A szülésem 100 ezer forint mínuszt jelent az orvosnak
Tisztelt Praxis blog.
Én most vagyok terhes harmadik gyermekemmel,akit tényleg terveztünk a férjemmel.36éves vagyok és az előző 2 terhességem részleteinek apró kis tudásaival úgy döntöttem nem fogadok orvost,mivel iszonyúan nagyot csalódtam mindkétszer.Második terhességem is teljesen jól zajlott,minden hónapban eljártam orvosomhoz,aki igazából meg se vizsgált csak a terhesség feltárásakor és én minden hónapban letettem elé a 6000ft-ot.Mikor szülésre került a sor akkor közölte velem gondterhelten,hogy az én szülésem 100ezer ft. mínuszt jelent neki,mivel nem tudja megtartani a magánrendelését.
Elment megtartani a magánrendelését,majd 7óra múlva visszajött és levezette a szülést nálam.2-3 nap múlva bejött hozzám a szobámba és megkérdezte mikor akarom odaadni neki azt ami még jár!!Nem adtam neki semmit!Szemtelen volt.És tudhatná,hogy az ember nem úgy megy be szülni,hogy zsebbe tesz jó pár 10ezer forintot és nem is őrizgeti magánál.Mert hát a fogadott orvos rám se nézett egyszer sem.Ez volt a második terhességem.
Mivel nem volt szándékomba ezen ismét átesni,gondoltam nem fogadok orvost.Elindultam boldogan a pozitív tesztemmel az egyik orvoshoz a kórházba.Megvizsgált és otthagyott.Az asszisztens szólt mit tegyek,hova menjek,kezembe nyomtak egy rakás beutalót.Mikor végig mentem minden orvoson,mentem a 12hetes vizsgálatra.Úgy viselkedtek velem,mint egy 16 éves "diszkóbalesetes" tudatlan,retkes emberrel.Flegmák voltak,fintorogtak!
Eddig itt tartok,ez a soproni kórház!Tökmindegy melyik orvoshoz megyek,megtudják,hogy nincs fogadott orvosom és lökdösnek épphogy le nem köpik az embert!Pedig tudhatnák,hogy nem azért megyünk hozzájuk,hogy a napi programjuk meglegyen,hanem azért,mert ha a kötelező vizsgálatokon nem veszünk részt,akkor elveszik a gyerekünket!
Én sajnálom,hogy csak ennyit keresnek,sajnálom,hogy ennyit dolgoznak....de ők választották ezt a pályát!
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
karcsibácsi 2012.01.13. 09:30:27
Ez az orvosokra igaz. A lyukászokra nem, őket nem kell sajnálni. Nagyon helyes, hogy egyszer pofára esett közülük valaki, bárcsak minden nő hasonlóképpen járna el!
zsikuci81 2012.01.13. 09:46:55
Errefele is jellemzo, hogy fogadott orvos nelkul ra sem neznek az emberre. Csak azt nem ertem, hogy minden ambulans lapon van orvosi pecset es minden osztalyon vannak felelos orvosok. Gond eseten felelossegre lehet oket vonni. De ugy latszik nem felnek...
napalm 2012.01.13. 10:19:36
az összes ilyen mentalitású söpredék orvossal ezt kellene tenni!
zsebes pénzből adózni tetszik-e?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.13. 10:25:48
Hol nem sz*rod le... Ez a hivatalos munkahelye, ha annyira magánrendelni akar, akkor éjen meg abból...
Parajpuding 2012.01.13. 10:38:42
Diktafonnal felvenni, amikor pénzt követel előre/utólag a tevékenységéért, majd:
2. Beígérni a zsét, megegyezni vele az utólagos paraszolvenciáról. A végén pedig egy meleg kézfogással búcsúzni tőle. Ha előre kér, az bűncselekmény, tehát feljelentés.
3. Ha egy szülés miatt 100 ezret veszít, akkor a NAV-nál felnyomni, ahol elmesélheti, ha ennyit vesztett egy szülésért, ugyan számoljopn el a magánpraxis bevételeivel (hol van a tetemes összeg, amit elvileg keres).
Nem kell szívbajosnak lenni. Az ilyen örüljön, hogy olcsón megúszhatja, mert egyébként olyan lehetőségek is vannak, ami után soha többé ne tudjon praktizálni.
Az ilyen ember számomra nem orvos, hanem egy aljas bűnöző. És ennek megfelelően kezelem őket.
Styxx 2012.01.13. 10:39:27
Bogyiszlói 2012.01.13. 10:44:41
Kivételezett helyzetben voltam a terhességem idején, mert a férjem is doki, így ingyen volt a gondozás, a szülés. De amikor beugrós idegen doki vizsgált meg 1x, szó nélkül fogadta el a kollegától (!) a borítékot.
Ennek ellenére nem megyek most a régi dokimhoz, mert nem volt emberséges, futószalag beteg voltam (hiába ingyen ez jár).
Most egy lepukkant kórházba járok, egy kivételesen ritka és becsületes dokihoz. Fényévekre van a két doki egymástól olyan szűréseket csináltatott meg, melyekről a fiamnál nem is hallottam.
Szóval drága anyuka, csak lazán, ügyeletes doki biztos jó lesz!
doggyfreestart 2012.01.13. 10:48:33
Pedig a szülés sikere és a kapott hálapénz közt nincs mérhető összefüggés - egy ilyen söpredék gyógyítani se fog rendesen.
Gratula a bátorságodhoz.
Advanced Flight 2012.01.13. 10:49:54
Mi van? Ez valami új rendelkezés? :-)
Mc Master 2012.01.13. 10:50:30
Miért tart ott a magyar foci, ahol? Mert amikor a jól teljesítő fiatal felkerül az ifiből és elkezd hajtani, akkor szólnak neki: "Öcsi, minek futsz? Megkapod a pénzed így is, úgy is." Ha nem ért belőle, akkor elkezdik kinyírni.
Ugyan ez megy a szerveknél: vagy beáll a sorba, vagy "öngyilkos" lesz.
Olyan orvos, aki nem kéri el a hálapénzt, nem sokáig maradhat meg közöttük, ellehetetlenítik.
Talán ha lenne egy-két rátermettebb család, akik szervezetten, minden esetben rögzítenék a pénz átadását, majd a követő év adóbevallása után megbizgetnék a NAV-nál, hogy mennyit vallott be a doki és mondjuk pár ilyen kéyszerszabadságra menne, pl. Máriaosztra, Baracska, Sátoraljaújhely és egyéb jó helyekre, akkor talán változna valami. Én egyet értek azokkal az orvosokkal, akik elhagyják az országot. Ők azok, akik nem akarnak hálapénzezni, de meg akarják kapni, ami jár nekik. Mert jár, ez tény. Ha elég orvos elmenne, akkor olyan vákuum keletkezne, amit csak is fizetésemeléssel lehetne orvosolni. Ha pedig az ő bérük emelkedne, akkor mindenki másé is.
Leonce 2012.01.13. 10:52:32
nem veszik el a gyerekét, ha nem megy vizsgálatra. Sőt: a terhesgondozás nem kötelező. Kicsit sem. Nyilván az ember a gyereke és saját maga érdekében azért eljár vizsgálatokra, de ezek nem kötelezőek. Te magad dönthetsz. Ha úgy érzed, hogy nem mész, nem lesz semmi jogi következménye. Ez így korrekt tájékoztatás. Aki mást mond, az hazudik, tudatosan félrevezet, vagy önmaga is tudatlan. Mivel itt mindig a szubjektivitásoktól, a tényektől való eltérés miatt fikázzák a posztolókat, akkor már ehhez a tényhez is ragaszkodjunk.
Mellesleg: nem rossz a buzgalom a magyar (más országokéhoz képest túlzott) terhesgondozási gyakorlatban, de ha ezt úgy képzelik, hogy zsebből , akkor mindenképpen szelektálni kellene.
Mc Master 2012.01.13. 10:58:25
novákandris 2012.01.13. 11:06:44
Ezt nem értem. Ki veszi el?
dez01 2012.01.13. 11:10:19
4 orvosnál - mind BP-en.
1 sem kapott előre semmilyen pénzt.
Utólag asszem az első kapott 1 üveg páleszt, a szülésznő meg talán 10 ezret. Mert nagyon rendes volt.
A többi orvos semmit sem kapott....
Sokorai_Atala 2012.01.13. 11:12:23
Cang 2012.01.13. 11:18:41
@Parajpuding: majd ha egyszer egy orvos jó indulatán meg lelkiismeretességén múlik majd, hogy látod-e még a családod, akkor is aljas bűnözőnek fogod tartani? Vagy nem sajnálod a akár a fele vagyonod se, csak tartson életben Téged vagy valamelyik szerettedet?
Leonce 2012.01.13. 11:18:43
Rézfaszú 2012.01.13. 11:18:58
De pont nem ebbe a körbe tartoznak a szülész-nőgyógyász, sebész stb. sztárszakmák, ahol ugyan felveszik a kis hivatalos fizetésüket, de mellette naponta még annyit legombolnak a betegről, terhesről, mint a havi bérük.
Van a családban vállalkozó orvos, mindent mondhatok rá, csak hogy szegény lenne, azt nem. Persze volt állami állása is, ott szerezte be a magánrendelésre az ügyfeleket :)
Amúgy az asszisztensek, ápolók már be vannak idomítva, hogy mikor kell kimenni a szobából, akkor történik a pénz követelése és átadása. Tanú nincs, feljelenteni nem értelmetlen.
Amúgy én is inkább adnék a szülésznek, nehogy "véletlenül" ne vegyél észre a gyerekem nyitott gerincét. Ilyen diagnosztikai hibák bizony gyakoriak, ha nem zsírozzuk be a rendszert egy százassal...
gnme 2012.01.13. 11:19:58
kiútálták, elment onkológiára vezetőnek .. nemsokkal később banális/fatális véletlen, meghalt végbélrákban
anyósom azt mondta reggel úgy rezgett a keze, mint az építőipari munkásnak ... mikor berúgott (tíz óra felé..) akkor megjavult a kézremegése is
csak ugye büdös volt.. nem kicsit.
Dudukly 2012.01.13. 11:20:22
barumka 2012.01.13. 11:25:30
Asztalos Gábor 2012.01.13. 11:27:03
Értem.
Tehát te vagy az úrinő, veled nem lehet így viselkedni, de a retkes 16 éves tudatlanokkal már igen?
Dudukly 2012.01.13. 11:29:06
szvsz. a poszter által írt: "mert ha a kötelező vizsgálatokon nem veszünk részt,akkor elveszik a gyerekünket!" mondat erős félreértés vagy csúsztatás
Mária 2012.01.13. 11:35:00
"futószalag beteg voltam "
Ezt hogy érted?
GOndolj már bele! Ki NEM futószalag beteg a kórházban? Ki NEM futószalag ügyfél a hivatalban? Ki NEM futószalag vásárló az üzletben?
Él ezen a Föld nevű bolygón hétmilliárd homo sapiens. Mindegyik egyedinek és pótolhatatlannak - a világ közepének - képzeli magát.
Vicces.
Slipping_Beauty 2012.01.13. 11:40:05
SvenH. (törölt) 2012.01.13. 11:43:31
nem veszik el a gyerekét, ha nem megy vizsgálatra. Sőt: a terhesgondozás nem kötelező. Kicsit sem. "
a TGYÁS is biztosan jar?
Starlark 2012.01.13. 11:44:05
Nekem viszont olyan dokim van ahol a tarifa kint lóg a rendelőben, a kórházzal szerződéses viszonyban van és ad számlát amivel az egézségpénztár felé is tudtam rendezni a dolgokat.
Szal van fehér verzió is.
Starlark 2012.01.13. 11:45:26
Annak ahhoz van köze hogy mennyit dolgoztál szülés előtt. Most pontosan nem tudom hány biztosított napnak kell meglennie.
Dudukly 2012.01.13. 11:45:56
meronem 2012.01.13. 11:47:25
Starlark 2012.01.13. 11:49:44
Ha mégsem fogadja el ezt a rendszert mert nem szeretné fenntartani akkor
1 ne fogadjon dokit
2 menjen magán kórházba
3 keressen szerződésest, számlával
Ennyi.
Igazság, hol vagy? 2012.01.13. 11:52:48
Sokorai_Atala 2012.01.13. 11:53:31
Starlark 2012.01.13. 11:53:35
Nagyon nem szeretem a hálapénzes rendszert. Szerencsére találtam más megoldást, ami nekem még reálisan megfizethető is. 100K egy szülésért számomra durván sok(k).
Attól akadok ki amúgy a legjobban mikor a kisnyugdíjas nénike tömködi az ezrest a háziorvos zsebébe a rendelésen...
-Inka- 2012.01.13. 11:54:48
Starlark 2012.01.13. 11:56:45
Tudod mi az amit nem értek ebben 4 pecsétes rendszerben, hogy előírja a 4 tanácsadáson való megjelenést, DE hogy voltál-e genetikai UH-n, vérvizsgálaton, cukorterhelésen, NST-n a lőtéri kutyát nem érdekli. Pedig szerintem inkább ez volna a fontos.
Leonce 2012.01.13. 12:12:32
És most milyen biztosítási jogviszonyod van.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.13. 12:13:03
Igazság, hol vagy? 2012.01.13. 12:14:41
Leonce 2012.01.13. 12:17:05
Egyszer írtam az adatvédelmi biztosnak, hogy mi az, hogy az OEP a terhességi kiskönyvet kéri, abban minden egészségügyi információ benne van. A hivatali dolgozók ne nézegessék már. AZ adatvédelmi biztos megnyugtatott, hogy valóban jogtalan, elegendő egy igazolás arról, ha terhes valaki és várhatóan mikor lesz a szülés. Ez is pl. a TGYÁS-hoz is kell.
kovácspéterke 2012.01.13. 12:23:41
kovácspéterke 2012.01.13. 12:25:37
polly graph 2012.01.13. 12:43:35
Ugyanaznap szült egy utcáról beesett, 16 éves lány az ügyeletes orvosnál.
Mivel egy szobába raktak minket, láttam, ahogy minden nap bejött hozzá a "fogadatlan" dokija, normálisan, sőt kifejezetten előzékenyen bánt vele, követte az állapotát.
(Az én dokim valahol máshol építgette a karrierjét, mert nem foglalkozott velem.)
Gondolom ugyanilyen lelkiismeretesen vezette le a szülést is az ügyeletes orvos.
Gondolom a lelkiismeretes doki ma is csak egy mezei doki, az én "Tanár Uram" viszont az egyetem rektora.
Bogyiszlói 2012.01.13. 12:47:57
Futószalag beteg - akit pl. a pszichés oldalról nem világosítnak fel, akinek úgy adják ki az igazolást a légitársaság felé, hogy elfelejtik megnézni, hogy nyitott e a méhszáj.
Vidéken élek, meglepő módon itt nem vagyok futószalagon a hivatalban, a védőnőnél, a gyerek logopédusánál.
Ezért hányok Budapesttől. :-)
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.01.13. 12:51:51
Én már kétszer megjártam ezekkel az élősködőkkel.
Megfogadtam, hogy harmadszorra nem a Zen útját fogom járni.
Látott már valaki orvost műhibáért börtönben? Mert én nem.
stukov1 2012.01.13. 12:52:28
Éppen ezért próbálja a legjobbat kihozni magából, meg ha nem szakorvos, amúgy is felügyelet alatt dolgozik.
oldman360 2012.01.13. 12:57:50
:-(
nowy 2012.01.13. 13:13:22
Laliath 2012.01.13. 13:16:21
csak az egyszeri anyasági segély nem jár, ha nincs igazolás arról, hogy az anya 4 (koraszülés esetén 1) alkalommal járt vizsgálaton.
Gyednek, gyesnek, tgyásnak ehhez semmi köze.
fizetekmegegysort 2012.01.13. 13:20:43
Fogadott doki esetén:
- ha valaki a vizsgálat során meg sem néz, csak elteszi a hatezret, akkor orvost váltok
- ha nem váltom le az ilyen orvost, és nem keresek utána másikat, akkor nem csodálkozok, hogy pofátlan volt a szülésnél és tartotta a markát (hisz lássuk be, kilenc hónapig ezt csinálta, én meg hagytam)
- ez utóbbit nem is értem, ezt előre meg szokták beszélni a doktorral (vállal-e és ha igen milyen összegért)
- ugyanis szerintem az teljesen jogos, hogy pénzt adunk egy extra szolgáltatásért (nevezetesen, hogy valaki a szabadidejében bejön, mert nekem az a heppem, hogy nála akarok szülni, vagy benne bízom, vagy akármi- ez extra szolgáltatás szerintem)
- ha ezen elemekből bármelyik nem elfogadható számomra, még mindig lehet variálni (pl. fogadott orvos, de szülésnél szülésznő plusz ügyeletes, vagy fogadott orvos, de szülés az ügyeletesnél, vagy teljes SZTK rendelés, szülés az ügyeletesnél, vagy teljes SZTK szülés ügyeletesnél de viszem a fogadott doulámat)
Ha meg nincs fogadott orvos: akkor tiszta sor, ügyeletesnek nem fizetünk ,ez a munkája.
Mindez nem jelenti azt, hogy szerintem rendben van a "zsebbe" rendszer. Szerintem az van rendben, hogy ha én csak és kizárólag egy embernél szeretnék szülni akkor azért fizessek. Ő meg adjon számlát, én meg elszámolom az EPre.
Az viszont szerintem nincs rendben, hogy a fogadott orvosommal végig elégedetlen vagyok, de fizetek neki, nem váltok, és utána csodálkozom, hogy a szülésnél is elégedetlen vagyok vele. Orvost fogadni akkor van értelme, ha valamiben plusz szolgáltatást kapok a TB rendszerhez képest, ez meg a kilenc hónap alatt azért kiderül.
hirokin 2012.01.13. 13:21:07
Speciel a nőgyógyászok marhajól keresnek.
"akkor közölte velem gondterhelten,hogy az én szülésem 100ezer ft. mínuszt jelent neki,mivel nem tudja megtartani a magánrendelését."
Megkérdezhetted volna tőle, hogy "Na és a kórházi állását meg tudja tartani, doktor úr?"
Kriszpike1 2012.01.13. 13:25:11
Büszke_troll 2012.01.13. 13:37:19
Ezt a butaságot te találtad ki, vagy valaki súgott?
Az orvos kötelessége legjobb tudása szerint gyógyítani, amelyik csak külön pénzért teszi, az egy utolsó tróger gazember.
Ha pisztolyt tartok a fejedhez, azt sem tudod látod-e még a családod, akkor aljas bűnözőnek fogsz tartani? Vagy nem sajnálod a akár a fele vagyonod se, csak tegyem el a fegyvert?
feketebodza 2012.01.13. 13:38:39
feketebodza 2012.01.13. 13:45:39
(A soproniakkal nem volt rossz tapasztalatom, nem nem mentem hozzájuk, hanem költözés után inkább visszajártam a régi dokimhoz, hallottam róluk jót is rosszat is.)
cenzorilla 2012.01.13. 13:47:15
szlivkovitz 2012.01.13. 13:49:54
mákosnudli 2012.01.13. 13:49:55
tecsóba sose többé 2012.01.13. 13:54:28
És egy korábbi hozzászólóval kell egyet értenem. A sebész és a nődoki az, aki nem áll sorban az ingyenkonyhánál.
Keressenek egy megoldást, hogy kiharcolják a béremelést, de ez nehogy már a betegek kárára menjen, mert különben én zavarnám ki őket a kórházból. Be kell venni a BTK-ba a hálapénzt!!!!
Büszke_troll 2012.01.13. 13:55:15
Az enyémben mi volt a gorombaság?
A "butaság"?
De ez legyen a legnagyobb örömöd! Ezt se olvasom többet, ennyi.
Büszke_troll 2012.01.13. 13:56:26
Még annyit, elküldtem a hozzászólónak privátba, na azt cenzúrázd!
Büszke_troll 2012.01.13. 14:15:31
De a magyarországi rendszer rendesen el van "szabva". A páciens nem tudja pontosan miért is fizet, és mit is kap a pénzéért.
Reaper Man 2012.01.13. 14:20:09
Az utolsó mondatod nagyon igaz, és ha valaki vitatkozna vele, csak belinkelném a hozzászólásodat! :-)
Büszke_troll 2012.01.13. 14:47:36
:))))))))))))))))))))
Aha.
Feleségem egy kisebb műtét miatt volt kórházban.
Én mondtam, a dokinak, hogy a farkam ki van ezzel a hülye rendszerrel, úgy kell üldözni a hálapénzzel a dokit, becsúsztatni na zsebébe, miért nincs egy pénztár ahol ki van írva fehéren-feketén mi mennyibe kerül?
(Kétágyas, zuhanyzós kórterem, nagyobb odafigyelés, stb.)
Azt mondta meg ne őrüljek már, ha számlára menne a pénz, az állam, a kórház, rátenné a kezét, jól van ez így.
Reaper Man 2012.01.13. 14:54:33
nouka 2012.01.13. 14:58:43
Az egyik kollégámat nemrég munkahelyi baleset érte Németországban. Én mentem hozzá tolmácsolni,meg a papírokat intézni.
Egyedül feküdt egy szobában,amihez külön fürdőszoba volt. Gondolom ez nem nagy szám eddig. Volt az ágyán egy érintőképernyő,amivel az ágy helyzetét tudta beállítani,rádiót tudott rajta hallgatni,segítséget tudott hívni,stb.
Aztán jött egy ápoló több oldalnyi papírral. A személyes adatokon kívül hasonló kérdések voltak rajta:
-Mikor kéri a reggelit,ebédet,vacsorát?
-Mit szeret enni?
-Van e olyan összetevő,ami egyáltalán ne legyen az ételében?
-Mit szeret inni?
-Mivel a családja Magyarországon van,küldjenek e be hozzá társalkodót?
-Jöjjön e pap imádkozni (Na nem azért mert annyira súlyos volt az eset,de lehet,hogy valaki annyira vallásos,hogy erre van szüksége)
Saját szememmel láttam a kórház folyosóján egy ételes/italos kocsit,amin éppen teát szolgáltak fel.
A teafilterek (kb. 10 különböző fajta) egy kis fadobozban,ahogy illik. Kis porciókban cukor,stb.
Mindenki a maga ízlése szerint válogathatott.
Ez egy sima városi kórházban történt,tehát ne gondoljon senki luxusklinikára.
Amikor megkérdeztem a német kollégákat,hogy mennyit szoktak adni az orvosnak,kb. 15 percbe telt még felfogták,hogy mire gondolok.
Az orvos kap fizetést,a beteg meg fizeti a TB-t,szóval egy fillért sem kell adni. Sem szülésnél,sem műtétnél,semmikor.
Szóval,van olyan hely a "Föld nevű bolygón" ahol ilyen az ellátás.
És attól még hogy valaki beteg,nem képzeli magát "egyedinek és pótolhatatlannak",csak szeretné,hogy úgy és olyan körülmények között bánjanak vele,hogy a gyógyulását elősegítsék.
[c] 2012.01.13. 15:05:54
Segítsük hát ki őket... aham, de miből? Mintha csak az orvosok fizetése leledzne a béka feneke alatt ebben az országban...
A gyereked tanára is tarthatná a markát, hiszen az ő fizetése aztán végképp vérlázítóan kevés. Vagy a pénztáros, mondván, "ha azt akarod, hogy jól adjak vissza a jövőben, fizess"...
S ha mégse fizetsz, jön a dörgedelem, hogy "majd ha nem veszik fel a gyerekedet sehová, sajnálni fogod, hogy nem tejeltél, mi?"
(Igaz, "csak" a gyereket jövőjét kaszálod ezzel el, nem az életét.)
Reaper Man 2012.01.13. 15:17:41
Nyugaton egy szakorvos bére az átlagjövedelem 3-7-szerese, még a legszutykosabb országokban is minimum 3-szoros. Nálunk ez az érték valahol 1,5 és 2 között van. Na, ez a szégyen.
Nyilván mindenki tisztában van azzal, hogy amíg a magyar GDP/fő nem éri el a németekének az egyharmadát sem, addig nem kereshet egy átlag magyar annyit, mint egy átlag német.
Reaper Man 2012.01.13. 15:28:34
NagyTomi 2012.01.13. 15:28:58
[c] 2012.01.13. 15:31:15
[c] 2012.01.13. 15:37:07
főboszorka45 2012.01.13. 15:38:24
igen.... csakhogy ők tisztességesen meg vannak fizetve... 10 éve volt a gyerekem németben, kórussal.
Családoknál voltak elszállásolva.
A kölök olyan helyre került, ahol a családfő sebészorvos volt... Mit mondjak, luxusházban éltek, minden automata volt benne. Átszámítottuk az orvos havi keresetét forintra, kb 1 millió jött ki...Nem is kell tehát a hálapénz. De mindaddig,míg nálunk így állnak fa fizuk az egészségügyben, miért kell csodálkozni a hálapénz rendszeren? Persze a kikövetelése pofátlanság, de valamilyen szinten érthető....
vadalmafa 2012.01.13. 15:50:33
NagyTomi 2012.01.13. 15:57:35
Sword 2012.01.13. 16:21:41
Ez indok? Akkor Magyarországon nem sok ember végezné el a munkáját, mert a bérek a béka segge alatt vannak. Csak mondjuk a versenyszférában, aki ilyet csinál, az repül. Van helyette másik.
Olyan emberekből lesznek orvosok, akiben nincs semmi szakmai elhivatottság, csak a pénz reményében választják a pályát.
Sajnos mostanság gyakran megyek kórházba látogatni. Borzasztó állapotok vannak, főleg, ami az ellátást és a hozzáállást illeti. Egy büdös vasat nem adnék nekik, nemhogy béremelést. Ha nem tetszik, hogy beteg emberekkel kell foglalkozni, neadjisten meg is kéne őket gyógyítani, akkor nem kell orvosnak menni, ennyire egyszerű. Tisztelet a kivételnek.
NagyTomi 2012.01.13. 16:27:07
Reaper Man 2012.01.13. 16:31:06
Sword 2012.01.13. 16:40:04
Soha nem jelentettem fel senkit, pedig lehet ráférne egye emberekre.
Pont az a baj, hogy sok olyan hozzám hasonló van, aki nem szól be az orvosnak, csak látja az áldatlan állapotokat, a totális nem törődömséget, a flegmaságot meg a közönyt. Majd csúsztat a hülye magyar egy kis pénzt zsebbe, mert megszokta már, hogy ha nem mennek a dolgok, akkor zsírozni kell. Azt hinné az ember, hogy mondjuk 30 év munkaviszony után, hogy reménykedhet benne, hogy befizetett már annyit a TB-be, hogy ha megbetegszik, akkor el fogják látni. Hát a nagy lóf@szt.
Reaper Man 2012.01.13. 16:50:08
Az, hogy ki mennyi pénzt tesz el zsebre adómentesen, nem tartozik a szakmaisághoz. Az áldatlan állapotokról pedig legkevésbé az effektív gyógyító munkát végzők (orvosok, nővérek) tehetnek.
Hidd el, paraszt betegből is van szép számmal. És még csak nem is a betegek a legnagyobb bunkók, hanem a hozzátartozók. Mondjuk velem nem, mert azonnal helyrerakom őket, hogy tudják hányas a kabát.
Szóval vaskos nagy csúsztatás, amit állítasz, néhány esetből általánosítva. Idézlek:
"Olyan emberekből lesznek orvosok, akiben nincs semmi szakmai elhivatottság, csak a pénz reményében választják a pályát."
NagyTomi 2012.01.13. 16:50:17
tutormano 2012.01.13. 17:04:32
'Én sajnálom,hogy csak ennyit keresnek,sajnálom,hogy ennyit dolgoznak....de ők választották ezt a pályát!'
Mikor ezt a pályát választották szó sem volt,hogy éhbérért kell halálra dolgozni magukat.Süt, mikor ezt választotték azért állapitották meg alacsonyan a fizetésüket, hogy ezt a betegek majd jól kiegészítik,legalább 2x annyival, mint amit megállapítottak.
Ha tudják, hogy ilyen megalázó az egész, és ennyire robot és ebből nem lehet eltartani családot a legtöbben nem választják ezt.
Az esküben,amire sokan szeretnek hivatkozni szó sincs arról ingyen vagy bagóért kell halálra dolgozni magukat. Hetente 60-80 órában.Aminek jó részét senki sem fizeti ki.Mindenki csak elvár.
A posztban szereplő dokit elvihetné az ördög, mert miattuk rossz a többi valódi orvosnak.
cenzorilla 2012.01.13. 17:20:57
Néha várni kell, de azért ideérek.
Gatinho 2012.01.13. 17:22:29
Persze, aztán felébredtél és a kezed a bilibe lógott.
Reaper Man 2012.01.13. 17:35:35
Reaper Man 2012.01.13. 17:39:55
Sword 2012.01.13. 17:40:54
Ezt félreérthetően fogalmaztam meg.
Úgy a helyes, hogy egyre több olyan ember lesz orvos, aki csak pénzt remél, de nincs benne szakmai elhivatottság, nincs benne empátia. Olyan, mintha olyan valaki menne taxisnak, aki utál vezetni.
Ez az ápolókra is ugyanúgy igaz.
Nem mondom, hogy irigylem őket, de nem is én akartam ápoló lenni és emberekkel foglalkozni. Azt is látom, hogy milyen betegek vannak. Némelyik olyan, mint egy hiéna. Képes meglopni a másik beteget meg ugráltatni a személyzetet minden sz@rért. Na de megint csak oda lyukadunk ki, hogy annak, aki ilyen pályát választ ezt tudnia kell kezelni.
Nem mindenáron elviselni, hanem kezelni.
Tudom, hogy vannak emberséges és korrekt orvosok meg ápolók, csak sajnos a tapasztalat azt mondatja velem, hogy nem elég.
Reaper Man 2012.01.13. 17:53:47
Látszik a hozzászólásodon, hogy soha egy percet sem dolgoztál az egészségügyben, soha nem keltettek fel 36 óra munkát követő másfél órás alvás után valami csöves részeg bunkóhoz, hogy elküldjön a k... felmenődbe.
Amikor én felvételiztem az egyetemre, akkor az orvosira volt szinte a legnehezebb bekerülni (nem számítva most a művészeti ágakat, de az egy más tészta), engem nagyképűség nélkül bárhova felvettek volna. Lehettem volna ügyvéd vagy közgazdász vagy építész vagy bármi.
Szóval a burkolt célzásod, hogy orvosnak valószínűleg az a pár nyomi megy, akit csak a pénz érdekel, de empátiája egy szál se, finoman szólva is nem állja meg a helyét.
cenzorilla 2012.01.13. 17:55:15
Nem a blog kritikáját töröltem, hanem a laikusnak és a betegnek szóló lealacsonyító véleményed. :((
Reaper Man 2012.01.13. 18:04:56
Reaper Man 2012.01.13. 18:10:46
NagyTomi 2012.01.13. 18:15:02
cenzorilla 2012.01.13. 18:21:57
A beteg, vagy a laikus azért ír és olvas, mert problémája van, mint nektek.
A másik oldalon.
Van egy nagy előnyötök, a tanultság és a helyismeret.
Van egy nagy hátránya a laikusnak, hogy máshoz ért és még véleménye is van.
Legtöbbször annak, akinek viszonylag kevés kapcsolata van az egészségüggyel.
A cél nem a sértegetés.
A laikusnak így is sikerült már egy pár oktatni is tudó és erre hajlandóságot mutató orvost elüldözni.
Jó lenne ha maradnál, de nem jó módszer, ha osztályozod a posztolót. ;)
NagyTomi 2012.01.13. 18:26:23
Legalább Te megvagy elégedve az ellátással:)
livengood 2012.01.13. 18:45:51
Már a "szocializmusban" (azóta sem változtunk) többnyire azok mentek orvosnak, autószerelőnek, taxisnak, lángossütőnek, vendéglátósnak, külkeresnek, focistának, sportdiplomatának, Astoria Szálloda gazdasági igazgatójának, kisztitkárnak, rendőrtisztnek... stb., akiket a pénz (hatalom) érdekelt elsősorban, nem pedig az emberek segítése. Példa erre Dr.Schmitt Pál karrierje (Magyarország köztársasági elnöke). Ilyen Magyarország, ilyen az elitünk, itthon ne várd a szakmai elhivatottságot.
NagyTomi 2012.01.13. 18:52:51
sufi 2012.01.13. 19:11:31
NagyTomi 2012.01.13. 19:32:48
livengood 2012.01.13. 19:34:13
livengood 2012.01.13. 19:40:06
zsikuci81 2012.01.13. 19:46:42
Magyarorszag 90%-a nem tudna megfizetni az egeszsegugyi szamlat. Nem kellene eljutni oda, ahol Amerika tart. Korhazbol elkuldott emberek es az eu. ellatasra rament vagyonok.
NagyTomi 2012.01.13. 19:56:46
Akik azzal jönnek, hogy ők mióta fizetik a TB-t, azoknak elárulom, hogy az kb. állagmegóvásra nem elég. Nemhogy ellátásra.
livengood 2012.01.13. 19:58:04
karcsibácsi 2012.01.13. 20:09:32
"livengood 2012.01.13. 19:17:08 @NagyTomi: "Na még egy okos. Neked mi is a foglalkozásod?"
Nem értelek. Kifejtenéd?"
Elég nehéz felfogású vagy. Kaptál egy egyszerű kérdést,amire egyszavas választ lehet (kell) adni.
szabidoki 2012.01.13. 20:11:31
@Moka_Miki: "Két-három dokit leültetnének adócsalás miatt, hirtelen mindenki behúzná a féket." Ez mondjuk igaz, csak nem úgy, ahogyan te elképzeled. Onnantól kezdve a szülészek nem jönnének be éjszaka meg hétvégén a "betegünkhöz", hanem az ügyeletes vezetné le a szüléseket - már ameddig lenne ügyeletes, mert jó eséllyel mindenki megtagadná az "önkéntes" túlmunkát és a legtöbb kórház bezárhatna pár nap után...
Néhány éve a szegedi traumatológián azt csinálták a kollégák, hogy olyan ügyeleti beosztást adtak le az egyetem vezetésének, ami figyelembe vette a maximálisan vállalható túlórákat is (ez létezik, még ha kevesen is tudnak róla), és ezért adott hó 15-e után üres volt minden rubrika. Érdekes módon kerített pénzt az egyetem némi bérkiegészítésre. Óvatosan ugráljatok, mert nem biztos, hogy örülni fogtok, ha bejön, amit annyira akartok.
livengood 2012.01.13. 20:14:00
Oktatásra, kutatásra, fejlesztésre többet költhetnénk. Nyugdíjnak, egészségügynek ennyiből kellene kijönni, mert ennyire futja. A töblet igényeket térítésesen kellene megoldani. Hadseregből, vasúti szem szállításból, bürokratákból lehetne kevesebb... Tudnám még sorolni, de ez hangsúlyozom az én véleményem és szeretném ezt másokkal megbeszélni, végül gyorsan dönteni és végrehajtani, hogy haladjunk. Ez viszont a jelenlegi elittel nem fog menni.
livengood 2012.01.13. 20:15:33
NagyTomi 2012.01.13. 20:16:43
NagyTomi 2012.01.13. 20:18:15
pumukli11 2012.01.13. 20:18:22
Egyetértek!
livengood 2012.01.13. 20:25:13
Ugyanakkor ehhez általában kell megváltoznia a politikának. Ebből ma mi reális? - nem tudom... attól félek nem lesz gyors javulás.
Igazság, hol vagy? 2012.01.13. 20:29:38
NagyTomi 2012.01.13. 20:47:52
NagyTomi 2012.01.13. 20:48:51
zsikuci81 2012.01.13. 21:00:49
Az orvosok nagyobb reszenek tisztesseges fizetes kell, nem a magalazo, zsebbe dugdosott penz. Nem azert tanultam x evet, hogy a tisztessegesen elvegzett munkamert ismeretlen emberek lovet adogassanak, majd ezert elonyoket varjanak el. Mindenki felejtse el az osszehasonlitast a pincerrel, meg az autoszerelovel! Itt nem pult alol elokerulo jobb borokrol, meg jobb alkatreszekrol van szo!
Es mindenki vegye tudomasul, hogy az emberek jo resze koldusszegeny, semennyit nem tud fizetni az ellatasert, ha fizetnie kell, akkor nem megy orvoshoz. Ertem, hogy ebben az orszagban vannak emberek, akik fiatalok, egeszsegesek, es jol keresnek, de nagy reszuknek akkor is tatva maradna a szaja, ha egy komolyabb baleset utan ki kellene csengetni az ellatast.
Es ezen emberek nagy resze self-made man-nek kepzeli magat a divatos amerikai kifejezessel elve, de tudomasul kell venni, hogy tartozunk azoknak a ma nyugdijas embereknek, akik felneveltek bennunket es fizettek az oktatasunkat, meg az egeszsegugyi ellatasunkat. Nem kell mindig a piacgazdasaggal jonni, emberseg is van a vilagon!
NagyTomi 2012.01.13. 21:09:37
Reaper Man 2012.01.13. 21:09:37
Reaper Man 2012.01.13. 21:10:55
Reaper Man 2012.01.13. 21:14:08
zsikuci81 2012.01.13. 21:15:55
nem nyert, itthonrol irok, a billentyuzet nemet vagy milyen
2012.01.13. 23:43:41
A társadalom úgy döntött, hogy nem akarja megfizetni az orvosait és az utánpótlásról sem akar gondoskodni, ellenben most, az összeomlás küszöbén a még mindig azon társalgunk, hogy hogyan lehetne itt tartani az orvosokat, és nem arról, hogy hogyan biztosítsunk egy olyan környezetet, hogy maguktól maradjanak itt. Számomra ez elég abszurd.
Ez nyilvánvalóan ingerli és nem motiválja a fiatal utánpótlást, akik már ösztönösen nem építenek annak a társadalomnak az anyagi megbecsülésére, amelytől már az előttük lévő generációk sem kaptak megfelelő körülményeket.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 03:04:21
Tedd ezt egy politikai blogon.
Egyrészt elég gyors a mostani vezetés, nagyon gyorsan hoznak még rosszabb döntéseket.
az újraelosztásról pedig annyira keveset tudsz, hogy szóra sem érdemes.
Létezik a számodra kiegészítő biztosítás.
Még arról sem tudsz.
Ha nagyon gyorsan szeretnél megoldást, akkor az makrogazdaság működését kéne ismerned. Az elvonások tartalmát, visszaosztásának kötelezettségét.
Szóval előbb tanulj, tájékozódj, mert a kibic nem jó gazda, nem jó törvényalkotó.
Ezt most már látjuk.
Te sem lennél jobb.
Szóval polblogon, nem itt.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 03:07:19
Majd, ha a Te károdra fog tévedni, mert annyira fáradt, kizsigerelt amikor veled dolgozik, másként fogod gondolni.
Megsúgom, hogy a tévedéséért még felelősségre sem vonható, mert amit velük művelnek törvénytelen!
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 03:16:10
Nem hiszem, hogy a társadalom döntött így.
A társadalom tudatlan, nem akar felelősséget vállalni, keres egy vezetőt aki ordítva megmondja hogy balra, jobbra, vagy előre kell menni, mikor kell levegőt venni és hogyan.
Ha büdös van, mert minden megromlott, akkor mondja azt, hogy ez gyöngyvirágillat, akkor üdvözülten szimatol és elhiszi, hogy mindenki képzeleg aki szarszagot érez.
Aztán kollektívan folytja meg az igazmondót.
Még mesét sem olvastak soha.
2012.01.14. 04:18:47
Csakhogy miről van itt szó? Mert sokan mondják, hogy ők személyesen nem felelősek a helyzetért. Kineveztek egy vezetőt, aztán az nagyjából kontroll nélkül randalírozhat. Az még nem jutott eszébe tömegeknek, hogy ne legitimálják ezt a rendszert. Az sem, hogy egy olyan vezetőt válasszanak, akinek szíve ügye az egészségügy. Vagy az oktatás.
Nem véletlen nem lehet ilyen szlogenekkel választást nyerni.
Igenis a társadalom döntött úgy többségi alapon, hogy legitimálják ezt az állapotot.
2012.01.14. 04:27:13
Próbálhatnál egy híres szívsebészünkkel az eü megreformálásának élére állni, ha mindig jó döntéseket is hoznál, a társadalom fele akkor sem hinne a dologban és okádna minden létező formában.
A társadalom ítélkezik az orvosszakmáról, és ez nem is baj, csak a hogyan.
Szerintem te minőségi kivétel vagy. De ne legyen igazam. :)
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 06:22:55
Igen a végletekig átpolitizált az ország.
Ettől azt hiszi, hogy beleszól a feje felett hozott döntésekbe.
Pedig csak vitázik, acsarkodik, szembe áll, nincs kompromisszumkészsége, nem tudja hogy lehetne jobban, úgy viselkedik, mint egy csecsemő.
Hisztizik. EZT NEM!!!
Mi mást?
Felhúzott vállal sírja, hogy EZT NEM!!!
Ugyanakkor a politika is szakma és a mai kurzus amit csinált jól csinálta, hisz pont ezt akarta elérni.
Az egyszerű, végletekig lebutított hívószavak, hipnotikusan hatnak.
Ezt Mária tudja sokkal jobban, nem avatkoznék a dolgába. :)
A szívsebész meg szívsebész legyen.
Ha nem öltözik jelmezbe és pragmatikus érvekkel és indokokkal érvel, akkor komolyan veszik. Sajnos belőle is a sértettség beszél és mutogat...
Operálhatna és figyelnének rá. :(
Az orvosi szakma a hierarchia miatt egyébként is mindig belső kritika tárgya.
A fiatal orvos lázad - joggal - hiszen az itthoni hierarchiának nincsenek írott szabályai.
A főnök fogódzó nélküli hatalma és felelőssége sokszor előhívja belőle azt a reflexet, ahogy vele viselkedtek a szülei amikor ő tévedett.
Kiabál, nem tanít, hatalmi szóval próbál rendet vágni rábízott, kizsigerelt tudni vágyó a felelősségtől agyonnyomott rezidenseivel.
Különben is belterjes a szakma (mindig is az volt), olyan, mint egy tantestület, sóhajt valaki és a beteg már tudja aki fölé hajol milyen ember, melyik nővér hátsóját simította meg, ki kinek a kicsodája még akkor is, ha apácának öltözik.
Mama idejében legalább voltak társaságok akik ismerték egymást, a tudást tisztelték, az embert elnéző szeretettel figyelték (akkor is, ha morfinista, de jó diagnoszta volt). Ott a gyerekek voltak neurotikusak, most a rezidensek azok.
Kicsit azt látom (én a nagy generáció lázadó örege), hogy nem mernek még egyenes gerinccel, bátran szembe szállni.
Elkezdődött pedig.
Aki itthon marad, annak nem marad más választása.
Ha megteszi, megérett rá a helyzet, hogy a beteg az orvosok mögé álljon.
Ha lesz energiája a beteggel való kommunikációra, megtanul nem leereszkedni, utasítani, hanem tényszerűen tájékoztatni, zsebébe teszi a betegeket és ismét ő lesz a társadalom legelismertebb kasztja.
Közelebb kell lépni a beteghez, nem elég meggyógyítani. :)
Büszke_troll 2012.01.14. 09:50:04
felesleges lenézni az embereket, nekem is 119 pontom volt (120-ből), de semmi kedvem nem volt orvosnak menni, aztán járni műszakra, mint a gyáristák. Mert ez már 30 éve is ilyen munka volt.
Attól, hogy valaki nem orvos, lehet a szakmája mestere, lehet 160-as IQ-ja.
Büszke_troll 2012.01.14. 09:52:48
"Hálapénzt adni, nem kell, csak lehet"
Persze. "Hálapénzt" csak akkor kell adni, ha emberi ellátást szeretnél. De igazad van, nem kötelező.
jágör68 2012.01.14. 09:59:39
A szülésem 100 ezer Ft mínuszt jelent a szülész- nőgyógyásznak
az operatív szakmák képviselőinek nagy része ugyanis messze esik az "orvos" fogalomtól. És nemcsak Magyarba.
Büszke_troll 2012.01.14. 10:01:52
"Akik azzal jönnek, hogy ők mióta fizetik a TB-t, azoknak elárulom, hogy az kb. állagmegóvásra nem elég. Nemhogy ellátásra."
Pontosan. A rendszernek vannak nyertesei és vesztesei.
Vesztesei
-az orvosok nagy része, akit mélyen alul fizetnek,
-a hozzám hasonló nagy tb befizetők, akik ennyi befizetésből az USA-ban és NY-Európában is a legmagasabb ellátást kapnák
Nyertesei
-az orvosok kis százaléka, akik "hálapénzből" nagyobb jövedelmet érnek el, mint európai társaik a hivatalos fizetésükkel
-a népesség döntő többsége, akiknek a tb befizetése csak javasasszonyra jogosítaná őket, nem orvosi ellátásra.
NagyTomi 2012.01.14. 10:44:50
Persze, sose fogjuk megtudni, hogy az a 300 Forint mennyit segített volna.
Büszke_troll 2012.01.14. 11:17:17
Ők azok akik szarrá keresik magukat "hálapénzből", akik kiskirálykodhatnak az alattuk levő orvosokon.
Hogy mire gondolok?
Van ma is Magyarországon olyan réteg aki szívesen kötne kiegészítő biztosítást kényelmi szolgáltatásokért. Hogy ne kelljen 2 évet várnia egy csípő protézisre, mert a tb csak adott számú beavatkozást fizet, hogy kaphasson akár különszobát (ahol van), tévét, normális reggelit, ebédet, stb.
Ma egy kétágyas szobával az olimpuszi magasságokban létező főorvos úr rendelkezik, mintha nem a mi pénzünkből tartanák fel, hanem ő maga építette volna. De ha benyalsz neki, és fizetsz mint a katonatiszt, esetleg ismerőse vagy, akkor te is bekerülhetsz oda.
Van aki szereti ezt az uram-bátyám világot, én a tiszta rendszer híve vagyok.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 11:34:21
Köthetsz ilyet. Van saját osztálya a biztosítónak, minden vizsgálat és műtét előnyt élvez.
Tájékozatlanok vagytok. :(
Egyébként a hálapénz lényegesen kevesebb, mint ahogy pl. te magad gondolod.
Ha szülészt kérsz meg, akkor azért fizetsz, hogy akkor is ott legyen, ha más karácsonyt ül, vagy a fia születésnapját. Az egy teljes készenlétet igényel az orvostól a nap 24 órájában. Más, mint amiről te hiszed, hogy így kell lennie.
Lehetne persze legális is, ezért szerintem próbáltak már tenni, itt megint az illetékes politika gáncsa az akadály.
Fogadott szülész miért ne kaphatna pl. hasonló jogosítványt, mint a fogászok?
Ki kéne dolgozni, munkát kéne bele fektetni, a szakértőknek kéne róla vitázni....Az igénybe vevő pedig kaphat számlát, orvos pedig adózik.
A hálapénz ebben az évben először adózik önbevallás alapján.
Büszke_troll 2012.01.14. 11:38:31
Hol?
(Biztosító, szerződött kórházak.)
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 11:48:09
De tudható, hisz kiszámolták, az én háziorvosom egyértelműen jól járt vele.
Megoszlanak a vélemények, persze mindenkinek politikai hovatartozása szerint, hiszen elvonást is jelentett, főleg, hogy a megszűnése után nem pótolták vissza.
Aki nem fizet járulékot nem jár csak életveszély esetén ellátás. Ha másért rászorul az ellátásra fizetnie kell, visszamenőleg legalább 6 hónapot, azt hiszem havi 5.200.- Ft-ot. Ezért jár az egészségügyi ellátás, de a gyógykezelés ideje alatt is fizetni kell.
Egész Európa a szolidaritás alapú járulékfizetést preferálja, van ahol van vizitdíj, van ahol nincs, de a jövedelmekhez képest bagatell összegek.
Biztosításmatematikai szempontból így éri meg. Nem azért van, mert az állam annyira jó hozzájuk.
Van ahol a jövedelem alacsony volta miatt pl. az állami adóból fedezik az egészségügyi ellátást.
Milliószor belinkeltem, hogy nézzétek, olvassátok el és utána van miről beszélni, különben csak meleg levegőt engedtek ki a szátokon, 160-as IQ(sic) birtokában.
Az ellátás minősége, felszereltsége, az orvosok bére persze az már függ az össznépi teljesítményen (GDP), mert sehol a világon nem elég a befolyt összeg a minőségi ellátásra.
Azt pótolni kell adóból is.
Itt a mindenkori hatalom szűklátókörűsége, hogy elaprózza a bevételeket és nem képes hosszútávon gondolkodni, főleg a népharagtól, vagy éppen az intellektuális réteg széthúzó haragjától, hiszen itt aztán tényleg látható az IQ különbség. :(
Habár most feszegeti a határokat és még mindig bambán bámul a fejéből mindenki.
jágör68 2012.01.14. 11:55:02
A hálapénzes dolog összege sántít.
A magyar főfejesek azt hiszik, hogy milyen jól járnak a zsebbe lóvéval- miközben Németországban egy klinikai professzor akár havi 1 milliót- igen EUR- ban- is megkeres.
Köt egy szerződést az adott tartomány közgyűlésével, hogy márpedig ő- legálisan!, 100%- ennyiért hajlandó a nevét adni az intézménynek.
Persze az itteni Assistenzarzt- ok utálják is őket rendesen, mert kb 2 óra alatt megkeresi azt a 3000 EUR- t, amiért ők egy egész hónapig güriznek, ügyelnek, túlóráznak.
Szóval a magyar főorvosi, professzori réteg ezt nagyon xarul csinálja.
Kispályás, piti, zsebbefizetős balkáni módon elraknak párszázezer Ft- ot.
Pedig simán kereshetnének legálisan 10- 20x ennyit is, ha végre összefognának a fiatalokkal, meg példát vennének nyugati kollégáikról.
Dehát, mint mondtam- ők KISPÁLYÁSok ehhez.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 11:56:16
www.ing.hu/public/box/egeszsegbiztositas-1
A többi biztosítónak kiegészítő egészségbiztosítási csomagjai, műtéti biztosításai is vannak, keress rá.
Büszke_troll 2012.01.14. 12:12:00
A Vitalitás Osztály az Állami Egészségügyi Központ (ÁEK) Podmaniczky utcai telephelyén található (1062 Budapest, Podmanicky u. 109-111.)."
Ez azért nem az amiről én beszéltem.
Egyetlen kórház. Ortopédia, szemészet, urológia, fül-orr-gége osztály.
Az összes többi biztosítónál az egészség-betegség biztosítás azt jelenti, hogy fizetnek ha beteg leszel.
Büszke_troll 2012.01.14. 12:15:00
nem kereshetnének, mert nincs ekkora fizetőképes kereslet. Jobban járnak az adózatlan jövedelemmel.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 12:17:28
Komolyan hol van az a magas IQ?
Ellátnak a biztosítási összeg fejében.
Sehol a világon nem kapsz pénzt, mert beteg vagy. Fizetik az ellátásod, a különszolgáltatásod.
De azért van ilyen is, csak nézz már utána. Attól, hogy nem tudsz valamit még létezik.... ;)
Egészségpénztárt hogyan válassz:
www.pszaf.hu/fogyasztoknak/penztarak/egeszseges_penztarak
Szóval kis energiabefektetés és összeállíthatsz magadnak egy túlélő csomagot, vagy esetleg nem vágod a telefont arra a biztosítási szakemberre aki felhívja a figyelmed arra, hogy milyen választásod lehet.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 12:21:02
Nem járnak jobban.
Mikor jársz jól?
Ha tervezhető a jövedelmed, vagy ha esetleges?
Akkora vehemenciával véded az elképzelésed, ami ráadásul nem is általános. Nem is igaz.
Büszke_troll 2012.01.14. 12:23:37
Még egyszer: nem pénzbeli, hanem ellátási kiegészítő biztosításról beszéltem. Mint az ING "kórházi hotelszolgáltatás" biztosítása, de országos szinten.
Amennyire én ismerem a helyzetet, megvalósítható lenne az összes megyei kórházban.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 12:26:59
Azért nincs, mert nincs rá kereslet.
Ha lenne a biztosító megcsinálná.
Ellátásokat lehet igénybe venni magánkórházakban, és az egészségpénztárad kifizeti az ellátást.
Van magánkórház ahol az orvosoddal kötnek egyedi szerződést és azzal a pénztárral aminek a tagja vagy.
Kutakodj kicsit.
Ez a legtisztább mód a legális fizetésre és a valós átlagnál jobb hotel szolgáltatásra.
jágör68 2012.01.14. 12:27:50
Dehogynem.
Egy Csányi, Demján vagy egy xarházi spekuláns, egyeneset rúgni képtelen focista kereshet havonta 100 milliókat, de egy - akár életeket is mentő- főorvos, professzor nem?
Na látod, ez a különbség, hogy Nyugat- Európában ez természetes, hogy KEREShet.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 12:33:53
Azt azért ne felejtsd el, hogy pont ők azok akik megfizetik ezt a szolgáltatást, hogy majd ennyit kereshess te is.
Annyira nem szép ott, csak kényelmesen lehet visszaköpni.
Egyszer a fejedre esik.
NagyTomi 2012.01.14. 12:43:45
NagyTomi 2012.01.14. 12:44:57
Büszke_troll 2012.01.14. 12:57:42
"Komolyan hol van az a magas IQ?"
Sajnos a kor előrehaladtával tűnőben. De még ma sem panaszkodhatok.
"Ellátnak a biztosítási összeg fejében."
Az ország egyetlen pontján. Gondolom ha bútorbolt csak Szegeden lenne az országban, azt te sem tartanád normális bútor ellátásnak. Gyakorlatilag, mintha nem is lenne.
"Sehol a világon nem kapsz pénzt, mert beteg vagy."
Akkor az a rengeteg betegségbiztosítás, biztosan csak délibáb.
www.citibank.hu/hungary/consumer/ajanlatok/hospital_cash/index.htm
www.privatbiztositasok.sokoldal.hu/otodik
Az önkéntes egészségpénztár pedig csak adóoptimalizálással megtakarítás, jövőbeni egészségügyi kiadásokra.
"Nem járnak jobban.
Mikor jársz jól?
Ha tervezhető a jövedelmed, vagy ha esetleges?"
Attól, hogy valami esetleges, még tervezhető. Csak egy példa, kaszinók.
A magyar társadalom képes egy adott összeget egészségügyi ellátásra áldozni. Ez ma tb, egyéb állami támogatás (adóbefizetésekből) és "hálapénz".
Ennek a hálapénz része a fekete. Ha ezt kifehérítenék, csak azzal járna, hogy az állam levenné belőle a sápot, vagyis kevesebb jutna a zsebbe.
Lehet persze azt gondolni, hogy több pénzt is bevonható, akár olyan mértékben is, hogy az kompenzálja a rárakódó adóterheket, akkor viszont az elosztás is sokkal egyenletesebb lenne a mainál.
(Egy gyakorló német orvos bruttó átlagfizetése ha 10 ezer euró körül van.
A kezdő orvosi fizetések nettó 3000 euró alatt vannak.)
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 12:58:02
Ez már tényleg egy poltopik témája, de akkora marhaságot beszéltek mindketten, hogy elszáll a megbecsülésem.
Sok pénzt akartok, szép kórházakat akartok, magas kiemel professzori státust, de az nem kell aki meg is tudja fizetni.
Beszéltek marhaságot, terjesztetek hazugságot, csupa irigységből.
Fejezzük be, mert mogyera lesz.
NagyTomi 2012.01.14. 13:02:16
A Termelő szféra adja a fizetésem, nem az elnyelő. Csányi, amit ellopott még vissza se termelte az országnak.
Hűű, nagyon nem értesz semmihez, de itt osztod az észt. Tanulj inkább. Rád fér.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 13:11:51
Nem tudom mit akarsz.
Van biztosítás, ha beteg leszel, feltételek mellett pénzt kapsz.
Minden itthoni biztosítónak van hasonló szolgáltatása.
Van előtakarékosság, ami után még adókedvezmény is jár, de ha beteg vagy kiemelt szolgáltatót keresel és kifizeted a megtakarításodból.
Megveheted belőle a gyógyszered, rekreációra igénybe veheted, fogorvost fizethetsz belőle.
Tulajdonképpen mit szeretnél?
Van egy víziód, hogy _mindenki_ fizet hálapénzt.
Megsúgom, hogy nem.
A többség nem fizet, mert nem tud, ettől még ha beteg képes meggyógyulni és ha szerencséje van ott látják el, ahol van a kórteremhez épített zuhanyozó és WC.
Ha nincs, akkor is meggyógyul és a szakembernek karácsonykor hálás, ha van miből, ha nincs süt neki sütit és hálásan köszöni.
Az ING berendezte, megépítette az emeletét, nem veszteséges, mert bezárta volna. Ennyire van igény. Jönnek vidékről is, de nincs várólista.
Európában lehet hotelszolgáltatásra kiegészítő biztosítást kötni.
Amerikában ha nincs biztosításod és záros határidőn belül nem találsz alapítványt aki fizet helyetted, kiraknak és meghalsz.
Kétségtelen, hogy verheted a vállad, hogy neked erre jutott, de a biztosító ott sem fekteti be a pénzed, arra bazíroz, hogy kevesebbe fogsz kerülni majd, mint amit befizettél.
Ha mégis, megemeli a díjadat és ha nem fizetsz, ott maradsz félig gyógyultan, vagy a rosszabb verzió.
NagyTomi 2012.01.14. 13:12:06
Kicsit tanulj, olvass utána dolgoknak, nem árt az. Vegyél vissza a nagy arcból, mert ilyen kevés ismeretanyaggal értelemmel párosulva, hát vicces:)
Következőkben kérlek kerüld a velem való kontaktust. Nem szeretnék már Rád időt pazarolni. Van itt elég sok értelmes ember, akivel tényleg érdemi vitát, beszélgetést lehet folytatni. Szia.
jágör68 2012.01.14. 13:23:45
Link az nincs.
Ezek ún. "ausser öffentlichen Tarifvertrag" szerződések.
Magyarul nem szerepelnek a hivatalos bértáblában.
Csak egy szerződés a klinika- tartomáy- város vezetése és a professzor közt, hogy ő bizony kerek- perec ennyiért hajlandó ott dolgozni.
@Dr.laikus PhD:
Engem ugyan nem. Engem az átlag, becsületes, adó- és járulékfizető német tart el. (amiből ugye otthon igen kevéske van) A magánbetegek a főorvosoktól felfelé kapják a szolgáltatást- na de- pszt- elárulom, csak részben :DDD
Még Németországban sem- ahol MINDEN városnak kinevezett településen van minimum egy kórház- még ott sem képesek minden magánbeteg mellé főorvost állítani. Már a szakorvos is hatalmas kincs. Vagy a már tapasztalattal bíró szakorvosjelölt.
Aki nálunk ugye: "még semmit nem tett le az asztalra, mit követelőzik?" meg "maj jól lesziázom őket"
Itt meg "Herr Doktor" a megszólítása- még a kezdőnek is- bár tegeztek már le- persze az is egy magyar vót meg egy pár kontinensen kívüli...
marand22 2012.01.14. 13:28:18
Ja, persze.
1. Tudod mennyit fizet biztosítási járulékot ezért a német ? Nem annyit, mint te.
2. Tudod mennyit keres ott egy orvos ? A szakorvosi átlagfizetés 5600 Euro. Kollégám 3 hónapja ment ki kardiológusnak (velem egyidős, ugyanannyi szakvizsgánk és gyakorlati időnk van) Németországba. Főorvosi kinevezést kapott azonnal, ő a kardiológiai intenziv vezetője. Havi 8000 Euróért. Ja, csak gyenge középfokon beszéli a németet.
Könyörgöm, ne hozzunk már ilyen példákat!!!
marand22 2012.01.14. 13:40:47
Az emlegetett "xarháziakat" tudod hol látják el ?
Kollégám látta őket a Mayo Klinikán (egy konferencián volt), amikor körbevitték őket a klinikai részen.
jágör68 2012.01.14. 13:44:26
Azért ne játsszuk már azt, hogy minden tőkés PRODUKTÍV, azaz termelő, értékteremtő munkát végez.
Mondjuk a bankár, aki csupán kinyomtatja a pénzt, amire valódi fedezet nincs- csupán a kölcsönt felvevő által felajánlott ellenérték.
Vagy a tőzsdei kamu- tranzakciók- van ilyen haverom, úgyhogy majdnem pontosan tudom mi megy ott...
De mindegy ebbe most ne menjünk mélyen bele, a lényeg: széles, termelő, adófizetői réteg nélkül marad a kakkesz, egészségügyben mindenképpen.
Itt sem a focista vagy a bankár teszi legtöbbet a közösbe, hanem a nagyszámú adófizető.
@marand22:
Olyan 600 EUR-t vonnak tőlem havonta EÜ- járuléknak- és még semmit se használtam fel belőle- mégse verem a balhét, hogy "de mennyi TB-t fizetek, oszt nekem nem adnak semmit belőle".
Viszont az a jó, hogy az egész közvetlen család is ellátási jogot kap egy keresővel is már.
Büszke_troll 2012.01.14. 13:45:51
"Nem tudom mit akarsz."
Még egyszer:
>>Hogy mire gondolok?
>>Van ma is Magyarországon olyan réteg
>>aki szívesen kötne kiegészítő
>>biztosítást kényelmi
>>szolgáltatásokért. Hogy ne kelljen 2
>>évet várnia egy csípő protézisre, mert
>>a tb csak adott számú beavatkozást
>>fizet, hogy kaphasson akár különszobát
>>(ahol van), tévét, normális reggelit,
>>ebédet, stb.
"Van előtakarékosság (...)"
Kurvára nem az előtakarékosságról és társairól beszéltem, kb. annyira érdekel, mint a hülye pontgyűjtő kártyák.
"Van egy víziód, hogy _mindenki_ fizet hálapénzt."
Hol írtam én ilyet?!
"Az ING berendezte, megépítette (...)"
Mintha lóval imádkoznék. Egy példa:
Van egy ország, ahol minden dolgozó üzemi étkezdékben eszik. Én felvetem, hogy milyen jó lenne, ha lenne olyan is, hogy kapnál kétszemélyes asztalt, nem önkiszolgálót hanem pincért, ahová esetleg a barátnőddel is megvacsorázhatnál.
Erre te, de hát létezik ilyen, Pesten az egyik szállodában, úgy hívják étterem, még vidékről is járnak oda.
Kívánom, ha legközelebb steaket akarsz enni, Kisvárdára legyél kénytelen utazni érte.
Büszke_troll 2012.01.14. 13:52:28
Nyugodj meg, vernéd te is a balhét, ha a hatszáz eurós befizetésért olyan ellátást kapnál ami itthon van.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 13:55:01
>>Hogy mire gondolok?
>>Van ma is Magyarországon olyan réteg
>>aki szívesen kötne kiegészítő
>>biztosítást kényelmi
>>szolgáltatásokért. Hogy ne kelljen 2
>>évet várnia egy csípő protézisre, mert
>>a tb csak adott számú beavatkozást
>>fizet, hogy kaphasson akár különszobát
>>(ahol van), tévét, normális reggelit,
>>ebédet, stb.
Nézd én nem fogom helyetted megkeresni, mert már nagyon sokszor leírtam, linkeltem, mi a módja, hogy mindezt megkapd.
Keress ki a neten, egy magánkórházat és nézd meg mik a feltételei.
Van kiegészítő biztosítás egy darab biztosítónál, mert ennyire van igény.
Mindazt nyújtja amit szeretnél és nem az üzemi étkezde, hanem kiemelt hotelszolgáltatás, mindazzal amire vágysz most egészségesen.
Elbeszélünk egymás mellett.
Pont Kisvárdára? :)
Egyébként csak itthon van messze Kisvárda. Nagyobb országokban kb. ekkora távolságra van ellátó intézmény minden jóval felszerelve a tökéletes ellátáshoz.
Büszke_troll 2012.01.14. 14:08:59
"Egyébként csak itthon van messze Kisvárda. Nagyobb országokban kb. ekkora távolságra van ellátó intézmény minden jóval felszerelve a tökéletes ellátáshoz."
Lásd:
@jágör68:
"Még Németországban sem- ahol MINDEN városnak kinevezett településen van minimum egy kórház"
De igazad van, én vagyok a hülye. Az egyetlen, Budapesten levő hely nyilván kielégíti az összes fizetőképes magyar igényét. Nyilván nincs igény többre. Egészen addig, amíg elég a főorvos úr zsebébe csúsztatni a borítékot egy különszobáért. Éljen a mutyi, le a tiszta viszonyokkal!
Részemről befejeztem.
jágör68 2012.01.14. 14:20:12
Annyira azért nem kell sajnálni a magyar egészségügyet- bár igaz, hogy napok alatt is sokat tud romlani a nagyszámú lelépőnek- is- köszönhetően.
Mondok egy példát:
Egyesült Királyság, mindegy melyik város- ER- Sürgősségi Osztály:
36 éves faszi- soha életében nem volt beteg- erős köhögéssel, nehézlégzéssel bemegy- Ugye orvos nem jár csak úgy mindenkinek- mint nálunk- jön a triage nővér, felveszi az adatokat, meg a tüneteket- majd hazaküldi, hogy csóringerkém, biztos megfázott, köhörésszen csak otthon tovább.
Másnapra tüdőemboliában meghalt.
Na ennyit erről.
Amíg otthon a legutolsó börtöntölteléknak, TAJ- kártya nélküli csövesnek/ bodzásnak is jár az orvos- addig olyan nagy baj nincsen...
Mondjuk pont ők viszik el a te pénzedet is- pontosabban a Te befizetésedre- másik 3- 4 nem fizető jut.
És akkor még nem is vagy tisztában az egészségügy valódi költségeivel:
kedvenc,1000x leírt példám:
6 órán belüli szívinfarktus- koszorúért- stentelés: 1.200.000 Ft
És ezt megkapja alanyi jogon a fent említett 3-4 járulékot soha nem fizető csoport is.
Büszke_troll 2012.01.14. 14:38:26
Sajnos tudom. Négy éve bypass-műtétre volt szükség egy közeli rokonomnál. Kapacitás volt rá, tb pénz csak három hónap múlva. Állami klinikán hivatalosan, számlára, 1.710.000 Ft-ot fizettünk, hogy "azonnal" elvégezzék a beavatkozást.
"Mondjuk pont ők viszik el a te pénzedet is- pontosabban a Te befizetésedre- másik 3- 4 nem fizető jut."
Szégyenkezve vallom be, de én a magánnyugdíjpénztári befizetések einstandolása óta nem fizetem csak az évi 510 ezer forintot.
:(
jágör68 2012.01.14. 14:50:01
Az se kevés. Na akkor érted miről beszélek.
Szóval a magyar egészségügy alapvetően- abban, hogy orvos lásson gyakorlatilag MINDEN beteget- nagyon jó.
Más kérdés, hogy nővér már rég nincs annyi, mint minimumfeltételek szerint kéne- és az ápolás, rehabilitáció, már tényleg siralmas már jó ideje.
Az ingyenélőknek nagyon is jó a magyar egészségügy.
Próbálna meg bárki az éjszaka közepén orvosi ügyeletet kihívni az USA- ban vagy Angliában, hogy adja már be neki a dohányos, roncstüdejére a napi hörgtágítót vénásan- 0 járulékfizetéssel. Meg vagy 30- 40 másik híváshoz is kimenni.
Nem neked szól:
Ezekről az orvosokról mindig elfeljtkeznek a drága magyarok. A prof./ főmufti is volt valamikor kicsicska, ügyelt havonta 10- et, túlórázott, maradt bent hullafáradtan a családjától távol a 72. törvénytelen túlórában vagy pont emiatt nem volt magánélete.
Szóval, aki állandóan csak azzal jön mennyit kérnek- néhányan közülük- azért érdemes végiggondolni ezt is.
Nem könnyű 2- 3 perc alatt végiggondolni valakinek a fél életét, amiben 2-3x annyit dolgozott, mint a heti 40- 42 melózók.
Egyszerűbb egyből hálapénzzel fröcsögni.
2012.01.14. 15:12:57
livengood 2012.01.14. 15:22:18
20 év múlva fizetünk az ellátásért. Ha itthon nem lehet, akkor a határon túl. Olyan nincs, hogy valahogy ne legyen.
livengood 2012.01.14. 15:36:54
Eddig egyetértek. Nem tudjuk mi mibe kerül az egészségügyben, ezért már most megtehetné a kormány, hogy mindenki számlát kap az ellátásáról, akkor is ha nem fizet érte.
"Es ezen emberek nagy resze self-made man-nek kepzeli magat a divatos amerikai kifejezessel elve, de tudomasul kell venni, hogy tartozunk azoknak a ma nyugdijas embereknek, akik felneveltek bennunket es fizettek az oktatasunkat, meg az egeszsegugyi ellatasunkat. Nem kell mindig a piacgazdasaggal jonni, emberseg is van a vilagon!"
("self-made man" = önerejéből lett valaki)
Valóban azok az orvosok is el vannak tévedve, akik nem veszik figyelembe azt, hogy milyen sokat áldozott a képzésükre a közösség. Ugyan akkor ők is hoztak és hoznak áldozatokat. Hogy pontosan mit várhatunk tőlük, és ők milyen díjazást várhatnak el a társadalomtól, az egy átlátható egészségügyi rendszer létrehozásán múlik. Hiába gondolják itt egyesek, hogy ez nem politikai kérdés.
livengood 2012.01.14. 15:42:39
Abszurd. Itt tartunk és nem látszik semmilyen megoldás a jelenlegi keretek között. Tehát, ha tudsz/akarsz adj/követelj hálapénzt, ha nem tudsz/nem akarsz ne adj/ne követelj hálapénzt. Ha ezen változtatni akarsz gondolkodj el, és szavazz a lábaddal/ikszelj máshova/menj az utcára. Mást nem tehetsz.
livengood 2012.01.14. 15:51:00
Nem akarok törvényhozó lenni, polgárként szívesen szavaznék valakire aki legalább részben fizetőssé tenné az egészségügyet. Úgy érzem ehhez a véleményemhez jogom van, azzal, hogy lehet, hogy nem ez a jó megoldás. A többieknek mi a véleményük?
"Tedd ezt egy politikai blogon."
Ha nem az egészségügyről lenne szó, hanem az idei aszályról, akkor még igazat is adnék neked. Az egészségügy, benne a szülő nők ellátása, olyan akkut probléma amiről lehet fecserészni, de politikai akarat nélkül nincs megoldás.
Reaper Man 2012.01.14. 19:22:02
Reaper Man 2012.01.14. 19:29:09
Lassan le kéne már szállni erről a "hogyan fizessem meg jogszerűen a fogadott szülészt, aki majd vigyáz rám életem legfontosabb pillanatában" témáról. Előre nem látható időpontban bekövetkező, lényegében sürgősségi beavatkozás elvégzésére kötelezettséget vállalni mind munkajogi, mind etikai szempontból nonszensz.
Inkább ezt kéne elmagyarázni a sok csököttnek.
Reaper Man 2012.01.14. 19:46:22
Az USA-ban - ahol a dokik köztudottan a legnagyobb lóvét kaszálják a világon - nyilvánosságra szokták hozni az orvosi jövedelmeket. Kb. 3-4 éve egy bőrgyógyász nyert valami 4 millió USD körüli összeggel (egy év alatt, linket nem találom, de ha nagyon kell, megkeresem).
Az ÉVES (és nem havi) 1 millió dollár feletti orvosi jövedelem már ott is kiugrónak számít, de azért előfordul.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 20:04:50
Azt hiszem már én is abbahagyom.
Egyre nő az emberi hülyeség.
Most akarnak fizetős biztosítást amikor nő a fizetésképtelenség.
Lassan lesz pár ezer jól kereső a többség több évtizedre elnyomorodik.
Akinek erre jut, ezt szeretné, keressen egy magánklinikát, keresletre akár háziorvosi ellátást is kap, csak azt ne képzelje, hogy pénzért kiszolgálják.
Pénzért meggyógyítják, esetleg percre pontos időpontot kap, nem fogja fáradt orvos kezelni. Van ahol szerződésük is van az OEP-el.
De a saját manager zsigereltségéért sem fog orvos felelősséget vállalni, sok pénzért sem.
Szóval én értelek.
Még a szülő anyát is értem, hisz a családban van sérült gyerek gondatlanság miatt ügyeletben, de egészséges is fogadott orvos nélkül.
Látva a sérültet az unokámért én is fizetnék.
Legálisan hisz akkor van csak minőségbiztosítás.
Dr.laikus PhD 2012.01.14. 20:11:00
Jagörnek kár mondani.
Van más orvos is Németországban, ráadásul tudományos fokozattal.
Ír is ide, de még soha nem hazudott és nem túlzott, pedig megírja a két ország egészségügye és ellátása közti szakadékot.
Sőt rajta kívül más is, aki nagyon indulatos és keserű volt, rossz emlékei vannak, de megnyugodott és nem köpköd haza.
marand22 2012.01.14. 20:23:04
Nagybátyám 30 évig dolgozott urológusként az USA-ban egy kisvárosban, havi bruttó jövedelme 40-50 ezer USD volt.
De nem akarunk ennyit keresni, csak annyit, hogy tisztességesen meg tudjunk élni és nem azon kell gondolkodni, hogy melyik külföldi ország fizeti meg az évtizedek alatt megszerzett tudásunkat.
Amikor az osztályunk indult, a kórházigazható a TV kamera előtt jelentette ki, hogy akkor nem engedi a hálapénzt, ha elérjük az EU átlagbér felét. Még nem sikerült.
jágör68 2012.01.14. 20:58:14
Nem azt írtam, hogy minden főorvos, hanem hogy klinikai professzor. Rájuk pedig igaz.
De- most visszakérdeznék-
miért köpködés az, ha leírom, hogy egy német klinikai professzor is kereshet annyit, mint egy tajparaszt focista a Real- Milan- ban???
Kispályás hálapénzezők, sose fogják megérteni, mennyit is ér egy orvos valójában.
NagyTomi 2012.01.14. 21:10:38
NagyTomi 2012.01.14. 21:13:46
jágör68 2012.01.14. 21:20:44
És miért ne kereshetne a kapitalizmusban egy orvos is annyit, mint egy NB 1-es aranylábú gyerek vagy egy tőzsdecsaló vagy egy feketéző középvállalkozó?
Madzsarisztánban nagyon el vannak tájolódva az értékek úgy látom.
Az természetes, hogy egy focista egy rablóprivatizátor vagy bróker mennyit keres, de hogy egy orvosnak 400 EUR-t kell, az is tök természetes...
NagyTomi 2012.01.14. 21:32:16
NagyTomi 2012.01.15. 08:50:22
Büszke_troll 2012.01.15. 09:42:40
hagyd már ezt a magyarisztánozást. 90 után pont a kedves nyugatiaktól tanultuk meg, hogy ugyanazért milyen sok jogcímen is lehet számlázni. A pénz imádata is onnan jött és shortolni se magyarok kezdtek.
A nagyságrendi különbségek pedig egy sztárfocista és egy átlagorvos jövedelme között hamarabb volt a világban, mint itthon.
" NB 1-es aranylábú gyerek vagy egy tőzsdecsaló vagy egy feketéző középvállalkozó"
Kicsit egyszerű világképed van, ha azt hiszed csak ők kereshetnek jól.
Ráadásul az orvosok sem istenek, nem valami extrém, kivételes képességgel rendelkeznek.
nouka 2012.01.15. 19:18:02
Elég régen kinn élek ahhoz,hogy tudjam mennyi járulékot kell befizetni.Mert ugye nem csak a németeknek kell,hanem mindekinek aki N.országban legálisan dolgozik.
Azt is tudom kb. mennyit keres egy orvos,fogorvos,asszisztens.
Azért hoztam N.országot példának,mert a zimbabwei egészségügyet kevésbé ismerem.
Továbbá az egyik kommentelő azt írta:
"Él ezen a Föld nevű bolygón hétmilliárd homo sapiens. Mindegyik egyedinek és pótolhatatlannak - a világ közepének - képzeli magát."
Ezt csak azért írta ,mert valaki azt merte mondani,hogy "futószalag-betegnek" érezte magát.
Én arra világítottam rá a példámmal,hogy néhány száz kilométerre M.o-tól ismeretlen fogalom a "futószalag-beteg", a hálapénz stb.
zellerlevél 2012.01.15. 20:19:33
Szerintem nem ilyen rossz az arány. Az én nyugat-dunántúli tapasztalatom ez: kb. 20 % nem fogadja el, kb. fele várja, és talán 5 % az, aki követeli.
zellerlevél 2012.01.15. 20:28:01
Egyedül az egyösszegű anyasági támogatásnak van ilyen feltétele: akkor jár, ha a szülő nő négyszer, koraszülés esetén egyszer volt terhesgondozáson.
Katatón Dzsentri · http://www.twitter.com/katatondzsentri 2012.01.25. 20:03:01
tutormano 2012.01.26. 15:04:04
zellerlevél 2012.01.27. 17:13:18
Igen, szerintem is alapvető a hozzáállás. Együttműködő beteggel, hozzátartozóval az orvosok többsége soha nem buta. Ugyanakkor jegyezzük meg: az egészségügyi személyzetnek, éppen úgy, mint minden más munkahelyen a bolttól a közigazgatásig, a morcos ügyféllel is kedvesnek kellene lennie.
Érdekes kérdés az is, hogy hol lehet boldogulni hálapénz, orvosfogadás nélkül.
Igen, vannak területek, ahol ez egyértelműen így van. A közeli kórházban a gyerekosztályon, a fülészeten hasonlót tapasztaltam.
A szülészeten már nem egyértelmű, ha valaki nem fogad orvost, belefuthat ügyeletesként olyan orvosba, aki megjegyzéseket tesz, vagy akár követeli a hálapénzt, vagy pl. egyszerűen csak igyekszik elérni, hogy az ügyeleti idejében még ne szülessen meg a baba, ellentétben annak a babájával, akitől biztosan számíthat borítékra. De az orvosok többsége ügyeleti időben is megfelelően ellátja a kismamákat.
A balesetin a szakadt szalagú tb beteg 100 %-ban kapja a "törés nincs, menjen haza, jegelje, borogassa, ha hat hét után sem múlik el a fájdalom, akkor jöjjön vissza" szöveget, és akár 10 évig sem merül fel a szalagpótló műtét, még kérdésre sem. Ellentétben a magánrendeléssel, mert ott az első alkalommal felmerül, mint lehetséges megoldás.
Vagy az onkológián a rendelési időben az ambulancián való sokórás várakozástól egyértelműen megmenekülnek azok, akik hajlandóak némi anyagi áldozatra, és szép csendesen várhat mindenki más a sorára, és sorra is kerül, de csak miután az előbbiek végeztek.
Ezek a dolgok területenként, osztályonként, időben változnak, és nem nagyon lehet belőlük általános következtetést levonni, se pro, se kontra.
Vagyis nem feltétlenül elégséges a gondossághoz, teljeskörű ellátáshoz a kedvesség. De mindenesetre jó észben tartani, hogy érdemes vele próbálkozni.