volt?

 

  1. Esetleg a recepció hibázott?

 

  1. Ilyen esetekben a mentőket muszáj még jobban leterhelni, hogy a közterület a mentőké?

 

  1. Ha az átlagembert megbüntetik a törvény szerint HA elmulasztja a tőle elvárható segítségnyújtást, akkor ez jelen esetben vonatkozik az épületben lévő, és az esetről tudó egészségügyi dolgozókra is? Vagy itt életbe lép az a szabály, hogy a kórháznak semmi köze a közterülethez?

 

Gabriella

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asztalosani 2015.03.18. 06:51:35

"Ha az átlagembert megbüntetik a törvény szerint HA elmulasztja a tőle elvárható segítségnyújtást, akkor ez jelen esetben vonatkozik az épületben lévő, és az esetről tudó egészségügyi dolgozókra is? "

____________________________________________________________________________________________

ÜGYES FELVETÉS ÉS ÉRVELÉS! <3

1997. évi eü tv.
"5. § (3) Mindenkinek e) kötelessége - a tőle elvárható módon - segítséget nyújtani és a tudomása szerint arra illetékes egészségügyi szolgáltatót értesíteni, amennyiben sürgős szükség vagy veszélyeztető állapot fennállását észleli, illetve arról tudomást szerez."

láthatod, hogy a törvény szerint MINDENKI szó szerepel benne, tehát az MINDENKIRE vonatkozik (még az orvosokra is: munkaidejükön kívül IS!)

és még bele sem mentünk az új polgári-, büntetőtörvénykönyvbe és egyéb nyalánkságokba.

itt sajnos az lesz a döntő, hogy az elhalálozott embernek volt-e családja, rokona, ha igen akkor neki mennyi pénze van egy perre, és hány szakértői véleményt tud megvenni/fizetni!

rest of boys 2015.03.18. 07:14:52

Ha az ismerten jóindulatú ügyvédek látnának benne némi fantáziát (értsd: a beteg nem lett volna nincstelen hajléktalan, hanem mondjuk az Istenhegyi út egyik jóltáplált, zsíros lakója), még azt is kihoznák belőle, hogy "előre megfontolt szándékkal és különös kegyetlenséggel".
De így marad a jelen verzió.

Az orvosnak nem kötelessége tudni a kórháza előtt bekövetkezett eseményekről, nincs kémlelő szolgálatos, aki a kerítésen kívüli történéseket fürkészi, netán a szomszéd orvos-törzs által leadott füstjeleket.
Ő odabent végzi a dolgát.

Ha viszont életveszélyről értesül, meg kell tennie az ezzel kapcsolatos teendőket, legalább egy beteghordót kiküld és visszatolatja a sürgősségire a szerencsétlent, hogy elláthassák.

EZAZ 2015.03.18. 08:21:37

Ledöbbentem, mikor olvastam, hogy egy törvényre hivatkoznak, így az ember élete lehet másodlagos. Nem gondolnám, hogyha "jeles recepciósunknak" az édesanyja fetreng kint, akkor is lepattintja az esetet bejelentő hölgyet. Gratulálok neki a jogszabályok (részleges) ismeretéhez, lehet majd tükörbe nézni.
Értem én, hogy tegnap este még részeg volt az ember és hogy saját felelősségre távozott és biztos mindenkinek marhára terhére volt. De kinek van joga ez alapján kiválasztani, hogy kit látnak el és kit nem? Egy recepciósnak biztos nincs. És bocs, nem a recepciósokat általában nézem le, csak azt a fajtát, aki mondjuk egészségügyi szakembernek képzeli magát, mert kórházi recepciós. Most biztos büszke magára a "felelős" döntése miatt.
Egy pillanatra sem mentegetem az alkeszokat, de ha mondjuk legközelebb egy önhibáján kívül bedrogozott, megerőszakolt lány megy arra, akkor őfelette is egy ilyen fog ítélkezni?

rest of boys 2015.03.18. 08:28:34

Azt a korábbi statisztikai felmérést érdemes újból elővenni, amikor próbára tették, hogy egy földön fekvő, hajléktalan kinézetűre átöltöztetett, segítségért könyörgő statisztát hány járókelő vesz emberszámba a pesti utcán.
Rémisztően kevesen.
Sajnálatos tények ezek.

EZAZ 2015.03.18. 08:49:12

A címben benne van a válasz szerintem, csak egy kis módosítással: Rossz a törvény és halálos mulasztás történt. Egy olyan helyen, ahol a törvények ellentmondanak egymásnak, nem vagy nem egyértelműen értelmezhetők, ráadásul ilyen gyáva, gerinctelen emberek vannak olyan helyzetben, ahol lehetőségük van bármiféle döntés meghozatalára, ott ilyenek történnek. Sok ilyen történik.

asztalosani 2015.03.18. 08:59:30

@EZAZ:
no ez az! :)

ha tényleg az anyja lett volna: meg is érdemelte volna...

ezzel az a baj, hogy a recepcióst fogják kirúgni annak ellenére, hogy sok orvos is láthatta a földön fekvőt. Velük mi lesz? No és a videó felvétellel??? Gondolom az el fog tűnni...

sunabajnok 2015.03.18. 09:15:09

Réges régen, talán sosem, a dunaújvárosi kórház kapubejárójától kb 100 méterre egy bácsi elesett a biciklijével. Nagyon csúnyán vérzett a feje, és abnormálisan állt a csuklója is. Mindenperces kiksmama voltam, rohanni nem tudtam, de torkom szakadtából üvölteni igen. Pillanatok alatt ott termett egy beteghordó, a másik meg ugyan tolókocsival, nem hordággyal, de rohant oda. A bácsit beültették, a bringáját is vitték.
Nem volt gondolkodás, helyzetfelmérés, törvényességi kifogás. Észleltem a bajt, segítséget kértem, és kaptam!
Nem lehet annyival letudni a kötelező segítség nyújtást, hogy beszólok a portára. Ha a portán, ahol nyilván nem szakképzett eü dolgozók dolgoznak (bár a segítségnyújtás számukra, minden állampolgárra kötelező érvényű) nem tesznek semmit, marad a mentő! Én spec nem mentem volna tovább a dolgomra, hanem hívom a mentőket.

rest of boys 2015.03.18. 09:34:19

@sunabajnok: Szent-Pantaleon vigyázott szegény betegre és odaküldött Téged...:)
Nagyon dícséretes, hogy így jártál el.

EZAZ 2015.03.18. 09:44:10

@asztalosani: Nem ismerem annyira a környéket, hogy következtetni tudnék, vajon hány orvos láthatta. Az, hogy "tudnak az esetről" lehet királyi többes is, franc tudja.
Hogy a recepciós anyja mit érdemel, azt sem tudhatjuk - de vigyázz ezekkel a kijelentésekkel, szeretik kiforgatni. Én értem, miről beszélsz, de az ugye egy dolog, hogy otthon mit mondok, egy másik, hogy itt mire ülnek rá.
Na igen, az biztos szerintem is, hogy rendesen át lesz írva a történet. Valakit majd s@ggbeqrnak miatta, a szarkupac tetején trónolók meg továbbra is elégedettek.

EZAZ 2015.03.18. 09:50:09

@sunabajnok: Gondolom, itt a recepciós vagy képzelte magát Valakinek, vagy kapott egy utasítást, aminek birka-módon engedelmeskedett. De valóban, a segítségnyújtás és az emberség előbbrevaló kellett volna, hogy legyen.
Egyszer, még általános iskolás koromban (8-9 éves lehettem) mentem hazafelé, egy bácsi elesett a biciklijével, a fejéből ömlött a vér. Visszarohantam az iskolába (az egész nagy faluban ott, meg max. 3-4 helyen volt még csak telefon), berontottam az igazgatói irodába és kértem az igazgatót, hogy hívjon mentőt, mert ez és ez történt. Az igazgatótól mindenki rettegett, mert egy agresszív, alkoholista állat volt. Engem nem bántott akkor, de lepattintott röhögve. Szerencsére a bácsi addigra kapott máshonnan segítséget, mert közben felnőttek rátaláltak.

asztalosani 2015.03.18. 09:58:18

@EZAZ:"

"– A rendészeten, a recepciónál azt mondták, már tudnak róla. Azt mondták nekem, hogy a sürgősségiről rakták ki, nem tudtak vele mit csinálni, mert alkoholos volt – elevenítette fel a beszélgetést Éva."

már többen szóltak nekik és egyik sem volt hajlandó arra, hogy kimenjen hozzá :(

csak forgassák, nyugodtan.
állok elébe :D

sunabajnok 2015.03.18. 10:07:49

@rest of boys:
Véletlenül sem kiforgatni akarom a szavaidat, de nekem is, mint mindenkinek ez kötelességem. Ha nincs kompetenciám a segítségnyújtáshoz, akkor használom a hangom, hátha meghallja valaki, akinek igen.

sunabajnok 2015.03.18. 10:09:20

@EZAZ:
Hiába kapott utasítást, a kötelező segítségnyújtás mindent felül kell, hogy írjon.
De egy kicsit soknak tartom ezekben a történetekben a törvényességet. Emberek, hol marad az emberség?????

lymekor 2015.03.18. 10:23:20

Úgy látszik, ez a Dunaújváros már csak ilyen. Szintén réges régen a kórház melletti padon estem össze, már nem jutottam be. Járókelők szóltak be a portásnak, aki kirohant, ölbekapott (40 kg, nem hajléktalan) és mire feleszméltem, már 3 orvos ugrált körülöttem. (Persze segítettek is.)

asztalosani 2015.03.18. 10:31:40

@sunabajnok:
az emberség már rég kihalt.

itt már csak az játszik, hogy mi van törvényileg szabályozva és az alól hogyan, milyen úton és MILYEN ÁRON lehet kibújni.

az EBF megszüntetésével ez pedig hatványozódik is.

sunabajnok 2015.03.18. 12:05:22

@lymekor:
:)) egyébként ha a szükség kell, végtelenül összetartó a város!
@asztalosani:
Pedig az emberséggel jobban kéne foglalkozni, mint az erkölcstannal.

swiss blend 2015.03.18. 12:18:30

Itt az lehetett,hogy a kórház illetve a recepció/az őt előző este ellátó osztály/ tisztában volt ezzel a törvénnyel,így nem érezték kötelességüknek,hogy a vérző embert behúzzák a földről.

@rest of boys: A recepció tudott róla.Hogy aztán vette e a fáradságot,hogy felszóljon telefonon az így is meg úgy is kiderül.Az ügyészség ebből mindenképpen pert indít.

EZAZ 2015.03.18. 13:30:45

@asztalosani: "itt már csak az játszik, hogy mi van törvényileg szabályozva és az alól hogyan, milyen úton és MILYEN ÁRON lehet kibújni. "
Csak itt választottak, hogy melyik törvénynek szeretnének eleget tenni.

she_wolf 2015.03.18. 13:50:30

@EZAZ:
Ez van, ha valaki "jogoskodik". Végigfut benne, hogy melyik törvényre, paragrafusra hivatkozhat majd, ha ez vagy az történik. Mindenki védi a seggét, betéve tudja a vonatkozó rendelkezéseket, szabályokat, egyéb francokat, csak hogy véletlenül se marasztalhassák el. Ezeket pedig úri passzióból változtagatják a megalkotóik, és ki merik jelenteni, hogy ők milyen hasznos dolgot csinálnak a szabályozással. Az, hogy ebbe emberek beledögölhetnek, már más tészta.
Lassan kötelező tantárgy lesz alsótól kezdve a jog, és annak tetszés szerinti értelmezés alapján történő felhasználása. Nem verseket fognak elemezni, hanem paragrafusokat.
És tudod mi a legfelháborítóbb ebben az egészben? Hogy belekényszerítik az embereket ebbe a helyzetbe:(
Közben pedig emberek halnak bele az egymásra való mutogatásba. Hányinger!

asztalosani 2015.03.18. 14:49:09

@sunabajnok:
úgy látom ebben egyetértünk, de akkor írj annak aki kitalálta és bevezette az erkölcstant, meg a hittant és a napi tesit... (ja jut eszembe: ezek miatt akarnak a 8 ált. helyett 9. ált.-t! röhej:P)

sunabajnok 2015.03.18. 14:57:09

@asztalosani:
Annak, akinek a fontossági sorrend felállításakor a személyes meggyőződése az első, annak felesleges bármit írni, mert szimplán hülye.

asztalosani 2015.03.18. 15:01:04

@EZAZ:
szerintem megpróbálják "kimosni" a portást, azzal, hogy munkaterület, munkahely meg blabla...ha nem sikerül nekik akkor "kilövési engedély" megadva...a portásra

ha megnézed a fenti bemásolt eü tv.-t abban az van, hogy ha tudomást is szerez róla, akkor is kötelessége segíteni. nos ha bement a portáshoz a nő (Éva?) és szólt nekik akkor már Éva teljesítette a kötelességét, így a portáson fog csattanni. tegyük fel ő felszólt már az osztályra telón, de ki fogja bizonyítani azt, hogy a főorvos mondta, hogy ne foglalkozzanak vele (mert ha ez bebizonyosodna akkor elég egyértelmű, hogy nem a portáson lenne a felelősség, hanem a főorvoson, sőt mivel hogy orvos onnantól kezdve tök mindegy hogy munkaterület, vagy attól két méter... tudomást szerzett róla és pont: minimum kihívja a mentőket-maximum lép 6 métert)

mi lesz, ha felelősségre vonják őket?
semmi. (szerintem ez a legnagyobb baj, mert míg egy átlag embert 50 ezerre büntetnek ilyenért, addig egy hivatalos szervezetet (pl.: kórház) nem mert nem lesz felelős)

EZAZ 2015.03.18. 15:33:26

@asztalosani: Igen, nagyjából ez várható. Vagy az, hogy ez most föl van kapva, aztán 2 nap múlva már nem hallani róla, oszt ott van leszarva az egész. Csak az számít, hogy ki volt, mi volt, hova tartozott. Ha ez nem elég nyomós, akkor pár hónap múlva már csak az fog rá emlékezni, akinek jó a memóriája.

EZAZ 2015.03.18. 15:36:46

@mig54: Igen, jelen helyzetben egyedül a hölgy, aki bejelentette, ő tett valamit azért, hogy segítsenek az emberen. Az összes többi ült a valagán és hivatkozott valamire.

she_wolf 2015.03.18. 15:58:34

@EZAZ:
Az utcán simán figyelembe se vesznek, még jó, ha nem lépnek rád véletlenül:(
Sosem felejtem el: SOTE II. Belgyógy., Szentkirályi utca. Coronaria őrzőben kötött ki egy beteg. A közelben lett rosszul, simán részegnek gondolták az emberek, és átmentek inkább a másik oldalra. Egy ápolónő jött váltáskor dolgozni, és viharos sebességgel intézte el, hogy bekerüljön a beteg (jelzem: mobiltelefon előtti korszakról van szó). Nagyon flottul, ügyesen szervezték meg a szállítást, mindenkit bevonva. A "részeg fasziról" kiderült, hogy infarktusa volt. És hatalmas humorérzéke, mint később kiderült:)

kheiron 2015.03.18. 17:14:22

Sajnos aki bent dolgozik a kórházban, munkaidő alatt nem hagyhatja el a munkahelyét, azaz a kórház területét.

Már látom a praxison a vonatkozó posztokat: "órákig várattak a sürgősségin, mert az orvosok otthagyták a részleget, mert fontosabb volt egy utcán fetrengő részeg hajléktalan, hát ezért fizetem én a tébééééét?, hát ezeket ki kell rúgni"

fifibá55 2015.03.18. 17:38:18

Ki a felelős, ki a felelős.. hát az elhunyt. De már nem lehet felelősségre vonni, így a közig. eljárást meg lehet szüntetni.

csakmotyogok 2015.03.18. 18:18:36

@kheiron: Átlag magyar olyan idióta, hogy minden lehetőséget megragad, a köpködésre, ha orvosokról/eü dolgozókról van szó. Abszolút fölösleges nekik bármit is elmagyarázni. Mintha lóval sakkozna az ember:)),elnézést kérek a lovaktól:)). A dokik embertelenek,hentesek,mert nem látnak át a falakon,nem levitálnak, és nem tudnak többszöröződni (legyenek bent is meg kint is).

she_wolf 2015.03.18. 18:47:14

@csakmotyogok:
Kispályás vagy:( Nem ismered a PTK-t, BTK-t, Eü.tévét:)
Sem az MTK-t, CIA-t, BBC-t, FBI-t, MNGSTAJAUH-t, és a többit, és ezért jól meg leszelt te büntetve. Bizony! Előre szóltam csak hogy tudd!:))

mnika88 2015.03.18. 18:54:53

@mig54:
Hány ilyen van!A hypozo diabosokat nézik előszeretettel piásnak felénk.Valahogy az van a köztudatban,hogy utcán fekszik=részeg alkesz.

she_wolf 2015.03.18. 19:01:14

@mnika88:
Szia, Gyönyörűm! Örülök, hogy újra itt látlak. Jól vagy?
Ez a beteg ráadásul hányt is, mindent beleadva:( Az olyannak meg aztán végképp a közelébe sem, tényleg inkább a szemközti járda.
Érdekes ember a magyar. Az ilyesmit kerüli mint ördög a tömjénfüstöt, de ha arról van szó, hogy a médiákban gyűjtést szerveznek, akkor megmozdulnak, és odateszik magukat, amennyire lehetőségeik engedik.

mnika88 2015.03.18. 19:09:45

@csakmotyogok:
Igazad van.Mondjuk szerintem ha tudomásra jut,hogy a kórház előtt egy vérző ember fekszik,akkor "illik" kimenni érte,lehetőleg azonnal és ne műszakváltáskor.Nálunk is az egyik orvosunk nem rohant ugyan,de nagyon határozott léptekkel sietett ki a kerítésen kívülre,mikor egy férfi eldőlt,mint a lisztes zsák.Igaz megszívta,mert reanimálni kellett a pasit.De legalább jól nézett ki,azt mondta a doktornő.:)

mnika88 2015.03.18. 19:15:19

@mig54:
Igen,köszönöm.Holnap temetés.:,(( Szegénykém,Te is átérzed most ezt.:( Este írok mailt...
Van egy pszichomókus barátom,most vele beszélgetek sokat,szerintem lassan Ti is keressetek egyet.:(

she_wolf 2015.03.18. 19:30:14

@mnika88:
Jól teszed, ha úgy érzed hogy szakember segítségére van szükséged.
Nekem van mivel elterelni, itt van egy romhalmaz, abból próbálok használhatót csinálni. Meg itthon mi egymás terapeutái vagyunk:( Meg aztán holnap kezdődik a cécózás, lesz mivel elfoglalni magam. Kumulálódnak a dolgok, aztán remélhetőleg nyugi lesz.
Várom a leveledet:*

csakmotyogok 2015.03.18. 19:56:22

@mig54: :DDD Nagyon félek. 1 dologtól félek nem marad itthon doki és aztán mehetek utánuk én is.
Érdekes a magyar ember mindig másban keresi az "emberséget" ,míg önmaga nem segít. Azért kíváncsi vagyok akik itt vitatják a dokik emberségét, hányszor vittek hajléktalannak meleg ételt, nem csak Karácsonykor szürke ködös hajnalokon. Hányszor emeltek fel az úttest mellet fekvő igazi részeget (ki ne száradjon a 35 fokban,vagy át ne menjen rajta valaki). Vagy anyaszállásra hányszor visznek be ételt ,édességet, sütit, ruhát, játékot. Mert itt embertelenezni' könnyű.

she_wolf 2015.03.18. 20:35:01

@csakmotyogok:
Hmmm...én sem nagyon büszkélkedhetek:( A viselt, de még sokáig használható ruháimat (X évvel ezelőtt jó volt rám, de "mosás közben összement":D), cipőimet (bemagyarázom magamnak, hogy csinosabb a lapos sarok, holott csak arról van szó, hogy nem tudok már 12 centis sarkakon illegni-billegni) gyűjtőhelyen leadom, ilyesmi...
Azt sosem felejtem el, mikor vezetni tanultam (hogy jól értsd: a férjem megtanított vezetni, de az órákat igazolni kellett, úgyhogy az oktató csajjal mindig bohóckodtunk valahol) a Népstadionnál (vagy Népligetnél, nem emlékszem már) meghívtam egy lángosra. Volt ott egy szutykos kislány, aki azt mondta, hogy éhes, és hogy kisegíteném-e őt pár fillérrel. Mondtam neki, hogy pénzt nem tudok adni, de szívesen veszek neki egy lángost.
A gyerek nagy örömmel evett, az anyja (vagy kije?) meg előkerült a rekettyésből, és esküszöm, letépte volna a fejem, ha nem lett volna ott egy pár jókötésű pali. Ahogy elnéztem építőipari melósok voltak.
Az a helyzet, hogy én állatokkal szívesebben jótékonykodom. Rengeteg ideiglenes kutyám volt már, de jelenleg már nem tudok ezzel foglalkozni. Így is van 3 ebem, kettő közülük ideiglenes. Volt:D
Az ember tud beszélni, tud hivatalokhoz fordulni, ki tud tölteni egy adatlapot, az emberekkel emberek foglalkoznak. Az állatokkal ez nem így van:(
Ezzel le is zárnám ezt az állati vonalat:)

EZAZ 2015.03.19. 06:42:10

@csakmotyogok: Egyáltalán nem erről van szó, hogy az orvosok mindig, minden helyzetben köpködve vannak. Embere válogatja. Voltam már sajnos nem egyszer olyan helyzetben, hogy be kellett, hogy vigyenek kórházba. Egyik alkalommal nagy pörgés volt, a tüneteim alapján akár vészriasztás is lehetett volna, mégis komolyan vettek és megvizsgáltak. Nem sokkal utána már toltak a műtőbe - ha nem így van, meghalok.
De olyan is volt, hogy órákat feküdtünk egy súlyos autóbaleset után a folyosón úgy, hogy rajtunk kívül csak egyvalaki várakozott. Volt elég orvos, csak épp a tökük viszketett, az fontosabb volt. A mentősök viszont fantasztikusak voltak. Gyorsak, kedvesek, határozottak és kiváló szakemberek.

EZAZ 2015.03.19. 06:48:20

@mig54: Na igen, meg akik régen a buszpályaudvaron évekig gyűjtöttek jegyre, hogy végre hazamehessenek Romániába. Sose jött össze a pénz, mert mindig kellett kajára, így nem voltak éhesek és a kaját nem fogadták el.

karcsibácsi 2015.03.19. 09:20:29

@EZAZ: " A mentősök viszont fantasztikusak voltak. Gyorsak, kedvesek, határozottak és kiváló szakemberek."
Hát, itt a buxusblogon róluk is leszedték a keresztvizet...

EZAZ 2015.03.19. 11:31:31

@karcsibácsi: Erre is csak azt tudom mondani, hogy embere válogatja, nem mind egyforma. Hallottam már sok negatív példát, de akik akkor jöttek értünk, nekik szobrot állítanék. A kórházi dolgozók 70%-át (akkor, a mi esetünkben) viszont agyaggalambnak javasolnám.

defné 2015.03.19. 12:40:19

@csakmotyogok:
Ezzel csak nem azt akarod mondani,hogy egy ekkora kórházban senki nem ért rá,hogy a bejáratnál fekvő sérült emberhez kimenjenek,vagy a betegszállító bevigye és ez esetben ismét minden a legnagyobb rendben ment?
Abban is tévedsz,hogy az emberek nem segítenek a földön fekvő hajléktalanoknak.Számtalan esetet láttam (belvárosban lakom)amikor mentőt hívtak hozzájuk,megvárták amíg a mentő megérkezik.A téli mínuszokban sokan visznek nekik élelmet,vagy forró teát legalábbis addig ez így volt amíg a kormány ki nem tiltotta őket a közterületekről.Arról nem beszélve,hogy ez az eset,és az általad említett segítség elmulasztásai közt óriási különbség van.Óriási.

csakmotyogok 2015.03.19. 14:28:54

@defné: Meghalni sincs idejük,nemhogy ráérni.
Önként távozott,megsértette a házirendet. Nem történt segítség elmulasztása.Szerencsére ebben az esetben a törvény is igazságos.

csakmotyogok 2015.03.19. 14:30:57

@EZAZ: Én azt látom hiába dolgoznak 200%-on, hiba melóznak napokon át ingyen nem elég, azért lemebertelenezik' őket,mert nincs röntgen szemük, nincs szárnyuk, és nem hajlandóak lemondani az alvásról, ruházkodásról családról.

csakmotyogok 2015.03.19. 14:33:40

@defné: Te hány hajléktalant etettél ruháztál mosdattál meg? Az,hogy láttad, hogy volt olyan ember aki, nem önmaga hanem a közös forrásból amibe én is belerakom a pénzt, mentőt hívott az semmiség.
Azután lehet embertelenezni' ha te is megtetted azt amit írtam.

EZAZ 2015.03.19. 14:36:35

@csakmotyogok: Lehet. Csak tudod, nekem pl. azért kellett lemondanom a családról, mert egy "orvos" dührohamot kapott azért, mert a fizetett alvásából felébresztették és 5e Ft kevés volt ahhoz, hogy ezen túltegye magát.
Amúgy nem hiszem, hogy szárny kéne ahhoz, hogy a bejárattól 6 méterre fekvő haldoklóhoz kimenjenek.

csakmotyogok 2015.03.19. 14:44:07

@EZAZ: Tudtommal nem a bejáratnál rendelnek a dokik. Rendelőkben,amelyek nem üvegfalúak, és nem tudnak klónozódni, tudom tudom az is a dokik hibája, a fene a fajtájukat. Az ügyeletben azért kapnak bagót a dokik,mert elvileg ők ott csak alszanak, a másnapi munkabérüket is ezért vonják vissza. Van olyan doki aki,felületes, nem vitatom. Köztük azért lényegesen kevesebb a szemét ember,mint a magyar átlagban. Nagyfokú altruizmus kell ahhoz,hogy valaki segítőfoglalkozást válasszon. Tehát eleve az emberségesebb egyedek mennek orvosnak is.

defné 2015.03.19. 15:12:06

@csakmotyogok:

Most ne a "Te hány hajléktalant ettél,meg ruháztál,mosdattál meg"-el gyere,mert ez csak egy kifogás a felelősség alól.Egyébként ha ez lenne a kötelességem,illetőleg a munkaköröm,akkor egészen biztos sok hajléktalannak segítenék.De nem ez a munkaköröm,és nem ez a foglalkozásom.

A @EZAZ:nak írt "Tudtommal nem a bejáratnál rendelnek a dokik"-al meg aztán végképp bizonyítja,hogy tisztában vagy a mulasztással,csak az elvakultságodtól vezérelve semmiképpen ha keresztre feszítenének sem vallanád be egyszer sem.Inkább teljesen más irányba tereled a témát,aminek ehhez az ügyhöz vajmi kevés köze van.

EZAZ 2015.03.19. 15:23:35

@csakmotyogok: "eleve az emberségesebb egyedek mennek orvosnak is" Sajnálom, de vitatkoznék ezzel az állítással. Ill. részben egyetértek, mert valóban, az "egyedek" egy része valóban ezért választja ezt a hivatást. Sőt, ugye ekkor beszélhetünk konkrétan hivatásról.
De azért hagyjuk már bizonyos területeknél ezt az egészet... Ortopéd sebészet, szülészet - csak hogy azokat a területeket említsem, ahol igen szar tapasztalataim vannak. És megjegyezném: nem csak szar tapasztalataim.
Pl. az az orvos, aki egy állítólag egyszerű térdműtétet elcseszett nálam, heti fél napot rendel, 5 napon műt. Egy nap 3-4 műtét, 8 évvel ezelőtt a 25 e Ft-ra húzta a száját. Lehet számolni.
2 évvel később egy másik orvos közölte, hogy nem fogad el tőlem egy fillért sem a műtétért (magánrendelésen fizettem neki a kiírt tarifát, ami egyébként nem volt magas összeg), rendbehozta az elcseszett térdemet.
A nőgyógyászokkal kapcsolatos negatív és pozitív tapasztalataimat nem sorolom, mert csak felhúzom magam rajta. Egy biztos: csak rajtam igen sok pénzt kerestek már. Leszarnám a pénzt, de tönkretették az életemet.

Igyekszem tiszteletben tartani a véleményedet, van egy gondolatmeneted, aminek a végén van egy következtetés. Nem logikátlan ez a gondolatmenet, csak naiv.

EZAZ 2015.03.19. 15:25:54

@defné: Valóban. A bejáratnál Prof. Dr. Recepciós pattintotta le a bejelentő nénikét.

csakmotyogok 2015.03.19. 15:28:12

@defné: Nem tudsz szöveget értelmezni.
Axióma: nem mulasztottak.
Próbáltam neked magyarázni...de kár a billentyűmért.

csakmotyogok 2015.03.19. 15:32:48

@defné: Ja és még egy dolog,a dokiknak sem az a dolguk az utcán ácsorogjanak hátha valaki rosszul lesz.De könnyen mondod nem az a dolgod! A dokiknak sem az a dolguk amit sok iq lightos még rájuk lőcsölne. Többnyire olyanok akik még életükben nem dolgoztak felelősségteljes melóban, vagy 1 becsületeset nem dolgoznak,de frankón tudják megmondani mennyit melózzon az aki nála alapból 4x többet gályázik,sokszor ingyen.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.03.19. 15:53:08

Természetesen megint ott a marhaság a szövegben, mert az illető nem nyilatkozattal, saját felelősségére távozott, hanem simán felállt és önkényesen elment. Ez is az ő felelőssége (ki másé lehetne, az SBO-n nem lehet senkit bilincsbe verni, és a betegjogok közé tartozik az intézmény elhagyásának joga is). Valószínűleg még részegebb volt a kelleténél, és kint fejreesett. De az se kizárható, hogy régebben ment ki, ráivott, és vissza akart menni, de közben felbukott.

Aki ellátást akar, maradjon a kórházban, ne menjen ki. Ha meg kiment, számoljon azzal, hogy a kórház nem fog utána futkosni. Ugyanis ha két méter, hat méter, húsz méter, száz méter, két villamosmegállónyi lesz a "jelentéktelen táv", akkor a most is túlterhelt rendszer oda jut, hogy a doktorok a mentő helyett kivillamosozhatnak a következő megállóban fetrengő csöveshez, a beteg meg csak várjon a kórházban. A közterület a mentő dolga, a kórház utcájában is. Ha van kapacitás, kimehetnek a kórháziak segíteni, de nem kötelesek, mert bent a munkájukat végzik, és a kórházi orvos kötelessége a kórházi beteg ellátása. Netán a műtőből is ki kéne rohanni, hogy bocsánat, látom az ablakon át, hogy szemben fetreng a földön valaki?

Gyönyörű ellenposztot lehetne ugyanis írni abból, ha az SBO ügyeletese a kórház előtt javszerolja a részeget, miközben bent a mellkasfájós kamrafibrillál és meghal. Persze lennének olyanok az itteni falkából, akiknek sikerülne "bebizonyítaniuk", hogy MINDKÉT ESETBEN az orvos a hibás...

EZAZ 2015.03.19. 16:30:37

@Molnárgörény: Nem kívánom senkinek, hogy megismerje a cserbenhagyott beteg álláspontját. Sajnos túl sok olyan esetet ismerek, amikor a beteg nem hagyta el a kórházat sem nyilatkozattal, sem anélkül, betartotta az orvos utasításait, nem volt részeg, nem esett fejre stb., amikor pedig baj történt, gerinctelen módon rá akartak hárítani minden felelősséget, hibát. A még életben maradttal aláíratni próbálták, a halottnak a rokonait igyekeztek meggyőzni a hazugságaikról.
És akkor kicsit átírnám az utolsó mondatodat: "Persze lennének olyanok az itteni FALKÁBÓL, akiknek sikerülne "bebizonyítaniuk", hogy MINDEN ESETBEN a beteg/halott a hibás..."
Nem tagadom, hogy én is sokszor beleesek abba a hibába, hogy általánosítok és a korábbi élményeim befolyásolnak. De azért igyekszem kihangsúlyozni, hogy nem kizárólag negatív véleményem és tapasztalataim vannak, valamint nem az alapján reagálok, hogy szerintem milyen "falkához" tartozik a hozzászóló. Bár azt sem tagadom: tapasztalat alapú előítéleteim azért vannak.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.03.19. 17:20:54

@EZAZ: Akkor talán nem ilyeneket kéne írni egy olyan ügyről, amikor a kedves részeg fogta magát, és kiment, ez volt a "cserbenhagyás". Cserbenhagyta magát, aztán megbánta...

EZAZ 2015.03.19. 17:53:50

@Molnárgörény: Hagyjuk már ezt a butaságot, senki nem mondta, hogy "kedves részeg". De tökvakarás közben ne képzeljük már magunkat Istennek!
Nem egy elhagyott helyen feküdt ki a fószer, hanem a kurva kórház bejáratától szaros néhány méterre, ahonnan a baromarcú elhajtotta az esetet bejelentő mamát!
Marhára rühellem az alkoholistákat, de hangyaf@sznyival sem tartom többre azokat, akik többnek képzelik magukat, mint akik/amik.
És tudod, lehetne ez egy szerencsétlen véletlen - ha nem lenne hasonlóból rohadt sok.
Azonkívül ne is beszéljünk orvosi elhivatottságról, ahol semmi elhivatottság nincs.
Hogy nem tudnak mihez kezdeni? Százezrek veszítik el a munkájukat, olyanok, akik szintén tanultak sok-sok éven keresztül és mégis rá kell jönniük, hogy mihez kezdjenek, hogy meg tudjanak élni.
Már megbocsássanak az orvosok (mármint a valóban elhivatottak), de hogy a jó francba van az, hogy ebben az országban az, aki kifizeti a nem kevés tb-t, plusz biztosítása van, magánrendelést fizet (ezek ellenére), megtömi a szegény álmos doktorbácsi zsebecskéjét, betartja az utasításokat, mégis ha bajba kerül, az esetek nagy részében borzasztó élményekkel "gazdagodik"?
Nem az elhunyt alkoholistáról beszélek - aki ezek szerint meg is érdemelte, ami történt vele.

she_wolf 2015.03.19. 20:05:47

Részigazságokat mondtok. Mindannyian. Mindenki máshonnan közelíti meg az esetet, ki érzelmi, ki értelmi, ki törvényi szálakba kapaszkodik, de így nem juttok egységes álláspontra. Ha saját valós és elszenvedett sérelmeiteket nem tudjátok a kommunikáció idejére ajtón kívül hagyni, akkor sokáig fogtok még itt elbeszélni egymás mellett:(

asztalosani 2015.03.19. 21:38:07

@mig54:
és téged ez miért is zavar?
ez egy blog.
különböző emberekkel, különböző történetekkel, tapasztalatokkal, hozzáállással, véleménnyel.

"de így nem juttok egységes álláspontra."
és akkor meg mi van?
talán bírónak képzeled magad?
egyáltalán miért is KELL egységes álláspontra jutnia itt valakinek?
változik attól valami is, ha egységes álláspontra jutnak az itt részt vevők? (megsúgom: nem. akkor meg téged mit zavar?)

nagyon sokszor olyanokat tudsz írni...

asztalosani 2015.03.19. 21:41:20

az eset tanulsága:

ha azt akarod, hogy ellássanak (vagy a hozzátartozódat ellássák) vonszold be magadat (vagy az illetőt) a kórház épületébe: az már az ottani orvosok munkahelye KÖTELESEK ELLÁTNI és PONT. :D

she_wolf 2015.03.19. 22:01:12

@asztalosani:
Mondtam én, hogy zavar? Unatkozol?
Azért írtam azt, amit, mert látom, hogy egymást próbálják a saját igazukról meggyőzni, ami ebben a helyzeteben azért nem vezet eredményre, mert mindkettejüknek igaza van. Csak más szemszögből.
És téged miért zavar, hogy én mit írok?

Látod? Beszélgetni próbálok veled, el sem hiszem...pedig ma csak kikérdezett az aneszteziológus, nem volt se bogyó, se semmi. Hihetetlen!

Braincelle 2015.03.19. 22:17:54

@Molnárgörény:
Homályok is vannak a történetben. Például: ha senki nem ment ki megnézni, honnan tudták, hogy ez az a férfi, akit előzőleg kiengedtek? Valaki ezek szerint mégis megnézte, és vagy a beteg nem akart visszamenni a kórházba (akkor aztán később mégis el kezdett könyörögni), vagy úgy ítélték meg, hogy nincs semmi baja, csak részeg.
Minden földön fekvő részeghez nem lehet mentőt hívni.
Továbbá azt sem tudjuk, hogy ki az a "tudnak", lehet itt szidni az orvosokat, meg mindenkit együtt, de azt sem tudjuk, hogy kihez jutott vagy nem jutott el ez az információ.
Jobb lett volna inkább ezekről nyilatkozni, mert akkor kiderülne, hogy valami balszerencsés félreértés volt.

Azt nyilatkozni, hogy nem a kórház felelőssége, olyan értelemben hülyeség, hogy ez annyira ellenkezik azzal, amit az emberek többsége becsületesnek, erkölcsösnek érez, hogy hiába van rá jogszabály, mégis felháborítónak érezzük.
Ráadásul hiába véd a jog, ha a közfelháborodás és a nyilvánosság meg a kórház ellen fordul. Ez két másik szintje a problémának.
A jogszabálynak is megvan a maga értelmezési kerete, mert nyilván igazad van abban, hogy hol a határ a 6méter és a 2 villamosmegálló között; de míg épeszű ember nem várja el, hogy a kórházi személyzet utazzon két villamosmegálló a rosszul levőhöz; mégis az ember ösztönösen megijed és felháborodik attól, hogy valaki 6 méterre fekszik a kaputól és nem kap segítséget.

Valószínűleg, ha egy szülni készülő kismama esik össze hat méterre a kaputól, lett volna megoldás, és senki nem hagyja ott vajúdni. A hír és a nyilatkozat így mégis ezt az érzetet kelti az emberekben.
Egyébként az is megoldás lett volna, ha az SBO-n ötpercenként végző valamelyik mentőegységet odaküldik (nyilván az irányítással egyeztetve).

***
Itt inkább az lehetett a gond, hogy nem vették komolyan a bajt. Amúgy nekem ez egy kicsit olyan, mint a mese arról, amikor sokszor farkast kiáltanak feleslegesen, aztán amikor tényleg jön, senki nem hiszi el. Hajléktalan ittas emberek rendszeresen fekszenek az utcán, nem is hajlandóak elmenni onnan. Mindhez nem lehet mentőt hívni, mert akkor összeomlik feleslegesen a mentés.

Ebből következik, hogy az ember rákényszerül differenciálni a "hajléktalan, fekszik a földön, rosszul van" hírek között, és ennek biztosan lesz hibaszázaléka. Itt valaki hibásan differenciált. És nem csak ő a hibás, hanem nagyobb ívben az egész szociális háló, politika stb, mert nonszensz, hogy van egy ilyen társadalmi csoport, nem is kevés fő, akik betegen, mosdatlanul, fertőző betegségeket terjesztve, emberi mivoltukból kivetkezve, emberi motivációjukat elvesztve, a krónikus alkoholfogyasztástól károsodott agyukkal már valóban döntésre és az életük vitelére képtelenül tartósan az utcán fetreng, rendszeres időközönként fejsérülés miatt kórházba kerül, ahonnan CT után megszökik, ezer betegsége van, de a gyógyszereit nem szedi, az egészségügyi személyzettel agresszív (amire sokszor van is ok, de ezen nem kell csodálkozni: megoldatlan, tarthatatlan szociális helyzet felett húny mindenki szemet, és hagyja, hogy boxolják le egymás között a részt vevők, majd ejnye-bejnye a válasz, amikor ez tényleg boxolásként manifesztálódik).

De ilyet nem lehet nyilatkozni, ezért nyilatkoznak valamit, ami sokkal nagyobb felháborodást kelt, mint az eredeti hír, mert egyrészt mindenki önmagára is vonatkoztatja (engem is otthagynátok meghalni?), másrészt ilyenkor előugrik egy csomó önjelölt emberjogi aktivista értelmiségi és közhelyekkel dobálózik ("azért, mert hajléktalan, már nem ember?" meg "orvosi eskü és emberség" - persze, ember, de mondjuk az elmúlt évben hetente megy hozzá ki egy mentőegység, teszi be a koszos, rühes, fertőző testét az autóba, majd esik ki a mentésből a takarítás idejére is, hetente mosdatja meg két nővér, akikkel közben verekszik, hetente csinálnak róla több drága vizsgálatot, miközben ö maga harminc éve nem dolgozott egy percet sem, és tett mindenki másra, hetente lép meg a kórházból, amikor kijózanodik, hetente köt le több orvost a megvizsgálása és a papírok megírogatása, amiket meg sem vár, el sem olvas, és ha még tanácsot is próbál neki adni az ember, azt el sem fogadja stb. Nem minden hajléktalan ilyen, de amelyik nem ilyen, az nem is fetreng részegen az utcán, még ha alkoholizál is néha, akkor sem így viselkedik, és neki nem is tesz az ember semmilyen szemrehányást).
Borítékolható, hogy lesz nem egy és két olyan eset, amikor nem segítettek neki, pedig kellett volna, a több száz vagy ezer olyan mellett, amikor teljesen feleslegesen kimentek hozzá.
Ez is egy ilyen volt, valaki benézte, nem tudni kicsoda, tévedett, hibázott, abban, hogy rosszul mérte fel a baj súlyosságát. Ennyi.

defné 2015.03.19. 23:04:23

@csakmotyogok:
Te honnan tudod,hogy nem mulasztottak? Azért mert te úgy látod??
Akkor most elmondom neked,hogy ha ez az ügy a bíróságra fog kerülni-márpedig esélyes a dolog-akkor a bíróság nem azt fogja alapul venni,hogy az eü. jogszabálya mit mond hanem azt,hogy az állampolgári kötelesség mit ír elő ilyen esetekben.
Elég szomorú,hogy az amúgy is szétnyúzott mentőkre terhelték a megoldást.A pofájukról lesülhetne a bőr a Honvéd Kórházban dolgozó személyzetnek,akik hagyták ezt a szerencsétlen embert meghalni szabályokra hivatkozva.

defné 2015.03.19. 23:08:10

@Molnárgörény:
Ja persze,és két betegszállító sem volt szabadon abban a bazi nagy kórházban akik betolták volna a vérző embert egy orvos elé,hogy nézzen már rá egy pillantást mitől vérzik.
Inkább megvárták a mentősöket.Tudod mit? Elmennek a picsába.

Braincelle 2015.03.19. 23:17:56

@defné:
Sajnos a Honvéd Sürgősségi is a maximális elképzelhető kapacitás többszörösét kell végezze, elképesztő állapotok vannak sajnos, és el tudom képzelni azt a helyzetet, ott is más kórházban is, amikor valaki azért hal meg, mert nem volt elég személyzet, elvégre két kézzel három mellkast nem lehet egyszerre nyomni.
Én csak abból indulok ki, amikor mondjuk ügyelek másutt, más kórház osztályán, és egyszerre három mentő jön egymagamnak és közben még másik három osztályos beteg miatt szólnak, az egyik leesett az ágyáról, a másiknak 220 a vérnyomása, a harmadikkal mittudoménmi történt; akkor is az ember nem tud mást tenni, mint hogy felállít valamilyen sürgősségi sorrendet, és sajnos akkor is muszáj vagy először az akut életveszélyben lévővel valamit csinálni, ha tudod, hogy egyébként a másik súlyos is jobban járna, ha most azonnal lenne vele foglalkozva.
Pedig mindannak, amit én az elképzelhető legrosszabb ügyeletemben átélhetek, a többszöröse terhelés van azon a sürgősségi osztályon, egyszerűen a mi részünkről azt nehéz elképzelni, hogy hogy létezik ember, aki ezt még bírja, és nem menekült el és nem kapott szívinfarctust 40 évesen.

Nem tudom, kinek szóltak emiatt a hajléktalan miatt, és nem tudom, mi volt a valós helyzet, de el tudok képzelni olyan táblaállást (és nem is kell hozzá túl sok fantázia), amikor nem tudsz kimenni, és nem is tudsz semmit tenni egy olyan betegért, akiről azt az infót kaptad, hogy fekszik a kapu mellett, részeg és kiabál.

Nem meghalni hagytad. Ha tudták volna, hogy meg fog halni, nem így cselekedtek volna. De őszintén, ennek mennyi volt az esélye? Mennyivel valószínűbb, hogy az akut szívinfarktusos beteg fog 5 percen belül meghalni, minthogy a pár órával korábban a saját lábán távozott részeg, aki egyébként a tudatánál van és beszél?

Ha nem lehetne az utcán részegen feküdni, meg nem lehetne az utcán szétmállott dobozokon aludni, akkor máris más lenne az emberek ingerküszöbe, és ezt nem csak morálisan, hanem a valószínűség szabályai szerint értem, aminek igenis szerepe van a sürgősségi ellátásban, minél nagyobb a terhelés, és minél több ember munkáját kellene egyszerre elvégezni, annál inkább kényszerülsz az alapján rangsorolni a teendőket, hogy melyiknek a késleltetése vezetne a legnagyobb valószínűséggel a legnagyobb bajhoz.

forge 2015.03.20. 01:55:15

Mielőtt menne a találgatás:dolgozom,azért vagyok fent ilyenkor.

De a poszthoz is szólva.
Értem én,hogy egy hajléktalan nagyon büdös tud lenni,meg általában részeg is de ennek az egésznek akkor is olyan 'le van szarva,én ugyan nem megyek' szaga van.Olvasva a híranyagot abban az áll,hogy az ürgét előző este vitte be a mentő,hajnalban meg önkényesen távozott.Az este és a hajnal közt azért eltelt egy pár órácska,ennyi idő alatt meg csak józanodott valamit.Annyira részeg már nem lehetett,hogy ne tudja mi is történik vele.Most vagy az előző este szerzett seb volt az oka a vérzésnek (esetleg a rosszullétének is)vagy tényleg elcsaphatta valami aztán továbbhajtott.Talán még gondoltam arra is,hogy fejre eshetett de ezek a szerencsétlenek edzettek,ezek nem ordibálnak segítségért egy esés miatt-szóval nem tudom.
Mindenesetre sajnálom mint embert,ki tudja miért csúszott odáig.

forge 2015.03.20. 02:04:01

@Molnárgörény:

Nem kell túlozni.Senki ilyet nem kíván(hat) egy orvostól,hogy hagyja ott a betegét és szaladjon menteni az utcára.És nem is az orvos dolga kimenni.Egy ekkora kórházban van több betegszállító is.

EZAZ 2015.03.20. 06:10:13

@Braincelle: Az ilyen értelmes hozzászólásokat szeretem. Komolyan. Logikus, összeszedett és több oldalról is ránéz a helyzetre.
Annyit fűznék hozzá, hogy amikor azt látom, hogy nagy a pörgés egy kórházban, sok a beteg, de szépen egymás után sorra kerülnek és elégedett arccal jönnek ki (láttam már ilyet, nem egyszer), akkor szó nélkül végigülök 5-6 órát, mert tudom, hogy érdemes.
De a nem kevés ellenpélda miatt akadok ki az ilyen eseteken. Plusz azon, amikor valaki nem is mérlegel, arra hivatkozva, hogy leterhelt, kevés a fizetés stb. Hova vezet ez az egész? Elindul valaki az orvoshoz és nem tudja, mi fog vele történni, nem érzi magát biztonságban, mert kevés az orvosi fizetés? A baj, hogy sokszor az olyan orvos is erre hivatkozik, aki 7 számjegyű összeget visz haza havonta.
Nem általában az orvosokkal van a bajom. Az elcseszett rendszeren vagyok felháborodva, ami igazságtalan orvossal és beteggel egyaránt, a rengeteg befizetett pénz eltűnik a semmiben és ahelyett, hogy normális fizetés ellenében megkövetelnék a jogos elvárásoknak való megfelelést, teleengedik egy olyan hulladékanyaggal az egészségügyi rendszert, ami hozzáértés/motiváció/elhivatottság hiányában dönt emberi életekről, sorsokról.

csakmotyogok 2015.03.20. 06:14:01

@EZAZ: Tele? Szerinted 1 megyei kórházi osztályon 2 szakorvos az tele (ebben benne van az osztályvezető főorvos is) ? Szerinted ilyen helyeken meddig lesznek hősök a dokik? Motivációnak pedig beleolvanak' ide aztán meg sem állnak Svédországig.

csakmotyogok 2015.03.20. 06:19:16

Nagyon közeli jövő:
index.hu/napirajz/2014/09/24/hacsakugynem/

De sztem a sok birka még akkor is azon fog izmozni,hogy miért nincs röntgen szeme a dokinak és betegészlelő radarja,amivel 1 km-en beül érzékel rosszul lett az utcán valaki.

asztalosani 2015.03.20. 07:30:42

@defné:
na és mi a helyzet a cigivel?

elméletileg a kórház területén tilos a dohányzás.
na most ha azt mondják, hogy a bejárattól 6 méterre már nem a kórház területe, hanem közterület, akkor ott már szabad bagózni. vagyis ha a kórházban sokan dolgoznak tuti akad köztük jó sok aki dohányzik is. ha a törvényt betartják (márpedig ha ismerik azt az előírást hogy a közterület a mentősöké...blabla) akkor nagy valószínűséggel a kórház elé mennek ki cigizni, óránként minimum egyszer arra a tíz perces (törvényes) bagószünetre és nem a kórház hátsó udvarára ami +10 percre van ... nos, akkor vajon hány nővér, orvos, betegszállító, portás, asszisztens, takarítónő, biztonsági szolgálat vagy éppen egyéb kórházi dolgozó is láthatta?

asztalosani 2015.03.20. 07:39:07

@Braincelle:
szerintem felesleges találgatni: a kórház be van kamerázva, a kamerafelvételeket x napig őrzik. vagyis pontosan meg lehet mondani mikor mi történt, mikor ment ki, hová ment, mi történt vele, hányszor néztek rá, hány eü alkalmazott ment el mellette. (nem hiába vannak kamerák)

nyilván ha a kórházi felvételeket nyilvánosságra hoznák, tiszta lenne a szitú és nem kellene ilyen találgatásokba belemenni, hogy "mi lett volna, ha. nyilván az érintettek nagyon is tisztában vannak azzal, hogy mi történt. nyilván egyetlen egy "normális" minden befolyástól mentes bizonyíték azok a felvételek... nyilván videó felvételekről beszélünk, aminek tulajdonosa a kórház és nyilván a biztonsági szolgálatot is meg lehet szorongatni, ami után "véletlenül" meg szoktak semmisülni, vagy lábuk kél...eztán nyilván nem lesz bizonyíték, arra hogy mi is történt. ha nem tudják rekonstruálni, nem lesz felelős sem.

hacsaknem a rend őreinek eszébe jut az hogy "közterület" és tán más kihelyezett kamerafelvételeket is bekérjenek (pl.: közterületi kamcsi felvétel, sarki bolt, ATM, parkolóház vagy tököm tudja mi van még ott)

asztalosani 2015.03.20. 07:42:25

@mig54:
"És téged miért zavar, hogy én mit írok? "
és ki írta, hogy zavar?

nyilván ha tudnál normálisan olvasni... ugyebár :D

vagy most menjünk át dedóba, hogy idézd már be hogy hol is írtam ilyet? Úgy szeretnél járni, mint múltkor amikor megvádoltál azzal hogy anyáztam, azt követően beidézted és be is ismerted, hogy mégsem így hazudtál, nincs is igazad, csak félreolvastad? :D

asztalosani 2015.03.20. 07:44:00

@defné:
arról ne is feledkezünk meg, hogy a BEJÁRATTÓL 6 méterre, szóval nem a hátsó kiskapunál, hanem egy forgalmas bejárat előtt

EZAZ 2015.03.20. 10:39:04

@csakmotyogok: Most nem nagyon vágom hirtelen, hogy ezt mire írtad, hogy "tele", de én biztos nem az orvosokra értettem.

EZAZ 2015.03.20. 10:42:24

@csakmotyogok: Azt hiszem, megvan, mire értetted... Ezt írtam: "teleengedik egy olyan hulladékanyaggal az egészségügyi rendszert..." Most ne kelljen elmagyaráznom, hogy ez a "tele" nem azt jelenti, hogy a kórház tele van orvosokkal.

she_wolf 2015.03.20. 11:15:06

@asztalosani:
Nyilvánvalóan zavar. Mármint téged. Hiszen akkor is kötekedtél, most is kötekszel.
Én tudok normálisan olvasni, te nem tudsz normálisan írni, de ezt ne akard az én nyakamba lőcsölni. Rád "méltán" böüszke tanáraidat vond felelősségre!

"Úgy szeretnél járni, mint múltkor amikor megvádoltál azzal hogy anyáztam, azt követően beidézted és be is ismerted, hogy mégsem így hazudtál, nincs is igazad, csak félreolvastad? :D"

Esztet fordíccsad mán le kérlek, mer' én csak kicsi beszél madzsar....
Mi az, hogy: "...be is ismerted, hogy mégsem így hazudtál, nincs is igazad, csak félreolvastad? :D"
Hogy lehet "így" hazudni. Hazudni csak egy módon lehet: nem igazat mondva. Mit olvastam én félre?
Úgyhogy most te vagy a soros: idézz, bogaram! .l..

she_wolf 2015.03.20. 13:18:08

@asztalosani:
Ja, nyilván, ha pontosan tudnál idézni.....
Tényleg! Gyakran el szoktál tévedni magadban? Szerintem igen...aki még önmagát sem képes pontosan idézni:(

asztalosani 2015.03.21. 08:57:27

@mig54:
"Ja, nyilván, ha pontosan tudnál idézni....."
jaj ez a rengeteg pont!
kettőnk közül te nem tudsz még rendesen idézni sem!

ha már nem dolgozol, igazán megtanulhatnál olvasni és szöveget értelmezni! mert így csak egy kolonc vagy a társadalom nyakán ( tekintve azt hogy mással tartatod el magadat felnőtt létedre)!

én aztán neked különösképpen nem fogok semmit sem magyarázni!
olvasd el aztán értelmezd!

anyád jobban járt volna, ha annak idején inkább lenyel! :D

she_wolf 2015.03.21. 10:57:53

@asztalosani:
Anyám meglehetősen konzervatív volt, nem hiszem, hogy orálozott volna.
Most, hogy ezt kitárgyaltuk, elárulok neked egy nagy titkot: nem vagy fair!
Te elvárod mindenkitől, hogy bizonyítson, de ezt viszonozni már nem vagy hajlandó.
Nem játszol szépen, Anettka!:)
Vagy bizonyíts, terítsd ki a lapjaidat, vagy fogd be a gyalázkodó pofádat, mindenki jobban jár. Leginkább te, mert a végén még felmegy a vérnyomásod, agyvérzést kapsz, lebénulsz, aztán csak nézhetsz majd, mint béka a kocsonyában (és gondolatban megbaszhatod barátaidat, a törvényeket!). Beszélni sem fogsz tudni, én pedig nem leszek ott, hogy legalább annyi örömöd lehessen a nyomorodban, hogy szemtől-szemben utálkozhass:)
Naszóval: innentől kezdve egy gyáva, szar alak vagy, aki tőlem semmi jóra nem számíthat. Miért? Mert én szeretem a tökös gyerekeket, akik kiállnak és megvívnak, de te nem vagy tökös gyerek. Te egy sunyi, alattomos dög vagy, aki "kard ki kard" párbajra pisztollyal érkezik. Leköpni való....

asztalosani 2015.03.21. 12:08:41

@mig54:
na már megint nagy a p..ád.

te állítottad saját magadról, hogy az eü.-ben dolgozol, vagy ott dolgoztál. ennek ellenére azt sem tudod mik tartoznak az ortopéd műtétek közé, vagy hogy a vérátömlesztés eszik-e vagy iszák?

köszi a jókívánságaidat, de sajnos tájékoztatlak, hogy rossz hírem van számodra: én kicsattanok az egészségtől. :D

másrészről kettőnk közül te igencsak beteg vagy, mert elég sűrűn szaladgálsz orvoshoz, különböző nyavajáid és TB finanszírozott műtétek miatt (amiért te csak havi 6 ezret fizetsz), ami valljuk be igencsak növeli az elhalálozásod esélyét...

arról nem is beszélve hogy keményen iszol, s tán azt is írhatom hogy ha már iszol és gyógyszert szedsz, esetleg a kettőt néha napján, vagy talán mindig kombinálod, így nem csoda, hogy azt sem tudod mikor van nappal, mikor van éjszaka és mikor kellene aludnod (na meg befogni a szádat)

köpdösd anyádat!
anyád, jól van?

asztalosani 2015.03.21. 12:09:29

@mig54:
én veled ellentétben nem köpködnélek le, mert tartanék attól, hogy mocskos lesz a nyálam! :P XD

she_wolf 2015.03.21. 12:49:01

@asztalosani:
Cssss...nyugodtság van, mondom, hogy felmegy a vérnyomásod, és nem te, henem csak az agyi ereid fognak kicsattanni, és nem az egészségtől. Látom, ahogy vöröslik a fejed, az avatarod jól mutatja a mindenkori állapotodat:)

Fussunk neki újra, te idióta: te rólam nem tudsz semmit! Kinek/minek/mikor, hol, mit, és mennyiért és a többi...
Békélj meg azzal a tudattal, hogy amíg a te fejeden ugrál a főnököd, addig én a magam ura vagyok:) Azt csinálok, amit akarok, és akkor, amikor akarom. Tudom hogy ez szar lehet neked, de ez van.

Ne közölj tényként olyan elméleteket, amelyeket te gyártottál nagy elvakultságodban, nem helytállóak ugyanis.
Anyám messze van, addig nem tudok elköpni. A viharsarok egyik temetőjében van, azt sem tudom, melyik sorban. Úgyhogy ezzel megint öngólt lőttél.
Halottaim felemlegetésével nálam nem sokra mész, ugyanis akiket szerettem, azoknak a lába nyomába sem érhetsz, akikért pedig nem bánkódom, azokról oly mindegy, mit mondasz. Lehet, hogy ez téged szórakoztat, szerintem viszont minősít. Téged. Szar ügy, de így jártál.

Realitás-relativitás, HK...megvan már, hogy mik ezek, és mikor, milyen szövegkörnyezetben minek a helyettesítéseként használjuk őket? No, majd akkor beszélgessünk, bogaram.

she_wolf 2015.03.21. 12:50:06

@asztalosani:
Jujj..ilyeneket dedós kisiskolások szoktak mondani. Tényleg! Hány éves vagy te?

she_wolf 2015.03.21. 13:22:01

@asztalosani:
"...köszi a jókívánságaidat,..."
Alaposan odafigyelve újra elolvastam, amit írtam. Én nem kívántam neked semmit. Se jót, se rosszat. Csak egy erősen sanszos prognózist írtam körül.
Nagyon nem szeretem, ha kiforgatják a szavaimat, és szándékosan félreértelmezik!
És te ennek mestere vagy. Ezt taníthatnád is, komolyan mondom, mert ehhez nem kis tehetség kell. Viszont mást sem tudsz, és ez azért jócskán halványítja a "nimbuszodat"...

kheiron 2015.03.21. 13:26:59

@defné:

Oké, legközelebb te és a családod fog még mosolyogva és türelemmel várakozni a sürgősségin X időt, mert a kórház előtt fekvő részeghez kimegy a személyzet.

Utána meg megírod ide a praxisra, hogy milyen szuperek voltak a kórházban, mert nem téged és a családodat látták el a sürgősségin, hanem inkább kimentek a kórház elé összeszedni a részeget, akinek az önkényes távozása után amúgy is sokkal, de sokkal nagyobb szüksége volt az ellátásra, mint neked és a családodnak.

Ugye ez egyértelműen elvárható tőled?

kheiron 2015.03.21. 13:29:21

@asztalosani:

Ha ez, ha az, ha amaz.

Ha-ha-ha.

she_wolf 2015.03.21. 13:39:31

@kheiron:
Ha meg emez se, akkor a ló benéz az ablakon:) Hagyd ezt a kretént.

defné 2015.03.21. 20:10:25

@kheiron:

Na persze,a kórház egész személyzete szükséges ahhoz,hogy meg tudják állapítani mi lehet a baja a közterületen fekvő férfinek.Sőt,még a szabadnapos orvosokat is be kellett volna rendelni ugye? Értem.Akkor ezért nem ment ki senki.Így már világos.

defné 2015.03.21. 20:14:46

@asztalosani:
Igen,az legszomorúbb,hogy hat méterről lett volna szó, nem 60-ról vagy 600-ról.

kheiron 2015.03.22. 08:16:48

@defné:

Valahogy nem válaszoltál a feltett kérdésre.

Most felmerült bennem egy szörnyű lehetőség: előfordulhat, hogy te nem is örülnél felhőtlenül, ha a te és a családod ellátására nem kerülne sor, mert hirtelen felpattan az orvos, és elindul a kórház elé az ott fekvő részeghez?

Nyugtass meg, hogy ez a kósza ötlet csak tévedés lehet!

kheiron 2015.03.22. 08:23:01

@defné:

Nem lehet efféle határokat szabni, az orvosnak kötelessége megszakítani a te és a családod ellátását, hogy akár másfél kilométerre is kimenjen egy földön fekvő emberhez!

De szerinted az is megfelelő, ha csak a törött lábú nagymamád vár a hordágyon fél órát, mert épp a beteghordó szalad ki a kórház elé az ott fekvő, sokkal sürgősebb részeghez.

És micsoda antihumánus felfogás ez a "nem 60 vagy 600 méter"!? Te méterben méred az emberséget? 60 méterig hagyják ott a munkahelyüket, 61 métertől azonban már ne?

Maradj csak az eddigi hozzászólásaidban leírtakhoz hűséges!

defné 2015.03.22. 10:40:37

@kheiron:

Nagyon leegyszerűsítetted a segítségnyújtás elmaradásának az elfogadható magyarázatát.

1.Igen,nem őrülnék ha a családom ellátására nem kerülne sor mert az orvos eltűnik az osztályról.De ahogy a tudomásomra jutna,hogy egy vérző,jajveszékelő emberhez ment ki a kórház bejáratához,természetesen megérteném.Nyilván nem napokra tűnne el az osztályról csak annyi időre amíg a betegszállítóknak utasítást ad,hogy a sérültet kaparják össze a földről és vigyék be váróba ha egyáltalán szükséges.

2.Másfél kilométerről itt szó sem esett,a beteg hat méterre feküdt a kórház bejáratától.Azt hogy nem 60 vagy 600 méterre azt arra értelmeztem,hogy nem kellett volna a világ végére kigyalogolnia a segítséget nyújtó orvosnak vagy betegszállítóknak.Ne forgasd ki a szavaimat tudod te nagyon jól,hogy mire értettem.

3. Ezt a "hagyják ott a munkahelyüket?" és hasonló marhaságokat meg szerintem hagyjuk.Egy ekkora kórház sürgősségi osztályán nem egy nem két ember dolgozik,ha akartak volna segíteni lett volna rá lehetőség egészen biztos.Ehhez nem kellett volna egy sebésznek sem kijönni a műtőből,és egy vizsgálatot sem kellett volna félbehagyni.

Nem akarásnak nyögés a vége,meg ilyen hülye kifogások.

csakmotyogok 2015.03.22. 10:50:10

@defné: Egri SBO-n 1-2 orvos dolgozik összesen a többin sem sokkal rózsásabb a helyzet.

defné 2015.03.22. 11:21:44

@csakmotyogok:
De ez a Budapesti Honvéd Kórház!! Ott meg nem 1-2 orvos dolgozik napközben.Még éjszaka el-elhinném de nappal kizártnak tartom.

csakmotyogok 2015.03.22. 11:34:17

@defné: Én nem tudom hány dolgozik ott egy műszakban. Te igen? Vidéki kórházakat ismerek, de ott elképesztő ember hiány van.Ennek az lesz a vég nem lesz SBO , tele van a váró nem igazi sürgősségi ellátásra szorulóval. Bedől . Utá na többi kórházi osztály aztán gyógyíthatja mindenki a saját család és rokoni körét. Ki fog ezzel rosszul járni? A mezei beteg vagy az orvosok?

she_wolf 2015.03.22. 11:44:48

@defné:
A Honvédban (sokadszor írom már, bocs, ha unalmas lesz) több, mint 11 órát várakoztunk a szinte mozgásképtelen anyósommal -aki mindezt egy hordágyon töltötte, de néha megvizsgálták-, majd pár flaska fizsóval feltöltve hazacuccolhattuk.
Annyi fehér köpenyt láttam, hogy a szemem szikrázott tőle, meg egymás hegyén-hátán ülő/fekvő betegeket. Meg olyan sorszámokat a kijezőkön, hogy azt hittem, a lottónyereményt mutogatják. Odazsuppolták Zacher betegeit is, ha már lúd, legyen kövér jeligével. De "buli" volt, amikor a hipertóniás bácsi a félelemtől reszketett, mikor behozta a mentő az őrjőngő szenvedélybeteget, és míg papíroztak, addig az "újonc" előadást tartott arról, hogy hogy fog mindenkit kinyírni, aki miatt ez vagy az történik. Azt hittem, szegény bácsi ott kap agyvérzést, vagy akármit:(

she_wolf 2015.03.22. 11:46:02

@mig54:
Ja, és mindezt éjszakába nyúlóan...

csakmotyogok 2015.03.22. 12:03:36

@mig54: Nohát, milyen kis előítéletes vagy. A pszichiátriai beteg, aki alkoholista és drogos uo ember mint a te hozzátartozód, neki is vannak jogai:)
Ugratlak. Borzasztó.
Most képzeld el ue. szülőszobán.

defné 2015.03.22. 12:15:15

@csakmotyogok:
A szolgálatban lévő orvosok számát én sem tudom pontosan,de 1-2 orvostól azért biztosan több.Angyalföld nagyon nagy körzet,és a Honvéd Kórház is az.Lehetetlen,hogy ne legyen orvos egy ekkora kórházban.

Azért mindenki még nem ment ki!!

she_wolf 2015.03.22. 12:18:47

@csakmotyogok:
Tudom, hogy ugratsz, és nem veszem Tőled rossz néven:)
Azzal a hozzászólásommal csak azt akartam érzékeltetni, hogy a Honvéd olyan lett, mint egy zsibis piac. Jézuskától géppuskáig minden van ott, csak rend nincs, és nem is lesz, ha ez így marad:(
Tudod, hogy nem vagyok előítéletes, sőt!, de rend a lelke mindennek. Egy szülőszobán ne rendezzenek be elfekvőt, a "problémás" beteget pedig kezeljék a "probléma" szintjén. Ha nem megy, nem rajtuk kell számonkérni, mert elméletben hiába tudják, hogy hogyan kellene megvalósítani, ha a feltételek nem adottak hozzá.
Én szeretem a focit....(de bármi mást is írhatnék helyette).

she_wolf 2015.03.22. 12:33:27

@defné:
Akkor egy kis színes a mai Indexből (friss, meleg, ropogós, csak vigyázzunk, mert beletörik a fogunk):

index.hu/belfold/2015/03/22/komoly_orvoshiany_fenyeget/

kheiron 2015.03.22. 12:35:20

@defné:

Az átlag sürgősségi osztályon a személyzetnek kb. pisilni nincs ideje kimenni, az ebédjüket jó esetben délután 3-4 körül tudják megenni.

A sürgősségi osztályon is vérző, jajveszékelő, szívinfarktusos, épp gutaütött emberek vannak. Szerinted konkrétan őket kellene otthagyni. Az az orvos, aki amúgy két ember munkáját végzi, hagyja ott a munkahelyét, és szerezzen olyan betegszállítót, aki szintén két ember munkáját végzi.

"Ehhez nem kellett volna egy sebésznek sem kijönni a műtőből,és egy vizsgálatot sem kellett volna félbehagyni."

Neked sajnos egészen téves elképzeléseid vannak, javasolom, hogy vedd a fáradságot és egyszer nézz meg magad egy ilyen osztályt, amikor van rá két-három órád.

"nem kellett volna a világ végére kigyalogolnia"

Hol húzod meg a határt? A bejárattól 10 méterre még igen, de a Róbert Károly körút sarkán már nem?

És ezzel az erővel a hetes busz is tegyen már egy kis kanyart, mert nehéz a csomagom, és igazán csak egy saroknyiról van szó. Hogy a buszon ülő 45 másik embernek ez nem jó, az le van tojva, lényeg, hogy NEKEM jó legyen.

Illetve az, hogy az ÉN kiteljesedhessen, hogy farizeusként kritizálja MÁS munkáját. Mert a sok műfelháborodott polgárnak az már derogál, hogy egy méternél közelebb lépjen, uram bocsá' hozzáérjen az aktuális földön fekvő részeg hajléktalanhoz.

kheiron 2015.03.22. 12:37:39

@defné:

Mondjuk vannak öten.

2 operál.

1 a járóbetegeket látja el (megrántottam a bokám, elvágtam az ujjam, felugrott a vérnyomásom)

2 a mentővel érkező betegeket látja el (nagy baleset, szívinfarktus, bélperforáció)

Melyikük menjen ki?

she_wolf 2015.03.22. 13:04:08

@kheiron:
"Az átlag sürgősségi osztályon a személyzetnek kb. pisilni nincs ideje kimenni, az ebédjüket jó esetben délután 3-4 körül tudják megenni."

Ha meg tudják egyáltalán...kórházban még kacifántosabb a helyzet, mert ott meg az van, hogy tuti, hogy egy beteg akkor keres ápoló személyzetet a szomszád ágyon hányó betegtársának, amikor a nővér végre kajához jut, és mit lát a beteg? Hogy nővér 2 pofára zabál, a beteggel meg nem törődik senki, hiába nyomják a (többnyire kh*.-s) nővérhívót:(

*kh.= kontakthiba

yogosan 2015.03.22. 14:26:38

@kheiron:

Mondjuk vannak öten.

2 operál.

1 a járóbetegeket látja el (megrántottam a bokám,elvágtam az ujjam,felugrott a vérnyomásom)

2 a mentővel érkező betegeket látja el (nagy baleset,szívinfarktus,bélperforáció)

Melyikük menjen ki?

Akkor most már én is bekapcsolódok.

Ha már ennyire ragaszkodunk a szabályokhoz meg az orvos hiányhoz,akkor megkérdezhetem,hogy a recepció,vagy betegirányító,esetleg az osztály(akik bizonyára tudtak a földön jajgató férfiről)Ők miért nem tárcsázták a mentőket?
Vagy azt is tiltja a szabályzat? Vagy arra sem volt egy percnyi idő sem?
Miért kellett megvárni,hogy majd csak valaki észreveszi és hívja a segélyhívót?
Miért olyan biztos egy pár kommentelő abban,hogy ennek az embernek a halála összefügg az részegségével? Meddig is feküdt ez a szegény ember a földön,miközben többen is tudhattak róla? A mentősök pár percen belül a helyszínen voltak,de már nem tudták megmenteni.Miért is? Mert amikor még talán meg lehetett volna menteni,senki sem vette a fáradságot,hogy megnézze és mentőt hívjon hozzá,jobb esetben egy beteghordóval bevitessék a kórház területére.
Nem kell itt hajléktalanozni,meg alkoholistázni.Akkor is valakinek az apja,testvére, vagy a gyereke volt.

Nyugodjon békében !

she_wolf 2015.03.22. 14:59:36

@yogosan:
"Ha már ennyire ragaszkodunk a szabályokhoz meg az orvos hiányhoz,akkor megkérdezhetem,hogy a recepció,vagy betegirányító,esetleg az osztály(akik bizonyára tudtak a földön jajgató férfiről)Ők miért nem tárcsázták a mentőket?"

Azért azt a telefonhívást meghallgattam volna. Valahogy így hangzott volna:
"-Jó napot kívánok, Lutz Gizi vagyok, a Róbert Károly krt. 44-ből telefonálok. Segítséget, mentőt szeretnék kérni a Róbert Károly krt. 44-hez, egy fekvő, vérző fejű férfihez."

Szerinted?

yogosan 2015.03.22. 16:18:04

@mig54:

folyt:
-...aki itt fekszik a bejárattól pár méterre.
-Magánál van a beteg?-kérdezi a diszpécser.
-Igen,magánál van,mert segítségért kiabál.
-Vérzik a feje?
-Igen,valamije vérzik,de nem mentünk ki közelebbről megnézni.Tudja a jogszabályok..
-Senki nem tudott kimenni egy percre,hogy megnézze mi történt vele?-így a diszpécser.
-Nem,senki nem volt még kint.Nem hagyhatjuk el a kórház területét,mint mondtam a jogszabályok kötnek.Meg aztán sokan vannak a váróban is,tudja hogy van ez..
-Mióta fekszik kint az utcán?
-Nem tudom,őőő olyan egy órával ezelőtt jött az egy hívás a betegirányítótól,hogy egy vérző fejű ember fekszik kint az utcán.Egy hölgy jött szólni.
-Ön most látja a beteget?
-Most nem látom,de nem rég voltam lent egy cigit elszívni,akkor még ott feküdt és valamit mondott de nem értettem pontosan.
-Küldtem a kocsit.

kheiron 2015.03.22. 16:24:28

@yogosan:

"Nem kell itt hajléktalanozni,meg alkoholistázni."

Idézek a posztból, amit nagy eséllyel nem olvastál: "egy hajléktalan ittas férfit szállítottak be a Honvéd Kórház X osztályára"

Konkrétan ez a szerencsétlenül járt ember egy olyan részeg volt, aki meglépett az ellátás során, hivatalosan fogalmazva önkényesen távozott. Hogy ezek után mi történik vele, az már az ő dolga, nem a kórházé.

S hogy miért nem hívtak neki mentőt, azt nem tudom. Azokat kellene megkérdezni, akik elmentek mellette. De hivatalból sem a betegirányítás, sem a sürgősségi osztály nem köteles nyomon követni az önkényesen távozó betegeket, pont elég munkájuk van azokkal a páciensekkel, akik nem szöknek meg. :-)

Nincs beteghordó, akit bentről odaküldesz, mert épp a Te törött lábú nagymamádat viszi egyik helyről a másikra.

Egyéb kérdés?

yogosan 2015.03.22. 21:04:28

@kheiron:

"..hajléktalan ittas férfit szállítottak be a Honvéd Kórház X osztályára"
Így van.Előző este szállították be ittasan.Mikor lépett meg? Másnap reggel.Egy egész éjszaka rendelkezésére állt,hogy valamennyire kitisztuljon és ez biztos meg is történt.
(itt megjegyzem én is voltam már betárazva este,hajnalra semmi bajom nem volt)
Az alkohol nagy része már felszívódhatott.

"S hogy miért nem hívtak mentőt,azt nem tudom"
Hát' én sem.

"Azokat kéne megkérdezni,akik elmentek mellette"
Az hívta a mentőt.

"De hivatalból sem a betegirányítás,sem a sürgősségi osztály nem köteles nyomon követni az önkényesen távozó beteget"
Ki beszélt itt "nyomkövetésről?"

"Nincs beteghordó,akit bentről odaküldesz,mert a Te törött lábú nagymamádat viszi egyik helyről a másikra.
Most már a beteghordókból is hiány van? Ilyen munkanélküli világban? Ez ugye vicc volt?

Nincs több kérdésem.

she_wolf 2015.03.22. 22:48:14

@yogosan:
"Előző este szállították be ittasan.Mikor lépett meg? Másnap reggel.Egy egész éjszaka rendelkezésére állt,hogy valamennyire kitisztuljon és ez biztos meg is történt.
(itt megjegyzem én is voltam már betárazva este,hajnalra semmi bajom nem volt)"

Alkalmanként ivónál legfeljebb katzenjammer állapot van, amikor nem elbóklászik az ember, hanem inkább punnyadna.
De aki naponta "tárazza" magát esetleg nem kis mennyiséggel, azt már még mielőtt felébredne hajtja az utánpótlás utáni vágy, amiért télakolni is hajlandó, nem törődve a következményekkel. És még mielőtt vád érne: nem minősíteni akarom a beteget, csak általánosítok (egyszer talán nekem is elnézhető;)).
A hajléktalanok java része nem a józan életvitelt képviseli. Bocs, az itt esetleg megforduló hajléktalanoktól. Ittasan vitték be, nagy valószínűséggel nem a nagykorúságát ünnepelte életében először alkohollal.
A rendszeresen nagyobb mennyiséget fogyasztók (a.k.a. alkoholbetegek) reggeli első gondolata a cefréhez való jutás. Ezt nekem hidd el!:(
Attól, hogy valaki alkoholbeteg, még ember, és ugyanúgy megilleti a sürgősségi ellátás. De valóban: ha annyi dolgozó sincs, amennyi a gördülékeny ellátáshoz szükséges, akkor kit akasszanak le, hogy őrizze a józanodót, nehogy megpattanjon? És ha már megpattant, akkor ki hagyjon ott csapot-papot, hogy a hóna alá kapva bevigye az intézménybe?

kheiron 2015.03.22. 22:51:45

@yogosan:

Igen, konrétan beteghordóból is hiány van.

Egyéb kérdés?

she_wolf 2015.03.22. 22:52:36

@yogosan:
Még valami: a ebben a munkanélküli világban büszkék vagyunk, és rangon alulinak tartjuk, hogy akár ideiglenesen is, de ilyen munkakörben dolgozzunk. A kórházak pedig még ilyen munkakörbe sem mernek akárkit felvenni.

kheiron 2015.03.22. 22:53:23

@yogosan:

Ja,józanodás.

Egy gyakorló alkoholista eléggé májbeteg, tehát benne másképp zajlik a józanodás, mint mondjuk benned. És ha felébred, és nincs nála a megszokott palack, akkor elindul, hogy szerezzen.

she_wolf 2015.03.22. 22:55:46

@kheiron:
Jajaja! Ilyen témában állok rendelkezésre:(

she_wolf 2015.03.22. 22:58:50

@kheiron:
Májenzimek az egekben, évek alatt jön helyre (már akinél), és még jóval később is bekavar a belgyógyászatnak, hematológiának...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása