Nem mindig az orvos a hülye, a betegek is megérik a pénzüket.

2011.06.17. 06:00

Szia!

A mi történetünk (sokakkal ellentétben) teljesen pozitív.A 'szenvedő' alany a nagybátyám, 70 éves, nőtlen, gyermektelen, az az igazi vérparaszt típus, származásra és értelmi színvonalra egyaránt. Látszott rajta, hogy valami baja van, mert normál esetben 95 kiló körül van, viszont az utóbbi időben látványosan fogyott, diéta nélkül. Nagy nehezen kinyögte, hogy nem nagyon tud pisilni. Családi közbenjárásra (mivel ő magától nem képes vagy hajlandó bármit is elintézni, még ha a saját érdeke is lenne) eljutott egy urológushoz, aki magánorvos. Ő nagyon szimpatikus volt, nem csak ahhoz a képhez viszonyítva, ami bennünk él egy átlagos magyar orvosról. Gyógyszert írt fel a nagybátyámnak, vissza kell menni hozzá kontrollra, de ha a pirulák nem használnak, akkor műtétre lesz szükség. Ez utóbbira került sor, viszont a műtétek előtt kellettek ugyebár vizsgálatok. Mivel a nagybátyám eleve nem egy Einstein, de ha valami baja van, akkor szinte negatívba vált az IQ-ja, nekünk kellett kísérgetni. Két nap alatt el lehetett volna intézni ezeket a vizsgálatokat, de az öreg megbonyolította a dolgokat, pl. hiába kérdeztem, hogy nála vannak-e a papírok (pozitív válasz), kiderült, hogy gyakorlatilag csak egyetlen, az előző napi vizsgálat eredményét hozta magával.

 


Az aneszteziológushoz. Akinek mindent tudnia kellene, hogy el tudja dönteni, lehet-e műteni bárkit is. Ahhoz képest, hogy a nagybátyám alig volt képes válaszolni egy-egy kérdésre (még azt se tudta elmondani, milyen gyógyszereket szed, nem szólt egy szót se a súlycsökkenéséről - ekkor voltam kénytelen beleszólni én is -, a kb. egy éves hasi műtétjéről, a kérdésre, hogy alapvetően hogy érzi magát fizikailag, egy "Jól." volt a válasza), az altatóorvosra egyetlen rossz szavunk nem lehetett.


Nem oktatta ki az öreget, nem szidta le, nem kiabált, nem váltott át bunkóba, továbbra is teljesen normális volt, még ha látta is, hogy ezzel az emberrel aztán nem fog sokra menni. Elküldte egy szívultrahangra és vissza kellett mennünk két nap múlva annak az eredményével meg az otthon hagyott orvosi papírokkal együtt. Három nap múlva műtötték a nagybátyámat. Kiderült, hogy nem csak a prosztatájával volt gond, de el volt záródva két helyen a húgycsöve, úgyhogy azt is helyretették. Kontroll a jövő héten.
Ami negatívum, az a szokásos várakozás, de szerintem erre már mindenki fel van készülve, ez a normális Mo-on.


A szívultrahangnál 10-től 12-ig van rendelési idő, ehhez képest az orvos 3/4 12-kor jelent meg, viszont akkor aztán turbó üzemmódra kapcsolt. Az altatóorvosnál (az első alkalommal) szintén 2 órát vártunk, viszont a medenceUH-nál percre pontosan betartották az időpontot. Az ápolónők is rendben voltak, ha nem is néznek rá minden betegre negyedóránként (amit el se várnánk), azért figyeltek rájuk, az orvos elmagyarázott mindent rendesen nekünk is, a nagybátyámnak is.


A klinika tiszta, más nem jut eszembe.Szóval összességében pozitív a történet, a jövő héten kell visszamenni műtét utáni kontrollra, és ha az OK, akkor rendben is vagyunk. A fő tanulság: nem mindig az orvos a hülye, a betegek is megérik a pénzüket.
Szép napot!


Ági

 

Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2011.06.17. 06:23:12

Mint aki paraszti (tehát földművelésből élő családból származik) visszautasítom a bunkóság egyenlővé tételét a parasztsággal! Iszonyúan sértőnek, visszataszítónak tartom a szóhasználatot, főleg, hogy ennyire hangsúlyozottan hassználja a posztoló.
Egy 70 éves ember pedig akkor sem feltétlenül van tisztában a szükséges dokumentációval, ha városban élte le az életét, főleg ha nem rutinos orvoslátogató. A jelek szerint az orvosok ezt a tényt felfogták és empatikusabban kezelték, mint a bunkó (saját szóhasználatát rávetítve) paraszt posztoló.
Már bocsánat, de nagyon felcsesztem az agyam.

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.17. 06:47:38

A bácsinak mielőbbi teljes gyógyulást kívánok :)

@VaTi:

Szerintem a posztoló nem gonoszságból vagy lenézésből vérparasztozott, hanem azért, mert nem talált kifejezőbb szavakat a nagybácsi lehetetlen, képtelen, ám utólag átgondolva megmosolyogtató viselkedésére :)

A történet minden szereplőjének minden jót kívánok. Tényleg. Végre egy normális, tartalmas, elgondolkodtató, ÉS humoros bejegyzés.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.17. 06:47:57

@VaTi: Ezt magam sem lettem volna képes jobban megfogalmazni. Olvastam a posztot, és valami birizgálta a csőrömet. Talán az, hogy simán lehülyézi rokonát.

Borcsika 2011.06.17. 07:21:53

Nekem csak az volt sok, hogy a bácsit leparasztozta. Meg lehetett volna fogalmazni burkoltabban is, hogy mondjuk : soha nem állt a helyzet magaslatán, ezért segítségre szorult.
Az viszont tetszik, hogy elégedett volt, és ennek hangot is adott.

El Visco Stello (törölt) 2011.06.17. 07:40:07

Addig nem mennék el, hogy kikérjem magamnak, de át kell gondolnom - származásom okán - hogy képességeimről milyen kép élhet a környezetemben. Lehet humososnak felfogni az írást, de diszkrétnek semmiképpen.

Hatodéves 2011.06.17. 07:42:42

Szívmelengető írás, mint ne mondjak. Inkább negatív posztokat, szerető szülők, gyerekek, házastársak felháborodását, akinek a szerettét nem látták el megfelelően, mint ilyen stílusú pozitívumokat :S

VaTi 2011.06.17. 07:42:46

@mariablog: De, én lenézést érzek a bácsiról leírtakban, és bár lehet igaz, hogy az öreg difis, vagy buta, vagy akármi, de amin valójában felháborodtam, az nem is a lenézés, hanem a szóhasználat. Nem szeretem a paraszt szó ilyen pejoratív használatát, még akkor sem, ha elterjedtsége miatt elfogadottnak tekinik ebben az értelemben.
Amúgy nyilván lehet, hogy a bácsi nem egy IQ bajnok, de a hangnem alapján én nem sokat feltételezek a posztoló EQ-járól sem...

El Visco Stello (törölt) 2011.06.17. 07:55:20

Ami viszont a lényeg: Magánorvos, szimpatikus, türelmes stb. Csak épp a problémát nem tudta megoldani.
Állami: Itt már vannak hibák, pontatlanság, hanyagság - bár posztolónk mesterkélten nagyvonalú.

BoDza 2011.06.17. 08:07:14

Üdv mindenkinek! Régóta olvasom a posztokat. Kár, hogy sokszor a hozzászólásokból ez jön le: a kákán is csomót keresni. Hihetetlen, hogy egy pozitív történetet is így ki lehet kezdeni. Oké, a szóhasználat nem volt épp a legmegfelelőbb (ha nagyon bele akarok menni, valamilyen szinten elítélendő). Nade ha már ennyire kevés a pozitív poszt, akkor még azt is negatívba lehet fordítani. (Elnézést mindenkitől, akit megbántottam, nem sértésnek, kotnyeleskedésnek szántam; ez csak egy észrevétel.) Szép napot Mindenkinek!

2011.06.17. 08:17:47

@batgirl: ...nekem is van hülye rokonom :-D

"A klinika tiszta, más nem jut eszembe."

Legjobb mondat evör! :-)
Sok posztolónak sem jut más az eszébe, aztán mégis lesznek belőle írások!

SusanneF 2011.06.17. 08:23:02

Talán úgyis lehetne fogalmazni:
Falusiasan egyszerű gondolkodású,puritán bácsi.
Az tény,hogy lekezelően ír a rokonáról....
Amúgy akinek érdekes természetű öreg van a családjában,az szerintem pontosan tudja,hogy velük bizony sokszor nehezebb,mint bármelyik kisgyerekkel...
Az én anyósom is ez a kategória,javulásra a viselkedésében csak átmenetileg van remény.....
Sok bölcsességet a hasonló családoknak!!:)

SusanneF 2011.06.17. 08:24:23

@mariablog: Ez az a kommented,amivel szerintem egyet lehet érteni,én legalábbis így gondolom....:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.17. 08:25:10

@ReignOfdark: Nekem is van, de nem írok róla posztot. De, most hogy mondod, talán érdemes lenne:))))))))))))))

SusanneF 2011.06.17. 08:35:58

Vajon az én kedves férjemre-aki nagyon jó személyiségű,kedves ember!-mit mondana a poszt írója??

Igazi gazdálkodó parszt család sarja,140 kg-os?
Dagadt,parszt disznó??
Az biztos,hogy ennek a népcsoportnak sosem derogált a munka,a gazdálkodás,állatnevelés,földekre járás,fejés,stb...

Hatodéves 2011.06.17. 09:18:11

@BoDza:
Ha Te kákán csomót keresésnek minősíted azt, hogy a nagybátyám "igazi vérparaszt származásra és értelmi színvonalra egyaránt" és "Mivel a nagybátyám eleve nem egy Einstein, de ha valami baja van, akkor szinte negatívba vált az IQ-ja, nekünk kellett kísérgetni"

Ezer oka lehet egy embernek nem szeretni sőt utálni a hozzátartozóját, de aki nyilvánosság előtt így beszél róla, annak a dicséretét inkább elcserélem száz értelmes kritikára. Bocs.

BoDza 2011.06.17. 09:26:00

@Hatodéves: Én mindössze annyit mondtam (mindenféle megbántási szándék nélkül!), hogy egy pozitív poszt esetén valaki elkezdi, hogy na igen, a szóhasználat.... amiért a poszt viszont íródott, feledésbe merül. Nem mindenki tud jól fogalmazni. Vitatható a posztoló negatív (igen, talán lekezelő) szóhasználata, de valahogy a pozitívumot próbáltam nézni. Ezért írtam, hogy kákán is csomókeresés. De természetesen erről is lehet beszélgetni, írogatni, nem mondtam, hogy ne, mindössze megjegyeztem, hogy kár csak erre kiélezni a dolgot. Remélem a bácsika jól van, ennyi.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.17. 09:36:44

@ReignOfdark: Hát persze, ki nem hagynám a reagálásokat:))

El Visco Stello (törölt) 2011.06.17. 09:39:41

@Hatodéves: Igen, pont erre gondoltam. Nem az a gondom, hogy parasztnak nevezi, anem az, hogy leparasztozza, majd világossá teszi, hogy a származás és az értelmi képessége összefüggésben van. Ismerem én is a paraszt szó eredeti jelentését - nyers, műveletlen, faragatlan - de ez csak az iskolázottsággal hozható összefüggésbe és nem a képességekkel.

VaTi 2011.06.17. 10:29:25

@BoDza: én kezdtem el a témát, és észrevettem a pozitívumot is, mint írtam: Egy 70 éves ember pedig akkor sem feltétlenül van tisztában a szükséges dokumentációval, ha városban élte le az életét, főleg ha nem rutinos orvoslátogató. A jelek szerint az orvosok ezt a tényt felfogták és empatikusabban kezelték, mint a bunkó (saját szóhasználatát rávetítve) paraszt posztoló.
És egyetértek azzal, amit hatodéves írt: ha negatív történetként egy némiképp hisztis anyuka ideír, mert a gyermeke ellátása -jogosan vagy sem- aggodalommal töltötte el, számomra abban is több a pozitívum, mert szeretet és féltés vezérli. Itt ugyan az orvosok dicsérete lett volna a lényeg, de a hangnem ezt az én szememben abszolút kioltja, elvész belőle a pozitívum. Akkor sem fogom ezt másképpen látni, ha ezt bárki másképpen látja. Egy történet, sokféle olvasat. Mert sokfélék vagyunk, más-más gondolati háttérrel. Én nagyon szeretem és nagyra becsülöm az idős embereket, főként az idős, falusi paraszt embereket. Talán emiatt ütött arcon annyira ez a ronda hozzáállás.

Bikli néni 2011.06.17. 10:41:05

@VaTi, tudod, van, akinek a paraszt a foglalkozása, és van, akinek pedig a tulajdonsága Nyilván mindenki eldöntötte, hogy a szerző hova sorolható...
Az örvendetes, hogy valaki pozitív posztot. küld be, de azért azt sem kell minden áron. Én még magamban se merném leparasztozni a rokonaimat, nem ám mások, idegenek előtt. Bár lehet tökmindegy is, a nagybácsi úgyse olvassa...??

tonhalas rizs 2011.06.17. 12:48:18

En azt nem ertem, hogy miert adnak minden eredmenyt/beutalot ...stb. oda a betegnek? Foleg egy idos ember, nem csodalom,hogy belezavarodik a sok iratba. Itt Angliaban pl. semmilyen dokumentumot nem adnak a kezedbe, esetleg postan kuldik a beutalot, ha kell menned szakvizsgalatra. Kerdem en: nem lenne egyszerubb es olcsobb ha otthon is hasonlo rendszer mukodne?

2011.06.17. 13:05:08

Azért azt még egy laikus is tudhatja, hogy egy 70 éves ember már koránál fogva esetleg rosszabbul intézi az ügyeit, és ez a korral fokozódhat. Természetesen nem mindenkinél. Erről nem tehet senki, főleg nem az idősödő ember. Segíteni kell neki, és nem kigúnyolni. Nem tudhatjuk, mi milyenek leszünk abban a korban.

mildi 2011.06.17. 14:07:28

@SusanneF: azt meg én kérem ki a falusiak nevében! vigyázz, hogy fogalmazol, már a tanyán is van net! :)))

egyébként, bár egész eddig kapáltam (most bezavart a meleg), és tegnap is kapáltam, meg holnap is azt fogok, egyáltalán nem sértődtem meg a vérparaszton.
egyszerűen nem vettem magamra...

Leroi 2011.06.17. 14:38:49

Inkább száz földműves, mint egy városi vállalkozó újgazdag.

Amúgy nem értem: ha a nagybácsimról van szó, ő ugye az anyám vagy apám testvére.
Namármost, ha egy likból bútt ki anyámmal vagy apámmal, akkor ebből következik, hogy ha ő vérparaszt, akkor én is vérparaszt-fióka vagyok.
Mért ez a lekezelő hangnem vele szemben?

Azért köszönjük a megállapítást, hogy nem mindig vagyunk hülyék, vannak tiszta intervallumaink is.
Ez már haladás.

ondol 2011.06.17. 14:50:55

@Leroi: nekem nem lekezelőnek tűnik, inkább arra gyanakszom, hogy vagánynak akart látszani.

Bevallotta a származását, ellátta a rokonát, Ti sem vattok mindig hülyék, mit akarsz még?:-D

Leroi 2011.06.17. 14:56:20

@ondol:
Mondjuk vagánynak tűnt volna, ha azt írja, hogy az ötvenéves nagybácsija még akkora kakas, hogy a farkára tűz minden macát.
De egy hetvenéves beteg nagybácsi fölött pálcát törni, az nagyon siralmas elítélendő "vagánykodás".

Bikli néni 2011.06.17. 15:03:30

@Leroi, császármetszésrűl hallottál-e már-e? :-) Ha mán lik...
És igen, néha még veletek is megtörténik az a baleset a lucidum intervallummal ;*

Leroi 2011.06.17. 15:05:46

@Bikli néni:
;*****
OK, de nem biztos, hogy kimetszették azt a Caesart...:)))

Akkor legyen úgy megfogalmazva, hogy egyazon csecset szítták, na...

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.17. 15:09:18

Monnyuk engem a posztoló látványos fikázásánál sokkal jobban érdekelne, ha valaki elmagyarázná, hogyan függ össze a prosztatabántalom, a húgycsőelzáródás és a látványos fogyás, minden egyéb tünet nélkül.

Persze meg lehet maradni az oktatás helyett a fikázásnál is, csak annak nincs semmi értelme.

Bikli néni 2011.06.17. 15:19:00

@Leroi, ugyi tudod, hogy ebbe is beleköthetnék? :-)
Off: éljen a nyári szünet :-) On

Bikli néni 2011.06.17. 15:21:29

@Mária, az első bekezdéseddel mélységesen egyet értek. A másodikon meg majdnem hangosan felnevettem.

Leroi 2011.06.17. 15:42:54

@mariablog:
Lehet egy prostatacarcinoma, amely a húgycső prostatai szakaszát elzárja/beszűkíti, a fogyás/cachectisalódás pedig a cc. egyenes következménye.

Leroi 2011.06.17. 15:45:01

@Bikli néni:
Hétfőtől szabi...Beheiligt sei seine Name...

Bikli néni 2011.06.17. 16:02:03

@Leroi: Szabadságra mész? Mázlista...
Nem felejtettél el btw valamit? ;)

Leroi 2011.06.17. 16:49:44

@Bikli néni:
Yeah, by-the-way sajnos...
De pótlom hamarosan...

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.06.17. 18:18:31

Hát pedig akárki akármit mond, ez biza igazi régivágású paraszti viselkedés (tudom, mert nálunk is van a családban), orvoshoz soha nem menni, csak mikor már minden kötél szakad, ha az orvos kérdi, hogy van, mindig az a válasz, h jól, a sok papír felesleges stb...

Leroi 2011.06.17. 18:43:50

@MolnarErik:
A régiek kicsire nem adtak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.06.17. 19:54:37

@Leroi: Sajna a nagyra se. Friss példa, rokon csak akkor volt hajlandó trombózissal orvoshoz fordulni, miután elfeketedett a kislábujja, de akkor is csak nógatásra.
"Úgy se tudnak vele mit kezdeni."
Hát azzal már tényleg nem.

SusanneF 2011.06.17. 20:44:12

@mildi: Valamit félreérthettél-semmi bántót nem írtam...
mit kérsz ki magadnak?
Én is falun élek,én is kapálok....
állatokat is tartunk,nem csak kutyát és macskát:)

SALE Kálmán 2011.06.21. 04:39:10

Szerintem a posztoló irritálja az "öreget". Nem csoda, engem is irritál.

Szörnyű lehet egy mindentudó okoslibatojással együtt élni, akit még csak el sem lehet verni úgy istenesen, mert a fiam egy pipogya fráter. :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása