Túrógombóc

2012.10.10. 12:00

1.18.jpgA gombócokat pirított, szénhidrát-csökkentett kenyérmorzsa és zabkorpa keverékében forgattam meg.

Sokszor készítem. A mait megelőzően a telken, múlthét végén. Anyósom, Juli nagyon szereti, neki szerettem volna vele kedveskedni. Sikerült remélem. Sok receptet olvasok. A napokban épp az egyik azt írta, hogy 50 dkg túróhoz elég 1 evőkanál gríz és 1 evőkanál liszt. Hát abból inkább egy szétesett massza lesz, ha egyáltalán golyók alkothatóak belőle.

1.19.jpg

Az én receptem szerint az 50 dkg túróhoz adunk 3 egész tojást, 1 kávéskanál sót, 1 citrom reszelt héját, 4 ek. tönkölydarát, 4 ek. zabkorpát, 1/2 vanília kikapart magját. 3 órát hagyjuk állni és forró, lobogó sós-olajos vízben kifőzzük. Akkor jó. mikor feljön a víz tetejére a gombóc. Jómagam pirított, szénhidrát-csökkentett kenyérmorzsa és zabkorpa keverékében forgattam meg. Tejföllel és porxukorral kínáljuk.  A másik verzió a friss bodza-málna-vörösbor-vanília lekvárral került tányérra.

 

Béres Andrea

 

www.edesenegeszsegesen.hu

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása