Győrfi Pál: az új mentőautók megfelelnek a magyarországi és a nemzetközi szabványoknak

2012.09.06. 12:28

1124_hir_gyorffy.mov_autogen.jpgAz új, úgynevezett "B" típusú mentőgépkocsik minden szempontból megfelelnek a magyarországi és nemzetközi szabványoknak - szögezte le Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerdán az MTI-nek.

A szóvivő arra reagált, hogy a Demokratikus Koalíció (DK) alelnöke szerdai sajtótájékoztatóján közölte: a júliusban vásárolt vadonatúj mentőkocsik nem alkalmasak a szállított betegek lélegeztetésére. Niedermüller Péter szerint a mentőszolgálat főigazgatójának keddi keltezésű utasításában az szerepel,  ha menet közben válik szükségessé a lélegeztetés, akkor a mentőautónak meg kell állnia, a hordágyat ki kell venni a kocsiból és úgy kell lélegeztetni, valamint segélykocsit kell hívni.     Győrfi Pál elmondta: az említett új járművek nem eset-rohamkocsik, hanem MSZ EN 1789-es nemzetközi szabványszámú, úgynevezett "B" típusú, alapszintű  mentőgépkocsik.

A megvásárolt járművek, melyek közül 23 áll szolgálatba, nemcsak megfelelnek a szabványnak, hanem még túl is teljesítik azokat. Ugyanis, ezeknek a "B" típusú mentőautóknak a szabvány szerint 1,6 méter magasnak, 1,4 méter szélesnek, a betegtér hosszának pedig 2,5 méteresnek kell lennie. Az Országos Mentőszolgálat által beszerzett mentőautók ehhez képest 25 centiméterrel magasabbak és 30 centiméterrel szélesebbek, míg a betegtér hossza pontosan 2,5 méter.     Nyugat-Európa számos országában használnak ezeknél is kisebb, úgynevezett "B" típusú mentőgépkocsikat, például nagyon elterjedt a jóval szűkebb VW T5 típus. Sok ezer ilyen mentő fut Európa szerte - tette hozzá a szóvivő.     A járművek tehát alkalmasak feladatuk ellátására, ráadásul az új gépkocsik a korábbiaknál felszereltebbek és modernebbek is - jelentette ki.    

Győrfi Pál azt mondta: maszkos-ballonos lélegeztetést mozgó mentőjárműben egyébként sem végeznek a mentődolgozók, a légút biztosításhoz mindenképpen meg kell állni. A beavatkozás után a lélegeztetés már a "B" típusú járművekben, akár mozgás, haladás közben is nehézség nélkül végezhető.     Niedermüller Péter, a DK alelnöke sajtótájékoztatóján az egészségügyi kormányzattól és az Országos Mentőszolgálat főigazgatójától azt kérdezte, hogy ki hozott döntést a 83 mentőautó megvásárlásakor az autók típusáról, illetve pontosan hol és milyen beosztásban teljesít szolgálatot jelenleg a már üzembe állított 23 autó.    

Erre válaszolva Győrfi Pál közölte: a járművek kiválasztása uniós, nyílt közbeszerzési eljárás során történt. A szóvivő ismertette, hogy Budapesten Rákoskeresztúr és Csillaghegy, Baranya megyében Szigetvár, Bács-Kiskun megyében Kiskunhalas, Békés megyében Gyula, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében Sátoraljaújhely, Csongrád megyében Makó, Fejér megyében Enying, Győr-Moson-Sopron megyében Mosonmagyaróvár, Hajdú Bihar megyében Berettyóújfalu, Heves megyében Gyöngyös, Komárom-Esztergom megyében Dorod, Nógrád megyében Balassagyarmat, Pest megyében Budaörs, Albertirsa és Gyömrő, Somogy megyében Barcs, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Kisvárda, Jász-Nagykun-Szolnok megyében Jászberény, Tolna megyében Tamási, Vas megyében Sárvár, Veszprém megyében Tapolca, Zala megyében Nagykanizsa települések mentőállomásai között osztják szét a 23 új mentőautót.    

A23 új mentőautó szolgálatba állításáról július 30-án számolt be az Országos Mentőszolgálat. Az ünnepélyes bemutató sajtótájékoztatón újabb mentőautók beszerzéséről szóló szerződést is aláírtak.     Augusztus 27-én a Közbeszerzési Értesítőben megjelent: a finn Profile Vehicles Oy cég nyerte az Országos Mentőszolgálat 1 milliárd 141 millió forintos, hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzését, amelyet B típusú mentőgépjárművek beszerzésére írtak ki.    Győrfi Pál akkor az MTI-nek elmondta: a döntés nyomán az év végéig 61 új mentőgépkocsit kap a szolgálat.

Forrás: MTI

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása