Négy óra alatt ért a sérülthöz a mentő

2012.04.28. 09:18

A munkahelyemnél lámpa nélküli zebrán próbáltam átkelni a reggeli csúcsforgalomban, valamint az útfelújítást végző gépek közepette. A zebra egy út és egy tér találkozásánál van, ahol egy tábla jelzi, a téren nem körforgalom van, de körbe lehet menni, több utca csatlakozik bele, ki és bevezető, egyirányú utcák. A táblát az útfelújítás miatt fekete műanyaggal letakarták.

 


A zebrán megkezdtem az áthaladást, amikor egy német rendszámú mercedes közeledett elég nagy sebességgel, - bizonyára nem volt helyismerete - meglepte a letakart tábla, így berántva a kéziféket, megfordult a zebrán. Ahhoz, hogy ne üssön el, elugrottam előle, átestem a felhalmozott aszfaltdarabokon, amely eltörte a bal alkaromat.


A munkahelyemet őrző kapusok kirohantak, segítettek felállni, bekísértek a kapun, lehívták hozzám a munkahelyi orvost, aki helyben adott egy fájdalomcsillapító injekciót, majd átvitetett az akkor még létező BM kórházba, ahol megröntgeneztek. A felvételen kiderült, mindkét alkari csontom eltört, összecsúszott, ezt ott nem tudják megcsinálni, mert műteni kell, a kórházban pedig soha se volt traumatológia. Várnom kellett a mentőre, közben a kollégám, aki elkísért, elvitte a rólam levágott ruhát, valamint a táskámat, minden iratommal együtt. Ekkor reggel 9 óra volt.


A mentő délután 1 órakor érkezett, majd közölte, miután nincs nálam személyi igazolvány, nem tud átszállítani az Orthoped Klinikára. Hosszas alkudozás után még átvitt, ahol az ügyeletes orvos nagyon kedves volt velem (minden köszönetem neki) átvett papírok nélkül, azzal, a férjem majd utólag behozza. Megnézte a felvételt, majd felküldött az osztályra, ahol nem volt üres hely, de kiraktak valakit az ágyból azzal, ő majd úgyis hazamegy valamikor, én meg feküdjek le. Éjjel fél 12-ig vártam a szobában, vajon mikor kerülök a műtőbe. Mielőtt elaludtam volna, gondoltam, elsétálok és megkérdezem. Bementem a műtő folyosójára, ahol megörültek nekem, ha már itt vagyok, feküdjek le, elérzéstelenítik a kezem. Háromszor szúrtak a nyakamba érzéstelenítőt, nem használt, amit nem akartak elhinni. Érkezett valaki, aki megnézte a lábamra tett röntgen-felvételt, megkérdezte, melyik lábamat kell műteni. Komolyan megijedtem, hiszen a kezem sínben volt, elég feltűnő. Óvatosan közöltem, nekem a kezemmel van baj, és remélem nem ő fog műteni. A férfi megfordította a röntgen-felvételt, és közölte, tényleg.


Végül betoltak a műtőbe, ott rengeteg medikus, altató orvos. Nem tudták, hogy nincs elérzéstelenedve a kezem, hárman nekiestek, húzták- vonták a karomat, miközben a csillagokat láttam, közben hiába mondtam, hogy fáj, engem altatni fognak. Végre megérkezett az orvos is, aki felvilágosította a körülöttem ugrálókat. Kaptam a kezembe egy művénát, majd mellette még szurkáltak valamit, az orvos pedig kiabált a medikusokkal, nem a kezem kell szurkálni, hanem a csőbe kell beleszúrni a többi injekciót. Ezt követte az altatás. Maszk a fejemre, kérték számoljak.


Negyvenkettőig jutottam el, amikor levették a fejemről, és megkérdezték, milyen vércsoportom van. Még annyira éber voltam, hogy feleselni is tudtam, mondván, ha szükségem lenne vérre, talán kevés, ha azt mondom A+. Maszk vissza, újabb számolás, majd alvás. Nem tudom, meddig tartott, de arra ébredtem, hogy valakitől kaptam két nagy pofont. Ez volt az ébresztés. Vissza a szobába, ahol reggel öt órakor arra ébredtem, enyhén illuminált állapotban lévő takarítónő becsörtetett a fém vödrével, amibe belerúgott, az összes víz szétfolyt. Megtudtuk, ez a takarítás. Jött a nővér, fiatal, erősen kifestve. A szobatársam egy 80 éves néni volt, mindkét csuklója eltörve, gipszben. Hozták a reggelit, amit leraktak neki az éjjeli szekrényére, és ott hagyták. Gondolták, valahogy majd megoldja.


Nekem nyomókötést tettek a kezemre, alá egy párnát, amibe beleragadtam a kiszivárgó vér miatt. A kezem feje teleragasztva ragtapasszal, amire allergiás vagyok. Kértem a nővért, segítsen, mert nem tudom leszedni a kezemről. Az ajtóból foghegyről visszaszólt, "hát van magának szája!" Tényleg van, azért szóltam neki.


Elérkezett a reggel fél 9. Jött az orvos, aki műtött, én kértem, engedjen haza, otthon körbe fognak ugrálni, és ha valami baj van, megígérem, visszajövök. Az orvos nem tartóztatott, szerintem pontosan tudta, hogy miért kérem. Dr. Mády Ferenc erején felül teljesített, minden elismerésem az övé. Pedig bizonyára ő sincs túlfizetve. Felvételes kórházként, ügyeletben, nem gondolnám, hogy sokan visszamennek hozzá paraszolvenciával. Na de a személyzet! Kritikán aluli.


 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2012.04.28. 10:01:06

Gyerekek, már megint Bakela szórakozik?

2012.04.28. 11:52:30

@VaTi: :-) A röntgenkép megfordításával tudta megkülönböztetni a kezet a lábtól? :-)

Neduddgi 2012.04.28. 13:20:46

Ennek a posztnak a fele sem igaz. Az viszont szomorú, hogy sokan nem tudják a különbséget a betegszállító és a mentő között, viszont írnak hülyeségeket és még főoldalra is kerül. Legalább a címet javítsátok! Köszi.

ichtus 2012.04.28. 13:25:11

vazz, milyen fájdalom csillapító az, ami nyakba beadva sem használ. Azért az is komoly, hogy a műtőnél örültek vkinek, hogy arra járt, mert fel lehetett vágni :)

bes3 2012.04.28. 13:28:07

nem mentô hanem szállítóautó. Menteni nem kellett, saját lábán bejutott a kórházba. Kórházak közötti betegtranszport pedig nem mentés.

Megint egy idióta cím.

bes3 2012.04.28. 13:29:35

minimimi: milyen idôablakra gondolsz?

ninimimi 2012.04.28. 13:41:29

@bes3: Húha, látom megérkezett a tipikus "lelkiismeretes" bolsi válasza. Hát "igazad" van, nem vagyok agysebész (mint a barátom). Nem tudom, mennyi idő, pontosan hány perc telhet el az első tünetek jelentkezése és az irreverzibilis következmények beállta között. De attól még b@szd meg!

Irkutszk 2012.04.28. 14:27:08

@ninimimi: Mi köze egy egészségügyi dolgozó szakmai felkészültségének a politikai nézeteihez? ?? ??? ???? ?????

Kész, lefagyott a szoftverem, egyszerűen nem fogom fel ésszel.

deee 2012.04.28. 14:35:29

Nem mentő, hanem betegszállító és a történet eleje alapján - merthogy a nyivánvaló csúsztatásod után nem olvastam el az egészet - nem voltál életveszélyben, el bírtál üldögélni amíg megjöttek.
Ja, amúgy photoshop, mint a legtöbb mostani poszt. Clikkgenerátor.

Irkutszk 2012.04.28. 14:42:54

Képtelen vagyok érdemben kommentelni :)

Inkább elmesélem az én kartörésemet. Általános iskolás koromban balesetet szenvedtem, eltört a karom. Hazavittek, Édesanyám telefonált, hogy hova is kell menni hétvégén. Bementünk a kórházba, a doktor néni megnézett, és röntgen-felvételt rendelt el. Édesanyám (szakmai ártalom) megnézte a felvételt, és míg Édesapám akkor fehéredett el, mikor meglátta a lányát szárnyatörötten, kisírt szemekkel, mindezt Édesanyám a felvétel megtekintésekor tette. Műtétre, ha jól emlékszem, kisműtétre volt szükség. Bevittek egy terembe, lefektettek egy ágyra, és a vénámba szúrtak egy pillangótűt. Emlékszem, hogy kétszer szúrták meg a karomat, és azt mondták, hogy először nem sikerült valami (nem emlékszem, mi). Aztán megkértek, hogy 100-tól kezdjek el csökkenő sorrendben számlálni. Talán ha 88-ig jutottam, utána képszakadás. Amikor felébredtem, máshol voltam, mint ahol elaludtam, és senki nem volt körülöttem, és ezt nagyon furcsának éreztem. Minden fehér volt körülöttem, és üres volt a tér, amire a pillantásom esett. Már majdnem megijedtem, amikor felülről a képbe úszott Édesanyám mosolygó arca, és fülembe jutott a hangja, amint engem szólít. Minden félelmem elszállt. És többre nem is emlékszem arról a napról.

Pontos 2012.04.28. 14:57:16

@ninimimi: Jó, jó! Részvétem. De mi köze ehhez a bolsevikoknak?

ars longa vita breivik 2012.04.28. 15:06:15

"arra ébredtem, hogy valakitől kaptam két nagy pofont"

Akinek a BM a munkahelye, nem árt ha megtanulja milyen a gumibot másik végén állni

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.28. 15:11:27

ez mikor történt? Mády szerintem 70 körül járhat és amióta eszemet tudom az ortopédiai klinikán dolgozik, alapjáraton lábsebész, nem is rossz :D
egyébként a nyakba szuri plexus érzéstelenítésnek tűnik, vagy ggl stellatumnak

bes3 2012.04.28. 15:26:08

@ninimimi: tudod a sikertelen élet és hasonlók miatti gyûlölködés és frusztráció, a fröcsögô szitkozódás nem tesz jót a vérnyomásodnak. A saját magad érdekében is vissza kellene venned, mielôtt végleg károsodsz (testileg is, a lelked nem tudom menthetô-e még)..

Idôablak: a NEM VÉRZÉSES stroke-nál van, amikor az ér elzáródik és vérrögoldás lehetséges, esetleg éren keresztül kisebb beavatkozással az elzáródás oldása, a rög kihúzása.

Aztán még tájékoztatlak hogy nem "orvosokkal" beszéltél a segélyhívás perceiben, persze ezt honnan tudnád, ez már bizonyára túl bonyi felfogni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.28. 15:35:21

Nekem ket emlekem van jaszberenyi korhazrol :
Mindketto orrmandukamutet, 4-5 evesen .
Egyik esetben valami hatalmas tut szurtak az orromba, es leven nem volt megfelelo lefogato szekuk, edesapam fogott az oleben, ott sirtunk mindketten.

Utana a mutetnel mar nem volt ott apukam, viszont nem altattak , lattam, ahogy a szajamon keresztul ( szajpadlasomat vagtak ) veszik ki az orrmandulam. Na amint kivettek ott elajultam, es tobbre nem emlekszem hogy kerultem a korterembe, meg hasonlok...

Irkutszk 2012.04.28. 15:42:02

@tildy:): És ez hogyan kapcsolódik a kartöréses baleset esetéhez?

dr-eam 2012.04.28. 15:51:31

A fedett kartörés nem igényel nemhogy mentést, de azonnali rohamkocsis szállítást sem!!! Megint egy félrevezető, egészségügyisek ellen lázító, drámainak szánt, de ostoba fordulatokkal teli sztori!!!!

Sokorai_Atala 2012.04.28. 16:15:50

D miért nem vitte be valaki a kórházba a baleset után?

ninimimi 2012.04.28. 16:37:07

@bes3: Természetesen NEM VÉRZÉSES stroke-ról volt szó.

Természetesen tudom, hogy nem orvossal beszéltem, amikor halált okozó mértékben átvertek a mentőállomás segélyszámán.

Természetesen tudom, hogy mindez MAGYARORSZÁGI orvosok lelkiismeretén múlt, függetlenül attól, hogy éppen nem orvossal beszéltem.

ninimimi 2012.04.28. 16:38:23

@bes3: ez már bizonyára túl bonyi felfogni

El Visco Stello (törölt) 2012.04.28. 16:46:21

@csak néha benézek ha marhaságot látok: ...ha egyre gondolunk, akkor én még Vácról ismerem Mády doktort. De van annak már harmincegykét éve is.
Egyébként, ha ez a röntgenfordítgatás igaz, akkor a posztoló nem érti a tréfát. Így szoktak viccelni az oldalhelyességgel is, csak akkor hanyatt fordítják a felvételt.

bes3 2012.04.28. 16:51:39

@ninimimi: "
(később bizonyítottan) agyvérzéses beteghez mentőt hítunk."

ezt írtad. Valahogy az az érzésem fogalmad sincs mirôl beszélsz.

a hozzászólásod melyik része ír le ORVOSI hibát? hol a "bolsi orvosok" csináltak valamit amit te tévesnek érzékelsz?

Persze, mindne az orvosok hibája, még az is amihez közük sincs. Gratulálok.

ninimimi 2012.04.28. 16:51:42

A bolsevikoknak meg annyi köze van mindehhez, hogy sehol a nyugati világban nem találkoztam ennyire emberellenes mentalitással a "humán" orvoslásban, mint hazánkban és a (poszt-)bolsevik országokban. (V.ö. Szolzsenyicin: Rákosztály, ami pontosan leírja a hazai "egészségügy" mentalitását ma is!)

ninimimi 2012.04.28. 17:00:27

@bes3: Ahhoz ugye semmi köze sincs szerinted a hazai orvosi mentalitásnak, hogy a mentőállomás segélyhívó telefonszámán vészhelyzetben szándékosan félrevezetnek következmény nélkül?
Gratulálok!

ninimimi 2012.04.28. 17:02:55

@bes3: Halált okozóan!
Gratulálok, "orvos" úr! (elvtárs, elvtársnő!)

bes3 2012.04.28. 17:08:17

@ninimimi: ja hogy te egy szovjet utódállamban élsz, akkor már értem a bolsevikozást. Nincs több kérdésem.... :)

ninimimi 2012.04.28. 17:16:05

@bes3: Nem kell kérdezned elvtárs, anélkül is tudod, mi a neve ennek a "szovjet utódállam"-nak, ahol ilyen "orvosok" vannak, mint te.

2012.04.28. 17:23:07

@ninimimi: Ha ennyire biztos vagy az igazadban, tegyél panaszt. Kíváncsian várom, miről számolsz be.

2012.04.28. 17:29:20

Amúgy a posztban leírt eset hol történt meg? A folytassa sorozatban vagy valami más vígjátékban? Kicsit hiányolom belőle azt a részt, amikor a takarítónéni kihúzza a lélegeztető tápkábelét a konnektorból, hogy porszívózzon, a fecskendőkkel célba dobáló medikusokat, és a hordágy se esett ki a mentőből menet közben. Ezen még dolgozni kell.

ninimimi 2012.04.28. 17:35:11

@kermi: Az lenne a megoldás a lelkiismereted szavára, ha van? Az én dolgom lenne ez, miután a hazai "egészségügyi" mentalitás miatt meghalt a hozzátartozóm?
A szöveged is jellemzi, mennyire BETEG a hazai orvosok mentalitása.

egy maréknyi dollár 2012.04.28. 17:40:44

Na, így jár, aki éjnek évadján bócorog a kórház folyosóján.
Szerencséje van a kedves posztolónak, hogy nő; férfiembernek - gondolom - a tökén keresztül próbálják érzésteleníteni a karját ebben az intézményben.
(a poszt nagyjából a Szerző eltaknyolásáig volt hihető, de a végére már azt is megkérdőjeleztem)

macskaorr 2012.04.28. 17:54:34

ninimimi!
Tegyél csak panaszt nyugodtan,gondolják az orvosok, én értem hogy miről írsz,
ők is értik, csak úgy csinálnak mintha nem értenék, és mellékesen téged hülyéznek, aki gondolom felmérve a helyzetet, nem orvost, hanem mentőt hívtál mire ők küldtek egy orvost!Van olyan, hogy orvos hívhat csak mentőt, de ha értelmesen elmondod a tüneteket, pláne ha a betegnek már voltak kórelőzményei akkor a paragrafus számát nem tudom, de köteles a mentő jönni orvossal, pl eszméletvesztés esetén!Bolsevikozni valóban nem kell, mert a
lelkiismeretnek nincs köze egyik világnézethez sem, ebben csak az a vérlázító, hogy ők nagyon jól tudják hogy vétkeztek, és a túlhajszoltságukat, fáradtságukat elismerve is azt mondom, lekiiismeretük egy szál se! és ma csak úgy tudsz meg mondjuk egy nyaki uh eredményt, ha elmész érte a maszek rendelőbe,
mert ha nem, akkor kezelés / műtét nuku/, és jön valóban a strok! Én elmentem érte mindkét oldalon 90/%-os szűkület, aztán még én lettem jól lecseszve, hogy nem akkor azonnal mentem mikor az orvosom a klinikán ott volt, és megcsinálták az uh-!Csak azt felejtette el, hogy én odamentem akkor hozzá, mivel az uh-s is mondta, hogy azzonnal keressem meg őt, a dr úr meg kiüzent, hogy a maszekjában keressem meg! Mivel másnap vastagbéltükrözésre kellet előkészülnöm, és utána jött maga a tükrözés, na meg aztán a karácsony, hát elmaradt! Mert a dr úr elutazott
és a leletek meg a fiókjába voltak, így vártam másfél hónapot, aztán a maszekjában magából kikelve ordított. hogy miért nem jelentkeztm ott azonnal, mire én megmondtam neki, és kértem a leleteimet, mert akkora az érsebészeti klinikán már leszéltem egy másik orvossal a dolgot, és 2 nap múlva műtött!

2012.04.28. 18:05:23

@ninimimi: Igen, az lenne a megoldás. Ha az én hozzátartozómnak ilyenből keletkezne kára, panaszt tennék. Mindenkinek van főnöke, a beszélgetés magnón van, - gondolom ezzel nem árulok el nagy titkot - ki lehet vizsgálni. De, mint olyan, aki szokta hallani a beszélgetéseket élőben, azt tudom neked mondani, hogy a lehető legmesszebb áll a mentésirányítóktól a beteg vagy hozzátartozó becsapása. A te vádad olyan, amire mérget merek venni, hogy így, ebben a formában nem igaz. Félreértés történhetett, még akár tévedés is, mert emberek ha dolgoznak, tévedhetnek is, de hogy szándékosan becsapjanak? Az ki van zárva.
Azt gondolom nem kell ecsetelni, hogy aki a telefonnál ül, azon információk alapján dönt, amit a bejelentő elmond. És a bejelentő legtöbbször ideges, kapkod, sokszor nem jó választ ad a kérdésre, esetleg semmilyent se, mert nem tud válaszolni. Van, hogy megakad a lemez a "küldjék már a mentőt, hát nem értik?" típusú mondatoknál, és nem hajlandó semmi más infót adni. A legjobb, mikor a telefonáló elmondja, hogy neki a szomszéd szólt, hogy hívjon mentőt. Nem, azt nem mondta, miért, csak azt mondta, hívjon gyorsan. És ez nem ritka. Lennének meglepődések, ha egyik-másik bejelentő visszahallgatná saját magát.

ninimimi 2012.04.28. 18:26:55

@kermi: " a lehető legmesszebb áll a mentésirányítóktól a beteg vagy hozzátartozó becsapása."

Mint olyan, aki saját fülemmel hallottam, hogyan ismétli vissza a legocsmányabb cinizmussal, hogy a "küldjük a segítséget" nem mentőt jelentett ám, tudom határozottan állítani, hogy szándékos és halált okozó becsapás történt.
Hogy ezt csak vádaskodással tudod az esküvel "terhelt lelkiismeretednek megmagyarázni", ezért sajnállak.

Üdítően új helyzet volna, ha ebben a hazai, (poszt-)bolsevik egésszségügyben "egyik-másik" orvosnak a normális mentalitása válna álatlánossá.

ninimimi 2012.04.28. 18:28:58

Hú, ez "freudi elírás" volt:

álatlánossá = általánossá

Flector67 2012.04.28. 18:35:26

@ninimimi: Tisztelt Ninimimi!
Mindenekelőtt fogadja őszinte részvétemet. Csak arra kérdeznék rá, ha 10 percre volt a kórház, mire várt? Én tuti kocsiba pattantam volna és ott vagyunk.

ninimimi 2012.04.28. 18:35:45

@ninimimi: "egésszségügyben" = egészségügyben
Ez is "Freud"! Nehéz leírni ezt a szót a hazai mentalitással összefüggésben.

ninimimi 2012.04.28. 18:43:30

@Flector67: Tisztelt Flector67! Pontosan ezt tettem volna, ha:

1. akkor tudtam volna, hogy 10 percre van a Budapesten is kivételesen legmegfelelőbb hely. (Az ország másik végén, rendezvényen résztvevő agysebész barátomtól tudtam meg a várakozás alatt.)
2. ha nem csap be a mentőközpontos és nem hazudja "furfangos" fogalmazásával, hogy jön a mentő.
3. Elegem van abból, hogy itt orvosok poénkodnak, miközben látszólagos részvétük mellett eszükbe sem jut, mit kellene tenniük hasonló esetek megelőzésére. Például megkérdezni a mentőszolgálathoz közel álló haverjaikat, hogy lehetséges-e ilyen eset, amiről beszélek. Már az is sokat számítana.

Flector67 2012.04.28. 18:48:27

@ninimimi: Nekem mindegy le volna, mit mond a mentő. Ha nem jön 10 percen belül, akkor a legközelebbi kórház. Ott már orvos hívott volna rohammentőt. Mellesleg, ha megkérdezhetem mit mondott Ön a telefonba?

ninimimi 2012.04.28. 18:49:20

@ninimimi: Kiegészítés a 2. ponthoz: a kerületi mentőközpont 5 percnyire van!

Irkutszk 2012.04.28. 18:53:47

@ninimimi: A mentőközpontban nem állnak sorban a mentők a hívást várva. A mentőautók az utakat róják egyik betegtől a másikig.

ninimimi 2012.04.28. 18:56:53

@Flector67: A stroke tipikus tüneteit mondtam - legalább hármat:
az arc, a kar, és a láb egy oldalon fellépett hirtelen érzéketlensége, bénulása. Hirtelen kialakult beszédértési zavar, beszédképtelenség, szédülés, egyensúlyvesztés, mozgási zavarok. Kézben vittük ki a kocsimba, miután "megjött a segítség", a tehetetlen ügyeletes orvos.
Itt is "gratulálok" Önnek, mint olyannak, akinek köze van mindehhez!

Mercel 2012.04.28. 18:58:50

@Neduddgi:

Okoska..
Bölcs vagy empatikus, okos, és ott is voltál végig igaz?

"Frigyes"

Flector67 2012.04.28. 18:59:34

@ninimimi: Ha ennyire tudta stroke tüneteit, miért nem hívta "agysebész" barátját? Rohant a legközelebbi kórházba? Miért malmozott otthon? (Ebben az esetben ez egy tiszteletlen, alantas, gonosz kérdés, de sajnos, amilyen a Adjon Isten, olyan a Fogadj Isten).

ninimimi 2012.04.28. 18:59:38

@Irkutszk: Tényleg?! Ez "magyarázza" a halált okozó becsapást, mi?!
Nyugodt alvást az orvosi "lelkiismeretednek" - ha van ilyened - miután a hazudozásoddal cinkosságot vállaltál!

ninimimi 2012.04.28. 19:04:13

@Flector67: Feltételeztem, hogy nem ver át az 5 percre lévő mentőközpont!
Nálad ezt hívják "otthoni malmozásnak"?
Felháborító, hogy ti kérdezitek tőlem, miért bolsevikozom!
Hogy ezt a halált okozó, aljas hazugságot is megpróbáljátok rám verni, ez szerintetek micsoda?!
Minősítsem?
Igenis az ilyen mentalitás okoz halált, ezért tartunk itt! Ez nem pénzkérdés!
Tökéletes példát szolgáltattok rá, itt és most!

Flector67 2012.04.28. 19:07:44

@ninimimi: Ne tegezzen, én is megtiszteltem a magázással. Mellesleg, ha jól értem egy orvossal se beszélt, de ők a hülyék. Gratulálok.

ninimimi 2012.04.28. 19:09:39

@Flector67: Az agysebész barátom meg nem hívást várt a mobilján egy rendezvényen, lehalkított csengőhanggal. Időbe telt, míg észrevette a hívásomat. Erről is én tehetek, mi?!
Undorító az "orvosi" mentalitásotok - és akkor nagyon visszafogtam magam.

ninimimi 2012.04.28. 19:12:49

@Flector67: A tegezésbe tudsz belekötni? Nekem nem kell az ilyen "tisztelet". Számolj el az orvosi esküddel. Az talán magáz.
Egyébként a szövegértésel is baj van: éppen arról beszéltem, hogy legalább egy orvossal is egyeztettem - persze késve, "hála" a hazudozó "mentősnek".

2012.04.28. 19:15:29

@ninimimi: Én olyan vagyok, aki a te szavaid szerint közel állok a mentőszolgálathoz. Azért írtam, amit.

Flector67 2012.04.28. 19:15:37

@ninimimi: Ön nem mentőssel beszélt. De mindegy. Nem ereszkedek le az Ön primitív, alpári szintjére. Mellesleg még medikus vagyok. De első dolgom lesz elhúzni innen. És nem csak a fizetés miatt.

ninimimi 2012.04.28. 19:20:29

@Flector67: Nem tudom, hová kíván "húzni", de ha nyugati irányba, akkor nem sokra megy ezzel a mentalitással, tisztelt uram! Tapasztalatból mondom.
Ha marad, akkor meg ajánlom figyelmébe az ikes igéket: nem "ereszkedek", hanem "ereszkedem".
Már ha műveltnek akar látszani és nem "primitív, alpári szinten" mutatkozni.

Flector67 2012.04.28. 19:23:24

@ninimimi: Nem ebben mutatkozik meg a műveltség. Most írhatnám, hogy nem a csengőhangot halkítjuk le, hanem a telefont. De nem szeretnék vitatkozni. Milyen mentalitásom is van? Milyen hibát is vétettem? Ön csak vádaskodik.

Dr.laikus PhD 2012.04.28. 19:28:22

@ninimimi:

Jó lenne ha már mindenkit megsértettél abbahagynád.
A történetnek akkor is van tanulsága, ha nem bolsizol, mert nem érdekes.
Ami történt annál inkább.

Rivero 2012.04.28. 19:29:57

@ninimimi:
Durván káromkodsz és általánosítasz...

ninimimi 2012.04.28. 19:31:16

"Miért malmozott otthon?"
Ez a kérdés jutott eszébe Önnek a történetemről -, ilyen mentalitása van.
Lelkiismeretes embernek nem kell több jellemző az Ön tisztelt mentalitásáról.
Az meg, hogy a hibás magyar ragozás "ellenében" a lehalkított csengőhangba tud belekötni - mint teljesen szabályos szófordulatba -, ismét csak Önt minősíti.

Flector67 2012.04.28. 19:34:57

@ninimimi: Ön vérig sértett engem, és számos más embert itt, az általánosításával, vádaskodásával. Próbáltam nem lesüllyedni Önhöz és nem megsérteni Önt.
És nem az a kérdés jutott eszembe először. olvasson csak vissza. De sajnos a primitív vádaskodására és támadásaira már nem tudtam higgadtan reagálni. Hibáztam sajnálom.
Csak nem értem, ez miért az én, illetve az itt lévő többi orvos hibája? Ott se voltunk.

nohab76 2012.04.28. 19:35:52

Visszatérve az eredeti esetre, az úgy baromság, ahogy van, a kommentelőknek igaza van, nem is érdemes rá több szót vesztegetni. Ninimimi: őszinte részvétem. Én is úgy gondolom, panaszt kell tennie. Ha jól értem, nyugati tapasztalatai vannak betegként. Teljes etnikai/vallási/hivatásbéli vagy akármilyen csoportokról nem beszélünk ilyen stílusban, ez nyugaton az utóbbi 67 évben nem elfogadott. Nekem is van tapasztalatom orvosként a nyugati egészségüggyel kapcsolatban, ahogy elég sok otthon dolgozó kollégának is.

ninimimi 2012.04.28. 19:35:57

@Flector67: Mielőtt ebbe is belekötne, megismétlem, mivel nem nyomtam "Válasz erre" gombot. Ami nem is "gomb", mert ugye az a kabáton van, hanem "kattintásra érzékenyített felület a képen" -, csak hogy pontosan értse.

"Miért malmozott otthon?"
Ez a kérdés jutott eszébe Önnek a történetemről -, ilyen mentalitása van.
Lelkiismeretes embernek nem kell több jellemző az Ön tisztelt mentalitásáról.
Az meg, hogy a hibás magyar ragozás "ellenében" a lehalkított csengőhangba tud belekötni - mint teljesen szabályos szófordulatba -, ismét csak Önt minősíti.

Flector67 2012.04.28. 19:38:34

@ninimimi: Kedves Ninimimi! Még egyszer mondom. Nem voltam ott. Miért az én hibám lenne? Én csaptam be Önt?

cenzorilla 2012.04.28. 19:38:49

@ninimimi:

Kezd parttalanná válni a produkciód.

Sértegetsz és csodálkozol.
Ha választ vársz a kérdésedre a történtekre ezt érdemes másként tenni, mert az eset tanulságos.

Azt akarom csak mondani finoman még, hogy változtass és esetleg kapsz válaszokat.
Ha erre nem vagy hajlandó, akkor muszáj lesz abbahagynod. :)

Irkutszk 2012.04.28. 19:42:45

@ninimimi: Nem hazudoztam, nem csaptam be senkit, nyugodt az 'orvosi' lelkiismeretem, nem magyaráztam semmit semmilyen becsapásról, és nem őriztünk együtt libát.

ninimimi 2012.04.28. 19:43:31

@Flector67: "Csak nem értem, ez miért az én, illetve az itt lévő többi orvos hibája? Ott se voltunk."

Ez végre egy őszinte, emberi, bár még mindig naív kérdés. A Mephisto című film záró jelenete ugrott be rögtön: "Én csak egy színész vagyok!" - üvölti Brandauer a kamerába, kétségbe esve, miközben rájön, hogy mire használja a náci propaganda.

Ön a véleményével, a fogalmazásával hozzájárul ahhoz, hogy ez az alapjaiban, mert mentalitátásában BETEG, emberellenes rendszer, amit itthon egészségügynek hívunk, ilyen maradjon.
Ezt lenne jó megérteni. Okos embereknek ez nem volna nehéz, csak akarni kell és leszállni a magas lóról!

Flector67 2012.04.28. 19:45:09

@ninimimi: Még mindig nem értem. Miért az én hibám? Én vettem fel a telefont?
Mellesleg, ha ilyen biztos a dolgában, miért nem jelenti fel őket. Minden hívást felvesznek.

cenzorilla 2012.04.28. 19:48:00

@ninimimi:

Utoljára felhívom a figyelmed a sarkos a történethez semmi módon nem kacsolódó jelzőidre.

Hagyd abba, mert abbahagyatom veled!

szabidoki 2012.04.28. 19:51:54

@Flector67: don't feed the troll!
Ha a hülyeségtől nőni lehetne, ninimimi ülve nyalogatná a Holdat, nincs semmi értelme foglalkozni vele. Nemsokára úgyis megy vakációzni a zárt osztályra...

Flector67 2012.04.28. 19:56:10

@szabidoki: Én próbáltam intelligensen a problémára fókuszálva beszélgetni. Nem hiszem, hogy magas lovon, ülnék/ültem volna. Etetni se akartam:)
Néha tényleg nagyon elkeserít ez morál, ami itthon van. Na de mindegy.

ninimimi 2012.04.28. 20:02:05

@szabidoki: "Ha a hülyeségtől nőni lehetne, ninimimi ülve nyalogatná a Holdat"
Ez ugye nem "sarkos, a történethez minden módon kapcsolódó jelző", intelligens érv, de ha reagálnék rá, akkor én ennek esetleg ellentmondva a tiltott hibába esnék. Tehát az olvasók eszére bízom az ítéletet a fentiekről, és ezzel be is fejeztem. Ennél többet itt, úgy tűnik, közérdekben "nem szabad" tenni.

szabidoki 2012.04.28. 20:09:49

@ninimimi: az eddigi kommentjeid alapján bőven kiérdemelted ezt a mondatot. Természetesen mindenkinek joga van a saját véleményéhez.

2012.04.28. 20:10:21

@ninimimi: Többször föltették a kérdést már, tettél-e panaszt? Nem láttam, hogy válaszoltál volna.

ninimimi 2012.04.28. 20:14:14

@szabidoki: @Turchi: Megfogadtam a tanácsot:
"don't feed the troll!"

Flector67 2012.04.28. 20:18:34

@ninimimi: Szóval tett már panaszt?

2012.04.28. 20:21:04

@ninimimi: Mi van? :-) Miért nem akarsz válaszolni? Talán mert panaszt sem tettél? Annyira már nem volt fontos az eset? Én biztos tettem volna, ha ennyire fontosnak érzem az esetet, vagy ennyire nem értek egyet.
Mindenesetre trollnak még nem neveztek :-), de hát ennek is eljött az ideje.

Flector67 2012.04.28. 20:25:31

@Turchi: Furcsa, hogy érdemi választ nem ad, csak vagdalkozik.

szabidoki 2012.04.28. 20:27:51

@Flector67: ha lett volna érdemi mondanivaló, akkor el sem indul a cirkusz... Itt a balhé volt a fontos, semmi más.

2012.04.28. 20:28:47

@Flector67: Hát még ha csak ez lenne furcsa benne :-(

Flector67 2012.04.28. 20:28:51

@szabidoki: Jó, de ez valakinek tényleg jó? Komolyan itt tartunk?

Dr.laikus PhD 2012.04.28. 20:30:36

"Felesleges körök

A múltkor életem eddigi legszarabb 24 óráját csináltam végig a klinikán. Hétvége volt. Reggel nyolckor elkezdtem dolgozni és egyszerűen megállás nélkül jöttek, volt minden a szokásos hülyeségektől kezdve a korai és középidős vetélőkön át az extragyanúig, még olyan nő is jött, aki úgy menstruált, hogy elveszítette az eszméletét és meg kellett trafózni. Egész éjjel tele szülőszobával mentünk, ahogy betoltunk valakit a műtőbe, jött a helyére két másik. Hajnali négyig egészen pontosan kétszer tizenöt percre tudtam leülni, akkor sem azért, mert nem volt mit csinálni, hanem mert muszáj volt már ennem. Sok olyan ügyeletem volt, hogy egyáltalán nem tudtam aludni, egy percet sem, de most olyan történt, amilyen még soha. Hajnali négykor tele szülőszoba mellett lefeküdtem az egyik ágyra az orvosiban és emlékszem, hogy azt gondoltam, hogy ha most valaki odaáll az ágyam fölé és egy hatalmas késsel elkezdi keresztüldöfködni a mellkasomat, engem komolyan nem érdekel az sem, egyszerűen teljesen megálltam, képtelen voltam mozdulni, bármi történhetett volna.

Kb. negyven percet fekhettem így, nem aludtam, csak valami furcsa tudatállapotban feküdtem, közben hallottam a szülésznőket, a szülőnőket, a CTG-k zakatolását, majd berontott az egyik kollégám, hogy jött megint a mentő, 28 hetes, bő három ujjnyi méhszájjal és akkor kipattant a szemem és csináltam tovább mindent ugyanúgy, mint előtte.

Azzal a töménytelenül sok eszemmel másnapra bevállaltam egy nappali műszakot (12h) a háziorvosi ügyeletben, az volt a terv, hogy a negyed nyolcas átadás után nem várom meg a megbeszélést, hanem elindulok a másik ügyeletembe és akkor odaértem volna nyolcra. Ehelyett negyed nyolckor mentem be az n+1. császárba, ahonnan 07:50-kor jöttem ki, gyors telefon az ügyeletbe, hogy fél kilenc előtt nem érek oda, rohanás, majd arra érkeztem meg, hogy átadott az OMSz két címet. Az egyik öreg néni, hetek óta megy a hasa és reggelre hirtelen nehezen ébreszthetővé vált, a másiknak stomája van és barnát hány. Azt hittem, ez valami vicc.

Hát nincs mit tenni, ez azért nem torokfájás, úgyhogy elindultunk rögtön, vártuk is egymás után az azonnalos szállításokat, nekem egyre jobban szúrt a szemem és egyre jobban fáztam, közben két újabb címet kaptunk az OMSz-tól, az egyik egy forgó jellegű szédülés, a másik egy tumoros, aki rosszul lett, fáj neki. A szédülőhöz is kértük az autót, hát nem tudtam mit csinálni ezekkel, tényleg betegek voltak. Már majdnem dél volt, amikor elindultunk Budaliget szélére a negyedik címre. Ez nincs közel. Itt a tavasz, ilyenkor szeretem a körzetünket, mert rügyeznek a fák, nyílnak a virágok és hát Budaliget, Máriaremete, ezek azért jó környékek, a szép házakat meg külön imádom. Na most mondjuk nem sok kedvem volt házat nézni, kicsit beszűkültek a gondolataim az ügyeletben üresen álló ágyamra, a lényeg, hogy 25-30 perc alatt kiértünk a címre, utolsó energiáimmal kivettem az EKG-t, elindultam a kapu felé, majd egyszer csak észreveszek egy A4-es, kockás füzetből kitépett papírt a postaládára tűzve: "A beteget beszállítottuk kórházba!".
Én kínomban már elkezdtem röhögni, majd összenéztünk a gépészemmel, beültünk a kocsiba és úgy 1-2 percet ott ültünk kussban. Megkérdeztük a mentőszolgálatot, nem ők vitték el. Ők azért szoktak szólni. Nyilván kihívtak valami magánmentőt, ami nem baj, fizessék ki, szállíttassák el, de hogy 2012-ben, amikor egy másik kontinensről, iPhone-on keresztül lájkolják a facebook-on megosztott videómat fél perccel a feltöltés után, akkor nehezen hiszem el, hogy bármi akadálya lehet annak, hogy megejtsenek egy telefont, hogy lemondják a hívásukat... Hogy ne autózzunk fölöslegesen 25 percet kifelé és 25 percet vissza...
Az, hogy én nem aludtam harminc órája, az az egyéni nyomorom, senkit nem kell, hogy érdekeljen. De mondjuk egy stroke-os emiatt az egy óra kiesés miatt simán kicsúszhat a lízisidőből. Ez mondjuk már nem baj, ha érdekel valakit. De mondjuk a benzin sem olyan olcsó és erre az esetre is egy szó nélkül kifizette az ügyelet. Szóval, egyszerűen én tényleg nem tudom, hogy mit gondolnak az emberek...

Na de a lényeg az, hogy minden egyes ügyeletemben újra és újra meggyőződöm arról, hogy baromira ineffektív módon működik minden és mi is csak ennek az ineffektív kuplerájnak vagyunk egy akadozó kis fogaskereke. Persze, tűzoltásra jó az ügyelet, megoldjuk, általában sikerül többé-kevésbé egyenesbe hozni az embereket, de teljesen nyilvánvaló, hogy a Problémát nem oldjuk meg és engem ez egyre jobban zavar. Átmenetileg, néhány napra, esetleg néhány hétre lendítünk valamit a helyzeten, de a Probléma, az olyan, hogy az sokkal komplexebb, sokkal szervezettebb, sokkal jobban finanszírozott, sokkal széleskörűbb ellátást tenne szükségessé és most nem megyek megint bele abba, hogy Magyarországon nincs szociális ellátás, nulla, fogalma nincs róla sehol senkinek, hogy hány pongyolás, demens néni aszik össze étlen-szomjan egy panel földszintjén, hogy a beteg azért nyilatkozik róla, hogy elutasítja az akár vitális fontosságú kórházi beutalását, mert nincs senki, aki tudna figyelni a távolléte alatt az alzheimeres férjére és így tovább. Ez van. Ez borzasztó, hogy ez van. Ez borzasztó, hogy ehhez asszisztálok egy végighúzott ügyelet után. Ez borzasztó, hogy ebben az országban - úgy tűnik - minden fontosabb ennek a megoldásánál. Persze mit várunk, ha olyan politikusaink vannak, akik a gyönyörű családi ház mögött, egy tyúkóllal összeépített 10 nm-es sufniban tartják az anyjukat vagy anyósukat vagy mit tudom én, ki volt az.

Tudom, hogy csúnya hasonlat, de nem tehetek róla, nekem már egy jó ideje a döglött bogarak szoktak eszembe jutni az elhanyagolt idős emberekről és a halottakról is. Ha méretarányosan egy akkora világban élnénk, hogy az ember nagysága egy poloskáénak felelne meg, akkor gyakorlatilag nincs különbség. Pontosan úgy végezzük, mint azok az elszáradt, hátukra fordult bogarak, amiket az ablak külső és belső szárnya között szoktam megtalálni Balcsin. Semmi különbség nincs. Ez azért nem jó hír."

IKL

Flector67 2012.04.28. 20:34:22

@Dr.laikus PhD: Ezt hol találta? Elég "életszagú".

ninimimi 2012.04.28. 20:41:08

@Turchi: Hát ez jó! Én vagyok letrollozva, aztán "ha nincs sapkám", akkor meg az a "baj".
A eset pontosan így történt, de már az is cinizmus, hogy ennyire kételkednek benne azok, akik pontosan ismerik a hazai helyzetet.
Panaszt meg azért nem tettem, mert ugye történt egy haláleset, mással voltunk elfoglalva, nem a hazai mentőszolgálat morális javítgatásával. A rendszer javulásának az én panaszbejelentésem az alapja ugye?! Sokkal inkább, mint a tisztelt doktor urak mentalitása, ugyebár?!

Flector67 2012.04.28. 20:42:58

@ninimimi: Igen, a panasz az alapja. Most is tehetsz.
Máskülönben, ha nem érkezik panasz, hogy vársz javulást?

ninimimi 2012.04.28. 20:49:34

@Flector67: "ha nem érkezik panasz, hogy vársz javulást?" Nocsak! Ezt nekem kell mondanom: természetesen a hazi orvosok döntő többségének egészséges mentalitásától, a hibák tisztességes feltárására nyitott, intelligens hozzáállásától. Ezt csak kiegészítheti a "laikusok" néha, sőt gyakran alaptalan, hozzá nem értésből származó akadéskodása. Már hogyan volna ez a javulás egyedüli módja, alapja?
Nem értem :)

2012.04.28. 20:50:55

@ninimimi: Velem kár vitatkoznod, nagyon békés ember vagyok :-). Ha panaszt nem tettél, akkor mit vársz? Mit vársz az itteni emberektől? Ebben a stílusban. Egyébként a poszt nem rólad szól, talán inkább az adott történethez kellene hozzászólnod, vagy írd meg a saját posztodat. Én mindenesetre megtisztelném a volt hozzátartozómat azzal, hogy ha hibát vélnék az ellátásában, bizony panaszt tennék. Többet érne, mint egy blogon arról beszélni, ami nem is konkrétan téma. Valóban, 1 panasz nem sokat old meg, de ha mindenki így gondolkodna, akkor minden téren nagy szar lenne.

Flector67 2012.04.28. 20:51:39

@ninimimi: Még mindig nem értem a vádaskodást és, hogy miért nem tesz panaszt. Ha meg nem akar panaszt tenni, miért itt vádaskodik? Itt aztán főleg nem éri el a célját.

2012.04.28. 20:53:21

Mára befejeztem, ha @ninimimi: válaszolna, és biztos fog :-) ígérem, holnap elolvasom, bár már kinyomhatná a cenzor egy kicsit pihenni, úgyis alvásidő van :-)

2012.04.28. 20:54:15

@Flector67: Jó hogy egymás után írjuk ugyanazt :-)

ninimimi 2012.04.28. 21:00:58

@ninimimi: hazi orvosok = hazai orvosok

@Turchi: "ha mindenki így gondolkodna, akkor minden téren nagy szar lenne"
Értem, ez "persze" csak rám "igaz".

@Flector67: Ugyanaz. A poszt is csak "vádaskodás", ha úgy vesszük, és eléggé ide kapcsolódó ügyről volt szó, nem az oktatásról például. Ilyen alapon semminek sincs semmi értelme, amiről a blogvilág szól. Persze értem én: onnantól "vádaskodás", ha elfogynak az érvek.
Elfogytak, de nem nálam, ezt minden külső szemlélő láthatja.

ujjujjuj 2012.04.28. 21:02:39

Inkább csak olvasni szoktam, nagyon ritkán szólok hozzá, de:

Ninimimi, azt gondolom, az ember a saját egészségéért tehet a legtöbbet, és kell is tennie. Ha nem érkezik segítség rövid időn belül, ilyen esetben akkor is autóba teszem és magam indulok el a hozzátartozómmal, ha ígértek segítséget. Nem várok.

Másrészt a panasztételnek több szempontból haszna van: egyrészt kivizsgálják ezt a konkrét esetet, és - ha sajnálatos módon ez már a közeli rokonodon nem is segít - jogi elégtételt kaphatsz. Másrészt minél több visszajelzés érkezik egy "szolgáltatásról" (bár az eü nem tartozik szorosan a szolgáltatók körébe) az annál jobban szervezhetővé válik. És itt a pozitív visszajelzésekre is gondolok, nem csak a panaszra. Ha biztos vagy az igazadban, akkor semmi veszítenivalód nincs.

(Mielőtt nekem esel, nem vagyok sem orvos, sem mentős, sem eü-ben dolgozó.)

szabidoki 2012.04.28. 21:04:03

@Flector67: láthatod, hogy ez a helyzet...

Flector67 2012.04.28. 21:04:10

@ninimimi: Tényleg nem fogytak el az érvei, mert nem is voltak.

epres négercsók 2012.04.28. 21:08:13

@Irkutszk: Pardon, már itt vagyok, kiszedtem.

szabidoki 2012.04.28. 21:08:34

@ninimimi: való igaz, a te érveid nem elfogytak, hanem soha nem is léteztek...

szabidoki 2012.04.28. 21:11:11

@epres négercsók: nem kellett volna, én igazán jól szórakoztam :)

zsázsika 2012.04.28. 21:11:46

@ninimimi: kedves minimini, megpróbálok érdemben válaszolni a kérdéseire, mert a stílusa ellenére megértem a felháborodását és megkísérlek rájönni, mi történt és talán ez segít megérteni, elfogadni a történteket. Tudni kell, hogy a hívást diszpécserek fogadják, majd küldenek mentőt. Ezeknek az embereknek a hívó elbeszéléséből kell képet alkotniuk, hogy milyen szintű ellátást igényel a beteg- szállítókocsi, esetkocsi stb. -, majd az éppen abban az időben rendelkezésre álló " választékból" eldönteni, kit küldjenek. Sajnos, jelenleg a mentőszolgálatnak annyi - mellesleg teljesen felesleges és a mi és az ő számukra is vérlázító- munkája van, hogy gyakran előfordul, hogy egyszerűen nincs szabad autó. Amint van, küldik. Ezt a diszpécser nem biztos, hogy tudja, ezért vs. értesíteni sem tudja a hívót, feltehetően ideje sincs rá ( azt nem tudom, megteheti-e egyáltalán?)- azt pedig végképp nem tudja, hogy a hívó el tudja -e szállítani a beteget. Ha mentőt igényel a hívó, valószínűleg jogosultsága sincs az OMSZ-nak, hogy a hozzátartozóra bízza a beteg szállítását. Önmagában óriási szerencse, hogy a beteg nem az Önök kocsijában halt meg, mert akkor még saját magukat is okolnák, hogy miért nem tudtak segíteni. Azt nem hiszem és kérem, Ön se feltételezze a kollégáról, hogy szándékosan vezette félre Önöket. Az ügyeletes orvos a két puszta kezén és a saját fizikális vizsgálatán ill vérnyomásmérésen, vércukormérésen, alapgyógyszereken kívül helyszínen érdemben semmit sem tud tenni egy igazán súlyos állapotú betegért- a tünetek alapján nem igazán lehet megmondani, agyi történésről van-e szó, vagy más betegséről- pl.- cukorbetegség, fertőzés és millió dolog tud eszméletlenséget és ilyen típusú tünetetket okozni, és még ha agyi történés is, akkor is CT tudja csak eldönteni, vérzéses vagy nem , a kettőnek pedig homlokegyenest más a kezelése. Sajnos, az ügyeletes orvoskolléga valóban nem tudott tenni semmit, ezért nem tett semmit. Nem írta le, milyen kezdő tünetekkel indult a betegség ill. hogy mikor vesztették el a beteget, még aznap vagy napok, hetek múlva. Időtúllépés csak azokban az esetekben lehet, ha szóba jön a lízises kezelés érelzáródás - tehát nem agyvérzés!- esetében - ennek nagyon behatárolt mind az ideje, mind az indikációja- sajnos, az esetek nagy részében nem is annyira az idő, mint az egyéb körülmények zárják ki a lehetőségét is- bizonyos súlyosságon felüli tünetek, CT-n túl nagy vagy túl kicsi elváltozás, egyéb megbetegedések ill. szedett gyógyszerek stb. Sajnos, ennek a kezelésnek nagyon súlyos szövődményei lehetnek, ezért van ez a komoly kritériumrendszer. Tudom, hogy ez nem vígasz és nem csökkenti az Önök fájdalmát, de ha egy infarktusos stroke-ba belehal valaki, azt nagy valószínűség szerint nem lehetett volna lízissel kezelni, mert túl súlyos volt az állapota. ( Azért írom, hogy valószínűleg, mert nem ismerem pontosan az esetet, természetesen lehet, hogy Önök pont nem ez a kategória.)
Remélem, idővel könnyebb lesz a fájdalmuk. Nehezen lehet bármi vígasztalót vagy okosat mondani Önöknek, ez a beteget nem hozza vissza. De próbáljon meg nem ekkora haraggal és indulattal a gyógyítókhoz állni, mert ha -remélem, nem így lesz- egyszer orvoshoz kell fordulnia, eleve olyan bizalmatlan lesz, hogy a saját gyógyulása kerül veszélybe és már a legelején elromlik minden...

epres négercsók 2012.04.28. 21:22:35

@szabidoki: Közben láttam, hogy a kollegina is jelen volt, de a legelső hozzászólását muszáj volt.
@Flector67: Én nem (még), csak a "vitaindító", jelzőkkel teli esetleírását töröltem.

ninimimi 2012.04.28. 21:29:54

@zsázsika: Köszönöm az emberi választ. Akkor elmondom, hogy semmi bajom "az orvosokkal", hiszen közeli rokonaim, barátaim is orvosok. (A fentiekből ez részben ki is derült.) A hazai mentalitással viszont általánosságban nagy baj van - nem csak az EÜ-ben - és ha nem volna számtalan nyugati összehasonlítási alapom, akkor azt hinném, én gondolom rosszul.

A konkrét esetben azért sem tettem panaszt - a fenti érveken túl -, mert valószínűleg a lízisre akkor sem kerülhetett volna sor, ha a mentősök hazudozása miatt nem lépjük túl az időablakot (korábbi gyomorvérzés kiújulásának veszélye - persze ki tudja utólag, mi lett volna a döntés, ha nem ez a helyzet). Tudom, a fentiekből ez nem derült ki, mert szerintem semmit sem javít annak megítélésén, amit a mentőszolgálat felelőse elkövetett. Sajnálom, de ezen a meggyőződésemen - mivel én éltem át - megértő válasza sem tudott változtatni, amit ennek ellenére köszönök.

Flector67 2012.04.28. 21:33:05

@ninimimi: És miért volt szükség a korábbi ellenséges hangnemre? Mi is segíteni próbáltunk. Mellesleg én is voltam külföldön. Sokkal jobban megbecsüli az orvosokat, mint itthon.

Tempus-Anh 2012.04.28. 21:42:58

@ninimimi:
Nem gond, nemsokára az orvos lesz az aréna közepén, és fog szaladgálni űzött rovarként négy bivalyerős fényszóró kereszttüzében...Brandauer remek alakítása amúgy felejthetetlen a filmben.

kód 2012.04.28. 21:58:09

@zsázsika: grat. Kb. 100 kötekedő/hisztérikus hozzászólás után te vagy az első aki érdemben szólt hozzá ninimimi esetéhez. Akinek az első hozzászólása valóban elfogadhatatlan hangvételű volt, de akkor vagy tessék vagy ezt mondani, vagy ignorálni.

A lényeghez: ninimimi-t hülyének nézte a diszpécser, és ez ebben az esetben rossz húzás volt, mint az bebizonyosodott. Akkor is, ha Zsázsika hihetően tippel arra, hogy semmiképp sem úszta volna meg a beteg. Ez a hülyének nézés egy valós probléma. Jólszituált, egyetemet végzett emberként normálisabban állnak hozzám az orvosok, de ha egy öregúr már kicsit lassabban beszél, akkor azt jó eséllyel nincs türelmük végighallgatni, ráhagyják. Az öregúr persze egy idő után feladja. És az öregúr csak egy példa, minden betegnél ezt láttam. Valóban a betegek néha hülyeséget beszélnek, de mégcsak közel sem annyira hülyék, ahogy kezelik őket.

Flector67 2012.04.28. 22:00:26

@kód: Hidd el mi próbáltunk segíteni, megtudni mi történt... , de soha nem érkezett konkrét válasz.

FuBu 2012.04.28. 22:07:48

A szidott "magyar mentalitás" a szidó posztból is szépen kiemelkedett.

Maga a poszt meg érdekes, és nem a szó jó értelmében.
Aki elhiszi, hogy az orvos lábnak néz egy kezet, annak nem tenném ki az írását.
Altatás után egyszer nekem is lezúztak egy (vagy több ) pofont, nem mintha ütlegelni akartak volna, hanem mert egyszerűen nem tértem magamhoz. Nem is emlékszem a pofonra, hanem elmondta az orvos, látható jele sem maradt, szóval nem elgyepáltak. :)Mondjuk ez se ma volt. :)

Viszont végre valaki azt írja, hogy a műtőben rengeteg medikus és altató orvos volt. :)

A kifestett nővérre meg a részeg takarító hölgyre nem is akarok reagálni, mert ettől hiteltelen nekem ez a sztori. Szegény posztíró bekerült a pokol klinikára...

Flector67 2012.04.28. 22:34:05

Ninimimi úgy látom befejezte. Ha nem kezdte volna ennyire ellenségesen, még egy normális beszélgetés is kikerekedhetett volna belőle. Nem tudom, mi itt mit hibázhattunk. Úgy látom épp Ő ül a magas lovon. Kíváncsi vagyok mire fel...

zsázsika 2012.04.28. 22:46:01

@ninimimi: némi további adalék, csak hogy mindenki értse.
A mentőszolgálat diszpécserei nem orvosok, igazából nem tudom, mi a végzettségük. Számtalan esetben nagyon komoly gondot okoz orvosként is, hogy megfelelő kocsit alkudjak ki vagy épkézláb információt szedjek ki belőlük arról a betegről, akit majd a kocsi hozni fog, de rajta keresztül értesítenek. Ezzel együtt általában a jóindulatukkal nincs baj, a lehetőségeik erősen behatároltak. Akárcsak az egészségügy - és sajnos a magyar élet minden területén- rengeteg a probléma. A magyar egészségügy szétesett, és jelenleg a betegek és az őket valahogy ellátni próbáló személyzet öli egymást. Mind a kettő fáradt, ideges, kiégett és ellenséget lát a másikban. A legkitűnőbb, legemberségesebb kollégáim is kifordultak önmagukból az elmúlt egy -két évben (lehet, én is, csak nem tudom). Nem hiszem, hogy van értelme panaszt tenni, mert biztosan tudnak a problémáról- hiszen benne élnek és próbálják megoldani- , de sajnos bizonyos szint felett tehetetlenek a dolgozók. Ha nincs elég mentőautó, ha nem tudnak megfelelően képzett és gyakorlatban is tapasztalt diszpécsert alkalmazni- mert NINCS, és itt az a nyomorult pénz sajnos igenis hatalmas tényező, mert ha nem fizeted meg a szakembert, nem fog dolgozni-, ha nem tudom megadni azt a gyógyszert, amit szeretnék és ami a legkorszerűbb lenne, mert nincs és infúzióra alig jut pénz, arról aligha az egészségügyi dolgozó tehet és természetesen a beteg sem. Nem vagyok sem politikus, sem közgazdász, nem tudom, ilyen gazdasági lehetőségek mellett mi lehetne a megoldás akár rövid, akár hosszú távon, de egyelőre mintha senki nem akarná felvállalni a dolgot. Viszont kiválóan eltereli a cselekvés hiányáról a figyelmet a sok médiában felfújt "műhiba " eset és zokogó hozzátartozók. Ezek jelentős részében természetesen sok az igazság, sok meg nem -ld. a fenti posztot, amit szakmai szemmel olvasva hol a síró, hol a röhögőgörcs kerülgetett-, de a kórházak soha nem szólalhatnak meg, mert köti őket a titoktartás ( többek között). A másik fél nem hallgattatik meg..

@FuBu: ez a poszt tragikusan röhejes. Sajnos, ne vonj le messzemenő következtetéseket a műtőben található medikusok vagy altatóorvosok számából... Júniusban 6 (!) kollégám távozik az országból - történetesen aneszteziológus vagyok- és már jelenleg sem tudjuk megoldali a megfelelő dolgozói számot. Én a magam részéről a fáradtság és a fokozódó stressz miatt kezdek besokallni, túl sokáig már nem bírom ezt a hajtást. Ezen a hosszú hétvégén csak ma , holnap és kedden dolgozom ( nincs mellékállásom, ez az egyetlen.) Nem önszántamból, hanem mert nincs, aki dolgozzon...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.04.29. 00:16:38

@dr-eam: lázító? Ember,olvasd el újra. Egy betegnek kell tudnia hogy nevezik az aurót ami érte jön? Egyet tud,reggel 9 óta közel éjfélkor mûtik,és végig nagyon kevés kivétellel kritikán alul kommunikálnak,bánnak vele. Ez a valóság,nem uszítás!!!!

bes3 2012.04.29. 01:06:22

@Legelő Őse: a másik fél nézôpontja hiányzik.

A cím hazugság (valószínûleg a blogtulajdonos adta, ô is teljesen tájékozatlan? Akkor miért pont az eü-rôl blogol? Én sem folyok bele a fociba vagy az autópályaépítésbe mert hasonló idiótaságokat írnék). A sztori is sántít, legyen már szabad rámutatni.... ha már kommentelhetünk). A baleset után gyorsan ellátták, ilyen sérülések mûtétje nem akut, a gazdagabb országokban is várhatnak vele, nem a magyar eü specificitása.

A kommunikáció: nem voltunk ott. Utólag marha nehéz tudni mi igaz, mi hozzátett.

marand22 2012.04.29. 08:54:45

Németországban felső végtag zárt sérülésével a mentő nem viszi el a helyszínről a sérültet (hívjon taxit, stb.).

jágör68 2012.04.29. 09:15:43

@marand22:
De ez NEM Németország.
Meg ugye "fizeti a TB-t", ami nyilván a német EÜ- járulék többszöröse...
Itt amúgyis mindenkinek jár minden, akár fizet TB-t, akár nem, akár indokolt, akár nem.
Mer ugye "kimaradt a nagy rablóprivatizációs osztogatásból- és akkó má legalább a zegésségüggy legyen ingyé"

Csigorin 2012.04.29. 10:15:35

nekem is az volt az elso reakciom hogy kartoreses beteghez minek mento? Laba jo, jarni tud.

Ezert tart orakig mire kier a mento, mert minden esethez hivjak oket, amikhez pedig nem lenne rajuk szukseg.

Amugy meg: legalabb TB-re elviszi kulondij nelkul.
Jobb lenne ha mint peldaul franciaknal kiszamlaznak a szallitas dijat?

Csigorin 2012.04.29. 10:16:43

@marand22: szerintem sehol mashol sem...

pontosabban: hivhat a beteg, el is viszi, de ha nem irta fel az orvos a mentot, akkor a TB nem terit belole egy vasat se.

lehet más a handa-banda 2012.04.29. 10:31:17

Ez a poszt került ki a főtáblára? Nagy uborkaszezon lehet most az Indexnél

2012.04.29. 10:50:08

@Csigorin: Az tény, hogy a mentők a munkájuk 1/3-ában ingyentaxi szolgáltatást nyújtanak. És ez nem csak a laikus bejelentők miatt van, hanem a háziorvosok, kórházi orvosok is igen-igen gyakran rendelnek indokolatlanul mentőt. Mivel a betegszállítás és a mentés különvált, az amúgy sem túl sok mentőautóból még kevesebb maradt. Nem igazán van fölös kapacitás. Naponta fordul elő, hogy "mellébeszélnek", csak hogy mentőfeladat legyen valamiből, mert a mentő megy azonnal, a betegszállítóra meg tényleg órákat kell várni, és addig ott kell "kerülgetni" a kedves beteget. Valahol érthető is a dolog, a betegnek meg természetes, hogy jobb az, ha nem kell órákig várakozni, csak sajnos kevés a mentő ehhez. Szvsz a mentés szétválasztása a betegszállítástól egy nagy marhaság volt. Meg lett szívatva vele a kórház, a mentők, de legfőképpen a beteg.

dr-eam 2012.04.29. 10:50:31

@Legelő Őse: Nem őriztünk libát, utalok itt az udvariatlan tegező stílusára. Országunk traumatológiai ellátása régiók szerint van felosztva; egy-egy régió hatalmas területet ölel fel. Sajnos a primitív egészségkultúrával rendelkező őslakosok MINDENFÉLE panasszal képesek felkeresni egy baleseti ügyeletet. Szélka ment a kisujjamba 6 napja és most már nagyon fáj, 3 hete elestem és azóta is zsibbadok, síeltem Ausztriában és meghúzódott az ínszalagom, stb. Ezek teszik ki a "súlyos, halasztást nem tűrő kórházi vizsgálatot azonnal követelő, pokróc stílussal rendelkező, helló-szia-szevasztok" betegek nagy százalékát. Ezen kívül vannak a valóban ellátást igénylő betegek, de a sérülési mechanizmus alapján ők is feloszthatóak akut és halasztható, műtéti illetve konzervatív ellátást igénylő esetekre. A fedett felső végtagi törés is halasztható - megjegyezném. Sajnos a stílusa alapján feltételezetten Önhöz is hasonló "betegeket" el kell látnia az ügyeletnek, természetesen nyugat-európai körülmények között és emberi fizetésért, mert országunkra ez jellemző (gyengébbek - Ön kedvéért segítségképp megjegyezném, ezt ironikusan értettem). Az orvosok és egészségügyi személyzet legtöbbször több helyen ügyelnek, hogy tisztességes bérhez jussanak, ezek után csodálkozik mindenki, hogy fáradtak, esetleg ingerültek a hatszázmilliomodik, teljesen felesleges ellátás után. És ilyen körülmények között hipp-hopp telik az idő és a traumatológus ezek után még menjen operálni is a műtőbe.

dr-eam 2012.04.29. 10:57:00

@kermi: maximálisan egyetértek.

Tempus-Anh 2012.04.29. 11:06:15

A kommentek egy részét lefoglalja ninimimi (hű ez egy nyikknév már...) bolsevikozása és szardobálása, nem tudom, a poszt erről szól-e vagy konkrétan a posztoló esetéről.
Egy korábbi jó periódusomban nagyon kihúzta volna ezzel nálam a gyufát, szerecsére azóta szelídültem.
Ezen túlmenően a posztban sok a népmesei elem, a pofozva ébresztéstől a kisminkelt nővérkéig meg vödörrugdosó takarítónőig.
Csöpög a tendenciózusságtól, malignitástól.
A végkonklúzió: ha a karom eltörik, nem vagyok annyira lúzer, hogy négy órán keresztül várjam a mentőt, van két erős lábam, némi pénzem is, taxit hívok vagy egyszerűen bebékávézom a kórházba.
De nyilván kell egy ürügy, hogy fekáliával dobálózva kiéljük neurózisunkat...

Tempus-Anh 2012.04.29. 11:08:22

Remélem, a ninimimi nevű troll már jól megérdemelt pihenőszabadságát tölti a blogon kívül, ugye cenzorok?...

cenzorilla 2012.04.29. 11:38:04

A moderálás eddig nem volt kívánságműsor.
A magam részéről ezután sem lesz.

Ninimini figyelmeztetve lett.
Ettől független, egy orvos volt aki emberi módon elmagyarázta amire kíváncsi volt.

Ahogy az már lenni szokott az orvos megsértődik, dupla intenzitással felháborodik, a probléma elsikkad és úgy tűnik nincs megoldás.

Minden ismeret tudója az orvos.
Tetszik, nem tetszik ez azért még jár TB-re.

Flector67 2012.04.29. 11:42:38

@cenzorilla: Többen próbáltak Neki segíteni, információt kérni, hogy segíthessenek. Már az elején egy kritikátlan, primitív hozzászólással kezdett. Elvártunk volna egy bocsánatkérést.

2012.04.29. 12:01:32

@Tempus-Anh: "A kommentek egy részét lefoglalja ninimimi "
Igen, nekem is feltűnt, 118 hozzászólásból már a 7. hozzászólás az övé volt, és onnan folyamatosan az ő problémájáról volt szó.

2012.04.29. 12:04:21

@cenzorilla: "Ettől független, egy orvos volt aki emberi módon elmagyarázta amire kíváncsi volt."
Azt se érdemelte meg :-)
Én nem egy orvos volt az elején, hanem más is, aki próbált vele értelmesen kommunikálni, többek között én is, bár én nem orvosként, majd közölte, troll vagyok :-)).

2012.04.29. 12:05:40

@Flector67: Most látom, megint ugyanazt írtam, mint Flector. Tényleg nem másoltam :-))

Flector67 2012.04.29. 12:08:28

@Turchi: Erre figyeljünk, mert a végén meggyanusítanak, hogy valójában egy és ugyanazon személy vagyunk:)

cenzorilla 2012.04.29. 12:10:37

Ettől még a jelenség általános!

A sokat elváró beteg, a kevesebbet, vagy nem személyre szóló kommunikáció.

A jelenség most különösen érdekes lehet a személy minősíthetetlen stílusa mellett, főleg ellenében.

Flector67 2012.04.29. 12:14:09

@cenzorilla: Figyeljen, ha Önre támadnának így mit tenne? Hogy esne Önnek, és milyen hangnemben beszélne az illetővel? Gondolja csak végig.
Mindenki örüljön inkább, hogy van orvos, aki még itthon marad és próbál segíteni. Hogy van mentős, aki vállalja a melót ennyi pénzért is. És kérem most ne hozzuk fel az esküt, meg, hogy ezt vállalták. Meg kéne becsülni azt, amink van.

2012.04.29. 12:15:20

Csak zárójelben megjegyezném, többen kikérték maguknak, hogy ne tegezzék. Itt a blogon a tegezés normális, de most már nem merek senkit letegezni, hátha megsértődik! :-)Persze ha a név mellett ott lenne, ne tegezz :-), mindjárt könnyebb lenne.

2012.04.29. 12:22:31

@karcsibácsi: "Legelő Őse: Jóképű legény vagy!" :-))

cenzorilla 2012.04.29. 12:25:13

@Flector67:

Figyelek! Ez a dolgom. :-)

A jelenség a gond, nem a foglalkozás.
Itt a blogon nem érdemes személyes sértésnek venni, pláne, mert a személyeskedést törlöm, másodszorra végleg.

Rövid időn belül hatalmas átszervezések történnek, ez nem könnyű az orvosnak aki még itthon tényleg igáslóként dolgozik, de nem ellensége a beteg...
Akárhogy is van, azért a beteg akkor beteg amikor beteg, ha nem ismeri a tennivalóit, több jogot gondol, mint amire (mert joga van) lehetőség adódik. Ez csak türelemmel gyógyítható. Magyarázattal.
Talán egy idő után, ha kellően plakátolva van miért kell fizetni, ha feleslegesen "nyafogunk".

Flector67 2012.04.29. 12:48:19

@cenzorilla: Nekem nem a mondanivalóval volt problémám. A hogyan-nal. Senki ne várjon segítséget, ha rögtön így támad. Én bárkinek segítek bármiben, szívesen, de az emberi hangnemet megkövetelem.

Irkutszk 2012.04.29. 13:03:47

@cenzorilla: Még szerencse, hogy zsázsika ment orvosnak, nem én.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 13:04:15

@Flector67:

Ne haragudj, de én tegezni foglak, tényleg blogon így szokás, a harag jele a magázás. :)

Tekintsünk el most a blogolótól.
Annyit kell tenni csak, hogy elképzeled, hogy valaki rosszul kommunikál, ez még mind nem elég, de rosszul is dönt, habár a dolga az előzetes alapos szakszerű kikérdezés és a világos _nem kétértelmű_ beszéd.

Egy közeli hozzátartozó elvesztése egész más érzelmeket, indulatokat kelt.
A jólneveltség és politikai kultúra itt nagyon hiányzott, de a jelenség létezik.
A fájdalom és az indulat is jogos, mert hiába - ahogy kiderült, volt más baja is, talán nem biztos, hogy megmentik - is van egy csomó indok, a másik oldal elkeseredése, itt volt hiba, nem kicsi.

A dühe miatt nem fogta fel amit rajta kívül mindenki más is, de a nyugodt kielégítő magyarázat elég volt.

Több oxiológus van itt a blogon, a lelkük kiteszik, a kelleténél többször hívják őket feleslegesen, de a koponyacsonton csak akkor fog átmenni az információ, ha az személyre szabott, vagy itt a blogon sokszor elmondják, sértődés és viszont-gorombaság nélkül.

Két régi blogoló is van, aki hasonló történetet mesélt el aminek a vége egyelőre szerencsés agyműtét, de még mindig döntési helyzetben van aki életveszélyes döntést hozott és még fel sem fogta, hogy a döntése mennyire etikátlan és hibás volt. A beteg lányát jól megdicsérte, hogy mennyire ügyesen intézett gyors ellátást.

Ha innen nézed az indulataid nem gyilkolnának szíved szerint?

Flector67 2012.04.29. 13:11:59

@Dr.laikus PhD: Kedves Laikus. Ebben az esetben engedd meg, hogy én is tegezzelek. Tény, hogy én is hasonló lelkiállapotban lennék. De az Úr még panaszt sem tett. Ha nekem tényleg fontos a dolog, nem itt, egy blogon osztanék olyan embereket, akiket nem is ismerek. Megkeresném azt, aki "átvert" és tönkretenném az életét.
A részletes, szakszerű, mindenre kiterjedő kommunikációval egyetértek, de beláthatod, ebben a helyzetben erre nem mindig van lehetőség. Nálam az alpári hangnem ütötte ki a biztosítékot.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 13:22:52

@Flector67:

Fennakadsz a sértésen.
Helyre kell tenni két mondatban, ebben karcsibácsi, El Visco nagyon jók. :D

Maga a jelenség érdemel kibeszélést és az elsikkadt.

"Nálam az alpári hangnem ütötte ki a biztosítékot."
Mindenkinél, nálam is, de ismétlem, ha van egy rendelet, hogy mentőt csak akkor küldenek, ha az ügyeletes orvos rendeli, akkor azt kell mondani.
Tudatosítani kell, hogy mentőt közvetlenül csak akkor hívhat laikus, ha ..... felsorolás.

Elbizonytalanított az eset.
Most akkor mi van? Stroghoz sem jön? A küldöm a segítséget azt jelenti, hogy várjam az ügyeletet?
Én keressem az ügyeletes strogambulanciát?
Bocsánatos hiba, hogy diszpécsernek akinek el kell dönteni kell-e esetkocsi nem elég a szakértelme?
Az OMSZ-nál dolgozó orvosok ezt kikérik maguknak joggal, de a hiba megtörtént.

Azt valahol később megírta miért nem tett akkor panaszt. Ezt is érteni kell, hogy sok a szerencse, mert én sem tennék, pedig nagyon harcos amazon vagyok. Ilyenkor más dolga van az embernek.

Egyáltalán mi van!?

Flector67 2012.04.29. 13:28:40

@Dr.laikus PhD: Ennek csak egy oka van. Nincs elég mentő. Ha az idős nénihez nem megy ki, mert hány az a baj. Te Magad linkelted be a szöveget. Szervezetlen az egész. De ez nem biztos, hogy csak az EÜ hibája. Mellesleg írta, hogy több orvos barátja van. Én felhívtam volna valamelyiket, hogy mi legyen.

2012.04.29. 13:30:55

Ezt magyaráztam én is neki, csak ő cinizmust érzett (akart érezni?)a válaszomból. Hogy egy ilyen szituban panaszt kell tenni. Mert csak az segíthet, az itteni nyilvános panaszkodás nem. Meg felhívtam a figyelmét, hogy igencsak kicsi az esélye annak, hogy rosszindulatból intézkedtek volna a mentésirányítók úgy, ahogy. De fölöslegesnek tűnt a billentyűzet koptatása...

cenzorilla 2012.04.29. 13:33:08

@Irkutszk:

Te másban vagy olyan jó, mint zsázsika. :-)

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 13:38:09

@Flector67:

Nekem is van több orvos barátom... :)

Nem ez a megoldás, bocsánat.
A megoldás az, ha segítségre van szükség akkor a segítség, egyértelmű és megy.

A fogalom mentő esetében azt jelenti, hogy a mentő, azaz rögtön a jelenlegi tudásom szerint.

A segítség, mint fogalom ezek után azt jelenti, hogy megy az ügyelet?
Ha nincs orvos barátom, ha nincs orvos ismerősöm?

Az egyszerűt miért kell bonyolítani?
Ha rosszul van szervezve, akkor jogos a düh.
Ha mától másként van, akkor azt valahol el kéne mondani.
Ha beteg nem tudja, a hozzátartozója is hülye annyira, hogy nem tudja azt is el kell mondani. :(((

Ez annyira bonyolult?
Valami kibúvó mindig lesz?

Flector67 2012.04.29. 13:40:14

@Dr.laikus PhD: Sajnálom, hogy így fogod fel. De, ha van orvos barát, akkor cselekedni kell. Ha nem jön a mentő, akkor kocsiba kell ülni. Tenni kell valamit. Ha nem jött volna a mentő, én 10 perc után kocsiba ültem volna. Főleg, hogy 10 percre volt a kórház.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 13:56:20

@Flector67:

Nem! Nem értem félre!
Te érted félre és még észre sem veszed.

A rendszer rossz, rosszul működik, vagy ebben az esetben működött rosszul.

A jelenség az érdekes és nem a posztoló baráti köre, egyetemi diplomáinak a valódisága...
Hogyan mondjam?

A jelenséggel magával van a baj.
Azzal van a baj, hogy mindenki ezt gondolja.
Azzal van a baj, ha nincs orvos ismerős, ha nincs kocsi akkor akinek ez a dolga végezheti rosszul?
Ezt véditek minden oldalról, kibújva, tekeregve, hogy mi miért rossz, ki miért goromba, ki miért fáradt és ki miért nem jó.

Nem tudod te sem, én sem, az orvos sem, a mentős sem, hogy ma mi a stájsz, mert tegnap más volt. A posztolót érintette és érinti még most is.

Mi a stájsz?
Mert semmi nem szembe babám, mindenki sutyiban csinál mindent és bár nem ezt akarod mondani, de ezt mondod.

Flector67 2012.04.29. 14:02:29

@Dr.laikus PhD: Én nem sumákolok. Egyenes ember vagyok és mindenkinek elmondom a véleményem. Soha nem "sutyiban". Több pénz kéne az EÜ-be ez a baj.
Ha meg szerinted valaki hibázott, hibázott, panaszt kell tenni. A végére kell járni.
Persze, könnyebb itt, egy blogon névtelenül szidni másokat.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 14:11:13

@Flector67:

Volt egy csomó kérdésem hozzád, azt csak sajnáltad, hogy úgy fogom fel.

Végül is mindenki felmenthető, mert az egészségügy forráshiányos és ismereteid szerint te mindenki szemébe megmondod a véleményed és nem sumákolsz.

Ok. Én befejeztem. Nem beszélünk egy nyelven. Ha a jelenségről gondolkodnál akkor nem ragadnál le a posztolónál és az egyedi történetnél.

Flector67 2012.04.29. 14:13:23

@Dr.laikus PhD: Tényleg nem egy nyelvet beszélünk. Szomorú látni, hogy ilyen emberek vannak, mint Te. Lehet elmegyek pszichiáternek. Egy örök állás.:)
Na további jó fröcsögést. Még szerencse, hogy Te/Ti ilyen gerincesen (névtelenül) csináljátok. Szia.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 14:19:02

@Flector67:

Drága Flecto67.
Nekem van nevem, neked ellenben nincs.
Itt szinte mindenki ismeri a nevem...

Nem fröcsögtem, csak neked nincsenek válaszaid, ami nem baj, csak nem kell azt hinni, hogy vannak.

Ne menjél pszichiáternek, mert ennél jóval többet kell elviselned, jóval többre kell válaszokat adnod.

Választ adni, nem kioktatni.

Flector67 2012.04.29. 14:23:19

@Dr.laikus PhD:
1. Ne mondd meg, hogy mit csináljak:)
2. Akkor mutatkozz be kérlek.
3. De fröcsögtél.
4. Vannak válaszaim. Le is írtam őket. Vissza kell hallgatni a beszélgetést. Hogy milyen panaszokat mondott el a kedves kommentelő. És ez alapján elindulni. Ha igaz, amit leírt, akkor panaszt tenni és eltávolítani a helyéről, aki hibázott és jobbat felvenni. Mellesleg a posztban az volt a baj, hogy kartöréshez nem jön. Akkor most mihez menjen kartöréshez, vagy stroke-hoz? Hmm?? Mert véges az állomány.

Flector67 2012.04.29. 14:55:19

Én most megyek. Örültem a virtuális beszélgetésnek. Jó az a blog. Még jobb lenne, ha több orvos lenne fenn, és a betegek/hozzátartozók higgadtan mondanák el a problémáikat. Én próbáltam választ adni, a hozzám intézett kérdésekre. Ha valamivel baj van, akkor meg kell próbálni a felelőst megkeresni, nem itt a blogon pocskondiázni.
Hogy vannak-e hibák? Persze. Elvégre mindenki hibázik. És sajnos minél többet dolgozik valaki, annál többet. Minél kevesebb a pénze és minél több emiatt a magánéleti problémája még többet. Ebben a szakmában ez életekbe kerülhet.
Stroke-hoz mentőt kell hívni, mondani a bénulást, az érzéskiesést, beszédzavart és azt, hogy időablakon belül van. Ebben esetben kötelességük mentőt küldeni és stroke centrumba vinniük a pácienst. Azonnal. Ha ez nem történik meg, akkor bizony panaszt kell tenni. Nem revans, vagy bosszú gyanánt, hanem hogy mással ne történhessen meg.
Mellesleg a lakosság egészségügyi tudása katasztrofális. Már az iskolában kéne tanítani, hogy ilyen tüneteket rögtön mindenki felismerjen és cselekedjen. Legalább az életveszélye állapotok tüneteit. Szerintem ez a megoldás. Remélem ez kielégítő válasz volt Kedves Laikus.

FuBu 2012.04.29. 15:24:51

@zsázsika: Az csak irónia volt. :)
Sajnálom, hogy elmennek/elmentek, de elfogadom. Ez van.

FuBu 2012.04.29. 15:25:27

@Flector67: Mellesleg a lakosság egészségügyi tudása katasztrofális. Már az iskolában kéne tanítani, hogy ilyen tüneteket rögtön mindenki felismerjen és cselekedjen. Legalább az életveszélye állapotok tüneteit. Szerintem ez a megoldás.
Szívemből szóltál. :)

Tempus-Anh 2012.04.29. 16:04:31

@Flector67:
Kár pedig, hogy elmész, értékes résztvevője vagy a vitáinknak, én pedig ismerem Laikust annyira, hogy tudjam, valójában szeret Téged...

epres négercsók 2012.04.29. 16:31:45

@SusanneF: Susanne, valószínűleg nem ülök én sem örökké a gép előtt...

ninimimi 2012.04.29. 17:33:21

@Dr.laikus PhD: "Ne haragudj, de én tegezni foglak, tényleg blogon így szokás, a harag jele a magázás. :)"

Ennek szellemében köszönöm, hogy szívemből szóltál. Elnézést, ha ebben a közegben újabb "rossz pontokat" hoz neked ez a dicséret. Mégis elmondom, hogy egy egésszégügyes szakmabelitől hazánkban ilyeneket olvasni - túl azoknak a normális véleményén, akikét személyesen ismerem - azt jelenti, hogy van remény a javulásra!

Mert ez a lényeg (meg a többi, amit írsz):
"A rendszer rossz, rosszul működik, vagy ebben az esetben működött rosszul.
A jelenség az érdekes és nem a posztoló baráti köre, egyetemi diplomáinak a valódisága...
A jelenséggel magával van a baj.
Azzal van a baj, hogy mindenki ezt gondolja.
Azzal van a baj, ha nincs orvos ismerős, ha nincs kocsi akkor, akinek ez a dolga végezheti rosszul?
Ezt véditek minden oldalról, kibújva, tekeregve, hogy mi miért rossz, ki miért goromba, ki miért fáradt és ki miért nem jó..."

Amíg nem ez a felismerés kerül többségbe a (vagy bármely rosszul működő) rendszerben, addig hiányzik a megújulás legfontosabb feltétele: az igény. Az ehhez szükséges pénz csak ezt követő feltétel.

2012.04.29. 18:07:38

@Dr.laikus PhD: Nem tudhatjuk, hogy a rendszer ebben az esetben hogyan működött, mert nem voltunk ott. Nem hallottuk a bejelentést, nem tudjuk, a körzetet ellátó kocsik hol jártak éppen, a beteg állapotát sem tudjuk tisztán. Tehát nem mondhatjuk ki ennyire kevés infó alapján, hogy a rendszer rossz, és azt sem, hogy ebben az esetben jól vagy rosszul működött. Nem tudhatjuk, miért döntött úgy a mentésirányító, ahogy.
Egyébként vannak hibák, persze, minden rendszernek vannak hibái, de nem tudhatjuk, hogy itt a rendszer hibája mennyire játszott be. Halkan hozzáteszem még, hogy külön vizsgálatot igényelne, hogy a rendszer hibáiért mennyire tehető felelőssé a rendszerben dolgozó egyén.
Valaki elégedetlen, sértve érzi magát, de nem tudhatjuk, mennyire jogos. Ha panaszt tett volna, kivizsgálták volna, és kiderülhetett volna. Így viszont nincs miről beszéljünk. És egy kivizsgálatlan történés kapcsán elhangzó vád esetén azért engedtessék meg a megvádoltnak, hogy hasonlóan általánosságban védekezhessen is. Mert azért itt elég konkrét vád hangzott el.

2012.04.29. 18:23:04

Az egyébként mindennapos, hogy nincs szabad orvosos/mentőtisztes kocsi. Ilyenkor az orvosi ügyeletet keresik fel, ahol viszont ismét csak nem állnak úgy a kocsik, mint a taxidroszton, hanem egy nagyobb körzetre jut egy, esetleg két ügyeletes. Ők ellátják az ügyeletre betévedő betegeket, és a körzetet is járják. Ők nem tudnak úgy készenlétben állni, mint a mentők, tehát ők szinte biztosan lassabban érnek ki a helyszínre. Be lehetne állítani több mentőt, de azonkívül, hogy a mentőautókra nincs pénz, az sincs, aki dolgozzon rajta. És még úgy is, n darab mentőautó mellett bejöhet n+1 darab feladat, és megint kevés lesz a kocsiszám.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 18:30:01

@kermi:

Igen, igazad van semmi nem biztos.
Az egész hozzászólás akár a képzelet szüleménye is lehet, de a tegnapi tapasztalatom alapján nem. Sajnos.

Nem egyéni hiba, ha a telefon másik végén rosszul kommunikálnak. Az bizony a rendszer hibája, mert az oktatás, a felkészítés, úgy szakmailag, mint kommunikáció ügyben a rendszer kötelező eleme kell legyen.

Ennél jóval kevesebbet keresnek egy coolcenterben, de a kommunikációt a saját jutaléka érdekében meg kell tanulnia. Ebbe beletartozik a kérdezéstechnika, zárt kérdések feltétele, az információ tömör és rövid áthatoló érdemi átadása.

Igazad van, nem tudjuk hogyan történt, de tegyük fel, hogy így történt, mert a számomra ez nagyon életszerű.
Okos mondat: küldöm a segítséget.
Ez igaz, csak ebben az esetben nem a valóságot fedi.

Erről van szó és erről kár beszélni, lebegtetni, hogy nem tudjuk, meg másként történhetett, meg egyáltalán az nem más, mint egy jó rejtvény, rossz utánérzése.....

Tudjuk, hogy a rendszerben sok a hiba.
A jelenlegi átszervezésekkel egyre több, egyre dühítőbb.

Példa.
Barátnőm rosszul van.
Elmennek ügyeletre, felmerül a gyanú, hogy esetleg sebészeti probléma, akár két fajta is lehet, vakbél, vagy epe. Legközelebbi SBO, cím az ügyeletről származik.
Odaér, A4 az üvegajtón, SBO itt már nincs, csak a másik telephelyen, elutaznak SBO ott aznap nincs, de szervezetileg oda tartozik és már nagyon marodi, hát hívtak mentőt.
Egyik klinika baromira megvizsgálta, inkább kivizsgálta, diagnózis ugyanolyan esetleges, lehet mindkettő, várni kell.
Lehet hazamenni. Reggel 9h-tól éjjel 2h-ig tartott az alapos és lelkiismeretes ellátás.

A fentiek alapján jó a rendszer szerinted?
Mert szerintem nem.
Ki a hibás, hogy nincs fogalma arról, hogy a betegnek hová kell menni, ha még járni tud és elmegy és mégsem oda?
Mert ha várni kell, hát várni kell, ha sokat akkor sokat, mint látható él, túlélte, edzett, Angliában él egy pár éve. (már várakozás miatt edzett)

Nem érdemes tamáskodni. A rossz rendszeren érdemes és _kell_ sürgősen változtatni.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 18:33:04

@kermi:

Ez annyira nem igaz.
Még soha, de soha nem kellett várnom, ha sürgős mentőre volt szükség.
Nem is mondta a diszpécser, hogy küldi a segítséget és nem jött mentő, hanem időpontot mondott mikor érnek ide.

Itt hiba volt és mert tényleg mindenki maszatol, az embernek az lesz az érzése, hogy ezek után már mindig így lészen.

2012.04.29. 18:49:49

@Dr.laikus PhD:
1. Nem is gondolnád, milyen tréningeket szerveznek a telefonosoknak. Nem úgy működik, hogy Jancsika telefonos akar lenni, aztán akkor nosza! Elég szigorú protokollok vannak.
2. Perse, hogy igyekeznek mindenhova időben kocsit küldeni, még szép.
3. Nem értelek. Nincs maszatolás, mert nincs konkrétum, amit el lehetne maszatolni. Ezt fejtettem ki éppen pár sorral feljebb. Nem ismerjük az eseményeket, hát nem is tudunk ítélkezni sem. NINCS MASZATOLÁS! De elhangzott egy alátámasztatlan vád, miszerint a mentésirányító SZÁNDÉKOSAN HAZUDOTT, ÉS EZZEL VALAKINEK A HALÁLÁT OKOZTA. Erre írtam, ismerve milyen emberek ülnek bent a telefonnál, hogy ezt elképzelhetetlennek tartom. De ez nagyon-nagyon súlyos vád. Aki ilyet leír, az szíveskedjen bizonyítani is. Ezt pedig egy egyszerű panaszlevéllel megteheti, amelyben pár sorban leírja, mi bántja. A tényeket már szinte nem is kell, mivel a mentőknél meglehetősen pontosan dokumentáltak az események, és úgyis kiderül az igazság. Ha hibázott valaki, akkor az. De ez nem történt meg, csak megy a köpködés.
Azt hiszem, Flector67 után én sem óhajtok tovább vitatkozni veled. Nincs miről.

Dr.laikus PhD 2012.04.29. 19:02:19

@kermi:

Az isten áldjon meg titeket.
Nem itt kell elítélni senkit, maximum a posztoló minősíthetetlen stílusát.

Valaki hibázott, ha kiabálsz akkor is, valaki meghalt - maga a posztoló mondja, hogy talán más egyéb bajság miatt is bekövetkezik - a felháborító a rossz kommunikáció amitől még mindig úgy érzi, hogy oksági kapcsolat lehet....

Ez ellen berzenkedtek, teljesen feleslegesen, többet ártva, mint használva.

Amit itt megírt zsázsika, leírtál te.
Mindkettő igaz és így van. Ez megnyugtat.

A többi a posztoló erős túlzása, de maga a _jelenség_ ami bizony egyre gyakoribbá válhat, mert a tájékoztatás igenis rossz, a hiba kijavítása, annak nem elismerése a maszatolás.

Én nem köpködök! Ezt akár én is kiabálhatnám a füledbe, mert a másik oldalon ugyanúgy igazságtalannak érzem a kiszolgáltatottságomat, mert nekem ez az életem és nem a munkám.

Ha érzed a kettő közti különbséget akkor talán érted miről is kéne beszélni.

Na részemről is jóccak.... :-)

2012.04.29. 19:14:21

@Dr.laikus PhD: De milyen jelenségről beszélsz? Megbeszéltük, hogy nem tudjuk mi történt, de te jelenségről beszélsz. 1, azaz egy darab, nem ismert esemény kapcsán.
Egyébként az a jelmondatunk, hogy mindenkit érhet baleset. Akár minket is. Nincs kivétel.
Viszontlátásra.

akarlak-e 2012.04.29. 19:25:13

Imadom olvasni a posztokat!.:) Neha jol elbeszeltek egymas mellett.Az informacio aramlas a tajekoztatas - tapasztalatom szerint,meg egeszen kis kozossegben is hagy kivannivalot,nem hogy......

aprika.emdé 2012.04.29. 23:11:07

Nagyon érdekes és izgalmas mese volt az eredeti poszt..
Külön kötetben várnám a varratszedés, kontrollvizsgálatok, valamint esetleg folytatásként a fémkivétel történetét..
Rtg csere, plexus nyakba, sérült karba branül, nem az orvos reponálja a törést, a beteg mondja meg a vércsoportját ( ami miért is kell egy alkar lemezeléshez??).. Csak ami elsőre feltűnt..Ja és éjfél után azért nem rajzanak a medikusok szerintem egyik műtőben sem..
Édes Drága jó Istenem...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.30. 02:10:41

@Irkutszk: Csak eszembe jutott a korhazi ellatasrol.

Dr.laikus PhD 2012.04.30. 06:56:09

@kermi:

Flektro67 nem orvos, sem nem orvostanhallgató. Valamiért azt gondoltam.

Ezért vele érdemben gondolkodni, tőle számon kérni, hogy kissé távolodjon el a történettől és végső érvként ne annak valódiságát kérdőjelezze meg nem lehet.

Rólad azt gondolom (szinte meggyőződésem), hogy orvos vagy, tőled elvárnám, hogy ismerve a szakmát próbálj velem együtt gondolkodni. Én is azt teszem betegként, akceptálom a helyzetet és bőven leadtam már a jogaimból, mert ugyi van jogom, csak mibúl.....

Ha lehet azt mondani kilfeldről orvosnak, hogy a betegek követelőzők, kiabálnak, gorombák - nem is mondom - sommásan elítélni nem lehet senkit.
Orvost sem, betegirányítót sem, beteget orvosnak pláne nem. Ennyi maradt a betegnek. :((

Szóval ott ahol a betegirányító dolga eldönteni kihez küldjön mentőt és kihez ügyeletet ott (te mondod mekkora tréningeken kell keresztül menni), nem fordulhat elő kétértelmű beszéd, ott ahol nincs csak asszisztens, ott a neurológus kutya kötelessége megvizsgálni a strokgyanús beteget.
Külön meggyőződésem, hogy nem is lehet betegirányítóra telefonon ekkora felelősséget hárítani.

Te is olvasod a blogot, mert én folyamatosan, tevékenyen részt is veszek benne. Az utolsó pár hét eseményei után joggal beszélek jelenségről amin kell és muszáj javítani.

Flector67 2012.05.01. 11:56:13

@Dr.laikus PhD: Kedves Laikus!

1. Legalább a nevem írd le helyesen. Legalább egyszer!
2. Orvostanhallgató vagyok.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 12:00:29

@Flector67:

Akkor valahol máshol mást írtál, de akkor elnézést.

Már azért, hogy orvostanhallgató vagy mégis.
A névelírás talán még bocsánatos lehet ugye?

Flector67 2012.05.01. 12:03:43

@Dr.laikus PhD: 1* elnéztem. 2* már rosszul esett:)
Nem kérdőjeleztem meg egyik történet valóságát sem. Mellesleg számon kérhetsz. De úgy gondolom választ adtam kérdéseidre, nem?

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 12:16:24

@Flector67:

Azért folytattam, mert nem.

Minden esetre az is jelenség, hogy azonnal sarokba szorítva érzi magát minden orvos és hallgató, ha azt kéri valaki (abszolút a szakma mellett állva), hogy kicsit emelkedjen el a konkrét történettől és csak filologice megoldást keresve - ha már itt vagyunk - próbáljuk nézni az egyébként konkrét történetet.

Ennyit elvár(na) az ember lánya egy orvostól, egy leendőtől is szeretném ha szabad. :-)

Háromszor néztem meg a neved, hol hibáztam.
Hát mit tegyek... Öregkori diszlekszia. Bocsánat!

Flector67 2012.05.01. 12:35:08

@Dr.laikus PhD: Hát, ha az eddigi hozzászólásaimban nem találtad meg a választ, akkor nem is tudok válaszolni, ne haragudj. Akkor ez nekem egy visszajelzés, hogy még fejlődni kell:)
Mellesleg azt nem szerettem volna írni, hogy, ha meghalt a rokona, így is, úgy is meghalt volna. Mert nem biztos.
És lehet, ez egy kommunikációs hiba volt a két fél között. Ő küldött, segítséget, az ügyeletet. Mind a ketten hibáztak. A diszpécser, mert nem volt egyértelmű, illetve a rokon is, mert 10 perc után nem ült kocsiba.
Ha a megoldást keressük, szerintem az iskolában biológiából nem a rovarok szaporodását kell tanítani. Hanem ezt. Hogy mi az agyvérzés, szívroham tünete. Mit kell mondani a diszpécsernek. Mit kell tenni. Legalább az életveszélyes kórképeknél. Tanítani kellene az újraélesztést. 4 év biológia alatt azért szépen meg lehetne tanítani. Kimarad a mitózis/meiózis, a fűzfalevél erezete, ez igaz, de az élethez ez fontosabb. Én így gondolom.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 12:44:55

@Flector67:

Mindenben egyet értünk és értettünk is.

Itt pl. pontosan tudta a hozzátartozó mit kell mondani, de ha nem tudja a diszpécsernek kell jó kérdéseket feltenni.
Na ezt a felelősséget nem lehet diszpécserre testálni, hogy eldöntse mikor kell ügyelet és mikor esetkocsi.

Te sem olvasol itt folyamatosan.
Közelmúlt két sztrókos epizódja ahol a nővér eldöntötte, hogy nem engedi orvos színe elé a beteget, hanem beutalót kér pénteken.
Hétfőn háziorvos, sürgős beutaló, CT kérés már nem az, így időpont sok....
Elintézve három nap, azonnali agyműtét.

Súlyos, sorozatos mulasztások történtek megelőzően a sebész szerint.

Vissza neurológushoz, ahol a nővér buksisimogatással elintézte, hogy a gyermek milyen ügyes volt, elintézte három nap alatt a CT-t.

Ez is az előzménye a kekeckedésnek, mert elhiszem, hogy nincs szakember, vigyázni kell az idejére annak aki van, de akkor .... és hogyan tovább így?

Van annyi orvos és szakértelem még, hogy ne haljon meg beteg, mert valaki fontoskodik, vagy arra kényszerítik.

Flector67 2012.05.01. 12:48:43

@Dr.laikus PhD: Hát itt a nővért kellett volna elővenni. Csak nem merik, mert így is kevés van belőlük.
Tényleg nem olvasok itt folyamatosan. Tanulnom is kell:) Csak néha, egy egy érdekes posztot elolvasok.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 13:13:09

@Flector67:

:))

A nővér azt teszi amit mondanak neki.
Ha az orvos (a főnöke, feljebbvalója) arra utasítja, hogy szűrje meg a betegeket akkor teszi - felhatalmazással - tudás nélkül, eszetlenül és még fel sem fogja.
Így nincs hibatestálás.
Ha a beteg nem kapja meg az ellátást, de megkaphatná, az soha nem a nővér hibája.
Így épül fel ez a hierarchia.

Flector67 2012.05.01. 13:16:38

@Dr.laikus PhD:
És akkor szerinted mi a megoldás?:) Mit kéne tenni, hogy jobb legyen?

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 13:25:23

@Flector67:

Szervezni. Megszervezni, egyértelművé tenni, hogy mikor hová kell beutaló.

Ugyanis a neurológiára nem kell pl.
Mégis egyedi rendeleteket gyártanak, sokszor ex/has.

Szóval az állandóság, a megszokott rítusok, teendők azok a rendet jelenteik a legtöbb esetben.

Ez pedig biztonságot nyújt.
Orvosnak, mert tehermentesít, betegnek, mert legalább ez ismerős és nem bizonytalanít el.

A kórház, a rendelő is üzemel, még akkor is ha emberekkel élő szervezetekkel foglalkozik, akik ilyenek is és olyanok is. Különböző betegségük van, pláne tünetük.

Linkelek, ha van időd nyitott elmével olvasd el.

kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/

Flector67 2012.05.01. 13:31:09

@Dr.laikus PhD: A neurológia beutaló köteles. A pszichiátria, na az nem. Szerintem összekeverted.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 13:44:41

@Flector67:

Most megnéztem, mert az én tudatomban az él, hogy vannak ellátások amik nem beutaló kötelesek.

Amit most olvastam, lényegében minden beutaló köteles....

Ahol én lakom a neurológia nem, ellenben a pszichiátria igen.

Ez még nem ment fel senkit az alól, hogy ahogy még én sem - pedig büszke vagyok arra, hogy kiigazodom a rendszerben - sem tudom hová forduljak, ha sztrokos tünetet észlelek a vendégemen nap közben...
Van egy történetünk ugye...
Van egy másik is más oldalról, mindkettő sztrók.

Ezek azok amiknek nem szabadna időről időre változni, főleg ha nem is egységes.

Csak úgy gondolkodom....

Ahogy ez sem ment át a koponyacsonton, az hogyan menjen át, hogy nem jár minden, feltételei vannak?

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 13:51:25

@Flector67:

Neked van igazad.
2012-től változott csendben, magyarorszag.hu-n megtaláltam.

Erről kéne óriásplakát, mindenkinek könnyebb lenne.

Flector67 2012.05.01. 13:52:24

@Dr.laikus PhD: A stroke nem beutaló köteles. Stroke centrumba kell menni azonnal. Ha vendéged összeesik stroke-os tünetekkel, akkor mondani kell a tüneteket és azt, hogy időablakon belül van. Erre kutya kötelességük mentőt küldeni. Ezt nem lehet félre érteni.
Vagy be kell rakni a kocsiba és irány a legközelebbi kórház, ahol van neurológiai osztály, CT.
Erre írtam, hogy ezt kéne tanítani az iskolában. Mert ott mindenre megtanítanak, csak ez életre nem.

Flector67 2012.05.01. 13:54:12

@Dr.laikus PhD: Én se ismerem ki magam benne. Pedig, ha valakinek, nekem ki kéne.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 13:58:39

@Flector67:

Ja értem.
Hol a sztrok centrum?
Hol az ügyeletes SBO?

Hét végén jártunk így, hogy más van a honlapon, mint a valóságban.

Engem is kűdözgettek, végül itthon kaptam infúziót, mert én megtehetem... :))))

A többivel egyet értek.

Még elolvasom, de a sokat szidott szadeszos beutalás rendje műxik most, ha nincs beutáló igénybe lehet venni, ha fizetünk, csak nem 1000.- Ft-ért, hanem jóval derágábban. :(((

Erre mondják, hogy ögyes.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 14:00:21

@Flector67:

Majd, ha nagy leszel... :DDD

Remélhetőleg lesz jó mentorod is.
Ki lesz függesztve szemmagasságban napra készen.

Flector67 2012.05.01. 14:07:58

@Dr.laikus PhD: Itthon nehéz jó mentort találni. Tapasztalatból mondom sajnos. Hogy hol van stroke-centrum? www.stroketars.hu/info.aspx?sp=18
Ügyeletes SBO? Attól függ hol laksz. Ezt nem tudom.

ninimimi 2012.05.01. 17:59:09

@Flector67: Örülök hogy legalább egymás közt kialakult a megértés. Mégis bele kell szólnom:
"Ha vendéged összeesik stroke-os tünetekkel, akkor mondani kell a tüneteket és azt, hogy időablakon belül van. Erre kutya kötelességük mentőt küldeni. Ezt nem lehet félreérteni."

Pontosan ennek ellenkezőjéről szólt a történetem. Szerintem is kutya kötelességük lett volna! Viszont ha már valamiért esetleg nem tudtak volna küldeni mentőt, akkor legalább ne vezettek volna félre! Akkor jöhetett volna sokkal korábban a saját kocsis megoldás.
Most ha mégsem azt tették, ami a kutya kötelességük lett volna, akkor mi van? Azért marad rossz a rendszer, mert én nem tettem panaszt?
Egyetértek az iskolai oktatás megfelelő tananyagának hiányát bíráló véleménnyel.
Azonban az én példám pont nem erről szól, hiszen pontosan előadtuk a stroke tüneteit, az első pillanattól erre gyanakodtunk.

Az oktatási anyag hiányával kapcsolatban azért arra is fontos emlékeztetni, hogy éppen a - rákosi rendszerben kitalált - hálapénzrendszer ennek a bajnak is az egyik okozója. Ugyanis a "fehér köpenyes varázsló" kádárizmusban tovább fejlesztett mítoszába nem fért bele a "tudjon minél többet a nép és tenni is tudjon magáért" elve. Legyen csak ráutalva minden pillanatban arra a köpenyre, aminek az oldalán ott egy zseb!
Nyugat-Dunántúlon nőttem fel, saját szememmel láttam a hazai kádárizmus idejében, hogy az osztrák tévében micsoda felvilágosító kampányok folytak például éppen a stroke felismeréséről. A szívinfarktus megfelelő, azonnali ellátásáról, a gyanú indokairól, a megelőző állapot enyhítéséről, míg megérkezik a mentő, a mesterséges lélegeztetésről egy lépcsőházban, bárhol.
"Schach dem Herztod", ez volt az egyik kampány címe - hatvanas, hetvenes évek! Miközben itthon semmi, a világon semmi nem történt ezen a téren. Miközben körzeti orvos sógorom azon rimánkodott az égiekhez, hogy csak nehogy fölemeljék duplájára az orvosok fizetését, mert akkor majd erre alapozva nem fognak "parát" adni a betegek - volt ilyen nekibuzdulás a kádárizmusban is, de nem lett belőle semmi. Tökéletesen bele illett - illik - ebbe a szemléletbe a "buta nép jobban tejel" elve.
Szóval ott tartottunk, hogy ha nem tette a mentőközpontos, ami a "kutya kötelessége" lett volna és speciel nem tettem panaszt, akkor maradjon ilyen a rendszer? Vagy esetleg mégis érdemes lenni gondolkodni, mit kellene nagyon másképp tenni?!

ninimimi 2012.05.01. 18:08:48

@Flector67: Ja, és megnéztem a linket a Stroke Centrumokról. Amit 5 perc után, saját esetünk alapján mondhatok:

1. Miért "titkos" ez az anyag? Miért nincs ez kitéve pl. az EÜ intézményekbe?

2. Konkrét esetünkben hiába kerestem volna a pesti centrumok közt a legközelebb esőt. Mert nem pesti, hanem Pest megyei, mégis 10 percnyire van (Kistarcsa). Ha akkor a véletlenül elért idegsebész orvos barátom nem mondja, nem gondoltam volna rá, hogy budapestiként ne a pesti kórházak közt keressem a legmegfelelőbbet. Jó lenne odaírni, hogy egy XVI. kerületi, vagy más budapesti, de pest megyei központhoz közeli azt is nézze ilyenkor!

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 18:27:48

@Flector67:

Az a helyzet, hogy az ismerősöm is odament, mert egy csomó van, de nem tudni melyik az ügyeletes.

A CT-ot ott csinálták végül az egyik centrumban, de nem mentővel vitették oda ahol végül műtötték. Ismerős kocsijával amire szintén várni kellett, azonnali mű
tét aztán éjjel.

Van itt mit szervezni bőven és beteget tájékoztatni, ha megérti legalább tudja mit tegyen. Így maradnak a felesleges körök, mert még az sem tudja akinek kéne tudnia.

Flector67 2012.05.01. 19:08:13

@ninimimi: @Dr.laikus PhD:
Egyikőtök se haragudjon meg, de ezekkel miért hozzám fordultok? Az orvosok ne szervezzenek, gyógyítsanak. Szerintem.
Van erre megfelelő minisztérium. Ott kéne valakinek rendesen megmondani, hogy ez így katasztrófa. Káosz az egész.

Flector67 2012.05.01. 19:09:19

@Flector67: Helyesbítek. Nem a mi jogkörünk. Nem tudunk rajta változtatni.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 19:15:23

@Flector67:

Ez igaz lehet, de a betegé se.

A kör bezárult. :(((

Flector67 2012.05.01. 19:20:04

@Dr.laikus PhD: Hát be. Bár igazából nem tudom mi lenne abban a nehézség, ha a magyaroszág.hu-n a sok felesleges infó mellett, mondjuk ezek is fenn lennének. Vagy akár a tudakozó meg tudná mondani. Nem hiszem el, hogy ez akkora innovációt kívánnak.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 19:24:48

@Flector67:

Kicsit elgondolkodtam... Hmmm...

A te korodban én meg akartam váltani a világot és ez még most sem áll távol tőlem.

Az életemben nem mondtam valamire ami rossz, akadályoz a munkában a saját önbecsülésemben, de abban is, hogy mások megbecsüljenek, hogy nem az én dolgom.

Irkutszk 2012.05.01. 19:25:33

@Dr.laikus PhD: Az ügyeleteseket mindig a Központi Ágynyilvántartótól kérdezzük, nem?

Flector67 2012.05.01. 19:26:16

@Dr.laikus PhD: :) Belém kell rúgnod azért. Látom hiányzik Neked:) Akkor váltsd, meg hajrá. Intézd el.

Flector67 2012.05.01. 19:29:19

@Dr.laikus PhD: És még egy kérdés? Megváltottad?:)

Flector67 2012.05.01. 19:38:09

@Flector67: Én is gondolkodtam. Az akadályokat én is el tudom hárítani,. nyugodj meg. Nem Te vagy egyedül képes erre:) De például, ha jön egy beteg, aki a főorvosra vár, akkor csak azt tudom mondani, hogy kérem várjon, majd jön a doktor Úr. Nem rángathatom ki a műtőből. És a fent vitatott szituáció is ilyen. Tudok segíteni. Neked is belinkeltem egy jó honlapot. De ettől nem tudom átszervezni az egészet, mert én vagyok ott a minisztériumban.

Flector67 2012.05.01. 19:39:05

@Flector67: Hopp. Én nem vagyok ott a minisztériumban:) Így a helyes:)

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 21:26:30

@Flector67:

Az a honlap már nem jó honlap.

Sajnálom, ne haragudj. Elfelejtem, hogy hozzám képest te gyerek vagy, de a rezignált belenyugvás, a probléma eltolása egy blogon, ahol alternatív lehetőségről beszél, beszélget az ember, engem meglep.

Egyébként igen, én megváltottam a világot.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 21:29:07

@Irkutszk:

De igen. Többször megbeszéltük és soha nem próbálom ki, de mentségemre legyen mondva, hogy a szakember sem kérdezi meg.

Szombaton így mászkáltak tól-ig. :(((

Flector67 2012.05.01. 21:31:28

@Dr.laikus PhD: Igen, és mit változtattál meg?
Miért nem jó a honlap?

Flector67 2012.05.01. 21:35:22

@Dr.laikus PhD: Mellesleg elmondtam az alternatív lehetőségeket. Az, hogy Te nem érted/ nem karod megérteni őket, már nem az én hibám.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 21:40:23

@Flector67:

Ami helyes és valszeg napra kész az ANTSZ oldala.
Nem lehet csak odamenni egy sztrokcentrumba, mert tudni kell melyik ügyeletes.
Konkrét az információ és ez napra kész.
Az igazán helyes az, ha a mentő viszi, ha hajlandó elvinni.

Aranyos vagy, hogy megkérded mit váltottam meg.
Bármit mondok jelent valamit? Ez személyes és nem is bizonyítható.

Elvben van arról szó, hogy a sok tanulás mellett az ember adrenalin többlete egyetemista korában brémstormingra van kalibrálva.

Hagyjuk ezt. Ez nem sértés, csak csodálkozom.

Flector67 2012.05.01. 21:43:46

@Dr.laikus PhD:
Fogalmad sincs miket értem el, és mennyit dolgoztam eddig. Mennyit tettem másokért, de itt egy blogon ismeretlenül leoltasz.
Elárulom Neked, bármelyik stroke centrum fogad stroke-os beteget. Ha ügyeletes, ha nem.
Én próbáltam segíteni, de az én kezem tovább nem ér. Akkor se, ha fejre állok. Lehetőségeimen belül én is megváltottam már a világot. Többször is. Kicsit szállj magadba szerintem és több alázattal állj másokhoz.

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 21:44:59

@Flector67:

Még szerencse, hogy nem vagytok egyformák.
Többen vagytok itt hallgatók.
Mindegyiket másért lehet szeretni és becsülni.
Szerencsére! :)))

Dr.laikus PhD 2012.05.01. 21:47:29

@Flector67:

Nem tollak le, miért is tenném?
Csodálkoztam.
Azt szabad öreg nagyinak? ;)

Flector67 2012.05.01. 21:51:58

@Dr.laikus PhD: Csodálkozni persze. Csak nem értem miért kötsz állandóan belém, mikor nem is ismersz. Hidd el, amikor tudok, segítek másokon. Az, hogy itt egy blogon nem töröm össze magam egy álmodozás miatt, nem jelenti azt, hogy az életben ne tenném.
Leírtam Neked mit változtatnék, hogy könnyítenék, ha tudnék. De nem tudok. Érted? Nem hagy hidegen, de nem tudok ellene tenni. De feltételezem Te se. Ám, ha igen, akkor rajta tegyél. De addig ne bírálj másokat. És itt fejezzük be. Váljunk el egymástól, tisztelettel és békével. Majd egy másik posztnál, másik témával folytatjuk:)

ninimimi 2012.05.01. 22:34:17

@Flector67: @Dr.laikus PhD:
De sajnálom, hogy nem cseréltetek elérhetőséget! Olyan szép lenne hinni a csodákban!

Flector67 2012.05.01. 22:37:02

@ninimimi: Bárki elérhet, bármikor. Elég írni egy privátot:)

karcsibácsi 2012.05.02. 00:14:54

@Dr.laikus PhD:
Igazad van, minT (MAJDNEN) mindig, but for my great sorry the brainstorming is changing to brainbwashing,.

Dr.laikus PhD 2012.05.02. 06:53:42

@karcsibácsi:

:)))))

Csak nem kell még egyszer látni, hogy ez mit is jelent?

karcsibácsi 2012.05.02. 08:06:46

@Dr.laikus PhD: Nem igazán értek jelbeszédül... Pláne ha tudatmódosító szer hatása alatt vagyok

karcsibácsi 2012.05.02. 08:50:26

@Dr.laikus PhD:
Magyar kifejezések angolra fordítva

King Fucker = Királyhágó
Powder Sucker = Porszívó
Shit Iron Beef = Szarvasmarha
Left Brake = Balfék
Wheel Sided Image Wearer = Kormánypárti képviselő
Bottle Cap Advice = Kupaktanács
Full Vision = Televízió
Pig Cheese = Disznósajt
Green Eyed Whipper = Zöld szemes ostoros
Mother Book Driver = Anyakönyv-vezető
Wine Salt Vomited to Wall = Falrahányt borsó
Bird Milk = Madártej
Children String Grass = Gyermekláncfű
Wine Stone Acid = Borkősav
Today Distance = Matáv
Mind Harvester = Észkombájn
Beaver Field Sale Place = Hódmezővásárhely
Earth Drawing = Földrajz
Boquet Neck Kerchief = Csokornyakkendő
Half Battery = Félelem
Radius Drive = Sugárhajtás
Bowel Colour = Bélszín
Capable Page = Képeslap
Mother if good = anyahajó
I too you no, good too you no = Én Istenem, jó Istenem!

Dr.laikus PhD 2012.05.02. 08:56:22

@karcsibácsi:

:DDDDD
Ne csináld!
Azt fogom hinni, hogy inkontinens is vagyok.

2012.05.02. 09:21:38

@karcsibácsi: :-)) Ha most ezeket beírom a gyerek angol házijába, kivágják az iskolából? :-))
Mother if good-anyahajó :-)) ez a legjobb!

Irkutszk 2012.05.02. 15:19:40

@Dr.laikus PhD: Mikor nekem tört a karom, Édes jó anyukám is azt hítta (no az is igaz, hogy orvos ismerőst hítt először, hogy jaj istenem, a kislányom, most mit kell csinálni :D, de mentségére legyen mondva, röntgenorvost hívott fel telefonon :) )

Irkutszk 2012.05.02. 15:21:55

@karcsibácsi: :DDD (bár én a brainwashing-on nevetek, nem az (el)fordításokon)

karcsibácsi 2012.05.02. 17:52:55

@Irkutszk: utoljára egy ínyencség:
Véres hurka = bloody sausage

Első pillanatra korrektnek tűnik a fordítás, de ez veszélyes is lehet, mert a véres hurka valójában black pudding vagy blood sasusage (az angol mindent sausage-nek, azaz kolbásznak hív, ami hosszúkás és hús is van benne), ha bloody sausage-t kérsz a hentesnél, az nagyjából annyit tesz, mintha azt mondanád, hogy ezt a szar (rohadt) kolbászt kérem, amiért egy önérzetes hentes könnyen szájon vág...

srác7878787878 2015.01.26. 12:45:30

Én is voltam vendég az Ortopédiai Klinikán. Az orvosok kiválóak, a nővérek a főnővérrel az élen, hogyan is fogalmazzak, hát elég nagy pokrócok. Műtő előkészítőben nekem is kijutott medikákból, a kézfejemen négyszeri szúrásra sem találta el a vénát, majd végre szólt a dokinak, hogy nem csúszik be, megakad mindig, majd a doki elsőre beszúrta és elmondta neki, mit kúrt el. Persze ez benne van mert oktató kórház is, ezért egy szót nem szól az ember. A takarítónő meg nincs berúgva hanem ilyen a stílusa kicsit lökött és halál jófej. A nővérek stílusán és a főnővér idegbetegségén lenne mit csiszolni, az tény. :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása