Ideje volt már, hogy végleg befejezze a pofázást
Tisztelt Praxis blog!
Sajnos egy nagyon szomorú és egyben dühítő történetet kell megírjak önöknek. Nem most történt, ennek már majdnem két éve, de egyszerűen nem tudom kitörölni az eseményeket tudatomból, ahogy a fájdalmat sem szívemből. Édesapám, aki 72 éves volt, hosszú éveken keresztül orvosi ellátásra szorult, nagyon sokszor került kórházba is. Volt probléma a szívével, a tüdejével is, sajnos tényleg nagyon sokat volt beteg, szinte többet, mint egészséges.
Halála előtt egy hónappal ismét kórházba került egy fertőzés következtében. Nagyon aggódtunk érte, de körülbelül két és fél hét után úgy tűnt, javul az állapota, az intenzív osztályról is kikerült pár napra. Abban bíztunk, hogy a javulás végleges lesz, de sajnos kiderült, hogy csak átmeneti, mert ismét romlott apukám állapota és visszakerült az intenzívre. 2010 április 3-án hajnalban bekövetkezett, amitől a legjobban féltünk, édesapám nem nyitotta ki többé a szemét A kórházból nem hívtak fel bennünket, bent kellett megtudnunk a szörnyű hírt, ez teljesen letaglózta édesanyámat és engem is.
Ha mindez nem lett volna elég, még egy teljesen embertelen szituációt is meg kellett élnünk , miközben könnyeinkkel küszködtünk. Két nővérke beszélgetésének voltunk fültanúi, akiknek egyébként heti rendszerességgel próbáltuk megköszönni azt a tényleg rengeteg munkát, amelyet többek között apukámért is végeztek. A beszélgetés ráadásul nem diszkréten zajlott, hanem mindenki által jól hallható módon. Annál a résznél lettünk figyelmesek, amikor azt ecsetelgették egymásnak, hogy "na végre nem lesz gond többé a K. bácsival, már kurvára elegem volt belőle..." "Nekem is, ideje volt már, hogy végleg befejezze a pofázást".
Nem hiszem, hogy le lehet írni ezt az érzést. Aki éppen elveszíti valamelyik szülőjét és ezt kénytelen hallani, abban valóban egy világ omlik össze. Még ma is görcsbe rándul a gyomrom, ha csak eszembe jut ez a beszélgetés és az egész olyan szürreálisnak hat. Hogy mondhat valaki olyasmit egy elhunyttal kapcsolatban, hogy ennek már ideje volt és hogy mennyire örül ennek? Édesapám nem volt könnyű természetű ember, ez igaz. Sokszor voltak kellemetlen megjegyzései, problémái, de akkor is borzasztó, hogy valaki egy halálhírnek komolyan örül.
Niki
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Káin 2012.03.12. 10:22:21
2012.03.12. 11:02:38
zsikuci81 2012.03.12. 12:54:41
Egyebkent sok egeszsegugyi dolgozo a sajat kollegajaval szemben is megenged szemtelen megjegyzeseket, ha az betegkent kerul hozza. (Na, ezert lehet, hogy megkoveznek.)
Probalja tultenni magat ezen, reszvetem az Edesapjaert!
VaTi 2012.03.12. 12:59:26
ninimimi 2012.03.12. 13:04:56
"Gondolom, rájuk szóltak legalább a rokonok."
"Voltak rokonok jelen?"
Micsoda "lényegretörő" kérdések! Mentalitásról van szó, amely sajnos semekkora ellentmondásban sincs azzal a hazai hozzáállással, amit az egészségügyi intézményekben (is) általánosságban tapasztalhatunk a páciensek irányában.
Mentalitásról van szó, amely ellen normális felfogású vezetőknek, orvosoknak kellene küzdeniük! Ahhoz pedig az adott esetben az egyik elengedhetetlen kérdés az lenne, vajon elmondták-e a történteket az osztályvezetőnek és mi lett a következmény.
Egyik kérdést se látom, ami csak azt mutatja, hogy a tisztelt hozzászólók látatlanban is tudják a választ a valódi kérdésekre. Ők is tudják, amit mi mindannyian: 22 évvel a "rendszerváltás" után is ugyanabban az emberellenes "humán" gyógyászatban tapicskolunk, amit a diktatúra hagyott ránk.
Értelmiségünk többségének a "dicsőségére"!
Ezzel nem azt várom, hogy olyan legyen az ellátás, úgy szeressék a beteget és úgy vegyék emberszámba, mint például Németországban, ahol tudjuk, mennyivel magasabbak a fizetések. Csakhogy a hazai mentalitás mellett nyolcszoros fizetés esetén sem kezdenék el szeretni a pácienseiket. Ez egészen biztos. Ahhoz ugyanis az agyakat kellene kicserélni a fejekben. Ez bizonyosodott be az elmúlt 22 évben.
2012.03.12. 16:28:14
2012.03.12. 16:30:44
Igen, azok. Gondolom, a te hozzászólásod is legalább annyira az. De hát majd TE megmondod, mi a lényeg, nem??
kalandfereg 2012.03.12. 16:37:17
Nem értek egyet az egyik előző kommenttel sem. Biztos van, aki éhbérért is lelkiismeretesen és jókedvvel dolgozik és van olyan is, aki rengeteg pénzért se. De azért a nagy többség másképp áll hozzá egy ilyen nehéz esethez, ha tudja, hogy a munkájáért olyan fizetést kap, amiből gond nélkül be tudja fizetni a sárga csekkeket, a gyerekek különóráit, és még arra is marad, hogy nyaranta két hétre elutazzanak valami szép helyre, ahol lelkileg feltöltődve térhet vissza a betegek közé.
Droidfigyelő (törölt) 2012.03.12. 16:43:37
Mostanában beírom a kommentjeimbe, hogy "hazudik; ne szimuláljon; ha több pénz lenne az egészségügyben, másképp szólna a történet" és hasonló ostobaságokat, amiket minden posztnál tucatjával lehet olvasni.
Majd mindjárt megkapod a magadét, azért meg különösen, hogy azt feszegeted, miért szeretik jobban a betegeket a német kórházakban. Hát azért, mert itthon alacsony a fizetés, és ez mindent megmagyaráz. Ugyanolyan, mint a politikai kommunikációban az emmúttnyóccév.
Ja, és nehogy azt hidd, hogy jobban járnál, ha ügyfél lennél.
2012.03.12. 16:53:35
Igazad van, ez senkinek sem esik jól, de ezek a betegek, főleg a szellemileg leépült emberek tudtukon kívül kellemetlenkednek sokszor, ami együtt jár a betegségükkel. Ezt tudják az ott dolgozók. Én az apámhoz lapos kúszásban mentem be, mert úgy viselkedett, hogy szégyelltem. Éppen a nővérek vigasztaltak, hogy abban az állapotban, amiben van, ez természetes, és tudják kezelni, ne érezzem magam rosszul, ez is a betegség egyik tünete. Persze nyilván ők is megbeszélték egymás között, de nem úgy, hogy mások hallják.
Buci-Bigyo (törölt) 2012.03.12. 17:30:42
Aki ápolt már ágyban fekvő, idős, gyógyíthatatlan beteg családtagot, az tudja, miről beszélek.Időnként a szenteknek is elfogy a türelme, ők is emberből vannak.
Sokorai_Atala 2012.03.12. 17:47:56
Kalamona 2012.03.12. 17:53:19
ÁEK.Röntgen: 94 éves Édesapámat tologattam
Vártunk. Nem voltak sokan. Kihallatszott, amikor egy ffi hang megjegyezte odabenn, hogy ez a "vén @asz"mit akar még itt, örüljön, hogy él".
Leszedték az eü-s dolgozók a fejemet itt a blogban (már sok nick név nincs itt), hogy ilyen nem létezik, hazudok, stb., stb.,...
Pedig nem kellett ápolniuk, nem kellett pelenkázniuk, csak egy rtg kellett:(
Emberségből nulla sok helyen.
És nekem ne dumáljon senki, mert ez nem pénz meg leterhelés kérdése!!
Hallgassanak, tegyék a munkájukat.
Akkor pofázzanak, ha biztosak abban, hogy egyetlen érintett sem hallja, amit mondanak.
szabidoki 2012.03.12. 18:05:26
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.12. 18:30:26
Ott is emberek dolgoznak akiknek az egyik nap ilyen, a masik olyan.
Kalamona 2012.03.12. 18:33:15
na, egy kedves régi ismerős!:)
Nemtok mit írni, mert az ajtón kívül nem tudtam eldönteni akkor sem és most sem, hogy ki dumált feleslegesen.Akkor és most sem csinálok belőle nagy ügyet.
Azon kívül, hogy elsírtuk magunkat Édesapámmal az elhangzottak után.
Azt viszont elkeseredetten olvasom, hogy semmit nem javult a helyzet.... és megint csak azzal takarodztok, hogy senki nem jön a helyére. Ez már tényleg lerágott csont.
Ki kell rúgni, rendet csinálni - hisz 75 %-ban a hozzátartozók rendezik a bent lévőket gondozással, ágyneművel, élelemmel -, pár hónap hónapig lehet, hogy nem találtok helyette, de azután biztos lesz megfelelő. Ezt már csak azért merem leírni, mert más eü egységeknél ilyen embertelen magatartásról/pofázásról szó sincs.
Erre szoktam írni, hogy fejétől....
Buci-Bigyo (törölt) 2012.03.12. 18:44:39
Emiatt sírdogálni?! :O Én a múlt héten kaptam meg a "leosztást" egy doktornőtől. :D :D De kezdettől láttam rajta, hogy hajlamos a hisztériára, és azt is láttam, hogy túlterhelt.Úgyhogy nem is vettem nagyon a szívemre, sírni meg aztán végképp nem sírnék.
Azt már megfigyeltem, hogy az idősek sokat sírdogálnak.Szüleim is eléggé sírósak lettek minimális stresszhelyzetben is.
vanier (törölt) 2012.03.12. 18:47:17
Ha valaki kedves velük akkor nagyon nagyon odateszik magukat,velem soha nem volt 1 rossz szava 1-nek sem.Igaz emberként viselkedtem és nem valami primadonnaként.
Nagyon igaza van annak aki azt írta a facebookon:
"Az elmúlt 30 évben (csak amiről tájékozódtam és tapasztaltam)nagyon sok ember szállodának tartotta a kórházakat, a magas tudású orvosokat, egészségügyi dolgozókat pedig személyzetnek.A mentősöket taxi vállalatnak'
Kalamona 2012.03.12. 19:02:44
Ha az lenne a végzettségem biztos.
Általánosítani nem kellene, mert nincs mindenhol nővérhiány és nem melóznak 4 ember helyett. Erre utaltam fentebb, hogy fejétől izzik...
Abban van igazságod, hogy a "betegek" is tudnak szemétkedni, de mindjárt Tenmagad írtál ellenpéldát.
Ennek ellenére nekem ez nem mentség arra, amit leírtam, mert sem én sem Édesapám nem volt "beteg. Egy mellkas rtg-re várakoztunk.
Tudod, mindenkinek az a legfájdalmasabb, amit átél.
Kalamona 2012.03.12. 19:08:57
a vizsgálat kellett, Édesapám akkor éppen járóképtelen volt, természetesen kórházi betegtoszogató nem volt kéznél...
Egyébként nem vagyok sem öreg, sem sírós, csak későn születtem, ha ez a legnagyobb problémád.
Őszintén, tiszta szívből kívánom Neked, hogy ne kerülj ilyen helyzetbe.
SusanneF 2012.03.12. 19:56:02
De sajnos,jelenleg a leginkább próbára tevő munkákat,hivatásokat nem fizetik meg...
Ill.a tetején levőket a főnököket igen-de én nem tartom reálisnak,hogy egy szakmai igazgató fél milliót visz haza,akin meg múlik az ellátás,sokszor 100 ezret sem..:(
Akik éhbérért is maradnak a nehéz munkakörökben,vagy annyira elhivatottak,vagy a közelben lévő munkahely miatt maradnak....
Én is ilyen helyen dolgozom pár évtizede,és sosem leszünk megfizetve,elárulom.
Itthon 400 euró körül keres ünk,nyugaton 1500 euró-ugyanaz a munka-kis különbség,nem??
De nem mindenkinek van módja és kedve külföldre menni...
lioliom 2012.03.12. 20:01:16
SusanneF 2012.03.12. 20:09:29
Aki ilyen hivatásban dolgozik fokozottan figyeljen az etikára,és a nyelvére!!
2012.03.12. 20:18:46
gioni44 2012.03.12. 20:36:29
Tisztelet a kevés kivételnek.
Példa a hozzáállásukra:
Rokonom PET CT.vizsgálaton vett részt.79 éves féfi.Kisérőként én voltam vele.
A mintegy kb.20perces mozdulatlan fekvés után egyszerűen képtelen volt egyedül,segítség nélkül felülni és kimászni a a készülék asztalról a vizsgálat végeztével.
Szerencsére kinyitották a helyiség ajtaját és láttam az öregúr kínlódását
Szóltam a jelenlévő két asszisztensőnek/kifestve,kikenve/.
jó lenne ha felsegítenék az öreget.
Válasz: ha felbírt mászni az asztalra akkor le is tud jönni.
Válasz. szégyelljék magukat.
Ezzel odamentem és én segítettem a 20 perces mozdulatlan fekvéstől elgémberedett öregurat talpra állítani.
Ezt követően megkerestem az intézetvezető főorvost és kifejeztem elégedetlenségemet az asszissztencia minősíthetetlen hozzáállásáról.
Válasz. az egyik nő valakinek a valakije, a másik nő detto.
Nem tud mit csinálni.Volt már több panasz rájuk.Ha szívóskodik őt rúgják ki,nem pedig a két luvnyát.
buffybot 2012.03.12. 20:51:51
Ha lenne, akkor a te gyerekeidet sem tanítaná már senki, mert a tanárokat épp úgy kiszipolyozzák mint az orvosokat, csak ők még 'hálapénzt' sem kapnak.
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2012.03.12. 20:57:39
Mindenek előtt fogadd legmélyebb részvétemet. Mind a fájó veszteséged miatt, mind a nyomasztó embertelenség végighallgatása miatt.
Egyet azonban tudnod kell, és ezt a beírások özönéből is kiolvashatod: eseted a legkevésbé sem egyedi. A "nővérkék" pimasz szemétsége közmondásos Magyarországon. Nincs az a kenőpénz, amelyért legalább mutatnának valami emberi arcot.
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.12. 21:01:04
Ezzel szemben itthon apám került kórházba, nagyjából ugyanazzal a szívproblémával. Kaptunk egy papírt, hogy vigyünk be WC papírt és evőeszközt, mert a kórház nem tud adni. Magyarország, a röhej országa.
vanier (törölt) 2012.03.12. 21:05:44
Az orvosoknak is kb annyi része kap hálapénzt,mint a tanárok. Mesélhetnék ....
Ami az óriási különbség: az szakorvosokat tárt karokkal fogadják 5-8000 eurós fizetéssel itthon meg kap 400 eurónyit, a tanáraink meg legfeljebb takarítónak vagy futárnak kellenek másfelé. Rájuk nincs kereslet, rengeteg van belőlük mindenhol.Nem beszélve arról a felelősségük is jóval kevesebb és jóval kevesebbet dolgoznak. A fizetésük egyenlő, de csak itthon.
vanier (törölt) 2012.03.12. 21:08:20
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.12. 21:11:01
Nem akarok jönni a "máshol kolbászból van a kerítés" dumával, mert egyrészt az már unalmas, másrészt meg nincs abból. De csak mi tehetünk magunkért valamit, az pedig ott kezdődik, hogy felismerjük és orvosoljuk a hiányoságokat, és nem azt mondjuk, hogy "ó, jól van ez így".
vladimir964 2012.03.12. 21:26:38
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.03.12. 21:38:14
Ennyi.
kumarkinda 2012.03.12. 21:46:27
Az pedig nem titok, hogy az egészségügy ezen része nem aranybánya, az illetékes hölgyek pedig minden bizonnyal jobban mutatnának egy szépségszalonban, nem emelve az amúgy valóban alacsony fizetésű magyar "vendégek" magas vérnyomását.
"Ennyi."
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.12. 21:53:29
Bocs, de ez nem pénz kérdés:
"na végre nem lesz gond többé a K. bácsival, már kurvára elegem volt belőle..." "Nekem is, ideje volt már, hogy végleg befejezze a pofázást".
Ez emberi hozzáállás kérdése! Ez tipikusan ingyen van!
2012.03.12. 21:58:24
Visszakapta? Talán nem kellett volna. Én nem olvastam, hogy egész életében ilyen volt, azt írta pontosan, hogy nehéz természet volt. De ez nem azt jelenti, hogy egész életében, persze ezt is jelenthetné, de talán csak a betegsége óta. Akkor viszont nem biztos, hogy erről tehet.
2012.03.12. 22:05:32
A tanár nem fogadhat el hálapénzt, ill. semmilyen pénzt sem, fegyelmi jár érte, legalábbis az általam ismert iskolákban. Persze bizonyára van ellenpélda is. Mint mindenre. Én is mesélhetnék :-)
Takarítónak, vagy futárnak? Ennyire utálod őket? És még nem is igaz. És mint tudjuk, az orvosi pálya a pályák csúcsa, így nincs miről vitatkozni. Mindenki alatta van.
ninimimi 2012.03.12. 22:06:27
Ezt sem először hallom, de nem hiszem el! Állítólag munkanélküliség van, nem? Tessék mondani, ha ekkora a munkaerőhiány az egészségügyben, akkor miért nincsen tele a sajtó a Net ilyen álláshirdetésekkel?!
Vagy miért nem teszik ki egy-egy ilyen, "fegyelmezést" kívánó helyzet után az álláshirdetést a kórház bejáratára? Ha nem is lenne rögvest jelentkező, maga a lokális hirdetés ténye is hatna az ilyen "munka"-társakra.
Nekem például pillanatnyilag eléggé vacak az anyagi helyzetem, lehet, hogy azonnal mennék ápolónak. Hol lehet kezdeni? Kérem a webcímet, elérhetőséget!
Ja, és nyugodtan rúgjanak csak ki két perc alatt, ha kicsit is olyan visszataszító leszek a páciensekkel, mint ezek a primitív, embertelen lények!
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2012.03.12. 22:12:20
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2012.03.12. 22:14:38
2012.03.12. 22:20:53
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.12. 22:21:59
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.12. 22:22:59
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2012.03.12. 22:38:59
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.12. 22:48:22
szerzsi 2012.03.12. 23:58:52
Kemény munka volt, igen (neurológia), de semmi nem jogosít fel arra, hogy valaki így, ilyen stílusban, ilyen hangon beszéljen, s ott már a lelkülettel is nagy baj van. Abban biztos vagyok, hogy ha valaha beteg lennék, arra az osztályra ahol dolgoztam, nem szívesen kerülnék...
Niki, nagyon sajnálom, ami Édesapáddal történt, s ahogy Róla beszéltek.
szabidoki 2012.03.13. 00:16:03
@lioliom: az egészségügyben vicces módon sokkal gyakoribb a kiégés, mint más szakmákban (a fejlett nyugaton is), nyilván ennek is elég sok köze van ahhoz, hogy a személyzet viselkedése nem üti meg az elvárható szintet.
Az sem lehetetlen, hogy ha valaki 70-80 órát dolgozik hetente a 40 helyett, akkor elfárad, belefásul. A nővérek helyzete annyiból még nehezebb, mint a többi eü dolgozóé, hogy őket az orvosok meg a betegek is állandóan csesztetik, kétfelől kapják az áldást. Nehéz ezt ép lélekkel csinálni hosszútávon.
Persze aki úgy gondolja, hogy neki menne, nyugodtan kipróbálhatja magát.
@kmarkand: ennyi pénzért erre a munkára nemigen akad jelentkező. Sajnos.
Környezettudatos 2012.03.13. 02:56:11
vanier (törölt) 2012.03.13. 07:26:14
Takarító, szoba asszony, prostituált,pizzafutár.A csúcs a 'bébi szitter'
Nno épp annyi hála pénzt kap a legtöbb orvos,mit tanárok. Mondom mesélhetnék a tanárokról.
vanier (törölt) 2012.03.13. 07:31:04
vanier (törölt) 2012.03.13. 07:37:29
Gondoljon mindenki arra milyen volt pl, mikor a kisgyerekétől a kezdeti időkben, nem tudott aludni és ölni tudott volna 1 óra alvásért, annyira kimerült és fáradt volt. Csak ott ugye ott a gyerek öröme,a tudat, hogy egyszer elmúlik ez a nehéz időszak, itt meg csak a szitok van, az a tudat egyre rosszabb lesz..
vanier (törölt) 2012.03.13. 07:39:51
fehéregér 2012.03.13. 08:05:42
Környezettudatos 2012.03.13. 08:22:03
(Én olyanról nem hallottam, hogy vétlen orvost meghurcoltak, viszont számos esetben hallottam, hogy eltusolták a vétkes vétkét. Összezár az orvostársadalom mindig, ahogy a 2006-os események kapcsán összezárt a rendőrség is.)
A tanárok csapata sokkal hosszabb távon alakítja a mindennapjait a társadalomnak, mint az orvosok csapata. Mondhatnók, a tanárok munkája meghatározza a jövőnket. Ez a jövő most igen sötétnek tűnik.
Környezettudatos 2012.03.13. 08:23:28
fehéregér 2012.03.13. 08:48:50
fehéregér 2012.03.13. 08:50:30
szabidoki 2012.03.13. 09:05:46
nincs sok remény...
FelixJager 2012.03.13. 09:17:35
A helyi kórház honlapján 7 szakorvosi állás van meghirdetve, jöhetne rezidens is, nem jön. Segédápolóként gyakorlatilag bármelyik kórházban kezdhetsz holnapi nappal, csak menj be és jelentkezz.
2012.03.13. 09:18:57
2012.03.13. 09:27:47
Ha rosszul tart meg egy órát, azért nincs mit félnie, de ha csúnyán néz valakire, akire nem szabad, vagy rossz jegyet ad olyannak, akik késsel bizonyítják az igazukat, akkor igen. Megint úgy írsz, mint aki minden iskolát, helyzetet ismer, csak azért, mert már volt benne. Gondolom, nem a sötétebb kerületekben tanítottál, ahol egy rossz mozdulat, vagy szó is elég volt ahhoz, hogy hazafelé kapj egy nagy pofont valakitől.
"és én a jó tanár voltam"
Na ez az, amit egy jó tanár sose mond magáról.
'lepkefing"
Erre a minősítésre/összehasonlításra már nem is tudok mit írni.
Azt kéred, ne általánosítsanak az orvosokkal kapcsolatban. Én sosem teszem. Te viszont azt teszed a tanárokkal kapcsolatban.
Környezettudatos 2012.03.13. 09:42:05
2012.03.13. 09:55:15
Nem általánosítok magamból, de engem abszolúte nem érdekel, hogy szeret-e vagy mit mond rólam egy nővérke. Lásson el, és kész.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a jelenlegi helyzetben ezt a mosolyszelektív értékelést abszurdnak tartom.
@rohejorszaga: Thaiföld egy inkorrekt példa, ráadásul 15 éve hol voltak, akkor miért nem hozta fel őket senki? Igen, vannak jobb egészségügyek Magyarországnál.
@vladimir964: Ebben nem biztos, hogy negatívum van, engem pl. "tökös"-nek szólított a gyerekorvosom, és kedveltem.
@vanier: Az összes többivel egyetértek, amit írtál, de ez így nem teljesen igaz, mondjuk inkább úgy, hogy a tanárok a diploma után kezdik el megszívni annyira, mint mi előtte. A többség ezt a szívást nem vállalja, és beáll takarítónak, cselédnek, aupairnek vagy recepciósnak, ez egyszerű és kvalifikálva is van rá, ellentétben a tanári szakmával, amiből a jobb egyetemeken a lelkiismeretes hallgatók sem tanultak sokat, és nagyon csábító ám nekik, most közelről belelátok 5 különböző frissdiplomás tanár életébe, és hát mit mondjak, elég nehéz visszatartani a páromat a lecsúszástól. De van, aki egy magyar-filó szakos diplomával megcsinálja, és elrakja az 1500 eurót. Persze ilyen állást találni egy anatómia vagy gyógyszertan szigorlathoz mérhető...
@ninimimi: Hívd fel a legközelebbi kórház ápolási igazgatóját.
@gioni44: Ez csodás emlékeket idéz bennem, megboldogult kollégista koromban szokás szerint életveszélyesen megfenyegettek, mikor egy 30 éves kábszeresekből álló bandát csendre intettem éjjel kettőkor, és megkérdezte az egyik, hogy ki vagy te? Mert én a kollbizos csóka tesója vagyok. Én meg Glóin fia Gimli. Nem hiszem amúgy, hogy protekcióból tartanak valakit nővéri poszton :D Ha van is ilyen, biztosan nem általános az eset.
2012.03.13. 09:59:10
Én ilyen 3-4000ekről hallottam. De most mondja az egyik ismerősöm, hogy Franciaországban vidéken gigantikus pénzek vannak háziorvosi/körorvosi praxisban, 10.000 körül sőt fölötte, ui. aki már orvos, az már nem megy le falura. De az ismerősöm most nagyon élvezkedik, Provance-ban van, mondanom sem kell, ingyen van a bor (ja, az hálapénz, de attól még van). És kapott egy házat is lakni.
vladimir964 2012.03.13. 09:59:57
Egyébiránt végletesíthetjük a dolgot: akárhogy nézzük is, az egészségügy egy szolgáltatás. Namármost, minden szolgáltatásnál igaz: a vendégnek mindig igaza van (és befogjuk a pofánkat és kiszolgáljuk).
kismorgó 2012.03.13. 10:05:13
Az ilyenek ha 5x ennyit keresnének, akkor sem tudnának viselkedni. Ez nem pénz vagy megbecsülés kérdése.... (csak mert olvastam olyan kommentet, hogy szegény nővérek, kevés a pénz, meg 0-nál is kevesebb megbecsülés.)
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 10:23:23
Tévedésben vagy.
Nem szolgáltatásról, ellátásról van szó.
Nincs mindig igaza a betegnek, de ez a stílus akkor sem megengedett, ha keveset keres, vagy még annál is rosszabb.
..............
Azt azért tudni kell. A nővér is családban nőtt fel, őt is anya, apa nevelte. Így, ennyire bunkónak és nagyon tapintatlannak.
Azt öt éves gyerek is tudja már, hogy a nem tetszik a bácsi, miért megy a bácsi bottal kérdéseket nagyon halkan és nem a másikat zavarba hozva tesszük fel.
A modortalanság nem pénz kérdés.
Kultúra. Azt otthonról kell hozni-
Ráadásul nem is a tanárnak kéne megtanítani. Neki más a dolga, nem szocializálni a nebulót. Azt anyunak és apunak kéne otthon.
Környezettudatos 2012.03.13. 10:38:00
Környezettudatos 2012.03.13. 10:38:57
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 10:44:49
Fizetünk bele, de nem fizettük ki...
Ez azért különbség.
Az ellátás _nem_ szolgáltatás.
Nem attól függ, hogy a te érzésed szerint minek minősül.
Léteznek definíciók amik megállapodás szerint jelentenek valamit, ahogy a szavak is, és azok szövegösszefüggései
is.
Attól, hogy az iskolában sokat tölt el egy gyerek és megtanul, ha megtanul közösségben létezni, az elemi illem és tapintat szabályait otthon tanulja meg.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 10:48:29
bolti eladó-alul fizetett, borravaló adóköteles, ha kap.
Nos akkor én nyeljem be, ha egy alul fizetett, fásult nővér-orvos paraszt, de én ne b@sszam elé a kenyeret, mert én nem lehetek fásult, vagy nem kérhetem előre a kenyér árát, viszont garantálnom kell, hogy a kenyér most sült. Én megcsináltam a saját nőgyógyászommal, hogy nem szolgáltam ki, a kollégám is nála szült, ő viszont igen. De abból sem volt köszönet. Fel volt háborodva!!!!!! Sose értettem, mitől tud annyira korlátolt lenni egy eü dolgozó, hogy a nyomorát azon vezeti le, akiről épp úgy lehúzzák a járulékokat mint bárkitől. Az eü nem ingyenes, fizetünk érte, lehet vonulni az utcára, nem a betegen levezetni!!!!
vladimir964 2012.03.13. 10:51:08
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 11:00:46
Azért egy kis különbség van egy eladó és egészségügyi dolgozó között.
Az eladó munkaideje heti 40 óra, minden perc túlóráét kifizetnek.
Egészségügyi dolgozó nagyságrendekkel többet dolgozik, három műszakban, folyamatosan... Mindezt azért, hogy ha kell legyen szakember ha otthon nem kezelhető a bajság.
Ettől frusztrált első sorban, másod sorban a kevés jövedelme miatt.
Egyszer kell kipróbálni úgy dolgozni csak próbának felelősség nélkül, hogy a boltban van 3 napig éjjel, nappal, elhat egy fél órát, mire elmélyülne az alvás, valaki vásárolni akar.
Csak egyszer.....
tecsóba sose többé 2012.03.13. 11:06:45
Hidd el, nem egyedileg nyúzzák csak az eü dolgozókat, ez egy tök általános munkáltatói divat.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 11:07:15
Környezettudatos 2012.03.13. 11:07:19
"...az elemi illem és tapintat szabályait otthon tanulja meg."
Hát nem. Az illem, tapintat szabályrendszerét fiatal éveiben tanulja meg az ember, függetlenül a környezettől. Azaz annyiban függve a környezettől, hogy az ott tapasztaltakból épül fel a fejében a gátak rendszere. Ha egy gyerek 4 órát érintkezik a szüleivel per nap és 8-10 órát a társaival, tanáraival, akkor a gátak felépítését is ilyen arányban szedi innen illetve onnan. A fiatal agyban minták alapján szabályok felépítése folyik minden ébren töltött percben és részben az alvás ideje alatt is, nem függ a folyamat megtörténése a környezettől. Ezért lenne végre üdvös belátni, hogy a fiatal és fogékony, nevelendő rétegét egy társadalomnak olyan környezetben tartsák/tartsuk egész nap, ahol jó irányba terelik ezt a folyamatot. Ha a tanás dolga az "anyag" ledarálása és tojik a viselkedési normák beégetésére, akkor szépen kialakul az, amit ma látunk magunk körül. Felnőnek olyan emberek, akik szerint nekik jár a fizetés, de ha nem elég P911-re, akkor végre K. bácsi meghalt, mert munka volt vel...ha érted mire célzok.
Környezettudatos 2012.03.13. 11:08:53
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 11:25:20
Értem.
Akkor itt jön a lehetőség.
Nyilván keresnek nagyítóval és sok-sok pénzzel akár nyelvtudás nélkül is, emberi körülményeket garantálva más európai országban.
Mit tennél?
Ha majd nem lesz eladó, nem lesz éjszakai bolt, de van önkiszolgáló.
Orvos, egészségügyi dolgozó esetén mit teszel?
Fújsz és magadhoz hasonlítod?
Kis tárgyilagosságot, ha lehet....
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.13. 11:28:08
Aha! 20 évvel ezelőtt nem volt 2x-3x több a bér! Mégsem volt hálapénz. Csak nálunk nem tudunk leszokni a mutyiról! :(
"és itt sem dívik a hálapénz,"
Ne mondd már! Eddig minden kórházi akciónál frászban voltam, hogy kinek mennyit szokás adni nehogy túl keveset perkáljak. Van akit tényleg nem fogadja el. De az az üdítő kivétel!
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 11:30:56
Előre kifizetjük. Ez a vezérlő-elv.
A vezérlőelv a szolidaritás.
Egész más.
Akkor lenne igaz, ha kiegészítő biztosítást kötnél, akkor sem egészen.
A többiben más a véleményem, de ez nem baj.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 11:40:25
Ezzel a mentalitással hiába is mennek külföldre. Hamar le fognak morzsolódni, vagy nem a szakmájukban fognak dolgozni.
Akinek büdös a munka alacsony bérért, az magasabb bérért sem fogja eltűrni egy deviáns öreg viselkedését. Akkor meg jön a lelkileg terheltség? Tessék végre tudomásul venni, hogy egy dolgozó ember fizeti a járulékokat, fizet utána a munkáltató is nem keveset. Érdekes, a miniszterek segge ki van nyalva egy közkórházban, ha véletlen odakerül, miért nem vele köcsögölnek??????
NEm magyarázat az alacsony kereset sokszor a tapló viselkedésükre!!! Az ilyeneket igenis ki kell szórni, és az államnak ingyenes képzést kéne biztosítania a munkanélkülieknek, mert sokan már azt is elviselnék, hogy bunkó egy beteg, csak dolgozhatnának végre.
Sokan mások is keveset keresnek.
Környezettudatos 2012.03.13. 11:43:03
A modoromról majd akkor csevegjünk, ha végre ti is a kellő módon közeledtek az ügyfeleitek felé. Belőlük éltek, be kéne látni.
Környezettudatos 2012.03.13. 11:44:33
tecsóba sose többé 2012.03.13. 11:49:00
És az sem utolsó szempont, hogy kinek a pénzén tanultak. Azt is mi fizetjük hogy tanulhatnak, és azt is mi fizetjük, hogy dolgozhatnak.
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:00:01
Édes Drága Új Blogoló!
Én laikus vagyok, de nagyon, ráadásul a naon is betegebb fajtából.
Én a napi tapasztalatom alapján ítélek, ammeg nagyon más.
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:03:58
Nézd én ezen nem vitázom, nem horizontális és nem is vertikális.
Szolidaritás alapú, vagy ha jobban tetszik biszmarki.
Majd ha öreg leszel és beteg és nem kell fizetni már járulékot, akkor is fognak gyógyítani.
Azt, hogy milyen szinten a mindenkori kormány dönti el.
Addig a dolgozó megy és vigyáz az idegeire, az életére, a családjára és megteheti, mert szabad munkaerő vándorlás van.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 12:07:41
Akkor itt lenne az ideje Mátyás királyként álruhába bújva lebetegedni és egy közkórházba befáradni. Más kép köszönne vissza.
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:10:48
Tudsz olvasni?
Ha igen értelmezd amit írtam.
Hetente fordulok meg és havonta fekszem bent.
Mást látok, érdekes.
Nem is csak egy helyen. De _én _ látom és tapasztalom, nem a szomszéd.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 12:15:30
Értem én, csak hülye vagyok. De az üzenetem eddig sem a kommentelőknek szólt, a véleményem viszont igen.
Egy megyei jogú város súlyponti kórházában sajnos ilyen tapasztalataim vannak. Ettől persze ez nem azt jelenti, hogy az egész eü ilyen lenne, de itt az.
Megsérteni pedig főleg nem akartalak, távol álljon tőlem. Így ha mégis sikerült volna, akkor bocsánatot kérek!
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:20:36
Nem sértettél meg. :)
Egyszerűen nehezen hiszem, hogy csak és kizárólag rossz a tapasztalt.
Van aki fáradt és nyígje van, akkor sem durva, csak közömbös.
Nem az anyánk, apánk, testvérünk egyik sem.
Nem is apácák, de láttam én apácát is távolságtartással, erős távolságtartással ápolni.
Azt kell elfogadni ami van, alkalmazkodni, vagy húzni kézen fogva tüntetni vele, hogy jobb legyen.
Már én is így gondolom!
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:37:12
És ne essék félre értés.
Amiről a blog szól az felháborító.
Nem hagytam volna annyiban -azt hiszem - de nem biztos, ha ekkora fájdalom ér. :((
tecsóba sose többé 2012.03.13. 13:17:45
Nagyon kedves barátnőm édesanyja gyakorlatilag egy csecsemő szintjére butult. Ordibál, üt ver, rúg miegymás. Tudom,hogy nem könnyű egy ilyen beteggel, de ha tiszta az ágya, a gyógyszerei be vannak adva, nem éhes, akkor csendben fekszik, és elvan. És nem agresszív. Olykor visszatérnek az emlékei, és örül, de gyakrabban van magán kívül. Elhiszem, hogy a szóban forgó bácsival sem volt könnyű, de épp olyan gondossággal kell eljárni velük, mint egy csecsemőosztályon. Remélem ott nem fekszenek éhesen, sírva kakis pelenkával a babák. Csak a babák olyan édesek, az öregek, azok meg "csak" öregek. És ennek nem lenne szabad így működnie.
Tegnap voltam tüdőszűrőn. Nyitva volt a vizsgáló ajtaja, és kibőgött a tehén szó szerint, hogy jöjjön má be ha ide vár. Beléptem, pislogtam. Közölték velem, hogy ha nyitva az ajtó, tán lépjek már be. Én pedig stílusosan visszaszóltam, hogy ha egyébként nyitva van egy ajtó, és én belépek leszólnak, hogy üljek le, majd jönnek.
Majd még dünnyögött, hogy miért nem pontosan 860 forintot hoztam, ők nem pénzváltó. /ezrest adtam/ én meg akkor szóltam oda végleg, hogy fizettem egy szolgáltatásért, tán illene rendesen szólni az emberhez. Sajnos van baj. Szeretnék végre én is úgy elmenni évente egyszer szűrésekre anélkül, hogy azt hallgassam nekik mennyire szar.
Környezettudatos 2012.03.13. 14:16:26
Környezettudatos 2012.03.13. 14:21:31
Az pedig alig képezheti vita tárgyát, hogy több mint húsz éve nem erre használják a befizetett pénzeket, hanem eltapsolják pl. március 15-i rendezvényekre az "urak"...de erről nem mi tehetünk, befizetők, ezért ne velünk szemétkedjen senki az EÜ berkeiből. tessenek elérni az eltapsolóknál, hogy legalább pár morzsa hulljon oda, ahová a kenyeret szánták.
tecsóba sose többé 2012.03.13. 14:54:47
tecsóba sose többé 2012.03.13. 15:15:04
Környezettudatos 2012.03.13. 15:15:17
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 15:50:27
Nem magyarázok neked alapfogalmakat.
Láthatóan nem tudod és nem is érted.
Nem közgazdasági blog.
Aztán meggyőződéssel sem érdemes vitázni. Mindegy neked, csak igazad legyen.
Nyugodj meg. Igazad van.
Környezettudatos 2012.03.13. 16:00:33
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 16:35:21
Tudom, hogy ennek az is az oka, hogy itthon nem fizetik meg az orvosokat, így aki jó orvos jó hozzáállással, az megy külföldre, ugyanez a nővérek kapcsán. Itthon meg marad a szemét, minimálbér körüli pénzért.
Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 17:22:43
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 17:29:10
Az sem jó szerintem, ha mindannyian tudjuk, hogy valami rossz, de azt mondjuk, hogy jó - csak azért, mert a miénk. Becézgetheted te azt a barna valamit akárhogy, attól az még ugyanúgy büdös marad.
Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 17:58:22
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:08:39
Abban is igazad van, hogy vannak ápolók és orvosok, akik igenis emberek és igenis lelkiismeretesek. Ha ezek közé tartozol, akkor a kevés kivétel egyike vagy.
Mint ahogy a beteg viselkedése is sokszor hagy kívánnivalót maga után, de nem minden beteg fekszik be a gyermek ágyába.
Valahol a fejekben van gond. Ismerek olyan ápolónőt, akit azért utáltak ki a kollégái, mert lelkiismeretesen akart dolgozni, sajnálta a kiszolgáltatott embereket. De igen, ugyanez megvan a másik oldalon is. Mi a megoldás?
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:10:23
itthon marad a szemét, aki nem tud szakmailag külföldre menni, illetve a lelkiismeretes, aki nem akar, mert itt akar dolgozni. Az arányokat szerintem te jobban tudod, mint én.
Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 18:20:21
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:26:06
Kellene amúgy valamilyen pozitív megkülönböztetést alkalmazni a normális orvosoknak, ápolóknak és betegeknek. Pl. kapjanak valamilyen kis jelzést, csíkot, vagy bármit, amit az orvosnak/ápolónak a beteg adhat oda és viselheti. Valahogy el kellene érni, hogy ciki legyen parasztnak lenni.
Környezettudatos 2012.03.13. 19:04:04
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 19:07:53
Na meg a viták többsége két olyan fél között zajlik itt, akik csak meg akarják győzni a másikat. Azt viszont fenntartom változatlanul, hogy nem a külföldiek, ill. nem mások tudják a mi dolgainkat megváltoztatni, hanem mi.
Oké, én most csak ideiglenesen vagyok itthon 1-2 évet kb, utána megyek "haza", de basszus, saját magunknak csináljuk az országot és ennyi erővel csinálhatnánk jól is...
vanier (törölt) 2012.03.13. 19:18:54
vanier (törölt) 2012.03.13. 19:24:49
Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 19:24:53
vanier (törölt) 2012.03.13. 19:27:02
szabidoki 2012.03.13. 19:29:06
Amúgy meg félrehord a fegyvered, nem nagyon találsz tőlem olyan kommentet, ahol a hálapénzt mint jelenséget védtem volna. Nem is érint a dolog, ha kíváncsi vagy, olvass utána, miért.
Az igaz, hogy az emberek (egy része) fizet tb-t, csak az a baj, hogy túl kevesen és túl keveset fizetnek, így aztán üres a kassza, alulfinanszírozott az egész rendszer, ami problémák sorát okozza.
@öreg tyúk: tisztában vagyok vele, hogy a bolti eladók élete sem könnyű, de azt is hidd el, hogy a magyar meg a külföldi bolti eladók viselkedése közötti különbséget zongorázni lehet és sajnos nem a magyarok javára. Az a szomorú helyzet, hogy az eü dolgozók viselkedése hű tükre a magyar léleknek manapság. Ja, még valami: a segédápolói munkához nem kell végzettség, bárkit utcáról felvesznek (ha van hely), lehet kezdeni, de valamiért nem nagy a tolongás.
2012.03.13. 19:38:09
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 21:36:57
Miért beszéltek netto marhaságokat?
Ekkor btto jövedelem után az egészségbiztosítási járulék összesen 25.000.- Ft.
A nevéből adódóan arra folyik be amire fordítani kell. Idén ez már a munkáltatónak nem kerül pénzbe, ezt mind a munkavállaló fizeti.
Dr.laikus PhD 2012.03.13. 21:53:10
2010-ben az aktív dolgozók száma 4.430.000 fő volt. Az éves átlag kereset 1 főre vetítve pedig 202.525.- Ft.
Azért ez nem is kevés. Ez KSH adat.
Sok ebben is a dráma és eltúlzott mese.
Nyugdíjas aki nem fizet csak kap 2.980.000 fő. Ez a sok.
Ha úgy vesszük, hogy minden nyugdíjas fizet hálapénzt a háziorvosának biztosan. Ezzel az erővel fizethetne egy bizonyos járadék felett egészségügyi hozzájárulást, jobban járna mindenki.
A többi gyerek, vagy csak sürgősségi ellátásra jogosult.
szabidoki 2012.03.13. 22:52:52
nol.hu/velemeny/20120313-hogyan_gyogyithato_az_egeszsegugy
"1 Mindenki egyetért azzal, hogy az egészségügyre fordított összeg kevés, még a visegrádi országokban is 50%-kal magasabb a GDP-arányos támogatás, mint nálunk."
Akárhogy is nézzük, ez kevés.
buffybot 2012.03.14. 00:08:24
A hozzászólásom lényege az volt, hogy kegyeleti dolgokat nem lehet a pénz függvényévé tenni, egy kommentre reagálva, miszerint azért mondtak ilyet mert kevés a fizetés.
Hogy egy tanár ugyanannyi hálapénzt kap, mint egy orvos? Az orvos szóba sem áll velem míg ki nem bélelem a zsebét, de ha te tudsz olyan kincsesbányát ahol napi 10-20-50 ezrekkel tömik a tanárt mindenképpen szólj!
Arról meg iszonyatosan nagy téveszmék keringenek, hogy mennyit dolgozik egy tanár, mivel azt senki sem látja amint OTTHON e-naplót ír (kettős könyvelés) dolgozatokat állít össze és javít, továbbá különféle adminisztrációs tevékenységeket lát el, egyszóval hazaviszi a munkáját. A felelősség itt sem csekély, de a korlátoltabbak csak akkor fogják ezt fel amikor kinevelődik egy olyan generáció akinél a nihilizmus dominál amivel még inkább tönkretesszük az országot.
vanier (törölt) 2012.03.14. 07:07:43
Jellemző magyar mentalitás az rosszindulat és az irigység. Németországban teljesen természetes, a német,bolti eladónak, tanárnak, melósnak,hogy a szakorvosnak nagy BMW-je van itt meg, azt is sajnálják ha annyit keres ,mint az utcaseprő.Kedvenc blogomból idézek:
"Egyszerűen nem értem, hogy miközben Európa civilizált országai véres harcokat folytatnak azért, hogy jól fizetett, nyugodt, szakmájuknak élő, nem napi megélhetési harcokat folytató orvosokat szerezzenek bármi áron a lakosaik ellátása érdekében, addig Magyarország letiporja az egészségügyi dolgozóit, megalázza, kihasználja, átveri őket. Cinikusan, és következetesen.
Éhbér, rendszeres vegzatúra, fenyegetés, elnyomás, egzisztenciális bizonytalanságban tartás a kormány eszköztára. Önkormányzati, és MOK terror.
Tahók, tanulatlan parasztok ugráltathatnak egyetemet végzett, több szakvizsgás értelmiségi embereket, és elüldözik őket az országból. Nővért és orvost."
Véleményem szerint épp az olyan emberekkel karöltve,akik a hálapénzt szajkózzák állandóan,holott 100% hogy a 10-e sem igaz,mert amennyit beszélnek róla annak alapján mindenki milliókat keres,havonta:).
A tanárok munkájáról épp annyi a téveszme ,mint az orvosi munkáról,mert azt senki nem méri hányszor több munkát,végez ,naponta hánnyal több beteget lát el mint az törvényes lenne stb. vagy mennyi az adminisztrációs terhe. Több,mint 1 tanárnak,megsúgom.
privátban megírom,hol van a tanárok kincsesbányája, de cserébe írd meg akár nyilvánosan hol lehet csak úgy előre kapni napi 10 ezreket,nyugodtan nevezd meg a kórhézat osztályt amerre járnak azok a vastag betegek akik csak úgy tolják a lóvét. Odamegyünk lakni:).
Dr.laikus PhD 2012.03.14. 07:28:15
Ebben nincs vita, de nem az emberek jövedelmi viszonyai miatt, vagy a fizetési hajlandóság miatt kevés.
A legnagyobb recesszió közepén van ennyi hivatalos munkavállaló és ekkora átlagjövedelem.
(Most örülnék neki. :D)
Az állami hozzájárulás az ami lehetetlen helyzetbe hozza az egészségügyet.
Ennél több bőrt lehúzni már nem lehet az itthon maradókról.
Illetve még igen. Egy bizonyos nyugdíj összeg felett lehet még egészségügyi hozzájárulást szedni, de az államnak nem kivonni, hanem betennie kéne.
FelixJager 2012.03.14. 07:59:04
2012.03.14. 09:20:40
Nekem is ha lehet! :-)) 15 év munka köztük nem volt elég, hogy ezt a helyet megtudjam.
tecsóba sose többé 2012.03.14. 09:51:00
Elvégeztem a vöröskereszt házi betegápoló és gondozó tanfolyamát, és nincs felvétel. Maszekban adtam fel hirdetést, hogy ingyen vállalom háznál, de a bizalom 0 így nem hívnak. Öregek otthonába adtam be jelentkezést, hogy ingyen csinálnám, mert kell a rutin és a tapasztalat, de válasz sem jött vissza. Ha már az ingyen munka sem kell, mit csináljak???
tecsóba sose többé 2012.03.14. 09:56:19
Azt lemaradt, hogy 22-en végeztük el, és senki nem talált gondozni való beteget.
Akkor hol itt a hiány?
Barnamaci 2012.03.14. 11:37:06
Dr.laikus PhD 2012.03.14. 11:50:56
Ingyen szeretne dolgozni.
Ahhoz kell a vöröskereszt tanfolyása.
Nem kell. Tényleg nem. Nem akar mást csinálni csak ágyat húzni, pelenkát cserélni, kivinni a tele ágytálat, beszélgetni a demens beteggel, hogy ne legyen agresszív.
Csak ennyit. Nem kell.
tecsóba sose többé 2012.03.14. 13:23:47
Így van! Csak mennyivel másabb lenne, ha párhuzamosan lehetne gyakorlatot és elméletet szerezni. Valamint kellene hozzá egy tapasztalt osztályos oktató, aki türelmesen tanít, magyaráz és hagyja ellesni a praktikákat.
Na így tényleg nehéz, és tényleg csak egy tanfolyás.
Amúgy jelenleg egy hajléktalan szállón vagyok önkéntesként. Tudjátok, azok között a tetves , részeges alakok között, akikhez a szakképzett nem nyúl!
Dr.laikus PhD 2012.03.14. 13:42:42
Ne mondd, mert nem igaz!
Nyúl. Kimosdatja, kezeli, ruhát hoz és befekteti, ha kell ott ül mellette a kemo alatt és életre imádkozza.
Mindnyájan érte drukkoltunk....
Ne általánosíts kérlek.
Ráadásul, ha beteg, ott is tetvetlenítik, megmosdatják és nem hagyják inni.
Így neked nem akkor kunszt már. :((
Szép tőled és nagy tapasztalás, de ettől a másik oldal nem lesz rossz.
tecsóba sose többé 2012.03.14. 16:18:05
Rossz nem lesz, csak én leszek tapasztalatlan. És mint tapasztalatlan nem kellek sehová. Pedig igazán pályát váltanék már.
buffybot 2012.03.14. 23:36:06
azon már kevésbé, hogy mamám kórházba került, és szó szerint nem volt hajlandó ismertetni az állapotát az orvos, mert ő most megy enni.
egyébként ilyen jellegű hozzászólás vagy orvostól vagy családtagtól származik. és nem kicsit hiteltelen
buffybot 2012.03.14. 23:38:43
azon már kevésbé, hogy mamám kórházba került, és szó szerint nem volt hajlandó ismertetni az állapotát az orvos, mert ő most megy enni.
egyébként ilyen jellegű hozzászólás vagy orvostól vagy családtagtól származik. és nem kicsit hiteltelen
p.s.: ismerek dúsgazdag embert akinek thaliája van, nyilván nem mindenki autóba öli a pénzt.
a privátot várom...
Dr.laikus PhD 2012.03.15. 07:26:46
A helyzet az, hogy a szakmát nem is fogod megtanulni egy tanfolyamon.
Ma már főiskolai végzettséget igényel, de az OKJ-s képzés sem egy tanfolyam és nem jogosít fel mindenre.
Azon se csodálkozz, hogy ekkora nővérhiány mellett nem örülnek egy gyakorlatilag amatőrnek, akire oda is kell figyelni.
Barnamaci 2012.03.15. 12:27:58
Én egy nagyon friss ellenpéldát hozok.
Nagymamám tegnap este kórházba kerül, 91 éves. János kórház. Röntgen, CT (!!) éjjel, korábbi 2 műtétet végző KIVÁLÓ, KEDVES, KÉZSÉGES orvos műtéten, utána jön, kiértékeli a felvételeket (éjjel 1-2 óra között). Igaz nagymama hajnali 4-ig padon ül, de hát ez van....
Dr.laikus PhD 2012.03.15. 12:38:03
Azt nem értem mit kerestél ebédidőben az orvosnál?
Enni nem szabad? Gondolom miután ebédelt elmondott mindent amit kellett...
Eszem megáll, hogy azt hiszi egy-két beteg, hozzátartozó, hogy az orvos levegőből él, nem eszik, nem iszik, kiváltképp nem alszik, legfőképpen pihenésre sincs szüksége csak rendelkezésre áll.
Ha mégsem, akkor posztot ér, ráadásul általánosítva, mindenkire kivetítve.
Ha a többségnek más a tapasztalata, aki még beteg is, naponta látja mi van és mi történik azt megpróbáljátok érvényteleníteni.
cenzorilla 2012.03.15. 12:40:06
Barnamaci 2012.03.15. 12:51:08
Utólag már rájöttek a "gyerekek" (tehát Apukám és nővére), hogy hiba volt a mentőt hívni. Jóapám meg is fogadta, hogy legközelebb majd Ő dönt, Ő "vizsgál" (képletesen persze, hogy valóban súlyos-e a helyzet és valóban kórházba szorul-e), és majd esetleg, utána. A kórházban amúgy egy pillantra a padon hagyta a táskáját, amit az órák óta mellettük üldögélő pasi gyorsan magáévá is tett; apámnak persze van lélekjelenléte, egyből ugrott, felkiabált mindenkit :-)) A "tettes" szimplán visszasétált (miután kimenekülni már nem tudott az ajtón, lévén szólt a portásnak), leült újra a padra. Nem szép dolog, de apám simán leüvöltötte a fejét, hogy adja vissza a mobilját és a pénztárcáját, vagy 5 percen belül lelövi :-D Először a mobilját kapta vissza, aztán "már csak 2 perce maradt" felszólításra a pénztárcáját is. Meg is fogadta, már csak azért imádkozik, hogy "időben jöjjön majd a kamion".
Dr.laikus PhD 2012.03.15. 13:02:48
Bátor apád van! :DD
Azért ez tetszik. Gyerekem járt egyszer így. Elkérték a mobilját, avval, hogy muszáj telefonálni és lemerült az övék, odaadta, tetszett és el akarták tőle venni.
Ő sem hagyta!
Valami hasonlót mesélt.
Nagy hanggal és nagy bátorsággal megmaradt a mobil, de a bizalom az nem.
Barnamaci 2012.03.15. 13:14:18
Mondjuk a gáz az, hogy a múltkorában a házból vitték el a pénztárcáját úgy, hogy "ELMÜ"-től jöttünk...gyanús volt neki, de mutatták az igazolványt, beengedte őket. Amikor az egyikkel lement, a másik fent maradt, akkor beugrott már, hogy ez igy nem okés...rohant a srác után (még fürge is szerencsére :-D ), de ha elkapta volna, az a srác tuti nem éli túl, viszont az apámat csukják le. Tehát ebben ez a rizikó sajnos.
buffybot 2012.03.15. 14:27:14
buffybot 2012.03.15. 14:28:15
Barnamaci 2012.03.15. 14:59:58
viszont most mesélik, hogy az ebéd délután 5-ig ott áll, mert nincs nővér, aki megetesse (nem tud egyedül enni most,sajnos)...
Igy otthon is tudják ápolni, reggel-délben-este etetni, este fürdetni...
Dr.laikus PhD 2012.03.15. 20:33:07
Nézd, ha kiabálsz akkor sem értem.
a akarok valamit az orvostól megkérdezem mikor ér rá, ahogy mindenkitől, ha akarok valamit.
Ha tüdőembóliával kerül be akkor valami tájékoztatás mégis volt, de nem akkor, hanem amikor az orvos ráért.
Azt ne haragudj nem hiszem, hogy nem kapott zárójelentést. Azt pláne nem, hogy ezek után ide írsz és nem jársz utána és nem kérsz jogorvoslatot.
Az egészségügyben sincs minden rendben, de az idős ember gondjait sem kell elsősorban az egészségügyre hárítani.
Még mindig van jogod, lehetőséged talán nem keresni olyan orvost aki nagymamád betegségeit egységként tudja szemlélni és nem hárítják egymásra a gondokat.
Akkor is lenne jó és jobb, vagy rossz orvos, ha sok lenne.
rikitiki 2012.03.16. 00:19:54
elfertőzödött katéter és fertőzés (ami igen gyakori szövődmény nem lepratelepeken is)
nem okoz járásképtelenséget, sem tartósan fennálló kognitív zavart, dementiát.
A cukorbetegség és szövődményei (neuropathia, arteriosclerosis) viszont éppen ilyen problémákat okozhat.
buffybot 2012.03.17. 01:51:36
buffybot 2012.03.17. 01:53:14
buffybot 2012.03.17. 02:12:48
Tájékoztatás annyi volt, hogy tüdőembólia, ha hiszed ha nem nem volt hajlandó többet mondani az orvos. Arra pedig, hogy kiadják nagymamámat édesanyámék órákat vártak majd mikor már több órás várakozás után sem volt záró kiadták nélküle.
Gondolod, h a jogorvoslatnak lenne bármennyi értelme? Megtört, kimerült reményvesztett, energia és pénzhiányban szenvedő embereknek lenne esélye tisztességes bírálatot kapni? Szerintem inkább az orvos csuklóból hárítaná el az egészet.
Lehetne keresni jobb orvost valóban, ha lenne rá pénze a családnak.
Összesen körülbelül 3x 4x volt bent mamám az elmúlt néhány hét során, és mindig csak tüneti kezelést adtak. Szorulása van? Adunk neki beöntést vihetik haza. Másnap ügyelet be, nem tud enni mindent kihány. Orvos: Mi az, hogy nem tud enni mikor kiengedtük evett. Mi akiknek nincs orvosi diplománk: Igen, de ma másnap van, és most már nem tud enni. Orvos: Olyan nincs Mi: És mégis van. Orvos: Adtunk neki a hányingerre gyógyszert, hazavihetik. Ez játszódott le egész pontosan, és én meg nézek mint bárány az új kapura, hogy nem diagnózis kellene? Tüneti kezelés és csókolom? Azóta visszakerült h nincs vizelet, raktak be katétert mehet haza.
Járni meg alig tud de a mentősök nem ültették bele tolószékbe mellé még flegmák is voltak, prosztók, parasztok, ahogy tetszik.
Nem célom az, hogy bárki szakmabelit is meggyőzzek az igazamról, mert ez lehetetlen. Az orvostársadalomban annyira kilazultak az erkölcsök, hogy 'hivatástudat' mint fogalom megszűnt. És lehet, hogy kevés a fizetés, de a saját bőrömön tapasztalom milyen az, ha a kevés pénz ellenére is tisztességesen végezzük a munkánkat. Elkeserítő nehéz, de ezt kívánja a becsület.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy az orvos aki több millió ft-os oktatásban vesz részt a magyar emberek kontójára, utána kimegy Londonba meg ide-oda gyógyítani.
buffybot 2012.03.17. 02:15:55
De van jó hír is: Napi 500ft a nővér zsebébe és olyan lesz mint a kisangyal. Szebben beszél, többet törődik és még bizalmaskodik is egy kicsit.
Barnamaci 2012.03.17. 14:50:16
rikitiki 2012.03.17. 16:01:12
Mostantól szerinted milyet fogsz? Ilyet sem. Semmilyet sem.
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/orvoshiany_a_szegedi_ful-orr-gegeszeten/2269574/
Szerinted ezen ki tudna változtatni? És hogyan?
Na, akire válaszodban gondolsz, ott kell panaszkodni.
buffybot 2012.03.17. 18:54:39
Visszatérve a tanárokra: Nemhogy évek óta nem emelték a fizetésüket, hanem januártól még a túlórapénzeket is megvonták, azzal a megjegyzéssel, h hivatástudatból azért tartsátok meg az óráitokat. Meg is tartják! Ők tehát dolgozhatnak ingyen? Senki sem keres jól szinte ebben az országban, az orvosok mivel különbek a többi embertől?
buffybot 2012.03.17. 18:59:03
Egyébként meg hidegen hagy, mint mondtam semmiképp nem megyek orvoshoz, azt gondolom több esélyem van túlélni ha messzi elkerülöm őket.
vanier (törölt) 2012.03.17. 19:19:44
A többi,meg amit leírtál tömény hülyeség, és csúsztatás.
Azt azért a figyelmedbe ajánlanám, a tanáraink a kutyának sem kellenek az orvosink után meg 2 kézzel kapnak mindenütt a világon.
2012.03.17. 19:31:53
vanier (törölt) 2012.03.17. 20:19:36
A gerinctelen férgezés az nem mocskolódás,de ha azt írom nem dolgoznak ingyen hetente 40 órát az igen. Nincs véletlen csőszemüveged? Tudom mennyit dolgozik 1 tanár,volt olyan kollégáim kb 60%,aki fél 2-kor úgy tépett el,mint a huzat és soha nem készült csak a szünetekben. A fiamnak a tanárai közül 2 volt korrekt és tisztességes a munkáját komolyan vevő a többi nem.Nem tudott volna leérettségizni sem ha rajtuk múlik,mert a világon semmit nem tanítottak neki.A magyar tanár utolsó évben csak filmeket vetített nekik.Én készítettem fel a magyar érettségire,és a nagyija,aki magyar tanár volt jó régen.Angolra a férjem készitete fel és a barátnőm. Matekból tanárt fizettünk. Kémiából megint én készítettem fel. Nem rossz képességű a gyerekem hiszen 75-90%-os lett az írásbelije.Ja,az a magyar tanár aki,nem tanított az osztálynak semmit ballagásra seiko órát kért.
Külföldön tényleg nem kellenek egyáltalán,ha tudsz helyet ahol nem mosogatónak kellenek csak szólj. Ez nem mocskolódás, tény. Itthon épp a héten kerestek meg 2-en is volt kollégák, nincs munkájuk,ha tudok szóljak.Az egyiket sajnáltam,a másik megérdemli.
A negatív jelzőket tartogasd magadnak,nekem sem más rólad a véleményem. Egál:).
buffybot 2012.03.17. 20:52:20
Nem fogom neked bebizonyítani, de amikor ezt olvasod, egy pillanatig fusson át a kis agyadon, hogy amit most mondok majd annak van valóságalapja: Van olyan tanár aki heti 80 órát dolgozik, és ennek csak a felét fizetik ki, mivel a fele otthoni munka. Adminisztráció és előkészület. Persze sokkal kevesebbért mint egy orvos.
vanier (törölt) 2012.03.17. 20:53:58
Csak közoktatásban 165 ezer tanár van 10 gyerekre jut 1 tanár.
18 ezer orvos van kb. 9,8 millió emberre. No hány ember jut 1 orvosra?
vanier (törölt) 2012.03.17. 20:57:28
Barnamaci 2012.03.17. 21:12:30
buffybot 2012.03.17. 21:14:37
Ez nettó hülyeség.
"Tudom mennyit dolgozik 1 tanár,volt olyan kollégáim kb 60%,aki fél 2-kor úgy tépett el,mint a huzat és soha nem készült csak a szünetekben."
Fél 2-kor még senki nem lép le, de ha igen akkor az óraadó, vagy csak pár órája van, tehát a fizetése is jóval kevesebb. Én ismerek olyan tanárokat akik 6-ig vannak bent, és akkor mi van? És honnan tudod, hogy nem készült otthon az órákra, ott voltál vele? Egyébként meg pl egy matektanárnak nem nagyon kell készülnie, nem annyira mint egy nyelvtanárnak.
"A fiamnak a tanárai közül 2 volt korrekt és tisztességes a munkáját komolyan vevő a többi nem."
Mert az orvosok tisztességesek ugye? :)
"Nem tudott volna leérettségizni sem ha rajtuk múlik,mert a világon semmit nem tanítottak neki.A magyar tanár utolsó évben csak filmeket vetített nekik."
1: olyat állítani, hogy egész évben filmezett a tanár órán az nem hülyeség és csúsztatás? Vagy csak elhitted a csemetédnek amikor ezt mondta? Egyébként magyarból bárki le tud érettségizni, még a hülye is, mert szövegértés az egész.
"Nem rossz képességű a gyerekem hiszen 75-90%-os lett az írásbelije"
Amikor egy matekból kettes ember leérettségizik 4-re, egy magyarból 2-es pedig ötösre akkor én elgondolkodnék a fiad érettségijének értékén. A színvonal a béka feneke alatt. A lényeg: nem a gyerekek a zsenik hanem az érettségi túl könnyű. Ezt nemrég érettségizett diákként mondom, bár valószínűleg nem lehet megmagyarázni a büszke szülőnek hogy nem a gyereke a kis Einstein hanem az oktatás a rossz.
"Ja,az a magyar tanár aki,nem tanított az osztálynak semmit ballagásra seiko órát kért."
A tanár nem _kér_ semmit ballagásra. A munkaközösség szokott ajándékot biztosítani.
"Külföldön tényleg nem kellenek egyáltalán,ha tudsz helyet ahol nem mosogatónak kellenek csak szólj."
Ebben a hozzászólásomban is elmondom, hogy ha már a logikád kevés ide: azért kell a magyar orvos mert nem a külföldnek kell fizetni a tanítás költségét. Ezért kéne az orvosokkal kifizettetni a taníttatásuk árát. Nem azért mert az orvos szemét hanem mert rohadtul nem éri meg, hogy több tíz millió kisétáljon az országból.
vanier (törölt) 2012.03.17. 21:14:43
Barnamaci 2012.03.17. 21:16:46
Jelzem, tudom, hogy rengeteg rossz és alkalmatlan tanár van a pályán, és van, aki szarik az otthoni készülésre, de azért akkor sem az összes tanárra igaz amit irtál. Mint ahogy az orvosok között is van aki alkalmatlan a pályára...
buffybot 2012.03.17. 21:16:50
Látom nem érted. Arra utaltam, hogy egy orvostanhallgató 10 milliójába kerül az államnak. Ha magyar orvos kimegy pl Angliába az azt jelenti, hogy Anglia megspórolt magának egy tetemes összeget. Érthetőbben már nem tudom elmondani.
vanier (törölt) 2012.03.17. 21:19:07
A 28 ezret innen vettem:
www.mellekhatas.hu/index.php?p=news&act=show&cid=13058
buffybot 2012.03.17. 21:21:40
2012.03.17. 21:33:25
1.Elolvastad egyáltalán amit írtam? Igazat adtam abban Neked, hogy valóban nem dolgoznak 40 órát ingyen a tanárok.
2. Kettős mérce, csőlátás? Bizonyára, hiszen ismersz nem?
3. Már leírtam egyszer, attól, hogy te ismersz tanárokat, és dolgoztál is köztük, az nem azt jelenti, hogy te mindent tudsz, és csak a te véleményed igaz.
4. A mocskolódást az eddigi megnyilvánulásaidra értettem, nem csak erre az egyre.
5. A negatív véleményem nem tartom meg magamnak, hanem leírom, ahogy te is.
6. Kettőnk között az az óriási különbség, hogy én elhiszem neked azt, hogy vannak ilyen tapasztalataid a tanárokról, te viszont ebből általános véleményt alkotsz, éppen úgy, mint ahogy egyesek az orvosokról, és te nem hiszed el, hogy nem minden úgy van mindenhol, mint amit te ismersz.
7. Hogy mi a véleményed rólam, cseppet sem érdekel, hiszen csak egy ismeretlen vagy a netről, és még az sem zavar, ha leírod. Ne is tartsd magadban, nem tesz jót az egészségnek.
vanier (törölt) 2012.03.17. 21:44:28
Nem azt írtam:a fiam tanárai közül 2 jó volt? (A többi sz...t-sem ért)Sehová nem vették volna fel fel ha rajtuk múlik. Nem semmi összegeket fizettünk ki évekig azért,hogy tudjon is a gyerek.
A tanárképzőbe az elmúlt 15 évben matek -fizika szakot leszámítva mindenkit felvesznek.A tanítóképzőbe óvónőképzőbe szín 2-essel lehet bekerülni.Diplomát kapnak és ha eltudnak helyezkedni,ugyan olyan bért,mint 1 orvos,aki előtte mindig kitűnő volt és 2-3 nyelvet beszél.Felelősség nem sok,hiszen nem perelik őket semmiért sem (leszámítva a pedofilát).
A gyerekem rendes tehetséges ,külföldön is megéllja a helyét itt meg volt olyan tanerő, aki azért cikizte,mert orvos a nevelőapja...vagy mert én nem köszöntem neki messzire előre az utcán.
De hagyjuk,már a tanárokat,nem ide tartozik,nem is lehet az ő munkájukat 1 napon emliteni az orvosokéval. Ezt úgy mondom,hogy 1. voltam tanár
2.a családtagjaim orvosok .
Nekem évek óta nem volt zavartalan szentestém,mert valamiért mindig zaklatták vagy a férjem vagy a testvérem...s még folytathatnám.
2012.03.17. 21:46:27
Ezt a megjegyzést csak később olvastam. Kb. ez a mentalitás az, amiért reagáltam az írásodra. Nem hinném, hogy magyarázatra szorulna. Viszont akkor nem érdemes a gyereket általános, meg középiskolába beíratni, hiszen úgyis csak alkalmatlan emberek vannak ott. És a leendő orvosok ki is hagyják a középiskolát, hiszen ott nem tanítják őket semmire. Legyen magántanuló. Persze azt is tanárok fogják csinálni, csak pénzért.
No ilyen általánosításokra én képtelen lennék, mint ahogy te nyilatkozol. Bár nem ér annyit, de ha csak beleolvasol 1-2 hozzászólásomba, bizony orvospárti vagyok, és ezt hangoztatni is szoktam. De hangoztatom a véleményem, és nem tartom magamban ( mert ugye az egészségtelen :-))ha másokról olyat írnak, ami szerintem nem igaz általában.
vanier (törölt) 2012.03.17. 21:52:35
Sőt nem is kiabálok.
Nem ismerlek ahogy te sem,engem. Viszont,mivel belém állandóan belém kötsz,és nem azzal kötekedsz aki hazugságot ír,m férgez, arra az egyenes logikai következtetésre jutottam 2-ős a mércéd, majd ha férgezőt is uú osztod,mint engem felül vizsgálom. Én szoktam.
Ugyan kopizd be ,hol írtam olyat,hogy gerinctelen,féreg stb.
Én nem mocskolódom azt meghagyom itt másoknak,azok jóval többen vannak:).
2012.03.17. 21:58:24
Egyre inkább az a meggyőződésem, hogy te mégsem voltál tanárok között, mint ahogy állítod. Mindenért perelik őket, és persze nem azért, mint amit zárójelben írtál. De már ezt is leírtam, talán az is elkerülte a figyelmed, hogy naponta érik atrocitások, ha olyan helyen dolgozik. Ezek szerint te nem olyan helyen dolgoztál. Márpedig a napi atrocitás velejárója a pereskedés. Ki ütött, hova ütött, védekezett, vagy támadott, ki ütött először, miért nem ugrott a tanerő a saját 50 kg-os súlyával két 80 kg-os verekedő gyerek közé, miért engedte, hogy megsérüljön az egyik, vagy mindkettő, miért nem verette össze inkább saját magát, hogy a két hülye ne egymást verje, és még sorolhatnám. Ezek mind saját tapasztalatok, de tele van velük a sajtó, ha mégsem lettél volna ilyen helyzetben, akkor az infókhoz hozzá lehet jutni. Persze ez más felelősség, mint az orvosoké, de amit leírtál, az úgy nem igaz. És valóban nem lehet a két szakmát egy lapon említeni azért, mert két különböző szakmáról van szó, nem pedig azért, amit te gondolsz.
vanier (törölt) 2012.03.17. 21:58:32
Még egyszer leírom (hanyadszor???),vannak jó tanárok is. Kevesen. Nos, azokhoz járt a gyerekem különórára.Azok pl. nem férgezik az orvosokat,sőt embernek tekintik őket.
Ne haragudj,elég sok hszt olvastam tőled ,de olyat amiből észrevettem volna akár csak nyomokban is nem azt,hogy orvospárti,hanem csak azt semleges vagy nem sikerült olvasnom.
Ha olyat írsz szólj,addig hagyjuk egymást szerintem.
2012.03.17. 22:06:28
2012.03.17. 22:11:35
2012.03.17. 22:43:29
:-)) Na ez szíven ütött! Nem ismered a magyar törvényeket. Lett volna lehetőséged rá, csak tájékozódni kellett volna, hogyan. Magántanuló, stb. Azért ezt egy volt tanárnak illik tudni! Arról már nem is beszélve, hogy a gyereknek szüksége van-e a közösségre? Jót tesz-e neki? Ki tudja...
rikitiki 2012.03.17. 23:32:46
Ezért dolgoztam eddig is havi 300+ órát itthon, nettó 150ezerért, bár anyanyelvi szinten beszélek pl. angolul.
A munkáltatóm SBO-nak csúfolt ambulanciája most omlott össze, mert nem talál elég elmebeteget, aki oda betenné dolgos lábát.
Azt találta ki megoldásnak, hogy engem a munkáltatóm 3 hónapig bármely munkakörbe áthelyezhet.
Igaz, hogy nem szakterületem, igaz hogy egy perc tapasztalatom nincs az adott osztályon, de a teljes felelősség az enyém, mert egyből ügyeletvezetői státuszba mehetek, ha nem önként akkor kényszerből.
Ezt úgy jelentette be számomra, hogy akkor Hétfőn leszek szíves ott kezdeni 12 órás műszakot.
Mondtam, nem igazán jó ötlet, mert Vasárnap 24 órás ügyeletem van, ami után jár a pihenőidő. A válasz, akkor a Hétfő esti műszakot kapom, este 8-tól reggel 8-ig, majd folytathatom a napot a műtőben.
13 műszakot kell egy hónapban vinnem, mert annyi nem megoldott. (13*12=156)
Ez a plusz, ami Hétfőtől jut az eddigi mellé.
Amikor én közben néha elvileg pl. ügyeltem volna - így ügyeleti díjat sem kapok, normál óradíjért dolgozhatok.
Engem viszont csak és kizárólag a mocskos pénz érdekel, mert gerinctelen állat vagyok, egy féreg vagy puhatestű.
Cselesen a betegek és az ellátás érdekeire hivatkozom, nevezetesen nem tudok garanciát vállalni sem jószívvel állni olyan munkához, mely betegek ellátásáról szól de nem tudok 100%ot nyújtani. Ezt írásba adom, ügyvédi letétbe, ha a munkáltatóm ezt egy percnél tovább komolyan gondolja.
Így inkább elmegyek olyan országba, ahol senkinek nem okoz problémát az, ha az orvos gerinctelenül meg akar élni a béréből.
Sajnálom hogy csalódást kellett okoznom, én is ilyen szemét vagyok, hogy 0 betegellátási biztonság mellett nem fogok dolgozni. Hiába keresnék még sokkal kevesebbet is közben. Ez egyértelműen látszik, csak a pénzről szól.
Kívánom, hogy ha szükséges lesz rá, találj gerinces, becsületes csontkovácsot, távgyógyítót, homeopatát.
Orvost nem fogsz. De szerencsére önként el is mennek, nem kell gerinctelen alakokkal foglalkozni.
Örülhetsz.
rikitiki 2012.03.17. 23:35:26
12 év alatt egyszer kaptam két rúd szalámit. Egyszer pedig egy eü. dolgozó hozott egy doboz Mercit.
Nem autót, a csokit.
buffybot 2012.03.17. 23:43:44
Én nem rád mondtam, hogy gerinctelen féreg hanem azokra az orvosokra értem azt akikkel találkoztam életem során és azt tapasztaltam náluk, hogy nem hajlandóak a kisujjukat sem mozdítani ha az ember nem fizet nekik?
Szerinted az ilyen ember nem gerinctelen?
Te viszont személyeskedsz, mert olyanokat írsz, hogy a hozzászólásom hülyeség és csúsztatás, pedig én nem írtam valótlant, nem írtam olyat amit hallottam másoktól, te viszont néhány hozzászólás alatt több olyan dolgot is mondtál ami nem igaz. Légből kapott dolgok. Copyzzam-e ide?
buffybot 2012.03.17. 23:51:23
Nem értem továbbá, hogy ha te nem vagy lelkiismeret nélküli érzéketlen gép aki csak a pénzért dolgozik akkor miért veszed magadra a 'gerinctelen féreg' jelzőt? Ha te a kevés fizetésed miatt sosem vártál el plusz juttatást, és ugyanúgy álltál egy nincstelen szegény pácienshez mint gazdag embertársához akkor ez a jelző nyilván rád nem passzol.
buffybot 2012.03.17. 23:57:19
A tanárnak felelősséggel tartozik a gyerek testi épségéért a tanórákon a szünetekben az osztálykirándulásokon a rendezvényeken. Még akkor is tanáré a felelősség ha a gyerek lóg és az utcán elüti az autó. Felelős a tanár továbbá a gyermekért, ha az banketten vagy szerenádon félhullára issza magát, és egy árokban fetreng.
Nyilván nagyon tájékozott ember vagy így csak kiment a fejedből, hogy épp a hetekben halt meg síelés közben egy 13 éves kisgyerek, a szülők itt is perelnek.
A hozzászólásaid túlnyomó része iszonyúan pontatlan, nem hiszem el, hogy voltál tanár vagy ismersz egyet is.
rikitiki 2012.03.18. 00:01:38
Copyzzál ide valamit, amit én mondtam és nem igaz, légből kapott.
Ezek szerint már hazudok is?
Amit írtál azt pedig azért vettem magamra mert nem lehet máshogy értelmezni:
"Most már végre te is beismered amit eddig következetesen tagadtál: Nincs pénz, nincs orvos. A történet drámaian rövid. De akkor az orvosok meg ismerjék el, hogy gerinctelen férgek, akiket csak a pénz mozgat. "
rikitiki 2012.03.18. 00:06:01
Mégis te milyen gerinces, lelkiismeretes becsületes troll vagy, hogy megengedhetsz magadnak olyan véleményt, hogy az orvosok (köztük én, aki elismerem hogy...) gerinctelenek, én légből kapott dolgokat állítok, továbbá nekimegyek a hozzátartozóknak habzó szájjal?
Te melyik troll voltál itt korábban?
buffybot 2012.03.18. 00:39:45
"Mégis te milyen gerinces, lelkiismeretes becsületes troll vagy, hogy megengedhetsz magadnak olyan véleményt, hogy az orvosok (köztük én, aki elismerem hogy...) gerinctelenek, én légből kapott dolgokat állítok, továbbá nekimegyek a hozzátartozóknak habzó szájjal?"
"Copyzzál ide valamit, amit én mondtam és nem igaz, légből kapott. Ezek szerint már hazudok is?"
Idéznéd légyszíves hol mondtam neked, hogy légből kapott dolgokat állítasz?
Egyébként nem trollkodok én sehol, a blogra tévedtem indexen keresztül, elolvastam a cikket majd a hozzászólásokat, leírtam a véleményemet, most pedig azokra a kommentekre reflexálok amik a hozzászólásaimra érkeztek és leírom további véleményemet. Erre a trollkodásos dologra visszatérhetünk de csak miután tisztáztuk hol mondtam én neked azt, hogy légből kapott amit mondasz és hazudsz?
rikitiki 2012.03.18. 00:52:43
A többi dolog természetesen áll.
Érdekes, hogy azt mondod nem jártál itt korábban. Ehhez képest bátran minősítesz másokat, és még akár a véleményüket is elmondod helyettük.
De nem folytatom, van jobb dolgom például a pihenés.