Vajon a hálapénz segítene?

2012.02.05. 10:38

A Nagymamám, aki 73 éves, már egy ideje, egyre súlyosbodó karfájással küzd. De mint minden idős, Ő is úgy van vele, hogy nem megy orvoshoz, csak ha nagyon muszáj. Most már muszáj volt. Fel és le rohangált a fájdalomtól a lakásban, és a karját nem hogy használni, de nagyon tartani sem tudja. Orvosnál járt vele, de ugye jött az ünnep, az orvos pedig szabadságra ment. A magánorvosa még az 1. vizsgálaton kért röntgent, de annak eredménye nem adott magyarázatot erre a mérhetetlen fájdalomra. Az orvos úgy döntött, hogy kér egy MR-t, de arra a vizsgálatra csak időpontra lehet menni. Időpont FEBRUÁR 9!!!! Amikor szegény Mama már sír a fájdalomtól. Egyik gyógyszert a másik után szedi. Nem segít, tegye félre, vegyen mást, még ezt, még azt, még amazt próbálja meg. Tegnap délelőtt az ügyeletre kellett menni.

 

 

Ott kb. 100-an voltak, kértük a nővért, hogy vigye be soron kívül, mert lassan elájul a fájdalomtól. Persze nem vitte be, sőt, még csak előre sem vette. Majdnem Ő volt az utolsó. Ez annyira felháborító a számomra. Amikor fiatal fiú, aki kedélyesen elbeszélgetett a mellette álló sráccal, fütyörészve bement, és mosolyogva ki, az én Mamám, aki majd' leesett a székről fájdalmában, vagy a mellettünk ülő bácsi, aki egész éjjel hányt, és alig állt a lábán, sőt a széken is dölöngélve tudott csak ülni, utoljára maradt. Ez számomra VÉRLÁZÍTÓ!!!! Majd amikor a Mamát nagy nehezen behívták, a nővér GÚNYOSAN megjegyezte, hogy "hát, azért nem halt meg, úgy látom!" Hát b +, azért nem arra gyúrunk, hogy meghaljon!!!!!!!!! Vagy igen?? Csak azt hívja be, aki a halálán van? Vagy hogy van ez?

Emellett amikor odaértünk, mi a SÜRGŐSSÉGIRE akartunk menni, de nem lehetett. Azt mondták, hogy a sürgősségire való bejutásnak 2 feltétele van. Az egyik a háziorvosi beutaló (ami ugye nekünk nem volt, hiszen az ember nem számol ezzel, hogy ekkora baj lesz, ettől sürgősségi valami, hogy hirtelen sürgős eseteket lát el, nem?) A másik a mentővel való érkezés, azzal a kikötéssel, hogy a mentőorvos azt indokoltnak tartja. Ha a mentőorvos úgy dönt, hogy a beteg nem sürgősségi eset, akkor csak a sima ügyeletre mehet, és várja a sorát, órákon át. Mi 10-kor mentünk, és 2-re értünk haza. 4, azaz NÉGY órát ültünk az ügyeleten, ahol a doktornő beadott egy injekciót, és azt mondta, ha fáj, menjünk holnap is. Hát jó, köszi!


Ma reggel fél 8-kor ébresztett a Mama, hogy rettenetesen fáj a karja, és meg tudnánk-e oldani, hogy kijusson a kórházba az injekcióval / ért. Ugyanis MI kiváltottuk az injekcióját, és a Neki beadandó injekció itt van a hűtőszekrényben. Az, hogy esetleg TB-re kapjon injekciót, mert úgy mellékesen X tíz évet dolgozott, becsülettel TB-t fizetett, most meg, amikor beteg, nem kapja meg a TB-s ellátást csak úgy, hogy magának viszi a gyógyszert, én undorítónak tartom! TUDOM, hogy ez ma már így megy, de akkor is. Ilyen alapon akkor ne vonják a TB-t, mert minek, ha baj esetén nekünk kell finanszírozni a gyógyszert, mi adjuk az orvos fizetését is (hálapénz, kenőpénz vagy félelempénz címen). Szóval akkor én akár megtehetném azt is, hogy nem járulok hozzá, hogy levonják a fizumból a TB-t! Persze azért vonják le a TB-t tőlünk, hogy a mi pénzünkön ellássák azokat a betegeket is, akik nem fizetnek TB-t, vagy olyan gyógyszereket szednek, amikre nem elég a saját TB-jük.
Arra már nem is szeretnék kitérni, hogy mi a véleményem az ügyelet működéséről. Bár ma az ügyeletes ugyanaz a doktornő volt, aki tegnap, de a mai ellátás szuper volt a tegnapihoz képest, bár szerintem lehetett volna szolgálatkészebb is a doktornő. Ma ugyanis úgy indultunk az ügyeletre, hogy a Mama hófehér volt a sápadtságtól, hányt már reggel is, így azt mondtuk, hogy felvisszük egyenesen az idegsebészetre, mert ott fognak tudni segíteni. (99%, hogy gerincsérve van, de az MR-től várjuk a maradék 1%-ot.) Erre a Mama mondta, hogy oké, de előbb menjünk az ügyeletre, hogy megkapja az injekciót, aztán már jobb lesz. Belementünk.

 

Meg is kapta az injekciót, és utána kértük az ügyeletest, hogy adjon beutalót az idegsebészetre, (mert oda csak beutalóval lehet menni). Nem adott!!!!!!!! Azt mondta, hogy Ő úgy gondolja, hogy mindent aknázzunk ki, és csak az utolsó lépcsőfok legyen a műtét. Ez nagyon szép, és jó, de egyszerűen nem tudta felfogni orvos léttére, hogy én NEM kés alá akarom küldeni a Mamát, NEM úgy mennénk fel, hogy azonnal műtsék meg, hanem csak azt szeretném, hogy lássa idegsebész, vizsgálja meg, és Ő mondjon véleményt a dologról! Nem, és nem.

 

Azt mondta, hogy Ő nem ad, menjünk haza, és holnap a Mama MENJEN!!!! (Hát ülni is alig bír szegény, nemhogy menni!!) a háziorvoshoz és kérjen beutalót az idegsebészetre, majd ha ad, akkor ismét kocsikázzon a kórházba, és menjen az idegsebészetre! Komolyan mondom, hogy fel vagyok háborodva. Arról persze nem is beszélve, hogy ez a "kaland" a háziorvoshoz oda, onnan a kórházba azt jelenti, hogy valakinek szabadságra kell jönnie, mert a Mama nem tud egyedül ilyen állapotban buszra ülni, a Papát nem engedjük ilyen állapotban vezetni, hiszen 24 órában nézi a Mama kínjait!) a mentő mesébe illő (hol van, hol nincs), így valakinek be kell vinni a Mamát holnap. Szóval ez a rendszer, legalábbis így, elég gáz. Persze, nyilván nem tudunk mit csinálni, ha ez az út, akkor így fogunk tenni.

 

Kérdés persze, hogy tényleg ez az egyetlen út? Én már gondoltam a borítékos módszerre, hátha az belendítené az ellátás szekerét, de vajon segít a pénz?

 

A doktornő amúgy rendes volt ma, valószínűleg rájött, hogy komoly a baj, és nem csak "hiszti" ez a részünkről.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macskaorr 2012.02.05. 17:05:40

Gyerekkorom óta beteg vagyok, csecsemő koromban derült ki, hogy valamilyen immunhiányos betegségben szenvedek, iskoláskoromig nem is vihettek közösségbe!Aztán az akkori kornak megfelelően, mivel védőoltások nem voltak, minden járványos fertőző gyermekkori betegséget elkaptam. 16 évesen ki kellett venni az egyik vesémet fejlődési rendellenesség miatt, és a másik is később megbetegedett. Ma itt állok 59 évesen, súlyos vese és szívelégtelenséggel, és ez csak az alapbetegségem, hozzá még emésztőszerviek is, gondolom a sok gyógyszertől amit életem során be kellett szednem Ennek ellenére elvégeztem a közép és felsőfokú iskoláimat is, nehezen bár, mert sokat voltam kórházban, és dolgoztam 30 évet, ellenálva a leszázalékolásnak, mert úgy gondoltam teljes értékű ember csak akkor lehetek! És most majd 60 évesen rettegek! Hogy mitől? Hát attól hogyha visszagondolok az 50-es vagy mondjuk a 60-as évekre leginkább, hát akkor azt mondom hogy akkor jobb volt az ellátás! Nem voltak ilyen modern módszerek, és gépek, de az orvosok, és az ápoló személyzet mentalitása kicsit másabb volt! Az én körzeti doktorom , ha kellet még éjjel is jött, a saját kocsijával vitt , vagy oldalkocsis motorkerékpárjával ha kellet, Igaz, ez akkor sem volt általános! A klinikán mivel nagyon fiatal voltam 16 évesen a Babics professzor műtött, aki a legnagyobb volt a szakmában, és egy fillért nem fogadott el édesanyámtól!Most hogy lassan 60 leszek, teljesen másképp látnak el mindenhol! Az elmúlt hét csütörtökén egy nagyon neves intézmény reumatológia szakrendelésén jártam, ahonnan a doktornő tovább küldött röntgenre. A röntgenen senki sem várt, hamar behívtak, és a következő történt. Vetkőztem, mivel nem tudtam még otthon, hogy nyaki felvételt is csinálnak, a nyakláncom nem vettem le, csak arra kértem meg a kis hölgyet, segítsen kikapcsolni, mert nem tudom, nem látom! Mire ő, pedig elég vén ahhoz, hogy ezt meg tudja csinálni!Fogtam a tükrömet, nagy nehezen kikapcsoltam, csak azt akartam, hogy ne kelljen ezzel az időt húzni!Megcsinálták a felvételt, és át kellett mennem egy másik helyiségbe, hogy ott fogják a térdemet röntgenezni, 4 ajtóval odébb!Mondom én, jé elköltözött a röntgen máshová, mert azelőtt már többször jártam ott! Odamentem 4 ajtóval arrébb, és bekopogtam, mert senki nem volt, azaz volt egy felravatalozott férfi! Ahogy illik gyertya, kereszt, minden! Én voltam a hibás, mert nem figyeltem! Az előbbi röntgenhelyiségből hatalmas röhögés, akkor már tudtam, hogy a 8 azaz nyolc fiatal eü dolgozó aljas tréfájának áldozata vagyok! Remegő térdekkel, megnéztem a kiírást, KEGYELETI HELYISÉG! Pont akkor jött arra a Balatonfüredi Szívkórház egyik kardiológusa, akit odahelyeztek, és megismert, mert évtizedek óta ott is kezelnek, amikor rosszul lettem! 3 napig feküdtem bent, nemrég jöttem haza, nehogy ténylegesen a kegyeleti helyiségbe találjam magam! 30 évig fizettem ugyan a TB-t, és lehetőségeimhez mérten nyugdíjasként is szinte mindig adok annak az eü dolgozónak, aki velem foglalkozik, de ezután 100x meggondolom, és igen, rettegek, mert az eü úgy érzem, most már sokadszorra, hogy végleg lemondott az idős és beteg emberekről, és igyekszem megoldani a saját ellátásomat
a gyógyszereimet ismerem, csak nagyon kiélezett helyzetben veszem szükségbe az ellátást! Miért érzem azt, hogy az egész életüket ledolgozott emberekre mint potenciális betegre az eü úgy tekint mint potrenciális halottra?! Remélem az a fiatal eü gárda aki ezt a ártatlan kis tréfát tette velem, nagyon hamar az eü jótékony kezelése alá kerül, még fiatalon, és kívánom hogy még idősebb korukba is ellássá őket, és addig jó pár ilyen esettel találkozzanak!

homburg 2012.02.05. 17:21:59

@DMedve: Dolgoztam szakrendelőben (nem reuma, vagy neuro). Reggel 8 előtt 10 perccel 35 beteg bejelentkezve a gépbe. Mindenki ELSŐ szeretne lenni! Én vérzek, nekem három hete fáj, de tegnap óta nagyon. Nekem csak egy beutaló kell, de gyorsan mert a labor csak tízig veszi le a vért... Mindenkinek a maga, (vagy a családtagja) baja a legnagyobb. Egy valami azonban az időt a legjobban viszi leállni igazságot tenni. Amíg kimentem az ajtó elé, addig két pácienst elláttam... Van a sorszám megoldás, meg a telefonos előjegyzés időpontra. De ez csak egy szintig megoldás. HA 70-80-an jönnek a rendelésre, akkor előbb utóbb úgyis várakozni kell. Mert ha lezárod a felvételt akkor jön a lincselés, hogy engem miért nem látnak el??? Természetes orvosként súlyozni kell a sürgősséget. Életveszélyes esetet előre kell venni. Az egyébként is kórházi felvételt jelent. Egy szakrendelőben dolgozó orvosnak NEM feladata a rendszer megbuktatása. Nincs is módjában. Ha sokat pampog, vagy változtatni akar az intézmény vezetője, meg a kedves kollegák előbb-utóbb összeférhetetlennek-alkalmatlannak fogják kikiáltani és bukta a vége. Az alkalmazott orvos nem tulajdonos. Nem úgy változtat mint egy cég tulajdonosa. Egyetértek tutormanoval. A rendszert használóknak nem az eü. személyzetet kell felnyársalni, mert pont az ellenkezőjét érik el. Sajnos. Egyszerűen elmegy aki tud. Sajnos magánvéleményem szerint meg is borult végzetesen az egész ellátórendszer. Elérte a kritikus szintet a lukak száma. Ilyen szinten sem lehet fenntartani az egész rendszert és ez nem az eü rendszer belső problémája. Üdv. Jobbulást a mamának!

FDToth 2012.02.05. 17:24:21

időpontok: van mindig, akár pár nap múlva is, de csak fizetős, úgynevezett "VIP" időpontok. aki nem fizet (vagyis csak TB-t), annak hónapokat kell várnia.
ezért lenne jó egy több-biztosítós egészségügy, de ez a kormány érdekeivel ellentétes és a társadalomra nézve nincs haszna. vagyis a képviselőkre, miniszterekre nézve nincs pénzbeli haszna:)

Dr.laikus PhD 2012.02.05. 17:39:34

@FDToth:

A több biztosítós rendszert az orvosszakma fúrta meg.

Ha valahol pénzt lehet visszaosztani, ráadásul legálisan az a biztosítók rendszere.
Erre való a jutalék. :)

Boka1 2012.02.05. 17:43:12

@Dr.laikus PhD:

:D Igaz. Jézus igazságos volt. A gazdagnak ételt, a szegénynek étvágyat adott !

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.05. 17:48:12

@Dr.laikus PhD:

Mivel 1990. óta egyetlen kormányzó politikai erő sem tűzte zászlajára a több-biztosítós egészségügyi rendszer bevezetését, ezért értelemszerűen azt meg sem lehetett fúrni.

Szíves tájékoztatásul. :-)

Egyébiránt simán lehetne több-biztosítós egészségügyet létrehozni, de az törvényszerűen azzal jár, hogy a nyugdíjasok jórészt kimaradnak belőle, a dolgozók járuléka meg úgy a kétszeresére nő.

Dr.laikus PhD 2012.02.05. 17:59:15

@radiologus.hu:

Régen láttalak! :-)

Bizony az tervezett volt.
Ráadásul lépcsőzetesen akarták bevezetni és nem kötelező jelleggel.
Kiegészítő biztosításként.

Kész volt az előterjesztés, vitára bocsátották a szakmában. Bizony az mög lett fúrva. :)
A magánbiztosítókon lovagoltak, a lenyúláson, mindenen, nem értve akkor miről szól a tervezet.
Fő, hogy liberális ötlet volt.
Lehetett volna biztosítót váltani, mint a németek. Ott most folyik a centralizáció a biztosítók között.

Fáradt vagyok már keresgélni, de van még erről elmentett anyagom egy külső tárlón. Ha nem ment tönkre akkor felteszem a vitát.

Nem kell mindenkire egyszerre kiterjeszteni.
Az alapellátást kell meghatározni.
Ill most már azt nem, hanem mi lehetne a többlet.
Meg kéne kórház amék tud a minimális felett akkor már szolgáltatás nyújtani és nem ellátást.
Mármint, hogy a biztosító tudjon szolgáltatást vásárolni.

DMedve 2012.02.05. 18:12:06

@homburg: Értek én mindent, de szerintem az időpontos rendszer nem fér össze a sorszámossal. Vagy-vagy alapon működne. Ugyanis ha a sorszám mellett van előjegyzés, akkor hiába a sorszám. Emellett az időpontos is csak akkor jó, ha szigorúak az időpontok. Annak semmi értelme, amit sok helyen csinálnak, hogy ugyan van időpont, de 1 időpontra 2-3 beteg is oda van rendelve. Hát akkor minek az egész? Persze olyan van, hogy odamegy A beteg, és 20 perc helyett 40-et tölt bent, így csúszik a sor, de csak 20 percet, és nem 40-et. Nyilván a sok 20 percből lehet 2-2,5 óra is, de ahogy a 20 helyett 40, úgy a 20 helyett is van, aki 10 perc alatt végez, vagy ha csak recept kell, akkor 2 alatt is, ott meg nyer a következő illető.

Azt valaki megmagyarázza nekem? Mert nem értem. A Nagymamám miatt ugye most relatíve sokat jártam kórházban, szakrendelésen. Azt értem, hogy a személyiségi jogokat védeni kell. Azt viszont nem, hogy ha kell, akkor mért nem alkalmazzák mindenhol? Nálunk pl. az van, hogy a labornál (vérvételi) amikor odamész, beadod az ablakba a beutalódat, a TAJ kártyádat, a személyi igazolványodat és a lakcímkártyádat. Ezek alapján kapsz egy sorszámot, és helyet foglalsz. Aztán mondják, hogy pl. 224-es, és akinél az van, az bemegy. Nem messze a labortól van más szakrendelés, pl. az ortopédia, gyógytorna, urológia, stb. Az urológián pl. simán ordítják, hogy pl. Kovács Béla. Kérdezem én, hogy pl. az urológián miért nem adnak sorszámot? Mivel égőbb bemenni a laborba mondjuk Tóth Margitként? Szerintem az nem jelent semmit, ha a laborba valakinek menni kell, mert annak 1000 oka lehet. Míg ha valaki az urológiára, vagy a nőgyógyászatra vár, hát.... igen. Szóval az sokkal cikibb. Én fordítva csinálnám. Tudtok erre magyarázatot?

2012.02.05. 18:34:38

többszintű és több-biztosítós rendszert. Versenyhelyzetet. Hagyni csődbe menni az egészet mint a Malévet h a romokon újat építsünk, ezt már csak a rozsda tartja össze.

Boka1 2012.02.05. 18:51:14

@dimitrisz:

Ehhez kellene jobboldali kormány ! Azt meg a szavazók nem engednék !

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.05. 19:01:27

a magánbiztosítóval az a gond, hogy profitot akar látni, ő nem a 6%-ot akarja a fizetésedből és ugyanannyit a munkáltatódtól, hanem egy a rizikók alapján kiszámított összeget, teljesen függetlenül attól, hogy mennyit keresel, sőt attól függetlenül, hogy egyáltalán keresel, ő minden hónapban várja szépen az összeget, és ez az összeg magyar viszonylatban igencsak magas lenne, mert ugyan miért különbözne a némettől? ugyanazok a gyógyszerek, ugyanazok az implantátumok, sőt valószínűleg még drágábbak is. a fűtés is ugyanannyi, max a fizetések alacsonyabbak.
és ráadásul a magánbiztosítós rendszerben nem elég egy családtag biztosított legyen hanem minden egyes családtag külön-külön a saját rizikója alapján.
összehasonlításként itt németországban a csecsemőnek úgy durván havi 100-120 euró a magánbiztosítása, egy egészséges 30-40 évesnek olyan 300-400 közt és ahogy idősödsz és betegszel meg, egyre megy feljebb, úgy simán akár 1000 euróig is havonta. visszaugrani az államiba egyetlen egyszer lehet. na most ha bevezetik, ezeket az árakat a lakosság hány százaléka tudja megfizetni? és ne gyertek azzal, hogy hát a magyarországi helyzetben biztos olcsóbb lenne, mert a benzin se olcsóbb magyarországon hiába keresnek az emberek keveset

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.05. 19:11:21

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

A jelenlegi mozgások alapján egyébként már egyértelmű az irány: szegényellátás plusz fizetős annak, aki kifizeti.

Konkrétan deklarált minimálcsomag nem várható szerintem.

Boka1 2012.02.05. 19:23:02

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Lehet, hogy ezen a területen is bevezetjük a "gazdasági totálkár" fogalmát, ha már nem éri meg gyógyítani.

A drága egészségügyi szolgáltatásnak viszont több hozadéka van. Az emberek jobban vigyáznak az egészségükre, többet takarítanak meg, nem a lakást tartják jó befektetésnek, a verseny kényszer folyamatos tanulás kényszer is lesz, az ügyfél nem lehajtott fejjel megy a rendelőbe ( mint ahogy a nőgyógyász sem Maurícius-ra ). Ma, ha megkérdezed a dolgozókat, hogy havi 30 ezerért köss-e rájuk biztosítást vagy most zsebbe, akkor az utóbbit választják.

Boka1 2012.02.05. 19:30:54

@radiologus.hu:

Egyébként sok nyugdíjasnak sok pénze van. Az a sok pénz most asztal alatt vándorol.
Pl. simán lehetne olyan gépjármű,lakás stb. biztosítás, amelyik fizeti a sérült ellátását is, nem ez a "csonttörésre 300 ezer, halál esetén 500 eFt" verzió. Igaz, hogy minden drágább lenne,de jobb is és felépülne egy iparág. Más kérdés, hogy a régi dolgozókat el kellene bocsájtani, majd megtanítani őket, hogy melyik oldalon állnak.

szabidoki 2012.02.05. 19:35:12

@DMedve: "A Nagymamám, aki 73 éves, már egy ideje, egyre súlyosbodó karfájással küzd. De mint minden idős, Ő is úgy van vele, hogy nem megy orvoshoz, csak ha nagyon muszáj. Most már muszáj volt."

Az idővel változó sztori az álmoskönyvek szerint nem jelent jót...
Most akkor mi az igaz, az amit a posztban írtál, vagy amit a kommentben?

@Boka1: nagyon tévedsz, a MOK most sem csinál semmit, pedig most elég rossz a magyar orvosok helyzete. Nem nagyon látom, mi venné rá őket a cselekvésre.

tutormano 2012.02.05. 19:40:22

@Boka1: "régi dolgozókat el kellene bocsájtani, majd megtanítani őket, hogy melyik oldalon állnak"
Honnan vennél új dolgozókat?
Mert régi alig akad.Új meg nincs.

tutormano 2012.02.05. 19:42:10

@szabidoki: Stimm az ég világon semmit nem tesz,csak felméri hány orvos van.Most már nem is nagyon közli,mert 1 éve 35000 volt,az átlagéletkoruk 53 év. Ja és beszedi a díjakat.

tutormano 2012.02.05. 19:46:29

@szabidoki: Stimm az ég világon semmit nem tesz,csak felméri hány orvos van.Most már nem is nagyon közli,mert 1 éve 35000 volt,az átlagéletkoruk 53 év. Ja és beszedi a díjakat.

2012.02.05. 19:54:40

@csak néha benézek ha marhaságot látok: ha azt kapom meg, amit ott, akkor kifizetem. mindkét oldalon állok/álltam az utóbbi időben. Mindkét országban.

2012.02.05. 19:56:25

@szabidoki: a MOK nem szakszervezet. Van szakszervezete, az lépett és lép. Ne keverd össze.

2012.02.05. 19:57:48

@tutormano: be fognak zárni kórházakat, az orvosok létszámához igazítják majd?

DMedve 2012.02.05. 20:00:05

@szabidoki: Mire gondolsz? Szerintem ugyanazt írtam. Hogy értsd!

A Mami nem hipochonder, azaz nem jár non-stop orvoshoz minden orrfolyással, de ha baj van, akkor megy. Így érthető?

Boka1 2012.02.05. 20:03:33

@szabidoki:

A MOK most abban az állapotban van, mint a HÖOK. Meg vannak véve !

Fele ennyi dolgozó is elég egy jól szervezett ellátáshoz. pl. amikor Apámat bevittem a Jahn Ferenc kórházba, pechemre akkor volt a Való Világ beszavazó show. 8 órát vártunk ( agyvérzés gyanú). Mind az 5 ápoló a tv-t nézte. Az orvos meg csak néha. Ha egy Sony vagy egy Siemens a főnök, akkor ilyen nem lehet.

zsikuci81 2012.02.05. 20:11:06

@Boka1:
Akkor oda megyek dolgozni! Nekunk neha ketszer annyi ember kellene.

szabidoki 2012.02.05. 20:18:05

@DMedve: hogy értsd: a posztban azt írtad, hogy a mama csak akkor megy orvoshoz ha nagyon muszáj, és már fel-alá rohangált a fájdalomtól, mikor végre segítséget kért. Jó magyar ember módjára várt az utolsó (utáni) pillanatig. Később, kommentben azt állítottad, hogy előzőleg már járt orvosnál, mert a mama nem olyan, hogy az utolsó pillanatig várna. Bevallom, nem tudok eligazodni rajtad meg a nagyidon...
@dimitrisz: nézz fel a kamara honlapjára, és olvasd el az első mondatot.
@Boka1: ha ennyire tudod, hová mekkora személyzet kell, miért nem ajánlod fel szolgálataidat akármelyik kórháznak? Biztos örülnének valakinek, aki okosan be tudná osztani a szűkös létszámot...

Boka1 2012.02.05. 20:20:12

@zsikuci81:

Lehet, hogy feleannyi is elég, csak jól kell megszervezni. Volt olyan főnököm, aki szerette maga körül az embereket, mert "mi van, ha valaki megbetegszik közülünk". A tapasztalatom az, hogy kevesebb ember jobban teljesít . Igaz, többet is dolgozik, jobban keres. Az egészségügyet is malevizálni kellene és ideengedni a konkurenciát, úgy, ahogy a Wizz air elcsábította jókat anno, most meg visszamennek győztesen.A munka nélkül maradtaknak most lesz idejük gondolkodni, hogy hol rontották el. valamiféle saját öszödi beszéd. Utána jön majd a nagy feltámadás.

tutormano 2012.02.05. 20:27:58

@Boka1: Értem akkor 1 orvos nem 80 beteget hanem 160 látna el?
Hogy gondolod? Fejlettebb országokban tudod mennyit lát el 1 orvos? Így is 70 órákat dolgoznak hetente akkor 140-et dolgoznának?

zsikuci81 2012.02.05. 20:29:11

@Boka1:
Hat nalunk huzosabb idoszakokban nem eleg, aki van es hidd el a fonok jol meg tudja szervezni az osztalyt. Mindenki tudja, mit kell csinalni. De vannak napok, mikor tobb beteg jon vagy sulyosabbak. Az eu. csodje pedig nem vicc nem arrol szol, hogy valaki tud-e utazni vagy bukik egy osszeget.
Ha itt akkora leallas lenne, mint a Malevnal, sokan meghalnanak. Nem szeretnek akkor sem dolgozni sem beteg lenni.

Boka1 2012.02.05. 20:34:59

@szabidoki:

A saját cégemnél csinálom, nem nagy ördöngösség. Ha rosszul csinálom, akkor az egzisztenciámat ( és a dolgozókét ) kockáztatom. Ha lenne magán tulajdonosa a kórháznak, Ő is tudná. Sőt, nem biztos, hogy orvos kell legyen egy kórház igazgatója, osztályvezetője ! Ha megszűnne az állami nagy kalap izé, csinálnék egy profi rendelőt, de mivel legszebb magyar szó az INGYEN, és azzal nem lehet versenyezni, ezért maradok a mostani bizniszben.

tutormano 2012.02.05. 20:35:26

@zsikuci81: Nem értik,az elmúlt 2 hónapban rájöttem halovány lila dunsztjuk sincs az átlag embereknek.Mikor a malévhoz hasonlítják az eü-t...ehh.

tutormano 2012.02.05. 20:37:20

@Boka1: Most sem gyakorló orvos sok kórház igazgatója ennek megfelelően fingjuk sincs, arról hogy mennyire a 1-2 hajszál tartja a "kötelet".

Boka1 2012.02.05. 20:37:25

@tutormano: @zsikuci81:

Hála isten ! Akkor minden rendben van ! Lehet, hogy pont rosszkor vittem az öreget kórházba ! Nem is kell a magánosítás !

zsikuci81 2012.02.05. 20:41:21

@tutormano:
Nem bizony, de tisztelet annak, aki legalabb megprobalja megerteni. Egyebkent kezdem azt hinni, hogy kar itt a szajtepesert, mert a sok gyulolkodes kozepette elverzik az eu.

Igazság, hol vagy? 2012.02.05. 20:41:38

@Boka1: Érdekelne milyen konkurenciára gondolsz?

Boka1 2012.02.05. 20:43:21

@tutormano:

Ott a kötélnél van baj ! A rossz orvosok félnek, hogy a magánszférában nem tudnak megélni, a keresett orvosok félnek, hogy meg kell küzdeni a betegért és fent kell tartani egy privát rendelőt, aminek a költségeit is ki kell fizetni. A hidegsebész nem kap jattot a hullától, de tőle kér tanácsot a prof, aki zsebbe kap.
Így csak az alapoknál van baj, nem ??? Ebbe felesleges bele lapátolni pénzt ! A magánszféra megteszi, de most az ingyennel verseng.

tutormano 2012.02.05. 20:45:01

@zsikuci81: Jaj csak gyorsan vérezzen el .Akkor a férjem végre tiplizne, nem itt keccsolna sok ilyen -olyan közt.

Boka1 2012.02.05. 20:45:14

@Igazság, hol vagy?:

A külföldi/belföldi egészségügyi szolgáltatókra.

zsikuci81 2012.02.05. 20:46:26

@Boka1:
Egy rendelot mindenki meg tud szervezni. Mikor kezdtunk dolgozni, voltak kotelezo tanfolyamok. Egy eu. kozgazdasz is tartott egyet, szuperjol elmondta a lenyeget, meg a penzugyi dolgokhoz egyaltalan nem erto rezidensek is ertettek. A lenyeg pedig az volt, hogy a rendszer teljes minosegi atalakitasahoz annyi penz kellene, amit sosem fognak tudni raforditani. Tehat szerinte ne remenykedjunk.
Szoval nem egy rendelot kellene megszervezni, hanem esszeru rendet csinalni az eu-ben.

zsikuci81 2012.02.05. 20:48:02

@Boka1:
Nem felek, hogy meg kell kuzdeni a betegert, rengetegen vannak sajnos!

tutormano 2012.02.05. 20:50:24

@Boka1: Vannak olyan szakorvosok akik nem mehetnek magánba,mert nem olyan mint 1 bőrgyógyáyz vagy nőgyógyász. Nem azért van államiban ,mert rossz, hanem mert nem olyan a szakterülete. Érdekes módon ezekre nagy a kereslet a Eu-ból páromat rendszeresen keresik meg fejvadász cégek,pedig államiban dolgozik nincs magán rendelése, nem is lesz,de 15 perc alatt el tud helyezkedni. 1 biztos attól ne mfél,hogy nem lesz beteg vagy küzdeni kell érte. De tudom, hogy a gyerekem által kinézett egyetem oktató kórháza,már akár holnaptól alkalmazná,10x annyi fizuért fele annyi melóval.

Boka1 2012.02.05. 20:58:47

@zsikuci81:

Ezzel a csapattal nem lehet ésszerű rendet csinálni ! Ha lehetett volna, már az lenne. Az érintettek mindkét részről elfogultak, megfásultak. A betegek hálisten sokan vannak, nehezen bírják a fájdalmat, ezért sok pénzt hajlandók fizetni. Én most arra gyűjtök, hogy a legjobb morfiumot tudjam majd megvenni 20-30 év múlva !
@tutormano: a nejednek igenis el kellene fogadnia a jó Eu-s állást ! Ameddig a jó orvosok kevés pénzért dolgoznak, addig az lesz a sztenderd a betegek és a munkáltató részéről is. Mindig kérdés persze, hogy ki dönti el, ki a jó orvos. Nyugaton erre már vannak módszerek.

DMedve 2012.02.05. 21:06:21

@szabidoki: A karfájásával járt orvosnál, reumatológus és ideggyógyász látta. A háziorvos is látta, de Ő arra tippelt, hogy gerincsérv, és nincs mit tenni. A reumatológus röntgent kért, ami meg is érkezett, de nem volt elegendő a diagnózis felállításához, ezért elküldte MR-re, ami február 9-ei időpontban esett volna meg, ha ezt kivárjuk. Az ideggyógyász ugyancsak az MR eredményre várt. A fájdalomra minden orvos krémet, gyógyszert írt, és azt mondták, hogy nyugalom, február 9. a következő lépcsőfok. Igen ám, de az élet mást hozott, és a Mami karja hirtelen a gyógyszerek gondos bevétele ellenére piszokul fájni kezdett, és ezek után mentünk ügyeletre, és gyorsítottuk meg az MR-t is. Végül az MR birtokában egy másik reumatológus kimondta, hogy NINCS gerincsérv. Azaz a háziorvos rosszul tippelt, az ideggyógyászra ezek szerint nem lesz szükségünk, a reumatológus pedig tornát, masszázst és szükség esetén gyógyszeres, és krémes fájdalomcsillapítást javasolt.

Röviden ennyi.

Tehát a Mami ment amikor csak kicsit fájt, és az orvosok voltak azok, 3!! is, akik azt mondták, hogy nyugi február 9-ig. Aztán mégis másképp lett.

Tell Vilmos 2012.02.05. 21:07:04

Az egész magyar egészségügy 1 trágya! Tisztelet a ritka kivételeknek. A hálapénz a korrupció melegágya, ha nem éppen az! Én szigorúan tiltanám, persze párhuzamosan bérrendezés kellene. De amikor ez +van, ha valaki utána elfogad hálapénzt azt korlátozott időre eltiltanám a praxistól. Gondolom legközelebb +gondolná a dolgot. Persze az orvosok szerződésébe is beíratnám, hálapénz elfogadásának tiltó klauzuláját. Egyéb úton is harcolni lehetne a hálapénz ellen. Még soha nem hallottam, hogy a NAV vagyonosodási vizsgálatot rendelt volna el nőgyógyász, vagy sebész főorvos ellen! Vajh miért? Simán el lehetne kaszálni őket. Nekik az alapbérük is elfogadható, elvileg nem nagyon szorulnának rá...

homburg 2012.02.05. 21:21:10

@DMedve: Sorszám annak szól aki aznap odamegy és szeretne bejutni. A telefonos előjegyzés meg annak jó aki pl. két héttel előtte tudja, hogy akkor tud elmenni a szakrendelőbe mert akkor van szabadnapja. Lehet ezt párhuzamosan is csinálni. Ami felülírja az előjegyzést az akut, életveszélyes állapot, vagy amint már írtam, ha a páciensek száma eléri a rendelés kapacitását. Hiába jegyzel elő telefonon óránként 4 pácienst meg még számolsz 2 aznap érkezőt, meg egy nagyon(!) sürgőst óránként, ha egyszerre +20-an még megjelennek. És tényleg addig jól megy egy rendelés amíg nincs baj. Rutin ellátás x perc, de ha már kórházi felvételt kell intézni, vagy kiderül egy nem várt komoly betegség (rosszindulatú daganat stb.) akkor bizony peregnek a percek.
A másik a betegjogok. Láttam már névszerinti, sorszám, szerinti, személyi szám szerinti behívást. Ahány ház annyi szokás. Magánrendelőben meg a csinos asszisztens bekísér:)))

tutormano 2012.02.05. 21:22:45

@Tell Vilmos: Szerinted mennyi 1 orvos alapbére? Szerinted mennyi túlórát fizetnek ki nekik? szerinted mennyit kapnak 1 ügyeletért. Az én férjem 1 teljes ügyeletért kap 1500 Ft-ot.Nem csinálná,de a kórházigazgató kötelezi rá őket.

zsikuci81 2012.02.05. 21:24:39

@Boka1:
Egyebkent ez sztem is igy van. Sem a politikusok, sem a szakmai elit nem akar valtozast. De sajnos az erdemi munkat a kicsik vegzik el. Ebbol lesz a nagy bukta.

homburg 2012.02.05. 21:27:27

@Boka1: Fizetőképes kereslet. Amortizációs költség kitermelése a fogyóeszközökön és a szakszemélyzet költségén túl. Műtétes szakmáknál a fekvőbeteg háttér megteremtése. Ezt a pár dolgot gondold át mielőtt belevágsz egy profi rendelőbe. De ha mégis megtetted írj egy e-mailt, hogy melyik az szívesen megnézem:)

Boka1 2012.02.05. 21:29:55

@zsikuci81:

Ha elhiszed, ha nem, amikor a feleségem szülte a 2. gyerekem, csak a szülésznőnek adtam pénzt. Az orvos ( a fogadott) elkésett, szinte mindent a kiscsajok intéztek. Ennyit a jóhírű nőgyógyászokról.

zsikuci81 2012.02.05. 21:30:47

@tutormano:
Hat te ismered a ferjedet, de sztem ra fog allni.

zsikuci81 2012.02.05. 21:32:23

@Boka1:
Keves jo hiru van koztuk, nem beloluk kell kiindulni.

Dr.laikus PhD 2012.02.05. 21:34:18

@Boka1:

Miről beszélsz?
Most vette át az állam az összes egészségügyi intézményt.

Komolyan beszélsz, mert volt egy rossz tapasztalatod?
Nem ismered az egészségügyet, semmilyen szinten és akkora marhaságot írsz, távol minden realitástól.

qbr 2012.02.05. 21:37:12

@DMedve:
"A poszt 01.01-én íródott. Jelzem szerintem mindegy, hogy rászoruló-e, meg kell, hogy kapja. Pl. bemész "vakbél" gyanúval a kórházba. Mi történik? Viszgálat, és minimum UH. Ugye? Aztán kiderül, hogy nincs "vakbél"gyulladásod. Na most akkor jogtalan volt az UH, meg a fizikális vizsgálat?"

1. Nem mondtam, hogy nem jár neki az MR, hanem azt mondtam, hogy nem jogos a felháborodásod, hogy nem tüstént végezték el a vizsgálatot neki
2. Az MR több nagyságrenddel drágább vizsgálat, mint az UH. Ezért van hosszú várólista -> az OEP ugyanis csak adott mennyiségű vizsgálatot fizet ki egy hónapban.
3. Vakbélgyulladás egy közvetlenül életet veszélyeztető állapot, és közvetlenül életet veszélyeztető állapotnál az ár másodlagos tényező a diagnosztikai vizsgálatok terén - a nagymamádnál viszont nem ez volt a helyzet. Az az MR időpontot, amit te szerettél volna, lehet, hogy olyan kapta, akinek az élete múlott rajta.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.05. 21:43:52

@Tell Vilmos: tudod te mennyi egy főorvos bére? pont 10 szer kevesebb mint nyugaton. tehát ha te ezt bevezetnéd akkor hirtelen 20 ezer orvos nélkül maradnál, mert annyit nem tudsz adni amennyit nyugaton adnak és akkor aztán a maradék 15 ezer meg betartana és csak 48 órát dolgozna hetente amitől tízezrek halnának meg évente ellátás hiányában. szerintem is jó ötlet

Dr.laikus PhD 2012.02.05. 21:47:10

@Boka1:
Hány éves vagy?

Ennyi hülyeséget már egy 20 éves tájékozott ember nem ír össze.

Olvass légy szíves a témáról!

tutormano 2012.02.05. 21:51:52

@csak néha benézek ha marhaságot látok: 24 év után 185 000 bruttó itt.
Máshol: A férjem szerződés tervezetében 6500 euró+ügyelet és 3 év múlva 8500 eurós alapbér állt.

Boka1 2012.02.05. 21:58:22

@homburg: A kereslet mindig fizetőképes. Ez alapvető tézis.

@Dr.laikus PhD:
Úgy érzem, az a való, ha egy kívül álló ír. Én is jobban szeretem, ha az ügyfelem kritizál, mintha a beosztott . Így könnyebb javítani. Mindegy, hogy hány éves az illető. Lényeg a végeredmény, nem az ott dolgozók komfort érzete. Sajnos ilyen világ ez.

Diebels 2012.02.05. 21:59:09

@DMedve: Megértem, hogy a mamád fájdalmát látva úgy érezted, valamit tenni kell, de tulajdonképpen az MR előtt is megfelelő tanácsokat, ellátást kapott. Igazából az esetek nagy részében gerincsérvnél nem is az MR lelet, hanem a tünetek döntik el, hogy van-e szükség műtétre.
A rendelő előtt várakozók "osztályozása" bizony nem egyszerű. Előfordult már olyan, hogy amikor az egyik beteg szólt, hogy nagyon rosszul van, és előre vették, hirtelen az addig a nyugodtan a helyén ülők közül is hirtelen, a nővért fenyegetve szólt még 2 másik, hogy ja, hát ők is nagyon rosszul vannak, őket miért nem veszik előre azonnal...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.05. 22:02:30

@tutormano: nekem vannak mind a kettőről tapasztalataim, de sajna sokaknak fogalmuk sincs róla. a főorvosi bennalvós ügyeleti pénz egyébként 35 euró óránként bruttóban, plusz szombati, vasárnapi, ünnepnapi pótlék. egy december 25. ügyelet elvileg 100% os pótlékkal is bírhat, tehát 24x70 = 1680 euró bruttó (persze ehhez kell a mars meg a vénusz együttállása is :D) és persze a munkaidő be van tartva. jellemzően ügyeletekből a fizetés 50-70%-át még össze lehet szedni

qbr 2012.02.05. 22:10:30

@Boka1:
"A kereslet mindig fizetőképes"

Ez elég nagy butaság. Véletlenszerű példa: hiába fázik valaki télen, és nagy a kereslete a gázra, ha nem fizeti, elzárják, ő pedig megfagy.

Boka1 2012.02.05. 22:15:47

@qbr: tehát nincs kereslete rá !

A kereslet mindig fizetőképes ! A "szeretnék" nem egyenlő a kereslettel !

qbr 2012.02.05. 22:32:00

@Boka1:
Ja, így értetted. Akkor csak bűvészkedsz a szavakkal, mondani nem mondasz semmit.
Így a képlet tényeg egyszerű: legyen minden teljes áras, aki meg tudja fizetni, fizesse, aki nem, így járt.

Ez csokoládékereskedelemben vagy fénymásolószalonoknál működik, de egészségügyben bajosan: ez ugyanis egy olyan ágazat, ami össztársadalmi szempontból fontos, ezért nem lehet teljesen kitenni a szabadpiac veszélyeinek (van még egyébként néhány ilyen ágazat, pl. energiaipar, bűnüldözés, honvédelem, stb.)

Tudod-e egyébként, hogy mi volt egy nagy fordulópont a közegészségügy megszületésében? Az egyik nagyobb londoni kolerajárvány idején rájöttek a gazdagabb polgárok, hogy érdemes a pénzükből áldozni a nincstelenek egészségügyi ellátására is, mert a betegség nincs tekintettel az anyagi helyzetre.
Érted a példát?

homburg 2012.02.05. 22:32:16

@Boka1: Lakatos Julietta Leonardo utcai lakosra gondolj, esetleg mélyszegénységben lévő emberek százezreire mielőtt ilyen téziseket írsz. Meg arra, hány 80-200 közötti havi nettót kereső ember hagyta el az elmúlt évtizedben az országot. Az említettek azok akik döntő többségben felkeresik a posztban írt szakrendelőt. Jelenleg haszonnal működtethető "profi" (nem lakásból, vagy szuterénből kialakított, vagy régi SZTK-t kibérelt) rendelőt létrehozni kimerem mondani nem lehet. Egyszerűen nem termeled ki. Vegyél meg egy 30 millás UH-t és krepáljon be a garancia lejárta után két hónappal. Mekkora árat kell kérned és mennyi üzemidőd van, hogy kitermeld? Csak privát betegekből felálló profi (több szakmát érintő) szakrendelőt nagyon gazdag és frekventált környezetben lehetne létrehozni, azt pedig a tömeg nem tudja kifzetni. Várom az ötleteid.

euAgWzgmmtq7K 2012.02.05. 22:32:31

Ezen az is segítene, ha 73 évesen rendszeresen járna orvoshoz, nem az utolsó pillanatban. De gondolom irták már.

Boka1 2012.02.05. 22:52:20

@homburg: @qbr:

Azért nem lehet fent tartani egy járványkórház szisztémát, mert sokan élnek mély szegénységben. Akkor tessék a Danone joghurtot is olcsóbban adni, sőt a gázt és villanyt is, a benzinről nem is beszélve ! Ha nem lesz valós költsége a gyógyulásnak, egészség megőrzésnek, akkor a következő generáció is inkább előbb pálinkát iszik, mivel az a drágább, nagyobb értéke van. érdekes, mindig alulról mondjuk, hogy nem baj, hogy rossz, de legalább olcsó ( aki igénybe veszi). Ha 10 éve nem lakáshitelt osztogattak volna számolatlanul, hanem pl. egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknak adtak volna, , akkor ma fél Európa idejönne gyógyulni, nem a szerencsétlen orvos ment volna Angliába a fentebb leírt feltételekkel. Mint a kommentekből is látszik, pont az érintettek nem akarják a változást, csak ugyanezt a szisztémát magasabb fizetések mellett.

Boka1 2012.02.05. 22:54:08

@d.hardman:

Lehet, hogy elég lenne meginnia napi 2-3 liter tiszta vizet ! Az öregek minden vackot megisznak csak vizet nem.

Tell Vilmos 2012.02.05. 23:02:27

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Oké! - tehát szerinted maradjon minden úgy mint eddig? Természetesen nem kell 10x akkora fizetést adni 1 magyar orvosnak. "Elég" lenne csak a magyar átlagbér 3 szorosát. Londonban 10x bért kapnak ugyan, de az élet is drágább. Pl. 2000 Ft egy kori sör a kocsmában. A kenyér pedig 6-800 Ft. Hálapénz pedig nem létező fogalom.

homburg 2012.02.05. 23:10:25

@Boka1: Nem az eü. dolgozók hozzáállását kell noszogtatni folyamatosan, hanem rájönni, hogy belülről az egészségügy nem old meg minden problémát. Mivel egy fenntartott intézményrendszer, csak akkor működik jól ha van benne pénz. Ha a gazdaság gyenge lábakon áll, akkor sem oktatás, sem egészségügy nem fog szárnyalni. De azért tervezz jó profirendelőt.

Boka1 2012.02.05. 23:23:18

@homburg: túl sok pénz van benne most is, csak nem jól használják fel az érintettek, ezért feneketlen kút, ráadásul minden érintett elégedetlen. Olyan rendszer kell, ahol először az ügyfél elégedett ( róla szól az egészségügy), utána az Őt kiszolgáló személyzet azon része, amelyik kész a munkáját megmérettetni verseny helyzetben akár kevés pénzért,de sok fejlődéssel. Mint most a Malév -Wizz air. Akik mertek kockáztatni kevesebb jogokkal elmentek az állami csöcsből, most meg a malévosok egymást sírják tele a facebookon. Inkább ott látok problémát, hogy jön egy kurzus váltás és megint államosítja vagy ellehetetleníti a konkurens intézményt. Egy bármilyen beruházás nem 4 évre szól.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.05. 23:34:06

@Tell Vilmos: nem élek angliában és nem is iszok sört, kenyeret is keveset veszek, egészségtelen. az angliai árakat nem ismerek, de itt minden olcsóbb ugyanabban a minőségi kategóriában mint magyarországon. a különbség az, hogy már nem abban a minőségi kategóriában gondolkodom (pl míg otthon menőnek képzeltem a 6. érzékes whirlpool mosógépemet, addig itt egy mielem van ami persze 3-4 szer annyiba kerül, de hát nem rendült meg a családi keret az árától annyira mint a whirlpoolétól). tehát persze, hogy többet költesz de elviekben nem kellene, ha a magyar viszonyokkal itt is beérnéd, de minek? eleget nélkülöztem, nem akarok többet.
az első problémára visszatérve a direkció el van bakva már 20 éve, mert egy impotens bolond vezetése volt az egészségügynek meg az országnak is. a problém ugye az, hogy az orvosok elmennek, ezt kétféleképpen próbálták a szomszédok orvosolni: sok orvosi egyetemet csináltak és a tömeggel kompenzálták az elvándorlókat, vagy pénzt adtak. mi mit csináltunk? egyiket se. és ezáltal míg a román egészségügy a szakadék szélén van addig mi megelőzzük egy lépéssel őket :D
innen nagyon nehéz a visszaút, valószínűleg lehetetlen, anélkül, hogy bezárnának 50 kórházat, átcsoportosítanának az orvosokat és igencsak megnyirbálnák az átlag adófizető ellátását. persze óriási pénzeket is bele kell ölni, a fizetéseket magasabbra kell vinni pár évre a német fizetéseknél, hogy orvosok jöjjenek ide mert a jelenlegi évi 1000 friss orvos ha mind itt maradna akkor is összeomolna a rendszer. tehát a nettó 1 milliós fizetés sem hiszem, hogy megmentené a rendszert, max 5 évvel kitolná az összeomlást

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 05:30:29

@Boka1:

A munkád szűnhet meg emiatt, a főnöki léted.

Elégedetlen lesz az ügyfeled is, ha a saját területeden nincs elég embered, felszerelésed.
Több munkára kötelezed az alattad dolgozót aki a legtöbb esetben jóval tanultabb nálad, akinek a világon keresett a tudása.
Neked nincs bevételed elég, hogy a körülményeken, a munkafeltételeken változtass, habár itt vagy szakértő.

Megrendelő lenne, csak nincs kivel elvégeztesd a munkát.

Vár az ügyfél akinek semmi sem jó már.
Részben valós okok miatt, részben a nem valós negatív híred miatt, hisz te jóval többet teszel magad is és tetetsz is a kizsigerelt beosztottaiddal, mint amit tehetnél törvényesen.

Konkurencia lenne, csak nincs aki megfizesse és a jelenlegi hatalom centralizál és saját kezébe von minden kezdeményezést amihez te értesz, de ő nem.

Te még nem tudod? Én laikus vagyok, nem orvos. :)

Sokorai_Atala 2012.02.06. 06:59:41

A mamák általában, ha belegondoltok (vagy a sajátotokra), csak utolsó percben mennek orvoshoz (ezt Ti férfiak nem érthetitek:))

2012.02.06. 09:05:10

@tutormano: Ezek szerint te átlag feletti vagy. Én csak egy átlagos ember vagyok, mégis értem. Ez a blog sem tartalmában, sem a hozzászólások számában nem tükrözi az átlagot.

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 09:41:32

@Turchi:

Ráadásul tmanó nagyon egyoldalú.
Az igazság soha nem ennyire egyszerű.

A státus viszont státus. Nem kötelez semmire. ;)

Tell Vilmos 2012.02.06. 12:16:30

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Oké, mindent elfogadok amit mondasz!
Csak egyet kérdezek: - akkor mi a megoldás? Komolyan kérdezem, mit kellene tenni, hogy valahogy rendbe jöjjön a magyar egészségügy?
Ja! - és a hálapénz?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.06. 12:32:41

@Tell Vilmos: a helyzet nagyon súlyos. két lehetőség van hagyni összeomlani, hogy a nép megértse, hogy nem jár minden ingyen, majd újraépíteni a semmiből. variáció kettő sok pénzt belepumpálni, sok kórházat bezárni (főleg a régi gazdaságtalan épületeket) eladni a városközpontokban lévő épületeket és új gazdaságilag jobban üzemeltethetőket építeni a perifériákra, igencsak megnyirbálni azok jogait akik nem fizetnek biztosítást, és jelentősen kiterjeszteni a biztosítottak körét (magyarán akinek bármilyen jövedelme van, segély, nyugdíj miegymás az kötelezően fizesse a minimális biztosítási díjat), aztán komoly adókat bevezetni az egészségkárosító termékekre, átgondolni a HBCs rendszert, hogy profitot is lehessen termelni, meg hasonlók.
mind a kettő nagyon fájdalmas és valószínűleg egy kormány bukását okozná, de más megoldás nincs, miközben itt filozofálunk már nagyban ég a ház felettünk.
a legnagyobb gond az, hogy a rendszer nem önfentartó, vagyis a marosvásárhelyi egyetem meg a kárpátaljai, vajdasági magyarok tartották egyensúlyban míg attraktívnak bizonyult a magyarországi munkavállalás, de most éppen nem az, így gyakorlatilag nem csak az a baj, hogy az 1000 magyar végzősből 500 rögtön elmegy, hanem az is, hogy az eddig biztosra vett 500 külföldi orvos nem jön, mert svédországba megy magyarország helyett. így a nettó veszteség évi 1000 orvos lenne ha csak a kezdők mennének el, de mennek a szakorvosok, főorvosok is, így aztán könnyen felugorhat ez a szám évi 2000 re is, ami ugye a nyugdíjba vonulókkal, megnyomorodókkal, elhalálozókkal még duplázódik. magyarán van 500 végzősünk amivel foltozzuk a lyukakat, ez szerinted meddig működik?
a hálapénz meg magától megszűnne ha nagy lenne a fizetés, mert senkinek nem lenne érdeke pluszban dolgozni pénzért. na persze ehhez jelentősen át kellene alakítani a hierarchikus rendszert is.
komplex probléma na

2012.02.06. 15:15:06

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ennek a kommentednek az igazságtartalma értelmetleníti az egész korábbi vitát.

@Tell Vilmos: Még annyit az elhangzottakhoz, hogy racionalizálni lehetne a beutalást és ellátást, hogy csökkentsük kicsit a kórházak szociális otthon szerepét - egy erős előválogatás kell, hogy ki az, akin egyáltalán elvégzünk bizonyos vizsgálatokat vagy ellátást, a várólistákat, várakozásokat megnyújtó pácienseknek jelentős részét bizony haza lehetne küldeni, ha "fáj", ha nem. Elég gyakori, hogy befektetünk krónikus belre, geriátriára, stb. idős hozzátartozókat, akiknek igazából otthoni ápolás lenne a megfelelő szint, persze egyszerű erre is a válasz, nincs pénz rá - és ezt meg is értem.

De ahogy benéző mondta, rohadtul nem olcsóbb semmi Magyarországon az egészségügyben, ez egy tévhit, egyébként a napi élelmiszerek tekintetében is furcsa összehasonlításokat lehetne tenni, de ezt inkább most nem keverem ide.

A másik fő vonal a lakosság tájékoztatása kéne legyen, mert kis hazánkban az öreg = beteg, és csoda az a negyvenes, aki jó karban van; pedig ez nem szükségszerű, és a megelőzés kulcsa javarészt a személyes felelősség, amiről rég leszoktatták a társadalmunkat.

Tell Vilmos 2012.02.06. 17:07:08

@ReignOfdark:

A beutalási rendszerhez csak annyit, hogy az intézmények, de még a magánpraxis is részben ebből él, hiszen az OEP minden vizsgálat után pénzt ad, vagyis valamiféle pontszámokat is. Na de a lényeg, hogy ide oda küldözgetik az embereket, részben feleslegesen, mert akkor +kapják az OEP-től a fenntartáshoz szükséges dotációt. Ha jól emléxem pl. egyetlen MRI vizsgálat 200-500 eFt. Nálam is előfordult, hogy hót egészségesen 3x akartak elküldeni szívterhelésre, aztán az első után a többit kihagytam, mert rájöttem a turpisságra.
Sok mindent + kellene változtatni az biztos! No de a lényeg mégis csak az, hogy mikor kezdenek már bele valamiféle tényleges reformba?
Béremelés kell az már biztos, mert ugyebár nemrég derült ki, hogy az FKF többet fizet 1 utcaseprőnek mint amennyit 1 rezidens kap. No comment...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.02.06. 17:34:42

@Tell Vilmos: a vizsgálatok 90%-a ráfizetéses. 10%-a hoz profitot. így minden intézmény próbálja erőltetni a profitot hozó vizsgálatokat (a terheléses EKG nem tudom ha ebbe a kategóriába kerül)

2012.02.06. 21:41:04

@Tell Vilmos: Nem tudom, másutt hogy van, de a magyar viszonyok között egy fontos tényező szerintem kimarad a számításból. Fura dolgok ezek. A jelenlegi orvosi órabéreket számolva Magyarországon olcsóbb emberekkel számoltatni a vvt-ket, mint flow-cytometriával.

Most néztem egy nagyon kedvező árú ajánlatot egy 5 pardiffes vérképre a ProLabornál 300 ft-ért. Nos én magam, szakvizsga de még diploma nélkül is csinálok 10-et egy óra alatt, és ismerek olyat, aki ezt ennél 2x-3x gyorsabban is tudja - egy gép meg még gyorsabban, de az drága. Mert egy magyar orvos órabére (90.000/180) olyan 500 körül mozog, tehát kis gyakorlással 12 perc alatt megdolgozott a fizetéséért, az idő 4/5-ében meg csak termeli a profitot.

Elvben.

Persze ez hülyeség, mert nincs ennyi orvos meg asszisztens sem, aki számolgatja az elemeket, de mondjuk így kaphatunk képet arról, hogy a kifizetődő vizsgálatok olykor egyáltalán miért kifizetődőek...

homburg 2012.02.06. 21:50:37

@Boka1: Nemakarom a Wizzairt bántani, de nem valami jó példa. Nem minőséggel verik meg a Malévot, sőt nem is árakkal. Egyáltalán nem a Wizzair miatt ment a Malév csődbe...
A páciens akkor elégedett, ha foglalkoznak vele(!) és ha előbb-vagy utóbb javul az állapota. Az elsőhöz bizony megfelelő számú és képzettségú kompetens szakember, meg megfelelő környezet kell. A másodikhoz pedig az előző mellett még gyógyszer, eszköz. Ez sok, pénz. A dolgozó meg akkor (lenne) elégedett, ha a munkaidejében megkereshetné azt a pénzt nem idegtépő körülmények között, amit aztán a munkaidő után el tud költeni és még valami maradna is a jövőre. Na most a jelenlegi rendszernek nincs igazi alternatívája a piacon. Csak magánalapú ellátás egyszerűen tömegesen nem kitermelhető. Nem fog hosszútávon működni. Nem 4 évig, hamarabb becsődöl.Nagyon kevés szakma és annak is csak egyes részeit lehet magánrendszerben szakrendelőként fenntartani. A jelenleg a rendszerben dolgozó eü alkalmazottak nagyrésze nem tud elhelyezkedni privát rendelőkben mert nincs annyi állás. A jelenleg privátban dolgozók nagyrésze is másod-, harmadállásban végzi, mert így tudja fenttartani magát a víz felett. Nem mert nem akar a versenyszférában megmérkőzni. Ugyan. Sorold a magánkórházakat, meg a magánszakrendelőket amik jól működnek? Egy megyei kórházban 1000 ember is dolgozik akár. Szerinted hol van ennek alternatívája a magánpiacon? Ez nem 2-3000 ember, vagy a GDP 0,5 %-a mint a Malév.
Az egészségügy egyébként is állami feladat marad mindig valamilyen részben. Az egészség nem közvetlen termelő ágazat. Itt a legnagyobb pénzt, közvetlen hasznot a gyógyszergyárak tudják kitermelni. Az egészség és az emberek munkaképessége viszont minden államnak az egyik, legfontosabb feladata, amit fent kell tartani, hogy önmaga fentmaradhasson (lásd szlovák kényszermunkáltatás a kórházakban egy hónapja). Ezért direkt csődbe vinni az eü-t egyetlen állam sem engedheti meg magának. Akkor inkább engedi a paraszolvenciát. Elég nagy baj, hogy az eü dolgozók egy jó része már így is a piacnak és a saját boldogulásának reményében olyan helyre ment ahol a munkájából (!) megél. De kérlek szépen, ha tudsz jó megoldást írd meg.

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 22:03:36

@homburg:

A Wizzair saját gépparkkal dolgozik és nyereséges, nem állami tulajdon. Kevesebb emberrel nagyobb nyereséggel.

A Malévba öntötték a pénzt, nem volt saját eszköze, gazdaságtalanul működött.
Több emberrel és mindig veszteséggel.

Csak az igazság miatt. :)

2012.02.06. 22:09:38

Hölgyeim-uraim, befejezni itt nekem a malév-botrányt, mert a botrány az, hogy 3 hónapig monitoroztam excelbe a fapados repjegy-árakat a wizzairnél, erre csődbe megy ez a fosom malév, és 3000 forintért hazadobná a picsánkat a rynair a korábban nem létező járatával. Pedig én ennyit semmiért nem fáradozom, amiben nincs benne szopóskurva thaimasszázzsal.

Igen, most tahó voltam, de jól esett! :D

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.06. 22:19:27

@Dr.laikus PhD:

A Wizzair csak oda repül, ahol nyereséget remél. Ahol veszteséges, oda nem repül.

A te kezelésed pénzügyi szempontból nagy eséllyel veszteséges, tehát vagy piaci alapon kifizeted a néhányszor 10 milliós kezelés díját, vagy keresel egy olyan biztosítótársaságot, ami elvileg vállalja a kezelésedet.

Mivel meglevő betegségekre tudtommal nem lehet biztosítást kötni, ez utóbbi gyakorlatilag kizárt.

Magyarul a hirtelen-váratlan bevezetendő szabad piaci egészségügyben te egyszerűen nem kapnál további kezelést. "Asszonyom, megértheti, hogy nekünk a cég érdekeit is figyelembe kell vennünk, ezért jelenlegi betegségének további kezelésére vonatkozó biztosítást nem áll módunkban kötni".

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.06. 22:23:19

@Boka1:

"Olyan rendszer kell, ahol először az ügyfél elégedett ( róla szól az egészségügy),"

OK.

Semmi akadálya.

Elégedett az "ügyfél", ha megfelelő mennyiségű időt szánnak rá. Mondjuk fél órát.

Az orvos rendelési ideje mondjuk 8 óra, ez alatt (ebédszünet nélkül) ellát 16 beteget. Ők elégedettek lesznek.

De az a maradék 25, aki szintén szeretne bejutni a rendelésre, elégedetlen lesz.

Ki jusson be és ki ne? Ki legyen elégedett, és ki ne?

És mi a fontosabb? 16 elégedett ember, vagy 25 elégedetlen?

Gonosz kérdések ezek, tudom.

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 22:30:16

@radiologus.hu:

A felosztó-kirovó rendszer erről szól.
Lényegében az is biztosítás.
Az is, ha "nyereségorientált" biztosítónak fizetek x évet. A kockázatot ő is kiszámolja és ellát.

Olyanról vizionálunk a a világon egyetlen helyen működik. Persze működik, ha fizetik, de a világnak azon táján sem szokás előre gondolkodni.
Aki megteszi, ha beüt a krach, nem fizet rá a biztosító sem, de a biztosított sem.

A világot azért mégis csak az egészséges emberek mozgatják és tartják fenn, amiből az következik, hogy amit befizetnek abból a betegeket lehet kezelni. Ennél azért jóval magasabb színvonalon.

homburg 2012.02.06. 22:32:24

Befejeztem, nem akartam belekeverni a Malévot. Pont az volt a lényeg, hogy nem egy asztal a két dolog. Ui: A Ryanair anno kivonult, most jön. Az állam nem vonulhat ki az eü-ből, mert ha akkora profitot lehetne kitermelni, akkor most is magánalapon menne a rendszer és a tőke régen megvette volna ezt a piacot.

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 22:32:38

@radiologus.hu:

Szerinted a Malév egy jótékonysági intézmény volt és egy utassal is elrepült?

ReignOfdark mindjárt ír ide egy limeriket. :D

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.06. 22:40:15

@Dr.laikus PhD:

"A világot azért mégis csak az egészséges emberek mozgatják és tartják fenn, amiből az következik, hogy amit befizetnek abból a betegeket lehet kezelni. Ennél azért jóval magasabb színvonalon."

Mivel ma mintegy 1,5 millió ember fizeti 10 millió ember ellátását, nem tudom, milyen magasabb színvonalról beszélsz. Egyébiránt meg egy "normális biztosítós" rendszerben azt látják el, aki fizeti a díjat. Most. Nem, aki 1981-ben fizette, nem, aki 2008-ban fizette, hanem azt, aki most, 2012-ben fizeti.

Amit ezért meg kellene tenni: bizony, vonni szépen egészségügyre szánt összegeket a nyugdíjból meg a hasonló ellátásokból.

Mint ahogy én sem mehetek az összetört kocsimmal a biztosítóhoz, hogy "kérem fizessék ki a káromat, mert 2007. és 2009. között rendesen fizettem a cascót".

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.06. 22:42:41

@Dr.laikus PhD:

A felosztó-kirovó rendszer nem biztosítás, hanem adó.

Ez ténykérdés, és független attól, hogy az adóhivatal egyik részlegét elnevezték "OEP"-nek.

Az az étel, ami alul 1 szelet kalács, felül meg rákent lekvár, attól még lekváros kalács marad, hogy az állam ráteszi a "gulyásleves" címkét. :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.06. 22:44:53

@Dr.laikus PhD:

Nem, a Malév egy rosszul vezetett, nagy eséllyel nagybani lopásra berendezett, állami tulajdonú cég volt.

Dr.laikus PhD 2012.02.06. 22:55:59

@radiologus.hu:

Nem értünk egyet, mert nem 1,5 millió fizet 10 millióra.
Nagyon rosszak a számaid.

Majd mindenhol szolidaritási rendszer működik, kiegészítő biztosítást extra szolgáltatásra fizetnek.
Az alapellátás pedig - ezt is te is jó tudod - kielégíti az ember egészségéhez való jogát. Nyilván az állam az adókból hozzátesz, mert a magánklinikákon kívül ez nem a nyereségről szól.

A magyar helyzet elég speciális.
Érdekek csapnak össze, közben meg kilopják (másra használják fel) a befolyt összegeket, nem hatékonyan, fenntartanak feleslegesen rosszul működő intézményeket és demagóg szöveggel maguk mögé állítják a betegeket.

Egészség és orvospárti vagyok, de változtatni, a betegekkel megértetni kell, hogy nem biztos jó az neki, ha a szomszédban van egy lepusztult
felcserház, ahol van egy nagy tudású orvos eszköztelenül, vagy kicsit talpal és magas szintű ellátásban részesül.

Erről kéne beszélni.
Ráadásul nem nagyon lesz választás, annyira kevés orvos lesz pillanatokon belül.

"Mint ahogy én sem mehetek az összetört kocsimmal a biztosítóhoz, hogy "kérem fizessék ki a káromat, mert 2007. és 2009. között rendesen fizettem a cascót". "

Velem ne használd ezt a hülye dumát. Én még soha nem hasonlítottam össze a szerelőt az orvos munkájával.

Sehol a világon nyugdíjas nem fizet egészségügyi hozzájárulást. De ha már, akkor ezt is fel kell bruttósítani, mert akkor is te fogod fizetni, meg a gyerekek a felmenőik egészségügyi ellátását, Márpedig beteg az ember nem igazán fiatalon szok lenni.

Ha USA szerű ellátást szeretnétek, akkor meg egy emberöltő kell az átálláshoz, vagy lapátonként nektek kell az újkori Tajgetoszt megépíteni.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.02.07. 11:23:46

A másfél millió nagyságrendi emlék volt, most megnéztem a 2011-es adatokat.

10 millió lakos

kb. 2,7 millió dolgozó
kb. 800 ezer közszférában dolgozik, az ő adójuk, mint olyan, effektíve nem létezik, az állam a pénzt átteszi egyik zsebéből a másikba

Azaz 1,9 millió ember (adó + járulékok) termeli meg a 10 millió ember ellátását.

Az a pénz meg egyszerűen kevés.

Dr.laikus PhD 2012.02.07. 17:09:11

@radiologus.hu:

Hogy én tudok adó/fő adatot, járulék/fő adatot sehonnan.

Linket küldenél?
Ami biztos, 3,8 millió magánpénztári tag volt.
Ebben nincsenek benne a 40 év felettiek, mert a törvény szerint nem lehettek pénztártagok.
Ebből következik, hogy ők egészségbiztosítást is fizettek.

Ettől függetlenül kevés a befolyt összeg. Ugyanakkor fenntartom amit írtam.
Nem tudom tudod-e, hogy mennyi az átlagnyugdíj összege?
Persze a nyugdíjakat meg kell majd húzni, csökkenteni, mert nem marad más választás. Ebből vonjál járulékot.
Éhséglázadás lesz.
Nem csak a nyugdíjasok fognak kiabálni, hanem a gyerekeik is.
Ahogy írtam - áttételesen ugyan - de a terheket ők fogják igaziból viselni.
A törvény ma is előírja a gyermekek tartási kötelezettségét a szülő felé.

Azt nehezen hiszem, hogy csak jól eleresztett nyugdíjassal találkozol.
Amit én látok, hogy a többségtől nem nagyon lehet elvenni semmit.

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qlf001.html

2010-ben gazdaságilag aktív (ebben mindenki benne van aki adót fizet)
4 256 000 fő

Érdemes itt böngészni egy kicsit.

migren 2012.02.07. 17:52:12

Na akkor nézzük:előjegyzésre be van jelentkezve X számú beteg!Orvosom még berakat a
gépbe 15-20 at.mert csak CDS,labor......stb....mire kimegyek már megy a balhé,na a fö ellenség én vagyok,mert a betegnek is és az orvosnak is jót akarok.
tévedés ne essék én mindig kimegyek és ha rossz napom van(bank??stb)akkor is tájékoztatom a betegeimet mert szeretem öket.
igen ez is orvos fűggő.

migren 2012.02.07. 17:54:35

ja:XVI.Neurológia:vez.asszisztens.
vállalom amit írtam:
Czeczőné Nagy Györgyi

migren 2012.02.07. 18:04:28

ez a valóvilág!!!

2012.02.08. 06:53:40

@Dr.laikus PhD:

Csajom éjjel kérdi halkan:
akkor mostan velünk hogy van?
Munka kevés,
későn kelés,
húz haza a nettó nyolcvan?

Válaszolok félig ébren,
bár az ideg szétbasz éppen:
Malév kaputt,
agyfasz akut,
nem repülünk haza mégsem.

Valami ilyesmi? :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása