Majdnem elütött a mentőautó

2011.04.04. 14:40

Tisztelt praxis olvasók!


Nem tudom, mennyire kapcsolódik a blog témájához az én levelem, mindenesetre a mai nap után azt gondoltam mindenképpen megírom az általam tapasztalt dolgokat. Az történt ugyanis, hogy reggel, amikor az unokámmal az iskola felé tartottunk gyalog, majdnem elsodort bennünket egy mentőautó. Éppen a zebrán haladtunk át a zöld jelzésen, amikor egyszer csak a mentő odaért. Már leléptünk a járdáról, amikor hirtelen bekapcsolta a villogót és a szirénát és éppen el tudtam rántani a gyereket, mielőtt nagyobb baj lett volna belőle. Miután továbbhaladt a mentőautó ás kb 3-4 méterre eltávolodott tőlünk kikapcsolta a szirénát és haladt tovább, mintha mi sem történt volna.

 


Szerencsére az ijedtségen és a felszökő vérnyomáson kívül semmi baj nem történt, a gyerkőc és én is épségben eljutottunk az iskoláig.


Sajnos nem először tapasztaltam hasonló jelenséget, amikor minden ok nélkül ki-be kapcsolgatják a mentősök (rendőrök, tűzoltók). Nincs jogosítványom, soha nem is volt, nem ismerem a pontos ide vonatkozó szabályozást, de meggyőződésem, hogy a megkülönböztető jelzést csak indokolt esetben lehet használni, ez pedig nem volt. Azt sem tartom kizártnak, hogy beteg nem is tartózkodott a kocsiban, hiszen a piroson való áthaladás után a mentőautó szép kényelmes tempóban ment tovább.


Nyilván nagyon vicces, ha egy nagymama és az unokája majdnem elesik, ne adj Isten a kocsi alá, akkor aztán lett volna dolguk és még a sziréna is indokolt lehetett volna. Nem egyszer hallani olyan esetről, hogy a mentőautó ütközött egy másik járművel, ezek után nem vagyok biztos abban, hogy nem egy hasonló szórakozás tehet egyes balesetekről.


Most szerencsénk volt, de lehet, hogy legközelebb nem lesz az. Azt gondolom, hogy a mások életét megmenteni szándékozó embereknek hatványozottabban kellene odafigyelnie embertársaikra és nem veszélybe sodorni őket.


Kőhalmi Lászlóné
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egoplazma 2011.04.04. 15:25:52

Ez most komoly?

"minden ok nélkül ki-be kapcsolgatják a mentősök (rendőrök, tűzoltók)."

ja, pont a mentőre meg a tűzoltóra jellemző, hogy poénból kocsikáznak velük

"csak indokolt esetben lehet használni, ez pedig nem volt."

honnan tudja?

Ha meg egyfolytában menne a sziréna, az lenne a baj, hogy fél a gyerek/nem tud aludni/lármás a közlekedés.

P75 2011.04.04. 15:41:16

@Egoplazma: a megkülönböztető jelzést előre be kéne kapcsolni, nem pedig a piros lámpán áthaladás után, a zebra előtt. Nem általános, de sajnos van ilyen.

Káin 2011.04.04. 15:44:22

@P75: Én sem mondanám általánosnak, mert tényleg nem az, de nem egyszer láttam már hasonlót sajnos. Azért öröm az ürömben, hogy nagyobb baj nem történt.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.04. 15:58:55

A megkülönböztető jelzés használatának szigorú szabályai vannak. Viszont ide is érvényes, hogy minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőle. Az ilyen járműveket vezetők rendszerint amolyan városi cowboyok. A szabályok számukra tájékoztató jellegűek. Ezért aztán kialakult egy rókafogta csuka szituáció. Ők nem tisztelik a szabályokat, de őket sem tisztelik úgy, mint akárcsak 20 éve.
Persze ehhez az is hozzájárul, hogy minden hülye gittegylet kaphat megkülönböztető jelzést.
Magam is láttam olyat, hogy rendőrök a gyorsan olvadó fagylalttal szirénázva mentek vissza az őrsre. (Ez nem ma volt, hanem egy-két éve)
Ezért a posztot teljesen hihetőnek tartom és felháborít.

Irkutszk 2011.04.04. 16:16:24

Elhiszem, hogy megijedt a nagymama és az unoka. Elhiszem, hogy a mentőautó csak a kereszteződéshez kapcsolta be a szirénát, láttam már én is hasonlót. Nehezen hiszem, hogy majdnem elsodorták őket, de ők voltak ott. Akárhogy is, remélem, legközelebb figyelmesebb lesz a mentő sofőrje a gyalogosokkal. Amit viszont egyáltalán nem fogok fel ésszel a posztban: Hogyan feltételezi bárki, hogy a mentőautó ok nélkül szirénázott? A szabályokat nem ismeri, de biztosan ok nélkül cselekedett a mentő személyzete. Ez az érvelés nekem erősen sántít.

És csak egyetlen dolog a mentőautókról, amit mindenkinek fontos lenne tudnia: Lehetséges, hogy egy mentőautó ezerrel szirénázik, és emellett 20 km/h sebességgel halad, teljesen szabályosan, főleg egy koraszülött mentő. Ugyanis ha benne van egy koraszülött, ő nem bírja sem az erős gyorsítást, sem az erős fékezést, sem a hirtelen irányváltásokat. A kicsi testében ugyanis erős hatásokra a vér könnyen a lábában (-> vérhiány miatti agykárosodás), vagy a fejében (-> agyvérzés) gyűlhet össze. Üdvözlöm az unokát, erőt, egészséget neki, tanuljon jól!

pacula 2011.04.04. 16:29:26

Nem nagyon értem miért kéne akkor is szirénázni ha közel-távol nincs senki? A mentőállomás mellett lakóknak pl miért kéne 2percenként szirénázást hallgatniuk - hisz onnan gyakran indul autó.
Szerintem érthető (ha nem is feltétlenül szabályos) ha mindaddíg míg nincs olyan közlekedési szituációban az autó mikor valakit "figylemeztetnie" kéne, addíg csak "villog" és a hangot csak akkor kapcsolaja fel mikor unoka megy a zebrán a nagymamával, hisz lehet hogy nagypapa rosszul van és hozzá mennek (beteg nélkül) és nem szertnének befékezni, nagymama meg nem szertne mondjuk (csupán villogó autónak) utat adni...

Akkor most kinek legyen igaza? a nagymamának vagy mondjuk a körúton lakóknak kik nem akarnak folyton szirénát hallani? Legyünk méltányosak vagy tartsunk be minden szabályt?

A "nem haladt gyorsan = nem sürgős neki" - problémakörhöz pedig csak annyit tennék hozzá, hogy létezik "atraumatikus" szállítás, amit a magyar utakon,magyar mentőautókkal csupán csak lassan haladva lehet kivitelezni.

Mágia 2011.04.04. 16:30:02

Szerintem alapszabály, hogy ha valaki át akar menni a zebrán, nem indul neki egyenesen, mint a vakegér, ha zöld a lámpa, hanem igenis, megnézi, hogy nem közeledik-e valami balról.

És ha közeledik, akkor marad a seggén a járda szélén állva.

Ha meg egy mentő közeledik, akkor pláne marad a seggén a járda szélén állva.

Honann tudja a kedves posztoló, hogy nem volt beteg a mentőben, és nem éppen olyasmit műveltek vele bent, ami miatt nem állhatott meg a mentő a zebra előtt, mert nem növelte volna a beavatkozás sikerét egy satufékes megállás?

Művelet alatt meg nem éppen a hancúrozást gondolom...

Mágia 2011.04.04. 16:31:12

Bazmeg, mer nekem JOGOM VAN átmenni a zebrán, ha zöld a lámpa...

A másiknak meg a mentőben élni van joga...

Rotoxis 2011.04.04. 16:32:01

Jó tudni, hogy jelenleg kis hazánkban az Országos Mentőszolgálat, a Máltai Mentőszolgálat és a Peter Cerny Alapítvány üzemeltet olyan kocsikat, amelyek ténylegesen is mentőautók. A többi "mentőautónak látszó tárgy" valójában betegszállító és bár - javarészén jogtalanul- rajta van a kék lámpa és a sziréna, azt ténylegesen nem használhatná.
Tudom, hogy a posztoló nem tudhatta, tényleg mentőautóval van-e dolga, éppen ezért írtam le az első bekezdést. A blogszerkesztőtől azonban kissé meggondolatlannak tűnik a poszt OMSZ mentővel történő illusztrációja.

Káin 2011.04.04. 16:36:30

@Máгia: Mária, komolyan...hihetetlen vagy. Azért művészet, hogyan vezeted le minden esetben, hogy a levélíró a hülye. Ez már beteges.

Irkutszk 2011.04.04. 16:43:34

@Máгia: Dehát a nagymamának nincs jogosítványa, tehát sosem vizsgázott a KRESZ-ből. Csak családi tanításokból és tapasztalatból ismeri a közlekedés szabályait.

Tudtátok, hogy a rendőr elveheti a jogosítványát annak, aki gyalogosként nem szabályosan közeledik? Hehe.

phoboss 2011.04.04. 16:47:56

Ha volt a mentőautóban olyan beteg, akivel nem lehet gyorsítani, fékezni, hirtelen irányt változtatni, akkor valóban be kellett volna kapcsolni a megkülönböztető jelzést. Ez így tényleg úgy tűnik, mintha csak "szórakoztak" volna a nagymamával és az unokával.
Mondjuk, ha én mentőt látok, mindegy, hogy villog vagy nem, zöld jelzés esetén is csak akkor indulok el, ha már megállt.

Mágia 2011.04.04. 16:54:18

@Káin:

Mozgó mentő elé NEM lépünk le a zebrán a járdáról.

Akkor se, ha zöld a lámpa.

Pont.

Mágia 2011.04.04. 16:56:25

@Rotoxis:

Igen, szerencsésebb lett volna egy rajzos clipart.

Káin 2011.04.04. 16:58:24

@Máгia: Hiába pont, ez nem érv.Szabályosan járt el a mentő? Nem. A gyalogos? Igen. Ez az érv.Néha nem tudom eldönteni, hogy tényleg rosszindulatú vagy-e, vagy szórakozásból csinálod, amit csinálsz. Te tudod, nekem mindegy. Sok mindenben egyet szoktam érteni veled, de az mégsem járja, hogy mindig a posztoló a hülye a szemedben, akkor is, amikor a Napnál is világosabb, hogy nem ő a ludas.

Mágia 2011.04.04. 17:01:19

@Irkutszk:

ISKOLÁBAN tanítják a gyalogos közlekedés szabályait.

Sőt, mellettünk az óvodának saját oktatópályája van, mini KRESZ-táblákkal :)

Ha jól tudom, mostanában, ha az iskola hozzájárul és/vagy kéri, (nem tudom, mi most a szokás), hivatásos rendőr megy megtartani az órákat és visz munkafüzetet, színezőt, kütyüket ajándékba.

De szerintem közlekedni a gyerekeket ez előtt 50 évvel is tanították.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.04. 17:02:09

Hú! Legónínó! Köszönjük:)))

Káin 2011.04.04. 17:02:18

Ahogy látom, már nem az a kép van. Ez egy fokkal jobb szerintem.

Irkutszk 2011.04.04. 17:02:25

@Máгia: Nekem nem tanították.

Mágia 2011.04.04. 17:03:09

@Káin:

"Szabályosan járt el a mentő? Nem."

Ezt meg honnan veszed?

Lehet, hogy nem számoltak azzal, hogy lesz egy szupernagyi, aki képes lelépni a mozgó mentő előtt 5 méterrel, maga után cibálva az unokáját.

Irkutszk 2011.04.04. 17:03:31

@Irkutszk: mmint iskolában vagy óvodában. Természetesen Édesanyámtól megtanultam: Jobbról nem jön, ballól nem jön, mehetUNK!

Káin 2011.04.04. 17:06:14

@Máгia: Amennyiben a mentő a gyalogos zebrára lépése előtt nem használta a villogót és a szirénát, úgy egyszerű járműnek kell tekinteni, amelyre a KRESZ összes szabálya vonatkozik, ergo meg kellett volna állnia. A megkülönböztető jelzést pedig csak indokolt esetben lehet használni és nem bekapcsolom a piros előtt, majd kikapcsolom utána. Ennyi.

Mágia 2011.04.04. 17:06:40

@Irkutszk:

Gyalogostól jogosítványt? Az semmi.

Áprilisban szondáztatják a kerékpárosokat :D

Valamelyik reggelre meg azért kapott büntit egy motoros, mert elfáradt hazafelé a főúton, betolta a motort az árokba, melléfeküdt és ott aludt reggelig :)

Csak közben a rendőrök meg éppen arra jártak :)

Leroi 2011.04.04. 19:20:41

Beteg nem is volt a kocsiban, mert talán a mentőt épp BETEGHEZ HÍVTÁK!
Akit urgo be kell szállítani a sürgősségire.
Ekkora tapló nem lehet a mami a sokadik X-ével, hogy ne tudja: egy mentőnek elsőbbséget adunk, bárhol, azonkívül zebráról történő lelépés előtt a búránkat először balra, majd jobbra fordítjuk és aztán tesszük le a patáinkat az úttestre. Különösen, ha a szegény kisunokánk is velünk van, akit Isten jól megvert egy ilyen "okos" és "elővigyázatos" nagyanyával...

Leroi 2011.04.04. 19:22:32

zebráról = zebrára

El Visco Stello (törölt) 2011.04.04. 19:46:47

Bura, bura, bura, bura! A teremburáját!

El Visco Stello (törölt) 2011.04.04. 20:48:14

Semmi, semmi. Csak gondoltam, ha már annyira igényesek vagyunk, ne pont akkor adjuk lejjebb, amikor mi írunk.

ze11 2011.04.04. 20:53:34

@Káin: Ülj be, pontosabban rakjanak be egy kocsiba, aztán üvöltsön fölötted a sziréna, amíg visznek. Aztán ha huszadjára sem fogtok tudni szóban kommunikálni, akkor majd rájössz a dolog nyitjára...

ze11 2011.04.04. 20:54:41

@Máгia: Tegyük hozzá, ittasan takarózott be a kétkerekűjével.

ze11 2011.04.04. 20:57:10

@Káin: BÁRMIKOR bekapcsolhatja, ha szükséges.

Bepes Elek 2011.04.04. 21:24:50

Én ugyanígy jártam rendőrautóval. Hungária körúton jött a Stadion felől és amikor elért a Thököly útnál levő zebrához hipp-hopp megfordult, a zebra előtt el kezdett szirénázni, de mikor a zebrán áthaladt lekapcsolta és kb 50-el döcögött tovább.

bauchi 2011.04.04. 21:53:06

Akkor most van ejfeltorony van nincs ejfeltorony?

Tűzgolyó 2011.04.04. 21:58:09

Egyszerűen hazugság az állításod, hogy a tűzoltók csak úgy bekapcsolják a kéklámpát. Fel kell hogy világosítsalak, nagyon szigorú szabályai vannak a tűzoltóknál a kéklámpának, nincs potyázás. Egy ilyen hazugság után az egész sztorid büdös. Lehet, hogy csak jobban ki kellett volna nyitni a füled és nem a mentő elé lépni?

min 2011.04.04. 22:05:34

@Egoplazma:
Kár cinikuskodnod mert ez bizony megtörténő eset Bp útjain.
Tűzoltóautóval nem találkoztam ilyen esettel de mentővel és rendőrrel bizony igen.
Piros lámpa előtt bekapcsol mindent aztán a kereszteződésen áthaladva mindent lekapcsolva békésen haladnak tovább.
Attól, hogy védenek és mentenek vannak köztük bunkó parasztok.

min 2011.04.04. 22:06:46

@Tűzgolyó: A tűzoltóktól is láttam már tökéletlen sofőrt az utakon...

Irkutszk 2011.04.04. 22:07:10

@min: És arra vajon gondolt a kedves néző, hogy azért halad 50-nel, mert nincs bekapcsolva a megkülönböztető jelzése? Ehh, mindegy, nincs kedvem vitatkozni.

datolyamag 2011.04.04. 22:11:27

Mielőtt bárki pálcát tör a mentősök feje felett nézegesse a YouTube-on a vonulásaikról készített több száz vezetőállás videót. Elképesztő, hogy hiába a kék fény, hiába a sziréna mennyi idióta autós és gyalogos szaladgál az utcán.
Pl. itt van egy ilyen videó:

www.youtube.com/watch?v=NR-fyM6Uxso

Tűzgolyó 2011.04.04. 22:11:57

@min: Azért a mentőket sem kell egy kalap alá venni. A Samaritanus betegszállítók a krónikus szabálytalankodók, nem az OMSZ-osok.

min 2011.04.04. 22:13:33

A gyalogos lámpa zöld jelzésen volt a mentősnek piros. Ha fény és hang jelzéssel közeledik azt azért meghallja az ember különösen kereszteződés előtt ahol még cifrázni is szokták. Vannak kék villogósok akik kihasználják kék lámpát és a piroson való áthaladáshoz bizony felnyomják. A posztíró nem biztos, hogy pont mentőautót látott mert lehetett privát betegszállító cég kocsija is de attól ez létező dolog akármilyen szigorú előírás van a használatra vonatkozólag.

Tűzgolyó 2011.04.04. 22:13:40

@datolyamag: Itt pedig a tűzoltók vonulásai. A legfelső videó pl. egy kéklámpás karambol rögzítése: www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=film&kategoria=1

min 2011.04.04. 22:14:19

@Tűzgolyó: Igen ezt írtam aztán én is csak beelőztél...

min 2011.04.04. 22:16:53

@datolyamag: Nem tör senki pálcát a fejük felett hisz tény, hogy a bunkó autósok vannak többségben de azért homokba sem kell dugni a fejünket.

Take-it-Easy 2011.04.04. 22:22:22

Én valahogy úgy vagyok vele, hogy amíg egy jármű nem használja a megkülönböztető jelzéseit, addig egy sima járműnek számít, teljesen mindegy, hogy milyen színűre van pingálva. Ha használja a megkülönböztető jelzését, akkor tegye azt következetesen és ne az utolsó pillanatban kapcsolja fel, amikor a gyalogosnak szinte esélye sincs korrigálni. És ne mondja nekem senki, hogy nem csak szórakozott és bunkóskodott így, hogy a zebra után rögtön ki is kapcsolta. Ha beteghez kell mennie, menjen végig villogóval (ha a szirénát nem is kapcsolja be).

Shellagh 2011.04.04. 22:31:08

@Máгia: Na én is ezt akartam írni :)

Amúgy városon belül szinte csak ezt tapasztaltam, hogy csak akkor szól a hangjelzés, amikor kereszteződéshez érnek (vagy valaki mást kell figyelmeztetni).

Saját nagyszülőből kiindulva meg inkább azt tartom valószínűnek, hogy a nagyi picit megijedt és másképp emlékszik, mint ahogy volt. :)

pepikebaba (törölt) 2011.04.04. 22:42:30

Anyukám dolgozott mentősöknél, irodai munkakörben. Volt rohamkocsi is a szervezetnél. Amikor késésben volt, dugó volt, mindig szirénával hozták haza. Ez többször is előfordult. Szóval elhiszem a sztorit.

alekab 2011.04.04. 23:01:17

Eddig méltóságomon alulinak tartottam „alias” használatát, de a kiváncsiság nagy úr.
Akkor még 1x, a privát véleményem a cenzosillize.com-on átfuttatva, me’ fontos:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
1978. évi IV. törvény a Büntető Törvénykönyvről
195. § (1) A kiskorú nevelésére, felügyeletére vagy gondozására köteles személy, aki e feladatából folyó kötelességét súlyosan megszegi, és ezzel a kiskorú testi, értelmi vagy erkölcsi fejlődését veszélyezteti, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

<>Felvetődött gonosz lelkemben a gondolat, hogy tán a jóravaló, írástudó idős hölgy, -esetleg nem mindenben a hatályos joxabályoknak, és a ferde agyam által elképzelt „józan ész”-nek megfelelően vezette át a reábízott kiskorút az utca túlnani oldalára. Valamint defektes intellektusom még azt is feltételezte, hogy tán a családi ezüst is jobb helyen lenne elzárva, amikor a tiszteletreméltó bloggernek nincs kivel megosztani az otthonlét magányát.
Így megjelenhet?

Mehr lift!

cso zsi 2011.04.04. 23:08:41

Ha "baromi sürgős" lett volna, végig tolta volna a nénót.
Ha viszont életmentő műtétet hajtanak végre a kocsiban akkor is haladni kell, ha lehet, akkor egyenletesen. Amennyiben ez 40-50 km/h között van, azért teszi, hogy odaérjenek a kórházhoz is. De a vinnyogást hallgatni 5-10 km-n keresztül, miközben az esetre kéne koncentrálni, az nem túl oké. Ilyenkor a folyamatos haladás érdekében csak a szükséges helyeken, a veszély elkerülése miatt kapcsolják be a jelzést.

cso zsi 2011.04.04. 23:14:35

@alekab: Nem kéne keverni a másik paragrafussal, ahol a gyalogátkelőhely feltétlen elsőbbséget élvez az úttesttel szemben. Ez itt általános, és főként a gyalogátkelőmentes helyre vonatkozik. Ahol bizonyos esetekben mégis van elsőbbsége a gyalognak, pl a kanyarodóval szemben. A zebrán akár cigánykereket is hányhatna, de azért a gyalognak is előírás a minél gyorsabb átkelés. Az autósnak viszont úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy képes legyen az elsőbbséget megadni.

szabidoki 2011.04.04. 23:41:47

Már megint egy kamu poszt...
A nagymama lusta volt körülnézni, és jó eséllyel süket, mint a nagyágyú. Aztán persze a mentősök a hülyék.
Tessék megnézni pár vonulós videót a youtube-on, és mindenki eldöntheti magának, hogy ki a hülye...
@Rotoxis: rosszul tudod, van jónéhány privát cég, akik eset/rohamkocsi minősítésű autót üzemeltetnek. Főleg rendezvénybiztosítást és szekunder transzportokat csinálnak, és engedéllyel van kék lámpájuk.

szabidoki 2011.04.04. 23:43:46

@pepikebaba: ez elég régen lehetett, mert már évek óta GPS-es nyomkövető van a mentőkben, és valós időben tudják követni a diszpécserek, hogy melyik autó merre jár, szóval elég nehéz maszekolni. Ja, és persze tárolja is a rendszer az adatokat, hogy később is vissza lehessen követni, ha kell.

Forest (törölt) 2011.04.04. 23:43:50

Nem értem miért vitatkoztok itt hogy kinek van igaza? Össze kellene fogni az agyondédelgetett és "momentán még" kisebbséggel, és nem csak leb@szni kellene a mentősöket, hanem jól meg is verni, esetleg feltörni a mentőautót és kilopni a GPS-t.
Csak úgy mellékesen mondom, hogy a mentősöknek PÁV I.-et kell szerezni (ennek nehézsége a vizsgázótól függ, de általában elmondható hogy nem a legkönnyebb feladatok egyike) és persze szigorú ügyeleti beosztás mellett dolgozni, akár karácsony van, akár céges hétvége, akár negyven fok van, akár mínusz harminc és ónos eső.
Namármost. Ha a kedves mentős (tűzoltó/rendőr) azzal szórakoztatja magát, hogy naphosszat fel s alá grasszál két utca között, és a zebránál mindig használja a megkülönböztető jelzést, aztán meg nem, akkor is feltehető hogy oka van, és az valószínűleg nem az hogy bunkó paraszt.
A kedves gyalogos pedig megteheti hogy körültekintés nélkül grasszál a zebrán (vagy mellette) leszegett fejjel, mint Kudlik Juli Deltájában a sarkkutató, de attól nem menti fel őt a hülyeség vádja alól semmi. Joga van, de esze nincs. K ö r ü l t e k i n t é s. A hullazsákban b@szhatja a jogait.

alte trottel 2011.04.05. 00:02:33

Sok überdebil "kurvaannyátanagyinakminekisélazillenvakegér" kommentelőnek:

"...Éppen a zebrán haladtunk át a zöld jelzésen..."

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
(gy.k.: KRESZ)
49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.

(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

Jaszna?

_MEGGYŐZŐDÖTT_ARRÓL_,_HOGY_A_KÖZLEKEDÉS_TÖBBI_RÉSZTVEVŐJE_AZ_AKADÁLYTALAN_TOVÁBBHALADÁST_LEHETŐVÉ_TETTE_

(és _EZEKNEK_ itt fentebb hány libáért mérték a jogsit?)

taurus 2011.04.05. 00:04:47

Na végre egy igazán vicces írás! Ilyen hasznos "olvasói leveleket" a Metropol hátsó oldalán lehet olvasni! :-)

De hogy okuljunk is: Bár a hölgy "nyugdíjas", a mentődolgozókra téves az analógia. Ők NEM MENTŐSÖK, hanem MENTŐK, mint ahogy a rendőr sem rendőrös, a tűzoltó nem tűzoltós. A házmester nem házmesteres, a zöldséges nem zöldségeses. Kakukktojás a nyugdíjas :-)

taurus 2011.04.05. 00:10:18

@alte trottel: fogadd együttérzésem, nem lehet egyszerű.

A teljesség kedvéért javaslom a KRESZ 21.§ (7) bekezdésének tüzetes tanulmányozását.

Megkülönböztető jelzést használó járművel szemben a gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelő-helyen NINCS elsőbbsége.

A gyalogosnak nem az a dolga, hogy mérlegelje a jelzés használatának indokoltságát, hanem hogy - miként a közlekedés többi résztvevője, akikre a KRESZ hatálya kiterjed - biztosítsa a megkülönböztető jelzést használó jármű akadálymentes továbbhaladását.

Erről pedig a 42.§ (1) tájékoztatja a figyelmes olvasót ;)

alte trottel 2011.04.05. 00:33:38

@taurus:
Figyu, te szarvas állat!

21. §(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

_ÁMDEVISZONTAG_:
"...Éppen a zebrán haladtunk át a zöld jelzésen..."
Érted, balambér? _ZÖLD_JELZÉSEN_!
És a járműféleségnek (a vízművek esetkocsijától a VPOP-gárdán keresztül egészen a Köztársasági Őrezred Úrékig bezárólag) _EGYÜTTESEN KELL_ nyomatni a nénót meg a vakut, mert _CSAKISKIZÁRÓLAG_ ezen fennforgásnál műxik a fennsőbbségessége!

Ha netántán (ne adja az a Magasságos) illenforma gépjárművet igazgatnál, hát hasonló esetben hisztérikus sebességgel tiporj a fékbe, mert ha fellöx egy vakegeret a _NEKI_ zöldnél szirénavisongás nélkül, akkor készítheted a vazelint.

brazileiro 2011.04.05. 01:55:40

@alte trottel:

"hát hasonló esetben hisztérikus sebességgel tiporj a fékbe, mert ha fellöx egy vakegeret a _NEKI_ zöldnél szirénavisongás nélkül, akkor készítheted a vazelint."

Elvileg akkor is, ha használta a "szirénavisongást". A megkülönbeztető jelzést használó járművek sofőrjeinek ugyanis minden esetben meg kell győződniük arról, hogy átadták nekik az elsőbbséget az azzal rendelkezők. Csak ekkor hagyhatják figyelmen kívül a KRESZ-t (az egyetlen közismert példát, a vasúti átjáró tilosát kivéve).

Felhívom a figyelmet a következő, néhány évvel ezelőtti balhéra:

www.mn.mno.hu/portal/126217

A lényeg: a mentőket megbüntették, mert a buszsávban haladtak. Ezen megsértődtek. Mondták nekik, hogy ha dolguk van, szirénázzanak. Mire mondták, hogy az a belső szabályok miatt nem úgy van, csak akkor lehet, ha életveszély van.

Nem tudom, hogy azóta mehetnek-e már mentők sziréna nélkül a buszsávban, de szerintem itt beteg volt a kocsiban (az is lehet, hogy fájdalmai voltak és fontos volt hamar kórházba érni, de nem volt életveszély) és a mentők bürokrata szabályai nem tették lehetővé a szirénázást. Jött a zebra, sofőr megoldotta.

Mr. Acid 2011.04.05. 03:30:23

Nagy valószínűséggel a néni nem vette észre a kék villogót. Városban számomra bevett gyakorlatnak tűnik, hogy csak a kereszteződésekben használják a szirénát.

gyz 2011.04.05. 06:40:21

ez az egyik legostobább és legaljasabb blog, amit az index rendszeresen népszerűsít.

ellenőrizetlen rémtörténetekkel, sok esetben ordító hazugságokkal hangoljátok az embereket azok ellen, akik döntő többségükben tisztességes, és nálatok összehasonlítatlanul értékesebb munkát végeznek, negyedannyi elismertségért.

És akikre egyszer nektek is szükségetek lesz.

Maureen 2011.04.05. 06:41:29

Engem - Budapesten, kórházból, NEM SÜRGŐS ESET! - MRI vizsgálatra vitt a betegszállító. Éjszaka volt, semmi forgalom, a vizsgálatot végző intézmény még csak pár utcával arrébb. A sofőr szinte végig szirénázott, úgy hajtott, mint a kis Schumacher, majdnem leestem a kanyarokban a hordágyról. Hogy minek volt ez a "mutatvány", nem derült ki, de jól szórakoztak a kísérőjével együtt!

Mágia 2011.04.05. 06:48:18

@Shellagh:

"a nagyi picit megijedt és másképp emlékszik, mint ahogy vol"

Igen, valószínűleg ez történt.

Nem vehette észre a villogó kék lámpát a mentő tetején. Utána meg magyarázza a bizonyítványát, hogy mért volt olyan hülye, hogy lerángatta a gyereket a járdáról a mentő elé.

Döbbenet egyébként, hogy az emberek milyen szinten NEM KÉPESEK belátni, hogy ha rosszul emlékeznek vissza valamire.

MÁRPEDIG az ember emlékezete igenis SZAR. A vele történt dolgokra nagyjából 70%-ban hiányosan, 30%-ban meg kifejezetten ROSSZUL emlékszik vissza.

Ha ehhez jön még a NEKEM JOGOM VAN ostobaság abból születnek az efféle hülye posztok.

Máskor majd szétnéz az öreglány, mielőtt lelép a járdáról.

BKV reszelő 2011.04.05. 06:49:28

@Tűzgolyó: Ez a videó pont arra példa, hogy mennyire takarodnak az útból a lehetőségekhez mérten az autósok és a gyalogosok is. Ez a mentő rekord ifő alatt ért a flórián térről a jános kórház melletti szív(?)kórházba. Egy parasztot sem fogott ki, mindenhol húztak le előle. Demonstrálni tudni kéne.

Mágia 2011.04.05. 06:55:37

@cso zsi:

"Ha "baromi sürgős" lett volna, végig tolta volna a nénót. "

Felejtsd el.

Nincs kedven most neked visszaguglizni, de jó ha tudod, hogy Pesten történt tavaly, hogy valamelyik lakótelepen az unatkozó nyugdíjasok összefogtak és feljelentették a FOGYASZTÓVÉDŐKNÉL a közeli mentőállomást amiatt, hogy nem tudnak aludni meg sziesztázni azért, mert annyira szirénáznak az utcájukban a mentők.

És hogy szóljanak a mentőknek, meg BÜNTESSÉK meg őket, mert miattuk nem pihenhetnek a lakótelepen a nyugdíjasok.

Nem viccelek, megtörtént.

Keress rá, ha érdekel.

ifjabb Hábetler János 2011.04.05. 06:55:44

Minden tiszteletem a mentőt, tűzoltóautót és rendőrségi járműveket vezetőké. A nénikéjét annak, aki nem adja meg nekik az elsőbbséget, amikor jogosan használják a megkülönböztető jelzéseiket. És annak a gépkocsivezetőnek is (akiket én is számtalanszor láttam, akik visszaélnek jogtalanul ezzel a lehetőséggel.

kis_bálna 2011.04.05. 06:59:00

Én egyet értek a posztolóval.Igen is szabályellenes,hogy föl-le kapcsolgatja a szirénát,mert nem akar lámpára várni.Nálunk is nem egyszer előfordul,hogy az éjszaka közepén (teszem hozzá,hogy egy kis faluba ahol éjszaka lélek nincs az utcán) szirénázva robog a mentőautó.Miért nem elég ilyenkor a villogó????De láttam már olyat is,hogy a mentő ezerrel robog vészvinnyog és beáll a McDonald’s drive részébe. Akkor miért is kellett ok nélkül használni a szirénét?Majdnem éhen haltak?? A másik kedvencem amikor a rabszállító,tele rabokkal vinnyog.Hova sietnek a rabok?Nem ráérnek egész nap?
A politikusoktól is elvenném ezt a lehetőséget.Induljon el időben mindenhova. Te se kapsz villogót,hogy időben beérj a munkába ha dugó van.Ráadásul tőled még pénzt is vonnak le ha késel.Tőle nem.

Mágia 2011.04.05. 06:59:06

@alte trottel:

"A hullazsákban b@szhatja a jogait."

Csak hogy egy fentebb megjelent kommentből idézzek :)

Mágia 2011.04.05. 07:04:44

@kis_bálna:

"De láttam már olyat is,hogy a mentő ezerrel robog vészvinnyog és beáll a McDonald’s drive részébe. Akkor miért is kellett ok nélkül használni a szirénét?Majdnem éhen haltak?? A másik kedvencem amikor a rabszállító,tele rabokkal vinnyog.Hova sietnek a rabok?Nem ráérnek egész nap?"

Kicsi szivem, jobabn tennéd, ha kevesebb hülye amerikai krimit néznél.

Vagy ha már nézed ezeket a szarokat, akkor legalább ne kommenteld tele a sztorikkal a netet.

Rabszállító, szirénázik, tele rabokkal... HÖ???

Neduddgi 2011.04.05. 07:32:31

@taurus: Cserébe a katona katonás. :o) (igen, én is háklis vagyok a "mentős" kifejezésre).

@cso zsi: Életmentő műtétet igen ritkán hajtanak végre menet közben a mentőben... Ha komolyabb beavatkozás kell (pl. mert menet közben újra kell éleszteni a delikvenst), akkor félreáll a mentő. De műteni akkor se szokás benne.

A poszthoz: tényleg nem kéne keverni a betegszállítókat és a mentőket! Utóbbiak pedig nem minden beteggel roboghatnak át 120-szal a városon, mert könnyen lehet, hogy az többet árt a benne utazónak. (Nem kívánom senkinek, hogy kipróbálja, milyen az, ha fekve rodeóztatják a szar, kátyús utakon úgy, hogy közben még rosszul is van). Gyanítom, hogy a kedves nagymama csúnyán benézett valamit (vagy a céget, vagy a kék villogót), mindenesetre nagyon rosszindulatú poszt ez a részéről. A legtöbb mentőgépkocsi vezető csak indokolt esetben használja a szirénát, egyrészt a környéken lakók miatt, másrészt a személyzet miatt. Bármily meglepő ugyanis, a kocsiban is ölég hangos az a tülök, egész nap azt hallgatni nem a jó hallás biztosítéka. Persze ha szükséges, akkor ez a munkával jár. Ebből adódik, hogy ha amúgy normálisan tud haladni, csak a kereszteződéseknél, veszélyesebb helyeknél kapcsolják rá a szirénát is.

Rocko- 2011.04.05. 07:43:04

"Nincs jogosítványom, soha nem is volt, nem ismerem a pontos ide vonatkozó szabályozást"
itt a gond. vádaskodsz, de nem értesz hozzá. a kék fény a zebra előtt iss működött? megfigyelted? elég stresszes a mentőt vezetni, ha nem muszáj, akkor nem szirénáznak. www.youtube.com/watch?v=dDXpwPn_3RY tessék, hallgasd 20 percig, uyge hogy idegesítő? neki meg kvázi 8 órában kellene. szóval érthető, ha kikapcsolja, ha nem szükséges.
a másik, hogy a mentős az biztos mentőautó volt, vagy csak egy kék villogós, szabadúszós betegszállító?
itt van két bejegyzés a kéklámpáról: keklampasoknak.blogspot.com/2011/03/keklampa-az-eletekert.html?spref=fb
keklampasoknak.blogspot.com/2011/03/megkulonboztetett-jelzessel-ellatott.html?spref=fb

"Nem egyszer hallani olyan esetről, hogy a mentőautó ütközött egy másik járművel, ezek után nem vagyok biztos abban, hogy nem egy hasonló szórakozás tehet egyes balesetekről."
prejudikálunk, prejudikálunk?
tessék, itt van, hogy mennyire szarnak bele a szirénába:
www.youtube.com/watch?v=Tc7ZJal5fpM

vv boom 2011.04.05. 08:09:22

Tisztelt Kőhalmi Lászlóné !

Nagyon kedvesnek tetszik lenni, de azt tetszik e tudni azzal a nagyon nagy tudásával, hogy baszottul szét kellene nézni a kibaszott zebra előtt. És itt nem az állatkerti zebrát értem! Főleg, hogy a kis unokát is magával tetszik cibálni.
Szegény MENTŐSNEK meg figyelmeztetni kell!

TESSÉK SZÉTNÉZNI MAMA!!!!

kis_bálna 2011.04.05. 08:13:25

@Máгia:

K.rvára nem érdekel,hogy nem hiszed vagy sem.De ha időd engedi járj sűrűn Tököl melletti falukba és rájössz,hogy márpedig igaz.
A gyors kajás esettet pedig a két szép szememmel láttam. Attól,hogy te vmit nem hiszel el,még nem azt jelenti,hogy nem is igaz.
Merőben rosszindulatú vagy.Biztos szar gyerekkorod volt!Csak sajnálni tudlak.
Többen is írták,hogy sajnos sokszor ok nélkül használják a szirénát.Esetleg nincs kedvük dugóban ülni,vagy csak a kocsiból szállnának ki.

kis_bálna 2011.04.05. 08:24:00

A másik:Többen írták,hogy milyen szar blog ez,hogy mindig csak rosszindulatú posztok vannak.Kérdem,akkor mi a f.szért olvassa el???Ha nekem elegem van vmiből akkor nem fogom olvasgatni a történeteket.

És még vmi:Igen a gyalogosnak is körbe kell nézni.Az is igaz,hogy sokszor az autósok is leszarják mentőt.De nem hiszem,hogy itt a mama hibázott volna.Sokszor a mentős,betegszállító,rendőr is pofátlan.

Bikli néni 2011.04.05. 08:25:06

Egyszer engem is elvitt a mentő. Éjjel kettőkor. Akkor se szirénáztak, mert nem akarták felverni a fél várost, csak a kék lámpa ment, és a kereszteződésnél esetleg bekapcsolták (mondták ezt anyukámnak, én nem emlékszem rá).

datolyamag 2011.04.05. 08:25:17

Amit megfigyeltem, hogy a gyalogosok ha zöld van nekik, akkor minden körülmények között elindulnak. Ha jön a mentő, akkor vagy futásnak erednek, hogy még a mentő előtt átérjenek vagy lecövekelnek az út közepén - a mentő meg majd kikerüli őket (ha tudja). De egy biztos, ha leléptek a járdáról vissza sose lépnek.

Tower13 2011.04.05. 08:32:19

@pacula: Viszont ezért kell jelezni a mentőautóval és egyéb megkülönböztetett jelzést használóval, mert akár sürgős akár nem, ha az út közepén vagyok nem tudok félre repülni előle. Nem is fogok, max igyekszem kitérni, mert azt se akarom, hogy elüssenek, meg lehet, csak lehet hogy van benne valaki. Nekem van jó és rossz tapasztalatom is a mentőkkel.

Morrancs 2011.04.05. 08:40:06

A mentők valóban nem szirénáznak állandóan. Nem tudom, hogy ez tilos-e vagy kötelező nekik, de nem is hiányolom tőlük. Valóban úgy van, én is tapasztaltam már nem egyszer, hogy csak akkor kapcsolják be a szirénát ha rizikós közlekedési helyzethez közelednek.
És itt a hangsúly a közelednek szón van.
Ha közeledem egy kereszteződéshez, amiben nekem tilos van (hiszen a gyalogosnak zöld volt), és nem akarok megállni, akkor evidens, hogy be kéne kapcsolnom, mivel nem tudom, hogy ki az, aki éppen szabályosan közlekedve (akár autóval, akár gyalog) át akar menni. Nem akkor kapcsolom be, amikor már ott vagyok a kereszteződésben, mert akkor már késő, hanem előtte, amikor még közeledem feléje, és meglátom, hogy nekem piros.
Szóval pontosan úgy van, ahogy Tower13 mondja.

Morrancs 2011.04.05. 08:42:06

@Bikli néni:
Igen, de éjjel a kék lámpa eléggé feltűnő, messziről látni, mert sötét van, még akkor is, ha nem konkrétan arra nézel, mert a fényváltozások a környezetben feltűnnek. Nappal egy kék lámpa csak akkor látható, ha konkrétan arra nézel. Ezért van nekik hangjelzésük IS.

Bikli néni 2011.04.05. 08:42:21

@datolyamag: Nagyon sok kereszteződés van, ahol 3 percig piros, majd kb. 10 másodperig zöld a gyalogos lámpa. Arra sincs esély, hogy villogó zöld nélkül átérjen az ember.
Amikor valaki felhúzza magát egy ilyen kereszteződésen, akkor azt mondja magában, lesz@rom, hogy jön a mentő, nem fogok itt állni még 3 percet, most már átmegyek. Sajnos...

phaidros 2011.04.05. 08:43:48

Mindenesetre, ha a mentő sziréna és villogó nélkül közeledett, akkor a gyalogosnak volt elsőbbsége. Egészen addig, amig be nem kapcsolta a szírénát (és villogót). Ha csak a zebra előtt tette, hogy nagyinak eszébe se jusson átmenni, pláne,ha nem is villogott, akkor egyértelműen szabálytalan volt a mentős.

Mária, hülye vagy.

Mágia 2011.04.05. 08:52:10

@phaidros:

Akadj már le, hülyegyerek.

Kurvára megnyugtató lenne, mi, ha a mama berángatat volna a gyereket a mentő alá, csak, mert joga, van, a gyerek meg a mama hülyesége miatt ott maradt volna?

Persze, valaki süket is, vak is, szenilis is, de azért cuppanj csak rá arra, miféle jogai vannak. Ne arra, hogy mit kellene tennie, nem csak neki, hanem MINDEN épeszű embernek, mielőtt át akar menni a zebrán.

Azt meg felejtsd el nyugodtan, hogy nem látta a villogót, nem nézett körbe, meg még le is volt lassulva hozzá.

Hiszen a mamának JOGAI vannak.

Idióta.

Mágia 2011.04.05. 08:56:10

@Morrancs:

Ha konkrétan arra nézel, akkor nem csak a kék lámpát látod, hanem a mentőt is, amelyik közeledik, ám NEM áll meg a zebra előtt.

Ilyenkor mit csinálsz?

Elgondolkodsz, hogy hoppácska, lehet, hogy benéztem valamit? És NEM sétálsz be a mentő alá?

Vagy arra gondolsz, hogy neked JOGAID vannak, és besétálsz a mentő alá?

Csak azért, hogy érvényesítsd a (vélt) jogaidat?

Mágia 2011.04.05. 09:03:32

@Tower13:

Olvasd el a posztot.

A mama NEM az út közepén vette észre a mentőt, hanem a járda szélén ÁLLVA.

Látta a mentőt, ennek ellenére elindult.

Mert az az infó, hogy a lámpa zöld volt, ezért neki JOGA van átmenni, felülírta nála azt a másik infót, hogy jön a mentő, ezért nyugton kell maradnia.

epres négercsók 2011.04.05. 09:07:01

@phaidros: Válogasd meg a szavaidat légyszíves.

phaidros 2011.04.05. 09:07:44

@epres négercsók: oksa, csak felkúrta az agyamat ez a savanyú ****. Bocsi. (Nem neked, Mária. :) )

phaidros 2011.04.05. 09:09:41

@Máгia: "jön a mentő, ezért nyugton kell maradnia"

de csak azért, mert még mozgásban van a kocsi, szóval gyanakvóan kell figyelnie. De a mentő nem tehette volna azt amit tett. Vagy szirénázik ÉS villog, vagy kussban megáll a zebra előtt. Abba ne menjünk bele, hogy szerinted mit nem vett észre és miben hazudott a posztoló, mert nem érdekli a lőtéri kutyát sem. Maradjunk az ismert tényeknél.

datolyamag 2011.04.05. 09:09:44

@Bikli néni:

Látod éppen erről van szó: sokan lesz@rják, hogy jön a mentő mert úgy gondolják, ha nekik van zöld, akkor nekik még át szabad menni még akkor is ha emiatt a mentőnek lassítani kell. És adott esetben ezeken a másodperceken életek is múlhatnak.

Morrancs 2011.04.05. 09:13:41

@Máгia:

@Máгia:
"Éppen a zebrán haladtunk át a zöld jelzésen, amikor egyszer csak a mentő odaért. Már leléptünk a járdáról, amikor hirtelen bekapcsolta a villogót és a szirénát és éppen el tudtam rántani a gyereket, mielőtt nagyobb baj lett volna belőle. Miután továbbhaladt a mentőautó ás kb 3-4 méterre eltávolodott tőlünk kikapcsolta a szirénát és haladt tovább, mintha mi sem történt volna."

Ebből te hol a jó életben olvasod ki azt, hogy a járdán állt a nagymama?

Neked kéne olvasni, vagy még inkább eltűnni innen a búsba, mert amiket itt napok óta írogatsz a posztokra, abból kiderült, hogy NEM ÉRDEMLED MEG, EMBERNEK NEVEZZENEK! Hülye vagy és rosszindulatú.

phaidros 2011.04.05. 09:13:56

@datolyamag: mármint a szirénázó, villogó mentőt? Mert azt is szokták. Csak a posztban kicsit átértelmezte a mentős a jelzés funkcióját.

Bikli néni 2011.04.05. 09:14:29

@phaidros: Ezt most nem értem. Csak szirénával vagy csak villogóval miért nem mehet?
Fentebb épp írta @Morrancs:, hogy mikor mi a célszerűbb.

Mágia 2011.04.05. 09:16:04

@phaidros:

Most nincs időm rád, de figyelj mondjuk ma délután ugyanitt!

Cenzorilla, Epres, előre is bocs, ma délután 3 és 4 között bemutatót tartok ezen a kommentlistán ennek a majomnak :)

phaidros 2011.04.05. 09:16:58

@Bikli néni: nem erről van szó, de ha a mentős nem használja a megkülönböztető jelzést, akkor sima közlekedő, mint az utolsó Velorex is. A poszt meg azt az igencsak megszokott esetet mutatja, amikor csak egyszerűen könnyebb volt a kapcsolót billenteni, mint átlépni a fékre, és az se volt neki probléma, hogy egy nagymamát veszélyeztet a gyerekével együtt.

epres négercsók 2011.04.05. 09:17:04

@Máгia: Na csak úgy tarts bemutatót, hogy ne kelljen kiszedni. Javaslom az e-mail nevű csodálatos találmány alkalmazását :)

Tower13 2011.04.05. 09:17:17

@Máгia:
Kedves Mária! Próbálok udvarias lenni.
A "mama" látta, hogy jön egy autó, mellyel szemben neki elsőbbsége van. Mindaddig míg nem használ megkülönböztető jelzést, addig az az autó ugyanolyan mint bármely más a forgalomban közlekedő gépjármű. És ha legalább bekapcsolja a villogó, a hang nélkül, már sejthetjük, hogy sürgős az útja. Bár az sem megkülönböztető jelzés. Az csak a hang- és fényjelzés együttesen. Azért van. Ha zöld lámpám van, akkor én átmehetek, ha megkülönböztető jelzéssel jön valami akkor Ő mehet át. Igen érdemes körülnézni, de vagy használok egy megkülönböztetést, vagy nem. Iskola felé menet, meg gondolom, nem késő éjjel ment a néni (Nagymama), tehát Forgalmas időszakban, amikor használnia kéne a saját és mások biztonsága érdekében a megfelelő jelzést.

phaidros 2011.04.05. 09:19:13

@Máгia: kitárod fekete lelked minden mocskát majd? Megmutatod, ki az úr a monitor túloldalán is? :D

phaidros 2011.04.05. 09:20:21

@epres négercsók: vagy akár SMS-t, megadjam a telefonszámom neki? :)

Mágia 2011.04.05. 09:20:53

@epres négercsók:

Csak nem képzeled, hogy maileket írogatok?

Hová lenne úgy a nyilvánosság varázsa?

Moderálásra nem lesz szükség :)

phaidros 2011.04.05. 09:21:02

@Tower13: ugyan már, kár a gőzért, nem fogja fel, ellenben már veszi fel a dominafelszerelését. Kemény, komolyan vehető asszonytroll. :)

Tower13 2011.04.05. 09:23:47

@Máгia: Udvariatlan kulturálatlan senki vagy, aki nem volt ott. Viszont egy másik embert szenilis hülyének nevezel, mert mint mentősnek jogaid vannak.

Nedudginek: Voltam mentőben, Szállítottak benne. Bekapcsolt szirénával. Nem nagy élmény, és igen kevéssé zavart a sziréna. Az a mentős normális volt, nem száguldott, de nem is vacakolt. Napközben az ott lakókkal érvelni kár, mivel, csak a körútra kimenve tapasztalhatod, hogy a felvonulásokkal és minden egyébbel le van szarva az ilyen jog.

phaidros 2011.04.05. 09:26:23

@Máгia: Te tényleg komolyan gondolod, hogy ez az egész érdekel engem azon kívül, hogy ellenvéleményem van veled szemben, és felveszem a te stílusodat a válaszban?

Get a life, Mária, a net nem minden. A net semmi, csak egy kis időtöltés ha épp nincs más. :)

Na mennem kell, dolgom van, üzenetet tudsz küldeni, ha éppen hiányzom neked, de ne reménykedj! :)

epres négercsók 2011.04.05. 09:30:27

@phaidros: E-mailt bárki tud küldeni, csak rá kell kattintani a nevedre.
A legegyszerűbb egyébként az, ha nem foglalkoztok egymással, egy véleményen úgysem lesztek.

phaidros 2011.04.05. 09:32:49

@epres négercsók: a más vélemény nem is zavar, általában a türhő paraszt stílusára ugrok. Ő meg akkor türhő paraszt, ha valakinek más a véleménye. :)

phaidros 2011.04.05. 09:33:54

@epres négercsók: az SMS-t azért gondoltam, mert érdemesnek látszik fizetős SMS számot szerezni. :D

cso zsi 2011.04.05. 09:46:38

@datolyamag: "De egy biztos, ha leléptek a járdáról vissza sose lépnek."
Bezzeg lámpa nélküli zebránál. Már az út felénél járnak, és visszamennek, ahelyett, hogy előre.

@Neduddgi: Nem láttam még félreálló mentőt. Lassan haladó, de megelőzhetetlent (mert tilos, ha megy rajta a kék) már igen. Biztos szivatni akarták az autósokat, más okuk nem lehetett.
@kis_bálna: "A másik kedvencem amikor a rabszállító,tele rabokkal vinnyog.Hova sietnek a rabok?Nem ráérnek egész nap?"
Nos lennél a vezetője, vagy a parancsnoka. Kelljen vinned mondjuk a móri esetet, vagy védett tanút, stb...
Mint a filmeken, csak az élet durvább dolgokat tud produkálni.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.05. 09:54:17

@phaidros:
Az objektív tény, egy külső kameraállás lenne, itt meg egy a néni által megélt, szubjektív történetet olvashattunk. És ez amúgy, minden posztra igaz. Addig, amíg nem látjuk a külső kamera által rögzített felvételeket, illetve nem hallgatjuk meg a mentők véleményét is az ügyben, addig csak elképzelhető, hogy igazad van, azonban Máriának viszont kötelezően igaza van abban, hogy körbe kell nézni az úttestre való lelépés előtt, még akkor is, ha zöld a lámpa a gyalogosnak.

Az USA-ban kötelezően leáll a forgalom, ha felhangzik a sziréna, az autók lehúzódnak, és megállnak.
Nem is olyan régen történt velem. Este vezettem haza, autópálya kihajtóján többen álltunk a pirosnál a 2 db. balra kanyarodó sávban (a pálya fölé kanyarodott az út). Zöldre váltott a lámpa. Elindult a kocsisor, minkét sávból kikanyarodott 4-5 autó, én a vége felé voltam, amikor is mögöttünk, iszonyat közel felhangzott egy rendőr sziréna. Mindkét sávban az 1. autók azonnal ráléptek a fékre. Azontúl, hogy befostam a sötétben a sziréna sivításától, rögtön az villant át az agyamon, hogy most valakit nagyon meg fognak baszni a tömegből (lehet, hogy épp engem). Az autók métereken belül leálltak lehúzódtak, én is megálltam még a felüljáró közepén. A rendőr 2 másodpercen belül mellettem volt, majd a kocsim mellé érve balra rántotta a kormányt, átvágott a szemközti sávokon (akiknek értelemszerűen piros volt a lámpa), és sivítva felhajtott az autópályára. Aztán a kocsik újra elindultak, pár kanyar múlva megnyugodtam.

Egyebekben meg senki nem anyázott, senki nem dudált, senki nem írt belőle posztot. Ellenben mindenki tudta a dolgát. Mert ez egy tanulható viselkedésforma. Ha a "buta" amerikaiaknak sikerült elsajátítani, akkor nekünk miért nem? Hm? Miért tudnak ők szabályokat követni? És mi miért nem? Hm? Pedig az USA ismerte el először az emberi jogokat. És mégis rend van. Hát azért, mert a rendőrnek és a mentősnek is több joga van, ők védve vannak, mert érted dolgoznak. És az USA-ban ezt megbecsülik.

Addig mi meg mit csinálunk? A lényegi dolgok helyett melegfelvonuláson, otthonszülésen, meg marihuána legalizáláson vitázunk. Az USA-ban ezalatt meg mindenki adót fizet. Na, ezért tart ott Magyarország ahol. És ezért lehet a mentőket hibáztatni a fenti esetben is, holott semmit sem ismert a mentő útjáról.

www.youtube.com/watch?v=gTDhgR3p12w

El Visco Stello (törölt) 2011.04.05. 09:55:08

Nincs az életben ennél szimplább dolog: Egy hatalmas szakmai lezserséggel dolgozó sofőr ráhozza a frászt egy nagymamira. Nagymami anyázik, rázza az esernyőjét, sofőr meg röhög.
Két féle ember van: Akinek az egyik szimpatikus és akinek a másik. Hol itt a gond?

belekotyogok 2011.04.05. 12:49:44

Szép vélemények, gratulálok.
De elárulom, hogy nem minden nagymama elaggott, vaksi szatyor.
Ha a mentő nem használ megkülönböztető jelzést, akkor elvileg le lehet elé lépni.
Amúgy láttam már villamos síneket előnyszerzése használó rendőrautót: a kereszteződésig mindenféle megkülönböztető jelzés nélkül haladt a forgalom rendes résztvevőjeként, majd látta, hogy sok autó van, így átállt a szomszédos villamossínekre. Mert onnan ugye nem kell megvárni míg az összes feltorlódott autó átér, esetleg csak a második zöldre. Gondolom ez is rendben van.

phaidros 2011.04.05. 14:48:41

@miklos.rabai: idézek a posztból:

"Éppen a zebrán haladtunk át a zöld jelzésen, amikor egyszer csak a mentő odaért"

Tehát még nem volt ott, amikor leléptek, és elkezdtek áthaladni. A poszt azt állítja, hogy nem szirénázott, ellenben amint odaért a zöldjelzéses gyalogátkelőhöz, bekapcsolta a hangot. Ez az, ami információnk van a helyzetről, semmi több. Lényegtelen, hogy szubjektív-e a beszámoló, bármit mögé találgatni teljesen alap nélküli - egy dolog biztos, hogy a vázolt szituációban a mentős volt a hibás.

Körbe kell nézni, az igaz. De nem kell megvárni, hogy minden, még haladó autó odaérjen a zebrához, és megálljon, csak akkor, ha közelben van.

Nem érzem relevánsnak a sztoridat a possztal kapcsolatban, tekintve, hogy a mentős a posztban leírtak alapján egyszerűen nem akart megállni, semmi más oka nem volt a dologra, és egyébként sem veszélyeztethette volna egy a zebrán álló nagymama és unokája testi épségét.

Az USA-ban sem fizet mindenki adót. Azonkívül az USA államaiban is vannak offshore lehetőségek. Az USA-beliek nem azt veszik igénybe, hanem az USA-n kívülieket. :)

De nem értem ennek mi köze ahhoz, hogy a mentőt lehet hibáztatni emiatt? A posztban leírtak alapján a mentőt lehet hibáztatni, a többi az, hogy ki mit képzel hozzá, ki szerint ki volt a hülye.

Tény viszont, hogy a fenti eset nem egyedi, a megkülönböztető jelzésekkel gyakran visszaélnek. Alapvetően ez nem probléma, amig nem veszélyeztetnek másokat, azt még akkor sem tehetik, ha a szirénát okkal használják.

acidx 2011.04.05. 16:09:08

Oh,ez a levél szívenütött. Nem akarok senkit megbántani, de éppen a nagymamik (unokával) azok, akik a legnagyobb kereszteződésben legelőször lépnek az úttestre, amint a lámpa zöldre vált. Gyűlölöm az olyan helyzeteket, amikor a gyalogos csak azt nézi, hogy zöldet kapott, indulás. Ha épp jön egy mentő, tűzoltó, akármi, kit érdekel,ugye,úgyis zöld van?! Hát csókolom, ezek a járművek nem városnéző eszközök, okkal indulnak el, és lehet, hogy pont amiatt kapcsolják fel a szirénát, hogy a hülyebarom gyalogos ne ugorjon ki eléjük, csak mert épp zöldet kapott. Ez csak az én véleményem, sajnálom ha bunkó vagyok, de mentőtiszt hallgatóként nagyon felháborít, ha ilyet olvasok.

Leroi 2011.04.05. 16:15:38

@acidx:
Elgondolhatjuk, hogy ez a mami 50 évvel ezelőtt miniszoknyás csini kis nő volt, aki után megfordult minden Pobedás.
Abban a korszakban volt fiatal, amikor párszáz autó volt Pesten és egy átjárón a legnagyobb eséllyel sem hajtott át egy autó az ember előtt, mert olyan kevés járgány volt, hogy ennek a valószínűsége kicsi volt.
Ez a mami talán az akkori, miniszoknyát libbentő tavaszi szellőre gondolt elmélázva és annak a nagyon biztonságos hatvanas évek-beli élettempónak és hangulatnak adta át magát, nem törődve az elmúlt fél évszázaddal.
Szerintem nem állok túl messze a valóságtól.

Bikli néni 2011.04.05. 16:34:07

@Leroi: Szia :)
Na most ezen elgondolkoztam. Egyrészt, mert akinek unokája van, az nem feltétlenül "mami". Ismerek kétszeres nagymamát, akiről meg nem mondaná senki, elég messze áll a "mami"-tól (nem azért, mert fiatalon lett nagymama, hanem mert tök jól tartja magát).
Viszont az is felötlött bennem, hogy vajon ötven év múlva (ha élek még akkor), hogy fogok kinézni, és hogy fogok visszagondolni tovatűnt kívül-belül ifjúságomra... :)

Leroi 2011.04.05. 17:10:46

@Bikli néni:
Szia :*
Így van, sok nagymamáról nem lehet megállapítani, hogy az, én vizsgáltam harmincéves nagymamát is, igaz, az túlszolizott volt természetadta módon...
Változik az ember, változik a gondolkodásmódja, életfelfogása, ahogy telik az idő, egyre hajlamosabb a kompromisszumokra, a kezdeti harci szellemet a békekötések adta biztonság utáni vágy váltja fel.
A végén az ember se nem szép, se nem okos, hanem csak bölcs és tapasztalt.
És örül a létnek magának.

cso zsi 2011.04.05. 20:11:03

@Leroi: Hasonló mifelénk is van. Bár nem vagyunk "természetesen túlszolizottak", a velem egyidős cimborámnak idősebb az unokája egy évvel, mint a legkisebb fiam. Persze a nagyfiam, és a nagylányom révén akár évek óta "nappapa" lehetnék én is.

Bikli néni 2011.04.05. 20:22:20

@cso zsi: Változnak már a szülési szokások is. A nagyszüleim idejében még az is gyakori volt, hogy 18 évesen szültek a nők. Ma meg már, ha 30 év alatt mer szülni valaki, akkor szinte pellengérre van állítva (nem beszélve arról, hogy azért tolódott ki az időpont, mert meg kell alapozni a családi életnek, és ma már többnyire nem divat 18 évesen munka után nézni).

Leroi 2011.04.05. 21:56:09

@cso zsi:
Igen, de azért a 15 évesen szülés nem dívik nagyon nálunk. Ráadásul úgy, hogy a 15 évesen megszült lánynak 15 évesen szintén megszülessen a gyereke.
Mert a 30 éves nagymamaság csak így jön ki...
Igaz, a velem együtt érettségizett osztálytársnőmnek már 25 éves lánya (és unokája is) van.

adamantium 2011.04.05. 22:19:18

@Leroi: kb egy hónapja volt a hírekben a világ legfiatalabb nagymamája, 23 éves. a dédnagymama meg 40

Leroi 2011.04.05. 22:36:29

@adamantium:
Ezek szerint ott 17 éves volt a dédi amikor szült, a lánya meg az unokája egyenként 11 és fél...
Gondolom, hogy valahol Biharban volt.
No nem a mienkben, hanem az indiaiban...:)

Leroi 2011.04.06. 00:19:52

@adamantium:
Erre tényleg ráhibáztam!:)))

Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:38:54

Persze, a posztoló egy állat, ráadásul vak és süket, az annyapicsáját - már pardon. Miért nem varrat új füleket magára?!

Amúgy mindenki már milliószor látott magyar városban kék lámpát váratlanul felkapcsoló rendőrautót, ami a kereszteződés vagy szabálytalan visszafordulás után még váratlanabbul
kikapcsolta megkülönböztető jelzést, és csöndben haladt tovább.

Ugyanakkor a szubjektív tapasztalatom az, hogy mentőnél és tűzoltóautónál nem láttam ilyet. Lehet, hogy van, de nekem nincs ilyen élményem.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása