A mentő nem jött, taxiznunk kellett

2011.06.06. 06:00

Tisztelt Praxis blog!

 

Korábban küldtem nektek pozitív történetet, most sajnos negatívat vagyok kénytelen. Természetesen mindabból, amit átéltünk nem szűrtem le azt a következtetést, hogy az orvosok, mentősök ilyenek volnának, hiszen eddig minden alkalommal, amikor rájuk voltunk utalva nagyon jól bántak velünk.Az egész úgy kezdődött, hogy 91 éves nagymamám nekiment a lakásban az egyik szekrénynek, megszédült és elesett. Idős kora ellenére hallani sem akar arról, hogy odaköltözzön hozzánk, szellemileg és fizikailag is nagyon jó állapotban volt eddig, a cavintonon kívül más gyógyszert nem is kellett szednie, el tudta látni magát. Ennek ellenére heti három-négy alkalommal mentem hozzá és segítettem neki, amiben csak tudtam és amiben hagyta, bevásárolni például nem engedett. Lényeg, a lényeg, hogy megtörtént a baleset, szegény elkezdett kiabálni, a szomszéd ezt meghallotta és értesített engem, illetve a mentőket.

 


Sajnos a lakásba nem tudott bejutni, illetve nagyanyókám sem tudott felkelni, ezért taxit hívtam és odarobogtam a kulccsal, közben reménykedtem, hogy nincs nagyon komoly baja, illetve azon aggódtam, hogy a mentősök hogyan tudnak bemenni hozzá. Odaértem,se a mentők még sehol sem voltak, holott én a város másik feléből mentem. Nagyim kicsit megnyugodott, amikor odaértem, de a kezét nagyon fájlalta és a feje is véres volt, mert azt is beütötte szegény. Nagy nehezen sikerült felállítanom a földről és leültetnem az ágyra. Közben pedig vártuk a mentőket, de nem jöttek, több, mint egy óra után sem. Ekkor én is felhívtam őket és jeleztem nekik, hogy ez és ez történt, korábban mondták, hogy jönnek, de valahol útközben eltűnhettek.Nem csak ahhoz képest voltam udvarias, hogy mennyire aggódtam szegény nagyikámért, soha nem szoktam udvariatlanul, vagy bunkón beszélni senkivel. Ehhez képest sajnos a reakció nem volt emberi.

 

Vagy rossz napot fogott ki a telefon másik végén levő őr, vagy rengeteg volt a problémája, mindenesetre kioktatott elég csúnya hangnemben, hogy ha annyira fontos, hogy az orvos azonnal foglalkozzon velünk, akkor ne hívogassuk őket, vigyem taxival kórházba anyaganyámat. Mondtam, hogy rendben van, így fogok tenni, de ezt közölhették volna előbb is, akkor nem várunk. Itt letette a telefonkagylót.


Ismét taxit hívtam és berobogtunk a kórházba.Nagyikám elég nehezen viselte a dolgot, de ez szerintem érhető valahol. Bent sajnos újabb rossz tapasztalatokat sikerült szereznünk,mert közölték, hogy nem tudnak vele mit kezdeni, vigyem át egy másik kórházba. Próbáltam érvelni, hogy sürgősségi esetről van szó, erre azt a választ kaptam, hogy akkor a mentőket kellett volna hívnom. Itt sem kezdtem vitatkozni, a már jól megszokott módon hívtam egy taxit és irány a másik kórház, mindez kb, 12 ezer forint elutazgatása és 3 és fél óra feleslegesen futott körök után.


Azért a történet végére pozitívumokkal is találkoztunk, itt végre remek kezekbe került nagymamám. Szinte semmit sem kellett már bent várnunk, nagyimat azonnal röntgenre vitték, majd végül miután megállapították, hogy a karja eltört begipszelték és el is helyezték, mert a fejsérülése kapcsán agyrázkódásra is gyanakodtak, bent tartották megfigyelésre. Amit külön szeretnék kiemelni azon túl, hogy kedvesek és hatékonyak voltak, hogysem az orvos, sem a nővér nem fogadta el a hálapénzt, ami azért szerintem nagyon nagy dolog.

 

Nagyim most itt van velünk, még a kezén van a gipsz, de már azt tervezi, hogyan fog elmenni ide, oda, amoda egyedül és bízik benne, hogy a gyógytorna után ismét könnyedén tudja majd mozgatni. Én pedig abban bízom, hogy legközelebb ismét kizárólag pozitív dolgokról számolhatok majd be nektek.
 

p> 

 

Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2011.06.06. 06:12:47

Szerencse, hogy a végén jól alakult a dolog, de azért a telefonba a központosnak lehet odaszúrtam volna a kérdést, hogy a beszélgetést rögzítik, visszakereshető? Igen, passzív-agresszív viselkedés, de talán értett volna belőle. Nagymamának gyors gyógyulást. Az én nagyikámból kiindulva: hihetetlenül erősek, szívósak. Talpraállnak gyorsan, főleg ha az akrat is megvan bennük. Csodamód tud bennük dolgozni a szándék :) Simán túlélnek majd minket is :)

El Visco Stello (törölt) 2011.06.06. 07:28:35

Igen, valahol évmilliókkal ezelőtt szétválhatott az ember fejlődése és két külön faj alakult ki: Az emberiség és a mentő diszpécser. A tudomány még nem áll olyan fokon, hogy ezt megfejtse.

VaTi 2011.06.06. 07:49:24

@El Visco Stello: a másikba nem csak a mentő diszpécserek tartoznak, hanem bármilyen telefonközpontos. A hedszetesek nevű faj :)

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.06. 07:59:46

Kedves Posztoló, ha a mama ragaszkodik az önállóságához és képes is még ellátni magát, érdemes lenne a házi gondozó hálózattól kérni a jelzőrendszeres segítségnyújtási lehetőséget.

Ez azt jelenti, hogy felszerelnek egy dobozt a lakásban, amin, ha baj van, egy gombot megnyomva az idős ember telefonálás nélkül is beszélni tud az ügyeletessel. Olyan, mint egy kihangosított egyvonalas telefon.

Ehhez a dobozhoz adnak egy karra felcsatolható karóraszerű egységet is, ami egy másik gomb, amit akkor tud megnyomni az idős ember, ha elesik, nem tud felkelni az ágyból, vagy más ok miatt nem tudja elérni a dobozt.

Ha baj van, a gondozószolgálat saját ügyeletese megy a helyszínre, vagy ők riasztják és küldik a mentőket. Célszerű ehhez egy kulcsot leadni valamelyik folyamatosan otthon tartózkodó, megbízható szomszédnál, aki baj esetén be tudja engedni a segítséget.

Nem ingyenes ugyan, hanem havi díja van a szolgáltatásnak, de annyit megér a család nyugalma, hogy tudják, hogy ha baj van, azonnal van szakszerű segítség.

Káin 2011.06.06. 08:15:31

Abban egyeztünk meg Máriával, hogy figyelmen kívül hagyjuk egymás kommentjeit, ennek ellenére most kivételt teszek (ahogy ős is kivételt tett El Viscoval), mert az ötlete tényleg nagyon jó, annó az én nagymamámnál is fel volt szerelve a jelzőgomb és a havidíj sem volt vészes.

Desiderata 2011.06.06. 08:18:13

Az azonnalos mentő nem volt indokolt, a diszpécser megmondta,hogyha annyira sürgős,menjenek be taxival. Ha a rokon megkérdezi,hogy hol van sürgősségi ellátás, akkor azt is megmondták volna és akkor egyenesen oda mehetett volna.
Nem kell mindenhez mentő. A mentő nem taxi. Amihez elég a taxi, az menjen be taxival/kocsival.
Csúnyán beszéltek?
Próbáltál meg volna a közértben valami szokatlan kérni. :D Na, az lett volna csúnya beszéd.

Ugyandehogy (törölt) 2011.06.06. 08:23:33

@mariablog: igen, ez egy jó dolog, jó hogy említed.

Káin 2011.06.06. 09:09:49

@Desiderata: Tényleg jó volna már tudni, hogy akkor mihez indokolt a mentő, mihez az ügyelet, mihez egyik sem.

SusanneF 2011.06.06. 09:17:37

Falvakban,tanyákon szerintem nincs ilyen jelzőrendszer...
Az én anyósomnál sem ajánlották,pedig erősen indokolt lenne....

szaGértő 2011.06.06. 09:18:32

@VaTi: Egyszer beszóltam egy ilyennek, meg is sértődött.

Megkérdeztem, hogy elfogytak-e a vakok, hogy süketeket is felvesznek telefonközpontosnak?

macska69 2011.06.06. 09:19:44

Bocsássatok meg itt jelenlévő orvos hozzászólók- remélem itt vagytok-, hogy más témában szólok hozzá, de nagyon gyors tanácsaitokra lenne szükségem. Két hónapja megállapították apukámnál a vastagbélrákot. Ezer vizsgálat, mind megerősítette, sőt, a tüdején is találtak valamit, amit meg kell CT-zni. Mondták, hogy nehogy elmulassza a vizsgálatokat, mert főleg a tüdő esetében, ha rák van, az nagyon gyorsan tud terjedni, minden más szervre áttétet okozni. Természetesen mindenhol ott volt, mindent elvégeztek -sok-sok várakozás minden vizsgálatra- és végre a CT is megvolt, de egy hét múlva a lelet kiadásakor közölték, hogy bocsi, valami hiba miatt -a készülék- újra kell csinálni, nem értékelhető a lelet, majd kérjen telefonon új időpontot. Igen ám, de egyszerűen lehetelen időpontot kapnunk újra, már eleve telefonon sem kapcsolnak senkit. Az előző időpontot az orvos kérte nekünk, de most az az út sem járható, mert vele is csak most szerdán találkozunk, amikor a konzílium összeül és a beérkezett leletek alapján döntenek, milyen kezelések mikor várhatók, egyáltalán hogyan tovább. Igen ám, csak hiába a konzílium, ha nincs lelet... Viszont az idő nagyon szalad, két hónap alatt már ki tudja, mennyit romlott a helyzet, haladott előre az a dög rák. Mit lehet tenni? Eleve nem apuskám hibájából kell ismételni, az lett volna a korrekt, ha amikor a leletet kiadják, behívják és megismétlik vagy legalább adnak egy közeli időpontot. Most egyszerűen senkitől nem tudunk időpontot kérni, senki nem áll velünk szóba. A véleményeteket kérem, ilyenkor "illik-e" rámenősebbnek lenni, azaz személyesen bemenni és az első orvost elcsípni aki arra jár, vagy mégis mi a teendő? Előre is köszi.

szaGértő 2011.06.06. 09:22:09

@mariablog: Azt azért csöndben megjegyezném, hogy ha a néninek lett volna ilyen jelzőrendszere, akkor ha beszól, hogy vérzik a feje, mert elesett, jött volna a mentő.

A jelzőrendszertől nyilván nem lett volna más a sérülés mértéke.

Akkor mi is az a különbség, hogy az egyik esetben megy a mnentő, a másik esetben meg nem?

:)

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 09:27:24

@Káin:

91 éves idős emberhez mindenképpen mentő, persze a fenti baleset esetén.

Senki, de senki nem beszélhet így. Főleg nem a diszpécser.
Ha más megoldást nem tud javasolni KÉRÉS nélkül kell megmondani, hogy hol a legközelebbi sürgősségi osztály.

Tudtommal mindenütt van hangfelvétel, ezt azért érdemes lenne visszahallgatni.
Visszahallgattatni.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 09:28:58

@SusanneF:

Pont ott van, de polgármester függő.
Érdemes utána nézni.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 09:32:41

@macska69:

Nem vagyok orvos, de rákos....
Onkoteam előtt hívjátok fel az orvosotok. Intézkedni fog. Érdemes, ha nem tudjátok telefonon elérni, akkor személyesen megkeresni. Abban tud csak segíteni amiről tud.
Nálam is volt hasonló, de megoldották az azonnali vizsgálatot. Amire nem lehetett sokáig várni arra nem is kellett.

macska69 2011.06.06. 09:34:37

Hozzászolva az eredeti poszthoz, én is jó ötletenek tartom a jelzőrendszert, utána is fogok járni, miként lehet szert tenni rá. A szomszéd nénim, szegényke már elment, pontosan ugyanígy járt, keze eltört, feje megsérült, agyrázkódás és kórház, az előzmények is kisértetiesen hasonlóak voltak, csak a végkifejlett lett rosszabb, mert addig emésztette magát azon, hogy ő már öreg és ezért bánnak így vele, úgyis ki fogják nyírni a kórházban és még számtalan ilyen gondolat közepette egy napon, ott a kórházi ágyán csöndben elaludt. Nem szólt, hogy rosszul van, mert "ő már úgysem érdekel senkit". Szomorú dolog öregnek lenni...
De ennek a posztnak vidámabb vége lett, isten éltesse a nagyikát még sok-sok évig!

Káin 2011.06.06. 09:35:35

@Dr.laikus PhD: Én csak azt nem értem, hogy itt sokszor és sokan azt mondják, hogy nem indokolt az orvos, mentő, ügyeletes kihívása. Véleményem szerint ebben az esetben mindenképpen az volt. Amúgy agyrázkódás nem igazán vagyok tisztában vele, mennyire lehet veszélyes, de még a gimiben egy focibaleset miatt engem is bent tartottak a kórházban vele. A legrosszabb az volt, hogy nem szabadott felkelni...

ccke 2011.06.06. 09:35:38

@SusanneF: Én úgy tudom, hogy egy ideje minden önkormányzatnak kell biztosítani ilyen rendszert.
Nem rég óta indultak el ezek a cégek, úgyhogy lehet, hogy még nem épült ki mindenhol, de érdeklődni kell.
Tényleg fizetős, de nem magas a havidíj, és nagyon hasznos lehet, hiszen idős emberek sokszor elesnek a lakásban, kertben, nem tudnak felkelni a telefonhoz, ez a karóra meg mindig náluk lehet.

Az ide-oda mászkálás: sajnos elég bonyolult az ügyeleti rendszer, főleg Budapesten, még a mentő is néha ide-oda viszi a beteget, mert nem tiszta, hogy adott problémával, adott napon pontosan hová kell menni. Ezért célszerű érdeklődni előre, hogy hová is vigyék, ebben a 104-en is tudnak segíteni(ha éppen nem ilyen tuskó ül a végén), vagy ügyelet, vagy a kórházat is fel lehet hívni.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 09:42:24

@Káin:

Én azt gondolom, hogy az ember józan esze dönt adott esetben. Első sorban baleset, életet veszélyeztető helyzet esetén.
De. A diszpécser is sokat tud segíteni.
Nekem már többször segítettek.
Volt, hogy goromba tuskóval akadt össze a jó szerencsém.
Nem hagytam annyiban, két bocsánatkérő levelem is van.

Az agyrázkódásról én is úgy tudom, hogy megfigyelést igényel. Fizikális vizsgálatot végeznek, ha necces, mert szédül, kicsit is dezorientált ott kell maradni megfigyelésre. Ennyi idős korban különösen.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 09:44:42

@Káin:

Orvos kihívására azt tudom mondani, ha el tud menni az ügyeletig, nem kell kihívni.
Ha annyira elesett, lázas akkor indokolt az orvos helyszíni vizsgálata.

veron3 2011.06.06. 09:48:04

Álljon itt egy pozitív eset mentő diszpécserről: 93 éves nagyimat beutalták kórházba kivizsgálásra, gyengült, nem tudott enni, inni. Én mentem érte Pestről Győrbe, hogy bevigyem. Sajnos aznap reggel elesett, nem is nagyon tudott fölkelni, míg a rá gondot viselő szomszédasszony meg nem érkezett. Mikor én is megjöttem, felhívtuk a mentőt, elmondtuk, beutalónk van, de nincs mentőhöz papírunk, viszont ketten sem tudjuk letámogatni a mamát a kocsihoz, nem hogy beültetni, kérjük segítsenek, ha tudnak. Adategyeztetés, beutaló, stb. egyeztetés után küldték a kocsit. Végtelenül hálás voltam az emberségükért. A kiérkező mentősök szintén nagyon kedvesek voltak.

ccke 2011.06.06. 09:48:30

@Káin: Szerintem indokolt a hívás, biztonságosabb, ha a sérült nem egyedül megy el a kocsihoz, lépcsőn, illetve lehet, hogy jobb feküdnie.
Nem indokolt viszont az azonnali mentő ellátás, az ilyen beteg az, aki tud várni akár 1-2 órát is otthon, ha nincs szabad kocsi. Ha van felügyelet, nyilván állapotrosszabbodás (pl. nem áll el a vérzés, elájul), akkor újra telefonálnak, és akkor már sürgősebb lesz az eset.

Agyrázkódás(commotio): általában nem veszélyes, rövid ideig tartó tünetekkel jár: néhány perces emlékezetkiesés, fejfájás, szédülés, hányinger. Kezelése: pihenés, sok folyadék, fekvés.
Azért kell benntartani megfigyelni, mert lehet agyzúzódás, vagy koponyaűri vérzés, aminek kezdetben lehet csak annyi tünete, mint egy agyrázkódásnak, és csak később súlyosbodik. Ilyenkor CT vizsgálat kell, esetleg akár idegsebészeti műtét.

Káin 2011.06.06. 09:51:27

@Dr.laikus PhD: Valahogy én is így gondolom. Annó pl. édesapámnak volt trombózisa, nem is gondoltuk, hogy az annyira nem játék, az ügyelet mondta, hogy irány azonnal a kórház.

Káin 2011.06.06. 09:52:59

@ccke: Köszi szépen az agyrázkódás magyarázatát, én speciel akkoriban egyáltalán nem értettem, hogy mi szükség van rá, hogy befeküdjek a kórházba és nyűglődtem végig bent. Az volt az első eset, hogy nem gyermekkórházba kerültem és minden olyan idegen és ijesztő volt de mindenki jó fej és kedves volt.

macska69 2011.06.06. 09:54:07

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm szépen a tanácsot, beindítottuk a gépezetet, már a fülünkhöz nőtt a telefon, sajnos éppen a "hívja kicsit később" résznél tartunk... Ha ma ezen nem sikerül átjutni, akkor holnap személyesen próbáljuk meg.
Kívánom, hogy mielőbb túljuss ezen a dolgon, meggyógyulj! Mi az új dr. Szentirmay Zoltán féle módszert választjuk, ez kíméletesebb az összes többinél és mintha sikeresebb is lenne. Tudsz róla?

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 10:06:12

@macska69:

Nem ill. olvastam róla. Minden kezelés egyéni, ráadásul diagnózis függő.
Most vagyok túl a legnehezebb, legkínosabb kezelésen, minden ami ez után jön csak könnyebb lesz, de az én utam még hosszú... :)))

Meg fogok gyógyulni ami tőlem függ. A többi ahogy itt olvasni szoktuk és tapasztaljuk is, szerencse és gondviselés függő. Én a magamét hozzá tettem.

Nálunk valaki felvette a telefont és elmondtam a problémámat, hogy feltétlenül kell az orvossal beszélni, megkaptam a mobil számát (nem a magánét természetesen). Attól kezdve nem volt probléma, habár így is nehéz elérni annyit dolgozik... :)))

Jobbulást nektek!

Együtt jártam kezelésre hasonló diagnózissal élő beteggel, egyre jobban van. Az ember bepánikol - én is itt pánikoltam az elején - de az orvosa az anyja, vagy az apja lesz,(kellő határokon belül) érdemes ráhagyatkozni és azt tenni amit mond.

Itt szinte mindenki beköltözött a zsebembe segíteni a legnehezebb időszakokon. Ha megengeded ismeretlenül is sok erőt adnék ott a zsebetekben... :-)

macska69 2011.06.06. 10:15:24

@Dr.laikus PhD:
Biztosan sokan szeretnek Téged, sokan költöztek a zsebedbe, van, aki lépdeljen veled még azon az úton, mert nagyon úgy tűnik a soraidból, hogy szeretetre méltó ember vagy, köszönöm a kedves sorokat és viszont kívánom én is a sok erőt, kitartást! Ha épp kiürülne a zsebed és épp nincs, aki lépegessen veled, szólj, rám számíthatsz -cserébe a jóságodért.

csutkababa 2011.06.06. 10:24:42

A poszthoz:
az otthonában elesett, vérzik a feje bejelentés esetfeladatnak minősül. Ezt a kikérdezés, beteg állapotának telefonos felmérése (és az aktuális kocsihelyzet ismerete)után lehet súlyozni, miszerint elég a mentőgépjármű, KIM kocsi kell, vagy eset-rohamkocsi.
Tehát azonnali kocsiindítást kíván. mennyiben nincs elérhető autó égen-földön, sehol, akkor köteles a diszpécser a kocsihiányt a felvett esetpapírra rögzíteni.

kendike 2011.06.06. 10:27:46

Én itt néhányakkal ellentétben úgy gondolom, hogy a történtek alapján igenis indokolt volt a mentők hívása.Egy laikus nem tudja megállapítani, hogy milyen mérvű a sérülés.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 10:27:52

@macska69:

Túlértékelsz, de tényleg szeretnek is meg nem is. ahogy az életben lenni szokott. :DDD

Mindig van aki segítsen.
Ha valaha valaki azt mondja, hogy az emberek rosszak és nem figyelnek a másikra én ezt cáfolom. Ennyi jót, ennyi emberséget, segíteni tudást és akarást még soha nem tapasztaltam. Néha tátott szájjal ámulok.
Lesz mit visszaadjak, ha meggyógyultam, vagy legalább is tenni leszek képes másokért.
Pedig kicsit kockás és szókimondó vénasszony vagyok. :DD

Túljuttok ezen a kétségbeesett időszakon.
Nekem az elején elmondta az orvosom, hogy végig kell éljem a gyászreakciónak minden fázisát. De úgy igazán. Felírta a recipére a napi 2 órai sírást, a családnak is.

Beköltöztettelek a zsebembe köszönöm, onnan nincs kilépés ám! :-)))

macska69 2011.06.06. 10:35:04

@Dr.laikus PhD:
Mi ezt az általad tapasztalt sok segíteni akarást, emberséget még nem tapasztaltuk meg, de biztos abba a szakaszba is eljutunk. Köszönöm a zsebhelyet, találkozunk a gyógyultak klubjában!

Káin 2011.06.06. 10:37:31

@Dr.laikus PhD: Remélem elég nagy a zsebed :):

Káin 2011.06.06. 10:49:09

@Dr.laikus PhD: Ez tényleg remek dolog :), kívánom, hogy minél többen ott legyenek benne :). Remélem én is bele férek :).

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 10:59:43

@macska69:

Ahol lakom engem mindenki ismer én viszont tényleg senkit a közvetlen szomszédaimon kívül.

Szoktak köszönni, én vissza, megkérdezték hogy vagyok és mentünk tovább.
A diagnózist mikor megkaptam számomra ismeretleneknek odavetettem, hogy rákos vagyok. Ettől mindenki megnémult, toporgott, bambán nem tudta mit mondjon.
Nekem ettől megjött a humorom (tudom morbid), de kezdtem a fonákján látni a viselkedésem.
Most már kínos, mert tényleg ismeretlenek kérdezik hogy vagyok.
A ház ahol lakom ott mindenki haragudott mindenkire, de értem mindenki összefogott. Amikor nem tudok lemenni (kezelés után 2-3 nap) akkor felhozzák AZT a kenyeret amit szeretek, onnan ahonnan vásárolni szoktam. Megkérdezik van-e mit ennem, miben segíthetnek. A trafikoshoz minden nap be kell menni, hogy lássa a vigyorgó buddha fejemet, titokban megnézi mennyire nehéz a szatyor. Ha ő nehéznek ítéli, bezár, felrohan a negyedikre, leteszi a lépcső tetején és rohan vissza. Míg kórházban voltam felvette a táppénzem, szóval ha segítségre van szükségem, ha nem, van aki odafigyel.
Nem dohányzom, tehát nem üzleti az érdek.

Másik szomszéd (szomszéd házban lakik), látta, hogy nincs rendes sapkám felrohant és lehozott egy nagy karimájú szalmakalapot és a fejembe csapta, nyomott a képemre egy puszit és ment a dolgára.

A patikus boszi néni, kimásol mindenféle okosságot ami olcsó és jól használható kiegészítés lehet, győzzem megtanulni mi való nekem, mert nem vagyok egyszerű eset....

És még ezer apró szívmelengető tekintet, a zöldséges nekem adta a maradék 2 kg akkor még nagyon drága újkrumpliját, hogy úgy sem tudja eladni.
A lakótelepi 4 gyerekes fiatal mama akinek már kinőtt a haja, akivel elég összemosolyogni, mi tudjuk, hogy kell és lehet élni.

Szóval ilyenek....

Csalamádé 2011.06.06. 11:01:41

Nem mondom, hogy azok, akik szerint felesleges volt a mentőt hívni kerüljenek hasonló helyzetbe, mert nem vagyok rosszindulatú, de azért gondolkodjunk már...

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 11:09:28

@macska69:

Látod mennyire hálátlan vagyok?
Ha nyígem van, vagy volt és itt leírtam, mindig kaptam tanácsot az itt olvasó orvosoktól.

Minden nehezebb pillanaton sikerült átlendülnöm.
Nekik is köszönhetem ám!

macska69 2011.06.06. 11:12:48

Abból én is sokat "tanultam", amit ők írtak itt le, sokat elszipkáztam belőle, lassan elindulok doktorálni is... :))

macska69 2011.06.06. 11:21:59

@Dr.laikus PhD:
Nálunk a kutyás közösség ilyen. Mindig tudjuk, hol és kinek van szüksége segítségre, odafigyelünk egymásra még úgy is, hogy általában egymás nevét sem tudjuk, csak a kutyusokét. De odafigyelünk. Ugyanezt "kutyátlanok" részéről nem tapasztalom, mindenki érdektelenül elmegy a másik mellett, egy házon belül sem pazarolják az emberek az energiát arra, hogy legalább a liftben egymásra nézzenek, köszönjenek. Sajnos errefelé nincs sok önzetlenül jó ember, nem mondhatok jót a zöldségesről sem... De annak örülök nagyon, hogy rád odafigyelnek és tán jobban is vigyáznak rád, mint gondolod.

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 12:02:06

@macska69:

Ezek szerint én egy jó kutya vagyok...

Hát lóg is a nyelvem boldogan és lihegve, szeretve és viszont szeretve....

Már akitől. ;-)

Peetee 2011.06.06. 12:27:55

Ez Budapest?
Város egyik végéből a másikba nem megy át 12.000ért a Taxi, és akkor nem beszéltünk a maradék 2-3útrl a mammával együtt.

Ha vidéki áros, akkor van 2-3kórháza (Vigye át egy másikba) ???

Sánta történet....

2011.06.06. 12:28:15

@macska69: Engem a legutóbb éppenséggel megtámadott néhány feldühödött "kutyás", aminek a vége egy nyilvános bocsánatkérés és kártérítés lett, de nyilván ebből nem vonok le általános következtetéseket, nem úgy, mint te a "kutyátlanok"-ról. Hagyjuk; aranyos vagy, semmiről nem akarlak meggyőzni.

Tehát: ha szerdán lesz konzílium, vinni kell az addigi összes leletet, a hibás tüdő CT-re meg valószínűleg kap új időpontot az orvosa által. Kis szerencsével gyorsan be tudja juttatni, mindenesetre semmiképp sem lassabban, mint ha magatok intéznétek. Ha a konzílium során arra jutnak, hogy a mellkas CT nélkül nem lehet dönteni a kezelésről, akkor meg kell keresni egy magánt, aki CT vizsgálatokat végez pár napon belül (vizsgálat típusától függően kb. 10-30.000 ft). Esetleg érdemes lenne ezzel most azonnal felhívni a kezelőorvost, hogy mennyire lesz fontos számukra a mellkas CT, mert ha pl. a következő konzíliumra is sokat kell várni, a felvételek viszont kellenek (és az orvos nem tudja előbb bejuttatni államiban), akkor még szerdáig be kell jutni egy magánhoz.

Onnantól pedig követni kell az onkoteam szakmai kezelését és Laikus emberi tanácsait :-)

Káin 2011.06.06. 12:35:13

@Peetee: Olvass figyelmesebben :P. nem egyszer taxizott.

macska69 2011.06.06. 12:46:22

@ReignOfdark:
Nagyon köszönöm az útmutatást, köszönöm a választ! Elvileg holnap bent lesz és személyesen találkozhatunk az orvossal, aki elrendelte a CT-t, ő fog új időpontot kiverekedni nekünk, ezzel egyidejűleg a konzílium addig elhalasztva, míg nincs lelet. Nagyon megy az idő, ez a baj... Van itt a szomszéd utcában egy magánrendelő, CT-vel, mindennel, mindjárt meg is nézem, van-e lehetőség. Mekkora jó ötlet, köszönöm! Hogy miért nem jutott eszembe??? Erre mondják biztos, hogy a pánik miatt. Szóval köszi!
Igazat adok, hogy NAGYON SOK ostoba kutyás van, nekünk is meggyűlik a bajunk néha velük, egymással. És vannak rendes "kutyátlanok" is, ezt is elismerem. Nem általánosítok, csak a környezetemben, sőt a házunkban élőkről alkottam véleményt. Na meg a zöldségesről. Ha legközelebb kutyás problémád lesz, hivatkozz rám... (mindjárt több bajod lesz :D )

Ugyandehogy (törölt) 2011.06.06. 12:57:11

@macska69: a rendes kutyátlanok igazából kutyások, csak még nem tudják magukról , ezért még nincs meg a kutyájuk.

:)

2011.06.06. 13:08:38

@macska69: Igen, sajnos ez így van, sietni kell: a következő konzíliumig romolhat az állapot. Itt Pécsett pl. több hónap némelyik várólista, ez pedig nagyon rossz azért, mert ennyi idő alatt akár lényegesen rosszabbodhatnak a gyógyulás feltételei / a kezelés súlyossága és kockázatai. Egy mellkas CT viszont szerintem finanszírozható kategória magánban is.

@Babette_: Igazából engem sosem érdekelt ez a téma eddig az esetig. Mondjuk azóta sem. Viszont világ életemben utáltam, amikor semmitmondó értékmérő kategóriákba sorolták az embereket, pl. ki alszik nyitott ablaknál, ki szereti a panelt, ki tart állatot, stb. számomra ez abszolút nem releváns.

2011.06.06. 13:10:13

@michhuli: 0 válasz a kérdésre :-DD
Szerintem fordulj Máriához néhány marketing tanácsért! :-D

macska69 2011.06.06. 13:17:16

@ReignOfdark: már nyomozom a magánorvosit, most azonnal útnak is indulok, mert a rendelőben a telefont senki nem veszi fel... Hátha személyesen sikerrel járok.
Köszönöm még egyszer, szaladok.

2011.06.06. 14:07:50

@mariablog: Ne harapj, ez most tök jóindulatú volt. Én nem értek a marketinghez, de szerintem nem a legjobb egy válasz nélküli honlapot reklámozni válaszért, nem?

@macska69: Szívesen!

Dr.laikus PhD 2011.06.06. 14:56:38

@Káin:

Édes Káin!
Pont Te ne férnél bele? Hát persze!
Nagyon-nagyon köszönöm! :DDD

ccke 2011.06.06. 15:48:39

@Dr.laikus PhD: Nagyon jó, hogy így tudod szemlélni a dolgokat! Biztos, hogy ez a betegséged legyőzésében segít, és persze másoknak is, akikre át tudod ragasztani ezt a hozzáállást.
Sokan még mindig halálos ítéletként gondolnak a diagnózisukra, és sajnos ha a beteg nem küzd, akkor az orvosoknak is sokkal nehezebb.
Kitartást neked, és mindenki másnak is, aki hasonló cipőben jár!

pirimogyoró 2011.06.06. 16:42:45

A jelzőrendszert hogy kell elképzelni? A zsebében van, vagy rá van szíjazva? Mert ha valaki elesik és nem tud felállni, a jelzőrendszere lehet akár 1 méterre is tőle, nem tud vele mit kezdeni...

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.06. 16:51:43

@ReignOfdark:

A hozzászóló nem a saját honlapját reklámozta, hanem egy fél órával korábban feltett kérdést az egyik "gyakori kérdések" típusú oldalon.

Azokon az oldalakon sűrűn előfordul, hogy valaki feldob egy kérdést, de senki nem ír rá választ.

cenzorilla 2011.06.06. 17:02:12

@mariablog:

Megnéztem.
Reklám volt, ezért töröltem. :)

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.06. 17:04:56

@pirimogyoró:

Ilyen, vagy ehhez hasonló:

bgh.hu/gallery/thumbs/205/45099_9007670_220_146_295ba0bfda5b1dfac08a045f3a3ebcde.jpg

Van egy fix, doboz része, beleépített mikrofonnal és hangszóróval, és van egy karóraszerűen a csuklóra rögzíthető mobil része pánikgombbal.

Zsebbe nem szabad tenni, mert ha elesik, nem biztos, hogy be tud nyúlni a zsebébe érte az ember.

Bikli néni 2011.06.06. 18:26:41

@VaTi: Tiltakoznom kell, a hedszetesek között is vannak nagyon kedves, türelmes emberek (nyilván, mert az ismerőseim :D). Azért az ő munkájukat sem irigylem, minden gyökér betelefonáló rajtuk tölti ki a rossz napját. Ez persze nem menti fel a posztban szereplő telefonost.

Egyébként mi az az "anyaganyám"? :D

(Amúgy elsőre azt hittem, VaTi írta a posztot...)

Bikli néni 2011.06.06. 18:35:30

@macska69: Én sem vagyok orvos, de annyit talán elmondhatok, hogy apukádnak mihamarabbi és minél teljesebb gyógyulást és sok erőt kívánok. Nagyon drukkolok, hogy hatásos kezelést kapjon!

Bikli néni 2011.06.06. 18:36:09

@1,3,7-trimethylxanthine: Gondolom, "a nagyanyám" akart az lenni, csak mikor ezt megláttam... :)

macska69 2011.06.06. 18:50:42

@Bikli néni:
nagyon köszönöm, ó, de kedves tőled is!

Bikli néni 2011.06.06. 18:51:51

@macska69: Az én nagymamám is rákos, őszintén átérzem az aggodalmadat.

macska69 2011.06.06. 18:53:19

@Bikli néni:
Aúú, de sajnálom... Őszinte szívvel kívánok neki is jobbulást, kitartást!

VaTi 2011.06.06. 19:03:06

@Bikli néni: az "a nagymamám" lett volna, csak egybeírva, elgépelve :)
Ööööö, hedszetesek miatt nálam lehet ám tiltakozni, mer' nekem ez olyan niggerezés :) Nekem lehet :) Én is ezt nyomtam sok évig (üdvözlömmibensegíthetek), most már back office-on vagyok. Bentről egyébként olyan ez a megosztás, hogy van az ügyfélszolgálatos meg az emberiség másik fele, a hülye ügyfél :) Akinek hiába mondod a jót, nem érti meg :)))
(egyébként az üdvözlömmibensegíthetek-et már tudtam olyan sebességgel-összevonva mondani, hogy az ügyfél visszakérdezett: milyen keltetőtelep?)

Bikli néni 2011.06.06. 19:03:42

@macska69: Köszönjük szépen! Mi is nagyon reméljük, hogy eredményes lesz a kezelés...

pirimogyoró 2011.06.06. 19:17:01

@mariablog: Hát ez igazán praktikus! Köszönöm a linket :)

szabidoki 2011.06.06. 21:07:54

Vegyes érzéseim vannak, mert az első bejelentés alapján (szomszédasszony elesett, nem tud felkelni, lakásba nem lehet bejutni) általában szokás kocsit küldeni - hogy ez miért nem történt meg, rejtély. A második telefon után, amikor vélhetően kiderült, hogy a nagyinak nincs nagy baja (nem eszméletlen és nem is volt az, csak a karja sérült, de járóképes), akkor már én is azt mondtam volna, hogy nem sürgős annyira a mentő, tessék várni türelemmel. Ja, egy apróság: a telefon végén szolgálatvezető, esetleg diszpécser van, nem pedig őr.
Az első kórházból elküldés meg simán csak tájékozatlanság eredménye, meg kellett volna kérdezni, hogy melyik kórház a baleseti ügyeletes.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása