Megrángatta a kínzó fájdalommal küszködő beteg

2015.02.05. 08:38

an-angry-woman-007.jpgAz egészségügyi dolgozó leterheltsége ismert számomra. De a felelőtlenségnek, a kiabálásnak és a tettlegességet súroló durváskodásnak ez a foka teljesen felháborító és elfogadhatatlan

Tisztelt szerkesztőség!


A mai napon, február 4-én, a páromat hat napja tartó kivizsgálás részeként, diagnosztizált kezdődő derék porckorong sérvvel vitték a János kórház központi röntgen-ultrahang vizsgálójába. Ez a betegség olyan hasító fájdalommal jár, hogy ő többszörös bajnok, sportedző létére a napokban többször elsírta magát. Minden mozdulat egy percekig tartó kínszenvedés. Bár az osztályon, ahol fekszik jó ellátásban részesült, a röntgen-ultrahnag vizsgálóban elképesztő nemtörődömséget és szadisztikus magatartást tapasztalt. Pokróc nélkül szállították többszáz méteren át az udvaron (a mai hidegben) és pokrócot kérésére sem adtak az azt követő két órában, mondván, hogy nincs.

 an-angry-woman-007.jpg

Továbbá tanúja volt, ahogy egy tolószékben ülő idős úr a nehezen járó, vizsgálatra váró öregasszonynak akart segíteni, hogy szólításra bejusson a vizsgálóba. Erre a szállító ráordított, hogy az öregasszony tud járni. Az idős úr szabadkozott, hogy ő a feleségének akart segíteni - tolószéke ellenére. Hosszas várakozás után az áthaladó doktornőnek mondta a párom, hogy nagyon fáj. (Hozzá kell tennem, hogy a derékbántalmaknál a legelviselhetetlenebb pozíció éppen az ülés.) A doktornő rákiabált, hogy ne hisztériázzon. Ezekkel a szavakkal. Ezek után a vizsgálóban a hasüreg ultrahangos vizsgálatának végére érve, amit a napok óta nem csillapodó láz miatt rendeltek el a neurológián, párom megkérdezte, hogy nem akar-e lejjebb is vizsgálódni, amire a doktornő azt mondta, hogy arra "nincs idő". Majd újabb kérésre megvizsgálta és egyből kiderült, hogy két cisztája is van a petefészkén, az egyik kimondottan nagy, ami ha gyulladt, akár oka is lehet a láznak.

 

Miután párom kérdésére újból durva stílusban jelezte, hogy igen is tudja mi a diagnózis és egy kis porckorong sérv nem olyan nagy ügy (ezekkel a szavakkal), a párom azt kérte, hogy szállhasson le ezen az oldalon az ágyról, mert a fájdalom úgy enyhébb. A doktornő azt mondtam, hogy ő viszont azt akarja, hogy azért is a másik oldalon szálljon le. Majd megrántotta a karjánál fogva a minden milliméternél erős fájdalmat érző beteget, aki a leszálláshoz legkevésbé fájdalmas pozíciót kereste.

 

A visszaszállításnál a párom vissza akarta fordítani a kifordult házikabátját, de a szállító azt mondta, hogy erre a mozdulatra "nincs idő". Az egészségügyi dolgozó leterheltsége ismert számomra. De a felelőtlenségnek, a kiabálásnak és a tettlegességet súroló durváskodásnak ez a foka teljesen felháborító és elfogadhatatlan.

Köszönettel,
Sz-G M

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.05. 09:08:55

Már a portánál láttam, hogy nem lesz jó vége, a portás hatalmasat taszított rajtam, hogy beestem a sorompó alá. Hason csúsztam a szakrendelői folyosóig, ahol áttoltak a hátamon és fejemen három tolószéket és egy kerekeken mozgó hordágyat, rajtuk betegekkel. Az asszisztensnő kijött, megállt a fejemen és szólította a következőt. Szóltam, hogy én lennék az, de szálljon le a halántékomról.
Begurultam a rendelőbe, ahol az orvos rámordított, hogy húzzam ki magam. "Hasat be, mellet ki!" Utasításainak ütésekkel adott nyomatékot.
Összegörnyedtem, erre képen térdelt. Az asszisztensnők együttérzően összekacsinottak (az orvossal éreztek együtt, nyilván).
Nem tudom, hogy éltem túl a vizsgálatot, a végén a plafonon is csöpögött a vér, a földön tocsogtam a saját excrementumomban.
Az orvos tapsolt, mire bejött két janicsár-szerű beteghordó és szöges ostorral parancsoltak ki a rendelőből.

Soha senkinek nem kívánom azt a napot.
Kilenckor ébredtem és csuromvizesen.

defné 2015.02.05. 09:37:32

@flammenwerfer: Kár ezen a történeten viccelődni.Ha csak a fele igaz,már akkor is felháborító és egyben szomorú dolog,hogy így viselkednek a betegekkel.

2015.02.05. 09:44:11

Amennyiben begyulladt petefészek-cystája van a betegnek, az általa okozott tünetek elfedhetik vagy rátevődhetnek az ágyéki porckorongsérv okozta kisebb-nagyobb korábbi gyöki tünetekre.
Itt tehát nem annyira neurológiai-idegsebészeti, hanem nőgyógyászati az ok, tehát ott keresendő a megoldása (a porckorongdegeneráció okozta radiculopathia nem jár lázzal).

2015.02.05. 09:45:51

Lumbalis CT vizsgálat, laborvizsgálat, nőgyógyászati (esetleg urológiai) vizsgálat, ezeket javasolnám a továbbiakban.

asztalosani 2015.02.05. 09:50:50

kedves cikkíró!

Mielőbb vissza kell menni a rángató orvoshoz és kérni kell az eü. dok. kiegészítését (1997. évi cliv tv. szerint) azzal: ami megtörtént pl.: a dr.nő rángatta a beteget porckorong sérve ellenére és annak ellenére is, hogy a beteg ezt többször jelezte felé, elmondta. (ezt nyilván csak a párod fogja tudni csak megtenni, te nem. és higgyétek el, sz@rul fog neki esni, és hepajozni fog, hogy hát nem lehet, meg minden, de ti meg addig ne menjetek el onnan ameddig meg nem teszi, mert jogotok van hozzá, hisz kitudja, lehet a rángatástól károsodott jobban a párod állapota, akkor meg nehogy már a párod szívja meg egy életre) nyugodtan vissza lehet menni, és lehet szájat tépni, mert lehet észbe kapna az orvos, hogy biza van olyan aki nem hagyja annyiban a dolgot s talán máskor nem fog így hozzátok állni

az hogy itt valaki posztol egy cikket nem jelent semmit, de ezt már ezerszer elmondtam.
ha akartok is tenni valamit az ellen, hogy ez a bevett gyakorlat megszűnjön, akkor panaszlevelet kell írni a kórház igazgatójának ÉS a jogi osztályra ÉS az ÁNTSZ-hez IS (akár ezt a levelet ki is lehet nyomtatni, és címmel névvel ellátva továbbítani a fenti helyekre- és igen: az összesre, és lehetőleg egyszerre beadva) sőt nyilvánosságra is lehet hozni az ügyet FB, média (pl.: tv)

és az hogy "valaki leterhelt", meg "sok a beteg" meg egyéb rózsaszín cukormázas szöveg az soha nem mentség ilyen fajta ellátásra, az sem, hogy "nem vagyunk megfizetve"...

ne nyeljétek le az ilyen bánásmódot!

defné 2015.02.05. 09:52:54

A poszt írójának meg csak annyit:miért hagyták szó nélkül,hogy így bánjanak Önökkel? Ott a helyszínen kellett volna a pimasz doktornőt is,és a durva betegszállítót is elküldeni a halál fa...ára.Falnak tudok menni attól,hogy leírnak ide egy történetet a panaszosok az ellátásokkal kapcsolatban,de ott ahol történik a dolog egy szót sem szólnak.Némán tűrik,hogy némelyik eü intézményben (elnézést azoktól akik nem ilyenek)úgy bánnak a betegekkel mint a szeméttel.Ezt a bánásmódot senki nem köteles elviselni,és nem is kell.

asztalosani 2015.02.05. 09:57:55

@flammenwerfer:
ja, csak arról feledkezel meg, hogy a ("gyulladt") petefészekciszta diagnosztizálása mai napjainkban divatot öltött... vagyis nem kell neki felülni, ah egy orvos ezt meri állítani, mert az esetek igencsak nagy százalékában kiderül, hogy még sem volt p.f. ciszta, csak benézte... aztán kiműtik a pf.-ét, a páciens meg később perelne, mert hát nem lehet már gyereke...stb. aztán az orvos mossa magát, miszerint "diagnosztikus tévedés", miközben a másik oldalon ott áll a páciense, akit egy életre megcsonkított lelkileg és testileg is.

ha azt vesszük, igen - ebből a szempontból megértem miért is keres egy orvos annyit amennyit tb-s-ként.

asztalosani 2015.02.05. 10:04:45

@defné:
ebben igazad van, de ezek szerint te nem nagyon kerültél hasonló helyzetbe még.
hidd el, abban a pillanatban köpni nyelni nem tudsz, csak pislogsz mint a béka a kocsonyában és azon gondolkozol, hogy ez most tényleg igaz, és hogy mivel szolgáltál rá erre a hangnemre. de később is vissza lehet menni és helyretenni a dolgokat az orvos fejében. ha az orvosnál nem megy, mert olyan a mentalitása...stb akkor a jogi osztály, igazgató, ántsz, FB, média stb. egyszerre, hogy idejük se legyen elmaszatolni az ügyet, és kifogásokat keresni.

[személyes jóindulatú figyelmeztetés: továbbra sem ajánlom (több okból kifolyólag) a betegjogi képviselőket felkeresni]

szerintem ezért gáz, hogy nincsenek "próbavásárlók" az eü.-ben...

karcsibácsi 2015.02.05. 10:13:16

@asztalosani:

"panaszlevelet kell írni a kórház igazgatójának ÉS a jogi osztályra ÉS az ÁNTSZ-hez IS (akár ezt a levelet ki is lehet nyomtatni, és címmel névvel ellátva továbbítani a fenti helyekre- és igen: az összesre," meg a pártbizottságra és a Kádár-titkárságra is és lehetőleg egyszerre beadva) sőt nyilvánosságra is lehet hozni az ügyet FB, média (pl.: tv), a retek klubot és a másik igazmondó és jóízlésű csatornát különösen ajánlom. Azzal meg ne törődjetek, hogy ha nem tudjátok tanúkkal igazolni a leírtakat, könnyen nagy Rába Szása lehet a dologból, mert a megvádolt(megrágalmazott?) dolgozók és jelenlévő munkatársaik netán másként interpretálják a történteket.

2015.02.05. 10:15:36

@asztalosani: A diagnosztizálást és gyógyítást bízd az orvosokra, a fejedet pedig használd valami okosabbra.
Csak tipp volt.
:)

asztalosani 2015.02.05. 10:52:58

@flammenwerfer:
fáj mi, hogy olyanokra is felhívom a figyelmet, ami később műhibává válna és közreadom azt ami alapján ti állandóan mossátok a kezeteket!
tényleg ennyire fáj? :)
nocsak :)

asztalosani 2015.02.05. 10:57:54

@karcsibácsi:
na sikerült megemészteni tegnap óta, hogy mit csinálhat egy áp.nő, és mit egy beteghordó? :)

kis szívecske! bárki bármikor bármit bizonyíthat.

kissé utána kellene olvasni a jogi ALAPfogalmaknak, pl.: pp. eljárásoknak mert az írásod ilyen módon egyenlő a nagy nullával. :)

"kisfiam, köszönjük leülhetsz, ez így egy nagy nulla, de az is tízszer aláhúzva" tudod: ahogy szokták volt mondani :)

szsuzsanna 2015.02.05. 11:25:15

-"az osztályon ahol fekszik, jó ellátásban részesült":-???

1.: -szuper, -de, akkor mér' nem kapott egy pokrócot a szállításhoz???
2.: -miért "ülőkocsiban" küldték át, -(a fájdalmai mellett)???,
-(lehet, hogy, -a "folyosón leszólított doktornő", -esetleg "emiatt", nem gondolta, hogy...

(ÉN, sajnos, pontosan tudom, hogy, amikor valamelyik "deréktáji" gerincsérvem (a sok közül) besz@rik, akkor ülni = "spanyol inkvizíció"...

3.: -milyen? vizsgálatot kértek UH-n? -ugyanis, csak! a "kért vizsgálatot" végezhetik el! -pl. hasi UH-nál, a "kismedence" (pl. petefészkek) stb-t, -csak akkor, ha a beutalón "kérték"...---ÉS, nálunk, pl. időnként "ellenőrök" jöttek, akik összevetették a beutalón szereplő kérést a leleten szereplő vizsgálattal!
(Nálunk, -ha a vizsgáló orvos, bármilyen okból, plusz vizsgálatot is csinált, akkor, "át kellett szólnunk" a "beküldőnek", hogy ahhoz is! küldjön "kérést", -mert, "nekünk annyi", ha nem "stimmelünk"...-de, ezt ők is tudták.
-Bocs., -de, MUSZÁJ, hogy mindenki tudja, a "diagnosztika",(pl.: röntgen, UH, MRI, CT, labor), stb-stb, CSAK a beutalón kért vizsgálatokat végezheti el!!!

-DE, -a föntiektől függetlenül, nagyon "kiakadtam", a vizsgálatot végző "hozzáállásán":
-pl.:-melyik oldalon bír "lekecmeregni" a beteg? -stb...

-őszintén sajnálom, hogy lassan kihal, az a "régimódi elv", hogy, pl.: -lehetőleg, legalább, "vizsgálatilag" tegyünk meg mindent, hogy a betegnek, a legkevesebb fájdalmat, kellemetlenséget okozzuk...

-

asztalosani 2015.02.05. 12:02:29

@flammenwerfer:
aha.
azt már számításba se vedd, hogy mi van akkor, ha több betegsége van!

lehet porckorongsérve van, és PCO-s, plusz be van gyulladva a foga, füle stb. nem csak nőgyógyászati probléma okozhat lázat (no meg főleg influenzaszezonban) ... no de hát mindegy, természetesen neked sikerül teljes diagnózist felállítanod a neten keresztül, részletes betegvizsgálat és kórisme nélkül... gratulálok :)

asztalosani 2015.02.05. 12:07:38

@szsuzsanna:
"-őszintén sajnálom, hogy lassan kihal, az a "régimódi elv", hogy, pl.: -lehetőleg, legalább, "vizsgálatilag" tegyünk meg mindent, hogy a betegnek, a legkevesebb fájdalmat, kellemetlenséget okozzuk..."

sajnos nincs min meglepődni, az orvosok így akarják elérni azt, hogy kevesebb beteg jusson el (vagy akarjon eljutni) hozzájuk (kevesebbet kelljen dolgozniuk).

ha meg nem jelenik meg a beteg az orvosnál, úgy még ugye hibázni sem tudnak, hiszen a beteg a hülye, mert hogy nem ment el orvoshoz időben.

ha meg elmész, akkor vagy végigülsz jobbára egy napot étlen, szomjan, fűtés nélkül a többi beteg között, és/vagy úgy beszélnek veled mint az utolsó szutykos ronggyal, és / vagy még meg is ráncigálnak, több fájdalmat is okoznak szándékosan, csakhogy máskor ne is akarj orvoshoz menni ...

Despota 2015.02.05. 12:17:33

Most komolyan, felnőtt, értelmes emberek nem képesek egymás szapulása nélkül vitatkozni? Nem kötelező közös nevezőre jutni, de nehéz lenne érvelni a személyeskedések helyett? Ne jussunk már el arra a szintre, hogy csak előmoderációt követően jelenhessenek meg a kommentek, vagy csak Facebook profillal és arccal lehessen hozzászólni a posztokhoz...

Tempus.Anh 2015.02.05. 12:17:58

A poszt címe az, hogy "Megrángatta a kínzó fájdalommal küszködő beteg"? Mert ez a posztból nem így jön le.

yogosan 2015.02.05. 13:29:22

@karcsibácsi:

Na ez az!!

Nem jelenteni meg írogatni kell mert annak értelme nincs.Hosszadalmas procedúra.
Ott helyben azonnal le kell rendezni az ilyen nagy arcú egészségügyi dolgozót
még ha orvos akkor is.
Pontosan azért amit írsz.Egyszerűen letagadhatják ha hivatalos útra terelődik az
ügy,ami elég szomorú.

2015.02.05. 13:31:28

Felsorolom a posztban szereplő, számomra kevésbé érthető momentumokat:
- elsősorban KI diagnosztizált porckorongsérvet a betegnél?
- mi volt a láz valódi oka és emiatt mért a neurológus kért hasi ultrahangot? (eszerint a beteget neurológus is látta - mikor, miért?)
- a hasi ultrahangot végző orvos mióta vizsgál meg porckorongsérv-gyanús beteget fizikálisan? (ő ugyanis többnyire radiológus)
- a doktornő kijelentette, hogy "tudja, mi a diagnózis". Mi volt az?

Az eszelősani kaliberű kommentelők véleményére nem vagyok kíváncsi.

yogosan 2015.02.05. 13:37:52

@asztalosani:

Nem,nem pislogni kell mint béka a kocsonyában,hanem jelezni,hogy ez stílus nekem nem
jön be.Amíg én követem és tiszteletben tartom az orvos/ápoló kérését/utasítását,amíg
csendben tűröm a kínomat,ha hívnak megyek, ha vetkőzni kell vetkőzöm,mindent
megcsinálok amit kér,velem ugyan ne szemtelenkedjen mert se@@be rúgom ott helyben
hogy felszáll az égig.

de voltam már ilyen helyzetben !

yogosan 2015.02.05. 13:45:30

@flammenwerfer:

Apropó !! Más nick néven vagy? Sőt egyszerre kettőn is? :D :D Szegénykém...

2015.02.05. 14:28:05

@yogosan: Lényegtelen, hogy hány nicknéven futunk errefelé, az viszont fontos, hogy egy személy több nickje egymással ne beszélgessen.:)
Nyilvánvaló, hogy ha kihajítanak felszólítás nélkül, akkor a mondanivalómat más néven közölnöm kell.
Amennyire szabályellenes direkt fejre lőni felszólítás nélkül, épp annyira szabályos ilyenkor renickelni.

2015.02.05. 14:30:24

@yogosan: Amúgy láthatod, hogy jó öt évvel előtted regeltem itt ezen a nicken.
Tudod, az ősiség törvénye :)

Advanced Flight 2015.02.05. 16:08:18

@flammenwerfer: a leírt sérelem szempontjából (kiabáltak a beteggel, fölösleges fájdalmat okoztak neki stb.) nem kib*tt mindegy az, amit kérdezel?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.05. 16:13:30

A leginkább felháborító az, hogy a történetben szereplő két idős beteg közül a hímnemű beteg több alkalommal mint "idős úr", míg a nőnemű beteg mint "öregasszony" szerepel a leírásban.

Aki így fogalmaz, és magától értetődőnek veszi ezt a tiszteletlen, lekezelő, a nőket élből lenéző stílust, annak miért vennénk komolyan a szavát?

Gyorgy Nagy 2015.02.05. 16:24:57

Rendet kènène màr tenni a Jànosban! Omladozó plafonok a kortermekben nivótlan személyzet elavult müszerek stb,stb. A fejètöl büzlik a hal! Kicsi Viktorékat is itt kéne kezelni és nem a Honvédban egyből màskenne sokminden a Jànosban!

2015.02.05. 17:48:06

@Advanced Flight: Azt az orvost mutasd meg nekem, aki szándékosan tettlegesen bántalmaz egy beteget vagy erőszakkal fájdalmat okoz neki.
Nagyon régen a szakmában vagyok, de eggyel nem találkoztam széles környezetemben.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.02.05. 17:51:14

@asztalosani:

Ez valójában személyiségtípus kérdése. Meg nyilván egy idő után a rosszullét foka is befolyásolja, hogy valaki hagyja-e, hogy úgy bánjanak vele, mint egy darab ronggyal, vagy az is nehezére esik, hogy levegőt vegyen. Nekem pl. nagyon vegyesek a tapasztalataim a János Kórházzal kapcsolatban - de sokkal inkább negatív, mint pozitív a mérleg a családtagok, barátok esetei alapján -, szerencsére eddig személy szerint nagyon ritkán kellett igénybe vennem a "szolgáltatásaikat", de sikerült már úgy vért venniük tőlem éjszaka - nappal kerültem be, úgyhogy az időpontot sem értem -, hogy egy autóbaleset után megfigyelésre tartottak benn, és én 6 és fél éves gyerek létemre halálra rémülve sírtam, hogy hol az anyukám és hova visznek, mit csinálnak velem, a nővér meg egy szót nem szólt.

she_wolf 2015.02.05. 18:03:29

Alhasi fájdalmak rulez!:( Nem kívánom senkinek, és ilyenkor az embernek kifejezetten felüdítő program egy kivizsgálás sorozat (irónia jele).
Lázzal meg egyenesen piknik adventure a János:(
Ha a beteg sérelmezi a bánásmódot, a vele való kommunkáció minőségét pedig elégtelennek tartja, van neki szája, tessék használni! Nem fogják keresztben lenyelni érte, tudom:)

yogosan 2015.02.05. 19:11:32

@Mókus ős:

"Az empátiát tőled már senki nem várja el"

:D:D Hát'tőle már tényleg nem..

zünüke 2015.02.05. 19:27:10

@beszélő majom:
Amiért "öregasszonyt" írt az "idős néni" helyett (tényleg ez lett volna a helyes)akkor
már ez a poszt sem igaz? :(

platelet 2015.02.05. 20:23:12

"Pokróc nélkül szállították többszáz méteren át az udvaron (a mai hidegben) és pokrócot kérésére sem adtak az azt követő két órában, mondván, hogy nincs."

Pedig annál erősebb érvet, mint hogy "nincs", tényleg nem lehet adni... Mit csináljon a beteghordó, szüljön egyet? Igen, persze, a vezetőségnek erre is kéne gondolni, stb... de ez a megfogalmazás tipikus példája annak, hogy még a legirreálisabb dolgokat is a személyzeten kérik számon...

"De a felelőtlenségnek, a kiabálásnak és a tettlegességet súroló durváskodásnak ez a foka teljesen felháborító és elfogadhatatlan."

Nyilván, a beteggel nem kéne gorombáskodni... Egy kiégett embernek mondhatod, hogy elfogadhatatlan, de akkor mondd a cukorbetegnek is, hogy elfogadhatatlan, hogy nem termel inzulint...

yogosan 2015.02.05. 20:52:25

@platelet:

"Egy kiégett embernek mondhatod,hogy elfogadhatatlan.."

Ha ilyen fokon kiégett,akkor nem kell tovább betölteni azt az állást,hanem kell keresni egy kevésbé megerőltető/nyugis munkahelyet.

platelet 2015.02.05. 21:23:22

@yogosan: Ez így igaz, gyakorlatilag a kiégés legjobb gyógyszere a váltás. De ez két oldalról is lehetetlen: a társadalom nem támogatja a kiégett dolgozók kiszűrését, segítését, stb. És a kilépett dolgozó helyére sem tolonganak a jelentkezők. Tehát nem rúgjuk ki, mert 1 db kiégett dolgozó még mindig több beteget lát el mint 0 db dolgozó. Ezzel a kör bezárult. Lehet szidni a kiégett dolgozókat, de attól nem lesznek "nemkiégettek", és nem is lesz helyettük senki. Vicces, hogy ezt századjára is el kell mondani...

platelet 2015.02.05. 21:24:51

@flammenwerfer: Tán a válla is attól ficamodott ki :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.02.05. 21:33:56

@flammenwerfer: CT-t fölösleges csinálni. egyrészt nagyon rosszul látszanak rajta a porckorongsérvek másrészt meg nagy sugárterhelés. MR-t kell csinálni. A CT-nél még a funkciós myelográfia is sokkal több infót ad, századannyi sugárterheléssel.

kayaibrahim 2015.02.05. 21:37:46

És ez még csak a feje.
Nem igazán értem mire jó ez a blog. Mindig csak annyi derül ki, hogy valahol valaki nagyon csúnya volt. Ha esetleg az orvos is védhetné magát, akkor picit korrektebb lenne.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.02.05. 21:55:12

@flammenwerfer: nálunk nagyon CT ellenesek porckorongsérv ügyben. MR-t 80% eséllyel aznap kapunk, 20% másnap a fekvő betegeknek. ambulánsan 4-6 hét az állami biztosítottaknak (magánnak jellemzően aznap). minden 3/5-nél súlyosabb parézis, minden akut inkontinencia vagy priapizmus 1 órán belül MR-t kap.
minden komplex lumbális gerinccsatorna szűkület és gyakran a listézisek is funkcionális myelográfiát kapnak - szerintem nagyon jó vizsgálat, sokkal informatívabb az MR-nél is.
sok komplex cervikális gerinccsatorna szűkület pedig Myelo - CT-t is kap - ez is egy csúcs vizsgálat szerintem. ha hátsó nyaki stabilizálást tervezünk akkor az angió-CT is alap.
nem kell leírni a myelográfiát, én legalábbis nagyon szeretem.

jogalany 2015.02.05. 22:06:13

A János egy külön tanulmány. A röntgenen én is jártam és bár időre mentem azért az nem számított. Akkor is hoztak betegápolók több beteget is tolószéken és volt mindegyiken pokróc nem voltak durvák velük. Az igaz, hogy az ottani személyzet kimért és nyers, mintha haragudnának a betegre valamiért. Ultrahangon én is egy orvosnőhöz kerültem, de a nyerseségén kívül nem volt sértő, és amikor én is kértem, hogy a két éve kimutatott cisztáimat nézze már meg, hogy nőttek-e megvannak-e még, megnézte. A vizsgáló asztal (fekvő) elhelyezkedése olyan, hogy ahogy fekszem csak balra lehet leszállni, mert jobbra felül egy nagy doboz van a falon és bevernéd a fejed, és ott ül az orvos, és ott vannak az eszközei is, pl a monitor, ami még régebbi típus, jó nagy és nehéz is lehet. Tehát csak egy irányban lehet felkászálódni és leszállni is az ágyról. Persze mesélhetnék az egyébként fennálló sok sok szemétségről, a sok szívatásról, a rosszindúlatú megjegyzésekről, és a pénzéhes orvosokról.
Véleményem, nem a pénz kevés, hanem a gőg és pénzéhség a nagy. Emberként viselkedni, orvosként megérteni nem pénzkérdés. Távol keleten alig volt gyógyszer, nehéz körülmények viszont bőven, de a személyzet és főként az orvos embersége, sugárzó jóindulata, ahogy beszélt, ahogy megvizsgált az többet segített, mint egy János kórház teljes személyzete együttesen. Ott megmentették az életem, itt csak gyógyítgatnak és közben nézik a pénztárcám a lelki szemeikkel. Kevés a jó orvos, de ez már egy másik történet.

karcsibácsi 2015.02.05. 22:16:13

@platelet:
Az egész nem így történt. Én magam szállítottam az ultrahangba, pokróccal, és nem is rángattam.

yogosan 2015.02.06. 14:00:00

@platelet:

Nem szidom a kiégett dolgozókat,csak rávilágítottam arra,hogy van más lehetőségük is ha ennyire megterhelő az egészségügyben dolgozni.
Elküldésről meg aztán főleg nem tettem említést,bár ha valaki eléri azt a "kiégési szintet"hogy már üvöltözik is,és goromba mint a pokróc a betegeivel,azt a dolgozót el kell(ene) bocsájtani szép csendben.Azért ez még sem egy kibúvó,"hogy kiégettek"és ezáltal azt tesznek amit akarnak egy kiszolgáltatott beteggel.

she_wolf 2015.02.06. 14:39:34

@yogosan:
Amiről te írsz, azt jobb helyeken úgy hívják: rend. (Sehol sincs!)
A megvalósításának akadályát pedig úgy: emberi tényező. (Mindenütt ott van!)
Ami pedig a kettőt valamennyire egálba tudná hozni úgy hívják: gazdaságpolitika. (Nálunk ez valahogy nem működik.)

platelet 2015.02.06. 18:29:33

@yogosan: Te nem olvastad végig, amit írtam? Moralizálgathatunk, de a "nincs" az "nincs", a "nem képes" az "nem képes". Itt nem arról van szó, hogy "nem szabad", "nem helyes" vagy "nem törvényes".

Nem azt írtam, hogy ez így jó, hanem, hogy ez van és nincs más, és amit te írsz, az csak rontana a helyzeten.

yogosan 2015.02.06. 21:52:23

@platelet: Oké !! És akkor mi a megoldás? Nyilván nincs megoldás.Illetve az,hogy a beteg nem hagyja magát,és ha valós sérelem éri kinyitja a "pofáját" de azt jó hangosan,hogy hallják még a felettesek is az épületben.

csakmotyogok 2015.02.07. 10:23:58

@yogosan: A betegek unintelligens része önkritikát gyakorol és úgy viselkedik az eü dolgozókkal mint amit magának kívánna. Amit adsz, azt kapod. Bunkó beteg ha sokáig táncol a mások idegén megkapja azt amit adott.Vagy amit már írtam ki lehet menni a tömegeknek tüntetni azért, hogy becsüljék meg jobban az eü. dolgozókat. Akkor kevesebb pálya/ország elhagyó lesz. Korlátozni a hozzáférést pl. Németországban 1 nőgyógyászati vizsgálatra 5 hónap a várakozási idő.S ott még annak is örülnek ha csak 5 órát kell várni a balesetin.

drontal 2015.02.07. 17:48:18

@csakmotyogok:

Biztosan igazad van,vannak nagyon bunkó módon viselkedő betegek ezt senki nem is vitatja.Viszont vannak nagyon bunkó módon viselkedő eü. dolgozók is,ezt is lássuk már végre be !!
Az nem igaz,hogy amit adsz azt kapod !!
Velem is megtörtént már,hogy okot nem adva rá az orvos goromba volt velem.Történt olyan is,hogy az orvos nem,de az asszisztensének volt olyan piszkos szemét modora,hogy a jó neveltségem tartott vissza.

Az emberek soha nem fognak kimenni tüntetni az eü. mellett.Nagyon sokan nem is tudják,hogy mi folyik ténylegesen.Csak azt látják,hogy kevesebb az orvos,az ellátás nem valami fényes,órákat kell várni mindenhol,egy egyszerű vizsgálatra heteket,rosszabb esetben hónapokat kell várni,a mentő soha nem ér oda időben,a kórházi körülmények rémesek.
Honnan tudna egy "egyszerű ember" (akikből van a legtöbb),hogy ideje lenne már arra az asztalra csapni de egy jó nagyot.

csakmotyogok 2015.02.07. 18:21:22

@drontal: Vannak bunkók mindenütt persze. Az "egyszerű ember" ha tud zsebben turkálni hülyeséget terjeszteni és fröcsögni akkor ha akarna tudna tájékozódni, de nem az diszkomfort. Németországban 5 hónapvárakozás egy egyszerű nőgyógyászati vizsgálat.Pedig az ottani eü-t dicsérik és sokkal többet fordítanak rá.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.02.07. 18:48:47

@csakmotyogok: mostanában ezen azért karnak változtatni és max 4 hétben korlátozni. a kritikus pl a szívecho arra hallottam már 1 év várakozási időt is.

drontal 2015.02.07. 21:18:08

@csakmotyogok:
Már mire gondolsz azzal,hogy az "egyszerű ember ha tud zsebben turkálni hülyeséget terjeszteni és fröcsögni akkor ha akarna tudna tájékozódni"?

1.Azzal senki sem turkál senki zsebébe,ha megemlíti az általa adott hálapénzt,vagy ha azon a véleményen van,hogy Magyarországon a hálapénz volt van és lesz.
2.Ha erre gondoltál a hülyeség terjesztésében az nagy kár, mert létezik és egyáltalán nem hülyeség csak a szükséges rossz.
3. A "fröcsögéssel" nem értem mire gondoltál,talán ha arra nem,hogy a betegek jelentős része panaszkodik az egészségügyi ellátásra,és (tisztelet a kivételnek)az egészségügyi dolgozók frusztrációjából adódó viselkedésére.Sajnos ez is létezik.

swiss blend 2015.02.07. 21:38:54

persze,hogy létezik a hálapénz,most létezik csak igazán,hogy az ellátás és úgy ahogy van minden csak egyre rosszabb,és rosszabb.olvassatok más cikkeket is,ne csak ezt a praxist. számtalan esetet lehet találni,és nem feltétlenül negatív értelemben.csak egyszerűen megírják,a nyilvánosság elé tárják mikor miért mennyit borítékoltak be akár előre,akár utólag.én részemről nem ítélem el azt az orvost vagy ápolót aki elteszi,ki ne tenné el a mai világban a pénzt ami az élet mozgató rugója? csak a hülye utasítja vissza,vagy nem szeretné,hogy kellemetlensége legyen belőle ha kitudódik.

És még annyit:nagyon sokszor a betegek az emberi bánásmódot akarják a pénzzel megváltani,nem mást.

swiss blend 2015.02.08. 10:57:14

@csakmotyogok: Ne haragudj meg érte,de azt kötve hiszem,hogy egy egyszerű nőgyógyászati vizsgálatra Németországban öt hónapot vár egy beteg.
Az valami egészen másféle komplikáltabb vizsgálat lehet.

csakmotyogok 2015.02.08. 15:13:13

@swiss blend: nem haragszom,a fiam barátnője ( menyjelöltem) vár most rá. Ő ott él, hiszek neki:)).

csakmotyogok 2015.02.08. 17:04:05

@drontal: Turkálás ,mert feltételezés és 10x szorzót használ. Fröccsögés= nem nyalják tövig a fenekét elkezd hazudozni valótlant állítani " hálapénzezni".
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása