A nincs kedvem műteni sebész

2011.05.05. 06:00

Tisztelt Cím!

 

Ez év április 20-án anyajegy szűrésre mentem a párommal egy magánintézménybe. Nála találtak egy sürgősen eltávolítandó, reed naevus nevű anyajegyet.Sajnos az intézményben lévő orvos nagyon drága. 40.000 Ft. Ezért kerestünk olcsóbb megoldást, de még mindig pénzért. Találtunk egy plasztikai sebészt  aki a honlapján hirdeti az anyajegy eltávolítást és szövettanra küldést.

 


Bejelentkezés után, időpontra menve, vártunk két órát, majd közölte, hogy Ő ezt nem vállalja, mert ennek onkológiai következményei lehetnek. Mondtuk, azért kellene kimetszeni, hogy a szövettan majd eldönti mi ez és a továbbiakat mi intézzük. Arra hivatkozott, hogy joga van megtagadni a beavatkozást. Következő héten elmentünk a Mária utca 41-be, hogy a bőr onkológián majd elintézzük.


Három és fél óra várakozás után sorra kerültünk, ahol az orvos megállapította amit eddig is tudtunk, sürgős eltávolítást javasolt és intézkedett is. Másnap reggelre, betegbemutatás - onkológiai team -, megtörtént. Ott is megállapították, hogy reed naevus és sürgősen eltávolítandó. A beutalónk is megvolt a sebészhez.
 


Párom kijött a szobából, majd nemsokára követte őt az orvos, aki közölte, hogy a sebész nem vállalja.Miért kérdésünkre az volt a válasz, hogy nincs kedve!Sebaj, megvan a beutalón a telefonszáma.Felhívtam.


- Mi a probléma?
- Nem méltóztatott elvégezni a munkáját!
- Nem mondta Dr. H... , hogyan kell engem felhívni?
- Gondolom telefonon!
- Ne viccelődjünk. Mielőtt a akarja a műtétet felhív du. 4-kor és megbeszéljük a "részleteket"!
No, itt letettem a telefont.


Ott tartunk, hogy egy kedves, ismerős plasztikai sebész ingyen eltávolítja a szóban forgó anyajegyet és elküldi szövettanra.


Miért tagadhatja meg egy orvos a segítséget?
Miért üzenget az orvos a másikkal?
Csak nem hálapénzt várt? Ha igen, akkor mondja a szemembe.


K Géza

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2011.05.05. 06:21:29

Gyerekek, ez létezik? Doki azt mondja, nincs kedve? És ilyenkor nincs másik orvos, aki elvégezze, csak az az egy? Adva van a beteg, kezében egy papírral (nyilván kapott vmi papírt a vizsgálatról, eredményéről), miszerint neki sürgősen eltávolítandó akármilye van. Ezek után a kórház nem foglalkozik vele? Extrém esetben a beteg ezek után mondjuk meghal (bocsánat, nem szeretném megbántani a posztolót, akármilyen általános esetet is vehetünk), akkor az felelősségrevonást hozhat, nem? Ezt kockáztatná egy intézmény, vagy egy orvos? Nagyon furcsa...
Azt lehet tudni, mi lett a szövettan ereménye? Illetve ha van ismerős szakorvos, miért nem rögtön hozzá mentetek? Én egy ismerősben eleve jobban bíznék (gondolom mindenki)

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 06:29:55

Nem is értem, hogy miért akarta a posztoló ezt magán úton intézni. Vagy ha van kedves, ismerős plasztikai sebész, aki ingyen megcsinálja, akkor miért nem hozzá fordultak már az első körben is. Vihar a biliben.
És hogy miért tagadhatja meg az orvos a segítséget? Azért, mert joga van hozzá. Ha van szabad orvosválasztás, akkor legyen szabad betegválasztás is! Aztán ha valakit senki sem vállal, akkor annak valószínűleg oka van.
Ha szakorvos lennék, biztosan megválogatnám a betegeimet. Csak azokat tartanám meg, akiben érzek vágyat arra, hogy megismerje a betegségét, akiben érzek akaratot arra, hogy változtasson az addigi életvitelén, vagy legalább van benne némi erő arra, hogy megpróbálja, és van legalább egy kevése esze ahhoz, hogy megértse, amit mondok neki. A többi beteget meg a főnökökhöz irányítanám... :)

serfecs (törölt) 2011.05.05. 07:00:13

Én ezt nem értem. Miért magán úton?? Amikor nekem volt anyajegy-problémám, besétáltam az OOI-ba (Kékgolyó utca), megnézte a bőrgyógyász, átküldött a sebészetre, ott kaptam időpontot a műtétre, a műtét napján besétáltam, 20 perc várakozás után behívtak, leszedték, viszontlátásra, 3 hét múlva varratszedés.
Az egyik ilyen anyajegy az arcomon volt és olyan profin szedték le (nem lézerrel, szerintem ilyen sarlatánságot az OOI-ban senki nem tenne), hogy mé én sem látom a helyét, pedig hajlamom van a keloidok növesztésére :-)

VaTi 2011.05.05. 07:00:14

@miklos.rabai: ezt nem is tudtam, hogy van szabad "vállalás", még sosem találkoztam ilyennel. De egy kórházban, szakrendelésen, hol adott szakterülethez több orvos tartozik, valaki csak elvégzi, nem? Egyébként próbáltam guglin utánnaolvasni ennek a reed naevusnak, mi az a félelmetes, amit a második magándoki nem mert vállalni, de csak arra jutottam, h vmi anyajegy, ami rákos burjánzásnak indult/indulhat (ennyit bírtam kihámozni az orvosi nyelvezetből). Azért ennél talán nehezebb dolgot is kezeltek már orvosok. Ha viszont nem volt meg a magánrendelő megfelelő felszerelése ehhez, akkor jogos is, h nem vállalták.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.05. 07:18:27

Ha jól értem, itt az olcsóbbik magándoki nem vállta a munkát. Neki, mint vállalkozónak ez joga. A Mária utcában csak azonnal nem vállalták, hanem egyeztetni kellett volna a dokival. Azt, hogy nincs kedve, azt egy másik doki monda a sebészről.(nevezhetjük kollegalitásnk)
Ha szó szerint így zajlott a telefonbeszélgetés, akkor bizony Géza volt az orbitális tarack. Ennek ellenére az orvos türelmes volt és azt mondta neki, hogy amikor óhajtja a műtétet, tájékoztassa már őt is.

Dr.laikus PhD 2011.05.05. 07:23:22

@VaTi:
Valami nem stimmel.
Bőrklinikán még ambuláns rendelésre is kell időpontot kérni, ha nem sürgősségi a dolog, vagy vársz közel egy munkaidőnyit.

Beutálónál meg alapból a kisasszonyoktól kell kérni a terminust. Igaz, hogy fontoskodnak és szokták mondani, hogy ők csak felhívni tudják, de a módja ez.

Tegyél panaszt. Ott minden dokumentált, ráadásul ki is nyomtatják és a kezedbe nyomják.

Jobbulást és remélem csak nincsen nagy baj.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 07:46:58

@VaTi:
Itt szerintem el kell választani a sürgős eseteket a krónikus betegségektől, a sebészeti szakmákat a nem sebészeti szakmáktól, meg az állami ellátást a magántól.

A magángyógyászatban simán létezik ilyen (lásd a poszt).

A sebészeti szakmák meg a szabályaik szerint nem vállalhatnak mindent: szívgyógyászok, idegsebészek... Nem lehet sajnos mindenkit megműteni...

A sürgősségi ellátásban nincs olyan, hogy valakit nem vállalnak. Illetve azért akadhat egy-két eset. Még egy sürgősségi esetet is visszautasíthat az orvos akkor, ha fenyegetve érzi magát, vagy hozzátartozóját, vagy személyzet más tagját, (kvázi valaki kényszeríti a beteg ellátására), nem? Vagy, ha valakit agyon csap a leszakadt felsővezeték, ami aztán szikrákat szórva ott ugrál a beteg körül az utcán, akkor addig nem megyünk oda a beteghez, amíg a környék nincs áramtalanítva. Ezek például csak a legtriviálisabb dolgok, amiért az orvosok nem vállalnak el valamilyen esetet. Mert nem hősök vagyunk, hanem orvosok, ésszel élő emberek. Ezt aneszten csak úgy mondták: ki fog titeket megmenteni, ha bajotok lesz betegellátás során?

A posztban az első esetben az történt, amit te is írtál. Vagy nem volt felszerelés, vagy nem volt képesítése az orvosnak onkológiai céllal elvégzendő műtétre. Az orvos meg nagyon helyesen nem vállalta. Egy anyajegy eltávolítsa során megmondják, hogy mekkora ép széllel és milyen mélyen kell kivágni. Ezt pedig jobb egy onkoteamre bízni. Ez nem úgy van, hogy bemegy valaki valahova, hogy neki azt mondták, hogy valamit el kell távolítani a bőréből, és akkor az első orvos úgy is cselekszik.

A festékes elváltozások speciális tudást igényelnek. Nekem meg olyan nincs. Így szomorúan, de határozottan megtagadom a kérdésedre a választ... :)

Ami kérdéses, az a krónikus betegek nem sürgősségi, állami ellátása. Megmondom őszintén nem tudom, hogy vissza lehet-e utasítani valakinek az ellátását. A munkáltató ezt lehet, hogy tiltja. Bár nem hiszem, hogy személyes okokból sem lehetne visszautasítani valaki ellátását. Itt nem faji, vallási... stb dologra gondoltam. Az ember pl. nem szívesen tükrözné meg a húgát... :)

Persze biztos, hogy adott rang és hírnév mellett azt vállal el az orvos, akit akar, a fiatalok meg ugye ne ugráljanak, hanem gályázzanak ezerrel, mert az öregek is ezt csinálták, amikor fiatalok voltak... stb... De azért nagyon fontos lenne, hogy ha nem tud az orvos együtt dolgozni a beteggel a beteg érdekében, akkor az orvos visszalépjen a beteg további kezelésétől. A beteget pedig ebben az esetben át kell irányítani egy másik orvoshoz. Hátha az nagyobb sikert tud elérni a betegnél. Ugye ebben az esetben pont arra gondolok, amikor a beteg hibájából nem lehet sikeres az együttműködés (nem jelenik meg a vizsgálatokon, nem szedi a gyógyszert... stb). Ugyanis nem vagyunk mi programozott kerti csapok, hogy még zuhogó esőben is locsoljunk, nem de?... :)

sárga nyúl 2011.05.05. 07:54:54

1. 40 000 Ft-ért drága.
2. A második orvos nem akarta bevállalni, amit másutt team intézne, mert veszélyes. Ehhez joga van.
3. Találkoztam már egy-két nagyképű sebésszel, de nem tudom elképzelni, hogy azt mondja: "nincs kedvem".
4. Telefonálás: talán ki kellett volna várni, milyen részleteket akar az orvos megbeszélni, nem leb@szni kapásból a telefont.
5. Jóóóesik a nekemke típusú életformának, ha ingyé megcsinálja valaki igaz-e? (Broáf.)

Öregnővér 2011.05.05. 07:55:45

- lakóhely szerinti bőrgyógyászat,
- beutaló a területi ellátási kötelezettséggel rendelkező sebészetre
( ide beutaló egyébként nem kell, most is csak azért, hogy leírják az elváltozást),
- ambuláns műtétként elvégzik,
- fizetiatébé.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 08:01:46

De ha már itt tartunk:
- Tudjátok-e hogy honnan indulhatnak ki a festékes daganatok?
- Hova adnak áttétet?
- Mit kell figyelni egy anyajegyen?

El Visco Stello (törölt) 2011.05.05. 08:10:35

@miklos.rabai:
1. Én egyszer nekimentem fejjel a frissen festett kazánkonzolnak. Nekem onnan indult ki.
2. Nem tudom.
3. ...hogy a hölgy melyik testrészén helyezkedik el.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 08:12:55

@El Visco Stello:
Jól van, látom, humorodnál vagy ma... :)

thbogyó 2011.05.05. 08:15:02

Azért ez nekem kicsit sántít. Mármint ez a "nincs kedvem hozzá". Még soha nem tapasztaltam ilyet egy orvos részéről sem. A beavatkozást joga van megtagadni az orvosnak több okból is: Pl. mert veszélyesnek tartja, vagy tudja, hogy nincs gyakorlata pl egy ilyen reed naevus nevezetű anyajegy eltávolításában. Én ezen nem akadnék ki, hanem örülnék, hogy őszinte volt. Bár az nem derül ki a posztból, hogy az orvos miért utasította el, de szerintem erről lehet szó.
OFF: Ha van köztetek sebész vagy olyan, aki ért hozzá, akkor kérlek magyarázzatok el valamit! Lányomnak (8 éves) múlt héten távolítottak el részlegesen egy 8x3cm-s anyajegyet a lábáról (naevus pilosus). Hosszabb beavatkozás lett, mint amire számítottunk az orvossal (2 órás műtét), mert nagyon mélyen a szövetekbe szövődött. Azt mondta a doktor, hogy ezért sem tudta az egészet eltávolítani, hisz akkor nem tudta volna összevarrni. Állítólag az is gond, hogy túl feszes a lányom bőre, így ez nehezítette a dolgát (ez miért gond? Van ötlete valakinek?)Így - a záró alapján - bőrforgatásos bőrpótlást végzett. Valahogy úgy magyarázta, hogy a maradék anyajegyet kifordította oldalra, s onnan vett el bőrt, vagy legalábbis én így értettem, de ez még mindig zavaros számomra. Szegény, megpróbálta elmagyarázni, de sajnos a védőnői tanulmányaim nem terjednek ki plasztikai sebészetre :) Kérlek, ha valaki tudja, magyarázza el ezt a sebészeti eljárást nekem! Köszi előre is! ON

serfecs (törölt) 2011.05.05. 08:24:38

@thbogyó: nem orvosként, csak sok anyajegyemet levettek már: az anyajegyet mindig mandula-alakú vágással metszik ki. Egy 8x3 cm-es anyajegynél a "mandula" legszélesebb pontja legalább 4, de akár 5 cm széles, tehát ennyit kéne összehúzni a bőrön. Mivel van egy 9 éves fiam, van fogalmam a kislányod lábának a méreteiről és egy kis pici pipaszár láb pici bőrén 5 cm-t nyújtani azért nem egyszerű.
A többit nem értem :-) Viszont jobbulást neki!!!

thbogyó 2011.05.05. 08:36:42

@panni75: Köszi :) Most legalább azt értem, hogy miért gond, ha feszes a bőre a lánynak. Nyilván, mert akkor nem lehet úgy nyújtani a bőrt a varráshoz, ahogy kéne. S akkor ezért kerülhetett szóba, hogy esetleg begipszeli a lábát az orvos, amíg a varratok bent vannak (kb 12 varratot számoltam)

2011.05.05. 09:20:27

"- Mi a probléma?
- Nem méltóztatott elvégezni a munkáját!
- Nem mondta Dr. H... , hogyan kell engem felhívni?
- Gondolom telefonon!
- Ne viccelődjünk. Mielőtt a akarja a műtétet felhív du. 4-kor és megbeszéljük a "részleteket"!
No, itt letettem a telefont."

Nekem is mindig elmondják a részleteket.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.05. 09:30:56

@ReignOfdark: Nézd a jó oldalát! Lehet részletekben is fizetni.

jágör68 2011.05.05. 09:31:41

Na csak nem bírom ki:DDDD
Az ilyen sztorikkal az a baj, hogy Madzsarisztánban nincs törvényileg szabályozva a magán- állami intézmények finanszírozása és viszonya ilyen átjárás esetén.
Mert qrva egyszerű az, hogy kedves doktor bérel valahol egy darab szobát, oda bejön a beteg, elkéri számlával a pénzt -a nem a kezelés a legnagyobb költséget jelentő VIZSGÁLATÉRT- na és nem 300 Ft-ot, kicsikével többet- aztán meg a KÖLTSÉGES BEAVATKOZÁST az ÁLLAMI intézményben végezzék el.
Szabályozni kell, aki magánrendelésre jár, az vagy magánkórházba mehessen után csak, vagy fizessen az államiban 100%- ot vagy a {beavatkozás költsége- edig befizetett járulékok} különbözetet.
Mert az az állami kórház személyzetének igenis PLUSZMUNKA, hogy valaki munkaidőn kívül, magánrendelésén gyűjti magának a betegeket/pénzt- aztán szépen a költséges beavatkozást meg végezze az állami kórház.
Ezt már rég szabályozni kellett volna, dehát a posztkommunista rablókapitalista tolvajelit is így lopta össze magát. Az állami közösből.

2011.05.05. 09:34:42

Azért jobb, ha egy Reed naevust megnéz egy jó bőrgyógyász/onkológus is, mert klinikai vizsgálattal könnyen összetéveszthető a melanomával. (Végülis ez abból a szempontból mindegy, hogy így is, úgy is onkodermatológiai jellegű a műtét.) Dermatoszkóppal viszont látszanak a világosabb szélek, a centrálisan homogén pigmentáció és a pseudopodiumok. Ha jól emlékszem, szövettanban is vannak különbségek, pl. atípia, asszimetria.

2011.05.05. 09:35:46

@El Visco Stello: Nem lízingelem a várható élettartamomat. :-)

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:39:24

nem értem, ilyenért minek fizetni, amikor van valakinek tb-je.
nekem ambulánsan megcsinálták, seccperc alatt, ma már alig látszik.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:39:54

@thbogyó: nekem nem lenne gond, ha még feszes lenne a bőröm:D

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:41:24

@miklos.rabai:
1. anyajegyből?
2. nemtom
3. hogy növekszik-e, sötétedik-e, és hogy szabályos vagy szabálytalan-e a széle

El Visco Stello (törölt) 2011.05.05. 09:45:35

@Babette_: Kispanolják azt, csak feszes bőrbuxa kérdése.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:47:23

@El Visco Stello: egésztestes bőrfeszesítésre gondolsz?
á, inkább olyan férfit választottam, aki nem nézi:)

thbogyó 2011.05.05. 09:49:57

@Babette_: Azt hiszem sokan vagyunk vele hasonlóan :) :) :) Néha én sem bánnám :)

El Visco Stello (törölt) 2011.05.05. 09:51:23

@Babette_: Laza csaj vagy.

A "nem nézit" pontosítsd! Nem azt nézi, vagy rá se néz?

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:53:07

@El Visco Stello: az utolsó férfi az életemben, halálig.
szerinted?

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 09:57:57

@El Visco Stello: tudja. akarja. ő is így gondolja.
szerencsés vagyok vagy szerencsés vagyok?:)

Tower13 2011.05.05. 11:44:50

@sárga nyúl: 4. Telefonálás: talán ki kellett volna várni, milyen részleteket akar az orvos megbeszélni, nem leb@szni kapásból a telefont

Háát igazából a jó napot kívánok sem volt meg a telefonban. Vagy a bemutatkozás. Bár az is érdekes duma hogy dr.h nem mondta hogyan kell hívni engem? :D
Nekem fura az "idézet"
Plusz a nem vállalja, nincs kedve dologra mondva azért bennem is megmozdulna a WTF életérzés. Mert, ha azt mondja, nem vállalja, mert túl sok műtétje van most, vagy mert csak soká lehetne, mert most megy szabadságra, azt mind értem. A nincs kedvem dolgot nem értem. Ott vagy az orvos is hülye volt, vagy a kolléga szart bele a dologba, vagy a posztíró nem tudta mi van, és elkapta agyát a BMW-s parasztláz.

2011.05.05. 12:16:20

@jágör68: Az is kemény, amikor valaki a magánbetegeit műti állami műtőben.

jágör68 2011.05.05. 13:01:41

@ReignOfdark:
Erről IS irkálok már nemtom mióta.
Úgyhogy engem aztán senki se nevezzen -hálapénzvédőnek,
-haszonélvezőnek meg
-zavarosban halászónak, stb.
Tisztázni kellene végre az egészet, nemcsak Szájtátópetikésen ismételgetni, hogy mindenkinek minden jár- ingyen.
Aki magánúton kerül be az egészségügybe- az onnantól kezdve magánúton is legyen köteles végigmenni az adott problémájával- vagy fizesse ki az állami kezelést 100%- ban.

serfecs (törölt) 2011.05.05. 13:28:15

@jágör68: nem a beteg akar magánúton bekerülni. A "magánpraxis-kompatibilis" szakterületek esetén kábé a második találkozás után kérdi meg az orvos csodálkozva, hogy "dehát miért nem a magánrendelőmbe jött?" Ha ezen a ponton nem veszed a lapot, akkor szép lassan elkezd szívatni. Az igazi az lenne, ha mindig ahhoz az orvoshoz kerülnénk, aki épp ott van, ezügyben viszont sok-sok agyat ki kéne mosni, orvosokét és betegekét is.

Dr.laikus PhD 2011.05.05. 13:31:40

@jágör68:

Hát nem tudom én mit csináltam volna, ha nincs a magán orvos....

Kezelt az onkológus, fel nem ismert semmit, el nem küldött sehová, Godora várt, vagy csípte a humorom, nem tudom....(az egyetlen mellette szóló momentum, hogy volt fél éves negatív leletem).
Magánorvos, alapos gyanú, telefonszám, és rohanvást elkezdődő kezelés állami szinten.
Ha a kerületi onkológustól függ, már nem vitatkoznék itt veled. :))
Ehhez kellett adamantium mindenhez értése (itt a blogon), és Radiológus szakértelme a helyszínen.

Leroi 2011.05.05. 14:09:03

Az orvos, amennyiben a beteg nincs közvetlen életveszélyben, nem köteles ellátni a hozzá forduló beteget, de az illető szakterületen belül más orvoshoz kell elküldenie.
Tehát ha van még öt sebész kollegám az osztályon, továbbküldöm hozzájuk.
Azt pedig, hogy egy sebész hálapénzt vár vagy sem, ne feltételezd, kágéza, és főleg ne ilyen gyors szögsebességű szemforgatások közepette, hanem cselekedj.
Nem negyvenezer, hanem annál biztosan kevesebb.
Mondtam: ingyen csak a halált osztogatják.

jágör68 2011.05.05. 14:26:00

@panni75: @Dr.laikus PhD:
Persze ez kivitelezhetetlen, mert Mo- on nem sok magánkórház van- pláne olyan, ahol mondjuk nagyműtéteket is végeznének (pl nagy tumorsebészeti, hasi aorta- aneurizma, stb), mert az annyira drága, hogy nem hoz hasznot. Van max 1-2 MR, Röntgen, meg epekőeltávolítás, császármetszés, visszérsebészet-no viszont anyajegy- eltávolítás az van.
Úgyhogy ahol ilyen rendelkezésre áll, ott mindenképpen be kell vezetni, amit javasoltam.
Mert egy "rendelőt" bérelni nem nagy pénz, ott fizikális vizsgálat, beszélgetés- fizetés.
Aztán az államiban az anesztes, műtősnő, nővér, stb meg végezze azt a pluszmunkát, amit a drága manuál- kolléga saját szabadidejében, saját magánrendelésében szed össze- mindenféle extra díjazás nélkül...
Ez minimum: ETIKÁTLAN, de sztem ILLEGÁLIS is!

serfecs (törölt) 2011.05.05. 14:51:23

@jágör68: abszolút egyetértek, de nem a beteg részéről etikátlan, tehát én nem vele fizettetném meg a plusz költségeket.
Amikor a magán nőgyógyász a kórház laborjába küldi a levett kenetet és citológiát, amikor a magán urológus a kórházba küld vizeletvizsgálatra és ultrahangra... Ezekről bizony nem a beteg tehet.

jágör68 2011.05.05. 14:56:24

@panni75:
Valakinek meg kell fizetnie,
a soron kívüli ellátás mindenhol fizetős- mert ez AZ.
Kötelezni kéne a magánrendelő kollegákat is, hogy mondjuk részidőben béreljék ki a műtőt, személyzettel, eszközökkel mindennel együtt mondjuk heti 4-6 órában, és akkor mehet a dolog.
De ahogy mondom, a soron kívüli ellátás az FIZETŐS!!!! TB- n felül!

serfecs (törölt) 2011.05.05. 15:15:27

@jágör68: igazad van teljesen. Csak itt szó sincs soron kívüli ellátásról. Nem kerülök előrébb a műtéti listán csak mert magánban járok hozzá, nem kivételez velem senki. A kórházban pont tesznek rá, hogy kinek a kije vagyok és mennyit fizettem előzőleg.

jágör68 2011.05.05. 15:19:25

@panni75:
Igen, mert NEM legálisan, törvényi keretek köz van szabályozva, jelenleg.
Ezért nyilván rajta kívül senki se tudja, honnan van a beutalód.
Szabályozni, ellenőrizni, aztán indulhat a dolog.
Bár mondjuk már '90 óta mehetne ez így is...

Laliath 2011.05.05. 15:38:19

jágör,
ahol én jártam kórházban, ott bizony ez így ment. A magándoki a magán betegeinek bérelte X pénzért a műtőt.
Sőt, ha ugye beesett valami sürgős állami, akkor a magán beteg műtétje csúszott.

jágör68 2011.05.05. 15:54:41

@Laliath:
Igen, ez lenne a normális.

2011.05.05. 16:40:17

@panni75:"Amikor a magán nőgyógyász a kórház laborjába küldi a levett kenetet és citológiát "

Az én nőgyógyászom a nyáron azt mondta, hogy a magánrendeléséről nem küldhet be kenetet a kórházba, mert egy új rendelet szabályozza, és tiltja, be kell mennem hozzá a szakrendelésre. Ellenben a citológiát levette a magánrendelőben.?

2011.05.05. 16:48:20

Egyébként van szabályozva, hogy ki adhat, és honnan beutalót? És ha magánrendelőben adnak beutalót kórházba, az mennyiben változtat a helyzeten? Ugyanaz az orvos adja, mint a szakrendelőben, csak kevesebbet kell várni. Nem kap soronkívüli ellátást a kórházban, nem veszik előre a sorban, nem értem tényleg. A különbség annyi, hogy a beutalóért is fizet, míg az állami ellátásban ezt ingyen kapja, csak többet ül aznap érte.

jágör68 2011.05.05. 18:36:50

@Turchi:
Ha a rendszerben a belépési kapunál előrébb vagy a sorban/ nem kell sorban állnod az már soron kívüli ellátás.

2011.05.05. 19:14:49

@Dr.laikus PhD: Épp akartam is mondani, hogy Godóra Sofi szokott várni :-)))

@panni75: @Turchi: Ez nem ilyen egyszerű, ui. a legtöbb labor is magáncégek kezelésében vagy egyenesen tulajdonában van, tehát a veszteség nem a kórház kasszáján csapódik le - persze ettől még a betegellátás színvonalán fog.

Bikli néni 2011.05.05. 19:24:56

@miklos.rabai: Engem beválogatnál a betegeid közé? :)

Btw, ezt tök felesleges magánúton intézni. Én is most fogok megszabadulni egytől, négy napot kellett várnom a bőrgyógyászatra, kb egy hét múlva jutottam el a sebészetre időpontot kérni (mert azt csak személyesen lehet, bizonyos időpontban), és csak azért kell várnom egy hónapot a "műtétre", mert csak munkaidőn kívül tudok menni, arra pedig véges a szabad időpont :)
Mindezt egy rendes bőrgyógyász pasas (megtapizott meg nagyítóval bámulta a domborulataimat, írjak róla posztot? :D), és egy NAGYON rendes sebészorvos volt.
Mindezt "ingyen" (úgy értem, van biztosításom, nem lejattoltam még egy rakat pénzt a dokinak). Persze lehet fizetni is, akinek nagyon sürgős (ezt megértem mondjuk), csak mint a mellékelt ábra mutatja, így is visszadobják az embert.

És hogy nem vállalja? Hát, van ilyen. Nekem se vállalta, amikor még pelenkás kölök voltam, pedig jó lett volna. De pár év múlva szerencsére akadt vállalkozó szellemű doki is :)

Bikli néni 2011.05.05. 19:31:24

@miklos.rabai: Én tudom, mert legutóbb utánaolvastam (Bikli néni, de marha vagy), de úgy betojtam, hogy nekem BIZTOSAN bőrrákom van, hogy azóta nem merek még rágondolni se...

jágör68 2011.05.05. 19:34:58

@ReignOfdark:
Héé, kollega, Te is nagy jégkorongos vagy????? JUHÉÉÉÉÉÉÉ

Bikli néni 2011.05.05. 20:37:51

@jágör68: Mivan, még egy jégkorongos? :D Kint voltál valamelyik meccsen?

serfecs (törölt) 2011.05.05. 20:53:44

@Bikli néni: hehe, csupa jégkorongos :-) Én azóta imádom, amióta végignéztem a finn bajnokságot. A kedvenc játékosom (Oulun karpat) egyben a legnépszerűbb finn vodka is: Koskenkorva :-))

Bikli néni 2011.05.05. 21:02:16

@panni75: Engem Ember rángatott ki a meccsre. A magyar-olaszt csak tövöből láttam, de már olyan ideg voltam, amikor elkezdtek feljönni a srácok, úgy sivítottam, hogy kijöttek a szomszéd szobából, hogy mivanmá' :)
A párom épp tett a szlovénokra egy nem túl hízelgő megjegyzést, de nem írom le, mert ki találok moderálódni :D

serfecs (törölt) 2011.05.05. 21:04:23

@Bikli néni: én soha el nem mentem volna, ha a szállodám nem szervezi meg. És mennyivel szegényebb lennék most! A jégúszást is nekik "köszönhetem", brrrrrrrrrrrr...

Bikli néni 2011.05.05. 21:06:58

@panni75: A jégúszást azt eszik vagy isszák? :D

serfecs (törölt) 2011.05.05. 21:20:12

@Bikli néni: szerencsé vagy, hogy nem tudod :-D A jégúszás az pontosan az, aminek hangzik: -7 fokban egy stégről beleereszkedtünk a jeges folyóba, kiúsztunk a 15 méterre levő partra, vissza a meleg öltözőbe, 5 perc pihenő, aztán újra. Iszonyú volt, de mivel én gyűlölöm a hideget, nagyon felszabadított a tudat, hogy megcsináltam :-)) Férjem is lenyomta velem, pedig ez nem volt betervezve, kicsifiam pedig a partról kamerázott és szurkolt :-)))

2011.05.05. 21:34:51

@jágör68: @ReignOfdark: Köszönöm a válaszokat, még emésztem.

jágör68 2011.05.05. 21:40:31

@ReignOfdark:
Most sajna nem, de 2 éve Svájcban igen az összes A- csoportoson :DDDDDDDD Kb 2000 óta követem a srácok sorsát, hogy a semmiből eljutottak az A- csoportig. Meg Veszprémből sokat jártam EBEL- meccsekre is Fehérvárra.
Nincs meg véletlen a tavalyi szlovénekkel játszott döntő DVD- n?
Amúgy itt is fent vok:

hokikomment.blog.hu/

Bikli néni 2011.05.05. 21:40:34

@panni75: Az ilyenekre szokták idézni az édes szüléim a következőt: nooormális vagy, Margit? :D
De most tényleg minden bántás nélkül kérdezem: ez mire volt jó? Én azt hittem, ez a Schirilla György privilégiuma :)

Bikli néni 2011.05.05. 21:47:33

@jágör68: Te, ezt a választ most ReignOfdarknak, vagy nekem címezted? :D

serfecs (törölt) 2011.05.05. 22:26:20

@Bikli néni: jó volt a tudat, hogy meg tudtam csinálni. Akkor (januárban) már igen szarul voltam vérképileg és kellett valami sikerélmény, a Mikulás már név szerint ismert, a rénszarvasok buták, a szauna sem kihívás, hát maradt ez :-) Néha kell ilyen, ezért úsztam át anno a Balatont és ezért csúsztam le olyan óriás csúszdákon, amiknek a látványától is hányingerem volt :-))

Biga néni 2011.05.05. 22:58:58

@jágör68: Kérlek, ezt magyarázd el nekem kicsit bővebben. A morális részét értem, de a financiálist nem.

Mondjuk, gondom van az epémmel. Rendesen fizetem a TB-t, de nincs kedvem 4 órát ülni az SZTK-ban, ezért magánorvoshoz megyek fizetős ultrahangra, aki megállapítja, hogy mi a baj, műtétre van szükségem, majd beutal a kerületi kórházba, ahol megcsinálja a műtétet. Legyen ez az "A" verzió. Ez esetben a TB a műtét + az ápolás költségeit állja.

"B" verzió: szintén fizetek TB-t, de vmiért baromira ráérek, ezért végigülöm a sort az SZTK-ban, megultrahangoznak, diagnosztizálnak, beutalnak - ugyanoda -, megműtenek. Ez esetben a TB az ultrahangvizsgálat + a műtét + az ápolás költségeit állja.

Vagy nem?

2011.05.05. 23:20:10

@jágör68: Hehe :-) Hát, én mint aki Fehérvárra jártam gimibe, a véremben folyik az ördögi vér :-))) Kb. 2003 volt amikor megpecsételődött a sorsom, valamelyik suli évfordulón ott volt két régi nagy játékosunk, talán mondanak valamit a nevek: ifj. Ocskay Gábor és Palkovics Krisztián... Aztán amikor csak tehetem, kint vagyok a meccseken, pláne mióta EBEL van :-) Meg most felnőtt az a jégkorongos generáció, akik közül párral személyes ismeretség is van még az éjszakai életből.

Szlovén VB döntő nincs meg, de szerintem nem érdemes megnézni, sajnos elég súlyos volt :'-( Az idei döntőn meg sírtam majdnem, gyönyörű volt. Azért az A csoportban még nincs helyünk, ehhez egyszerűen több pénz kéne a sportágba. Pedig idén lett volna a legtöbb esély feljutni...

Te veszprémi vagy?

jágör68 2011.05.06. 09:26:00

@ReignOfdark:

Bizony mondanak:D
Nem eredetileg szögedi- most is, de hamarosan már landshuti :D

@Biga néni:
Igen jelenleg így van. De ha normálisan lenne szabályozva, akkor a műtéti ellátás is időpontra, várólistánál előrébbről indulna, ergo soron kívül. És mondom a belépéstől számít, hogy soron kívüli-e, de nem az én dolgom szabályozni, volt erre is 21 évük a tehetségtelen, dilettáns, korrupt döntéshozóknak. És a társadalomnak is, hogy kikövetelje...

2011.05.06. 10:29:52

@jágör68: Állítólag gyönyörű közepes méretű város Bayernben :-)

(Tökvéletlen ismerem, a suliban az egyik srác, akivel egy buliban találkoztam, odavalósi.)

Mikor mész? Van hokicsapatuk? :D

(Én olyan helyre nem megyek többé, ahol nincs jégkorong, még Spanyolországba sem :-P)

jágör68 2011.05.06. 11:19:22

@ReignOfdark:
Már kint kéne lennem 1 hónapja... Csak ugye a bürökrácia.
Van, 2. Bundesliga: Landshut Cannibals, Buzas Patrik is játszott az idei szezonban. 6 ezres csarnok, remélem közönségkorizásra is lesz lehetőség, mert annál jobban semmit sem szeretek, mint sport:D

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.05.06. 23:49:27

@VaTi: nekem papírom volt arról, onkológustól, hogy panasz esetén, vagy ha nő a csomó a hátamon, el kell távolítani. 3 sebésznél fordultam meg. Szerinted? 2 évig növesztettem a daganatomat, mert megbíztam az orvosok szavában, hogy nem kell foglalkozni vele... Elmentem egy másik megye másik szakrendelőjébe másik orvoshoz. Megnézte, és 2 nap múlva kioperálta az oda nem való szöveteket. Hiába van papírod, ha nem hiszik el, hogy FÁJ ott valami. Annyira, hogy már ráfeküdni sem tudtam, sem a széken hátra dőlni. Az első 3 orvos egyazon rendelőben rendelt. Véletlenszerűen kerültem mindig másik orvoshoz, éppen ki rendelt. Talán ha mindig egy orvosnak mentem volna az agyára, lépett volna valamit, csak szabaduljon tőlem, nem tudom. "Az élethez kell egy kis..." :)))

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.05.07. 00:16:11

@miklos.rabai: "Ha szakorvos lennék, biztosan megválogatnám a betegeimet. Csak azokat tartanám meg, akiben érzek vágyat arra, hogy megismerje a betegségét, akiben érzek akaratot arra, hogy változtasson az addigi életvitelén, vagy legalább van benne némi erő arra, hogy megpróbálja, és van legalább egy kevése esze ahhoz, hogy megértse, amit mondok neki. A többi beteget meg a főnökökhöz irányítanám... :) "
Jobban éreznéd magad, ha "jó" betegedet veszítenéd el? Vagy kevésbé fájna, ha "rossz" beteged hunyna el? Szerintem nem ez a lényeg, hanem az, hogy TE "jó" orvos voltál-e, és mindent megtettél-e a betegedért a legjobb tudásod szerint. Mit mondanál a bíróságon? "Bíró úr, kérem, a betegem erős dohányos volt, egész nap a TV előtt ülve vedelt, és közben hamburgert meg csipszet zabált naphosszat, már amikor nem volt belőve, és minimális erőfeszítést nem tett egész életében azért, hogy adjon magának egy sanszot egy egészségesebb és várhatóan hosszabb életre, ezért én csak épp annyi fizikai és szellemi erőfeszítést tettem a gyógyulásáért, mint ő maga a sajátjáért, és bocsánat, de elpatkolt, de én nem tehetek róla, mert ő volt a balfék..." És hozzád lép a hozzátartozója, aki kicsattan az egészségtől, és kedves, és látszik rajta, mennyi melója van a teste karbantartásában, és közlöd vele, még így is többet tettél az apja életéért, mint ő maga, és még ennyit sem érdemelt volna? A beteg az beteg. És én ha orvos lennék, a saját lelkiismeretemmel törődnék, hogy másnap a tükörbe és újabb betegek szemébe tudjak nézni, mert ORVOS vagyok, nem Isten. Sejtem, mire értetted a betegválasztást. De honnan tudod pl., hogy az általad favorizált beteg milyen ember? Lehet, hogy tömeggyilkos. Vagy a tévé előtt punnyadó alkesz mondjuk milliókkal támogatja a rákkutatást? Nem tudhatjuk, mi lakik a másikban, nem is ítélkezhetünk. Álmodozni lehet "ideális" betegről. :) Ennek tükrében én meg elkezdem összerakni a férfi-ideálomat. Esélyünk, hogy megtaláljuk, 50-50%. :D

SA45528 2011.06.02. 18:18:18

KB fél év alatt nőtt egy szemölcs a nyakam alatt - nem nagy, mintegy jó borsszemnyi - de azért irritálja az embert.
Elmentem az egészségházba, a bőrgyógyászaton vártam jó két órát, aztán bejutva mutattam a dokinőnek. Ránézett -föl se állt - s azt mondta, jó, ez egy veszélytelen szemölcs!
mondám naívan, akkor most le lehetne csippenteni? (Miután 6 évvel korábban ugyanonnan egy hasonló szemölcsöt a doktor egy perc alatt leszedett -szintén sztk rendelésen)
Nem, kérem, ez esztétikai probléma, mi nem szedjük le, a TB nem finanszírozza!
Ezt most komolyan tetszik mondani, hát 6 éve még finanszírozták? Igen, fél éve már nem!
Na, köszönöm!
De- szólt vigasztalóan _ ha vérzik, vagy sebes, akkor levesszük... vagy menjen el magánrendelésre!
Hát ezért nem fogom megsebezni magam, de a dokinéni magánrendelőjébe sem fogok - inkább veszek WARTEN-t a gyógyszertárban, elintézem magam, és köszönöm a nagy nemzeti megújulásnak!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása